"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Vraagje. Heb jij je ergens destijds ingeschreven ofzo want hoe weet Glasnet dat jij een Tweak klant bent? zie het al dat komt pas bij pc check haha. Toffe actieNixo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:11:
Hehe slimme jongens bij Glasnet:
Beste klant van Tweak,
stap nu over naar Glasnet en ontvang 75 euro korting!
Actievoorwaarden:
Bestel je internetverbinding tussen 26 september 2023 en 31 oktober 2023
Deze aanbieding is van toepassing op reeds aangesloten klanten van Tweak
Activeer de verbinding voor 31 december 2023
Gebruik de overstapservice om bij Tweak op te zeggen
Je ontvangt de 75 euro als cashback op je eerste factu(u)r(en)
Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen
Lijkt voor nu de goedkoopste optie voor internet only+huur modem voor €40.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 27-09-2023 22:03 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Heb mail wisseling met tweak gehad en volgens de reactie leveren ze niets als je niets doet.blottle schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:27:
Hier ook bericht gehad dat Tweak wordt overgenomen door Odido en of ik wil overstappen. Er ligt nog geen kabel in mijn tuin of in de meterkast (E-fiber en Hoeksche Waard). Wel bericht gehad dat er iemand zou komen schouwen (nog niemand gezien). Ik lees ook niet dat als ik niks doe ik geen aansluiting krijg. In de mail staat het het leveren van glasvezel door Odido wordt overgenomen. Niet het leveren van internet. (Glasvezel zijn de kabels, internet is het product (net als een netbeheerder en energieleverancier)). Dus ik verwacht dat Odido de aansluiting oplevert en dat dan het internet gewoon via Tweak en destijds afgesproken contract gaat als ik niks doe.
[...]
Ik wacht voorlopig gewoon af. Heb nog gewoon KPN glasvezel tot mei volgend jaar, dus het heeft ook nog niet echt haast.
Dat staat er niet. Althans, "dat je er iets voor moet doen", slaat m.i. op de zin daarvoor, als je het Odido speciaal aanbod wil gebruiken. Als je niks doet zou ik verwachten dat Odido iets met Tweak vergelijkbaars of beter levert, voor de kosten die je bij Tweak zou hebben. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen. De toekomst gaat uitwijzen of dit "slimme" marketing is om klanten die zekerheid willen over de streep te trekken, of dat je dan straks wel glasvezel hebt, maar geen internet.Robbiedobbie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:07:
Ze zeggen zelf al, je moet er wel iets voor doen (namelijk, een nieuw contract aangaan met odido). Als je niets doet heb je geen contract meer, en zul je gewoonweg geen internet via glasvezel ontvangen.
Ik heb makkelijker praten. Ben al langer Tweak klant, dus zit in een net ander schuitje. Heb een jaar vooruit betaald en verwacht tot de volgende verlenging geen wijziging. Vanaf die verlenging zou ik vast gedwongen kunnen worden om over te stappen naar een ander abonnement of andere provider. In de tussentijd kan ik mij wel kleine veranderingen voorstellen, bijv. dat usenet beperkter wordt.
Ik vind het een vreemde gang van zaken, want ik heb bij Tweak besteld, en nu is ineens die overeenkomst vanuit Tweak opgezegd? Dat kan toch niet zomaar?
Ik moet het nog eens goed nalezen, maar volgens mij kon ik niet zomaar onder mijn bestelling bij Tweak uit.
Ik heb in juli 2022 bij Tweak besteld voor in de Hoeksche Waard. Verleden maand is daadwerkelijk de vezel naar binnen gelegd en 'aangesloten' met een mediaconverter.
Het zit mij ook niet lekker want in mijn ogen was het inderdaad gewoon een bindend contract voor mij en zag geen directe escapes voor tweak.tostikop schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:47:
Ik kan bevestigen wat @Osxy zegt. Ik kreeg ook vandaag dezelfde email waar @blottle het over heeft. Heb daarop de klantenservice gebeld met hoe het nu zit: als ik niets doe, dan gaat Tweak niets leveren.
Ik vind het een vreemde gang van zaken, want ik heb bij Tweak besteld, en nu is ineens die overeenkomst vanuit Tweak opgezegd? Dat kan toch niet zomaar?
Ik moet het nog eens goed nalezen, maar volgens mij kon ik niet zomaar onder mijn bestelling bij Tweak uit.
Ik heb in juli 2022 bij Tweak besteld voor in de Hoeksche Waard. Verleden maand is daadwerkelijk de vezel naar binnen gelegd en 'aangesloten' met een mediaconverter.
Wat als ik nu dan toch niks bestel terwijl de kabel er wel al ligt? Wat voor situatie ontstaat er dan? Ben ik dan illegaal bezig of zij?
Niemand is "illegaal" bezig, dit gaat gewoon over een koopovereenkomst en levering. Als consument ben je doorgaans best goed beschermd. Jij hebt een abonnement besteld met een voorwaarde dat zij de kabel laten leggen zonder extra kosten. Provider kiest er nu zelf voor om het contract niet na te komen en niet te leveren, het lijkt mij onbestaande dat ze je later tot hogere kosten of een ander product kunnen dwingen omdat zij het contract niet nakomen. Gratis kabel zonder verplichtingen in mijn ogen maar ik ben geen juriststriner schreef op donderdag 28 september 2023 @ 00:50:
Wat ik me nu ook afvraag: ik heb meegedaan met de vraagbundeling om boven de 30% te komen en geen aansluitkosten te hoeven betalen door een abbo te bestellen bij een van de providers. Anders zou je later nog €450 moeten betalen om alsnog aangesloten te worden.
Wat als ik nu dan toch niks bestel terwijl de kabel er wel al ligt? Wat voor situatie ontstaat er dan? Ben ik dan illegaal bezig of zij?
Dat zal enigzins van de contracten afhangen, soms zijn dat er 2. Een contract met netwerk/operator en internet provider. De operator zal zeggen dat je maar een andere provider moet kiezen.Andros schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:13:
[...]
Niemand is "illegaal" bezig, dit gaat gewoon over een koopovereenkomst en levering. Als consument ben je doorgaans best goed beschermd. Jij hebt een abonnement besteld met een voorwaarde dat zij de kabel laten leggen zonder extra kosten. Provider kiest er nu zelf voor om het contract niet na te komen en niet te leveren, het lijkt mij onbestaande dat ze je later tot hogere kosten of een ander product kunnen dwingen omdat zij het contract niet nakomen. Gratis kabel zonder verplichtingen in mijn ogen maar ik ben geen jurist.
En ODF gebruikt geen boete clausule in hun aanleg toch? En E-Fiber gaat over naar ODF.
Zou dit niet allemaal loslopen omdat ze genoeg andere zaken hebben om hun aandacht op te richten, na de overname?
Als je geen provider kiest krijg je geen kabel binnen en heb je later de kans als je alsnog wil dat je moet betalen.
Het is nu wel zo dat ze in alle e-fiber gebieden weer "gratis" aansluiting aan het maken zijn. De kosten voor de aanleg zitten natuurlijk in het maandbedrag wat je aan een isp betaald.
Wel een hele makkelijke escape om erin te zetten.E-Fiber Castricum
Dit contract betreft een bestelling op een adres dat onderdeel uitmaakt van het project van E-Fiber in Castricum.
Hierdoor is de leverdatum helaas onzeker en mogelijk onderhevig aan wijzigingen. Tweak zal zich tot een
uiterste inspannen om de in dit contract beschreven verbinding zo snel mogelijk te leveren nadat glasvezel op
uw adres beschikbaar is en wanneer Tweak apparatuur heeft kunnen plaatsen in de wijkcentrale. Indien de
prijzen van Tweak wijzigen voor deze datum houdt Tweak zich het recht voor om dit contract te ontbinden of
aan te passen. Dit zal altijd in overleg met u gebeuren.
Dat jij die definitie hanteert betekent niet dat zij dat ook doen. Je glasvezel werd en wordt aangelegd door E-Fiber. Dat verandert niet. Odido legt niks aan. Nu niet en straks ook niet.blottle schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:27:
Hier ook bericht gehad dat Tweak wordt overgenomen door Odido en of ik wil overstappen. Er ligt nog geen kabel in mijn tuin of in de meterkast (E-fiber en Hoeksche Waard). Wel bericht gehad dat er iemand zou komen schouwen (nog niemand gezien). Ik lees ook niet dat als ik niks doe ik geen aansluiting krijg. In de mail staat het het leveren van glasvezel door Odido wordt overgenomen. Niet het leveren van internet. (Glasvezel zijn de kabels, internet is het product (net als een netbeheerder en energieleverancier)). Dus ik verwacht dat Odido de aansluiting oplevert en dat dan het internet gewoon via Tweak en destijds afgesproken contract gaat als ik niks doe.
Zij bedoelen met glasvezel dus je abonnement.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ter aanvulling. E-Fiber heeft wel een aanleg-opdracht nodig van een provider. Nu Tweak niets meer gaat doen, gaat die opdracht nooit komen. Zo is het mij uitgelegd. Je bent nu dus verplicht om weer opnieuw een andere provider te gaan en dat zou Odido kunnen zijn. Pas dan gaat E-Fiber weer aan de slag.Barre73 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:30:
[...]
Dat jij die definitie hanteert betekent niet dat zij dat ook doen. Je glasvezel werd en wordt aangelegd door E-Fiber. Dat verandert niet. Odido legt niks aan. Nu niet en straks ook niet.
Zij bedoelen met glasvezel dus je abonnement.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
GlasNet reageert snel via chat en mail. Ook buiten hun officiële uren dus dat bevalt alvast goed.
Wat je zegt, de deal voor een jaartje is niet heel slecht en een eigen modem staat goed uitgelegd en kan ook gewoon m'n eigen ONT gebruiken (eigen SFP in router).blottle schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:12:
Ik heb toch maar gekozen om naar odido over te stappen. Mijn aansluiting wordt tussen december 2023 en februari 2024 opgeleverd. Uiteindelijke 10 maanden voor €25,- en 2 maanden voor €52,50. Dus totaal voor €355 een jaar 1gbit internet en tv. En dan zie ik over een jaar wat ik ga doen. Voel mij toch een beetje in een hoek gedreven maar financieel was het best aantrekkelijk.
https://assets.odido.nl/x...em-modem-instellingen.pdf
Ik hoop dat glasnet alsnog apparatuur in Uitgeest gaat plaatsen. Alhoewel een ander bericht van ze die net effe eerder kwam, melde iig vrijdag nog eens te proberen op hun site omdat de database vernieuwd zou worden.
15x330 SW38
Wat er gebeurt als ik helemaal niks doe (want ik heb de aansluiting al tot in min meterkast), is nog steeds niet duidelijk. Maar goed, in mijn geval ook niet heel interessant meer omdat ik toch al nieuwe provider heb gekozen.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Tot nu toe is het contact met glasnet erg fijn.
Volgens glasnet zijn er meer providers die niet op de e fiber site voor Castricum staan. Maar glasnet doet zeker mee.
NLZiet besteld ik wel direct bij NLZiet.
Ik heb vorig jaar NLZiet een maand geprobeerd en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit niet slecht was. Ook heeft onze LG TV in de woonkamer de NLZiet app die prima werkt. En omdat wij alleen maar Nederland 1, 2 of 3 kijken (als wij al tv kijken) is NLZiet meer dan voldoende.
Die zijn via de NPO TV app gratis te bekijken.RogerSch schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:26:
Poging nummer 3: Nu maar gekozen voor Fiber.nl Internet only.
NLZiet besteld ik wel direct bij NLZiet.
Ik heb vorig jaar NLZiet een maand geprobeerd en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit niet slecht was. Ook heeft onze LG TV in de woonkamer de NLZiet app die prima werkt. En omdat wij alleen maar Nederland 1, 2 of 3 kijken (als wij al tv kijken) is NLZiet meer dan voldoende.
In aardappelkwaliteit jastormfly schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:46:
[...]
Die zijn via de NPO TV app gratis te bekijken.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Als je de postcode check doet op glasnet website geven ze dan aan dat er geen glasvezel mogelijk is?babbelbox schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:09:
Toch gek dat ik in Uitgeest niet voor Glasnet kan kiezen terwijl ik lees dat Castricum en Limmen dat wel kunnen.
Als ik je een tip mag geven: controleer of je televisie DVB-T2 ondersteund. Als je een antenne aansluit (of er zelf een maakt van wat coax kabel), dan kun je gratis NPO 1, NPO 2, NPO 3, NPO 2 Extra en twee regionale zenders ontvangen.RogerSch schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:26:
En omdat wij alleen maar Nederland 1, 2 of 3 kijken (als wij al tv kijken) is NLZiet meer dan voldoende.
Daarnaast kun je deze ook opnemen, omdat het free to air pakket van digitenne ongecodeerd is
Zie ook: [DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 12
[ Voor 6% gewijzigd door Akiranon op 28-09-2023 18:52 ]
Ja of de Ziggo coax erin steken, bedenk ik net Is NPO daar ook niet verplicht ongecodeerd?Akiranon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:42:
[...]
Als ik je een tip mag geven: controleer of je televisie DVB-T2 ondersteund. Als je een antenne aansluit (of er zelf een maakt van wat coax kabel), dan kun je gratis NPO1, NPO2, NPO3, NPO2 Extra en twee regionale zenders ontvangen.
Daarnaast kun je deze ook opnemen, omdat het free to air pakket van digitenne ongecodeerd isKwaliteit is ook goed te doen: 1080p @ 50hz. Kijk zelf al jaren zo TV.
Ja dat wel. Maar Ziggo is niet verplicht om jou in de wijkversterker aangesloten te houden. Dus als je daar bent afgekoppeld krijg je alsnog niks...stormfly schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:52:
[...]
Ja of de Ziggo coax erin steken, bedenk ik net Is NPO daar ook niet verplicht ongecodeerd?
Dit. Kon het in mijn vorige woning prima gebruiken (appartment), maar in de nieuwe woning (twee onder 1 kap) hebben ze ons na pak een beet driekwart jaar afgekoppeld helaas.Barre73 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:17:
[...]
Ja dat wel. Maar Ziggo is niet verplicht om jou in de wijkversterker aangesloten te houden. Dus als je daar bent afgekoppeld krijg je alsnog niks...
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Kloptarie2005 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:39:
[...]
Als je de postcode check doet op glasnet website geven ze dan aan dat er geen glasvezel mogelijk is?
:strip_exif()/f/image/FDiVsDZ6a3F8epVtezM2cAue.jpg?f=fotoalbum_large)
Vreemd hoor jullie hebben ook e fiber daar, mss eens via de chat op de website vragen
Sorry maar die kwaliteit is toch wel erg slecht. Gelukkig hoef ik nu ook weer niet zo op de centjes te letten.stormfly schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:46:
[...]
Die zijn via de NPO TV app gratis te bekijken.
Dank voor de tip. Maar op de slaap kamer kijk ik al TV via IP (nu nog Ziggo Go op een Google TV Chromecast ). En ik wil ook eventueel TV gemist kunnen zien. Dus NLZiet voldoet prima (met redelijke kwaliteit).Akiranon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:42:
[...]
Als ik je een tip mag geven: controleer of je televisie DVB-T2 ondersteund. Als je een antenne aansluit (of er zelf een maakt van wat coax kabel), dan kun je gratis NPO 1, NPO 2, NPO 3, NPO 2 Extra en twee regionale zenders ontvangen.
Daarnaast kun je deze ook opnemen, omdat het free to air pakket van digitenne ongecodeerd isKwaliteit is ook goed te doen: 1080p @ 50hz. Kijk zelf al jaren zo gratis TV.
Zie ook: [DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 12
Hier ook Castricum en had ook al een contract met Tweak.Connor schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:43:
Ik heb Glasnet Internet-Only besteld voor €37,50 regio Castricum.
GlasNet reageert snel via chat en mail. Ook buiten hun officiële uren dus dat bevalt alvast goed.
Krijg je bij Internet-Only een mediaconverter geleverd?
Vanuit e-fiber is de deadline om kosteloos aangesloten te worden verlopen dacht ik. En in tegenstelling tot anderen heb ik nu nog niets.
Bij glasnet kan ik overigens mezelf wel aanmelden voor 37,50 met 1000Mbps, dat is nog goedkoper dan bij Tweak. Dus apart als de omliggende dorpen dat niet kunnen.
Als je even de postcodecheck doet op e-fiber.nl dan zou je daarna gelijk een popup moeten zien dat er geen gratis aansluiting wordt aangeboden.Krilo_89 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:49:
Als ik Tweak cancel en overstap naar wat anders, sluiten ze me nog wel kosteloos aan?
Vanuit e-fiber is de deadline om kosteloos aangesloten te worden verlopen dacht ik.
Ter verduidelijking. Als je wel kosteloos kan aansluiten dan geen popup, kan je niet kosteloos aansluiten dan krijg je wel een popup.
[ Voor 40% gewijzigd door Zomaar op 29-09-2023 21:55 ]
Lijkt me een interessante vraag voor e-fiber:Zomaar schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:54:
[...]
Als je even de postcodecheck doet op e-fiber.nl dan zou je daarna gelijk een popup moeten zien dat er geen gratis aansluiting wordt aangeboden.
- Als klanten niets doen dan realiseren ze minder geactiveerde aansluitingen als verwacht wat slecht is voor de business case van e-fiber ( maar misschien interesseert ze dat niet meer zo na de overname door ODF en is er geld genoeg).
- Als e-fiber een migratie naar een andere aanbieder ondersteunt tijdens de bestelling dan levert dat extra geactiveerde aansluitingen op (maar dat vindt Odido als hoofdhuurder van ODF misschien niet ok)
Dat zou best raar zijn, gezien ik mijn Tweak abonnement al een 'jaar' geleden heb aangemeld om er zo voor te zorgen dat ik kosteloos aangesloten zou worden. Nu stopt Tweak ermee en moet ik straks betalen om naar een ander te gaan?Zomaar schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:54:
[...]
Als je even de postcodecheck doet op e-fiber.nl dan zou je daarna gelijk een popup moeten zien dat er geen gratis aansluiting wordt aangeboden.
-edit-
Gebeld met e-fiber en de 'deadline' die via een verkoper gecommuniceerd is klopt niet. Ik heb tot januari om een provider te kiezen, dus geen paniek voor mij.
Waar ik nog wel achteraan ga is waarom ik los kan kiezen voor glasnet, maar waarom ze nog niet aangemeld zijn bij e-fiber. Als ze dat regelen voor januari, kan ik eventueel een abonnement bij hun afsluiten.
Of zijn er vergelijkbare providers die wel al bij e-fiber zitten?
[ Voor 30% gewijzigd door Krilo_89 op 29-09-2023 10:48 ]
Er zit wel een kern van waarheid in wat @stormfly zegt.
NLZiet is 8,95 p/maand. NPO Start Plus is 2,95 p/maand en krijg je ook F-HD NPO zenders.
Gratis NPO Start (dus geen Plus) is inderdaad raboscanner kwaliteit.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Je haalt de passieve netwerkbeheerder nu door elkaar met de actieve operator(s). Cambrium/Glasoperator/Glasnet/Trined zijn actieve operators. Zij plaatsen apparatuur in PoPs van E-Fiber (of Open Dutch Fiber of KPN Netwerk). Maar ze kiezen zelf in welke PoPs. Dus in de ene woonplaats misschien niet en de andere wel. Of zelfs binnen een plaats niet alle wijken.arie2005 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:21:
[...]
Vreemd hoor jullie hebben ook e fiber daar, mss eens via de chat op de website vragen
Het hangt van veel factoren af en meestal gaat het over geld (investeringen versus potentie).
Dus alleen E-Fiber netwerk hebben betekent niet dat je altijd dezelfde keuze hebt.
Misschien Glasnet bij jou beschikbaar? Zit dezelfde prijs als Tweak (internet only).Krilo_89 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:16:
[...]
Dat zou best raar zijn, gezien ik mijn Tweak abonnement al een 'jaar' geleden heb aangemeld om er zo voor te zorgen dat ik kosteloos aangesloten zou worden. Nu stopt Tweak ermee en moet ik straks betalen om naar een ander te gaan?
-edit-
Gebeld met e-fiber en de 'deadline' die via een verkoper gecommuniceerd is klopt niet. Ik heb tot januari om een provider te kiezen, dus geen paniek voor mij.
Waar ik nog wel achteraan ga is waarom ik los kan kiezen voor glasnet, maar waarom ze nog niet aangemeld zijn bij e-fiber. Als ze dat regelen voor januari, kan ik eventueel een abonnement bij hun afsluiten.
Als het iets geen idee dat moet ik nog ervaren support reageert in elk geval snel. Eind okt stap ik over naar ze.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Goedemorgen,
Bedankt voor uw terugkoppeling.
Dat kunnen wij bevestigen, er word op uw postcode en huisnummer aangelegd ongeacht uw provider keuze.
Dat geldt voor jouw postcode, maar niet per definitie voor iedereen in dit topic die zich zorgen maakt. Misschien wist je dat wel hoor, maar ik denk ik verduidelijk het toch even voor de zekerheid.arie2005 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:27:
Ik heb e fiber een mail gestuurd met mijn zorgen over de communicatie van tweak en of mijn adres in de planning staat om aangesloten te worden, daarop dit antwoord gekregen:
Goedemorgen,
Bedankt voor uw terugkoppeling.
Dat kunnen wij bevestigen, er word op uw postcode en huisnummer aangelegd ongeacht uw provider keuze.
Share and Enjoy!
Ik zit in hetzelfde schuitje, net met Glasnet gechat en zij geven aan dat ze het over kunnen nemen omdat ze kennelijk al een heleboel aanvragen hebben gekregen zie onderstaande reactie:Krilo_89 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:16:
[...]
Dat zou best raar zijn, gezien ik mijn Tweak abonnement al een 'jaar' geleden heb aangemeld om er zo voor te zorgen dat ik kosteloos aangesloten zou worden. Nu stopt Tweak ermee en moet ik straks betalen om naar een ander te gaan?
-edit-
(Je gebied wordt voor Glasnet nu ook vrijgegeven, en zodra er bij ons een bestelling is geplaatst voor een nog-af-te-ronden aansluiting, kunnen wij nu ook deels het verloop volgen.)
hey hoe heb je die aanbieding voor elkaar gekregen? De aanbieding van odido via tweak is toch € 30 per maand?blottle schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:12:
Ik heb toch maar gekozen om naar odido over te stappen. Mijn aansluiting wordt tussen december 2023 en februari 2024 opgeleverd. Uiteindelijke 10 maanden voor €25,- en 2 maanden voor €52,50. Dus totaal voor €355 een jaar 1gbit internet en tv. En dan zie ik over een jaar wat ik ga doen. Voel mij toch een beetje in een hoek gedreven maar financieel was het best aantrekkelijk.
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Korting ivm mobiele abonnementen denk ik.actieman schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:10:
[...]
hey hoe heb je die aanbieding voor elkaar gekregen? De aanbieding van odido via tweak is toch € 30 per maand?
Ah super, ik ga ze ook nog wel even contacten. Ik heb iig tot januari om een abonnement te hebben die bij e-fiber aangesloten is. Dus als glasnet dat regelt, is dat mooi meegenomen.SVP schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:57:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje, net met Glasnet gechat en zij geven aan dat ze het over kunnen nemen omdat ze kennelijk al een heleboel aanvragen hebben gekregen zie onderstaande reactie:
kleine update: Je kunt nu alsnog bestellen op onze website! We hebben in korte tijd relatief veel meldingen ontvangen, en wilden daarom niet wachten tot alle administratieve systemen "bij" waren.
(Je gebied wordt voor Glasnet nu ook vrijgegeven, en zodra er bij ons een bestelling is geplaatst voor een nog-af-te-ronden aansluiting, kunnen wij nu ook deels het verloop volgen.)
Bedankt voor uw bericht!
Het contract wordt hoe dan ook ontbonden. Wij geven Odido alleen als alternatief.
Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.
Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Gelukkig komen er wel weer kleine partijen voor terug, het is alleen afwachten wanneer die worden overgenomen.Kleine providers die nog onafhankelijk waren met een redelijk aantal klanten zijn overgenomen, zoals Solcon en Tweak de afgelopen jaren. Solcon is dan nog wel zelfstandig. KPN laat de bedrijven die ze overnemen langer leven dan Odido.Andros schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:44:
Ga er vanuit dat het een sterfhuisconstructie is en dat het merk Tweak binnen een jaar of twee gewoon verdwenen is inderdaad. Jammer maar helaas, zo werkt de vrije markt blijkbaar. Je richt een provider op, klanten vinden je leuk, je klantenbestand groeit, je krijgt een zak geld van een grote partij en gaat rentenieren, de grote partij neemt de klanten over. Zo verging het er al velen, het is niet anders.
Bedankt voor uw bericht!
Zoals in de mail staat aangegeven gaan wij niet verder met opleveren. Dit houdt in dat wij het contract uiteraard zullen ontbinden.
Denk dat ik me dan ook maar terugtrek uit deze thread en ga meelezen bij andere
[ Voor 13% gewijzigd door babbelbox op 29-09-2023 20:16 ]
Die leggen normaal alleen aan als er een abonnement besteld is dus prijs je gelukkig dat het nu zo loopt. Je zit nu nergens aan vast en je hebt de aansluiting nu binnen, beter kan je eigenlijk niet eens hebbenroT- schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:16:
Bah hier regio Sittard geen glasnet. Freedom is iets te duur. Ik denk dat ik maar even ga wachten. E-fiber heeft glas al de woning ingelegd en dat was mijn eigenlijke doel. We zien wel verder.
@actieman dit :-)Spekkie99 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:13:
[...]
Korting ivm mobiele abonnementen denk ik.
Persoonlijk wacht ik tot black friday, hebben de providers over het algemeen wel een goede aanbieding. En anders ga ik dan eventueel naar Odido toe. Dan kan ik volgend jaar misschien overstappen naar een andere provider die een goede black friday actie heeft. Dat combineer ik tegelijk met het overstappen van sim only provider, voor de extra korting of meer data.roT- schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:16:
Bah hier regio Sittard geen glasnet. Freedom is iets te duur. Ik denk dat ik maar even ga wachten. E-fiber heeft glas al de woning ingelegd en dat was mijn eigenlijke doel. We zien wel verder.
Voordeel van wachten tot black friday is ook dat dan alle inflatie correcties zijn geweest. zodat je daar ook amper last van hebt in je eerste contractjaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 29-09-2023 21:46 ]
Ik heb geen zin om elk jaar te wisselen. Mocht je dat geen probleem vinden dan is Odido nu een goede aanbieding.roT- schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:10:
@Zenix Ja precies, al is Odido best een interessante deal voor komend jaar. 10 maanden voor 30 euro. Daarna zouden we weer verder kunnen zien. Voor Ziggo internet only 400/40 betaal ik al 68,95 pm
Ik weet niet welke het minst slechte is van de 2; odido of KPN maar ik heb een beter gevoel bij KPN dan bij Odido denk ik
/dev/null
Is niet goedkoper dan Odido.I_stealth_I schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:58:
Bij KPN glasvezel krijg je alleen dit weekend bij een 2 jarig glasvezel+TV abo een Coolblue cadeaubon van 250 euro.
Ik weet niet welke het minst slechte is van de 2; odido of KPN maar ik heb een beter gevoel bij KPN dan bij Odido denk ik
Odido is 420 euro voor het eerste jaar en KPN 530 met de bon eraf.
Als je alleen maar internet neemt is KPN 10 euro goedkoper. Maar je zit er twee jaar aan vast, bij overstappen krijg je waarschijnlijk weer korting.
TV is denk ik wel beter dan bij Odido.
Opvallende is wel dat Tweak al langere tijd van de website van e-fiber af is en dat je via daar nog steeds gewoon een nieuw abonnement kan afsluiten. Het zal wel gewoon met de overname van Odido te maken hebben. Wel jammer vanwege die Fritzbox.
Voor 180 heb je een Fritzbox 4060, vergelijkbaar met de 5590 of de 7590 maar dan zonder VDSL of glasvezel deel. Dan heb he uiteraard de mediaconvertor of het GPPON kastje nodig van je ISP maar ook een duidelijke demarcatie in het geval van problemen.Zomaar schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:20:
Een medewerker van Tweak vertelde mij dat E-fiber niet verder gaat met het realiseren van de glasvezelverbinding in de wijk. Dat is wel een hele rare opmerking aangezien de straat toch echt open heeft gelegen om die kabel erin te krijgen.
Opvallende is wel dat Tweak al langere tijd van de website van e-fiber af is en dat je via daar nog steeds gewoon een nieuw abonnement kan afsluiten. Het zal wel gewoon met de overname van Odido te maken hebben. Wel jammer vanwege die Fritzbox.
Er lijkt door Tweak wat misinformatie te worden verspreid, ik heb e-fiber direct gemaild met vragen over de aanleg en aanlegkosten omdat ik de reacties van Tweak niet volledig vertrouw.Zomaar schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:20:
Een medewerker van Tweak vertelde mij dat E-fiber niet verder gaat met het realiseren van de glasvezelverbinding in de wijk. Dat is wel een hele rare opmerking aangezien de straat toch echt open heeft gelegen om die kabel erin te krijgen.
Wat zover ik nu weet wat zal gebeuren is dat als je geen nieuwe provider afsluit de kabel niet naar binnen gelegd wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 01-10-2023 11:40 ]
En wat als de huisaansluiting in de meterkast recent is aangelegd???Wat zover ik nu weet wat zal gebeuren is dat als je geen nieuwe provider afsluit de kabel niet naar binnen gelegd wordt.
Ik neem niet aan dat ze de aansluiting weghalen.
Nee dat lijkt mij sterk.RogerSch schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:21:
[...]
En wat als de huisaansluiting in de meterkast recent is aangelegd???
Ik neem niet aan dat ze de aansluiting weghalen.
Je doet er nu zelf ook aan mee door alleen je eigen situatie te projecten op alle E-Fiber projecten.Osxy schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:08:
[...]
Er lijkt door Tweak wat misinformatie te worden verspreid, ik heb e-fiber direct gemaild met vragen over de aanleg en aanlegkosten omdat ik de reacties van Tweak niet volledig vertrouw.
Wat zover ik nu weet wat zal gebeuren is dat als je geen nieuwe provider afsluit de kabel niet naar binnen gelegd wordt.
Zoals al eerder hier aangegeven: Er zijn projecten/gemeentes waar E-Fiber sowieso alles aanlegt tot in de woning (mits toestemming gegeven) en je geen abonnement hoeft af te sluiten.
Daar verandert niets want E-Fiber heeft daar niks te maken met de overname van Tweak door Odido.
Alleen in projecten waar vooraf bekend was dat je alleen wordt aangesloten op basis van een abonnement, kan ik me voorstellen dat je niet binnen wordt aangesloten als je geen nieuwe provider kiest. Maar dan nog ligt de kabel gewoon voor je klaar buiten. En als je dan later (als het stof is gedaald) alsnog een provider neemt, wordt je alsnog aangesloten. Misschien dreigen ze met een bedrag voor kosten na-aansluiting maar ik geloof niet dat iemand dat ooit heeft moeten betalen bij E-Fiber.
Tweak heeft laten weten dat ze zijn gestopt met het plaatsen van apparatuur in de wijkcentrale.Osxy schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:08:
[...]
Er lijkt door Tweak wat misinformatie te worden verspreid, ik heb e-fiber direct gemaild met vragen over de aanleg en aanlegkosten omdat ik de reacties van Tweak niet volledig vertrouw.
Dat Odido nog geen ipv6 doet zakt mijn broek van af eigenlijk.... en Glasnet is niet in Uitgeest te kiezen.
Freedom iets duurder maar ik bespaar zometeen weer een beetje door mijn Transip domein te verhuizen en dat account dan op te zeggen
Waarom gaat niemand van jullie naar KPN? Nagenoeg statisch IP via PPPoE en ook nog een usenet server.Jaguar645 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:22:
Nou geen Tweak meer dus maar ik ga over naar Freedom![]()
Dat Odido nog geen ipv6 doet zakt mijn broek van af eigenlijk.... en Glasnet is niet in Uitgeest te kiezen.
Freedom iets duurder maar ik bespaar zometeen weer een beetje door mijn Transip domein te verhuizen en dat account dan op te zeggen
Wat is de don’t bij KPN voor jullie?
Is niet beschikbaar op de komende e-fiber aansluitingstormfly schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Waarom gaat niemand van jullie naar KPN? Nagenoeg statisch IP via PPPoE en ook nog een usenet server.
Wat Babbelbox ook aangeeftstormfly schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Waarom gaat niemand van jullie naar KPN? Nagenoeg statisch IP via PPPoE en ook nog een usenet server.
De aansluitingen hier worden gerealiseerd door E-Fiber (in elk geval voor Uitgeest/Akersloot/Castricum/Bergen) KPN levert hier dus niet op en hebben buiten bestaand glas op industrie terein Uitgeest-Noord geen verdere glas aanleg gepland.
Freedom (GPON) zou mij € 51,00 kosten en KPN € 52,50. Echter zou ik dan nog € 7,50 extra korting krijgen op mijn mobiele abbo en 6 maanden voor € 35,00 bij een 1-jarig abbo, 12 maanden bij twee jaar). KPN zou zeker een goede optie kunnen zijn als ze me er bij Tweak uitknikkeren denk ik. Solcon levert ook.stormfly schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Was super tevreden met Tweak maar zou wellicht dan toch voor een grotere partij gaan aangezien ik niet veel zin heb dat een nieuwe kleine provider (die ik graag ondersteun als ze een goed product leveren) ook weer opgeslokt wordt. Heb (denk ik) iig nog 5 maanden tot mijn vooruitbetaalde jaar afloopt en zal dan een belissing moeten nemen gok ik.
KPN heeft usenet (retentie 10-14 dagen, max snelheid 6,6Mb, volgens binaries4all) Maar als je Tweak gewend bent (retentie 1100 dagen, max snelheid 200Mb) zijn de KPN nieuwsgroepen meer een 'feature check' dan echt bruikbaar.stormfly schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Maar glasnet is nu nog niet beschikbaar bij e-fiber, dus dat is sowieso lastig?Jaguar645 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:22:
Ik kan me bij glasnet wel aanmelden in Limmen. Maar heb van e-fiber begrepen dat zolang ze niet aangesloten zijn bij hun, ik dan ook geen aansluiting in de meterkast krijg bij oplevering.
Heb glasnet wel gemaild met wat hun plannen zijn op het e-fiber netwerk.
Toch vreemd dat Castricum waar e-fiber ook aanlegt wel glasnet aanbiedt danKrilo_89 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:47:
[...]
Maar glasnet is nu nog niet beschikbaar bij e-fiber, dus dat is sowieso lastig?
Ik kan me bij glasnet wel aanmelden in Limmen. Maar heb van e-fiber begrepen dat zolang ze niet aangesloten zijn bij hun, ik dan ook geen aansluiting in de meterkast krijg bij oplevering.
Heb glasnet wel gemaild met wat hun plannen zijn op het e-fiber netwerk.
Owh suf zeg, dat heb ik even gemist. Vanzelfsprekend is dat de hoofdreden om geen KPN te kiezen ;-)babbelbox schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:07:
[...]
Is niet beschikbaar op de komende e-fiber aansluiting
Dank voor deze sanitycheck, dat geeft meer perspectief.KlaasKlaas schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:29:
[...]
KPN heeft usenet (retentie 10-14 dagen, max snelheid 6,6Mb, volgens binaries4all) Maar als je Tweak gewend bent (retentie 1100 dagen, max snelheid 200Mb) zijn de KPN nieuwsgroepen meer een 'feature check' dan echt bruikbaar.
Heb jaren geleden op black friday ooit eens voor 30 euro per jaar news en vpn gekocht bij tweaknews. Daar hoeft je provider wissel niet perse om te hangen.KlaasKlaas schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:29:
[...]
KPN heeft usenet (retentie 10-14 dagen, max snelheid 6,6Mb, volgens binaries4all) Maar als je Tweak gewend bent (retentie 1100 dagen, max snelheid 200Mb) zijn de KPN nieuwsgroepen meer een 'feature check' dan echt bruikbaar.
15x330 SW38
Hmm, met een postcode in Limmen of Castricum, zie ik maar 10 aanbieders bij E-fiber en Glasnet is er daar geen een van. Bij providers zie ik ook geen Glasnet: https://www.e-fiber.nl/project/castricum/Jaguar645 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:58:
[...]
Toch vreemd dat Castricum waar e-fiber ook aanlegt wel glasnet aanbiedt dan
En toch levert Glasnet in Castricum als je op hun eigen site de pc check doet.Krilo_89 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:54:
[...]
Hmm, met een postcode in Limmen of Castricum, zie ik maar 10 aanbieders bij E-fiber en Glasnet is er daar geen een van. Bij providers zie ik ook geen Glasnet: https://www.e-fiber.nl/project/castricum/
Ze staan wel op de e-fiber site https://www.e-fiber.nl/providers/Krilo_89 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:54:
[...]
Hmm, met een postcode in Limmen of Castricum, zie ik maar 10 aanbieders bij E-fiber en Glasnet is er daar geen een van. Bij providers zie ik ook geen Glasnet: https://www.e-fiber.nl/project/castricum/
Denk dat glasnet er nog geen "zin" in heeft om actieve apparatuur te plaatsen bij deze projecten.
15x330 SW38
En dan kies je voor de commercieel interessantere gebieden. Helaas... Want ik was graag ook naar hun verhuisd.
Gelukkig heeft tweak mijn jaarcontract afgelopen week nog verlengd.
Hier Castricum en heb mij vanmorgen via de Glasnet site aangemeld voor internet only á € 37,50 p/mndSpekkie99 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
En toch levert Glasnet in Castricum als je op hun eigen site de pc check doet.
Inmiddels ook de PDF overeenkomst met Glasnet ontvangen.
Jammer dat Tweak niet doorging maar dit is een prima alternatief.
Je krijgt bij Glasnet ook nog een overstap bonus van 75,- korting op je 1e factuur, kreeg ik net bevestigd in de chat met Glasnet. En ik (ook Castricum) ga ook eerst internet only bestellen, als je later nog TV oid er bij wil kan dat ook gewoon.Delph1900 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
Hier Castricum en heb mij vanmorgen via de Glasnet site aangemeld voor internet only á € 37,50 p/mnd
Inmiddels ook de PDF overeenkomst met Glasnet ontvangen.
Jammer dat Tweak niet doorging maar dit is een prima alternatief.
E-fiber legt dat laatste stukje alleen gratis aan als je een abonnement hebt afgesloten bij een van hun providers in dat gebied.
Glasnet staat wel als algemene provider bij E-fiber, maar in het gebied Castricum, staat hij er niet bij. Zo werd het in ieder geval aan de telefoon verteld aan mij, dus vandaar dat ik nog even wil wachten met een abonnement afsluiten tot januari. Maar andere nemen nu dus wel al de gok?
Dit soort vragen kan je beter even aan glasnet vragen. Verschilt per regio namelijkKrilo_89 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:49:
Hebben jullie allemaal al een aansluiting in de meterkast? Want ik ben bang dat als ik Glasnet bestel (wat dus wel kan in Limmen) dat ik uiteindelijk moet betalen om van de straat naar mijn meterkast te gaan.
E-fiber legt dat laatste stukje alleen gratis aan als je een abonnement hebt afgesloten bij een van hun providers in dat gebied.
Glasnet staat wel als algemene provider bij E-fiber, maar in het gebied Castricum, staat hij er niet bij. Zo werd het in ieder geval aan de telefoon verteld aan mij, dus vandaar dat ik nog even wil wachten met een abonnement afsluiten tot januari. Maar andere nemen nu dus wel al de gok?
Share and Enjoy!
Mijn jaarcontract is in mei dit jaar weer verlengd met een jaar. Ik neem toch aan dat deze gewoon tot mei 2024 doorloopt? Wordt die daarna automatisch ontbonden?RogerSch schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:17:
Vandaag de duidelijke bevestiging ontvangen dat Tweak het contract zo wie zo gaat ontbinden.
[...]
Is volgens mij een andere situatie. Jij hebt al een werkende internet verbinding van Tweak. Bij mij moet deze nog geactiveerd worden.mickjuh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:25:
[...]
Mijn jaarcontract is in mei dit jaar weer verlengd met een jaar. Ik neem toch aan dat deze gewoon tot mei 2024 doorloopt? Wordt die daarna automatisch ontbonden?
Ja ik heb een mailtje uitstaan bij ze. Het verbaasd me alleen at meerdere mensen al besteld hebben. Die keuze zou wat makkelijker zijn als er al wat in mijn meterkast zou zitten, maar voorlopig moet de straat nog open.WCA schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Dit soort vragen kan je beter even aan glasnet vragen. Verschilt per regio namelijk
Ik wacht die communicatie nog even rustig af, er is nog niet heel veel haast.
Ben benieuwd, zit in zelfde aanleg gebied.Krilo_89 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:02:
[...]
Ja ik heb een mailtje uitstaan bij ze. Het verbaasd me alleen at meerdere mensen al besteld hebben. Die keuze zou wat makkelijker zijn als er al wat in mijn meterkast zou zitten, maar voorlopig moet de straat nog open.
Ik wacht die communicatie nog even rustig af, er is nog niet heel veel haast.
hoe is dat geregeld? ze leggen pas aan tot in huis als je aansluiting hebt aangevraagd tot dat steekt er een stukje glasvezel uit de stoep voor je huisroT- schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:16:
.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025
betekend dit dat het nu niet meer kan of gewoon direct via hun toch te regelen?
scheelt een hoop gelijk per jaar betalen en je hebt voor minder dan 35 per maand anders is het gelijk 42,5
.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025
Vorige maand is glas naar binnen gerealiseerd en was het wachten op Tweak.. en dat verhaal kennen we inmiddels wel.
op de site van E-fiber stond eerste tweak, nu niet meerroT- schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:38:
@Maxwp ik snap je verhaal niet helemaal maar ik heb gewoon via efiber Tweak aangevraagd.
Vorige maand is glas naar binnen gerealiseerd en was het wachten op Tweak.. en dat verhaal kennen we inmiddels wel.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.