Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Het is hier al vaker voorbij gekomen. Het staat netjes in je contract, dat als je in een lopend jaar waarvoor je vooruit betaald hebt je contract opzegt, dat je dan met terugwerkende kracht alsnog de 41 euro per maand moet betalen en de korting van je jaarbetaling dus komt te vervallen.
Dat is ook een van de redenen dat ik nog lekker blijf zitten. Mijn jaarbetaling is altijd in februari, dus als ik nu opzeg zou ik in theorie nog moeten bijbetalen..

De vraag is vooral wat ze gaan doen zodra ze echt de stekker er uit trekken en vanuit hun kant het contract op gaan zeggen. Ik denk/vind niet dat ze het dan kunnen maken dat je korting komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathNebula
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-07 17:04
Sinds Tweak door Odido is overgenomen valt mijn internet elke dag op een willekeurig moment uit. In mijn Opnsense router staat dan de WAN ip adres op 0.0.0.0 en moet ik mijn router opnieuw opstarten. Vandaag moest dat een stuk of 5x voordat het weer werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
DeathNebula schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:44:
Sinds Tweak door Odido is overgenomen valt mijn internet elke dag op een willekeurig moment uit. In mijn Opnsense router staat dan de WAN ip adres op 0.0.0.0 en moet ik mijn router opnieuw opstarten. Vandaag moest dat een stuk of 5x voordat het weer werkte...
Ik heb die problemen (nog) niet. Heb je een statisch IP van ze?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Lijkt een beetje op wat ik met Tweak wel met enige regelmaat had. Soms dagenlang geen enkel probleem en soms wel 10x op een dag geen internet wat weer hersteld werd door die mediaconverter even uit en weer aan te doen.
Geen idee wat het WAN IP adres op zo'n moment was trouwens; had geen zin om er werk van te maken omdat toen de overname ook al bekend was en ik het even af wilde wachten wat het na een overstap zou doen.
En tot nu toe (nog maar een weekje) heb ik met Odido nog geen issues gehad.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathNebula
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-07 17:04
Csotranme schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:47:
[...]

Ik heb die problemen (nog) niet. Heb je een statisch IP van ze?
Ja, ik heb een statisch IP adres op het begin aangevraagd.
Over 2 weken komt de Odido monteur langs dus heb nu ook geen zin om er veel tijd in te steken. Vind het wel heel irritant worden de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
valt mijn internet elke dag op een willekeurig moment uit.
Geen last van. Zit bij Tweak.
Heb geen vast ip aangevraagd.
Gebruik sporadisch torrents of nieuwsgroepen.
Werk wel hele dagen overwegend thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06:31
Hier (Sittard) is de overstap van Tweak naar Odido ook erg soepel verlopen, zowel bij mezelf als bij m'n ouders. Ik heb begin november Odido gekozen en toen de keuze gemaakt om op 2 januari beide adressen te laten aansluiten, puur omdat ik het wel makkelijk vind om het contract in het begin van het jaar te laten beginnen.

Rond een uur of 10 hield het internet van Tweak ermee op en heb ik zelf de ONT en de ZyXel router van Odido aangesloten, zowel bij mezelf als bij m'n ouders. Tot m'n verbazing werkte het in beide gevallen onmiddellijk, de Guidion monteur heeft twee uur later op beide adressen de kabel 'schoongemaakt' en de verbinding getest en stond na 10 minuten weer buiten. Ik heb eigenlijk alleen wat gedoe met de WiFi-instellingen van m'n AP (Netgear Nighthawk R7800) gehad maar dat was m'n eigen schuld en is inmiddels ook opgelost.

Al bij al een soepele overgang, al heb ik sinds de overstap van Tweak niks meer gehoord.

[ Voor 6% gewijzigd door FSC1968 op 12-01-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-09 10:22
FSC1968 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:24:
Hier is de overstap van Tweak naar Odido ook erg soepel verlopen, zowel bij mezelf als bij m'n ouders. Ik heb begin november Odido gekozen en toen de keuze gemaakt om op 2 januari beide adressen te laten aansluiten, puur omdat ik het wel makkelijk vind om het contract in het begin van het jaar te laten beginnen.

Rond een uur of 10 hield het internet van Tweak ermee op en heb ik zelf de ONT en de ZyXel router van Odido aangesloten, zowel bij mezelf als bij m'n ouders. Tot m'n verbazing werkte het in beide gevallen onmiddellijk, de Guidion monteur heeft op beide adressen de kabel 'schoongemaakt' en de verbinding getest en stond na 10 minuten weer buiten. Al bij al is het soepel verlopen, ik heb alleen wat gedoe met de WiFi-instellingen van m'n AP (Netgear Nighthawk R7800) gehad maar ook dat is inmiddels opgelost.

Al bij al een soepele overgang, al heb ik sinds de overstap van Tweak niks meer gehoord.
Idem dito hier vandaag (11 januari 2024) in omgeving Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
DeathNebula schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:17:
[...]

Ja, ik heb een statisch IP adres op het begin aangevraagd.
Over 2 weken komt de Odido monteur langs dus heb nu ook geen zin om er veel tijd in te steken. Vind het wel heel irritant worden de laatste tijd.
Hmm welke regio dan? Ik zit Almere met vast IP en nergens last van.

Zit er niet iets fout of op 1 been in je infra? :+

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:57
Bergie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Lijkt een beetje op wat ik met Tweak wel met enige regelmaat had. Soms dagenlang geen enkel probleem en soms wel 10x op een dag geen internet wat weer hersteld werd door die mediaconverter even uit en weer aan te doen.
Geen idee wat het WAN IP adres op zo'n moment was trouwens; had geen zin om er werk van te maken omdat toen de overname ook al bekend was en ik het even af wilde wachten wat het na een overstap zou doen.
En tot nu toe (nog maar een weekje) heb ik met Odido nog geen issues gehad.
Heb ik een tijd terug ook gehad met Tweak (zit nog steeds op Tweak overigens, nog geen zin gehad om me ervanaf te laten jagen :) - is destijds opgelost door mijn Zyxel modem/router te vervangen door een Fritz!Box 5490 en de mediaconverter er tussenuit te halen (de glasvezel kon direct in de Fritz!Box).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

XallaX

Meow

Vanmorgen de verbinding met Tweak eruit, einde jaarcontract.
Gegevens van Glasnet in de Fritz 5590 gezet, herstart en hop, draaien.

Dag Tweak, bedankt voor de service en fijne verbinding.
Het waren een aantal fantastische jaren tot Odildo de boel kwam verpesten.

Update:
En we hebben de eerste bingo. Tweak stuurt een factuur voor de volgende maand internet.
En meteen een incasso erachteraan. Rekeningnummer inmiddels geblokkeerd en de incasso wordt ingetrokken. :( :( :(

[ Voor 29% gewijzigd door XallaX op 15-01-2024 21:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Als ik dit zo lees snap ik niet zo goed waarom mensen Odido belonen door daar te blijven.

Eerst neem je tweak over en dan verhoog je indirect flink de kosten door tweak te stoppen.

En wat doen mensen ze blijven.

Ik stap als het goed is over op glassnet. Ben benieuwd hoe dat gaat over ca 4 weken.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kevinp schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:36:
Als ik dit zo lees snap ik niet zo goed waarom mensen Odido belonen door daar te blijven.

Eerst neem je tweak over en dan verhoog je indirect flink de kosten door tweak te stoppen.

Ik stap als het goed is over op glassnet. Ben benieuwd hoe dat gaat over ca 4 weken.
Precies dit is voor mij ook de reden geweest om niet naar Odido over te stappen (en dat ook niet af te wachten), daarnaast de gebrekkige en tegenstrijdige info van medewerkers.
Ik ben op 2 lokaties inmiddels overgegaan naar Glasnet. 1x met bestaande Fritzbox van Tweak, 1x met eigen MikroTik router. Geen centje pijn. PPPoE gegevens ingevuld en direct werken. Over 1 lokatie heb ik nog wat heen en weer gemailt met Glasnet medewerker @aartvg, omdat het adres onvindbaar was. Dat was in een handomdraai gefixed.

Maar het is wel een afscheid hoor. Dag Tweak! Het waren leuke tijden.

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 16-01-2024 19:14 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Nu online

XallaX

Meow

Ja en dan de vraag wat er los van een incasso nog meer verkeerd kan gaan, inmiddels de reactie dat de opzegging de factuur gekruist heeft.. erg grappig, begin november direct opgezegd per einde contract en dat nu nog niet verwerkt?

En de medewerker die de opzegging en credit behandeld begon weer over een retourdoos... dacht dat we dat station ook al gepasseerd waren, ik krijg het nare gevoel dat het volgende probleem er alweer aankomt.
Als de modem toch terug moet gaan we maar gezellig in Almere de boel inleveren, cash borg terug dan geef ik het modem af, eerder niet.

UPDATE: de retourdoos is onderweg ... :(

-----

Ohja en leuk die combipakketten maar ik heb hier geen ontvangst van Odildo mobiel. Een baksteen met een touwtje werkt hier beter! Ze zijn al 10+ jaar te beroerd er een mast bij te plaatsen waardoor er hier een witte vlek zit op de dekkingskaart in mijn wijk. Al eerder met Odildo gehakt namelijk om van een 2 jarig contract af te komen vanwege geen dekking. Pas na een uitgebreid onderzoek en 3 maanden verder kwamen ze erachter dat het echt zo is en niet alleen hier in dit deel van mijn woonplaats ... en toen kreeg ik mijn gegijzelde telefoonnummer pas terug van Odildo. Dus nee, praat me niet over Odildo.

En voor wie wel gaat, check de overboeking eens op de lijnen? de routering? Wie herrinnert zich het verhaal nog dat alles ineens via T-Odildo Duitsland liep? Werd pas terug gedraaid toen half Nederland erover ging klagen. Leuk voor de downloaders onder ons als je daardoor onder de Duitse wetgeving valt!

Helemaal klaar met Odildo. Never nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45

ik denk dat ik ook niet overstap naar odido maar ik kan wel begrijpen dat mensen naar odidio gaan hier in de wolden is Odido 150 euro goedkoper dan de 2 de provider het eerste jaar.

dat is behoorlijk wat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Fair point. Het maakt uit in welke regio je zit en een groot verschil in euro's maakt dan mensen dan toch maar voor de goedkoopste kiezen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

XallaX schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:33:
[...]
UPDATE: de retourdoos is onderweg ... :(

[...]
Ik heb na ruim 2 maanden weg te zijn nog steeds geen retourdoos gehad... Denk niet dat die nog komt nu :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:34:
[...]

Ik heb na ruim 2 maanden weg te zijn nog steeds geen retourdoos gehad... Denk niet dat die nog komt nu :+
Ik ben al een tijdje over.. opeens deze week een retourdoos in de bus.

Alleen de oude zwarte zyxel en de mediaconverter hoeven ze niet terug, al het andere wel.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Chakotay schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:34:
[...]

Hij kwam bij mij ook bijna twee maanden na de overstap... terwijl het creditbedrag al op de rekening stond. Heb alles maar even goed op de foto gezet, want ben benieuwd hoe onze helden van DHL met dat krakkemikkige doosje omgaan waar de Fritzbox, mediabox met A/B en adapters allemaal in moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

LED-Maniak schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 00:36:
[...]

Ik ben al een tijdje over.. opeens deze week een retourdoos in de bus.

Alleen de oude zwarte zyxel en de mediaconverter hoeven ze niet terug, al het andere wel.
Hm, dat is het enige dat ik hier heb... Die zyxel is nooit geupgrade naar een Fritzbox.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
hjvg schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:46:
[...]

ik denk dat ik ook niet overstap naar odido maar ik kan wel begrijpen dat mensen naar odidio gaan hier in de wolden is Odido 150 euro goedkoper dan de 2 de provider het eerste jaar.

dat is behoorlijk wat geld
Internet only van glasnet is goedkoper dan Odido Gbit is 8*30 + 4*45 (dacht ik)
Glasnet is 12*37.50 + 25 (min 75 als je nog een beetje op tijd bent).

Glasnet is dus 20 euro goedkoper. En het jaar erna ook. Tenzij je weer van een Odido ding gebruik maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:56
Kevinp schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Glasnet is dus 20 euro goedkoper. En het jaar erna ook. Tenzij je weer van een Odido ding gebruik maakt.
Moet je wel de juiste postcode hebben. Glasnet kost bij mij 62,50 / maand voor 1 Gb.
Odido kost de eerste 10 maanden de helft van dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48
[...]

Kan ook per netwerk verschillen. Jij gaat waarschijnlijk uit van E-fiber terwijl anderen op een ander netwerk meer kosten maken. En dan kan een andere provider dan Glasnet weldegelijk goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
[...]

zoals de mensen hier boven ook zeggen het ligt heel erg aan je glasvezel netwerk

in de wolden kost glasnet internet 55,- euro per maand

(ik zit zelf vooral naar alles in 1 te kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:21
remco_k schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:06:
[...]

Precies dit is voor mij ook de reden geweest om niet naar Odido over te stappen (en dat ook niet af te wachten), daarnaast de gebrekkige en tegenstrijdige info van medewerkers.
Ik ben op 2 lokaties inmiddels overgegaan naar Glasnet. 1x met bestaande Fritzbox van Tweak, 1x met eigen MikroTik router. Geen centje pijn. PPPoE gegevens ingevuld en direct werken. Over 1 lokatie heb ik nog wat heen en weer gemailt met Glasnet medewerker @aartvg, omdat het adres onvindbaar was. Dat was in een handomdraai gefixed.

Maar het is wel een afscheid hoor. Dag Tweak! Het waren leuke tijden.
hallo,

Mag ik vragen of het een Fritzboxx 5490 kabelmodem was ? die je 1 op 1 kon gebruiken met wijzigen van de instellingen?

Hoor graag van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
Andros schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Kan ook per netwerk verschillen. Jij gaat waarschijnlijk uit van E-fiber terwijl anderen op een ander netwerk meer kosten maken. En dan kan een andere provider dan Glasnet weldegelijk goedkoper zijn.
Oke true. foutje aan mijn kant. Maar de rest van mijn statement blijft gelijk. Ik wil Odido niet steunen naar zo'n actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

brownyster schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:03:
[...]
hallo,

Mag ik vragen of het een Fritzboxx 5490 kabelmodem was ? die je 1 op 1 kon gebruiken met wijzigen van de instellingen?

Hoor graag van je.
Een 5490 inderdaad. Dat is overigens geen kabelmodem maar een glasvezel router.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:08
Puur vanwege de kosten toch in gegaan op het Odido voorstel. Dit jaar dan aan jaarlijkse kosten 440 euro. Precies het bedrag van Tweak. Na het jaar waarschijnlijk over naar wat anders. Duurder gaat het dan helaas sowieso worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:21
remco_k schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:43:
[...]

Een 5490 inderdaad. Dat is overigens geen kabelmodem maar een glasvezel router.
Excuus dat bedoelde ik ook thanx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Nu online

XallaX

Meow

The soap continues. Dreigen met afsluiten, lastig als je geen klant meer bent.
Maar achteraan gebeld en het wordt nagekeken. Wachten op de deurwaarder maar :+

Geachte heer,
Wij hebben moeten constateren dat een door ons uitgevoerde automatische incasso is teruggeboekt op uw verzoek.U heeft ons zover wij kunnen zien geen reden gegeven en verzoeken u daarom per omgaande contact met ons op te nemen om gezamelijk een oplossing te vinden.Heeft u de betaling zonder reden terug laten boeken dan verzoeken wij u per omgaande de betaling alsnog in orde te maken. U kunt ook gebruik maken van onderstaande Online Accept om direct en veilig via iDeal de factuur alnsog te betalen. Hier zijn eventueel kosten aan verbonden. Deze kosten worden meegenomen in de betaling. Het bedrag is derhalve hoger dan de normale termijn.

Wanneer u direct betaalt, voorkomt u een mogelijke afsluiting van uw verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 15-08 10:15
[...]

10x30 en 2x45.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Waarom ik Odido heb genomen? Het is de goedkoopste optie. Los van het tijdelijke voordeel (elk jaar wisselen ofzo vind ik teveel gedoe) is Odido 45 euro en aangezien vrouwlief toevallig bij Ben zit wordt dat dus 40 euro in de maand. Goedkoopste nummer 2 (KPN) is 52,50 hier (gigabit) of de pre-order bij Freedom voor 51.
Ik snap alle sentiment wel, maar ik heb (inmiddels) niet meer de illusie dat er providers zijn die echt "het beste met de klant voor hebben" of wat dan ook. Het zijn allemaal "boeven". Kijk maar juist naar het gemak waarmee Tweak de hele boel verkoopt zodra er een leuk bod wordt gedaan.
Internet is wat mij betreft net als stroom: het zal me een zorg zijn wie of wat het levert, of het nu groen, grijs of pimpelpaars is. Als het er maar is voor een zo goedkoop mogelijke prijs en zonder al teveel gedoe. Ik denk dat anno 2024 er ook niet veel verschil meer is in kwaliteit. Odido, Freedom, KPN, het zal allemaal 99% procent stabiel zijn en allemaal zullen ze af en toe een dipje hebben.
Ben ik blij met de overname van Tweak door Odido? Nee
Ga ik uit principe dan niet naar Odido en 150 euro per jaar meer betalen bij KPN (of 132 bij Freedom pre-order)? Nee sorry

(wellicht begin een cynische oude man te worden :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48
scrappy.doo schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:42:
[...]

Waarom ik Odido heb genomen? Het is de goedkoopste optie. Los van het tijdelijke voordeel (elk jaar wisselen ofzo vind ik teveel gedoe) is Odido 45 euro en aangezien vrouwlief toevallig bij Ben zit wordt dat dus 40 euro in de maand. Goedkoopste nummer 2 (KPN) is 52,50 hier (gigabit) of de pre-order bij Freedom voor 51.
Ik snap alle sentiment wel, maar ik heb (inmiddels) niet meer de illusie dat er providers zijn die echt "het beste met de klant voor hebben" of wat dan ook. Het zijn allemaal "boeven". Kijk maar juist naar het gemak waarmee Tweak de hele boel verkoopt zodra er een leuk bod wordt gedaan.
Internet is wat mij betreft net als stroom: het zal me een zorg zijn wie of wat het levert, of het nu groen, grijs of pimpelpaars is. Als het er maar is voor een zo goedkoop mogelijke prijs en zonder al teveel gedoe. Ik denk dat anno 2024 er ook niet veel verschil meer is in kwaliteit. Odido, Freedom, KPN, het zal allemaal 99% procent stabiel zijn en allemaal zullen ze af en toe een dipje hebben.
Ben ik blij met de overname van Tweak door Odido? Nee
Ga ik uit principe dan niet naar Odido en 150 euro per jaar meer betalen bij KPN (of 132 bij Freedom pre-order)? Nee sorry

(wellicht begin een cynische oude man te worden :? )
Begrijpelijk, het is ook een stukje acceptatie. Veel kleine providers zijn in de loop der jaren al overgenomen, bij Tweak is het niet anders en er gaan er nog meer volgen. Hier is een grote exodus geweest van Tweak naar Glasnet, binnen twee a drie jaar gaan we te horen krijgen dat Glasnet opgekocht wordt door groot bedrijf X en dat iedereen weer wat anders mag gaan zoeken. Op zich doenbaar als het om je eigen verbinding gaat maar ik had bv Tweak geregeld bij mijn pa en heb alles kunnen regelen omdat hij niet eens snapt wat een provider überhaupt is. Daarom is het nu Odido geworden, het geeft mij ook een zekerheid dat ik niet over twee jaar weer alles kan omgooien met discussies en gezeur tot gevolg. Jammer maar het zij zo, die zekerheid is mij meer waard dan het steunen van een kleine partij met een onzekere toekomst. En op deze manier gaan er straks gewoon vier providers over blijven: Odido, Delta, KPN en Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Andros schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:16:
[...]

En op deze manier gaan er straks gewoon vierdrie providers over blijven: Odido, Delta, KPN en Ziggo...
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:08
En als Ziggo en Odido nou ook nog even gaan fuseren, dan hebben we een mooie naam met ZiggOdido O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Okay. Vandaag liep mijn jaarabonnement af, en heb geen telefoon opgenomen met Odildo-spam op een nummer waar ze alleen zijn aangekomen door die uit het klantenbestand van Tweak te stelen.

Anyway, ik heb ook niet gereageerd verder op Tweak. Ik heb jaren geleden mijn modem bij ze op kantoor in Almere ingeleverd, dus ik heb ook niets meer van Tweak anders dan een internetverbinding. Ik kreeg dan inderdaad wel vandaag de eerste maandrekening om te voldoen, te weten 34,17. Ik had een jaarbetaling van 410 euro omdat ik "internet only" heb zonder telefoon, dat scheelde destijds 30 euro per jaar.

Ik ben benieuwd. Wel een pre-order aangemaakt bij Freedom, no way dat ik ergens anders heen ga. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Tweak zal heus een keer op zwart gaan, en de berichten over de overname van Cambrium door Fiber Operator hebben tot op heden ook nog geen nieuwe berichten opgeleverd?

Maar kijken wat de volgende stappen worden. Het maakt mij op zich niet uit als ik een paar dagen zonder internet zit om te kijken hoe lang ik Tweak kan rekken, laten we wel wezen: Het is best schappelijk dat ze het jaarbedrag/12 hebben gedaan, en ik nu op 1000 mbit zit nog via de oude Tweak verbinding voor 34,17 Euro per maand. Een experiment in als ik echt niets van mij laat horen :)

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:03
Ik heb echt nooit zo’n slecht bedrijf meegemaakt als Tweak. Geld inhouden zonder iets te leveren, afspraken niet nakomen, als je dan kan leveren het nog niet doen en vervolgens geen enkele uitleg geven waarom. Medewerkers die de beslissingen nemen en verantwoordelijkheid hebben krijg je niet te spreken.

Als alles standaard verloopt lijkt het prima te gaan bij Tweak maar bij uitzonderingen (zoals een verhuizing) is het echt een ramp.

Het vervelende is dat je als bedrijf gewoon alles lijkt te kunnen doen wat je wilt (zie alle reviews op internet) en het enige dat je als consumenten dan nog kan doen is tijdrovende en kostbare juridische stappen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Running_Cow schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:27:

Ik ben benieuwd. Wel een pre-order aangemaakt bij Freedom, no way dat ik ergens anders heen ga. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Tweak zal heus een keer op zwart gaan, en de berichten over de overname van Cambrium door Fiber Operator hebben tot op heden ook nog geen nieuwe berichten opgeleverd?
Ga ervan uit dat onderdeel van de overname van een gedeelte van het Cambrium/Tweak netwerk is dat Freedom/Fiber Operator daar niet de publiciteit over mag zoeken, Odido wil zoveel mogelijk klanten meenemen. Als Freedom klant op het Cambrium netwerk in Almere heb ik een email gekregen dat ze het geregeld hebben (er staat niet in dat Fiber Operator het netwerk overneemt, wel dat ik daar op gezet ga worden), in het andere geval had ik (of Freedom) waarschijnlijk een migratie naar FiberCrew in werking gezet (Een klant bewust op een storing af laten gaan is niet handig als je die klant binnen wil houden).

[ Voor 4% gewijzigd door joop99 op 20-01-2024 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:57
Matedeor schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:48:
Ik heb echt nooit zo’n slecht bedrijf meegemaakt als Tweak.
Idem dito. Blij dat Tweak niet meer bestaat. Zelden zo'n bij elkaar geraapt arrogante zooitje meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

joep03nl schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:20:
[...]

Idem dito. Blij dat Tweak niet meer bestaat. Zelden zo'n bij elkaar geraapt arrogante zooitje meegemaakt.
Toch grappig hoe de ervaringen kunnen verschillen :) Ik ga ze enorm missen. Ik had een technisch probleempje waar ze uitstekend mee hielpen.
De inzet van eigen routers/firewalls werd prima ondersteund.

Ook meerdere firewalls aan de buitenkant (dus meerdere IP's) via een switch aan de WAN kant was bij Tweak geen probleem, zelfs hulp hierbij.

Ik verwacht dit eigenlijk nergens terug te kunnen krijgen (althans niet voor een redelijk bedrag).
Voorlopig zit ik mijn tijd nog maar uit dus...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde heer. Altijd (ook in uitzonderingsgevallen) goed geholpen door Tweak en grote vrijheid in wat voor apparatuur je dan ook maar wilde gebruiken maar toch ook support als er dan eens iets mis wat (dan verschuilden ze zich niet by default achter " oooh je gebruikt eigen apparatuur. Doei" .

Kan dus alleen maar zeggen dat ik goede ervaringen met ze heb. Zelfs toen ik op Freedom was overgestapt (met belichting door Cambrium), was de support vanuit Cambrium uitmuntend (toen de switch in de PoP waar ik op zat PPPoE niet goed ingesteld had staan en mijn verbinding met Freedom dus niet lukte ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Ook eigenlijk goede ervaringen met Tweak gehad en als je liet weten dat er iets echt niet goed ging dan werd het ook opgelost. Zoals je wel vaker bij een kleine organisatie merkt zijn niet alle procedures stuk gekauwd en kost iets soms wel eens wat meer tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Volgens mij stond Tweak altijd bekend om hun slechte administratie, maar qua techniek en verbindingen was het wel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Zenix schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:40:
Volgens mij stond Tweak altijd bekend om hun slechte administratie, maar qua techniek en verbindingen was het wel altijd goed.
Die kan ik onderschrijven, wat een bende is de administratie zodra je geen jaar abonnement meer hebt.

Blijkbaar is boekhouden lastiger dan netwerkbeheer 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matedeor
Bij mij zeggen ze nu letterlijk dat ze een al betaald jaarabonnement (465 euro) niet meer terugbetalen omdat ze stoppen terwijl het abonnement ook nog loopt. Afgesproken (staat op de mail en ook telefonisch besproken) is dat ze het product bij verhuizing zouden leveren en dat kosten worden vergoed.

Wat je ook probeert om duidelijk te maken dat er afspraken over zijn gemaakt (ook e-fiber een aansluiting laten installeren op verzoek van Tweak en een verhuisformulier ingevuld) er wordt gewoon niet op ingegaan. Aangegeven wordt dit vanuit hogerhand in een overleg is besloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Matedeor op 21-01-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
Ik heb ook nooit problemen gehad met Tweak. Met eigen spullen, maakte ze niet uit. De geleverde Fritzbox had ik lang geleden ingeleverd (nooit uitgepakt).
Leverde IPv6 toen ik op hun forum hierom vroeg, en 2 dagen later actief.
Als je (negatieve) reviews leest, ging het altijd om TV (had ik niet), maar eigelijk nooit om issues met het werkelijke internet.

Jammer dat ze weg zijn. Ik houd ervan om bij een underdog te zitten die technische kennis zelf nog bezitten, en niet vanuit een draaiboek in een call center zitten om je vragen te beantwoorden.
Bij XS4all (zat ik daarvoor) moest je altijd eerst nog door de eerste lijns (die gedeeld werd met telfort en kpn) heen komen voor je een technische vraag kon stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matedeor
badnews.nl schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:12:
Ik heb ook nooit problemen gehad met Tweak. Met eigen spullen, maakte ze niet uit. De geleverde Fritzbox had ik lang geleden ingeleverd (nooit uitgepakt).
Leverde IPv6 toen ik op hun forum hierom vroeg, en 2 dagen later actief.
Als je (negatieve) reviews leest, ging het altijd om TV (had ik niet), maar eigelijk nooit om issues met het werkelijke internet.

Jammer dat ze weg zijn. Ik houd ervan om bij een underdog te zitten die technische kennis zelf nog bezitten, en niet vanuit een draaiboek in een call center zitten om je vragen te beantwoorden.
Bij XS4all (zat ik daarvoor) moest je altijd eerst nog door de eerste lijns (die gedeeld werd met telfort en kpn) heen komen voor je een technische vraag kon stellen
Dit is absoluut niet mijn ervaring met Tweak en de klantenservice. Ik heb het idee dat er vooral studenten werken (mensen met verantwoordelijkheid krijg je niet te spreken) en voordat je iemand aan lijn krijgt ben je een half uur verder.

De ervaringen op internet gaan ook vaak over de klantenservice, oplossen van problemen, het niet nakomen van afspraken en betalingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Matedeor op 21-01-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 15-08 10:15
Ik had altijd goede ervaringen met Tweak, maar nu met de overgang hoor en zie ik niets meer van ze. Ondanks belofte dat er een eindafrekening komt, waarbij ik nog geld zou moeten krijgen, is het stil, zie ik geen credit factuur in mijn account of wat dan ook. Ben sinds 1 december 2023 over. Opzeggen was al een maand eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
pendragon1 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:10:
Ik had altijd goede ervaringen met Tweak, maar nu met de overgang hoor en zie ik niets meer van ze. Ondanks belofte dat er een eindafrekening komt, waarbij ik nog geld zou moeten krijgen, is het stil, zie ik geen credit factuur in mijn account of wat dan ook. Ben sinds 1 december 2023 over. Opzeggen was al een maand eerder.
Ik heb van de week gebeld, ze hadden nog 3000 opzeggingen te verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Ik heb van de week gebeld, ze hadden nog 3000 opzeggingen te verwerken...
Geen idee hoeveel er al weg zijn miss al 2000?

Nog 3000 te gaan. Mooi 1/4de van de klanten kwijt :') :w

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Waarbij misschien wel een aanzienlijk deel een jaarbetaling vooruit had gedaan en nu binnen dat jaar vertrekt en er dus een verrekening moet worden gedaan (lees: terug storten). Zo is er voor mij c.a. 130 euro onderweg naar mijn bankrekening.

Ik hoop voor Odido dat ze rekening hebben gehouden met zulke grote getallen en terug betalingen.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 21-01-2024 20:37 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
RobbyTown schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:21:
[...]

Ik weet niet of het getal wat genoemd werd ook klopt, maar van wat ik hier de afgelopen maanden voorbij zag komen was al aardig wat, en lang niet iedereen meld dit op dit forum, of is hier actief.
Jammer dat het zo verlopen is, ik denk dat idido zich hier wel gruwelijk in vergist heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heeft eigenlijk iemand al enige vorm van een formele einddatum van Tweak gespot? :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:23:
[...]

Ik weet niet of het getal wat genoemd werd ook klopt, maar van wat ik hier de afgelopen maanden voorbij zag komen was al aardig wat, en lang niet iedereen meld dit op dit forum, of is hier actief.
Jammer dat het zo verlopen is, ik denk dat idido zich hier wel gruwelijk in vergist heeft.
Alle Tweak klanten die wel gebruik maakten van de "aanbieding" om over te stappen naar Odido zijn uiteraard ook opzeggers. Dus die zullen ongetwijfeld ook in dat aantal van 3000 opzeggingen zitten.

Of ze nu overstappen naar van Odido of niet, dat maakt niet uit. Voor het Tweak factuursysteem en klantenadministatrie is het een opzegging. Die systemen zijn echt niet tijdelijk aan elkaar gekoppeld hoor...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Barre73 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Alle Tweak klanten die wel gebruik maakten van de "aanbieding" om over te stappen naar Odido zijn uiteraard ook opzeggers. Dus die zullen ongetwijfeld ook in dat aantal van 3000 opzeggingen zitten.

Of ze nu overstappen naar van Odido of niet, dat maakt niet uit. Voor het Tweak factuursysteem en klantenadministatrie is het een opzegging. Die systemen zijn echt niet tijdelijk aan elkaar gekoppeld hoor...
Daar heb je waarschijnlijk ook gelijk in. Neemt niet weg dat de tweak pot met alle terugbetalingen aardig leeggetrokken wordt door abo's die niet wachten tot het einde van hun jaar abonnement. Dat kost nu veel werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:04

tha_crazy

Mafketel

RobbyTown schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:21:
[...]

Geen idee, ik zit nog steeds te wachten op mijn credit.
27 December over gegaan naar GlasNet.

Denk dat ik ze van de week maar eens ga bellen waar het geld blijft
Carnaval komt eraan dus kan het daar wel gebruiken :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door tha_crazy op 22-01-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Stond vandaag een Odido verkoper bij familielid van me voor de deur, copy pasta van het berichtje wat ik kreeg van famielid:
Dit had een leuke voor jou geweest. Jij had hem vast nog meer onder tafel gekletst en hem een goeie les gegeven 😉. Er kwam een jongeman namens Odido aan de deur om ons aan te sluiten op glasvezel via Odido. Dus ik zei dat we al zijn aangesloten op glasvezel via Glasnet. Daar snapte hij helemaal niets van. De glasvezel kabel in de grond is volgens hem van Odido en niet van e-fiber/ODF en zeker niet van Glasnet. Of ik wel zeker wist dat ik een glasvezel aansluiting heb. Ik uitgelegd over Tweak/Odido enzo.Tweak had hij nog nooit van gehoord en dat Glasnet glasvezel levert bij ons kon niet dacht hij. Was een grappige discussie. Hij ging voor de zekerheid maar navragen hoe het zit voordat hij verder ging.
Het is toch onwaarschijnlijk stupide OF opzettelijk misleiding dit... Wat een snoepwinkel is dat Odido.
Dit betreft overigens e-Fiber gebied.

Oja, mijn reactie:
Jezus van een loser. Die had aan mij inderdaad een slechte gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 22-01-2024 13:49 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:07

flessuh

Set sail for fail!

Overigens nergens verder op gereageerd hier vanuit Odido aangezien ze mij 2x hebben geprobeerd te bellen op ongelegen momenten (en ik het ook nogal druk had), toen 28 december mailtje dat mijn abonnement gewoon doorloopt, enkel er maandelijks 1/12e van het originele bedrag afgeschreven wordt "tot ik een keuze heb gemaakt".

Nergens een datum te vinden dat ik voor een bepaalde datum een keuze moet maken, dus laat hem voorlopig lekker zo doorlopen. Is werkelijk een 12e dus nog geen € 35,- per maand zo. Mij prima deal voor enkel internet.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Vandaag zou mijn Tweak aansluiting worden omgezet naar Onvi. Ik had geen tijd te horen gekregen maar ongeveer tien over twaalf in de middag ging mijn internetverbinding plat. Geen fibre signaal meer volgens de Tweak Fritzbox.

Ik heb vervolgens de Onvi spullen aangesloten, maar heb nu een krappe twee uur later nog steeds geen signaal op de glasvezel. Hoe duurt het over het algemeen voordat zoiets in het verdeelhuisje (?) omgezet wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haay schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:08:
Vandaag zou mijn Tweak aansluiting worden omgezet naar Onvi. Ik had geen tijd te horen gekregen maar ongeveer tien over twaalf in de middag ging mijn internetverbinding plat. Geen fibre signaal meer volgens de Tweak Fritzbox.

Ik heb vervolgens de Onvi spullen aangesloten, maar heb nu een krappe twee uur later nog steeds geen signaal op de glasvezel. Hoe duurt het over het algemeen voordat zoiets in het verdeelhuisje (?) omgezet wordt?
Dat gebeurt tussen 8 :00 en 12:00. In jouw geval dus waarschijnlijk iets later, namelijk 12:10.
Alleen komt nu de ONVI verbinding niet op dus dan is er met hun signaal iets aan de hand. Of de patch is niet goed omgezet/alleen verwijderd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
flessuh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:55:
Overigens nergens verder op gereageerd hier vanuit Odido aangezien ze mij 2x hebben geprobeerd te bellen op ongelegen momenten (en ik het ook nogal druk had), toen 28 december mailtje dat mijn abonnement gewoon doorloopt, enkel er maandelijks 1/12e van het originele bedrag afgeschreven wordt "tot ik een keuze heb gemaakt".

Nergens een datum te vinden dat ik voor een bepaalde datum een keuze moet maken, dus laat hem voorlopig lekker zo doorlopen. Is werkelijk een 12e dus nog geen € 35,- per maand zo. Mij prima deal voor enkel internet.
Oh dat is wel interessant. Ik kneep 'm namelijk een beetje omdat ik februari 3 weken weg ben en ik niet opeens dan de melding wil krijgen dat Tweak er per 1 maart mee kapt ofzo. Nou hebben ze als het goed is een kalendermaand opzegtermijn, maar als ze het 31 januari sturen ga ik het alsnog niet redden om op tijd over te sluiten. Wil natuurlijk niet zonder internet zitten. Had uiteraard eerder kunnen overstappen, maarja, dat gaat flink veel geld kosten dus ik blijf liever nog ff waar ik zit. Contract loopt tot April dacht ik dus dat komt dan mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

SmurfLink schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Oh dat is wel interessant. Ik kneep 'm namelijk een beetje omdat ik februari 3 weken weg ben en ik niet opeens dan de melding wil krijgen dat Tweak er per 1 maart mee kapt ofzo. Nou hebben ze als het goed is een kalendermaand opzegtermijn, maar als ze het 31 januari sturen ga ik het alsnog niet redden om op tijd over te sluiten. Wil natuurlijk niet zonder internet zitten. Had uiteraard eerder kunnen overstappen, maarja, dat gaat flink veel geld kosten dus ik blijf liever nog ff waar ik zit. Contract loopt tot April dacht ik dus dat komt dan mooi uit.
Mijn contract liep dus eind december af dus is zoals het mij lijkt "gewoon" verlengd / overgenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Barre73 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:17:
Dat gebeurt tussen 8 :00 en 12:00. In jouw geval dus waarschijnlijk iets later, namelijk 12:10.
Alleen komt nu de ONVI verbinding niet op dus dan is er met hun signaal iets aan de hand. Of de patch is niet goed omgezet/alleen verwijderd.
Maar even met de Onvi klantenservice gebeld, die mij vlot en vakkundig verder hielp. Onvi internet signaal was op de groene glas aansluiting gezet, terwijl Tweak op de blauwe glas aansluiting zat. Ik had van Onvi op basis van mijn foto's een blauw-blauw aansluitkabeltje gekregen om op de ZTE converter aan te sluiten, maar het had dus een groen-blauw kabeltje moeten zijn.

In ieder geval werkt mijn aansluiting nu wel en krijg ik dat groen-blauwe kabeltje nog toegestuurd.
Prima snelheid via Onvi en snelle deskundige support via Onvi helpdesk. Ik ben op dit moment enthousiast over Onvi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
flessuh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Mijn contract liep dus eind december af dus is zoals het mij lijkt "gewoon" verlengd / overgenomen.
Ah dus ze sluiten je niet compleet af na contractdatum? Dat is wel top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

SmurfLink schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Ah dus ze sluiten je niet compleet af na contractdatum? Dat is wel top :)
misschien had ik mazzel dat mijn contract voor 1 januari af zou lopen, maar nee, bij mij loopt hij gewoon voor dezelfde prijs door. Enkel is het nu 12x betalen ipv in 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
flessuh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:24:
[...]

misschien had ik mazzel dat mijn contract voor 1 januari af zou lopen, maar nee, bij mij loopt hij gewoon voor dezelfde prijs door. Enkel is het nu 12x betalen ipv in 1x
Top, door een verhuizing loopt m'n TV contract tot mei, maar internet tot juli. Dus dan heb ik nog wel even om over te stappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otten93
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 01:17
Hier ook nog geen enkel teken ontvangen dat de stekker er binnenkort daadwerkelijk uit gaat, wederom het standaard telefonie factuur ontvangen voor de aankomende maand. Het jaarcontract voor internet-only loopt tot juli. Ik zie het wel, ik blijf de rit mooi uitzitten totdat de daadwerkelijke einddatum komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Bij mijn ouders heb ik het Tweak 1000/1000 om laten zetten naar Odido 100/100 met behoud van de Fritzbox 5490. De aansluiting is AON met media converter ervoor.

Nu hebben we bij de aanvraag aangegeven dat we een eigen router willen gebruiken, die van Tweak. De afspraak met de monteur hebben we laten annuleren. Tijdens de opleverdatum was het internet nog niet omgezet. Gebeld met Odido waarom het internet nog niet omgezet is.

- Jullie hebben de monteur geannuleerd.
-- Dat klopt, wij hebben al glasvezel, hoeven alleen op de Fritbox iets te wijzigen (Stap 5)

- Dat kan niet, er MOET een monteur langskomen
-- Waarom? We behouden dezelfde apparatuur

- Maar dan krijg je geen ondersteuning
-- Dat snap ik.

- Oh, dan zet ik in het systeem handmatig dat de monteur is geweest, dan gaat het bestelproces verder...

Zonder te laten weten dat Odido zat te wachten op ons is het hele bestelproces niet doorgegaan. Dat is na het telefoontje verder gegaan.

Nu 1,5 week later zijn mijn ouders weer gebeld door Odido. Er MOET een monteur langskomen volgens hun.

Iemand enig idee? Ik heb zelf de overstap naar KPN aangezet. Heb daar ook aangegeven eigen apparatuur te behouden. Ik heb zelf wel 1000/1000 snelheid aangehouden, een verschil met mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
mickjuh schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:49:

Nu 1,5 week later zijn mijn ouders weer gebeld door Odido. Er MOET een monteur langskomen volgens hun.

Iemand enig idee? Ik heb zelf de overstap naar KPN aangezet. Heb daar ook aangegeven eigen apparatuur te behouden. Ik heb zelf wel 1000/1000 snelheid aangehouden, een verschil met mijn ouders.
De makkelijkste oplossing is om die gratis monteur langs te laten komen.
Odido is een grotere club dan Tweak, dus afwijkingen van de standaard zijn lastig.
Ze willen graag testen met hun Zyxel, daarna kun je je eigen spul aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52

De Guidion monteur patcht ook vaak je aansluiting in de wijkcentrale om naar Odido, dus als die niet komt wordt je niet omgepatcht naar de apparatuur van Odido. Ik kon bij mijn moeder op Reggefiber de afspraak met Guidion hierom niet afzeggen, aangezien hij 5 minuten voordat hij bij haar aanbelde zelf de patch in de wijkcentrale omzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Plofkotje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:25:
[...]

De Guidion monteur patcht ook vaak je aansluiting in de wijkcentrale om naar Odido, dus als die niet komt wordt je niet omgepatcht naar de apparatuur van Odido. Ik kon bij mijn moeder op Reggefiber de afspraak met Guidion hierom niet afzeggen, aangezien hij 5 minuten voordat hij bij haar aanbelde zelf de patch in de wijkcentrale omzette.
@mickjuh Bovenstaande was bij mij ook het geval.

Gebruik hier gewoon eigen apparatuur en toen ze langskwamen hebben ze alleen een kabeltje vervangen, de mediaconverter aangesloten en even naar de wijkcentrale gelopen om de patch om te zetten.

Zyzel testen was niet eens nodig aangezien het met VLAN 300 direct werkte op mijn UDM Pro.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

@gerritjan @Plofkotje @Greatsword Dank voor de reacties. Dan laat ik mijn ouders de monteur inplannen.

Dan zal KPN, bij mijn aanvraag, de aansluiting in de wijkcentrale wel op de gewenste leverdatum zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Greatsword schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:30:
[...]

@mickjuh Bovenstaande was bij mij ook het geval.

Gebruik hier gewoon eigen apparatuur en toen ze langskwamen hebben ze alleen een kabeltje vervangen, de mediaconverter aangesloten en even naar de wijkcentrale gelopen om de patch om te zetten.

Zyzel testen was niet eens nodig aangezien het met VLAN 300 direct werkte op mijn UDM Pro.
Bij mij moest de T-56 even worden aangesloten. De monteur maakte met zijn telefoon Wifi-verbinding en had een testapp om up- en download te laten zien. Op zich nuttig want als dat niet 1/1 Gb was geweest had hij dat moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
mickjuh schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:48:
@gerritjan @Plofkotje @Greatsword Dank voor de reacties. Dan laat ik mijn ouders de monteur inplannen.

Dan zal KPN, bij mijn aanvraag, de aansluiting in de wijkcentrale wel op de gewenste leverdatum zelf aanpassen.
Ja Klopt als migratie order op de dag, zal je tussen 6uur en 20uur omgepatch worden in de pop na kpn appratuur als je nu op het tweak appratuur draaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

mickjuh schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:48:

Guidion kan volgens mij wel in de KPN netwerk POP's.
Het was achteraf niet verstandig om die monteur te annuleren.
Meestal gaat dezelfde monteur de vezel omzetten en dan komt die bij jou.

De meeste Tweakers kunnen het wel aansluiten, maar als netwerk engineer volg ik gewoon netjes het proces, want zodra je het proces niet gaat volgen, dan gaat het vaak fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bij mijn ouders heb ik het Tweak 1000/1000 om laten zetten naar Odido 100/100 met behoud van de Fritzbox 5490. De aansluiting is AON met media converter ervoor.

Nu hebben we bij de aanvraag aangegeven dat we een eigen router willen gebruiken, die van Tweak. De afspraak met de monteur hebben we laten annuleren. Tijdens de opleverdatum was het internet nog niet omgezet. Gebeld met Odido waarom het internet nog niet omgezet is.

- Jullie hebben de monteur geannuleerd.
-- Dat klopt, wij hebben al glasvezel, hoeven alleen op de Fritbox iets te wijzigen (Stap 5)

- Dat kan niet, er MOET een monteur langskomen
-- Waarom? We behouden dezelfde apparatuur

- Maar dan krijg je geen ondersteuning
-- Dat snap ik.

- Oh, dan zet ik in het systeem handmatig dat de monteur is geweest, dan gaat het bestelproces verder...

Zonder te laten weten dat Odido zat te wachten op ons is het hele bestelproces niet doorgegaan. Dat is na het telefoontje verder gegaan.

Dit komt omdat Odido een heel andere techniek gebruikt: XGS-GPON i.p.v. AON. Dat betekent dat voor de overstap de monteur iets moet ompatchen in de PoP, de mediaconverter vervangen moet worden, etc. Er moet dus inderdaad wel een monteur voor komen; het is niet zo simpel als alleen iets wijzigen in je router.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39
Vandaag mijn borg ontvangen van begin december opgestuurde Fritzbox.
Jaarbetaling had ik al eerder. Dat stukje afronding was niet in mijn voordeel, volgens mij heb ik nog voor heel december betaald (ipv tot 7 dec). Maar goed, het meeste is terug, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Burns schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:28:
Vandaag mijn borg ontvangen van begin december opgestuurde Fritzbox.
Jaarbetaling had ik al eerder. Dat stukje afronding was niet in mijn voordeel, volgens mij heb ik nog voor heel december betaald (ipv tot 7 dec). Maar goed, het meeste is terug, dus ik ben tevreden.
Was de terugbetaling gebaseerd op jaarbetaling/12 of op jaarbetaling/10?
Ik ben ook begin december overgezet en wacht nog met smart op de eindafrekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Hans_18T schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:14:
[...]

Ik ben ook begin december overgezet en wacht nog met smart op de eindafrekening :)
"jaarbetaling/10"; een gebroken jaarcontract wordt met terugwerkende kracht behandeld als een gewoon maandcontract.
Staat ook op: https://www.tweak.nl/ onderaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BitAndre schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:35:
[...]

"jaarbetaling/10"; een gebroken jaarcontract wordt met terugwerkende kracht behandeld als een gewoon maandcontract.
Staat ook op: https://www.tweak.nl/ onderaan.
Dat weet ik, maar ik zie ook berichten dat een nieuwe jaarlijkse inning niet meer wordt gedaan, maar dat men overging van naar een maandelijkse betaling van "jaarbetaling/12",
Tweak kan wel zeggen dat ik opzeg, maar ik zie dat anders, tweak geeft aan dat zij begin 2024 stoppen, voor mij een trigger om actie te ondernemen, eigenlijk zegt tweak het abbonement op zonder verdere details.
Er is vast wel een instantie die daar een uitspraak over kan doen of dit door de beugel kan. (misschien via geschillencommissie telecommunicatie, proces lijkt niet al te moelijk,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39
Hans_18T schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:14:
[...]

Ik heb 330 van 440 teruggehad. Voor iets minder dan drie maanden. Ik ben blij dat ik een groot deel terug heb en dat Tweak het mijn inziens netjes heeft afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Hans_18T schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Dat weet ik, maar ik zie ook berichten dat een nieuwe jaarlijkse inning niet meer wordt gedaan, maar dat men overging van naar een maandelijkse betaling van "jaarbetaling/12",
Tweak kan wel zeggen dat ik opzeg, maar ik zie dat anders, tweak geeft aan dat zij begin 2024 stoppen, voor mij een trigger om actie te ondernemen, eigenlijk zegt tweak het abbonement op zonder verdere details.
Er is vast wel een instantie die daar een uitspraak over kan doen of dit door de beugel kan. (misschien via geschillencommissie telecommunicatie, proces lijkt niet al te moelijk,)
Hoe het straks gaat als Tweak het contract opzegt weet ik niet. Jaarcontract/12 zou netjes zijn.

Als je huidige jaarcontract afloopt dan wordt het voorgezet als maandcontract op 1/12 jaar bedrag. Zie bericht van gerritjan: gerritjan in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Burns schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:27:
[...]

Ik heb 330 van 440 teruggehad. Voor iets minder dan drie maanden. Ik ben blij dat ik een groot deel terug heb en dat Tweak het mijn inziens netjes heeft afgehandeld.
Dat is zoals ik het eigenlijk verwacht jaarbetaling/12, ik snap ook wel dat ze dat niet tot op de dag precies terugrekenen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Afgelopen vrijdag is de monteur hier langsgeweest voor de overstap naar Odido. Dit ging super vloeiend. Internet vloog eruit en ik kreeg een sms-je dat de monteur met 5 minuten op de stoep zou staan. Die heeft even de media converter en modem aangesloten. Stekker naar mijn eigen switch met daarachter al mijn eigen wifi access points en alles was weer in de lucht.
Denk dat alles met een kwartiertje geregeld was.

..... nu maanden wachten op Tweak voor de credit factuur gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoeHoe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-01-2024
15 december overgestapt naar Glasnet. Had een jaarabonnement bij Tweak die half oktober in is gegaan. Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen van Tweak en ook nog geen geld. Wel afgesproken met Tweak dat we de router houden. Al diverse keren gebeld met Tweak om te vragen waar ons geld blijft maar krijg dan een wazige reactie van, daar mogen we 60 dagen over doen. Kan daar niets over vinden in de algemene voorwaarden.

Iemand een idee wanneer we ons geld terug kunnen verwachten, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BoeHoe enkele posts terug ze moeten er nog 3000 verwerken. Dus kan misschien wel even duren.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

BoeHoe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:26:
15 december overgestapt naar Glasnet. Had een jaarabonnement bij Tweak die half oktober in is gegaan. Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen van Tweak en ook nog geen geld. Wel afgesproken met Tweak dat we de router houden. Al diverse keren gebeld met Tweak om te vragen waar ons geld blijft maar krijg dan een wazige reactie van, daar mogen we 60 dagen over doen. Kan daar niets over vinden in de algemene voorwaarden.

Iemand een idee wanneer we ons geld terug kunnen verwachten, wat zijn jullie ervaringen?
Hoe zit dat met de router houden? Zelf geeft tweak aan dat je alleen de router mag houden als je naar Odido gaat. Maar lees hier dat veel mensen de router mogen houden zelfs wanneer ze verkassen naar een andere provider. Of zijn het de oude Zyxel routers die je mag houden? Of ligt het maar aan de medewerker die dat voor je bepaald? Klinkt beetje inconsistent en oneerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
meer mensen op een tweak verbinding die https://www.ticketmaster.nl/ niet kunnen bekijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18

WCA

hjvg schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:54:
meer mensen op een tweak verbinding die https://www.ticketmaster.nl/ niet kunnen bekijken?
"Your session has been suspended, something about your browsing behavior or network made us think you were a bot" krijg ik als ik naar ticketmaster ga.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

hjvg schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:54:
Something about your browsing behavior or network made us think you were a bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
yup zelfde hier mensen op andere verbindingen kunne wel gewoon de site bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
Yep, hier dezelfde melding op een Tweak verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
WCA schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:57:
[...]

"Your session has been suspended, something about your browsing behavior or network made us think you were a bot" krijg ik als ik naar ticketmaster ga.
Hier op het werk ook. Geen Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Hier op een Freedom verbinding prima toegang, geen melding. Bevalt me ook prima na de overstap vanaf Tweak.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Realtec schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:57:
[...]

Something about your browsing behavior or network made us think you were a bot.
Same problem. Ook heb ik al lange tijd dat ik niet naar reddit.com mag. Ik heb daar nog nooit een account gehad, dus kan niets uitgespookt hebben.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Twazerty schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Same problem. Ook heb ik al lange tijd dat ik niet naar reddit.com mag. Ik heb daar nog nooit een account gehad, dus kan niets uitgespookt hebben.
Idem hier. Reddit zien ze mij ook als bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
Grappig, reddit kom ik wel op, maar ik ben ingelogd.
Incognito zien ze mij ook als bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
reddit doet het hier inderdaad ook niet.

mooi de bot protectie wanneer het niet lekker werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Ik ben al weg bij Tweak, en bij mij begonnen de problemen met Reddit, Ticketmaster & Disney+ juist pas na de migratie. De tooling voor dit soort automatische detecties is bij voorbaat al twijfelachtig...

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

BobV schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:41:
Ik ben al weg bij Tweak, en bij mij begonnen de problemen met Reddit, Ticketmaster & Disney+ juist pas na de migratie. De tooling voor dit soort automatische detecties is bij voorbaat al twijfelachtig...
Ik heb op Reddit sinds kort een IP ban, geen idee waarom.. Maar als je inlogt dan mag je er wel bij.
Paar week terug al support ticket voor gemaakt maar nooit reactie op gehad.

Misschien heeft het wel te maken met de overname of ze willen gewoon ingelogde gebruikers..
Pagina: 1 ... 106 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.