Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36
backupdevice schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:31:
Net met Tweak gesproken.

Als je nog in je eerste jaar zit en je betaald per maand, dan kan je nog niet weg zonder een boete te betalen. Pas als de exacte datum duidelijk is dat tweak er mee stopt, dan pas kan je in dat geval gaan plannen.
Tjonge, ze maken er wel een puinhoop van zeg. Ze hadden beter alles in 1x goed kunnen communiceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

DJ-B schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Tjonge, ze maken er wel een puinhoop van zeg. Ze hadden beter alles in 1x goed kunnen communiceren.
Yep. Ach ja... dan wachten we nog ff.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

DJ-B schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Inderdaad ja, heeft me alleen heel snel heel duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet naar Odido wil.
Doodzonde dat Tweak overgenomen is, nou maar hopen dat er niet nog veel meer kleinere partijen verdwijnen de komende jaren.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Smurf

Detri

Ik denk dat ik ook nog maar even blijf zitten tot ik "buitengetrapt" wordt. Zit in e-fiber gebied, en de overstap naar Glasnet.nl zou voor zover ik het nu zie mijn keuze zijn, maar met een jaarcontract tot april geef ik nu eigenlijk ongeveer de helft van de welkomstbonus aan Odido. Nee, dat gaat dus niet gebeuren niet.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:06

de Peer

under peer review

Smurf schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:20:
Ik denk dat ik ook nog maar even blijf zitten tot ik "buitengetrapt" wordt. Zit in e-fiber gebied, en de overstap naar Glasnet.nl zou voor zover ik het nu zie mijn keuze zijn, maar met een jaarcontract tot april geef ik nu eigenlijk ongeveer de helft van de welkomstbonus aan Odido. Nee, dat gaat dus niet gebeuren niet.
Tsja, maar wel 75 euro welkomstkorting... dat compenseert het aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Rancune is in de regel heel slecht voor je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

Merken jullie eigenlijk ook dat de snelheid sinds de overgang wat meer host-afhankelijk is? Een speedtest naar een endpoint van Odido doet nog wel netjes 1GBit, maar naar bijvoorbeeld KPN haalt nog maar de helft.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Bytebandit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:59:
[...]

Had de ux designer er maar rode koeien letters van moeten maken :+ Maar bedankt! Ik ga overstappen. Beetje klaar met dit gedoe van Odido.
Ik zit hetzelfde te denken, Ik moet sowieso vast IP hebben en bovendien IP4 ivm VPN op RPi.
Zit me alleen af te vragen wat ik nu met die fritzbox 5530 moet doen die ik nu van tweak (in bruikleen) heb.
Zou die graag willen houden. Heb er destijds ook 25,- borg voor betaald. Dus ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ik 'm niet inlever. Alleen borg kwijt? Prima :+

Heb jij ook een fritzbox van tweak en zo ja wat doe je er dan mee?
En weet jij ook of die fritzbox dan ook gaat werken bij glasnet?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:41
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:39:
[...]

Ik zit hetzelfde te denken, Ik moet sowieso vast IP hebben en bovendien IP4 ivm VPN op RPi.
Zit me alleen af te vragen wat ik nu met die fritzbox 5530 moet doen die ik nu van tweak (in bruikleen) heb.
Zou die graag willen houden. Heb er destijds ook 25,- borg voor betaald. Dus ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ik 'm niet inlever. Alleen borg kwijt? Prima :+

Heb jij ook een fritzbox van tweak en zo ja wat doe je er dan mee?
En weet jij ook of die fritzbox dan ook gaat werken bij glasnet?
Nee heb zelf een media converter die weer is aangesloten op een PFSense installatie. Ik zou dus helaas niet weten wat de gevolgen zijn en of hij ook bij glasnet te gebruiken is. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Bytebandit schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

Nee heb zelf een media converter die weer is aangesloten op een PFSense installatie. Ik zou dus helaas niet weten wat de gevolgen zijn en of hij ook bij glasnet te gebruiken is. :-(
Dank voor de zeer snelle reactie! _/-\o_

Zijn er hier nog overstappers naar glasnet (in e-fiber gebied) met een fritzbox 5530 en die deze ook willen houden en weten of dit ook technisch kan bij Glasnet? :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:23
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:59:
[...]

Dank voor de zeer snelle reactie! _/-\o_

Zijn er hier nog overstappers naar glasnet (in e-fiber gebied) met een fritzbox 5530 en die deze ook willen houden en weten of dit ook technisch kan bij Glasnet? :?
Dat kan technisch bij Glasnet.
Glasnet maakt voor het verbinden verder gebruik van PPPoE in plaats van DHCP. Maar dat kan Fritzbox ook gewoon (gezien die routers ook destijds bij XS4ALL en nu ook bij Freedom gebruikt worden en die dezelfde techniek als Glasnet hanteren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 12:30
Het lijkt me dat je de Fritz van Tweak enkel mag houden tegen de borg wanneer je overstapt naar Odido, dat staat in ieder geval in de FAQ:

"We kunnen ons voorstellen dat je graag de Fritzbox van ons wilt blijven gebruiken, bijvoorbeeld omdat je hebt geïnvesteerd in access points of domotica. Daarom hebben we besloten dat je de Tweak-Fritzbox mag houden wanneer je overstapt naar Odido. Daar tegenover staat wel dat wij jouw borg niet terugbetalen."

Zie ook het relevante deel uit de algemene voorwaarden, als je overstapt naar een andere provider dan Odido neem ik aan dat je gewoon de volledige prijs moet betalen voor de Fritz:

"Als Tweak in bruikleen verstrekte apparatuur niet binnen 30 kalenderdagen na beëindiging van de
Overeenkomst retour heeft ontvangen vervalt de betaalde borg voor de Apparatuur. De Apparatuur
zal dan tevens tegen de nieuwwaarde in rekening worden gebracht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47
De Fritz die ik in bruikleen heb staan is het 5490 model. Daar is op zich niets mis mee, hij doet het prima. Maar hij is wel end of life, er komen geen updates meer, nog wel security fixes. Dus in die zin, zeg ik vervangen.
Het punt van terugsturen is wel dat je dan zelf de verzendkosten mag betalen, schat ik in. Dan krijg je nog maar netto 43 euro terug. En wat moeten zij hier nog mee... Ik schat in dat zij liever de 50 euro houden, dan een oud model terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
Verkeerde topic sorry

[ Voor 90% gewijzigd door aartvg op 12-10-2023 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:09:
Merken jullie eigenlijk ook dat de snelheid sinds de overgang wat meer host-afhankelijk is? Een speedtest naar een endpoint van Odido doet nog wel netjes 1GBit, maar naar bijvoorbeeld KPN haalt nog maar de helft.
Dat kan wel, sinds een klein aantal weken (genoemd in dit topic) internetten jullie niet meer via de core van Tweak, maar via de core van Odido. En dan kunnen de paden anders zijn, en mogelijk ook wat voller in de piekuren.

Merk je het naar andere hosts ook of alleen naar KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
I_stealth_I schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Hier ook Leeuwarden en Solcon lijkt mij ook wel wat. Gun het liever een kleinere partij dan de KPN's en de Odido's.

Iets wat ik mij nog afvraag bij Socon:
  • Krijg je een vast-IP adres?
  • Hoe zit het met de modem(keuze?
Ik zit er grofweg hetzelfde in (ook Lwd). Heb net even met Solcon gebeld voor wat betreft jouw vragen. Ze geven aan dat je een vast IP adres krijgt. Eigen router is ook geen probleem. Is een pagina over te vinden: https://www.solcon.nl/par...icatie-kpn-ftth-services/

Ik zie helaas niet staan of het ook mogelijk is om middels een SFP module glasvezel rechtstreeks via eigen router te laten verlopen. Iets wat ik nu wel met Tweak heb. Vraag me af of dat blijft werken. Medewerker van Solcon kon dat helaas niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
aartvg schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:25:
Zijn er mensen die een Fritz box 5530 willen huren in plaats van de Draytek 2133 of 2135?
We hebben dit nu toegevoegd bij KPN WBA routers i.v.m. XGSPON en Delta Fiber netwerken maar zouden dit ook bij E-fiber kunnen doen.
Ik denk niet dat iedereen weet wie je bedoeld met "we" Aart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
RobbyTown schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:50:
@Jan Driebeen @gerritjan
Collega vandaag ook last van 37,50 pakket bij Glasnet niet zag.

Frontpage pc check en bestellen en dan pc check laat andere resultaten zien. Bij bestellen en dan pc check zie ook Tweak naar Glasnet korting verhaal via de fp niet.
Jammer dat de Tweak aanbieding niet meer op de website van Glasnet staat. Ik zal morgen even contact met ze opnemen of ze nog iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Jan Driebeen schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:51:
[...]

Jammer dat de Tweak aanbieding niet meer op de website van Glasnet staat. Ik zal morgen even contact met ze opnemen of ze nog iets doen.
Bij mij staat die aanbieding er nog gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:55:
[...]

Bij mij staat die aanbieding er nog gewoon hoor.
Heb je een link van die speciale webpagina voor ex Tweak klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Jan Driebeen schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Heb je een link van die speciale webpagina voor ex Tweak klanten?
Die is er niet. Je moet je postcode invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
de Peer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Die is er niet. Je moet je postcode invullen
Dan is het postcode afhankelijk. Ik ga ze morgen even contacten waarom ik die aanbieding niet te zien krijg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:06:
[...]

Dan is het postcode afhankelijk. Ik ga ze morgen even contacten waarom ik die aanbieding niet te zien krijg,
En via deze pagina wel :) ?
https://www.glasnet.nl/bestellen.html

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Op deze pagina krijg ik met mijn postcode ook geen tweak aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Burns schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:21:
De Fritz die ik in bruikleen heb staan is het 5490 model. Daar is op zich niets mis mee, hij doet het prima. Maar hij is wel end of life, er komen geen updates meer, nog wel security fixes. Dus in die zin, zeg ik vervangen.
Het punt van terugsturen is wel dat je dan zelf de verzendkosten mag betalen, schat ik in. Dan krijg je nog maar netto 43 euro terug. En wat moeten zij hier nog mee... Ik schat in dat zij liever de 50 euro houden, dan een oud model terugkrijgen.
Verzendkosten lijkt me stug, stuur nooit iets terug zonder dat ze een verzenddoos en verzendlabel sturen.
Overigens lijkt me borg en nieuwwaarde in rekening brengen iets dat tamelijk illegaal is, zou ik iig niet betalen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

XallaX

Meow

Speedy-Andre schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:48:
[...]
Ik hoop dat iemand daar zit te fantaseren, dat is niet het verhaal dat naar buiten wordt gebracht ...
De fritz hou ik gewoon want er staat wat anders op de site. Kom maar met die advocaat 😁 Heb aangeboden de restwaarde te betalen na 4 jaar maar dat kon niet.

Ik blijf niet want wil mn AON niet kwijt en odldo is niet eens in staat hier mobiele telefonie te leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

XallaX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

De fritz hou ik gewoon want er staat wat anders op de site. Kom maar met die advocaat 😁 Heb aangeboden de restwaarde te betalen na 4 jaar maar dat kon niet.

Ik blijf niet want wil mn AON niet kwijt en odldo is niet eens in staat hier mobiele telefonie te leveren.
Alleen als je naar OdiLdo overstapt kan je de Fritz!box houden, op zich wel logisch.
Wel ruk dat je kosten moet maken om de borg terug te krijgen, daar blijft minder van over al zou ik hem nog wel zelf kunnen afleveren bij Tweak in Almere.
Geen idee of ze werk maken van zo'n oud ding, juridisch klopt het want je tekende er voor.
De nieuwprijs rekenen en ook nog de borg houden kan natuurlijk niet na 4 jaar, zeker niet nu ze er niks meer mee gaan doen (reserve voor reparaties is geen argument meer).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Speedy-Andre schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:03:
[...]

Alleen als je naar OdiLdo overstapt kan je de Fritz!box houden, op zich wel logisch.
_/-\o_ :+ 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
Ik lees hier een aantal mensen zeggen dat, bij het niets doen en derhalve automatisch overgaan op Odido, men "hun AON kwijtraakt".

Help me heel even, ik dacht dat het verschil tussen AON en GPON een fysiek iets is tussen meterkast en wijkcentrale. Deze uitspraken doen vermoeden alsof je het voordeel van AON definitief kwijtraak zodra Odido er met de vingers aan heeft gezeten.

Ik zit zelf bij Tweak op KPN gebied, wat op dit moment een AON aansluiting is. Dat verandert dan toch niet zomaar (definitief) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

[...]
De nieuwprijs rekenen en ook nog de borg houden kan natuurlijk niet na 4 jaar, zeker niet nu ze er niks meer mee gaan doen (reserve voor reparaties is geen argument meer).
Vond mijn aanbod van de restwaarde netjes ook om wat jij hier aangeeft maar ze willen niet. Zal Odildo wel bepaald hebben want zo ken ik Tweak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49
Burns schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:21:
En wat moeten zij hier nog mee... Ik schat in dat zij liever de 50 euro houden, dan een oud model terugkrijgen.
Wat zij hiermee moeten is niet jouw probleem. Je hebt 50 euro borg betaald en die moet je terugkrijgen als je het ding weer inlevert.
Ik heb overigens een jaar geleden mijn abo omgezet naar internet-only. Voor de apparatuur die terug moest kreeg ik netjes een retourdoos, die ik bij de UPS kon afgeven. Ik heb dus zelf geen verzendkosten betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

internetinfo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:09:
Ik lees hier een aantal mensen zeggen dat, bij het niets doen en derhalve automatisch overgaan op Odido, men "hun AON kwijtraakt".

Help me heel even, ik dacht dat het verschil tussen AON en GPON een fysiek iets is tussen meterkast en wijkcentrale. Deze uitspraken doen vermoeden alsof je het voordeel van AON definitief kwijtraak zodra Odido er met de vingers aan heeft gezeten.

Ik zit zelf bij Tweak op KPN gebied, wat op dit moment een AON aansluiting is. Dat verandert dan toch niet zomaar (definitief) :?
Aon vs Gpon

https://www.routershop.nl...t-to-multipoint-glasvezel

In het kort, geen gedeelde lijn, geen verstoringen en niet delen van bandbreedte op wijkniveau.

Duurder in aanleg want alle aansluitingen gaan rechtstreeks naar de verdeler 1500 meter verderop en niet via wijkkasten.

[ Voor 6% gewijzigd door XallaX op 12-10-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:46
Ook Tweak gecontact omdat ik net met een jaar verlengd heb. Ik verroer me voorlopig dus niet, en hoop dat glasnet Limburg weet te vinden.
Als u niet ingaat op het Odido aanbod, dan blijft u nog klant bij Tweak tot het eind. U mag ook natuurlijk naar een andere internet provider overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
XallaX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Aon vs Gpon

In het kort, geen gedeelde lijn, geen verstoringen en niet delen van bandbreedte op wijkniveau.

Duurder in aanleg want alle aansluitingen gaan rechtstreeks naar de verdeler 1500 meter verderop en niet via wijkkasten.
Ja ik ken het verschil, ik zie alleen de paniek nog even niet van de mensen die roepen "ik wil mijn AON niet kwijt". Je linkt het zelf al: het is geen softwarematige setting, het is fysiek. En dus ook niet iets onomkeerbaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Via de chat heb ik contact gehad met GlasNet. Goede en snelle klantenservice. Ik krijg eenmalig €75 korting als aanbieding/overstapper van Tweak. Hoger maandtarief voor 1GB (minimaal €62,50) komt door mijn regio waar levering via KPN netwerk gaat Ik ga er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
internetinfo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:30:
[...]

Ja ik ken het verschil, ik zie alleen de paniek nog even niet van de mensen die roepen "ik wil mijn AON niet kwijt". Je linkt het zelf al: het is geen softwarematige setting, het is fysiek. En dus ook niet iets onomkeerbaars.
Gpon en xgpon zijn wel degelijk anders als aon, wereldwijd worden pon varianten veel meer gebruikt en daarom is het goedkoper. Omdat er altijd in de totale keten overboeking zit hoef je je bij en goed ontworpen netwerk ain allebei de varianten geen zorgen om de snelheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

I-King schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:21:
"Als u niet ingaat op het Odido aanbod, dan blijft u nog klant bij Tweak tot het eind. U mag ook natuurlijk naar een andere internet provider overstappen."
"tot het eind" geeft m.i. geen duidelijkheid over welk eind. Dat van Tweak begin 2024 of het einde van jouw betaalde jaar?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49
remco_k schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:37:
[...]

"tot het eind" geeft m.i. geen duidelijkheid over welk eind. Dat van Tweak begin januari of het einde van jouw betaalde jaar?
In de mail van Tweak staat begin 2024, niet begin januari.
Mijn nieuwe jaarbedrag van 410 euro kan elk moment worden afgeschreven, ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Misschien nu al een persoonlijk aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
[...]

"tot het eind" geeft m.i. geen duidelijkheid over welk eind. Dat van Tweak begin januari of het einde van jouw betaalde jaar?
Fair punt, ik heb het nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XallaX schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Aon vs Gpon

Verdiep je dan eerst even in PON aanleg in Nederland. We hebben het in dit geval over bestaande glasvezelnetwerken. Die worden niet ineens opnieuw ingegraven met wijkkasten. Met andere woorden: er verandert niks aan al die aansluitingen die rechtstreeks naar de PoP gaan. Het enige dat gebeurt is dat er in die PoP nu PON apparatuur staat met splitters waardoor er 32 of 64 actieve aansluitingen op 1 actieve poort worden aangesloten.

Dus er wordt geen lijn gedeeld maar een poort.
Verstoringen zijn niets anders dan bij AON (bij XGS-PON) .
Zowel bij AON als PON deel je de bandbreedte op wijkniveau. Dat maakt niks uit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:53
gerritjan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:49:
[...]
Mijn nieuwe jaarbedrag van 410 euro kan elk moment worden afgeschreven, ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Misschien nu al een persoonlijk aanbod?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Barre73 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Zowel bij AON als PON deel je de bandbreedte op wijkniveau. Dat maakt niks uit.
Vergeet niet dat bij PON je een bepaald tijdslot krijgt voor het versturen van pakketten, waardoor de latency iets hoger kan liggen.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

[...]

offtopic:
Mindfuck. Post aangepast.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Wel ruk dat je kosten moet maken om de borg terug te krijgen, daar blijft minder van over al zou ik hem nog wel zelf kunnen afleveren bij Tweak in Almere.
Geen idee of ze werk maken van zo'n oud ding, juridisch klopt het want je tekende er voor.
Volgens de opzeggingsbrief (ik ga overstappen naar KPN) krijg ik een retourdoos met label om de bijna 10 jaar oude en vrijwel niet gebruikte uitvoering: ZyXEL VMG8324-B10A terug te sturen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Jan Driebeen schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:51:
[...]

Tweak Glasnet aanbieding komt alleen zichtbaar als je postcode binnen het e-fiber gebied valt, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
chocka schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 06:35:
[...]

Tweak Glasnet aanbieding komt alleen zichtbaar als je postcode binnen het e-fiber gebied valt, anders niet.
Hier in Castricum niet terwijl ik echt een tweak abo heb afgesloten, weliswaar nog niet opgeleverd maar odido wist me al te wel vinden. Ga Glasnet wel even vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Spekkie99 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:36:
[...]

Hier in Castricum niet terwijl ik echt een tweak abo heb afgesloten, weliswaar nog niet opgeleverd maar odido wist me al te wel vinden. Ga Glasnet wel even vragen.
In Castricum zijn geen werkende Tweak aansluitingen opgeleverd, de korting is alleen geldig indien je een werkende verbinding hebt.
Alleen een contract geeft geen recht op de korting aldus de medewerker van Glasnet die ik heb gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
Toen ik Sparql eruit geknikkerd had (Klinkt alweer nostalgisch dat Sparql :+) heb ik de hardware gewoon bij ze op kantoor afgegeven in Almere.
Moet je natuurlijk wel in Almere wonen...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Voor de Tweak gebruikers in Leeuwarden ben ik begonnen met een lijstje met aanbieders en aanbiedingen.

Voel je vrij om hem aan te vullen en corrigeren. Het kan in deze Google Sheet

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net voor Tweak ging stoppen al de stap gezet naar Glasnet binnen 2 dagen brief van Tweak binnen opzegging abbo. Komt nog info voor terugsturen voor apparatuur. Heb alleen zn convertor van glas naar rj45. Ben benieuwd als ze die retour willen nu ze stoppen. Afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

RobbyTown schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:34:
Net voor Tweak ging stoppen al de stap gezet naar Glasnet binnen 2 dagen brief van Tweak binnen opzegging abbo. Komt nog info voor terugsturen voor apparatuur. Heb alleen zn convertor van glas naar rj45. Ben benieuwd als ze die retour willen nu ze stoppen. Afwachten :)
De afgelopen jaren hoefden ze de mediaconverters eigenlijk nooit echt terug. Maar ik weet niet of dat nu nog steeds het geval is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de laatste reparatie hebben zij mijn media convertor meegenomen.
Nu gaat vezel direct in mijn eigen router.

Dat kan dan nog wel eens spannend worden bij de overstap naar Freedom.

Was helaas die dag niet zelf thuis.
Had er geen issue van gemaakt omdat ik zelf de vezel stuk had gemaakt bij een aanpassing in de meterkast van iets anders.

Dit hadden ze overigens kosteloos gerepareerd.

Heb in de schuur ook nog de oude Zyxel liggen, mochten ze die terug willen, dan kan dat.

Ook ik wacht voorlopig nog wel voordat ik daadwerkelijk overstap.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mr-D. Word je website opgedoekt of ter nostalgische waarde blijft die in de lucht :) ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:10
[...]

Geen aanbod wel info gehad:
Je maakt gebruik van een jaarabonnement bij Tweak. Normaal gesproken incasseren wij in oktober het volledige bedrag in één keer. Begin volgend jaar houdt ons jaarabonnement helaas op te bestaan. In deze mail lees je waarom en hoe wij hier mee omgaan.

Zoals je weet is Tweak samengegaan met Odido. Begin 2024 gaat Tweak helemaal op in Odido. De komende maanden benaderen we al onze abonnees met Glasvezel- en TV-aanbiedingen van Odido die vergelijkbaar zijn met onze huidige abonnementen.

Jouw jaarbonnement
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarabonnementen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarabonnementen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.

Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf oktober 2023 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.
Best netjes vind ik. Ik zit alleen te twijfelen of ik nu de 10 maanden korting pak of nog even afwacht wat ze aanbieden.

*edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 14:47
Ja, nette mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobbyTown schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:15:
@Mr-D. Word je website opgedoekt of ter nostalgische waarde blijft die in de lucht :) ?
Site staat mij niet in de weg.
Maar heeft dus wel een update nodig.

Zal het wel naar de archive verplaatsen :)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:53
Kijk, netjes, zo hoort het ook eigenlijk vind ik. Dit geeft ook wel vertrouwen in een nette afhandeling zodra zij het contract echt gaan opzeggen. Neem aan dat ze dan ook gewoon 1/12 van het jaarbedrag rekenen per maand dat je nog wel bij tweak zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Goed om te lezen dat retoursturen niks kost, dan is de borg echt een borg :)
Ik betaalde destijds 3x €25 waarvan 2x €25 administratie (Tweak en CD) en €25 borg (5490).
Hier hangt nog een oude Genexis met een oranje fiber van de straat, er zit een dunne gele fiber in met een blauwe 'stekker' die direct de 5490 in gaat.
De Genexis print ligt nog ergens.

Het nieuws gaat snel, eens zien of ik nog email krijg over de jaarbetaling in mei (CD) en juni jl.
In theorie zou ik alleen de CD box terug hoeven te sturen wanneer ik op het "Odildo" aanbod in zou gaan.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
I_stealth_I schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:18:
Voor de Tweak gebruikers in Leeuwarden ben ik begonnen met een lijstje met aanbieders en aanbiedingen.

Voel je vrij om hem aan te vullen en corrigeren. Het kan in deze Google Sheet
Ik kan niet wijzigen maar dat kan je zelf ook doen:

Odidio levert in Leeuwarden via haar eigen operator. Odido/Glasoperator dus. Dat is zowel PON als AON (begon met AON en is later uitgebreid met PON)

Er zijn überhaupt maar drie actieve operators in Leeuwarden:
KPN WBA
Glasoperator/Odido
Cambrium (straks dus niet meer).

Meer is er niet en dat mag je 100% van me geloven.

Of Fiber Operator hier iets kan en gaat overnemen van Cambrium zou kunnen, maar is nog niet zover dus heeft voor ook geen zin om erbij te zetten.

Fiber Crew heeft sowieso niets te doen met Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Barre73 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Ik kan niet wijzigen maar dat kan je zelf ook doen:

Odidio levert in Leeuwarden via haar eigen operator. Odido/Glasoperator dus. Dat is zowel PON als AON (begon met AON en is later uitgebreid met PON)

Er zijn überhaupt maar drie actieve operators in Leeuwarden:
KPN WBA
Glasoperator/Odido
Cambrium (straks dus niet meer).

Meer is er niet en dat mag je 100% van me geloven.

Of Fiber Operator hier iets kan en gaat overnemen van Cambrium zou kunnen, maar is nog niet zover dus heeft voor ook geen zin om erbij te zetten.

Fiber Crew heeft sowieso niets te doen met Leeuwarden.
Thanks voor het delen, de rechten stonden niet goed. Ik heb de rechten aangepast :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
meer mensen die in glasvezel de wolden gebied bij vergelijkings sites en de provders die zouden kunnen leveren geen resultaten voor glasvezel krijgen?

heb 2 adressen geprobeerd beide zouden volgens de website geen glasvezel kunnen krijgen terwijl er nu op beide adressen nu echt tweak glasvezel is.

gisteren contact gehad met deltanetwerken (beheerder glasvezel de wolden) 1 adres gaan ze nu in ieder geval weer opnieuw toevoegen dat er glasvezel geleverd kan worden. (vanaf volgende week woensdag zou deze wijziging voor mij actief moeten zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:11
hjvg schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:26:
meer mensen die in glasvezel de wolden gebied bij vergelijkings sites en de provders die zouden kunnen leveren geen resultaten voor glasvezel krijgen?
...
Ja hier klopt het ook niet. Ik ben overgestapt naar Freedom, daar klopte het wel.
Maar ik zou ook bij Glasnet kunnen op mijn adres; maar dat is voor zover ik weet helemaal niet beschikbaar in de Wolden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:15
hjvg schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:26:

heb 2 adressen geprobeerd beide zouden volgens de website geen glasvezel kunnen krijgen terwijl er nu op beide adressen nu echt tweak glasvezel is.

gisteren contact gehad met deltanetwerken (beheerder glasvezel de wolden) 1 adres gaan ze nu in ieder geval weer opnieuw toevoegen dat er glasvezel geleverd kan worden. (vanaf volgende week woensdag zou deze wijziging voor mij actief moeten zijn)
Ja, hier ook. Maar ook alleen bij adressen waar actief glasvezel gebruikt wordt. Ik weet van sommige van mijn buren dat ze wel een aansluiting hebben, maar nog steeds Ziggo gebruiken. Bij deze adressen kan ik wel wat afsluiten, maar bij mezelf en mijn buurman (beide Tweak) melden de postcode checkers dat er geen glasvezel ligt. Bij Freedom werkte het wel overigens. En ik zie dat Fiber Operator op hun site meldt dat Glasvezel De Wolden deel is van hun aanbod. Alles is nog niet helemaal uitgewerkt heb ik het idee.

Overigens weet ik zelf nog niet waar ik naartoe ga. Ik heb hier nog steeds Ziggo-tv en neem alleen internet af van Tweak (plus bellen, maar dat gebruik ik niet). Enige reden is eigenlijk zelf opnemen en race-cafe (maar om daar nu 15/maand extra voor te betalen). En voor vpn heb ik graag een vast ip.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Als ik direct bij Freedom bestel zie ik dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rq_ZncfO_p-eTymROm4wmE958A0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tQOIArBe7VFVB5LcD2UMcjE0.png?f=user_large

Als ik via https://www.breedbandwinkel.nl/

zie ik dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPPfqgCLY9xnMu0s_5hgfXphvfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DoZZXBZKWO48y9cFMFnNJY3v.png?f=fotoalbum_large

toch bijzonder...

Kan zijn dat er een klein verschil in zit ivm het modem maar dat zijn de kosten niet per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door simplemouse op 13-10-2023 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
simplemouse schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:23:

[Afbeelding]

zie ik dit.

[Afbeelding]

toch bijzonder...

Kan zijn dat er een klein verschil in zit ivm het modem maar dat zijn de kosten niet per maand.
Dat was mij ook opgevallen inderdaad, lijkt me een prijsfout.
Er is natuurlijk kans dat je het abo het eerste jaar daar ook voor krijgt, al dan niet door compensatie van Breedbandwinkel. Echter heb je dan alsnog na dat jaar onvermijdelijk een prijsverhoging, waardoor je alsnog weg moet (tenzij je twee tientjes per maand puur voor het merk over hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Ik krijg op mijn adres (Enschede, voormalig Reggefiber) ongeveer hetzelfde. Bij Freedom Eur 74 en bij Breedbandwinkel geven ze Eur 49 weer. Iets zegt me dat BBW nog rekenen met belichting via Cambrium, wat dus niet meer geleverd kan worden. Dit is uiteraard alleen een vermoeden, maar dan is het wel hele grote toeval.

[Afbeelding]

zie ik dit.

[Afbeelding]

toch bijzonder...

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
[...]

"tot het eind" geeft m.i. geen duidelijkheid over welk eind. Dat van Tweak begin 2024 of het einde van jouw betaalde jaar?
Je hebt gelijk:
Tot het einde van tweak behoud u diensten, dit is begin 2024, de exacte einddatum is nog niet bekend maar hier zal nog een mailing over komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chocka
Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:37:
Goed om te lezen dat retoursturen niks kost, dan is de borg echt een borg :)
Ik betaalde destijds 3x €25 waarvan 2x €25 administratie (Tweak en CD) en €25 borg (5490).
Hier hangt nog een oude Genexis met een oranje fiber van de straat, er zit een dunne gele fiber in met een blauwe 'stekker' die direct de 5490 in gaat.
De Genexis print ligt nog ergens.

Het nieuws gaat snel, eens zien of ik nog email krijg over de jaarbetaling in mei (CD) en juni jl.
In theorie zou ik alleen de CD box terug hoeven te sturen wanneer ik op het "Odildo" aanbod in zou gaan.
Kan de eerste factuur van Tweak medio 2015/2016 niet terug vinden, dacht laat ik eens kijken wat de borg was, maar die zal inderdaad toen 25€ zijn geweest. Was nog na de overstap van XMS (werd toen Telfort, sommige oudjes zullen het nog weten 8)7 ) naar Tweak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zo ging het hier ook, juni 2010 XMS 50Mbs dat later 100Mbs werd,
Tv met de Amino 130 die we voor weinig konden vervangen door een M540 dvr.
Telfort nam ze over en veranderde gelukkig niks tot Kpn de boel kaapte en ik best overhaast naar Tweak vertrok om die dichtgetimmerde troep te ontlopen.

Eigenlijk best wel shit dat steeds een overname met een slechtere techniek de aanleiding is om te switchen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Mijn abonnement is 7 oktober nog met een jaar verlengt voor 410 euro.
Benieuwd hoe dit dan gaat volgend jaar.

Voor deze prijs ben ik het helaas nog niet tegen gekomen

[ Voor 42% gewijzigd door yorroy op 13-10-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:37:
Zo ging het hier ook, juni 2010 XMS 50Mbs dat later 100Mbs werd,
Tv met de Amino 130 die we voor weinig konden vervangen door een M540 dvr.
Telfort nam ze over en veranderde gelukkig niks tot Kpn de boel kaapte en ik best overhaast naar Tweak vertrok om die dichtgetimmerde troep te ontlopen.

Eigenlijk best wel shit dat steeds een overname met een slechtere techniek de aanleiding is om te switchen ...
Ik denk dat veel Tweakers dit al vaker hebben meegemaakt
Demon die overgenomen is door XS4ALL (KPN) was de eerste voor mij.
Vervolgens naar Tiscali, die werd overgenomen door Telfort (KPN)
Daarna een tijdje Chello/UPC gehad omdat ik geen glas had en te ver weg zat van centrale voor goede ADSL2.
Vervolgen Solcon glasvezel, overgenomen door KPN. Nu Tweak dat dan overgenomen is door Odido.

Mijn ouders laat ik elk jaar standaard overstappen van provider, want het kan veel geld schelen. Dit ga ik ook doen. Gewoon elk jaar tussen Odido/KPN of een andere provider wisselen voor de maximale korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

yorroy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:59:
Mijn abonnement is 7 oktober nog met een jaar verlengt voor 410 euro.
Benieuwd hoe dit dan gaat volgend jaar.

Voor deze prijs ben ik het helaas nog niet tegen gekomen
Nee dat is een maandabonnement met jaarbetaling. Per maand opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 12:30
Voor de geïnteresseerden, ik heb eind september als nieuwe klant een internet only (jaarbetaling, 410 euro) afgesloten bij Tweak. Ik heb maandag de monteursafspraak ingepland en kreeg een dag later een mailtje dat Tweak ophoudt te bestaan :'(

De monteur is woensdag langs geweest om de boel aan te sluiten en het bedrag voor de jaarbetaling wordt volgens mijn bank aanstaande maandag geïncasseerd.

Ben toch benieuwd hoe ze dit gaan regelen begin 2024. Ik heb er nog geen communicatie over ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@maie Het lijkt er voor iedereen op dat begin 2024 Tweak hun dienstverlening gewoon stopt. Dat geldt denk ik ook voor jouw. Zie I-King in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:18

[Afbeelding]

zie ik dit.

[Afbeelding]

toch bijzonder...

Zojuist toch een aanvraag gedaan, ben benieuwd of er nog iets aan veranderd. De bevestiging via de site (na aanvragen) geeft wel nog de prijs van 44 euro (met eigen modem korting)

Heb echter nog geen bevestiging in de mail. Wellicht omdat het inmiddels weekend is. Of misschien toch omdat ze aan de achtergrond bezig zijn met de prijs.

Ik wacht het af wat de uiteindelijke prijs wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 17:13
Kruchenko schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Zojuist toch een aanvraag gedaan, ben benieuwd of er nog iets aan veranderd. De bevestiging via de site (na aanvragen) geeft wel nog de prijs van 44 euro (met eigen modem korting)

Heb echter nog geen bevestiging in de mail. Wellicht omdat het inmiddels weekend is. Of misschien toch omdat ze aan de achtergrond bezig zijn met de prijs.

Snap niet helemaal wat je bedoelt met 44 €.
Het enige verschil wat ik zie en denk is dat via breedbandwinkel geen aon aangeboden wordt terwijl 76€ via de freedom site wel aon is. Via freedom zelf is de keuze gpon (51€) of aon (76€).

Maar als gpon niet kan zal aon de enige mogelijkheid zijn. Het is uiteindelijk de belichter in de centrale die beschikbaar moet zijn.

De 44€ slaat volgens mij alleen op de korting.
Maar ik kan het mis hebben uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Kruchenko schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Ik zag hetzelfde verschil maar heb het maar niet besteld, beetje te mooi om waar te zijn dat ze het toch voor die prijs leveren over kpn belichting.
Ze zullen zich wel goed ingedekt hebben in de algemene voorwaarden van breedbandwinkel, die ik nog niet gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mikemm schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:13:
[...]

Snap niet helemaal wat je bedoelt met 44 €.
Het enige verschil wat ik zie en denk is dat via breedbandwinkel geen aon aangeboden wordt terwijl 76€ via de freedom site wel aon is. Via freedom zelf is de keuze gpon (51€) of aon (76€).

Maar als gpon niet kan zal aon de enige mogelijkheid zijn. Het is uiteindelijk de belichter in de centrale die beschikbaar moet zijn.

De 44€ slaat volgens mij alleen op de korting.
Maar ik kan het mis hebben uiteraard.
AON of GPON heeft hier helemaal niks mee te maken volgens mij. Het werd al eerder gezegd: breedbandwinkel heeft zijn database niet up to date en geeft de prijs op Cambrium netwerk (49 euro per maand). In werkelijkheid is dat niet meer mogelijk en kan op dat adres alleen nog via KPN WBA geleverd worden (voor 76 euro per maand).

@Kruchenko ga er maar vanuit dat dit terug gedraaid wordt. Freedom zal zelf actueler zijn dan breedbandwinkel dus bij jou is alleen nog Freedom via KPN WBA beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:18
Ik ga er ook zeker vanuit, maar tis altijd t proberen waard. Anders was ik sowieso van plan naar freedom over te stappen.

@mikemm in Leeuwarden is op dit moment de enige optie van freedom over het kpn netwerk voor 76 euro (1gbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:31
Vanaf 2006 ben ik een erg tevreden Tweak klant. Ik zie Odido totaal niet zitten. Zo te lezen is Freedom de beste keuze als alternatief voor Tweak. Vooral de GPON abonnementen zijn qua prijs aantrekkelijk.
Is er nou echt een verschil in kwaliteit (ik denk dat dat het beste woord is) tussen AON en GPON ?
(ik zie dat ik dit topic NB begonnen ben in 2017 :D)

[ Voor 8% gewijzigd door Green.car6808 op 14-10-2023 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Green.car6808 deel 1 komt al uit 2010 :).

Ik zag het T-Mobile niet zitten Odido gaat op dezelfde voet verder. Ooit prepaid nummer gehad. Kan nu inloggen met email en wachtwoord. Zit niks meer op het account dus helemaal verwijderen. Probleem 1 moet nummer doorgeven dat heb ik niet. Dan naam en adres dat is daar ook niet ingevuld. Dan krijg je als antwoord je account is dan inactief. Grote onzin kan gewoon inloggen en dat stukje moet worden verwijderd maar is gewoon niet voor elkaar te krijgen.

@maie In jou geval als ze dus begin 2024 stoppen breken ze contractbreuk met je. Eerste keer is namelijk 1 jaar contract daarna word het pm maar betaal je per jaar dan is het geen jaar contract meer.

Allemaal evenredig behandeling doen ze ook niet als ik hier en daar de topics lees. De een mag glasconverter houden de ander moet het terug sturen.

De Fritz kun je voor 25 euro overkopen. Bij de andere kan het weer als je alleen naar Odido overstapt (wat raar is die gebruiken Zyxel).

T-Mobile ervaring was al een ramp. Zie geen enkele verandering in jaren. Die club krijgt geen cent hoe voordelig ze ook zijn (Tweak stopt ook nog een middelvinger naar de klant). Want eerste jaar odido aangaan en daarna overstappen is tot nu de goedkoopste optie.

[ Voor 30% gewijzigd door RobbyTown op 14-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
Raven schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 06:23:
[...]

Volgens de opzeggingsbrief (ik ga overstappen naar KPN) krijg ik een retourdoos met label om de bijna 10 jaar oude en vrijwel niet gebruikte uitvoering: ZyXEL VMG8324-B10A terug te sturen....
Toen ik overstapte in 2022 naar internet only kreeg ik te horen dat de zyxel (bij mij nog nieuw in de doos) naar het afval perron mocht voor recycling. Alleen de canal digital kastjes moesten terug. Leuk detail, de doos die ik kreeg was zo klein dat ik de zorgvuldig bewaarde dozen etc niet kon meesturen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:31
:) Ik herinner het me weer. Alleen (voor de mensen die dat nog weten) had ik toen een andere Nick op Tweakers) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Green.car6808 op 14-10-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:24:
[...]
@Kruchenko ga er maar vanuit dat dit terug gedraaid wordt. Freedom zal zelf actueler zijn dan breedbandwinkel dus bij jou is alleen nog Freedom via KPN WBA beschikbaar.
Freedom geeft op de eigen site al 1-2 maanden geen prijzen via Cambrium netwerk meer.

Ik zou even afwachten of een partij die ODF contracten over kan nemen. Er zitten niet tweak klanten op die infra, daarvoor moet een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rjhilbrink schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Toen ik overstapte in 2022 naar internet only kreeg ik te horen dat de zyxel (bij mij nog nieuw in de doos) naar het afval perron mocht voor recycling. Alleen de canal digital kastjes moesten terug. Leuk detail, de doos die ik kreeg was zo klein dat ik de zorgvuldig bewaarde dozen etc niet kon meesturen.
Maar kreeg je de borg wel terug?

Ik heb hier de doos ook nog, 't plastic zit zelfs geloof ik nog op de router :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Freedom geeft op de eigen site al 1-2 maanden geen prijzen via Cambrium netwerk meer.

Ik zou even afwachten of een partij die ODF contracten over kan nemen. Er zitten niet tweak klanten op die infra, daarvoor moet een oplossing zijn.
Ik weet dat Freedom over Cambrium heen ging. Maar dat ze geen prijzen laten zien is niet overal.

Toen ik een jaar geleden bij Freedom pc check had gedaan stond er Netwerk of bij Belichter welke van de 2 weet ik niet meer Cambrium nu staat er Netwerk: E-Fiber en bij Belichter: Fiber Operator. Prijs is wel hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
RobbyTown schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

Ik weet dat Freedom over Cambrium heen ging. Maar dat ze geen prijzen laten zien is niet overal.

Toen ik een jaar geleden bij Freedom pc check had gedaan stond er Netwerk of bij Belichter welke van de 2 weet ik niet meer Cambrium nu staat er Netwerk: E-Fiber en bij Belichter: Fiber Operator. Prijs is wel hetzelfde gebleven.
Hier is de keuze weg (bij KPN netwerk).

Ik heb geen tweak genomen vanwege hun algemene voorwaarden bij verhuizingen. Achteraf was het een goede keuze geweest de laatste twee jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
rjhilbrink schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

En zo is het steeds anders. Ik moest de zyxel terug sturen, maar had geen idee meer waar die was. Ik was daarom mijn borg kwijt. Heb me er maar niet druk om gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Ik heb flink rondgekeken maar het is in mijn gebied of Odido of meer dokken, zit net buiten gebied betere aanbieder, helaas. Dan maar 1 jaar Odido en dan verder shoppen.

Ik had een nieuwe Fritz in bestelling staan (had nog een Zyxel) die was vertraagd, dat is nu dus over. Ik krijg een T54 (ik vroeg of ik het goed gehoord had) voor glas. Ik vroeg of ipv6 de nek wordt omgedraaid ook al had Tweak het uitgerold: absoluut ja, vast ip adres is alleen voor zakelijke gebruikers niet voor consumenten. Ehm, ik vroeg niet een vast ip maar ipv6. Okay, technische dienst, die probeerde dan een een KvK nummer want computer systeem dan kan het wel, heb alleen Duitse nummer van mijn broer, dat was niet goed. Na wat gedoe blijkt, Odido draait prima ipv6 maar de modems hebben firmware die het niet aan kan. Zyxel kan het wel maar dat moet echt terug om een of andere reden maar een uitzondering maken is blijkbaar makkelijk te doen.

Nu kan ik die Zyxel dan wel houden maar ik moet wel een T54 hebben voor de monteur. Wat die dan gaat doen, geen idee. T54 neerzetten, testje doen, Zyxel terugplaatsen?

Dan ook nog 5 codes via mail en sms om maar toegang te krijgen tot Odido omgeving en nu is mijn account nog niet actief maar inloggen kan ik wel. Duidelijk. Volgens mij is het met een nieuwe stijl en opheffen Tweak nu een beetje rommelig, maar kan aan mij liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chocka
Naast KNP en Freedom in Almere Buiten, ben ik nu in contact met GoFiber, die hebben hetzelfde als Tweak, dus de installatie kan hetzelfde blijven, met de aanbieding 6 maanden voor 30 euro, daarna 42.50 per maand voor een AON aansluiting. Indien gewenst kan GoFiber een 5530 in bruikleen geven. Alhoewel voorkeur voorlopig uit gaat naar het blijven gebruiken van de 5490, en mocht de 5490 overlijden dan heb ik meer interesse in een 5590, maar dat is terzijnertijd pas toepassing.

https://www.gofiber.nl/bestellen/

[ Voor 3% gewijzigd door chocka op 14-10-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
Raven schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Maar kreeg je de borg wel terug?

Ik heb hier de doos ook nog, 't plastic zit zelfs geloof ik nog op de router :+
Bij mij was ie iederdaad nooit uit de doos geweest. Nou ja om even te kijken.
En ja heb de borg terug gekregen. Best snel eigenlijk.
Maar ben ook al bij de club sinds TweakDSL begon.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjhilbrink
chocka schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:36:
Naast KNP en Freedom in Almere Buiten, ben ik nu in contact met GoFiber, die hebben hetzelfde als Tweak, dus de installatie kan hetzelfde blijven, met de aanbieding 6 maanden voor 30 euro, daarna 42.50 per maand voor een AON aansluiting. Indien gewenst kan GoFiber een 5530 in bruikleen geven. Alhoewel voorkeur voorlopig uit gaat naar het blijven gebruiken van de 5490, en mocht de 5490 overlijden dan heb ik meer interesse in een 5590, maar dat is terzijnertijd pas toepassing.

Heb je wel doorgeklicked?
Volgens mij komt er nog 2.5 per maand bij voor 1gbits dus 45 euro per maand. (nog steeds niet slecht trouwens)
En dan nog een berg aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
rjhilbrink schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:51:
[...]

Heb je wel doorgeklicked?
Volgens mij komt er nog 2.5 per maand bij voor 1gbits dus 45 euro per maand. (nog steeds niet slecht trouwens)
En dan nog een berg aansluitkosten.
Goed opgelet, inderdaad 45 ipv 42.50. En ja die aansluitkosten, zal er er eens navragen of ze daar iets mee willen doen, mede gezien situatie waaruit we komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rjhilbrink schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Bij mij was ie iederdaad nooit uit de doos geweest. Nou ja om even te kijken.
En ja heb de borg terug gekregen. Best snel eigenlijk.
Maar ben ook al bij de club sinds TweakDSL begon.
Hier uit de doos bij bezoek monteur en activeren glasvezel abo (daarna héél snel weer in de doos) en tijdje terug omdat router-pc's moederbord uitvoering: Gigabyte GA-IMB370TN (rev. 1.0) ineens ermee ophield na 3 jaar trouwe dienst en vervanging (Shuttle pc) waar de CPU/RAM/SSD naar overgezet konden worden even duurde....

Had liever alternatief moederbord gehad, maar de passief gekoelde behuizing uitvoering: Akasa Galileo TU3 heeft een nogal korte lijst met geschikte moederborden en het aantal met dual onboard Gb-NIC is zéér beperkt, vooral als die leverbaar moeten zijn, de IMB370TN was toen al lastig te vinden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
chocka schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Goed opgelet, inderdaad 45 ipv 42.50. En ja die aansluitkosten, zal er er eens navragen of ze daar iets mee willen doen, mede gezien situatie waaruit we komen
Verwarrende website ook. Kijk ik bij leergebieden dan staat Almere niet in de lijst, maar op het kaartje weer wel. Je kunt ook geen pc check doen voor levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chocka
pendragon1 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

Verwarrende website ook. Kijk ik bij leergebieden dan staat Almere niet in de lijst, maar op het kaartje weer wel. Je kunt ook geen pc check doen voor levering.
Geen idee, maar via zoeken kwam ik op deze website zodoende wist dat ze in Almere zaten, dus mogelijk als je plaatsnaam aanpast dat er meer gebieden zijn waar GoFiber zit?

https://www.gofiber.nl/almere/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Laatst online: 14-09 22:46

Bedankt voor het delen, zij zijn 1 vd goedkoopste zo te zien die AON aanbieden. Freedom vraagt 71 euro p/m als ik via KPN op AON wil blijven, dat is wel iets teveel.

Ik gebruik momenteel mijn eigen router (mikrotik) waar de glasvezel direct ingaat en werkt uitstekend en wil dat graag zo houden, dus ik heb gofiber een mailtje gestuurd en gevraagd of deze setup ook mogelijk is op hun netwerk als ik overstap naar ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
Als ik het zo bekijkt werkt gofiber via Fiber crew. Dit is via gpon.
Het lijkt gebruik te maken van het netwerk van Onvi.

Freedom werkt ook via Fiber crew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gofiber is écht geen AON, als ik het zo lees.

Er kan namelijk niemand anders dan KPN meer AON leveren in Almere (tenzij de kogel wat betreft fiber-operator en overnemen van Cambrium apparatuur al door de kerk is ).

De enige andere operator in Almere die ook connectiviteit doorverkoopt is Fibercrew en dat is 100% GPON, ongeacht welke provider je via hen kiest.

Als ik de lijst van wijken op de site van Gofiber zo lees, dan komt dat ook exact overeen met de berichten die ik hier heb gelezen van mensen waar geen Fibercrew beschikbaar is (bv. in Stripheldenbuurt).

Ook lijken ze niet eens echt een eigen 'netwerk' te hebben ( hun site wordt gehost bij cloudflare, zowel 1 na laatste hop als IP adres van www.gofiber.nl zelf zijn van Cloudflare ).

Dus zou me niet verbazen als wat @aartvg zegt klopt. Ze zijn dan lekker goedkoop, maar of je er een betrouwbare ISP voor de lange termijn aan hebt.......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eymey uh gofiber goedkoop? Gelukkig hier Glasnet voor 37,50 kunnen afsluiten (E-Fiber gebied) en de aansluitkosten zijn ook nog goedkoper dan bij gofiber. Tot slot heeft Glasnet ook nog tijdelijk korting als je van Tweak komt.

Gofiber is bijna net zo duur als freedom als ik dan moet kiezen zou ik voor freedom gaan heb ik net iets meer vertrouwen in dan gofiber voor die paar euro meer.

Pagina: 1 ... 93 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.