Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16
En ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door mbovenka op 27-11-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 15:37

HaTe

haat niet

Csotranme schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:44:
Hier nu inderdaad ook opties om te pre-orderen (1336 Almere Striphelden).

Ik denk dat ik toch ook nog maar even ga wachten...

Momenteel zit ik nog op 44eur per maand bij Tweak.
SNLR 1 jaar: 6mnd 30eur daarna 44eur
SNLR 2 jaar: 12mnd 30eur daarna 44eur
TriNed hetzelfde als SNLR maar dan 49 ipv 44eur na de korting.
ONVI postcode check deed het net wel maar nu niet meer...
Freedom: 49eur (ik zie zo even geen korting meer ergens)
GlasNet: 62,50eur met 75eur cashback.

Freedom wordt toch wel aantrekkelijk maar is nog steeds duurder dan Tweak dus zie geen reden om nu al over te stappen.
SNLR is dan wel interessant. 444 euro voor een jaar. Freedom zit op 488.
Voordelen:
- Vast IP (weet niet of dit een meerprijs heeft)
- IPv6

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 27-11-2023 16:50 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 18:44

tismij

???

zie retourfactuur van Tweak nu staan, wel lekker snel maar 39,- te weinig (6 maanden 'over' dus zou 205,- moeten krijgen).
Vermoed dat ze toch iets zitten te kloten ivm dat jaartarief.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 09:25
Bytebandit schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:01:
Ik ben sinds begin van de maand overgestapt naar Glasnet. Bevalt overigens prima! Zojuist mijn creditfactuur ingezien binnen "mijn tweak" i.v.m. een jaarbetaling. Het komt inderdaad neer op €44 die in rekening wordt gebracht per verbruikte maand. De korting vervalt dus volledig en de berekening wordt dus exact uitgevoerd zoals nu in de faq van Tweak staat. Verder geen rant maar meer een bevestiging naar andere toe. :)
De creditfactuur zie ik inderdaad nu ook in mijn tweak gedateerd 23/11, nu nog de daadwerkelijke bijschrijving... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• latho
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
HaTe schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:27:
[...]

SNLR is dan wel interessant. 444 euro voor een jaar. Freedom zit op 488.
Voordelen:
- Vast IP (weet niet of dit een meerprijs heeft)
- IPv6
Bedenk dat je bij SNLR standaard geen eigen IPv4 adres krijgt (CG-NAT). Wil je dat wel dan betaal je 3,50 euro/maand extra. Je prijsverschil met Freedom is dan nog 2 euro/jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 14:56

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb ook maar de knoop doorgehakt. Liever naar Freedom dan een jaartje Odido proberen. Ik zie in ieder geval in de bevestigingsmail dat ze dus wel gaan kijken naar de grootte van de vraag.

Edit:
Oh. Je emailadres is al meteen actief na het accepteren van de incasso.

[ Voor 17% gewijzigd door ElectricHead op 27-11-2023 18:01 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-04 10:19
Goedenavond,

ik ben op dit moment klant bij Tweak, nog geen aanbod gehad van bijv. Odido. Doe ik de postcode check bij Odido; krijg ik de melding dat er geen glasvezel beschikbaar is... vreemd; want dat gebruik ik nu. 8)7

iemand een idee? Zou het kunnen dat mijn aansluiting nog aangemeld moet worden ergens; ook bij Pricewise oid krijg ik zeer weinig glasvezel keuze.

Freedom ziet mijn adres overigens wel

[ Voor 5% gewijzigd door BasZer op 27-11-2023 19:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:59
Yariva schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:34:
[...]

Ik heb nog niemand ontvangen voor een schouw maar hier wel inmiddels 10 keer voor gevraagd bij verschillende bedrijven in de keten. Belofte op belofte welke niet na wordt gekomen, om gek van te worden. Ik hoop dat ik ooit nog eens aan de beurt ben :P
Herkenbaar, wij zijn een keer ingepland voor een schouw, ik ben thuis gebleven daarvoor, komt ie niet, ga je bellen, krijg je het antwoord "er waren teveel woningen ingepland :X ", en wij bellen met Spie, nemen ze niet op want te druk 8)7 , E-Fiber en Tweak gaven elkaar de schuld, Waldijk had al in Februari aangesloten moeten zijn! De voorman van de huisaansluiter: "Normaal zijn we met 5 teams, nu met slechts 1". Gaat echt top daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 19:38
destro9704 schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:47:
[...]

De creditfactuur zie ik inderdaad nu ook in mijn tweak gedateerd 23/11, nu nog de daadwerkelijke bijschrijving... 8)
Ja grappig he, ik zie er ook een creditfactuur staan, bij mij gedateerd op 22/11 maar nog geen bijschrijving.
Ik verwacht ook een brief of op zijn minst een mail met een officiele account closure eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Green.car6808 op 27-11-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 19:15
BasZer schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:47:
Goedenavond,

ik ben op dit moment klant bij Tweak, nog geen aanbod gehad van bijv. Odido. Doe ik de postcode check bij Odido; krijg ik de melding dat er geen glasvezel beschikbaar is... vreemd; want dat gebruik ik nu. 8)7

iemand een idee? Zou het kunnen dat mijn aansluiting nog aangemeld moet worden ergens; ook bij Pricewise oid krijg ik zeer weinig glasvezel keuze.

Freedom ziet mijn adres overigens wel
gebied glasvezel de wolden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-04 10:19
hjvg schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:32:
[...]

gebied glasvezel de wolden?
damn, in 1x goed :) , hoezo, bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 19:15
BasZer schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:36:
[...]

damn, in 1x goed :) , hoezo, bekend probleem?
ja zelf ook in dat gebied :D

glasvezel dewolden /wie het ook maar precies beheerd eigenaar is heeft op dit moment de boel niet op orde

https://www.deltanetwerk.nl/ wie het netwerk beheerd heeft/had de adressen niet op orde sinds een paar dagen geeft die site voor mij weer aan dat ik glas vezel kan krijgen op mijn adres. Maar nu moet het nog bij de providers geupdate worden laatste keer dat ik contact met hun heb gehad zeiden ze hopelijk begin december alles op orde te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe krijg je de Tweak korting voor 4 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bulldog schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:59:
[...]

Hier de info: https://freedom.nl/nieuwsartikel/tweak-moet-blijven
Hoe maak je gebruik van deze korting? Stap over naar Freedom en geef tijdens je bestelling bij het kiezen van de overstapservice aan dat je huidige provider Tweak is. Je ontvangt dan de eerste 4 maanden 25 euro korting op je abonnement. Let op: de korting is pas zichtbaar in stap 6 van je bestelling. De actie loopt van 10 oktober t/m 31 december 2023.
Bij Glasnet loopt z'n zelfde soort actie. Na invullen postcode zie je daar
Beste klant van Tweak,
stap nu over naar Glasnet en ontvang 75 euro korting!

Actievoorwaarden:
Bestel je internetverbinding tussen 26 september 2023 en 31 november 2023
Deze aanbieding is van toepassing op reeds aangesloten klanten van Tweak
Activeer de verbinding voor 31 januari 2024
Gebruik de overstapservice om bij Tweak op te zeggen
Je ontvangt de 75 euro als cashback op je eerste factu(u)r(en)
Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen

[ Voor 33% gewijzigd door RobbyTown op 27-11-2023 21:04 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:22
Ik ben vandaag overgegaan van Tweak naar Glasnet. Ik moet zeggen dat de support van Glasnet prima is; je kunt zelf een dag kiezen wanneer je over wilt en dat kun je ook doen als er een monteur in de buurt is die in geval van problemen dan langs kan komen.

Ik ben wel blij dat ik toch een router van hun heb gehuurd. In eerste instantie dacht ik die Fritzbox 5530 van Tweak te kunnen houden, maar ze willen 'm terug. Dus toch maar voor huur gekozen ipv zelf een nieuwe kopen. Voor die 2.5 p/m extra is het dan toch goedkoper lijkt mij.

Vanmorgen om 11:45 viel het internet weg van Tweak. Ik heb eerst nog geprobeerd om de instellingen van Glasnet in de Fritzbox te zetten, maar dat is mij niet gelukt. Toen toch maar de Draytek Router die ik vorige week had ontvangen aangesloten met betreffende fiberkabeltje met blauwe aansluiting ipv groen bij Tweak.

Vervolgens de Draytek aangezet en binnen een paar minuten was ik weer online. Het vooraf afgegeven IP adres klopte en dus kon ik na wat instellingen aanpassen mijn eigen VPN server weer gebruiken.

Kortom, niets op Glasnet aan te merken tot zover. Snelheidstesten lieten dezelfde snelheid zien als bij Tweak. Nu maar hopen dat het aan de kant van Tweak netjes wordt afgehandeld en ik mijn teveel betaalde maanden terug kirjg alsmede de borg van de Fritzbox die dan toch maar retour gaat.

Op zich wel jammer, want een Fritzbox instellen is stukken eenvoudiger dan die Draytek.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Joop_Klepzeiker schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:07:
Ik ben vandaag overgegaan van Tweak naar Glasnet. Ik moet zeggen dat de support van Glasnet prima is; je kunt zelf een dag kiezen wanneer je over wilt en dat kun je ook doen als er een monteur in de buurt is die in geval van problemen dan langs kan komen.

Ik ben wel blij dat ik toch een router van hun heb gehuurd. In eerste instantie dacht ik die Fritzbox 5530 van Tweak te kunnen houden, maar ze willen 'm terug. Dus toch maar voor huur gekozen ipv zelf een nieuwe kopen. Voor die 2.5 p/m extra is het dan toch goedkoper lijkt mij.

Vanmorgen om 11:45 viel het internet weg van Tweak. Ik heb eerst nog geprobeerd om de instellingen van Glasnet in de Fritzbox te zetten, maar dat is mij niet gelukt. Toen toch maar de Draytek Router die ik vorige week had ontvangen aangesloten met betreffende fiberkabeltje met blauwe aansluiting ipv groen bij Tweak.

Vervolgens de Draytek aangezet en binnen een paar minuten was ik weer online. Het vooraf afgegeven IP adres klopte en dus kon ik na wat instellingen aanpassen mijn eigen VPN server weer gebruiken.

Kortom, niets op Glasnet aan te merken tot zover. Snelheidstesten lieten dezelfde snelheid zien als bij Tweak. Nu maar hopen dat het aan de kant van Tweak netjes wordt afgehandeld en ik mijn teveel betaalde maanden terug kirjg alsmede de borg van de Fritzbox die dan toch maar retour gaat.

Op zich wel jammer, want een Fritzbox instellen is stukken eenvoudiger dan die Draytek.
Zou je hem ook willen delen in het Glasnet topic :) ?
[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:22
Prima! ;)

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Tweak is hier vanmiddag uitgevallen.. ze konden modem wel zien, maar er was een storing op de glasvezel?!

Woensdag komen ze pas langs... :/

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
In 5443 (e-fiber) al sinds 2 uur vanmiddag geen internet vanwege graafschade. Mag wel verwachten dat dat inmiddels opgelost zou zijn, helaas is dat niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 12:21
Iemand al enig idee wat er gebeurd als je niet op het aanbod van T-mobile ingaat? Ze bellen me iedere dag maar ik wil gewoon dat mijn huidig abonnement van Tweak doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
LED-Maniak schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:34:
Tweak is hier vanmiddag uitgevallen.. ze konden modem wel zien, maar er was een storing op de glasvezel?!

Woensdag komen ze pas langs... :/
Waar is hier?
Op https://tweakstatus.nl/ deze melding: Wijkcentrales: Gedeeltelijke Storing

[ Voor 12% gewijzigd door gerritjan op 27-11-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
gerritjan schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:00:
[...]

Waar is hier?
Op https://tweakstatus.nl/ deze melding: Wijkcentrales: Gedeeltelijke Storing
7523.

Het werkt weer.. Volgens modem was er wel signaal maar geen verbinding.
Vreemd.

Naja, volgende week komt odido, ik hou mijn hart al vast :P

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chedar
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-04 15:39
Iemand de overstap gemaakt naar Solcon? Zie dat ze momenteel een actie hebben lopen voor een gratis Philips TV (43pus7608). Op zich interessant als je ook opzoek bent naar een 2de tv. Kan alleen nergens vinden of ze een vast ip adres aanbieden, iets wat voor mij wel een vereiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18

Convoy

g44p

Bulldog schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:59:
[...]

tijdens de bestelling kiezen voor de overstapservice vanuit Tweak > Freedom. Je ontvangt dan de eerste 4 maanden 25 euro korting op je abonnement. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
chedar schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:20:
Kan alleen nergens vinden of ze een vast ip adres aanbieden, iets wat voor mij wel een vereiste is.
Volgens deze pagina wel:
https://www.solcon.nl/particulier/internet/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Lennyz schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:59:
Iemand al enig idee wat er gebeurd als je niet op het aanbod van T-mobile ingaat? Ze bellen me iedere dag maar ik wil gewoon dat mijn huidig abonnement van Tweak doorloopt.
Lekker blijven negeren dan kom je er vanzelf achter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-04 02:42
Ik kreeg daar recentelijk een email over met de volgende informatie:
Jouw jaarbonnement
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarabonnementen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarabonnementen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.

Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf december 2023 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb het nummer geblokkeerd, dus we gaan het merken. Ga er vanuit dat we per mail te horen krijgen wat de einddatum van Tweak is.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 12:21
RobbyTown schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:21:
[...]

Lekker blijven negeren dan kom je er vanzelf achter :+
Ja het heeft een praktische reden dat ik misschien ga verhuizen maar ik zal niet ontkennen dat ik ook wel benieuwd ben wat er gaat gebeuren.
Whoohoo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 01:16:
[...]

[...]
Aah interessant Het lijkt mij ook niet dat ze er zomaar onderuit kunnen.
SmurfLink schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:28:
[...]

Ik heb het nummer geblokkeerd, dus we gaan het merken. Ga er vanuit dat we per mail te horen krijgen wat de einddatum van Tweak is.
Het is toch wel lekker die nummerherkenning op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 16:22
Kan er al iemand meer zeggen over het behouden van de Fritzbox 5530 van Tweak ipv het retourzenden?
Als het goed is krijg ik vandaag een retourdoos, maar eigenlijk wil ik hem gewoon houden. Daar heb ik die €25,- borg wel voor over...
Maar komt Tweak dan achteraf met een inhouding op je credit factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 13:20
Jack Desere schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:32:
Kan er al iemand meer zeggen over het behouden van de Fritzbox 5530 van Tweak ipv het retourzenden?
Als het goed is krijg ik vandaag een retourdoos, maar eigenlijk wil ik hem gewoon houden. Daar heb ik die €25,- borg wel voor over...
In dit topic al meermaals langs geweest. Als je overstapt naar ODIDO mag je hem houden voor de prijs van de borg, als je overstapt naar een andere partij dan mag je hem niet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:05
Jack Desere schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:32:
Nog 175 euro boete komt er bovenop als je hem houdt en niet naar Odido gaat, wat misbruik is en geen eerlijke markt naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 16:22
Horatius schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:35:
[...]

Nog 175 euro boete komt er bovenop als je hem houdt en niet naar Odido gaat, wat misbruik is en geen eerlijke markt naar mijn mening.
Ja, inderdaad.
Vandaar dat ik hem nu maar via Glasnet ga huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazmaz
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-12-2023
Bedankt voor het bericht. We zullen de opzegging verwerken per 29-12-2023. Vanzelfsprekend krijg je nog even bericht over de definitieve einddatum en over het retour sturen van de apparatuur die je bij het aangaan van het abonnement van ons in bruikleen hebt gekregen.

U kunt inderdaad uw router behouden, u dient hiervoor alleen wel akkoord te gaan met dat u uw borg van de router dan niet terugkrijgt.

Bovenstaande is de reactie van Tweak op mijn e-mail over overstap naar Freedom.
Ga er vanuit dat het behouden modem maar 25 € kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 22:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-04 18:25
[...]

Het voelt inderdaad wat krom om een dergelijk bedrag te rekenen voor een oude router maar normaal gezien ben je met de voorwaarden akkoord gegaan toen je met Tweak in zee ging. Misbruik is het absoluut niet, ze houden je gewoon aan eerder gemaakte afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Andros schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:18:
[...]

Het voelt inderdaad wat krom om een dergelijk bedrag te rekenen voor een oude router maar normaal gezien ben je met de voorwaarden akkoord gegaan toen je met Tweak in zee ging. Misbruik is het absoluut niet, ze houden je gewoon aan eerder gemaakte afspraken.
Dat is niet mijn probleem, probleem is dat zij een uitzondering geven voor een bepaalde concurrent, dat is naar mijn mening concurrentie vervalsing en geen eerlijke markt.

Want dit komt niet vanuit Odido dit komt vanuit Tweak, oftewel andere concurrenten kunnen dit niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Op die 2Gbit is ook eerste 10 maanden 30 euro als je vanaf Tweak komt, 8Gbit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:40

Zenix

BOE!

Horatius schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:25:
[...]

Op die 2Gbit is ook eerste 10 maanden 30 euro als je vanaf Tweak komt, 8Gbit niet
Ja, helaas heb ik net contract afgesloten. Ik probeer het te laten aanpassen.
Je kan namelijk na 10 maanden ook weer naar 1Gbps toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Whoohoo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 01:16:
[...]

[...]
@Whoohoo
Kreeg je deze email omdat je vooruitbetaald jaar ten einde liep? Begin januari zit mijn "jaar" erop, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Het blijft een beetje grijs en wazig. Ik zit in Leeuwarden Cambrium gebied aangesloten op de 1 gbit/s actie die Tweak jaren geleden voor 365 euro/jaar aanbood. Nu Freedom een preorder aanbied voor 51 euro per maand i.p.v. 76 per KPN WPA en de hier eerder uitgesproken berichten over overnamen van Coanet door Fiber Operator. Dan zou je verwachten dat Ododo mijn contract laat verlopen omdat Odildo er niet op zit te wachten dat ik klant blijf bij Tweak/Odido (als ik niets van mij laat horen zijn er in dit forum wat voorbeelden dat als je niets besluit, de verbinding blijft bestaan?).

@Barre73 Aangezien jij inhoudelijk op de hoogte lijkt te zijn: Die 8 gbit/s van Odido gaat naar mijn idee alleen werken als in die buurt XGS-PON bestaat in de POP, en die AON in de POP wordt omgezet naar een GPON/XGS-PON oplossing. Beetje in dezelfde geest als dat Tweak/Cambrium in de POP hun eigen apparatuur op zijn gaan hangen destijds? Worden die glasvezels niet op een gegeven moment een keer te kort, of wordt dat gepatched en doorgezet met koppelstukjes?

Niet dat ik >1Gbit/s ga aanvragen, dan moet ook alle netwerkapperatuur geupgrade worden.

[ Voor 62% gewijzigd door Running_Cow op 28-11-2023 13:32 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-04 22:28
Running_Cow schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:19:
[...]

@Whoohoo

@Barre73 Aangezien jij inhoudelijk op de hoogte lijkt te zijn: Die 8 gbit/s van Odido gaat naar mijn idee alleen werken als in die buurt XGS-PON bestaat in de POP, en die AON in de POP wordt omgezet naar een GPON/XGS-PON oplossing. Beetje in dezelfde geest als dat Tweak/Cambrium in de POP hun eigen apparatuur op zijn gaan hangen destijds? Worden die glasvezels niet op een gegeven moment een keer te kort, of wordt dat gepatched en doorgezet met koppelstukjes?
Dat wordt allemaal gepatched. Heel plat heeft een POP 2 kanten. Aan de ene kant de ODF (Optical distribution frame) waar alle kabels naar de huizen lopen. En aan de andere kant de actieve apparatuur. Met een patchkoort worden die 2 met elkaar verbonden.

Voor XGS-PON zit dit net even anders in elkaar maar komt op hetzelfde neer.

AON -> PON omzetten wordt nog niet veel toegepast. Hiermee moet namelijk ook de FTU bij de klant gewijzigd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door SmoothTweaker op 28-11-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

[...]

Niet dat ik >1Gbit/s ga aanvragen, dan moet ook alle netwerkapperatuur geupgrade worden.
Dat hoeft niet altijd. Ik heb een kleine server (HPE Microserver Gen10 plus) waar ook de virtuele router, firewall en alles voor dingen te downloaden op staat. Daar stop ik een 2.5Gbe NIC in en die kan dus op volle snelheid downloaden, maar de clients daarachter blijven gewoon op 1Gb. Ik heb vanaf mijn server een 2x1Gb link aggregation (LACP) naar mijn switch. Die link aggregation zorgt er niet voor dat ik met twee clients altijd op 1Gbps kan downloaden, want het hashing algoritme kijkt niet naar de load, maar het kan wel helpen.
Kortom met een enkele interface op 2.5Gbps, heb je al mogelijkheden om er gebruik van te maken.

En het modem wat Odido geeft, heeft ook een 2.5Gbe LAN poort, dus je kan sowieso er gebruik van maken, als een Realtek 2.5Gbps NIC koopt van 14 euro uit China. Qua switches heb je ook wel opties in China: https://nl.aliexpress.com/item/1005005943823096.html

Het is wel de vraag, wat moet je ermee? Ik vind het vooral leuk om wat speedtesten te gaan uitvoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Zenix schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:28:
[...]

Ja, helaas heb ik net contract afgesloten. Ik probeer het te laten aanpassen.
Je kan namelijk na 10 maanden ook weer naar 1Gbps toe ;)
Het is gelukt om naar 2Gbps te gaan, ook gelijk de nieuwe TV-box erbij gekregen, want Android TV is wel handig. Die had ik eerder niet, omdat die oude box niet zo goed was. Je moet hiervoor wel bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 28-11-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmoothTweaker schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:43:
[...]

Dat wordt allemaal gepatched. Heel plat heeft een POP 2 kanten. Aan de ene kant de ODF (Optical distribution frame) waar alle kabels naar de huizen lopen. En aan de andere kant de actieve apparatuur. Met een patchkoort worden die 2 met elkaar verbonden.

Voor XGS-PON zit dit net even anders in elkaar maar komt op hetzelfde neer.

AON -> PON omzetten wordt nog niet veel toegepast. Hiermee moet namelijk ook de FTU bij de klant gewijzigd worden.
Van AON naar PON omzetten is vrij makkelijk hoor. Daarvoor hoef je geen FTU aan te passen, alleen de mediaconverter bij de klant thuis vervangen voor een ONT van Huawei. Odido heeft dit de laatste jaren al veel gedaan. Klanten die op AON zaten bij een andere operator (via KPN WBA) overzetten op PON. Patchen in de PoP naar de nieuwe splitters/OLT en klant thuis voorzien van een nieuwe ONT.

@Running_Cow Uiteraard heb je hier XGS-PON voor nodig. Ik kan alleen niet overzien of Odido hiervoor opnieuw alle PoPs langs moet en OLT's van Huawei moet gaan vervangen, of dat deze apparatuur al geschikt was voor GPON en XGS-PON.
En uiteraard moeten klanten thuis een andere ONT ontvangen als ze er nu eentje hebben voor GPON (of zelfs oude AON uit de Vodafone tijd.

Voor de rest heeft SMoothTweaker het antwoord al gegeven. Er verandert niets aan jouw glasvezel tussen woning en PoP. Er wordt gewoon andere apparatuur in de PoP gehangen en het patchkabeltje tussen jouw poortje (waar je vezel aan zit) wordt aan een andere actieve poort gehangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 28-11-2023 16:53 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Zenix schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:36:
[...]

Het is gelukt om naar 2Gbps te gaan, ook gelijk de nieuwe TV-box erbij gekregen, want Android TV is wel handig. Die had ik eerder niet, omdat die oude box niet zo goed was. Je moet hiervoor wel bellen.
Was jouw abonnement bij Odido al ingegaan of moet je nog aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

lexuzu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:47:
[...]

Was jouw abonnement bij Odido al ingegaan of moet je nog aangesloten worden?
Ik moet nog aangesloten worden. Gaat pas volgend jaar maart in.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 28-11-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-04 02:42
[...]

@Whoohoo
Kreeg je deze email omdat je vooruitbetaald jaar ten einde liep? Begin januari zit mijn "jaar" erop, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ja mijn jaarlijkse betaling ging normaal gesproken binnenkort plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Dan is ook daar Tweak totaal niet eenduidig in de antwoorden die ze geven. Ik heb dit per mail van ze ontvangen als antwoord op de vraag of ik het modem mag houden als ik overstap naar een andere provider en wat daar evt aan kosten aan hangen:
Het is inderdaad mogelijk om de Fritzbox te behouden. Wij hebben geen extra kosten die hierna berekend worden. Zodra u een nieuwe provider heeft gekozen en het abonnement wilt opzeggen, moet deze opzegging wel komen van het juiste mail adres. Ook is het handig om dan nog een keer aan te geven dat de Fritzbox wordt gehouden
Met andere woorden, ik mag 'm houden. Dat kost me de borg.
Als vanzelfsprekend bewaar ik deze mail heel goed. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 23-04 16:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik snap niet dat Tweak zo moeilijk doet over her behouden van de oude FritzBox modems. Het overgrote deel is al lang afgeschreven en zwaar verouderd.Als je die zooi terugneemt heb je alleen maar werk en kosten om ze af te voeren.

Wat is de logica?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
I_stealth_I schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:16:
Ik snap niet dat Tweak zo moeilijk doet over her behouden van de oude FritzBox modems. Het overgrote deel is al lang afgeschreven en zwaar verouderd.Als je die zooi terugneemt heb je alleen maar werk en kosten om ze af te voeren.

Wat is de logica?
Dat het in het contract staat dat je hebt afgesloten. Logica heeft d'r verder geen plek in. Contract is contract.

Dat zij het openbreken en ons wegjagen is ook niet relevant voor ze. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 01:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SmurfLink schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:50:
[...]

Dat zij het openbreken en ons wegjagen is ook niet relevant voor ze. :+
Toch wel hoor, ze zijn er helemaal stil van als ze je bellen :+
Onbekend nummer 3 is geblokkeerd, ik verwacht nog wel meer nummers |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 17:00

simplemouse

*.*.*.*

Nou omdat ik er helemaal klaar mee ben nu maar de keuze gemaakt voor freedom.
Lijkt mij helemaal prima via de voorinschrijving.

Over een jaar kijken we wel weer verder of er nog meer leveranciers zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XallaX
  • Laatst online: 21:15

XallaX

Meow

Nav van wat lokale wijzigingen in apparatuur de helpdesk van Tweak gesproken.
Ook de 'ik ga weg en wil mijn fritz voor 25 euro houden' vraag gesteld.
Ondanks eerdere berichtgeving wordt er nu gezegd dat je de oude Fritz mag houden tegen 25 euro borg.
Er wordt geen 189,- ingehouden als de box niet terug komt.

Medewerker heeft in mijn account een notitie gemaakt, men stuurt dan geen retourdoos.
Ik heb het gesprek voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden >:) opgenomen dus we gaan het zien.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 12:53

Bergie

Lekker belangrijk...

ik heb voor mezelf de puzzel nog wat lastiger gemaakt :P Begin april loopt mijn Tweak jaarcontract af en in mei ga ik verhuizen. Dus ik moet een nieuwe provider zoeken die (bij voorkeur) gratis verhuizing aanbiedt, rekening houden met x aantal weken om de verhuizing door te geven etc

Yamaha MT-09

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-04 01:03
Zijn er meer mensen waarbij news.tweak.nl niet meer werkt?

Ik krijg helemaal niks meer binnen namelijk. Ook al om zeep geholpen door Odildo? :(

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Csotranme schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:03:
Zijn er meer mensen waarbij news.tweak.nl niet meer werkt?

Ik krijg helemaal niks meer binnen namelijk. Ook al om zeep geholpen door Odildo? :(
Werkt hier prima op dit moment. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-04 01:03
bitshape schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:07:
[...]

Werkt hier prima op dit moment. :)
hmm vanavond toch maar ff verder kijken dan. Had ik gister avond ff geen zin meer in. Wellicht dat mn spotlite gewoon weer eens kaduuk is dan.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:17
Ik heb vanmiddag de knoop doorgehakt en stap, na 12 jaar trouwe klant te zijn geweest bij Tweak, volgend jaar over naar Freedom. Heb gekozen voor de voorinschrijving op 1GB internet met Fiber Operator als belichter en het TV Compleet pakket van Canal Digitaal. Naast de 4 x 25 euro Tweak korting krijg je nu ook nog eens 6 maanden Canal Digitaal TV Compleet gratis, dat is ook mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 12:07
Jan Driebeen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:13:
Ik heb vanmiddag de knoop doorgehakt en stap, na 12 jaar trouwe klant te zijn geweest bij Tweak, volgend jaar over naar Freedom. Heb gekozen voor de voorinschrijving op 1GB internet met Fiber Operator als belichter en het TV Compleet pakket van Canal Digitaal. Naast de 4 x 25 euro Tweak korting krijg je nu ook nog eens 6 maanden Canal Digitaal TV Compleet gratis, dat is ook mooi meegenomen.
Ik gun het deze partij ewl maar ze zijn wel relatief duur. waarom freedom (stond tweak )en niet bv glassnet?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kevinp schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:18:
[...]

Ik gun het deze partij ewl maar ze zijn wel relatief duur. waarom tweak en niet bv glassnet?
Omdat Tweak stopt? :P

Freedom zijn net als Tweak ook allemaal techneuten, ik denk dat dat meehelpt.
En ze zijn hier denk ik beter bekend dan Glasnet.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

[...]

Ik gun het deze partij ewl maar ze zijn wel relatief duur. waarom freedom (stond tweak )en niet bv glassnet?
Relatief duur? Niet wanneer je kunt kiezen voor de belichting via Fiber Operator dan betaal ik welgeteld € 6,-- meer dan wat ik nu bij Tweak betaal. Ok. Ik heb dan geen vaste lijn meer, maar dat boeit mij niet zo. Glasnet had ik al wel een bestelling gedaan tot aan de datum kiezen van overstap, maar dat is € 26,-- meer (t.o.v. mijn huidige Tweak abonnement).

Edit: Dat gaat dan om 1 Gb internet + het uitgebreide TV-pakket.

Aanvraag gedaan bij Glasnet kom ik op € 76,-- per maand. Bij Freedom wordt dat straks € 67,-- nadat ik 4 maanden €25,-- korting heb gehad en de 4 maanden gratis Canal Digitaal komen te vervallen.

Kun je alleen voor KPN als belichter kiezen, dan is Freedom inderdaad relatief duur t.o.v. Tweak.

[ Voor 28% gewijzigd door ElectricHead op 01-12-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:17
[...]

Ook vanwege de prijs, voor het 1e jaar bij Freedom betaal ik totaal 658 euro, bij Glasnet zou ik 947 euro kwijt zijn voor het 1e jaar. Na het 1e jaar ga ik 804 euro pj betalen bij Freedom, bij Glasnet zou ik 972 kwijt zijn pj.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-04 17:22
Vandaag mijn verbinding op Odido aangesloten......maar laat het gewoon nog zien als T-Mobile Thuis ;)
Ging zonder problemen, de Oude NTU hangt er nog wel (zonder inhoud) en de glasvezel is doorgetrokken naar de nieuwe NTU. Voor mij geen probleem verder, maar zou wel netter zijn als hij er rechtstreeks in zou gaan. Snelheid is verder prima. Gelijk op Unifi UXG aangesloten, zonder Zyxel modem ertussen. Uiteraard met vlan 300 instelling. Heb alleen internet, geen TV of telefoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 21:43
Sinds vandaag over op Jonaz. Na 8 jaar Tweak met pijn in het hart weg vanwege de Odido overname. Veeeel te vroeg om na 1 dag al wat zinnigs te zeggen over Jonaz, maar de eerste 24 uur zijn perfect verlopen. Snelheid minstens zo goed als Tweak. Zeer attente installateur, die een paar uur na de fysieke installatie nog even contact opnam om te vragen of het allemaal netjes werkt. Dat is service zoals het hoort.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-04 19:32
Vraagje.

Ik kan het niet ergens echt terug vinden maar Freedom kan je nu pre-ordenen en ik zie heel veel implementatiedatums (wensdatums) voor 19 feb. Maar begin jan 2024 gaat de stekker t och eruit voor TWEAK. Betekend dat dat je anderhalf maand zonder internet zit of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Nielsjuhz schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:04:
Vraagje.

Ik kan het niet ergens echt terug vinden maar Freedom kan je nu pre-ordenen en ik zie heel veel implementatiedatums (wensdatums) voor 19 feb. Maar begin jan 2024 gaat de stekker t och eruit voor TWEAK. Betekend dat dat je anderhalf maand zonder internet zit of?
Er is volgens mij toch nog steeds geen definitieve einddatum gecommuniceerd? Het huidige netwerk van Tweak gaat volgens de gegevens die ik ergens las op het Freedom forum op 1 januari over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 18:23
ElectricHead schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:10:
[...]

Er is volgens mij toch nog steeds geen definitieve einddatum gecommuniceerd? Het huidige netwerk van Tweak gaat volgens de gegevens die ik ergens las op het Freedom forum op 1 januari over.
Klopt, heb ik gezien op het forum van Freedom, ik zou gewoon bestellen en als je dan naar fiber operator in een voormalig Cambrium/Tweak gebied gaat zou ik me niet teveel zorgen maken. Sowieso kun je er vanuit gaan dat een echte einddatum voor Tweak als die er komt minstens 1 maand van tevoren wordt aangekondigd. Andere optie is dat ze klanten die echt niet mee willen verkopen aan bijvoorbeeld Trined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

ElectricHead schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:10:
[...]

Inderdaad en mijn abbonement bij Odido gaat pas 1 maart in. Het is vervelend dat Odido niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit nu te neigen naar Odido. Danaae even een jaartje goedkoop.
Freedom kan niet op mijn postcode in Deventer (volgens anderen zou het moeten kunnen, een fout in de checker), Freedom reageert niet op mijn vraag in de mail, en helaas reageert @FreeTweak ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
koelkast schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:12:
Freedom kan niet op mijn postcode in Deventer (volgens anderen zou het moeten kunnen, een fout in de checker), Freedom reageert niet op mijn vraag in de mail, en helaas reageert @FreeTweak ook niet meer.
Hier ook Deventer, heb nu twee weken Odido en het werkt prima. Af en toe gooi ik er wel eens een speedtestje tegenaan, altijd 930+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

En ook gewoon 2Gbps bestellen, dat kan je na 10 maanden weer omzetten naar 1Gb. Toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

joop99 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:15:
[...]

Klopt, heb ik gezien op het forum van Freedom, ik zou gewoon bestellen en als je dan naar fiber operator in een voormalig Cambrium/Tweak gebied gaat zou ik me niet teveel zorgen maken. Sowieso kun je er vanuit gaan dat een echte einddatum voor Tweak als die er komt minstens 1 maand van tevoren wordt aangekondigd. Andere optie is dat ze klanten die echt niet mee willen verkopen aan bijvoorbeeld Trined.
Ik heb er al een pre-order aangevraagd, dus we gaan 't zien. Voorlopig doet mijn Tweak/Odido verbinding het nog gewoon en het zal mijn tijd wel duren. Ik had alleen een vraag gesteld via de mail over de NTU, maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op... Dat baart me dan wel weer een beetje zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
koelkast schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:12:
Heb ik een vraag gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-04 14:00

GEi

Hier binnen de singel in E’de. Gisteren de knoop doorgehakt en een pre-order geplaatst bij Freedom. Paar euro duurder per maand dan nu bij Tweak, geen nieuws server meer maar wel een vast IP-adres. Freedom geeft als richtdatum 23/02/24. Prima, maar eerder is ook goed. Heb gekozen voor installatie zonder router en zonder monteur. Benieuwd of ik de huidige NTU kan houden, gezien installatie zonder monteur.
Vraag, misschien weet een voorganger van mij dat, anders ga ik even buurten in het Freedom-topic: ik las ergens dat je bij Freedom ook per jaar kan betalen, maar las hier in de 6 stappen van pre-order niets over. Bestaat het überhaupt bij Freedom per jaar te betalen? Ik kan niet terughalen waar ik het gelezen heb…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@koelkast Moet je wel mee blijven lezen... FreeTweak reageert 😁

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 18:23
GEi schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:36:
Hier binnen de singel in E’de. Gisteren de knoop doorgehakt en een pre-order geplaatst bij Freedom. Paar euro duurder per maand dan nu bij Tweak, geen nieuws server meer maar wel een vast IP-adres. Freedom geeft als richtdatum 23/02/24. Prima, maar eerder is ook goed. Heb gekozen voor installatie zonder router en zonder monteur. Benieuwd of ik de huidige NTU kan houden, gezien installatie zonder monteur.
Vraag, misschien weet een voorganger van mij dat, anders ga ik even buurten in het Freedom-topic: ik las ergens dat je bij Freedom ook per jaar kan betalen, maar las hier in de 6 stappen van pre-order niets over. Bestaat het überhaupt bij Freedom per jaar te betalen? Ik kan niet terughalen waar ik het gelezen heb…
De jaarbetaling optie bestaat niet meer bij Freedom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-04 17:01
joop99 schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:57:
[...]

De jaarbetaling optie bestaat niet meer bij Freedom
Zie laatste regel : https://helpdesk.freedom....-administratie-abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 18:09
"Kan ik nog steeds gebruikmaken van de korting ‘betaal per jaar en ontvang 1 maandbedrag korting op je abonnement (m.u.v. TV en Bellen)’?

Ben je al klant en betaal je al per jaar, dan kun je dit gewoon blijven doen en behoud je de korting (1 maandbedrag korting op je abonnement, m.u.v. TV en Bellen). Ben je een nieuwe klant bij Freedom, dan geldt deze kortingsactie niet meer."

Erg jammer, want doordat Tweak ophoudt en gedwongen moet overstappen, krijg je die korting voor jaarbetaling dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

GEi schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:36:
Vraag, misschien weet een voorganger van mij dat, anders ga ik even buurten in het Freedom-topic
Ik had vorige week de vraag over de NTU ook al even uitgezet bij Freedom. Of deze vervangen moet worden en of dit, wanneer je kiest voor installatie zonder monteur dit ook gewoon wordt uitgevoerd. Ook Enschede, binnen singel gebied. Nog geen antwoord. Over het wel of niet blijven van de NTU zie ik verschillende dingen terug op het forum van Freedom. Sommigen lijken hem te gebruiken. Anderen blijken de Fritzbox "rechtstreeks" op het glas te hebben geprikt. Ik zie wat stappen waarvan ik denk: "Ooh, dat kan ik ook". Maar aan de andere kant denk ik: Arrggh!!

Misschien dat @FreeTweak hier een antwoord voor ons op heeft? Gaat om een Genexis NTU. Specifiek deze: https://community.freedom...86b9738f3c_2_375x500.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door ElectricHead op 04-12-2023 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi

GEi

Die heb ik ook idd. Ik heb de printplaat verwijderd en de loze ruimte gebruikt om de glasvezel te verlengen naar mijn router, een UDM Pro. Ik zag ook al heel kleine opzetters van glas naar kabel voorbijkomen, die niet zo netjes verlengd kunnen worden. Maar even afwachten, wellicht kan FreeTweak hier wat over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

GEi schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:38:
Die heb ik ook idd. Ik heb de printplaat verwijderd en de loze ruimte gebruikt om de glasvezel te verlengen naar mijn router, een UDM Pro. Ik zag ook al heel kleine opzetters van glas naar kabel voorbijkomen, die niet zo netjes verlengd kunnen worden. Maar even afwachten, wellicht kan FreeTweak hier wat over zeggen.

[...]
Ik gebruik de Genexis nog steeds zoals hij is opgeleverd. Dus mijn router zit gewoon met een ethernetkabel er op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 09:59
Ruudmansky schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 01:23:
Sinds vandaag over op Jonaz. Na 8 jaar Tweak met pijn in het hart weg vanwege de Odido overname. Veeeel te vroeg om na 1 dag al wat zinnigs te zeggen over Jonaz, maar de eerste 24 uur zijn perfect verlopen. Snelheid minstens zo goed als Tweak. Zeer attente installateur, die een paar uur na de fysieke installatie nog even contact opnam om te vragen of het allemaal netjes werkt. Dat is service zoals het hoort.
Goed om te horen , ik zit al tijdje te dubben Jonaz of Freedom . Maar ik zat nog te wachten op een gebruikerservaring van Jonaz(al is deze dan nog erg kort) . Ik heb alleen alle coax uit mijn woning verwijdert.
En wil dat zeker niet meer terug , zal dus voor TV dan naar IPTV van Canal Digitaal of NLziet moeten .
Hoelang heb je moeten wachten voor de omzetting als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Tweak klanten komen aardig weg toch meeste zijn pas na 1 okt gedwongen gewisseld.

Dus volgend jaar als nog overstappen dan :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 21:43
ivarga schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:40:
[...]

Goed om te horen , ik zit al tijdje te dubben Jonaz of Freedom . Maar ik zat nog te wachten op een gebruikerservaring van Jonaz(al is deze dan nog erg kort) . Ik heb alleen alle coax uit mijn woning verwijdert.
En wil dat zeker niet meer terug , zal dus voor TV dan naar IPTV van Canal Digitaal of NLziet moeten .
Hoelang heb je moeten wachten voor de omzetting als ik vragen mag ?
In mijn geval een maand:
Omdat ik geen dubbele kosten wilde betalen, heb ik Tweak op 30-10 geïnformeerd over de opzegging per 1-12 (vanwege 1 maand opzegtermijn). Daarna met Jonaz een afspraak gepland voor aansluiting per 30-11, zodat ik niet zonder internet zou komen zitten.

Maar het zal ongetwijfeld sneller kunnen.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:07:
[...]

Tweak klanten komen aardig weg toch meeste zijn pas na 1 okt gedwongen gewisseld.

Dus volgend jaar als nog overstappen dan :p ?
Ik denk het, ik zelf ga er in iedergeval niet naar toe.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Mr-D. schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:18:
[...]

Ik denk het, ik zelf ga er in iedergeval niet naar toe.
Ik ook niet. Ben naar Glasnet gegaan. Ze kunnen een simpel account nog niet verwijderen dus laat staan als er een technisch probleem ontstaat.

T-Mobile tijd al poging gedaan om gegevens weg te krijgen dat lukt gewoon niet dus houden zich niet aan de wet. Had gehoopt met naams verandering gegevens niet waren gemigreerd.

Bij Odido krijg ik mijn gegevens niet verwijderd.

Het zit zo. Ooit prepaid gehad. 06 is vervallen ivm niet gebruiken. Account verwijderen lukt niet (helemaal niets op actief). Met chat krijg je bagger antwoord account is geblokkeerd/inactief. Apart kan gewoon inloggen....
Even laten rusten ineens 2 weken geleden mailtje op dat prepaid adres over Odido glasvezel. Nieuwsbrief uitzetten lukt niet er is helemaal niets op actief.

Naar de winkel. Wat je klantnummer? Heb ik niet. Je 06? Heb ik ook niet. Medewerker kijkt zeer verbaasd. Word op basis van email gevonden (naam, geboortedatum wat ik in mijn account nergens zie staat wel in het systeem van odido). Heeft een delete knop. Helaas zelfs de medewerker heeft geen rechten account te verwijderen. Heeft nu emailadres aangepast. Maar ja inloggen is nog steeds mogelijk, ik wil gewoon alle gegevens uit de Odido database (naam, geboortedatum, iban). Formulier op de website kan ik niet invullen want ik heb geen klantnummer en geen 06 nummer.

Kortom het is bij Odido onmogelijk om je gegevens te laten verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 23:49
Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en bij Tweak vertrokken naar KPN. Ik ben daadwerkelijk 2 minuten offline geweest. Ik heb eigen apparatuur in gebruik. Toen ik merkte dat de Tweak verbinding offline was heb ik de verbinding omgezet naar PPPOE en internet over VLAN6 aangezet en alles werkte weer. De KPN monteur kwam 10 minuten later nog langs om de NTU te vervangen op de GN-02 omdat deze al op leeftijd was.

Ik "merk" wel dat de latency van deze verbinding 2 ms hoger is maar tot nu toe ben ik wel tevreden.

Ik ben 14 jaar tevreden klant geweest zonder enige storing of contact met de klantenservice van Tweak, het is nog steeds jammer dat het eindigt. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
ElectricHead schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:23:
[...]

Ik had vorige week de vraag over de NTU ook al even uitgezet bij Freedom. Of deze vervangen moet worden en of dit, wanneer je kiest voor installatie zonder monteur dit ook gewoon wordt uitgevoerd. Ook Enschede, binnen singel gebied. Nog geen antwoord. Over het wel of niet blijven van de NTU zie ik verschillende dingen terug op het forum van Freedom. Sommigen lijken hem te gebruiken. Anderen blijken de Fritzbox "rechtstreeks" op het glas te hebben geprikt. Ik zie wat stappen waarvan ik denk: "Ooh, dat kan ik ook". Maar aan de andere kant denk ik: Arrggh!!
Ik ken de situatie op jou postcode niet maar als je overgaat naar ons op AON techniek dan verandert er niets aan jouw lokale setup een blijft de NTU gewoon werken. Wel in je FritzBox het profiel op Freedom glasvezel zetten.

Ga je over naar GPON dan zal er een ONT geleverd worden. Deze kan dan ook via een UTP aan de FritzBox aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi

GEi

Heel vervelend. Is niet mijn ervaring. Recent een mobiel abonnement afgesloten bij Odido. Kon met mijn mailadres geen account aanmaken. Bleek er nog een oud account uit het Tele2-tijdperk te bestaan. Medewerker aan de telefoon kon dat direct verwijderen. Hij gaf aan een uurtje te wachten alvorens te proberen een nieuw account aan te maken. Door werk werd dit ruim een halve dag later, maar werkte het allemaal wel.
Dit via een belletje naar de helpdesk. Misschien nog een keer proberen? Succes en sterkte.
RobbyTown schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:34:
[...]
Bij Odido krijg ik mijn gegevens niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

FreeTweak schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:15:
[...]

Ik ken de situatie op jou postcode niet maar als je overgaat naar ons op AON techniek dan verandert er niets aan jouw lokale setup een blijft de NTU gewoon werken. Wel in je FritzBox het profiel op Freedom glasvezel zetten.

Ga je over naar GPON dan zal er een ONT geleverd worden. Deze kan dan ook via een UTP aan de FritzBox aangesloten worden.
Ik zit nog op Tweak's COA net wat dus overgaat. Nu ook AON, dus dan blijft dat gelijk. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
GEi schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:16:
Heel vervelend. Is niet mijn ervaring. Recent een mobiel abonnement afgesloten bij Odido. Kon met mijn mailadres geen account aanmaken. Bleek er nog een oud account uit het Tele2-tijdperk te bestaan. Medewerker aan de telefoon kon dat direct verwijderen. Hij gaf aan een uurtje te wachten alvorens te proberen een nieuw account aan te maken. Door werk werd dit ruim een halve dag later, maar werkte het allemaal wel.
Dit via een belletje naar de helpdesk. Misschien nog een keer proberen? Succes en sterkte.

[...]
Ga ik over 14 dagen is proberen. Hopelijk is de bel storm dan voorbij zonder eerste 20 min te wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 20:29
FreeTweak schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:15:
[...]

En met het profiel op Freedom glasvezel zetten in de Fritzbox configureer je dan VLAN 6 en PPPoE? Ik overweeg eenzelfde overstap naar Freedom op Fiber Operator AON (Leeuwarden), maar heb geen Fritzbox en wil mijn Mikrotik blijven gebruiken en die kent zo'n profiel niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 05:12
tsjoender schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:48:
[...]

En met het profiel op Freedom glasvezel zetten in de Fritzbox configureer je dan VLAN 6 en PPPoE? Ik overweeg eenzelfde overstap naar Freedom op Fiber Operator AON (Leeuwarden), maar heb geen Fritzbox en wil mijn Mikrotik blijven gebruiken en die kent zo'n profiel niet :)
Ik verwacht dat een profiel in de fritzbox gewoon een verzameling van instellingen is. Dus idd VLAN 6 en PPPoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 19:35
Morgen komt Guidion mijn Tweak verbinding omzetten naar Odido. Maar voor het gemak heeft iemand vanochtend al het licht van de fiber afgehaald.

Dat is niet praktisch en was zeker niet de afspraak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Hennie-M schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:57:
Morgen komt Guidion mijn Tweak verbinding omzetten naar Odido. Maar voor het gemak heeft iemand vanochtend al het licht van de fiber afgehaald.

Dat is niet praktisch en was zeker niet de afspraak....
Welk glasvezel netwerk zit je? Inderdaad niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 24-04 19:48
Ik ga donderdag over naar Glasnet. Ik heb onderstaande info gekregen.
Er staat niet echt instructies bij. Ik heb een Fritz.box.
Ik ga naar internet instellingen en Glasnet staat niet in de dropdown. Dus ik moet other kiezen. Dan kan ik een naam van de provider invullen. Heb je geen server of iets dergelijks nodig of kan ik bij naam iets verzinnen?
Is het IP-adres verplicht om in te vullen of kan ik dat op automatisch laten staan?

PPPoE gebruikersnaam: xxx@glasnet.nl
PPPoE Password: xxx
IPv4 adres: xxx
IPv6 subnet: xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 19:35
Zenix schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:11:
[...]

Welk glasvezel netwerk zit je? Inderdaad niet netjes.
Ik zit bij eFiber (Oss) en ga dus van Tweak naar Odido wat in theorie hetzelfde bedrijf zou moeten zijn maar misschien in de praktijk nog niet.

Ik begrijp het ook niet zo goed, ik ging er vanuit dat de monteur voor hij bij mij op bezoek komt eerst naar de pop/verdeelhuis/whatever zou gaan om Tweak eraf te gooien en Odido op dezelfde ader zou zetten. Of dat er misschien al iemand vooruit gestuurd zou worden om Odido op de 2e ader te zetten (als er uberhaupt al een 2e ader in mijn AOP (als dat zo heet) zit.

Nu zit er ruim 24 uur tussen (afspraak voor morgen is ergens tussen 8 en 12. En ik werk morgen dus thuis (en blijkbaar via hotspot op mijn laptop en niet op mijn vaste pc met alle aangesloten randapparatuur.. )

Het had ook erger kunnen zijn, Odido heeft mijn Tweak per 1-12 opgezegd dus het had ook al vrijdag gebeurd kunnen zijn. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Burns schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:28:
Ik ga donderdag over naar Glasnet. Ik heb onderstaande info gekregen.
Er staat niet echt instructies bij. Ik heb een Fritz.box.
Ik ga naar internet instellingen en Glasnet staat niet in de dropdown. Dus ik moet other kiezen. Dan kan ik een naam van de provider invullen. Heb je geen server of iets dergelijks nodig of kan ik bij naam iets verzinnen?
Is het IP-adres verplicht om in te vullen of kan ik dat op automatisch laten staan?

PPPoE gebruikersnaam: xxx@glasnet.nl
PPPoE Password: xxx
IPv4 adres: xxx
IPv6 subnet: xxx
[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Hennie-M schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:40:
[...]

Ik zit bij eFiber (Oss) en ga dus van Tweak naar Odido wat in theorie hetzelfde bedrijf zou moeten zijn maar misschien in de praktijk nog niet.

Ik begrijp het ook niet zo goed, ik ging er vanuit dat de monteur voor hij bij mij op bezoek komt eerst naar de pop/verdeelhuis/whatever zou gaan om Tweak eraf te gooien en Odido op dezelfde ader zou zetten. Of dat er misschien al iemand vooruit gestuurd zou worden om Odido op de 2e ader te zetten (als er uberhaupt al een 2e ader in mijn AOP (als dat zo heet) zit.

Nu zit er ruim 24 uur tussen (afspraak voor morgen is ergens tussen 8 en 12. En ik werk morgen dus thuis (en blijkbaar via hotspot op mijn laptop en niet op mijn vaste pc met alle aangesloten randapparatuur.. )

Het had ook erger kunnen zijn, Odido heeft mijn Tweak per 1-12 opgezegd dus het had ook al vrijdag gebeurd kunnen zijn. :X
Het zou kunnen zijn dat Guidion geen toegang heeft tot die POP's van e-Fiber dat weet ik niet. Maar wat je aangeeft is inderdaad de standaard werkwijze. Tegenwoordig zie je meestal maar een enkele vezel naar de huizen. Mijn ouders hebben al sinds 2008 glasvezel, en die hebben wel twee vezels. Toen werd de tweede vezel nog gebruikt voor DVB-C.
Pagina: 1 ... 103 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.