Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Ik heb de mail ook gehad over de 9e april deadline...
Heb de sprong gewaagd en zie wel waar ik terecht kom.
€30,- voor 2gbit up/down voor 10 maanden vond ik geen slechte deal, nu hopen dat de rest qua afhandeling ook goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohDB schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Ik denk dat Odido (T-Mobile) alleen geïnteresseerd was in de klanten van Tweak en niet in de onderliggende infrastructuur. Ze migreren alle klanten immers naar hun eigen dienstverlening.

Op Coanet was ook nog een andere (wholesale)klant actief, namelijk Freedom. Coanet ontmantelen zou betekenen dat je deze klanten ook niet meer kunt bedienen. Dan kun je Coanet beter verkopen, ben je ook ineens van alle (inkoop)contracten van het complete Coanet af (inclusief racks in datacentra en darkfiber routes) af.
Ja, op zich een valide redenering. Maar door de boel te verkopen aan een potentiele concurrent raak je alsnog wellicht veel van die gewenste klanten weer kwijt.

Maar goed... we kunnen niet in de hoofden van het Odido management kijken. Het is zoals het is en daar zullen veel Tweakers hier alsnog blij mee zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
RobbyTown schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:27:
[...]

Afgelopen zomer totaal, 2 of 3 mails gehad om eerst naar T-Mobile te gaan (later Odido). Niets met die mails gedaan. Dan daarna telefoon T-Mobile/Odido om daar naar toe te stappen. Hier kon je al aanvoelen dat Tweak geen eeuwig bestaan had. Op dat moment was ik al gaan rondkijken. Die stijl bevalt mij niet, want nog geen jaar terug er veranderd niets zeggen dan is er toch wel een hele korte termijn visie geweest.

In okt in het nieuws dat Tweak 'ergens' begin 2024 stopt, wanneer geen idee (als het goed is ben je daarover geïnformeerd zo staat in het artikel).

Midden/Eind feb er komt weer voor 4de keer communicatie opgang de eerste mails gaan rond dat 2 of 9 april het echte einde is van Tweak. Het is nu maart. Dat het april is geworden is nog behoorlijk lang, dat noem ik geen begin 2024.

Dat je die mail niet hebt gehad dat het 2 of 9 april is geworden dat het echt voorbij is, is niet netjes maar je hebt toch 5 maand de tijd gehad om 'provider elders' te gaan zoeken of op zijn minst te gaan oriënteren of heb je van alle andere berichten ook niets vernomen :? Aangezien je zegt: Ik ontvang helemaal niets en over een maand is het er dus al af.

Los van die mail dat het echt voorbij is. Aangezien Tweak ging stoppen alleen geen idee wanneer. Wat is/was eigenlijk je plan. (Gedwongen) naar Odido of toch naar een andere provider?

En als ik lees

[...]

Ik weet niet hoeveel klanten ze nog bij Tweak over hebben, als alle klanten op 2 en 9 april omzetten dan hebben ze toch een peloton monteurs voor de 2de en 9de hebben ingepland/ingehuurd van heb ik jou of niet?

Aangezien ze dus overal naar binnen moeten.
Als ik de mail die mensen hier gepost hebben (Zie: SmurfLink in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"). Daarin wordt niet gesteld dat Tweak per die datum ophoudt. Alleen dat als jij die mail gehad hebt jouw internet verbinding stopt en dat je op x datum over gezet wordt.

Of kan iemand communcatie van Tweak delen die zegt dat Tweak 2 of 9 april voor iedereen ophoudt? Ik heb nog een contract tot eind mei en ga er dus gewoon vanuit dat die minimaal doorloopt tot die datum, tenzij anders naar mij gecommuniceerd wordt door Tweak.

[ Voor 63% gewijzigd door Kinger7 op 06-03-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Als je geen mail hebt gehad, is het voor jou nog niet over. Iedereen krijgt persoonlijk bericht met een eigen datum.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latho
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:23
Barre73 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Dat ben ik wel met je eens hoor. Dat je als overnemende partij daarna het Coanet ontmantelt klinkt een stuk logischer dan dat je het verkoopt aan een concurrent. Je zou zeggen: waarom heb je dan die partij überhaupt overgenomen?
Een verklaring zou kunnen zijn dat Odido alleen geïnteresseerd was in de klanten van Tweak maar wel genoodzaakt was om bestaande afspraken tussen Tweak en Freedom voor het faciliteren van L2 access voor Freedom klanten via hun netwerk na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kinger7 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:00:
[...]

Als ik de mail die mensen hier gepost hebben (Zie: SmurfLink in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"). Daarin wordt niet gesteld dat Tweak per die datum ophoudt. Alleen dat als jij die mail gehad hebt jouw internet verbinding stopt en dat je op x datum over gezet wordt.

Of kan iemand communcatie van Tweak delen die zegt dat Tweak 2 of 9 april voor iedereen ophoudt? Ik heb nog een contract tot eind mei en ga er dus gewoon vanuit dat die minimaal doorloopt tot die datum, tenzij anders naar mij gecommuniceerd wordt door Tweak.
Zie bericht op de Tweak site
Wat gebeurt er als ik nu niet op het aanbod inga?
Voor nu niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft vooralsnog werken tot je een keuze hebt gemaakt. We laten je weten waneer Tweak definitief stopt en wat er dan verandert.
Als ze op 2 en 9 april (zijn de data die zijn voorbij gekomen) alle Tweak klanten moeten bezoeken lijkt mij niet realistisch haalbaar of hebben ze nog 50 klanten over?

Wat @BobV zegt nog geen mail gehad dan krijg je die nog. Het word geen grote bang net als T-Mobile naar Odido op 1 dag.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 15:42

WCA

latho schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:08:
[...]

Een verklaring zou kunnen zijn dat Odido alleen geïnteresseerd was in de klanten van Tweak maar wel genoodzaakt was om bestaande afspraken tussen Tweak en Freedom voor het faciliteren van L2 access voor Freedom klanten via hun netwerk na te komen.
Vergeet ook niet de zaak dat het moederbedrijf van Efiber in eerste instantie Tweak overnam, vervolgens werd Efiber overgenomen door T-mobile, en hing Tweak ineens in z'n eentje onder het moederbedrijf van Efiber.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
RobbyTown schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Zie bericht op de Tweak site

[...]

Als ze op 2 en 9 april (zijn de data die zijn voorbij gekomen) alle Tweak klanten moeten bezoeken lijkt mij niet realistisch haalbaar of hebben ze nog 50 klanten over?
Ik zie in het bericht van de Tweak website niet jouw stelling terug komen dat het 2 of 9 april echt voorbij is met Tweak. Dat is waar ik op reageerde en naar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:30
WCA schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Vergeet ook niet de zaak dat het moederbedrijf van Efiber in eerste instantie Tweak overnam, vervolgens werd Efiber overgenomen door T-mobile, en hing Tweak ineens in z'n eentje onder het moederbedrijf van Efiber.
Correctie; E-Fiber is overgenomen door Open Dutch Fiber en niet T-Mobile. Tweak is daarna verkocht aan T-Mobile (nu Odido).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kinger7 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Ik zie in het bericht van de Tweak website niet jouw stelling terug komen dat het 2 of 9 april echt voorbij is met Tweak. Dat is waar ik op reageerde en naar vroeg.
Dan nogmaals. Ik maak het nog even dik gedrukt in de quote.

Voor nu niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft vooralsnog werken tot je een keuze hebt gemaakt. We laten je weten waneer Tweak definitief stopt en wat er dan verandert.
Jij al mail gehad wanneer het stopt? Zo niet, dan volgt dat nog (dus geen paniek ;)). Bij andere stopt het dus 2 of 9 april die hebben dus bericht gehad wanneer voor hun Tweak definitief stopt.

Het was handiger geweest als ze vanuit Tweak iets hadden geplaatst. Om het nog duidelijker te maken. Let op dit is dus een voorbeeld dit heeft Tweak nergens geplaatst!
"Het einde van Tweak komt inzicht. De huidige klanten worden stap voor stap / gefaseerd op de hoogte gebracht. Dit in de periode van begin tot eind april. Je ontvangt daar nog een mail over."
Ik noem maar wat.

Nu heeft een deel 2 en een deel 9 april en een deel niets. Die niets hebben oh jee paniek 9de geen internet meer (wat dus gek is want er gaat ook mail van de 2de rond). Kortom mensen die nog geen mail hebben ontvangen wanneer het voor jou stopt komt nog bericht van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:11
In de mail die ik van Tweak heb gehad staat “ We zetten je over op Glasvezel van Odido vanaf 9 april 2024”. Er staat niet “op 9 april”, dus het kan m.i. ook zijn dat je op 10, 20 of 30 april wordt overgezet. Ik heb gebruik gemaakt van de voorinschrijving bij Freedom voor een AON verbinding (woon in Almere) en ga er nu maar vanuit dat ik dit jaar dus twee keer migreer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
meer mensen problemen met tv?

hier loopt werkt de tv voor geen meter (de wolden)
beeld staat gewoon stil op meeste zenders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
hjvg schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:44:
meer mensen problemen met tv?

hier loopt werkt de tv voor geen meter (de wolden)
beeld staat gewoon stil op meeste zenders
https://allestoringen.nl/storing/tweak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
mooie is dat hun eigenstorings pagina die ik gecheckt had niets meld https://tweakstatus.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:15
Brainstorm86 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:09:
[...]

Denk dat ik dit ook ga doen, ik wacht jou ervaring even af ;)
Vandaag om naar Onvi. Gebruik ONT van Tweak nog, en eigen router. Ging vlot met klein foutje aan mijn kant. Kundig en vlot geholpen via WhatsApp. Kreeg gelijk technische feedback. Aardige tweak vibe 👌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:18
Zojuist een mail gehad van freedom waarin wordt aangeven dat ik 28 maart wordt overgezet.

Mooi op de valreep voor de 2 of 9 april van tweak.
Al had ik daar zelf nog geen bericht over gehad.

(Regio Leeuwarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Kruchenko schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 06:33:
Zojuist een mail gehad van freedom waarin wordt aangeven dat ik 28 maart wordt overgezet.

(Regio Leeuwarden)
Dat was toch een coanet gebied van Tweak? Ik vermoed dat dit gewoon het moment is waarop de systemen echt over gaan naar Fiber Operator en dat dit geen toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

(Regio Leeuwarden)
Is dat op het AON of GPON netwerk van Freedom?

Indien AON moet ik misschien maar even gaan bellen dat ik m'n bestelling wil wijzigen. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Hebben andere leden hier ook zo'n issue met de terugbetaling van het resterende bedrag als je voor een heel jaar vooruit hebt betaald bij Tweak?

Ik heb tot in den treure heen en weer gemaild tot dat ik eindelijk überhaupt een concreet antwoord van Tweak heb mogen ontvangen maar ze hebben mij op 04-01-2024 aangegeven dat de betaling over 60 dagen zou plaats vinden. Die zijn inmiddels verstreken en na nog maar een mail te hebben verzonden geven ze me nu aan dat ze het door het stopzetten en overstappen van abonnementen vertraging hebben. Klinkt plausibel maar het ik krijg onmiddellijk de kriebels van dit soort situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

itaalol schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:30:
Hebben andere leden hier ook zo'n issue met de terugbetaling van het resterende bedrag als je voor een heel jaar vooruit hebt betaald bij Tweak?

Ik heb tot in den treure heen en weer gemaild tot dat ik eindelijk überhaupt een concreet antwoord van Tweak heb mogen ontvangen maar ze hebben mij op 04-01-2024 aangegeven dat de betaling over 60 dagen zou plaats vinden. Die zijn inmiddels verstreken en na nog maar een mail te hebben verzonden geven ze me nu aan dat ze het door het stopzetten en overstappen van abonnementen vertraging hebben. Klinkt plausibel maar het ik krijg onmiddellijk de kriebels van dit soort situaties.
Ik ben sinds 1 februari over naar KPN. Had een jaarcontract dat doorliep tot 1 juni. Had internet-only dus geen apparatuur. Ik heb nog geen credit-nota ontvangen. Heb erachteraan gemaild. Zij geven aan dat de verwerking nog niet gebeurd is en dit vanzelf gebeurd.

Ik vraag het me af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geen idee hoe ver ze de boel op orde hebben maar er zijn er nogal wat die gaan / zijn vertrokken bij Tweak lees hier: ardvark99 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Bij iemand anders hebben ze het net binnen de 60 dagen gehaald: Greatsword in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Kleine gok. Hoe later je bent weggegaan hoe hoger die stapel al is geworden hoe langer de verwerking duurt.

Tijdje terug had Glasnet (en Freedom ook) actie voor overstappen vanuit Tweak. Die actie is nu niet meer bij Glasnet. Maar ze hebben nu een actie in het gebied waar KPN ligt (daar zijn de prijzen helaas iets hoger dan waar bv E-Fiber ligt, zie Glasnet ervaring topic). Mocht er KPN glasvezel liggen dan heb nu 6 maanden korting (zie screenshot). Heb je E-Fiber of iets anders helaas dan heb je geen korting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qrla_EsAMAa2M2xkYWiN_Sa0l9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M3rAfnacPCovK92ttuFDLTlp.png?f=user_large

Ben zelf van Tweak (Internet Only) naar Glasnet (Internet Only) gegaan (E-Fiber gebied). Het is allemaal prima in orde. Geen gedoe met keuze menu's met bellen en statuspagina voor storingen word prima bijgehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 07-03-2024 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Nou vandaag onderstaande mail ontvangen vanuit Freedom.
Mijn Preorder wordt nu opgeleverd :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ke6Uxm_bhRkTVcA3ScZ5MBq_C7E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xbTseQogSr0EFrVBLxG9Za9q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
https://freedom.nl/klant-worden/internet

AON staat op de site ook niet meer als preorder. :+ Ik ga ook maar even contact opnemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:18
SmurfLink schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:22:
[...]

Is dat op het AON of GPON netwerk van Freedom?

Indien AON moet ik misschien maar even gaan bellen dat ik m'n bestelling wil wijzigen. :+
Mijn bestelling was voor het AON netwerk van (uit mn hoofd) Fiber Operator (?). Kan er compleet naast zitten, maar was in ieder geval AON. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Kruchenko schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Mijn bestelling was voor het AON netwerk van (uit mn hoofd) Fiber Operator (?). Kan er compleet naast zitten, maar was in ieder geval AON. ;)
Yes toen ik zondag bestelde was dat nog een preorder met onbekende opleverdatum. Daarom durfde ik het niet aan en heb ik de GPON optie besteld. En nu staat AON er gewoon tussen zonder preorder. Ik heb Freedom helpdesk gemaild met de vraag of mijn contract nog geswitcht kan worden. Scheelt voor de monteur ook weer moeite omdat ik al op AON zit, dan hoeft ie alleen hun 5530 erin te prikken en de settings op Freedom te zetten ipv Tweak en klaar. :+ Lekker makkelijk. Prijs is hetzelfde dus dat lijkt me niet zo'n probleem verder. Zou wel fijn zijn, dan verandert er werkelijk echt niets voor mij qua gebruik. :D

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 07-03-2024 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

Ik zou uberhaupt al de kriebels krijgen van een termijn van 60 dagen voor iets simpels als een terugbetaling. Om daar nu weer een zaak van te maken is ook weer zoiets maar het komt mij over als pestbeleid, zo'n betaling hoeft echt geen twee maanden te duren. Geven ze iets van een reden op voor die belachelijke termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andros schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:45:
[...]

Ik zou uberhaupt al de kriebels krijgen van een termijn van 60 dagen voor iets simpels als een terugbetaling. Om daar nu weer een zaak van te maken is ook weer zoiets maar het komt mij over als pestbeleid, zo'n betaling hoeft echt geen twee maanden te duren. Geven ze iets van een reden op voor die belachelijke termijn?
Ja ze hebben het blijkbaar druk ;) : ardvark99 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
RobbyTown schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:27:
[...]

Afgelopen zomer totaal, 2 of 3 mails gehad om eerst naar T-Mobile te gaan (later Odido). Niets met die mails gedaan. Dan daarna telefoon T-Mobile/Odido om daar naar toe te stappen. Hier kon je al aanvoelen dat Tweak geen eeuwig bestaan had. Op dat moment was ik al gaan rondkijken. Die stijl bevalt mij niet, want nog geen jaar terug er veranderd niets zeggen dan is er toch wel een hele korte termijn visie geweest.

In okt in het nieuws dat Tweak 'ergens' begin 2024 stopt, wanneer geen idee (als het goed is ben je daarover geïnformeerd zo staat in het artikel).

Midden/Eind feb er komt weer voor 4de keer communicatie opgang de eerste mails gaan rond dat 2 of 9 april het echte einde is van Tweak. Het is nu maart. Dat het april is geworden is nog behoorlijk lang, dat noem ik geen begin 2024.

Dat je nog geen mail hebt gehad dan komt dat nog op 2 data alle Tweak klanten omzetten + monteur is niet realistisch.

Los van die mail dat het echt voorbij is (voor sommige al). Aangezien Tweak ging stoppen alleen geen idee wanneer. Wat is/was eigenlijk je plan. (Gedwongen) naar Odido of toch naar een andere provider?

En als ik lees

[...]

Ik weet niet hoeveel klanten ze nog bij Tweak over hebben, als alle klanten op 2 en 9 april omzetten dan hebben ze toch een peloton monteurs voor de 2de en 9de hebben ingepland/ingehuurd van heb ik jou of niet?

Aangezien ze dus overal naar binnen moeten.

Zie Tweak site

[...]

De mail komt nog dus.
Inderdaad die mails van afgelopen zomer ook gezien. Ik heb zelf nu maar een overzet aangevraagd op 4 april naar Odido. Dit zodat ik hopelijk die grote drukte voor ben. Ik was bang dat als ik langer ging wachten ik dus in die golf kom van al die andere klanten die geforceerd worden.
Hoewel ik ook begrijp natuurlijk dat die 4 april niet de definitieve datum is stap ik liever in rust over dan in een geforceerd proces.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeru op 07-03-2024 09:57 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
simplemouse schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:25:
Nou vandaag onderstaande mail ontvangen vanuit Freedom.
Mijn Preorder wordt nu opgeleverd :-)

[Afbeelding]
Zit jij toevallig in Leeuwarden? Ik heb zojuist dezelfde email ontvangen.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
I-King schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:50:
[...]

Vandaag om naar Onvi. Gebruik ONT van Tweak nog, en eigen router. Ging vlot met klein foutje aan mijn kant. Kundig en vlot geholpen via WhatsApp. Kreeg gelijk technische feedback. Aardige tweak vibe 👌
Goed om te horen, dan ga ik het ook in gang zetten. Ik heb ook mijn eigen router en wil de ONT van tweak ook blijven gebruiken. Nog instellingen moeten wijzigen op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Hier 053, ook vanochtend de mail gehad dat het 28 maart gebeuren; over naar Freedom. Ga van de Genexis nu direct met de LAN naar een eigen router. Moet ik nu ook de Genexis al de avond er voor spanningsloos maken?! Komt op mij vreemd over.
Ik ben zelf de hele dag weg, dus zal iedereen in huis informeren zodat ze op mobiele data verder kunnen. Kan ik 's avonds ff klussen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
mickjuh schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Ik ben sinds 1 februari over naar KPN. Had een jaarcontract dat doorliep tot 1 juni. Had internet-only dus geen apparatuur. Ik heb nog geen credit-nota ontvangen. Heb erachteraan gemaild. Zij geven aan dat de verwerking nog niet gebeurd is en dit vanzelf gebeurd.

Ik vraag het me af...
Wat een antwoord "Dit gebeurd vanzelf" 8)7
RobbyTown schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Geen idee hoe ver ze de boel op orde hebben maar er zijn er nogal wat die gaan / zijn vertrokken bij Tweak lees hier: ardvark99 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Bij iemand anders hebben ze het net binnen de 60 dagen gehaald: Greatsword in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Kleine gok. Hoe later je bent weggegaan hoe hoger die stapel al is geworden hoe langer de verwerking duurt.

Tijdje terug had Glasnet (en Freedom ook) actie voor overstappen vanuit Tweak. Die actie is nu niet meer bij Glasnet. Maar ze hebben nu een actie in het gebied waar KPN ligt (daar zijn de prijzen helaas iets hoger dan waar bv E-Fiber ligt, zie Glasnet ervaring topic). Mocht er KPN glasvezel liggen dan heb nu 6 maanden korting (zie screenshot). Heb je E-Fiber of iets anders helaas dan heb je geen korting.
[Afbeelding]

Ben zelf van Tweak (Internet Only) naar Glasnet (Internet Only) gegaan (E-Fiber gebied). Het is allemaal prima in orde. Geen gedoe met keuze menu's met bellen en statuspagina voor storingen word prima bijgehouden.
Wellicht dan nog maar even geduld hebben. Ik ben zelf overgestapt naar Odido (E-fiber gebied) omdat mijn vriendin en ikzelf al een mobiel abonnement hadden en dus extra korting kregen. Ook heben we nu de eerste 10 maanden 2gbit voor €25 of €30 (weet het niet precies), dit was dezelfde actieprijs als 1gbit volgens mij dus ik dacht why not?

Wel zitten we nog met de vraag of we TV ook via Odido moeten afnemen of bij Ziggo blijven. Ziggo heeft in principe geen alleen TV abonnementen meer dus dit kan voor ons ook van de een op de andere dag gedaan zijn. Maar dat is off-topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
itaalol schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:26:
[...]

...

Wel zitten we nog met de vraag of we TV ook via Odido moeten afnemen of bij Ziggo blijven. Ziggo heeft in principe geen alleen TV abonnementen meer dus dit kan voor ons ook van de een op de andere dag gedaan zijn. Maar dat is off-topic ;)
Jawel toch? https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 07-03-2024 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

itaalol schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:26:
Wat een antwoord "Dit gebeurd vanzelf" 8)7
Dat was even uit mijn hoofd vanmorgen. Dit is hoe ze het in de mail hebben verwoord:
Nadat u daadwerkelijk bent aangesloten bij uw nieuwe provider (bijv. Odido) en wij hebben de apparatuur ontvangen, en deze is verwerkt door ons voorraadbeheer krijgt u het teveel betaald z.s.m. op uw rekening. (Let op: Het kan zijn dat de track en trace code aangeeft dat het al enige tijd is bezorgd, echter kan het soms langer duren voordat ons voorraadbeheer deze daadwerkelijk heeft verwerkt.) Door de overname van Odido duurt het verwerken hiervan nagenoeg langer dan dat wij willen, omdat wij een gigantisch aantal opzeggingen en retouren binnen krijgen. Mocht u Internet Only hebben en hoeft u dus niks terug te sturen maken wij zo snel mogelijk dit voor u op zodra uw opzegging is verwerkt!
Daarop heb ik aangegeven dat ik geen apparatuur heb en hoe lang het kon duren voordat ik de creditnota kreeg. Daarop werd als volgt gereageerd:
Helaas weten wij dit nog niet omdat uw opzegging nog niet volledig is verwerkt en hierna pas de credit wordt verwerkt. Het kan duren totdat deze volledig wordt verwerkt vanwege enorme drukte. Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Running_Cow schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Zit jij toevallig in Leeuwarden? Ik heb zojuist dezelfde email ontvangen.
Nee Almere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:15
Brainstorm86 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Goed om te horen, dan ga ik het ook in gang zetten. Ik heb ook mijn eigen router en wil de ONT van tweak ook blijven gebruiken. Nog instellingen moeten wijzigen op je router?
Yes, je moet een PPPoE verbinding er van maken, je krijgt een username en password, en je moet VLAN6 instellen. Heb een TP-Link omada en dat werkt. Heb geen TV via Onvi, dan heb je misschien nog extra dingen nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen

(Regio Leeuwarden)
Ik heb dezelfde mail ontvangen, wordt ook 28 maart overgezet, dus toch maar een keer een migratie voor mij (regio Almere)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou mijn aanvraag kan niet aangepast worden, dus stellen ze voor om hem te annuleren zodat ik direct een nieuwe in kan schieten met behoud van m'n Freedom mailadres. Best netjes! Ze hebben er in ieder geval vertrouwen in dat alles geleverd wordt voor Tweak ophoudt met bestaan.

Edit: Toch wel aangepast, nieuwe aanvraag was te veel gedoe met het mailadres behouden. :+ Aanvraag voor AON ligt er al met nieuwe modem. Top. Goeie service in ieder geval.

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 07-03-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
Ha! Nu dan toch weer, bijzonder.... Ik heb dit nog een paar maanden geleden telefonisch moeten regelen en de dame aan de telefoon zij mij toen dat Ziggo geen losse TV abonnementen meer ging verkopen. Het bijzondere is dat dit een dikke 10 euro goedkoper is dan wat wij momenteel betalen. Dat wordt straks weer Ziggo bellen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Busk07
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:40
SmurfLink schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Yes toen ik zondag bestelde was dat nog een preorder met onbekende opleverdatum. Daarom durfde ik het niet aan en heb ik de GPON optie besteld. En nu staat AON er gewoon tussen zonder preorder. Ik heb Freedom helpdesk gemaild met de vraag of mijn contract nog geswitcht kan worden. Scheelt voor de monteur ook weer moeite omdat ik al op AON zit, dan hoeft ie alleen hun 5530 erin te prikken en de settings op Freedom te zetten ipv Tweak en klaar. :+ Lekker makkelijk. Prijs is hetzelfde dus dat lijkt me niet zo'n probleem verder. Zou wel fijn zijn, dan verandert er werkelijk echt niets voor mij qua gebruik. :D
Ik heb net gebeld en gevraagd hoe het zit met GPON en AON. Blijkt dat het voor mij als AON in het systeem staat. De genexis blijft en ik kan hun FritzBox gewoon via ethernet aansluiten. Ik was aan het twijfelen - zou er iets aan de ONT aangepast moeten worden, dan zou ik toch de installatieservice erbij boeken. Maar zo lijkt het plug & play op 28 maart :P (ook 058 Leeuwarden hier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik heb vorige week ook maar eens gemaild (was 3-1-2024 overgegaan naar Odido) en kreeg als antwoord dat ik deze week de box zou ontvangen om het modem retour te sturen. Die gaat deze week retour en daarna zou ik mijn geld terugkrijgen. Het is inderdaad volstrekt waardeloos hoe dit gaat. Ik heb ruim 300 euro van ze tegoed en wacht er al maanden op...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
mickjuh schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Dat was even uit mijn hoofd vanmorgen. Dit is hoe ze het in de mail hebben verwoord:

[...]

Daarop heb ik aangegeven dat ik geen apparatuur heb en hoe lang het kon duren voordat ik de creditnota kreeg. Daarop werd als volgt gereageerd:

[...]
Als je apparatuur terug moet sturen vind ik het nog enigszins acceptabel dat je zolang moet wachten tot alles verwerkt is. Maar als je niets terug stuurt lijkt het me na de opzegging een kwestie van 2 keer extra klikken tot een geautomatiseerd systeem overgaat tot terugbetaling...

Ik kreeg onderstaand bericht terug. Ben benieuwd of die reminder gaat helpen :P
Bedankt voor uw bericht!

Als u overstapt midden in uw jaarbetaling krijgt u de niet gebruikte maanden uiteraard netjes terug. Door de overname van Odido duurt het verwerken hiervan nagenoeg langer dan dat wij willen, omdat wij een gigantisch aantal opzeggingen en retouren binnen krijgen. Mocht u Internet Only hebben en hoeft u dus niks terug te sturen maken wij zo snel mogelijk dit voor u op zodra uw opzegging is verwerkt, ik heb een reminder gestuurd naar de desbetreffende afdeling om dit zo spoedig als mogelijk op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
BugBoy schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Ik heb vorige week ook maar eens gemaild (was 3-1-2024 overgegaan naar Odido) en kreeg als antwoord dat ik deze week de box zou ontvangen om het modem retour te sturen. Die gaat deze week retour en daarna zou ik mijn geld terugkrijgen. Het is inderdaad volstrekt waardeloos hoe dit gaat. Ik heb ruim 300 euro van ze tegoed en wacht er al maanden op...
Waardeloos is een goed woord om dit te omschrijven ja. Ik vraag me dan of hoe financieel gezond het bedrijf nog is/was en of veel mensen wellicht hun geld nooit terug gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Het is inmiddels dag 62 en ik wacht nog altijd op mijn creditfactuur (ongeveer 300 euro)
Gebeld met odido/tweak maar je wordt gewoon niet serieus genomen. Weer het standaard riedeltje dat de 'opzegafdeling van tweak' mijn abonnement nog niet helemaal hebben afgesloten of afgerond waardoor de afdeling boekhouding de factuur nog niet kan opmaken.. bla bla ..
Ik zei, ja dat hoorde ik 30 dagen geleden ook al, we zijn inmiddels weer een ruim maand verder, er zijn gebruikers die NA mij hebben opgezegd en al wel hun geld hebben ontvangen. Werkt jullie 'opzegafdeling' dan totaal ad random'???
Ik vroeg hem meerdere keer of hij dan de zaak wilde escaleren richting die 'opzegafdeling'. Ik zei leg mij dan eens boven op die stapel want mijn geduld is nu op.
Ja maar meneer, er zijn heel veel mensen die nog wachten op hun terugbetaling. Ik zei, dat kan wel zo zijn, maar bellen die dan? Ik bel toch nu? ik zeg dat ik het nu zat ben, en wil dat je dit gaat escaleren. Het duurt te lang. Nouja met die gast kwam ik dus nergens. Ik heb nu maar weer een mailtje gestuurd naar zowel tweak als odidio met de eis dat ze het geld voor 14-3 moeten hebben terug betaald anders stel ik hun in gebreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb ondertussen (ook na ca 60 dagen) wel een creditfactuur gehad die ondertussen ook op betaald staat. Maar ik heb het geld nog niet op mijn rekening gezien :P Dus dat nog maar even in de gaten gehouden de komende dagen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
De afgelopen dagen valt bij mij meermaals de verbinding uit. Daarbij heb ik wel een IP adres maar totaal geen internet verkeer. Meer mensen hier last van bij Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
Hier zojuist ook de mail gehad (Almere 1336) dat ze me over willen zetten naar Odido.

De stekker gaat eruit per 16 april.

Maar eens Freedom aan gaan vragen dan...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekgait
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09 16:48
Hier in Haaksbergen(7482) ook zojuist email gehad dat ik vanaf 16 april wordt overgezet. Ik heb Freedom besteld maar het is nog een pre-order en de wensdatum staat op 27 mei. Maar eens kijken wat gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijn41
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:18
Ik heb in Enschede vandaag de mail van Tweak gehad dat deze op 16 april wordt overgezet.
Iets meer dan een uurtje later de mail van Freedom dat ik 28 maart wordt aangesloten.

Ze maken het wel spannend zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Thijn41 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:30:
Ik heb in Enschede vandaag de mail van Tweak gehad dat deze op 16 april wordt overgezet.
Iets meer dan een uurtje later de mail van Freedom dat ik 28 maart wordt aangesloten.

Hier kreeg ik m ook terwijl ik de freedom mail zit te lezen die ik ook vandaag kreeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzAbA-jT69UqgaCWmayCWzvfOcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypx03rY65m5g2qnuHjo5qnPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 19:54
Die van Tweak staat in ‘vanaf’ als je hem goed leest. Dus vanaf die datum kan je overgezet worden.. die van Freedom heeft de echte datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb inmiddels ook een opleverdatum ontvangen van Freedom. Eind deze maand gaat de overstap naar Freedom in. Van Tweak/Odido heb ik ook al de bevestiging van de beëindiging van het abonnement ontvangen. Gaat lekker vlot zo.

[ Voor 3% gewijzigd door ElectricHead op 07-03-2024 19:20 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16

HaTe

haat niet

Thijn41 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:30:

Hier nog niks :?
Heb ook nog geen alternatief. Als ik m'n contract/jaarbetaling tot juli uit kan zitten vind ik het prima.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Csotranme schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:55:
Hier zojuist ook de mail gehad (Almere 1336) dat ze me over willen zetten naar Odido.

De stekker gaat eruit per 16 april.

Maar eens Freedom aan gaan vragen dan...
Regio 134x heeft nu de mogelijkheid voor freedom.
Hoop voor je dat het bij jullie ook zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
simplemouse schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:29:
[...]

Regio 134x heeft nu de mogelijkheid voor freedom.
Hoop voor je dat het bij jullie ook zo is
Jep klopt, stond geen pre-order meer bij.

Ik ga 8 april over.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Mij is nog onduidelijk of Tweak met deze mail het contract opzegd, of dat ze alleen aangeven dat er een netwerk mutatie is. Het eerste lijkt me onlogisch, want dan zouden ze moeten communiceren dat je per x datum geen internet meer hebt. Aangezien ze zijn overgenomen door Odido en de verbinding wordt overgezet op het Odido netwerk, lijkt me dat het huidige contract ongewijzigd blijft en er alleen een verandering in het netwerk is. Dit laatste is hun probleem. Zolang ik niet actief gebruik maak van de overstapopties veranderd er contractueel niets en ga ik zelf niet actief een nieuwe overeenkomst aan met Odido. Dit is waar ze volgens mij nu al maanden op pushen, dat je zelf kiest voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Opperhoof schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:59:
Mij is nog onduidelijk of Tweak met deze mail het contract opzegd, of dat ze alleen aangeven dat er een netwerk mutatie is. Het eerste lijkt me onlogisch, want dan zouden ze moeten communiceren dat je per x datum geen internet meer hebt. Aangezien ze zijn overgenomen door Odido en de verbinding wordt overgezet op het Odido netwerk, lijkt me dat het huidige contract ongewijzigd blijft en er alleen een verandering in het netwerk is. Dit laatste is hun probleem. Zolang ik niet actief gebruik maak van de overstapopties veranderd er contractueel niets en ga ik zelf niet actief een nieuwe overeenkomst aan met Odido. Dit is waar ze volgens mij nu al maanden op pushen, dat je zelf kiest voor een alternatief.
Lees even onderaan de mail:
* Dit aanbod is geldig in combinatie met een 1-jarig Internet + TV abonnement (tot max. 2 Gbit/s) incl. eerste Mediabox. Na de eerste 10 maanden betaal je min. € 47,50/mnd (voor 100 Mbit/s) excl. eerste Mediabox. Doe de postcodecheck en ontdek wat kan op jouw adres. Check alle voorwaarden op odido.nl/voorwaarden
Je gaat gewoon een nieuw contract aan onder de Odido vlag met dito voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busk07
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:40
Csotranme schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:04:
[...]

Lees even onderaan de mail:

[...]

Je gaat gewoon een nieuw contract aan onder de Odido vlag met dito voorwaarden.
Die voetnoot staat bij het volgende in de e-mail:
Meteen overstappen
Nu alvast overstappen kan natuurlijk ook. Dat heeft meer voordelen. Als je nu bestelt dan krijg je 10 maanden lang supersnel en stabiel glasvezelinternet tot 2 Gbit/s voor slechts € 30 per maand*. Je kunt dan bovendien zelf je gewenste snelheid kiezen.
Dus dat lijkt mij nog weer een poging van hun om je te laten over stappen en een nieuwe contract af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 21:26
diekgait schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:16:
Hier in Haaksbergen(7482) ook zojuist email gehad dat ik vanaf 16 april wordt overgezet. Ik heb Freedom besteld maar het is nog een pre-order en de wensdatum staat op 27 mei. Maar eens kijken wat gebeurd...
Hier ook (Haaksbergen) gisteren de mail ontvangen, maar bij mij mij al wel eerder: "De datum van je internetaansluiting staat gepland op: 28 maart 2024."

Overigens ook van Tweak daarna een mail gehad met overstap bevestiging (en later op de dag nog een mededeling dat ik wordt overgezet op Odido.. dat zal wel door de achterliggende administratie komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik heb zojuist een nieuwe mail van Freedom gehad, nu word ik pas op 9 april overgezet. :') Dat is niet ideaal want die week ben ik op vakantie. Nou heb ik die verplichte monteur niet echt nodig, dus wellicht kan ik het allemaal gewoon alvast erin hangen gezien je de apparatuur een week van te voren krijgt en de monteur afbellen wanneer ze me 5 dagen van te voren bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
In de mailbevestiging van Freedom staat het volgende:

Heb je op dit moment apparatuur* van een andere provider direct op de glasvezelverbinding aangesloten? Zorg dan dat je deze uiterlijk de avond voor 28 maart 2024 van de stroom afhaalt. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat de nog aangesloten apparatuur voor verstoringen zorgt op het netwerk. Bij een verstoring kan je nieuwe internetverbinding niet worden opgeleverd en dat betekent dat je zonder internet zit. Zet daarom een herinnering in je agenda of op je kalender!

Maar ik ben eigenlijk niet van plan om mijn Tweak Fritzbox al de avond vooraf van het stroom te halen en dan een hele tijd zonder internet te zitten. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Busk07 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Die voetnoot staat bij het volgende in de e-mail:

[...]

Dus dat lijkt mij nog weer een poging van hun om je te laten over stappen en een nieuwe contract af te sluiten.
Inderdaad. Ik heb hetzelfde idee erbij. De voetnoot staat bij de aanbieding om direct over te stappen. Een volstrekt onduidelijk e-mail.

Van de website word ik ook nog niet veel wijzer:

Voor nu niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft vooralsnog werken tot je een keuze hebt gemaakt. We laten je ruim van te voren weten wanneer Tweak definitief stopt en wat er dan verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41
Jan Driebeen schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:10:

Heb je op dit moment apparatuur* van een andere provider direct op de glasvezelverbinding aangesloten? Zorg dan dat je deze uiterlijk de avond voor 28 maart 2024 van de stroom afhaalt. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat de nog aangesloten apparatuur voor verstoringen zorgt op het netwerk. Bij een verstoring kan je nieuwe internetverbinding niet worden opgeleverd en dat betekent dat je zonder internet zit. Zet daarom een herinnering in je agenda of op je kalender!

Maar ik ben eigenlijk niet van plan om mijn Tweak Fritzbox al de avond vooraf van het stroom te halen en dan een hele tijd zonder internet te zitten. Hoe doen jullie dat?
Ik heb hetzelfde idee en ben eigenlijk van plan om de vlan 6 PPPOE juist de avond van te voren parallel aan te zetten op mijn Mikrotik. Zodra ik ben overgezet zou ik dan automatisch verbinding daarop moeten krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Super vriendelijk, direct mailtje terug dat mijn aansluitdatum vervroegd is tot voor mijn vakantie. :D Tot nu toe dik tevreden over de klantenservice van Freedom. Dit voelt weer een beetje hoe Tweak in het begin was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Heb ik ook.
Ik weet nog niet wat ik ga doen, zat er aan te denken om het modem uit te zetten als ik naar bed ga.

In de ochtend gebruiken wij toch geen internet.
Maar moet die dag wel thuis werken dus hoop dat de monteur vroeg aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
simplemouse schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 07:28:
[...]

Heb ik ook.
Ik weet nog niet wat ik ga doen, zat er aan te denken om het modem uit te zetten als ik naar bed ga.

In de ochtend gebruiken wij toch geen internet.
Maar moet die dag wel thuis werken dus hoop dat de monteur vroeg aanwezig is.
Zelfde hier, ik trek 's avonds wel de stekker eruit voor ik ga slapen. Telefoon en alles gaat prima op 5G. Ik kan thuis ook hotspotten gezien ik onbeperkt data van de baas heb dus dat doe ik gezien ik ook thuiswerk tot de boel is overgezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andros

Waar de provider tegenaan loopt is dat een AON modem op een GPON netwerk storingen veroorzaakt. De provider kan kiezen tussen het sturen van deze e-mail met een vriendelijk verzoek aan de nieuwe te overzetten klant of dertig andere klanten in de buurt die na jouw overzetting verbrekingen ervaren, gaan bellen en vergoedingen gaan eisen. Dan is het voor de provider een simpele afweging, je wordt netjes geïnformeerd wanneer ze je lijn omzetten met een vriendelijk verzoek een eventueel storende modem de avond voor oplevering te ontkoppelen. Merken ze bij controle dat die modem nog aangesloten is dan wordt je oplevering uitgesteld tot een moment dat dit wel veilig kan zonder overlast voor de overige klanten.

Ik zou een beetje bot willen zeggen "doe niet eigenwijs" en werk even mee, dan word je het snelste geholpen zonder problemen. Ze sturen dat verzoek echt niet om je te pesten oid, daar is een reden voor ;) . Ik zie eerlijk gezegd ook niet direct een bezwaar tegen het loskoppelen van de modem voor je gaat slapen als de overzetting de volgende morgen is, kleine moeite toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Voor mij ter bevestiging: dit geldt alleen wanneer je de glasvezel direct in je eigen modem hebt gestoken? Wanneer de glasvezel in de originele ' Genexis' is geprikt en van daaruit met een LAN-kabel naar je modem, dan geldt dit niet?
Andros schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Waar de provider tegenaan loopt is dat een AON modem op een GPON netwerk storingen veroorzaakt. De provider kan kiezen tussen het sturen van deze e-mail met een vriendelijk verzoek aan de nieuwe te overzetten klant of dertig andere klanten in de buurt die na jouw overzetting verbrekingen ervaren, gaan bellen en vergoedingen gaan eisen. Dan is het voor de provider een simpele afweging, je wordt netjes geïnformeerd wanneer ze je lijn omzetten met een vriendelijk verzoek een eventueel storende modem de avond voor oplevering te ontkoppelen. Merken ze bij controle dat die modem nog aangesloten is dan wordt je oplevering uitgesteld tot een moment dat dit wel veilig kan zonder overlast voor de overige klanten.

Ik zou een beetje bot willen zeggen "doe niet eigenwijs" en werk even mee, dan word je het snelste geholpen zonder problemen. Ze sturen dat verzoek echt niet om je te pesten oid, daar is een reden voor ;) . Ik zie eerlijk gezegd ook niet direct een bezwaar tegen het loskoppelen van de modem voor je gaat slapen als de overzetting de volgende morgen is, kleine moeite toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
GEi schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:53:
Voor mij ter bevestiging: dit geldt alleen wanneer je de glasvezel direct in je eigen modem hebt gestoken? Wanneer de glasvezel in de originele ' Genexis' is geprikt en van daaruit met een LAN-kabel naar je modem, dan geldt dit niet?

[...]
Eigen modem of niet moet niet uitmaken. Het gaat erom dat AON apparatuur actief is en volgens mij zelf ook een lichtsignaal kan uitsturen. PON is passief en stuurt licht vanuit de PoP, als er dan een AON toestel signalen op terug stuurt stoort dit de andere klanten op het netwerk. Een PON aansluiting wordt gedeeld met anderen in de buurt, je wil dat niet verstoren.

Volgens mij zijn die oude Genexis melkpakken AON dus geldt hetzelfde verhaal, uitschakelen op verzoek zodat de monteur je kan omschakelen naar PON in de PoP. Na deze handeling komt de monteur naar jou huis om die Genexis te vervangen voor een nieuwe aansluiting met passief ONT en ben je weer online. AON is een dode zaak en er wordt niet meer in geïnvesteerd, vroeg of laat zul je toch moeten omschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 11:33
Andros schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Eigen modem of niet moet niet uitmaken. Het gaat erom dat AON apparatuur actief is en volgens mij zelf ook een lichtsignaal kan uitsturen. PON is passief en stuurt licht vanuit de PoP, als er dan een AON toestel signalen op terug stuurt stoort dit de andere klanten op het netwerk. Een PON aansluiting wordt gedeeld met anderen in de buurt, je wil dat niet verstoren.

Volgens mij zijn die oude Genexis melkpakken AON dus geldt hetzelfde verhaal, uitschakelen op verzoek zodat de monteur je kan omschakelen naar PON in de PoP. Na deze handeling komt de monteur naar jou huis om die Genexis te vervangen voor een nieuwe aansluiting met passief ONT en ben je weer online. AON is een dode zaak en er wordt niet meer in geïnvesteerd, vroeg of laat zul je toch moeten omschakelen.
Het is alleen van toepassing op GPON netwerken, niet op XGS-PON .
Dat kom omdat GPON op vrijwel dezelfde golflengte zit als AON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Dennis-L schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Het is alleen van toepassing op GPON netwerken, niet op XGS-PON .
Dat kom omdat GPON op vrijwel dezelfde golflengte zit als AON.
Klopt ook. Echter blijft het punt staan, ook al zou jou aansluiting omgezet worden naar XGS-PON, dan kun je met het aansluiten van een AON toestel nog altijd andere klanten met GPON storen. Dat probleem verdwijnt vanzelf als iedereen op XGS-PON zit maar dat gaat nog een paar jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Andros schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Ben het met je eens wat betreft “doe niet eigenwijs”, maar zag het niet zo zitten als de monteur de volgende dag pas aan het eind van de dag langskomt en ik bijna een hele dag zonder internet zit. Ik ga van AON naar AON. Ik wacht eerst even het telefoontje af hoe laat de monteur ongeveer langskomt en kan mijn 5G van mijn mobiel altijd nog als backup/hotspot gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zou dan de vezel uit m'n 5490 trekken zodat m'n netwerk tenminste nog werkt.
Hier zou het met Freedom ook van AON naar AON zijn met mijn Genexis 'melkpak'.
Wel lastig dat Freedom een box met minder lan, geen usb en zonder fiber ingang levert, mocht ik daar voor kiezen want dan zal er een converter naar ethernet nodig zijn.
Of het moet mogelijk zijn om de 5490 te behouden en alleen de provider gegevens aan te passen (mijn voorkeur).
Ik kan bij Freedom ook voor GPON via Fiber Crew kiezen voor hetzelfde bedrag, AON is hier nog met een voorinschrijving.

Wel apart dat als AON 'dood' is dat een partij als Fiber Operator dat overneemt en voortzet.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Laatst online: 18:28
ook mijn vertrouwde tweak glas moet verhuizen:(
ben van plan voor KPN te gaan.. maar maak me zorgen of ik mijn ubiquity UDM Pro kan blijven gebruiken..glas gaat daar nu direct in met een uf-sm-1g-s SPF (blauw).

ik wil dus eigenlijk niet hun experiabos gebruiken..telefonie ook via voip/sip. tv gebruik ik niet.

weet iemand of het gewoon een kwestie van omprikken is, of welke spf ik nodig heb bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41
Als je van AON naar AON gaat dan is er toch geen probleem als de verbinding in de lucht blijft?
Ik ben juist naar Freedom gegaan omdat ik op dezelfde technologie zou blijven en dan mijn SFP in mijn Mikrotik kan blijven gebruiken, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
zou juist ook besloten te gaan overstappen, Delta heeft in eens een hele mooie aanbieding in de wolden.

alles in 1 abonnement 2 jaar 43,- per maand voor de volledige looptijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chrisvm schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:40:
ook mijn vertrouwde tweak glas moet verhuizen:(
ben van plan voor KPN te gaan.. maar maak me zorgen of ik mijn ubiquity UDM Pro kan blijven gebruiken..glas gaat daar nu direct in met een uf-sm-1g-s SPF (blauw).

ik wil dus eigenlijk niet hun experiabos gebruiken..telefonie ook via voip/sip. tv gebruik ik niet.

weet iemand of het gewoon een kwestie van omprikken is, of welke spf ik nodig heb bij KPN?
Helemaal niks omprikken. Alleen instellingen aanpassen. Die kan je best even hier op Tweakers zoeken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik zit in Leeuwarden en ga 28 mrt ook over van Tweak naar Freedom (Fiber Operator) , ik heb nog een Asus RT-AX82U die het prima doet.
Zoals ik de mail lees schakel ik de avond ervoor de stroom uit van mijn asus en dat NT kastje in de meterkast waar de wan kabel in prikt.
Dan op de dag na de oplevering prik ik beide weer in het stroom, pas de instellingen in de Asus aan en moet het weer werken.

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Speedy-Andre schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:15:
. .
Wel apart dat als AON 'dood' is dat een partij als Fiber Operator dat overneemt en voortzet.
Dat is denk ik vrij simpel, de klanten van Freedom zijn niet "dood". Fiber Operator is een zusterbedrijf van Trined waar Freedom al mee samenwerkte, dit is gewoon een oplossing om te voorkomen dat ze klanten moeten ombouwen wat heel veel geld kost. Andere issue is dat er locaties bij zitten waar Fiber Operator niet levert, daar klanten naar KPN migreren is ook geen goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09
Is er nu al een definitieve stopdatum bekend van Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
Miglow schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:22:
Is er nu al een definitieve stopdatum bekend van Tweak?
Ik denk dat er geen algemene einddatum is of komt. Als je zo naar de berichten kijkt wordt er per klant een eind- of migratiedatum bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
Schway schreef op zondag 10 maart 2024 @ 02:16:
Ik zit in Leeuwarden en ga 28 mrt ook over van Tweak naar Freedom (Fiber Operator) , ik heb nog een Asus RT-AX82U die het prima doet.
Zoals ik de mail lees schakel ik de avond ervoor de stroom uit van mijn asus en dat NT kastje in de meterkast waar de wan kabel in prikt.
Dan op de dag na de oplevering prik ik beide weer in het stroom, pas de instellingen in de Asus aan en moet het weer werken.

Ben benieuwd.
Als je gaat van Tweak AON naar Freedom AON dat is het loskoppelen niet perse noodzakelijk. Dit is alleen noodzakelijk al je gaat van AON naar GPON (of XGSPON) en dat is bij Freedom bijna altijd van toepassing, ik denk dat dit een stukje stadaard tekst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Ik vind het zo vaag dat er gezegd wordt begin 2024, we zitten nu in maart en ze zijn nog niet definitief gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miglow schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:58:
Ik vind het zo vaag dat er gezegd wordt begin 2024, we zitten nu in maart en ze zijn nog niet definitief gestopt.
Dan zou je haast denken Afdeling communicatie al de laan is uitgestuurd.

Afdeling opzeggingen en afdeling financieel verzuipen in het werk en kunnen blijkbaar niet tellen: https://forum.tweak.nl/t/...ijn-creditfactuur/2839/28

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
Miglow schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:58:
De boel is daar aan het afbouwen omdat het bedrijf stopt. Als je je baan toch kwijt bent en de klanten toch ergens anders heen moeten, waarom zou je dan nog veel tijd en moeite steken in duidelijke communicatie? Dit zag ik al een tijdje aan komen en heb mensen die bij Tweak zaten vorig jaar al aangeraden om weg te rennen naar een beter aanbod. Ik hou mn hart vast als je nu bv nog bij Tweak zit en er een storing/kabelbreuk bij jou op treedt, niemand gaat daar nog hard rennen voor de klanten lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ik heb van Tweak per post de bevestiging ontvangen dat mijn abonnement per 8 april wordt stopgezet. Even gebeld met Tweak, deze datum hebben ze van Freedom doorgekregen. Vreemd, omdat in de email van Freedom 28 maart staat. Morgen maar even met Freedom bellen wanneer nu de migratie zal plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:14:
Ik heb van Tweak per post de bevestiging ontvangen dat mijn abonnement per 8 april wordt stopgezet. Even gebeld met Tweak, deze datum hebben ze van Freedom doorgekregen. Vreemd, omdat in de email van Freedom 28 maart staat. Morgen maar even met Freedom bellen wanneer nu de migratie zal plaatsvinden.
De 28ste :). Die brief van Tweak is wat raar. Maar lees hem maar is een paar keer, dan viel bij mij het kwartje pas.

Z'n brief van Tweak had ik ook alleen dan was mijn datum andersom (18-10 einde Tweak en 23-10 start glasnet). Dan zou ik dus even zonder zitten dat was dus niet.

Als het goed is heb je deze tekst:

.....8 april, of bij een overname na deze datum, de datum waarop de nieuwe provider bij jou actief wordt.

In jou geval de datum waarop de nieuwe provider bij jou actief wordt van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Andros schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:13:
[...]

De boel is daar aan het afbouwen omdat het bedrijf stopt. Als je je baan toch kwijt bent en de klanten toch ergens anders heen moeten, waarom zou je dan nog veel tijd en moeite steken in duidelijke communicatie? Dit zag ik al een tijdje aan komen en heb mensen die bij Tweak zaten vorig jaar al aangeraden om weg te rennen naar een beter aanbod. Ik hou mn hart vast als je nu bv nog bij Tweak zit en er een storing/kabelbreuk bij jou op treedt, niemand gaat daar nog hard rennen voor de klanten lijkt me...
Nou ja, ik kan me voorstellen dat ze per bijvoorbeeld 1 maart/1 april de stekker eruit trekken ipv dit zo dood te laten bloeden. Als beelddenker zie ik dan het volgende beeld: Directeur van Odido die met de laatste 5 personeelsleden bij de deur van een verlaten pand staat met de boodschap "Nou, dat was het dan, begin 2024 is uiteindelijk kerst 2025 geworden, maar de laatste klant is eindelijk overgezet naar de concurrent, bedankt voor alles, jullie kunnen gaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Miglow schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Nou ja, ik kan me voorstellen dat ze per bijvoorbeeld 1 maart/1 april de stekker eruit trekken ipv dit zo dood te laten bloeden. Als beelddenker zie ik dan het volgende beeld: Directeur van Odido die met de laatste 5 personeelsleden bij de deur van een verlaten pand staat met de boodschap "Nou, dat was het dan, begin 2024 is uiteindelijk kerst 2025 geworden, maar de laatste klant is eindelijk overgezet naar de concurrent, bedankt voor alles, jullie kunnen gaan".
Dat gaat wel meevallen, volgens mij is het een kantoor/woonpand. Geen idee wie er boven woont (Randall Peelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Nou na 64 dagen wachten hebben ze eindelijk een credit nota opgemaakt.
Ik had in okt 2023 voor een jaar betaald (tot 30-9 2025)
Dit was 410 euro.

Tot mijn verbazing hebben ze gewoon weer een foute berekening gemaakt voor de creditnota. Ze zijn uitgegaan van 365 euro jaar bedrag. Maar ik heb gewoon 410 betaald.

Glasvezel Internet Only 1000 Mbit - Jaarproduct

06-01-2024 t/m 30-09-2024 € -229,28
Subtotaal: € -229,28
BTW € -48,15
Totaal € -277,43

Wat ik zou terug moeten krijgen is:
410 euro / 365dgn = 1.1232 p/d
Niet gebruikte dagen = 6-jan tot en met 30-9 = 268 dagen x 1.1232 =301 euro

Verschil 24 euro. Ik weet dat het allemaal relatief kleine bedragen zijn, maar het gaat mij om het principe.Dit moet gewoon netjes en goed gecorrigeerd worden> Ze mogen toch niet zomaar een afwijkend abonnementgeld gebruiken om een credit nota op te maken?
Feit is dat ik 410 euro heb betaald. Dan moeten ze ook met dat jaarbedrag gaan corrigeren en niet met 365.
Uiteraard weer een mailtje teruggestuurd dat ik het hier niet mee eens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
@Tmaster Het is al meerdere keren aangekaart dat de laatste twee maanden bij een jaarbetaling gratis zijn. Zeg je het eerder op, krijg je die gratis maanden niet. Het wordt dus verrekend met 41 euro per maand. Ik heb het niet voor je nagerekend, maar zeer waarschijnlijk klopt het dus gewoon met wat er gecommuniceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Tmaster schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:01:
Dit was 410 euro.

Tot mijn verbazing hebben ze gewoon weer een foute berekening gemaakt voor de creditnota. Ze zijn uitgegaan van 365 euro jaar bedrag. Maar ik heb gewoon 410 betaald.

BTW € -48,15
Totaal € -277,43

Verschil 24 euro. Ik weet dat het allemaal relatief kleine bedragen zijn, maar het gaat mij om het principe.Dit moet gewoon netjes en goed gecorrigeerd worden> Ze mogen toch niet zomaar een afwijkend abonnementgeld gebruiken om een credit nota op te maken?
Feit is dat ik 410 euro heb betaald. Dan moeten ze ook met dat jaarbedrag gaan corrigeren en niet met 365.
De jaar betaling bevat 2 gratis maanden die verlies je bij terug betalen zie ook:

Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

https://www.tweak.nl/

410/304 = 1,34

268 - 61 = 207 x 1,34 = €279,-

volgens mij zou je het zo moeten berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
BobV schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:42:
@Tmaster Het is al meerdere keren aangekaart dat de laatste twee maanden bij een jaarbetaling gratis zijn. Zeg je het eerder op, krijg je die gratis maanden niet. Het wordt dus verrekend met 41 euro per maand. Ik heb het niet voor je nagerekend, maar zeer waarschijnlijk klopt het dus gewoon met wat er gecommuniceerd is.
Sorry maar die maanden gratis (vriendenactie) heb ik vorig jaar al verrekend gekregen.

Dus die reden gaat bij mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Tmaster schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:04:
[...]

Sorry maar die maanden gratis (vriendenactie) heb ik vorig jaar al verrekend gekregen.

Dus die reden gaat bij mij niet op.
Dit heeft niets met de vriendenactie te maken. Met een jaarbetaling betaal je voor 10 maanden, en krijg je er 2 gratis. Maak je het jaar niet af, vervallen die twee gratis maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 21:07
Dit was 410 euro.

BTW € -48,15
Totaal € -277,43

Vorig jaar zei Tweak/Odido over de telefoon tegen ons dat "je voor 1 januari _moest_ overstappen want tweak zou 1 jan ophouden".

Dus je zou de stelling aan kunnen nemen dat je helemaal niet vrijwillig het jaarcontract heb opgezegd...
Je had immers prima bij Tweak gebleven waren het niet dat Tweak/Odido je verteld heeft dat je _of_ een nieuw contact moest aan te gaan bij Odido _of_ over moest te stappen naar een andere partij.

Iets wat ze bevestigen in de laatste email van tweak:
Zelf iets anders regelen?
Wil je niet overgezet worden op Glasvezel van Odido, dan kan je kosteloos je Tweak internetabonnement opzeggen tot een week voor 9 april 2024.
Dus je kan proberen te beargumenteren dat ze de jaar korting gewoon doorrekenen want je hebt niet vrijwillig opgezegd en tevens Tweak geeft zelf aan dat je "kosteloos" mag opzeggen. (Nu betaal je wel die 24 euro aan "kosten".)

Goed of dat het allemaal waard is voor €24 euro......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
Dit was 410 euro.

BTW € -48,15
Totaal € -277,43

Psst: dit jaar is een schrikkeljaar, delen door 366 in dit geval ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Hier zojuist de IP adressen van Freedom gekregen en bevestiging van overstap op 8 april.

Van het weekend al de opzegging vanuit Tweak gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20
Hier inmiddels al sinds november overgestapt op Odido met de aanbieding "eerste 10 maanden 30 euro per maand". Door klantvoordeel is dat momenteel 25 euro per maand voor 1 gbit.
Tot op heden heb ik nog geen storingen gehad en sinds dag 1 heb ik al hetzelfde IP adres.
Eerlijkgezegd is de overall ervaring beter dan die was bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Hoe veel tijd zat er bij jullie tussen het ontvangen van de creditfactuur en het daadwerkelijke betalen daarvan?
Op mijn tweak staat dat hij betaald is op 2024-03-06 maar ik zie nog niks op mijn rekening. Dus vind het wel een beetje lang duren ondertussen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 19:54
Bergie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:19:
Hoe veel tijd zat er bij jullie tussen het ontvangen van de creditfactuur en het daadwerkelijke betalen daarvan?
Op mijn tweak staat dat hij betaald is op 2024-03-06 maar ik zie nog niks op mijn rekening. Dus vind het wel een beetje lang duren ondertussen.
Iets meer dan een week bij mij…
Pagina: 1 ... 109 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.