Volgende week stap ik over naar Glasnet. Maar dit weekend alvast de router vervangen. Ik ben van 5490 naar 5590 gegaan.
Eerst via telefoon op de 5590 per wifi ingelogd. Instellingen veranderd naar internet via WAN. Toen aangesloten op de 5490 en PC op de 5590 (anders kwam ik er niet in). Update gedraaid en daarna backup van 5490 teruggezet. Hij nam daarin oa de wachtwoordinstellingen van de router zelf, alle WIFI-instellingen, als namen van devices, de push-notificaties, de tweak glasvezel configuratie, parental controls aan instellingen over. Daarna naar meterkast, de 5490 losgemaakt van de FTU. De 5590 met het nieuwe kabeltje aangesloten, inloggen en instelling internet niet meer via WAN maar via Fiber en binnen een paar tellen was alles weer werkend. Totaal denk ik nog geen minuut downtijd voor de WIFI. Dat is toch wel heel fijn van AVM dat ze dit bieden.
Het aansluiten van een device op de WAN aansluiting (die ik als LAN gebruik ivm 2.5 gbit) duurde wel wat langer. Pas na 3 minuten ofzo kwam die verbinding tot stand.
Ik merk dat de interface van de 5590 een stuk sneller is dan de 5490.
JDB Update 6 december: Ik kom er nu achter dat Mesh wifi niet goed overkwam via conversie. Net gedaan, knop op fritz 5590, daarna naar de 4060 gerend, daar ook op de knop connect. En verolgens nog een keer voor de tweede 4060. En daarna stond Mesh wel goed.
[
Voor 13% gewijzigd door
Burns op 06-12-2023 10:25
]