Acties:
  • 0 Henk 'm!
roT- schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:38:
@Maxwp ik snap je verhaal niet helemaal maar ik heb gewoon via efiber Tweak aangevraagd.
Vorige maand is glas naar binnen gerealiseerd en was het wachten op Tweak.. en dat verhaal kennen we inmiddels wel.
Dat klinkt als een gelukkige timing voor jou. Als je woning 2 maandjes later was gepland voor de aansluiting naar binnen, en je had besloten om voorlopig maar geen provider te kiezen, dan was de kabel dus in de stoep/bij de gevel blijven liggen.
Nu heb je de aansluiting alsnog binnen (dus geen na-aansluitingskosten en vertraging) en je kan rustig wachten tot de beschikbare providers wat duidelijker zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
RogerSch schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:47:
[...]

Houdt ons hier op de hoogte. Kun je eventueel de email tekst delen die je naar de ACM gestuurd hebt? Dan zal ik ook een email sturen. :)
Ik heb inmiddels antwoord en zoals verwacht is de omschrijving nogal vaag en weet ik niet wat ik ermee aan moet :')
Als ik het zo lees komt het gewoon neer op "vecht het maar uit met de provider".
Ik ga sowieso denk ik geen stampij maken, maar was wel gewoon benieuwd hoe de vork nu in de steel zit.
Geachte,

Hartelijk dank voor uw vraag van 26 september 2023. U schrijft dat E-Fiber in uw buurt bezig is met het aanleggen van glasvezel.U hebt een aanbieding bij Tweak gehad voor een abonnement. U wil weten of er iets aan dit aanbod veranderd nu Tweak op is gegaan in Odido.

In deze e-mail geven wij algemene informatie over uw rechten. En we vertellen wat u kunt doen.

Meer weten? Neem dan contact met ons op.

Informatie over uw rechten

Informatie voor de consument
Hebt u een overeenkomst met een bedrijf, bijvoorbeeld met een internetprovider, sportschool of een beveiligingsservice? En wordt dat bedrijf overgenomen door een ander bedrijf? Dan kan dat op twee manieren:

1. Contractsovername
Hierbij wordt alleen uw overeenkomst overgenomen door een ander bedrijf. U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. U kunt de overeenkomst dan ontbinden.

2. Bedrijfsovername
Bij een bedrijfsovername wordt het hele bedrijf overgenomen door een ander bedrijf. Voor u verandert er dan niets. Uw overeenkomst blijft hetzelfde, en u hebt dezelfde voorwaarden. Ook al is de naam van het bedrijf veranderd. Wilt u uw overeenkomst toch opzeggen? Dan kan dat vaak alleen als de overeenkomst is afgelopen. U hebt dan meestal ook een opzegtermijn. Kijk hiervoor in de algemene voorwaarden van uw overeenkomst. Het is vaak moeilijk te zeggen of een overname een contractsovername of een bedrijfsovername is. Vooral bij grote bedrijven.

Wat kunt u doen?
Twijfelt u of de overname een contractsovername of een bedrijfsovername is? Dit kan u nagaan bij de Kamer van Koophandel. En gaat u niet akkoord met de overname van uw contract?
  • Bespreek uw klacht eerst met de ondernemer. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.
  • Schrijf de ondernemer een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie:
    • dat u niet akkoord gaat met de overname van uw contract
    • dat u daarom de overeenkomst ontbindt. dat u een reactie wilt voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de ondernemer geeft moet wel redelijk zijn.
    • Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de ondernemer geen goede oplossing biedt.
  • Kijk voor voorbeeldbrieven op: www.consuwijzer.nl
  • Komt u er niet uit? En hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u deze ook inschakelen.
Is er toch sprake van een bedrijfsovername? Dan zal het bedrijf dit ook aangeven, als reactie op uw brief. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
  • Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de ondernemer is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de ondernemer rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie over De Geschillencommissie op: www.degeschillencommissie.nl
  • Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.
Klik hier voor meer informatie over glasvezel en vraagbundeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 20:34
Delph1900 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Hier Castricum en heb mij vanmorgen via de Glasnet site aangemeld voor internet only á € 37,50 p/mnd
Inmiddels ook de PDF overeenkomst met Glasnet ontvangen.

Jammer dat Tweak niet doorging maar dit is een prima alternatief.
Net een mail ontvangen om een afspraak te maken om op 10-10 de glasvezel, die nu buiten tegen de gevel aan ligt, naar binnen brengen.
Dat loopt soepel, gisteren aangemeld en een week later de kabel al naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De website van E-Fiber is denk ik aardig up to date. Tweak is inmiddels nergens meer bij E-Fiber te vinden. Kortom zoals Tweak er toen was dan kon het nog wel (liever niet want Tweak is zo goed als onzichtbaar gemaakt en Odido staat vol in de picture). Waar Tweak zou komen jammer maar helaas.

Nu is hier aardig tijdje E-Fiber beschikbaar. Afgelopen jaren zijn nieuwe bijgekomen die eerst niet op de E-Fiber website stonden. RapidXS al een tijdje (ergens sinds de komst van Freedom) en vrij recent Glasnet die had ik er niet eerder op zien staan hopelijk zijn die over een tijdje breder beschikbaar. Voelt als een mooi alternatief voor Tweak, Freedom is dat ook alleen iets aan de prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 03-10-2023 12:57 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

striner schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:50:
[...]

Ik heb inmiddels antwoord en zoals verwacht is de omschrijving nogal vaag en weet ik niet wat ik ermee aan moet :')
Als ik het zo lees komt het gewoon neer op "vecht het maar uit met de provider".
Ik ga sowieso denk ik geen stampij maken, maar was wel gewoon benieuwd hoe de vork nu in de steel zit.

[...]
Heb ook niet het idee dat ze ons issue goed begrijpen. Wij willen het contract nou juist niet ontbinden maar dat de provider zich aan hun contract houdt.

Maar het is een verloren strijd voor te weinig geld, en ik wil nu eigenlijk al helemaal niet meer met Tweak in zee, na dit akkefietje. Ze bekijken het maar. Die overname zal vast voor meer ellende gaan zorgen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:29
De aansluiting op het netwerk van E-fiber blijft gratis zolang je maar een abonnement neemt en die niet voortijdig opzegt, die bevestiging kreeg ik net van glasnet. Dus ook een internet only abo bij glasnet genomen.

Volgens e-fiber planning aansluiten in oktober, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie2005
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-04 18:52
Ook bij mijn huisadres in Limmen nu nadat ik mij aangemeld had bij glasnet ligt de glasvezel nu bij mijn voordeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:56
Tweak vervanger staat er nu ook bij in Uitgeest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjOgHt62rLtot2a-uPPemaEvG5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d6KMcja1joiWFHxhHB8WjvTK.png?f=fotoalbum_large

Bedoel de glasnet he.

[ Voor 3% gewijzigd door Centauriprime op 04-10-2023 22:23 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Bij mijn weten heeft T-mobile er eerder ook al bijgestaan, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
babbelbox schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:11:
Bij mijn weten heeft T-mobile er eerder ook al bijgestaan, maar kan het mis hebben.
Nee dat klopt
https://community.odido.n...op-e-fiber-netwerk-348451

Tweak is nu totaal verdwenen. Gelukkig komt er hier en daar een alternatief voor terug in dezelfde prijs range (Glasnet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:24
Contact gehad met glasnet en die bevestigen dat ik gewoon in Limmen glasnet mag afsluiten.
Omdat e-fiber nog niet het annuleren van Tweak geregeld heb, heb ik sowieso nog een abonnement staan volgens heb. Dus ze komen binnenkort schouwen.
Cc @Osxy
Dus volgens mij komt het helemaal goed. Dit topic kan wel vervangen worden door glasnet denk ik 🙈.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
Krilo_89 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:01:
Contact gehad met glasnet en die bevestigen dat ik gewoon in Limmen glasnet mag afsluiten.
Omdat e-fiber nog niet het annuleren van Tweak geregeld heb, heb ik sowieso nog een abonnement staan volgens heb. Dus ze komen binnenkort schouwen.
Cc @Osxy
Dus volgens mij komt het helemaal goed. Dit topic kan wel vervangen worden door glasnet denk ik 🙈.
Is er al:

[Glasnet.nl] Ervaringen? (Moerdijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
Ah. Ik zag moerdijk dus ging er vanuit dat het geen algemeen topic was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
Krilo_89 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Ah. Ik zag moerdijk dus ging er vanuit dat het geen algemeen topic was.
Moerdijk was het eerste levergebied maar er loopt daar idd een discussie om het een algemeen GLASNET topic te maken, vandaar dat Moerdijk al tussen haakjes staat. Bovendien is het ook het enige GLASNET topic wat er is dus... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-07-2024
het word aftellen nu. volgende week geen Tweak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bewolktedag schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:39:
Hier zwaai ik ze volgende maand uit, alleen hebben ze van de overstapservice van KPN de verkeerde datum doorgekregen :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 14:32
bewolktedag schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:39:
Zelf opgezegd? Contract verlopen en bericht gehad? Deal van Odido gepakt?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Csotranme schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:07:
[...]

Zelf opgezegd? Contract verlopen en bericht gehad? Deal van Odido gepakt?
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tostikop
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:34
Ik heb vandaag bij Glasnet Internet Only besteld. Had een 'bestelling' bij Tweak staan, maar die leveren dus niet meer (zoals al veelvuldig gezegd).

Kreeg bij Glasnet nog een cashback van 75,- omdat ik eerst bij Tweak had besteld: nadat de bestelling voltooid was, kreeg ik een instructie om Glasnet te bellen om een monteur in te plannen, en kon kreeg bevestigd dat ik in aanmerking kom voor de cashback. Dit was voor in de gemeente Hoeksche Waard, op de site van Glasnet staat vermeldt welke gebieden daarvoor in aanmerking komen.

Voor de duidelijkheid: ik heb dus nooit iets geleverd gekregen van Tweak, maar kreeg dus alsnog de cashback van Glasnet.

[ Voor 1% gewijzigd door tostikop op 06-10-2023 17:45 . Reden: pakketnaam Glasnet erbij vermeldt ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@tostikop Netjes dat ze dat hebben gedaan. Voor Glasnet er is nu een officieel ervaring en discussie topic, niet alleen gericht op Moerdijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zit nu nog wel te twijfelen om topic start te updaten :)
denk dat het een verloren zaak is.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Mr-D. schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:32:
Doeidido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Mr-D. schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:32:
Miss kleine poll erin verwerken :p?

Aangezien Odido al met afbreken is begonnen en klanten benaderen enzo.

Poll: Hoe lang bestaat het merk Tweak nog?

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406018&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll gesloten nu we weten dat Tweak 2024 meer verder gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door RobbyTown op 10-10-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@RobbyTown Geen https? :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Helaas ja. Maar mail de maker van het script ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:21
Centauriprime schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:32:
Tweak vervanger staat er nu ook bij in Uitgeest

[Afbeelding]

Bedoel de glasnet he.
Ik vind het echt vervelend van E Fiber telkens het aanbod veranderen! Eerst geen T mobile, nu ineens wel, Glasnet er ineens bij.

BTW ik woon ook in Uitgeest, Waldijk, ik ben nog steeds niet aangesloten, het gaat hier met echt raar, de buren zijn in Augustus aangesloten in huis, de overburen in mei al, wij nog steeds niet, en telkens word het uitgesteld, ben er echt klaar mee. Spie liet weten dat we binnen twee weken bericht krijgen van een afspraak, we zijn 4 werken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:00
Koog hier (dichtbij hockey velden) en volgende week vrijdag komen ze in huis aansluiten :)

Kon nog steeds geen glasnet kiezen dus ben gesettled op Freedom... kan over een jaartje altijd wel weer switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Vildhjarta schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar.
Ben naar KPN gegaan (semi vast IP en IPV6). Maar ik denk dat de rest ook heel snel gaat veranderen. Nieuwe gebieden word geen apparatuur meer geplaatst en ze pushen om naar O... over te stappen. Dus de timer loopt. Ik verwacht deze week nog wel een andere aankondiging dat ze stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-04 11:39

Tmr

spijkerhoofd schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Ik vind het echt vervelend van E Fiber telkens het aanbod veranderen! Eerst geen T mobile, nu ineens wel, Glasnet er ineens bij.

BTW ik woon ook in Uitgeest, Waldijk, ik ben nog steeds niet aangesloten, het gaat hier met echt raar, de buren zijn in Augustus aangesloten in huis, de overburen in mei al, wij nog steeds niet, en telkens word het uitgesteld, ben er echt klaar mee. Spie liet weten dat we binnen twee weken bericht krijgen van een afspraak, we zijn 4 werken verder.
Ook Waldijk hier (dag buurman), al in augustus aangesloten (had de afspraak verzet ivm vakantie, dus kwamen ze ineens langs op een andere dag - ik was gelukkig thuis). Maar dus geen Tweak. Postcode check via de site van Glasnet meldde "niet beschikbaar", maar ik zie hem inderdaad nu ook op de site van e-fiber staan, nice!

Jammer dat er elke aanbieder er altijd een router bij doet. Ik had bij Tweak enkel de mediaconverter besteld (inprikken in de Deco Mesh), maar dan toch maar met een extra stap ertussen. Maar het lijkt er op dat ik ook eigen apparatoor kan gebruiken (volgens mij is het dit apparaatje? https://www.tp-link.com/n...working/accessory/mc220l/)

[ Voor 3% gewijzigd door Tmr op 09-10-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbyTown schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Miss kleine poll erin verwerken :p?

Aangezien Odido al met afbreken is begonnen en klanten benaderen enzo.

Poll: Hoe lang bestaat het merk Tweak nog?
Minder dan een jaar
Ongeveer nog 1 jaar
Ongeveer nog 2 jaar
Ongeveer nog 3 jaar
Ongeveer nog 4 jaar
5 jaar of langer
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik geef het tot eind dit jaar (of zelfs eerder dan dat), met de snelheid en agressiviteit waarop ze alles afbreken, stopzetten, etc. (klanten stalken over te stappen op Odido, geen nieuwe aansluitingen via Cambrium meer bij Freedom, etc. ) Verbaast me eerlijk gezegd dat ze uberhaupt nog steeds (in bestaande gebieden) wel een aanbod doen nav postcodecheck.

En ik houd zelf nog steeds m'n hart vast wat er gaat gebeuren met mijn bestaande Freedom via Cambrium aansluiting. Ik zie het nog zo gebeuren dat op een gegeven moment de Cambrium apparatuur uit de PoP's wordt getrokken en dat er niemand aan denkt dat er voor een reseller nog aansluitingen actief zijn (heb van Freedom verder ook nog niets vernomen over het weg vallen van een belangrijke speler als het om "onafhankelijk van KPN" internet gaat).

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 09-10-2023 13:36 ]

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:49
Tmr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:33:
Maar het lijkt er op dat ik ook eigen apparatoor kan gebruiken (volgens mij is het dit apparaatje? https://www.tp-link.com/n...working/accessory/mc220l/)
Dat is inderdaad de mediaconverter die ik in 2019 ook gekregen heb. De SFP die er aan de glaskant ingaat zou het in je eigen apparatuur ook moeten doen, mits die niet te kieskeurig is; het is een gewone 1000BASE-BX-U SFP. Hier werkt het prima met een Mikrotik CCR1036-8G-2S+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Laatst online: 09-04 11:39

Tmr

mbovenka schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:01:
Dat is inderdaad de mediaconverter die ik in 2019 ook gekregen heb. De SFP die er aan de glaskant ingaat zou het in je eigen apparatuur ook moeten doen, mits die niet te kieskeurig is; het is een gewone 1000BASE-BX-U SFP. Hier werkt het prima met een Mikrotik CCR1036-8G-2S+.
Ik zie dat ze deze bij glasnet ook meesturen als je geen router kiest (https://www.glasnet.nl/eigenmodem.html). Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 16:09
eymey schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Ik geef het tot eind dit jaar (of zelfs eerder dan dat), met de snelheid en agressiviteit waarop ze alles afbreken, stopzetten, etc. (klanten stalken over te stappen op Odido, geen nieuwe aansluitingen via Cambrium meer bij Freedom, etc. ) Verbaast me eerlijk gezegd dat ze uberhaupt nog steeds (in bestaande gebieden) wel een aanbod doen nav postcodecheck.

En ik houd zelf nog steeds m'n hart vast wat er gaat gebeuren met mijn bestaande Freedom via Cambrium aansluiting. Ik zie het nog zo gebeuren dat op een gegeven moment de Cambrium apparatuur uit de PoP's wordt getrokken en dat er niemand aan denkt dat er voor een reseller nog aansluitingen actief zijn (heb van Freedom verder ook nog niets vernomen over het weg vallen van een belangrijke speler als het om "onafhankelijk van KPN" internet gaat).
Ik ga ervan uit dat Freedom dit volgt/regelt en dat we naar fibercrew gemigreerd worden. Keuze voor Freedom om het te regelen of het "in gebreke" traject te volgen, dat laatste lijkt me geen goede keuze als je het beste ISP label wil houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vanmorgen overgezet naar Odido. Geen enkel probleem downtime ongeveer twee uur. Alleen jammer dat de monteur een voeding er uit getrokken van een rapsberry pi waardoor dhcp stuk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

TrailBlazer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:46:
Vanmorgen overgezet naar Odido. Geen enkel probleem downtime ongeveer twee uur. Alleen jammer dat de monteur een voeding er uit getrokken van een rapsberry pi waardoor dhcp stuk was.
Helaas te vroeg gejuicht sinds een uurtje is mijn internet dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Iets met 14 dagen bedenktijd ;)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02 00:06
Ik weet dat tv soms een dingetje was met Tweak (klachten) maar ik heb alleen internet en persoonlijk nog nooit echt problemen gehad (uurtje eruit hier en daar, maar zelden).

Dan had ik met T-Mobile toch echt veel slechtere ervaringen. Waar ik bij Tweak nu kan spelen met ipv6 is Odido er niet bij. Vraag me af of ze dan ook ipv6 de nek om gaan draaien zodra het merk Tweak eruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 12:00
Hier toch ingegaan op het aanbod van Odido voor eerste 10 maanden voor €25. Over een jaar kijken welk aanbieders tegen die tijd een scherp aanbod hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

RobbyTown schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:19:
Iets met 14 dagen bedenktijd ;)....
Dan was die monteur te vroeg, ik denk niet dat het zo werkt :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Tweak gaat op in Odido en stopt begin 2024

Vorig jaar zijn we gaan samenwerken met Odido.
Net als Tweak daagt Odido de markt graag uit.
Door supersnel internet zonder beperkingen te leveren bijvoorbeeld. In 2024 gaat Tweak volledig op in Odido en stopt Tweak als zelfstandig glasvezelmerk. Eén sterk premiummerk is waar Odido voor staat en gaat.

Vandaar dat ik het over een week had.

[ Voor 5% gewijzigd door bewolktedag op 10-10-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Laatst online: 02-05 20:34
bewolktedag schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:07:

Vorig jaar zijn we gaan samenwerken met Odido.
Net als Tweak daagt Odido de markt graag uit.
Door supersnel internet zonder beperkingen te leveren bijvoorbeeld. In 2024 gaat Tweak volledig op in Odido en stopt Tweak als zelfstandig glasvezelmerk. Eén sterk premiummerk is waar Odido voor staat en gaat.

Vandaar dat ik het over een week had.
Bron: https://www.tweak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:32
Nu ook een Tweakers artikel: nieuws: Odido stopt begin 2024 met Tweak

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er staat in het artikel dat bestaande Tweak klanten straks over moeten stappen naar een andere provider als ze niet naar Odido willen, dat zie ik niet op de hoofdpagina van Tweak staan en lijkt me juridisch niet mogelijk.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:25:
Er staat in het artikel dat bestaande Tweak klanten straks over moeten stappen naar een andere provider als ze niet naar Odido willen, dat zie ik niet op de hoofdpagina van Tweak staan en lijkt me juridisch niet mogelijk.
Ja ik betaal per jaar dus ik ben benieuwd hoe ze dit gaan doen met de huidige contracten... en door een verhuizing lopen mijn tv en internetcontracten niet synchroon.

[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 10-10-2023 10:32 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 17:19
Speedy-Andre schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:25:
We hebben allemaal maximaal een jaarcontract (toch?). Ze kunnen er gewoon voor kiezen niet te verlengen, dan zijn ze over een jaar van alle oude abonnementen af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 12:00
Toch een vreemde gang van zaken om bestaande klanten aan te houden.... meestal doen ze daar toch meer hun best voor.... ik vind het bijzonder verlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nixo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:42:
Toch een vreemde gang van zaken om bestaande klanten aan te houden.... meestal doen ze daar toch meer hun best voor.... ik vind het bijzonder verlopen....
Ja ik heb 1 belletje gehad.. toen ik aangaf dat die actie de eerste 10 maanden leuk is, maar dat ik daarna 70 euro ga betalen waar ik nu 50 euro per maand betaal was de mevrouw aan de andere kant van de lijn erg stil.. Gok dat ze daarom Tweak eruit gooien, te weinig mensen die willen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-04 01:10
DrBreakalot schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

We hebben allemaal maximaal een jaarcontract (toch?). Ze kunnen er gewoon voor kiezen niet te verlengen, dan zijn ze over een jaar van alle oude abonnementen af
Fijn, mijn contract verloopt voor mij al over 8 dagen. Moet toch maar even iets snel regelen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Goh. Tweak stopt.

Wat verrassend.

/s

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 10:00

The_Worst

Unox

SmurfLink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

Ja ik betaal per jaar dus ik ben benieuwd hoe ze dit gaan doen met de huidige contracten... en door een verhuizing lopen mijn tv en internetcontracten niet synchroon.
Staat op de voorpagina van Tweak:
Hoe zit het met de terugbetaling van mijn lopende jaarbetaling?

De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Laatst online: 13:20
Ook fijn dat ze nu nog maar 8 maanden korting aanbieden (wat iedereen krijgt die een aansluiting bij Odido neemt), ook als je de link uit de eerdere mail met het aanbod voor 10 maanden korting volgt.

Ben ook wel benieuwd of ze nu volgende maand mijn jaarbetaling even gaan incasseren en ik er dan begin volgend jaar achteraan mag om de rest van het geld terug te krijgen.

Communicatie is nul komma nul, blijkbaar is het belangrijker om het nieuws te 'spinnen' dan om de klanten te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Makster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:05:
Ook fijn dat ze nu nog maar 8 maanden korting aanbieden (wat iedereen krijgt die een aansluiting bij Odido neemt), ook als je de link uit de eerdere mail met het aanbod voor 10 maanden korting volgt.

Ben ook wel benieuwd of ze nu volgende maand mijn jaarbetaling even gaan incasseren en ik er dan begin volgend jaar achteraan mag om de rest van het geld terug te krijgen.

Communicatie is nul komma nul, blijkbaar is het belangrijker om het nieuws te 'spinnen' dan om de klanten te informeren.
Nu doe je net alsof de communicatie bij Tweak altijd al zo goed was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:17
Ik zie eigenlijk nergens dat Tweak helemaal stopt met de dienstverlening.
Op de website staat:
Wat gebeurt er als ik nu niet op het aanbod inga?
Niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft gewoon werken tot je een keuze hebt gemaakt.
Voorlopig laat ik het dus maar op het beloop gaan en dan hoor ik vanzelf wel wanneer de dienstverlening stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

De ruim 20.000 bestaande Tweak-klanten krijgen een aanbod voor een Odido-abonnement, of moeten overstappen naar een andere provider.
Ergens in de eerste maanden van 2024 dus. ;)

Freedom zou erg mooi zijn geweest maar ik heb alleen de keuze uit belichting door KPN en 71 euro vind ik vooralsnog veels te gortig. Zoals het er nu uit ziet ga ik naar KPN want een vast IP en ipv6 zijn wel een vereiste.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het viel natuurlijk te verwachten dat Tweak geen lang leven meer in het vizier had na de overname, helaas.

Toch de knoop maar doorgehakt en een Freedom verbinding aangevraagd welke begin November opgeleverd zal worden. Op een paar dagen na zo'n 8 jaar klant geweest van Tweak. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
The_Worst schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

... Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.
Wat dus betekent dat als je pas 10 of 11 maanden gebruikt hebt je niks terug krijgt. Uit coulance zou het wel netjes zijn als ze het omdraaien en dan tot max €440,- terug betalen. (Hun voorbeeld van 5 maanden gebruik dus 7 maanden terug betalen: 7*€44 = €308,- terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
The_Worst schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

[...]
Nou top, mijn abonnement loopt vanaf mei, dus dan krijg ik als het even tegenzit precies niets meer terug..

Denk dat het bij mij tussen KPN en Freedom Internet zal gaan. Freedom heeft ook Canal Digitaal en daar was ik best tevreden over, krijg korting als ik m'n Tweak modem behoud dus dat is ook wel interessant. KPN heeft groter aanbod, nieuwe xpedia box met wifi 6, maar is wel flink duurder (77,99 versus 67 bij Freedom, versus 50 bij Tweak nu :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb de knoop maar alvast doorgehakt.

Ik vertrek over 2 maanden naar KPN. Gezien ik daar al een mobiel abonnement heb krijg ik daar extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02 00:06
Kreeg 2 minuten geleden de mail.

Had gedacht dat het nog een jaar of zo zou duren maar nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou de compleet nietszeggende mail is dan eindelijk daar. Ruim op tijd. En staat nog niets in over wanneer dit gaat gebeuren en hoe en wat. Top..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:37
Bedankt Odido… jullie hebben weer een klant minder na overname.

Momenteel internet only bij Tweak, al een aantal jaar maar ik wil een vast IP en eigen apparatuur blijven gebruiken voor een schappelijke prijs maar dat biedt de nieuwe eigenaar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Net de mail ook gehad. Even gezocht, mijn abo loopt nog tot begin december. Dat was toch een moment om alle aanbiedingen weer eens tegen elkaar af te wegen.

Daar nemen we Odido ook in mee. Ik ben prima tevreden over Tweak, maar dat was ik voorheen ook over Ziggo.

Zoals ik op de frontpage ook schreef. Ik ben een simpele consument. Internet is voor mij net als gas, elektra of een mobiel abonnement iets waarbij ik jaarlijks overstap als er een goed aanbod is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 16:28

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Weet iemand nog een goed glasvezel alternatief voor Tweak in Leeuwarden?

Volgens mij is er niet heel veel keus

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 10:38
I_stealth_I schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:29:

Ik luister even mee naar de suggesties.

Damn, we hadden het met Tweak nou juist zo goed in Leeuwarden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hahahahahahahahahahaha.

Krijg de mail dus ook.
Terwijl ze me enkele weken geleden gezegd hebben dat ze me helemaal niet meer gaan aansluiten (de kabel moet nog tot in huis aangesloten worden).

Wat gaan ze me dan voor aanbod doen??? |:(

Wat een faal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
'Begin 2024' lekker vaag ook weer. Ik ga denk ik maar over op KPN binnenkort.

Is iemand al vroeger overgestapt die nog bezig was met een vooruitbetaald jaarcontract?
Moet je deze eerst uitdienen of kun je er nu al vanaf als je naar een andere provider als Odido gaat? Met restitutie van de maanden die vooruitbetaald zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 16:22
Sinds april aangesloten via e-fiber op Tweak. Hierbij een fritzbox modem gekregen en € 25,- borg voor betaald. Zou je dit kunnen meenemen naar bijvoorbeeld Glasnet? Krijg je alleen de borg niet terug, maar ja... voor € 25,- heb je geen nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-04 22:33
I_stealth_I schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:29:

Zit zelf ook te twijfelen. Kan niet echt op goede alternatieven komen voor Leeuwarden. Denk dat ik de stap naar KPN ga maken. Vrijdag zouden ze het internet komen aansluiten op mijn nieuwe adres maar denk dat ik toch even ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 08:53
Toevallig net vorige week de overgang naar Odido in gang gezet want ik voelde dit sowieso al aankomen ;)

Voordeel is dat ik straks minder kwijt ben omdat we al een mobiel abonnement hebben. Ook minder ESPN zenders dat wel, is een nadeel, maar goed dat bespaart ook weer geld bij het nieuwe abbo.

[ Voor 48% gewijzigd door Rammstein op 10-10-2023 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Jack Desere schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:58:
Sinds april aangesloten via e-fiber op Tweak. Hierbij een fritzbox modem gekregen en € 25,- borg voor betaald. Zou je dit kunnen meenemen naar bijvoorbeeld Glasnet? Krijg je alleen de borg niet terug, maar ja... voor € 25,- heb je geen nieuw modem.
Even uit mijn hoofd gaat dat niet werken aangezien Tweak AON doet en vrijwel alle andere glasvezel boeren doen GPON.
Als je die fritzbox aansluit heeft de hele straat geen internet meer :+

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:13

tismij

???

Is er een andere aanbieder die directe aansluiting zonder modem aanbied?
Net zoals de mediaconverter bedoel ik, heb nu mij udm pro direct daaraan hangen en bevalt prima.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Tussen al het Odido-geweld door is mijn normaal altijd zo stabiele Tweak verbinding tijdens mijn vakantie verbroken. Ik kwam gisteren laat thuis en geen internet. Alles reset, nog steeds geen verbinding. Ik heb Tweak vanmorgen een berichtje gestuurd, maar nog steeds geen reactie.

Ik heb Internet Only en heb achter de mediaconverter een Ubiquiti USG hangen. Daar lijkt alles ok te zijn (maar ik ben geen expert). Op de mediaconverter branden 3 lampjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3AwCxFdNb-iOPZBrmWtCST2oNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixteN7L0vcvMrzkVuJw4oOCK.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand of dit bij Tweak of bij mij ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43

de Peer

under peer review

tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:05:
Net zoals de mediaconverter bedoel ik, heb nu mij udm pro direct daaraan hangen en bevalt prima.
bij allemaal toch? Wettelijk verplicht tegenwoordig?
Kan bij Odido ook gewoon.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:18
Csotranme schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Even uit mijn hoofd gaat dat niet werken aangezien Tweak AON doet en vrijwel alle andere glasvezel boeren doen GPON.
Als je die fritzbox aansluit heeft de hele straat geen internet meer :+
Hun AON Fritzbox kun je ook zo instellen dat LAN1 als WAN fungeert. Laat de nieuwe provider gewoon hun ONT plaatsen (bij Odido is dat een Huawei ding met één LAN aansluiting) en verbindt die met ethernet aan de bestaande Fritzbox. Voor die 25 euro ga je geen betere router vinden nee :) . Vaste lijn eventueel bij cheapconnect en je komt een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Andros schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Hun AON Fritzbox kun je ook zo instellen dat LAN1 als WAN fungeert. Laat de nieuwe provider gewoon hun ONT plaatsen (bij Odido is dat een Huawei ding met één LAN aansluiting) en verbindt die met ethernet aan de bestaande Fritzbox. Voor die 25 euro ga je geen betere router vinden nee :) . Vaste lijn eventueel bij cheapconnect en je komt een heel eind.
Ah daar had ik nog niet aan gedacht, dat is natuurlijk ook een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

de Peer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Had van Odido begrepen dat er een modem tussen moet, sowieso geen optie want ze zijn veel duurder en hebben zo te lezen geen vast IP.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Had van Odido begrepen dat er een modem tussen moet, sowieso geen optie want ze zijn veel duurder en hebben zo te lezen geen vast IP.
op hun website bij de FAQ staat gewoon dat je eigen apparatuur kunt gebruiken.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

de Peer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

Inderdaad wel mogelijk zie ik, ga maar eens zoetjes aan kijken wat allemaal kan dan.
Nog tot ergens volgend jaar tijd dat scheelt.
Glasnet is wel interessant, heb echt alleen internet nodig met een vast ip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 10:18
Zit niet echt op migratie te wachten maar het is helaas niet anders. In mijn setup maak ik gebruik van een SFP module die ik rechtstreeks heb aangesloten op mijn Mikrotik router en maak gebruik van Tweak News en een eigen domein met mail en een paar aliassen voor mijn server thuis (home assistant, vpn).

Zijn er al ervaringen op de bovenstaande onderwerpen?
  • Kan ik mijn Mikrotik router met SFP blijven gebruiken en wat zijn de configuratie verschillen?
  • Hoe dynamisch is het IP nummer? Bij Tweak is deze redelijk stabiel.
  • Klopt het dat VOIP op eigen router niet te gebruiken is?
  • Aparte News provider?
  • Domein apart registreren (inclusief mail)?

[ Voor 5% gewijzigd door Lasoul op 10-10-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:56
tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Inderdaad wel mogelijk zie ik, ga maar eens zoetjes aan kijken wat allemaal kan dan.
Hebben ze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttrnXqN_UEmIeo1zAwEXUNYqmbE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hyH4ah4t2Kn8mkX0JGf1QLdO.png?f=user_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Laatst online: 13:33
Lasoul schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:02:
Zit niet echt op migratie te wachten maar het is helaas niet anders. In mijn setup maak ik gebruik van een SFP module die ik rechtstreeks heb aangesloten op mijn Mikrotik router en maak gebruik van Tweak News en een eigen domein met mail en een paar aliassen voor mijn server thuis (home assistant, vpn).

Zijn er al ervaringen op de bovenstaande onderwerpen?
  • Kan ik mijn Mikrotik router met SFP blijven gebruiken en wat zijn de configuratie verschillen?
  • Hoe dynamisch is het IP nummer? Bij Tweak is deze redelijk stabiel.
  • Klopt het dat VOIP op eigen router niet te gebruiken is?
  • Aparte News provider?
  • Domein apart registreren (inclusief mail)?
Glasnet werkt via AON, dat betekend dat je je eigen router via glas kan aansluiten zoals je nu ook doet bij Tweak.
Het IP adres is vast toegekend aan jou als gebruiker.
Het is mogenlijk om VoIP te bestellen, Dit moet even via de helpdesk en alleen voor gebruikers die weten wat SIP is en hoe je het kan gebruiken.
News provider en mail diensten worden niet geleverd door Glasnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 10:18
aartvg schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Glasnet werkt via AON, dat betekend dat je je eigen router via glas kan aansluiten zoals je nu ook doet bij Tweak.
Het IP adres is vast toegekend aan jou als gebruiker.
Het is mogenlijk om VoIP te bestellen, Dit moet even via de helpdesk en alleen voor gebruikers die weten wat SIP is en hoe je het kan gebruiken.
News provider en mail diensten worden niet geleverd door Glasnet
Glasnet is niet leverbaar op mijn adres.
Freedom is erg duur op mijn adres
Alternatief is meegaan met Odido (met aanbieding) of eventueel KPN.
Ik was nu vooral even aan het kijken naar de (on)mogelijkheden van Odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

en ipv6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Tot mijn grote schande heb ik me nog steeds niet verdiept in ipv6 dus gebruik het nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalikatief
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:03
Ugh. Ik ga hard moeten zoeken naar een vervanger, want ik heb het niet op die alles-onder-een-kap aanbiedingen, en al helemaal niet wanneer het me op deze manier door de strot wordt geduwd.

Daarnaast zijn Tweak en Odido het niet met elkaar eens; de eerste zegt op de website dat oud-klanten 8 maanden €30 betalen, terwijl de samenstel pagina zegt dat het NA 10 maanden 45 wordt. Verschilt dus leuk en wekt ook al weinig vertrouwen op, en dan heb ik het nog niet over de DNS huishouding incl. reverse dns en zelf-gehoste mailserver die ik over moet zetten...

Ik ben ruim 10 jaar een blije klant van Tweak geweest omdat ze me exact aanboden wat ik wilde, maar ja... het moest zo nodig verkocht worden. Afgezien van de tijdelijke lonkkorting wordt de permanente prijs die ik ga betalen dus €8 meer per maand als ik bij Odido blijf... en bij Freedom zou dat zelfs €14 meer per maand worden.

(Met een oud contract zat ik op een redelijk goedkope prijs, dus ik mag niet te veel klagen en had wel verwacht dat het een keer inflatie-gecorrigeerd zou gaan worden.. maar prijs / verplichtingen omhoog terwijl de enige paar diensten die ik wil naar verluid minder of niks worden is een erg zure appel waar ze van mij geen goodwill over krijgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:05:
Hier precies dezelfde setup en wil eigenlijk niet dat er iets veranderd.
de Peer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

tismij schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

de Peer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

Heb totaal geen behoefte aan een (extra) modem/router van hun. Alles is hier mooi weggewerkt in een Rack in de meterkast.

Waar ga je dat verschil in Vast IP eigenlijk precies merken? Heb hier o.a. een Synology NAS staan en door het hele huis bijna alle apparatuur bekabeld met internet verbonden (Ubiquiti AP's en Cameras, Hue Bridge en Hue Lampen, Mac's, Apple TV's, PS5's etc.)
TrailBlazer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:46:
Waarom komt er een monteur langs en wat komt die doen als je al een werkende verbinding had van Tweak?

Mijn jaar contract loopt eigenlijk nog tot Juni 2024, blijft tot die tijd wel gewoon alles actief of trekken ze echt begin van 2024 de stekker er uit?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Greatsword schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:18:
[...]

Hier precies dezelfde setup en wil eigenlijk niet dat er iets veranderd.

[...]

[...]

[...]

Heb totaal geen behoefte aan een (extra) modem/router van hun. Alles is hier mooi weggewerkt in een Rack in de meterkast.

Waar ga je dat verschil in Vast IP eigenlijk precies merken? Heb hier o.a. een Synology NAS staan en door het hele huis bijna alle apparatuur bekabeld met internet verbonden (Ubiquiti AP's en Cameras, Hue Bridge en Hue Lampen, Mac's, Apple TV's, PS5's etc.)

[...]

Waarom komt er een monteur langs en wat komt die doen als je al een werkende verbinding had van Tweak?

Mijn jaar contract loopt eigenlijk nog tot Juni 2024, blijft tot die tijd wel gewoon alles actief of trekken ze echt begin van 2024 de stekker er uit?
In de centrale wordt de fiber op de apparatuur van Odido gezet en ik kreeg een extra media convertor en een nieuwe zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Hier in Almere ook de mail gehad over Tweak > Odido.

Sterk aan het kijken naar wat de beste optie is met;
- Statisch IP
- Eigen apparatuur
- Vriendelijke prijs

De Tweak-prijs ga je denk ik nergens meer vinden. Odido komt voor mij vooralsnog het meest voordelig uit de bus, maar de manier waarop dit is gecommuniceerd en het gebrek aan duidelijkheid laat me ook een overstap naar KPN overwegen. Principeding.

Ik wacht nog even af tot Black Friday. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
JW020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:53:
Sterk aan het kijken naar wat de beste optie is met;
- Statisch IP
- Eigen apparatuur
- Vriendelijke prijs

De Tweak-prijs ga je denk ik nergens meer vinden.
Bij Freedom (FiberCrew belichting) betaal je voor internet-only €49 per maand. Bij Tweak betaal ik €41, dus dat valt nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Bestaande klanten van het bedrijf zullen overgezet worden naar Odido en zullen tijdig individueel geïnformeerd worden over wanneer de omzetting plaats zal vinden en wat dit voor hen betekent. Nieuwe klanten kunnen vanaf vandaag direct terecht bij Odido om glasvezelinternet af te nemen. Tweak is gevestigd in Almere en heeft ruim 20 mensen in dienst

bron

https://mediamagazine.nl/...en-gaat-verder-als-odido/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Breekt Tweak nu eigenlijk ook de jaarbetaling open als je niets doet? Of wordt die alleen opengebroken als je zelf besluit weg te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:52
Greatsword schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Vast IP ga je merken als je nu diensten thuis draait die je van buiten je huis wil bereiken. Daarvoor ga je naar je IP adres (eventueel via een hostname waarvan de DNS verwijst naar je IP adres) om bij je router thuis aan te kloppen. Als die router spontaan een ander IP adres krijgt weet je dus niet meer hoe je je router kan bereiken als je niet thuis bent.
Daar zijn wel weer oplossingen voor te bedenken met Dynamische DNS diensten enzo, maar heel handig is het niet. Zeker niet als je ook nog dingen als email host vanaf je thuis verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hathi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:25:
[...]

Vast IP ga je merken als je nu diensten thuis draait die je van buiten je huis wil bereiken. Daarvoor ga je naar je IP adres (eventueel via een hostname waarvan de DNS verwijst naar je IP adres) om bij je router thuis aan te kloppen. Als die router spontaan een ander IP adres krijgt weet je dus niet meer hoe je je router kan bereiken als je niet thuis bent.
Daar zijn wel weer oplossingen voor te bedenken met Dynamische DNS diensten enzo, maar heel handig is het niet. Zeker niet als je ook nog dingen als email host vanaf je thuis verbinding.
Ik heb veel apparatuur ook een vast ip adres toegekend in de router voor o.a. de Synology Nas, de Mac voor bijvoorbeeld Plex enz.

Verder hebben veel apparaten ook gewoon accounts en Apps om ze van buitenshuis te kunnen bedienen. Voorbeeld Protect van Ubiquiti voor de camera's, Hue voor de lampen, Synology met Quickconnect.

Wil je dan zeggen dat ondanks het feit dat deze apps verbonden zijn met het internet en ingelogd zijn met de desbetreffende accounts het nog steeds mogelijk is dat ik ze dan ineens niet meer kan benaderen als ik geen Vast Ip meer heb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Hathi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:25:
[...]

en als je thuiswerkt en alleen op sommige machines kunt werken met whitelisting van je IP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
de Peer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:14:
Breekt Tweak nu eigenlijk ook de jaarbetaling open als je niets doet? Of wordt die alleen opengebroken als je zelf besluit weg te gaan?
De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:42
Andros schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:29:
[...]
bij Odido is dat een Huawei ding met één LAN aansluiting
Netwerkspul van Huawei. Word ik niet echt enthousiast van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:52
Greatsword schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:42:
[...]
Ik heb veel apparatuur ook een vast ip adres toegekend in de router voor o.a. de Synology Nas, de Mac voor bijvoorbeeld Plex enz.

Verder hebben veel apparaten ook gewoon accounts en Apps om ze van buitenshuis te kunnen bedienen. Voorbeeld Protect van Ubiquiti voor de camera's, Hue voor de lampen, Synology met Quickconnect.

Wil je dan zeggen dat ondanks het feit dat deze apps verbonden zijn met het internet en ingelogd zijn met de desbetreffende accounts het nog steeds mogelijk is dat ik ze dan ineens niet meer kan benaderen als ik geen Vast Ip meer heb?
Dat vaste IP die je in je router hebt toegekend aan die apparaten is het interne IP dat alleen binnen jouw thuis netwerk gebruikt wordt. Dat staat los van het externe IP dat je van je provider 'krijgt'.

Die diensten die je noemt zullen daar geen last van hebben. Die apparaten in jouw huis maken dus verbinding met de server van zo'n dienst via jouw account en zorgen er op die manier voor dat jij ze van buiten je huis kan bereiken, via jouw account. De verbinding wordt dus in eerste instantie opgezet vanaf jouw huis naar de servers van die partijen. De servers van die partijen hebben wel een vast IP, dus jij maakt daar verbinding mee als je niet thuis bent (waarschijnlijk via een app ofzo die ze aanbieden) en gaat dan via die weg naar de lampen, camera's etc. thuis.
Dus in jouw geval zou zo'n vast IP niet uitmaken waarschijnlijk. Veel tweakers hier willen echter niet afhankelijk zijn van zo'n dienst van een externe partij en gewoon rechtstreeks met hun thuis router verbinden en dan heb je dus wel een vast IP nodig.
Heb je nu Tweak? Heb je dan überhaupt een vast IP aangevraagd bij ze? Standaard is het IP dat je van ze krijgt voor zover ik weet namelijk wel dynamisch en zou dus kunnen wijzigen (gebeurt niet snel, maar kan wel gebeuren). Pas als je het MAC adres van je router hebt doorgegeven aan Tweak maken zij een DHCP reservering voor je zodat je altijd hetzelfde IP krijgt.
Dus als je dat niet gedaan hebt kan je er vrij zeker van zijn dat je niet per se een vast IP nodig hebt als je wil kunnen blijven doen wat je nu ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Hathi Bedankt voor je uitgebreide uitleg/toelichting.

Heb nu inderdaad Tweak, nooit een vast IP aangevraagd, ook nooit het Mac adres van mijn UDM Pro aan ze doorgegeven. Het zou zomaar dus kunnen dat ik al die tijd al een statisch IP heb en alles werkt in ieder geval perfect (ook buitenshuis).

Als ik kijk naar het aanbod op mijn postcode (i.c.m. klantenvoodeel mobiel) zou ik van 1x per jaar 410,- over moeten naar:
  • 10 maanden 30,-
  • 2 maanden 45,-
  • Totaal 390,-
Daar zal dan uiteraard nog een inflatiecorrectie overheen gaan, dus onder aan de steep waarschijnlijk iets meer voor het eerste jaar.

Ik wacht nog even af, ben benieuwd naar de praktijk ervaringen straks hier qua overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:04
Demon > TweakDSL, dat zijn al heel wat jaartjes klant, incl TweakNews met fatsoenlijke retentie.
Nu dus op zoek naar nieuwe vrienden :/

Naast glasvezel zelf, wat zijn vergelijkbare usenet alternatieven?
Pagina: 1 ... 90 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.