simplemouse schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:12:
[...]
De bron is een medewerker bij Tweak die in het systeem kon zien wanneer de mail met het aanbod is gestuurd.
mbt Odido is het de sales afdeling waar ik naar toe ben doorverbonden.
Als je nu een nieuwe verbinding wil hebben op een niet tweak adres dan krijg je geen 10 maanden maar 8 maanden.
Ik snap dat je wil wachten maar ik verwacht geen beter aanbod, tweak kan met een maand opzegging hun verbinding ook bij jouw opzeggen.
Algemene voorwaarden staat dit
code:
1
2
3
| "Beide partijen zijn gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met een opzegtermijn van
een maand nadat de minimale contractstermijn is verstreken. De dag van ontvangst van de
schriftelijke opzegging door Tweak bepaalt het begin van de opzegtermijn." |
https://www.tweak.nl/algemene-voorwaarden.html
Ja, precies wat ik verwacht had. Die medewerker keek even in hun systeem wat hij kan vinden aan aanbiedingen en ziet dus die aanbieding staan vanwege de overname van Tweak door Odido. Dat is niet de aanbieding waar het om gaat. Er zou nog een aanbieding komen vanwege het stoppen van Tweak. Die aanbieding is er echter nog niet, dus die kan die medewerker ook nog niet zien in hun systeem.
Zou best kunnen dat dat weer dezelfde aanbieding gaat zijn hoor, dat zou me niets verbazen, maar ze gaan hoe dan ook nog een keer contact opnemen om het contract op te zeggen en daarbij zal dus een aanbieding komen om over te stappen naar Odido.
En dat wacht ik dus gewoon even af. Om meerdere redenen.
Ten eerste omdat ik benieuwd ben of ze misschien toch nog met een mooiere aanbieding komen dan eerder. Aangezien we destijds nog de keus hadden om te blijven bij Tweak (dus Odido nu) zijn we nog steeds klant van ze als we niet op de aanbeiding in gaan. Straks kan je geen klant meer blijven van Tweak, dus zullen ze hopelijk inzien dat ze wat meer moeite moeten doen om je te "houden" als klant. Je zal immers hoe dan ook moeten overstappen, dus de stap om naar een andere provider te gaan is dan een stuk kleiner dan een paar maand terug toen ze de vorige aanbieding deden.
Ten tweede ga ik mijn contract niet beëindigen, aangezien ik dan met terugwerkende kracht €44,- per maand moet betalen en mijn jaarkorting dus komt te vervallen. Terwijl als zij het contract beëindigen ze naar alle waarschijnlijkheid netjes 1/12 van het jaarbedrag per maand gaan rekenen.
Ten derde omdat als ik nu overstap, ik hoe dan ook meer ga betalen dan ik nu doe, dus ik wil zo lang als het kan nog profiteren van het bedrag (en de diensten) van Tweak.
Ten vierde omdat ik, zoals @
Csotranme ook al schreef, hoop dat er binnenkort nog een partij gaat zijn die de apparatuur van Cambrium gaat overnemen en er daardoor misschien iets meer en betaalbaardere providers gaan komen die glasvezel kunnen leveren in mijn buurt.
Ik zie dus echt 0 redenen om nu al te gaan overstappen. Hoewel ik ook snap dat dat voor anderen misschien anders kan zijn. Zeker als er al wat meer partijen zijn die tegen normale tarieven kunnen leveren op jouw adres. Dat is bij mij helaas niet het geval.