Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Zijn er hier mensen die in Almere Poort wonen en zijn overgestapt naar Odido (postcode 1363) en indien ja wat zijn jullie ervaringen? Is het enkel administratief omzetten en wat is de kwaliteit, zitten jullie nog op 1Gbit up/down of fluctueert het?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:21
Zenix schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:45:
[...]
Het zou kunnen zijn dat Guidion geen toegang heeft tot die POP's van e-Fiber dat weet ik niet. Maar wat je aangeeft is inderdaad de standaard werkwijze.
Guidion heeft inderdaad geen toegang tot de E-Fiber POP's. Het omzetten wordt altijd door (de aannemer van) E-Fiber/Open Dutch Fiber gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
tsjoender schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:48:
[...]

En met het profiel op Freedom glasvezel zetten in de Fritzbox configureer je dan VLAN 6 en PPPoE? Ik overweeg eenzelfde overstap naar Freedom op Fiber Operator AON (Leeuwarden), maar heb geen Fritzbox en wil mijn Mikrotik blijven gebruiken en die kent zo'n profiel niet :)
Jazeker, dit zet alle instellingen goed voor VLAN 4 en VLAN 6. Met je eigen setup kun je kijken op:
https://helpdesk.freedom....-instellingen-eigen-modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48
RobbyTown schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:34:
[...]

Ik ook niet. Ben naar Glasnet gegaan. Ze kunnen een simpel account nog niet verwijderen dus laat staan als er een technisch probleem ontstaat.

T-Mobile tijd al poging gedaan om gegevens weg te krijgen dat lukt gewoon niet dus houden zich niet aan de wet. Had gehoopt met naams verandering gegevens niet waren gemigreerd.

Bij Odido krijg ik mijn gegevens niet verwijderd.

Het zit zo. Ooit prepaid gehad. 06 is vervallen ivm niet gebruiken. Account verwijderen lukt niet (helemaal niets op actief). Met chat krijg je bagger antwoord account is geblokkeerd/inactief. Apart kan gewoon inloggen....
Even laten rusten ineens 2 weken geleden mailtje op dat prepaid adres over Odido glasvezel. Nieuwsbrief uitzetten lukt niet er is helemaal niets op actief.

Naar de winkel. Wat je klantnummer? Heb ik niet. Je 06? Heb ik ook niet. Medewerker kijkt zeer verbaasd. Word op basis van email gevonden (naam, geboortedatum wat ik in mijn account nergens zie staat wel in het systeem van odido). Heeft een delete knop. Helaas zelfs de medewerker heeft geen rechten account te verwijderen. Heeft nu emailadres aangepast. Maar ja inloggen is nog steeds mogelijk, ik wil gewoon alle gegevens uit de Odido database (naam, geboortedatum, iban). Formulier op de website kan ik niet invullen want ik heb geen klantnummer en geen 06 nummer.

Kortom het is bij Odido onmogelijk om je gegevens te laten verwijderen.
Wellicht even melding maken bij autoriteit persoonsgegevens oid, dit is gewoon tegen de wet en gpdr en zou niet mogen. Als ze er zo laks mee omgaan kun je die weg overwegen, doorgaans helpen boetes wel tegen dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:36
Hennie-M schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:40:
[...]

Ik zit bij eFiber (Oss) en ga dus van Tweak naar Odido wat in theorie hetzelfde bedrijf zou moeten zijn maar misschien in de praktijk nog niet.

Ik begrijp het ook niet zo goed, ik ging er vanuit dat de monteur voor hij bij mij op bezoek komt eerst naar de pop/verdeelhuis/whatever zou gaan om Tweak eraf te gooien en Odido op dezelfde ader zou zetten. Of dat er misschien al iemand vooruit gestuurd zou worden om Odido op de 2e ader te zetten (als er uberhaupt al een 2e ader in mijn AOP (als dat zo heet) zit.

Nu zit er ruim 24 uur tussen (afspraak voor morgen is ergens tussen 8 en 12. En ik werk morgen dus thuis (en blijkbaar via hotspot op mijn laptop en niet op mijn vaste pc met alle aangesloten randapparatuur.. )

Het had ook erger kunnen zijn, Odido heeft mijn Tweak per 1-12 opgezegd dus het had ook al vrijdag gebeurd kunnen zijn. :X
Ik ga over naar Odido. Nu is mijn overstap datum 27 december en mijn afspraak met Guidion op 30 december. Ik had Odido gebeld met de vraag of ik in de tussentijd zonder internet zit. Antwoord kwam er niet echt heel overtuigend uit maar deze was; Nee, dat is niet de bedoeling/ het idee. Nu wil ik eigenlijk Tweak bellen met de vraag wanneer zij hebben staan dat alles uit gaat. Iemand ervaring met het gat tussen aansluitdatum van Odido en afspraak van Guidion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Mijn abo stopt 29 december, maar ik heb sinds gisteren geen internet meer :( Beetje lastig met thuis werken. Telefonisch zijn ze niet (slecht?) te bereiken. Inmiddels heb ik ze een e-mail gestuurd, hopelijk krijg ik daar spoedig reactie op, maar ik heb er een hard hoofd in. Iemand recentelijk ervaring met Tweak "helpdesk"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

PageFault schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:20:
Mijn abo stopt 29 december, maar ik heb sinds gisteren geen internet meer :( Beetje lastig met thuis werken. Telefonisch zijn ze niet (slecht?) te bereiken. Inmiddels heb ik ze een e-mail gestuurd, hopelijk krijg ik daar spoedig reactie op, maar ik heb er een hard hoofd in. Iemand recentelijk ervaring met Tweak "helpdesk"?
Via WhatsApp kreeg ik meestal in no-time (uurtje) reactie. Het 0900-nummer kreeg ik verder niet te pakken, maar elders vond ik ook datzelfde nummer maar dan met 0800. Weet niet of dat verschil maakt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
PageFault schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:20:
Als je in Almere woont kan je ook ff bij ze langs gaan.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Ik heb ook maar besloten om naar Odido te gaan. De aanbieding, 10 maanden voor €30 is best mooi met daarna 2 maandjes voor €45. Na dat jaar kijk ik wel verder wat er in de markt beschikbaar is. Overgangsdatum van 5 januari gekozen.

Ik hoop dat het overzetten wel zonder downtime gaat, fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

Smurf

Detri

Bij mij was het vanmorgen zover. 7u45 was de Tweak de verbinding uitgevallen. 10 minuten later kwam ik daar ook daadwerkelijk achter, en om iets na 8uur was ik weer online via Glasnet.

Heb een udm pro direct op de fiber zitten, dus alleen even de WAN1 aanpassen van DHCP naar PPPoE en de gegevens invullen.
Bij IP adres moet je wel een subnet meegeven bij de UDM. Dus /32 erachter. Maar volgens mij is het invullen van een IP hier sowieso optioneel. edit: Dit is dus niet zo bij de UDM.

@Burns De instructies van Glasnet zeggen dat alleen user en ww genoeg is. Volgens mij heeft de FritzBox ook geen veld om een IP in te vullen bij de PPPoE settings.

[ Voor 11% gewijzigd door Smurf op 05-12-2023 15:53 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Smurf schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:49:
Heb een udm pro direct op de fiber zitten, dus alleen even de WAN1 aanpassen van DHCP naar PPPoE en de gegevens invullen.
* Raven baalt dat bij iedereen PPPoE gewoon meteen lijkt te werken en hier niet.
Ben er nog steeds niet achter waarom PPPoE en Debian niet samen lijken te gaan, waardoor ik sinds de overstap van Tweak naar KPN met dubbel NAT zit :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:51
FreeTweak schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:12:
[...]

Jazeker, dit zet alle instellingen goed voor VLAN 4 en VLAN 6. Met je eigen setup kun je kijken op:
https://helpdesk.freedom....-instellingen-eigen-modem
Misschien loop ik al wat te ver vooruit, maar behouden Tweak Cambrium klanten hun IP-adres ook na overstap naar Freedom? Of zijn de ip ranges eigendom geworden van Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
Falcon93 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:54:
[...]
Misschien loop ik al wat te ver vooruit, maar behouden Tweak Cambrium klanten hun IP-adres ook na overstap naar Freedom? Of zijn de ip ranges eigendom geworden van Odido?
Als je overstapt naar een andere provider dan krijg je een nieuw IP-adres. Dat staat los van wie de operator/belichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
JohDB schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:57:
[...]

Als je overstapt naar een andere provider dan krijg je een nieuw IP-adres. Dat staat los van wie de operator/belichter is.
Snap ik :) Maar omdat Fiber Operator heel cambrium heeft overgenomen, zou het kunnen dat in dit geval een “overstap” enkel administratief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:51:
[...]

Via WhatsApp kreeg ik meestal in no-time (uurtje) reactie. Het 0900-nummer kreeg ik verder niet te pakken, maar elders vond ik ook datzelfde nummer maar dan met 0800. Weet niet of dat verschil maakt.
Uiteindelijk via het 0800 nummer contact gekregen en terwijl ik aan de lijn hing, kwam er ook reactie op de whatsapp. Ze hebben mij een maand eerder afgesloten, dus even kijken hoe we dit gaan oplossen. Wel vriendelijke service desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zou me afragen hoe ZIJ dat gaan oplossen :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:48
Falcon93 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:59:
[...]

Snap ik :) Maar omdat Fiber Operator heel cambrium heeft overgenomen, zou het kunnen dat in dit geval een “overstap” enkel administratief is.
Ik kreeg een nieuw ip-adres. Zat ook op het Cambrium netwerk. Bij het aanmelden kreeg ik kort erna een email met de inloggegevens en het ip-adres vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:45
Falcon93 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:54:
IP-ranges zijn eigendom van de provider, niet de belichter. Die zijn dus meegegaan naar Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Falcon93 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:59:
[...]

Waar lees jij dat Fiber Operator heel Cambrium zou hebben overgenomen? (en hoe definieer je dat uberhaupt?).

Tweak was ook onderdeel van Cambrium, dus in theorie zou dat betekenen dat alle Tweak klanten nu klant zijn bij Fiber Operator. Wat niet klopt, natuurlijk :+

Fiber Operator heeft gewoon, at best, het COANet over genomen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Smurf schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:49:

@Burns De instructies van Glasnet zeggen dat alleen user en ww genoeg is. Volgens mij heeft de FritzBox ook geen veld om een IP in te vullen bij de PPPoE settings.
Dank je wel Smurf.
Ik heb gisteren de retourbox ontvangen. Dat proces ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebeb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 15:29
Krijg het niet gevonden in dit topic.

Vanochtend de Guidion monteur over de vloer gehad. Had vooraf aangegeven dat ik mijn Fritzbox 5490 wilde houden. Geen probleem, monteur zou die gebruiken. Je raadt het al, hij had er geen verstand van....

Nu dus maar de Odido router gebruikt om in ieder geval internet te hebben.

Vraag, wat moet ik doen om mijn Fritzbox op Odido te kunnen laten werken? Ik heb in de settings al de provider omgezet naar T-Mobile thuis. Helaas geen internet connectie. Moet ik de Huawei box er tussen zetten?

Never Grow Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
eymey schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:49:
[...]

Waar lees jij dat Fiber Operator heel Cambrium zou hebben overgenomen? (en hoe definieer je dat uberhaupt?).

Tweak was ook onderdeel van Cambrium, dus in theorie zou dat betekenen dat alle Tweak klanten nu klant zijn bij Fiber Operator. Wat niet klopt, natuurlijk :+

Fiber Operator heeft gewoon, at best, het COANet over genomen.
Check :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
ebeb schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:59:
Krijg het niet gevonden in dit topic.

Vanochtend de Guidion monteur over de vloer gehad. Had vooraf aangegeven dat ik mijn Fritzbox 5490 wilde houden. Geen probleem, monteur zou die gebruiken. Je raadt het al, hij had er geen verstand van....

Nu dus maar de Odido router gebruikt om in ieder geval internet te hebben.

Vraag, wat moet ik doen om mijn Fritzbox op Odido te kunnen laten werken? Ik heb in de settings al de provider omgezet naar T-Mobile thuis. Helaas geen internet connectie. Moet ik de Huawei box er tussen zetten?
Ja, die moet via de Huawei converter aangesloten worden. Als je de Fritzbox direct op de glasvezel aansluit in jouw geval leg je elke Odido klant bij je in de buurt plat omdat die een andere standaard qua glasvezel verwacht (AON, Gigabit ethernet, een op een verbinding met de switch in de wijkcentrale) en Odido XGSPON (meerdere aansluitingen op een poort in de wijkcentrale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebeb
Plofkotje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:19:
[...]

Ja, die moet via de Huawei converter aangesloten worden. Als je de Fritzbox direct op de glasvezel aansluit in jouw geval leg je elke Odido klant bij je in de buurt plat omdat die een andere standaard qua glasvezel verwacht (AON, Gigabit ethernet, een op een verbinding met de switch in de wijkcentrale) en Odido XGSPON (meerdere aansluitingen op een poort in de wijkcentrale).
Op de LAN1 poort van de fritzbox. Echter staat er nergens in de settings van de FB dat ik hem van fibre naar LAN1 kan zetten. Bij account info staat alleen de keuze voor een provider. Volgens de handleiding zou daar een optie moeten zitten, maar helaas. Draai de laatste FW

Never Grow Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
Nou, ik dacht alles goed geregeld te hebben met de overstapservice naar Solcon. Vanochtend is de verbinding echter al opgeleverd, terwijl er eind december pas een monteur van Guideon langs komt. Ik was in de veronderstelling dat deze monteur ter plaatse de boel zou installeren en dan door zou kunnen geven dat alles klaar is voor de overgang, maar zo werkt het kennelijk niet.

Heb de benodigde apparatuur van Solcon al wel in huis, alleen lijkt daar ook een nieuwe FTU bij te zitten. Zou ik de oude FTU van Tweak ook gewoon kunnen blijven gebruiken? In dat geval zou ik alles zelf wel aan kunnen passen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

Plofkotje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:19:
[...]

Dat je de rest platlegt is alleen op GPON. XGS-PON zit op andere golflengtes, dus die heeft er geen last van.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41
ebeb schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:49:
[...]

Op de LAN1 poort van de fritzbox. Echter staat er nergens in de settings van de FB dat ik hem van fibre naar LAN1 kan zetten. Bij account info staat alleen de keuze voor een provider. Volgens de handleiding zou daar een optie moeten zitten, maar helaas. Draai de laatste FW
En wat als je kiest voor "Andere internet service provider" (oid) ipv een van de kant en klare profielen?
Deze optie heb je echt nodig:
Schakel de optie "Internet connection via 'LAN1'" in.
Als je dat voor elkaar krijgt moet je VLAN300 gebruiken om internet aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
dsibma schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:01:
Nou, ik dacht alles goed geregeld te hebben met de overstapservice naar Solcon. Vanochtend is de verbinding echter al opgeleverd, terwijl er eind december pas een monteur van Guideon langs komt. Ik was in de veronderstelling dat deze monteur ter plaatse de boel zou installeren en dan door zou kunnen geven dat alles klaar is voor de overgang, maar zo werkt het kennelijk niet.

Heb de benodigde apparatuur van Solcon al wel in huis, alleen lijkt daar ook een nieuwe FTU bij te zitten. Zou ik de oude FTU van Tweak ook gewoon kunnen blijven gebruiken? In dat geval zou ik alles zelf wel aan kunnen passen lijkt me.
Weet je wel zeker dat je een FTU hebt gekregen?

Maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36
ebeb schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:49:
[...]

Dat moet met een FB 5530/90, de 5490 is alleen AON dacht ik.... (geen losse module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
jaro431 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:36:
[...]

Dat moet met een FB 5530/90, de 5490 is alleen AON dacht ik.... (geen losse module)
Dat klopt. De FB5491 is GPON.
De 5490 die @ebeb heeft is prima bruikbaar, hij moet alleen zorgen dat hij de combinatie Huawei-ONT en Fritzbox aan de praat krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door gerritjan op 06-12-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
bjusterbaarlik schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:21:
[...]

Weet je wel zeker dat je een FTU hebt gekregen?

Maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden. ;)
Zal vanavond even kijken, constateerde het vanochtend net voor ik naar m'n werk moest. Maar zijn FTU's in principe universeel? Of zijn er allemaal verschillende varianten, afhankelijk van welke providers en protocollen er gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebeb
gerritjan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:15:
[...]

En wat als je kiest voor "Andere internet service provider" (oid) ipv een van de kant en klare profielen?
Deze optie heb je echt nodig:
Schakel de optie "Internet connection via 'LAN1'" in.
Als je dat voor elkaar krijgt moet je VLAN300 gebruiken om internet aan de praat te krijgen.
Heb nu maar een workaround gedaan. Odido router zo opgezet dan in ieder geval mijn IP range overeenkomt en ik dus alles werkend heb qua intern netwerk. Met de FB ga ik van het weekend eens rustig aan de slag. De dames thuis werden te onrustig ;)

Never Grow Up

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dsibma schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:50:
[...]

Zal vanavond even kijken, constateerde het vanochtend net voor ik naar m'n werk moest. Maar zijn FTU's in principe universeel? Of zijn er allemaal verschillende varianten, afhankelijk van welke providers en protocollen er gebruikt worden?
Het is een NT(U). De FTU is de grondplaat die aan je muur vast geschroefd zit.
Het antwoord op je vraag is: verschillende, afhankelijk van provider en gebruikte techniek.
Vaak wel onderling uitwisselbaar.

Maar zoals gezegd: wat fotos van de oude en nieuwe kunnen wellicht meer duidelijkheid geven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Barre73 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:18:
[...]

Het antwoord op je vraag is: verschillende, afhankelijk van provider en gebruikte techniek.

Maar zoals gezegd: wat fotos van de oude en nieuwe kunnen wellicht meer duidelijkheid geven.
Ah duidelijk, dank voor de info. Zal vanavond even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Barre73 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:18:
[...]

Nu ik ze beter heb bekeken is het een duidelijk verhaal. Ik heb de NTU inmiddels vervangen, de nieuwe had ook voeding nodig terwijl de oude passief was, dus dat is een duidelijk verschil. Inmiddels contact gehad met Solcon want nadat ik alle apparatuur had vervangen was er nog steeds geen internet. Toen hier op verzoek van de helpdesk de stroom van de apparatuur af was stelde men echter dat ze nog steeds verbinding met mijn adres hadden, dus er is kennelijk ergens een draadje verkeerd verbonden.

Even een tip voor de mensen die Solcon overwegen en de overstapservice willen gebruiken; bij mij werd er aangegeven dat de installatie door een monteur van een externe partij gedaan moest worden. Solcon houdt bij de oplevering van de verbinding echter geen rekening met de planning van deze externe monteurs. De eerste beschikbare datum voor een monteur was 18 december, maar de verbinding is vandaag dus al gewoon overgezet waardoor mijn Tweak verbiding wegviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 18:34
Creditfactuur en betaling ontvangen jaarbetaling ivm helaas voortijdig vertrek.

Er is voor verbruikte maanden verrekend met 41,00 per maand. Dus jaarbetaling gedeeld door 10.

Ter info voor degenen die ook in afwachting van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Momenteel zit ik bij Tweak op een AON verbinding met een FritzBox 5490 waarbij de glasvezel direct in de FB gaat maar nu wil ik deze gaan vervangen voor een UDM SE en verbinden middels een SFP module.
Volgens de specificaties die Tweak aangeeft zou volgens mij een DrayTek SC SFP BiDi RX 1490/1550 nm - TX 1310 nm moeten werken.

Echter heb ik een pre-order geplaatst bij Freedom met belichting FiberOperator die dit deel van COA-netwerk overneemt hier in Enschede.Gaat deze SFP module werken voor beide providers?

Freedom geeft de volgende informatie
Type Fiber: singlemode Fiber (9/125) met SC/PC connector (blauw), SC/APC (groen) of LC/APC (groen)
SC/PC connector wordt gebruikt bij de FRITZ!Box 5490
Tweak geeft op haar website nog het volgend aan wat het een beetje onduidelijk maakt
KPN Netwerk NL / Reggefiber: afhankelijk van je adres een SC/APC of SC/PC stekker
Aangezien ik blauwe stekkers gebruik, is het SC/PC?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2J2q6VTf8edj-VKRs_wHrseEs1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwkyMn5OW6OK3fTYaOakKXHS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:05
Daar had eigenlijk een blauwe connector tussen gemoeten. nu heb je 2 vlakke vezels op een afgeschuind koppelstuk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXpyoA-hJ0swhYKjdkNgJypplcg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RRXtQ5g6DQ8S6Wh4dsmDruzn.png?f=user_large

Dit zal behoorlijk wat demping veroorzaken. Al zal het in de praktijk wel werken indien de afstand naar de pop niet al te groot is.

Je moet niet naar de connector type ernaast kijken het gaat vooral om de kleur. kleine stekker is sc = grote connector lc = kleine connector

je heb nu 2x sc-upc op een sc-apc koppelstuk

[ Voor 18% gewijzigd door BurnerT op 08-12-2023 00:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohDB
BurnerT schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:54:
Daar had eigenlijk een blauwe connector tussen gemoeten. nu heb je 2 vlakke vezels op een afgeschuind koppelstuk

je heb nu 2x sc-upc op een sc-apc koppelstuk
Een koppelblokje is voor SC/PC en SC/APC technische hetzelfde. Dit werkt prima, als beide connectoren maar hetzelfde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Net in de mail
Beste Smurflink,

Je weet, begin 2024 gaat Tweak helemaal op in Odido en stopt Tweak als provider. Als klant van Tweak ben je het snelste glasvezelinternet gewend. We hebben dan ook goed nieuws! Odido breidt het glasvezelaanbod uit met snelheden van 2 Gbit/s en 8 Gbit/s. Zo heb je meer keuze en krijg je een grotere bandbreedte met meer capaciteit en stabiliteit. Ideaal voor gezinnen en snelheidsduivels.

Stap je nu over naar Odido en kies je een snelheid tot 2 Gbit/s, dan krijg je de eerste 10 maanden voor maar € 30,-* per maand! En als je wilt, inclusief interactieve tv én met extra Klantvoordeel als je al een mobiel abonnement van Odido of Ben hebt.
Kies wat bij je past.
:') hoe krijgen ze het voor elkaar dat er NOG STEEDS GEEN DATUM IS?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:14
SmurfLink schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:43:
Net in de mail

[...]

:') hoe krijgen ze het voor elkaar dat er NOG STEEDS GEEN DATUM IS?
Nou ze hebben jaarcontracten afgesloten welke ze verplicht zijn te vervullen tenzij bijzondere omstandigheden, dus ik vermoed dat totdat alle contracten afgelopen zijn ze online zullen blijven. Anders plegen ze simpelweg contractbreuk.

Dat is het probleem van hen dat ze de provider niet integreren ipv opheffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie die de fritz nog niet terug hebben gestuurd. Blijkbaar kun je hem toch houden voor alleen de borg prijs: Zie post: Joop_Klepzeiker in "[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1"

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

destro9704 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:05:

Er is voor verbruikte maanden verrekend met 41,00 per maand. Dus jaarbetaling gedeeld door 10.

Heb ik ook gehad zo ja, vind het nog steeds niet kloppen. Als zij stoppen dan kun je dit toch eigenlijk niet maken. In mijn geval scheelt het iets van 40,- die ik (als ze gewoon 410,- / 12 * aantal manden niet gebruikt) meer terug had verwacht.
Net te weinig om echt hard achter aan te gaan maar ga wel binnenkort een keer de moeite doen om dit als klacht naar Odido te vermelden (vind wel wat nuttige sites).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vergis ik me of zat de vaste telefoon er eerder niet bij?
Kost wel €2,50 maar je kan nu zelfs tot 8Gb/s krijgen (met een dikke meerprijs na 10 maanden).
Ook wel handig dat je de snelheid maandelijks kan aanpassen, dan bestel je 8Gbs om dat te testen.
Als ik dit bericht lees komt de indexatie in januari niet als je na 1 oktober overstapt.
Nog iets, je krijgt de Zyxel dus ook als je aangeeft de Fritz!box te willen houden en de Zyxel doet 8Gbs?

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 08-12-2023 12:19 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Speedy-Andre schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:15:
Vergis ik me of zat de vaste telefoon er eerder niet bij?
Kost wel €2,50 maar je kan nu zelfs tot 8Gb/s krijgen (met een dikke meerprijs na 10 maanden).
Ook wel handig dat je de snelheid maandelijks kan aanpassen, dan bestel je 8Gbs om dat te testen.
Als ik dit bericht lees komt de indexatie in januari niet als je na 1 oktober overstapt.
Nog iets, je krijgt de Zyxel dus ook als je aangeeft de Fritz!box te willen houden en de Zyxel doet 8Gbs?
Ik had bij Tweak "Bellen Standaard". Dit kostte inderdaad niets extra en zat in het abonnement er bij. Tegenwoordig is er geen provider die voor € 0,-- bellen bij een abo aanbiedt. Daarom bij mijn overstap naar Freedom er maar voor gekozen om de vaste lijn te laten vervallen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ElectricHead schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:27:
[...]

Ik had bij Tweak "Bellen Standaard". Dit kostte inderdaad niets extra en zat in het abonnement er bij. Tegenwoordig is er geen provider die voor € 0,-- bellen bij een abo aanbiedt. Daarom bij mijn overstap naar Freedom er maar voor gekozen om de vaste lijn te laten vervallen.
Sterker nog, je kon het niet weglaten. Ik had daar in 2017 contact over opgenomen met de klantenservice, joh ik heb helemaal geen telefoon dus dat nummer en de aansluiting hoef ik niet. "ja sorry mevrouw zit er standaard bij dat kunnen we niet zomaar weghalen". :+ Dus ik heb al jaren een "vaste lijn" via tweak, die nergens naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

https://service-provider....e/ethernet-iads/ex7501-b0

Bestel je 8Gbs dan krijg je een Zyxel waar naast de WAN ook 1 10Gbs lan op zit, de rest is 1Gbs.
Althans dat verwacht ik, er zit 2x rj11 op voor de telefonie.
Dat kan dus de Fritz!box op de plank leggen worden als wifi 6 van de Zyxel genoeg dekking heeft.
Zit je wel met een netwerk upgrade als je die 10Gbs wil gaan benutten :)
Eerst maar eens ervaringen zoeken met die router, die zal niet veel gebruikt worden.
[edit]Natuurlijk, de router is helemaal dichtgetimmerd en kan niet in bridge mode |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 08-12-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-09 10:22
Vandaag kreeg ik dit aanbod in mijn mailbox:
Nu tot 2 Gbit/s voor € 30/maand* als je ook overstapt

Beste Gember,

Je weet, begin 2024 gaat Tweak helemaal op in Odido en stopt Tweak als provider. Als klant van Tweak ben je het snelste glasvezelinternet gewend. We hebben dan ook goed nieuws! Odido breidt het glasvezelaanbod uit met snelheden van 2 Gbit/s en 8 Gbit/s. Zo heb je meer keuze en krijg je een grotere bandbreedte met meer capaciteit en stabiliteit. Ideaal voor gezinnen en snelheidsduivels.
Stap je nu over naar Odido en kies je een snelheid tot 2 Gbit/s, dan krijg je de eerste 10 maanden voor maar € 30,-* per maand! En als je wilt, inclusief interactieve tv én met extra Klantvoordeel als je al een mobiel abonnement van Odido of Ben hebt.
Kies wat bij je past.

Glasvezelinternet + TV
Kies je voor Glasvezel + TV van Odido, dan betaal je nu de eerste 10 maanden voor alle snelheden tot 2 Gbit/s maar € 30,-* per maand. Je krijgt dan supersnel en stabiel glasvezelinternet en kijkt TV waar en wanneer je wilt, ook zonder Media-box, naar 64 zenders inclusief Eurosport. Terug kijken, Begin Gemist en Live pauzeren is allemaal mogelijk. Voor de monteur, aansluiting én activatie betaal je helemaal niks.

Bekijk het aanbod
Extra korting met jouw mobiel abonnement
Heb je op jouw adres een mobiel abonnement bij Odido of Ben? Of sluit je er één af? Dan krijg je € 5,- Klantvoordeel op je internetabonnement als je kiest voor Glasvezel van Odido. Elke maand weer!
Bekijk de mogelijkheden
Hallo Tweak, wij zijn Odido
Op tweak.nl/odido lees je meer over onze samenwerking, aanbiedingen en extra mogelijkheden. Je vindt er ook antwoorden op vragen die er wellicht zijn. Staat jouw vraag er niet tussen, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 088-1005791.

Met vriendelijke groet,

Het Tweak Team

* Dit aanbod is geldig in combinatie met een 1-jarig Internet + TV abonnement (tot max. 2 Gbit/s) incl. eerste Mediabox. Na de eerste 10 maanden betaal je min. € 47,50/mnd (voor 100 Mbit/s) excl. eerste Mediabox. Doe de postcodecheck en ontdek wat kan op jouw adres. Check alle voorwaarden op Odido.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:23

Eren

Boss of this gym

Gember schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:43:
Vandaag kreeg ik dit aanbod in mijn mailbox:

[...]
Ik moet toegeven, dat is inderdaad een goede deal als je apparatuur 2GB ondersteunt. Ik ben zelf overgestapt naar Odido en vandaag aangesloten op een 1GB glasvezelverbinding met een mobiele korting, waardoor ik uitkom op 25 euro gedurende 10 maanden. Uiteindelijk moeten we toch ergens naartoe...

4HEad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 18:44
Een dag later dan doorgegeven ging vandaag het signaal eraf. Daarna glasnet login en wachtwoord ingevoerd en binnen 1 minuut was ik weer online!
Iedereen bedankt in dit topic voor alle hulp. Ik verhuis naar het Glasnet topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Laat maar zojuist ontdekt dat Tweak overgaat in Odido. Ik baal er wel een beetje van, een kleine partij spreekt mij meer aan dan zo'n grote partij. Even kijken wat ik ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:42
Zojuist de overstap van Tweak naar Odido in gang gezet. De 2Gbs voor €30 voor de eerste 10 maanden is een mooie deal. En dan nog gratis TV.

Wat me wel opviel. De Internetkorting staat wel in de samenvatting van de bestelling, niet in de tekst van de bestellingmail zelf. En ook niet in de overeenkomst. De korting op de TV, installatie en activatiekosten staat wel vermeld.

Hoe zit dit bij jullie, staat de Internet korting ook bij anderen niet correct vermeld op de overeenkomst? Dan wel ging het goed bij de eerste incasso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
de Foarsitter schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:01:
Laat maar zojuist ontdekt dat Tweak overgaat in Odido. Ik baal er wel een beetje van, een kleine partij spreekt mij meer aan dan zo'n grote partij. Even kijken wat ik ga doen
Het glasvezelabonnement loopt tot juli 2024. Weet iemand of de overname door Odido merkbaar zal zijn voor ons tot dan? Of hebben we tot dan te maken Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de Foarsitter schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:53:
[...]

Het glasvezelabonnement loopt tot juli 2024. Weet iemand of de overname door Odido merkbaar zal zijn voor ons tot dan? Of hebben we tot dan te maken Tweak?
Hoe kan het dat je totaal alles hebt gemist?

Op Tweakers is het gepost dat Tweak begin 2024 stopt.

T-Mobile later Odido heeft diverse pogingen gebeld en diverse keren gemaild voor het nieuwe aanbod (dit is tot nu toe redelijk merkbaar).

Als je niets doet. Denk ergens 2024 merkbaar zal zijn.

Als je naar een kleine partij wilt en niet naar odido kies Freedom of Glasnet of netrebel geen idee waar je uit kan kiezen (ik ben naar Glasnet gegaan).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
de Foarsitter schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:53:
[...]

Ik denk niet dat ze Tweak tot het laatste moment met het langst levende contract in leven willen houden. Het zal er van afhangen waar je zit en op wat voor een soort verbinding. Voor een aantal locaties waar Tweak eigen apparatuur had gaat dat over naar fiber operator per 1-1-2024. Kan best zijn dat daar dan nog Tweak verbindingen op zitten en dat Tweak dit dan indirect moet gaan managen als we issues zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
destro9704 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:05:

Wanneer ben jij overgestapt? Ik op 10 november en nog geen verrekening borg / eindfactuur gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 18:34
BBKing schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:57:
[...]

Wanneer ben jij overgestapt? Ik op 10 november en nog geen verrekening borg / eindfactuur gehad.
Ik 15 november. Heb ook niks gehad per mail...zag de creditfactuur in mijn tweak.

Bij mij was geen verrekening borg aan de orde heb enkel mediaomvormer en daar heb je destijds geen borg voor hoeven te betalen, wellicht daarom sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
destro9704 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:01:
[...]

Ik 15 november. Heb ook niks gehad per mail...zag de creditfactuur in mijn tweak.

Bij mij was geen verrekening borg aan de orde heb enkel mediaomvormer en daar heb je destijds geen borg voor hoeven te betalen, wellicht daarom sneller.
Dank, ik heb m ook daar! Zonder enige melding per mail, lekker handig.

Krijg inderdaad borg terug maar geen idee wanneer ze dat dan overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
BBKing schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:09:
[...]

Bij mij was het na ongeveer een maand teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Hier nog niets gehoord over een creditfactuur of terugstuurverzoek, ik ben al een maand over inmiddels... Vanochtend maar even een mailtje gestuurd :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ik heb net gebeld met de Tweak helpdesk, aangegeven dat ik nog geen retourdoos heb ontvangen. Dame gaf aan dat ik deze ontvang over 2 dagen. Alleen de Fritzbox 5490 hoeft terug (ik heb ook een Genexis ONT, ze gaf niet specifiek aan dat deze ook terug moest, het betreft dus alleen de Fritzbox 5490).

Voor de maand december hebben ze ook al geïncasseerd terwijl mijn abbo per 17 november beëindigd werd volgens de brief en de omschakeling naar Freedom per 1 december was. Ik zal het teveel betaalde abbogeld en de borg van 50 Euro wel retour zien als ze de retourdoos eenmaal hebben ontvangen. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Chakotay schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:16:
Hier nog niets gehoord over een creditfactuur of terugstuurverzoek, ik ben al een maand over inmiddels... Vanochtend maar even een mailtje gestuurd :)
Hier idem dito, na een maand mag je toch wel verwachten dat het geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dit kreeg ik als antwoord over de eindafrekening / retourdoos:
In verband met drukte gaat dit iets langzamer dan normaal, ik heb het doorgezet naar de desbetreffende afdeling ter herinnering en u kunt een retour doos binnen 1 a 2 weken verwachten. Het te veel betaalde bedrag kunt u terug verwachten binnen 60 dagen na opzeggingsdatum!
Kan nog even duren dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:07:
[...]

Ik ben nieuwsgierig hoe Onvi straks bevalt. Wil je ons op de hoogte houden?
Wat usenet betreft, als je niet veel of regelmatig download is een blokpakket misschien ook een idee?
Ik ben gisteren overgegaan naar Onvi, twee dagen eerder dan gepland is de patch overgezet in de wijkcentrale. Ik maak nu gebruik van de "groene" vezel, was bij Tweak de blauwe.
Genexis gesloopt (electronica eruit), Patch-kabel via koppelbus naar de ZTE GPON "doos" vervolgens de Fritz 7530 aangesloten en had binnen enkele minuten een werkende verbinding.
Verder de Amino vervangen, verliep eveneens zonder problemen.
Wat nog open staat is de vaste telefonie, blijkbaar is deze niet te porteren voor de "officiële" datum. Dus morgen nog even afwachten.
Als alles werkt dan ga ik de 7530 van Onvi vervangen met mijn eigen 7590 AX.
Up/Down bekabeld gemeten ~930/870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 17:13
Hans_18T schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:26:
[...]

Ik ben gisteren overgegaan naar Onvi, twee dagen eerder dan gepland is de patch overgezet in de wijkcentrale. Ik maak nu gebruik van de "groene" vezel, was bij Tweak de blauwe.
Genexis gesloopt (electronica eruit), Patch-kabel via koppelbus naar de ZTE GPON "doos" vervolgens de Fritz 7530 aangesloten en had binnen enkele minuten een werkende verbinding.
Wat nog open staat is de vaste telefonie, blijkbaar is deze niet te porteren voor de "officiële" datum. Dus morgen nog even afwachten.
Bekend verhaal... Ook gisteren omgezet naar onvi. Vond het alleen een beetje jammer dat er zo weinig informatie gedeeld werd op voorhand. Maar na contact met sd binnen 1 uur online.

Heb wel direct mijn eigen asus op de zte aangesloten. (account gegevens opgevraagd bij onvi)

Zie met smokeping op een aantal grote sites iets hogere ping tijden. Maar nog steeds binnen acceptabele waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:32
Hans_18T schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:26:
[...]

Fijn om te lezen dat het bij Onvi soepel verloopt en de up/down snelheid goed is. Veel plezier bij Onvi 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Zijn er hier mensen die van Tweak naar Odido zijn gegaan en dan problemen hebben met haperingen op tv bij bv. YT en internet radio op een Sonos systeem? Mijn buurman klaagt hier steen en been over. Hij heeft alles bedraad aangesloten, bij Tweak nooit problemen gehad en sinds Odido alleen maar ellende...
Heeft nu een Huawei media converter, dan een Zyxel router en daar nog de oude fritzbox achter zitten om mesh te kunnen houden met de fritz repeater. Fritzbox en Zyxel zitten beide op andere ip range. Wifi staat op Zyxel uit. Fritzbox is aangesloten op lan poort, DHCP staat gewoon aan. Alle apparaten hangen aan de Fritzbox.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Joop_Klepzeiker Sonos apparaten kunnen nog wel eens moeilijk doen als een netwerk niet in 1 subnet zit... VLANs, dubbel NAT e.d. is maar spannend. Kan die Zyxel er niet tussenuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Chakotay schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:41:
@Joop_Klepzeiker Sonos apparaten kunnen nog wel eens moeilijk doen als een netwerk niet in 1 subnet zit... VLANs, dubbel NAT e.d. is maar spannend. Kan die Zyxel er niet tussenuit?
Die Zyxel zat er in eerste instantie ook niet tussen. De monteur van Odido heeft het aangesloten met alleen die Huawei en de Fritzbox en vervolgens een VLAN ingesteld op die FB. Toen waren de Sonosproblemen er ook (nog veel erger zelfs). Als je dan belt met de helpdesk van Odido dan zeggen ze dat ze geen support kunnen geven op eigen routers! Vandaar dat ik die Zyxel er weer tussen heb gezet en het VLAN weer verwijderd uit de FB.

Ik zelf heb nu 3 weken een glasnet aansluiting met ook een FB achter de Draytekrouter en nergens geen last van. Maar ik heb die mediaconvertor dan ook niet. Glas zit rechtstreeks in die Draytek. Zou die Huawei de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Ik heb al vaker gezien dat er wel eens overboekingsproblemen zijn bij Odido, wat je met name merkt in de drukke avonduren. Dat zou de eerste stap zijn wat mij betreft: kijken of de problemen er niet zijn op rustigere momenten, bv. wanneer iedereen aan het werk is.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:01:
Zijn er hier mensen die van Tweak naar Odido zijn gegaan en dan problemen hebben met haperingen op tv bij bv. YT en internet radio op een Sonos systeem? Mijn buurman klaagt hier steen en been over. Hij heeft alles bedraad aangesloten, bij Tweak nooit problemen gehad en sinds Odido alleen maar ellende...
Heeft nu een Huawei media converter, dan een Zyxel router en daar nog de oude fritzbox achter zitten om mesh te kunnen houden met de fritz repeater. Fritzbox en Zyxel zitten beide op andere ip range. Wifi staat op Zyxel uit. Fritzbox is aangesloten op lan poort, DHCP staat gewoon aan. Alle apparaten hangen aan de Fritzbox.
Ik weet niet of het nog steeds zo is maar Sonos kan slecht met mesh netwerken omgaan, is bedraad hier inclusief Sonos bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
joop99 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:26:
[...]

Ik weet niet of het nog steeds zo is maar Sonos kan slecht met mesh netwerken omgaan, is bedraad hier inclusief Sonos bedraad?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
Gaat wat offtopic zo maar staat Sonos ook echt ingesteld op bedraad?
Ik heb het wel eens gehad dat hij toch een eigen mesh bleef maken terwijl de kabels er wel in zaten.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Csotranme schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:43:
[...]

Gaat wat offtopic zo maar staat Sonos ook echt ingesteld op bedraad?
Ik heb het wel eens gehad dat hij toch een eigen mesh bleef maken terwijl de kabels er wel in zaten.
Ja, dat is gecheckt, hetzelfde geldt voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Creditfactuur net in mijntweak aangetroffen, lijkt toch redelijk binnen de termijn goed te komen...

Wel jammer dat niet geïnformeerd wordt verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timku
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-09 14:10
floris_hack schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:46:
Zojuist de overstap van Tweak naar Odido in gang gezet. De 2Gbs voor €30 voor de eerste 10 maanden is een mooie deal. En dan nog gratis TV.

Wat me wel opviel. De Internetkorting staat wel in de samenvatting van de bestelling, niet in de tekst van de bestellingmail zelf. En ook niet in de overeenkomst. De korting op de TV, installatie en activatiekosten staat wel vermeld.

Hoe zit dit bij jullie, staat de Internet korting ook bij anderen niet correct vermeld op de overeenkomst? Dan wel ging het goed bij de eerste incasso?
Hier exact hetzelfde, ook na inloggen op de website staat 60,- ipv 30,-

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:24
erg jammer dat de jaarbetaling van tweak met bijbehorende lagere abb weg is bij odido

echt balen wilde tweak nemen maar tja dat gaat dus niet meer

• BBKing
  • Niet online
BBKing schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:09:
[...]

En vandaag retour gekregen op de bankrekening. Officieel het einde van Tweak voor mij.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, hier zie ik nu ook een creditfactuur staan in mijn tweak, maar nog niet op de rekening. Dat is echter alleen voor het gedeelte van de maand waarin ik overgegaan ben, geen borg... Toch nog maar even navragen :P

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Hier in de wolden blijft het toch nog steeds een chaos.

afgelopen week weer met meerdere providers gesproken waar de postcode check nog niet werkt. (bij een aantal werkt het ook wel) geven deze providers nu gewoon aan we wachten tot odido u een aanbod heeft gedaan daarna kunt u ook weer bij ons abonnementen afsluiten.

je begint je toch echt af te vragen als sommige providers dan wel klanten willen
(dit is in ieder geval bij delta en caiway op moment hun reactie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

hjvg schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:22:

afgelopen week weer met meerdere providers gesproken waar de postcode check nog niet werkt. (bij een aantal werkt het ook wel) geven deze providers nu gewoon aan we wachten tot odido u een aanbod heeft gedaan daarna kunt u ook weer bij ons abonnementen afsluiten.

je begint je toch echt af te vragen als sommige providers dan wel klanten willen
(dit is in ieder geval bij delta en caiway op moment hun reactie)
Dat is wel een hele aparte manier van werken inderdaad. Je zou toch verwachten dat ze de kans op een nieuwe klant met 2 handjes aan zouden grijpen. Misschien dat het met het vrijgeven van de infra van doen heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
hjvg schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:22:

Heb contact gehad met wholesale Delta. Ze geven deze adressen binnenkort i n1x vrij voor alle providers.
Je kan binnenkort een bestelling plaatsen bij Freedom of Glasnet.

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:37

CoeliJoeli

Gamer

Ben al een tijd overgegaan van Tweak naar Odido. Maak nu gebruik van de router die ze hebben geleverd, maar wil toch gebruik maken van de Fritzbox 5490 die ik van Tweak heb geleverd. Ik wilde vervolgens de Fritzbox instellen op de T-Mobile instellingen, waarna het vastliep.
Ik ben bang dat de Fritzbox gebricked is. Iemand hier ook tegen aan gelopen tijdens het omzetten van de instelligen van de Fritzbox?

Twitch.tv/coelijoeli

• hjvg
aartvg schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:40:
[...]

Heb contact gehad met wholesale Delta. Ze geven deze adressen binnenkort i n1x vrij voor alle providers.
Je kan binnenkort een bestelling plaatsen bij Freedom of Glasnet.
freedom daar zijn de adressen dus al wel vrij gegeven om over te stappen.

maar goed we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

hjvg schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:30:
[...]

freedom daar zijn de adressen dus al wel vrij gegeven om over te stappen.

maar goed we gaan het zien
Freedom doet aan een pre-order. Er is nog niets vrij gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ElectricHead schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:06:
[...]

ik ga het niet proberen maar ik kan op de site van freedom gewoon aangeven dat ik per 02-01-2024 over wil
ook bijvoorbeeld trinet geeft gewoon aan dat ik kan overstappen niks geen melding dat het niet zou kunnen.

de hele situatie si gewoon vreemd in de wolden het netwerk lig er al 6 jaar waarom zouden we niet mogen stappen de meeste providers leveren hier ook al 3 jaar of langer.

maar goed ik heb nog geen haast met overstappen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
ElectricHead schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:06:
[...]

Niet helemaal waar, we leveren inmiddels lijnen op. Maar we doseren de opleveringen om het proces, wat hier nog niet 100% soepel loopt, te optimaliseren. Met pre-order kunnen we zelf wat sturen. Zodra we zien dat alles soepeler loopt halen we dat eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Busk07
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:45
FreeTweak schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:35:
[...]

Niet helemaal waar, we leveren inmiddels lijnen op. Maar we doseren de opleveringen om het proces, wat hier nog niet 100% soepel loopt, te optimaliseren. Met pre-order kunnen we zelf wat sturen. Zodra we zien dat alles soepeler loopt halen we dat eraf.
Dankjewel voor het delen van deze informatie. Dit heeft mij toch over de lijn gehaald om nu naar jullie over te stappen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

FreeTweak schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:35:
[...]

Dank inderdaad voor je antwoord. Altijd fijn om te lezen dat men achter de schermen gewoon al goed bezig is! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
CoeliJoeli schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:12:
Ben al een tijd overgegaan van Tweak naar Odido. Maak nu gebruik van de router die ze hebben geleverd, maar wil toch gebruik maken van de Fritzbox 5490 die ik van Tweak heb geleverd. Ik wilde vervolgens de Fritzbox instellen op de T-Mobile instellingen, waarna het vastliep.
Ik ben bang dat de Fritzbox gebricked is. Iemand hier ook tegen aan gelopen tijdens het omzetten van de instelligen van de Fritzbox?
Ik heb nog nooit gehoord van een gebrickte Fritzbox.
Om hier meer over te kunnen zeggen moet je ons wel wat meer vertellen dan "waarna het vast liep" en "ik ben bang dat de Fritzbox gebricked is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Sinds vanmiddag ben ik ook over op Odido-glas.
Er moest wel getest worden met de Zyxel, maar inmiddels de eigen Fritzbox weer in gebruik genomen. Al met al een half uur offline geweest.
Wel enigszins verontrustend: in de tracert zie ik een ip-reeks die ik zelf ook in gebruik heb (10.10.10.0/24). Tot nu toe geen problemen.

1 2 ms 1 ms 1 ms fritz.box [10.10.10.253]
2 7 ms 5 ms 5 ms 1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
3 12 ms 9 ms 9 ms 10.10.10.166
4 12 ms 10 ms 9 ms 10.226.4.14
5 13 ms * 14 ms 10.226.4.3
6 13 ms 10 ms 10 ms 192.168.232.131

[ Voor 4% gewijzigd door gerritjan op 15-12-2023 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

gerritjan schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:37:
Sinds vanmiddag ben ik ook over op Odido-glas.
Er moest wel getest worden met de Zyxel, maar inmiddels de eigen Fritzbox weer in gebruik genomen. Al met al een half uur offline geweest.
Wel enigszins verontrustend: in de tracert zie ik een ip-reeks die ik zelf ook in gebruik heb (10.10.10.0/24). Tot nu toe geen problemen.

1 2 ms 1 ms 1 ms fritz.box [10.10.10.253]
2 7 ms 5 ms 5 ms 1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.192.1]
3 12 ms 9 ms 9 ms 10.10.10.166
4 12 ms 10 ms 9 ms 10.226.4.14
5 13 ms * 14 ms 10.226.4.3
6 13 ms 10 ms 10 ms 192.168.232.131
Geen probleem, meer providers gebruiken RFC1918 adressen binnnen hun netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Bron: telecompaper 6-12-2023
Fiber Operator vervangt Cambrium en biedt Freedom, TriNed en SNLR toegang

Fiber Operator vervangt Cambrium met als gevolg dat de serviceproviders TriNed, SNLR en Freedom Internet diensten gaan aanbieden op de KPN-netwerken in Almere, Deventer, Dronten, Enschede, Haaksbergen, Leeuwarden, Rijssen-Holten en Wierden. Al eerder maakte TriNed bekend dat het hier van start zou gaan, maar nu blijkt dat ook te gelden voor Freedom Internet.

Ruim een jaar geleden, in oktober 2022, nam Odido (destijds T-Mobile) de diensten van Tweak over. Tweak was de serviceprovider behorend bij Cambrium. Deze partij beheerde in genoemde gemeenten actieve apparatuur.

De conclusie lijkt nu dat investeerder Arcus de serviceprovider Tweak, inclusief 18.000 klanten, aan T-Mobile verkocht, maar dat de tweede laag-diensten van Cambrium naar Fiber Operator zijn gegaan, al dan niet via T-Mobile/Odido. De partijen willen dat niet bevestigen.

De diensten van Tweak gaan vanaf begin 2024 verder onder de naam Odido, waarbij Freedom eventuele belangstellende klanten aanbiedt over te stappen.

/dev/null

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-07 20:26
Slordige overstap allemaal.

Ik had een jaarabbonement bij Tweak, betaald in Oktober 2023. Helaas kort daarna wind gekregen van de overname.

Per 15 November zou ik over gegaan naar Odido. Tweak eerst gevraagd of ik mijn Fritz!box kon houden bij overstap, antwoord was ja. Via de Odido website afgesloten en overstapservice aangevinkt.
Helaas niet op tijd voor de monteur afspraak de nieuwe Odido apparatuur ontvangen dus de afspraak moest verzet worden. Odido gebeld met de vraag of ik dan nog wel internet van Tweak zou hebben. Antwoord: "Ja hoor, we hebben namelijk geen overstapservice met Tweak dus je moet je Tweak abonnement zelf opzeggen" (vreemd, aangezien Odido ze overneemt ??).

Uiteraard 15 november gewoon internet eruit, Odido weet van niks, en Tweak gebeld en die zeggen dat er wel een overstapservice met Odido is. De vraag of zij een patch in de centrale hebben laten uitvoeren was het antwoord nee. Maar zelfs de medewerker van het Fiber team was het met me eens dat het wel heel toevallig is dat er precies op die dag een storing zou zijn ontstaan.

Enfin, weer iemand bij Odido gesproken en die vertelde me het volgende mooie verhaal, namelijk: er kan pas Odido apparatuur opgestuurd worden nadat Tweak van de lijn was, dus het was sowieso te verwachten dat ik tijdelijk zonder internet zou zitten. Ehh.. wat?

Tweak van de lijn af dus het modem werd gelijk opgestuurd, uiteindelijk 1 week zonder internet gezeten met wat Odido mobiel internet vouchers. Monteur alles geinstalleerd, patch was inderdaad al uitgevoerd maar door wie zal ik nooit weten. Inmiddels weer de Fritz!box geinstalleerd.

Ga ik er natuurlijk vanuit dat Tweak opgezegd is, waarom is immers anders die patch uitgevoerd. Krijg ik gisteren een brief van Tweak dat de opzegging nu binnen is en dat mijn abonnement tot 22 december loopt.

Pardon? Ik heb al sinds 15 november geen Tweak meer op de lijn.

Ook staat erin dat ik uiteraard de Fritz!box moet terugsturen terwijl anders afgesproken, maar dat zal wel gewoon een standaard brief zijn. Tweak gebeld en de medewerker was het er mee eens en kon ook zien dat al sinds 15 november niks geleverd is dus die zou het terug koppelen naar de boekhouding dat mijn einddatum aangepast zou worden. Hij kon echter geen garanties geven en wilde mij ook niet een bevestiging via de mail sturen. Ik zou meer horen als er reactie was van de boekhouding.

Toch maar even Tweak gemaild hoe lang de terugbetaling zou duren. Krijg ik een droog mailtje terug dat dit sowieso pas na 60 dagen gedaan werd in verband met de "wettelijke storneringstermijn". Het bedrag is niet eens met een incasso afgeschreven dus ik kan het niet eens storneren. Nadat ik dat uitgelegd had kreeg ik een bijdehand antwoord terug dat het binnen (oh? net was het nog na) 60 dagen teruggestort zou worden en dat dat ook in de algemene voorwaarden staat waar ik mee akkoord ben gegaan (hint: het staat nergens in de voorwaarden).

Van beide partijen helaas slechte service, tegenstrijdige informatie en geen onderlinge communicatie. En het internet is nu ook nog instabieler ook. Hopelijk krijg ik snel mijn verschuldigde jaarbedrag terug.

TLDR:

Voor de mensen die nog moeten overstappen en Odido overwegen, bezint eer ge begint. Als ik op de Odido Community snuffel valt mijn ervaring nog mee dus je neemt een flink risico.

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:59

de Peer

under peer review

Ik zit gewoon lekker de rit uit bij Tweak nog een aantal maanden. Ik denk dat de kans ook groter is dat het dan vloeiender zal verlopen, aangezien velen me dan voor zijn gegaan. Voorlopig 'moet' er nog niets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
de Peer schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:14:
Ik zit gewoon lekker de rit uit bij Tweak nog een aantal maanden. Ik denk dat de kans ook groter is dat het dan vloeiender zal verlopen, aangezien velen me dan voor zijn gegaan. Voorlopig 'moet' er nog niets :)
Hehe, slim. Hopelijk pluk je de vruchten van mijn offers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Welkom bij de club, ik zit ook gewoon mijn tijd uit. Vind het best nog een vreemde gang van zaken tot op heden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:09
niels-mas schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:09:

TLDR:

Voor de mensen die nog moeten overstappen en Odido overwegen, bezint eer ge begint. Als ik op de Odido Community snuffel valt mijn ervaring nog mee dus je neemt een flink risico.
Ik denk dat je gewoon heel erg pech hebt gehad. Zelf ben ik ook overgestapt en verliep het allemaal soepel. Zoals bij de meeste bedrijven ligt het er ook bij Odido heel erg aan wie je bij de helpdesk treft. Ik heb zelf goede ervaringen met de Odido medewerkers van de Odido community site. Die zijn kundig en pakken problemen snel op.
Met dat risico wat je noemt zal het wel meevallen. Odido levert vast internet aan 6 miljoen huishoudens wat wil zeggen dat het verreweg in de meeste gevallen wel goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels-mas
lexuzu schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat je gewoon heel erg pech hebt gehad. Zelf ben ik ook overgestapt en verliep het allemaal soepel. Zoals bij de meeste bedrijven ligt het er ook bij Odido heel erg aan wie je bij de helpdesk treft. Ik heb zelf goede ervaringen met de Odido medewerkers van de Odido community site. Die zijn kundig en pakken problemen snel op.
Met dat risico wat je noemt zal het wel meevallen. Odido levert vast internet aan 6 miljoen huishoudens wat wil zeggen dat het verreweg in de meeste gevallen wel goed gaat.
Dat je geluk moet hebben wie je treft bij de helpdesk geeft imo al aan dat er iets mis is met de communicatie binnen de klantenservice en de kwaliteit. Dat er niet eens een eenduidig antwoord uit te krijgen is (na 3 medewerkers gesproken te hebben) of er een overstapservice is met Tweak is belachelijk. Hoe moeilijk is het bij een overname je medewerkers te informeren wat de mogelijkheden zijn?

Verder zijn de medewerkers in de community behulpzaam en bekwaam als er een modem omgewisseld moet worden of andere "simpele" zaken. Als er iets mis gaat in communicatie met netwerkbeheerder of andere afdelingen komt het meestal niet verder dan een ticket aanmaken in de backoffice waar veelal niks mee gebeurt en pas weer naar gekeken wordt als een ondertussen nog meer gefrustreerde klant weer een reactie plaatst. Niks ten nadele van de medewerkers, maar het is overduidelijk dat ze vaak in de steek gelaten worden door andere afdelingen en de volle lading ontvangen van de klant.

Dat de meeste klanten geen problemen hebben ben ik het wel met je eens, alleen hier in het dorp ben ik al niet de enige die van Tweak komt en problemen ervaart. Zelfs iemand die al een maand zonder internet zit en nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Hoe groot het risico is mag ieder voor zichzelf uitmaken uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hier ook, pas als ik een einddatum heb ga ik actie ondernemen. Het is fijn dat iedereen hier zijn ervaringen met overstappen deelt, dat telt voor mij ook wel mee in de keuze voor een nieuwe provider. Freedom lijkt tot nu toe er wel het beste uit te komen voor wat ik hier lees en qua aanbod.

Pagina: 1 ... 104 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.