Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:08
wat een drama is het toch zeg
maanden bezig om een afspraak te maken staan ze steeds zonder afspraak aan de deur
dan als er eindleijk een afspraak is komen ze op een andere veel vroegere tijd
dan krijg je te horen dat ik wat krijg te horen wanneer ze komen graven staan ze ineens de tuin overhoop te halen zonder aan te bellen en natuurlijk zonder afspraak.
en nu maar wachten op meneer nummer 142453 die de kabel naar binnen komt leggen zodat meneer 142454 de glasvezelf zelf weer kan aansluiten.
etc

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@Maxwp Tweak legt toch helemaal geen glasvezel?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:08
RobbyTown schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:25:
@Maxwp Tweak legt toch helemaal geen glasvezel?
tweak bestaat toch niet meer en is overgenomen door odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:55

de Peer

under peer review

Maxwp schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:20:
[...]

Wat heeft Odido hier mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:20:
[...]

Nog heel even bestaat Tweak nog. Ja ik weet dat Tweak gaat stoppen daarom zit ik nu bij Glasnet.

Dan zo O-)
@Maxwp Tweak Odido legt toch helemaal geen glasvezel?
maanden bezig om een afspraak te maken staan ze steeds zonder afspraak aan de deur
dan als er eindleijk een afspraak is komen ze op een andere veel vroegere tijd
dan krijg je te horen dat ik wat krijg te horen wanneer ze komen graven staan ze ineens de tuin overhoop te halen zonder aan te bellen en natuurlijk zonder afspraak.
Dit is het Tweak topic... Maar Tweak is gestopt met wie ben je dan een afspraak aan het maken?

Odido ploegt je tuin ook niet om.

[ Voor 45% gewijzigd door RobbyTown op 13-03-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
trbs schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:29:
Vorig jaar zei Tweak/Odido over de telefoon tegen ons dat "je voor 1 januari _moest_ overstappen want tweak zou 1 jan ophouden".

Dus je zou de stelling aan kunnen nemen dat je helemaal niet vrijwillig het jaarcontract heb opgezegd...
Je had immers prima bij Tweak gebleven waren het niet dat Tweak/Odido je verteld heeft dat je _of_ een nieuw contact moest aan te gaan bij Odido _of_ over moest te stappen naar een andere partij.

Dus je kan proberen te beargumenteren dat ze de jaar korting gewoon doorrekenen want je hebt niet vrijwillig opgezegd en tevens Tweak geeft zelf aan dat je "kosteloos" mag opzeggen. (Nu betaal je wel die 24 euro aan "kosten".)

Goed of dat het allemaal waard is voor €24 euro......
Ik heb niet gevraagd om over te stappen, maar aangezien Tweak zou stoppen in 2024 werd er toch best wel aangestuurd op een overstap. Dit is absoluut niet volledig vrijwillig, want zonder het stoppen van Tweak had ik nog steeds bij Tweak gezeten. Dat het "slechts" 24 euro is doet niet terzake. Het zijn duizenden klanten, dus ik ga i.i.g. een klacht indienen bij de ACM. Stel dat je eind december de factuur hebt betaald en je zegt in januari op, dan ben je dus 70 euro kwijt. Bizar...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Ik heb de volgende melding gemaakt bij de ACM (klacht over telecommunicatie):
Tweak heeft in 2023 aangegeven dat ze zouden stoppen en daarom werd een aanbod gedaan om over te stappen naar Odido. Ik had net 440 euro betaald voor een jaarabonnement. Bij jaarbetaling krijg je de laatste 2 maanden "gratis" en daardoor wordt er niet naar rato terugbetaald.

Ik heb voor 1-10-2023 t/m 30-9-2024 een bedrag van 440 euro betaald. Per 1-5-2024 ben ik overgestapt, dus ik krijg de periode 1-5-2024 t/m 30-9-2024 teruggestort. Dat zijn 269 dagen en ik zou dus 269/365 * 440 = 323,38 euro retour verwachten. Ik krijg echter slechts 299,20 retour, omdat mijn 2 "gratis" maanden vervallen.

Normaal gesproken zou ik dit logisch vinden, maar omdat Tweak behoorlijk dwingend heeft gesteld dat ze begin 2024 zouden stoppen en je niet zonder internet wil zitten ben ik overgestapt met de verwachting dat ik het bedrag terug zou krijgen. Het gaat wellicht niet om een groot bedrag, maar dit wordt zo gedaan voor alle klanten. Hierdoor wordt -in mijn ogen- onterecht geld achtergehouden van klanten.

Ik heb de e-mail over de "aanbieding" voor overstappen bijgevoegd (als PDF).
Wellicht dat meer mensen een klacht kunnen indienen. Ik vind het een vreemde gang van zaken. Ik heb ook een PDF van de "aanbieding" in september bijgevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door BugBoy op 13-03-2024 22:37 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20
In de category "pick your battles" had ik die 24 euro laten gaan. De ACM is een tandeloze tijger, als het echt om het principe gaat dan kun je beter rechtsbijstand inschakelen. Mijn inschatting is alleen dat die vanuit een opbrengst versus inspanning overweging je dan zelf 24 euro gaan overmaken waardoor je je recht nog niet gehaald hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mangli
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 21:53
Vandaag email van Tweak.
En nog steeds onduidelijk. Wat er wel duidelijk aan is is dat ik vanaf 23 april geen internet meer via Tweak heb.

Quote uit de mail:
Jouw internetverbinding bij Tweak stopt. Natuurlijk wil je wel online blijven, daarom zetten we je binnenkort over op Glasvezel van Odido. Zo blijf je verbonden en behoud je jouw supersnelle glasvezelinternet.
We zetten je over op Glasvezel van Odido vanaf 23 april 2024.

Meteen overstappen
Nu alvast overstappen kan natuurlijk ook. Dat heeft meer voordelen. Als je nu bestelt dan krijg je 10 maanden lang supersnel en stabiel glasvezelinternet tot 2 Gbit/s voor slechts € 30 per maand*. Je kunt dan bovendien zelf je gewenste snelheid kiezen.
Dus, als ik niks doe krijg ik Odido, maar wat ik dan ga betalen wordt er dus niet gezegd. Ik kan dus ook zelf overstappen op Odido en dan is de prijs wel duidelijk. Waarom is het zo "moeilijk" voor hen om de prijs van automatisch overstap er ook even bij te vermelden? Zelf overstappen zou dan ook nog eens "meer voordelen" hebben. Maar wat die voordelen zijn....

Heb ze gemaild hierover. Zal een nuttige reactie hier ook plaatsen. Snap inderdaad dat ze met weinig mensen het verder uitzingen. Maar als ze eens wat duidelijker zouden communiceren dan heeft de service desk toch veel minder vragen te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
Ik heb diezelfde email vandaag ook gehad, ook een datum met vanaf 23 april. Precies hetzelfde viel mij ook op, geen duidelijkheid over wat het nou precies betekend dat ik na 23 april bij Odido zit. Wat kost dat, geldt mijn jaarbetaling nog, kan ik hierna nog gebruik maken van een overstap deal naar Odido, wat gebeurd er met functionaliteit die Tweak wel aanbood maar Odido niet etc etc.. Toevallig heb ik ze net ook gemaild, maar mogelijk hebben mensen voor ons deze vragen ook gehad en beantwoord kregen? Ben benieuwd!

Ik hoopte nog iets langer bij Tweak zelf te kunnen blijven, mijn jaarbetaling is tot eind juni geldig :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gelukkig wat Tweakers die een nieuwe datum melden (dus later in de batch zitten). Dus 9 april is niet het einde van Tweak :P . Ondertussen 23 april dus. 'Begin 2024' is wel een ruim begrip.

offtopic:
Wanneer ga je op vakantie? Begin dit jaar.
Wanneer is het Paassen? Begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

flessuh

Set sail for fail!

Mangli schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:42:
Vandaag email van Tweak.
En nog steeds onduidelijk. Wat er wel duidelijk aan is is dat ik vanaf 23 april geen internet meer via Tweak heb.

Quote uit de mail:

[...]

Dus, als ik niks doe krijg ik Odido, maar wat ik dan ga betalen wordt er dus niet gezegd. Ik kan dus ook zelf overstappen op Odido en dan is de prijs wel duidelijk. Waarom is het zo "moeilijk" voor hen om de prijs van automatisch overstap er ook even bij te vermelden? Zelf overstappen zou dan ook nog eens "meer voordelen" hebben. Maar wat die voordelen zijn....

Heb ze gemaild hierover. Zal een nuttige reactie hier ook plaatsen. Snap inderdaad dat ze met weinig mensen het verder uitzingen. Maar als ze eens wat duidelijker zouden communiceren dan heeft de service desk toch veel minder vragen te beantwoorden?
Dat was mij ook opgevallen, exact dezelfde mail gekregen. Mijn plan is om morgen met de helpdesk (Odido) te bellen.
Als ik nu kijk naar 1Gbit bij hun heb je 10 maanden korting maar betaal je daarna ruim € 10,- per maand extra. Dat is toch wel wat té.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ook de mail gekregen met de 23e als datum.

Dit vind ik wel een relevant stuk:
Zelf iets anders regelen?
Wil je niet overgezet worden op Glasvezel van Odido, dan kan je kosteloos je Tweak internetabonnement opzeggen tot een week voor 23 april 2024. Ga hiervoor naar jouw persoonlijke pagina. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk om op tijd een andere internetverbinding te regelen. Onze dienstverlening stopt uiterlijk 23 april 2024.
Kosteloos zou moeten betekenen dat ik niet benadeeld moeten worden omdat ik een jaarbetaling heb gedaan augustus vorig jaar. Als er met het normale maandtarief gerekend gaat worden voor de terugbetaling is dat voor mij niet kostenloos. Daarmee wordt ik benadeeld.

Edit: ik ga vanavond maar Glasnet aanvragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 14-03-2024 18:05 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is toch logisch wat er gebeurt, dat ze het niet hardop zeggen is omdat het ze geld en moeite kost dus blijven ze pushen om zelf over te stappen zodat je er een jaar aan vast zit.
Doe je niks dan moet Odildo je lopende contract respecteren en iets gelijkwaardigs aanbieden.

Ik heb alles in een 1Gbs tot begin juni dus dat zullen ze moeten overzetten incl. tv en vaste telefonie.
Door 1 maand vriendenkorting loopt tv begin mei af, dat zouden ze vanaf dat moment apart moeten factureren.
ik zit al jaren bij Tweak dus ik kan elke maand opzeggen, het is handiger om bovenstaande shit te laten gebeuren als ik de laatste 2 maanden van de jaarbetaling niet weg wil gooien.

Ik word vanaf 9 april overgezet en kan een week daarvoor nog naar elders overstappen.
Jammer dat in m'n meterkast hun troep komt te hangen en dat dit mogelijk niet geschikt is voor een andere partij die AON gebruikt zoals Freedom (ik ken geen andere in Almere).
ik wil die hele toestand niet hebben, maar ja wie heeft daar een boodschap aan :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

flessuh schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:54:
[...]

Dat was mij ook opgevallen, exact dezelfde mail gekregen. Mijn plan is om morgen met de helpdesk (Odido) te bellen.
Als ik nu kijk naar 1Gbit bij hun heb je 10 maanden korting maar betaal je daarna ruim € 10,- per maand extra. Dat is toch wel wat té.
Daar krijg je ook nog 2 maanden maar 100Mbs voor.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:30
Speedy-Andre schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:09:
ik word vanaf 9 april overgezet en kan een week daarvoor nog naar elders overstappen.
Jammer dat in m'n meterkast hun troep komt te hangen en dat dit mogelijk niet geschikt is voor een andere partij die AON gebruikt zoals Freedom (ik ken geen andere in Almere).
ik wil die hele toestand niet hebben, maar ja wie heeft daar een boodschap aan :/
Het Coanet AON netwerk is nu van Fiber Operator. Aangezien TriNed en SNLR bij Fiber Operator horen zullen zij ook wel op AON gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JohDB schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:00:
[...]

Het Coanet AON netwerk is nu van Fiber Operator. Aangezien TriNed en SNLR bij Fiber Operator horen zullen zij ook wel op AON gaan leveren.
Beiden kunnen hier leveren maar het is niet duidelijk of dat (nu al) met AON is.
Verder zijn het zowat spiegels van elkaar wat het verhaal en de prijzen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:01
Ik ook de mail van tlTweak. Tweak komt hun afspraken niet na omdat je een jaarabonnement bent aangegaan met hun en verwacht dus een goede compensatie.
Gelukkig zou 19 mei mijn laatste dag bij Tweak zijn. Ik denk dat ik maar weer terug ga naar Ziggo en hopelijk met een goede korting. Odido gaat het iig niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
Vandaag ook de mail van Tweak gehad dat ik vanaf 23 april overgezet wordt. Had vooruitbetaald tot 10 oktober voor internet + bellen. Ik ben nu heel benieuwd hoe ze het bellen deel gaan invullen, omdat dit volgens hun website niet in het pakket van Odido zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik keek naar de tv jaarfactuur, daar zit ook korting op dus er wordt nog meer van je gestolen als je niet oplet.
Bovendien ging de prijs per 1 juli omhoog en had ik in mei al betaald dus nog iets dat nadelig kan uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
RobbyTown schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:53:
Gelukkig wat Tweakers die een nieuwe datum melden (dus later in de batch zitten). Dus 9 april is niet het einde van Tweak :P . Ondertussen 23 april dus. 'Begin 2024' is wel een ruim begrip.

offtopic:
Wanneer ga je op vakantie? Begin dit jaar.
Wanneer is het Paassen? Begin dit jaar.
Vorig week mail van Tweak gekregen met datum 16 april, tot nu zijn er dus 4 batches .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
Bart-sss schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:30:
Ik ook de mail van tlTweak. Tweak komt hun afspraken niet na omdat je een jaarabonnement bent aangegaan met hun en verwacht dus een goede compensatie.
Gelukkig zou 19 mei mijn laatste dag bij Tweak zijn. Ik denk dat ik maar weer terug ga naar Ziggo en hopelijk met een goede korting. Odido gaat het iig niet worden.
Welke afspraken komen ze niet na of gaat Odido als overnemende partij niet nakomen? De mail die ik en waarschijnlijk vele anderen vandaag kregen zegt alleen dat Odido de dienstverlening overneemt en dat ze je overzetten. Niet dat de prijzen veranderen, niet dat je minder krijgt, etc. En dat mogen ze ook niet, want dat zou contractbreuk zijn. Wat straks de werkelijkheid zal zijn is natuurlijk afwachten. Ook ik heb mijn vraagtekens zoals ik in mijn vorige post schreef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
Vreemde reactie van tweak ontvangen. Zoals ze het nu formuleren lijkt het er meer op alsof ze het contract zelf stoppen en ons alleen even verplicht laten overstappen naar Odido, daarna mag je het zelf uitzoeken bij Odido.
Wat gebeurd er met mijn jaarbetaling die tot eind juni geldig is? Ik neem aan dat die gewoon geldig blijft?

- Wij zullen uw teveel betaalde abonnementsgeld netjes crediteren.

• Kan ik na het verlopen van mijn jaarbetaling alsnog gebruik maken van mijn huidige abonnement in jaar- dan wel maand-vorm met de prijzen die nu gelden?

- Nee, Odido hanteert andere prijzen dan Tweak.

• Kan ik na deze verplichte overstap naar Odido alsnog gebruikmaken van de overstap aanbod (10 maanden voor 30,-) of een van hun andere welkomst aanboden of ziet Odido mij dan als “klant”?

- Ja

• Welk type abonnement van Odido krijg ik, welke snelheid, prijs en functionaliteiten?

- Hier heeft u zelf keuze in, u kunt de website van Odido bekijken.

• Wat gebeurd er na 23 april dat met enkele functionaliteiten die jullie wel aanbieden maar Odido niet? En wat is de volledige lijst van deze missende features? Graag ontvang ik een overzicht daarvan.

- U kunt uw huidige abonnement vergelijken met wat u zelf bij Odido wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiken
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 02:08
vdlindenmark schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:15:
• Kan ik na het verlopen van mijn jaarbetaling alsnog gebruik maken van mijn huidige abonnement in jaar- dan wel maand-vorm met de prijzen die nu gelden?

- Nee, Odido hanteert andere prijzen dan Tweak.
Dit vind ik opmerkelijk dat ze dat zo doen. Ter vergelijking: mijn telefoon abbo liep via Tele2, dat is nu ook opgegaan in Odido, maar daar lopen de voorwaarden / tarieven gewoon dit.

Ik vraag mij af of dit juridisch gezien ook mag. Op de website schrijven ze "In 2024 gaat Tweak volledig op in Odido en stopt Tweak als zelfstandig glasvezelmerk", dat impliceert dat ze zijn overgenomen en niet stoppen. Zou dat dan ook niet betekenen dat Odido de contracten dient te respecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Volgens mij speelt dat pas na afloop van een (jaar)contract of betaling.
Tweak voerde een prijsverhoging door nadat ik een jaarbetaling deed, fijn voor mij zo lang dat nog duurt maar na afloop kan de prijs veranderen.
Het waardeloze van Odildo is dat hier compleet niets over wordt verteld, terwijl dat al wel dichtbij is en de overgang onvermijdelijk is tenzij je vertrekt en al je kortingen opgeeft.
In ruil krijg je een korting waarmee je een jaar aan ze vast zit ongeacht de lage kwaliteit van de dienst en de ontbrekende dingen die we nu nog hebben om maar niet over de dure laatste 2 maanden te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Snap niet helemaal waarom hier een aantal zo zitten te wachten op een keiharde datum? Wil je Tweak echt zijn laatste adem zien uitblazen en wachten tot men de stroom van de glasswitch afhaalt of gaat het om de euro’s van de jaarkorting die men niet netjes afrekent of hopen dat je een verouderde FritzBox mag houden omdat het postadres niet meer bestaat?

De hints van Tweak lijken mij nu duidelijk; of je bent zelf in control en regelt een overstap naar odido/andere isp in de gewenste configuratie óf men zet je automatisch over.

En met zet je automatisch over om te zorgen dat als je geen keuze maakt, je toch internet behoud. Mja, dat het een minder courante aanbieding is, is natuurlijk een 'bromvliegje' om je te forceren een nieuwe overeenkomst te sluiten met Odido.

[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 15-03-2024 10:07 ]

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik had ook mail van Odido dat het 23 april stopt, helaas. Even snel contact gezocht en ik mag tegen de kosten van de borg de Frizbox modem houden. Daarom direct Freedom internet aangevraagd met eigen modem.

Ik neem aan dat die instellingen eenvoudig zijn over te nemen aangezien er nu geen monteur langs komt?

Doei Odidio, dag Freedom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
wheeler schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:04:
Ik had ook mail van Odido dat het 23 april stopt, helaas. Even snel contact gezocht en ik mag tegen de kosten van de borg de Frizbox modem houden. Daarom direct Freedom internet aangevraagd met eigen modem.

Ik neem aan dat die instellingen eenvoudig zijn over te nemen aangezien er nu geen monteur langs komt?

Doei Odidio, dag Freedom!
Dat ligt er maar heel erg aan in welk gebied je zit.
Als je belichting via Fiber Operator (oude Cambrium apparatuur) hebt dan kan dat ja want dan heb je weer/nog steeds AON.

Als een GPON belichting krijgt nu kan je het doosje van Tweak niet gebruiken. Sterker nog dan leg je je buren ook plat.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Csotranme schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:08:
[...]

Dat ligt er maar heel erg aan in welk gebied je zit.
Als je belichting via Fiber Operator (oude Cambrium apparatuur) hebt dan kan dat ja want dan heb je weer/nog steeds AON.
Ik kan bevestigen dat het via Freedom (Fiber AON) gaat dus dat moet gewoon goed gaan. Kwestie van configureren dan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mangli
  • Laatst online: 08-07 21:53
Als reactie niet veel nuttigs gekregen:
Bedankt voor uw bericht,

Zelfde internetsnelheid voor de eerste 10 maanden 30 euro per maand.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.
M.a.w. of je nu zelf overstapt of automatisch. De prijzen zijn gelijk. (Al twijfel ik over de accuraatheid van het antwoord, na zo'n erg kort door de bocht antwoord; maar dat ligt misschien aan mij(n ervaringen met service desks))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Hoe gaat Odido een factuur sturen dan als je geen overeenkomst met ze hebt? Ik heb alleen een overeenkomst met Tweak die al betaald is tot oktober 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opperhoof schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:41:
Hoe gaat Odido een factuur sturen dan als je geen overeenkomst met ze hebt? Ik heb alleen een overeenkomst met Tweak die al betaald is tot oktober 2024.
Dat is geen overeenkomst of contract je hebt een jaar vooruit betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:29
RobbyTown schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Dat is geen overeenkomst of contract je hebt een jaar vooruit betaald.
Maar je hebt wel een contract lang daarvoor afgesloten die maandelijks opzegbaar is. Zolang Tweak dat contract niet formeel opzegt heb je nog steeds dat contract met Tweak en geen contract met Odido.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mangli schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:31:

[...]

M.a.w. of je nu zelf overstapt of automatisch. De prijzen zijn gelijk. (Al twijfel ik over de accuraatheid van het antwoord, na zo'n erg kort door de bocht antwoord; maar dat ligt misschien aan mij(n ervaringen met service desks))
Kan aan mij liggen als Tweak/Odido zo lekker vaag en kort door de bocht doet / blijft dan vertrek je toch zo snel mogelijk en ga je naar een andere provider waar je wel vertrouwen in hebt?

Ze kopen Tweak 'er veranderd niets'. Ok prima we zullen zien. Voor dat bekend was dat ze gingen stoppen al bellen en mailen om naar T-Mobile/Odido te gaan.

Aparte manier als Tweak niet veranderd...

Die handelswijze is totaal niet mijn stijl zn bedrijf gun ik geen euro.

Ben naar Glasnet gegaan. Maand later Tweak gaat stoppen. Dus er veranderd niets is gewoon kei harde leugen.

Vervolgens begin 2024 gaat Tweak stoppen (Q1 2024 niet gehaald) we zitten in maart en sommige krijgen krijgen datums april zonder enige prijs info. Stuur je mail krijg je een vaag antwoord terug (daar wil je toch geen klant van zijn). Je mag er niet vanuit gaan maar het zal waarschijnlijk gewoon 10 maand voor 30 euro zijn daarna de volle pond. De prijzen van Tweak of optie jaar betaling ga je niet meer krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 15-03-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Mangli schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:31:

[...]

Nou ja met die aanbieding kom je op jaarbasis net iets goedkoper uit (uitgaande van de 410 per jaar).
Maar ja, het jaar er na ga je voor de hoofdprijs op € 15,- per maand extra.. wat neer komt op 130 euro per jaar meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
lexuzu schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:40:
In de category "pick your battles" had ik die 24 euro laten gaan. De ACM is een tandeloze tijger, als het echt om het principe gaat dan kun je beter rechtsbijstand inschakelen. Mijn inschatting is alleen dat die vanuit een opbrengst versus inspanning overweging je dan zelf 24 euro gaan overmaken waardoor je je recht nog niet gehaald hebt.
Ik doe er verder ook niets mee, maar dat is wel precies waar Tweak/Odido natuurlijk op hoopt. Een melding maken bij de ACM kost weinig tijd en als er genoeg binnen komen, dan pakken zij het wel op. Maar ik verwacht inderdaad niet dat ik maar 1 cent terug ga zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
RobbyTown schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:56:
[...]
Je mag er niet vanuit gaan maar het zal waarschijnlijk gewoon 10 maand voor 30 euro zijn daarna de volle pond. De prijzen van Tweak of optie jaar betaling ga je niet meer krijgen.
Dat kunnen ze niet doen, want daar ben je nooit akkoord mee gegaan als je geen nieuw contract tekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10
Het is ook zo als je zelf een overstap aanvraagt bij Odido kunnen ze je een nieuw jaar contract aanbieden. Als ze je overzetten naar Odido binnen huidige overeenkomst blijft je overeenkomst maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:59:
[...]

Dat kunnen ze niet doen, want daar ben je nooit akkoord mee gegaan als je geen nieuw contract tekent.
Kunnen, het is zelfs mogen ze niet doen. Inderdaad.

Nu weet ik niet hoe het gaat bij de Tweak klanten die een lange adem hebben.

Tweak zelf mag ook een maand vooraf opzeggen. Nu komen er berichten dat sommige de 23ste worden overgezet naar Odidio. Dat is meer dan een maand vooraf. Geen idee als ze dan contract krijgen van Odido voor 30pm voor 10maanden daarna de volle pond?

Teken je dat niet en je doet niets dan word je toch overgezet maar dan betaal je dus 44 euro pm? Want jaarbetaling is toch geen contract/overeenkomst dingetje of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

RobbyTown schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:24:
[...]

Kunnen, het is zelfs mogen ze niet doen. Inderdaad.

Nu weet ik niet hoe het gaat bij de Tweak klanten die een lange adem hebben.

Tweak zelf mag ook een maand vooraf opzeggen. Nu komen er berichten dat sommige de 23ste worden overgezet naar Odidio. Dat is meer dan een maand vooraf. Geen idee als ze dan contract krijgen van Odido voor 30pm voor 10maanden daarna de volle pond?

Teken je dat niet en je doet niets dan word je toch overgezet maar dan betaal je dus 44 euro pm? Want jaarbetaling is toch geen contract/overeenkomst dingetje of wel?
Ik heb eerder een mail gekregen dat omdat Odido de transacties afhandelt en geen jaarlijkse betalingen ondersteunt er nu 1/12e van mijn normale abonnement bedrag wordt afgeschreven. Wat ook klopt met wat er afgeschreven wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hathi
Ik heb zelf mijn contract bij Tweak opgezegd omdat ik ga verhuizen. Maar mijn vader gaat wel proberen een lange adem te hebben. Hij heeft bericht gekregen dat hij per 16 april wordt overgezet op glasvezel van Odido. Daarbij ook de optie om 'meteen over te stappen', dan ga je dus een nieuw contract aan. Dat gaat hij niet doen.
Andere optie is om 'kosteloos' op te zeggen. Dat gaat hij ook niet doen.

Er staat nergens dat Tweak zijn contract opzegt per 16 april en ook niet wat er gebeurt als je geen keuze maakt. Op een webpagina waar je de keuze kan doorgeven staat o.a.
Binnenkort word je gebeld om een datum en tijd af te spreken. Dan komt een monteur van Odido jouw nieuwe verbinding aansluiten en activeren. Gratis. Je hoeft niets te doen, behalve de deur te openen. Je krijgt hetzelfde productpakket dat je altijd al had.
Ok, duidelijk; Je hoeft niets te doen en krijgt het productpakket dat je altijd al had.
Dus 1Gbit/s voor €34,17 per maand in zijn geval zou je dan zeggen. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uit gaat pakken.

https://odidokeuze.tweak.nl/keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:41:

Er staat nergens dat Tweak zijn contract opzegt per 16 april en ook niet wat er gebeurt als je geen keuze maakt. Op een webpagina waar je de keuze kan doorgeven staat o.a.
Aha oke maar een provider kan dat ook doen. Goeie reclame is het niet :p. Dan zou het zijn Odido contract aangegaan zo niet dan 16 april geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
flessuh schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:56:
[...]

Nou ja met die aanbieding kom je op jaarbasis net iets goedkoper uit (uitgaande van de 410 per jaar).
Maar ja, het jaar er na ga je voor de hoofdprijs op € 15,- per maand extra.. wat neer komt op 130 euro per jaar meer.
Voor sommige nog meer. Mijn verbinding wordt overgezet op een KPN WBA netwerk omdat Odido in deze nieuwbouw wijk nog niet kan leveren. Dat betekend dat ik na 10 maanden €55 per maand betaal voor 1000Mbit in plaats van €45 (Niet KPN WBA). Dat vind ik wel het wachten waard om te zien wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03
Ik heb ook de mail ontvangen dat ik over wordt gezet naar Odido voor 23 april. Nu heb ik wel per mail gevraagd hoe ze omgaan met diensten die wel door Tweak, maar niet door Odido worden aangeboden (vast ip, nieuwsgroepen). Deze waren onderdeel van mijn deal met tweak, in mijn opinie dient Odido deze diensten ook aan mijn aan te bieden zolang mijn jaarcontract met hen loopt. Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook de mail ontvangen dat ik vanaf 23 april overgezet ga worden op Odido. Ik heb ook al telefonisch contact gehad met Odido en Tweak.

Je huidige jaar contract wordt compleet beëindigd bij Tweak. En je krijgt een nieuw contract (met nieuwe voorwaarden) bij Odido. Dus dat is geen vast ip / nieuwsgroepen. En dat hoeft dus ook niet volgens deze constructie.

Verder wist Tweak te vertellen dat ze een terugbetaling doen volgens de calculatie die al in je orginele contract is genoemd. Hier onder een screenshot van mijn contract uit 2020:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTumwojrIVmAYvyjgrnIHuX9Fcg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hYLA030zJazLrsPJH2Utge3P.png?f=user_large
Nu gaat het natuurlijk muggenzifterij worden of dat dit dus ook betekent dat Tweak de opzegging mag initiëren.

Odido wist dan weer te vertellen dat ze echt aan raden je niet op deze manier over te laten zetten, maar een contract met de goede aanbieding af te sluiten (die 10 maanden voor 30 euro). Want ze zetten iedereen over op een 100mb internetverbinding en niet 1gb. Ik heb niet gevraagd wat de kosten zijn van het automatisch over laten zetten omdat dus voor mij in ieder geval geen optie is.

Aangezien mijn jaar contract tot 24 mei loopt wordt dit een moeilijk gevecht voor maximaal 37 euro (als we gaan moeten muggenziften of opzegging vanuit Tweak ook geld voor die terugbetalingsregeling waar ik in het originele contract mee akkoord ben gegaan). Maar deze manier van werken door Odido heeft wel bevestigd dat dit een partij is waar ik ver van weg wil blijven de rest van mijn leven.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-09 16:17
Fascinerend hoe mensen voor een paar tientjes en gezeik tot de laatste dag blijven plakken. Wat mij betreft, take your loss en pak gewoon aanbiedingen elders en loop niet zo te muggenziften dat je gratis usenet privilige verdwijnt.. Dat zagen we maanden geleden al mijlenver aankomen. Al die verloren tijd en hoofdpijn had je jezelf kunnen besparen door ergens anders een aanbiedingen te pakken waar diverse isp's op in speelde op het moment van aankondiging. Zijn jullie opzoek naar een gouden handdruk ofzo?

Ik ben het er ook totaal niet mee eens hoe dit is gegaan overigens. Maar als individu begin je hier toch niks tegen. Dan zullen tweakers hier echt als collectief hier iets tegen moeten doen. Zelfs dan heb ik mijn bedenkingen of dat het allemaal waard is? Maar ieder voor zich. :)

Ik heb het gezonken schip gelukkig al maanden geleden verlaten. Glasnet compenseerde het smerige spelletje van Odido/Tweak gelukkig prima met hun overstap aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Kinger7 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:51:
Ik heb inmiddels ook de mail ontvangen dat ik vanaf 23 april overgezet ga worden op Odido. Ik heb ook al telefonisch contact gehad met Odido en Tweak.

Je huidige jaar contract wordt compleet beëindigd bij Tweak. En je krijgt een nieuw contract (met nieuwe voorwaarden) bij Odido. Dus dat is geen vast ip / nieuwsgroepen. En dat hoeft dus ook niet volgens deze constructie.

Verder wist Tweak te vertellen dat ze een terugbetaling doen volgens de calculatie die al in je orginele contract is genoemd. Hier onder een screenshot van mijn contract uit 2020:
[Afbeelding]
Nu gaat het natuurlijk muggenzifterij worden of dat dit dus ook betekent dat Tweak de opzegging mag initiëren.

Odido wist dan weer te vertellen dat ze echt aan raden je niet op deze manier over te laten zetten, maar een contract met de goede aanbieding af te sluiten (die 10 maanden voor 30 euro). Want ze zetten iedereen over op een 100mb internetverbinding en niet 1gb. Ik heb niet gevraagd wat de kosten zijn van het automatisch over laten zetten omdat dus voor mij in ieder geval geen optie is.

Aangezien mijn jaar contract tot 24 mei loopt wordt dit een moeilijk gevecht voor maximaal 37 euro (als we gaan moeten muggenziften of opzegging vanuit Tweak ook geld voor die terugbetalingsregeling waar ik in het originele contract mee akkoord ben gegaan). Maar deze manier van werken door Odido heeft wel bevestigd dat dit een partij is waar ik ver van weg wil blijven de rest van mijn leven.
Dit kan niet kloppen, een contract beëindigen is beëindigen en voor een nieuw contract heb je gewoon akkoord van beide partijen nodig (zeker als je betaald wil worden). Ik denk dat ze uitgaan van overname en dan niet substantiële zaken wijzigen (dat is uiteraard discutabel) en daarna de oude contracten "uitroken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiken
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 02:08
Kinger7 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:51:
Tweak geeft bij mij wel dezelfde conclusie, maar had het in de mail die ik ontving wel erover dat Odido het contract overnam. Het lijkt mij echter dat bij contract overname, dat de voorwaarden in stand gehouden moeten worden. :?
Mail antwoord van info@tweak.nl
Bedankt voor uw bericht. Tweak gaat inderdaad overgenomen worden door Odido. Uw contract wordt overgenomen door Odido als u daarmee akkoord geeft of helemaal niets doet, want dan wordt u automatisch overgeplaatst naar Odido. Als u geen gebruik maakt van de aanbieding, zult u de prijs moeten betalen wat Odido op zijn site aanbied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik chatte met Trined en die blijken nog steeds tv via coax naast ip tv te leveren :)
Wel via een PON netwerk maar ik ben bang dat AON hier niet voor 9 april gaat lukken.
Het lijkt wel op weer terug naar Telfort of XMS :+
Ze kunnen in 2 weken leveren als ik de 2 weken bedenktijd niet kies dus da's snel genoeg.
Er komt dan een ONT met coax waar de 5490 via lan in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Speedy-Andre schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:48:
Ik chatte met Trined en die blijken nog steeds tv via coax naast ip tv te leveren :)
Wel via een PON netwerk maar ik ben bang dat AON hier niet voor 9 april gaat lukken.
Ze kunnen in 2 weken leveren als ik de 2 weken bedenktijd niet kies dus da's snel genoeg.
Ik ben best verbaasd als ze dat in Almere doen, ze hebben hier het netwerk van Cambrium overgenomen (daarvoor zaten ze hier niet), dat is AON en daar zit geen tv over fiber bij. Het zou kunnen dat ze inmiddels (XG) pon hier aan het aanleggen zijn met migratie als doel maar dat zou erg snel zijn
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

joop99 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Ik ben best verbaasd als ze dat in Almere doen, ze hebben hier het netwerk van Cambrium overgenomen (daarvoor zaten ze hier niet), dat is AON en daar zit geen tv over fiber bij. Het zou kunnen dat ze inmiddels (XG) pon hier aan het aanleggen zijn met migratie als doel maar dat zou erg snel zijn
.
Ik vroeg met name naar AON maar dat doen ze (nog) niet in Almere-Buiten (Bloemenbuurt).
Het zou kunnen dat ik destijds al PON had bij XMS en daarna Telfort, nooit op gelet eigenlijk.
In mijn Genexis heb ik 2 vezels, met een blauwe en groene connector.
(Nu blauw en straks wellicht groen).

[edit]
Haha ze keken verkeerd, toch AON en er komt een 5530 met een fiber ingang zodat ik kan kiezen wat ik wil.
De termijn van 9 april zeggen ze te halen, da's het belangrijkste.
Wel grappig dat de Genexis kan blijven, ze testen met de 5530 en dat is het dan.
GPON leveren ze niet in mijn buurt en de prijs is eender ongeacht het systeem.

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy-Andre op 15-03-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Speedy-Andre schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:48:
Trined is wel een provider die volgens mij CGNAT gebruikt. Als je een eigen publiek IP wil moet je daar extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

gerritjan schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:11:
[...]

Trined is wel een provider die volgens mij CGNAT gebruikt. Als je een eigen publiek IP wil moet je daar extra voor betalen.
Zie mijn edit, het is toch alleen AON en dat maakt het wel heel eenvoudig om aan te sluiten.
Tv met een Aria 7 is prima.

[zoveelste edit]
Freedom levert nu AON zonder pre-order, GPON (Fiber crew) is een optie met dezelfde prijs maar ik zie geen actie als ik direct daar bestel.

Trined geeft 6 maanden €19 korting zodat alles in en €44,50 kost.
Tv (en telefoon) weglaten kan, ik heb de schotel of online diensten zodat het nog maar €30 is en later €49.
Kies je 2 jaar dan heb je zelfs 12 maanden korting.

[ Voor 35% gewijzigd door Speedy-Andre op 15-03-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Speedy-Andre schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:23:
[...]

Zie mijn edit, het is toch alleen AON en dat maakt het wel heel eenvoudig om aan te sluiten.
Tv met een Aria 7 is prima.
VZIW heeft AON/GPON niet zoveel met CGNAT te maken.
Maar goed, als je geen eigen publiek IP nodig hebt is er niks mis met Trined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

gerritjan schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:46:
[...]

VZIW heeft AON/GPON niet zoveel met CGNAT te maken.
Maar goed, als je geen eigen publiek IP nodig hebt is er niks mis met Trined.
Het ging me meer om het AON netwerk, daar zie ik nu in feite 2 aanbieders (2 bijna identieke en Freedom).
Ga ik voor heel goedkoop dan is Onvi een idee, maar dat is GPON en een 7530 of 7590 erbij evt. met CD.
Een (semi) vast ip is handig voor de domotica, ik probeer alles wat een cloud (nodig) heeft te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Speedy-Andre schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:41:
[...]
Een (semi) vast ip is handig voor de domotica, ik probeer alles wat een cloud (nodig) heeft te vermijden.
Nogmaals: Bij Trined krijg je standaard geen, ik herhaal, geen publiek IP-adres, tenzij je daar extra voor wenst te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

gerritjan schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 00:06:
[...]

Nogmaals: Bij Trined krijg je standaard geen, ik herhaal, geen publiek IP-adres, tenzij je daar extra voor wenst te betalen.
Dat is duidelijk, eerst eens uitzoeken of dat ip vaak verandert (ik ken deze materie niet).
Als dat regelmatig gebeurt dan heb ik een alternatief nodig om toch m'n ip te bereiken.
Het is nogal kort dag omdat overstappen een paar weken duurt en ik vanaf 9 april gemigreerd zou worden.
Dat wil ik niet terwijl het me ook wat geld/voordeel kost wat dan maar moet.
Als het met wat moeite is op te lossen dan doe ik dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 00:29:
[...]

Dat is duidelijk, eerst eens uitzoeken of dat ip vaak verandert (ik ken deze materie niet).
Als dat regelmatig gebeurt dan heb ik een alternatief nodig om toch m'n ip te bereiken.
Het is nogal kort dag omdat overstappen een paar weken duurt en ik vanaf 9 april gemigreerd zou worden.
Dat wil ik niet terwijl het me ook wat geld/voordeel kost wat dan maar moet.
Als het met wat moeite is op te lossen dan doe ik dat.
Wat de Tweaker hierboven zegt is dat je geen eigen IP adres krijgt bij Trined. Je deelt er een met een hoop andere klanten. Je kan dus geen poorten openen of forwarden. Je zult hoogstwaarschijnlijk een IP adres krijgen in de 100.64.0.0 reeks, die dan aan de kant van Trined vertaalt wordt naar een IP adres wat geldig is op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Plofkotje schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 01:00:
[...]

Wat de Tweaker hierboven zegt is dat je geen eigen IP adres krijgt bij Trined. Je deelt er een met een hoop andere klanten. Je kan dus geen poorten openen of forwarden. Je zult hoogstwaarschijnlijk een IP adres krijgen in de 100.64.0.0 reeks, die dan aan de kant van Trined vertaalt wordt naar een IP adres wat geldig is op het internet.
Wat attent van Trined dat ze hier met geen woord over reppen, da's een serieus nadeel |:(
Elders lees ik dat dit mogelijk komt doordat ze (te) weinig ip V4 adressen bezitten als kleine partij.
Bij Freedom ziet het er beter uit, dat is de beste optie als ik AON wil blijven gebruiken.

Ik neem dit mee bij andere kleine providers, Onvi zit hier wellicht ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ubleD0uble
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:33
Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 01:26:
[...]

Wat attent van Trined dat ze hier met geen woord over reppen, da's een serieus nadeel |:(
Elders lees ik dat dit mogelijk komt doordat ze (te) weinig ip V4 adressen bezitten als kleine partij.
Bij Freedom ziet het er beter uit, dat is de beste optie als ik AON wil blijven gebruiken.

Het valt deels te mitigeren. Trined geeft als het goed is een /56 prefix voor IPv6. Dan heb je dus een volwaardige native IPv6 verbinding en een CGNAT IPv4 verbinding (dat adres deel je met anderen)

Je kan dan dus nog wel dingetjes hosten en van buitenaf bereikbaar maken, maar dan moet dat over IPv6. Steeds minder providers hebben de mogelijkheid om native IPv4 te doen, al dan niet tegen een extra meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20
Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 01:26:
[...]

Waarom wil je per se AON blijven gebruiken? Qua kosten is dat voor de providers een doodlopende straat. Op termijn zal iedereen toch op XGS-PON gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

lexuzu schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 07:38:
[...]

Waarom wil je per se AON blijven gebruiken? Qua kosten is dat voor de providers een doodlopende straat. Op termijn zal iedereen toch op X-GPON gezet worden.
Ik ben aan het onderzoeken wat op dit moment gunstig en praktisch is, voor nu is het belangrijk dat ik een 5490 (van Tweak) heb die direct op een AON vezel zit en die kan ik behouden.
Voor mij geeft dat het minste werk en m'n thuis netwerk kan blijven zoals het is (er draait veel iot spul).

Verder bepaalt het blijkbaar welke providers ik kan hier krijgen en voor zover ik weet is GPON de andere mogelijkheid waar weer andere providers op beschikbaar zijn.
Wat ik nu zie is dat Freedom op beide systemen kan leveren, maar XG-PON komt hier niet voor.
Ik vermoed dat Odido dat toepast wanneer ze meer dan 1GBs leveren maar daar wil ik niet heen.

Ip V6 gebruik ik nog niet al zie ik wel in veel apparatuur hier dat het geschikt is..

Het probleem is een beetje de onbekendheid met wat er wordt aangeboden, ik wist niet dat Trined lastig kan zijn met een wan ip en nu ik lees wat er dan niet meer kan valt die af.
Stel dat ik Freedom neem op AON dan kan ik mogelijk de 5490 blijven gebruiken en ze bieden de mogelijkheid om onderweg op een andere techniek over te stappen.
Het is duurder maar wel flexibel, levert Freedom een router waar een vezel direct in kan dan werkt dat denk ik.
Dat ga ik bij ze navragen.
Van de o.a. 5530 lees ik dat er verschillende modules in kunnen afhankelijk van welke fiber je hebt.

Voor mij is het belangrijk dat ik 4x lan in de meterkast beschikbaar heb, liever niet 1 opofferen voor wan als er een media converter zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10
Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Ik ben aan het onderzoeken wat op dit moment gunstig en praktisch is, voor nu is het belangrijk dat ik een 5490 (van Tweak) heb die direct op een AON vezel zit en die kan ik behouden.
Je zou ook eens kunnen kijken naar Glasnet die levert in Almere via KPN. KPN levert daar nog via AON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

aartvg schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Je zou ook eens kunnen kijken naar Glasnet die levert in Almere via KPN. KPN levert daar nog via AON.
Haha wat een geld, bij anderen heb je (zonder de tijdelijke korting) alles in een en hier alleen internet ;w
Dat laat mijn budget niet toe, ik zit niet voor niks bij Tweak.
Dat is mede de reden dat ik niet naar Odido wil, 10 maanden is nog leuk maar daarna niet te betalen.
Om die reden kijk ik of ik tv maar laat vallen omdat ik meer stream en daar ook al voor betaal.
Geen tv is nog wel op te lossen met m'n schotel, een paar fta zenders met dvb-t of online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Haha wat een geld, bij anderen heb je (zonder de tijdelijke korting) alles in een en hier alleen internet ;w
Dat laat mijn budget niet toe, ik zit niet voor niks bij Tweak.
Dat is mede de reden dat ik niet naar Odido wil, 10 maanden is nog leuk maar daarna niet te betalen.
Om die reden kijk ik of ik tv maar laat vallen omdat ik meer stream en daar ook al voor betaal.
Geen tv is nog wel op te lossen met m'n schotel, een paar fta zenders met dvb-t of online.
als je kijkt naar odido betaal je het eerste jaar minder dan je nu bij tweak betaald daarna ben je weer vrij om ergens anders heen te gaan.

ik heb voor delta gekozen die hebben hier (de wolden) een aanbieding voor alles in 1. 2 jaar abbo voor 43,- per maand (korting geld de volledige 2 jaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Delta heeft (deels) CGNAT dus een wan ip uit een pool, erg lastig met mijn iot spul en andere port forwards.
Ik krijg hun pagina niet eens geladen behalve als ik zeg een klant te zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

Solcon is nu ook in de aanbieding via Pricewise. Kosten eerste jaar 434 euro vanwege een eenmalige cashback van 225 euro.
Als ik het goed begrijp kan ik nog gewoon mijn eigen router aansluiten en gebruiken ze een Genexis modem (wat ik nu ook heb van Tweak) waar ik mijn router op aan kan sluiten. Verder ontvang je een Fritzbox, maar die hoef je niet te gebruiken vertellen ze mij bij de klantenservice. Tot nu toe een positieve ervaring met een relatief technisch onderlegd persoon van de klantenservice.
Zelf heb ik weinig kaas gegeten van de verschillende belichtingstechnieken en hoe ik eventueel zelf een glasvezel signaal omzet naar iets waar ik uiteindelijk mijn router in kan prikken.

[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 16-03-2024 15:06 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zo te zien een 7530 router met 4x lan waarvan er 1 naar een fiber/lan omzetter gaat (die ik niet heb).
De aanbieding is wel goed en ik heb Kpn sim only wat nog iets scheelt.
Nu nog zien welk netwerk want daar vind ik niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

HaTe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:04:
Solcon is nu ook in de aanbieding via Pricewise. Kosten eerste jaar 434 euro vanwege een eenmalige cashback van 225 euro.
De vraag is echter of je daar wel een (vast) IPv4 adres krijgt.

Nijg zelf toch even een jaartje odido te pakken en daarna odidoei te doen gezien de prijs het eerste jaar. Jaar om rustig te evalueren en om mij heen te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisb1 op 17-03-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:23
Dennisb1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:18:
[...]

De vraag is echter of je daar wel een (vast) IPv4 adres krijgt.
Ik ga zelf over van Tweak naar Solcon. Hoewel ik nog niet over ben, staat in de het serviceportaal van Solcon al een (extern) IPv4 adres (naast een /56 IPv6 blok).

Hoewel dat geen garantie is voor een 'vast' adres is, doet me dat vermoeden dat dit adres 'vaster' is dan van menig andere provider.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• latho
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:23
Voor wie een overstap via Pricewise overweegt: Je kunt bij Cashbackxl 72 euro extra cashback krijgen als je via hun een aanvraag bij Pricewise doet. De kosten voor een gigabitaansluiting bij Solcon voor het eerste jaar vallen daarmee lager uit dan de "10x30"-aanbieding van Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

latho schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:45:
[...]

Ik ga zelf over van Tweak naar Solcon. Hoewel ik nog niet over ben, staat in de het serviceportaal van Solcon al een (extern) IPv4 adres (naast een /56 IPv6 blok).

Hoewel dat geen garantie is voor een 'vast' adres is, doet me dat vermoeden dat dit adres 'vaster' is dan van menig andere provider.
Ze zeiden me aan de telefoon dat je eenmalig een vast ip adres krijgt inderdaad.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
hjvg schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:27:
[...]

als je kijkt naar odido betaal je het eerste jaar minder dan je nu bij tweak betaald daarna ben je weer vrij om ergens anders heen te gaan.

ik heb voor delta gekozen die hebben hier (de wolden) een aanbieding voor alles in 1. 2 jaar abbo voor 43,- per maand (korting geld de volledige 2 jaar )
Dank voor de tip. Hier ook De Wolden met Tweak waar helaas een eind aan komt.
Zo goedkoop als Tweak (37 euro voor 1000mb/s en bellen) zal het niet meer worden.
Met die 43 euro van delta kun je weer 2 jaar vooruit en tegen die tijd maar weer verder zien.

Omdat ik hoe dan ook de TV via de Ziggo kabel wil houden zijn zij ook nog wel een optie voor het internet+bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:57
quo_ schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:55:
[...]
Omdat ik hoe dan ook de TV via de Ziggo kabel wil houden zijn zij ook nog wel een optie voor het internet+bellen.
Houd er rekening mee dat Ziggo internet via de kabel asymmetrische up- en download snelheden kent, zelfs bij hun duurste "Giga" abonnement heb je nog maar 100Mb/s uploadsnelheid. Afhankelijk van wat je wilt doen (bv backup in de cloud) kan dat een beperking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

itaalol schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Als je apparatuur terug moet sturen vind ik het nog enigszins acceptabel dat je zolang moet wachten tot alles verwerkt is. Maar als je niets terug stuurt lijkt het me na de opzegging een kwestie van 2 keer extra klikken tot een geautomatiseerd systeem overgaat tot terugbetaling...

Ik kreeg onderstaand bericht terug. Ben benieuwd of die reminder gaat helpen :P

[...]
Hier een update. Ik zie dat ik sinds 8 maart een credit nota heb staan in Mijn Tweak. Deze staat op betaald maar er is nog niks betaald. Volgens mij had ik hier al gelezen dat het wat langer kon duren. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
mickjuh schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:37:
[...]

Hier een update. Ik zie dat ik sinds 8 maart een credit nota heb staan in Mijn Tweak. Deze staat op betaald maar er is nog niks betaald. Volgens mij had ik hier al gelezen dat het wat langer kon duren. Afwachten maar.
Thanks voor de update! Ik ben zojuist ook ingelogd en zie dat op 15 maart een nota aangemaakt is die nog op status "betaald nee" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over terug betalen gesproken. Dat is ergens rond de 60 dagen nu bij Tweak. Sommige hebben het net wat later. Bijzonder dat ze 2 maand de tijd nodig hebben zo iets.

Maar wettelijk gezien is toch 14 dagen zn terug betaling?

Als dat zo is eigenlijk best bijzonder dat Tweak de wettelijke terugbetaling termijn van 14 dagen bij lange niet haalt.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 19-03-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
RobbyTown schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:52:
Over terug betalen gesproken. Dat is ergens rond de 60 dagen nu bij Tweak. Sommige hebben het net wat later. Bijzonder dat ze 2 maand de tijd nodig hebben zo iets.

Maar wettelijk gezien is toch 14 dagen zn terug betaling?

Als dat zo is eigenlijk best bijzonder dat Tweak de wettelijke terugbetaling termijn van 14 dagen bij lange niet haalt.
Conform contract doet Tweak dit pas als de stornering optie vervallen is. Ik betwijfel of de 14 dagen voor borg van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
Zojuist weer een random 06 nummer dat me belt over de overname van Tweak door Odido.

Of ze me een aanbieding mochten doen 8)7 .

Maar even medegedeeld voor de 20 miljoenste keer dat ik hun troep niet hoef en dat ze hun huiswerk niet op orde hebben want heb al een overstap naar Freedom lopen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Hier ook het bericht ontvangen dat Tweak per 23 april ophoudt met leveren. Heb zelf gekozen om over te stappen naar Odido voor in ieder geval het eerste jaar aangezien de kosten dan zelfs net iets lager zijn dan Tweak (390 euro per jaar)

Krijg zojuist mail van Odido dat ze een actie hebben (niet overal, hier een lijst met alle postcodes) dat je 100 euro terug krijgt als je tussen 11 en 24 maart een abonnement afsluit.

Mensen met technische bezwaren tov Tweak kopen hier weinig voor, maar financieel is dat wel een leuke meevaller voor de mensen die daar vooral naar kijken :) Eerste jaar Odido (1Gbit/s) kost me nu 290 euro. Als het qua service en betrouwbaarheid niks is kan ik altijd weer overstappen na een jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Faeshaas op 19-03-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je deze maand via CashbackXL en Pricewise naar Solcon overstapt dan scheelt dan met tv €275+72 8)7
Zelfs met een lagere snelheid (€10 of €5/maand minder bij 150Mbs cq 200Mbs) krijg je dat.
Van laag naar hoog is dat per jaar (alleen Pricewise) €384, €444 of €504 waar €72 af gaat.
Alleen internet is €314, €374 of €434 waar €72 af gaat.

Een vast ip lijkt er te zijn dus ik nijg naar deze deal met nog 3 weken te gaan :)
Wel een beetje jammer is dat Solcon geen apps heeft die op een tv draaien (Samsung, LG) of er moet een andere app zijn waar dat mee kan.
Ik zie alleen niet of het (G)PON of AON is, hopelijk AON want dan kan mijn 5490 blijven.
Toevallig heb ik een Kpn sim-only, daarmee krijg ik extra korting en MB's bij Solcon of iets anders extra.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 19-03-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Faeshaas schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:28:
Krijg zojuist mail van Odido dat ze een actie hebben (niet overal, hier een lijst met alle postcodes) dat je 100 euro terug krijgt als je tussen 11 en 24 maart een abonnement afsluit..
Dat is wel een hele beperkte lijst. Alleen de gemeente Bernheze als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Area51©
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-09 10:08
Had ook besloten om voorlopig naar Odido over te stappen. O.a. vanwege 'Klantvoordeel', extra korting als je al een ander abonnement hebt. Mijn vrouw heeft daar al een mobiel abonnement, dus dat scheelt weer 5 euro per maand.

Wat staat er op de site van Odido:
'Met Klantvoordeel krijg je maandelijks extra voordelen als je meerdere abonnementen combineert op hetzelfde adres.'

Blijkt nu dat de abonnementen niet alleen op hetzelfde adres maar ook op dezelfde naam moeten staan. Heb er nu al spijt van dat ik naar Odido ga overstappen.
Het zal allemaal wel te regelen zijn, maar toch gedoe waar je niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Area51© Dan is die tekst toch zwaar misleidend? Waar komt dan ineens uit dat ook dezelfde naam moet staan?

Bijzonder dat het ook op dezelfde naam moet staan. Toevallig ook nog zelfde rek nummer :p?

Ik zie het al voor mij. Vriendin heeft ergens probleem mee dan mag ik het oplossen want staat op mijn naam en zij mag het niet oplossen want ja staat op mijn naam en niet die van haar.

En een abbo hoort officieel dacht ik weer op naam te staan. Want als de persoon plotseling overleden is kun je dat abbo opzegging als het op jou naam staat niet want je leeft nog...

Waar ik benieuwd naar ben is KPN ook zo strikt?

[ Voor 51% gewijzigd door RobbyTown op 19-03-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Hathi schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Dat is wel een hele beperkte lijst. Alleen de gemeente Bernheze als ik het zo zie.
Wellicht omdat we pas vorige week het bericht hebben gehad met een eind datum, wellicht komen er wel meer gemeentes bij, goed om in de gaten te houden :) Anders is het idd heel beperkt, maar wie weet zitten hier meer Tweakers uit Bernheze die nog twijfelen over de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te zien niet alleen Odido actie ook Trined en fiber bij Bernheze
https://www.e-fiber.nl/project/bernheze/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-09 15:23
Speedy-Andre schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:02:
Als je deze maand via CashbackXL en Pricewise naar Solcon overstapt dan scheelt dan met tv €275+72 8)7
Zelfs met een lagere snelheid (€10 of €5/maand minder bij 150Mbs cq 200Mbs) krijg je dat.
Van laag naar hoog is dat per jaar (alleen Pricewise) €384, €444 of €504 waar €72 af gaat.
Alleen internet is €314, €374 of €434 waar €72 af gaat.

Een vast ip lijkt er te zijn dus ik nijg naar deze deal met nog 3 weken te gaan :)
Wel een beetje jammer is dat Solcon geen apps heeft die op een tv draaien (Samsung, LG) of er moet een andere app zijn waar dat mee kan.
Ik zie alleen niet of het (G)PON of AON is, hopelijk AON want dan kan mijn 5490 blijven.
Toevallig heb ik een Kpn sim-only, daarmee krijg ik extra korting en MB's bij Solcon of iets anders extra.
Meeste kleine providers hebben geen eigen app voor TV, zie wel dat Solcon dat idd heeft. Bijzonder.

Ze ondersteunen wel Android TV, dus WebOS(LG) en Tizen(Samsung) heb je dan inderdaad minder comfort. Alhoewel een Google TV dongle dit oplost is dit niet ideaal.

Internet bij Solcon en TV bij NLZiet is ook goedkoper.
De reden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 11:17
Hier ook een bijna-ex tweak gebruiker, Enschede. Mailtje gehad: We zetten je over op Odido vanaf 23 april. Dacht het niet.
Na lang wachten tot het tekstje 'binnenkort leverbaar' vervangen werd door 'leverbaar', gekozen voor SNLR (44 euro per maand, eerste half jaar bij jaarcontract of eerste jaar bij twee jaar contract 30 euro, dus 37 euro gemiddeld, geen tv/telefoon gekozen).
SNLR is de consumententak van TriNed en ook Fiber Operator zit op hetzelfde bedrijfsadres. Eerste telefoontjes waren positief, ze snappen het. Na aanmelding wachten op de officiële bevestiging, dan terugbellen om twee weken wachttijd consumentenrecht te verwijderen. Dat was vrijdagmiddag. Vandaag ben ik gebeld voor monteursafspraak. Die afspraak komt normaal na minimaal twee weken, nu met Pasen ertussen worden het er drie: 8 april. Ik ben benieuwd maar heb er veel vertrouwen in na de eerste ervaringen. Ik betaal wel 25 euro aansluitkosten (beetje jammer) en 47 euro borg voor een nieuwe Fritzbox, al weet ik nog niet welke. Maar de nu hangende MESH oplossing is Fritz dus dat gaat alvast makkelijk.
Duimen maar dat het soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Horatius Solcon is niet de enige. Alleen leverbaar in Helmond. Breedbandhelmond niet dat half Helmond nu klant is en dat afneemt dus ook geen grote speler ook die heeft een eigen app.

@tinytinnie Trined is ook gewoon Particulier/consument?

[ Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 19-03-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan zal je daar ook geen publieke ip V4 krijgen maar een uit een pool, lastig met servers draaien e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinytinnie
@tinytinnie Trined is ook gewoon Particulier/consument?
Je hebt gelijk, met een ENORM verschil zie ik nu: de borg is 50 bij TriNed, 47 bij SNLR... 8)
Maar ik had blijkbaar SNLR sneller gevonden dan TriNed, verder zijn de websites grotendeels kopieën en de aanmeldprocedure sowieso. Geen idee waarom ze het onder twee merken zetten.

Edit: Oh wacht, de maandprijs is 49 TriNed en 44 bij SNLR. Dan neem ik toch het sublabel O-)

[ Voor 12% gewijzigd door tinytinnie op 19-03-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tinytinnie schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Je hebt gelijk, met een ENORM verschil zie ik nu: de borg is 50 bij TriNed, 47 bij SNLR... 8)
Maar ik had blijkbaar SNLR sneller gevonden dan TriNed, verder zijn de websites grotendeels kopieën en de aanmeldprocedure sowieso. Geen idee waarom ze het onder twee merken zetten.

Edit: Oh wacht, de maandprijs is 49 TriNed en 44 bij SNLR. Dan neem ik toch het sublabel O-)
De een heeft dat meer dan de ander en andersom

Je kunt het eigenlijk zo zien:

Trined = voor de doorsnee consument
SNLR = voor de Tweaker
Zie hier de uitleg: Slash in "SNLR glasvezel goed ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinytinnie
SNLR = voor de Tweaker
Dank voor de uitleg, oja er zijn mensen die een emailadres van de provider willen. Maar goed, ik wacht eerst af hoe het gaat bevallen en zit voorlopig net zo goedkoop als bij Odido met een verbinding die vast minder congestie gevoelig is. Maar geen IP4, ook niet nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

RobbyTown schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:33:
[...]

De een heeft dat meer dan de ander en andersom

Je kunt het eigenlijk zo zien:

SNLR = voor de Tweaker
Zie hier de uitleg: Slash in "SNLR glasvezel goed ?"
Hmm, maar SNLR is wel DS-Lite (IPv4 met CG-NAT), of lees ik dat verkeerd? Dat lijkt me juist een enorm minpunt voor "de Tweaker"...

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 19-03-2024 17:22 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:21:
[...]

Hmm, maar SNLR is wel DS-Lite (IPv4 met CG-NAT), of lees ik dat verkeerd? Dat lijkt me juist een enorm minpunt voor "de Tweaker"...
Je kunt zowel bij SNLR als bij TriNed (tegen een beperkte meerprijs) gelukkig gewoon kiezen voor een publiek IPv4 adres.

En daarnaast krijg je ook altijd standaard IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb de CasbackXL/Pricewise route naar Solcon gekozen, dat lukt niet voor 9 april maar 19 april pas.
Een beetje lastig is dat ik niet kon aangeven bij Tweak te vertrekken maar wel Odido, dus maar een berichtje over de website gestuurd met het verzoek om de juiste info aan Solcon door te geven.
We gaan het beleven, Pricewise heeft een internet garantie wat betekent dat ik een mifi router met een 4G sim krijg ter overbrugging mocht dat nodig zijn.
Mogelijk kan het sneller als ik van de 2 weken bedenktijd afzie, eerst maar zien hoe het zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik ga volgende week van Tweak/Cambrium naar Freedom/Fiber Operator over.

Op dit moment heb ik een Genexis Gigabit NTU, moet deze blijven hangen? Bij eerder telefonisch contact met Freedom gaven ze aan van wel, en dat het simpelweg een kwestie was van UTP-kabel op nieuwe router aansluiten.

Nu heb ik vandaag het installatiepakket ontvangen en daar zit ook een fiber patchkabel bij met uitleg voor het direct aansluiten van glasvezel op de SFP-poort van de router.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WRfXrb4-rjvznOBo8cWNFJLnr8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2OsIQaRq8EEbUdMjdUmKD6JJ.jpg?f=user_large

Voor deze FTU heb ik nog wel de originele afdekplaat, dus in principe kan ik netjes een directe aansluiting op de SFP-poort maken van de FRITZ!Box 5530.

Ik heb de vraag ook al aan Freedom helpdesk gesteld, maar mijn ervaring is dat ze nogal de tijd nemen om mails te beantwoorden, dus misschien dat iemand het hier weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:30
Ik denk dat de mooiste optie is dat je de Genexis NTU verwijderd en dat je de patchkabel direct op de connector aansluit. Heb je er een koppelblokje bij gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoJ0ljiKGuVx5cXg_0IN766Uzz0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0EHcQMk9v8ArlrvxclLSIYU.jpg?f=fotoalbum_medium

Zo zit het hier, de fiber direct in de 5490.
Het printje is eruit, waarschijnlijk omdat het 100Mbs was van 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:24:
[...]
Je kunt zowel bij SNLR als bij TriNed (tegen een beperkte meerprijs) gelukkig gewoon kiezen voor een publiek IPv4 adres.
€2,50 per maand bij TriNed
Pagina: 1 ... 110 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.