[Tweak Glasvezel] Nieuwsgroepen permanent offline gehaald

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betonpoaltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-12-2024
Mag Tweak zonder aankondiging de news server offline halen terwijl ik nog gewoon abonnementsgelden betaal voor onder andere de nieuwsgroepen?
...
Sinds gisteren viel me op dat NZBget niet weer werkt, na Tweak hierover bevraagd te hebben, kreeg ik het volgende antwoord:

Correct! De nieuwsgroepen van Tweak zijn offline gehaald. Kortom deze functionaliteit is vanwege het stoppen van Tweak niet meer beschikbaar. Tweak streeft er naar om per zo snel mogelijk te stoppen. Heeft u al een alternatieve provider gekozen?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat ze stoppen in 2024 is toch allang bekend gemaakt? "Zonder aankondiging" lijkt me dan ook erg overdreven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:55
Gaat het om https://www.tweaknews.eu/nl/usenet-plans, als dit de juiste site is het minstens frappant te noemen dat deze diensten nog worden aangeboden. Ik zou een rekensom maken van hoeveel maanden / GB je over hebt en aangeven dat je graag dat teruggestort op je rekening wilt. Of als je nog gebruik maakt van andere diensten dat je wilt dat de tegoeden daarvoor worden gebruikt. Maar iets van compensatie lijkt me wel op zijn plaats. Ze zijn niet failliet o.i.d. dus ze kunnen voor een passende oplossing zorgen, wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:55
Ah oke, TS kan als nog vragen of ze credits kunnen omzetten als hij nog andere diensten van Tweak/Odido afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• betonpoaltie
Het gaat in mijn geval om een abonnement met
een 100MB internet aansluiting
Vaste telefoon lijn (Voip)
Nieuwsgroepen via news.tweak.nl

Het klopt dat het al even bekend is dat Tweak ophoudt. Alleen - op 10 oktober 2023 heb ik de laatste email van Tweak hierover ontvangen:
"
We willen je graag informeren dat Tweak begin 2024 ophoudt te bestaan als Internet Service Provider.

Vorig jaar zijn we gaan samenwerken met Odido. Onze volgende stap in de integratie is dat Tweak volledig opgaat in Odido en stopt als zelfstandig glasvezelmerk. Eén sterk premiummerk is waar Odido voor staat en gaat. Zo kan de dienstverlening kwalitatief hoog en goed betaalbaar blijven.
Binnenkort benaderen we je met een persoonlijk aanbod. Je hoeft nu niets te doen en jouw verbinding blijft gewoon werken.
"
Ik heb hierna geen enkele berichtgeving van Tweak gehad en de boodschap dat de boel zou blijven werken was ik blij mee - ik was ben nog steeds helemaal content met het abonnement en in afwachting van wat er zou komen.

Vandaar dus mijn opmerking "zonder aankondiging"
Ook op de Tweak site is verder niet terug te vinden wanneer ze ergens stekkers uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het antwoord van Tweak is toch heel duidelijk, in Mijn Tweak heb je een tijd kunnen aangeven of je naar Odido wil overstappen en als het goed is heb je er brieven over gehad.
Ik ben vertrokken toen Tweak met een datum kwam dat ze me naar Odido wilden overzetten wat ik absoluut niet wil al was het gratis.
Zoek dus maar een andere provider met news server en je kan Tweak natuurlijk vragen hoe lang het nog duurt.
Misschien heb je in Mijn Tweak gegevens staan die inmiddels zijn veranderd en heb je daardoor geen contact?
Zie verder in het Tweak topic waar je kan zien hoe het vertrek bij Tweak verloopt.
Traag vanwege te veel werk en/of te weinig personeel, ik krijg na 4 maanden wellicht m'n borg terug.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betonpoaltie
Bijzonder - zoals ik aangeef heb ik geen verdere communicatie mogen ontvangen sinds 10 oktober, niet via mail, niet via post; mijn gegevens zijn niet veranderd.

Maar als het bij jou wel 'netjes' gegaan is, zal ik die uitzondering wel zijn die de regel bevestigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Nieuwsgroepen zijn geen gemeengoed bij providers of hebben heel karige retentie. Je kunt dan beter een abonnement bij bijv. Eweka nemen. Zit ik al jaren bij en betaal door een kortingsactie destijds 3 euro per maand voor onbeperkte retentie en 30 connecties o.i.d.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sinds begin aug kwamen de eerste berichten al binnen dat nieuwsgroepen van ze eruit lag: maertenr in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

@betonpoaltie
Ook op de Tweak site is verder niet terug te vinden wanneer ze ergens stekkers uit trekken.
Dat weten ze bij Tweak/Odido ook niet echt. Eerste was het 'eind 2023', toen 'begin 2024', nu is het 'in 2024'.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

betonpoaltie schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:48:
Bijzonder - zoals ik aangeef heb ik geen verdere communicatie mogen ontvangen sinds 10 oktober, niet via mail, niet via post; mijn gegevens zijn niet veranderd.

Maar als het bij jou wel 'netjes' gegaan is, zal ik die uitzondering wel zijn die de regel bevestigt.
Netjes kan ik het niet noemen als je klanten oeverloos blijft bellen over een overstap terwijl ze nee zeggen.
Mijn jaarbetaling liep begin mei af dus ik kon vrijwel zonder risico (verloren maanden) weg.
Je kan je afvragen of binnenkort niet alles uitvalt omdat je het op z'n beloop laat maar daar kies je zelf voor als ik zie dat je nu opeens verrast bent door een stoppende news server.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is Tweaknews nu wel of niet offline? Ik zie wat berichten die meer over de provider gaat die bestond maar ze lijken nog steeds usenet plans aan te bieden?

edit: ah volgens de reactie van Tweak in de topicstart idd offline. Maar idd, zoals @BlacKstaR- aangeeft wel raar dat ze nog plans verkopen.
gambieter schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:41:
Dat ze stoppen in 2024 is toch allang bekend gemaakt? "Zonder aankondiging" lijkt me dan ook erg overdreven.
Nu heb ik daar maar een blockaccount, maar ze hebben daar niet over gecommuniceerd in ieder geval.

[ Voor 66% gewijzigd door Gunner op 27-08-2024 17:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@betonpoaltie ik heb je titel aangepast, zodat de verwarring met Tweak News vs. de provider Tweak wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Speedy-Andre schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:57:
Je kan je afvragen of binnenkort niet alles uitvalt omdat je het op z'n beloop laat maar daar kies je zelf voor als ik zie dat je nu opeens verrast bent door een stoppende news server.
Dat gaat inderdaad gebeuren, ze hebben het over het eind van de maand.
Ik zit in hetzelfde schuitje omdat ze dat maar kort van tevoren vertelden. Ik zat te wachten op de beloofde glasaansluiting van ODF, zodat ik kon overstappen naar odido of een andere provider op hun netwerk. ODF en de provider waar ik mij had aangemeld, Multifiber, konden ook al niet aangeven wanneer dat zou gebeuren.
Toen ik aangaf dat het nu dringend is geworden, is nog een keer aan ODF gevraagd hoe het zit. Toen zeiden ze dat het aan de VVE van mijn appartementencomplex lag. Daar navraag gedaan: ja ODF had ooit een poging gedaan, die was mislukt en ze zijn toen gestopt. Toen ze meer dan een half jaar later een nieuwe poging wilden doen, lagen de kabelgoten en doorvoerbuizen al vol met glas van KPN. De VVE ziet het niet zitten om dat (te laten) uitbreiden voor ODF.

Dus voor niets op ODF gewacht, nu moet ik naar het glas van KPN, want ze dreigen ook al met het uitzetten van het kopernetwerk. En ik kom waarschijnlijk een tijdje zonder Internet te zitten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoewel dit topic over de news server gaat die Tweak glasvezel aanbood toch maar even off-topic :P

Ik heb bij mijn vertrek een provider met overstapservice gekozen, dat betekent dat je een 4G widi ding kan krijgen mocht je glasvezel verbinding wegvallen voor je aangesloten kan worden.
Ik wilde niet naar Kpn zelf maar zag dat Solcon een leuke cashback had, hun aanbod is bijna eender als van Kpn maar ze lijken alles nog zelf te doen.
Overstappen ging niet bijzonder soepel, een overstapservice kan haperen omdat Tweak glasvezel daar niet vanzelfsprekend aan meewerkt maar ik had op papier dat het 4G ding een optie was.
Omdat ik er bij beide partijen steeds bovenop zat ging het uiteindelijk goed met een uurtje downtime.

Solcon wil best wat voor je doen maar het gaat niet vlot omdat de taken via diverse afdelingen gaan en er vaak een dag overheen gaat voor een volgend stap aan de beurt is.
Kijk dus naar een overstapservice die dit biedt, dan kan je tenminste nog iets :)

Pagina: 1