Ik heb jaren geleden ook de printplaat uit de Genexis gehaad, meer omdat ik dat kleine adaptertje kwijt wilde, en de fiber met koppelstukje via FS.com op een geschikte SFP in de server Mellanox gedaan. Ik ben binnenkort (volgende week) ook ex-Tweak, maar heb geen brief ontvangen van Freedom. Zou je misschien een fotootje willen uploaden met de uitleg van Freedom? Dan kan ik even checken of ik nog wat anders moet doen wat ik nu misschien over het hoofd zie. Ga uiteraard eerst zelf zitten prutsen, hoef vooralsnog geen monteurM-ThijZ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:30:
Ik ga volgende week van Tweak/Cambrium naar Freedom/Fiber Operator over.
....
Nu heb ik vandaag het installatiepakket ontvangen en daar zit ook een fiber patchkabel bij met uitleg voor het direct aansluiten van glasvezel op de SFP-poort van de router.
.....
Ik ben nog steeds benieuwd of in de PoP nu daadwerkelijk een vezel wordt omgepatched door een monteur, of dat er vanuit Fiber Operator/Cambrium/Freedom/Tweak/Ergens anders een administratieve wijziging wordt doorgevoerd. @Barre73 , weet jij hier (ondertussen) toevallig meer over?
Verder betwijfel ik of de lijn echt "dood" moet op de avond van te voren, omdat het volgens Freedom van AON -> AON gaat (of blijft). Enige aanpassing op de server mijnzijds zijn de regels toevoegen voor PPPoE en de VLAN weer afstoffen, die is destijds bij Tweak op de spreekwoordelijke plank terecht gekomen omdat de VLAN's kwamen te vervallen. Hopelijk is een restart van de server niet nodig, want dat zou jammer zijn voor mijn 823 dagen uptime.
Volgens de statistieken: Zit op bijna 2800 dagen glasvezeltoegang via Tweak, met net geen 800 TB geüpload aan open source OS'en en bandbreedte donatie voor Libgen. Lekker bezig geweest

U.P.L.I.F.T.I.N.G.