Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:24
Ik ben ook bezig met instellingen van PPPoE, om bij freedom te connecten vandaag. Ik heb een eigen router router nl. Asus RT-AX53U. Weet iemand of dit uberhaubt wel mogelijk is.

Update, na wat gerommel met VID en PRIO gelukt met de wizard. Nu dus over van Tweak naar Freedom ;)

[ Voor 22% gewijzigd door malderhout op 28-03-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Nog een paar uur hier en dan komt er een einde aan 12 jaar Tweak. Fantastische tijd gehad, maar nu het Odido is geworden en de manier waarop het allemaal is verlopen heeft ervoor gezorgd dat hier de stekker er uit ging. Bedankt allemaal voor de jaren hier op het forum met alle info en het luisterende oor.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:30
Dennisb1 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:26:
[...]
Hun leveren echter geen IPv4 dus valt voor mij al af.
Dat leveren ze wel, alleen wel voor een meerprijs. Ik dacht € 2,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Hebben jullie ook problemen met het einde contract van Tweak?

Op 22 februari kreeg ik de e-mail dat ik op Odido zou worden overgezet per 02-04-2024 en dat Tweak zou stoppen met het leveren van internet.

In de e-mail staat:

Zelf iets anders regelen?
Wil je niet overgezet worden op Glasvezel van Odido, dan kan je kosteloos je Tweak internetabonnement opzeggen tot een week voor 2-4-2024. Ga hiervoor naar jouw persoonlijke pagina. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk om op tijd een andere internetverbinding te regelen. Onze dienstverlening stopt uiterlijk 2-4-2024.

Ik heb dus die website ingevuld, waar ik geen bevestigingsmail van kreeg. Vervolgens heb ik een nieuwe provider geregeld. Krijg ik dus een e-mail van Tweak dat ze geen opzegging hebben ontvangen en dat mijn contract eindigt per 17-04-2024. Ze zeggen dat het invullen van die e-mail dus niet als opzegging geldt. Bizar.

Dus eerst zeggen ze eigenlijk zelf het contract op door per 02-04-2024 geen internet meer te leveren, dat ik vervolgens bevestig en vervolgens willen ze wel tot 17-04-2024 geld incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 12:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je geen overstapservice bij de nieuwe provider hebt of gebruikt dan lijkt dat me een logisch gevolg.

Bij mij zou het financieel geen fluit uitmaken omdat ze toch al mijn jaarbetaling voordeel stelen (laatste 2 maanden 'gratis' vervalt vanwege de door hun opgelegde migratie).
Althans zonder de maand vrienden korting waardoor ik op begin juni uit kom ipv begin mei.
Zo bezien raak ik 1 maand kwijt en bij tv geldt hetzelfde voor zover ik kan zien.
Liever wat geld kwijt en de 5490 voor €25 borg houden (goedgekeurd door Tweak), dat compenseert het wel.

Het is alleen de vraag wat er voor kastje komt, de halfbakken oude Genexis van 2010 waar nu een blauwe (in gebruik) en groene connector in zit lijkt me niet handig om te handhaven als het Reggefiber ftth bij Solcon is.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey2
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05-2024
Hier hetzelfde gedoe, via de mail van tweak naar persoonlijke pagina,daar opgezegd nooit een bevestigingsmail gekregen.
en nu al 10 dagen absurd geknoei als ik op de mail wil reageren van hun krijg ik die mail met geen mogelijkheid weg,wel via ander emailadres maar dat accepteren ze niet.
Gebeld en opgezegd prima meneer alles geregeld hoor,dus niet gewoon weer factureren.
Weer gebeld, via whatsapp screen prints opgestuurd.
Nee meneer het moet met het beantwoorden van onze mail,ja dat lukt dus !
Je wordt er moedeloos van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kreeg een brief met de bevestiging van mijn 'opzegging' per 26 april terwijl de dienst 9 april stopt 8)7
Kan Solcon het sneller opleveren dan geldt die datum dus het is administratief een maand opzegtermijn.
Nu maar hopen dat er geen groot gat gaat komen tussen 9 april en de oplevering.
Pricewise belooft dat gat op te vullen met eem mifi router maar of je daarmee radio en tv kan streamen ...
In theorie blijft CD tv tot 26 april beschikbaar maar dat is wel alleen via het Tweak netwerk denk ik.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Speedy-Andre schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:37:
Ik kreeg een brief met de bevestiging van mijn 'opzegging' per 26 april terwijl de dienst 9 april stopt 8)7
Kan Solcon het sneller opleveren dan geldt die datum dus het is administratief een maand opzegtermijn.
Nu maar hopen dat er geen groot gat gaat komen tussen 9 april en de oplevering.
Pricewise belooft dat gat op te vullen met eem mifi router maar of je daarmee radio en tv kan streamen ...
In theorie blijft CD tv tot 26 april beschikbaar maar dat is wel alleen via het Tweak netwerk denk ik.
Oh dat is wel raar.. Ik had overstap 8 april aangevraagd, maar in de bevestiging krijg ik nu 22 april (een dag voor het einde van Tweak, 23 april), vanwege de maand opzegtermijn denk ik. Vond ik op zich wel logisch, maar ook niet verwacht. In een eerdere mail stond namelijk dat je ook eerder mocht overstappen vanwege het stoppen en interpreteerde dat als "per direct". Misschien was dit zo bedoeld voor als je naar Odido overstapt..

Ik hoor het wel wanneer het gaat gebeuren..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 20:02
Ook hier (Almere) sinds vanochtend geen Tweak meer als provider. Om 0930u stipt stond de monteur van Freedom op de stoep. Ene Fritzbox eruit, andere erin, Canal Digitaal kastje omgewisseld en weer verder. Nu wachten op een retourdoos van Tweak en het vervolgens terugstorten van de 50 euro borg, mijn leuke avontuur met Tweak is dan echt ten einde :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 23:14
Ik ga vanaf de 19'e naar glasnet net een paar dagen voordat mijn tweak abo stopt. Ook aon met vast ip. En voor een zacht prijsje ook nog eens een /29 erbij weten te krijgen.

Helaas wel via een pppoe maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

BurnerT schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:55:
Ik ga vanaf de 19'e naar glasnet net een paar dagen voordat mijn tweak abo stopt. Ook aon met vast ip. En voor een zacht prijsje ook nog eens een /29 erbij weten te krijgen.

Helaas wel via een pppoe maar dat mag de pret niet drukken.
Vergeleken met Freedom zitten ze nogal aan de prijs hier. 62,50 vs 49 euro per maand voor een gbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 23:14
@Dennisb1 Ik zit op 40 euro per maand voor alleen glas gbit. Misschien is het netwerk daar een stukje duurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Tweak bedankt voor de vele mooie jaren, maar vandaag zijn we omgezet naar Freedom. Tot ziens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:41
Hoi,

Ik zit op Tweak en moet ook over .. maar ja waar naar toe ..

Dacht ga maar naar Odido ondanks de vele slechte berichten (was natuurlijk goedkop)

Totdat ik leuk art. las over Freedom, wel duurder maar met goede technische zaken.

Dus de stoute schoenen maar aangetrokken, gebruik gemaakt van de overstapservice nadat ik
vooraf de helpdesk nog even had gebeld.

Als het goed bevalt dan blijf ik uiteraard (na jaar Odido wordt het ook een stuk duurder) dus waarom zou ik dan eerst naar Odido gaan.

Digitale procedure doorlopen en bij één van de laatste stappen zie ik daar staan 4 maanden korting a25 per maand.. nou dat was een meevaller.

Leuke is ook dat ik gebruik ga maken van een huur Fritzbox (mijn favoriete merk) dus kat in bakkie.

Vertelde Freedom dat Odido half april de stekker er uit trekt en ga eind april over .. maar voor overstappers van Tweak naar Freedom houden ze Tweak net zo lang in de lucht dat je ben overgestapt dus kom niet zonder verbinding te zitten.

Denk dat ik een hele goede keuze gemaakt heb en achteraf is het natuurlijk ter beoordeling maar gevoel is NU al goed. (portal inlog nog even bekeken en dat zag er goed uit)

Voor wie nog zoekende is zeker het bekijken waard (Ik werk niet bij Freedom) :-)

browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

BurnerT schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:30:
@Dennisb1 Ik zit op 40 euro per maand voor alleen glas gbit. Misschien is het netwerk daar een stukje duurder.
Geïnformeerd maar helaas zij leveren alleen over KPN hier tegen woekerprijzen. Via Fiber Operator kan ik momenteel alleen Freedom ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dennisb1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:
[...]

Geïnformeerd maar helaas zij leveren alleen over KPN hier tegen woekerprijzen. Via Fiber Operator kan ik momenteel alleen Freedom ontdekken.
Als Fiber Operator daar netwerk heeft liggen dan moeten TriNed en SNLR sowieso ook leverbaar zijn op dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

ik222 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:19:
[...]

Als Fiber Operator daar netwerk heeft liggen dan moeten TriNed en SNLR sowieso ook leverbaar zijn op dat adres.
Goede! TriNed had ik nog niet naar gekeken, helaas komen beide op ongeveer het zelfde bedrag uit als Freedom dus al met al is het vaarwel tegen de mooie scherpe prijzen van Tweak :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

ik222 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:19:
[...]

En wat ook goed om te weten is, veel verkeer van Freedom gaat ook over het Fiber operator core netwerk:
https://bgp.tools/as/206238#connectivity het is namelijk één van de upstreams van Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Zenix schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:22:
[...]

En wat ook goed om te weten is, veel verkeer van Freedom gaat ook over het Fiber operator core netwerk:
https://bgp.tools/as/206238#connectivity het is namelijk één van de upstreams van Freedom.
Wat is hier precies goed aan om te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

Dennisb1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:32:
[...]

Wat is hier precies goed aan om te weten?
Freedom staat bekend om de kwaliteit. Het zegt dus ook iets als ze Fiber operator als upstream gebruiken, blijkbaar is het core netwerk van Fiber operator goed genoeg om als upstream te gebruiken voor Freedom.
Het zegt dus ook iets over de kwaliteit van het netwerk van Fiber operator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik ben ook over naar Freedom. Sinds het begin bij Tweak gezeten, jammer dat het zo moet eindigen.

Vaarwel en adieu! :w

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-09 10:22
Het is inmiddels meer dan 75 dagen geleden dat ik ben verhuisd naar een andere internetprovider en Tweak heeft nog steeds geen (gedeelte van) mijn vooruitbetaalde jaarbedrag teruggestort op mijn rekening. Na een boze mail van mij antwoordden ze dat er een fout was gemaakt bij de registratie van mijn geretourneerde router. Desondanks zouden ze mijn terugbetaling met voorrang oppakken, maar tot op heden nog steeds geen resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:07
Zenix schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:40:
[...]
Freedom staat bekend om de kwaliteit. Het zegt dus ook iets als ze Fiber operator als upstream gebruiken, blijkbaar is het core netwerk van Fiber operator goed genoeg om als upstream te gebruiken voor Freedom.
Het zegt dus ook iets over de kwaliteit van het netwerk van Fiber operator.
Dus Freedom is kwaliteit omdat ze Fiber Operator gebruiken en Fiber Operator heeft kwaliteit omdat Freedom er gebruik van maakt?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik vind dit een mooie cirkelredenering ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door gerritjan op 29-03-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:50

de Peer

under peer review

Gember schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:21:
Het is inmiddels meer dan 75 dagen geleden dat ik ben verhuisd naar een andere internetprovider en Tweak heeft nog steeds geen (gedeelte van) mijn vooruitbetaalde jaarbedrag teruggestort op mijn rekening. Na een boze mail van mij antwoordden ze dat er een fout was gemaakt bij de registratie van mijn geretourneerde router. Desondanks zouden ze mijn terugbetaling met voorrang oppakken, maar tot op heden nog steeds geen resultaat.
Bij mij is onterecht nog een maand april in rekening gebracht terwijl ik sinds vandaag bij glasnet zit.
om de 1 of andere reden is die incasso niet goed gegaan. Nu krijg ik een mail :

-op uw verzoek is een incasso terug geboekt.
-u heeft hiervoor geen reden gegeven, neem aub contact met ons op.
-u dient te betalen, mag direct via ideal met mogelijk extra kosten
-als u niet betaalt kunnen wij u afsluiten

Toon staat me absoluut niet aan. Ik heb helemaal geen verzoek gedaan, en ik ben al geen klant meer en de factuur is onterecht. In een eerdere mail gaven ze zelf aan dat er per ongeluk een maand te veel in rekening gebracht is.
Ik vind het geen stijl na 5 jaar trouwe klant zijn. Maar is gewoon een standaard mail natuurlijk..

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 29-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

brownyster schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:51:

Vertelde Freedom dat Odido half april de stekker er uit trekt en ga eind april over .. maar voor overstappers van Tweak naar Freedom houden ze Tweak net zo lang in de lucht dat je ben overgestapt dus kom niet zonder verbinding te zitten.
Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar dan is die 9 april minder hard dan Tweak me wil doen geloven.
We gaan het zien, ik zou vanaf 9 april naar Odido migreren als ik niet was weggegaan en heb op papier nog tot 26 april een contract bij Tweak (1 maand opzegtermijn).
Ik verwacht alleen nog de borg voor de CD box en de 5490 hou ik (althans dat is toegezegd na mijn email).
Hopelijk ben ik dan van o.a. de Reddit shit af (geen toegang want?) en is hun tv beter dan CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Speedy-Andre schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:26:
[...]

Hopelijk ben k dan van o.a. de Reddit shit af (geen toegang want?) en is hun tv beter dan CD.
Je weet dat je zo een ander IP adres bij Tweak kon krijgen? Heb ik ook aan het begin gedaan, kreeg toen eerst 1 uit zelfde subnet en daarna ander IP blok.

Toen waren al mijn problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dennisb1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:15:
[...]

Je weet dat je zo een ander IP adres bij Tweak kon krijgen? Heb ik ook aan het begin gedaan, kreeg toen eerst 1 uit zelfde subnet en daarna ander IP blok.

Toen waren al mijn problemen verholpen.
Die moeite ga ik nu niet meer doen, het blijft apart dat mijn ip na bijna 5 jaar opeens dit probleem geeft en of een ander ip dit dan niet heeft?
Het was een van de redenen om niet te naar Odildo te gaan want ze repareren het niet en/of ze snappen zelf niet wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
brownyster schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:51:

....
...
Ik vraag me af of dit overal het geval is of alleen als je op coanet van Tweak/Cambrium zit en dan met name het deel dat door Fiber Operator overgenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Toevallig een beetje aan het kijken omdat ik binnenkort weer naar NL verhuis vanuit Spanje.

Maar wat een prijzen in NL: Hier voor 30GB en 1 GB glasvezel betaal je nog geen 30 euro en echt nooit problemen.

In NL bij Odildo Internet 1GB en mobiel 40 GB zit je op 75 euro na die paar maanden korting.....

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aveenhuysen schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:16:
Toevallig een beetje aan het kijken omdat ik binnenkort weer naar NL verhuis vanuit Spanje.

Maar wat een prijzen in NL: Hier voor 30GB en 1 GB glasvezel betaal je nog geen 30 euro en echt nooit problemen.

In NL bij Odildo Internet 1GB en mobiel 40 GB zit je op 75 euro na die paar maanden korting.....
Tja.. elk land is anders. België is weer duurder (en heeft soms ook nog een datalimiet op de vaste lijn).
Maar dit alles heeft volgens mij niks te maken met Tweak Glasvezel?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lemonhead
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:28
keesroeiboot schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:05:
Ik heb ook een mail ontvangen met de mededeling dat ik wordt overgezet naar Glasvezel van Odido vanaf 30 april 2024. Van mij hoeft het allemaal niet, hier in De Wolden is er geen goedkoper aanbod dan Tweak had maar goed, Odido wil het blijkbaar graag overzetten en daar kan ik niets aan veranderen.

Maar ondertussen ben ik nergens mee akkoord gegaan en heeft Odido mijn Tweak abonnement niet opgezegd. Dus ik verwacht dat mijn abonnement gewoon blijft doorlopen met de Tweak voorwaarden en prijs. Is dat een juiste verwachting? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb vorige week zowel de klantenservice van Tweak als Odido een mail gestuurd met een referentie naar deze paragraaf in het contract:
Algemene voorwaarden van Tweak, art. 9.2
Beide partijen zijn gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met een opzegtermijn van een maand nadat de minimale contractstermijn is verstreken.
en aangegeven dat pas in september 2024 de minimale contractstermijn verstrijkt en ik er dus vanuit ga dat eind april na overzetting ik dezelfde internetsnelheid behoud onder dezelfde kosten van de jaarbetaling. Van Odido heb ik geen reactie gehad, met Tweak heb ik een vrij komische mailwisseling gehad waarin aangegeven werd dat Tweak stopt dus dat deze paragraaf niet van toepassing was. In de algemene voorwaarden van Tweak zou staan dat het contract verbroken kon worden. Toen ik een kopie van de algemene voorwaarden terug stuurde met de vraag waar dit dan precies stond, kreeg ik terug dat Tweak stopte dus dat het contract sowieso verbroken kon worden. Toen ik aangaf dat Tweak niet stopt maar overgenomen wordt en daarmee ook de contractuele verplichtingen, kreeg ik terug dat dit allemaal niet van toepassing was bij een overname en het contract verbroken kon worden. Hier heb ik het maar bij gelaten.

Ik zie wel wat er eind april gebeurt, sinds een maand steekt er een glasvezeldraad van KPN uit de voortuin en ik wil eigenlijk pas een nieuw contract aangaan als ik weet wat ik via die lijn kan krijgen. Volgens KPN zou die binnenkort™ aangesloten moeten worden. Daarnaast heb ik geen zin nog maanden op de terugbetaling van Tweak te wachten waarbij de korting waarschijnlijk niet verrekend wordt. Als Odido een incasso doet dan blokkeer ik die gezien ik geen (nieuw) contract met Odido ben aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:45
lemonhead schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:55:
[...]

Ik heb vorige week zowel de klantenservice van Tweak als Odido een mail gestuurd met een referentie naar deze paragraaf in het contract:

[...]

en aangegeven dat pas in september 2024 de minimale contractstermijn verstrijkt en ik er dus vanuit ga dat eind april na overzetting ik dezelfde internetsnelheid behoud onder dezelfde kosten van de jaarbetaling. Van Odido heb ik geen reactie gehad, met Tweak heb ik een vrij komische mailwisseling gehad waarin aangegeven werd dat Tweak stopt dus dat deze paragraaf niet van toepassing was. In de algemene voorwaarden van Tweak zou staan dat het contract verbroken kon worden. Toen ik een kopie van de algemene voorwaarden terug stuurde met de vraag waar dit dan precies stond, kreeg ik terug dat Tweak stopte dus dat het contract sowieso verbroken kon worden. Toen ik aangaf dat Tweak niet stopt maar overgenomen wordt en daarmee ook de contractuele verplichtingen, kreeg ik terug dat dit allemaal niet van toepassing was bij een overname en het contract verbroken kon worden. Hier heb ik het maar bij gelaten.
Dat je van Odido geen reactie krijgt is niet verrassend. Er bestaan tussen Odido en jou geen contract en dus ook geen verplichtingen.

Ik heb in dit topic meerdere keren gelezen dat Odido de verplichtingen zou hebben overgenomen omdat ze Tweak hebben "overgenomen". Tweak is zijn eigen (B.V.) rechtspersoon en ook als enige verantwoordelijk voor de nakoming van zijn contracten. Ter vergelijking: je kunt bij mij ook niet aankloppen voor een gebrek aan je Tesla auto omdat ik een aandeel heb ("eigenaar ben") van Tesla. Ik zou je pijlen daarom uitsluitend op Tweak B.V. richten.

Als een bedrijf zijn activiteiten staakt, wilt dat niet zeggen dat ze geen verplichtingen meer heeft. Zouden ze hun contracten niet nakomen dan kan Tweak op wanprestatie aangesproken. Je kunt dan eisen dat er alsnog wordt geleverd en je maakt aanspraak op een schadevergoeding.

Als het de bedoeling zou zijn van Tweak om klanten en leveranciers achter te laten met niet nagekomen verplichtingen en niet opeisbare schulden (een "plof-BV"), wat je zou kunnen opmaken uit de opmerking van Tweak dat regels in het contract niet van toepassing zouden zijn omdat ze ermee "stoppen" dan is het mogelijk om, als wanbeleid kan worden aangetoond bij de rechter, de bestuurder van Tweak B.V. hoofdelijk aansprakelijk te stellen.

Ik wilde je de rechten/plichten schilderen bij niet nakomen van contracten. Dit zijn natuurlijk vrij zware middelen als het gaat om een contract met een waarde van een paar honder euro.

Dit is althans wat ik denk te weten, IANAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-07-2024
En de bestuurder van Tweak/Cambrium is: Odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
bewolktedag schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:08:
En de bestuurder van Tweak/Cambrium is: Odido
Dat zou kunnen maar mijn punt is dat in geval van wanbeleid er altijd een natuurlijk persoon aansprakelijk kan worden gesteld. In dat geval kan niet worden verscholen achter de rechtspersoon.

De aanname dat Odido de bestuurder is, is overigens niet relevant voor de rechtspersoon die de contractverplichtingen in eerste instantie moet nakomen, dat blijft Tweak B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:36
lemonhead schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:55:
[...]
Ik zie wel wat er eind april gebeurt, sinds een maand steekt er een glasvezeldraad van KPN uit de voortuin en ik wil eigenlijk pas een nieuw contract aangaan als ik weet wat ik via die lijn kan krijgen. Volgens KPN zou die binnenkort™ aangesloten moeten worden. Daarnaast heb ik geen zin nog maanden op de terugbetaling van Tweak te wachten waarbij de korting waarschijnlijk niet verrekend wordt. Als Odido een incasso doet dan blokkeer ik die gezien ik geen (nieuw) contract met Odido ben aangegaan.
Ik snap de frustratie, echter je hebt enkel jezelf met deze instelling. Stel je blokkeert de incasso, dan wat? Met een beetje pech sluiten ze je dan af, en dan heb je niets, of in het slechtere geval ook nog een incassobureau achter je aan. Is dat het allemaal waard? Je komt er altijd als verliezer uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
latho schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:43:
[...]

Dat je van Odido geen reactie krijgt is niet verrassend. Er bestaan tussen Odido en jou geen contract en dus ook geen verplichtingen.

Ik heb in dit topic meerdere keren gelezen dat Odido de verplichtingen zou hebben overgenomen omdat ze Tweak hebben "overgenomen". Tweak is zijn eigen (B.V.) rechtspersoon en ook als enige verantwoordelijk voor de nakoming van zijn contracten. Ter vergelijking: je kunt bij mij ook niet aankloppen voor een gebrek aan je Tesla auto omdat ik een aandeel heb ("eigenaar ben") van Tesla. Ik zou je pijlen daarom uitsluitend op Tweak B.V. richten.

Als een bedrijf zijn activiteiten staakt, wilt dat niet zeggen dat ze geen verplichtingen meer heeft. Zouden ze hun contracten niet nakomen dan kan Tweak op wanprestatie aangesproken. Je kunt dan eisen dat er alsnog wordt geleverd en je maakt aanspraak op een schadevergoeding.

Als het de bedoeling zou zijn van Tweak om klanten en leveranciers achter te laten met niet nagekomen verplichtingen en niet opeisbare schulden (een "plof-BV"), wat je zou kunnen opmaken uit de opmerking van Tweak dat regels in het contract niet van toepassing zouden zijn omdat ze ermee "stoppen" dan is het mogelijk om, als wanbeleid kan worden aangetoond bij de rechter, de bestuurder van Tweak B.V. hoofdelijk aansprakelijk te stellen.

Ik wilde je de rechten/plichten schilderen bij niet nakomen van contracten. Dit zijn natuurlijk vrij zware middelen als het gaat om een contract met een waarde van een paar honder euro.

Dit is althans wat ik denk te weten, IANAL
Je vergelijkt een NV met openbare aandelen met een BV. Dat klopt natuurlijk niet.

Verder gaat hier het oude adagium op: "koop breekt geen huur".

Als je een bedrijf koopt, dan koop je alles. Dus ook lopende telecomcontracten die dat bedrijf had. Zowel met verhuurders (KPN, E-Fiber, etc) als met huurders (abonnees).
Als er geen afwijkende afspraken met die (ver)huurders zijn gemaakt die beide akkoord bevinden, dient de overnemende partij alle verplichtingen te respecteren.
Zij kunnen het contract met de abonnee opzeggen maar alleen op basis van de voorwaarden uit dat contract. Tenzij die abonnee akkoord gaat met eerdere afkoop o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Barre73 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Je vergelijkt een NV met openbare aandelen met een BV. Dat klopt natuurlijk niet.

Als je een bedrijf koopt, dan koop je alles. Dus ook lopende telecomcontracten die dat bedrijf had. Zowel met verhuurders (KPN, E-Fiber, etc) als met huurders (abonnees).
Als er geen afwijkende afspraken met die (ver)huurders zijn gemaakt die beide akkoord bevinden, dient de overnemende partij alle verplichtingen te respecteren.
Zij kunnen het contract met de abonnee opzeggen maar alleen op basis van de voorwaarden uit dat contract. Tenzij die abonnee akkoord gaat met eerdere afkoop o.i.d.
Tenzij je de BV opheft en dus stopt met het bedrijf. Dat lijkt hier te gebeuren al is het mij nog een raadsel wat er vanaf 26 april dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
Barre73 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Ik wilde het verschil tussen eigendom en aansprakelijkheid duidelijk maken. Aandelen van een BV worden weliswaar niet verkocht op de beurs maar de aandeelhouders van een BV zijn, net als aandeelhouders van een NV, niet hoofdelijk aansprakelijk. De vergelijking lijkt me daarom passend.

Hier kom je terug op de aanleiding van mijn betoog: heeft Odido de verplichtingen van Tweak overgenomen?
Volgens jou moet Odido de contracten van Tweak respecteren. Dat suggereert dat huurders en verhuurders nu eigenlijk een contract hebben met Odido. Een dergelijke aanpassing kan alleen met wederzijds goedvinden.
Naar mijn mening is het daarom nog steeds Tweak dat de contractuele verplichtingen draagt en dus niet Odido. Het eigenaarsschap van Odido heeft daar niet aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Odido is bestuurder van Tweak geworden en bepaald dus het beleid. Er is geen andere bestuurder als persoon en Tweak heeft dus geen losstaande bestuurder. Dit is zo ook in de KvK terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
bewolktedag schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:30:
Odido is bestuurder van Tweak geworden en bepaald dus het beleid. Er is geen andere bestuurder als persoon en Tweak heeft dus geen losstaande bestuurder. Dit is zo ook in de KvK terug te vinden.
Het klopt dat Odido de bestuurder (en aandeelhouder) is van Tweak. Maar dat maakt het nog niet hetzelfde bedrijf en hoeft Odido dus ook de contractvoorwaarden van Tweak niet te respecteren.

Hoe het nu precies zit met de Tweak klanten welke automatisch klant worden van Odido blijft inderdaad onduidelijk. Neemt Odido de contract van Tweak over? Dat wordt niet door ze bevestigd. Of zorgt Odido vanuit haar zorgplicht voor continueren van dienstverlenging (onder haar eigen contractvoorwaarden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
latho schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:36:
[...]

Ik wilde het verschil tussen eigendom en aansprakelijkheid duidelijk maken. Aandelen van een BV worden weliswaar niet verkocht op de beurs maar de aandeelhouders van een BV zijn, net als aandeelhouders van een NV, niet hoofdelijk aansprakelijk. De vergelijking lijkt me daarom passend.

[...]

Hier kom je terug op de aanleiding van mijn betoog: heeft Odido de verplichtingen van Tweak overgenomen?
Volgens jou moet Odido de contracten van Tweak respecteren. Dat suggereert dat huurders en verhuurders nu eigenlijk een contract hebben met Odido. Een dergelijke aanpassing kan alleen met wederzijds goedvinden.
Naar mijn mening is het daarom nog steeds Tweak dat de contractuele verplichtingen draagt en dus niet Odido. Het eigenaarsschap van Odido heeft daar niet aan veranderd.
Ik heb niet gezegd dat huurders nu een contract hebben met Odido.
Odido is eigenaar van Tweak BV.
Partijen hebben nog steeds een contract met Tweak aangezien de Tweak BV niet is geliquideerd .
Echter wil de eigenaar van Tweak die contracten nu stoppen. Dat kan allemaal maar dan wel met wederzijds goedvinden.
Dus inderdaad, we zeggen deels hetzelfde maar komen sowieso op dezelfde conclusie uit. Tweak dient zijn verplichtingen na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Barre73 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Ik heb niet gezegd dat huurders nu een contract hebben met Odido.
Odido is eigenaar van Tweak BV.
Partijen hebben nog steeds een contract met Tweak aangezien de Tweak BV niet is geliquideerd .
Echter wil de eigenaar van Tweak die contracten nu stoppen. Dat kan allemaal maar dan wel met wederzijds goedvinden.
Dus inderdaad, we zeggen deels hetzelfde maar komen sowieso op dezelfde conclusie uit. Tweak dient zijn verplichtingen na te komen.
Tweak kan eenzijdig de dienstverlening opzeggen conform de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Dennisb1 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:07:
[...]

Tweak kan eenzijdig de dienstverlening opzeggen conform de algemene voorwaarden.
Hoeverre hier een zorgplicht vanuit de telecomwetgeving is, weet ik niet. Maar de dienstverlening is niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Volgens mij kan je niet zonder toestemming te geven overgezet worden naar een andere provider. Dus vreemde gang van zaken.Zeker omdat Tweak / Cambrium nu nog bestaat als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

bewolktedag schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:25:
Volgens mij kan je niet zonder toestemming te geven overgezet worden naar een andere provider. Dus vreemde gang van zaken.Zeker omdat Tweak / Cambrium nu nog bestaat als bedrijf.
Daar zijn zij niet de enige in kan ik je vertellen. Al doet Tweak het wel raar want ze zeggen niet wat je gaat krijgen als je niks doet.

Iets soortgelijks heb ik net met mijn reisverzekering van de SNS. Beetje off topic maar die doen het ook zo, een briefje van per 1 mei ga je over op een nieuw jaarcontract bij nationale Nederlanden (terwijl ik nu elke maand kon opzeggen) en oja het wordt 2,50 in de maand duurder en de voorwaarden slechter omdat we pakketten gaan samen voegen. Wel met dat ik voor 1 mei als ik dat niet wil kan opzeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisb1 op 30-03-2024 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bewolktedag
ff googlen komt dit naar boven :

De wet geeft in artikel 6:159 BW een partij de mogelijkheid om de overeenkomst met zijn wederpartij over te dragen aan een derde. De derde neemt dan de rechten en verplichtingen van de oorspronkelijke contractant over voor de resterende contractduur. Dit noemen we contractovername. Een dergelijke afspraak tussen de oorspronkelijke contractant en de derde moet altijd in een schriftelijke overeenkomst worden vastgelegd. In de praktijk zal nog weleens over het hoofd worden gezien dat bovendien de medewerking van de wederpartij een vereiste is voor een rechtsgeldige contractovername. Dat de wederpartij hieraan moet meewerken is logisch, aangezien zij anders plotseling te maken zou krijgen met een voor haar onbekende en mogelijk ongewenste derde als contractspartij, terwijl zij eigenlijk met iemand anders had gecontracteerd
Mocht de medewerking van de wederpartij ontbreken, is de contractovername nietig hetgeen juridisch gezien betekent dat de contractovername nooit heeft plaatsgevonden. Zorg ervoor dat u een contractovername kenbaar maakt bij uw wederpartij en dat u zeker weet dat de wederpartij zal meewerken alvorens u de contractovername doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
[...]

In artikel 9.1 van de algemene voorwaarden staat dat een contract voor minimaal 1 jaar wordt aangegaan. Daar heeft ook Tweak zich aan te houden.

Voor de overige contracten is de opzegtermijn 30 dagen. Maar ik heb tot nu toe nog niet gehoord dat er contracten zijn die zijn opgezegd door Tweak.
Ze communiceren 'we gaan stoppen uiterlijk x' of ' u gaat over naar Odido per x' maar dat kun je geen opzegging noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:23
De mail die verzonden wordt is alleen maar om de klant aan te zetten ZELF actie te ondernemen. Je gaat een nieuw contract aan bij Odido en uiteindelijk meer betalen.

Ben wel benieuwd of er al mensen iets gehoord hebben van Tweak/Odido als ze niks van zich hebben laten horen voor datum x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aartvg schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:54:
Ben wel benieuwd of er al mensen iets gehoord hebben van Tweak/Odido als ze niks van zich hebben laten horen voor datum x.
Daar ben ik benieuwd naar.

Dacht dat 3 april de eerste echte batch was als ik zo te berichten van ongeveer 1,5 maand terug nog weet te herinneren. Over de prijs werd toen niet gesproken als je niets deed.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het zou lullig zijn als ze je naar 100Mbs zetten zoals met de laatste 2 maanden als je overstapt.
Dat feit zie ik niet in de rekensommen voorbij komen, de prijs gaat over een jaar 1Gbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Tja, daar zit ik dus ook al continu achteraan als je niets doet. Enige reactie is;

Je wordt overgezet naar een vergelijkbaar pakket voor een vergelijkbare prijs

Alleen de vraag is moet je dat willen als je dit zo leest:
isomis in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisb1 op 31-03-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
Speedy-Andre schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:47:
Het zou lullig zijn als ze je naar 100Mbs zetten zoals met de laatste 2 maanden als je overstapt.
Dat feit zie ik niet in de rekensommen voorbij komen, de prijs gaat over een jaar 1Gbs.
Volgens mij is er dan sprake van wanprestatie en kun je daar Tweak op aanspreken op basis van het bestaande contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmuts20
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 15:28
[b]aartvg in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Hier wel een mail (vandaag) van tweak nadat ze blijkbaar van trined een melding hebben ontvangen.

Onlangs is bij ons bericht binnen gekomen dat jouw verbinding per 17-4-2024 van ons wordt overgenomen door een andere provider. Dat betekent dat je vanaf die datum geen gebruik meer kunt maken van onze diensten. Meestal betekent dit dat je een abonnement hebt afgesloten bij een andere provider en dat is natuurlijk geen enkel probleem. We herinneren je er echter graag aan dat het wel noodzakelijk is óók de verbinding bij ons op te zeggen, ook als je overstapt naar Odido of een andere partij vanwege onze overname door Odido.

Wij hebben voor jouw verbinding nog geen opzegging of overstapverzoek binnen gehad, vandaar dat je deze mail ontvangt.

Je kunt je abonnement opzeggen door te antwoorden op deze mail en aan te geven dat je overgaat naar een andere provider; geef graag ook aan naar welke provider dit is. Als je het abonnement niet bij ons opzegt, dan zullen wij blijven factureren. Ook als de verbinding technisch niet meer kan worden geleverd.

Heb je geen abonnement besteld bij een andere provider? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op! Anders zul je per bovengenoemde datum je verbinding verliezen.

Het Tweak Team,

Had al 2 keer via de link in de mail (waarin werd aangegeven dat per 16 april gestopt zal worden met leveren van de diensten) aangegeven geen odido te willen en dus gekozen voor einde overeenkomst.
Afgelopen vrijdag nog proberen te bellen, maar niet te bereiken.

Wel even gesproken met trined. Overstapservice is zeer lastig blijkbaar omdat opleggen aan cambrium niet meer mogelijk is aangezien ze niet meer bestaan of iets dergelijks. Bij okido afmelden als overstap service kan ook niet aangezien daar dus nog geen contract is. Enig oplossing is dus zelf opzeggen en nieuw provider contracteren.

Ook vrijdag via het telfoonnummer van tweak gesproken met okido. Daar is nog niets aangemeld en dus nog geen overeenkomst of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ze lijken niks te doen met die link in hun mail.
Ze willen dat je in een reply op de mail bevestigt dat je opzegt.
Bellen heeft geen zin. Ze vragen je dan om te antwoorden op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:36
Badmuts20 schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:16:
[...]

Hier wel een mail (vandaag) van tweak nadat ze blijkbaar van trined een melding hebben ontvangen.
Wat vreemd. Ik kreeg destijds dit bericht:

“ Wij hebben van Odido bericht ontvangen dat je naar hen over gaat stappen. Hierbij bevestigen wij de opzegging van je contract. Wij beëindigen je abonnement op de datum waarop je nieuwe aanbieder de levering afrondt. Omdat je gebruik maakt van de overstapservice hoef je hier zelf geen actie voor te ondernemen. Je nieuwe internetaanbieder regelt de overstap voor je.”

Heeft trined geen service die de overstap voor je regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

lexuzu schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:06:
[...]

Wat vreemd. Ik kreeg destijds dit bericht:

“ Wij hebben van Odido bericht ontvangen dat je naar hen over gaat stappen. Hierbij bevestigen wij de opzegging van je contract. Wij beëindigen je abonnement op de datum waarop je nieuwe aanbieder de levering afrondt. Omdat je gebruik maakt van de overstapservice hoef je hier zelf geen actie voor te ondernemen. Je nieuwe internetaanbieder regelt de overstap voor je.”

Heeft trined geen service die de overstap voor je regelt?
Tja je stapt naar hun zelf over, dan doen ze niet zo moeilijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het lijkt me meer een overstapservice die niet op orde is bij de nieuwe provider omdat de naam niet door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
Speedy-Andre schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:39:
Het lijkt me meer een overstapservice die niet op orde is bij de nieuwe provider omdat de naam niet door komt.
Ik denk eerder dat hier, net als bij mij, geen gebruik is gemaakt van een overstapservice. (Ik kon geen Tweak selecteren).
Ik vermoed dat in dat geval de ISP een melding krijgt van de netwerkbeheerder of -operator dat de aansluiting wordt overgenomen zonder aan te geven welke partij dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik had Pricewise vanwege een cashback gekozen, daar stond Tweak niet bij als latende provider dus heb ik Odido gekozen.
Dat ging fout maar het was tenminste zichtbaar bij de Solcon web service waar ik toegang toe heb.
Alleen jammer dat Solcon niet zelf naar mij reageerde, ik kon wel de situatie toelichten waarna het goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
Speedy-Andre schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:16:
Ik had Pricewise vanwege een cashback gekozen, daar stond Tweak niet bij als latende provider dus heb ik Odido gekozen.
In de systemen van de COIN overstapservice staat Tweak als CBRM (Cambrium) vermeld en niet als Tweak. Mogelijk dat Cambrium wel als latende provider staat vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JohDB schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:20:
[...]

In de systemen van de COIN overstapservice staat Tweak als CBRM (Cambrium) vermeld en niet als Tweak. Mogelijk dat Cambrium wel als latende provider staat vermeld?
Dat zie je niet bij Pricewise, dat zou de klant niet snappen want die kent alleen een provider.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgTLnwmQsL4b_YnjT6jqXkeISXE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvKNVVQIYOacRqMt9rFaYXhS.jpg?f=fotoalbum_medium

Wel apart dat je bij het provider vergelijken bij je huidige provider 'onbekend' kan kiezen maar bij de bestelling niet (logisch want dan werkt de overstapservice niet).
Dat gaat dus alleen over het vergelijken van de huidige en nieuwe provider pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
Speedy-Andre schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:36:
[...]

Dat zie je niet bij Pricewise, dat zou de klant niet snappen want die kent alleen een provider.

[Afbeelding]

Wel apart dat je bij het provider vergelijken bij je huidige provider 'onbekend' kan kiezen maar bij de bestelling niet (logisch want dan werkt de overstapservice niet).
Dat gaat dus alleen over het vergelijken van de huidige en nieuwe provider pakketten.
Deze lijst is verre van compleet. Het lijkt erop dat Pricewise alleen de providers in de lijst zet welke bij hun zelf zijn aangesloten. Niet echt netjes van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JohDB schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:48:
[...]

Deze lijst is verre van compleet. Het lijkt erop dat Pricewise alleen de providers in de lijst zet welke bij hun zelf zijn aangesloten. Niet echt netjes van ze.
Het vervelende is dat dit lijstje pas aan het eind zichtbaar is, je doorloopt alle stappen en uiteindelijk ontbreekt je huidige provider :o
Dat ze niet met iedereen relaties hebben is wel logisch, voor mij was vooral de nieuwe provider belangrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dJChpm4cWcipx0a80cr8R0ioSg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdLdfQxm3AQcgjyvecgSHLGU.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmuts20
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 15:28
Tweak is voor de overstap inderdaad Cambrium.
Trined heeft uiteraard een overstapservice, maar dan wordt er uitgegaan van een opzegtermijn van 1 maand wat ik zo begreep. Dus vandaar maar op deze manier.

Maar vandaag 2 mails in de box. 1 van tweak dat ze een overstapmelding hebben ontvangen en dat het contract wordt beëindigd bij ingebruikname door de nieuwe provider op 17 april.
Van Trined een bevestiging dat de overstap is geregeld.

Trined pakt het dus lekker vlot op. Moet ook zeggen dat het contact met Trined ook vlot verloopt.
Zowel via de app als via de telefoon wordt je prime geholpen.

Als het goed is 17 april dus over op Trined.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:19
Sinds vorige week ook over naar Freedom internet , overgang ging erg soepeltjes ofte wel "poepen zonder douwen " ;-) . Donderdag om half acht werd ik wakker en lag mijn internet eruit , ingelogt op mijn Fritzbox hierop even provider "Freedom" geselecteerd, e voila alles werkt weer als voorheen . Zelfde snelheden dus 1 Gb up en down met beetje overhead . Tot mijn verbazing werkt mijn Canal Digitaal ook nog steeds .
Bye bye Tweak , Hello Freedom .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat er gebeurd met de Tweakers die geen enkele actie hebben ondernomen om zelf bij Tweak weg te gaan....

In ieder geval is mijn Tweak avontuur nu echt ten einde.

Daaaaaaaag Tweak, het was een mooie tijd. Jammer dat jullie ermee zijn gestopt.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Running_Cow schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:43:
Ik ben benieuwd wat er gebeurd met de Tweakers die geen enkele actie hebben ondernomen om zelf bij Tweak weg te gaan....

In ieder geval is mijn Tweak avontuur nu echt ten einde.

Daaaaaaaag Tweak, het was een mooie tijd. Jammer dat jullie ermee zijn gestopt.
Ik ook, ik heb geen keus genomen. Zodra Odido wil komen sleutelen stap ik alsnog over als de deal niet bevalt. Heb gelukkig een 4G backup aan de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dennisb1 schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:49:
[...]

Ik ook, ik heb geen keus genomen. Zodra Odido wil komen sleutelen stap ik alsnog over als de deal niet bevalt. Heb gelukkig een 4G backup aan de router.
@Dennisb1 Als ik het goed heb begrepen zit je nog op Tweak en in Leeuwarden? Zou je voor mij een tracert willen doen naar google.com en eentje naar tweakers.net en deze hier in het forum even willen posten? Mijn eerste indruk is dat de route is aangepast nadat we zijn overgezet naar Freedom. Ik ben even benieuwd of die aanname klopt.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jveldijk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 00:27
Op dit moment heb ik gewoon nog Tweak. Ik vind die deals van Odido te bagger om naar over te stappen en ben benieuwd wat er gebeurt als ik niks blijf doen (vooral wanneer de stekker er echt uit gaat ;-) ). Het laatste onbeantwoorde mailtje dat ik heb geeft aan dat per 27 april de verbinding stopgezet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonhead
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:28
lexuzu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:54:
[...]

Ik snap de frustratie, echter je hebt enkel jezelf met deze instelling. Stel je blokkeert de incasso, dan wat? Met een beetje pech sluiten ze je dan af, en dan heb je niets, of in het slechtere geval ook nog een incassobureau achter je aan. Is dat het allemaal waard? Je komt er altijd als verliezer uit.
Ik heb nooit een contract met Odido afgesloten, dus een incassobureau heeft geen enkele poot om op te staan. Prima als Odido het contract met Tweak overneemt, maar dan onder dezelfde voorwaarden inclusief de al gedane jaarbetaling. Pas als ik het resterend bedrag terug zou hebben ontvangen van Tweak, maak ik 1/12 van de jaarbetaling (minus eventuele niet terugbetaalde korting) naar Odido over per maand. Mocht Odido me afsluiten dan overleef ik wel een paar dagen zonder internet totdat ik een nieuwe verbinding heb. Het is geen frustratie (bij het afsluiten van het contract wist ik al van de overname) maar ik wil het zolang mogelijk rekken totdat de nieuwe glasvezellijn actief wordt. En ook een stukje moeilijk doen omdat ik het zonde vind dat Odido kleine goede providers opkoopt om vervolgens op te heffen. Het zal natuurlijk nooit tot een juridisch proces komen, ik kan het hoogstens bij de ACM melden.
[...]

Er staat nergens in de algemene voorwaarden dat Tweak eenzijdig het contract kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Running_Cow schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 05:41:
[...]

@Dennisb1 Als ik het goed heb begrepen zit je nog op Tweak en in Leeuwarden? Zou je voor mij een tracert willen doen naar google.com en eentje naar tweakers.net en deze hier in het forum even willen posten? Mijn eerste indruk is dat de route is aangepast nadat we zijn overgezet naar Freedom. Ik ben even benieuwd of die aanname klopt.
Klopt. Natuurlijk bij deze en natuurlijk is dit aangepast als je bent over gestapt van ISP.
Wat heb jij dan waarom je denkt dat het niet klopt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.254
  2     3 ms     3 ms     4 ms  asd-nikh-rtr2-lag2-coa.cambrium.net [217.19.16.21]
  3    15 ms   120 ms     3 ms  asd-nikh-rtr1-ae0-171.cambrium.net [217.19.16.6]
  4     3 ms     3 ms     3 ms  72-86-143-37.ncache.glasoperator.nl [37.143.86.72]
  5     4 ms     4 ms     4 ms  et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  6    10 ms    11 ms     5 ms  et-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
  7     7 ms    16 ms    17 ms  et-0-0-48.eun-leaf-06.true.nl [87.233.21.28]
  8     4 ms     4 ms     3 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to google.com [142.250.179.206]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.254
  2     3 ms     3 ms     3 ms  asd-nikh-rtr2-lag2-coa.cambrium.net [217.19.16.21]
  3     3 ms     3 ms     4 ms  asd-nikh-rtr1-ae0-171.cambrium.net [217.19.16.6]
  4    93 ms    21 ms     3 ms  72-86-143-37.ncache.glasoperator.nl [37.143.86.72]
  5     3 ms     4 ms     3 ms  74.125.50.94
  6     4 ms     3 ms     3 ms  172.253.71.25
  7     3 ms     3 ms     4 ms  142.251.48.179
  8     3 ms     3 ms     4 ms  ams15s42-in-f14.1e100.net [142.250.179.206]

Trace complete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou, ik ben zojuist ook overgezet op Freedom. :W Bedankt voor alle goede jaren Tweak, het is jammer dat het zo af moest lopen.

De verplichte monteur vond het wel grappig dat ie moest komen voor Plug & Play werk, maarja uiteindelijk klopte er ook nog iets niet in de configuratie dus was het wel sneller wanneer hij belde, dus toch maar mooi dat hij er was. Alles binnen een half uur klaar, ff de SSIDs weer omgegooid naar de oude en het huis is weer geheel verbonden.

Nu afwachten op de retourdoos van Tweak en het terugstorten van het teveel betaalde maandbedrag voor zowel internet als TV.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
hjvg schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:27:
[...]

als je kijkt naar odido betaal je het eerste jaar minder dan je nu bij tweak betaald daarna ben je weer vrij om ergens anders heen te gaan.

ik heb voor delta gekozen die hebben hier (de wolden) een aanbieding voor alles in 1. 2 jaar abbo voor 43,- per maand (korting geld de volledige 2 jaar )
Florimon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:35:
[...]

Houd er rekening mee dat Ziggo internet via de kabel asymmetrische up- en download snelheden kent, zelfs bij hun duurste "Giga" abonnement heb je nog maar 100Mb/s uploadsnelheid. Afhankelijk van wat je wilt doen (bv backup in de cloud) kan dat een beperking zijn.
Mijn hele NAS en fileserver handel heb ik een tijdje geleden de deur uit gedaan en heb nu alles op onedrive en dan zou een tragere upload best wel vervelend kunnen zijn.

Ik ben daarom gegaan voor de Delta aanbieding; twee jaar lang 1000mb/s + bellen via de glasvezel voor een prijs die ietsje duurder is dan bij Tweak.

Daarna maar weer verder kijken. Ik ben van nature een trouwe klant maar daar heeft tegenwoordig geen leverancier meer belang bij.
Eind vorig jaar na 30 resp. 40 jaar overgestapt voor gas en elektriciteit. Ging prima dus als de telecom ook in het switch lijstje moet, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
hjvg schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:27:
[...]
ik heb voor delta gekozen die hebben hier (de wolden) een aanbieding voor alles in 1. 2 jaar abbo voor 43,- per maand (korting geld de volledige 2 jaar )
Je ligt een paar weken voor op mij. Welk modem heb je gekregen ?

[ Voor 17% gewijzigd door quo_ op 02-04-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisb1 schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:49:
[...]

Vraagje over je 4G backup router. Welke 4G router heb je? En welk of wat voor bundeltje heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

RobbyTown schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:37:
[...]

Vraagje over je 4G backup router. Welke 4G router heb je? En welk of wat voor bundeltje heb je?
Heb een Edgerouter 12P en een Netgear LB2120 4G router daaraan.
Je kan aan de netgear ook de WAN via UTP verbinden dat hij de failover regelt maar dit heb ik uitgeschakeld (en niet verbonden) en handelt de Edgerouter voor mij af.

Heb een KPN sim met een vast IP adres tot mijn beschikking, ideaal ook met port forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisb1 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:41:
[...]

Heb een Edgerouter 12P en een Netgear LB2120 4G router daaraan.
Je kan aan de netgear ook de WAN via UTP verbinden dat hij de failover regelt maar dit heb ik uitgeschakeld (en niet verbonden) en handelt de Edgerouter voor mij af.

Heb een KPN sim met een vast IP adres tot mijn beschikking, ideaal ook met port forwarding.
Ken hem ook een tijdje mee gespeeld (simpel, nice en clean interface) de LM1200 opvolger vernieuwing is USB-C en wel nano sim maar niet meer in het zwart :(, webinterface zelfde gebleven.

Dat is wel nice kpn sim met vast ip (wist niet dat kon, ff googled alleen zakelijk jammer :/)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

RobbyTown schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:47:
[...]

Ken hem ook een tijdje mee gespeeld (simpel, nice en clean interface) de LM1200 opvolger vernieuwing is USB-C en wel nano sim maar niet meer in het zwart :(, webinterface zelfde gebleven.

Dat is wel nice kpn sim met vast ip (wist niet dat kon), unlimited data?
Gelijk even gekeken, had nooit meer gekeken naar een opvolger eigenlijk.
Qua snelheid e.d. is die het zelfde dus voor upgraden geen meerwaarde. USB C hoeft van mij niet zo, ding hangt toch in de meterkast.

Ja klopt, kost zakelijk 5 euro extra zo uit mijn hoofd. Zeker geen unlimited maar ruim voldoende just in case, hij deelt de data met andere sim's. Het is ook alleen maar een failover, nog nooit nodig gehad in praktijk dus best zonde 8)7

Maar nu met Odido komt het wellicht eens van pas...

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisb1 op 02-04-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Oké ik ben hem toch maar gesmeerd vandaag naar Freedom, aanvraag loopt inmiddels. Toch geen zin in al dat gesodemieter met Odido en alle negativiteit daaromheen….

Het zei zo vind het erg jammer hoe het moet eindigen en hoe een goede provider de nek is omgedraaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Vandaag overgezet van tweak naar odido. Ik moet zeggen dat liep oprecht vlekkeloos. Internet ging om 8.15 eruit van tweak. Kwartier later stond er een monteur van Guidion, alles netjes aangesloten en gelijk alles aan de praat. Binnenkort de standaard router vervangen, maar tot nu toe viel het mij erg mee na het horen van wat horror verhalen over de overstap.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Als ik het hier zo lees, heeft Freedom goede zaken gedaan als deel van Tweak klanten is overgestapt. Onbegrijpelijk dat Odido niet een beter overname plan had liggen om klanten echt aan zich te willen binden.

Kan een Freedom abonnee met behoud van Fritzbox 5490 bevestigen dat je alleen de instelling bij glasvezelaansluiting hoeft te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
wheeler schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:22:
Als ik het hier zo lees, heeft Freedom goede zaken gedaan als deel van Tweak klanten is overgestapt. Onbegrijpelijk dat Odido niet een beter overname plan had liggen om klanten echt aan zich te willen binden.
Mijn gok is dat Odido alleen de makkelijke klanten wil overnemen, niet de mensen met eigen apparatuur of ingewikkelde dingen als een eigen server ;)
Die kosten teveel moeite (lees tijd/geld).

Ik neem aan dat bij Tweak het percentage klanten met eigen apparatuur veel hoger was dan bij bijvoorbeeld Odido. Zou wel leuk zijn om te weten welk percentage Tweak klanten bij Odido uitgekomt, ik gok weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:07
esky schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:15:
[...]

Mijn gok is dat Odido alleen de makkelijke klanten wil overnemen, niet de mensen met eigen apparatuur of ingewikkelde dingen als een eigen server ;)

Ik neem aan dat bij Tweak het percentage klanten met eigen apparatuur veel hoger was dan bij bijvoorbeeld Odido. Zou wel leuk zijn om te weten welk percentage Tweak klanten bij Odido uitgekomt, ik gok weinig.
Odido heeft geen idee welke klanten eigen apparatuur hebben.
Waarom zou het Odido meer tijd kosten als klanten dat wel hebben? Ze hebben bij mij zonder problemen de wissel van Tweak naar Odido opgeleverd met mijn eigen FritzBox.
Alle poorten staan open, dus de rest is aan mijzelf.
Enige punt is dat het IP al twee keer is gewijzigd, maar daar zijn oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
gerritjan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:26:
[...]

Odido heeft geen idee welke klanten eigen apparatuur hebben.
Waarom zou het Odido meer tijd kosten als klanten dat wel hebben? Ze hebben bij mij zonder problemen de wissel van Tweak naar Odido opgeleverd met mijn eigen FritzBox.
Alle poorten staan open, dus de rest is aan mijzelf.
Enige punt is dat het IP al twee keer is gewijzigd, maar daar zijn oplossingen voor.
Ik bedoel niet dat ze klanten weigeren, de strategie van het overzetten van klanten lijkt er in mijn optiek op te wijzen dat ze geen moeite doen om alle klanten van Tweak naar Odido over te laten gaan. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar als ze alle klanten zouden hebben willen overnemen dan zou ik verwachten dat ze het anders aangepakt hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Odido heeft genoeg moeite gedaan hoor, o.a. de bel terreur waardoor ik een reeks nummers blokkeerde omdat ik mijn nummer daar niet voor leen en in elk stukje correspondentie stond minstens 3 keer een overstap knop.
Dat opdringerige gaf mij het idee van een wanhopige toko en met name het verzwijgen van de niets doen optie die ongunstig voor ze is omdat je dan na een maand weg kan.
Je oude Fritz!box houden was een tijd lang niet vanzelfsprekend terwijl dat een berg werk en kosten scheelt.
Formeel klopt het natuurlijk maar je laat de flexibiliteit van een plank zien en dat is precies wat ik niet van een provider wil verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
ik heb in al de tijd dat bekend is 1 of heel misschien 2x een telefoontje van odido gehad.

wat mij eigenlijk verbaasd is dat er 0 communicatie over de post is gekomen..
ik heb mensen gesproken die tot een paar dagen geleden niets er over gehoord hadden doordat ze het mail adres verloren waren wat bij tweak bekend is en eigenlijk nooit daar aan gedacht hebben hem daar te wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wheeler schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:22:

Kan een Freedom abonnee met behoud van Fritzbox 5490 bevestigen dat je alleen de instelling bij glasvezelaansluiting hoeft te wijzigen?
Niet alleen Freedom, Glasnet had het een tijdje ook erg druk. Die heeft ook een mooie groei boost gekregen.
hjvg schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:33:
ik heb in al de tijd dat bekend is 1 of heel misschien 2x een telefoontje van odido gehad.

ik heb mensen gesproken die tot een paar dagen geleden niets er over gehoord hadden doordat ze het mail adres verloren waren wat bij tweak bekend is en eigenlijk nooit daar aan gedacht hebben hem daar te wijzigen.
Ook nogal een beetje nalatig van de klant om je mail adres niet te updaten...

Zo zie je maar al dat digitaal communiceren niet waterdicht is. Een brief was een optie geweest maar ook die kan met de post kwijt raken. Tweak had ongeveer 20.000 klanten. Die allemaal een echte brief sturen hakt er lekker in met de huidige postzegel prijzen.

Zijn ze dan ook het telefoonnummer verloren? Ben net als andere ook echt meerdere malen gebeld.

Wat trouwens wel bijzonder is, al maanden weg bij Tweak ik kan nog gewoon in mijn.tweak.nl mijn gegevens aanpassen.

[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 04-04-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben half februari overgestapt van tweak naar odido. Ging helemaal goed, maar nog altijd geen deel van het jaarbedrag terug van tweak. Vanuit een whatsapp bericht van tweak kreeg ik bericht dat het tot 65 werkdagen kan duren. Hier dus ook nog geen bericht in mijn tweak. Pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

hjvg schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:33:

Ja hier ook maar 1x een belletje gehad die ik direct heb afgebroken omdat ik aan het werk was, ze zouden later bellen. Inmiddels al maanden verder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-09 10:22
Afgelopen week alsnog de resterende maanden aan vooruitbetaald abonnementsgeld terug ontvangen. :)

Helaas nog niet de 50 euro borg van mijn Fritzbox, want die is kwijtgeraakt bij de partij die de retouren verzorgt. :-(

Ik heb wel een bewijs dat het pakketje daar is aangekomen. Tweak heeft een onderzoek aangevraagd. :X
Gember schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:21:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Nou de opzeggingsbrief kunnen ze wel per post sturen. Net binnen gekomen 😢 vaarwel Tweak, hallo Freedom

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisb1 op 05-04-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Zodra je abonnement bij Tweak is afgelopen nemen wij (indien van toepassing) contact met je op over het terugsturen van je apparatuur.
Nou, ik ben benieuwd. Dinsdag overgezet op Freedom, nog niets gehoord van Tweak. Zal wel weer een langdurig proces worden ofzo.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:18
Dennisb1 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:42:
Nou de opzeggingsbrief kunnen ze wel per post sturen. Net binnen gekomen 😢 vaarwel Tweak, hallo Freedom
Heb je een opzegginsbrief van Odido ontvangen naar aanleiding van je overstap naar Freedom of omdat je niet gereageerd had op het aanbod van Odido?

Als het dat laatste is dan ben je de eerste die een "opzeggingsbrief" van Odido ontvangen hebt.

None

Acties:
  • +1 Henk 'm!
reddevil001 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:29:
[...]

Heb je een opzegginsbrief van Odido ontvangen naar aanleiding van je overstap naar Freedom of omdat je niet gereageerd had op het aanbod van Odido?

Als het dat laatste is dan ben je de eerste die een "opzeggingsbrief" van Odido ontvangen hebt.
Huh? Heeft toch een brief van Tweak gekregen niet van Odido...

Hier ben van Tweak naar Glasnet gegaan (okt 2023), ook ik heb die brief 'opzegbrief' gekregen, niet in het Odido aanbod ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-08 11:50
esky schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:15:
[...]

Heb OPNSense draaien.
Odido had een storing, ik werd gewoon goed geholpen.
De DHCP server was onbereikbaar, storing was binnen enkele uren opgelost.
Ze konden me niet direct helpen, maar ondersteunen je wel.
(Alleen zijn ze niet altijd kundig, ze kunnen geen xgs-pon unit activeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Badmuts20 schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:16:
[...]

Onlangs is bij ons bericht binnen gekomen dat jouw verbinding per 17-4-2024 van ons wordt overgenomen door een andere provider. Dat betekent dat je vanaf die datum geen gebruik meer kunt maken van onze diensten. Meestal betekent dit dat je een abonnement hebt afgesloten bij een andere provider en dat is natuurlijk geen enkel probleem. We herinneren je er echter graag aan dat het wel noodzakelijk is óók de verbinding bij ons op te zeggen, ook als je overstapt naar Odido of een andere partij vanwege onze overname door Odido.

Wij hebben voor jouw verbinding nog geen opzegging of overstapverzoek binnen gehad, vandaar dat je deze mail ontvangt.

Je kunt je abonnement opzeggen door te antwoorden op deze mail en aan te geven dat je overgaat naar een andere provider; geef graag ook aan naar welke provider dit is. Als je het abonnement niet bij ons opzegt, dan zullen wij blijven factureren. Ook als de verbinding technisch niet meer kan worden geleverd.

Heb je geen abonnement besteld bij een andere provider? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op! Anders zul je per bovengenoemde datum je verbinding verliezen.

Het Tweak Team,

Had al 2 keer via de link in de mail (waarin werd aangegeven dat per 16 april gestopt zal worden met leveren van de diensten) aangegeven geen odido te willen en dus gekozen voor einde overeenkomst.
Afgelopen vrijdag nog proberen te bellen, maar niet te bereiken.

Wel even gesproken met trined. Overstapservice is zeer lastig blijkbaar omdat opleggen aan cambrium niet meer mogelijk is aangezien ze niet meer bestaan of iets dergelijks. Bij okido afmelden als overstap service kan ook niet aangezien daar dus nog geen contract is. Enig oplossing is dus zelf opzeggen en nieuw provider contracteren.

Ook vrijdag via het telfoonnummer van tweak gesproken met okido. Daar is nog niets aangemeld en dus nog geen overeenkomst of iets dergelijks.
Ik heb dus precies hetzelfde. Eerst mij een e-mail sturen dat ze stoppen met het leveren van internet per 4 april 2024. Ik vul daarbij ook nog de website in uit die e-mail dat ik niet meega naar Odido en dus opzeg. Vervolgens factureert Tweak mij nog de hele maand april omdat ik niet zou hebben opgezegd.

Ten eerste zij geven aan dat ze geen internet meer gaan leveren. Ten tweede ik vul de website in waarin staat dat ik kan opzeggen (voor zover dat nog nodig was aangezien zij geen internet meer zouden leveren). Ik heb meerdere malen gevraagd om een correct factuur van 1 april t/m 4 april. Die krijg ik niet.

Ik ga het bedrag storneren en ik wens ze veel succes. Ik ga echt niet betalen voor een verbinding die zij niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Lennyz schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:18:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde. Eerst mij een e-mail sturen dat ze stoppen met het leveren van internet per 4 april 2024. Ik vul daarbij ook nog de website in uit die e-mail dat ik niet meega naar Odido en dus opzeg. Vervolgens factureert Tweak mij nog de hele maand april omdat ik niet zou hebben opgezegd.

Ten eerste zij geven aan dat ze geen internet meer gaan leveren. Ten tweede ik vul de website in waarin staat dat ik kan opzeggen (voor zover dat nog nodig was aangezien zij geen internet meer zouden leveren). Ik heb meerdere malen gevraagd om een correct factuur van 1 april t/m 4 april. Die krijg ik niet.

Ik ga het bedrag storneren en ik wens ze veel succes. Ik ga echt niet betalen voor een verbinding die zij niet leveren.
Stoppen met leveren is geen opzegging. Dat is iets heel anders, je moet echt specifiek je abonnement ook opzeggen. Het niet meegaan optie is per 27 april en dan stopt je abonnement dus.

Dit staat ook letterlijk in de mail die je quote:
We herinneren je er echter graag aan dat het wel noodzakelijk is óók de verbinding bij ons op te zeggen, ook als je overstapt naar Odido of een andere partij vanwege onze overname door Odido.
Vind wel raar dat als je naar hun zelf overstapt je ook moet opzeggen maar goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisb1 op 06-04-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Dennisb1 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:58:
[...]

Stoppen met leveren is geen opzegging. Dat is iets heel anders, je moet echt specifiek je abonnement ook opzeggen. Het niet meegaan optie is per 27 april en dan stopt je abonnement dus.

Dit staat ook letterlijk in de mail die je quote:

[...]

Vind wel raar dat als je naar hun zelf overstapt je ook moet opzeggen maar goed.
Misschien was ik iets onduidelijk. Ik heb op 23 februari die website ingevuld die in de mail stond. Dat is de opzegging. Stond letterlijk op die website en in die email.

Vervolgens doet Tweak net alsof ik geen opzegging heb gedaan want ik heb geen email gestuurd? Die website hebben ze nu ook offline gehaald zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

iemand hier meer problemen met de telefoonlijn via tweak? mijn nummer is ineens niet meer bestaand, net als tweak nummer niet meer bestaat. internet werkt nog wel.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hier hetzelfde. Omdat we het nummer de laatste jaren niet meer gebruikten hier geen punt van gemaakt. Gebruik het nummer alleen nog af en toe als ik verplicht een telefoonnummer moet invullen maar dit eigenlijk niet wil geven.
Dxue schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:02:
iemand hier meer problemen met de telefoonlijn via tweak? mijn nummer is ineens niet meer bestaand, net als tweak nummer niet meer bestaat. internet werkt nog wel.
Pagina: 1 ... 112 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.