Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

CoeliJoeli

Gamer

gerritjan schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:47:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord van een gebrickte Fritzbox.
Om hier meer over te kunnen zeggen moet je ons wel wat meer vertellen dan "waarna het vast liep" en "ik ben bang dat de Fritzbox gebricked is".
Het probleem wat ik op dit moment met de Fritzbox heb is dat wanneer ik de Fritzbox aansluit op de modem, ik het IP adres van de Fritzbox niet kan bereiken. Dit gebeurde nadat ik de settings van Tweak naar T-mobile Thuis had omgezet, waarna de Fritzbox de wijzigingen wilde doorvoeren. Na een uur bleef de fritzbox interface alsnog laden,waarna de interface opeens geen verbinding meer kon maken.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

lexuzu schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat je gewoon heel erg pech hebt gehad. Zelf ben ik ook overgestapt en verliep het allemaal soepel. Zoals bij de meeste bedrijven ligt het er ook bij Odido heel erg aan wie je bij de helpdesk treft. Ik heb zelf goede ervaringen met de Odido medewerkers van de Odido community site. Die zijn kundig en pakken problemen snel op.
Met dat risico wat je noemt zal het wel meevallen. Odido levert vast internet aan 6 miljoen huishoudens wat wil zeggen dat het verreweg in de meeste gevallen wel goed gaat.
Ik heb precies dezelfde ervaring als deze poster. Netjes opgezegd via de overstap service. Van Tmobile datum gekregen voor installatie. 3 dagen voor die dag nog geen modem binnen. Ik bellen naar Tmobile, helpdesk bevestigde dat het pakket onderweg was. Twee uur later bellen zij op en zeggen dat er niks onderweg was en dat zij niet konden vertellen wanneer zij mij konden aansluiten. Geen internet … voor meer dan 2 weken . 1 x een voucher gehad en toen bekijk het maar , uw probleem. Dit dus terwijl Tmobile de fout maakte.

Ballen partij.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:14
Vandaag overgestapt op Odido en tot nu toe tevreden! (omgeving 1333)

Vriendelijke monteur belde me op alvorens hij 't Tweak internet afkopelde (werkte tot 10 minuten voordat de monteur over de drempel was nog allemaal) en hij heeft alles netjes aangesloten en heeft de Zyxel gewoon neergezet i.p.v. tegen de muur geschroefd omdat ie wist dat ik m'n eigen apparatuur wilde gebruiken.

Hij heeft 't internet getest en bevestigde nog even dat ik VLAN 300 moest gebruiken en terwijl de monteur weer richting z'n busje ging heb ik de Zyxel ontkoppelt, heb ik op apply gedrukt op m'n UniFi controller en werkt alles vlekkeloos.

Even een speedtestje erbij voor de leuk:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/15646924656.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:56
CoeliJoeli schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:37:
[...]

Het probleem wat ik op dit moment met de Fritzbox heb is dat wanneer ik de Fritzbox aansluit op de modem, ik het IP adres van de Fritzbox niet kan bereiken. Dit gebeurde nadat ik de settings van Tweak naar T-mobile Thuis had omgezet, waarna de Fritzbox de wijzigingen wilde doorvoeren. Na een uur bleef de fritzbox interface alsnog laden,waarna de interface opeens geen verbinding meer kon maken.
Het oude T-mobile-thuis-profiel dat je kunt kiezen in de Fritzbox werkt niet bij Odido. Je kunt het beste de FB terugbrengen naar fabrieksinstellingen en daarna een eigen profieltje aanmaken met VLAN 300 voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-07 20:26
gerritjan schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:22:
[...]

Het oude T-mobile-thuis-profiel dat je kunt kiezen in de Fritzbox werkt niet bij Odido. Je kunt het beste de FB terugbrengen naar fabrieksinstellingen en daarna een eigen profieltje aanmaken met VLAN 300 voor internet.
Bij mij werkt het T-Mobile Thuis profiel op mijn Fritz!Box 5530 AON. Ik heb verder niks gedaan (Behalve WAN op LAN 1) en ik heb internet :)

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Nu online

CoeliJoeli

Gamer

gerritjan schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:22:
[...]

Om de Fritzbox naar fabrieksinstellingen te zetten, moet ik de interface kunnen bereiken. Alleen kan ik middels fritx.box en het IP adres niet bij de interface komen.
Heb naar een mogelijkheid gekeken om de software te resetten, maar daar kom ik niet helemaal uit. Probeer vanavond even te beschrijven waar ik tegen aan loop

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18

WCA

CoeliJoeli schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:14:
[...]

Om de Fritzbox naar fabrieksinstellingen te zetten, moet ik de interface kunnen bereiken. Alleen kan ik middels fritx.box en het IP adres niet bij de interface komen.
Heb naar een mogelijkheid gekeken om de software te resetten, maar daar kom ik niet helemaal uit. Probeer vanavond even te beschrijven waar ik tegen aan loop
Heb je ergens een analoge telefoon in huis? (of een dect telefoon met basisstation)

Je kan met een telefoon ook de boel resetten namelijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Nu online

CoeliJoeli

Gamer

WCA schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:45:
[...]

Heb je ergens een analoge telefoon in huis? (of een dect telefoon met basisstation)

Heb ik zelf niet, maar misschien dat ik een toestel op werk kan regelen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:56
WCA schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:45:
[...]

Er schijnt ook een nood-IP-adres te zijn.
https://nl.avm.de/service...-van-de-FRITZ-Box-openen/
Bovendien is de FRITZ!Box altijd bereikbaar via het nood-IP-adres http://169.254.1.1.
Moet je wel handmatig je eigen IP op 169.254.1.x zetten en verbinden met een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Heb mijn internet-only abonnement bij Tweak omgezet naar internet-only van KPN. Gebruik zelf een Synology router. Voor Tweak hoefde ik hier niets voor in te stellen, die pakte deze automatisch op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Nu online

CoeliJoeli

Gamer

gerritjan schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:20:
[...]

Er schijnt ook een nood-IP-adres te zijn.
https://nl.avm.de/service...-van-de-FRITZ-Box-openen/

[...]

Moet je wel handmatig je eigen IP op 169.254.1.x zetten en verbinden met een kabeltje.
De fout die ik heb gemaakt is dat ik de fritzbox niet direct aansloot op mijn computer via een ethernet kabel. Eenmaal dit te hebben gedaan en het nood-IP adres te gebruiken ben ik er in gekomen. T-mobile thuis ingesteld. Loop nu nog wel tegen problemen aan dat als ik de modem aansluit ik nog steeds geen internet heb, maar dit zal ik bij Odido navragen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Twitch.tv/coelijoeli

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 12:13
spijkerhoofd schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:24:
[...]

Hi Mede Uitgeester!

Nou de glasvezel is aangesloten in de woning 2 weken geleden, het Odidopakket is binnen, dus nu is het enkel nog wachten op de monteur.

Er zijn bepaalde issues geweest met of Tweak/Odido dat vergeten was om de abbo door te sturen naar E fiber of E fiber is het contract kwijt geraakt, daar zijn wij door toeval achtergekomen door de jehova-getuigen abbo verkopers aan de deur. Maar nu moeten we wachten tot de monteur langskomt.

Het is vooral frustrerend omdat bij mij E fiber en tweak/Odido elkaar de schuld geven en wij er tussen zitten. Net of je met kleine kinderen werkt. :+

Wat is er met jou aan de hand dan? Ik hoorde meer problemen met flats trouwens.
Hier ook een Uitgeester (gebied 1C) hebben jullie zelf initiatief genomen om Spie te bellen voor de huisaansluiting? Bij mij steekt het draadje nog steeds uit de grond bij de voordeur. Ik heb Spie al meerdere keren geprobeerd te bellen, maar daar neemt niemand op. Ik ben bang dat ze mij vergeten want ik zie nergens meer draadjes uit de grond en ik zie toch regelmatig figuren met glasvezelkabels in de weer. De communicatie vanuit E-Fiber is echt ruk! Ik ben overigens overgestapt naar Glasnet (dat is een kleine maar volgens mij wel een goede klantgerichte club - een veel logischere opvolger voor Tweak dan Odido denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:47
verbaanr schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:55:
[...]

Hier ook een Uitgeester (gebied 1C) hebben jullie zelf initiatief genomen om Spie te bellen voor de huisaansluiting? Bij mij steekt het draadje nog steeds uit de grond bij de voordeur. Ik heb Spie al meerdere keren geprobeerd te bellen, maar daar neemt niemand op. Ik ben bang dat ze mij vergeten want ik zie nergens meer draadjes uit de grond en ik zie toch regelmatig figuren met glasvezelkabels in de weer. De communicatie vanuit E-Fiber is echt ruk! Ik ben overigens overgestapt naar Glasnet (dat is een kleine maar volgens mij wel een goede klantgerichte club - een veel logischere opvolger voor Tweak dan Odido denk ik).
Het niet opnemen van Spie komt helaas zeer bekend voor, je zou ze beter kunnen mailen, ze mailen wel redelijk vlot terug. Er kan ook wat misgegaan zijn bij de overstap waardoor er ineens geen abbo meer is op het adres staat(dat hadden wij). De communicatie van Spie en E Fiber is inderdaad erg ruk!

• verbaanr
spijkerhoofd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:06:
[...]

Het niet opnemen van Spie komt helaas zeer bekend voor, je zou ze beter kunnen mailen, ze mailen wel redelijk vlot terug. Er kan ook wat misgegaan zijn bij de overstap waardoor er ineens geen abbo meer is op het adres staat(dat hadden wij). De communicatie van Spie en E Fiber is inderdaad erg ruk!
Thanks voor je snelle reactie!! Precies dit is mijn grote angst. Ik ben ook overgestapt omdat Tweak stopt en ben dus ook bang om tussen wel en schip te vallen. Glasnet (heel behulpzaam) heeft al wel voor mij gecheckt dat ik op de lijst sta. Maar reactie vanuit de aannemer is 0. Mail je dan naar het info mail adres van E-Fiber? Daar heb ik nl. ook al eens een mail naar toe gestuurd zonder enige reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
verbaanr schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:20:
[...]

Thanks voor je snelle reactie!! Precies dit is mijn grote angst. Ik ben ook overgestapt omdat Tweak stopt en ben dus ook bang om tussen wel en schip te vallen. Glasnet (heel behulpzaam) heeft al wel voor mij gecheckt dat ik op de lijst sta. Maar reactie vanuit de aannemer is 0. Mail je dan naar het info mail adres van E-Fiber? Daar heb ik nl. ook al eens een mail naar toe gestuurd zonder enige reactie.
Via via kregen wij dit nummer van Spie, geen idee of dit het nummer is dat je belde
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik hen trouwens wel aangesloten op het netwerk, echter wij wachten(nog steeds) op de Odido monteur, ik ga morgen maar weer eens bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door spijkerhoofd op 21-12-2023 18:34 ]

• verbaanr
Ja dat is inderdaad het nummer. Ik ga het morgen ook maar weer eens proberen :) Succes overigens met Odido. Gaat het alleen om de spullen in huis of moet alles ook nog in de PoP worden aangesloten? Waar staan die dingen trouwens in het dorp (er komen er toch wel een stuk 3/4 dacht ik)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48
Dat is beetje afhankelijk welk dorp je bedoelt. Ik ken dorpen zonder wijkcentrale en dorpen met 4 centrales.
Er zitten gemiddeld zoon 3000 aansluiting op 1 centrale.

In gemeente Uitgeest staan in totaal 3 wijkcentrales. Allemaal met minder dan 2000 huisaansluitingen. De maximale kabel lengte wordt ook rekening mee gehouden.

[ Voor 35% gewijzigd door aartvg op 21-12-2023 19:12 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vandaag zou odido monteur langskomen in tijdsbestek van 2 uur rond 09:00 en ja hoor, om 10:00 sms ''monteur komt niet meer onverwachts'' half uur in de wachtrij ''Ja sorry andere afdeling zijn niet te bereiken u zult moeten wachten'' Nieuwe afspraken maken is volgend jaar pas.

Enige wat ze hoeven te doen is wijkkast kabeltje switchen neem ik aan, die converter en modem aansluiten kan ik zelf ook wel.

[ Voor 19% gewijzigd door 42dpi op 21-12-2023 19:20 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
aartvg schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:07:
Dat is beetje afhankelijk welk dorp je bedoelt. Ik ken dorpen zonder wijkcentrale en dorpen met 4 centrales.
Er zitten gemiddeld zoon 3000 aansluiting op 1 centrale.

In gemeente Uitgeest staan in totaal 3 wijkcentrales. Allemaal met minder dan 2000 huisaansluitingen. De maximale kabel lengte wordt ook rekening mee gehouden.
Dank Aart voor de info. Ik heb overigens zojuist via de mail contact gehad met Spie. Het is allemaal wat vertraagd, maar begin volgend jaar wordt de afspraak gemaakt voor de aansluiting. Iedereen alvast prettige feestdagen toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 12:12
Ik wacht al bijna 3 maanden op dat Tweak mijn borg terugbetaald, maar ondanks meerdere mails is daar nog altijd niets van de zien. Ze geven aan dat hun "logistieke afdeling" 2,5 maanden achterloopt met het verwerken van retouren, en kunnen niets anders zeggen dan dat het wat langer duurt. Maar het lijkt mij compleet onredelijk dat dit zo lang moet duren...

Wat is de ervaring van anderen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Chris_eBK schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:06:
Ik heb de creditfactuur (in MijnTweak, borg + abbogeld december) en de terugboeking op mijn rekening al begin december gehad (op de datum van overstappen). Het rare is dat ik begin deze week pas de retourdoos met daarin de Fritzbox 5490 heb teruggestuurd. Al met al is het wat mij betreft allemaal al afgehandeld. :)

Neem anders even telefonisch contact op met de Tweak helpdesk.

EDIT: even nagekeken, de terugboeking op mijn rekening is 10 dagen later na de overstapdatum & creditfactuur in MijnTweak geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door bitshape op 23-12-2023 08:48 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:19
bij mij ook, creditfactuur na 3 a 4 weken gezien in MijnTweak, daarna na een dag of 10 de €50,- ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 19:26
Is er al een einddatum bekend? Ik heb nog geen stappen gezet om over te gaan naar een andere provider. Beetje vergeten... Maar nu ik de verhalen lees heb ik ook niet zo'n zin om naar Odido te gaan.

Is er een deadline wanneer ik zonder internet kom te zitten als ik dan nog niet over ben naar een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Serellyn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:15:
Is er al een einddatum bekend? Ik heb nog geen stappen gezet om over te gaan naar een andere provider. Beetje vergeten... Maar nu ik de verhalen lees heb ik ook niet zo'n zin om naar Odido te gaan.

Is er een deadline wanneer ik zonder internet kom te zitten als ik dan nog niet over ben naar een ander?
Nee nog niet bekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
verbaanr schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:50:
Ja dat is inderdaad het nummer. Ik ga het morgen ook maar weer eens proberen :) Succes overigens met Odido. Gaat het alleen om de spullen in huis of moet alles ook nog in de PoP worden aangesloten? Waar staan die dingen trouwens in het dorp (er komen er toch wel een stuk 3/4 dacht ik)?
Ik heb gister Odido gebeld waarom we nog steeds niet ingepland zijn voor installatie en de ingang van het Odido contract. Wat blijkt, Spie heeft wel de wijkkast gereed gemaakt al half november, maar dit niet administratief verwerkt waardoor we dus in het proces vast zitten. :? :X 8)7 . Odido gaat iig navraag doen bij Spie over hoe en wat en hopelijk word binnen 2 weken de boel geïnstalleerd. Spie is echt een baggerbedrijf lijkt het, daar gaat echt van alles fout...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
Bij Spie doen ze hun best. Het is vooral de onderaannemers waar het een rommeltje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Het moet natuurlijk allemaal voor "0 euro" uitgevoerd worden. De marges zijn laag en dus wordt er aan alle kanten bezuinigd. Het is vaak een hele keten van opdrachtgever (E-Fiber) naar hoofdaannemer (Spie) naar onderaannemers (diversen waarschijnlijk) naar ploegen (vaak Roemenen, etc.). De hele versnippering van de keten op deze wijze maakt over het algemeen de communicatie er niet beter op.

Dus tja aan wie ligt het... Aan ons als klanten (die een gratis aansluiting willen hebben), aan E-Fiber (die goedkoop wil inkopen om de investering te minimaliseren), aan Spie (die waarschijnlijk in concurrentie met een lage marge heeft ingeschreven op het werk) of de onderaannemers (die het met waarschijnlijk nog minder moeten doen) of de ploegen (die soms onder erbarmelijke omstandigheden in NL verblijven en hier naartoe gehaald zijn omdat hier niemand te krijgen is die het werk wil doen voor deze prijs)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@verbaanr Toevallig tijdje terug in het nieuws wat dat zo allemaal kost. Helmond verglazen bijna 40 miljoen: https://www.ed.nl/helmond...40-miljoen-euro~a947127c/

Helaas geen premium dus kan artikel niet verder lezen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
verbaanr schreef op maandag 25 december 2023 @ 01:11:
Het moet natuurlijk allemaal voor "0 euro" uitgevoerd worden. De marges zijn laag en dus wordt er aan alle kanten bezuinigd. Het is vaak een hele keten van opdrachtgever (E-Fiber) naar hoofdaannemer (Spie) naar onderaannemers (diversen waarschijnlijk) naar ploegen (vaak Roemenen, etc.). De hele versnippering van de keten op deze wijze maakt over het algemeen de communicatie er niet beter op.

Dus tja aan wie ligt het... Aan ons als klanten (die een gratis aansluiting willen hebben), aan E-Fiber (die goedkoop wil inkopen om de investering te minimaliseren), aan Spie (die waarschijnlijk in concurrentie met een lage marge heeft ingeschreven op het werk) of de onderaannemers (die het met waarschijnlijk nog minder moeten doen) of de ploegen (die soms onder erbarmelijke omstandigheden in NL verblijven en hier naartoe gehaald zijn omdat hier niemand te krijgen is die het werk wil doen voor deze prijs)...
Wat dacht je van de grote concurentie op het glasvezel? Er zijn 3 grote toko's die aanleggen, Dutch Fiber/Efiber, KPN en Delta die allen een andere verdienmodel hebben en de concurrentie is moordend en slecht overheidsbeleid. Waarom is er niet voor gekozen om een nutsbedrijfsconstructie in te voeren, waarin een netbeheerder het netwerk en de kabels aanleggen en beheren en ISP's die abbo's aanlevert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

RobbyTown schreef op maandag 25 december 2023 @ 04:17:
@verbaanr
Vergeef mij de opmaak:

Aanleg van duizenden kilometers glasvezel in Helmond blijft binnen budget van 40 miljoen euro
HELMOND - Het heeft de afgelopen vijf jaar een kleine 40 miljoen euro gekost, maar inmiddels zijn bijna alle woningen in Helmond aangesloten op glasvezel. Momenteel worden de laatste huizen in de binnenstad van een snel netwerk voorzien.

Het grote project blijft volgens directeur Oscar Vinck van Glasvezel Helmond binnen het eerder hiervoor vrijgemaakte budget. De planning is daarentegen niet helemaal gehaald. De laatste kabels liggen enkele maanden later in de grond dan gepland. De vertraging komt met name door de coronaperiode.
,,We stoppen nu met grootschalige aanleg, maar we blijven kijken naar nieuwbouwprojecten zoals Oranjekade”, aldus Vinck. ,,Ook willen we aansluitingen op De Braak realiseren. Dat gebied is interessant omdat er wellicht in de toekomst met allerlei camerainstellingen gewerkt gaat worden.”

Rest van de stad verglazen
Glasvezel Helmond ging in 2018 in Helmond aan de slag. E-Quest had toen al Brandevoort, Rijpelberg en Stiphout voorzien van glasvezel. De gemeente Helmond vroeg hierna aan de markt of er belangstelling was om de rest van de stad te verglazen.

Uiteindelijk stapten de investeerder achter E-Quest in, droeg de gemeente Helmond haar steentje bij, werd ze voor de helft aandeelhouder van het opgerichte Glasvezel Helmond en werd er nog geld geleend van de bank, aldus Vinck. In de afgelopen jaren zijn vele duizenden kilometers kabels gelegd naar zo’n veertigduizend huizen.

Hoeveel woningbezitters daadwerkelijk de kabel hebben laten doortrekken van de erfgrens naar de meterkast is onduidelijk. Daarover doet de directeur geen mededelingen. ,,KPN en Ziggo hebben miljoenen aansluitingen, wij zijn slechts een hele kleine speler op de markt”, is het enige wat hij kwijt wil.

Eenmalig 198 euro
Het aansluiten van glasvezel met open netwerk was per deelgebied in Helmond gratis tijdens diverse acties. Inwoners die deze misten en pas later voor een aansluiting kozen, betaalden eenmalig 198 euro. Daar komen overigens nog wel losse kosten bij voor het tv- of internetabonnement.

Nu Helmond dus grotendeels voorzien is van glasvezel stopt de huidige winkel op de Markt per 27 november. ,,Het aantal bezoekers slinkt, merkten we de laatste tijd, en de noodzaak om op een prominente plek te zitten verdween daardoor. Maar we gaan nog wel op zoek naar een andere locatie waar mensen langs kunnen komen met vragen.”

Nieuwe directeur
Een ander nieuwtje is dat Glasvezel Helmond de nieuwe fase van beheer van het netwerk ingaat met een andere directeur. Vinck is bezig met een overdracht aan zijn opvolger Theo Beks. Hij was voorheen onder meer betrokken bij Glasvezel Eindhoven op bedrijventerrein De Hurk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
spijkerhoofd schreef op maandag 25 december 2023 @ 07:20:
[...]

Wat dacht je van de grote concurentie op het glasvezel? Er zijn 3 grote toko's die aanleggen, Dutch Fiber/Efiber, KPN en Delta die allen een andere verdienmodel hebben en de concurrentie is moordend en slecht overheidsbeleid. Waarom is er niet voor gekozen om een nutsbedrijfsconstructie in te voeren, waarin een netbeheerder het netwerk en de kabels aanleggen en beheren en ISP's die abbo's aanlevert?
De uitdaging is dat er schaal nodig is voor het netwerk (de passieve laag) in de vorm van voldoende geactiveerde aansluitingen. Ik vraag me af of er een reden is om bij een open (meerdere operators op de passieve laag) netwerk daar nog een tweede netwerk aan te leggen. Tweak heeft in ieder geval laten zien dat ze op het Reggefiber netwerk in Almere een uitstekend alternatief aanbod hadden. Jammer dat er geen open P2P netwerk afgedwongen is door de overheid maar aanleg door de overheid was nooit een succes geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

RobbyTown schreef op maandag 25 december 2023 @ 04:17:
@verbaanr Toevallig tijdje terug in het nieuws wat dat zo allemaal kost. Helmond verglazen bijna 40 miljoen: https://www.ed.nl/helmond...40-miljoen-euro~a947127c/

Alsjeblieft: https://archive.is/24Vi1

Naderhand aansluiten is goedkoper dan hier met e-fiber, die vragen achteraf minimaal €450.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Pixelmagic schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:53:
[...]
Naderhand aansluiten is goedkoper dan hier met e-fiber, die vragen achteraf minimaal €450.
Da's niet helemaal waar, er zijn geregeld acties (zoals momenteel) waarbij je de huisaansluiting gratis krijgt als je een abbo neemt.

Check maar

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Joop_Klepzeiker schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:33:
[...]

Da's niet helemaal waar, er zijn geregeld acties (zoals momenteel) waarbij je de huisaansluiting gratis krijgt als je een abbo neemt.

Check maar
Het leek me al een flink stuk blufpoker om mensen bij de eerste aanleg over de streep te trekken, tegelijk lijkt het aantal daadwerkelijke abo's tegen te vallen dus logisch dat je dan gaat proberen de overstap betaalbaarder te maken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
Als het verglazen van Helmond circa 40 mln heeft gekost, dan zijn de investeringskosten per aansluiting circa € 1.000. Er zijn nl. ongeveer 40.000 woningen in Helmond volgens het CBS. Dat klinkt wel als een reëel bedrag.

Let wel de '(bijdrage aan de) aansluitkosten' is alleen maar het gedeelte dat iemand betaalt als hij nieuw aangesloten wil worden. Dat is helemaal aan de netbeheerder/eigenaar om te bepalen hoe hoog dat is. Maar vaak dekt dat dus maar deels de kosten van het realiseren van zo'n aansluiting. Daarbij moet je ook rekening houden dat de totale investeringskosten per aansluiting het totaal is van alle hoofdkabels, pop's, etc. Het is dus meer dan alleen die paar meter naar jouw voordeur en bij jou de meterkast in.

Het deel van de investering dat niet wordt gedekt uit de bijdrage aansluitkosten vooraf moet worden terugverdiend uit de maandelijkse abonnementsgelden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Onderstaande post vanmorgen in mijn mailbox:

Beste ‘Tweaker’,

Je maakt gebruik van een jaarabonnement bij Tweak. Normaal gesproken incasseren wij in januari het volledige bedrag in één keer. Begin volgend jaar houdt ons jaarabonnement helaas op te bestaan. In deze mail lees je waarom en hoe wij hier mee omgaan.

Zoals je weet is Tweak samengegaan met Odido. Begin 2024 gaat Tweak helemaal op in Odido. De komende maanden benaderen we al onze abonnees met Glasvezel- en TV-aanbiedingen van Odido die vergelijkbaar zijn met onze huidige abonnementen.

Jouw jaarbonnement
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarabonnementen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarabonnementen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.

Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf 12 januari 2024 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.

Op tweak.nl/odido lees je meer over onze samenwerking met Odido. Je vindt er ook antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, stuur dan gerust een e-mail naar info@tweak.nl, of bel onze servicedesk op 0800 – TWEAKHD (0800 – 8932543).

Met vriendelijke groet,

Het Tweak Team
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt
Nog steeds geen harde datum. Ben toch benieuwd als iemand de gok durft te wagen en niets doet wat dan... niets meer of toch gedwongen over op Odido zonder iets te doen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
RobbyTown schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:34:
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt
Nog steeds geen harde datum. Ben toch benieuwd als iemand de gok durft te wagen en niets doet wat dan... niets meer of toch gedwongen over op Odido zonder iets te doen.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze niet gewoon een harde deadline zetten. "voor datum X moet je weg zijn" bijvoorbeeld.

Hier blijven we gewoon lekker afwachten en zo lang mogelijk blijven zitten.
Mij moeten ze bij wijze van spreken met de ME het pand uit forceren :+

Als de stekker er bij Tweak echt uit gaat gaan we naar Freedom.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Csotranme schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:44:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden dat ze niet gewoon een harde deadline zetten. "voor datum X moet je weg zijn" bijvoorbeeld.
waarschijnlijk weten ze het zelf nog niet, of ze willen het niet delen. Ik vermoed dat je stiekem (juridisch gezien) nog best lang kan blijven zitten.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:56
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de afhandeling van de laatste (credit-)factuur? Ik ben op 01-12 overgestapt maar ik wacht nog steeds op het betaalde abonnementsgeld van december.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
ik denk dat er een echte eind datum komt wanneer odiddo ook echt op alle netwerken kan leveren waar tweak nu levert.

kijk naar de wolden odido bied hier nog geen glasvezel abbonementen aan.

de website van deltanetwerken zegt al de hele maand van wel maar de websites van de meeste providers werken de postcode checks niet waar onder die van odiddo
(geen idee als dit probleem al langer speelde vanaf dag 1 tweak gehad nooit behoeft gehad om over te stappen. maar toen bekent was dat tweak stopte kwam ik er achter dat ik geen ander glasvezel abbonement kan afsluiten (op een paar providers na waar het wel kan)

(dit netwerk lig er al ongeveer 6 jaar en is dus niet net klaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ping83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:32:
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de afhandeling van de laatste (credit-)factuur? Ik ben op 01-12 overgestapt maar ik wacht nog steeds op het betaalde abonnementsgeld van december.
Zie mijn eerdere post, ik had ook 1 december als overstapdatum, maar de monteur heeft mij op 4 december overgezet:
bitshape schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:07:
Ik heb de creditfactuur (in MijnTweak, borg + abbogeld december) en de terugboeking op mijn rekening al begin december gehad (op de datum van overstappen). Het rare is dat ik begin deze week pas de retourdoos met daarin de Fritzbox 5490 heb teruggestuurd. Al met al is het wat mij betreft allemaal al afgehandeld. :)

EDIT: even nagekeken, de terugboeking op mijn rekening is 10 dagen later na de overstapdatum & creditfactuur in MijnTweak geweest.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
hjvg schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:23:
ik denk dat er een echte eind datum komt wanneer odiddo ook echt op alle netwerken kan leveren waar tweak nu levert.

de website van deltanetwerken zegt al de hele maand van wel maar de websites van de meeste providers werken de postcode checks niet waar onder die van odiddo
(geen idee als dit probleem al langer speelde vanaf dag 1 tweak gehad nooit behoeft gehad om over te stappen. maar toen bekent was dat tweak stopte kwam ik er achter dat ik geen ander glasvezel abbonement kan afsluiten (op een paar providers na waar het wel kan)

Bij Freedom werkt dit wel bij postcodecheck en bestelling.
hjvg schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:23:

Het netwerk mag er dan wel al 6 jaar liggen, dat wil niet zeggen dat alle operators of providers beschikbaar zijn.
Bij mijn weten was Cambrium de eerste operator op dit netwerk. Met Tweak en (later) Freedom als providers. Toen Delta er bij in stapte/overnam, neem ik aan dat zij ook apparatuur in die PoPs hebben geplaatst waardoor zij ook beschikbaar zijn.
Maar Odido heeft er nooit apparatuur gehad dus kan er ook (nog) niet leveren. Tenzij ze via Delta apparatuur leveren, wat ze in de rest van NL wel kunnen volgens hun eigen persbericht van een tijd geleden. Maar blijkbaar hier niet...

Er zijn een aantal Cambrium gebieden overgenomen qua apparatuur en contracten door Fiber Operator waardoor Tweak klanten daar over kunnen op bijvoorbeeld Freedom, zonder verdere wijzigingen qua techniek.
Daar zag ik De Wolden niet bij staan dus dat zal dan wel niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• hjvg
ik weet dat een aantal providers op dit moment wel laten afsluiten in de wolden (Fiber, GlobalXS, Multifiber ,
RapidXS ,SNLR.nl, Trined, w3serve en freedom)

onder meer Caiway, Delta en Odido worden al wel providers op de pagina van deltanetwerken weer gegeven maar laten je nog niet afsluiten. (waar Delta/caiway volgens mij al 2/3 jaar geleden eens reclame heeft gestuurd dfat ze hier leveren)

maar opzich ging daar mijn post niet over. alle providers zeggen dat dit geregeld is voor tweak stopt.

Dus ik Neem aan zo gauw het op alle netwerken waar tweak levert geregeld is dat er dan een einddatum komt en tot het zo ver is maken ze geen eind datum bekend

[ Voor 8% gewijzigd door hjvg op 28-12-2023 13:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bij deze wilde ik even melden dat ik vandaag Jonaz heb aangevraagd. Eigenlijk was ik dat al min of meer van plan, een kleine provider met lage prijs en hoge snelheid. Ik wilde eigenlijk zo lang mogelijk bij Tweak blijven. Maar vanwege dat Jonaz nieuw is in mijn woonplaats (Veenendaal), en ik voor de eerste 6 maanden voor 25 euro betaal en daarna 40 euro per maand (die actie stopt dit jaar), en Tweak elk moment kan stoppen, heb ik Jonaz vandaag nog besteld. Ik had Jonaz woensdag een e-mail gestuurd met wat vragen, waarop ik vanmiddag gebeld werd, waarna mijn vragen keurig netjes beantwoord werden. Op dat moment wist zij niet tot wanneer die actie zou lopen, maar zij belde netjes terug om dit alsnog door te geven. Mijn eerste indruk van Jonaz is in elk geval erg positief.

Edit: Voor usenet ben ik nog wel bij Tweak gebleven, heb gebruik gemaakt van deze actie: https://www.tweaknews.eu/en/landing/special-deal-2023 Het blijft jammer dat Tweak glasvezel verdwijnt. Ik ben in 2006 klant geworden (toen nog via adsl). Ben overgestapt toen Demon werd overgenomen door Xs4All. In elk geval fijn dat ik nu van 50mbit (Tweak via KPN netwerk) naar 1gbit (Jonaz netwerk) ga, van 42 euro naar 40 euro per maand. Dus slechts 1 euro duurder (als ik het losse Tweaknews meereken). Ik heb nog wel getwijfeld over radio/televisie, wat ik nu bij Ziggo afneem voor 6.66 euro per maand (tv-only). Jonaz is één van de weinige glasvezelproviders die met coax werkt voor radio/televisie. Mijn huidige Humax decoders (de enige waarmee je opnames kunt overzetten naar je computer via ftp) kan ook bij Jonaz gebruikt worden (met andere smartcard erin). Maar ik vond het zenderaanbod bij Jonaz onvoldoende (Discovery channel ontbreekt). Nu nog hopen dat de betrouwbaarheid in orde is, ik ga van AON naar GPON. Maar dat zou bij Odido wellicht ook gebeuren.

[ Voor 40% gewijzigd door cjdijk op 30-12-2023 13:51 . Reden: Extra informatie tweede deel ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

Smurf

Detri

@cjdijk Tweaknews is toch al een tijdje geen onderdeel meer van Tweak? Maar inderdaad, voor die 3 euro per maand was dit ook mijn oplossing.
TV van Tweak ging bij ons via Canal Digital, en dat vonden we simpel gezegd gewoon ruk vergeleken met "KPN-TV met xs4all uiterlijk" Set-top box was traag, en er ging geen avond voorbij zonder haperingen op de TV stream. En dat met een verbinding die 10x sneller was geworden vergeleken met de ADSL die we daarvoor hadden. Gelukkig waren ze vergeten te vertellen dat Discovery uit het zenderaanbod geschrapt was (zat er nog in toen we tekenden), dus konden we het jaarabbo alsnog om laten zetten naar internet only.

Toen een tijd lang NLZiet en Discovery+ gehad. Alleen keken we die laatste toch wel heel weinig, dus die is weer weg inmiddels. NLZiet bevalt nog steeds gewoon prima. App op Android TV werkt goed (dus ook geen extra doosje meer bij de TV) en ik kan me niet herinneren wanneer de laatste storing is geweest.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Laatst online: 17:22
Vandaag de overstap naar Odido gemaakt.
Op Tweak.nl staat een tien maanden korting en 0 aansluitkosten aanbieding vermeld, maar bij het bestellen op Odido stond slechts 6 maanden en een paar tientjes aansluitkosten. November vorig jaar was de Tweak korting nog wel correct vermeld.

Belletje gedaan naar Tweak/Odido gedaan en die persoon vertelde mij dat ze de korting crediteren zodra dit in hun systemen zichtbaar is. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth-Kova
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 00:48
Chris_eBK schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:06:
Ik wacht al bijna 3 maanden op dat Tweak mijn borg terugbetaald, maar ondanks meerdere mails is daar nog altijd niets van de zien. Ze geven aan dat hun "logistieke afdeling" 2,5 maanden achterloopt met het verwerken van retouren, en kunnen niets anders zeggen dan dat het wat langer duurt. Maar het lijkt mij compleet onredelijk dat dit zo lang moet duren...

Ik had zelf in Oktober alles verstuurd en kreeg na zelf navraag in December opeens dat ze de borg niet willen terugboeken omdat ze de Canal digital kastje missen? terwijl ik dit wel terug heb gestuurd.
Natuurlijk niet in het doosje die ze zelf hadden gestuurd aangezien daar niet alles samen inpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
Iemand onlangs bij KPN besteld? Ik heb 25/12 Glasvezel besteld per februari met overstapservice. Bevestigingsmail gekregen dat ik binnen een dag een mail zou krijgen met bestellingsoverzicht. Zie nergens in mijn KPN account (heb daar al mobiel abbo) iets van een lopende bestelling staan. Wellicht feestdagen achterstand? Morgen maar eens bellen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:21
Barre73 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:01:
[...]
Er zijn een aantal Cambrium gebieden overgenomen qua apparatuur en contracten door Fiber Operator waardoor Tweak klanten daar over kunnen op bijvoorbeeld Freedom, zonder verdere wijzigingen qua techniek.
Daar zag ik De Wolden niet bij staan dus dat zal dan wel niet.
Fiber Operator was al actief bij De Wolden als operator. En als ik het goed begrepen heb is de apparatuur van Cambrium hier ook overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Blijft apart dat je niet weet wanneer je een overstap naar een andere provider kan/mag doen. Behalve dan naar Odido

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:45
Je kan/mag altijd overstappen naar een andere provider. Je hebt immers gewoon een maand opzegtermijn. Alleen in je eerste jaar mag dat normaal niet, maar zelfs dat mag nu wel.
Enige is dat je jaarkorting dan komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Hathi schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:19:
Je kan/mag altijd overstappen naar een andere provider. Je hebt immers gewoon een maand opzegtermijn. Alleen in je eerste jaar mag dat normaal niet, maar zelfs dat mag nu wel.
Enige is dat je jaarkorting dan komt te vervallen.
Sinds wanneer is het bekent dat je in je eerste jaar weg mag ? Zonder boete?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:45
Dat staat gewoon op tweak.nl
Ik heb een mail ontvangen met een Odido (toen T-Mobile) aanbod. Ik zit nog in mijn contracttermijn, kan ik overstappen?
Jazeker, zodra je deze mailing hebt ontvangen, ben je vrij om gebruik te maken van het aanbod. Ook als je nog in je eerste contractjaar zit.
En dat is op 22 november ook al aan je verteld: Horatius in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

[ Voor 19% gewijzigd door Hathi op 03-01-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Hathi schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:16:
Dat staat gewoon op tweak.nl

[...]

En dat is op 22 november ook al aan je verteld: Horatius in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Ja dat is gratis overstappen naar Odido . Maar je mag dus nog niet boetevrij overstappen naar een andere provider als je nog in je eerste jaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
Vildhjarta schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:21:
Iemand onlangs bij KPN besteld? Ik heb 25/12 Glasvezel besteld per februari met overstapservice. Bevestigingsmail gekregen dat ik binnen een dag een mail zou krijgen met bestellingsoverzicht. Zie nergens in mijn KPN account (heb daar al mobiel abbo) iets van een lopende bestelling staan. Wellicht feestdagen achterstand? Morgen maar eens bellen met de helpdesk.
Blijkbaar iets fout gegaan in het systeem, net gebeld door de klantenservice en heel netjes geholpen, we gaan binnenkort maar een jaartje KPN proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• niels-mas
Tweak heeft vandaag het jaarbedrag teruggestort, uiteindelijk heeft het 7 weken geduurd maar het is rond nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
niels-mas schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:03:
Tweak heeft vandaag het jaarbedrag teruggestort, uiteindelijk heeft het 7 weken geduurd maar het is rond nu.
En wanneer is je creditfactuur gedateerd? Ik zag bij mij in het klantenportaal op Tweak.nl wel een credit, maar kan ook nergens vinden wat de betalingstermijn is. Sowieso slordig dat daar ook geen mailtje van komt en alle overige facturen (met €0,- als maandbedrag) weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
me_mrtn schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:03:
[...]

En wanneer is je creditfactuur gedateerd? Ik zag bij mij in het klantenportaal op Tweak.nl wel een credit, maar kan ook nergens vinden wat de betalingstermijn is. Sowieso slordig dat daar ook geen mailtje van komt en alle overige facturen (met €0,- als maandbedrag) weer wel.
Factuurdatum is 27 dec en op mijn Tweak staat dat de betaling ook op 27 dec gedaan is, maar het is gister pas binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Even terugkomend op mijn vraag van gisteren. Ik heb mijn contract erbij genomen en zag dat ik tot April een contract had. ( binnen 1e jaar )

Had gisteren toch maar een andere provider genomen en via de overstap service werd er netjes aangegeven dat Tweak mij over een maand wil laten gaan. Later ook een mail van tweak gehad dat het dan over en uit was. Zonder boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
backupdevice schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:02:

Had gisteren toch maar een andere provider genomen en via de overstap service werd er netjes aangegeven dat Tweak mij over een maand wil laten gaan. Later ook een mail van tweak gehad dat het dan over en uit was. Zonder boete.
Dus geen verrekening van de genoten korting ivm jaarbetaling ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik wacht nog steeds rustig op de einddatum van Tweak. Nog 0 communicatie over geweest behalve "begin 2024".. nou.. ben benieuwd hoe ver van te voren ze het gaan laten weten..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

jccjk schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:10:
[...]

Dus geen verrekening van de genoten korting ivm jaarbetaling ?
Ik had geen jaarbetaling .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Heb al sinds gisteren geen internet meer via Tweak. Volgende week zaterdag stap ik pas over op Odido. Hoop niet dat ik al ben afgesloten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
SmurfLink schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:24:
Ik wacht nog steeds rustig op de einddatum van Tweak. Nog 0 communicatie over geweest behalve "begin 2024".. nou.. ben benieuwd hoe ver van te voren ze het gaan laten weten..
Ik heb hetzelfde en blijf zolang mogelijk op de Tweak trein. Uiteraard een gokje maar neem aan dat ze alsnog een redelijke overgang regelen buiten de verkoopquote die tot nu toe rondging over "begin 2024".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wheeler schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Ik heb hetzelfde en blijf zolang mogelijk op de Tweak trein. Uiteraard een gokje maar neem aan dat ze alsnog een redelijke overgang regelen buiten de verkoopquote die tot nu toe rondging over "begin 2024".
Ja bij mij wel een risicootje :X ik ben in februari 3 weken weg.. dus als ze eind januari opeens aankondigen dat in februari de stekker eruit gaat heb ik bij thuiskomst geen internet en tv meer.. maar ik ga er ergens vanuit dat ze dit nog enigszins netjes gaan proberen te doen? Geen idee eigenlijk waarom ik dat vertrouwen heb, gezien ze tot nu toe ons op elke mogelijke manier een hele dikke middelvinger hebben gegeven.

Maarja, 't prijsverschil met overstappen is dusdanig dat ik liever zo lang mogelijk blijf hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
volgens mij heeft tweak een opzeg termijn van 1 maand. dus zouden we het sowieso 1 maand van te voren weten. ik neem zelf aan dat ze de einddatum wel 2 maanden van te voren bekend maken eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
Er lijkt geen ontsnappen meer aan, dus ook ik zal de overstap maken naar Odido. Uiteindelijk zal het me worst wezen wie het internet levert als er maar zo voordelig mogelijk over het internet gesurft kan worden.

Als ik bij het aanvragen bij Odido aangeef dat ik overstap vanaf een andere provider komt hij echter met datums aanzetten die rekening houden met een maand overstap tijd... dan ben ik mogelijk op wintersport. Ik zou het graag nog voor het einde van deze maand geregeld willen hebben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het stopzetten van tweak binnen een maand? Ik neem ergens aan dat dit geen probleem is. De Odido site komt met de melding:
Door deze datum te kiezen kan je huidige aanbieder een afkoopsom in rekening brengen.
Dat is natuurlijk een generieke melding. Is dit ook van toepassing voor Tweak klanten?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
scrappy.doo schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:00:
Er lijkt geen ontsnappen meer aan, dus ook ik zal de overstap maken naar Odido. Uiteindelijk zal het me worst wezen wie het internet levert als er maar zo voordelig mogelijk over het internet gesurft kan worden.

Als ik bij het aanvragen bij Odido aangeef dat ik overstap vanaf een andere provider komt hij echter met datums aanzetten die rekening houden met een maand overstap tijd... dan ben ik mogelijk op wintersport. Ik zou het graag nog voor het einde van deze maand geregeld willen hebben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het stopzetten van tweak binnen een maand? Ik neem ergens aan dat dit geen probleem is. De Odido site komt met de melding:
[...]
Dat is natuurlijk een generieke melding. Is dit ook van toepassing voor Tweak klanten?????
Zie mijn ervaring bij Odido overstap binnen 1 maand: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77528356

Verder heeft tweak geen afkoopsom bij overstap naar Odido binnen een maand, dat heb ik nog dubbel gecheckt bij Tweak zelf en inmiddels heb ik mijn jaarbedrag terug en is er geen afkoopsom af gegaan. Maar ik kan niet zeggen dat het een soepele overstap was. Durf alleen niet te zeggen of dat komt omdat ik een overstap binnen een maand had gekozen of dat de samenwerking van Tweak met Odido gewoon bagger is (ik vermoed het laatste).

[ Voor 13% gewijzigd door niels-mas op 05-01-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

scrappy.doo schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:00:
Er lijkt geen ontsnappen meer aan, dus ook ik zal de overstap maken naar Odido.
Je kunt gelukkig prima ontsnappen aan Odido hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Nou... dat is geen best begin. Ik heb de overstap naar Odido aangevraagd met als gewenste overstapdatum 17 januari met gebruik van overstapservice.
Vervolgens krijg ik een bevestiging in de mail
je hebt niet gekozen voor onze overstapservice
... dat had ik dus WEL. Ok dan maar een belletje erachteraan, foutje kan gebeuren.
De medewerker verteld me dat de 17e niet haalbaar is voor de overstapservice en dat dit dan de 26e moet worden. Nou prima, beetje flauw dat ik daar dus al zelf achteraan moet bellen, maar goed het zou worden geregeld en bedankt.
10 seconden later belt de beste jongeman me terug dat hij nog wat gegevens nodig heett EN dat de 26e niet per se de overstapdatum is. WAT WAT WAT?????
Ik moet eerst wachten tot het installatiepakket is ontvangen en dan kan ik een afspraak maken met een monteur en dat wordt dan de overstapdatum.
Waarom vul ik dan een overstapdatum in!?!?!?!?

ligt het aan mij dat ik hier zo slecht tegen kan?

update: en nu krijg ik een mail
De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis gaat activeren is bekend. De glasvezelaansluiting wordt geactiveerd op 26-01-2024.
schiet mij nu maar alvast lek, dit gaat me een feest worden

[ Voor 12% gewijzigd door scrappy.doo op 05-01-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Smurf schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:46:
@cjdijk Tweaknews is toch al een tijdje geen onderdeel meer van Tweak? Maar inderdaad, voor die 3 euro per maand was dit ook mijn oplossing.
Zolang je nog niet bent overgestapt van Tweak naar Odido, blijft Tweaknews gewoon (gratis) werken. Eenmaal overgestapt naar Odido, dan geen (gratis) Tweaknews meer. Of in mijn geval, vanaf mijn overstap naar Jonaz. Ik had dus nog kunnen wachten tot ik daadwerkelijk over ben van Tweak naar Jonaz. Maar wist niet zeker of die aanbieding van 3 euro er nog zou zijn bij Tweaknews. Dus vandaar dat ik het ook gelijk maar heb besteld. Ik vraag me wel af of er na dat jaar opnieuw zo'n aanbod komt van Tweaknews, of dat het misschien sowieso 3 euro per maand blijft. Maar dat zien we dan wel weer. Eventueel is dit dan een optie: https://usenetdeal.com/nl/usenet/ Is van latere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
scrappy.doo schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:48:
Nou... dat is geen best begin. Ik heb de overstap naar Odido aangevraagd met als gewenste overstapdatum 17 januari met gebruik van overstapservice.
Vervolgens krijg ik een bevestiging in de mail
[...]
... dat had ik dus WEL. Ok dan maar een belletje erachteraan, foutje kan gebeuren.
De medewerker verteld me dat de 17e niet haalbaar is voor de overstapservice en dat dit dan de 26e moet worden. Nou prima, beetje flauw dat ik daar dus al zelf achteraan moet bellen, maar goed het zou worden geregeld en bedankt.
10 seconden later belt de beste jongeman me terug dat hij nog wat gegevens nodig heett EN dat de 26e niet per se de overstapdatum is. WAT WAT WAT?????
Ik moet eerst wachten tot het installatiepakket is ontvangen en dan kan ik een afspraak maken met een monteur en dat wordt dan de overstapdatum.
Waarom vul ik dan een overstapdatum in!?!?!?!?

ligt het aan mij dat ik hier zo slecht tegen kan?

update: en nu krijg ik een mail
[...]
schiet mij nu maar alvast lek, dit gaat me een feest worden
Wss gaat dus Tweak van de lijn af op de 26e en dan moet je hopen dat je dan al je installatie pakket van Odido hebt ontvangen en er een monteur kort erna langs kan komen. Mijn advies: hou goed in de gaten dat je installatiepakket op tijd verzonden wordt, ik kreeg een lulverhaal dat dat pas kon als Tweak van de lijn was en zodoende zat ik een week zonder internet. Met vinger aan de pols houden kan je dat wellicht voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Bij mij is de overstap van Tweak naar Odido net uitgevoerd en gelukkig is alles 100% meegevallen. Ik had eigenlijk een paar dagen na het aanvragen van Odido al de doos met nieuwe modem in huis en een maand later (vandaag dus) zou de monteur komen.

Timeline:

4/12:
Contract met Odido afgesloten en week later al het modem in huis.

5/1 Guidon gekomen om de aansluiting op te leveren.

5 min voor de monteur er was ging internet er af.
Monteur was netjes op tijd en was 5 min bezig in de meterkast (modem etc plaatsen)
Monteur ging 5 min weg om de verbinding aan te sluiten.
Monteur komt terug om de verbinding te testen (daar zat ik zelf al midden in :+ )
Al met al misschien 20min bezig geweest.

En toen werkte alles weer en de snelheid is ook prima, zelfs iets hoger dan ik bij Tweak had (van 940 naar 950 Mbps gegaan). Modem staat in de meterkast dus ik heb de wifi mogelijkheden even getest maar zelfs met wifi 6 was dat bedroevend, ongeveer 100Mbps up en down. Ik heb wifi in de Zyxel dus maar uitgeschakeld en weer mijn eigen APs aangesloten.

Tot nu toe in ieder geval tevreden.

PS. Ik had bij de aanvraag expres voor de opleverdatum een maand +1 dag extra gekozen om eventuele problemen met opzegtermijnen etc te voorkomen. Geen idee of het geholpen heeft maar de overstap was erg soepel.

[ Voor 8% gewijzigd door Racemol op 05-01-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik ben vanmiddag gebeld door Meldaro (internet monteur). Hij wilde desgewenst einde van deze maand afspreken, maar ik gaf aan wel eerder over te willen. Het is woensdag de 10e 's middags geworden. Mijn internet verbinding bij Tweak zal eind januari afgesloten worden. Dit heb ik ook zo aan Tweak doorgegeven. Dus ik heb dan nog drie weken een backup verbinding beschikbaar via Tweak zodra ik met Jonaz ben verbonden. Jonaz levert zijn internet namelijk op die andere, nu nog ongebruikte glasvezelkabel. Ik vind het geen probleem deze maand daardoor dubbele kosten te hebben. Maar wel de zekerheid van werkend internet, vanwege twee actieve internet providers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
Tussen alle overstap problemen van Tweak naar Odido dan maar een verslag van mijn redelijk vlekkeloze overstap:
  • Op 6 november ben ik gebeld door Odido over het stoppen van Tweak en het aanbod dat ze per mail al gestuurd hadden (had ik niet op gereageerd). Telefonisch alles besproken en rondgemaakt.
    Direct een bevestiging per mail en kort daarop nog een aantal mails waaronder 1 met de inloggegevens voor TV-online.
  • Op 9 november twee mails van Odido.
    Eentje waarin ze aangaven mij "binnenkort" aan te gaan sluiten op glasvezel, maar dat er nog een aanpassing in de wijkcentrale nodig is.
    De tweede mail was van de overstapservice met het verzoek online nog paar dingen in te vullen en Odido toestemming te geven de opzegging bij Tweak te regelen.
    Een uurtje later een mail van Tweak dat de opzegging ontvangen was en akkoord was.
  • Op 18 december een mail dat de wijkcentrale was aangepast en een mail van Guidion dat ik de installatie kon plannen.
  • Op de site van Guidion was de eerst mogelijke optie op 5 januari.
    Gek genoeg waren de eerste 10 opties allemaal tussen 20.00 en 23.00 uur. Een afspraak tijdens kantooruren was pas eind januari mogelijk.
    Gekozen dus voor de afspraak op 5 januari.
  • Ondanks de feestdagen nog voor de kerst het installatie pakket ontvangen.
  • Vandaag dus de monteur langs gekregen. Rond 12.00 uur was de Tweak verbinding uit de lucht gegaan en rond 19.30 stond de monteur van Guidion voor de deur. Die was binnen half uurtje klaar met weghalen Tweak Fritzbox en ophangen Odido spullen. Heeft nog even de Odido TV-app uitgelegd en is daarna vertrokken.
De installatie is dus in vergelijking met anderen hier vlekkeloos verlopen; nu maar hopen dat ik met de financiële afhandeling door Tweak net zo veel "mazzel" heb.
In de klantomgeving van Tweak vind ik nog helemaal niets terug over de opzegging en eind december is ook gewoon het abonnementsgeld tot eind januari geïncasseerd.
Dit houden we dus nog maar even in de gaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mijn ouders zijn sinds 27 december over van Tweak naar Odido. Ging 100% vlekkeloos.
Monteur kwam langs op afgesproken tijdstip, verving het modem door de nieuwe van Odido, ging 15 minuten weg om de patch om te zetten waarna de verbinding werkte. Heeft z'n metingen gedaan en daarna afgemeld.

Dikke duim. 👍

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Gumball schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:09:
Heb al sinds gisteren geen internet meer via Tweak. Volgende week zaterdag stap ik pas over op Odido. Hoop niet dat ik al ben afgesloten…
Kennelijk ben ik óf door Tweak, óf door Odido al afgemeld bij de glasvezeleigenaar, waardoor ik nu 9 dagen lang, sinds eergisteren, zonder internet zit. Beide partijen wijzen naar elkaar en niemand lost het op. Wat een waardeloze medewerking voor deze geforceerde overstap. Heb er nu al spijt van dat ik naar Odido ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Internet hier in Enschede lag er zojuist 13 minuten uit.

Edit: Blijkbaar lag dit aan mijn situatie.

2 dagen geleden de Fritzbox vervangen door een UDM SE die ook rechtstreeks op de fiber zit met een SFP module, echter kreeg ik daarop een ander IP adres dan de static IP die ik van ze had op de Fritzbox.

Na de outage van zojuist zie ik dat ik mijn oude static IP weer terug gekregen heb.

[ Voor 75% gewijzigd door Realtec op 07-01-2024 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

Smurf

Detri

Bij Tweak heb ik mac spoofing gebruikt toen ik de fritzbox verving door een UDM. Dan kan je altijd nog even gauw terug als dat handig is voor bijvoorbeeld troubleshooting.

Het was mij alleen niet gelukt om het MAC adres van de wan-poort zelf uit te lezen, (de config-export van de fritzbox schermt de laatste 6 characters van de mac-adressen af) maar de servicedesk kan ip reserveringen inzien, dus dat was met 1 belletje geregeld.

Inmiddels over naar glasnet. Stelde ook niks meer voor dan wachten tot de lijn uitviel op de dag zelf, en vervolgens de ruim vantevoren ontvangen PPPoE gegevens invullen op de betreffende WAN-poort.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Hier ook sinds afgelopen donderdag over op Odido; ging allemaal lekker snel en tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Nu alleen nog even afwachten tot tweak een creditfactuur stuurt :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
het lijkt er op dat alle providers in de wolden nu eindelijk de postcode checks op orde hebben.

nu een aantal providers die tot een paar dagen terug nog aangaven niet te kunnen leveren bekeken en daar is nu wel te bestellen (odido zal ons nu binnenkort ook wel gaan benaderen want ook bij hun is het nu mogelijk hier te leveren)

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 09-01-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zit nu bij KPN glasvezel 50/5 en betaal E 42,5 per maand. In werkelijkheid haal ik 70/80 met snelheidstest. Ik zie dat ik bij Oddido 400/400 voor ongeveer hetzelfde geld kan krijgen, echter zie ik niet een goede reacties op TrustPilot over Oddido.

Ik heb advies nodig naar welke (andere) provider zou ik kunnen overstappen zonder dat ik achteraf spijt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Smurf schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:41:
Bij Tweak heb ik mac spoofing gebruikt toen ik de fritzbox verving door een UDM. Dan kan je altijd nog even gauw terug als dat handig is voor bijvoorbeeld troubleshooting.

Het was mij alleen niet gelukt om het MAC adres van de wan-poort zelf uit te lezen, (de config-export van de fritzbox schermt de laatste 6 characters van de mac-adressen af) maar de servicedesk kan ip reserveringen inzien, dus dat was met 1 belletje geregeld.

Inmiddels over naar glasnet. Stelde ook niks meer voor dan wachten tot de lijn uitviel op de dag zelf, en vervolgens de ruim vantevoren ontvangen PPPoE gegevens invullen op de betreffende WAN-poort.
Dat had ik inderdaad ook kunnen doen, maar ik had ze al een mail gestuurd of ze mn PTR record konden aanpassen naar het nieuwe ip en kreeg als response dat ze mn oude static IP gekoppeld hebben aan de nieuwe UDM zodat alles gelijk goed stond. Heb daarna de dns van mn domeinnamen weer terug gezet en alles werkt weer zoals vanouds.

Ik heb nog een pre-order lopen bij Freedom en ik verwacht dat ik straks hetzelfde kan doen maar dan gewoon de VLAN id aanpasen aangezien ik op AON blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Moet zeggen dat ik Tweak nu al mis, zit nog geen 2 weken bij Odido en nu al voor de 3de keer geen internetverbinding ;w

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Harbo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:01:
Zit nu bij KPN glasvezel 50/5 en betaal E 42,5 per maand. In werkelijkheid haal ik 70/80 met snelheidstest. Ik zie dat ik bij Oddido 400/400 voor ongeveer hetzelfde geld kan krijgen, echter zie ik niet een goede reacties op TrustPilot over Oddido.

Ik heb advies nodig naar welke (andere) provider zou ik kunnen overstappen zonder dat ik achteraf spijt heb.
Dit is behoorlijk afhankelijk van welke techniek en belichters er op jou adres beschikbaar zijn.
Maar in mijn optiek zou ik ver weg blijven van Odido (en ook Ziggo) maar dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen :)

Ik denk dat Freedom qua provider het dichtste bij Tweak zit als alternatief en misschien wel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Twaek is Oddido. Freedom is duurder dan KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
Realtec schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:10:
[...]

Ik denk dat Freedom qua provider het dichtste bij Tweak zit als alternatief en misschien wel upgrade.
Ik denk Glasnet dichterbij. Zelfde dienstverlening als Tweak alleen iets duurder in prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:32
De actie bij Freedom (4 x €25,00 korting) is voor Tweak-klanten met een maand verlengd t/m 31-1-2024.
Let op, de korting is pas zichtbaar in stap 6 van je bestelling bij Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQWU2aDmMNMvLxkXJFdf5eOws4A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4GIMsWCZxnNarRxN5D3yun6.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UMA3rSSIzgWQ2e3yNGoR676qpM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZrrfN1WblgY61BZslAl9qjQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Apart dat er in Almere-Buiten zo'n lijst is met Freedom opties, de korting is welkom :)
Ik kan voor hetzelfde geld Fiber crew (gpon)of Fiber operator (aon) krijgen.

Onvi heeft Fiber crew (gpon?) en 4 maanden €25 korting voor Tweak klanten en met een vast ip.
Je kan kiezen tussen een Fritz!box 5530 of een 7590 (€50 extra).

Plinq zou nog kunnen, die bieden een news server voor €2,50/mnd met maar 50MB (?huh?) download.
De juiste termen snappen ze alvast niet en of het aon/gpon is weten ze blijkbaar niet (website) :+
Ook hier een Fritz!box maar niet duidelijk welke, ze beelden oude modellen af.
Espn een jaar gratis is leuk als je het na dat jaar niet vergeet op te zeggen of rijk genoeg bent.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

tha_crazy

Mafketel

Hoe lang duurt het ongeveer een Credit factuur komt?
Ondertussen overgestapt naar Glasnet sinds 27 december via hun overstap service, maar nog geen communicatie van Tweak gehad tot op heden.

Niet dat ik het geld nodig heb, maar het gebrek aan communicatie vind ik wat vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Laatst online: 17:56
@tha_crazy volgens Tweak moet je wachten totdat de stornering van de laatste factuur niet meer mogelijk is. Na 5 weken wachten vond ik het te lang duren en heb een stornering gedaan van de laatste factuur. Omdat ik per 1 december overgestapt was waren ze mij een volledige maand verschuldigd. Twee dagen na de stornering kreeg ik een mail met de vraag waarom ik gestorneerd had en deze had ik beantwoord. Een dag later kreeg ik de creditnota en was het afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:32:
De actie bij Freedom (4 x €25,00 korting) is voor Tweak-klanten met een maand verlengd t/m 31-1-2024.
Let op, de korting is pas zichtbaar in stap 6 van je bestelling bij Freedom.
Ah shit vergeten dat die tijdelijk is.. hm, misschien moet ik dan toch maar eerder over gaan stappen.. Freedom kwam er bij mij wel als beste optie uit namelijk. Ik twijfel nog over GPON of AON. Volgende week maar even bekijken. Overstapdatum zal sowieso dan pas in Maart moeten zijn maar dat lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
tha_crazy schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:10:
Hoe lang duurt het ongeveer een Credit factuur komt?
Ondertussen overgestapt naar Glasnet sinds 27 december via hun overstap service, maar nog geen communicatie van Tweak gehad tot op heden.

Niet dat ik het geld nodig heb, maar het gebrek aan communicatie vind ik wat vervelend :P
Sinds 5 december zit ik bij KPN, heb op 29 december in de Tweak portal een credit staan die ook al op betaald staat. Het geld is zeker met een prehistorische postduif onderweg, want er staat nog niets op mijn rekening. Overigens heb ik ook nog geen verzoek of doos ontvangen om apparatuur terug te sturen.

Sowieso is het qua communicatie huilen met de pet op wat dit soort zaken betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
niels-mas schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Wss gaat dus Tweak van de lijn af op de 26e en dan moet je hopen dat je dan al je installatie pakket van Odido hebt ontvangen en er een monteur kort erna langs kan komen. Mijn advies: hou goed in de gaten dat je installatiepakket op tijd verzonden wordt, ik kreeg een lulverhaal dat dat pas kon als Tweak van de lijn was en zodoende zat ik een week zonder internet. Met vinger aan de pols houden kan je dat wellicht voorkomen.
Installatiepakket gisteren ontvangen. Dat is met 2,5 week voor de overstap in ieder geval op tijd :*)

Kan ik zelf al wat dingen voorbereiden om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
2024-01-04 2024-06-02 € -99,39 € -20,87 € -120,27 / 34 = 3,5 maand

Met een jaarbetaling van €410 / 12 = 34,16

5x 34 = €170

Waarom krijg ik dan maar 120 euro terug?
Of klopt mijn berekening niet?

Iemand anders wel een ander bedrag terug gekregen wat beter overeenkomt? Of is dit gewoon hoe ze rekenen.

--- Edit
Heb ze gebeld.

Hij gaf aan, dat ze uitgaan van 10 maanden, omdat je 2 maanden gratis krijgt bij een jaarbetaling.
Dus ze rekenen de 2 maanden gratis er af aan het einde |:(

[ Voor 22% gewijzigd door LikeABawzs op 10-01-2024 10:33 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 18:34
LikeABawzs schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:16:
2024-01-04 2024-06-02 € -99,39 € -20,87 € -120,27 / 34 = 3,5 maand

Met een jaarbetaling van €410 / 12 = 34,16

5x 34 = €170

Waarom krijg ik dan maar 120 euro terug?
Of klopt mijn berekening niet?

Iemand anders wel een ander bedrag terug gekregen wat beter overeenkomt? Of is dit gewoon hoe ze rekenen.

--- Edit
Heb ze gebeld.

Hij gaf aan, dat ze uitgaan van 10 maanden, omdat je 2 maanden gratis krijgt bij een jaarbetaling.
Dus ze rekenen de 2 maanden gratis er af aan het einde |:(
Klopt zo is destijds ook met mij afgewikkeld bij verrekenen jaarbetaling.

Ik heb daar verder ook geen nare smaak aan overgehouden.

Al een paar maanden bij Glasnet..uitstekende verbinding. Zelfs nog wat sneller als Tweak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Het is wel een beetje in hun eigen voordeel rekenen zo natuurlijk. Volgens mij staat nergens dat je 2 maanden gratis krijgt bij jaarbetaling; alleen dat het per jaar 410 euro kost. Ik zou dan verwachten dat ze daarmee rekenen en zo per dag of maand het creditbedrag bepalen.

Als ik ergens een abonnement afsluit met x maanden gratis dan zitten die altijd in het begin van het abonnement en niet aan het einde zoals Tweak dus nu eigenlijk doet.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Alsnog inderdaad wel vreemd. Want dan heb ik 410 - 120 = 290 euro betaald voor 7 maanden. (begin Juni tot begin Januari)
Dat is dus alsnog 41 euro per maand.

Dus ze komen er lekker makkelijk vanaf als ze het abo eerder stopzetten dan het volledige jaar.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Pagina: 1 ... 105 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.