Tmaster schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:01:
Nou na 64 dagen wachten hebben ze eindelijk een credit nota opgemaakt.
Ik had in okt 2023 voor een jaar betaald (tot 30-9 2025)
Dit was 410 euro.
Tot mijn verbazing hebben ze gewoon weer een foute berekening gemaakt voor de creditnota. Ze zijn uitgegaan van 365 euro jaar bedrag. Maar ik heb gewoon 410 betaald.
Glasvezel Internet Only 1000 Mbit - Jaarproduct
06-01-2024 t/m 30-09-2024 € -229,28
Subtotaal: € -229,28
BTW € -48,15
Totaal € -277,43
Wat ik zou terug moeten krijgen is:
410 euro / 365dgn = 1.1232 p/d
Niet gebruikte dagen = 6-jan tot en met 30-9 = 268 dagen x 1.1232 =301 euro
Verschil 24 euro. Ik weet dat het allemaal relatief kleine bedragen zijn, maar het gaat mij om het principe.Dit moet gewoon netjes en goed gecorrigeerd worden> Ze mogen toch niet zomaar een afwijkend abonnementgeld gebruiken om een credit nota op te maken?
Feit is dat ik 410 euro heb betaald. Dan moeten ze ook met dat jaarbedrag gaan corrigeren en niet met 365.
Uiteraard weer een mailtje teruggestuurd dat ik het hier niet mee eens ben.
Vorig jaar zei Tweak/Odido over de telefoon tegen ons dat "je voor 1 januari _moest_ overstappen want tweak zou 1 jan ophouden".
Dus je zou de stelling aan kunnen nemen dat je helemaal niet vrijwillig het jaarcontract heb opgezegd...
Je had immers prima bij Tweak gebleven waren het niet dat Tweak/Odido je verteld heeft dat je _of_ een nieuw contact moest aan te gaan bij Odido _of_ over moest te stappen naar een andere partij.
Iets wat ze bevestigen in de laatste email van tweak:
Zelf iets anders regelen?
Wil je niet overgezet worden op Glasvezel van Odido, dan kan je kosteloos je Tweak internetabonnement opzeggen tot een week voor 9 april 2024.
Dus je kan proberen te beargumenteren dat ze de jaar korting gewoon doorrekenen want je hebt niet vrijwillig opgezegd en tevens Tweak geeft zelf aan dat je "kosteloos" mag opzeggen. (Nu betaal je wel die 24 euro aan "kosten".)
Goed of dat het allemaal waard is voor €24 euro......