Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07 09:25
Sinds afgelopen dinsdag ben ik over van Tweak naar Freedom.
Ik heb eigen apparatuur. De SFP+ module die ik voor Tweak nodig had (AON) heb ik uit de UDM-SE gehaald en vervangen door een GPON-module van LEOX. Het serienummer doorgegeven aan Freedom.

Zonder dat er een monteur langs geweest is, is de verbinding weer werkend. IPv4 en IPv6 met vast IP-adres.

Wat me wel opvalt is de wisselende snelheid bij Freedom. Bij Tweak eigenlijk altijd 950/950, nu bij Freedom schommelt de download tussen 550 en 970. De upload is wel bijna altijd 970. Komende week maar eens vaak gaan testen.

Het restant van mijn abo bij Tweak verdampt bij de herberekening van 10 mnd voor 12 mnd, dus helemaal prima. Was een leuke rit bij Tweak, jammer dat ze de handdoek in de ring gegooid hebben.
Nu bij Freedom, kijken hoelang zij het uithouden tegenover de grote cowboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Dag BerndGaykema,
Heb je die GPON-module ook bij LEOX besteld of lokaal in Nederland een verkoper gevonden?
Ik sta op het punt hetzelfde pad te bewandelen, echter met een UDM-Pro.
Alvast bedankt, groeten,
BerndGaykema schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:10:
Sinds afgelopen dinsdag ben ik over van Tweak naar Freedom.
Ik heb eigen apparatuur. De SFP+ module die ik voor Tweak nodig had (AON) heb ik uit de UDM-SE gehaald en vervangen door een GPON-module van LEOX. Het serienummer doorgegeven aan Freedom.

Zonder dat er een monteur langs geweest is, is de verbinding weer werkend. IPv4 en IPv6 met vast IP-adres.

Wat me wel opvalt is de wisselende snelheid bij Freedom. Bij Tweak eigenlijk altijd 950/950, nu bij Freedom schommelt de download tussen 550 en 970. De upload is wel bijna altijd 970. Komende week maar eens vaak gaan testen.

Het restant van mijn abo bij Tweak verdampt bij de herberekening van 10 mnd voor 12 mnd, dus helemaal prima. Was een leuke rit bij Tweak, jammer dat ze de handdoek in de ring gegooid hebben.
Nu bij Freedom, kijken hoelang zij het uithouden tegenover de grote cowboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:18

Chakotay

Lick here to continue

@BerndGaykema volgens mij vind de UDM-Pro/SE PPPoE wat voor Freedom nodig is ook niet heel leuk, dat kan ook nog invloed hebben. Bij mij schommelt de speedtest ook wat, al is de ondergrens hier meer 800Mbit ipv 550.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 19:44
Zo lang mogelijk uitgesteld, maar vanmorgen besloten om niet over te stappen naar Odido. Ik ga Fiber eens proberen.

Nu zag ik dat mijn lichte schrik dat mijn Tweak contract tot 15 maart 2024 loopt, ben benieuwd of ik dan wordt afgesloten of dat er mogelijk extra kosten in rekening wordt gebracht tot 2 april. We gaan het zien. Ik doe er nu toch niets meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-07 20:19
Miggel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:05:

Nu zag ik dat mijn lichte schrik dat mijn Tweak contract tot 15 maart 2024 loopt, ben benieuwd of ik dan wordt afgesloten of dat er mogelijk extra kosten in rekening wordt gebracht tot 2 april. We gaan het zien. Ik doe er nu toch niets meer aan.
zolang tweak je meer dan een maand geleden geen mail heeft gestuurd dat ze je contract beeindigen (wat ik niet vermoed) loopt je contract gewoon door en is maandelijks opzegbaar.

vermoedelijk had je een jaar betaling en na die datum betaal je dus per maand en heb je een halve maand gebruik gemaakt word het verschil terug betaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 15:44

Smurf

Detri

Chakotay schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:53:
@BerndGaykema volgens mij vind de UDM-Pro/SE PPPoE wat voor Freedom nodig is ook niet heel leuk, dat kan ook nog invloed hebben. Bij mij schommelt de speedtest ook wat, al is de ondergrens hier meer 800Mbit ipv 550.
Ik twijfel of dat wel aan PPPoE ligt.
Ik merk namelijk niet heel veel verschil op mijn UDMP met PPPoE bij Glasnet nu of via DHCP "vroegah" bij Tweak terwijl dat ongeveer het enige is wat aan mijn kant is gewijzigd. De laatste 7 (dagelijkse) speedtests laten downloads tussen 915 en 919Mbit zien, en uploads van 927 tot 929.

Bij Tweak lagen up en down voor zover ik me kan herinneren alleen beide wel wat dichter bij elkaar, dus beide rond de 930Mbit.

Enige wat aan mijn kant gewijzigd is zijn dus de WAN instellingen. Ik gebruik nog steeds dezelfde SPF module. Ja dit is wel Glasnet, en niet Freedom, maar als PPPoE echt zo'n performance hit zou geven als bij jou had ik toch ook wel wat meer gemerkt dan nu een ~10Mbit verschil op de download.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:51
Smurf schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Ik twijfel of dat wel aan PPPoE ligt.
Ik merk namelijk niet heel veel verschil op mijn UDMP met PPPoE bij Glasnet nu of via DHCP "vroegah" bij Tweak terwijl dat ongeveer het enige is wat aan mijn kant is gewijzigd. De laatste 7 (dagelijkse) speedtests laten downloads tussen 915 en 919Mbit zien, en uploads van 927 tot 929.

Bij Tweak lagen up en down voor zover ik me kan herinneren alleen beide wel wat dichter bij elkaar, dus beide rond de 930Mbit.

Enige wat aan mijn kant gewijzigd is zijn dus de WAN instellingen. Ik gebruik nog steeds dezelfde SPF module. Ja dit is wel Glasnet, en niet Freedom, maar als PPPoE echt zo'n performance hit zou geven als bij jou had ik toch ook wel wat meer gemerkt dan nu een ~10Mbit verschil op de download.
Dit is wat ik op freedom haal (via een Fritzbox, voormalig Cambrium), weliswaar met Trined wat bijna als on-net beschouwd moet worden. Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/15937238666.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Miggel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:05:
Zo lang mogelijk uitgesteld, maar vanmorgen besloten om niet over te stappen naar Odido. Ik ga Fiber eens proberen.

Zie dat het fiber topic nogal dunnetjes is: [Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel] Ervaringen topic

XS Provider zit achter fiber.

Op trustpilot scoren ze in elk geval net wat beter dan Odido, KPN en T-Mobile :).

Ken iemand die zit bij fiber (internet only), modem (frizbox) is blijkbaar niet het je-van-het haalt 1 Gbit niet. Heeft tijdje terug mikrotik router gekocht 1 Gbit haalt die prima. Verder geen klachten.

Geen idee als je Glasnet kan afnemen? Daar ben ik vanuit Tweak heen gegaan. Bij E-Fiber gebiedt prima prijzen (internet only 37,50 40 euro). Bevalt prima. Hopelijk heb ik je niet aan het twijfelen gebracht O+

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 27-02-2024 14:14 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
RobbyTown schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:33:
[...]

Zie dat het fiber topic nogal dunnetjes is: [Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel] Ervaringen topic

XS Provider zit achter fiber.

Op trustpilot scoren ze in elk geval net wat beter dan Odido, KPN en T-Mobile :).

Ken iemand die zit bij fiber (internet only), modem (frizbox) is blijkbaar niet het je-van-het haalt 1 Gbit niet. Heeft tijdje terug mikrotik router gekocht 1 Gbit haalt die prima. Verder geen klachten.

Geen idee als je Glasnet kan afnemen? Daar ben ik vanuit Tweak heen gegaan. Bij E-Fiber gebiedt prima prijzen (internet only 37,50). Bevalt prima. Hopelijk heb ik je niet aan het twijfelen gebracht O+
E-Fiber geeft aan dat ze in mijn gebied (nog) geen glasvezel gaan aanleggen, maar via Glasnet kan ik wel wat afsluiten. Glasnet is voor mij 10 euro pm duurder. 47,95. Fiber zit er iets onder.

Bij Fiber krijg ik een 'gratis' Fritz. Ik heb zelf een Asus RT-AC68U nu aan tweak hangen en hoop dat zo een op een over te nemen, maar geen idee of dat kan via Fiber. Dat is iets wat ik mee moet gaan maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:51
Hier nog steeds geen mail met de definitieve einddatum van Tweak ontvangen.
Wel zojuist weer een aankondiging van de incasso (1/12 van jaarbedrag, dus 34,17) die ze naar de bank hebben gestuurd en morgen wordt afgeschreven.
Ik ga op 29 april verhuizen, dus ik hoopte eigenlijk dat ik het tot dan nog kon uitzingen bij Tweak zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb de mail ook nog steeds niet gehad... vreemd.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miggel
RobbyTown schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:33:
[...]

Geen idee als je Glasnet kan afnemen? Daar ben ik vanuit Tweak heen gegaan. Bij E-Fiber gebiedt prima prijzen (internet only 37,50). Bevalt prima. Hopelijk heb ik je niet aan het twijfelen gebracht O+
Gisteravond nog wat meer onderzoek gedaan en besloten om toch naar Glasnet over te stappen. Vanmorgen korte chat en call met Sam van Glasnet en meteen afspraak ingepland.

Vast ip-adres en huidige setup behouden is me toch wat waard. Thanks voor de tip. Nu hopen dat het allemaal goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:33
SmurfLink schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:45:
Ik heb de mail ook nog steeds niet gehad... vreemd.
Ook Almere dacht ik of niet?
Hier ook nog niks in Buiten.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Csotranme schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:51:
[...]

Ook Almere dacht ik of niet?
Hier ook nog niks in Buiten.
Yep, ook Buiten. Vorige emails kreeg ik ook later.. geen idee of dat een goed of een slecht teken is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik woon in Twente. Ook nog geen bericht gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Miggel nog voor 2 april :P ?

[ Voor 200% gewijzigd door RobbyTown op 27-02-2024 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
Afspraak staan voor 26 maart. Dus heb nog paar dagen speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 05:19
Stapt hier niemand over naar Trined? 1gb internet voor 30 euro per maand en dvb-c tv voor 12,50. Lijkt me een prima aanbod, maar in deze thread lees je er niets over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DappereDodo schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:32:
Stapt hier niemand over naar Trined? 1gb internet voor 30 euro per maand en dvb-c tv voor 12,50. Lijkt me een prima aanbod, maar in deze thread lees je er niets over...
Omdat je daarvoor Trined als operator nodig hebt in de PoP. En er zijn maar heel weinig PoPs waar Cambrium zat en ook Trined als operator. Trined als operator is volgens mij vooral in Zuid Nederland. En daar had Cambrium bijna geen eigen apparatuur in de PoPs.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Ah, volgens mij is hier in de buurt alles aangelegd, waarbij je de optie had om internet af te nemen van Tweak of Trined.
Betreft Noord Oost Noord Brabant. Ik had de indruk dat dit op veel meer plekken het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
DappereDodo schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:32:
Tijdje terug naar gekeken. Maar destijds tegen de 50 euro (alleen internet)

Zo juist nog maar eens gecheckt

Hier in e-fiber gebied 30 euro de eerste 3 maand daarna 49 pm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLhy1miQZpt4kF5C2HaGRbzo644=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zcumWkDzkvCUh1qI9V5JulEz.png?f=fotoalbum_large

Glasvezel pa waar wel trined beschikbaar is geen Tweak en Glasnet geen korting en nog duurder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTqMarfvl8SkyTstvwsYvN1RxOk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IreAaLtG7NB7TqxTzEAFJaOQ.png?f=fotoalbum_large

Zeer benieuwd waar trined voor 30 euro pm beschikbaar is (en dan niet alleen voor de eerste 3 maanden).

[ Voor 24% gewijzigd door RobbyTown op 27-02-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
RobbyTown schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:25:
[...]

Tijdje terug naar gekeken. Maar destijds tegen de 50 euro (alleen internet)

Zo juist nog maar eens gecheckt

Hier in e-fiber gebied 30 euro de eerste 3 maand daarna 49 pm
[Afbeelding]
Thanks, zo ver had ik nog niet doorgeklikt. Lekker, die 30 euro, met kleine witte lettertjes dat 't maar 3 maanden geldt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:17
DappereDodo schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:39:
[...]

Thanks, zo ver had ik nog niet doorgeklikt. Lekker, die 30 euro, met kleine witte lettertjes dat 't maar 3 maanden geldt :(
Vreemd.
Als ik mijn Enschedese postcode invoer krijg ik de eerste 6 maanden voor 30 euro/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik ga over 2 weekjes over naar Onvi. Kan de media converter van tweak blijven gebruiken en tarief is ook scherp, met 100 euro welkomstpremie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
gerritjan schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:04:
[...]

Vreemd.
Als ik mijn Enschedese postcode invoer krijg ik de eerste 6 maanden voor 30 euro/maand.
Weet niet zeker maar een reden van afwijking zou kunnen zijn dat ze daar pas leveren: https://trined.nl/blogs/trined-breidt-uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vandaag eindelijk de terugbetaling van Tweak mogen ontvangen.

Heeft 59 dagen geduurd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 17:43
Greatsword schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:18:
Vandaag eindelijk de terugbetaling van Tweak mogen ontvangen.

Heeft 59 dagen geduurd.
Ik neem aan met rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
RobbyTown schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 03:01:
[...]

Weet niet zeker maar een reden van afwijking zou kunnen zijn dat ze daar pas leveren: https://trined.nl/blogs/trined-breidt-uit/
Volgens mij zijn dat gedeeltelijk/grotendeels ex-Tweak/Cambrium gebieden en dus AON. Uiteraard willen ze dat operator gedeelte (wat nu bij zuster-bedrijf Fiber Operator zit) goed gevuld houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:33
Trined lijkt mij voor mij (in het oosten van het land) ook nog wel een interessante optie. Het meest vervelende vind ik nog wel dat je bij alle ISPs (excl. Freedom) te maken hebt met een 'welkomstkorting' en dus eigenlijk na één jaar weer over 'moet' stappen.

Ik zit eigenlijk te twijfelen of na het einde van Tweak de meerprijs van 1Gbit/s het nog wel waard is. Zijn er hier Tweakers die na de overstap bewust een lagere snelheid hebben gekozen dan 1Gbit/s? Hoe bevalt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
maie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:54:
Trined lijkt mij voor mij (in het oosten van het land) ook nog wel een interessante optie. Het meest vervelende vind ik nog wel dat je bij alle ISPs (excl. Freedom) te maken hebt met een 'welkomstkorting' en dus eigenlijk na één jaar weer over 'moet' stappen.

Ik zit eigenlijk te twijfelen of na het einde van Tweak de meerprijs van 1Gbit/s het nog wel waard is. Zijn er hier Tweakers die na de overstap bewust een lagere snelheid hebben gekozen dan 1Gbit/s? Hoe bevalt dit?
Overgestapt naar glasnet bevalt prima, alleen niet overal een even scherpe prijs beschikbaar / überhaupt beschikbaar. Gelukkig bij E-Fiber gebied wel. Maand prijs zelfs iets lager dan Tweak hanteerde.

Net als Freedom ook geen welkoms kortingen, alleen tijdje terug een tijdelijke actie als je alleen van Tweak naar Glasnet ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
maie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:54:

Ik twijfel ook nog heel erg. Prima tevreden geweest met Tweak altijd, maar ik heb ook geen hele hoge eisen. Ik wil gewoon kunnen internetten tegen een zo laag mogelijke prijs.
Mijn vriendin heeft een Ben abonemment, dus ik twijfel dan ook of ik niet gewoon naar Odido moet met een 100Mbit/s verbinding. Dat is veruit het goedkoopst hier in het oosten van het land. Grote bestanden downloaden doe ik vrijwel nooit. Ben geen gamer en multimedia is vooral streamen. We zijn met z'n tweeën, dus ook nooit veel streams tegelijk, dus volgens mij zou 100 Mbit/s snel zat zijn voor ons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Hathi om je even idee te geven als 100 Mbit voldoende is ik denk het wel. Omdat ik naar KPN wil gaan voor simonly onbeperkt de instap is limiet op 40 Mbit snelheid, dus al stuk langzamer dan de 100 Mbit die je op het oog hebt. Dit heb ik op mijn thuis wifi getest om te ervaren hoe snel dat is, dus 2 weekjes 40 Mbit wifi gehad. Alles werkt prima en vlot, sterker je merkt geen verschil ja bij speedtest :p streaming niets aan de hand, gaat even snel. Dus 100 Mbit is prima te doen als je geen gamer of downloader bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ja of 100 Mbit genoeg is twijfel ik eigenlijk niet eens echt over. Voelt alleen als Tweaker wel als een flinke stap terug. Jaren geleden (2015 ofzo?) begon ik al met 1Gbit bij Tweak voor €1,- per dag, dat was toen nergens anders mogelijk. Dus voelt dan wel raar om bijna 10 jaar terug in de tijd te gaan gevoelsmatig.
En wil eigenlijk helemaal niet naar Odido, maar betaalbare/goedkope alternatieven zijn er ook niet echt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Dat snap ik helemaal. Jammer dat Glasnet niet overal voor 40 euro internet only beschikbaar is. Net iets lager dan de Tweak maand prijs. Freedom is dan weer stukken duurder.

Dan houdt denk ik het vergelijken wel op met zn beetje dezelfde type club als Tweak was.

@Hathi wat een toeval 100 is dus genoeg voor 2 :p (onderaan): https://www.emerce.nl/wir...s-betalen-teveel-internet

[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 29-02-2024 09:56 ]

• Miggel
Zojuist de volgende e-mail ontvangen van Tweak.
Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf 16 maart 2024 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.
Sleutelwoord is 'voorlopig, maar hebben we ons niet te druk gemaakt? Want standaard maandbedrag lag rond de 41 euro. Wat nog steeds stuk goedkoper is dan de andere aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:09
I-King schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:09:
Ik ga over 2 weekjes over naar Onvi. Kan de media converter van tweak blijven gebruiken en tarief is ook scherp, met 100 euro welkomstpremie! :)
Denk dat ik dit ook ga doen, ik wacht jou ervaring even af ;)

• SmurfLink
  • Niet online
Ik krijg de mail net binnen, maar bij mij gaat het om 9 april ipv 2 april.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYHrjQ9iSz_l4YK06p05WxIhxkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cBzkBdkWfx56zmNDx6nJBLIn.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ge5jILjiNmNwG1ha6OUMhbndxh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Uuwz2lorvrbbEJlynYDaYy3e.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51WhwZXELT8Kx-pJIoTLSA10cN4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sn5AxRhp54WoZLGAr9DlgYi1.png?f=user_large

Nou, van het weekend maar even de boel bij Freedom in orde maken. Vooral even kijken hoe ik het werkend kan krijgen op de huidige Fritzbox van Tweak. Scheelt toch weer 2 euro per maand voor de huur van het modem. Ik ga van AON naar GPON dus geen idee of dat makkelijk gaat.

[ Voor 48% gewijzigd door SmurfLink op 29-02-2024 19:01 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:19

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier in Almere-Buiten (helaas) ook vanaf 9 april, die €30 zal niet met tv en vast bellen zijn vermoed ik.
Althans bij de * staat internet en tv, geen vaste telefoon waar je ook nog een jaar aan vast zit terwijl je geen nieuwe klant bent |:(
Na 10 maanden is het €47,50 voor maar 100Mb/s en zonder de media box.
Ze stapelen de redenen om het vooral niet te doen wel op :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• SmurfLink
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:48:
Hier in Almere-Buiten (helaas) ook vanaf 9 april, die €30 zal niet met tv en vast bellen zijn vermoed ik.
Althans bij de * staat internet en tv, geen vaste telefoon waar je ook nog een jaar aan vast zit terwijl je geen nieuwe klant bent |:(
Na 10 maanden is het €47,50 voor maar 100Mb/s en zonder de media box.
Ze stapelen de redenen om het vooral niet te doen wel op :)
Heb even de hele mail erin gegooid. Het is inderdaad niet heel erg aantrekkelijk verder..

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik haal uit dat mailtje dat als je 9 april afwacht dat je dan over gaat maar niets over wat er dan verandert.
Het zou wel eens kunnen dat je dan je huidige bedrag blijft betalen maar niet een jaar bij ze vast zit.
Hooguit een maandbetaling als je nu nog in een jaar vooraf zit zoals ik (tot juni).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik heb vandaag ook (rond 1715u) de mail van Tweak ontvangen dat ik vanaf 9 april wordt overgezet naar Odido.Wanneer dat dus gebeurd is niet duidelijk. Ik heb mij vorig jaar ingeschreven bij Freedom, bij de voorinschrijving voor het AON netwerk in Almere. Ik hoop dat Freedom binnenkort iets van zich laat horen…

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55

Zenix

BOE!

Morgen komt Odido aansluiten, alles staat klaar zodat de Zyxel snel weer in de doos kan :)
Baal nog wel steeds dat er geen IPv6 bij zit, maar voor 285 euro voor het eerste jaar een te goede deal in vergelijking met andere providers. De nieuwe Android TV box werkt wel goed.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

SmurfLink schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:33:
Ik krijg de mail net binnen, maar bij mij gaat het om 9 april ipv 2 april.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu gaat toch de grote uittocht beginnen. Zo te zien stapsgewijs.
Nou, van het weekend maar even de boel bij Freedom in orde maken. Vooral even kijken hoe ik het werkend kan krijgen op de huidige Fritzbox van Tweak. Scheelt toch weer 2 euro per maand voor de huur van het modem. Ik ga van AON naar GPON dus geen idee of dat makkelijk gaat.
Fritzbox 5490 doet geen GPON. Een Fritzbox 5530 of 5590 zijn in AON & GPON uitvoering leverbaar.
Ik zit zelf nu bij Freedom en de huurrouter is een 5530 AON in mijn geval. Scheelt weer een losse ONT qua stroomverbruik. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• SmurfLink
  • Niet online
bitshape schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:36:
[...]

Nu gaat toch de grote uittocht beginnen. Zo te zien stapsgewijs.
[...]

Fritzbox 5490 doet geen GPON. Een Fritzbox 5530 of 5590 zijn in AON & GPON uitvoering leverbaar.
Ik zit zelf nu bij Freedom en de huurrouter is een 5530 AON in mijn geval. Scheelt weer een losse ONT qua stroomverbruik. :)
Ik heb een 5530, maar dan heb ik dus de AON uitvoering en gaat GPON niet werken? Dan kan ik dus beter wel die 2 euro per maand gaan betalen voor hun versie?

Het is vooral luiheid dat ik geen zin heb om alle apparaten over te gaan zetten op een nieuw accesspoint wachtwoord. Al kan ik die natuurlijk ook gewoon aanpassen aan de oude Fritzbox net als de accesspoint names.

[ Voor 15% gewijzigd door SmurfLink op 29-02-2024 20:44 ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

SmurfLink schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:41:
Ik heb een 5530, maar dan heb ik dus de AON uitvoering en gaat Fritzbox GPON niet werken? Dan kan ik dus beter wel die 2 euro per maand gaan betalen voor hun versie?
Als je al een 5530 hebt kun je een losse GPON module halen en omwisselen.

Met 2 euro per maand gaan ze pas verdienen aan je na 8,3 jaren. Als je het zelf nieuw zou moeten aanschaffen ben je al gauw 200 euro kwijt (in mijn geval met een glasrouter, TY-01 patchpanel en glaspatchkabel).

Bij Tweak heb ik 6 jaar TweakDSL & 6 jaar Tweak glasvezel gehad. Als je na 6 jaar verder wil kijken ben je wel goedkoper uit. En anders koop je zelf na 8 jaar een eigen Fritzbox en stuur je de huur fritzbox weer terug en abbo wordt 2 euro goedkoper. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
bitshape schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:52:
[...]

Als je al een 5530 hebt kun je een losse GPON module halen en omwisselen.

Met 2 euro per maand gaan ze pas verdienen aan je na 8,3 jaren. Als je het zelf nieuw zou moeten aanschaffen ben je al gauw 200 euro kwijt (in mijn geval met een glasrouter, TY-01 patchpanel en glaspatchkabel).

Bij Tweak heb ik 6 jaar TweakDSL & 6 jaar Tweak glasvezel gehad. Als je na 6 jaar verder wil kijken ben je wel goedkoper uit. En anders koop je zelf na 8 jaar een eigen Fritzbox en stuur je de huur fritzbox weer terug en abbo wordt 2 euro goedkoper. ;)
Goed punt, dan kan ik net zo goed die 2 euro gaan lappen en ze een nieuwe laten ophangen. Dan hoef ik helemaal geen moeite te doen en mogen ze 'm lekker zelf installeren ook. :+ Hoef ik alleen later nog ff de accesspointnamen en het wachtwoord aan te passen en ik ben weer klaar. :+ Krijg 25 euro terug van Tweak voor die Fritzbox dus dan is de installatie door deze monteur gratis.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Speedy-Andre schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:22:
Ik haal uit dat mailtje dat als je 9 april afwacht dat je dan over gaat maar niets over wat er dan verandert.
Ja, precies. Het is op dat vlak oorverdovend stil. Ze promoten vooral waar ze je heen willen hebben (lees: waar het meeste aan verdiend wordt) maar er is duidelijk ook nog een andere route (niets doen en op 2 of 9 april wachten) maar wat die route dan kost en wat daar de voorwaarden en levensduur van zijn, wordt nergens vermeld.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:14
Hier geen internet meer sinds 0:00 op Tweak. Hebben ze de stekkers eruit getrokken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
wheeler schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 00:28:
Hier geen internet meer sinds 0:00 op Tweak. Hebben ze de stekkers eruit getrokken?
Storing omgeving Dronten en Leeuwarden. Hier ook geen internet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:54

flessuh

Set sail for fail!

Leeuwarden hier geen internet inderdaad. Heb eerst de incasso nog maar eens gecontroleerd aangezien het exact 00:00 op 1 maart er uit klapte. :p

Dat is goed gegaan dus is het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door flessuh op 01-03-2024 00:38 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-07 22:43
wheeler schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 00:28:
Wellicht ergens een server in de war die twee keer 1 maart voorbij ziet komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 13:29
Het was gewoon onderhoud: https://tweakstatus.nl/incidents/328

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Busk07
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:05
Dat stond er toen nog niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 13:29
De melding stond om 00:15 online, dus dat was voor het eerste bericht hier in ieder geval... Helaas komt het nogal eens voor dat die externe partijen de onderhoudsmeldingen niet goed doorgeven, waardoor Tweak het dan niet op tijd kan doormelden aan de gebruiker 😔

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Hier nog steeds geen mail ontvangen met definitieve einddatum..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-07 20:19
remco_k schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:54:
[...]

Ja, precies. Het is op dat vlak oorverdovend stil. Ze promoten vooral waar ze je heen willen hebben (lees: waar het meeste aan verdiend wordt) maar er is duidelijk ook nog een andere route (niets doen en op 2 of 9 april wachten) maar wat die route dan kost en wat daar de voorwaarden en levensduur van zijn, wordt nergens vermeld.
ik weet niet als jij ook een brief ontvangen hebt.

Maar heeft iemand die een brief ontvangen heeft met eind datum al eens een mail gestuurd of gebeld met wat voor abonnement en wat ze gaan betalen vanaf die datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55

Zenix

BOE!

Vandaag overgegaan naar Odido in KPN Netwerk gebied. Guidion monteur kwam, sloot zijn laser aan op mijn glasvezel en ging daarna de vezel omzetten in de POP. Daarna kwam die terug en sloot die de ONT aan. Toen de verbinding getest via de Zyxel, Zyxel weer in de doos. Ik had VLAN300 ingesteld toen de monteur naar de POP was, dus na 15min weer online

Kortom, dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dat nooit gevraagd omdat ik dit pas sinds dat mailtje besef :9
Logisch zou zijn om een lopend contract (met jaarbetaling) uit te dienen omdat je op die manier hebt aangegeven een jaar te willen afnemen.
Volgens mij heb ik dit jaar pas gezien dat overstappen ook met vaste telefonie kan volgens hun procedure maar dan neem je zelf het initiatief tot overstappen en krijg je nieuwe voorwaarden met een verplicht jaar vast.

De (1e) media box kost normaal €2,50/maand, na 10 maanden betaal je die en ik zou met tv + bellen €62,50 kwijt zijn voor 1Gb/s.
Dat is het bedrag waar ik andere providers mee kan gaan vergelijken, vaste telefoon (€2,50) kan ik wel missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb een Freedom voorinschrijving op het Cambrium (Fiber Operator) gebied en sinds november nog niets gehoord over de verwachte overdrachtdatum

Tweak stopt in Leeuwarden 9 april en kreeg een mail van Tweak over de automatische migratie naar Odido. Dat wil ik dus niet en heb contact gehad met de klantenservice van Freedom. Ze gaf aan dat er een afspraak is tussen de nieuwe glasclub en Tweak aangaande de migratie en dat we niet hoeven te vrezen voor een automatische migratie naar Odido.

Freedom gaat dit nog even communiceren naar de klanten met een voorinschrijving. Heb aangegeven dat de mail van Tweak nu verwarrend is.

[ Voor 1% gewijzigd door I_stealth_I op 01-03-2024 14:59 . Reden: Ik bedoel Fiber operator op voormalig Cambrium ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Afgelopen woensdag (en vannacht nog een keer) een push bericht gehad van mijn Fritzbox. Deze berichten geven aan dat de Fritzbox een bepaald webadres heeft ontvangen: Your FRITZ!Box 5490 received the following web address: [xxxx:xx:x:x::xxx]. Deze berichten heb ik niet eerder gehad. Is Tweak (of een andere partij) bezig met het aanpassen van het netwerk waar ik op ben aangesloten (Almere)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Jan Driebeen schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:24:
Afgelopen woensdag (en vannacht nog een keer) een push bericht gehad van mijn Fritzbox. Deze berichten geven aan dat de Fritzbox een bepaald webadres heeft ontvangen: Your FRITZ!Box 5490 received the following web address: [xxxx:xx:x:x::xxx]. Deze berichten heb ik niet eerder gehad. Is Tweak (of een andere partij) bezig met het aanpassen van het netwerk waar ik op ben aangesloten (Almere)?
Als Freedom klant via Cambrium in Almere zag ik wel laatst bij een trace route dat de Cambrium hops geen Cambrium hops meer zijn, geen idee of dat ook voor Tweak geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
I_stealth_I schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:16:
Ik heb een Freedom voorinschrijving op het Cambrium gebied en sinds november nog niets gehoord over de verwachte overdrachtdatum

Tweak stopt in Leeuwarden 9 april en kreeg een mail van Tweak over de automatische migratie naar Odido. Dat wil ik dus niet en heb contact gehad met de klantenservice van Freedom. Ze gaf aan dat er een afspraak is tussen de nieuwe glasclub en Tweak aangaande de migratie en dat we niet hoeven te vrezen voor een automatische migratie naar Odido.

Freedom gaat dit nog even communiceren naar de klanten met een voorinschrijving. Heb aangegeven dat de mail van Tweak nu verwarrend is.
Welke nieuwe glasclub bedoel je hier precies? Op de site van Freedom zie ik AON inderdaad nog steeds als voorinschrijving staan. Die zou voor mij het aantrekkelijkst zijn gezien de prijs gelijk is aan GPON, maar er stond inderdaad nog bij dat het onbekend is per wanneer dit ingaat. Dus dat is weer onprettig als je huidige abonnement gaat eindigen. Maar als ze voor die tijd dit up and running hebben zou ik liever daar naartoe overstappen dan naar GPON. AON via KPN is 20 euro per maand duurder, dat is me te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

SmurfLink schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Welke nieuwe glasclub bedoel je hier precies? Op de site van Freedom zie ik AON inderdaad nog steeds als voorinschrijving staan. Die zou voor mij het aantrekkelijkst zijn gezien de prijs gelijk is aan GPON, maar er stond inderdaad nog bij dat het onbekend is per wanneer dit ingaat. Dus dat is weer onprettig als je huidige abonnement gaat eindigen. Maar als ze voor die tijd dit up and running hebben zou ik liever daar naartoe overstappen dan naar GPON. AON via KPN is 20 euro per maand duurder, dat is me te gortig.
Ik bedoel Fiber operator op voormalig Cambrium

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
SmurfLink schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Dat zal Fiber operator zijn die een aantal ex Cambrium/Tweak gebieden overneemt (AON) en zelf al de nodige gebieden had (volgens mij GPON). Freedom heeft daar ongetwijfeld de connecties met Trined/Fiber operator voor gebruikt omdat ze hier waarschijnlijk best al wat klanten op hadden zitten die je anders gedeeltelijk kwijtraakt of die heel veel geld kosten
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
I_stealth_I schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:59:
[...]

Ik bedoel Fiber operator op voormalig Cambrium
Ah ja dat is degene die ik idd als voorinschrijving zie staan. Die zou ik graag willen hebben maarja, wat als ik over wil stappen en het niet klaar is voor Tweak weg is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joop99
Einde middag nog langs het kantoor van Tweak gewandeld maar de screensaver die ik door het raam zag was al Odido voor het geval er iemand nog illusies heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het onderhoud van afgelopen nacht voor Dronten en Leeuwarden zal vast noodzakelijk zijn geweest om de bestaande lijnen van Tweak al zoveel mogelijk over de Odido routes af te handelen, zodat de Cambrium infra straks vrij is voor Fiber Operator. Wat denken jullie?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:38
Deze week het hardware retourpakket gekregen. Bekijk ik de instructies, staat alle hardware die ik heb op het lijstje: die hoeven we niet terug(mediaconverter en Zyxell VMG8324). Persoon aan de telefoon bij Tweak heeft binnen 2 seconden een overzicht met alle hardware die ik zou moeten hebben, waarbij er bevestigd werd dat ik alleen hardware heb die ze niet terug willen. Vinkje voor borg terug is ook direct aangevinkt.
Dat had ook direct gekund, zonder het sturen van een retourpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:01
I_stealth_I schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:44:
Het onderhoud van afgelopen nacht voor Dronten en Leeuwarden zal vast noodzakelijk zijn geweest om de bestaande lijnen van Tweak al zoveel mogelijk over de Odido routes af te handelen, zodat de Cambrium infra straks vrij is voor Fiber Operator. Wat denken jullie?
De infra van Cambrium gaat volledig over naar Fiber Operator. Als Tweak klant ga je over naar de infra van Odido zodra je Odido klant bent, eerder niet.

Op basis van de informatie welke ik heb was de uitval in de ochtend van 1 maart (of eigenlijk nacht) een ongelukkige samenloop van omstandigheden en niet eens gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hey dit is leuk.

De korting van Freedom is blijkbaar toch verlengd. Dacht dat ik daar al naast zou grijpen maar ben het nu aan het afsluiten en zie alsnog de 4 maanden 25 euro korting verschijnen! :)

Nou, per 28-03 zal ik dan ook worden overgezet. Ben benieuwd.

De hardwarewissel wordt wel een beetje onzinnig. :+ Ik krijg hetzelfde Amino boxje en dezelfde router (maar dan GPON ipv AON module) van Freedom als die ik naar Tweak terug moet sturen. Je zou na 7 jaar toch wat nieuwers verwachten.

[ Voor 30% gewijzigd door SmurfLink op 03-03-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49

de Peer

under peer review

Ik heb hier ook het Tweak abonnement uitgezit om de jaarkorting te behouden. per 28 maart zit ik bij Glasnet (40 euro per maand voor 1000 Mbit)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik krijg zojuist mijn opzegbrief van Tweak met de post binnen. :X Maar het is niet alleen mijn brief. Er zitten er nog 2 bij voor andere mensen in andere woonplaatsen... dit is wel heel erg slordig.

Dus mocht hier iemand uit dorpen in Drenthe zitten die net Tweak heeft opgezegd, uh, ik heb je brief. :+

[ Voor 25% gewijzigd door SmurfLink op 05-03-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:14
I_stealth_I schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:16:

Tweak stopt in Leeuwarden 9 april en kreeg een mail van Tweak over de automatische migratie naar Odido.
Hoe weet jij dit? Ik woon in Leeuwarden en heb nooit een bericht hierover gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
wheeler schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Hoe weet jij dit? Ik woon in Leeuwarden en heb nooit een bericht hierover gezien.
Zie in zijn quote. Per mail...

Het is z'n mailtje:
SmurfLink in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

In dit topic gaan nu 2 datums rond, de ene heeft 2 april, de ander 9 april (die hebben ook later de mail gekregen dan mensen met 2 april). Mogelijk dat je nog later word overgezet en dus later de mail krijgt.

De omzetting van T-Mobile naar Odido dat was een grote BANG. Misschien dat ze dit wat meer gefaseerd doen om zo direct de problemen kunnen tackelen / geen stortvloed aan telefoons naar support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 16:07
Ik zit in De Wolden blijkbaar een beetje achterin het informatietreintje van Tweak.Net een mail dat mijn jaarbetaling nu per maand (1/12 van het jaarbedrag) gaat worden geïnd. Verder niets.

Blijkbaar gaan er nu al mensen door Tweak worden overgezet naar het Odido netwerk. Wat me dan opvalt is dat ze niet gewoon het abonnement opzeggen, bij overzetten naar het netwerk van Odido verandert er toch niets aan het contract wat je hebt en blijf je toch hetzelfde betalen?

Ik zie wel hoe lang het nog duurt met Tweak. Er ligt hier een backup internetverbinding van Ziggo (omdat de TV zoveel beter is dan die Tweak met name in het begin leverde) en die pakt ook de uitvalmomenten van de Tweak verbinding over.

Eigenlijk is die backup verbinding overkill maar ach, Tweak is niet te duur. Straks als het allemaal echt gaat worden afgesloten dan kijk ik wel weer wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
RobbyTown schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:42:
[...]

Zie in zijn quote. Per mail...

Het is z'n mailtje:
SmurfLink in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

In dit topic gaan nu 2 datums rond, de ene heeft 2 april, de ander 9 april (die hebben ook later de mail gekregen dan mensen met 2 april). Mogelijk dat je nog later word overgezet en dus later de mail krijgt.

De omzetting van T-Mobile naar Odido dat was een grote BANG. Misschien dat ze dit wat meer gefaseerd doen om zo direct de problemen kunnen tackelen / geen stortvloed aan telefoons naar support.
Ik woon niet in Leeuwarden he, mijn mail was voor Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
SmurfLink schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:03:
Ik krijg zojuist mijn opzegbrief van Tweak met de post binnen. :X Maar het is niet alleen mijn brief. Er zitten er nog 2 bij voor andere mensen in andere woonplaatsen... dit is wel heel erg slordig.

Dus mocht hier iemand uit dorpen in Drenthe zitten die net Tweak heeft opgezegd, uh, ik heb je brief. :+
Waar ga je nu uiteindelijk naar toe overstappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:03:
[...]

Waar ga je nu uiteindelijk naar toe overstappen?
Freedom Internet. Voor mij zoveel mogelijk hetzelfde omdat ik ook tevreden was over Canaal Digitaal incl ESPN bij Tweak. En ik datzelfde pakket dus ook standaard bij Freedom kan krijgen. Gezien ik voetbal kijk zit je dan goed, bij de andere aanbieders was het significant duurder om dat pakket erbij te krijgen. Het totaalpakket was betaalbaar, eerste 4 maanden met de korting 42 euro per maand, daarna 67. Bij de overige opties was het krap aan 70 of iets hoger en Ziggo was in de 80 euro. Tweak was 50.. dus tja, duurder wordt het wel maar het valt gelukig nog iets mee.

Ik ga wel van AON naar GPON, en van Cambrium naar KPN netwerk, dus we gaan merken of daar enig verschil in zit in de praktijk qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@SmurfLink heb jou post gepakt omdat screenshots staan om @wheeler te laten zien wat voor mail het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
RobbyTown schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:15:
@SmurfLink heb jouw post gepakt omdat screenshots staan om @wheeler te laten zien wat voor mail het is.
Ah zo. Ja ik vermoed dat het wel dezelfde mail betreft maar dat ze inderdaad met de datums wat variëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:17
Net even contact gehad met de helpdesk van Freedom.

Deze geven aan nog niet te weten wanneer ze in Almere kunnen gaan leveren.
En dat voor 8 April, de datum gecommuniceerd nu door Tweak/Odididio, wel eens niet zal gaan lukken voor Freedom... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik heb ook contact gehad met Freedom. Ze beweren dat ik niet zonder internet komt te zitten. Begin nu wel een beetje jeuk te krijgen... Heb gevraagd of ik niet in de maand maart over kan. Maar geen enkele toezegging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:10
Zelfde voor mij in Almere, over op 9 april volgens de mail. Heb een aantal maanden geleden bij Freedom "een definitieve voorinschrijving" gedaan maar vrees een beetje de overgangsperiode. Zeker omdat Freedom op dit moment geen duidelijkheid lijkt te kunnen geven.

Is het zo dat je, zodra je gemigreerd bent naar Odido, weer vast zit aan een jaar contract of blijft dit maandelijks opzegbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
Vreemd genoeg heb ik hier in Enschede nog niet zo'n mailtje ontvangen met uiterlijk overstap moment.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 17:43
Jeru schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:41:
Vreemd genoeg heb ik hier in Enschede nog niet zo'n mailtje ontvangen met uiterlijk overstap moment.
Dronten idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanderkruk
  • Laatst online: 14-02 22:09
Jeru schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:41:
Hier in Enschede zuid heb ik de mail al wel ontvangen. 9 april willen ze me over zetten en moet een monteur ook hier binnen aan de bak. Ze geven aan dat de dienstverlening uiterlijk 9 april stopt.... Lekker klantvriendelijk....

MCDST | MCITP-EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
mvanderkruk schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Hier in Enschede zuid heb ik de mail al wel ontvangen. 9 april willen ze me over zetten en moet een monteur ook hier binnen aan de bak. Ze geven aan dat de dienstverlening uiterlijk 9 april stopt.... Lekker klantvriendelijk....
Zeker. Zie slogan Odido ;) : Het kan ook anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Niek.NET schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:48:
Zelfde voor mij in Almere, over op 9 april volgens de mail. Heb een aantal maanden geleden bij Freedom "een definitieve voorinschrijving" gedaan maar vrees een beetje de overgangsperiode. Zeker omdat Freedom op dit moment geen duidelijkheid lijkt te kunnen geven.

Is het zo dat je, zodra je gemigreerd bent naar Odido, weer vast zit aan een jaar contract of blijft dit maandelijks opzegbaar?
Dat is (nog) niet bevestigd maar stap je zelf eerder over dan zit je een jaar vast.
Volgens mij is dat niet het geval wanneer Odido je migreert wanneer Tweak echt stopt.
Ik zou ondanks de prijs wel naar Freedom willen gaan, dan hou ik AON (Almere-Buiten) en kan ik eventueel de 5490 houden zodat er in principe technisch niets verandert.
Over hun 5530 lees ik minder goede dingen en die heeft minder poorten (3 lan, geen usb) maar wel wifi 6.
Jammer voor Odido die alles mag migreren en mij na een maand (of 2) kwijt is aan Freedom.
Dit valt binnen de periode van een jaarbetaling dus die zal Odido uit moeten dienen tot juni.
Andere providers hebben geen AON en dan weet ik niet wat de kwaliteit (bezetting) zal zijn.

Ik riskeer wel de bekende Odido (routing) problemen en 2x een overstap maar ik zit er niet een jaar aan vast.
Wat ik eigenlijk niet wil is dat Odido iets aan m'n glas aansluiting verandert, ik ga nu met glas de 5490 in en weet niet of dat bij hen gaat werken (zonder hun brol er tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
trbs schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:46:
Net even contact gehad met de helpdesk van Freedom.

Deze geven aan nog niet te weten wanneer ze in Almere kunnen gaan leveren.
En dat voor 8 April, de datum gecommuniceerd nu door Tweak/Odididio, wel eens niet zal gaan lukken voor Freedom... :-(
GEi schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:53:
Ik heb ook contact gehad met Freedom. Ze beweren dat ik niet zonder internet komt te zitten. Begin nu wel een beetje jeuk te krijgen... Heb gevraagd of ik niet in de maand maart over kan. Maar geen enkele toezegging..

In hoeverre zou Odido dit als eigenaar van zowel Tweak als Cambrium met dezelfde onduidelijkheid traineren? Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom Odido überhaupt (een deel van) het Cambrium netwerk verkoopt aan een concurrent als Fiber Operator? Het lijkt niet een ACM besluit dat Odido het Cambrium netwerk moest verkopen? Niet dat ik klaag dat ik niet persé naar Odido moet, maar het hele process Tweak -> T-Mobile -> Odido is weinig helder en transparant.

Het kan natuurlijk vanuit Odido gunstig zijn om niet open te zijn in de hoop op meer zieltjes te winnen om alsnog van Tweak naar Odido te gaan i.p.v. een concurrent.

Aanvulling: Voor Leeuwarden nog geen teken van leven van Odido gehad. Het bericht over de jaarbetaling heb ik ook pas op 4 januari gekregen. De Wolden loopt daarop nog veel verder achter, als Odido daar überhaupt een technische oplossing voor heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Running_Cow op 05-03-2024 17:28 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50

Osxy

Holy crap on a cracker

Running_Cow schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:26:
[...]

[...]

[...]

In hoeverre zou Odido dit als eigenaar van zowel Tweak als Cambrium met dezelfde onduidelijkheid traineren? Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom Odido überhaupt (een deel van) het Cambrium netwerk verkoopt aan een concurrent als Fiber Operator? Het lijkt niet een ACM besluit dat Odido het Cambrium netwerk moest verkopen? Niet dat ik klaag dat ik niet persé naar Odido moet, maar het hele process Tweak -> T-Mobile -> Odido is weinig helder en transparant.

Het kan natuurlijk vanuit Odido gunstig zijn om niet open te zijn in de hoop op meer zieltjes te winnen om alsnog van Tweak naar Odido te gaan i.p.v. een concurrent.
Dat is dus precies wel het geval, ACM heeft dit opgelegd.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
Osxy schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Heb je daar een linkje voor? Kan zijn dat ik dat gemist heb....

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:17

Dat mag volgens mij niet, als "Tweak/Odido" klanten migreert teken je geen nieuw contract en kan je er nooit weer een jaar aan vast zitten. Dan is het altijd per maand opzegbaar.

Is natuurlijk anders als je op hun mail reageert en ingaat op "het nieuwe aanbod", voor wat extra snelheid / korting / whatever... Dan zullen ze je vast laten tekenen voor een nieuw jaar contract.

Gezien ik nu zelf alles direct aan een UDM heb hangen (en heel tevreden ben met die setup) zit ik niet te wachten op een overschakeling naar Odido/GPON, een monteur die dan weer dingen moet doen, dubbele apparatuur, eventueel nieuw optic kopen voor UDM en daarna weer terug naar AON met Freedom...

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Osxy schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Er is niets te vinden van een ACM aanvraag voor goedkeuring van deze overname. Geen concentratiebesluit, helemaal niks.
Volgens mij was dit ook niet ACM gereguleerd en is de verkoop van Cambrium gewoon een normale bedrijfseconomische beslissing van Odido. Twee netwerken tegelijk in de lucht houden is onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
Het blijft een aparte situatie. Twee netwerken in de lucht houden, dat hadden ze ook kunnen voorzien voordat ze Cambrium/Tweak zouden overnemen. Om een concurrent uit te weg te ruimen zou je eerder verwachten dat Odido het netwerk opheft i.p.v. verkopen aan een concurrent in hetzelfde gebied? De manier waarop Odido het nu aanpakt is ook onvoorspelbaar, er is 1 artikel op Tweakers geweest over het ophouden van Tweak waarvan je zou vermoeden dat Tweakers.net geld heeft ontvangen als een soort advertorial. Daarnaast is er in geen enkel draadje op Tweakers.net een medewerker ingestapt van Odido/Tweak als bedrijfsaccount om voor het gewenste klantenbestand van Tweak zieltjes te winnen. Het is en blijft een onduidelijke situatie die niet als een doordachte actie overkomt.

Maar goed, just my 2 cents.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
mvanderkruk schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Hmm beetje zorgwekkend. Ik ontvang helemaal niets en over een maand is het er dus al af... Qua datum niet gek, wel raar dat ik als klant daar niets van hoor...

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Jeru schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:13:
[...]

Hmm beetje zorgwekkend. Ik ontvang helemaal niets en over een maand is het er dus al af... Qua datum niet gek, wel raar dat ik als klant daar niets van hoor...
Afgelopen zomer totaal, 2 of 3 mails gehad om eerst naar T-Mobile te gaan (later Odido). Niets met die mails gedaan. Dan daarna telefoon T-Mobile/Odido om daar naar toe te stappen. Hier kon je al aanvoelen dat Tweak geen eeuwig bestaan had. Op dat moment was ik al gaan rondkijken. Die stijl bevalt mij niet, want nog geen jaar terug er veranderd niets zeggen dan is er toch wel een hele korte termijn visie geweest.

In okt in het nieuws dat Tweak 'ergens' begin 2024 stopt, wanneer geen idee (als het goed is ben je daarover geïnformeerd zo staat in het artikel).

Midden/Eind feb er komt weer voor 4de keer communicatie opgang de eerste mails gaan rond dat 2 of 9 april het echte einde is van Tweak. Het is nu maart. Dat het april is geworden is nog behoorlijk lang, dat noem ik geen begin 2024.

Dat je nog geen mail hebt gehad dan komt dat nog op 2 data alle Tweak klanten omzetten + monteur is niet realistisch.

Los van die mail dat het echt voorbij is (voor sommige al). Aangezien Tweak ging stoppen alleen geen idee wanneer. Wat is/was eigenlijk je plan. (Gedwongen) naar Odido of toch naar een andere provider?

En als ik lees
Ik weet niet hoeveel klanten ze nog bij Tweak over hebben, als alle klanten op 2 en 9 april omzetten dan hebben ze toch een peloton monteurs voor de 2de en 9de hebben ingepland/ingehuurd van heb ik jou of niet?

Aangezien ze dus overal naar binnen moeten.

Zie Tweak site
Wat gebeurt er als ik nu niet op het aanbod inga?
Voor nu niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft vooralsnog werken tot je een keuze hebt gemaakt. We laten je weten waneer Tweak definitief stopt en wat er dan verandert.
De mail komt nog dus.

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 06-03-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-07 17:21
Ik heb ook geen mail ontvangen hierover. Wel een jaarcontract tot 1 mei. Hebben ze iets gecommuniceerd over hoe ze dat doen met jaarklanten? Betalen ze de rest automatisch terug of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Running_Cow schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:08:
Het blijft een aparte situatie. Twee netwerken in de lucht houden, dat hadden ze ook kunnen voorzien voordat ze Cambrium/Tweak zouden overnemen. Om een concurrent uit te weg te ruimen zou je eerder verwachten dat Odido het netwerk opheft i.p.v. verkopen aan een concurrent in hetzelfde gebied? De manier waarop Odido het nu aanpakt is ook onvoorspelbaar, er is 1 artikel op Tweakers geweest over het ophouden van Tweak waarvan je zou vermoeden dat Tweakers.net geld heeft ontvangen als een soort advertorial. Daarnaast is er in geen enkel draadje op Tweakers.net een medewerker ingestapt van Odido/Tweak als bedrijfsaccount om voor het gewenste klantenbestand van Tweak zieltjes te winnen. Het is en blijft een onduidelijke situatie die niet als een doordachte actie overkomt.

Maar goed, just my 2 cents.
Dat ben ik wel met je eens hoor. Dat je als overnemende partij daarna het Coanet ontmantelt klinkt een stuk logischer dan dat je het verkoopt aan een concurrent. Je zou zeggen: waarom heb je dan die partij überhaupt overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Trapezoid schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:38:
Ik heb ook geen mail ontvangen hierover. Wel een jaarcontract tot 1 mei. Hebben ze iets gecommuniceerd over hoe ze dat doen met jaarklanten? Betalen ze de rest automatisch terug of?
Zie Tweak site
Hoe zit het met de terugbetaling van mijn lopende jaarbetaling?
De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.
En als je al langer dan 1 jaar klant bent bij Tweak is het geen jaarcontract maar een jaarbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:01
Barre73 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:40:
[...]
Dat ben ik wel met je eens hoor. Dat je als overnemende partij daarna het Coanet ontmantelt klinkt een stuk logischer dan dat je het verkoopt aan een concurrent. Je zou zeggen: waarom heb je dan die partij überhaupt overgenomen?
Ik denk dat Odido (T-Mobile) alleen geïnteresseerd was in de klanten van Tweak en niet in de onderliggende infrastructuur. Ze migreren alle klanten immers naar hun eigen dienstverlening.

Op Coanet was ook nog een andere (wholesale)klant actief, namelijk Freedom. Coanet ontmantelen zou betekenen dat je deze klanten ook niet meer kunt bedienen. Dan kun je Coanet beter verkopen, ben je ook ineens van alle (inkoop)contracten van het complete Coanet af (inclusief racks in datacentra en darkfiber routes) af.
Pagina: 1 ... 108 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.