Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
De oude Zyxel router mocht ik houden.Realtec schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:44:
[...]
Hoe zit dat met de router houden? Zelf geeft tweak aan dat je alleen de router mag houden als je naar Odido gaat. Maar lees hier dat veel mensen de router mogen houden zelfs wanneer ze verkassen naar een andere provider. Of zijn het de oude Zyxel routers die je mag houden? Of ligt het maar aan de medewerker die dat voor je bepaald? Klinkt beetje inconsistent en oneerlijk.
En in mijn geval, F1 TV pro was 1 van de bedrijven die dacht dat ik uit Moldavië kwam.
Ze hebben zich misschien bedacht. Blijven volhouden zie:Realtec schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:44:
[...]
Hoe zit dat met de router houden? Zelf geeft tweak aan dat je alleen de router mag houden als je naar Odido gaat. Maar lees hier dat veel mensen de router mogen houden zelfs wanneer ze verkassen naar een andere provider. Of zijn het de oude Zyxel routers die je mag houden? Of ligt het maar aan de medewerker die dat voor je bepaald? Klinkt beetje inconsistent en oneerlijk.
Joop_Klepzeiker in "[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1"
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Hier (Almere Tweak verbinding) geen probleem om deze site te bezoeken…hjvg schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:54:
meer mensen op een tweak verbinding die https://www.ticketmaster.nl/ niet kunnen bekijken?
31-1-2024 update: op mijn iPad via Safari wordt ik nu ook geblokkeerd (suspended), echter via Chrome op de iPad kan ik de site nog wel gewoon raadplegen…hangt dit dus ook nog van je browser af?
[ Voor 26% gewijzigd door Jan Driebeen op 31-01-2024 19:20 ]
Hier Almere Tweak wel, maar ik zit achter een VPN.Jan Driebeen schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:56:
[...]
Hier (Almere Tweak verbinding) geen probleem om deze site te bezoeken…
Zet ik die uit dan werkt het overigens wel gewoon.
I have stability. The ability to stab.
Jup, kan de website ook niet bekijkenhjvg schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:54:
meer mensen op een tweak verbinding die https://www.ticketmaster.nl/ niet kunnen bekijken?
Lijkt me niet dat verkeer ergens wordt geblokt…
Of krijg je ipv6 adres terug en de ipv6 werkt niet goed?
Al met al erg vlekkeloos verlopen en ben ik nu Tweak af.
Ik wilde net toevallig hetzelfde posten, want ik ben overgestapt van Tweak naar Odido. Begin december aangemeld en 5 jan is het tweak abo stopgezet en sinds 6 januari zit ik dus bij odido (door monteur afgesloten bij tweak en aangesloten bij odido) Ook ik heb , na bijna een maand, nog geen creditnota gezien.BoeHoe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:26:
15 december overgestapt naar Glasnet. Had een jaarabonnement bij Tweak die half oktober in is gegaan. Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen van Tweak en ook nog geen geld. Wel afgesproken met Tweak dat we de router houden. Al diverse keren gebeld met Tweak om te vragen waar ons geld blijft maar krijg dan een wazige reactie van, daar mogen we 60 dagen over doen. Kan daar niets over vinden in de algemene voorwaarden.
Iemand een idee wanneer we ons geld terug kunnen verwachten, wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb alleen de mediaconverter in bruikleen gehad van Tweak.
Ik heb ze 2 weken geleden gebeld en gevraagd wat ik met de oude mediaconverter moest doen? Waar kon ik het naar toe sturen?) en wanneer ik de creditnota zou krijgen. Ik heb iin okt 2023 net voor een jaar vooruitbetaald a 440 euro. En daarvan dus maar 2 maanden gebruikt. Ik krijg dus nog best een redelijk bedrag terug.
Ze zeiden dat ik hier een email over zou krijgen waar ik de mediaconverter naar terug zou kunnen sturen en dat dan ook het openstaande bedrag zou worden verrekend. Na een maand nog steeds niets over gehoord.
Same wtfhjvg schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:54:
Nog steeds geen bericht van tweak over opzeggen, KPN staat al klaar.
[ Voor 14% gewijzigd door 42dpi op 01-02-2024 21:39 ]
Si vis pacem, para bellum
Vandaag op kantoor gewerkt dus na thuiskomt even de gegevens ingevuld. Even een reset van de router en alles werkte.
De Glasvezel naar UTP omvormer/modem is hetzelfde gebleven, dus wat dat betreft geen klagen.
Wel jammer dat Tweak meteen na overstappen een brief stuurde je overgangsdatum is 5 februari. Terwijl je van glasnet te horen krijgt we kiezen een datum. Na een telefoontje van glasnet overgens samen maar alles op 5 februari laten staan zo moest het haast wel goed gaan.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Morgen komt de glasvezelmonteur je Odido aansluiting voor Internet + TV installeren. Het kan zijn dat in de ochtend je oude internetaanbieder de internetverbinding uit zet. Maar geen zorgen, je kan gratis gebruikmaken van internet via ons mobiele netwerk omdat je Odido Klantvoordeel hebt.
Sms <CODE> naar 2244 om 24 uur gebruik te maken van Unlimited internet op je mobiel. Kort daarna krijg je een activatie-sms en kan je direct in heel Nederland internetten via het Unlimited netwerk van Odido.
Hiervoor:
• Tweak 1000/1000
• AON
• Internet + bellen
• Fritzbox 5490
Nieuwe situatie:
• Odido 100/100
• GPON
• Internet + bellen
• Fritzbox 5490
Een tijd geleden had Odido al een fout gemaakt door de bestelling niet door te zetten omdat wij de monteur niet nodig vonden. Had toen al op de opleverdatum gebeld waarom er nog niks was omgezet. Toen kreeg ik te horen dat we de monteur hadden geannuleerd. Dat mocht niet, er moest iemand komen. Ik gaf aan dat we onze eigen router bleven gebruiken. Met veel moeite gingen ze handmatig de bestelling doorzetten. Een paar dagen later werden mijn ouders alsnog weer gebeld. Monteur was toch echt nodig.
Gisteren kwam de monteur. Heb zelf de Fritzbox al geprobeerd in te stellen maar er leek geen signaal binnen te komen. Deze lag er al een halve dag uit. Heb de Fritzbox wel zover mogelijk voorbereid. Toen de monteur kwam merkte hij al vrij snel dat er geen signaal was. Hij ging in de wijkcentrale kijken. Daar bleek de patch compleet te ontbreken. Dit heeft hij verholpen. Toch kwam er geen signaal binnen.
Je krijgt standaard een Zyxel router en media converter (GPON) en wat kabels mee. Blijkbaar is de glasvezelkabel die nu in de Fritzbox zat niet bruikbaar voor GPON. In de doos zat daar een andere kabel voor, die heeft de monteur aangesloten van het glasvezelpunt naar de media converter. Achteraf bleek dat deze nieuwe kabel dus defect was. Met een andere kabel kreeg hij wel signaal.
Volgens de monteur moet de mediaconverter er tussen (ondanks de glasvezelpoort op de FB).
Helaas wel een extra kastje nodig dus. Zag dat nieuwere Fritzbox modellen wel beide ondersteunen. Door op de FB een nieuw profiel aan te maken, internet binnen te laten komen via LAN1 en vlan 300 te gebruiken kreeg ik al vrij snel een IP. De Zyxel was niet nodig om verder te testen.AVM knowledge base:
De glasvezelaansluiting moet voldoen aan de norm ITU-T G.652 (AON). Gebruik op een passieve glasvezelaansluiting (ITU-T G.984, GPON) wordt niet ondersteund.
Nu het volgende. Het telefoonnummer omzetten. Er was wel wat informatie over te vinden van de gegevens die je kon invullen. Maar je had alleen nog een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Ingelogd via de website kon ik deze nergens vinden. Zelfs de slimme chatbot snapte de term SIP niet. Via de app van Odido was de SIP username te achterhalen. Wachtwoord aanpassen of opvragen was niet mogelijk.
Na een beetje zoeken was er ergens een Python script te vinden die je moest runnen wanneer je de Zyxel modem aan had gezet. Dus ik had de Fritzbox weer afgesloten, Zyxel aangesloten, verbonden met de Zyxel, script bekeken en gedraaid en ik kreeg een username en wachtwoord. De username kwam inderdaad overeen met die in de app. Username en wachtwoord als laatste puzzelstukje ingevuld en ook was de telefonie omgezet.
Al met al, alles behalve een soepele overgang maar het is klaar
Niet dat ik haast heb, Tweak en jaarabonnement lopen nog door, maar vraag mij het gewoon af
[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 10-02-2024 14:59 ]
/dev/null
Same here, sinds de pre-order 26 nov geen teken van leven meer gezien.I_stealth_I schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:57:
Iemand al eens wat gehoord van een Freedom bestelling in Cambrium gebied? Ik heb een bestelling geplaatst maanden geleden, maar het blijft nog heel erg stil in Leeuwarden. Kennelijk is de overname of ombouw nog niet rond?
Niet dat ik haast heb, Tweak en jaarabonnement lopen nog door, maar vraag mij het gewoon af
Ook geen haast verder maar een keer een update zou wel fijn zijn
Paar keer mail gehad? als in, status updates?GEi schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:39:
Hier ook wachtende op Freedom. Al wel een paar keer een mail gehad. Heb ook al een domein en kan als ik wil de mail al overzetten naar Freedom. Maar hier in 053 nog naar tevredenheid aan Tweak verbonden.
Zit hier ook nog te wachten, sinds 30-12 overgestapt, maar als ze zeggen 60 dagen dan heb je daar toch je antwoord.BoeHoe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:26:
15 december overgestapt naar Glasnet. Had een jaarabonnement bij Tweak die half oktober in is gegaan. Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen van Tweak en ook nog geen geld. Wel afgesproken met Tweak dat we de router houden. Al diverse keren gebeld met Tweak om te vragen waar ons geld blijft maar krijg dan een wazige reactie van, daar mogen we 60 dagen over doen. Kan daar niets over vinden in de algemene voorwaarden.
Iemand een idee wanneer we ons geld terug kunnen verwachten, wat zijn jullie ervaringen?
[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 11-02-2024 16:26 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Het zijn meer van dit soort mailtjes:Realtec schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:51:
[...]
Paar keer mail gehad? als in, status updates?
Beste Jan,
Je hebt onlangs een pre-order geplaatst. Het kan nog even duren voordat je een internetverbinding hebt via Freedom. Maar geen zorgen, je ontvangt van ons direct een mailtje zodra bekend is vanaf welk moment we kunnen starten met het leveren van de internetverbinding.
Gebruik deze wachttijd om je mail alvast over te zetten
Je hebt al toegang tot je e-mailaccount van Freedom en kunt alvast rustig alles overzetten naar je nieuwe e-mailadres. Ook kun je vrienden, kennissen en familie alvast op de hoogte stellen. Je vindt hier een handige pagina met alle informatie.
Wil je wat meer informatie over de aanleg van jouw glasvezelnetwerk? Bekijk dan de website van de partij die glasvezel bij jou aanlegt.
Met vriendelijke groet,
Team Freedom
Ik wacht daarom ook rustig af, de Tweak verbinding werkt nog steeds naar tevredenheid
Ik kan ook ticketmaster en reddit niet bezoeken. Ik heb een check gedaan bij https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx en nu ook nog maar eens bij https://dnschecker.org/ip-blacklist-checker.phphjvg schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:54:
Mijn ip staat op sorbs.net. Ik kon bij de betreffende blacklist waar ik op sta niet zelf mijn ip de-listen. Het hele block (82.197.204.0/22) is blacklisted op sorbs.net (zo'n 1000 ip adressen)
Ik krijg de melding dat de administrator van de ISP dit moet doen (Tweak dus). Ik heb gisteren al een mail gestuurd naar tweak. Alleen kwam die niet vanaf het bij tweak bekende e-mailadres vandaan. Dan nemen ze de e-mail niet in behandeling. Zojuist heb ik de mail opnieuw verstuurd.
Ik weet niet of dit het probleem is omdat deze blacklists me meer bedoeld lijken te zijn als ip adressen waar spam mail vanaf verstuurd wordt en gebruikt worden bij spam filters en ik vraag me af of websites dit soort lijsten gebruiken om bezoekers te blocken.
Zodra ik bericht heb laat ik het hier wel weten. Ik heb dus alleen nog geen melding gemaakt van spfbl.net waar mijn ip ook op staat.
Staan jullie ip adres ook vermeld op deze sites? Ik ben wel benieuwd of dit er iets mee te maken kan hebben.
Yep. Hier ook al een tijd geen Ticketmaster en Reddit. Ook op de Sorbs blacklistMrQcue schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:42:
[...]
Ik kan ook ticketmaster en reddit niet bezoeken. Ik heb een check gedaan bij https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx en nu ook nog maar eens bij https://dnschecker.org/ip-blacklist-checker.php
Mijn ip staat op sorbs.net. Ik kon bij de betreffende blacklist waar ik op sta niet zelf mijn ip de-listen. Het hele block (82.197.204.0/22) is blacklisted op sorbs.net (zo'n 1000 ip adressen)
Ik krijg de melding dat de administrator van de ISP dit moet doen (Tweak dus). Ik heb gisteren al een mail gestuurd naar tweak. Alleen kwam die niet vanaf het bij tweak bekende e-mailadres vandaan. Dan nemen ze de e-mail niet in behandeling. Zojuist heb ik de mail opnieuw verstuurd.
Ik weet niet of dit het probleem is omdat deze blacklists me meer bedoeld lijken te zijn als ip adressen waar spam mail vanaf verstuurd wordt en gebruikt worden bij spam filters en ik vraag me af of websites dit soort lijsten gebruiken om bezoekers te blocken.
Zodra ik bericht heb laat ik het hier wel weten. Ik heb dus alleen nog geen melding gemaakt van spfbl.net waar mijn ip ook op staat.
Staan jullie ip adres ook vermeld op deze sites? Ik ben wel benieuwd of dit er iets mee te maken kan hebben.
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Ik heb zelfs deze mail niet ontvangenJan Driebeen schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:59:
[...]
Het zijn meer van dit soort mailtjes:
Beste Jan,
Je hebt onlangs een pre-order geplaatst. Het kan nog even duren voordat je een internetverbinding hebt via Freedom. Maar geen zorgen, je ontvangt van ons direct een mailtje zodra bekend is vanaf welk moment we kunnen starten met het leveren van de internetverbinding.
Gebruik deze wachttijd om je mail alvast over te zetten
Je hebt al toegang tot je e-mailaccount van Freedom en kunt alvast rustig alles overzetten naar je nieuwe e-mailadres. Ook kun je vrienden, kennissen en familie alvast op de hoogte stellen. Je vindt hier een handige pagina met alle informatie.
Wil je wat meer informatie over de aanleg van jouw glasvezelnetwerk? Bekijk dan de website van de partij die glasvezel bij jou aanlegt.
Met vriendelijke groet,
Team Freedom
Ik wacht daarom ook rustig af, de Tweak verbinding werkt nog steeds naar tevredenheid
Ik heb ook de Pre-order gedaan bij Freedom maar helaas schiet het niet echt op.
Voor nu wacht ik gewoon Tweak af.
Q1 2024 dus ze hebben nog 1.5 maandsimplemouse schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:53:
Is er al een einddatum bekend van Tweak?
Ik heb ook de Pre-order gedaan bij Freedom maar helaas schiet het niet echt op.
Voor nu wacht ik gewoon Tweak af.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ook nog helemaal niks gehoord verder dus ben benieuwd.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Blijkbaar nergens, heb alle email van Tweak nog even nagekeken en overal word gesproken van "begin 2024".hjvg schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:27:
Waar heb jij gelzen dat ze in Q1 stopen?
Volgens mij was het Odido die Q1 2024 communiceerd via de telefoon naar Tweak klanten.
odido heeft wel meerdere datums tegen klanten gezegd om ze te laten overstappen 1 januari riepen ze in december ook al eens van uit odidoRealtec schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:13:
[...]
Blijkbaar nergens, heb alle email van Tweak nog even nagekeken en overal word gesproken van "begin 2024".
Volgens mij was het Odido die Q1 2024 communiceerd via de telefoon naar Tweak klanten.
Ik heb ook alleen gelezen begin 2024. Daar zijn we nu wel een beetje voorbij maar zolang het werkt werkt het!
Als ik er langs loopt einde van de dag dan zitten er nog steeds medewerkers van Tweak/Cambrium daar op kantoor dus het zal nog wel even duren.simplemouse schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:04:
Duidelijk dan heb ik niks gemist.
Ik heb ook alleen gelezen begin 2024. Daar zijn we nu wel een beetje voorbij maar zolang het werkt werkt het!
Als einde tweak is stap ik zelf over op KPN enige rede daarvoor is maandelijks opzegbaar.
Si vis pacem, para bellum
maar mocht ik een reken en/of denk fout maken hoor ik het graag natuurlijk! )
Heb er wel serieus over nagedacht of ik dit wel echt naar Odido wilde. Maar net als enkele anderen hier zit ik ook in kamp, internet is net als stroom, maakt me niet veel uit hoe en wat. Ben zelf ook redelijk standaard klant met weinig speciale eisen dus zal het in de praktijk ook niet heel veel uit moeten maken.
Ik probeer het een jaar en als het echt nasty is dan zien we wel weer verder.
Heb overigens alleen Kpn en Ziggo meegenomen in het vergelijken en Odido was het goedkoopst (en bij ziggo ook nog een de beperkte upload.....niet eens iets wat ik super veel gebruik, maar als de bedragen vergelijkbaar zijn of duurder....tsja...)
verder had ik internet only, en nu weer tv erbij. Niet heel belangrijk maar mochten we dat vaker gaan gebruiken dan is Ziggo wellicht nog iets interessanter, volgens mij hebben die wel het beste aanbod/kwaliteit, maar mogelijk praat ik hier alleen de reclame and 'trust me bro' bronnen op verjaardagen na......
Over het terugsturen van de Tweakers hardware (volgens mij alleen het glasvezel 'modem' heb verder niets ...:S ) hoorde ik van een Odido medewerker 'dat ik de borg niet zou terugkrijgen' uh wut? Heb inmiddels wel een brief van Tweakers gekregen over terugsturen en dat de dozen aan me opgestuurd zouden worden hiervoor. Goed wanneer die arriveren ga ik tweak nog maar eens bellen en kijken wat ze zeggen, want geen borg terug betekent dat ik geen moeite hoef te doen om die zut terug te sturen lijkt me
10 second ninja DONE
Alleen die administratie bij Tweak is elke keer rampzalig geweest, niet normaal.
Het is maar goed dat ik hier dus even kijk. Zelf 18-dec de pre-order gedaan en verder alleen mail met "Jaarcontract" gekregen en 1 gratis domeinnaam.Realtec schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:57:
[...]
Same here, sinds de pre-order 26 nov geen teken van leven meer gezien.
Ook geen haast verder maar een keer een update zou wel fijn zijn
Verder is communicatie echt ver te zoeken. Dit in 053 gebied. Berichtje we zijn er mee bezig was fijn geweest want heb nu gevoel dat ik gewoon ben "vergeten".
[ Voor 21% gewijzigd door Vildhjarta op 16-02-2024 14:09 ]
Ik ben op 18 December overgestapt.. 61 dagen geleden.Greatsword schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:24:
[...]
Zit hier ook nog te wachten, sinds 30-12 overgestapt, maar als ze zeggen 60 dagen dan heb je daar toch je antwoord.
Tot op heden nog niets vernomen van Tweak over een terugbetaling (en welk bedrag).
Mijn abonnement was tot midden Juni. Ik had geen zin om het uit te zitten en zit nu bij Freedom via GPON, rechtstreeks op mijn UDM pro.
Je had allang moeten mailen is mijn mening, het is een bende wat administratie aangaat bij Tweak. Ik heb laten storneren (en gemeld) en vervolgens willen ze opnieuw afschrijven én terugstorten maar elke medewerker geeft een ander antwoord. Het is uiteindelijk goed gekomen maar niet dankzij het nadenken bij Tweak. Viel trouwens op dat ze vaak op zondag antwoorden, grijp je kansbadnews.nl schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:15:
[...]
Ik ben op 18 December overgestapt.. 61 dagen geleden.
Tot op heden nog niets vernomen van Tweak over een terugbetaling (en welk bedrag).
Mijn abonnement was tot midden Juni. Ik had geen zin om het uit te zitten en zit nu bij Freedom via GPON, rechtstreeks op mijn UDM pro.
Succes, vrees dat je het nodig gaat hebben.
En zo nog wat credits die op 'betaald' staan op 9-2-24 maar er is niets op mijn rekening te vinden.
De pdf's maar gedownload van alle gerommel, eens kijken of dit na het weekend verwerkt wordt want de bijbehorende emails zijn ook niet verzonden.
Ik ben sinds 15-12-2023 overgestapt naar Odido. In 'mijn Tweak' zie ik een creditnota van 17,08 Euro voor een halve maand , datum 14-2, betaald: 'Nee'.XallaX schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:35:
Ik zie in 'mijn Tweak' inmiddels wel de credit op 'betaald' staan voor de borg van 50 euro op 14-2-24.
En zo nog wat credits die op 'betaald' staan op 9-2-24 maar er is niets op mijn rekening te vinden.
De pdf's maar gedownload van alle gerommel, eens kijken of dit na het weekend verwerkt wordt want de bijbehorende emails zijn ook niet verzonden.
Lang geduurd, maar met een beetje geluk wordt het goed afgehandeld.
Ik heb te vroeg lopen klagen. Precies op 60 dagen hebben ze credit factuur aangemaakt. Er staat betaald, maar nog niets ontvangen hier..Pixelmagic schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:21:
[...]
Je had allang moeten mailen is mijn mening, het is een bende wat administratie aangaat bij Tweak. Ik heb laten storneren (en gemeld) en vervolgens willen ze opnieuw afschrijven én terugstorten maar elke medewerker geeft een ander antwoord. Het is uiteindelijk goed gekomen maar niet dankzij het nadenken bij Tweak. Viel trouwens op dat ze vaak op zondag antwoorden, grijp je kans![]()
Succes, vrees dat je het nodig gaat hebben.
Dus hopelijk snel de 155 euro op mijn rekening.
Thanks, zag niets meer in mijn tweak op mijn telefoon, maar wel via laptop..
Xs4all neemt.ook geen klanten aan maar mijn maat betaalt zijn facturen waar Xs4all op staat en de centen gaan gewoon naar KPN.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Tweak is nu ook al grotendeels vergelijkbaar, dat is al grotendeels geintegreerd in het Odido-netwerk.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ja dat heb ik gemerkt, voorheen gaf speedtest.net cambrium aan als provider maar dat is nu gewijzigd naar tweak als provider. Binnenkort staat er dus Odido.Chakotay schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:20:
@Sm0k3r het "zelfstandige" van xs4all is echter verdwenen, het is geen eigen netwerk met bijbehorende services meer. Je hebt dan gewoon een KPN-lijn met een xs4all-sticker op de factuur. Alles wat het de meerprijs waard maakte is niet meer.
Tweak is nu ook al grotendeels vergelijkbaar, dat is al grotendeels geintegreerd in het Odido-netwerk.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Tja... Odido zei ook dat Tweak Klanten niets te vrezen hadden van de overname.. dus liegen is ze niet echt onbekend ofzo.Sm0k3r schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:05:
Ik had ze gesproken en de persoon aan de lijn zei dat ze het ruim van te voren doorgeven wat de exacte stop datum is van Tweak. Ik blijf nu nog gewoon rustig doorgaan met Tweak en hoop dat het een gevalletje Xs4all wordt en dat Tweak blijft bestaan met als portomonnee Odido.
Xs4all neemt.ook geen klanten aan maar mijn maat betaalt zijn facturen waar Xs4all op staat en de centen gaan gewoon naar KPN.
Ik blijf ook doorgaan met Tweak, heb nog contract tot mei dus blijf sowieso wel hangen zolang het kan. Scheelt me een hoop geld met andere aanbieders en ben gewoon tevreden met wat ik heb. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik lekker kan blijven hangen, maar anders als ze netjes van te voren gaan aankondigen wat ermee gaat gebeuren, dan stap ik ergens rond die tijd wel over naar Freedom.
Ticketmaster: .nl .de en .be worden geblokkeerd. .co.uk werkt onder andere wel zonder problemen
Reddit: block
dahuasecurity.com: block
Behoorlijk irritant en ik ben bang dat ik nog tegen veel meer sites ga aanlopen die niet werken.
Toch maar even over nadenk of ik al vervroegd naar Glasnet ga.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Ah daar had ik van het weekend even niet bij stil gestaan... Ticketmaster idd een vage melding.Twazerty schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:04:
Mijn eerst plan was om het zo lang mogelijk te rekken bij Tweak. Mijn jaarcontract loopt nog tot juni. Echter weer een website waar de verbinding wordt geblokkeerd.
Ticketmaster: .nl .de en .be worden geblokkeerd. .co.uk werkt onder andere wel zonder problemen
Behoorlijk irritant en ik ben bang dat ik nog tegen veel meer sites ga aanlopen die niet werken.
Uiteindelijk via werk laptop werkte het wel maar die heeft een AO-VPN die vervolgens via KPN het www op gaat.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Interessant ja... Krijg via diverse sites inmiddels al captcha's bij iedere pagina die ik bezoek, waar ik dat normaliter alleen heb als ik een commerciële vpn gebruik... Had nog niet de link gelegd dat het een Tweak zou liggen...Twazerty schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:04:
Mijn eerst plan was om het zo lang mogelijk te rekken bij Tweak. Mijn jaarcontract loopt nog tot juni. Echter weer een website waar de verbinding wordt geblokkeerd.
Mijn reviews al gezien?
Inmiddels hebben we wat meer informatie... Het bedrijf welke voor Spie is aangenomen voor de aansluitingen van hoogbouw is failiet gegaan. Spie is druk op zoek naar een andere partij, ik kreeg dit antwoord op 16 januari:spijkerhoofd schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:53:
[...]
Herkenbaar, wij zijn een keer ingepland voor een schouw, ik ben thuis gebleven daarvoor, komt ie niet, ga je bellen, krijg je het antwoord "er waren teveel woningen ingepland", en wij bellen met Spie, nemen ze niet op want te druk
, E-Fiber en Tweak gaven elkaar de schuld, Waldijk had al in Februari aangesloten moeten zijn! De voorman van de huisaansluiter: "Normaal zijn we met 5 teams, nu met slechts 1". Gaat echt top daar.
"Deze week wordt waarschijnlijk de keus hierin gemaakt, en daarna moet de planning gemaakt worden."
Ik heb op 16 februari om een update gevraagd, helaas heb ik daar de volgende reactie op gekregen:
"Op dit moment is nog niet bekend wie de aanleg van Hoogbouw gaat oppakken in Uitgeest. De vraag staat al wel uit. Ik verwacht binnen twee weken meer te weten. Dit zullen wij dan ook aan u terugkoppelen."
Kortom dit gaat nog wel even duren
Ik realiseer mij dat dit een beetje off-topic is in het Tweak glasvezel topic. Maar dit bewijst maar wel weer dat (ook bij het afsluiten van een Tweak contract) je alsnog pittig lang kan wachten tot je met 1G over glas kan knallen.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Uiteindelijk heb ik een half uur a driekwartier gewn internet gehad en ging de overstap eigenlijk erg soepel.
Wel jammer dat Tweak voor de nieuwe maand nog een afschrijving heeft gedaan, maar dat zal ik vast volgende maand weer teruggestort krijgen.
Daar zou ik niet op rekenen. Bij mij zijn ze nu al twee maanden aan het nadenken over een terugstorting. Er staat inmiddels een creditnota in "mijn Tweak", maar op mijn rekening nog niets gezien.Tung-pi schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:57:
maar dat zal ik vast volgende maand weer teruggestort krijgen.
Dat zijn lekker bemoedigende woorden.. maargoed, het gaat zoals het gaat, over een maand maar eens klagen bij ze dan.gerritjan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:40:
[...]
Daar zou ik niet op rekenen. Bij mij zijn ze nu al twee maanden aan het nadenken over een terugstorting. Er staat inmiddels een creditnota in "mijn Tweak", maar op mijn rekening nog niets gezien.
Klopt je creditbedrag wel?gerritjan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:40:
[...]
Daar zou ik niet op rekenen. Bij mij zijn ze nu al twee maanden aan het nadenken over een terugstorting. Er staat inmiddels een creditnota in "mijn Tweak", maar op mijn rekening nog niets gezien.
Hier vandaag de volgende e-mail de deur uit gedaan:
Bezwaar credit factuur
Op 21-02-2024 heeft u bijgaande creditfactuur opgesteld. Hierbij wil ik bezwaar maken tegen de hoogte van deze creditfactuur van EUR 232,33.
De jaarbetaling bedroeg EUR 410,- De resterende periode was van 09-01-2024 t/m 30-08-2024. Dit betreft 235 dagen die resteerden die ik niet bij jullie heb afgenomen. Hierdoor kom ik uit op de volgende berekening: EUR 410,- / 365 x 235 = EUR 263,97.
Hierbij het verzoek om de creditfactuur aan te passen naar het juiste creditbedrag van EUR 263,97.
Graag ontvang ik uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Die denkt dat ik in USA zit en na handmatig NL selecteren de volgende melding op meerdere pagina's:
:strip_exif()/f/image/3ePxFqzwy1yVDLORfq3UPp8Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, maar gelukkig was ik al omgezet naar betalen per maand, dus 410/12 Euro. Ik krijg een halve maand terug dus 17 euro.
Succes met jouw creditnota, benieuwd wat Tweak ervan maakt.
Het is al vaker langsgekomen dat bij het opbreken van het jaarcontract de maandprijs gebruikt wordt. Oftewel, de laatste twee gratis maanden vallen weg. Je betaalt 41 per maand, als je daarmee gaat rekenen wat je had moeten betalen voor de maanden gebruik kom je uit op het bedrag wat je terug hebt gekregen.Chris499 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:09:
[...]
Klopt je creditbedrag wel?
Hier vandaag de volgende e-mail de deur uit gedaan:
Bezwaar credit factuur
Op 21-02-2024 heeft u bijgaande creditfactuur opgesteld. Hierbij wil ik bezwaar maken tegen de hoogte van deze creditfactuur van EUR 232,33.
De jaarbetaling bedroeg EUR 410,- De resterende periode was van 09-01-2024 t/m 30-08-2024. Dit betreft 235 dagen die resteerden die ik niet bij jullie heb afgenomen. Hierdoor kom ik uit op de volgende berekening: EUR 410,- / 365 x 235 = EUR 263,97.
Hierbij het verzoek om de creditfactuur aan te passen naar het juiste creditbedrag van EUR 263,97.
Graag ontvang ik uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Had dit ook in het forum gelezen. Maar ik ga hier niet zomaar mee akkoord.BobV schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:07:
[...]
Het is al vaker langsgekomen dat bij het opbreken van het jaarcontract de maandprijs gebruikt wordt. Oftewel, de laatste twee gratis maanden vallen weg. Je betaalt 41 per maand, als je daarmee gaat rekenen wat je had moeten betalen voor de maanden gebruik kom je uit op het bedrag wat je terug hebt gekregen.
Ze hadden ook 3 vriendendeals vergeten. Dat is inmiddels al gecorrigeerd.
Als in: je wordt geforceerd overgezet terwijl je niks bij Odido hebt aangevraagd?Lennyz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:02:
Zojuist een wazig mailtje dat ik overgezet wordt op Odido en dat Tweak definitief stopt per 2-4-2024. Geen communicatie op welk abonnement ik dan zou worden overgezet (als ze dat al zouden kunnen doen). Enkel een soort aanbieding in de mail voor als ik nu zou overstappen.
Ja klopt. Dat is al bijzonder en geen duidelijke informatie over op welk abonnement, welke kosten en voorwaarden.Falcon93 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:10:
[...]
Als in: je wordt geforceerd overgezet terwijl je niks bij Odido hebt aangevraagd?
Des te meer reden om over te stappen toch? Of verwacht je straks echt voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten als je nu niks doet?Lennyz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:20:
[...]
Ja klopt. Dat is al bijzonder en geen duidelijke informatie over op welk abonnement, welke kosten en voorwaarden.
Hier in Almere die mail (nog) niet gehad...Lennyz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:02:
Zojuist een wazig mailtje dat ik overgezet wordt op Odido en dat Tweak definitief stopt per 2-4-2024. Geen communicatie op welk abonnement ik dan zou worden overgezet (als ze dat al zouden kunnen doen). Enkel een soort aanbieding in de mail voor als ik nu zou overstappen.
Je zit te dicht bij het vuur. Hun hoofdkantoor zit ook in Almere en ze zijn bang dat je morgen bij ze op de stoep staat als ze het slechte nieuws aan je doorgevenCsotranme schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:17:
[...]
Hier in Almere die mail (nog) niet gehad...

Hoe kom je er nu weer bij met dat dubbeltje op de eerste rang. Ik heb het toch over de onduidelijke manier van communiceren.Chris499 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:13:
[...]
Des te meer reden om over te stappen toch? Of verwacht je straks echt voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten als je nu niks doet?
maar geen inhoudelijke info over wat hoe en wanneer tegen welk bedrag of wat dan ook ,
ik heb hier nog een fritzbox 5490 die ik niet kwijt wil omdat ik een hele trits functies daarvan gebruik en ook niet zonder wil komen te zitten , dat wordt dus nog feest de komende tijd ..
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Tweak communiceerd al minimaal 4 maanden dat de stekker er begin 2024 uit gaat. Als je blijft zitten kun je een dergelijke e-mail ontvangen. Er zijn toch genoeg kansen geweest om over te stappen.Lennyz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:26:
[...]
Hoe kom je er nu weer bij met dat dubbeltje op de eerste rang. Ik heb het toch over de onduidelijke manier van communiceren.
Mogelijk verwacht je dat de zitten blijvers een spotgoedkope aanbieding krijgen? Omdat ze anders niet weten wat ze met hun rest klanten aan moeten.
Als je het er niet op aan wilt laten komen, dan is dit toch hét (laatste) moment om in actie te komen? Andere provider zoeken waar je met je 5490 verder kan (al dan niet achter een ander modem), Tweak opzeggen, doorgeven dat je je modem wilt houden en over een maand is het geregeld. Op JOUW voorwaarden en schema.Misterpc schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:33:
hmmm , hier in Aalten ook een niets zeggende mail gehad van tweak naar odido op 2-4-2024
maar geen inhoudelijke info over wat hoe en wanneer tegen welk bedrag of wat dan ook ,
ik heb hier nog een fritzbox 5490 die ik niet kwijt wil omdat ik een hele trits functies daarvan gebruik en ook niet zonder wil komen te zitten , dat wordt dus nog feest de komende tijd ..
Als je dit zo laat sudderen weet je, zo te zien aan de huidige communicatie van Tweak, zeker dat het voor je op een teleurstelling uitloopt.
Ik heb om deze reden in december en januari 2 lokaties preventief van Tweak omgezet naar Glasnet op een moment dat het mij uitkwam (niet Tweak of Odido), waarvan bij 1 de 5490 bleef staan.
Alles kan stuk.
Hier in Almere ook nog niets gehad..Csotranme schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:17:
[...]
Hier in Almere die mail (nog) niet gehad...
Deze zittenblijver verwacht helemaal geen aanbiedingen, ik wil zsm weg bij odido. het enige wat ik wil is een duidelijke opzegdatum. "begin 2024" is helemaal niet duidelijk, zo vaag als de pleuris en april is niet eens meer begin van het jaar. Ik wil al sinds augustus een datum zodat ik de overstap op orde kan maken. Dat die datum nu pas komt, net geen maand van te voren, is echt bizar kansloos. Net als dit hele gedoe al is geweest met hun "nee er verandert echt niets voor Tweak klanten" bullshit. Hoezo zou ik op een aanbieding wachten van een bedrijf dat zo ronduit kut met z'n klanten omgaat? Alle overige aanbiedingen zijn al geweest, daar gaat het dus totaal niet om. Rare aanname.Chris499 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:40:
[...]
Tweak communiceerd al minimaal 4 maanden dat de stekker er begin 2024 uit gaat. Als je blijft zitten kun je een dergelijke e-mail ontvangen. Er zijn toch genoeg kansen geweest om over te stappen.
Mogelijk verwacht je dat de zitten blijvers een spotgoedkope aanbieding krijgen? Omdat ze anders niet weten wat ze met hun rest klanten aan moeten.
Eensch, kansloze bende.SmurfLink schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:18:
[...]
Deze zittenblijver verwacht helemaal geen aanbiedingen, ik wil zsm weg bij odido. het enige wat ik wil is een duidelijke opzegdatum. "begin 2024" is helemaal niet duidelijk, zo vaag als de pleuris en april is niet eens meer begin van het jaar. Ik wil al sinds augustus een datum zodat ik de overstap op orde kan maken. Dat die datum nu pas komt, net geen maand van te voren, is echt bizar kansloos. Net als dit hele gedoe al is geweest met hun "nee er verandert echt niets voor Tweak klanten" bullshit. Hoezo zou ik op een aanbieding wachten van een bedrijf dat zo ronduit kut met z'n klanten omgaat? Alle overige aanbiedingen zijn al geweest, daar gaat het dus totaal niet om. Rare aanname.
Ik blijf tot het allerlaatste zitten. Al ben ik de laatste die ze eruit moeten trappen met grof geweld.
Ik wil wel een heldere eind datum minimaal 1 maand van te voren zodat ik op tijd Freedom kan aanvragen.
Als ze hem echt terug willen pleur ik hem persoonlijk over de schutting aan gruzelementen bij hun kantoor

Juist. Gewoon overstappen. Bijvoorbeeld Glasnet is veel aantrekkelijker dan een partij als Odido.SmurfLink schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:18:
[...]
Deze zittenblijver verwacht helemaal geen aanbiedingen, ik wil zsm weg bij odido. het enige wat ik wil is een duidelijke opzegdatum. "begin 2024" is helemaal niet duidelijk, zo vaag als de pleuris en april is niet eens meer begin van het jaar. Ik wil al sinds augustus een datum zodat ik de overstap op orde kan maken. Dat die datum nu pas komt, net geen maand van te voren, is echt bizar kansloos. Net als dit hele gedoe al is geweest met hun "nee er verandert echt niets voor Tweak klanten" bullshit. Hoezo zou ik op een aanbieding wachten van een bedrijf dat zo ronduit kut met z'n klanten omgaat? Alle overige aanbiedingen zijn al geweest, daar gaat het dus totaal niet om. Rare aanname.
Tweak heeft niets meer te verliezen, dus een onredelijke bonjour is niets minder dan was te verwachten.
Wat let je, actie! 😉
Ze willen de Fritzbox niet terug. Het kost je alleen de borg. Dat is herhaaldelijk op het forum aangegeven.Csotranme schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:24:
Mijn fritzbox hou ik wel mooi overigens.
Als ze hem echt terug willen pleur ik hem persoonlijk over de schutting aan gruzelementen bij hun kantoor
Hoe langer je bij Tweak blijft zitten (zover dat nog bestaat) hoe meer inkomsten je nu al voor Odido aan het genereren bent. Alle inkomsten en vermogen gaan straks gewoon over in het grootboek van Odido, zover dat niet al is gedaan.
Geld. Ik heb nog een goedkoop contract tot mei. Dat zit ik graag uit.. scheelt me ff 30 euro per maand ofzo.Chris499 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:42:
[...]
Juist. Gewoon overstappen. Bijvoorbeeld Glasnet is veel aantrekkelijker dan een partij als Odido.
Tweak heeft niets meer te verliezen, dus een onredelijke bonjour is niets minder dan was te verwachten.
Wat let je, actie! 😉
Overstap is al uitgezocht, ik ga naar Freedom. Maarja da's duurder per maand dus daarom zing ik het zo lang mogelijk uit.
Ik snap je reden heel goed. Maar hoop niet dat je straks opeens zonder internet zit. Voor zover ze dat juridisch zouden mogen flikken.SmurfLink schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:51:
[...]
Geld. Ik heb nog een goedkoop contract tot mei. Dat zit ik graag uit.. scheelt me ff 30 euro per maand ofzo.
Overstap is al uitgezocht, ik ga naar Freedom. Maarja da's duurder per maand dus daarom zing ik het zo lang mogelijk uit.
Bij mij was de overstap een stuk aantrekkelijker. Ik betaal nu €37,50 per maand en kreeg ook nog een welkomskorting van €75,-. Tot nu toe heel tevreden bij Glasnet.
en ja ik wacht nog zit in de laatste 2 maanden van mijn jaar betaling en met hun verkenings kunsten zou het nu weg gaan geld kosten.
ook kunnen we hier in de wolden nog niet zo heel lang overstappen.
Het is een beetje wisselend wat ze willen lees ik hier juist.Chris499 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:49:
[...]
Ze willen de Fritzbox niet terug. Het kost je alleen de borg. Dat is herhaaldelijk op het forum aangegeven.
Hoe langer je bij Tweak blijft zitten (zover dat nog bestaat) hoe meer inkomsten je nu al voor Odido aan het genereren bent. Alle inkomsten en vermogen gaan straks gewoon over in het grootboek van Odido, zover dat niet al is gedaan.
En die inkomsten voor Odido kan me dan weer weinig schelen.
Ik blijf bij Tweak zolang het kan. Over gaan naar Odildo doe ik dan weer zeker niet.
Principe kwestie hier. Ik blijf zitten tot het bittere einde.
Nogmaals je leest mijn reactie niet goed. Ik geef aan dat het een totaal onduidelijke e-mail is op welk abonnement ik word overgezet, wat de kosten zullen zijn en de voorwaarden. Dat Tweak op een gegeven moment stopt was onvermijdelijk.Chris499 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:40:
[...]
Tweak communiceerd al minimaal 4 maanden dat de stekker er begin 2024 uit gaat. Als je blijft zitten kun je een dergelijke e-mail ontvangen. Er zijn toch genoeg kansen geweest om over te stappen.
Heeft uiteindelijk iets meer dan een maand geduurd. Nu helemaal van Odildo verlost.
De champagne kan open.
Hierbij in andere woorden vertaald, aangezien je het blijkbaar toch nog niet begrijpt.Lennyz schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:07:
[...]
Nogmaals je leest mijn reactie niet goed. Ik geef aan dat het een totaal onduidelijke e-mail is op welk abonnement ik word overgezet, wat de kosten zullen zijn en de voorwaarden. Dat Tweak op een gegeven moment stopt was onvermijdelijk.
Een zinkend schip met een beschadigde radar communiceerd niet of nauwelijks. Oftewel: de pr afdeling is al de laan uitgestuurd.
Blijven zitten is je goed recht. Maar ik adviseer je het verwachtingspatroon betreft de communicatie van Tweak aan te passen. Dat voorkomt toekomstige teleur stelling.
uhm?Chris499 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:33:
[...]
Hierbij in andere woorden vertaald, aangezien je het blijkbaar toch nog niet begrijpt.
Een zinkend schip met een beschadigde radar communiceerd niet of nauwelijks. Oftewel: de pr afdeling is al de laan uitgestuurd.
Blijven zitten is je goed recht. Maar ik adviseer je het verwachtingspatroon betreft de communicatie van Tweak aan te passen. Dat voorkomt toekomstige teleur stelling.
ik snap deze reactie niet echt.
dus je vind het prima dat tweak (eigenlijk odido) nu blijkbaar naar sommige klanten communiceert vanaf 2 april zit je bij ons (odido) wat je gaat betalen enzo dat zie je dan wel want mededelen we nu niet.
zoals je zegt ja tweak stopt maar tweak is niet failliet ze zijn over genomen door odido dus zou odido juist de communicatie op orde moeten hebben waneer ze de klanten echt gaan overzetten
Is het een contract of betaal je een aantal jaar per jaar? Dat is een jaarbetaling geen contract.vdlindenmark schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:50:
Ik heb nog niks gehoord vanuit tweak over 2 april. Mijn contract bij tweak loopt tot 2024-06-24. Mogelijk is het contract van diegene die nu al bericht hebben voor 2 april al verlopen?
Niet slecht. Mijn huidige Odido “Legacy Tweak Glasvezel Internet Only 1000 Mbit - Jaarproduct“ à 34,17 per maand is trouwens ook niet verkeerd. Het mooiste is, ik hoefde er niks voor te doen :-)Chris499 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:55:
Bij mij was de overstap een stuk aantrekkelijker. Ik betaal nu €37,50 per maand en kreeg ook nog een welkomskorting van €75,-. Tot nu toe heel tevreden bij Glasnet.
Ook een vast IPJaDatIsPeter schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 01:23:
[...]
Niet slecht. Mijn huidige Odido “Legacy Tweak Glasvezel Internet Only 1000 Mbit - Jaarproduct“ à 34,17 per maand is trouwens ook niet verkeerd. Het mooiste is, ik hoefde er niks voor te doen :-)
Ik heb niet gezegd dat ik het prima vind dat ze zo handelen. Wat ik wel gezegd heb is dat je niks meer van ze moet verwachten als je blijft zitten.hjvg schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:25:
[...]
uhm?
ik snap deze reactie niet echt.
dus je vind het prima dat tweak (eigenlijk odido) nu blijkbaar naar sommige klanten communiceert vanaf 2 april zit je bij ons (odido) wat je gaat betalen enzo dat zie je dan wel want mededelen we nu niet.
zoals je zegt ja tweak stopt maar tweak is niet failliet ze zijn over genomen door odido dus zou odido juist de communicatie op orde moeten hebben waneer ze de klanten echt gaan overzetten
Welke voordelen heeft volgens jou een vast IP allemaal?
Indien webserver, mail, vpn, ftp dien ik niet regelmatig cname aan te passen. Ja het is te lossen met dyndns maar dan zit er weer met een extra partij.Chris499 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:57:
[...]
Welke voordelen heeft volgens jou een vast IP allemaal?
Ik heb nu enkel een media converter van Tweak, dus geen modem of router er tussenhangen. Die zit vervolgens ingeprikt op mijn UniFi Dream Machine. Weet iemand of dat bij Odido op dezelfde manier kan blijven werken?
Ik zou het natuurlijk aan Tweak of Odido zelf kunnen vragen, maar ik wil nog even van de domme spelen dat ik de mail niet heb gelezen.
/f/image/tb2hDD5mvNOYbKqLGxfnD9cu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door robinvw1 op 24-02-2024 16:46 ]
Odido heeft in de meeste gebieden xsgpon of GPON. Tweak AON. Het is een andere techniek. Een AON converter werkt niet dan.robinvw1 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:44:
Ik heb nu enkel een media converter van Tweak, dus geen modem of router er tussenhangen. Die zit vervolgens ingeprikt op mijn UniFi Dream Machine. Weet iemand of dat bij Odido op dezelfde manier kan blijven werken?
Je krijgt een Huawei modem van Odido. Je zou natuurlijk zelf een modem of converter met je juiste techniek kunnen aanschaffen.
ik snap niet waarom we in joun ogen niets mogen verwachten van Odido?Chris499 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Ik heb niet gezegd dat ik het prima vind dat ze zo handelen. Wat ik wel gezegd heb is dat je niks meer van ze moet verwachten als je blijft zitten.
edit:
sinds de overname van tweak door odido is tweak gewoon een dochter van odido.
Kpn heeft in het velden ook dochters gesloten hetnet,xs4all,telfort (zo even uit het hoofd)
Toen heeft kpn ook altijd netjes de communicatie naar de klanten van de dochter ondernemingen gedaan.
alle communicatie zoals de 2 april mail met een tweak logo word natuurlijk niet meer door tweak opgesteld maar door odido.
Ik zie gewoon niet in waarom je van hun (odido) dus geen normale communicatie zou mogen verwachten over welk abboenemnt ze jou naar overzetten
[ Voor 44% gewijzigd door hjvg op 24-02-2024 17:54 ]
dat... en er zit een verschil in tussen wat je "zou mogen verwachten" in de zin van goed ondernemerschaphjvg schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:42:
[...]
ik snap niet waarom we in joun ogen niets mogen verwachten van Odido?
edit:
Kpn heeft in het velden ook dochters gesloten hetnet,xs4all,telfort (zo even uit het hoofd)
Toen heeft kpn ook altijd netjes de communicatie naar de klanten van de dochter ondernemingen gedaan.
alle communicatie zoals de 2 april mail met een tweak logo word natuurlijk niet meer door tweak opgesteld maar door odido.
Ik zie gewoon niet in waarom je van hun (odido) dus geen normale communicatie zou mogen verwachten over welk abboenemnt ze jou naar overzetten
en wat je "zou mogen verwachten" in de zin van hoe Odido/Tweak nu daadwerkelijk handelt
Moet zeggen dat ik een maand van te voren voor gedwongen overstap wel erg kort vindt. Ik zie dit als dat Odido/Tweak zich niet gedraagt als wat van goed ondernemerschap verwacht mag worden. Vrees alleen dat de belangen te klein zijn (als je het op individueel niveau bekijkt en niet gezamenlijk) om ze daarvoor aansprakelijk te stellen.
Hier overigens nog geen brief of email gehad. Wellicht dat dat per (postcode) gebied verschild ?
Als Freedom nou snel zou kunnen starten met de levering dan ga ik wel ruzie maken met Odido/Tweak over die jaarkorting, borg, e.d.
Tweak is geen dochter van Odido. Tweak houdt straks op te bestaan. KPN maakte nog wel een paar jaar gebruik van z'n dochters. Dat is dus een andere situatie.hjvg schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:42:
[...]
ik snap niet waarom we in joun ogen niets mogen verwachten van Odido?
edit:
Je huidige voorwaarden lopen zeer waarschijnlijk gewoon door onder het bedrijf Odido aangezien ze geen wijzigingen hebben doorgegeven.
Als je hierover nog twijfelt en zorgen maakt kun je ze misschien beter even bellen?
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.