Waar is ‘hier’? Tweak is telefonisch op zondag niet meer bereikbaar, zie de contactpagina van TweakDxue schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:02:
iemand hier meer problemen met de telefoonlijn via tweak? mijn nummer is ineens niet meer bestaand, net als tweak nummer niet meer bestaat. internet werkt nog wel.
hier is enschede, maar tweak 036 nummer geeft ook een nummer niet in gebruik melding en niet een we zijn gesloten melding. het 0900 nummer verbind niet eens. Je krijgt geen bandje te horen dat het is gesloten. Ik kwam er al achter dat ze niet bereikbaar waren op zondag omdat ik op geen enkele manier contact kon maken. hun email is ook niet bemand, aangezien ik tot nog toe nog geen reactie heb gehad (ik tel de robot mailer voor ontvangst van de mail uit gemak niet mee)Jan Driebeen schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:45:
[...]
Waar is ‘hier’? Tweak is telefonisch op zondag niet meer bereikbaar, zie de contactpagina van Tweak
Probleem is dus dat het telefoonnummer niet meer bestaat en je dus niet meer bereikbaar bent. Inclusief die van de provider
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Heb even 2 036 nummers geprobeerd maar krijg dat het mobiele nummer niet bereikbaar is?
Wellicht onjuiste routering, ze zijn toch gesloten dus waarschijnlijk morgen weer bereikbaar.
Wellicht onjuiste routering, ze zijn toch gesloten dus waarschijnlijk morgen weer bereikbaar.
Ik heb tweak maar eens een herinnering gestuurd dat ik nog abonnementsgeld + borg van ze terug krijg. Kennelijk doen ze dit niet uit zichzelf
Hier werkt het (nu) wel. Ook het 036-nummer van Tweak is bereikbaar.Dennisb1 schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:32:
Heb even 2 036 nummers geprobeerd maar krijg dat het mobiele nummer niet bereikbaar is?
Volgens mij moeten ze dit binnen 14 dagen uiterlijk terug betalen. Ik kan zo even het juiste wet artikel niet vinden.pvcholten schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:49:
Ik heb tweak maar eens een herinnering gestuurd dat ik nog abonnementsgeld + borg van ze terug krijg. Kennelijk doen ze dit niet uit zichzelf
Lijkt mij dat artikel 9 punt 6, 2 kanten op werkt al staat dit daar niet omschreven.
Wellicht een deurwaarder inschakelen?
https://www.tweak.nl/wp-c..._29_april_2013.pdf#page10
[ Voor 24% gewijzigd door Dennisb1 op 07-04-2024 21:20 ]
Nou, ik heb eerst gewoon een mailtje verstuurd, ik verwacht dat al wel helpt.
Als ze echt niet reageren zou ik voor de aangetekende brief gaan en kijken hoe ze reageren.pvcholten schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:34:
[...]
Nou, ik heb eerst gewoon een mailtje verstuurd, ik verwacht dat al wel helpt.
En dit is dus een reden waarom mensen op tijd zijn vertrokken naar een andere provider. Lullig uiteraard maar ergens kun je dit zien aankomen als ze aankondigen dat de boel op termijn stopt.
Dit is natuurlijk klinkklare onzin, bedrijf heeft nog net zoveel verplichtingen als eerst.Andros schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:24:
En dit is dus een reden waarom mensen op tijd zijn vertrokken naar een andere provider. Lullig uiteraard maar ergens kun je dit zien aankomen als ze aankondigen dat de boel op termijn stopt.
Klopt volledig, moeten ze ook aan voldoen. In de praktijk zie je dat de dienstverlening toch hapert, waarschijnlijk hebben de paar mensen die er nog zitten iets van "het zal allemaal wel, binnenkort gaat de deur hier dicht en zit ik ergens anders" wat zich weer vertaald naar een onbereikbaar bedrijf en zaken die niet afgehandeld worden. Dan kun jij zoveel stampen met je rechten wat je wil (en gelijk heb je) maar de praktijk is anders.Dennisb1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:46:
[...]
Dit is natuurlijk klinkklare onzin, bedrijf heeft nog net zoveel verplichtingen als eerst.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen, deze problemen zag ik al aankomen en aangezien ik betere dingen te doen heb dan achter hun kont te zitten heb ik ervoor gezorgd dat de tweak lijnen die ik regel al tijdig gemigreerd heb. Dus zo'n onzin is mijn opmerking echt niet
RIP Tweak
Zie zojuist mn FritzBox down gaan dus de omzetting naar Freedom is gedaan.
Vanuit werk even bij het pakketpunt de nieuwe FritzBox halen en daarna aansluiten.

Zie zojuist mn FritzBox down gaan dus de omzetting naar Freedom is gedaan.
Vanuit werk even bij het pakketpunt de nieuwe FritzBox halen en daarna aansluiten.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Hier ook sinds vandaag rip Tweak, ik wil iedereen bedanken voor de goede hulp in dit topic.
Sinds vandaag over naar Freedom maar ik mis Tweak nu al, je krijgt bij Freedom gewoon een Chinese Huawei ONT met default standaard user/wachtwoord toegestuurd... Verder is er ook 0 support om een eigen SFP module te gebruiken. Routing en latency is ook een stuk minder dan dat het bij Tweak was. We gaan het zien allemaal
Thanks allen!
Sinds vandaag over naar Freedom maar ik mis Tweak nu al, je krijgt bij Freedom gewoon een Chinese Huawei ONT met default standaard user/wachtwoord toegestuurd... Verder is er ook 0 support om een eigen SFP module te gebruiken. Routing en latency is ook een stuk minder dan dat het bij Tweak was. We gaan het zien allemaal
Thanks allen!
[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 08-04-2024 10:56 ]
Nog even geduld hier, 19 maart besteld en 25 maart afgeketst door Odido (waar ik geen klant ben) waarna het 28 maart wel lukte bij Solcon toen ik de latende provider had doorgegeven.
Sindsdien geen bericht van Solcon gezien terwijl Tweak me vanaf morgen had willen overzetten naar Odido
Solcon neemt de tijd, er zit snel 3 dagen tussen nieuwe informatie en een opvolgende actie.
Het lijkt erop dat de 12V/2,5A adapter van mijn 5490 achteruit gaat, voed ik iets via zijn usb dan stort de wifi ineen
Sindsdien geen bericht van Solcon gezien terwijl Tweak me vanaf morgen had willen overzetten naar Odido

Solcon neemt de tijd, er zit snel 3 dagen tussen nieuwe informatie en een opvolgende actie.
Het lijkt erop dat de 12V/2,5A adapter van mijn 5490 achteruit gaat, voed ik iets via zijn usb dan stort de wifi ineen
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Huh? Routing en latency was toch juist zo superieur net als Tweak daar begreep ik van iedereen.GrooV schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:49:
Hier ook sinds vandaag rip Tweak, ik wil iedereen bedanken voor de goede hulp in dit topic.
Thanks allen!
Die Chinese ONT krijg je niet volgens mij van Freedom zozeer maar van je netwerk leverancier, bij odido krijg je die ook. Dat komt (en als goed is zag je dat al tijdens bestellen) je op het XGS-PON netwerk zit van je netwerk leverancier.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisb1 op 08-04-2024 12:10 ]
Vandaag kwam Mark de monteur Tweak omzetten naar SNLR. Hij heeft het Genexis binnenwerk verwijderd, glasvezel verlengd met twee meter gele kabel, die gelukkig binnen de genexis kap kon worden opgerold, en die in de nieuwe FritzBox 5530 geplugd. Hij zat nog even te pielen, update van de 5530 geloof ik, en klaar. Ik heb de wifi terug gezet naar het eerdere SSID. En via de WPS knopjes de op de bovenverdieping staande oude Fritzbox 4040 weer laten Mesh-en met de 5530. Klaar. Dag Tweak, na terugstorting van het resterende jaarbedrag is het helemaal over... Jammer dat het over is, hopelijk doet SNLR net zo probleemloos zijn werk.
Latency naar bijv. CloudFlare 1.1.1.1 is 6-7ms. Bij tweak was het standaard 4ms. Verhoging van minstens 50%. Daarnaast gaat een hoop verkeer over de Frys-IX (nooit van gehoord) want niet echt een optimale IX ijkt maar dat moet blijken. Overigens zat Tweak sinds eind vorig jaar al op het Odido netwerk dus lastig om nog terug te zien hoe toen alle routes liepenDennisb1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:33:
[...]
Huh? Routing en latency was toch juist zo superieur net als Tweak daar begreep ik van iedereen.
Ik heb hem wel degelijk van Freedom gehad, incl een Freedom installatie handleiding waar in staat dat je niet met je tong aan de glasvezel kabel mag zitten. Dat het tijdens de bestelling zichtbaar was zag ik pas achteraf helaasDennisb1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:33:
[...]
Huh? Routing en latency was toch juist zo superieur net als Tweak daar begreep ik van iedereen.
Die Chinese ONT krijg je niet volgens mij van Freedom zozeer maar van je netwerk leverancier, bij odido krijg je die ook. Dat komt (en als goed is zag je dat al tijdens bestellen) je op het XGS-PON netwerk zit van je netwerk leverancier.
[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 08-04-2024 14:36 ]
Zou het er niet meer mee te maken nog kunnen hebben dat Cambrium en Fiber Operator nog in de overgang zitten en de apparatuur nog half half wordt gebruikt.GrooV schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:29:
[...]
Latency naar bijv. CloudFlare 1.1.1.1 is 6-7ms. Bij tweak was het standaard 4ms. Verhoging van minstens 50%. Daarnaast gaat een hoop verkeer over de Frys-IX (nooit van gehoord) want niet echt een optimale IX ijkt maar dat moet blijken. Overigens zat Tweak sinds eind vorig jaar al op het Odido netwerk dus lastig om nog terug te zien hoe toen alle routes liepen
[...]
Ik heb hem wel degelijk van Freedom gehad, incl een Freedom installatie handleiding waar in staat dat je niet met je tong aan de glasvezel kabel mag zitten. Dat het tijdens de bestelling zichtbaar was zag ik pas achteraf helaas
Jij krijgt hem van Freedom maar die moeten deze verplicht gebruiken van de netwerkbeheerder/belichtende partij waar zij inkopen.GrooV schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:29:
[...]
[...]
Ik heb hem wel degelijk van Freedom gehad, incl een Freedom installatie handleiding waar in staat dat je niet met je tong aan de glasvezel kabel mag zitten. Dat het tijdens de bestelling zichtbaar was zag ik pas achteraf helaas
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Mijn Tweak abonnement loopt 23 april af en volgens een eerdere mail gaan ze overzetten op de glasvezel van Odido. Ik heb niet ingegaan op hun verzoek om een nieuw contract af te sluiten.
Er is in ieder geval nog geen opzeggen van de kant van Tweak (/Odido).
Overigens heb ik lang geleden na al die spam-telefoontjes mijn telefoonnummer bij Tweak veranderd naar het mobiele nummer van Odido. Ze bellen dus zichzelf.
Als ze mij inderdaad overzetten op de glasvezel van Odido dan lijkt het wel alsof ze zich aan de overeenkomst blijven houden (voorlopig).Je maakt gebruik van een jaarabonnement bij Tweak. Normaal gesproken incasseren wij in april het volledige bedrag in één keer. Begin volgend jaar houdt ons jaarabonnement helaas op te bestaan. In deze mail lees je waarom en hoe wij hier mee omgaan.
Zoals je weet is Tweak samengegaan met Odido. Begin 2024 gaat Tweak helemaal op in Odido. De komende maanden benaderen we al onze abonnees met Glasvezel- en TV-aanbiedingen van Odido die vergelijkbaar zijn met onze huidige abonnementen.
Jouw jaarbonnement
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarabonnementen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarabonnementen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.
Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf 23 april 2024 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.
Er is in ieder geval nog geen opzeggen van de kant van Tweak (/Odido).
Overigens heb ik lang geleden na al die spam-telefoontjes mijn telefoonnummer bij Tweak veranderd naar het mobiele nummer van Odido. Ze bellen dus zichzelf.
None
Noem me een kniesoor maar volgens mij geef je daarmee Tweak een mogelijkheid om je contract per direct te beëindigen:reddevil001 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:59:
Uit de algemene voorwaarden van Tweak hoofdstuk 9.1:
Tweak heeft het recht de Overeenkomst zonder ingebrekestelling of tussenkomst van een rechter met onmiddellijke ingang te beëindigen in het geval de Klant:
(a) aan Tweak valse en/of verkeerde gegevens heeft doorgegeven;
Dank voor de tip. Het is me gelukt om het telefoonnummer te verwijderen door hem handmatig (leeg) naar de server te POSTen.latho schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:24:
(a) aan Tweak valse en/of verkeerde gegevens heeft doorgegeven;
None
en dan geld de regel in eens niet meer dat je verkeerde info geeft?reddevil001 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:35:
[...]
Dank voor de tip. Het is me gelukt om het telefoonnummer te verwijderen door hem handmatig (leeg) naar de server te POSTen.
edit:
Denk dat checks om op de wesite omzeilen nou niet echt word gezien als een goed idee en geeft nog meer aan dat je express verkeerde info geeft
[ Voor 19% gewijzigd door hjvg op 09-04-2024 13:27 . Reden: toevoeging ]
Haha, er is geen server-side validatie?reddevil001 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:35:
[...]
Dank voor de tip. Het is me gelukt om het telefoonnummer te verwijderen door hem handmatig (leeg) naar de server te POSTen.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Hoezo? Er staat nu geen info ipv verkeerde info. Tweak kan je toch niet verplichten om gegevens te verstrekken voor marketing doeleinden? Er staat duidelijk dat ze het kunnen ontbinden bij "verkeerde/valse gegevens", over ontbrekende gegevens wordt niet gesproken.hjvg schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:21:
[...]
en dan geld de regel in eens niet meer dat je verkeerde info geeft?
edit:
Denk dat checks om op de wesite omzeilen nou niet echt word gezien als een goed idee en geeft nog meer aan dat je express verkeerde info geeft
@de Peer Ben jij al iets wijzer na je onterechte factuur? Ik ben op 30 januari van Tweak naar Glasnet overgestapt, en heb nu al drie keer een onterechte factuur van Tweak ontvangen terwijl ik géén klant meer ben. Ik heb nota bene begin december van Tweak een opzegbevestiging ontvangen n.a.v. mijn overstap naar een andere provider. Dus hoe dit fout kan gaan is mij een raadsel.
Ik heb bij iedere onterechte factuur direct contact opgenomen met zowel Tweak als het bedrijfje dat zij gebruiken voor hun debiteuren (Debitan). Soms krijg ik een reactie, soms ook niet. Maar het probleem oplossen is klaarblijkelijk erg lastig.
Ik heb de incasso-machtiging al direct bij de eerste onterechte factuur ingetrokken. Tot nu toe is er geen incassotraject gestart vanuit Tweak gelukkig.
Ik heb bij iedere onterechte factuur direct contact opgenomen met zowel Tweak als het bedrijfje dat zij gebruiken voor hun debiteuren (Debitan). Soms krijg ik een reactie, soms ook niet. Maar het probleem oplossen is klaarblijkelijk erg lastig.
Ik heb de incasso-machtiging al direct bij de eerste onterechte factuur ingetrokken. Tot nu toe is er geen incassotraject gestart vanuit Tweak gelukkig.
Ik heb hem betaald om geen problemen te krijgen en ik ging er nog naïef vanuit dat ze dit gaan corrigeren. Maar als ik hoor dat jij al maanden wacht dan moet ik ook maar eens actie gaan ondernemen en niet gaan zitten wachten.Galapogos schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:10:
@de Peer Ben jij al iets wijzer na je onterechte factuur? Ik ben op 30 januari van Tweak naar Glasnet overgestapt, en heb nu al drie keer een onterechte factuur van Tweak ontvangen terwijl ik géén klant meer ben. Ik heb nota bene begin december van Tweak een opzegbevestiging ontvangen n.a.v. mijn overstap naar een andere provider. Dus hoe dit fout kan gaan is mij een raadsel.
Het is een naïeve aanname dat ze je historie van telefoonnummers niet kunnen zien. Tevens onhandig om dat hier in het forum uitgebreid uit de doeken te doen. Denk je dat er niemand van Tweak meeleest? Zoveel klanten zijn er niet meer dus je bent gauw gevonden.Andros schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:42:
[...]
Hoezo? Er staat nu geen info ipv verkeerde info. Tweak kan je toch niet verplichten om gegevens te verstrekken voor marketing doeleinden? Er staat duidelijk dat ze het kunnen ontbinden bij "verkeerde/valse gegevens", over ontbrekende gegevens wordt niet gesproken.
Verwijderd is verwijderd. Als Tweak dan gegevens gaan opvragen uit historie voor eigen gewin hebben ze toch echt een probleem met de GDPR wetgeving lijkt me.lexuzu schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:25:
[...]
Het is een naïeve aanname dat ze je historie van telefoonnummers niet kunnen zien. Tevens onhandig om dat hier in het forum uitgebreid uit de doeken te doen. Denk je dat er niemand van Tweak meeleest? Zoveel klanten zijn er niet meer dus je bent gauw gevonden.
Dan zou ik de GDPR maar eens doorlezen.Andros schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:36:
[...]
Verwijderd is verwijderd. Als Tweak dan gegevens gaan opvragen uit historie voor eigen gewin hebben ze toch echt een probleem met de GDPR wetgeving lijkt me.
Het ging al niet snel bij Tweak en nu mag iemand een hele berg opzeggingen gaan verwerken (leuke taak
).
Voor de zekerheid trek ik de incasso toestemming vast in, de jaarbetalingen komen begin mei (CD) en juni.
Een jaar van elk is een best bedrag om niet meer of pas heel laat terug te zien
Voor de zekerheid trek ik de incasso toestemming vast in, de jaarbetalingen komen begin mei (CD) en juni.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Zeker doen. Je kan beter eventueel geld hun verschuldigd zijn dan andersom. Geld voor elk bedrijf helaas, zelf moet je als speer betalen maar een terugbetaling… tja dat kan weken / maanden duren. Ondanks dat de wet hier heel helder in is wat voor periode hier voor staat, lapt iedereen het aan hun laars.Speedy-Andre schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:09:
Het ging al niet snel bij Tweak en nu mag iemand een hele berg opzeggingen gaan verwerken (leuke taak).
De overstap naar Solcon lijkt wel bevroren te zijn, geen enkel signaal maar Tweak blijft tenminste werken.
Tweak wilde me vanaf 9 april naar Odildo migreren en dat is nu afgewend.
28 maart bevestigde Solcon dat de overstap goed ging (geaccepteerd door Tweak) en toen bleef het stil.
Geen zending van apparatuur of een vraag hoe mijn huidige aansluiting eruit ziet
Laat maar gaan dan, zo hard is die 9 april blijkbaar niet en een klant informeren hoeft niet.
Tweak wilde me vanaf 9 april naar Odildo migreren en dat is nu afgewend.
28 maart bevestigde Solcon dat de overstap goed ging (geaccepteerd door Tweak) en toen bleef het stil.
Geen zending van apparatuur of een vraag hoe mijn huidige aansluiting eruit ziet

Laat maar gaan dan, zo hard is die 9 april blijkbaar niet en een klant informeren hoeft niet.
Staat er bij jou geen geplande opleverdatum bij 'Opmerkingen' bij de orderdetails in de 'Serviceweb' van Solcon?Speedy-Andre schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:03:
Mij is ook niks gevraagd maar ik kreeg deze week (1 week voor de geplande aansluitdatum) een passende NTU en een Fritzbox toegestuurd.Geen zending van apparatuur of een vraag hoe mijn huidige aansluiting eruit ziet
Nee, ik heb alleen een lijst met items die geleverd gaan worden en het opmerking vak is leeg.latho schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:58:
[...]
Staat er bij jou geen geplande opleverdatum bij 'Opmerkingen' bij de orderdetails in de 'Serviceweb' van Solcon?
[...]
Mij is ook niks gevraagd maar ik kreeg deze week (1 week voor de geplande aansluitdatum) een passende NTU en een Fritzbox toegestuurd.
Misschien loopt het vast door de eerdere afwijzing door Odildo maar dat lijkt hersteld te zijn.
In de lijst staan ook de kortingen, bij alles staat 'in behandeling (automatisch)'.
Op zich vind ik het prima als Tweak langer actief blijft want dan haal ik er net iets meer uit met de jaarbetaling.
De brief van Tweak vermeldt 26 april einde contract of bij een overname na deze datum dus er is nog tijd.
[edit]
Ik krijg net bericht van CashbackXL dat ik (na mijn claim) €31,50 krijg, geen (max) €72 dus maar het helpt.
[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-04-2024 14:12 ]
Ik post normaal niet op het Tweakers forum maar bij dezen wil ik met jullie delen dat ik alle Odido telefoon abonnementen eruit hebt gegooid. De reden de business praktijken van dit bedrijf zoals een goede provider als Tweak kapot maken.
Ik kreeg de mail over het beëindigen van de Tweak diensten per 16 april 2024 en ben toen naar Freedom overgestapt omdat ik onder geen beding Odido wil. Dan maar meer betalen; ik ben geen typische Nederlander
Ik heb zelfs Freedom gevraagd om de migratie naar voren te trekken omdat ik niet zonder internet wilde zitten. Wat blijkt uiteindelijk de diensten stoppen helemaal niet per de datum die in de mail werd genoemd; het is kennelijk een truc om Tweak klanten ertoe te bewegen naar Odido over te stappen. Hoe ziek is dat!
Qua prijs kwaliteit verhouding was Tweak ongeëvenaard en ik vind het zeer spijtig ook voor de medewerkers daar dat Tweak zo om zeep wordt geholpen door Odido.
Ik kreeg de mail over het beëindigen van de Tweak diensten per 16 april 2024 en ben toen naar Freedom overgestapt omdat ik onder geen beding Odido wil. Dan maar meer betalen; ik ben geen typische Nederlander
Ik heb zelfs Freedom gevraagd om de migratie naar voren te trekken omdat ik niet zonder internet wilde zitten. Wat blijkt uiteindelijk de diensten stoppen helemaal niet per de datum die in de mail werd genoemd; het is kennelijk een truc om Tweak klanten ertoe te bewegen naar Odido over te stappen. Hoe ziek is dat!
Qua prijs kwaliteit verhouding was Tweak ongeëvenaard en ik vind het zeer spijtig ook voor de medewerkers daar dat Tweak zo om zeep wordt geholpen door Odido.
Kan je ons hier meer over vertellen? Bron? De datum die is gegeven is een vanaf xx april zetten we je over. Er wordt niet gezegd vanaf die datum werkt het niet meer.Marcel8 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:14:
IWat blijkt uiteindelijk de diensten stoppen helemaal niet per de datum die in de mail werd genoemd; het is kennelijk een truc om Tweak klanten ertoe te bewegen naar Odido over te stappen. Hoe ziek is dat!
Dennisb1 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:06:
[...]
Kan je ons hier meer over vertellen? Bron? De datum die is gegeven is een vanaf xx april zetten we je over. Er wordt niet gezegd vanaf die datum werkt het niet meer.
Zeg je zelf op dan stopt het op die datum, stap je over (niet naar Odildo) dan heb je meer tijd.Zelf iets anders regelen?
Wil je niet overgezet worden op Glasvezel van Odido, dan kan je kosteloos je Tweak internetabonnement opzeggen tot een week voor 9 april 2024. Ga hiervoor naar jouw persoonlijke pagina. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk om op tijd een andere internetverbinding te regelen. Onze dienstverlening stopt uiterlijk 9 april 2024.
Zeg je niet op en stap je niet over dan ga je vanzelf na die datum naar Odildo.
Dat is bijzonder. Ik heb een andere mail:Speedy-Andre schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:47:
[...]
[...]
Zeg je zelf op dan stopt het op die datum, stap je over (niet naar Odildo) dan heb je meer tijd.
Zeg je niet op en stap je niet over dan ga je vanzelf na die datum naar Odildo.
Ook lekker dan vanaf 23e zetten ze mij over maar ze stoppen ook gelijk die dag.We zetten je over op Glasvezel van Odido vanaf 23 april 2024.
Onze dienstverlening stopt uiterlijk 23 april 2024.
Nu heb ik eieren voor mijn geld gekozen en ga ik vanaf de 24e naar Freedom.
Je word toch keer op keer gefopt.Dennisb1 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:59:
[...]
Dat is bijzonder. Ik heb een andere mail:
[...]
Ook lekker dan vanaf 23e zetten ze mij over maar ze stoppen ook gelijk die dag.
Nu heb ik eieren voor mijn geld gekozen en ga ik vanaf de 24e naar Freedom.
In nov was het Q1 2024 he:
https://forum.tweak.nl/t/...-tweak-door-odido/2736/14
Ook dat klopt dus niet.
@Marcel8 Precies die stijl bevalt mij ook niet. Zn bedrijf gun ik geen enkele euro. Eerst mailen, daarna bellen voor naar T-Mobile te gaan (gek he jaar terug er veranderd niets, dat is wel snel veranderd die beslissing, dan is KPN met XS4ALL best schappelijk geweest). Voelde al aan Tweak gaat stoppen (maand later ja hoor). Toen al de keus gemaakt voor Glasnet, Freedom was een 2de keus. Net wat duurder dan Tweak en Glasnet al krijg je daar ook wat extra voor terug (.nl, en nog wat dingen).
[ Voor 32% gewijzigd door RobbyTown op 12-04-2024 09:15 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Dat Tweak stopt en ze je daarom overzetten naar Odildo is nog wel logisch.
Ik had gedacht dat de 9 april een deadline zou zijn maar als je naar een ander overstapt dan bepaalt die aansluiting wanneer Tweak stopt.
Het is lastig om duidelijk te melden hoe het zal gaan, dat weten we achteraf pas en gelukkig blijf je toch online.
Ik had gedacht dat de 9 april een deadline zou zijn maar als je naar een ander overstapt dan bepaalt die aansluiting wanneer Tweak stopt.
Het is lastig om duidelijk te melden hoe het zal gaan, dat weten we achteraf pas en gelukkig blijf je toch online.
Klopt. Net niet gehaald. Maar goed tja ik heb internet nodig voor al mijn apparatuur/werk. De 4G backup vangt wel een deel op maar kan niet voor dagen aaneengesloten.RobbyTown schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:04:
[...]
Je word toch keer op keer gefopt.
In nov was het Q1 2024 he:
https://forum.tweak.nl/t/...-tweak-door-odido/2736/14
Ook dat klopt dus niet.
Overstap service nemen met een datum na de jaar betaling termijn, in mijn geval novemberSpeedy-Andre schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:12:
Dat Tweak stopt en ze je daarom overzetten naar Odildo is nog wel logisch.
Aangezien op de site van Freedom de overstapdatum werd genoemd van 23 april heb ik Freedom gevraagd te vervroegen indien mogelijk. Toen ik met Tweak belde werd me gezegd dat het de datum 3 mei 2024 zou worden. En de medewerker gaf aan dat ik tot die datum niet zonder internet zou zitten.Dennisb1 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:06:
[...]
Kan je ons hier meer over vertellen? Bron? De datum die is gegeven is een vanaf xx april zetten we je over. Er wordt niet gezegd vanaf die datum werkt het niet meer.
Mijn conclusie is dat die e-mail die iedereen ontvangt bedoeld is om je als klant van Tweak weg te krijgen. Het liefst natuurlijk naar Odido maar anders een andere provider. Dan kunnen ze het bedrijf Tweak beëindigen en om die reden heb ik een hekel aan Odido gekregen.
Ik denk dat de meesten van ons AON waarderen omdat het voor de snelheid betrouwbaar is en om die reden dan naar Freedom gaan die AON aanbiedt. Het is de meest makkelijke overstap.
Daarvoor hoeven je klanten niet weg te pesten, als zij de dienstverlening stoppen per x datum dan is dat voor iedereen een keihard gegeven en moet je wel voor die tijd weg.Marcel8 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:24:
[...]
Aangezien op de site van Freedom de overstapdatum werd genoemd van 23 april heb ik Freedom gevraagd te vervroegen indien mogelijk. Toen ik met Tweak belde werd me gezegd dat het de datum 3 mei 2024 zou worden. En de medewerker gaf aan dat ik tot die datum niet zonder internet zou zitten.
Mijn conclusie is dat die e-mail die iedereen ontvangt bedoeld is om je als klant van Tweak weg te krijgen. Het liefst natuurlijk naar Odido maar anders een andere provider. Dan kunnen ze het bedrijf Tweak beëindigen en om die reden heb ik een hekel aan Odido gekregen.
Ik denk dat de meesten van ons AON waarderen omdat het voor de snelheid betrouwbaar is en om die reden dan naar Freedom gaan die AON aanbiedt. Het is de meest makkelijke overstap.
Er zijn trouwens wel meer dan Freedom die AON aanbieden. Al denk ik niet dat je extreem last van de XGS-PON techniek zal krijgen, iedereen heeft er baat bij een zo goed mogelijk netwerk te leveren.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisb1 op 12-04-2024 04:52 ]
Nog eens de bevestiging van Solcon bekeken, daar staat in dat het 4 weken duurt en dat ze de opzegtermijn van de latende provider hanteren wat bij mij 26 april is.
Pricewise gebruikt de overstapservice die Solcon aanbiedt en die heeft alles in feite keurig vermeld.
Je moet het alleen terugzoeken in de (bijzondere) correspondentie van Tweak
Pricewise gebruikt de overstapservice die Solcon aanbiedt en die heeft alles in feite keurig vermeld.
Je moet het alleen terugzoeken in de (bijzondere) correspondentie van Tweak
Ze mogen best zien dat er ooit een verkeerd telefoonnummer stond. Ik heb destijds een heel traject met ze doorlopen om te zorgen dat ik niet zoveel lastig gevallen werd met de geautomatiseerde marketing telefoontjes. Ze belden keer op keer en als ik dan opnam was er aan hun kant niemand aan de lijn. Dat is meerdere keren en soms dagenlang achtereen gebeurd. Toen hebben ze aangegeven dat dat niet de bedoeling was en toch gebeurde het weer meerdere keren.lexuzu schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:25:
Het is een naïeve aanname dat ze je historie van telefoonnummers niet kunnen zien. Tevens onhandig om dat hier in het forum uitgebreid uit de doeken te doen. Denk je dat er niemand van Tweak meeleest? Zoveel klanten zijn er niet meer dus je bent gauw gevonden.
Ze hebben me tot op heden niet afgesloten omdat ik verkeerde informatie bij ze achtergelaten had. NU staat er geen verkeerde informatie meer en is er dus ook geen reden meer om me af te sluiten.
None
Deze ervaring had nu ook. In de mail zou mijn dienst op 24 april stoppen en dan kon ik door de link te klikken aangeven stoppen per dan of over naar odido per die datum.Marcel8 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:14:
Dus ik heb met Glasnet voor de 19'e geplanned dat ze mij aansluiten en overstapservice was niet nodig (ging ook niet omdat dit binnen de 4 weken viel) Dus ik heb netjes de link aangeklikt ik stop per die 24 april want dan stopt hun dienst toch.
ALTHANS dat was de gedachten gang. Tweak bleef me maar lastig vallen met migratie die er aan stond te komen en moest dit bevestigen dus ik heb tot 2x toe gebeld en nu bij de 2é keer kreeg ik iemand aan de telefoon die me vertelde dat de dienst niet ging stoppen maar dat dit verkeerd geformuleerd stond in deze mail.
Toen ik aangeaf dat het niet die mevrouws schuld was maar dat ik niet echt blij was met de gang van zaken kreeg ik een tuut tuut tuut de haak erop.
Ik ga straks nog maar even bellen en vragen of het zeker is dat ik per die datum geen abonement meer heb want ik zie het nu wel gebeuren dat ze gewoon met een maand verlengen ondanks dat ik 3 dagen voor eind datum op een andere aanbieder zit.
Wat een sneue bedoeling qua communicatie daar....
Ik zou vandaag over gaan van Tweak naar Glasnet maar dat gaat niet gebeuren want het schijnt dat ze vergeten zijn om het omzetten in de patchkast intern aan te vragen. Nu gaat het tot het eind van de maand duren voor ik omgezet wordt terwijl dit al een maand geleden geregeld is en het speciaal op vandaag gezet is omdat Tweak aangegeven had mij op 16 april over te zetten op Odido.
Glasnet geeft aan dat het geen probleem op zou moeten leveren maar ik hoop dat dit geen extra administrattieve rompslomp op gaat leveren en dat de Tweak/Odido verbinding overeind blijft tot het einde van e maand. Maar een echt heel goed gevoel van over gaan op een nieuwe provider geeft het niet.
Glasnet geeft aan dat het geen probleem op zou moeten leveren maar ik hoop dat dit geen extra administrattieve rompslomp op gaat leveren en dat de Tweak/Odido verbinding overeind blijft tot het einde van e maand. Maar een echt heel goed gevoel van over gaan op een nieuwe provider geeft het niet.
[ Voor 13% gewijzigd door thiadlef op 12-04-2024 15:13 ]
Hoe lang duurt het voordat je een retourbox krijgt van Tweak?
Nu een week over op Freedom, de meuk van Tweak in een doos gepleurd maar nog geen enkel bericht van Tweak of en hoe ze het terug willen.
Nu een week over op Freedom, de meuk van Tweak in een doos gepleurd maar nog geen enkel bericht van Tweak of en hoe ze het terug willen.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Geen idee welke meuk je allemaal hebt heb je alleen de converter dan ga je geen doos krijgenCsotranme schreef op maandag 15 april 2024 @ 02:07:
Ben al bijna een maand over en heb niets meer vernomen over de apparatuur die retour moet. Dus heb hier nog een ZyXel en een Amino liggen. We wachten geduldig af.Csotranme schreef op maandag 15 april 2024 @ 02:07:
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Heb een kap voor de FTU liggen en een Fritzbox dus lijkt me dat ze die wel terug willen hebben.RobbyTown schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:57:
[...]
Geen idee welke meuk je allemaal hebt heb je alleen de converter dan ga je geen doos krijgen.
@Csotranme Daar moet je helaas zelf achterna gaan, 2 maanden na mijn overgang naar een andere provider had ik maar een belletje gepleegd. Tip: Mocht je router en één of meerdere tv kastjes hebben, gebruik zelf een doos en gebruik de retourlabel. De doos die door Tweak wordt opgestuurd is schandalig klein, dat het vragen is om geen borg terug krijgen.
mijn ouders zijn vrijdag overgegaan van tweak naar delta zaterdag al een doos ontvangen van tweak.
maar die vragen zich inderdaad ook af hoe daar een modem en tv kastje in moet
maar die vragen zich inderdaad ook af hoe daar een modem en tv kastje in moet
Wat een gedoe administratief. Ik ben al sinds vorige maand over naar een andere ISP, maar Tweak blijft volhouden dat ze de maand april ook nog willen innen. Ammehoela, ze leveren de hele maand geen dienst en ik heb het bedrag elk keer nog gestorneerd.
De nieuw ISP heeft te kennen gegeven dat ze een communicatiefout met Tweak hebben gemaakt. Laat ze het lekker onderling uitvechten.
De nieuw ISP heeft te kennen gegeven dat ze een communicatiefout met Tweak hebben gemaakt. Laat ze het lekker onderling uitvechten.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Bekent verhaal, hier precies hetzelfde.Step schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:20:
Wat een gedoe administratief. Ik ben al sinds vorige maand over naar een andere ISP, maar Tweak blijft volhouden dat ze de maand april ook nog willen innen. Ammehoela, ze leveren de hele maand geen dienst en ik heb het bedrag elk keer nog gestorneerd.
Schijnbaar heeft Tweak/Odido hun eigen debiteuren administratie niet op de hoogte gebracht.
We hebben een lange zinloze mailwisseling met Tweak gehad. Ze bleven vaag over hoelang Tweak door zou gaan en hoe je gecompenseerd zou worden bij overgaan naar Odido. Ze suggereerden dat je lopende contract met jaarbetaling zou stoppen maar voor terugbetaling wezen ze consequent naar het rekenvoorbeeld op hun website. Daarin worden de 2 'gratis' maanden teruggevorderd, iets wat onredelijk danwel onwettig is.
Nadat we de ACM om hun mening hadden gevraagd "Als Tweak de overeenkomst voor het einde van het jaar beëindigt, dan hebt u als consument recht op “ongedaanmaking van de geleverde prestaties”. Dit wil zeggen dat u een deel van uw abonnementsgeld terug moet krijgen als u vooruit hebt betaald en het jaar nog niet voorbij is. Hebt u met Tweak afgesproken dat u korting over het abonnementsgeld krijgt? En wordt de korting bij de terugbetaling niet meegerekend? Dan is dit waarschijnlijk onredelijk."
Dat per brief (pdf in email) aan Tweak gericht en vandaag blijkt het een misverstand te zijn, hun reacttie "Bijproduct daarvan is inderdaad dat u de niet gebruikte maanden terug krijgt. Schijnbaar liep de communicatie niet helemaal soepel tussen de collega's de berekening die wij standaard aanhouden is het jaarbedrag delen door 365 - de gebruikte dagen, dat krijgt u dan uiteraard terug."
We stappen volgende maand dus over naar Glasnet. Tweak had een hoop gedoe kunnen voorkomen door gelijk duidelijk te zijn.
Ik weet niet of dit bij anderen ook zo stroef gaat?
Nadat we de ACM om hun mening hadden gevraagd "Als Tweak de overeenkomst voor het einde van het jaar beëindigt, dan hebt u als consument recht op “ongedaanmaking van de geleverde prestaties”. Dit wil zeggen dat u een deel van uw abonnementsgeld terug moet krijgen als u vooruit hebt betaald en het jaar nog niet voorbij is. Hebt u met Tweak afgesproken dat u korting over het abonnementsgeld krijgt? En wordt de korting bij de terugbetaling niet meegerekend? Dan is dit waarschijnlijk onredelijk."
Dat per brief (pdf in email) aan Tweak gericht en vandaag blijkt het een misverstand te zijn, hun reacttie "Bijproduct daarvan is inderdaad dat u de niet gebruikte maanden terug krijgt. Schijnbaar liep de communicatie niet helemaal soepel tussen de collega's de berekening die wij standaard aanhouden is het jaarbedrag delen door 365 - de gebruikte dagen, dat krijgt u dan uiteraard terug."
We stappen volgende maand dus over naar Glasnet. Tweak had een hoop gedoe kunnen voorkomen door gelijk duidelijk te zijn.
Ik denk dat de administratie niet is ingesteld op deze migratie lawine
Aan de voorkant lukt het nog wel (opzegging na overstappen kwam snel) maar dan ...
Mijn incasso is voor de zekerheid ingetrokken, ik krijg alleen ooit nog wat borg terug.
Ik ben al een week online nadat Tweak echt zou stoppen, nog tot de 26e
Als dat met de jaarbetaling klopt dan krijg ik nog een paar weken CD en 6 weken van Tweak internet terug.
In de opzegbrief staat hier niets over, alleen 26 april of later als de overstap langer duurt.
Niet geleverde diensten horen natuurlijk gecrediteerd te worden, dat hou ik in de gaten.
Aan de voorkant lukt het nog wel (opzegging na overstappen kwam snel) maar dan ...
Mijn incasso is voor de zekerheid ingetrokken, ik krijg alleen ooit nog wat borg terug.
Ik ben al een week online nadat Tweak echt zou stoppen, nog tot de 26e
Als dat met de jaarbetaling klopt dan krijg ik nog een paar weken CD en 6 weken van Tweak internet terug.
In de opzegbrief staat hier niets over, alleen 26 april of later als de overstap langer duurt.
Niet geleverde diensten horen natuurlijk gecrediteerd te worden, dat hou ik in de gaten.
Als je terugkijkt in dit topic naar de laatste maanden van vorig jaar dan krijg je vanzelf een pijnlijk beeld van constant niet eenduidige antwoorden van Tweak medewerkers. Dat is daarna niet anders geweest en jouw post verteld dat het nog steeds zo is. Dus deze situatie zal tot het einde der tijden van Tweak gaan duren ben ik bang. Zie ook: remco_k in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"mark1985 schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:36:
Alles kan stuk.
Ik krijg zojuist van DHL een berichtje dat er iets onderweg is vanaf Cambrium. Dat is denk ik de retour doos voor de fritzbox die hier zo'n 3 jaar heeft lopen wegstoffen.
Dat doen ze dan wel weer snel
kreeg ik zo juist ook. hoop nog wel 2 dagen internet te houden van tweakBurnerT schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:24:
Ik krijg zojuist van DHL een berichtje dat er iets onderweg is vanaf Cambrium. Dat is denk ik de retour doos voor de fritzbox die hier zo'n 3 jaar heeft lopen wegstoffen.
@hjvg Ik ga vrijdag omgezet worden naar glasnet.
Toen ik naar tweak toe ging heb ik op zaterdag ochtend nog ergens een sfp moeten ophalen omdat ze me op vrijdag van trined (gpon) naar tweak gezet hebben maar de monteur met de fritzbox kwam pas de dinsdag daarna....
Gelukkig werk ik nu met een sfp en ga van aon naar aon (nu wel met pppoe) dus ik heb alles al voorbereid in mijn Mikrotik rb4011
Toen ik naar tweak toe ging heb ik op zaterdag ochtend nog ergens een sfp moeten ophalen omdat ze me op vrijdag van trined (gpon) naar tweak gezet hebben maar de monteur met de fritzbox kwam pas de dinsdag daarna....
Gelukkig werk ik nu met een sfp en ga van aon naar aon (nu wel met pppoe) dus ik heb alles al voorbereid in mijn Mikrotik rb4011
Hier vannacht om 0:00 ging Tweak uit, via modem direct Freedom gekozen en we waren weer online. Snelste overstap ooit. Nu wachten op terugstorten van abonnement 15-4 tm 31-8. De modem heb ik gehouden, na bevestiging van helpdesk.
Overzetten naar Glasnet zou bij mij vandaag gebeuren. Helaas niets gebeurd, dus even op de chat nagevraagd:
Begint al goed...Excuses! Het lijkt er op dat er iets met de patchaanvraag niet goed is gegaan.
Je Tweak verbinding blijft in ieder geval actief. Wij gaan er in ieder geval achteraan om je zo snel mogelijk online te krijgen bij Glasnet. Zodra wij een verwachte datum hebben laten wij dat uiteraard ook weten.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Hmm ja valse start maar die tekst geeft mij al heel veel meer hoop dan de support die ik bij Odido et al zou krijgen;Twazerty schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:07:
Overzetten naar Glasnet zou bij mij vandaag gebeuren. Helaas niets gebeurd, dus even op de chat nagevraagd:
[...]
Begint al goed...
Bevat excuses
Kort aangegeven waar het probleem is ontstaan
Geruststelling dat je verbinding van tweak nog actief blijft.
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, dit is wel het beste hoe je ermee om kan gaan naar mijn mening.
Begrijp ik goed dat je nu wel de 2 maanden korting verekend krijgt?mark1985 schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:36:
We hebben een lange zinloze mailwisseling met Tweak gehad. Ze bleven vaag over hoelang Tweak door zou gaan en hoe je gecompenseerd zou worden bij overgaan naar Odido. Ze suggereerden dat je lopende contract met jaarbetaling zou stoppen maar voor terugbetaling wezen ze consequent naar het rekenvoorbeeld op hun website. Daarin worden de 2 'gratis' maanden teruggevorderd, iets wat onredelijk danwel onwettig is.
Ja het jaarbedrag/365 wordt berekend. De twee maanden korting wordt dus evenredig toegepast.
Geldt dit dan alleen als je tweak niet zelf opzegt, of ook als je zelf de stap naar odido hebt gezet??mark1985 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 06:48:
Ja het jaarbedrag/365 wordt berekend. De twee maanden korting wordt dus evenredig toegepast.
Dat moet je aan tweak vragen. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet doen als je de aanbieding van Odido gebruikt. We hebben tweak gezegd dat wij gewoon hun diensten voor de betaalde periode willen gebruiken en als ze dat niet kunnen leveren dat ze het teveel betaalde moeten teug storten. Op de vraag tot wanneer tweak blijft werken hebben we geen antwoord gehad.
Is dit een algemene pdf? Lijkt mij dat dit namelijk dan voor alle klanten zo zou moeten werken.mark1985 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:04:
Dat moet je aan tweak vragen. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet doen als je de aanbieding van Odido gebruikt. We hebben tweak gezegd dat wij gewoon hun diensten voor de betaalde periode willen gebruiken en als ze dat niet kunnen leveren dat ze het teveel betaalde moeten teug storten. Op de vraag tot wanneer tweak blijft werken hebben we geen antwoord gehad.
vandaag hier ook over gegaan van tweak naar delta. bedankt voor alle hulp en nuttige info hier de laatste jaren
Ik heb soortgelijk gesprek lopen via de e-mail met Tweak; maar ik hoor dat ik vanwege de vele opzeggingen moet wachten op de eindafrekening tot ze er klaar voor zijn. Tot die tijd doen ze geen uitspraken over het resterende bedrag.mark1985 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:04:
Nog 5 dagen tot 23 april, en sinds deze mededeling is het radiostilte vanuit Tweak…Glawen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:41:
Vandaag ook de mail van Tweak gehad dat ik vanaf 23 april overgezet wordt. Had vooruitbetaald tot 10 oktober voor internet + bellen. Ik ben nu heel benieuwd hoe ze het bellen deel gaan invullen, omdat dit volgens hun website niet in het pakket van Odido zit.
Ik heb het eerst nog even aangezien, mijn jaarcontract liep eind februari af, maar heb vanwege de stilte vorige week besloten toch over te stappen vanwege het totale gebrek aan communicatie. Dat geeft me onvoldoende vertrouwen voor de toekomst. Ik heb dan ook actief aangegeven (via die webportal) geen gebruik te willen maken van de overstap.Glawen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:05:
[...]
Nog 5 dagen tot 23 april, en sinds deze mededeling is het radiostilte vanuit Tweak…
Na annulering van de bedenktermijn heeft Trined/SNLR afgelopen dinsdag een migratieverzoek ingezet, ze kunnen me per 6 mei aansluiten (planning, koningsdag etc. soit ik leen wel even internet bij de buren dacht ik).
Ontvang ik vervolgens onderstaand bericht terwijl ik ervoor al heb aangegeven niet te willen overstappen. Is dit dan toch geen opzegging geweest? Na contact met Tweak (uiteindelijk) blijkt dat ook deze mail weer onhandig is geformuleerd. Het komt op mij nu over als wederom een push om maar actief voor een abonnement bij Odido te kiezen..
Uiteindelijk maar beantwoord dat ze mijn hele reactie over 23 april mogen vergeten en ik per 6 mei weg ga. Nu maar hopen dat dit administratief goed gaat..
Onlangs is bij ons bericht binnen gekomen dat jouw verbinding per 2024-05-06 van ons wordt overgenomen door een andere provider. Dat betekent dat je vanaf die datum geen gebruik meer kunt maken van onze diensten. Meestal betekent dit dat je een abonnement hebt afgesloten bij een andere provider en dat is natuurlijk geen enkel probleem. We herinneren je er echter graag aan dat het wel noodzakelijk is óók de verbinding bij ons op te zeggen, ook als je overstapt naar Odido of een andere partij vanwege onze overname door Odido.
Wij hebben voor jouw verbinding nog geen opzegging of overstapverzoek binnen gehad, vandaar dat je deze mail ontvangt.
Je kunt je abonnement opzeggen door te antwoorden op deze mail en aan te geven dat je overgaat naar een andere provider; geef graag ook aan naar welke provider dit is. Als je het abonnement niet bij ons opzegt, dan zullen wij blijven factureren. Ook als de verbinding technisch niet meer kan worden geleverd.
Heb je geen abonnement besteld bij een andere provider? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op! Anders zul je per bovengenoemde datum je verbinding verliezen.
Ik lees hier iets anders in, namelijk dat je dan wel een andere provider hebt gekozen maar dat er geen gebruik wordt gemaakt van de overstapservice waarmee Trined ook je abonnement voor je opzegt bij Tweak. En dat daarmee wel je Tweak lijntje stopt maar niet je abonnement. Dus of je dat nog even zelf wil opzeggen...jappas schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:38:
[...]
Ik heb het eerst nog even aangezien, mijn jaarcontract liep eind februari af, maar heb vanwege de stilte vorige week besloten toch over te stappen vanwege het totale gebrek aan communicatie. Dat geeft me onvoldoende vertrouwen voor de toekomst. Ik heb dan ook actief aangegeven (via die webportal) geen gebruik te willen maken van de overstap.
Na annulering van de bedenktermijn heeft Trined/SNLR afgelopen dinsdag een migratieverzoek ingezet, ze kunnen me per 6 mei aansluiten (planning, koningsdag etc. soit ik leen wel even internet bij de buren dacht ik).
Ontvang ik vervolgens onderstaand bericht terwijl ik ervoor al heb aangegeven niet te willen overstappen. Is dit dan toch geen opzegging geweest? Na contact met Tweak (uiteindelijk) blijkt dat ook deze mail weer onhandig is geformuleerd. Het komt op mij nu over als wederom een push om maar actief voor een abonnement bij Odido te kiezen..
Uiteindelijk maar beantwoord dat ze mijn hele reactie over 23 april mogen vergeten en ik per 6 mei weg ga. Nu maar hopen dat dit administratief goed gaat..
[...]
Kan dat kloppen? Is Trined/SLR niet bij de overstapservice binnen nederland aangesloten?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
De waarheid zal er ergens tussenin zitten. Opzich klopt het wat je zegt. Ik heb geen gebruik gemaakt van een overstapservice bij SNLR (en ook niet echt gelet of ze deze aanbieden). Dit naar aanleiding van een eerdere email van Tweak waarop ik heb aangegeven dat ik zelf iets anders regel (per 23 april), voordat ik wat bij SNLR regelde.Barre73 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:41:
[...]
Ik lees hier iets anders in, namelijk dat je dan wel een andere provider hebt gekozen maar dat er geen gebruik wordt gemaakt van de overstapservice waarmee Trined ook je abonnement voor je opzegt bij Tweak. En dat daarmee wel je Tweak lijntje stopt maar niet je abonnement. Dus of je dat nog even zelf wil opzeggen...
Kan dat kloppen? Is Trined/SLR niet bij de overstapservice binnen nederland aangesloten?
Zelf iets anders regelen?
Wil je niet overgezet worden op Glasvezel van Odido, dan kan je kosteloos je Tweak internetabonnement opzeggen tot een week voor 23 april 2024. Ga hiervoor naar jouw persoonlijke pagina. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk om op tijd een andere internetverbinding te regelen. Onze dienstverlening stopt uiterlijk 23 april 2024.
Je hebt nog steeds niet letterlijk opgezegd, daardoor zit je vanaf heden nog minstens een maand aan Tweak vast (de opzegtermijn zodra die in gaat).
Ik heb wel een overstapservice gebruikt, wat niet wil zeggen dat het dan soepel gaat want ik kon Tweak niet als latende provider opgeven wat dus vertraging gaf
Geen ramp voor mij want ik zit nog een kleine maand binnen de jaarbetaling (voor alles in een) zodat de eventuele schade van de 2 laatste 'gratis' maanden minder wordt indien ze die stelen.
Hoewel ik exact een week voor de overstap zit en ruim 2 weken bedenktijd heb gehad laat Solcon nog niets van zich horen, geen apparatuur die onderweg is dus ze zoeken het maar uit.
In het uiterste geval vraag ik 26 april om zo'n 4G router die bij de overstapservice hoort, mocht Tweak dan echt het licht van de glasvezel doven.
Fijn films streamen via dat gratis ding voor zover dat lukt
Ik heb wel een overstapservice gebruikt, wat niet wil zeggen dat het dan soepel gaat want ik kon Tweak niet als latende provider opgeven wat dus vertraging gaf

Geen ramp voor mij want ik zit nog een kleine maand binnen de jaarbetaling (voor alles in een) zodat de eventuele schade van de 2 laatste 'gratis' maanden minder wordt indien ze die stelen.
Hoewel ik exact een week voor de overstap zit en ruim 2 weken bedenktijd heb gehad laat Solcon nog niets van zich horen, geen apparatuur die onderweg is dus ze zoeken het maar uit.
In het uiterste geval vraag ik 26 april om zo'n 4G router die bij de overstapservice hoort, mocht Tweak dan echt het licht van de glasvezel doven.
Ik heb per brief een bevestiging gekregen dat ik ergens in Mei afgesloten ga worden ivm opzegging. (de eerste tweak brief in jaaaaren
)
Ik ging van die mail ook uit dat per de 23'e mijn abonement stopt omdat ik afgezien heb van odido en door naar de persoonlijke pagina te gaan kan je kostenloos opzeggen. Dit staat er ook letterlijk he dan hoef je niet meer naderhand op te zeggen.
Vandaag ga ik op zwart daar als het goed is dan komt het licht vanuit Glasnet en dan is het einde oefening Tweak.
Ik ging van die mail ook uit dat per de 23'e mijn abonement stopt omdat ik afgezien heb van odido en door naar de persoonlijke pagina te gaan kan je kostenloos opzeggen. Dit staat er ook letterlijk he dan hoef je niet meer naderhand op te zeggen.
Vandaag ga ik op zwart daar als het goed is dan komt het licht vanuit Glasnet en dan is het einde oefening Tweak.
Wat BurnerT zegt. Laat ze ook maar eens duidelijker communiceren..
Inmiddels wel opgezegd en bevestiging hiervan gehad, per 6 mei.
Inmiddels wel opgezegd en bevestiging hiervan gehad, per 6 mei.
Vanwege een geplande verhuizing ben ik eerder niet op het overstapaanbod naar Odido in gegaan, maar vanmorgen ben ik automatisch overgezet. In de Odido systemen ziet dat er dan uit als een normale bestelling alsof ik die zelf gedaan zou hebben. Maar dit gaat dus juist wel weer over een jaarcontract, dat mij helemaal niet handig uit komt.
Zojuist hierover gebeld met Odido klantenservice en er is mij verzekerd dat bij een verhuizing ofwel het abonnement meegenomen kan worden (maar heb ik dan wel internet op beide plaatsen voor een tijdje?) ofwel kosteloos opgezegd kan worden. Dit staat niet expliciet in de voorwaarden maar was volgens de medewerker uit ervaring een gebruikelijke gang van zaken. Per mail bevestiging hiervan gekregen, waar dan het woordje "kosteloos" niet in staat. Dus nog maar eens verduidelijking op gevraagd.
Lijkt me dat het jaarcontract juridisch niet zomaar kan? Maarja, gelijk hebben != gelijk krijgen...
Ben al jaren mobiel klant bij Odido en al met al best tevreden, maar de overgang van Tweak naar Odido is qua communicatie echt niet sjiek...
Zojuist hierover gebeld met Odido klantenservice en er is mij verzekerd dat bij een verhuizing ofwel het abonnement meegenomen kan worden (maar heb ik dan wel internet op beide plaatsen voor een tijdje?) ofwel kosteloos opgezegd kan worden. Dit staat niet expliciet in de voorwaarden maar was volgens de medewerker uit ervaring een gebruikelijke gang van zaken. Per mail bevestiging hiervan gekregen, waar dan het woordje "kosteloos" niet in staat. Dus nog maar eens verduidelijking op gevraagd.
Lijkt me dat het jaarcontract juridisch niet zomaar kan? Maarja, gelijk hebben != gelijk krijgen...
Ben al jaren mobiel klant bij Odido en al met al best tevreden, maar de overgang van Tweak naar Odido is qua communicatie echt niet sjiek...
Misschien kleine geruststelling: ik heb een fritzbox van Solcon ontvangen, een halve week voor oplevering (a.s. Maandag).Speedy-Andre schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:36:
Je hebt nog steeds niet letterlijk opgezegd, daardoor zit je vanaf heden nog minstens een maand aan Tweak vast (de opzegtermijn zodra die in gaat).
Ik heb wel een overstapservice gebruikt, wat niet wil zeggen dat het dan soepel gaat want ik kon Tweak niet als latende provider opgeven wat dus vertraging gaf![]()
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Is het zo kort dag daar, dan zal dat hier nog goed gaan al hoop ik geen Zyxel shit te krijgen (hier staat mediaconverter/NT in het order lijstje).HaTe schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:46:
[...]
Misschien kleine geruststelling: ik heb een zyxel van Solcon ontvangen, een halve week voor oplevering (a.s. Maandag).
Nou zojuist ging het op zwart en de pppoe in mijn mikrotikje enabled en het begon direct te draaien op glasnet. Ik ga notificaties voor dit topic uitzetten. Het ga jullie allen goed en succes met overstappen.

Stilzwijgend verlengen mag al jaren niet meer. Na een overname van een provider is het volgens mij wel mogelijk dat ze de dienstverlening tegen vergelijkbare voorwaarden voortzetten, overstappen van Tweak naar Odido voor dezelfde prijs en contractduur kan kloppen. Zonder toestemming een nieuw jaarcontract lijkt mij ook niet in orde, wellicht kun je dat nog eens bespreken telefonisch of desnoods in een Odido winkel oid.jjkester schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:21:
Vanwege een geplande verhuizing ben ik eerder niet op het overstapaanbod naar Odido in gegaan, maar vanmorgen ben ik automatisch overgezet. In de Odido systemen ziet dat er dan uit als een normale bestelling alsof ik die zelf gedaan zou hebben. Maar dit gaat dus juist wel weer over een jaarcontract, dat mij helemaal niet handig uit komt.
Product- en prijsaanpassingen mogen uiteraard wel, als je die kan weigeren en daarmee opzegt. Die optie heb ik ook maar dan zit ik zonder meer ergens anders aan een jaarcontract vast. Qua prijs ga ik er overigens op vooruit, KPN gebied hier en geen eigen Tweak netwerk dus met het klantvoordeel bij Odidio ben ik netto voordeliger uit.Andros schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:47:
[...]
Stilzwijgend verlengen mag al jaren niet meer. Na een overname van een provider is het volgens mij wel mogelijk dat ze de dienstverlening tegen vergelijkbare voorwaarden voortzetten, overstappen van Tweak naar Odido voor dezelfde prijs en contractduur kan kloppen. Zonder toestemming een nieuw jaarcontract lijkt mij ook niet in orde, wellicht kun je dat nog eens bespreken telefonisch of desnoods in een Odido winkel oid.
Ik heb het dus al geprobeerd te bespreken en krijg het sterke idee dat ze er niet moeilijk over gaan doen, maar duidelijk/netjes is anders. Als ik iets concreet zwart-op-wit heb meld ik me hier nog wel voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Excuses, een fritzbox 7530AX is hetSpeedy-Andre schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:50:
[...]
Is het zo kort dag daar, dan zal dat hier nog goed gaan al hoop ik geen Zyxel shit te krijgen (hier staat mediaconverter/NT in het order lijstje).
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik dacht al, deze heeft denk ik geen fiber ingang zoals mijn 5490?
Indien ethernet zal ik met mijn 5490 1 lan moeten opofferen met nog 3 over (waarvan 1 voor tv) of de 7530 moet net zo goed zijn en andere voordelen bieden (mogelijk werkt wifi 6 beter).
Zit hier met dezelfde datum en nog geen bericht van Tweak of Odido over de overstap.Glawen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 23:05:
[...]
Nog 5 dagen tot 23 april, en sinds deze mededeling is het radiostilte vanuit Tweak…
Erg benieuwd wat me aankomende dinsdag staat te wachten.
Same. Ik kreeg een tijd geleden het volgende bericht:
Ik heb nog niks gehoord sindsdien. Ik ben benieuwd.We zetten je over op Glasvezel van Odido vanaf 16 april 2024.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
In mijn e-mailbericht stond ook 16 april 2024 met de vermelding dat de internetdienstverlening vanaf die datum stopt. Als dat je gezegd wordt en het is inmiddels korter dan een maand tot die datum kun je per direct die datum opzeggen en heb je geen maand opzegtermijn.
Wel ik kreeg nu de bevestiging dat die 16 april 2024 gelogen is want de datum is nu op 10 mei 2024 gezet en ik zit allang op Freedom. Ik blijf erbij dat het e-mailbericht een vieze truc van Odido is om je te bewegen overstappen naar dat bedrijf dan wel weg te gaan bij Tweak want dat moet geliquideerd worden.
Wel ik kreeg nu de bevestiging dat die 16 april 2024 gelogen is want de datum is nu op 10 mei 2024 gezet en ik zit allang op Freedom. Ik blijf erbij dat het e-mailbericht een vieze truc van Odido is om je te bewegen overstappen naar dat bedrijf dan wel weg te gaan bij Tweak want dat moet geliquideerd worden.
Volgens mij is er weinig bewegen tot overstappen aan, Odido plaatst gewoon een bestelling voor je op een gegeven moment. En dat is in mijn geval in een eerdere e-mail wel zo gecommuniceerd.
In mijn geval werd 2 april als datum genoemd maar is het proces gisteren pas in gang gezet. Oplevering aansluiting eind mei.
In mijn geval werd 2 april als datum genoemd maar is het proces gisteren pas in gang gezet. Oplevering aansluiting eind mei.
Wel vreemd dat het nog bijna 2 maanden kan duren, echter overstappen naar elders kost tijd en dan blijf je nog vrij lang bij Tweak.
Vanwege de contractuele verplichtingen van Tweak kunnen ze de stekker er niet zomaar uit trekken, in die zin klopt de communicatie niet omdat Tweak per x datum zegt te stoppen maar het geeft wel de urgentie om te kiezen wat je wil.
Maar goed, ik ga weg bij deze bende en hoop over een week bij Solcon te zitten of later want Solcon heeft nog niets gemeld of opgestuurd.
Duurt het tot 9 mei dan is dat prima, dan heb ik een jaar CD uitgediend en is er nog een maand Tweak over die ze mogen terugbetalen.
Vanwege de contractuele verplichtingen van Tweak kunnen ze de stekker er niet zomaar uit trekken, in die zin klopt de communicatie niet omdat Tweak per x datum zegt te stoppen maar het geeft wel de urgentie om te kiezen wat je wil.
Maar goed, ik ga weg bij deze bende en hoop over een week bij Solcon te zitten of later want Solcon heeft nog niets gemeld of opgestuurd.
Duurt het tot 9 mei dan is dat prima, dan heb ik een jaar CD uitgediend en is er nog een maand Tweak over die ze mogen terugbetalen.
Mijn jaarcontract loopt 22 april af bij tweak. Vorige week aangegeven over te stappen naar odido en dit wordt 29 mei geïnstalleerd. Benieuwd. Nog tot 29 mei tweak iig.
Vandaag oplevering naar Solcon. Helaas is dat niet goed gegaan. Ik had vooraf gebeld en ik had geen nieuwe apparatuur nodig zeiden ze. De Genexis kon gewoon blijven hangen.
Nu op dag van levering opeens geen internet en na 3 telefoontjes blijkt dat de Genexis OCG 1012 dus niet kan werken (Enschede). Er moet nu een of andere Nokia komen en KPN belt vanmiddag om een afspraak te maken.
Mooi balen. Ze zeiden dat normaal KPN doet zelf beheert en zorgt dat de juiste apparatuur bij de klant staat. Ik vermoed dat het komt omdat ik hiervoor Tweak had en KPN geen zich had op welk modem ik dan had? Mooi slordig in ieder geval.
Dus let op mensen die naar Solcon gaan! Stem goed af welke apparatuur je nodig hebt voordat je afgesloten wordt!
Nu op dag van levering opeens geen internet en na 3 telefoontjes blijkt dat de Genexis OCG 1012 dus niet kan werken (Enschede). Er moet nu een of andere Nokia komen en KPN belt vanmiddag om een afspraak te maken.
Mooi balen. Ze zeiden dat normaal KPN doet zelf beheert en zorgt dat de juiste apparatuur bij de klant staat. Ik vermoed dat het komt omdat ik hiervoor Tweak had en KPN geen zich had op welk modem ik dan had? Mooi slordig in ieder geval.
Dus let op mensen die naar Solcon gaan! Stem goed af welke apparatuur je nodig hebt voordat je afgesloten wordt!
Fijn dat ik dat op tijd weet, ik heb bij Solcon een support ticket ingediend waar ik aangeef hoe het bij mij zit.
:strip_exif()/f/image/Cv18iDraj7nj2BffIxHXaJeZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/l0EHcQMk9v8ArlrvxclLSIYU.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dit is niet gebruikelijk, al werkt het prima
Dankzij de overstapservice kan ik een 4G router aanvragen maar ik heb het liever direct goed.
[edit]
Solcon reageerde snel (dankzij mijn duidelijke vraag of titel).
Ze vroegen of ik de 5490 via de fiber wil blijven gebruiken, geantwoord dat ik dan hun 7530 niet kan testen/vergelijken omdat ie alleen via LAN werkt.
Ook AON vs GPON genoemd, want als ze geen AON kunnen leveren dan werkt de 5490 met de fiber niet.
Jammer dat de 5490 wifi af en toe in kakt, het kan de 12V adapter zijn na 5 jaar maar dat zal ik moeten testen zolang Tweak nog werkt.
:strip_exif()/f/image/Cv18iDraj7nj2BffIxHXaJeZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/l0EHcQMk9v8ArlrvxclLSIYU.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dit is niet gebruikelijk, al werkt het prima
Dankzij de overstapservice kan ik een 4G router aanvragen maar ik heb het liever direct goed.
[edit]
Solcon reageerde snel (dankzij mijn duidelijke vraag of titel).
Ze vroegen of ik de 5490 via de fiber wil blijven gebruiken, geantwoord dat ik dan hun 7530 niet kan testen/vergelijken omdat ie alleen via LAN werkt.
Ook AON vs GPON genoemd, want als ze geen AON kunnen leveren dan werkt de 5490 met de fiber niet.
Jammer dat de 5490 wifi af en toe in kakt, het kan de 12V adapter zijn na 5 jaar maar dat zal ik moeten testen zolang Tweak nog werkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Speedy-Andre op 22-04-2024 17:52 ]
Oei net niet tot eind april heel gebleven
.
/f/image/suTxcmNojTma3j4r4r2YlEG1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 22-04-2024 17:58 ]
Na hoeveel tijd kregen mensen die overstapten van Tweak het verzoek om het materiaal terug te sturen? Ik ben eerste week april overgezet maar heb nog niets van ze vernomen. Noch iets over de terugbetaling van het resterende abonnementsgeld..
Tweakmail kom ik niet in, geen idee wat die account zou moeten zijn noch wat dat mailadres zou moeten zijn dus dat is compleet kansloos. Wachtwoord heb ik uiteraard dus ook niet. MijnTweak kan ik niets in vinden.
Tweakmail kom ik niet in, geen idee wat die account zou moeten zijn noch wat dat mailadres zou moeten zijn dus dat is compleet kansloos. Wachtwoord heb ik uiteraard dus ook niet. MijnTweak kan ik niets in vinden.
[ Voor 30% gewijzigd door SmurfLink op 22-04-2024 19:03 ]
I have stability. The ability to stab.
De retourdoos was hier een paar dagen na overzetten van de verbinding binnen.SmurfLink schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:57:
Na hoeveel tijd kregen mensen die overstapten van Tweak het verzoek om het materiaal terug te sturen? Ik ben eerste week april overgezet maar heb nog niets van ze vernomen. Noch iets over de terugbetaling van het resterende abonnementsgeld..
De betaling duurde daarna nog een aantal weken, de credit was ongeveer een week voor de betaling te zien in 'mijn Tweak'.
Hm, bijzonder. Niets gekregen.XallaX schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:02:
[...]
De retourdoos was hier een paar dagen na overzetten van de verbinding binnen.
De betaling duurde daarna nog een aantal weken, de credit was ongeveer een week voor de betaling te zien in 'mijn Tweak'.
Ik zie Factuurregels staan voor de maand April, voor uiteraard 0 euro want ik heb jaarbetaling gehad. Maar zou daar dan de terugbetaling moeten komen? of gewoon een creditfactuur bij de rest? Zal MijnTweak wel in de gaten houden dan, bedankt.
I have stability. The ability to stab.
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.