En ik
[ Voor 5% gewijzigd door mbovenka op 27-11-2023 16:26 ]
[ Voor 5% gewijzigd door mbovenka op 27-11-2023 16:26 ]
SNLR is dan wel interessant. 444 euro voor een jaar. Freedom zit op 488.Csotranme schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:44:
Hier nu inderdaad ook opties om te pre-orderen (1336 Almere Striphelden).
Ik denk dat ik toch ook nog maar even ga wachten...
Momenteel zit ik nog op 44eur per maand bij Tweak.
SNLR 1 jaar: 6mnd 30eur daarna 44eur
SNLR 2 jaar: 12mnd 30eur daarna 44eur
TriNed hetzelfde als SNLR maar dan 49 ipv 44eur na de korting.
ONVI postcode check deed het net wel maar nu niet meer...
Freedom: 49eur (ik zie zo even geen korting meer ergens)
GlasNet: 62,50eur met 75eur cashback.
Freedom wordt toch wel aantrekkelijk maar is nog steeds duurder dan Tweak dus zie geen reden om nu al over te stappen.
[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 27-11-2023 16:50 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
De creditfactuur zie ik inderdaad nu ook in mijn tweak gedateerd 23/11, nu nog de daadwerkelijke bijschrijving...Bytebandit schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:01:
Ik ben sinds begin van de maand overgestapt naar Glasnet. Bevalt overigens prima! Zojuist mijn creditfactuur ingezien binnen "mijn tweak" i.v.m. een jaarbetaling. Het komt inderdaad neer op €44 die in rekening wordt gebracht per verbruikte maand. De korting vervalt dus volledig en de berekening wordt dus exact uitgevoerd zoals nu in de faq van Tweak staat. Verder geen rant maar meer een bevestiging naar andere toe.
Bedenk dat je bij SNLR standaard geen eigen IPv4 adres krijgt (CG-NAT). Wil je dat wel dan betaal je 3,50 euro/maand extra. Je prijsverschil met Freedom is dan nog 2 euro/jaar.HaTe schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:27:
[...]
SNLR is dan wel interessant. 444 euro voor een jaar. Freedom zit op 488.
Voordelen:
- Vast IP (weet niet of dit een meerprijs heeft)
- IPv6
[ Voor 17% gewijzigd door ElectricHead op 27-11-2023 18:01 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
[ Voor 5% gewijzigd door BasZer op 27-11-2023 19:48 . Reden: typo ]
Herkenbaar, wij zijn een keer ingepland voor een schouw, ik ben thuis gebleven daarvoor, komt ie niet, ga je bellen, krijg je het antwoord "er waren teveel woningen ingeplandYariva schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:34:
[...]
Ik heb nog niemand ontvangen voor een schouw maar hier wel inmiddels 10 keer voor gevraagd bij verschillende bedrijven in de keten. Belofte op belofte welke niet na wordt gekomen, om gek van te worden. Ik hoop dat ik ooit nog eens aan de beurt ben
Ja grappig he, ik zie er ook een creditfactuur staan, bij mij gedateerd op 22/11 maar nog geen bijschrijving.destro9704 schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:47:
[...]
De creditfactuur zie ik inderdaad nu ook in mijn tweak gedateerd 23/11, nu nog de daadwerkelijke bijschrijving...
[ Voor 11% gewijzigd door Green.car6808 op 27-11-2023 20:32 ]
gebied glasvezel de wolden?BasZer schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:47:
Goedenavond,
ik ben op dit moment klant bij Tweak, nog geen aanbod gehad van bijv. Odido. Doe ik de postcode check bij Odido; krijg ik de melding dat er geen glasvezel beschikbaar is... vreemd; want dat gebruik ik nu.![]()
iemand een idee? Zou het kunnen dat mijn aansluiting nog aangemeld moet worden ergens; ook bij Pricewise oid krijg ik zeer weinig glasvezel keuze.
Freedom ziet mijn adres overigens wel
damn, in 1x goed
ja zelf ook in dat gebiedBasZer schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:36:
[...]
damn, in 1x goed, hoezo, bekend probleem?
Hier de info: https://freedom.nl/nieuwsartikel/tweak-moet-blijvenBulldog schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:59:
[...]
Hoe krijg je de Tweak korting voor 4 maanden?
Bij Glasnet loopt z'n zelfde soort actie. Na invullen postcode zie je daarHoe maak je gebruik van deze korting? Stap over naar Freedom en geef tijdens je bestelling bij het kiezen van de overstapservice aan dat je huidige provider Tweak is. Je ontvangt dan de eerste 4 maanden 25 euro korting op je abonnement. Let op: de korting is pas zichtbaar in stap 6 van je bestelling. De actie loopt van 10 oktober t/m 31 december 2023.
Beste klant van Tweak,
stap nu over naar Glasnet en ontvang 75 euro korting!
Actievoorwaarden:
Bestel je internetverbinding tussen 26 september 2023 en 31 november 2023
Deze aanbieding is van toepassing op reeds aangesloten klanten van Tweak
Activeer de verbinding voor 31 januari 2024
Gebruik de overstapservice om bij Tweak op te zeggen
Je ontvangt de 75 euro als cashback op je eerste factu(u)r(en)
Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen
[ Voor 33% gewijzigd door RobbyTown op 27-11-2023 21:04 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Arriving Somewhere but not here....
Zou je hem ook willen delen in het Glasnet topicJoop_Klepzeiker schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:07:
Ik ben vandaag overgegaan van Tweak naar Glasnet. Ik moet zeggen dat de support van Glasnet prima is; je kunt zelf een dag kiezen wanneer je over wilt en dat kun je ook doen als er een monteur in de buurt is die in geval van problemen dan langs kan komen.
Ik ben wel blij dat ik toch een router van hun heb gehuurd. In eerste instantie dacht ik die Fritzbox 5530 van Tweak te kunnen houden, maar ze willen 'm terug. Dus toch maar voor huur gekozen ipv zelf een nieuwe kopen. Voor die 2.5 p/m extra is het dan toch goedkoper lijkt mij.
Vanmorgen om 11:45 viel het internet weg van Tweak. Ik heb eerst nog geprobeerd om de instellingen van Glasnet in de Fritzbox te zetten, maar dat is mij niet gelukt. Toen toch maar de Draytek Router die ik vorige week had ontvangen aangesloten met betreffende fiberkabeltje met blauwe aansluiting ipv groen bij Tweak.
Vervolgens de Draytek aangezet en binnen een paar minuten was ik weer online. Het vooraf afgegeven IP adres klopte en dus kon ik na wat instellingen aanpassen mijn eigen VPN server weer gebruiken.
Kortom, niets op Glasnet aan te merken tot zover. Snelheidstesten lieten dezelfde snelheid zien als bij Tweak. Nu maar hopen dat het aan de kant van Tweak netjes wordt afgehandeld en ik mijn teveel betaalde maanden terug kirjg alsmede de borg van de Fritzbox die dan toch maar retour gaat.
Op zich wel jammer, want een Fritzbox instellen is stukken eenvoudiger dan die Draytek.
Prima!RobbyTown schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:23:
[...]
Zou je hem ook willen delen in het Glasnet topic?
[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1
Arriving Somewhere but not here....
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Waar is hier?LED-Maniak schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:34:
Tweak is hier vanmiddag uitgevallen.. ze konden modem wel zien, maar er was een storing op de glasvezel?!
Woensdag komen ze pas langs...
[ Voor 12% gewijzigd door gerritjan op 27-11-2023 22:02 ]
7523.gerritjan schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:00:
[...]
Waar is hier?
Op https://tweakstatus.nl/ deze melding: Wijkcentrales: Gedeeltelijke Storing
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
tijdens de bestelling kiezen voor de overstapservice vanuit Tweak > Freedom. Je ontvangt dan de eerste 4 maanden 25 euro korting op je abonnement.Bulldog schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:59:
[...]
Hoe krijg je de Tweak korting voor 4 maanden?
Volgens deze pagina wel:chedar schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:20:
Kan alleen nergens vinden of ze een vast ip adres aanbieden, iets wat voor mij wel een vereiste is.
Lekker blijven negeren dan kom je er vanzelf achterLennyz schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:59:
Iemand al enig idee wat er gebeurd als je niet op het aanbod van T-mobile ingaat? Ze bellen me iedere dag maar ik wil gewoon dat mijn huidig abonnement van Tweak doorloopt.
Ik kreeg daar recentelijk een email over met de volgende informatie:Lennyz schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:59:
Iemand al enig idee wat er gebeurd als je niet op het aanbod van T-mobile ingaat? Ze bellen me iedere dag maar ik wil gewoon dat mijn huidig abonnement van Tweak doorloopt.
Jouw jaarbonnement
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarabonnementen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarabonnementen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.
Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf december 2023 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.
Ik heb het nummer geblokkeerd, dus we gaan het merken. Ga er vanuit dat we per mail te horen krijgen wat de einddatum van Tweak is.Lennyz schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:59:
I have stability. The ability to stab.
Ja het heeft een praktische reden dat ik misschien ga verhuizen maar ik zal niet ontkennen dat ik ook wel benieuwd ben wat er gaat gebeuren.RobbyTown schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:21:
[...]
Lekker blijven negeren dan kom je er vanzelf achter
Aah interessant Het lijkt mij ook niet dat ze er zomaar onderuit kunnen.Whoohoo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 01:16:
[...]
Ik kreeg daar recentelijk een email over met de volgende informatie:
[...]
Het is toch wel lekker die nummerherkenning op Android.SmurfLink schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:28:
[...]
Ik heb het nummer geblokkeerd, dus we gaan het merken. Ga er vanuit dat we per mail te horen krijgen wat de einddatum van Tweak is.
In dit topic al meermaals langs geweest. Als je overstapt naar ODIDO mag je hem houden voor de prijs van de borg, als je overstapt naar een andere partij dan mag je hem niet houden.Jack Desere schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:32:
Kan er al iemand meer zeggen over het behouden van de Fritzbox 5530 van Tweak ipv het retourzenden?
Als het goed is krijg ik vandaag een retourdoos, maar eigenlijk wil ik hem gewoon houden. Daar heb ik die €25,- borg wel voor over...
Maar komt Tweak dan achteraf met een inhouding op je credit factuur?
Nog 175 euro boete komt er bovenop als je hem houdt en niet naar Odido gaat, wat misbruik is en geen eerlijke markt naar mijn mening.Jack Desere schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:32:
Kan er al iemand meer zeggen over het behouden van de Fritzbox 5530 van Tweak ipv het retourzenden?
Als het goed is krijg ik vandaag een retourdoos, maar eigenlijk wil ik hem gewoon houden. Daar heb ik die €25,- borg wel voor over...
Maar komt Tweak dan achteraf met een inhouding op je credit factuur?
Ja, inderdaad.Horatius schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:35:
[...]
Nog 175 euro boete komt er bovenop als je hem houdt en niet naar Odido gaat, wat misbruik is en geen eerlijke markt naar mijn mening.
Het voelt inderdaad wat krom om een dergelijk bedrag te rekenen voor een oude router maar normaal gezien ben je met de voorwaarden akkoord gegaan toen je met Tweak in zee ging. Misbruik is het absoluut niet, ze houden je gewoon aan eerder gemaakte afspraken.Horatius schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:35:
[...]
Nog 175 euro boete komt er bovenop als je hem houdt en niet naar Odido gaat, wat misbruik is en geen eerlijke markt naar mijn mening.
Dat is niet mijn probleem, probleem is dat zij een uitzondering geven voor een bepaalde concurrent, dat is naar mijn mening concurrentie vervalsing en geen eerlijke markt.Andros schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:18:
[...]
Het voelt inderdaad wat krom om een dergelijk bedrag te rekenen voor een oude router maar normaal gezien ben je met de voorwaarden akkoord gegaan toen je met Tweak in zee ging. Misbruik is het absoluut niet, ze houden je gewoon aan eerder gemaakte afspraken.
Op die 2Gbit is ook eerste 10 maanden 30 euro als je vanaf Tweak komt, 8Gbit nietlexuzu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:15:
Vanaf vandaag tot 8Gbit bij Odido nieuws: Odido introduceert 2Gbit/s- en 8Gbit/s-internetbundels en nieuwe Medi...
Ja, helaas heb ik net contract afgesloten. Ik probeer het te laten aanpassen.Horatius schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:25:
[...]
Op die 2Gbit is ook eerste 10 maanden 30 euro als je vanaf Tweak komt, 8Gbit niet
@WhoohooWhoohoo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 01:16:
[...]
Ik kreeg daar recentelijk een email over met de volgende informatie:
[...]
[ Voor 62% gewijzigd door Running_Cow op 28-11-2023 13:32 ]
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
Dat wordt allemaal gepatched. Heel plat heeft een POP 2 kanten. Aan de ene kant de ODF (Optical distribution frame) waar alle kabels naar de huizen lopen. En aan de andere kant de actieve apparatuur. Met een patchkoort worden die 2 met elkaar verbonden.Running_Cow schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:19:
[...]
@Whoohoo
@Barre73 Aangezien jij inhoudelijk op de hoogte lijkt te zijn: Die 8 gbit/s van Odido gaat naar mijn idee alleen werken als in die buurt XGS-PON bestaat in de POP, en die AON in de POP wordt omgezet naar een GPON/XGS-PON oplossing. Beetje in dezelfde geest als dat Tweak/Cambrium in de POP hun eigen apparatuur op zijn gaan hangen destijds? Worden die glasvezels niet op een gegeven moment een keer te kort, of wordt dat gepatched en doorgezet met koppelstukjes?
[ Voor 5% gewijzigd door SmoothTweaker op 28-11-2023 13:44 ]
Dat hoeft niet altijd. Ik heb een kleine server (HPE Microserver Gen10 plus) waar ook de virtuele router, firewall en alles voor dingen te downloaden op staat. Daar stop ik een 2.5Gbe NIC in en die kan dus op volle snelheid downloaden, maar de clients daarachter blijven gewoon op 1Gb. Ik heb vanaf mijn server een 2x1Gb link aggregation (LACP) naar mijn switch. Die link aggregation zorgt er niet voor dat ik met twee clients altijd op 1Gbps kan downloaden, want het hashing algoritme kijkt niet naar de load, maar het kan wel helpen.Running_Cow schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:19:
[...]
Niet dat ik >1Gbit/s ga aanvragen, dan moet ook alle netwerkapperatuur geupgrade worden.
Het is gelukt om naar 2Gbps te gaan, ook gelijk de nieuwe TV-box erbij gekregen, want Android TV is wel handig. Die had ik eerder niet, omdat die oude box niet zo goed was. Je moet hiervoor wel bellen.Zenix schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:28:
[...]
Ja, helaas heb ik net contract afgesloten. Ik probeer het te laten aanpassen.
Je kan namelijk na 10 maanden ook weer naar 1Gbps toe
[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 28-11-2023 17:10 ]
Van AON naar PON omzetten is vrij makkelijk hoor. Daarvoor hoef je geen FTU aan te passen, alleen de mediaconverter bij de klant thuis vervangen voor een ONT van Huawei. Odido heeft dit de laatste jaren al veel gedaan. Klanten die op AON zaten bij een andere operator (via KPN WBA) overzetten op PON. Patchen in de PoP naar de nieuwe splitters/OLT en klant thuis voorzien van een nieuwe ONT.SmoothTweaker schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:43:
[...]
Dat wordt allemaal gepatched. Heel plat heeft een POP 2 kanten. Aan de ene kant de ODF (Optical distribution frame) waar alle kabels naar de huizen lopen. En aan de andere kant de actieve apparatuur. Met een patchkoort worden die 2 met elkaar verbonden.
Voor XGS-PON zit dit net even anders in elkaar maar komt op hetzelfde neer.
AON -> PON omzetten wordt nog niet veel toegepast. Hiermee moet namelijk ook de FTU bij de klant gewijzigd worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 28-11-2023 16:53 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Was jouw abonnement bij Odido al ingegaan of moet je nog aangesloten worden?Zenix schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:36:
[...]
Het is gelukt om naar 2Gbps te gaan, ook gelijk de nieuwe TV-box erbij gekregen, want Android TV is wel handig. Die had ik eerder niet, omdat die oude box niet zo goed was. Je moet hiervoor wel bellen.
Ik moet nog aangesloten worden. Gaat pas volgend jaar maart in.lexuzu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:47:
[...]
Was jouw abonnement bij Odido al ingegaan of moet je nog aangesloten worden?
[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 28-11-2023 18:47 ]
Ja mijn jaarlijkse betaling ging normaal gesproken binnenkort plaatsvinden.Running_Cow schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:19:
[...]
@Whoohoo
Kreeg je deze email omdat je vooruitbetaald jaar ten einde liep? Begin januari zit mijn "jaar" erop, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Dan is ook daar Tweak totaal niet eenduidig in de antwoorden die ze geven. Ik heb dit per mail van ze ontvangen als antwoord op de vraag of ik het modem mag houden als ik overstap naar een andere provider en wat daar evt aan kosten aan hangen:Horatius schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:35:
[...]
Met andere woorden, ik mag 'm houden. Dat kost me de borg.Het is inderdaad mogelijk om de Fritzbox te behouden. Wij hebben geen extra kosten die hierna berekend worden. Zodra u een nieuwe provider heeft gekozen en het abonnement wilt opzeggen, moet deze opzegging wel komen van het juiste mail adres. Ook is het handig om dan nog een keer aan te geven dat de Fritzbox wordt gehouden
Alles kan stuk.
/dev/null
Dat het in het contract staat dat je hebt afgesloten. Logica heeft d'r verder geen plek in. Contract is contract.I_stealth_I schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:16:
Ik snap niet dat Tweak zo moeilijk doet over her behouden van de oude FritzBox modems. Het overgrote deel is al lang afgeschreven en zwaar verouderd.Als je die zooi terugneemt heb je alleen maar werk en kosten om ze af te voeren.
Wat is de logica?
I have stability. The ability to stab.
Toch wel hoor, ze zijn er helemaal stil van als ze je bellenSmurfLink schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:50:
[...]
Dat zij het openbreken en ons wegjagen is ook niet relevant voor ze.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Yamaha MT-09
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Werkt hier prima op dit moment.Csotranme schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:03:
Zijn er meer mensen waarbij news.tweak.nl niet meer werkt?
Ik krijg helemaal niks meer binnen namelijk. Ook al om zeep geholpen door Odildo?
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
hmm vanavond toch maar ff verder kijken dan. Had ik gister avond ff geen zin meer in. Wellicht dat mn spotlite gewoon weer eens kaduuk is dan.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Ik gun het deze partij ewl maar ze zijn wel relatief duur. waarom freedom (stond tweak )en niet bv glassnet?Jan Driebeen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:13:
Ik heb vanmiddag de knoop doorgehakt en stap, na 12 jaar trouwe klant te zijn geweest bij Tweak, volgend jaar over naar Freedom. Heb gekozen voor de voorinschrijving op 1GB internet met Fiber Operator als belichter en het TV Compleet pakket van Canal Digitaal. Naast de 4 x 25 euro Tweak korting krijg je nu ook nog eens 6 maanden Canal Digitaal TV Compleet gratis, dat is ook mooi meegenomen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Omdat Tweak stopt?Kevinp schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:18:
[...]
Ik gun het deze partij ewl maar ze zijn wel relatief duur. waarom tweak en niet bv glassnet?
Relatief duur? Niet wanneer je kunt kiezen voor de belichting via Fiber Operator dan betaal ik welgeteld € 6,-- meer dan wat ik nu bij Tweak betaal. Ok. Ik heb dan geen vaste lijn meer, maar dat boeit mij niet zo. Glasnet had ik al wel een bestelling gedaan tot aan de datum kiezen van overstap, maar dat is € 26,-- meer (t.o.v. mijn huidige Tweak abonnement).Kevinp schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:18:
[...]
Ik gun het deze partij ewl maar ze zijn wel relatief duur. waarom freedom (stond tweak )en niet bv glassnet?
[ Voor 28% gewijzigd door ElectricHead op 01-12-2023 14:35 ]
Ook vanwege de prijs, voor het 1e jaar bij Freedom betaal ik totaal 658 euro, bij Glasnet zou ik 947 euro kwijt zijn voor het 1e jaar. Na het 1e jaar ga ik 804 euro pj betalen bij Freedom, bij Glasnet zou ik 972 kwijt zijn pj.Kevinp schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:18:
[...]
Ik gun het deze partij ewl maar ze zijn wel relatief duur. waarom freedom (stond tweak )en niet bv glassnet?
"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ
Er is volgens mij toch nog steeds geen definitieve einddatum gecommuniceerd? Het huidige netwerk van Tweak gaat volgens de gegevens die ik ergens las op het Freedom forum op 1 januari over.Nielsjuhz schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:04:
Vraagje.
Ik kan het niet ergens echt terug vinden maar Freedom kan je nu pre-ordenen en ik zie heel veel implementatiedatums (wensdatums) voor 19 feb. Maar begin jan 2024 gaat de stekker t och eruit voor TWEAK. Betekend dat dat je anderhalf maand zonder internet zit of?
Klopt, heb ik gezien op het forum van Freedom, ik zou gewoon bestellen en als je dan naar fiber operator in een voormalig Cambrium/Tweak gebied gaat zou ik me niet teveel zorgen maken. Sowieso kun je er vanuit gaan dat een echte einddatum voor Tweak als die er komt minstens 1 maand van tevoren wordt aangekondigd. Andere optie is dat ze klanten die echt niet mee willen verkopen aan bijvoorbeeld Trined.ElectricHead schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:10:
[...]
Er is volgens mij toch nog steeds geen definitieve einddatum gecommuniceerd? Het huidige netwerk van Tweak gaat volgens de gegevens die ik ergens las op het Freedom forum op 1 januari over.
Inderdaad en mijn abbonement bij Odido gaat pas 1 maart in. Het is vervelend dat Odido niet duidelijk is.ElectricHead schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:10:
[...]
Er is volgens mij toch nog steeds geen definitieve einddatum gecommuniceerd? Het huidige netwerk van Tweak gaat volgens de gegevens die ik ergens las op het Freedom forum op 1 januari over.
Hier ook Deventer, heb nu twee weken Odido en het werkt prima. Af en toe gooi ik er wel eens een speedtestje tegenaan, altijd 930+.koelkast schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:12:
Ik zit nu te neigen naar Odido. Danaae even een jaartje goedkoop.
Freedom kan niet op mijn postcode in Deventer (volgens anderen zou het moeten kunnen, een fout in de checker), Freedom reageert niet op mijn vraag in de mail, en helaas reageert @FreeTweak ook niet meer.
Ik heb er al een pre-order aangevraagd, dus we gaan 't zien. Voorlopig doet mijn Tweak/Odido verbinding het nog gewoon en het zal mijn tijd wel duren. Ik had alleen een vraag gesteld via de mail over de NTU, maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op... Dat baart me dan wel weer een beetje zorgen.joop99 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:15:
[...]
Klopt, heb ik gezien op het forum van Freedom, ik zou gewoon bestellen en als je dan naar fiber operator in een voormalig Cambrium/Tweak gebied gaat zou ik me niet teveel zorgen maken. Sowieso kun je er vanuit gaan dat een echte einddatum voor Tweak als die er komt minstens 1 maand van tevoren wordt aangekondigd. Andere optie is dat ze klanten die echt niet mee willen verkopen aan bijvoorbeeld Trined.
Heb ik een vraag gemist?koelkast schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:12:
Ik zit nu te neigen naar Odido. Danaae even een jaartje goedkoop.
Freedom kan niet op mijn postcode in Deventer (volgens anderen zou het moeten kunnen, een fout in de checker), Freedom reageert niet op mijn vraag in de mail, en helaas reageert @FreeTweak ook niet meer.
@koelkast Moet je wel mee blijven lezen... FreeTweak reageert 😁
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
De jaarbetaling optie bestaat niet meer bij FreedomGEi schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:36:
Hier binnen de singel in E’de. Gisteren de knoop doorgehakt en een pre-order geplaatst bij Freedom. Paar euro duurder per maand dan nu bij Tweak, geen nieuws server meer maar wel een vast IP-adres. Freedom geeft als richtdatum 23/02/24. Prima, maar eerder is ook goed. Heb gekozen voor installatie zonder router en zonder monteur. Benieuwd of ik de huidige NTU kan houden, gezien installatie zonder monteur.
Vraag, misschien weet een voorganger van mij dat, anders ga ik even buurten in het Freedom-topic: ik las ergens dat je bij Freedom ook per jaar kan betalen, maar las hier in de 6 stappen van pre-order niets over. Bestaat het überhaupt bij Freedom per jaar te betalen? Ik kan niet terughalen waar ik het gelezen heb…
Zie laatste regel : https://helpdesk.freedom....-administratie-abonnementjoop99 schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:57:
[...]
De jaarbetaling optie bestaat niet meer bij Freedom
"Kan ik nog steeds gebruikmaken van de korting ‘betaal per jaar en ontvang 1 maandbedrag korting op je abonnement (m.u.v. TV en Bellen)’?Delph1900 schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:00:
[...]
Zie laatste regel : https://helpdesk.freedom....-administratie-abonnement
Ik had vorige week de vraag over de NTU ook al even uitgezet bij Freedom. Of deze vervangen moet worden en of dit, wanneer je kiest voor installatie zonder monteur dit ook gewoon wordt uitgevoerd. Ook Enschede, binnen singel gebied. Nog geen antwoord. Over het wel of niet blijven van de NTU zie ik verschillende dingen terug op het forum van Freedom. Sommigen lijken hem te gebruiken. Anderen blijken de Fritzbox "rechtstreeks" op het glas te hebben geprikt. Ik zie wat stappen waarvan ik denk: "Ooh, dat kan ik ook". Maar aan de andere kant denk ik: Arrggh!!GEi schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:36:
Hier binnen de singel in E’de. Gisteren de knoop doorgehakt en een pre-order geplaatst bij Freedom. Paar euro duurder per maand dan nu bij Tweak, geen nieuws server meer maar wel een vast IP-adres. Freedom geeft als richtdatum 23/02/24. Prima, maar eerder is ook goed. Heb gekozen voor installatie zonder router en zonder monteur. Benieuwd of ik de huidige NTU kan houden, gezien installatie zonder monteur.
Vraag, misschien weet een voorganger van mij dat, anders ga ik even buurten in het Freedom-topic
[ Voor 8% gewijzigd door ElectricHead op 04-12-2023 08:26 ]
ElectricHead schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:23:
[...]
Gaat om een Genexis NTU. Specifiek deze: https://community.freedom...86b9738f3c_2_375x500.jpeg
Ik gebruik de Genexis nog steeds zoals hij is opgeleverd. Dus mijn router zit gewoon met een ethernetkabel er op aangesloten.GEi schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:38:
Die heb ik ook idd. Ik heb de printplaat verwijderd en de loze ruimte gebruikt om de glasvezel te verlengen naar mijn router, een UDM Pro. Ik zag ook al heel kleine opzetters van glas naar kabel voorbijkomen, die niet zo netjes verlengd kunnen worden. Maar even afwachten, wellicht kan FreeTweak hier wat over zeggen.
[...]
Goed om te horen , ik zit al tijdje te dubben Jonaz of Freedom . Maar ik zat nog te wachten op een gebruikerservaring van Jonaz(al is deze dan nog erg kort) . Ik heb alleen alle coax uit mijn woning verwijdert.Ruudmansky schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 01:23:
Sinds vandaag over op Jonaz. Na 8 jaar Tweak met pijn in het hart weg vanwege de Odido overname. Veeeel te vroeg om na 1 dag al wat zinnigs te zeggen over Jonaz, maar de eerste 24 uur zijn perfect verlopen. Snelheid minstens zo goed als Tweak. Zeer attente installateur, die een paar uur na de fysieke installatie nog even contact opnam om te vragen of het allemaal netjes werkt. Dat is service zoals het hoort.
Tweak klanten komen aardig weg toch meeste zijn pas na 1 okt gedwongen gewisseld.
In mijn geval een maand:ivarga schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:40:
[...]
Goed om te horen , ik zit al tijdje te dubben Jonaz of Freedom . Maar ik zat nog te wachten op een gebruikerservaring van Jonaz(al is deze dan nog erg kort) . Ik heb alleen alle coax uit mijn woning verwijdert.
En wil dat zeker niet meer terug , zal dus voor TV dan naar IPTV van Canal Digitaal of NLziet moeten .
Hoelang heb je moeten wachten voor de omzetting als ik vragen mag ?
"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ
Ik denk het, ik zelf ga er in iedergeval niet naar toe.RobbyTown schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:07:
[...]
Tweak klanten komen aardig weg toch meeste zijn pas na 1 okt gedwongen gewisseld.
Dus volgend jaar als nog overstappen dan?
Ik ook niet. Ben naar Glasnet gegaan. Ze kunnen een simpel account nog niet verwijderen dus laat staan als er een technisch probleem ontstaat.Mr-D. schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:18:
[...]
Ik denk het, ik zelf ga er in iedergeval niet naar toe.
Ik ken de situatie op jou postcode niet maar als je overgaat naar ons op AON techniek dan verandert er niets aan jouw lokale setup een blijft de NTU gewoon werken. Wel in je FritzBox het profiel op Freedom glasvezel zetten.ElectricHead schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:23:
[...]
Ik had vorige week de vraag over de NTU ook al even uitgezet bij Freedom. Of deze vervangen moet worden en of dit, wanneer je kiest voor installatie zonder monteur dit ook gewoon wordt uitgevoerd. Ook Enschede, binnen singel gebied. Nog geen antwoord. Over het wel of niet blijven van de NTU zie ik verschillende dingen terug op het forum van Freedom. Sommigen lijken hem te gebruiken. Anderen blijken de Fritzbox "rechtstreeks" op het glas te hebben geprikt. Ik zie wat stappen waarvan ik denk: "Ooh, dat kan ik ook". Maar aan de andere kant denk ik: Arrggh!!
RobbyTown schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:34:
[...]
Bij Odido krijg ik mijn gegevens niet verwijderd.
Ik zit nog op Tweak's COA net wat dus overgaat. Nu ook AON, dus dan blijft dat gelijk. Thanks!FreeTweak schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:15:
[...]
Ik ken de situatie op jou postcode niet maar als je overgaat naar ons op AON techniek dan verandert er niets aan jouw lokale setup een blijft de NTU gewoon werken. Wel in je FritzBox het profiel op Freedom glasvezel zetten.
Ga je over naar GPON dan zal er een ONT geleverd worden. Deze kan dan ook via een UTP aan de FritzBox aangesloten worden.
Ga ik over 14 dagen is proberen. Hopelijk is de bel storm dan voorbij zonder eerste 20 min te wachtenGEi schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:16:
Heel vervelend. Is niet mijn ervaring. Recent een mobiel abonnement afgesloten bij Odido. Kon met mijn mailadres geen account aanmaken. Bleek er nog een oud account uit het Tele2-tijdperk te bestaan. Medewerker aan de telefoon kon dat direct verwijderen. Hij gaf aan een uurtje te wachten alvorens te proberen een nieuw account aan te maken. Door werk werd dit ruim een halve dag later, maar werkte het allemaal wel.
Dit via een belletje naar de helpdesk. Misschien nog een keer proberen? Succes en sterkte.
[...]
En met het profiel op Freedom glasvezel zetten in de Fritzbox configureer je dan VLAN 6 en PPPoE? Ik overweeg eenzelfde overstap naar Freedom op Fiber Operator AON (Leeuwarden), maar heb geen Fritzbox en wil mijn Mikrotik blijven gebruiken en die kent zo'n profiel nietFreeTweak schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:15:
[...]
Ik ken de situatie op jou postcode niet maar als je overgaat naar ons op AON techniek dan verandert er niets aan jouw lokale setup een blijft de NTU gewoon werken. Wel in je FritzBox het profiel op Freedom glasvezel zetten.
Ik verwacht dat een profiel in de fritzbox gewoon een verzameling van instellingen is. Dus idd VLAN 6 en PPPoEtsjoender schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:48:
[...]
En met het profiel op Freedom glasvezel zetten in de Fritzbox configureer je dan VLAN 6 en PPPoE? Ik overweeg eenzelfde overstap naar Freedom op Fiber Operator AON (Leeuwarden), maar heb geen Fritzbox en wil mijn Mikrotik blijven gebruiken en die kent zo'n profiel niet
Welk glasvezel netwerk zit je? Inderdaad niet netjes.Hennie-M schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:57:
Morgen komt Guidion mijn Tweak verbinding omzetten naar Odido. Maar voor het gemak heeft iemand vanochtend al het licht van de fiber afgehaald.
Dat is niet praktisch en was zeker niet de afspraak....
Ik zit bij eFiber (Oss) en ga dus van Tweak naar Odido wat in theorie hetzelfde bedrijf zou moeten zijn maar misschien in de praktijk nog niet.Zenix schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:11:
[...]
Welk glasvezel netwerk zit je? Inderdaad niet netjes.
[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1Burns schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:28:
Ik ga donderdag over naar Glasnet. Ik heb onderstaande info gekregen.
Er staat niet echt instructies bij. Ik heb een Fritz.box.
Ik ga naar internet instellingen en Glasnet staat niet in de dropdown. Dus ik moet other kiezen. Dan kan ik een naam van de provider invullen. Heb je geen server of iets dergelijks nodig of kan ik bij naam iets verzinnen?
Is het IP-adres verplicht om in te vullen of kan ik dat op automatisch laten staan?
PPPoE gebruikersnaam: xxx@glasnet.nl
PPPoE Password: xxx
IPv4 adres: xxx
IPv6 subnet: xxx
Het zou kunnen zijn dat Guidion geen toegang heeft tot die POP's van e-Fiber dat weet ik niet. Maar wat je aangeeft is inderdaad de standaard werkwijze. Tegenwoordig zie je meestal maar een enkele vezel naar de huizen. Mijn ouders hebben al sinds 2008 glasvezel, en die hebben wel twee vezels. Toen werd de tweede vezel nog gebruikt voor DVB-C.Hennie-M schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:40:
[...]
Ik zit bij eFiber (Oss) en ga dus van Tweak naar Odido wat in theorie hetzelfde bedrijf zou moeten zijn maar misschien in de praktijk nog niet.
Ik begrijp het ook niet zo goed, ik ging er vanuit dat de monteur voor hij bij mij op bezoek komt eerst naar de pop/verdeelhuis/whatever zou gaan om Tweak eraf te gooien en Odido op dezelfde ader zou zetten. Of dat er misschien al iemand vooruit gestuurd zou worden om Odido op de 2e ader te zetten (als er uberhaupt al een 2e ader in mijn AOP (als dat zo heet) zit.
Nu zit er ruim 24 uur tussen (afspraak voor morgen is ergens tussen 8 en 12. En ik werk morgen dus thuis (en blijkbaar via hotspot op mijn laptop en niet op mijn vaste pc met alle aangesloten randapparatuur.. )
Het had ook erger kunnen zijn, Odido heeft mijn Tweak per 1-12 opgezegd dus het had ook al vrijdag gebeurd kunnen zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq