If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
En wat ik eerder ook al aangaf, niet heel Almere valt daar onder.Zenix schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:23:
[...]
Jammer dat in bijna heel Flevoland zitten, maar mijn dorp net hebben overgeslagen
@Barre73 legt dat goed uit: Barre73 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie..."
Almere heeft dus 2 City PoPs waarvan ze alleen in de grootste zitten blijkbaar... Laat ik nou net op de andere zitten.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
This is the way.Aaargh! schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:49:
Ik kwam een interessante post tegen op het Freedom internet forum, apparently is de netwerkpartner van Freedom, Fiber Operator, bezig met het overnemen van COANet (het eigen netwerk van Tweak). Zie hier.
Als dit zo is dan zou dit mogelijk betekenen dat Tweak klanten die nu via Tweak's eigen netwerk verbonden zijn straks een Freedom abonnement kunnen afsluiten via de bestaande infrastructuur en zonder de KPN tax.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Dank je wel, dat van cgnat wist ik idd niet. Ik ga in het topic kijken en navraag doen.Barre73 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:52:
[...]
Gaat een beetje off topic zo maar goed... check nog wel even goed of Netrebel nog steeds werkt met Carrier-grade NAT. En zo ja, of dat voor jou een probleem is.
Bij hun introductie was dat wel zo in ieder geval.
Er is ook een Netrebel topic, zij het niet zo druk:
[Netrebel Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Moet wel zeggen dat het eigenlijk stiekem de provider is die toch mijn voorkeur wel heeft. Maar dat geld....
Gelukkig hoeven we nog niet meteen actie te ondernemen en kunnen we hopen dat ze daar snel uit komen met het COANet.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Volgens NetRebel krijgt elke aansluiting een eigen vast publiek ip adres:Barre73 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:52:
[...]
Gaat een beetje off topic zo maar goed... check nog wel even goed of Netrebel nog steeds werkt met Carrier-grade NAT. En zo ja, of dat voor jou een probleem is.
Bij hun introductie was dat wel zo in ieder geval.
Er is ook een Netrebel topic, zij het niet zo druk:
[Netrebel Glasvezel] Ervaringen & Discussie
https://netrebel.nl/faq#technisch
Almere heeft een stuk of 6 cityPoPs.Csotranme schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
En wat ik eerder ook al aangaf, niet heel Almere valt daar onder.
@Barre73 legt dat goed uit: Barre73 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie..."
Almere heeft dus 2 City PoPs waarvan ze alleen in de grootste zitten blijkbaar... Laat ik nou net op de andere zitten.
Die grootste is ook wel heel groot aangezien 70% van Almere daar op aangesloten is(middels de onderliggende areaPoP's).
Dan is er nog 1 in Poort, 1 in Nobelhorst, 1in Tussen de Vaarten/Stripheldenbuurt, 1 in Noorderplassen West, en 1 voor de voormalige Almere Fiber Pilot
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
En glasnet 75 euro (sinds ergens vorige week) en is onder aan de streep nog goedkoper.glashio schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:38:
https://freedom.nl/nieuwsartikel/tweak-moet-blijven 100euro korting om naar Freedom te gaan
Glasnet: 12* 37,5 +25 - 75 = 425 voor het eerste jaar en hierna 450 euro voor het tweede jaar.
Freedom: 12*51 + 25 - 100 = 537 voor het eerste jaar en hierna 612 euro voo rhet tweede jaar.
Glasnet komt nog 30 euro bij als je een draytek wilt huren.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Mijn jaarcontract bij tweak eindigde ergens midden dec 2023.
Zojuist overgestapt naar Freedom Internet. 1e 4 maand krijg je 25 euro korting.
Gebruik mn eigen apparatuur dus heb nu een jaarabonnement voor 488 euro voor het 1e jaar.
Edit: prijs 1e jaar aangepast
[ Voor 5% gewijzigd door dnacid op 11-10-2023 17:31 ]
Varieren de prijzen van Freedom nogal per aanbieder van de belichting? Ik zie daarbij alleen de optie "belichting: KPN" en dan vragen ze voor 1000/1000 toch zo'n €76,- per maand. Dat verschil is me echt veel te groot.dnacid schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:09:
Hier nog een inwoner uit de Wolden die altijd erg tevreden is geweest met Tweak en dus ook niet blij was met het bericht dat ze er mee stoppen.
Mijn jaarcontract bij tweak eindigde ergens midden dec 2023.
Zojuist overgestapt naar Freedom Internet. 1e 4 maand krijg je 25 euro korting.
Gebruik mn eigen apparatuur dus heb nu een jaarabonnement voor 488 euro voor het 1e jaar.
Edit: prijs 1e jaar aangepast
Wel wat drukker vandaag zo te merken. Had normaal wel binnen een paar uurtjes antwoord maar nu is het nog stil
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hier heb je het antwoord op je vraag. Ja, dat verschilt: https://freedom.nl/diensten/netwerkenlexuzu schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:42:
[...]
Varieren de prijzen van Freedom nogal per aanbieder van de belichting? Ik zie daarbij alleen de optie "belichting: KPN" en dan vragen ze voor 1000/1000 toch zo'n €76,- per maand. Dat verschil is me echt veel te groot.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Solcon is een merk van KPN, niet bepaald een kleine partij dus.dsibma schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:04:
[...]
Als stadsgenoot ben ik ook op zoek naar een alternatief. Ik neem dergelijke diensten het liefst van kleinere partijen af en gun het Odido sowieso niet, zeker niet na deze afhandeling. Freedom zou geschikt zijn maar is inderdaad erg duur, dat gaat me net wat te ver. Overweeg nu Solcon; een gigabit verbinding voor 55 euro per maand. Misschien dat er via een vergelijkingssite ergens nog wat tijdelijke korting is scoren is.
Dat is niet waar. Solcon is eigendom van KPN maar nog altijd een zelfstandig opererend bedrijf met een eigen kantoor en eigen mensen in dienst. De voordelen van een kleine partij (toegankelijk en niet burocratisch) gaan hier zeker wel op.bjusterbaarlik schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:05:
[...]
Solcon is een merk van KPN, niet bepaald een kleine partij dus.
Solcon is toch een merk van KPN en KPN is niet klein?
Solcon is geen merk van KPNbjusterbaarlik schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:15:
Wat is niet waar?
Solcon is toch een merk van KPN en KPN is niet klein?
Glasnet heeft nu ook KPN als optie toegevoegd.
[ Voor 75% gewijzigd door aartvg op 11-10-2023 21:04 ]
Geen gekke prijzen? Ik vind dat echt heel erg duur.aartvg schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:11:
Bij Glasnet is het nu ook mogelijk om KPN glasvezel verbindingen te bestellen. Geen gekke prijzen 62,50 voor 1gbps
10 euro per maand meer dan bij KPN zelf....aartvg schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:11:
Bij Glasnet is het nu ook mogelijk om KPN glasvezel verbindingen te bestellen. Geen gekke prijzen 62,50 voor 1gbps
@de Peer wel apart dat het bij Glasnet voor 62,50 kan terwijl je bij Freedom 76 euro per maand moet betalen voor exact dezelfde ingekochte verbinding.
[ Voor 22% gewijzigd door Barre73 op 11-10-2023 20:23 ]
Als ik mijn postcode (7545) invoer is het 50 per maand.aartvg schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:11:
Jij wint. Ik vind het heel iets anders als je alleen een bedrijf in eigendom hebt. Dat is geen merk hebben. Maar goed, blijkbaar vindt KPN het zelf wel.
Maar ik sta achter mijn eerdere opmerking: het voelt als klant wel als een kleine partij. En daar ging het wellicht uiteindelijk om.
Voor mij wordt het ook freedom (Almere)
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Toen ik vanmiddag bij Glasnet mijn Enschedese postcode invoerde kwam ik nog op 50 euro/maand uit, inmiddels is het 62,50. Jammer. Voordeel is wel het vaste IP-adres.BobV schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:33:
Voor de geïnteresseerden: Glasnet lijkt vanmiddag Enschede toegevoegd te hebben aan hun levergebied. Niet zo goedkoop als op de andere locaties helaas, maar wel een mogelijke optie.
Ik zie dat Glasnet mijn wijk in Almere ook heeft toegevoegd. Zijn inderdaad niet goedkoop €65,00 pm voor 1000Mbps…BobV schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:33:
Voor de geïnteresseerden: Glasnet lijkt vanmiddag Enschede toegevoegd te hebben aan hun levergebied. Niet zo goedkoop als op de andere locaties helaas, maar wel een mogelijke optie.
Ook uit Enschede maar nog steeds 50,- Internet only: 1 Gb. Liefst ga ik naar Freedom als daar de prijs zonder KPN premium kan worden geleverd.gerritjan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:38:
[...]
Toen ik vanmiddag bij Glasnet mijn Enschedese postcode invoerde kwam ik nog op 50 euro/maand uit, inmiddels is het 62,50. Jammer. Voordeel is wel het vaste IP-adres.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Collega vandaag ook last van 37,50 pakket bij Glasnet niet zag.
Frontpage pc check en bestellen en dan pc check laat andere resultaten zien. Bij bestellen en dan pc check zie ook Tweak naar Glasnet korting verhaal via de fp niet.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ook hier Enschede maar hij laat laat hier 65 zien voor internet only 1gbitStep schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:42:
[...]
Ook uit Enschede maar nog steeds 50,- Internet only: 1 Gb. Liefst ga ik naar Freedom als daar de prijs zonder KPN premium kan worden geleverd.
Ik ga het liefst naar Freedom maar niet voor 76 euri
Maar Solcon lijkt een goed alternatief voor een jaartje, 55 euro p/m met vast IP en via pricewise krijg je 210 euro cashback.
[ Voor 14% gewijzigd door Realtec op 11-10-2023 21:57 ]
Je moet op de bestelknop klikken, dan krijg je de hogere prijs te zien.Step schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:42:
[...]
Ook uit Enschede maar nog steeds 50,- Internet only: 1 Gb. Liefst ga ik naar Freedom als daar de prijs zonder KPN premium kan worden geleverd.
Realtec schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:53:
[...]
Ook hier Enschede maar hij laat laat hier 65 zien voor internet only 1gbit
Ik ga het liefst naar Freedom maar niet voor 76 euri
Maar Solcon lijkt een goed alternatief voor een jaartje, 55 euro p/m met vast IP en via pricewise krijg je 210 euro cashback.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PtbNjVkzWbRA6lo6IkwrwVZG.png?f=user_large)
Leeuwarden staat nu ook bij glasnet als levergebied, ben er vrij zeker van dat die dat gisterochtend nog niet tot levergebied hadden staan. Ook hier... Liefste Freedom, maar pwoah, 76 euro t.o.v. 34 (Tweak) of 62,50 bij Glasnet. Het is geen concurrerende leverprijs bij Freedom.
Zou wel mooi zijn als het gerucht klopt dat Fiber Operator het Cambrium netwerk zou kunnen/mogen overnemen. Ik wacht nog even af op wat er komen gaat...
Het is wel duidelijk dat ik Odido zo weinig mogelijk van mijn euro's gun, maar KPN eigenlijk ook niet. Het komt toch wat achterbaks, maar ook wat naïef van Odido. Het frontpage stukje van met name het Odido gedelelte komt over als een advertentie. Ik zie geen enkele Odido-medewerker zich presenteren bij de comments van de Frontpage of in dit forum hier?
Eerlijk gezegd, de Odido stamp komt nu eerder over als een overname van Tweak door T-mobile/Odido om een concurrent de nek om te draaien. En weer een bedankje naar de Autoriteit Consument & Markt voor zowel het toestaan van de overname "want er blijft genoeg keuze over" voor zowel Tweak (maar ook andere kleinere ISP als Solcon) maar ook de toestemming van de Autoriteit Consument & Markt dat die goedkeur heeft gegeven dat KPN bijvoorbeeld ook Reggefiber mocht overnemen.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.
Mijn huidige jaarcontract loopt nog tot 28 oktober een Odido aanbod heb ik nog niet gehad.
Als ik op de website van Odido mijn postcode invul is glasvezel niet eens beschikbaar

Het wordt of even mee gaan naar Odido of overstappen naar Freedom.
Nadeel van Freedom is het Canal digitaal tv aanbod en brakke receiver.
Voor mij is internet met vast IP adres wel een must, in ieder geval dat ze niet bij elke reboot of stroom uitval een nieuw adres toekennen.
Wat ik hier voorbij zag komen is het Odido aanbod prjis technisch niet verkeerd.
Het is dan wel weer even instellingen aanpassen aangezien Odido weer andere hardeware gebruikt.
Ik ben wel tevreden met mijn huidige Fritzbox 5530.
Net reactie van Glasnet gekregen, die 37.50 € klopt niet schijnbaarBytebandit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:52:
[Afbeelding]
Ik twijfel of ik dit in it topic moet zetten maar aangezien het wel om een specifieke Tweak aanbieding gaat, ga ik toch hier de vraag stellen? Waarom is 1GBIT goedkoper, komt dit door de aanbieding? En veranderen de kosten dan na 1 jaar?
"Wij kunnen bij jou leven via kpn glasvezel. Omdat kpn veel duurder is voor ons dan e-fiber kunnen wij de dienst niet aanbieden voor 37.50."
Dus schijnbaar is Glasnet een wassen neus?
Nee, de € 37,50 aanbieding geldt alleen voor het e-fiber gebied.chocka schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:15:
[...]
Net reactie van Glasnet gekregen, die 37.50 € klopt niet schijnbaar
"Wij kunnen bij jou leven via kpn glasvezel. Omdat kpn veel duurder is voor ons dan e-fiber kunnen wij de dienst niet aanbieden voor 37.50."
Ze zeggen toch duidelijk dat KPN veel meer vraagt dan e-Fiber? Als ze dat niet doorberekenen aan de klant ben je binnen de kortste keren failliet.chocka schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:15:
[...]
Je kan veel zeggen van de overname van Reggefiber door KPN maar het heeft in bestaande glasgebieden niet gezorgd voor beperking in aanbod. Na die overname in 2015/2016 zijn er nog meerdere partijen geweest die eigen apparatuur in PoP's plaatsten en zo het aanbod vergroten. Dat dit toevallig niet in Leeuwarden was, is vervelend voor jullie, maar niet typisch voor de rest van NL.Running_Cow schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 06:18:
[...]
[Afbeelding]
Leeuwarden staat nu ook bij glasnet als levergebied, ben er vrij zeker van dat die dat gisterochtend nog niet tot levergebied hadden staan. Ook hier... Liefste Freedom, maar pwoah, 76 euro t.o.v. 34 (Tweak) of 62,50 bij Glasnet. Het is geen concurrerende leverprijs bij Freedom.
Zou wel mooi zijn als het gerucht klopt dat Fiber Operator het Cambrium netwerk zou kunnen/mogen overnemen. Ik wacht nog even af op wat er komen gaat...
Het is wel duidelijk dat ik Odido zo weinig mogelijk van mijn euro's gun, maar KPN eigenlijk ook niet. Het komt toch wat achterbaks, maar ook wat naïef van Odido. Het frontpage stukje van met name het Odido gedelelte komt over als een advertentie. Ik zie geen enkele Odido-medewerker zich presenteren bij de comments van de Frontpage of in dit forum hier?
Eerlijk gezegd, de Odido stamp komt nu eerder over als een overname van Tweak door T-mobile/Odido om een concurrent de nek om te draaien. En weer een bedankje naar de Autoriteit Consument & Markt voor zowel het toestaan van de overname "want er blijft genoeg keuze over" voor zowel Tweak (maar ook andere kleinere ISP als Solcon) maar ook de toestemming van de Autoriteit Consument & Markt dat die goedkeur heeft gegeven dat KPN bijvoorbeeld ook Reggefiber mocht overnemen.. Je ziet nu in bijvoorbeeld Leeuwarden wel een beperking in aanbod daardoor.
Betreffende partijen: Glasoperator / Odido, Fiber Operator, Fiber Crew
En ik vraag me tot op heden nog altijd af waarom Odido Cambrium overnam. En of dat niet toch een beetje vanuit Cambrium zelf is geinitieerd.. 18.000 Tweak klanten is toch niet bepaald concurrentie die je over moet gaan nemen als je zelf tussen de 700 en 800.000 klanten hebt.
Het Coanet was ook geen interessante prooi aangezien Odido zelf ook in bijna al die PoP's al
apparatuur had zitten... (bewijs: mogelijke overname Coanet apparatuur en contracten door Fiber Operator).
Dat watertrappelen eindigde met de overname door E-Fiber in 2020, maar vervolgens werd E-Fiber gekocht door Open Dutch Fiber en toen was er een probleem. "ODF mag geen provider hebben die verkoopt aan consumenten"
Kan ik lekker naar Freedom zonder ingrijpende veranderingen aan mijn zijde.
Zou echt ideaal zijn.
Voor mij is de keuze wel duidelijk word sowieso Freedom.
Huh? Ik volg de ontwikkelingen in Telecomland best goed maar ik heb nog nooit gezien dat E-Fiber Cambrium overnam.bewolktedag schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:32:
Daarnaast werkten banken niet altijd even goed mee. Je heet geen KPN, dus wat doe je in telecomland? Voor kleinere partijen is het watertrappelen om te overleven."
Dat watertrappelen eindigde met de overname door E-Fiber in 2020, maar vervolgens werd E-Fiber gekocht door Open Dutch Fiber en toen was er een probleem. "ODF mag geen provider hebben die verkoopt aan consumenten"
Of jij bedoelt dat zowel E-Fiber als Cambrium van dezelfde investeerder (Arcus) waren? Dat deel klopt maar die twee verkopen waren niet zo vervlocht als jij doet voorkomen.
E-Fiber is niet overgenomen in 2020. Arcus nam een meerderheidsaandeel in 2018.
Open Dutch Fiber kocht E-Fiber van Arcus in mei 2022.
T-Mobile kocht Cambrium van Arcus in oktober 2022.
Uiteraard heeft de ene deal te maken met de andere deal maar niet zoals jij nu omschrijft. Met de aankoop van E-Fiber had ODF niet ineens een provider of zo.
Ik neem aan dat de FiberCrew dan ook niet bij jou leverd? Hier in Almere is Freedom 49 euro via Fibercrew. Wel GPON maar daar ga ik me dan maar aan overgeven....Hathi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:28:
[...]
Ik zie her en der inderdaad 8 maanden staan, maar als ik m’n postcode invul en het gigabit abonnement kies bieden ze bij mij nog steeds 10 maanden voor €30,- aan. Maar ik heb niet zo veel zin om elk jaar over te stappen, dus ik reken liever alvast met die €45,- en zelfs dat lijkt voor een gigabit verbinding vooralsnog de goedkoopste optie te zijn, maar ik ben ook wel benieuwd of ik nog andere kleinere providers over het hoofd zie. KPN netwerk, dus freedom is gigantisch duur en glasnet levert hier niet.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Hier ook Leeuwarden en Solcon lijkt mij ook wel wat. Gun het liever een kleinere partij dan de KPN's en de Odido's.dsibma schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:04:
[...]
Als stadsgenoot ben ik ook op zoek naar een alternatief. Ik neem dergelijke diensten het liefst van kleinere partijen af en gun het Odido sowieso niet, zeker niet na deze afhandeling. Freedom zou geschikt zijn maar is inderdaad erg duur, dat gaat me net wat te ver. Overweeg nu Solcon; een gigabit verbinding voor 55 euro per maand. Misschien dat er via een vergelijkingssite ergens nog wat tijdelijke korting is scoren is.
Netrebel lijkt me op korte termijn geen haalbare optie, en de toon die het probeert aan te slaan staat me eerlijk gezegd ook wat tegen.
Iets wat ik mij nog afvraag bij Socon:
- Krijg je een vast-IP adres?
- Hoe zit het met de modem(keuze?
/dev/null
Top, bedankt voor het delen. Ik was aan het twijfelen tussen KPN en Freedom, maar dit maatk Freedom toch een stuk aantrekkelijker, naast dat ik dan gewoon Canal Digitaal kan houden.glashio schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:38:
https://freedom.nl/nieuwsartikel/tweak-moet-blijven 100euro korting om naar Freedom te gaan
I have stability. The ability to stab.
Solcon is van KPNI_stealth_I schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:02:
[...]
Hier ook Leeuwarden en Solcon lijkt mij ook wel wat. Gun het liever een kleinere partij dan de KPN's en de Odido's.
Share and Enjoy!
Dat is ook bij Onvi zo, volgens mij. Draait net als Netrebel op het netwerk van Fibercrew alleen is Onvi dacht ik iets goedkoper?pendragon1 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:59:
[...]
Volgens NetRebel krijgt elke aansluiting een eigen vast publiek ip adres:
https://netrebel.nl/faq#technisch
Nope..rjhilbrink schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:48:
[...]
Ik neem aan dat de FiberCrew dan ook niet bij jou leverd? Hier in Almere is Freedom 49 euro via Fibercrew. Wel GPON maar daar ga ik me dan maar aan overgeven....
Inmiddels is glasnet wel mogelijk hier, maar met €62,50 ook nog wel erg prijzig. Odido blijft het goedkoopst voor een gigabit verbinding en daarna KPN.. Dus het is hier een beetje kiezen tussen de twee kwaden zegmaar als ik een beetje in dezelfde prijsklasse wil blijven als ik gewend ben.
Maar ik wacht nog rustig even af totdat ik echt afgesloten ga worden en wie weet veranderd er nog wat in het aanbod komende tijd.
Ik ga precies hetzelfde doen. Gewoon zo lang mogelijk proberen te rekken...Hathi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:20:
[...]
Nope..
Inmiddels is glasnet wel mogelijk hier, maar met €62,50 ook nog wel erg prijzig. Odido blijft het goedkoopst voor een gigabit verbinding en daarna KPN.. Dus het is hier een beetje kiezen tussen de twee kwaden zegmaar als ik een beetje in dezelfde prijsklasse wil blijven als ik gewend ben.
Maar ik wacht nog rustig even af totdat ik echt afgesloten ga worden en wie weet veranderd er nog wat in het aanbod komende tijd.
Anders hier ook dezelfde keuze nu: KPN of Odido. Freedom is geen optie met die hoge prijs aangezien alleen KPN als belichter kan hier.
Ik hoop dat er komende maanden nog wat veranderd zoals FiberCrew die zn spullen even in mijn PoP gaat hangen wellicht...
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Ik denk dat vrijwel iedereen hier zijn hoop moet richten op Fiber Operator die de spullen van Cambrium over zou nemen.. Zodat je daarna bij een provider terecht kan die samenwerkt met FO (Freedom bijvoorbeeld).Csotranme schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:24:
[...]
Ik ga precies hetzelfde doen. Gewoon zo lang mogelijk proberen te rekken...
Anders hier ook dezelfde keuze nu: KPN of Odido. Freedom is geen optie met die hoge prijs aangezien alleen KPN als belichter kan hier.
Ik hoop dat er komende maanden nog wat veranderd zoals FiberCrew die zn spullen even in mijn PoP gaat hangen wellicht...
Ik had het beeld dat het met name de contracten waren waardoor Odido op veel meer plaatsen kan leveren. Uiteindelijk zullen al die kleine partijen de richting van Freedom en Trined moeten volgen om te overleven en gaan samenwerken.Barre73 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:27:
[...]
Je kan veel zeggen van de overname van Reggefiber door KPN maar het heeft in bestaande glasgebieden niet gezorgd voor beperking in aanbod. Na die overname in 2015/2016 zijn er nog meerdere partijen geweest die eigen apparatuur in PoP's plaatsten en zo het aanbod vergroten. Dat dit toevallig niet in Leeuwarden was, is vervelend voor jullie, maar niet typisch voor de rest van NL.
Betreffende partijen: Glasoperator / Odido, Fiber Operator, Fiber Crew
En ik vraag me tot op heden nog altijd af waarom Odido Cambrium overnam. En of dat niet toch een beetje vanuit Cambrium zelf is geinitieerd.. 18.000 Tweak klanten is toch niet bepaald concurrentie die je over moet gaan nemen als je zelf tussen de 700 en 800.000 klanten hebt.
Het Coanet was ook geen interessante prooi aangezien Odido zelf ook in bijna al die PoP's al
apparatuur had zitten... (bewijs: mogelijke overname Coanet apparatuur en contracten door Fiber Operator).
destro9704 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:32:
[...]
Waar is een link voor 10 maanden a 25,00 per maand? Als ik vanuit de mail doorklik naar tweak en dan odido internet only kom ik uit bij 10 maanden a 30,00 per maand...leveren die ook een media converter a la tweak zodat ik wederom enkel mijn router kan inloggen?
En misschien als het Freedom lukt de Cambrium lijnen van Odido over te nemen dat zij mogelijk AON zonder KPN WBA kunnen gaan leveren?SmurfLink schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:03:
[...]
Top, bedankt voor het delen. Ik was aan het twijfelen tussen KPN en Freedom, maar dit maatk Freedom toch een stuk aantrekkelijker, naast dat ik dan gewoon Canal Digitaal kan houden.
https://community.freedom...-tweak-door-t-mobile/3299
Denk niet dat je een vast IP krijgt, en voor zover ik het kan zien krijg je een FritzBox modem. Twijfel nog wel hoor, dus wacht het Odido aanbod en de verdere ontwikkelingen nog even af.I_stealth_I schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:02:
[...]
Hier ook Leeuwarden en Solcon lijkt mij ook wel wat. Gun het liever een kleinere partij dan de KPN's en de Odido's.
Hmm.... Deze post van jou (en de laatste zin in een andere post) triggert mij wel een beetje.....Barre73 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
Ik denk dat vrijwel iedereen hier zijn hoop moet richten op Fiber Operator die de spullen van Cambrium over zou nemen.. Zodat je daarna bij een provider terecht kan die samenwerkt met FO (Freedom bijvoorbeeld).
De kans is dus groot dat de bestaande Coanet spullen van Cambrium over gaan naar een andere operator en dus gewoon in hun huidige vorm blijven draaien, inclusief de contracten met Freedom?
Dat zou wel super fijn zijn! Zeker voor degenen die geen Fibercrew als 'Plan B' hebben. En ondanks dat ik niet per se operators met GPON of XGSPON wil afserveren, zou het toch wel fijn zijn als ik gewoon op AON blijf en ik ook thuis niks aan mijn setup hoef te veranderen
Of geldt dit dan alleen voor de E-fiber en andere lokale initiatieven en niet voor het KPNNetwerkNL deel ?
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 12-10-2023 12:17 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Freedom neemt geen actieve apparatuur over. Daar voor zijn ze veel te klein en onervaren.chocka schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:18:
[...]
En misschien als het Freedom lukt de Cambrium lijnen van Odido over te nemen dat zij mogelijk AON zonder KPN WBA kunnen gaan leveren?
https://community.freedom...-tweak-door-t-mobile/3299
Het zal dan eerder het scenario zijn van Barre73 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Dus Fiber Operator kan mogelijk alle spullen van Cambrium overnemen en ook de bestaande contracten voor belichting via Cambrium met Freedom.
Dat topic dat jij aanhaalt is al van het najaar van 2022, en gaat voor het grootste deel over het feit dat, in het begin, Freedom nog geen eigen WBA-overeenkomst met KPN had en dus moest mee liften op de WBA-overeenkomst tussen Cambrium en KPN. Díe klanten zijn (stilletjes) gemigreerd naar de eigen WBA overeenkomst die Freedom inmiddels met KPN heeft. Het heeft dus weinig te maken met het huidige stopzetten van Tweak/Cambrium.
[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 12-10-2023 12:32 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
echter de welkomstkorting van 75 euro krijg je maar tot en met 26 oktober volgens mij.backupdevice schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:32:
Ziet er naar uit dat ik via Efiber goedkoop aan Glasnet kan komen. Nu wachten tot ik gebeld wordt met een aanbod en dan niet accepteren.
[Afbeelding]
Het contract met fiber operator is bestaand, volgende stap gaat wel zijn om de netwerken in elkaar te schuiven waar ze evt dubbel zijn.eymey schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:19:
[...]
Freedom neemt geen actieve apparatuur over. Daar voor zijn ze veel te klein en onervaren.
Het zal dan eerder het scenario zijn van Barre73 in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Dus Fiber Operator kan mogelijk alle spullen van Cambrium overnemen en ook de bestaande contracten voor belichting via Cambrium met Freedom.
Dat topic dat jij aanhaalt is al van het najaar van 2022, en gaat voor het grootste deel over het feit dat, in het begin, Freedom nog geen eigen WBA-overeenkomst met KPN had en dus moest mee liften op de WBA-overeenkomst tussen Cambrium en KPN. Díe klanten zijn (stilletjes) gemigreerd naar de eigen WBA overeenkomst die Freedom inmiddels met KPN heeft. Het heeft dus weinig te maken met het huidige stopzetten van Tweak/Cambrium.
Ik probeer zojuist een van m'n Debian bakken te updaten, en krijg de volgende foutmelding:
1
| Could not resolve 'debian.mirror.cambrium.nl' |
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
begin september al:Aaargh! schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:13:
Het lijkt er op dat T-Mobile Cambrium al aan het slopen is.
Ik probeer zojuist een van m'n Debian bakken te updaten, en krijg de volgende foutmelding:
code:
1 Could not resolve 'debian.mirror.cambrium.nl'
bundit in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"
Ik ben net een nieuw jaarcontract met tweak aangegaan. Volgens mij in April .Dus weet niet of ik eerder weg kan.de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:48:
[...]
echter de welkomstkorting van 75 euro krijg je maar tot en met 26 oktober volgens mij.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Tweak doet niet aan jaarcontracten, alleen aan korting voor vooruitbetalen. Je kunt dus gewoon per maand opzeggen. Sowieso zijn vrijwel alle contracten na een jaar per maand opzegbaar, volgens de wet.backupdevice schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Ik ben net een nieuw jaarcontract met tweak aangegaan. Volgens mij in April .Dus weet niet of ik eerder weg kan.
[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 12-10-2023 13:50 ]
alleen als je nog in je 1e jaar zit zou dat kunnen kloppen.backupdevice schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:52:
Ja klopt maar denk wel dat ik een contract heb.
backupdevice schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:52:
Ja klopt maar denk wel dat ik een contract heb. Weet alleen niet of de overname een reden is om kostenloos weg te gaan
Ga er een beetje van uit dat Odido ook Glasnet etc kan zijn. Ze willen je gewoon van Cambrium netwerk hebben zodat ze dat kunnen ontmantelen.Kan ik nu al overstappen naar Odido en krijg ik dan een scherp aanbod?
Als Tweak klant betaal je 8 maanden lang €30,- voor het abonnement. Je krijgt nog eens €5,- extra korting als je ook een mobiel abonnement van Odido of BEN hebt.
Je krijgt hierbij een glasvezelabonnement met dezelfde snelheden als je bij ons gewend bent: 1 Gigabit! Eventueel aangevuld met vast bellen en/of televisie.
Je kunt ook overstappen naar Odido als je nog in het eerste contractjaar bij Tweak zit.
[ Voor 8% gewijzigd door Csotranme op 12-10-2023 13:54 ]
Ik wil juist NIET overstappen naar die tent. Heb al een keer problemen gehad met hen gedurende een overgang . Ik wil eigenlijk meteen weg. Maar dat zal wel niet kunnen, dus wachten we maar af
Lees mn edit even. Ik ga er vanuit dat je ook prima naar Glasnet kan. Anders bel ze even om het zeker te weten...backupdevice schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:55:
[...]
Ik wil juist NIET overstappen naar die tent. Heb al een keer problemen gehad met hen gedurende een overgang . Ik wil eigenlijk meteen weg. Maar dat zal wel niet kunnen, dus wachten we maar af
Voor de mensen die opzoek zijn naar een usenet alternatief: kwam deze tegen in de FAQ van Tweak. Ziet er wel uit als een goeie deal. €3 per maand incl de korting voor 1Gbit/s en 3000 dagen retentie:
Heeft Odido ook usenet of nieuwsgroepen?
Als je ingaat op het aanbod en dus overstapt naar Odido, zal die service via ons stoppen. Helaas biedt Odido zelf geen nieuwsgroepen.
We kunnen wel een alternatief aanraden, voor voordelig usenet kun je terecht bij https://usenetdeal.com/nl/, een platform opgericht door een ervaren oud Tweak medewerker. Met hun bewezen betrouwbaarheid kun je vertrouwd usenet toegang verkrijgen vanaf slechts €1,69!
En speciaal voor Odido klanten is er een extraatje: je krijgt 10% korting op ál hun usenetproducten met de kortingscode: odido
Na wikken en wegen toch maar overstap naar Odido gedaan, 10 x 30 euro en 2 x 45 euro eerste jaar.
Overstapdatum zo snel mogelijk, want eigenlijk betaal ik nu zonder dat ik dat wil ineens per maand 44 euro. Beetje kromme manier van verrekenen wel! Helemaal lullig als je nu in maand 11 of 12 zit, dan zou ik nog even rekken want dit zijn door jaarbetaling juist de 2 gratis maanden die je niet krijgt als je nu overstapt.
Dat is juist Ideaal, beter dan dat je al 9 maanden gehad hebt, want die moet je dan met terugwerkende kracht tegen het volledige tarief (zonder korting) aftikken.BBKing schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:04:
Bij mij is dat abonnement echt net verlengd met een jaar dus ik heb 440 euro vooruit betaald aan Tweak. lekker handig.
Het abonnement is overigens met 1 maand verlengd, maar je betaalt 1 jaar vooruit.
[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 12-10-2023 14:08 ]
Ik begrijp het niet helemaal maar ook als je voor 12 maanden vooruit hebt betaald in de afgelopen maanden, moet je toch overstappen? Er is geen uitlooptijd voor lopende contracten als je nu in maand 2 zit van de 12maanden?BBKing schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:04:
Helaas pindakaas. Na vele jaren Tweak Internet Only met jaarbetaling komt er nu een einde aan dit relatief goedkope abonnement. Bij mij is dat abonnement echt net verlengd met een jaar dus ik heb 440 euro vooruit betaald aan Tweak. lekker handig.
Waar baseer jij op dat je moet overstappen? tagging @japie101
[ Voor 25% gewijzigd door stormfly op 12-10-2023 14:10 ]
Iedereen zal moeten overstappen, maar specifiek op dit moment hoef je niets te doen, iedereen zal persoonlijk worden benaderd over de next steps, en qua afhandeling wordt dan gewerkt met een evenredig deel (bijv 8/12) van het jaarbedrag wat je hebt betaald, en de rest krijg je terug afhanelijk van het moment van overstappen.stormfly schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:09:
[...]
Ik begrijp het niet helemaal maar ook als je voor 12 maanden vooruit hebt betaald in de afgelopen maanden, moet je toch overstappen? Er is geen uitlooptijd voor lopende contracten als je nu in maand 2 zit van de 12maanden?
Waar baseer jij op dat je moet overstappen? tagging @japie101
Ik zit zelf ook bij Tweak, en heb ook vooruit betaald een maand terug, en ik wacht het rustig af
was het maar waar. Dat gaan ze dus juist niet doen. Lees de FAQ op de website maar. Je moet de jaarkorting volledig terugbetalen.japie101 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:17:
[...]
en qua afhandeling wordt dan gewerkt met een evenredig deel (bijv 8/12) van het jaarbedrag wat je hebt betaald,
Ik heb vanmorgen gechat met Tweak, met dit als antwoord, heb vooruitbetaald tot maart (niet mijn eerste jaar overigens).backupdevice schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:55:
[...]
"U mag al eerder migreren naar Odido of een andere provider. Verder zult u na de opzegging van het Tweak abonnement een verrekening ontvangen. "
EDIT: ik dacht ik ga alvast over aangezien het nog maar een paar maanden zijn die vooruitbetaald zijn, maar dat zou me dan extra geld kosten? Da's wel echt jammer.
[ Voor 12% gewijzigd door Vildhjarta op 12-10-2023 14:42 ]
- Modem houden is niet tegen borg mogelijk, kost je dan € 189,- en overnemen (ongeacht leeftijd) ook € 189,-
- Odido zet je over op XS-GPON en daarmee ben je je AON lijn kwijt, dit staat niet vermeld.
- Je jaarvoordeel ben je kwijt met verrekenen van de overstap, let dus op.
edit: ik blijf niet bij Odldo
[ Voor 3% gewijzigd door XallaX op 12-10-2023 21:16 ]
Ja, op dit moment wel. Dat was ook altijd de standaard procedure als je je contract bij Tweak opzegde en die procedure blijft nog steeds staan als je nu opzegt. Maar uiterlijk begin 2024 gaan zij vanuit Tweak onze contracten opzeggen, volgens mij kunnen ze het dan niet maken op op die manier de verrekening te doen. Bij het aangaan van het contract heb ik namelijk gekozen om per jaar te betalen en daarbij korting te krijgen ten opzichte van een maandbetaling. Dat kunnen ze naar mijn idee niet eenzijdig opzeggen zonder die korting ook netjes te verrekenen. Zodra het zover is en ze toch op die manier gaan rekenen ga ik daar wel een punt van maken.de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
was het maar waar. Dat gaan ze dus juist niet doen. Lees de FAQ op de website maar. Je moet de jaarkorting volledig terugbetalen.
ben het helemaal met je eens. Jammer dat het scenario voor een opzegging vanuit hun kant nergens beschreven wordt. Dat heeft een reden waarschijnlijk. Ze willen liever dat mensen zelf de boel open breken.Hathi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:38:
[...]
Ja, op dit moment wel. Dat was ook altijd de standaard procedure als je je contract bij Tweak opzegde en die procedure blijft nog steeds staan als je nu opzegt. Maar uiterlijk begin 2024 gaan zij vanuit Tweak onze contracten opzeggen, volgens mij kunnen ze het dan niet maken op op die manier de verrekening te doen. Bij het aangaan van het contract heb ik namelijk gekozen om per jaar te betalen en daarbij korting te krijgen ten opzichte van een maandbetaling. Dat kunnen ze naar mijn idee niet eenzijdig opzeggen zonder die korting ook netjes te verrekenen. Zodra het zover is en ze toch op die manier gaan rekenen ga ik daar wel een punt van maken.
Voor mij is dit toch best duidelijk:de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
was het maar waar. Dat gaan ze dus juist niet doen. Lees de FAQ op de website maar. Je moet de jaarkorting volledig terugbetalen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EElnvkp5E98OVWkcsfavdeAP.jpg?f=user_large)
voor mij wel. maar voor jou blijkbaar niet want jij hebt het over "evenredig deel (bijv 8/12)".japie101 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:41:
[...]
Voor mij is dit toch best duidelijk:
[Afbeelding]
De korting ben je volledig kwijt, ook de maanden die je al gehad hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 12-10-2023 14:42 ]
Ja daarom snap ik ook niet zo goed waarom iedereen in dit topic zo overhaast nu direct de overstap wil maken. Op dit moment loopt je contract nog gewoon door zoals het was, dus als je nu je contract opzegt weet je zeker dat je dat voordeel van de jaarbetaling kwijt bent en dat je direct de nieuwe (vaak duurdere) tarieven van je nieuwe provider gaat betalen.de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:40:
[...]
ben het helemaal met je eens. Jammer dat het scenario voor een opzegging vanuit hun kant nergens beschreven wordt. Dat heeft een reden waarschijnlijk. Ze willen liever dat mensen zelf de boel open breken.
en dat klopt dan weer niet helemaal. Iedereen heeft een maandcontract (behalve in het 1e jaar) dus ik weet niet hoe die jaarbetaling juridisch geregeld is aangezien je per maand kunt opzeggen.Hathi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:42:
[...]
Ja daarom snap ik ook niet zo goed waarom iedereen in dit topic zo overhaast nu direct de overstap wil maken. Op dit moment loopt je contract nog gewoon door zoals het was, dus als je nu je contract opzegt weet je zeker dat je dat voordeel van de jaarbetaling kwijt bent en dat je direct de nieuwe (vaak duurdere) tarieven van je nieuwe provider gaat betalen.
Ga er maar vanuit dat ze dit wel zullen doen. Er is dan een gang naar de rechter vereist als je dit anders wilt. Daar zal jij wellicht wel gelijk krijgen overigens. Ik heb er dat niet voor over dus zo snel mogelijk weg om de periode van 44,00 per maand te betalen zo kort mogelijk te houden .Hathi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:38:
[...]
Ja, op dit moment wel. Dat was ook altijd de standaard procedure als je je contract bij Tweak opzegde en die procedure blijft nog steeds staan als je nu opzegt. Maar uiterlijk begin 2024 gaan zij vanuit Tweak onze contracten opzeggen, volgens mij kunnen ze het dan niet maken op op die manier de verrekening te doen. Bij het aangaan van het contract heb ik namelijk gekozen om per jaar te betalen en daarbij korting te krijgen ten opzichte van een maandbetaling. Dat kunnen ze naar mijn idee niet eenzijdig opzeggen zonder die korting ook netjes te verrekenen. Zodra het zover is en ze toch op die manier gaan rekenen ga ik daar wel een punt van maken.
Ben benieuwd of we tzt die media omvormer nog terug moeten sturen waar geen borg voor is betaald...
je zal na 11 maand opzeggen, dan kan je nog 44 euro bijbetalen!japie101 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:41:
[...]
Voor mij is dit toch best duidelijk:
[Afbeelding]
/dev/null
In de FAQ staat weer wat anders... Dat je dan je borg alleen niet terug krijgt.XallaX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:38:
Net contact gehad met Tweak, juiste telefoonnummer is 0900-8932543 en niet 0800 zoals in alle communicatie staat, die is al buiten gebruik/werkt niet meer.
- Modem houden is niet tegen borg mogelijk, kost je dan € 189,- en overnemen (ongeacht leeftijd) ook € 189,-
- Odido zet je over op XS-GPON en daarmee ben je je AON lijn kwijt, dit staat niet vermeld.
Overigens kan je die gewoon blijven gebruiken als je hem overneemt. Alleen vanaf de ONT een UTP kabel in poort 1 en die als WAN configureren.
Dus niet meer via de SFP want die is idd AON.
:strip_exif()/f/image/mWcfK0vBeHsZPjbIRxjTuXcO.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar trap ik niet in, ze doen het maar lekker evenredig met wat ik voor een jaar heb betaald (juni).de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:08:
[...]
Dat is juist Ideaal, beter dan dat je al 9 maanden gehad hebt, want die moet je dan met terugwerkende kracht tegen het volledige tarief (zonder korting) aftikken.
Het loopt hier toch al anders met 1 maand extra door de vriendenkorting (tv afrekening komt maand eerder).
Of geef 12 maanden korting ipv 10 aan die groep ...
Het scheelt dat ik de 5490 mag houden (kost alleen de borg) en hopelijk werkt dat direct op de fiber zoals nu.
Eerst eens kijken of de overname van het Cambrium spul straks nog meer keus geeft wat providers betreft.
Ik kan voor €49 naar Freedom (internet only) of eventueel hun 7590 kiezen voor €2/maand extra.
Als laatste zou Jonaz kunnen als ik alleen naar €€€ kijk, maar de service en administratie daar weerhoudt me.
Ik hoop dat iemand daar zit te fantaseren, dat is niet het verhaal dat naar buiten wordt gebracht ...XallaX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:38:
Net contact gehad met Tweak, juiste telefoonnummer is 0900-8932543 en niet 0800 zoals in alle communicatie staat, die is al buiten gebruik/werkt niet meer.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ah ik zie dat ze niet delen door 12. Ik ga er voor nu van uit dat het een foutje is, en verder zie ik wel.de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:41:
[...]
voor mij wel. maar voor jou blijkbaar niet want jij hebt het over "evenredig deel (bijv 8/12)".
De korting ben je volledig kwijt, ook de maanden die je al gehad hebt.
Als je er logisch over na denkt kan dit bijna niet kloppen...
nee dat is zeker geen fout. Er staat gewoon duidelijk dat je de (volledige) jaarkorting pas krijgt bij 12 maanden, en bij 11 maanden krijg je 0 euro korting.japie101 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:48:
[...]
Ah ik zie dat ze niet delen door 12. Ik ga er voor nu van uit dat het een foutje is, en verder zie ik wel.
Als je er logisch over na denkt kan dit bijna niet kloppen...
dit lijkt eerder een bewuste strategie en bewust wollig opgeschreven.
Wat klopt waar niet aan? Ik ben een contract voor 1 jaar aangegaan die na dat jaar maandelijks automatisch verlengd wordt. Daarbij heb ik gekozen voor betaling per jaar voor een bedrag van €410,- per jaar. Zo staat dat ook genoemd in mijn contract.de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:43:
[...]
en dat klopt dan weer niet helemaal. Iedereen heeft een maandcontract (behalve in het 1e jaar) dus ik weet niet hoe die jaarbetaling juridisch geregeld is aangezien je per maand kunt opzeggen.
Dat betekent dat ik nu inderdaad een maandcontract heb die van beide kanten maandelijks opzegbaar is, maar tot nu toe hebben beide partijen dat contract nog niet opgezegd (Tweak heeft alleen aangekondigd dat ze dat binnenkort wel zullen gaan doen, maar nog geen specifieke datum genoemd), dus dat contract loopt vooralsnog gewoon door, voor het jaarlijkse tarief van €410,-.
Als ik het contract opzeg, dan moet ik met terugwerkende kracht die €44,- oid per maand betalen, maar ze hebben niet genoemd in het contract wat er gebeurt als zij dat contract opzeggen, wat vooralsnog overigens ook niet gebeurd is. Mijn jaarlijkste betaling is overigens in februari, dus ik ben ook heel benieuwd of ze me dan ook nog willen gaan laten bijbetalen..
ik dacht dat je doelde op een jaarcontract (ook na het 1e jaar) maar is inderdaad maandcontract.
Denk dat het helemaal klopt zoals je het nu uitlegt.
Dilemma voor mij is:
-voor 26 oktober naar Glasnet overstappen met 75 euro welkomstkorting
-Jaar bij tweak uitzitten, om de jaarkorting te ontvangen. (onduidelijk of het mogelijk is dit volledig uit te zitten).
[ Voor 26% gewijzigd door de Peer op 12-10-2023 14:55 ]
Geen zorgen over de dag van morgen.
Hier ook tot 15.02.2024 betaald. Omdat jaarkorting dan blijkbaar niet geldt als ik nu eerder ga, wacht ik wel even weer dan tot ze mij gaan opzeggen. Vind het wel jammer dat ze hier niet gewoon een datum bij genoemd hebben. "begin 2024' is weer zo'n wazig begrip. Ik wil gewoon lekker alles op tijd kunnen switchen en niet ineens een tijd zonder internet moeten zitten omdat een aansluiting pas na een aantal weken kan.Hathi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:50:
[...]
Wat klopt waar niet aan? Ik ben een contract voor 1 jaar aangegaan die na dat jaar maandelijks automatisch verlengd wordt. Daarbij heb ik gekozen voor betaling per jaar voor een bedrag van €410,- per jaar. Zo staat dat ook genoemd in mijn contract.
Dat betekent dat ik nu inderdaad een maandcontract heb die van beide kanten maandelijks opzegbaar is, maar tot nu toe hebben beide partijen dat contract nog niet opgezegd (Tweak heeft alleen aangekondigd dat ze dat binnenkort wel zullen gaan doen, maar nog geen specifieke datum genoemd), dus dat contract loopt vooralsnog gewoon door, voor het jaarlijkse tarief van €410,-.
Als ik het contract opzeg, dan moet ik met terugwerkende kracht die €44,- oid per maand betalen, maar ze hebben niet genoemd in het contract wat er gebeurt als zij dat contract opzeggen, wat vooralsnog overigens ook niet gebeurd is. Mijn jaarlijkste betaling is overigens in februari, dus ik ben ook heel benieuwd of ze me dan ook nog willen gaan laten bijbetalen..
[ Voor 5% gewijzigd door Vildhjarta op 12-10-2023 15:09 ]
Glasnet is hier €62,50, dus die staat sowieso een beetje onderaan mijn lijstje.
Zodra ze mijn contract echt gaan opzeggen ga ik wel kijken wat er dan voor aanbiedingen zijn overal, naar mijn idee zijn er het hele jaar door altijd wel kortingen etc. te krijgen voor nieuwe klanten, dus daar ben ik niet zo gevoelig voor.
Waar heb je dat nummer überhaupt vandaan? Je verhaal klopt al niet met de eigen website en je hebt de informatie van een 0900 nummer dat ze niet communiceren. Toevallig niet gevonden met wat googlen en contact gehad met mensen die zich voordoen als Tweak?XallaX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:38:
Klopt. Ik heb de luxe van 2 kastjes in huis, zowel e-fiber en kpn dus voor 37,50 glasnet was de keuze voor mij simpel en snel gemaakt nu tweak de verbruikte maanden tot einde verhaal gaat verrekenen met 44,00 per maand. Geloof er niks van dat ze in januari of februari gaan zeggen fijn dat jullie tot het eind zijn gebleven en als dank verrekenen we het jaarbedrag :12 maal verbruikte maanden, maar ik hoop het voor de volhouders.Hathi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:59:
Ja dat dilemma zit ik niet zo mee. Ik kies mijn provider ook liever uit op basis van het maandbedrag na de eventuele welkomstkortingen etc., anders verplicht ik mezelf om elk jaar weer opnieuw te gaan kijken en daar heb ik niet zo veel zin in eigenlijk als het me verder wel goed bevalt, zoals al jaren bij Tweak het geval is.
Glasnet is hier €62,50, dus die staat sowieso een beetje onderaan mijn lijstje.
Zodra ze mijn contract echt gaan opzeggen ga ik wel kijken wat er dan voor aanbiedingen zijn overal, naar mijn idee zijn er het hele jaar door altijd wel kortingen etc. te krijgen voor nieuwe klanten, dus daar ben ik niet zo gevoelig voor.
De toegevoegde waarde van freedom internet voor 49,00 per maand alhier is mij niet duidelijk...wat heeft die meer als glasnet dan? Ik hoef enkel een zo snel mogelijke gigabit lijn zonder verdere poespas.
Bij mij is Onvi met 1Gbit duurder. 45 euro uit m'n hoofd.OriginalDon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:07:
[...]
Dat is ook bij Onvi zo, volgens mij. Draait net als Netrebel op het netwerk van Fibercrew alleen is Onvi dacht ik iets goedkoper?
Als je nog in je eerste jaar zit en je betaald per maand, dan kan je nog niet weg zonder een boete te betalen. Pas als de exacte datum duidelijk is dat tweak er mee stopt, dan pas kan je in dat geval gaan plannen.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.