"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Komend van Tweak kun je zelfs 10 maanden voor 25 euro wanneer je ook mobiel hebt!GEi schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:48:
Ik had gisteren op mijn initiatief even contact met Odido ivm mobiele telefoon abonnement. Op vraag of hij verder nog kon helpen maar even gevraagd wanneer ik word gebeld met een aanbieding 😜 (niet dat ik ook zo vaak wil worden gebeld als sommigen van jullie..). Dat wist hij niet, maar komend van Tweak kon ik 6 maanden voor 25 euro internetten met 1 Gbps u/d, daarna 6 maanden voor 40 euro. Na 10 maanden zou ik dan contact op kunnen nemen om te informeren naar een verlengingsvoorstel. Dat is vele malen goedkoper dan de 76 euro die ik aan Odido moet betalen via dezelfde glasvezel op verschillende vergelijkingssites. Maar ja, geen vast IP bij Odido. Mijn jaarbetaling loopt nog tot begin volgend jaar. Hopelijk tegen die tijd meer duidelijkheid of er ook aanbieders via AON hier in Enschede gaan leveren.
https://www.tweak.nl/
pendragon1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:38:
[...]
Komend van Tweak kun je zelfs 10 maanden voor 25 euro wanneer je ook mobiel hebt!
https://www.tweak.nl/
Via Pricewise krijg je op dit moment bij een tweejarig KPN interrnet only 1GB abonnement 12 maanden voor €35 en tweede jaar voor €52,50, is gemiddeld €43,75 per maandinternetinfo schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:49:
Voor de mensen die aan het netwerk van KPN gebonden zijn lijkt het erop dat KPN zelf een vrij matige Black Friday aanbieding heeft.
Voor een éénjarig internet only abonnement:Voor een tweejarig internet only abonnement:
- Zes maanden voor €35 p/m (je netto korting hangt af van gekozen snelheid); of
- Twee KPN "Super wifi punten"
- Een Coolblue tegoedkaart van €250 (oftewel €10,41 korting per maand); of
- Een Philips SoundBar 2.1 met draadloze subwoofer
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MHZ7NI6mtrd7BOVWMUm4Qt11.jpg?f=user_large)
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Tweak gaat op in Odido en stopt begin 2024
Vorig jaar zijn we gaan samenwerken met Odido. Net als Tweak daagt Odido de markt graag uit. Door supersnel internet zonder beperkingen te leveren bijvoorbeeld. In 2024 gaat Tweak volledig op in Odido en stopt Tweak als zelfstandig glasvezelmerk. Eén sterk premiummerk is waar Odido voor staat en gaat.
Csotranme schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:49:
De ironie. Kom deze net nog tegen op de website van Cambrium
[Afbeelding]
Sinds gisteren van Tweak naar Freedom gegaan, op het OpenDutchFiber ( voorheen E-Fiber )Barre73 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:56:
Ja.Freedom via Cambrium zat rond hetzelfde niveau als Tweak via Cambrium. Alleen geen jaarbetaling en daarmee extra korting.
Na een nachtje de Fritz van stroom ( op aanraden van Freedom ) had ik bij aanmelden een leuke verrassing.
:strip_exif()/f/image/g5KBxF2EnpbWDhfV9Qf2fQ3l.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat terwijl mij een 'simpele' 1Gbit is beloofd
:strip_exif()/f/image/9Hw164c0B33VxbqHh61h2Wjj.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zegt een speedtest? 2.5G down/1.25G up is de link speed van een GPON verbinding. Of dat ook is wat je effectief krijgt als je 1G afneemt betwijfel ik, al kan het technisch op zich wel.FreshMaker schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:40:
Sinds gisteren van Tweak naar Freedom gegaan, op het OpenDutchFiber ( voorheen E-Fiber )
Na een nachtje de Fritz van stroom ( op aanraden van Freedom ) had ik bij aanmelden een leuke verrassing.
[Afbeelding]
Zonder de juiste apparatuur, komt je niet hoger dan die 1Gbmbovenka schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:45:
[...]
Wat zegt een speedtest? 2.5G down/1.25G up is de link speed van een GPON verbinding. Of dat ook is wat je effectief krijgt als je 1G afneemt betwijfel ik, al kan het technisch op zich wel.
Maar het staat er wel leuk ...
Ooit eens een 2.5Gb adapter op de kop tikken om te testen
Dat is toch je Fritz?FreshMaker schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:09:
[...]
Zonder de juiste apparatuur, komt je niet hoger dan die 1Gb
Maar het staat er wel leuk ...
Ooit eens een 2.5Gb adapter op de kop tikken om te testen
Mogelijk kan je klein beetje testen toch of denk ik te simpel?
LAN1 - PC1 speedtest
LAN2 - PC2 speedtest
Beide trekken dan toch volle bak 1Gbit
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Dit is goed vergelijkbaar met de rates op een DSL verbinding. Attainable rate versus actual rate.FreshMaker schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:40:
[...]
Sinds gisteren van Tweak naar Freedom gegaan, op het OpenDutchFiber ( voorheen E-Fiber )
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De snelheid van je verbinding is 2,5 Gbit want dat is de hele poort. Maar die zou softwarematig moeten worden afgeknepen in je modem naar 1 Gbit.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Geen idee hoe 'betrouwbaar' maar hier zijn de resultatenRobbyTown schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:15:
[...]
Dat is toch je Fritz?
Mogelijk kan je klein beetje testen toch of denk ik te simpel?
LAN1 - PC1 speedtest
LAN2 - PC2 speedtest
Beide trekken dan toch volle bak 1Gbit?
LAN1 - Windows 11 - 927.55 Mbps Down / 948.7 Mbps Up ( WEB )
LAN2 - Debian 12 - 808.25 Down - 824.17 Up ( CLI )
Tweak heeft bepaalde delen van de website al minstens 15 jaar onaangeraakt gelaten.Csotranme schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:49:
De ironie. Kom deze net nog tegen op de website van Cambrium
[Afbeelding]
Kijk maar eens naar het "Mijn Tweak" gedeelte.
Oh ja klopt. Heerlijke responsieve is dat stukGreen.car6808 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:08:
[...]
Tweak heeft bepaalde delen van de website al minstens 15 jaar onaangeraakt gelaten.
Kijk maar eens naar het "Mijn Tweak" gedeelte.

Wie zijn die mensen ?RobbyTown schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:11:
[...]
Oh ja klopt. Heerlijke responsieve is dat stuk
In elk geval inmiddels bejaard
:strip_exif()/f/image/4RCSpYOIYcoJaA71kcHwPxGG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Green.car6808 op 15-11-2023 17:20 ]
Krijg terug dat NA de stornering periode (8 weken) het te veel betaalde bedrag terug gestort word. Mooi dat ze mij niet vertrouwen dat ik het bedrag laat terug storneren maar ik wél hun moet vertrouwen dat ze terug gaan storten.
Wat een bijzondere wereld leven we toch in. We stoppen maar willen vooral zelf geen enkel risico lopen én coulance tonen aan trouwe ex-klanten.
Denk het niet. Slechts 11 jaar geleden hoorGreen.car6808 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:19:
[...]
Wie zijn die mensen ?![]()
In elk geval inmiddels bejaard![]()
[Afbeelding]
https://www.tweak.nl/nieu...a-vandaag-gelanceerd.html
Ze bellen me letterlijk elke dag, heb al meerdere keren aangegeven hiervan niet gedient te zijn.
Vandaag ook weer 2x gestoord door dat k*t 06 nummer van Odido.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb ze tijd terug geblokkeerd, ze hebben toen nog 3 of 4x gepoogd maar inmiddels tijden radiostilte vanaf dat 06nrDracoz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:48:
Is er iemand al gelukt het telefoonterreur van Odido te laten stoppen?
Ze bellen me letterlijk elke dag, heb al meerdere keren aangegeven hiervan niet gedient te zijn.
Mijn reviews al gezien?
Geen idee of het een met ander te maken heeft. Ben je al overgestapt naar iets?Dracoz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:48:
Destijds na de eerste email en bel ronde nee gezegd. Niets meer gehoord
Overgestapt naar Glasnet met voor Tweak zou stoppen.
Heel toevallig net voor ik over zou gaan naar Glasnet stond Odido aan de deur.
Gezegd dat ik al naar een andere provider ging dus doe geen moeite medegedeeld. Nog steeds niets gebeld.
Zojuist antwoord van Tweak in de mail: we mogen de router behouden in ruil voor de borg.Py. schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:25:
Ze gaf aan dat er dan een boetebedrag van 190 euro in rekening wordt gebracht. Het voornaamste voordeel voor ons is dat ik de bestaande apparatuur gewoon kan laten hangen, alleen config hoef te wijzigen en klaar. Mocht die boete op tafel blijven dan gaat hij gewoon retour en sluit ik de KPN apparatuur wel aan.
Uiteindelijk scheelt dat toch weer wat e-waste. Ik ga er niet vanuit dat ze nog iets gaan doen met een stoffige vijf jaar oude FritzBox, ook gezien het geen direct nut heeft voor Odido klanten. Ik laat jullie wel weten wat de reactie is.
Prima oplossing dus!
:strip_exif()/f/image/ugNC3JiqoaDIKJKg8tJSP4Tw.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooralsnog lijkt de glasvezelsnelheid zelfs iets beter dan voorheen. Ook het nieuwe Zyxel modem met 5 Ghz en Wifi 6 in gebruik genomen. Wat een verademing in vergelijking met dat brakke ding dat ik sinds 2014 had. Gewoon volle bak snelheid nu op mijn telefoon. Ik had 2 jaar geleden een Deco mesh systeem geplaatst maar vergeleken hiermee is dat zelfs trage meuk nu. TV Via de app werkt ook prima.
:strip_exif()/f/image/R6RGWIvLp5TVO23qg9cZmwGO.jpg?f=fotoalbum_large)
De switch kan 10Gig aan zie ik dus voorbereid voor de toekomst
:strip_exif()/f/image/kAxLJ1zuNPX5Dw3hP2kRM7k8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Rammstein op 15-11-2023 20:24 ]
Wel bizar dat we nog niet zo lang geleden overal met 'u' werden aangesproken. Bij odido doen ze dat compleet casual.RobbyTown schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:31:
[...]
Denk het niet. Slechts 11 jaar geleden hoor
https://www.tweak.nl/nieu...a-vandaag-gelanceerd.html
Overigens denk ik dat ik, als er geen ander aanbod komt komende maand, ook maar een jaar voor odido ga. 25 euro per maand (heb al 2 ben abo's) en dan 10 maanden lang met tv, vind het wel een prima deal.
Stap je dan over naar odido? Nogsteeds niet dit antwoord gekregen over de mail.Py. schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:41:
[...]
Zojuist antwoord van Tweak in de mail: we mogen de router behouden in ruil voor de borg.
Prima oplossing dus!
Je kan Odido een mail sturen dat je gebruik wilt maken van Recht van verzet. Daar moeten ze naar luisteren. Maar formeel mogen ze niet eens bellen omdat je geen Klant bent van Odido. (Dus je zou nog bij de ACM kunnen klagen daarover)Dracoz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:48:
Snelste is om het als 'spamnummer' in te stellen in Android, dan worden ze geblocked.
Wij zijn sinds gisteren over op KPN, ik heb dat ook in de mail zelf vermeld. De upload was bij Tweak iets beter, de download snelheden zijn identiek tot dusverre.Horatius schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:13:
[...]
Stap je dan over naar odido? Nogsteeds niet dit antwoord gekregen over de mail.
Er zijn hier in Leeuwarden helaas geen goede (en betaalbare - Freedom is echt te duur) alternatieven voor Tweak. Met de onzekerheid rond de stopzetting van de dienstverlening en een redelijk aanbod van KPN was dat voor ons de minste van de kwaden. Over twee jaar zien we wel weer, hopelijk zijn er dan alternatieven.
Ik baal er oprecht van dat we Tweak kwijtraken, maar het is wat het is. We hebben er in ieder geval de afgelopen jaren van kunnen genieten.
Hmmm ja over de mail weigeren ze mij dus die modem te laten houden, ga morgen nog wel een keer bellen.Py. schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:48:
[...]
Wij zijn sinds gisteren over op KPN, ik heb dat ook in de mail zelf vermeld. De upload was bij Tweak iets beter, de download snelheden zijn identiek tot dusverre.
Er zijn hier in Leeuwarden helaas geen goede (en betaalbare - Freedom is echt te duur) alternatieven voor Tweak. Met de onzekerheid rond de stopzetting van de dienstverlening en een redelijk aanbod van KPN was dat voor ons de minste van de kwaden. Over twee jaar zien we wel weer, hopelijk zijn er dan alternatieven.
Ik baal er oprecht van dat we Tweak kwijtraken, maar het is wat het is. We hebben er in ieder geval de afgelopen jaren van kunnen genieten.
Je kunt ze doorverwijzen naar de website van Tweak:Horatius schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:49:
[...]
Hmmm ja over de mail weigeren ze mij dus die modem te laten houden, ga morgen nog wel een keer bellen.
:strip_exif()/f/image/MJIrziMQuG3vQhlNk7ICcrL3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja daar staat dus dat dit alleen het geval is als je overstapt naar Odido en niet naar een andere provider.gerritjan schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:58:
[...]
Je kunt ze doorverwijzen naar de website van Tweak:
[Afbeelding]
Maakt de overname Tweak-gebruikers dan niet (zei het indirect) klant van Odido waardoor dat argument niet opgaat?pvcholten schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:23:
[...]
Je kan Odido een mail sturen dat je gebruik wilt maken van Recht van verzet. Daar moeten ze naar luisteren. Maar formeel mogen ze niet eens bellen omdat je geen Klant bent van Odido. (Dus je zou nog bij de ACM kunnen klagen daarover)
Snelste is om het als 'spamnummer' in te stellen in Android, dan worden ze geblocked.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja, nummer blokkeren. Nergens meer last van.Dracoz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:48:
[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 16-11-2023 10:35 ]
I have stability. The ability to stab.
Bij een van de e-mails die ik kreeg zat een PDF met de samenvatting van mijn bestelling. Daarin deze tekst:
Zou het een tikfoutje zijn?Snelheden van de internetdienst en rechtsmiddelen
Aan de hand van je postcode hebben we je verwachte maximale downloadsnelheid berekend op 10000 Mbit/s en je maximale uploadsnelheid op 10000 Mbit/s. De daadwerkelijke snelheid kan variëren.
Morgen ben ik helaas geen klant meer bij Tweak...
Vrijdag was de overgangsdag van Tweak naar Glasnet... Heb alleen die dag nog tv kunnen kijken via de bij Tweak afgesloten Canal Digitaal tv-optie. Daarna niet meer... dus nu gewoon los afgesloten.
Wel nog even wachten op de terugbetaling van de jaarnota
[ Voor 35% gewijzigd door Jack Desere op 21-11-2023 16:51 ]
Kan toch dat dat het maximaal haalbare is met de huidige apparatuur in je wijk? 10gbit lijkt me niet onmogelijk?gerritjan schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:51:
Gisteren ook maar de knoop doorgehakt en Odido besteld. Verder weinig keuze in Enschede, 7545. Na een jaar zijn er hopelijk ook andere interessante providers.
Bij een van de e-mails die ik kreeg zat een PDF met de samenvatting van mijn bestelling. Daarin deze tekst:
[...]
Zou het een tikfoutje zijn?
Yamaha MT-09
Ik ben vooralsnog huiverig voor de overstap. Bij mijn buurman hier ligt het internet er nu al 5 dagen uit, nieuwe installatie door odido gedaan, het schijnt dat de wijkcentrale ook is aangepast. Odido wijst nu naar KPN, KPN wijst naar odido. Hij had vanuit een bron bij KPN (geen idee waarom die het zou weten) een datum gehoord van 5 april einde voor Tweak. Ik blijf vooralsnog zo lang mogelijk wachten.Bergie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:23:
Ga hier ook maar overstappen naar Odido (Enschede). Mijn virendin is ook nog op zoek naar een ander sim-only mobiel abo dus die doen we er maar gelijk bij. Zo op het eerste gezicht is het meest voordelige eerst het mobiele abo af te sluiten en daarna de internet variant te doen. Maar dat moet ik nog even rustig vergelijken
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Wat de sim only betreft kun je dan ook naar Ben kijken. Odido zelf is vrij prijzig, maar met een Ben abonnement krijg je ook die 5 euro extra korting.Bergie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:23:
Ga hier ook maar overstappen naar Odido (Enschede). Mijn virendin is ook nog op zoek naar een ander sim-only mobiel abo dus die doen we er maar gelijk bij. Zo op het eerste gezicht is het meest voordelige eerst het mobiele abo af te sluiten en daarna de internet variant te doen. Maar dat moet ik nog even rustig vergelijken
Ik twijfel overigens nog een beetje of ik nu overstap of net zo lang wacht tot er iets duidelijk wordt over de afsluitdatum. De aanbieding van Odido zal vast wel blijven. Het zal uiteindelijk wel Odido worden want iets goedkopers dan Odido is er met 500-1000 mbit toch niet in Enschede
Tv hou ik dan wel bij NLziet
[ Voor 20% gewijzigd door yorroy op 16-11-2023 17:17 ]
Ik heb momenteel glasvezel (sinds begin dit jaar) van tweak en twijfel over te stappen naar odido. Nu begrijp ik dat er dan een modem komt en heb nu de fritzbox 5530 en dat ik deze eventueel kan behouden. Nu is het wel zo dat mocht het nieuwe modem er komen dat ik dan gpon aansluiting en heb nu aon. Wat zijn de voor en nadelen? (Boven heb ik de frtzbox 7590 ax v2 als mesh ingesteld) en voor zover ik weet geen ipv6 bij odido. Maar verder weet ik het niet.
Je krijgt van Odido een Huawei ONT, die zet het licht uit je glasvezel om naar een netwerkaansluiting waarop je dan weer je eigen Fritz kunt aansluiten.dbz1985 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:44:
Beste medetweakers,
Ik heb momenteel glasvezel (sinds begin dit jaar) van tweak en twijfel over te stappen naar odido. Nu begrijp ik dat er dan een modem komt en heb nu de fritzbox 5530 en dat ik deze eventueel kan behouden. Nu is het wel zo dat mocht het nieuwe modem er komen dat ik dan gpon aansluiting en heb nu aon. Wat zijn de voor en nadelen? (Boven heb ik de frtzbox 7590 ax v2 als mesh ingesteld) en voor zover ik weet geen ipv6 bij odido. Maar verder weet ik het niet.
De instelling van de Fritzbox wordt wel anders. Voor internet moet je VLAN300 gebruiken. Dat kun je in de webinterface doen.
Settings voor TV en telefonie weet ik niet.
Wat een puinhoop. Zojuist weer mail.Py. schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:41:
[...]
Zojuist antwoord van Tweak in de mail: we mogen de router behouden in ruil voor de borg.
Prima oplossing dus!
Helaas moet ik mijn collega corrigeren.
Het is niet mogelijk om de router te behouden als u niet overstapt naar Odido.
Om deze reden zullen wij een retourdoos uitsturen.
Vond het al gek. Eerdere berichten gaven aan niet mogelijk was behalve als je naar odido ging.
Dingen gaan toch de kliko in. Of worden ze nog ergens voor ingezet:)?
Nummer blokkeren als oplossing, zou toch niet moeten.SmurfLink schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:31:
[...]
Ja, nummer blokkeren. Nergens meer last van.Heb ze gemarkeerd van Spam.
Heb meerdere medewerkers van Odido gesproken, hierbij heb ik ook 1 opname gemaakt waarbij toegezegd is dat dit zal stoppen. In de tijd dat dit is toegezegd ben ik alweer 3dagen lang dagelijks 3keer gebeld door dit nummer.
Ik heb inmiddels een melding bij de ACM hiervan gemaakt.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Hmm, die correctie heb ik niet ontvangen, Tweak is opvallend stil sinds vragen om laatste factuur (zodat ik dat van de borg op papier/pdf heb).
edit: * Raven doet inloggen op Mijn Tweak
Borg gecrediteerd
edit2: "Betaald Op 13-11-2023"
Hmm....
[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 16-11-2023 19:38 ]
Oscar Wilde
met een beetje geluk ga ik 13 December om.
nu nog uitzoeken welke SPF ik nodig heb voor mijn apparatuur en welke glasvezel kabel (groen of blauw)
zal wel goed komen gok ik zo.
Vooralsnog ben ik tevreden over freedom/fiber crew. Snelheid is niet veel minder als bij tweak, vooralsnog. TV-issue is opgelost.Mr-D. schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:22:
reeds net overstap aangevraagd naar Freedom.
met een beetje geluk ga ik 13 December om.
nu nog uitzoeken welke SPF ik nodig heb voor mijn apparatuur en welke glasvezel kabel (groen of blauw)
zal wel goed komen gok ik zo.
Wat heb je aangevraagd, ook fiber crew GPON? Welke eigen apparatuur ga je gebruiken? Met De opgestuurde ONT + kabel kon ik direct aansluiten op de FTU. Ik heb zelf een Fritz 5530 en daarvoor een SFP-module besteld waarvoor je toch ook aan ander kabeltje nodig hebt helaas...
Nu alleen nog binnenkort mijn SFP registreren zodat de ONT er tussenuit kan!
Of als de UDM niet wilt een Dell vep met opnsense erop
Wauw dat is wel veel. Ik werd elke dag 1x gebeld.. vind ik ook al veel maar bij jou slaat echt nergens op.Dracoz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:35:
[...]
Nummer blokkeren als oplossing, zou toch niet moeten.
Heb meerdere medewerkers van Odido gesproken, hierbij heb ik ook 1 opname gemaakt waarbij toegezegd is dat dit zal stoppen. In de tijd dat dit is toegezegd ben ik alweer 3dagen lang dagelijks 3keer gebeld door dit nummer.
Ik heb inmiddels een melding bij de ACM hiervan gemaakt.

I have stability. The ability to stab.
Gebruik Eweka zelf al vele jaren naar grote tevredenheid, heb zelf een aantal jaren geleden een abo afgesloten voor € 2,99, maar die aanbieding heb ik al lang niet meer gezien.
Vanaf nu is het nummer geblokkeerd en verneem de informatie wel via andere kanalen (zoals dit ook hoort).
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-11-2023 14:09 . Reden: Telefoonnummer verwijderd ]
Heb je een speciale link? ik zie alleen een aanbieding voor 6,99Ndgf schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:48:
Voor diegenen die nog een usenet provider zoeken, vanaf vandaag Eweka voor €3,99 inclusief gratis VPN, retentie 5500 + dagen.
Gebruik Eweka zelf al vele jaren naar grote tevredenheid, heb zelf een aantal jaren geleden een abo afgesloten voor € 2,99, maar die aanbieding heb ik al lang niet meer gezien.
Inmiddels gevonden
[ Voor 2% gewijzigd door Hans_18T op 17-11-2023 12:11 . Reden: kleine correctie ]
https://www.eweka.nl/en/l...il&utm_content=en_v1_heroHans_18T schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:31:
[...]
Heb je een speciale link? ik zie alleen een aanbieding voor 6,99
Die van 2,99 is er helaas niet meer.Hans_18T schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:31:
[...]
Heb je een speciale link? ik zie alleen een aanbieding voor 6,99
Inmiddels gevonden
Hier alle usenet deals op een rijtje: https://nl.pepper.com/aan...2023-verzameltopic-294484
Of nog meer eweka linkjes: RobbyTown in "Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14"
Die van 3,99 gelukkig wel, ben nu ook een Eweka gebruiker geworden.RobbyTown schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:56:
[...]
Die van 2,99 is er helaas niet meer.
Hier alle usenet deals op een rijtje: https://nl.pepper.com/aan...2023-verzameltopic-294484
Of nog meer eweka linkjes: RobbyTown in "Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14"
Vandaag een speedtest gedaan en zie dat mijn provider Trined is ipv Tweak volgens Ookla
kan iemand uitleggen waarom dat zo is?
Dat is interessant, zit je toevallig op het eigen netwerk van Tweak? (Coanet). Het zou kunnen dat fiber operator, zusterbedrijf van Trined dit over gaat nemen. Misschien dat dit feitelijk al gebeurd is en dat ze terwijl de migratie van ex-tweak klanten nog loopt e.a. voor Odigo in de lucht houden.Reynt schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:56:
zit nu 3 jaar bij Tweak nog niet gebeld door Odido.
Vandaag een speedtest gedaan en zie dat mijn provider Trined is ipv Tweak volgens Ookla
kan iemand uitleggen waarom dat zo is?
Ik realiseer me dat dit speculatie is maar het maakt wel nieuwsgierig.
[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 17-11-2023 18:07 ]
Mij vroegen ze wat ik fijn vond. Je uiteraard. Ik hou niet van u, dan voel ik me gelijk zo oud 😁😂koelkast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:55:
[...]
Wel bizar dat we nog niet zo lang geleden overal met 'u' werden aangesproken. Bij odido doen ze dat compleet casual.
Overigens denk ik dat ik, als er geen ander aanbod komt komende maand, ook maar een jaar voor odido ga. 25 euro per maand (heb al 2 ben abo's) en dan 10 maanden lang met tv, vind het wel een prima deal.
Oef, dat ziet er allemaal wel heel rommelig uit 😏 Het is de ONT waar de 10Gbit poort op zit. Dit is omdat het een xgspon kastje is, die glasvezel omzet naar koper. Bij Tweak had je een AON verbinding, bij Odido niet.Rammstein schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:22:
Vandaag overgezet van Tweak naar Odido. Monteur ging eerst even naar de wijkcentrale, waar Tweak werd omgeschakeld, dus lag mijn internet even een half uurtje plat. Daarna nieuwe glasvezel switch geplaatst. Helaas is daarbij de FTU aansluiting gesneuveld, die was om 1 of andere reden totaal niet los te krijgen, dus daar moet later weer een andere monteur voor langskomen om dat te herstellen. Glasvezelkabel is daarbij gelukkig niet defect geraakt, dus die is tijdelijk via een koppelstukje nu aan de switch aangesloten.
[Afbeelding]
Vooralsnog lijkt de glasvezelsnelheid zelfs iets beter dan voorheen. Ook het nieuwe Zyxel modem met 5 Ghz en Wifi 6 in gebruik genomen. Wat een verademing in vergelijking met dat brakke ding dat ik sinds 2014 had. Gewoon volle bak snelheid nu op mijn telefoon. Ik had 2 jaar geleden een Deco mesh systeem geplaatst maar vergeleken hiermee is dat zelfs trage meuk nu. TV Via de app werkt ook prima.
[Afbeelding]
De switch kan 10Gig aan zie ik dus voorbereid voor de toekomst![]()
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door kromme op 17-11-2023 18:44 ]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik zou me er niet te druk over maken, uiteindelijk eindigen we toch allemaal op XGS-PON. AON is een aflopende techniek omdat de apparatuur hiervoor eenvoudigweg te duur is om te onderhouden, laat staan om te upgraden naar snelheden hoger dan 1 GBit.kromme schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:43:
Ik snap de xgspon enz niet. Zijn daar nadelen en voordelen aan. Ik heb nu een glaskabel van e-fiber dat op een fritsbox zit. Veranderd dat dan als ik naar odido ga? Zijn daar weer nadelen aan dan?
Geen enkel voordeel voor de klant inderdaad. Maar je wilt liever geen GPON hebben, daarom liever XGS-PON Bij GPON kan je meer last hebben van je buren.kromme schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:43:
Ik snap de xgspon enz niet. Zijn daar nadelen en voordelen aan. Ik heb nu een glaskabel van e-fiber dat op een fritsbox zit. Veranderd dat dan als ik naar odido ga? Zijn daar weer nadelen aan dan?
Het is niet te duur, PON is gewoon goedkoper. We hebben al meer dan 15 jaar glasvezel gehad via AON. Als het te duur was, zouden partijen het niet aanbieden. Daarnaast zijn er nog steeds partijen die alleen AON doen. Tweak deed zelfs een pilot met 10Gb AON, als het totaal niet rendabel was, waarom zouden ze dat dan doen? Uiteindelijk is AON superieur op elk vlak, behalve kosten. En daar gaat het om, meer winst maken.lexuzu schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:57:
[...]
Ik zou me er niet te druk over maken, uiteindelijk eindigen we toch allemaal op XGS-PON. AON is een aflopende techniek omdat de apparatuur hiervoor eenvoudigweg te duur is om te onderhouden, laat staan om te upgraden naar snelheden hoger dan 1 GBit.
Mijn contract van Tweak loopt not tot maart. Kijk volgende week vrijdag wel of ik ga overstappen, misschien komt KPN nog met een goede aanbieding op BF zelf, maar dan stap ik ook pas op dat moment over. Ga geen geld terug zitten betalen omdat ze geen moeite doen om te migreren.wheeler schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:48:
Ook weer gebeld door [mbr]*knip*[/] (Odido) en nu even opgenomen. Ze begon een verkoopverhaal maar toen ik vroeg wanneer Tweak exact ging stoppen was gesprek voorbij. Ze kon/wilde geen antwoord geven dus heb ik gezegd dat ik daarop wil wachten voor ik een keuze maak.
Vanaf nu is het nummer geblokkeerd en verneem de informatie wel via andere kanalen (zoals dit ook hoort).
Is die aanbieding alleen voor bestaande klanten van Eweka?Ndgf schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:48:
Voor diegenen die nog een usenet provider zoeken, vanaf vandaag Eweka voor €3,99 inclusief gratis VPN, retentie 5500 + dagen.
Weet ik niet, kreeg deze aanbieding via de mail, nam aan dat dit voor iedereen zou gelden.BitAndre schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:45:
[...]
Is die aanbieding alleen voor bestaande klanten van Eweka?
Heb in het verleden een ander abo gehad via Eweka, en dat liep via een ander mailadres als waar ik nu mijn abo heb lopen, denk dat het een aanbieding is waarmee ze je proberen terug te krijgen, ben nu bezig om te proberen mijn huidige abo om te zetten naar deze deal met VPN, ben benieuwd of dit gaat lukken.
Je kunt even contact met ze opnemen, misschien willen ze je deze aanbieding ook doen, gewoon proberen.
RobbyTown in "Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14"BitAndre schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:45:
[...]
Is die aanbieding alleen voor bestaande klanten van Eweka?
Lees even terug er staan posts over, en die van 2,99 zit er ook tussen zonder VPN.
Als ik nu naar Odido overstap, krijg ik een Huawei mediaconverter, en daarmee kan ik de Fritzbox blijven gebruiken. Krijg je dan een GPON verbinding, of blijft dat AON?
Toch ben ik benieuwd; kan ik bij Odido de glasvezel ook direct in de Fritzbox pluggen? Of heb ik daar een GPON SFP voor nodig? Of krijg je een XGS-PON, waar je dan een XGS-PON SPF module voor nodig hebt?
[ Voor 5% gewijzigd door koelkast op 18-11-2023 16:18 ]
Als je deze mediaconverter krijgt dan is het GPON.koelkast schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:17:
Ik heb nu Tweak, via het KPN WBA netwerk (voormalig Reggefiber) met AON techniek. Daarbij een Fritzbox 5530, waar de vezel direct is ingeplugd.
Als ik nu naar Odido overstap, krijg ik een Huawei mediaconverter, en daarmee kan ik de Fritzbox blijven gebruiken. Krijg je dan een GPON verbinding, of blijft dat AON?
Toch ben ik benieuwd; kan ik bij Odido de glasvezel ook direct in de Fritzbox pluggen? Of heb ik daar een GPON SFP voor nodig? Of krijg je een XGS-PON, waar je dan een XGS-PON SPF module voor nodig hebt?
https://community.odido.n...huawei-hg8010h-ont-327279
Hebben meer mensen dit issue?
Groet,
Imre
Het gaat overigens om een internet only abonnement aangezien ik tv kijk met nlziet.
Daarnaast heeft e-fiber afgelopen december aon glasvezel aangelegd en ik vraag me af als ik odido neem die er gpon van maken zoals ik hier heb gelezen of je dat bijvoorbeeld met een module om kunt zetten naar xgspon aangezien dat wat meer de toekomst word.
Bij Odido krijg je gewoon een ander modem, geen fritzbox, lees https://www.tweak.nl/faq.htmldbz1985 schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:50:
Ik zit nog steeds te twijfelen met de overstap naar odido om het modem van tweak te behouden (word ik dan eigenaar van het modem?) of het apparaat van odido of wat ik in eerste instantie van plan was de nieuwste fritzbox 5690 pro zodra die te verkrijgen is.
Het gaat overigens om een internet only abonnement aangezien ik tv kijk met nlziet.
Daarnaast heeft e-fiber afgelopen december aon glasvezel aangelegd en ik vraag me af als ik odido neem die er gpon van maken zoals ik hier heb gelezen of je dat bijvoorbeeld met een module om kunt zetten naar xgspon aangezien dat wat meer de toekomst word.
E-fiber heeft geen AON aangelegd maar een netwerk. Zonder diensten. In dit geval wel P2P dus elke woning een glasvezel dedicated tot de PoP.dbz1985 schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:50:
De eerste operator die apparatuur plaatste was Cambrium (Tweak) en dat was toevallig AON apparatuur.
De volgende operator is nu Glasoperator (Odido) en die gebruiken PON apparatuur. Jij kan daar niks aan omzetten. Als Odido jou GPON levert is het GPON. Maar Odido kan natuurlijk wel later de apparatuur upgraden naar XGS-PON. Dat zie ik ze nu al doen. Dan hoeft alleen jouw ONT (het actieve kastje) nog maar vervangen te worden.
P2P ik denk een tikfout want jouw kennis is uitmuntend.Barre73 schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:28:
[...]
E-fiber heeft geen AON aangelegd maar een netwerk. Zonder diensten. In dit geval wel P2MP P2P dus elke woning een glasvezel dedicated tot de PoP.
[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 19-11-2023 16:49 ]
Geen tikfout maar een autocorrectie. Kan je nagaan hoe vaak ik die termen blijkbaar intik op mijn telefoon 😁stormfly schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:45:
[...]
P2P ik denk een tikfout want jouw kennis is uitmuntend.
Is al hersteld.
Dank voor je antwoord, dit maakt alles helder…had overigens wel in dit topic gelezen dat je wel het modem van tweak kunt houden maar dan de borg ingehouden word ofzo. Hoe dan ook tegen vrijdag wil ik de knoop wat modem betreft door gehakt hebbenBarre73 schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:28:
[...]
E-fiber heeft geen AON aangelegd maar een netwerk. Zonder diensten. In dit geval wel P2P dus elke woning een glasvezel dedicated tot de PoP.
De eerste operator die apparatuur plaatste was Cambrium (Tweak) en dat was toevallig AON apparatuur.
De volgende operator is nu Glasoperator (Odido) en die gebruiken PON apparatuur. Jij kan daar niks aan omzetten. Als Odido jou GPON levert is het GPON. Maar Odido kan natuurlijk wel later de apparatuur upgraden naar XGS-PON. Dat zie ik ze nu al doen. Dan hoeft alleen jouw ONT (het actieve kastje) nog maar vervangen te worden.
Even getest. Hier hetzelfde probleem.ivarga schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:33:
ik heb sinds kort het probleem dat filmbox niet meer werkt op mijn shield tv app en ook niet op mijn smart tv app , echter op mijn iphone krijg ik de stream wel?
Hebben meer mensen dit issue?
Groet,
Imre
Thnx voor de verificatie ! Heel bijzonder want zelfs casten vanaf de iphone werkt niet . Probleem lost zichzelf echter op want ben net als alle andere aan het kijken naar een alternatief voor Tweak
- Gratis aansluiting
- Eerste 8 maanden 30 euro per maand bij "own network". Neem aan dat Tweak overstappers daar wel onder vallen
- 72,50 euro cashback
Is dus in totaal eerste jaar 8 x 30 euro + 4 x 45 euro minus 72,50 = 347,50 euro eerste jaar. Net iets beter dan de overstap aanbieding van Odido rechtstreeks.
EDIT: klopt niet, cashback voor puur alleen internet is 36 euro. Dus dan wordt het totaalbedrag eerste jaar 384 euro. Nog steeds paar euro goedkoper dan rechtstreeks overstappen
[ Voor 17% gewijzigd door BBKing op 20-11-2023 08:54 ]
Dan kun je ook voor 37,50 naar Glasnet 1000Mb als je nu de beschikking hebt over E-Fiberdbz1985 schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:50:
Ik zit nog steeds te twijfelen met de overstap naar odido om het modem van tweak te behouden (word ik dan eigenaar van het modem?) of het apparaat van odido of wat ik in eerste instantie van plan was de nieuwste fritzbox 5690 pro zodra die te verkrijgen is.
Ik vraag me dus af of de informatie in de belletjes van Odido dat de verbinding stopt in Q1 wel correct is, of dat het een manier is om men sneller over te laten stappen.
Aanvankelijk bleek de upload gecapped op 500Mbit, maar na een berichtje in de Odido community portal is m'n ONT opnieuw aangemeld en is dat opgelost.
Het voelt overigens dat websites sinds de overgang een stuk vlotter binnenkomen dan bij Tweak.
[ Voor 10% gewijzigd door lexuzu op 20-11-2023 18:21 ]
Ik denk dat het laatste het geval is, door onzekerheid zijn mensen sneller geneigd om over te stappen.lemonhead schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:54:
Ik heb bij de Tweak klantenservice nagevraagd of het contractueel wel toegestaan is om mijn verbinding in Q1 2024 stop te zetten, terwijl ik op dat moment nog een jaarcontract zonder opzegmogelijkheid heb (van beide kanten). Hierop werd geantwoord dat er geen plannen zijn om in Q1 2024 mijn bestaande verbinding af te sluiten.
Ik vraag me dus af of de informatie in de belletjes van Odido dat de verbinding stopt in Q1 wel correct is, of dat het een manier is om men sneller over te laten stappen.
Borg plus deel maandbedrag binnen en de Zyxel die toch niet terug hoefde ligt hier nog steeds stof te vangen
Oscar Wilde
Geen telefoontjes gehad alleen 2 dagen zo'n irritante pipo aan de deur. We gaan het zien wanneer ze vanaf hun kant de boel opzeggen.
Dank voor jouw tip, ik heb precies dit ook. Maar een bericht aangemaakt op de Odido community site en nu afwachten op de resetlexuzu schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:30:
Vanmorgen is m'n Tweak verbinding overgezet naar Odido. Dat ging redelijk soepel.
Aanvankelijk bleek de upload gecapped op 500Mbit, maar na een berichtje in de Odido community portal is m'n ONT opnieuw aangemeld en is dat opgelost.
Hier (Dronten) ook het geval. Sinds een kleine 10 minuten. Ik lees op Twitter dat mensen met Freedom ook problemen ervaren.Zenix schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:04:
Bij mij ligt Tweak eruit, geen licht meer.
[ Voor 14% gewijzigd door SmoothTweaker op 20-11-2023 19:16 ]
Waar woont jouw huis?Zenix schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:04:
Bij mij ligt Tweak eruit, geen licht meer.
Bij ouders met Odido ook. Lijkt dus niet iets specifiek voor Tweak te zijn. Waarschijnlijk de wijkcentrale ofzo.SmoothTweaker schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:08:
[...]
Hier (Dronten) ook het geval. Sinds kleine 10 minuten.
[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 20-11-2023 19:11 ]
[ Voor 38% gewijzigd door SmoothTweaker op 20-11-2023 19:42 ]
https://tweakstatus.nl/incidents/313
Edit:
Hij doet het weer

[ Voor 18% gewijzigd door SkylerNL op 20-11-2023 19:42 ]
Graag gedaanSkylerNL schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:41:
Hij staat nu op de website van Tweak
https://tweakstatus.nl/incidents/313
Edit:
Hij doet het weer
Moet toch even terugkomen op dit success. Inmiddels zijn we een paar uur verder in is de upload cap op 500Mbit ineens weer teruglexuzu schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:30:
Vanmorgen is m'n Tweak verbinding overgezet naar Odido. Dat ging redelijk soepel. Op de Fritz box de LAN1 poort als WAN poort aangezet en de VLAN instelling op 300 gezet. Toen werkte het eigenlijk al meteen. De Zyxel is de doos dan ook niet uit geweest.
Het voelt overigens dat websites sinds de overgang een stuk vlotter binnenkomen dan bij Tweak.

Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.