Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Een beetje teruglezen kan geen kwaad...

Maar niets is zeker, al vermoed ik dat maart nog wel haalbaar is. Ze lijken te kiezen voor langzaam uitroken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
I-King schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:49:

Maar niets is zeker, al vermoed ik dat maart nog wel haalbaar is. Ze lijken te kiezen voor langzaam uitroken.
Dat is een strategie, maar ik ben van plan om tot het einde uit te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36
Toch ineens morgen een DHL postpakket van Cambrium, het lijkt er op dat ze die oude meuk toch echt terug willen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaro431 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:09:
Toch ineens morgen een DHL postpakket van Cambrium, het lijkt er op dat ze die oude meuk toch echt terug willen ontvangen...
Gokje de Fritzbox?

Hier al maand op Glasnet. Nog geen doos gezien voor de mediaconvertor.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:30
RobbyTown schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:34:
[...]

Gokje de Fritzbox?

Hier al maand op Glasnet. Nog geen doos gezien voor de mediaconvertor.
Die mediaconvertor mag je denk ik houden. Dat stond iig niet vernoemd in de brief. Alleen de apparatuur waar je borg voor hebt betaald. De tv kastjes en routers. Ik heb internet only, dus geen borg en andere apparaten, alleen de converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:55
lemonhead schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:54:
Ik heb bij de Tweak klantenservice nagevraagd of het contractueel wel toegestaan is om mijn verbinding in Q1 2024 stop te zetten, terwijl ik op dat moment nog een jaarcontract zonder opzegmogelijkheid heb (van beide kanten). Hierop werd geantwoord dat er geen plannen zijn om in Q1 2024 mijn bestaande verbinding af te sluiten.

Ik vraag me dus af of de informatie in de belletjes van Odido dat de verbinding stopt in Q1 wel correct is, of dat het een manier is om men sneller over te laten stappen.
Ze hebben een verplichting om te leveren, die kan je eventueel afdwingen.
Maar zoals ik eerder in dit topic heb vermeld wegen de baten waarschijnlijk niet op tegen de lasten.

Heb zelf eieren voor mijn geld gekozen en heb nu internet via Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
Ik heb hier nog een Zyxel VMG8924-B10A van Tweak. Bij navraag hebben ze me gemaild dat ik die niet meer terug hoef te sturen. Vanaf 17-11 ben ik over naar Freedom. Nou... de administratie van een ISP een beetje kennende, zou het me niet verbazen als ik alsnog een berciht van Tweak krijg dat ik hem terug moet sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

DVX73 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:00:
[...]

Ze hebben een verplichting om te leveren, die kan je eventueel afdwingen.
Maar zoals ik eerder in dit topic heb vermeld wegen de baten waarschijnlijk niet op tegen de lasten.

Heb zelf eieren voor mijn geld gekozen en heb nu internet via Freedom.
Tegen mij werd er aangegeven dat als ik eerder wegging ik gewoon de kosten van de lopende maanden nog moest aftikken.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:14
backupdevice schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:38:
[...]

Tegen mij werd er aangegeven dat als ik eerder wegging ik gewoon de kosten van de lopende maanden nog moest aftikken.
Dit staat letterlijk op de voorpagina:
De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

Maar als je in het eerste jaar zit is dat misschien anders, volgens diezelfde voorpagina maken ze wel een uitzondering voor Odido (klinkt als iets dat de ACM niet leuk vindt en denk ik ook niet mag als dat zo is).
Volgensmij is het hele router houden bij tweak als je naar odido gaat illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Horatius schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:48:
[...]

Dit staat letterlijk op de voorpagina:
De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

Maar als je in het eerste jaar zit is dat misschien anders, volgens diezelfde voorpagina maken ze wel een uitzondering voor Odido (klinkt als iets dat de ACM niet leuk vindt en denk ik ook niet mag als dat zo is).
Volgensmij is het hele router houden bij tweak als je naar odido gaat illegaal.
Gaat niet om voorruit betaling. Gaat om maandbetalingen in het 1e contract jaar. Er is geen datum gegeven wanneer ik over zou kunnen stappen/er gestopt zou worden, en er werd meteen bijgezegd dat opstappen geld gaat kosten . Aka betalen tot einde contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
backupdevice schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:52:
[...]

Gaat niet om voorruit betaling. Gaat om maandbetalingen in het 1e contract jaar. Er is geen datum gegeven wanneer ik over zou kunnen stappen/er gestopt zou worden, en er werd meteen bijgezegd dat opstappen geld gaat kosten . Aka betalen tot einde contract
Ik heb een mail ontvangen met een Odido (toen T-Mobile) aanbod. Ik zit nog in mijn contracttermijn, kan ik overstappen?
Jazeker, zodra je deze mailing hebt ontvangen, ben je vrij om gebruik te maken van het aanbod. Ook als je nog in je eerste contractjaar zit.

Weet niet of je die mail al ontvangen hebt maar zo ja kan je in principe overstappen, vage bedoeling. Maar dit is meer voor het tweak topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Horatius schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb een mail ontvangen met een Odido (toen T-Mobile) aanbod. Ik zit nog in mijn contracttermijn, kan ik overstappen?
Jazeker, zodra je deze mailing hebt ontvangen, ben je vrij om gebruik te maken van het aanbod. Ook als je nog in je eerste contractjaar zit.

Weet niet of je die mail al ontvangen hebt maar zo ja kan je in principe overstappen, vage bedoeling. Maar dit is meer voor het tweak topic.
Overstappen naar Odido ja. Maar dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Laatst online: 21:55
backupdevice schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:38:
[...]

Zij hebben de verplichting om te leveren en jij hebt de verplichting om te betalen, dus dat is niet vreemd.

Probleem dat nu is dat Tweak niet aan haar verplichting voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
DVX73 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:32:
[...]

Zij hebben de verplichting om te leveren en jij hebt de verplichting om te betalen, dus dat is niet vreemd.

En dat betekent dat je niet achter het stuur zit, frustrerend maar helaas het geval. Einde eerste jaar kun je weg of als ze in gebreke blijven (niet leveren, zelf opzeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
DVX73 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:32:
[...]

Uhm. volgens mij levert tweak nog steeds en voldoen ze nog steeds aan hun verplichting.

Volgens mij is er de afgelopen weken wel meerdere keren langs gekomen dat je ook in je eerste jaar gewoon kunt opzeggen omdat ze gaan stoppen. het is wel de eerste keer dat ik hoor dat je dan nog het volle jaar moet betalen. Maar zou niet voor het eerst zijn dat de ene tweaker dit hoort en de andere weer eens iets anders.

Zo gauw tweak echt een eind datum geeft vermoed ik dat je sowieso niet de rest van het jaar door moet betalen.
(maar nogmaals een mail of bellen kan soms ook wel eens een ander antwoord geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

hjvg schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:56:
[...]

Uhm. volgens mij levert tweak nog steeds en voldoen ze nog steeds aan hun verplichting.

Volgens mij is er de afgelopen weken wel meerdere keren langs gekomen dat je ook in je eerste jaar gewoon kunt opzeggen omdat ze gaan stoppen. het is wel de eerste keer dat ik hoor dat je dan nog het volle jaar moet betalen. Maar zou niet voor het eerst zijn dat de ene tweaker dit hoort en de andere weer eens iets anders.

Zo gauw tweak echt een eind datum geeft vermoed ik dat je sowieso niet de rest van het jaar door moet betalen.
(maar nogmaals een mail of bellen kan soms ook wel eens een ander antwoord geven)
Gaat ook niet over verplichtingen.

Ik vind het alleen lastig dat ik niet precies weet wanneer ik kan opzeggen. Mijn contract eindigd April 24, dat is een gegeven. Maar ik weet niet wanneer tweak stopt.

Was fijn geweest als je gewoon van BF aanbiedingen had kunnen genieten nu toch de stekker eruit gaat.

Maar ik zit niet op hete kolen hoor. Iets meer duidelijk was fijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
backupdevice schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:05:
[...]

Ik vind het alleen lastig dat ik niet precies weet wanneer ik kan opzeggen. Mijn contract eindigd April 24, dat is een gegeven. Maar ik weet niet wanneer tweak stopt.

Was fijn geweest als je gewoon van BF aanbiedingen had kunnen genieten nu toch de stekker eruit gaat.

Klopt. Er wordt geen eind datum gecommuniceerd. We worden richting Odido gestuurd.
Als je zelf opstapt naar een andere provider kost het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

jccjk schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:14:
[...]

Klopt. Er wordt geen eind datum gecommuniceerd. We worden richting Odido gestuurd.
Als je zelf opstapt naar een andere provider kost het geld.
Dit dus. Als je dan toch stopt, ben dan iets coulanter .

Maar ja, zit nog goed . We blijven gewoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Raven schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:59:
*ABN app doet ping*
Borg plus deel maandbedrag binnen en de Zyxel die toch niet terug hoefde ligt hier nog steeds stof te vangen :)
Wanneer ben jij overgestapt? Ik hier op 10 november. Vorige week retour doos voor de Fritz ontvangen en direct teruggestuurd. Ben benieuwd hoe lang ik dan nu moet wachten op laatste maandtermijn + retour borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
backupdevice schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:16:
[...]

Dit dus. Als je dan toch stopt, ben dan iets coulanter .

Maar ja, zit nog goed . We blijven gewoon zitten.
Maar in het Tweak topic heb je meer mensen met kennis hiervan, ontopic!! en ook Tweak medewerkers.

Vind het bizar dat ze je aanbieden over te stappen naar 1 concurrent (wat ze in feite zijn volgens de markt) maar weigeren voor andere concurrenten. Zou een klacht in dienen bij de ACM en stennis schoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 20:08

StackMySwitchUp

Zoals dit.

backupdevice schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:05:
[...]

Ik ben een e-fiber klant van Tweak in het eerste jaar (februari) en heb voor de overstap-service van glasnet gekozen. Onlangs kreeg ik een brief van Tweak dat op 24 februari mijn verbinding wordt omgezet naar de nieuwe provider. Dat zou inhouden dat ze nog zeker tot die tijd zowel op efiber blijven zitten als tweak leveren. Hoop dat het iets aan duidelijkheid schept.

Wellicht dat ze later nog andere dingen roepen, maar die brief is van gisteren

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BBKing schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:57:
[...]

Wanneer ben jij overgestapt? Ik hier op 10 november. Vorige week retour doos voor de Fritz ontvangen en direct teruggestuurd. Ben benieuwd hoe lang ik dan nu moet wachten op laatste maandtermijn + retour borg.
* Raven duikt in de emails
03-10 KPN met overstapservice aangevraagd
03-10 Nog geen uur later bevestiging van Tweak
07-11 daadwerkelijke overstap (bezoek monteur)
13-11 datum van (terug)betaling
20-11 daadwerkelijke overboeking

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
De verstoring AMS-IX levert iets wat problemen op. Ieder geval mijn Zabbix Monitoring is net niet blij😅
Hieronder smokeping vanuit Duitsland (vanaf de zelfde server)
Internet ervaring is nog wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5u4m2uZDetMBp2HFnNqrwacQhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JlRwzyPlKgdjK2dxs0Ep8rtv.png?f=fotoalbum_large

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 18:34
Raven schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:22:
[...]

* Raven duikt in de emails
03-10 KPN met overstapservice aangevraagd
03-10 Nog geen uur later bevestiging van Tweak
07-11 daadwerkelijke overstap (bezoek monteur)
13-11 datum van (terug)betaling
20-11 daadwerkelijke overboeking
Mmm..ik denk dan zal ik ook maar eens bellen hoe het zit met die honderden euro's die ik nog moet terugkrijgen ivm jaarbetaling.

Overstap per 15-11, hoeft geen borg te worden verrekend.... krijg te horen uw dossier is nog in behandeling en moet dan worden doorgestuurd naar boekhouding en die moeten dan behandelen.

Zou nog 2 tot 3 weken kunnen duren.....vreemd verhaal, heb speciaal als overstapdatum dezelfde datum qua dag gekozen als de dag dat ik jaren geleden begonnen ben dus is m.i. simpel x aantal maanden actieve verbinding maal maandbedrag in mindering op vooruit betaalde jaarbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zat qua mobiel eerst bij Tele2, dit jaar zijn ze ook overgenomen door Odido maar daar krijg en betaal ik nog steeds exact hetzelfde.

Waarom moet er bij Glasvezel dan ineens een nieuw contract worden aangegaan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Greatsword schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:21:
Omdat het op een compleet ander netwerk draait: daar wil Odido vanaf.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34

Felyrion

goodgoan!

Greatsword schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:21:
Ik zat qua mobiel eerst bij Tele2, dit jaar zijn ze ook overgenomen door Odido maar daar krijg en betaal ik nog steeds exact hetzelfde.

Odido _is_ het oude Tele2 NL wat eerder verkocht was aan T-Mobile. Daar is oneerbiedig gezegd eigenlijk alleen een naamswijziging geweest.

In dit geval hebben ze een externe toko overgenomen en zijn ze van plan alle apparatuur te vervangen en alle klanten dus over te zetten op een geheel ander netwerk.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

BBKing schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:52:
Via cashbackXL nu Black Friday Odido aanbieding: https://www.cashbackxl.nl/webshops/odido-thuis

- Gratis aansluiting
- Eerste 8 maanden 30 euro per maand bij "own network". Neem aan dat Tweak overstappers daar wel onder vallen
- 72,50 euro cashback

Is dus in totaal eerste jaar 8 x 30 euro + 4 x 45 euro minus 72,50 = 347,50 euro eerste jaar. Net iets beter dan de overstap aanbieding van Odido rechtstreeks.

EDIT: klopt niet, cashback voor puur alleen internet is 36 euro. Dus dan wordt het totaalbedrag eerste jaar 384 euro. Nog steeds paar euro goedkoper dan rechtstreeks overstappen
Ik kreeg een cashback van 45 euro (bevestigd) Ik stap met sim-only ook over naar Ben voor een jaar, zodat je extra korting krijgt (Je krijgt bij Belsimpel nog mooie Sony in-ear bij twv van 99 euro)

Dan kost het mij in totaal voor 1Gbps (na 10 maanden TV stoppen)
10 x 25 + 2 x 40 = 330 - 45 = 285 euro voor het eerste jaar.

Een te goede deal om te laten liggen, zie volgend jaar met BF wel weer welke provider ik ga kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 23-11-2023 20:11 ]

• Janpietertje89
  • Laatst online: 15:19
Zenix schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:01:
[...]

Ik kreeg een cashback van 45 euro (bevestigd) Ik stap met sim-only ook over naar Ben voor een jaar, zodat je extra korting krijgt (Je krijgt bij Belsimpel nog mooie Sony in-ear bij twv van 99 euro)

Een te goede deal om te laten liggen, zie volgend jaar met BF wel weer welke provider ik ga kiezen.
Kreeg je nu 10 of 8 maanden korting? Zie overal met cashback alleen maar 8 maanden korting.

• Zenix

Zenix

BOE!

Janpietertje89 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:44:
[...]

Kreeg je nu 10 of 8 maanden korting? Zie overal met cashback alleen maar 8 maanden korting.
Ik kreeg gewoon met 10 maanden, op basis van mijn postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03
Ik heb gekozen om over te stappen op KPN. Er is nu een black friday actie bij 2 jarig abbo.
De eerste 12 maanden 35 euro per maand (dus €420 voor het eerste jaar), het tweede jaar 52,50.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpFYw41HUSF3g6OaYVXtn_28UTc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HwFMD9tyiVrvNsqyaJPC4PK5.png?f=fotoalbum_large

Totaal komt dat na 2 jaar neer op €1050,- en als ik dat terugreken naar de prijs per maand over 2 jaar, is dat €43,75 :)

Ik laat het ingaan op 1 februari 2024, zodat ik nog 2 maanden Tweak voor €41 kan afnemen.

[ Voor 29% gewijzigd door BackSlash op 24-11-2023 10:37 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BackSlash schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:31:
Ik heb gekozen om over te stappen op KPN. Er is nu een black friday actie bij 2 jarig abbo.
De eerste 12 maanden 35 euro per maand (dus €420 voor het eerste jaar), het tweede jaar 52,50.

[Afbeelding]

Totaal komt dat na 2 jaar neer op €1050,- en als ik dat terugreken naar de prijs per maand over 2 jaar, is dat €43,75 :)

Ik laat het ingaan op 1 februari 2024, zodat ik nog 2 maanden Tweak voor €41 kan afnemen.
Daarvoor had je jezelf niet twee jaar hoeven vastleggen. Dat zelfde aanbod gold ook voor een 1-jarig abonnement. De helft voor 35 euro, de andere helft voor 52,50.
Dus 6 maanden korting in dat geval. Maar dan wel na een jaar weer vrij om ergens anders heen over te stappen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Barre73 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:05:
[...]

Daarvoor had je jezelf niet twee jaar hoeven vastleggen. Dat zelfde aanbod gold ook voor een 1-jarig abonnement. De helft voor 35 euro, de andere helft voor 52,50.
Dus 6 maanden korting in dat geval. Maar dan wel na een jaar weer vrij om ergens anders heen over te stappen.
nu heeft ie 2 jaar lang voor ~44 euro gemiddeld.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
[...]

Ik zou liever lang vast zitten dan kort als de aanbiedingsprijs hetzelfde is. De kans dat diensten duurder worden acht ik toch een stuk groter dan dat ze goedkoper worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Janpietertje89 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:12:
[...]

Ik zou liever lang vast zitten dan kort als de aanbiedingsprijs hetzelfde is. De kans dat diensten duurder worden acht ik toch een stuk groter dan dat ze goedkoper worden.
En ik hou er juist niet van om twee jaar vast te zitten. Liever na een jaar overstappen naar een ander met opnieuw korting voor nieuwe klanten.
Maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Barre73 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:34:
[...]

En ik hou er juist niet van om twee jaar vast te zitten. Liever na een jaar overstappen naar een ander met opnieuw korting voor nieuwe klanten.
Maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur.
Ik ook, want zitten meer voordelen aan.
- Meer cashback
- Meer cashback op sim-only als je combineert.
- Minder inflatie correctie, geld meestal niet voor nieuwe klanten.
- Altijd nieuwste apparatuur, niet altijd van toepassing voor Tweakers, maar toch mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
[...]

Dat klopt, als je het alleen over de termijn van 1 jaar bekijkt.
Maar ik ben niet iemand die elk jaar mijn vaste internet aansluiting verandert. Tweak heb ik ook 5 jaar gehad, daarvoor 10 jaar Ziggo. Mobiele telefoon is voor mij anders, dat heb ik maandelijks opzegbaar.

Dus ik ga er vanuit dat ik bij KPN glasvezel blijf. Dan is het na 2 jaar wel goedkoper dan 1 jaars aanbieding pakken :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Janpietertje89 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:12:
[...]

Huidige abbonementen zijn zelden goedkoper, want je wordt gewoon keihard meegetrokken met inflatiecorrectie wat een nieuw abbo ongeveer altijd goedkoper was.
Vroeger had ik mijn jaarlijkse belletje met ziggo om te onderhandelen dat ik de korting van nieuwe klanten kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik betaal voor de overname van mijn fritsbox 25 euro. Weet iemNd of dat kan als ik naar odido of freedom zou gaan. Werkt dT goed? De klantenservice van tweak zegt. Kwestie van profiel in laden.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
kromme schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:40:
Ik betaal voor de overname van mijn fritsbox 25 euro. Weet iemNd of dat kan als ik naar odido of freedom zou gaan. Werkt dT goed? De klantenservice van tweak zegt. Kwestie van profiel in laden.
Je moet dan naar odido. Als je niet naar odido gaat willen ze hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

kromme schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:40:
Ligt er maar net aan welke fritz je hebt, en welke techniek Tmobile gebruikt voor belichting. Het kan sowieso overigens, maar mogelijk moet je één LAN poort inleveren voor de uplink. Anders kan je direct op glas koppelen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

BBKing schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:52:
Via cashbackXL nu Black Friday Odido aanbieding: https://www.cashbackxl.nl/webshops/odido-thuis

- Gratis aansluiting
- Eerste 8 maanden 30 euro per maand bij "own network". Neem aan dat Tweak overstappers daar wel onder vallen
- 72,50 euro cashback

Is dus in totaal eerste jaar 8 x 30 euro + 4 x 45 euro minus 72,50 = 347,50 euro eerste jaar. Net iets beter dan de overstap aanbieding van Odido rechtstreeks.

EDIT: klopt niet, cashback voor puur alleen internet is 36 euro. Dus dan wordt het totaalbedrag eerste jaar 384 euro. Nog steeds paar euro goedkoper dan rechtstreeks overstappen
Zenix schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:01:
[...]

Blij dat ik toch nog even gewacht heb met overstappen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YYrJmsMhRd0pUzhQ5lIRoRrREY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WLuOOMj77A6EIErIiEM2nPFg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU_wPqnbMw_Y4V-Wmp9GgdnFECw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s24tMJa1WGisJytAHUAvSsBL.png?f=fotoalbum_large

Dus van 410,- per jaar bij Tweak nu naar:
  • 10 x 25 = 250
  • 2 x 40 = 80
  • Som = 330
  • Min 36,- CashBack = 294,- voor het eerste jaar, ik ga er wel van uit dat er nog c.a. 5-10% inflatie halverwege het jaar bij komt.
Nu nog even kijken hoe het zit met die terugbetaling van Tweak, op de website staat:

Hoe zit het met de terugbetaling van mijn lopende jaarbetaling?

Heeft iemand zijn geld al terug gekregen van het vooruitbetaalde jaar en moet je daar bij overstap nog zelf achter aan gaan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Greatsword schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:23:
[...]

[...]

Blij dat ik toch nog even gewacht heb met overstappen ;)
Ik ook, maar het was voordeliger geweest om Internet + TV te nemen, had je 45 euro cashback gekregen. TV kan je stoppen na 10 maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Zenix schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:00:
[...]

Ik ook, maar het was voordeliger geweest om Internet + TV te nemen, had je 45 euro cashback gekregen. TV kan je stoppen na 10 maanden :P
Ik heb internet en tv genomen en heb maar 40 euro cashback. Ook stond er bij afsluiten dat telefonie, tv en internet gekoppeld zijn en dus niet vóór een jaar te stoppen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Janpietertje89 op 24-11-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Janpietertje89 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:41:
[...]

Ik heb internet en tv genomen en heb maar 40 euro cashback.
Oh, blijkbaar had ik geluk dan ;) Alsnog een goede deal. Er is geen provider waar je dit kan krijgen voor een jaar abonnement.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenix op 24-11-2023 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Ik zie nu dit op de website van freedom staan. (134*)

Nog even wachten of er op deze belichter nog wat anders komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_5uqPAU6gckd8wyZqDtheW8kmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdR9MSztWXrJB48DmKw1bjJa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
Hier in Enschede (7511) kan ik bij Freedom nu ook voorinschrijven voor 1Gbit/s / €51,- via Fiber Operator.
Welke andere providers leveren hun diensten via Fiber Operator?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:21
KlaasKlaas schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:10:
Gisteren is er een artikel verschenen op Telecompaper met daarin de vermelden van een aantal nieuwe KPN gebieden voor TriNed en dus ook Fiber Operator: https://www.telecompaper....2023&utm_content=textlink
In gesprek met Telecompaper geeft algemeen directeur Paul van Wanrooij aan dat TriNed, met daarin de service providers TriNed en SNLR en de glasvezeloperator Fiber Operator, voor 2023 weer omzetgroei verwacht omdat het bereik van haar diensten verder is uitgebreid. Toch zal het vooral de boeken in zal gaan als een stabilisatiejaar met focus op het verbeteren van de dienstverlening en het optimaliseren en professionaliseren van de organisatie. Daarnaast was er dit jaar de start van de samenwerking met Freedom Internet.
Voor 2024 staat verdere groei op het programma. Daartoe sloot het een overeenkomst met Open Dutch Fiber en start het binnenkort diensten op diverse KPN Netwerk-gebieden waar het bedrijf ODF-access gaat afnemen. Dat laatste houdt in dat TriNed en SNLR vanaf januari 2024 diensten gaan aanbieden via de KPN Netwerk-gebieden in regio Flevoland (Almere en Dronten), regio Oost (Deventer, Enschede, Haaksbergen Rijssen-Holten en Wierden) en Friesland (Leeuwarden). Het dekkingsgebied wordt hiermee uitgebreid met 300.000 extra adressen. Hiermee komt het totale leveringsgebied uit op 1,3 miljoen adressen.
1Gbps via TriNed kost 49,- per maand. Bij 2 jaar contract 12 maanden voor 30,-. Dat is gemiddeld over deze 2 jaar 39,50 per maand. Zelfde snelheid via SNLR kost 44,- per maand. Bij 2 jaar contract 12 maanden voor 30,-. Dat is gemiddeld over deze 2 jaar 37,- per maand.

[ Voor 8% gewijzigd door JohDB op 25-11-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Horatius schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:42:
[...]

Je moet dan naar odido. Als je niet naar odido gaat willen ze hem terug.
Nee hoor die gast zei, 25 euro borg kost het je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Ik wacht nog steeds rustig af op wat er gaat komen.

Mogelijk komen er nog andere aanbieders bij. En tweak heeft nog steeds niet officieel een einddatum geroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Ik heb van de week mijn ouders ingeschreven bij Odido, eind dit jaar gaat het over. Gekozen voor 100Mbps met telefonie. Was wel de goedkoopste optie ondanks alle "black friday aanbiedingen". Ze zijn in totaal 10 jaar klant geweest, en meer dan tevreden qua stabiliteit. De verhuizing naar een nieuw adres ging ook zonder moeite.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
kromme schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:01:
[...]

Nee hoor die gast zei, 25 euro borg kost het je
Zeiden ze bij mij ook over de telefoon maar op de mail kan het niet worden waar gemaakt. Een andere tweaker hier hebben ze het ook terug gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

KlaasKlaas schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:10:
Hier in Enschede (7511) kan ik bij Freedom nu ook voorinschrijven voor 1Gbit/s / €51,- via Fiber Operator.
Eindelijk, een 10tje meer dan Tweak. Prima! :)

Hier 7531 is dit ook het geval. Ik ga het vanavond of morgen maar even pre-orderen!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:18
Hier in Leeuwarden 8931 nu ook mogelijkheid tot pre order bij Freedom, met fiber operator als belichter.

Komt op een 51 euro voor 1G/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
JohDB schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:59:
[...]

Gisteren is er een artikel verschenen op Telecompaper met daarin de vermelden van een aantal nieuwe KPN gebieden voor TriNed en dus ook Fiber Operator: https://www.telecompaper....2023&utm_content=textlink

[...]

[...]

1Gbps via TriNed kost 49,- per maand. Bij 2 jaar contract 12 maanden voor 30,-. Dat is gemiddeld over deze 2 jaar 39,50 per maand. Zelfde snelheid via SNLR kost 44,- per maand. Bij 2 jaar contract 12 maanden voor 30,-. Dat is gemiddeld over deze 2 jaar 37,- per maand.
Volgens mij is dit de indirecte aankondiging dat ze het Cambrium netwerk overnemen en anders zitten daar zoveel klanten op dat ze zelf gaan bouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:21
joop99 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:12:
[...]

Volgens mij is dit de indirecte aankondiging dat ze het Cambrium netwerk overnemen en anders zitten daar zoveel klanten op dat ze zelf gaan bouwen.
Op de Freedom website zie je dat Fiber Operator in deze gebieden AON gaat aanbieden. Normaal bieden ze hun diensten altijd via GPON aan. Ik geloof niet dat ze AON nog nieuw zouden gaan bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door JohDB op 25-11-2023 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joop99
JohDB schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:16:
[...]

Op de Freedom website zie je dat Fiber Operator in deze gebieden AON gaat aanbieden. Normaal bieden ze hun diensten altijd via GPON aan. Ik geloof niet dat ze nog AON nog nieuw zouden gaan bouwen.
Dat klinkt wel logisch, laten we dan maar van het indirect bevestigen van de overname uitgaan, waar ik blij mee. Ik ben afgelopen februari van Tweak naar Freedom overgestapt op het Cambrium netwerk en ben eigenlijk heel tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
joop99 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:12:
[...]

Het zijn precies de Coanet gebieden van Cambrium dus dat kan je wel zeker stellen ja.
Waarbij ze dus zelfs de apparatuur overnemen en daarmee automatisch AON gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik kan ook een voorinschrijving doen bij Fiber operator.
Dat is zeker positief. Ook al ga ik naar Odido volgend jaar, jaar daarop heb ik toch wat meer mogelijkheden erbij met Fiber operator.

[ Voor 96% gewijzigd door Zenix op 25-11-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Bij de pre-order van Freedom via Fiber Operator vraag ik mij wel af als je van de opzegdienst gebruikt maakt dqt ze dit niet te vroeg opzeggen bij Tweak. Niet dat je zometeen maanden zonder internet zit voordat de verbinding wordt opgeleverd.

Maandag maar even bellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
De Cambrium operator diensten worden voortgezet door Fiber Operator. Dat betekend dat Freedom de dienstverlening voor bestaande klanten zonder aanpassingen kan voortzetten en dat alles nu ook openstaat voor bestaande Tweak klanten. Het pre-order label zal snel verdwijnen zodra er een paar technische punten zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Horatius schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:26:
[...]

Zeiden ze bij mij ook over de telefoon maar op de mail kan het niet worden waar gemaakt. Een andere tweaker hier hebben ze het ook terug gedraaid.
Vreemd, ik heb het op de whatsapp staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
FreeTweak schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:58:
De Cambrium operator diensten worden voortgezet door Fiber Operator. Dat betekend dat Freedom de dienstverlening voor bestaande klanten zonder aanpassingen kan voortzetten en dat alles nu ook openstaat voor bestaande Tweak klanten. Het pre-order label zal snel verdwijnen zodra er een paar technische punten zijn aangepast.
Mooi. Maar wat interessant is; in Deventer krijg ik met postcode 7411 en 7412 wél dit aanbod via Fiber Operator, maar op postcode 7415 niet. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
koelkast schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:16:
[...]

Mooi. Maar wat interessant is; in Deventer krijg ik met postcode 7411 en 7412 wél dit aanbod via Fiber Operator, maar op postcode 7415 niet. Hoe kan dat?
Met 7415DJ krijg ik (en wat huisnummers van buren) gewoon het aanbod. Voor zover ik weet is zo goed als heel dat postcodegebied destijds aangesloten door Reggefiber.
Heb je wel een glasvezelaansluiting? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:51
Waar heb je deze info vandaan, of werk je toevallig bij 1 van deze partijen? :P

Hoe dan ook, klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-06-2024
internetinfo schreef op zondag 26 november 2023 @ 06:51:
[...]

Met 7415DJ krijg ik (en wat huisnummers van buren) gewoon het aanbod. Voor zover ik weet is zo goed als heel dat postcodegebied destijds aangesloten door Reggefiber.
Heb je wel een glasvezelaansluiting? :p
Maar op 7415AG niet. Hier is zeker wel een aansluiting. Een werkende zelfs (met tweak). Het betreft een nieuwbouwplan in een bestaande wijk, opgeleverd afgelopen zomer (met kpn netwerk kastje)

@FreeTweak weet jij hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb mij gisteren aangemeld voor een pre-order Freedom (via FiberOperator) in Leeuwarden. In mijn bevestiging staat een ingangsdatum van 19 februari. Deze datum heb ik zelf nergens ingegeven. Hebben jullie dat ook opgemerkt?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:51
I_stealth_I schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:39:
Ik heb mij gisteren aangemeld voor een pre-order Freedom (via FiberOperator) in Leeuwarden. In mijn bevestiging staat een ingangsdatum van 19 februari. Deze datum heb ik zelf nergens ingegeven. Hebben jullie dat ook opgemerkt?
Ja, zelfde datum. Zal misschien ook wel een placeholder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

I_stealth_I schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:39:
Hier ook hetzelfde, zal waarschijnlijk een uiterste opleverdatum zijn die waarschijnlijk eerder zal zijn afhankelijk van de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:09
koelkast schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:16:
[...]

Hier op 7425 is die optie er nu ook. Voor nu ben ik overgestapt naar Odido, wat overigens redelijk goed verliep. In combinatie met het klantvoordeel i.v.m. een mobiel abonnement bij Odido betaal ik het eerste jaar gemiddeld slechts €27,50 per maand voor de glasvezel. De snelheid is goed en de stabiliteit vooralsnog ook. Goed te zien dat ik eind volgend jaar meer keuze heb, want de 1Gb Freedom optie van €76 op het KPN glas vond ik echt veel te duur. Ik hoop wel dat er nog verder in het Cambrium netwerk geïnvesteerd gaat worden. Ik zie dat je een AON aansluiting krijgt, die gaat met de huidige apparatuur niet verder dan 1Gbit, terwijl de XGS-PON aansluiting die ik nu bij Odido heb al klaar is voor 10Gbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en stap eind van dit jaar over van Tweak naar Onvi. Dan ga ik van nu jaar abbo Tweak Gigabit van €440 per jaar (€36,67 per maand omgerekend) naar €47 per maand bij Onvi (neem vaste telefoonnummer mee à €2 per maand extra). Dat is de prijs per maand nadat de overstapkorting voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wat een goed nieuws over Freedom in Leeuwarden. Kan niet wachten om maandelijks 49 euro abonnementsgeld naar Freedom te gaan overmaken in ruil voor internettoegang op 1 GBit/s via het Fiber Operator netwerk.

Kijk er naar uit.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeYXOxkCfHng8R9Afts85J8uOy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0LgcCrs3091P4SrSOMcittG.jpg?f=fotoalbum_large

Deze bieden dan ook eigen domein en email en aliassen . Aangezien ik dat ook bij Tweak heb gehad scheelt dat het een hoop gedoe, denk ik..

Maar die aanbieding van ododio via cashback is volgens mij nu het voordeligst. Stap ik na een jaar over. Dan moet ik wel mijn domeinnaam ergens anders onderbrengen. Op zich wel wijs, aangezien ik nu niet van buiten Tweak makkelijk kan mailen.

Advies? Ik zit in Almere.

Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

@Wdeb
Ben je niet duurder uit als je je je domein ergens anders gaat onder brengen?
Ik zit bij trans op. Daar is een domein volgens mij iets van €10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 18:44
Volgende week stap ik over naar Glasnet. Maar dit weekend alvast de router vervangen. Ik ben van 5490 naar 5590 gegaan.
Eerst via telefoon op de 5590 per wifi ingelogd. Instellingen veranderd naar internet via WAN. Toen aangesloten op de 5490 en PC op de 5590 (anders kwam ik er niet in). Update gedraaid en daarna backup van 5490 teruggezet. Hij nam daarin oa de wachtwoordinstellingen van de router zelf, alle WIFI-instellingen, als namen van devices, de push-notificaties, de tweak glasvezel configuratie, parental controls aan instellingen over. Daarna naar meterkast, de 5490 losgemaakt van de FTU. De 5590 met het nieuwe kabeltje aangesloten, inloggen en instelling internet niet meer via WAN maar via Fiber en binnen een paar tellen was alles weer werkend. Totaal denk ik nog geen minuut downtijd voor de WIFI. Dat is toch wel heel fijn van AVM dat ze dit bieden.

Het aansluiten van een device op de WAN aansluiting (die ik als LAN gebruik ivm 2.5 gbit) duurde wel wat langer. Pas na 3 minuten ofzo kwam die verbinding tot stand.

Ik merk dat de interface van de 5590 een stuk sneller is dan de 5490.

JDB Update 6 december: Ik kom er nu achter dat Mesh wifi niet goed overkwam via conversie. Net gedaan, knop op fritz 5590, daarna naar de 4060 gerend, daar ook op de knop connect. En verolgens nog een keer voor de tweede 4060. En daarna stond Mesh wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Burns op 06-12-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
simplemouse schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:37:
@Wdeb
Ben je niet duurder uit als je je je domein ergens anders gaat onder brengen?
Ik zit bij trans op. Daar is een domein volgens mij iets van €10
Nou, dit ligt er natuurlijk maar aan ten opzichte van wat. Op zich denk ik dat ten opzichte van het huidige Tweak (waar ik €395 betaal voor een jaar Internet en Bellen en daarbij dus ook Newsgroups en Domein en mail heb) altijd veel duurder uit ben. Maar dit met Odido lijkt mij nog lang niet slecht, maar zij doen het domeingedeelte toch gewoon niet?).

Nu ben ik acht maanden lang €25 kwijt voor Internet Only 1 GBit (telefoon gaat eruit, ook wij worden nu enkel nog mobiel bereikbaar; mijn vrouw had een abonnement op Ben; heeft er ook direct 5GB pm "gratis" erbij gekregen) gevolg door 4 maanden €45, dus €380 in totaal.

Dan nog hosting en mail (eerste jaar voor bijna niks, via mijnDomein).
Dan nog nieuwsgroepen, maar die ga ik doen wanneer ik het denk nodig te hebben (mijzelf kennende binnen en dag..)..

Na dat jaar denk ik dat ik richting Freedom ga, omdat dit wel alles-in-een biedt. En ik al de afgelopen 20 jaren ook zo genoten heb van Tweak en dit er toch verdacht veel op lijkt.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
belastingdienst schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:14:
[...]

Maar op 7415AG niet. Hier is zeker wel een aansluiting. Een werkende zelfs (met tweak). Het betreft een nieuwbouwplan in een bestaande wijk, opgeleverd afgelopen zomer (met kpn netwerk kastje)

Dan is dat nieuwbouwplan zeer waarschijnlijk opgeleverd met een nieuwe PoP/straatkast. Waar Cambrium geen eigen apparatuur had en Fiber Operator dus ook niet. Dus val je terug naar KPN WBA (helaas).
Als je Tweak had was dat dan wel de goedkope versie? Of de duurdere?

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 26-11-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Burns schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:50:
Volgende week stap ik over naar Glasnet. Maar dit weekend alvast de router vervangen. Ik ben van 5490 naar 5590 gegaan.
Eerst via telefoon op de 5590 per wifi ingelogd. Instellingen veranderd naar internet via WAN. Toen aangesloten op de 5490 en PC op de 5590 (anders kwam ik er niet in). Update gedraaid en daarna backup van 5490 teruggezet. Hij nam daarin oa de wachtwoordinstellingen van de router zelf, alle WIFI-instellingen, als namen van devices, de push-notificaties, de tweak glasvezel configuratie, parental controls aan instellingen over. Daarna naar meterkast, de 5490 losgemaakt van de FTU. De 5590 met het nieuwe kabeltje aangesloten, inloggen en instelling internet niet meer via WAN maar via Fiber en binnen een paar tellen was alles weer werkend. Totaal denk ik nog geen minuut downtijd voor de WIFI. Dat is toch wel heel fijn van AVM dat ze dit bieden.

Het aansluiten van een device op de WAN aansluiting (die ik als LAN gebruik ivm 2.5 gbit) duurde wel wat langer. Pas na 3 minuten ofzo kwam die verbinding tot stand.

Ik merk dat de interface van de 5590 een stuk sneller is dan de 5490.
Ik heb zelf een 4060, zelfde platform en het verschil met de 7490 was wel heel groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Zojuist maar even gebeld naar Freedom. Ik (regio Enschede) heb mij daar intussen ook aangemeld inclusief de 100,- korting als je van Tweak overstapt. Ik betaal de eerste 4 maanden 24,- en daarna 49,-.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

https://www.bnnvara.nl/ka...eageert-op-klachtenstroom

prettige bevestiging dat het een goede keuze was om naar glasnet te gaan ook al is odido het 1e jaar iets goedkoper (denk ik, eigenlijk nooit heel goed naar gekeken omdat ik daar toch niet heen wilde).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04 15:13
belastingdienst schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:14:
[...]

Stuur even pc+nr in DM. Kunnen we kijken of er iets misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Wdeb schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:10:
[Afbeelding]

Deze bieden dan ook eigen domein en email en aliassen . Aangezien ik dat ook bij Tweak heb gehad scheelt dat het een hoop gedoe, denk ik..

Maar die aanbieding van ododio via cashback is volgens mij nu het voordeligst. Stap ik na een jaar over. Dan moet ik wel mijn domeinnaam ergens anders onderbrengen. Op zich wel wijs, aangezien ik nu niet van buiten Tweak makkelijk kan mailen.

Advies? Ik zit in Almere.

Dank.
Ik zit zelf ook in Almere en twijfel tussen Freedom en Odido.

Odido met aanbieding zou gemiddeld €37,50 per maand zijn voor het eerste jaar en daarna €45, er even van uit gaan dat er geen prijsverhogingen zouden komen.

Freedom zou met overstap aanbieding €44,75 per maand zijn en daarna €51,00

Odido is toch zo'n €87 goedkoper per jaar. Ik neig naar Odido maar dan zie ik weer zo'n link naar de bnnvara en twijfel ik. Heb weinig zin om voor 87 euro in al dat gezeik terecht te komen. Wat is wijsheid...

Edit:

Odido krijgt een 1.2 op trustpilot, ik haalde vroeger zonder te leren nog hoger ;)

https://www.trustpilot.com/review/odido.nl
Al zat tweak zelf op een 2.2 bij trustpilot, dus zo veel beter was het allemaal niet.

Ik wacht de ontwikkelingen in December nog even af.

[ Voor 16% gewijzigd door Racemol op 27-11-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

@Racemol
Wij kunnen niet bepalen over jouw portemonnee, dit zal je toch echt zelf moeten doen.
Bij mij is het meer een principekwestie dat ik geen zaken met odido wil doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 03:35
Hier nu inderdaad ook opties om te pre-orderen (1336 Almere Striphelden).

Ik denk dat ik toch ook nog maar even ga wachten...

Momenteel zit ik nog op 44eur per maand bij Tweak.
SNLR 1 jaar: 6mnd 30eur daarna 44eur
SNLR 2 jaar: 12mnd 30eur daarna 44eur
TriNed hetzelfde als SNLR maar dan 49 ipv 44eur na de korting.
ONVI postcode check deed het net wel maar nu niet meer...
Freedom: 49eur (ik zie zo even geen korting meer ergens)
GlasNet: 62,50eur met 75eur cashback.

Freedom wordt toch wel aantrekkelijk maar is nog steeds duurder dan Tweak dus zie geen reden om nu al over te stappen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Step schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:32:
Zojuist maar even gebeld naar Freedom. Ik (regio Enschede) heb mij daar intussen ook aangemeld inclusief de 100,- korting als je van Tweak overstapt. Ik betaal de eerste 4 maanden 24,- en daarna 49,-.

:)
Hoe krijg je die korting precies? Ik ben dat nog niet tegengekomen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Compizfox schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:01:
[...]

Hoe krijg je die korting precies? Ik ben dat nog niet tegengekomen.
Gebruik maken van de overstapservice en daar Tweak invullen, dan zie je de korting pas bij Stap 6. Je moet dus nog wel even door klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik ga hier mee verder (beschikbaar in Leeuwarden) maar dat wil ik pas doen zodra ik weet dat mijn huidige contract stopt. Dus zolang ik internet via mijn huidige verbinding krijg, stap ik nog niet over en teken nergens iets. Dit is wellicht vervelend voor Fiber Operator maar voor mij het meest doeltreffend zonder kans op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001

Smurf

Detri

Csotranme schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:44:

Freedom wordt toch wel aantrekkelijk maar is nog steeds duurder dan Tweak dus zie geen reden om nu al over te stappen.
Ik moest hier ook gaan kiezen en bij mij was de keuze Glasnet of Freedom. Freedom is inderdaad wat duurder, maar heeft wel wat extra's bij die prijs in, waarvan mailhosting en een .nl domein wellicht interessant zijn. Als je dat nu ergens anders onder gebracht hebt kan het allicht lonen om dit te verhuizen, en op die manier weer wat te besparen.
Glasnet had dat allemaal niet, maar is dan weer zo'n 12 euro per maand goedkoper.

Uiteindelijk ben ik zelf toch voor Glasnet gegaan. Mijn mail en domein heb ik al een tijdje via de goedkoopste optie bij Strato (€3 p/m). Enige nadeel daar is de postbus die max 2GB mag zijn, maar zelfs de iets duurdere pakketten zitten nog ruim onder die 12 per maand extra van Freedom.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 14-09 11:20

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

spijkerhoofd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Ik vind het echt vervelend van E Fiber telkens het aanbod veranderen! Eerst geen T mobile, nu ineens wel, Glasnet er ineens bij.

BTW ik woon ook in Uitgeest, Waldijk, ik ben nog steeds niet aangesloten, het gaat hier met echt raar, de buren zijn in Augustus aangesloten in huis, de overburen in mei al, wij nog steeds niet, en telkens word het uitgesteld, ben er echt klaar mee. Spie liet weten dat we binnen twee weken bericht krijgen van een afspraak, we zijn 4 werken verder.
Hi mede bewoner! Ik zit ook in een boel frustratie maar nog erger in een flatje in gebied 1A. Komt er inmiddels al licht uit jou aansluiting? Want bij mij loop ik helemaal vast tussen Freedom / Open Dutch Fiber / E-Fiber / Spie en de gemeente. Zeer frustrerend.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FreeTweak schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:33:
[...]
l

Stuur even pc+nr in DM. Kunnen we kijken of er iets misloopt.
Ik heb ook al even gekeken. Ale aansluitingen op deze postcode (daterend uit 2022/2023) zitten op dezelfde oude PoP. En in die PoP zit Cambrium apparatuur. Dan zou je kunnen denken dat er gewoon bij Fiber Operator iets niet goed gaat in de postcodechecker. Voor de rest verschilt dit namelijk niks met andere gebieden of postcodes in Deventer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 03:35
Smurf schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:21:
[...]

Ik moest hier ook gaan kiezen en bij mij was de keuze Glasnet of Freedom. Freedom is inderdaad wat duurder, maar heeft wel wat extra's bij die prijs in, waarvan mailhosting en een .nl domein wellicht interessant zijn. Als je dat nu ergens anders onder gebracht hebt kan het allicht lonen om dit te verhuizen, en op die manier weer wat te besparen.
Glasnet had dat allemaal niet, maar is dan weer zo'n 12 euro per maand goedkoper.

Uiteindelijk ben ik zelf toch voor Glasnet gegaan. Mijn mail en domein heb ik al een tijdje via de goedkoopste optie bij Strato (€3 p/m). Enige nadeel daar is de postbus die max 2GB mag zijn, maar zelfs de iets duurdere pakketten zitten nog ruim onder die 12 per maand extra van Freedom.
Glasnet is hier dus juist duurder dan Freedom nu. (Freedom was tot vorige week alleen KPN WBA a 76eur hier).
Glasnet gaat hem dus sowieso niet worden.

.nl domein kan wel handig zijn. Heb ik nu ook meerdere bij strato staan voor die paar euro.
Mail kan me gestolen worden. Heb ik mn eigen infra voor :P .
Wil wel vast IP, IPv6, rDNS etc.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Csotranme schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:44:

Je hebt gelijk, nog geen reden om over te stappen. SNLR kende ik nog niet maar die zou prijs technisch dus gelijk blijven aan Tweak. Dat is een interessante optie, die hou ik even in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:28
Ik ben sinds begin van de maand overgestapt naar Glasnet. Bevalt overigens prima! Zojuist mijn creditfactuur ingezien binnen "mijn tweak" i.v.m. een jaarbetaling. Het komt inderdaad neer op €44 die in rekening wordt gebracht per verbruikte maand. De korting vervalt dus volledig en de berekening wordt dus exact uitgevoerd zoals nu in de faq van Tweak staat. Verder geen rant maar meer een bevestiging naar andere toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
Yariva schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:23:
[...]

Hi mede bewoner! Ik zit ook in een boel frustratie maar nog erger in een flatje in gebied 1A. Komt er inmiddels al licht uit jou aansluiting? Want bij mij loop ik helemaal vast tussen Freedom / Open Dutch Fiber / E-Fiber / Spie en de gemeente. Zeer frustrerend.
Hi Mede Uitgeester!

Nou de glasvezel is aangesloten in de woning 2 weken geleden, het Odidopakket is binnen, dus nu is het enkel nog wachten op de monteur.

Er zijn bepaalde issues geweest met of Tweak/Odido dat vergeten was om de abbo door te sturen naar E fiber of E fiber is het contract kwijt geraakt, daar zijn wij door toeval achtergekomen door de jehova-getuigen abbo verkopers aan de deur. Maar nu moeten we wachten tot de monteur langskomt.

Het is vooral frustrerend omdat bij mij E fiber en tweak/Odido elkaar de schuld geven en wij er tussen zitten. Net of je met kleine kinderen werkt. :+

Wat is er met jou aan de hand dan? Ik hoorde meer problemen met flats trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-06-2024
Barre73 schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:27:
[...]

Ik heb ook al even gekeken. Ale aansluitingen op deze postcode (daterend uit 2022/2023) zitten op dezelfde oude PoP. En in die PoP zit Cambrium apparatuur. Dan zou je kunnen denken dat er gewoon bij Fiber Operator iets niet goed gaat in de postcodechecker. Voor de rest verschilt dit namelijk niks met andere gebieden of postcodes in Deventer.
Ach, in Google Maps staan we ook nog maar een maandje goed. De monteur van Tweak moest naar Wezenland? Dat is ver buiten ons nieuwbouwgedeelte, waar het dus nergens beschikbaar lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Kijk. Dat is fijn nieuws dat Freedom nu wel voor een schappelijke prijs straks kan gaan leveren in Enschede. Denk dus wel dat ik weet wat ik ga doen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

Overstap in gang gezet >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfvX1vcCKz0OYNMT6bpGtyLHlyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HIkZEF1um8jF1M5YqKdD6Rp6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 14-09 11:20

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

spijkerhoofd schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:24:
[...]

Hi Mede Uitgeester!

Nou de glasvezel is aangesloten in de woning 2 weken geleden, het Odidopakket is binnen, dus nu is het enkel nog wachten op de monteur.

Er zijn bepaalde issues geweest met of Tweak/Odido dat vergeten was om de abbo door te sturen naar E fiber of E fiber is het contract kwijt geraakt, daar zijn wij door toeval achtergekomen door de jehova-getuigen abbo verkopers aan de deur. Maar nu moeten we wachten tot de monteur langskomt.

Het is vooral frustrerend omdat bij mij E fiber en tweak/Odido elkaar de schuld geven en wij er tussen zitten. Net of je met kleine kinderen werkt. :+

Wat is er met jou aan de hand dan? Ik hoorde meer problemen met flats trouwens.
Ik heb nog niemand ontvangen voor een schouw maar hier wel inmiddels 10 keer voor gevraagd bij verschillende bedrijven in de keten. Belofte op belofte welke niet na wordt gekomen, om gek van te worden. Ik hoop dat ik ooit nog eens aan de beurt ben :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:41
tismij schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:27:
https://www.bnnvara.nl/ka...eageert-op-klachtenstroom

prettige bevestiging dat het een goede keuze was om naar glasnet te gaan ook al is odido het 1e jaar iets goedkoper (denk ik, eigenlijk nooit heel goed naar gekeken omdat ik daar toch niet heen wilde).
Voorzover ik heb begrepen (heb Kassa gekeken) ging het voornamelijk om problemen met het mobiele netwerk die veroorzaakt werden door de wijziging van de netwerknaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Laatst online: 17:13
Precies hetzelfde als ik zo te zien.
Pagina: 1 ... 102 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.