Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Als je via Glasnet een verbinding besteld die kopen in Almere in via KPN WBA krijg je een AON verbinding.
Je bent dan wel meer kwijt dan Freedom of andere ISP die levert via Fibercrew.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
RobbyTown schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:05:
@eymey uh gofiber goedkoop? Gelukkig hier Glasnet voor 37,50 kunnen afsluiten (E-Fiber gebied) en de aansluitkosten zijn ook nog goedkoper dan bij gofiber. Tot slot heeft Glasnet ook nog tijdelijk korting als je van Tweak komt.

Gofiber is bijna net zo duur als freedom als ik dan moet kiezen zou ik voor freedom gaan heb ik net iets meer vertrouwen in dan gofiber voor die paar euro meer.
Laten we AUB niet schermen met het kan goedkoper als het afhankelijk is in welke gebied je woont, want ik woon niet in een e-fiber gebied, en dan gelden al die aanbiedingen van Glasnet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:31
Vandaag Freedom internet aangevaagd mét overstapservice van Tweak. Meteen een mail dat de "latende provider" (Tweak dus) aangeeft dat "de informatie die wij hebben opgegeven niet overeenkomt".
Ik ben sinds 2006 abonnee bij Tweak, nooit verhuisd of van bankrekening veranderd.

How ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!
chocka schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Laten we AUB niet schermen met het kan goedkoper als het afhankelijk is in welke gebied je woont, want ik woon niet in een e-fiber gebied, en dan gelden al die aanbiedingen van Glasnet niet.
Okay

Volgens mij leest nu.nl mee :P
https://www.nu.nl/tech/62...-andere-hoe-komt-dat.html

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobbyTown schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:05:
@eymey uh gofiber goedkoop? Gelukkig hier Glasnet voor 37,50 kunnen afsluiten (E-Fiber gebied) en de aansluitkosten zijn ook nog goedkoper dan bij gofiber. Tot slot heeft Glasnet ook nog tijdelijk korting als je van Tweak komt.

Gofiber is bijna net zo duur als freedom als ik dan moet kiezen zou ik voor freedom gaan heb ik net iets meer vertrouwen in dan gofiber voor die paar euro meer.
Je hebt gelijk. Ik had ze niet "goedkoop" moeten noemen, want ze zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs voor een partij met een schimmige, rammelende website waar Almere nog nieteens aanklikbaar is maar wel bestaat. En die qua 'eigendom'/'op naam staan' van IPv4 blokken helemaal niet te traceren zijn. En die niet eens fatsoenlijk een connectie hebben met een postcodecheck.

@chocka Je kan dan nog haast beter kijken naar Netrebel. Kosten € 39 en hebben op z'n minst een aantal CIDR blokken 'op naam' staan: https://whois.ipip.net/AS38919 (en ook ipv6 prefixes ).

Voor de prijs van Gofiber kan je dan inderdaad, wat @RobbyTown zegt, beter voor die paar euro per maand extra bij Freedom gaan kijken. Die hebben tenminste een transparant verhaal over wie ze zijn en waar ze voor staan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
Green.car6808 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:20:
Vandaag Freedom internet aangevaagd mét overstapservice van Tweak. Meteen een mail dat de "latende provider" (Tweak dus) aangeeft dat "de informatie die wij hebben opgegeven niet overeenkomt".
Ik ben sinds 2006 abonnee bij Tweak, nooit verhuisd of van bankrekening veranderd.

How ??
Ik had exact dezelfde melding terug gekregen.
Maar een screenshot met de bij tweak bekende gegevens terug gestuurd.
Denk dat de administratie na zolang abonnee zijn niet meer verwacht dat je weg gaat.. 8)7

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
rjhilbrink schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:39:
[...]

Denk dat de administratie na zolang abonnee zijn niet meer verwacht dat je weg gaat.. 8)7
Ik heb hetzelfde meegemaakt bij een verhuizing van Tweak naar Freedom en jaren daarvoor issues gehad bij een verhuizing van XS4ALL naar Tweak. Bij de verhuizing van XS4ALL naar Tweak bleek de lijn administratie van KPN netwerk niet op orde, uiteindelijk is dat toen opgelost, ik ging er vanuit dat het bij Tweak naar Freedom het zelfde issue was (dat was een ISP migratie op coanet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
rjhilbrink schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:39:
[...]

Ik heb ook een kopie van mijn gegevens van de Tweak website gestuurd. Hoe is dit bij jou afgelopen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Green.car6808 op 15-10-2023 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
joop99 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 07:32:
[...]

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij een verhuizing van Tweak naar Freedom....
Dit lijkt dus vaak voor te komen. Was dat snel opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Green.car6808 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 07:42:
[...]

Dit lijkt dus vaak voor te komen. Was dat snel opgelost ?
In mijn geval was het met een paar dagen opgelost maar dat was op een coanet/Cambrium lijn die ook daar bleef (alleen een configuratie wijziging dus). Dat kan nu niet het geval zijn aangezien je naar een andere operator moet en dus zal er daadwerkelijk gepatched moeten worden. Dat betekent dat de eigenaar van het glasvezelnetwerk onderdeel van het verhaal wordt. Ik weet dus niet of het in jouw geval ook een paar dagen is, het netwerk waar ik op zit is KPN/Reggefiber in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
joop99 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Ik weet dus niet of het in jouw geval ook een paar dagen is, het netwerk waar ik op zit is KPN/Reggefiber in Almere.
Ik woon ook in Almere (stad west) dus mogelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Ik heb de providers die hier (Almere) via de Fiber Crew internet leveren met elkaar vergeleken. Voor mij is Plinq wel interessant (ik zoek 1GB + ESPN compleet), kan echter hier op Tweakers niet veel recente ervaringen over vinden. KPN vind ik te duur en ik wacht de aanbieding van Odido nog even af. Is er iemand anders ook naar Plinq aan het kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Jan Driebeen schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:23:
Ik heb de providers die hier (Almere) via de Fiber Crew internet leveren met elkaar vergeleken. Voor mij is Plinq wel interessant (ik zoek 1GB + ESPN compleet), kan echter hier op Tweakers niet veel recente ervaringen over vinden. KPN vind ik te duur en ik wacht de aanbieding van Odido nog even af. Is er iemand anders ook naar Plinq aan het kijken?
Voor pak en beet 8 jaar geleden heb ik bij mijn ouders voor Plinq gekozen. Die zitten er nog steeds, want “teveel gedoe om over te stappen”. :+

Maar afgezien van wat kleine downtime dingetjes in het begin hebben ze stabiel internet. Ze hebben er geen telefoon of televisie afgenomen. Klantenservice verder ook geen ervaring mee, evenals geen ervaring met setups buiten de standaard.

Ik zat er zelf ook naar te kijken, maar het is voor mij duurder omdat ik ook Odido als mobiel internet heb. Ik wacht ook nog heel even de persoonlijke aanbieding van Odido af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Green.car6808 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:45:
[...]

Ik woon ook in Almere (stad west) dus mogelijk hetzelfde.
Met de gegevens van het Tweak abonnement heeft Freedom e.a. op weten te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
Green.car6808 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 07:39:
[...]

Ik heb ook een kopie van mijn gegevens van de Tweak website gestuurd. Hoe is dit bij jou afgelopen ?
Helaas net na 17.30 terug gestuurd en volgens de site werken ze tot 17.30.
Ik vermoed morgen wel wat te horen. de gewenste datum was nogal krap. (4 weken, maw zsm)

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

me_mrtn schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Ik wacht ook nog heel even de persoonlijke aanbieding van Odido af
Voor iedereen die zit te wachten op het "Persoonlijke" aanbod. Dit komt niet!

Ik heb contact gehad met Odido, en het "persoonlijke" aanbod is wat je nu op de website vind.
Daar is schijt al een keer een mail over gestuurd te zijn voor de mail dat tweak stopt.
ik kan deze niet in mijn mailbox vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:23:
Als ik direct bij Freedom bestel zie ik dit.

[Afbeelding]

Als ik via https://www.breedbandwinkel.nl/

zie ik dit.

[Afbeelding]

toch bijzonder...

Kan zijn dat er een klein verschil in zit ivm het modem maar dat zijn de kosten niet per maand.
Knoop doorgehakt om naar Freedom te gaan. Deze besteld via Breedbandwinkel.nl (is goedkoper)

Odido is veel goedkoper ook doordat mijn vrouw een mobiel abonnement heeft maar ik wil deze gang van zaken niet ondersteunen.

Mijn benieuwen wat de werkelijke kosten gaan worden, misschien wordt het toch de keuze aanpassen want de normale list prijst is veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

simplemouse schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:53:
[...]

Knoop doorgehakt om naar Freedom te gaan. Deze besteld via Breedbandwinkel.nl (is goedkoper)

Odido is veel goedkoper ook doordat mijn vrouw een mobiel abonnement heeft maar ik wil deze gang van zaken niet ondersteunen.

Mijn benieuwen wat de werkelijke kosten gaan worden, misschien wordt het toch de keuze aanpassen want de normale list prijst is veel te duur.
51,- vs 76,- via hun eigen site viel mij ook op ja

Ik wacht het echter wel mooi even af want heb vooruit betaald, heb nog steeds Tweak en heb geen enkele “oprot” datum nog gekregen dus voorlopig zit ik nog prima bij Tweak.

Zou me niks verbazen als ze juist hopen op al die mensen die nu paniekvoetbal spelen en uit zichzelf weg gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisb1 op 15-10-2023 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Green.car6808
simplemouse schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:32:Daar is schijt al een keer een mail over gestuurd....
Nounounou :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Dennisb1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Ik wacht het echter wel mooi even af want heb vooruit betaald, heb nog steeds Tweak en heb geen enkele “oprot” datum nog gekregen dus voorlopig zit ik nog prima bij Tweak.

Zou me niks verbazen als ze juist hopen op al die mensen die nu paniekvoetbal spelen en uit zichzelf weg gaan.
Verschil in prijs komt door belichter. Is volgens mij al leerder op dit forum benoemd.
€51,00 belichter Fiber Crew, techniek GPON
€76,00 belichter KPN, techniek AON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Jan Driebeen schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:59:
[...]

Verschil in prijs komt door belichter. Is volgens mij al leerder op dit forum benoemd.
€51,00 belichter Fiber Crew, techniek GPON
€76,00 belichter KPN, techniek AON
Ik heb alleen maar KPN hier. En toch via breedbandwinkel krijg ik het voor de prijs van de goedkopere, “helaas” heb ik nog gewoon Tweak dus zolang dat werkt en niks concreet is doe ik helemaal niks.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisb1 op 15-10-2023 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik heb ook maar Freedom besteld via breedbandwinkel voor 51 ipv 76, ik zal wel zien of ze het accepteren :)
Zal hier nog wel een update geven als ik een bevestiging krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-07-2024
Dennisb1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Wat gebeurt er als ik nu niet op het aanbod inga?

Niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft gewoon werken tot je een keuze hebt gemaakt. FAQ Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

bewolktedag schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:33:
[...]

Niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft gewoon werken tot je een keuze hebt gemaakt. FAQ Tweak
Ja daarom nu ook niks doen. Je betaald nu 34 euro. Waarom het paniek nu overval plaats vind snap ik ook totaal niet.

Elders betaal je nu veel meer en als je nu al gaat overstappen tja, dik verlies.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisb1 op 15-10-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
bewolktedag schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:33:
[...]

Ja, maar dat suggereert dat je oneindig lang kunt doorgaan met Tweak zolang je geen keuze hebt gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat is hier al besproken. Als je niks doet houdt je internet verbinding er begin 2024 vanzelf mee op.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het zou wel fijn zijn als de datum ruim van te voren wordt gemeld, overstappen kost tijd.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
simplemouse schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Voor iedereen die zit te wachten op het "Persoonlijke" aanbod. Dit komt niet!

Ik heb contact gehad met Odido, en het "persoonlijke" aanbod is wat je nu op de website vind.
Daar is schijt al een keer een mail over gestuurd te zijn voor de mail dat tweak stopt.
ik kan deze niet in mijn mailbox vinden
Bron? Een willekeurige klantenservice medewerker van Odido? Daar vertrouw ik dus nooit op. Die medewerker kijkt naar de aanbiedingen die in hun systeem staan en zien nu alleen die 10 maanden voor €30,- aanbieding, dus gaat er van uit dat dat die aanbieding is. Dat persoonlijke aanbod hebben ze nu nog niet, maar daarover wordt je binnenkort persoonlijk benaderd, staat in de mail die Tweak zelf gestuurd heeft. En dat weet de medewerker die jij nu hebt gesproken waarschijnlijk simpelweg nog niet.

Gewoon nog even geduld hebben :) . Het aanbod wat ze eerder gemaild hebben was vanwege de overname van Tweak door Odido. Het "persoonlijke" aanbod vanwege het beëindigen van Tweak moet nog komen. Tuurlijk gaat dat geen heel spectaculair aanbod zijn, maar ik verwacht echt wel dat ze nog een aanbod gaan doen, los van het aanbod wat ze een paar maand geleden al hebben gedaan.
gerritjan schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:46:
[...]
Ja, maar dat suggereert dat je oneindig lang kunt doorgaan met Tweak zolang je geen keuze hebt gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
Op dit moment nog wel. Je kan nu nog gewoon blijven zitten. Dat verandert zodra Odido besloten heeft vanaf welke datum Tweak definitief gaat stoppen. Dan zal je ongetwijfeld een mail krijgen dat je contract beëindigd gaat worden per datum x.
Speedy-Andre schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:52:
Het zou wel fijn zijn als de datum ruim van te voren wordt gemeld, overstappen kost tijd.
Opzich hebben ze nu al "netjes" medegedeeld dat het ergens in begin 2024 gaat stoppen. Dus je kan je nu alvast voorbereiden op een eventuele overstap. Ik heb voor mezelf ook al een lijstje gemaakt en zodra ik de definitieve einddatum hoor (en het eventuele persoonlijke aanbod wat nog komt van Odido) ga ik mijn definitieve keuze maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Hathi op 15-10-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je in huis 1 glasvezelverbinding beschikbaar is die AON is, maakt een verandering in de POP voor bijvoorbeeld daarna GPON mogelijk? Of is eenmaal AON aangelegd, voor altijd AON tot de dag dat er een tweede glasvezelkabel in huis komt?

Zet in dat geval Odido in de POP de netwerkapparatuur ergens in de toekomst een keer uit, waardoor het licht in mijn glasvezel uit gaat?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49
Running_Cow schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:58:
Als je in huis 1 glasvezelverbinding beschikbaar is die AON is, maakt een verandering in de POP voor bijvoorbeeld daarna GPON mogelijk? Of is eenmaal AON aangelegd, voor altijd AON tot de dag dat er een tweede glasvezelkabel in huis komt?
In dat geval bepaalt de apparatuur van de operator (belichter) in de PoP of het AON of xPON is.
plaatst een operator er xPON apparatuur en kies je voor een provider die via die operator levert, dan wordt je verbinding via die operator over xPON geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis-L schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

In dat geval bepaalt de apparatuur van de operator (belichter) in de PoP of het AON of xPON is.
plaatst een operator er xPON apparatuur en kies je voor een provider die via die operator levert, dan wordt je verbinding via die operator over xPON geleverd.
En als aanvulling voor @Running_Cow . In veel PoPs zitten meerdere operators. In sommige voormalige Reggefiber gebieden waren er soms wel vier (inclusief Cambrium) met meerdere providers per operator. De ene operator kan AON gebruiken terwijl de andere PON gebruikt (GPON of XGS-PON of beiden).
Maar in alle eerlijkheid: AON begint af te lopen. Cambrium stopt dan nu en dan is KPN de enige die dit nog op grote schaal toepast, maar ook zij gaan de komende paar jaar XGS-PON (bij) plaatsen en uiteindelijk helemaal over.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
Okay, thanks @Barre73 & @Dennis-L .

Maar vanaf de POP tot mijn huis blijft het een eigen glasvezeltje als een aanbieder over gaat naar PON of XGS-PON? De splitter actie vindt dan plaats in de POP?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Running_Cow schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:32:
Okay, thanks @Barre73 & @Dennis-L .

Maar vanaf de POP tot mijn huis blijft het een eigen glasvezeltje als een aanbieder over gaat naar PON of XGS-PON? De splitter actie vindt dan plaats in de POP?
Dat klopt. Dus als je een AON aansluiting hebt gehad, dan heb je meer mogelijkheden en lagere prijzen over het algemeen.

Bij mij zit Cambrium, Glasoperator en KPN als operators in de POP. Het zou mooi zijn als het Cambrium coanet overgenomen gaat worden door Fiber Operator, dan blijven er tenminste drie operators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Nooit gedacht dat ik het zou doen, maar ik ga over naar KPN. Flink duurder, maar krijg voor meerprijs wel de fritzbox 7590 erbij en een coolblue bon twv 250,- om de fritz mesh uit te breiden. Content? Ja. Liever bij Tweak gebleven? Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
simplemouse schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:53:
[...]

Krijg je dan ook de 100 euro overstap bonus van freedom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Hathi schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:53:
[...]

Bron? Een willekeurige klantenservice medewerker van Odido? Daar vertrouw ik dus nooit op. Die medewerker kijkt naar de aanbiedingen die in hun systeem staan en zien nu alleen die 10 maanden voor €30,- aanbieding, dus gaat er van uit dat dat die aanbieding is. Dat persoonlijke aanbod hebben ze nu nog niet, maar daarover wordt je binnenkort persoonlijk benaderd, staat in de mail die Tweak zelf gestuurd heeft. En dat weet de medewerker die jij nu hebt gesproken waarschijnlijk simpelweg nog niet.

Gewoon nog even geduld hebben :) . Het aanbod wat ze eerder gemaild hebben was vanwege de overname van Tweak door Odido. Het "persoonlijke" aanbod vanwege het beëindigen van Tweak moet nog komen. Tuurlijk gaat dat geen heel spectaculair aanbod zijn, maar ik verwacht echt wel dat ze nog een aanbod gaan doen, los van het aanbod wat ze een paar maand geleden al hebben gedaan.
De bron is een medewerker bij Tweak die in het systeem kon zien wanneer de mail met het aanbod is gestuurd.

mbt Odido is het de sales afdeling waar ik naar toe ben doorverbonden.
Als je nu een nieuwe verbinding wil hebben op een niet tweak adres dan krijg je geen 10 maanden maar 8 maanden.

Ik snap dat je wil wachten maar ik verwacht geen beter aanbod, tweak kan met een maand opzegging hun verbinding ook bij jouw opzeggen.

Algemene voorwaarden staat dit

code:
1
2
3
"Beide partijen zijn gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met een opzegtermijn van 
een maand nadat de minimale contractstermijn is verstreken. De dag van ontvangst van de 
schriftelijke opzegging door Tweak bepaalt het begin van de opzegtermijn."

https://www.tweak.nl/algemene-voorwaarden.html

[ Voor 11% gewijzigd door simplemouse op 16-10-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

rjhilbrink schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 01:08:
[...]

Krijg je dan ook de 100 euro overstap bonus van freedom?
Ik denk het niet, dat is weer alleen via hun site.
Maar je bent via breedbandwinkel toch goedkoper uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
simplemouse schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

De bron is een medewerker bij Tweak die in het systeem kon zien wanneer de mail met het aanbod is gestuurd.

Als je nu een nieuwe verbinding wil hebben op een niet tweak adres dan krijg je geen 10 maanden maar 8 maanden.

Ik snap dat je wil wachten maar ik verwacht geen beter aanbod, tweak kan met een maand opzegging hun verbinding ook bij jouw opzeggen.

code:
1
2
3
"Beide partijen zijn gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met een opzegtermijn van 
een maand nadat de minimale contractstermijn is verstreken. De dag van ontvangst van de 

Volgens mij gokt/hoopt @Hathi er net als ik op dat Fiber Operator de apparatuur van Cambrium over kan nemen of dat Fibercrew nog hardware gaat plaatsen in de PoP.

Als dat zo is heb je daar waarschijnlijk een veel beter alternatief dan KPN/Odildo.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:41
Ik had nog even met Tweak gemaild omtrent de terugbetalingsregeling van de jaarabonnementen. Er was wat verwarring bij mij omdat een andere Tweaker een bericht plaatste waarbij er wel een coulante vorm werd gehanteerd.

Volgens de medewerker is diegene op de website toch leidend, dus: “de kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief.”.
Beste x,

Bedankt voor uw bericht!

U kunt van de informatie uitgaan die op onze site staat, dat is dus optie 1 van beide.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
X - Tweak
http://www.tweak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Bytebandit schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:08:
Ik had nog even met Tweak gemaild omtrent de terugbetalingsregeling van de jaarabonnementen. Er was wat verwarring bij mij omdat een andere Tweaker een bericht plaatste waarbij er wel een coulante vorm werd gehanteerd.

Volgens de medewerker is diegene op de website toch leidend, dus: “de kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief.”.

[...]
Tsja jouw bericht is nu ook niet duidelijk. Heb jij het over een opzegging vanuit jouw kant of vanuit hun kant? Daar zit volgens mij het verschil.
Heeft ook niet zoveel met coulantie te maken maar gewoon recht hebben op.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 16-10-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:41
de Peer schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:51:
[...]

Tsja jouw bericht is nu ook niet duidelijk. Heb jij het over een opzegging vanuit jouw kant of vanuit hun kant? Daar zit volgens mij het verschil.
Heeft ook niet zoveel met coulantie te maken maar gewoon recht hebben op.
Zo moeilijk is het toch niet. Zolang je blijft hangen aan Tweak betaal je momenteel gewoon €44 per maand voor een internet only abonnement ongeacht of je een jaarabonnement hebt afgenomen of niet. Zeg je zelf eerder op met een jaarabonnement dan krijg je te maken met de berekening die zij op hun website gepubliceerd hebben welke imo niet coulant is voor klanten die er al jaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Bytebandit schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet. Zolang je blijft hangen aan Tweak betaal je momenteel gewoon €44 per maand voor een internet only abonnement ongeacht of je een jaarabonnement hebt afgenomen of niet. Zeg je zelf eerder op met een jaarabonnement dan krijg je te maken met de berekening die zij op hun website gepubliceerd hebben welke imo niet coulant is voor klanten die er al jaren zitten.
Precies, echter als je de rit bij ze uitzit (en zelf niet opzegt) behoud je als het goed is wel de korting. En dat hebben enkelen hier zwart op wit bevestigd gekregen (1/12 van jaarbetaling per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:18
simplemouse schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:23:
Als ik direct bij Freedom bestel zie ik dit.

[Afbeelding]

Als ik via https://www.breedbandwinkel.nl/

zie ik dit.

[Afbeelding]

toch bijzonder...

Kan zijn dat er een klein verschil in zit ivm het modem maar dat zijn de kosten niet per maand.
Ook maar via breedbandwinkel aangevraagd, ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
de Peer schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Precies, echter als je de rit bij ze uitzit (en zelf niet opzegt) behoud je als het goed is wel de korting. En dat hebben enkelen hier zwart op wit bevestigd gekregen (1/12 van jaarbetaling per maand).
Klopt. Ik kreeg die e-mail vandaag en betaal vanaf nu dus 440/12=36,67 Euro per maand.
Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf 31 oktober 2023 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 07:57
Voor 37,50 EUR/mnd me zojuist aangemeld bij Glasnet.
Glasnet gaf aan dat de apparatuur die ik nu gebruik (media converter + Edgerouter) gewoon kan blijven gebruiken (alleen PPPoE gegevens in de router invullen) op de dag van de overgang.

Vriendelijke/behulpzame man van Glastnet gesproken, heb er wel een goed gevoel bij.

Zelfs nu al (6 weken vóór de switch) IPv4 en IPv6 ontvangen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door joep03nl op 16-10-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
simplemouse schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Ik denk het niet, dat is weer alleen via hun site.
Maar je bent via breedbandwinkel toch goedkoper uit.
In mijn situatie was het enige voordeel de 20 euro cashback. Ik zie niet dat breedband winkel goedkoper is dan wat ik via freedom direct heb geregeld.
Het gaat dan wel over internet only voor mij via FiberCrew (gpon) zonder router voor 49 euro per maand. Met 100 euro cashback als je vanaf tweak overstapt.
Via Breedbandwinkel is dat 51 euro. (maar ben niet verder gegaan met het bestel proces) en 20 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:06
joep03nl schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:52:
Voor 37,50 EUR/mnd me zojuist aangemeld bij Glasnet.
Glasnet gaf aan dat de apparatuur die ik nu gebruik (media converter + Edgerouter) gewoon kan blijven gebruiken (alleen PPPoE gegevens in de router invullen) op de dag van de overgang.

Vriendelijke/behulpzame man van Glastnet gesproken, heb er wel een goed gevoel bij.

Zelfs nu al (6 weken vóór de switch) IPv4 en IPv6 ontvangen _/-\o_
PPPoE is vaak single threaded dus misschien wel even kijken of je dan wel de snelheden gaat halen. (althans uit ervaring met oude mikrotikjes wel wat narigheid mee gehad)

Ik ben nog aan het twijfelen welke kant ik op ga. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
simplemouse schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

code:
1
2
3

Ja, precies wat ik verwacht had. Die medewerker keek even in hun systeem wat hij kan vinden aan aanbiedingen en ziet dus die aanbieding staan vanwege de overname van Tweak door Odido. Dat is niet de aanbieding waar het om gaat. Er zou nog een aanbieding komen vanwege het stoppen van Tweak. Die aanbieding is er echter nog niet, dus die kan die medewerker ook nog niet zien in hun systeem.
Zou best kunnen dat dat weer dezelfde aanbieding gaat zijn hoor, dat zou me niets verbazen, maar ze gaan hoe dan ook nog een keer contact opnemen om het contract op te zeggen en daarbij zal dus een aanbieding komen om over te stappen naar Odido.
En dat wacht ik dus gewoon even af. Om meerdere redenen.
Ten eerste omdat ik benieuwd ben of ze misschien toch nog met een mooiere aanbieding komen dan eerder. Aangezien we destijds nog de keus hadden om te blijven bij Tweak (dus Odido nu) zijn we nog steeds klant van ze als we niet op de aanbeiding in gaan. Straks kan je geen klant meer blijven van Tweak, dus zullen ze hopelijk inzien dat ze wat meer moeite moeten doen om je te "houden" als klant. Je zal immers hoe dan ook moeten overstappen, dus de stap om naar een andere provider te gaan is dan een stuk kleiner dan een paar maand terug toen ze de vorige aanbieding deden.
Ten tweede ga ik mijn contract niet beëindigen, aangezien ik dan met terugwerkende kracht €44,- per maand moet betalen en mijn jaarkorting dus komt te vervallen. Terwijl als zij het contract beëindigen ze naar alle waarschijnlijkheid netjes 1/12 van het jaarbedrag per maand gaan rekenen.
Ten derde omdat als ik nu overstap, ik hoe dan ook meer ga betalen dan ik nu doe, dus ik wil zo lang als het kan nog profiteren van het bedrag (en de diensten) van Tweak.
Ten vierde omdat ik, zoals @Csotranme ook al schreef, hoop dat er binnenkort nog een partij gaat zijn die de apparatuur van Cambrium gaat overnemen en er daardoor misschien iets meer en betaalbaardere providers gaan komen die glasvezel kunnen leveren in mijn buurt.

Ik zie dus echt 0 redenen om nu al te gaan overstappen. Hoewel ik ook snap dat dat voor anderen misschien anders kan zijn. Zeker als er al wat meer partijen zijn die tegen normale tarieven kunnen leveren op jouw adres. Dat is bij mij helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:17
Hathi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Ik zie dus echt 0 redenen om nu al te gaan overstappen. Hoewel ik ook snap dat dat voor anderen misschien anders kan zijn. Zeker als er al wat meer partijen zijn die tegen normale tarieven kunnen leveren op jouw adres. Dat is bij mij helaas niet het geval.
Goed punt, zeker voor de groep die met de huidige stand van zaken toch tegen een behoorlijk duurder abonnement aankijkt door een gebrek aan aanbod. Voor zulke plaatsen (zoals Leeuwarden, mooi overzicht @I_stealth_I!) lijkt Odido voorlopig de goedkoopste, zelfs zonder speciaal aanbod.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Csotranme
Freak_NL schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Goed punt, zeker voor de groep die met de huidige stand van zaken toch tegen een behoorlijk duurder abonnement aankijkt door een gebrek aan aanbod. Voor zulke plaatsen (zoals Leeuwarden, mooi overzicht @I_stealth_I!) lijkt Odido voorlopig de goedkoopste, zelfs zonder speciaal aanbod.
Odildo is hier wel aardig te betalen met de deal hier maar ik wil uit principe niet naar die toko vanwege alle bekende redenen die hier al de revue gepasseerd zijn.

KPN is dan de minst slechtste van de 2 kwaden maar ook liever niet. Dan is er alleen nog Freedom maar enkel met KPN als belichter dus 76€ p/maand wat mij dan weer wat te gortig is.

Ik wil best wat meer betalen maar dan wil ik een gelijkwaardig alternatief voor Tweak.
De huidige 3 alternatieven zijn dat totaal niet.

Volledig eens met @Hathi Ik heb dan geen jaar abbo maar ik ga proberen de laatste Tweak abbo te zijn waar ze het vezeltje uit moeten halen >:)

*Cso ketent zich alvast vast aan de deur van de PoP

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Csotranme schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

Odildo is hier wel aardig te betalen met de deal hier maar ik wil uit principe niet naar die toko vanwege alle bekende redenen die hier al de revue gepasseerd zijn.

KPN is dan de minst slechtste van de 2 kwaden maar ook liever niet. Dan is er alleen nog Freedom maar enkel met KPN als belichter dus 76€ p/maand wat mij dan weer wat te gortig is.

Ik wil best wat meer betalen maar dan wil ik een gelijkwaardig alternatief voor Tweak.
De huidige 3 alternatieven zijn dat totaal niet.

Volledig eens met @Hathi Ik heb dan geen jaar abbo maar ik ga proberen de laatste Tweak abbo te zijn waar ze het vezeltje uit moeten halen >:)
op het bedrag na bied Freedom alles wat Tweak levert + meer.(meerdere IP4 adressen)
maar ik zou ook geen €76 gaan betalen.

Delta levert hier bv ook niet, was wal geïnteresseerd in de 5Gbits lijn, of de 4Gbits lijn van KPN, handig voor mijn servers :)
kan ik en groter publiek aanspreken.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

rjhilbrink schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:59:
[...]

In mijn situatie was het enige voordeel de 20 euro cashback. Ik zie niet dat breedband winkel goedkoper is dan wat ik via freedom direct heb geregeld.
Het gaat dan wel over internet only voor mij via FiberCrew (gpon) zonder router voor 49 euro per maand. Met 100 euro cashback als je vanaf tweak overstapt.
Via Breedbandwinkel is dat 51 euro. (maar ben niet verder gegaan met het bestel proces) en 20 euro cashback.
Bij mij is het bij freedom €67,- per maand
Heb alleen een vezel van KPN liggen |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Aangezien ik in Leeuwarden niet heel veel goede keus heb, denk dat ik gewoon maar even afwacht tot een BlackFriday deal of wellicht de hoop dat er een 3e belichter uit donker opstaat. Zo tegen het eind van december kijk ik er wel weer eens naar.

Voorlopig geen reden tot het maken van een snelle, overhaaste beslissing. Daarnaast gaat een overhaaste beslissing ook nog ten kostte van m'n jaarkorting bij Tweak, dus nog een reden om niet te snel te willen. Het is nog lang niet 5 minuten voor 12. En komt die mooie aanbieding er niet, dan kan ik mij altijd nog een jaartje binden aan KPN, zien we na een jaar wel verder.

[ Voor 32% gewijzigd door I_stealth_I op 16-10-2023 15:47 ]

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:41
yorroy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:59:
Mijn abonnement is 7 oktober nog met een jaar verlengt voor 410 euro.
Benieuwd hoe dit dan gaat volgend jaar.

Voor deze prijs ben ik het helaas nog niet tegen gekomen
Zou me niet verheugen op Tweak tot oktober 24, begin 2024 gaat de stekker er def uit is mij door helpdesk verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:50
I_stealth_I schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:44:
Aangezien ik in Leeuwarden niet heel veel goede keus heb, denk dat ik gewoon maar even afwacht tot een BlackFriday deal of wellicht de hoop dat er een 3e belichter uit donker opstaat. Zo tegen het eind van december kijk ik er wel weer eens naar.

Voorlopig geen reden tot het maken van een snelle, overhaaste beslissing. Daarnaast gaat een overhaaste beslissing ook nog ten kostte van m'n jaarkorting bij Tweak, dus nog een reden om niet te snel te willen. Het is nog lang niet 5 minuten voor 12. En komt die mooie aanbieding er niet, dan kan ik mij altijd nog een jaartje binden aan KPN, zien we na een jaar wel verder.
Ik heb mij gister bij KPN aangemeld voor de overstap.
Aanbieding? Iets met een tegoedbon van coolblue en entertainment korting van €5 voor netflix, samen met mobiel komt het redelijk in de buurt van de kosten van Tweak.
Je mut wat he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 21:13

beekware

To Experience The Unexpected..

Jammer van tweak, Odido no way. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en me aangemeld voor Freedom. Ietsje duurder, e-fiber gebied, maar het registreren van eigen domains en dns domain op in 1 plek is ook fijn. 1 domain gratis al zijn dat de extra kosten niet, maar toch. Vast ip ook handig ivm vpn. Tegenwoordig privacy ook steeds belangrijk. We gaan t zien, volgende maand gaan we hopelijk een keer over.

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Hathi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Ja, precies wat ik verwacht had. Die medewerker keek even in hun systeem wat hij kan vinden aan aanbiedingen en ziet dus die aanbieding staan vanwege de overname van Tweak door Odido. Dat is niet de aanbieding waar het om gaat. Er zou nog een aanbieding komen vanwege het stoppen van Tweak. Die aanbieding is er echter nog niet, dus die kan die medewerker ook nog niet zien in hun systeem.
Zou best kunnen dat dat weer dezelfde aanbieding gaat zijn hoor, dat zou me niets verbazen, maar ze gaan hoe dan ook nog een keer contact opnemen om het contract op te zeggen en daarbij zal dus een aanbieding komen om over te stappen naar Odido.
En dat wacht ik dus gewoon even af. Om meerdere redenen.
Ten eerste omdat ik benieuwd ben of ze misschien toch nog met een mooiere aanbieding komen dan eerder. Aangezien we destijds nog de keus hadden om te blijven bij Tweak (dus Odido nu) zijn we nog steeds klant van ze als we niet op de aanbeiding in gaan. Straks kan je geen klant meer blijven van Tweak, dus zullen ze hopelijk inzien dat ze wat meer moeite moeten doen om je te "houden" als klant. Je zal immers hoe dan ook moeten overstappen, dus de stap om naar een andere provider te gaan is dan een stuk kleiner dan een paar maand terug toen ze de vorige aanbieding deden.
Ten tweede ga ik mijn contract niet beëindigen, aangezien ik dan met terugwerkende kracht €44,- per maand moet betalen en mijn jaarkorting dus komt te vervallen. Terwijl als zij het contract beëindigen ze naar alle waarschijnlijkheid netjes 1/12 van het jaarbedrag per maand gaan rekenen.
Ten derde omdat als ik nu overstap, ik hoe dan ook meer ga betalen dan ik nu doe, dus ik wil zo lang als het kan nog profiteren van het bedrag (en de diensten) van Tweak.
Ten vierde omdat ik, zoals @Csotranme ook al schreef, hoop dat er binnenkort nog een partij gaat zijn die de apparatuur van Cambrium gaat overnemen en er daardoor misschien iets meer en betaalbaardere providers gaan komen die glasvezel kunnen leveren in mijn buurt.

Wat mij betreft het je groot gelijk. Tweak hoort eerst nog een formele opzegging te doen. Met een datum en tijd waarop de boel op zwart gaat. Dat heb ik nog nergens voorbij zien komen.
Ik weet niet wat voor strategie ze hanteren, maar blijkbaar zoveel mogelijk verwarring schoppen om zo min mogelijk klanten over te houden. Vreemde overname strategie.
Maar elke maand die je nog gewoon probleemloos bij tweak zit is mooi meegenomen. Daarna kan je wel shoppen.
Ik zit helaas in de situatie dat enkel de fiber tot in de meeterkast zit en verder nog niets is aangesloten dus ben ik overgestapt om wel met enige spoed internet te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Vanwaar de enorme weerstand tegen Odido hier?
Ik heb besloten wel naar ze over te stappen omdat er financieel gezien geen voordeliger alternatief voor 1 gigabit is. Het liefst zou ik naar Freedom gegaan zijn, echter voor Freedom zou ik €912 per jaar kwijt zijn, voor Odido het eerste jaar €330 en daarna €480 inclusief klantvoordeel. Dat verschil is me te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BurnerT schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:01:
[...]

PPPoE is vaak single threaded dus misschien wel even kijken of je dan wel de snelheden gaat halen. (althans uit ervaring met oude mikrotikjes wel wat narigheid mee gehad)

Ik ben nog aan het twijfelen welke kant ik op ga. Ik wacht nog even af.
In het zelfbouwroutertopic lijkt dat met name bij *BSD OS'sen te spelen, bij kant en klare routers weet ik het zo niet. Die van mij draait Debian, daar zou het goed/snel moeten gaan :)
ducolwd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Ik heb mij gister bij KPN aangemeld voor de overstap.
Aanbieding? Iets met een tegoedbon van coolblue en entertainment korting van €5 voor netflix, samen met mobiel komt het redelijk in de buurt van de kosten van Tweak.
Je mut wat he
€250,- :Y , heb een UWQHD schermpje op het oog waarbij die bon goed van pas komt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

lexuzu schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:23:
Omdat ze m'n goed werkende verbinding met vast IP en IPv6 gaan afpakken en als schop na mag je er nog meer voor betalen ook.

Odildo staat wat mij betreft permanent op de blacklist en ik zal nooit meer een product van ze afnemen,

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
Ik heb besloten wel naar ze over te stappen omdat er financieel gezien geen voordeliger alternatief voor 1 gigabit is. Het liefst zou ik naar Freedom gegaan zijn, echter voor Freedom zou ik €912 per jaar kwijt zijn, voor Odido het eerste jaar €330 en daarna €480 inclusief klantvoordeel. Dat verschil is me te gortig.
Omdat het er alle schijn van heeft dat de overname van Tweak door T-Mobile/Odildo er voornamelijk eentje was om een concurrent de nek om te draaien. Kijk naar de manier waarop Odildo dit aanpakt, het zou mij niet verbazen dat het frontpage stuk over het verdwijnen van Tweak een advertentie was, aangevuld met eigen informatie vanuit Tweakers. Ik gooi het geld nog liever in de sloot per maand, dan dat ik een stelletje opgepafte "durfinversteerders" in een investeringsmaatschappij nog rijker maak dan dat ze al zijn.

En ja, ik weet dat ik dan al had moeten overstappen, maar beter laat dan nooit.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Running_Cow schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Omdat het er alle schijn van heeft dat de overname van Tweak door T-Mobile/Odildo er voornamelijk eentje was om een concurrent de nek om te draaien. Kijk naar de manier waarop Odildo dit aanpakt, het zou mij niet verbazen dat het frontpage stuk over het verdwijnen van Tweak een advertentie was, aangevuld met eigen informatie vanuit Tweakers. Ik gooi het geld nog liever in de sloot per maand, dan dat ik een stelletje opgepafte "durfinversteerders" in een investeringsmaatschappij nog rijker maak dan dat ze al zijn.

En ja, ik weet dat ik dan al had moeten overstappen, maar beter laat dan nooit.
Geheel mee eens, was niet een overname maar het verwijderen van een concurrent, niks wordt er beter op alleen slechter en duurder.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 07:57
Hier idem dito, geen Odildo in huis. Had Tele2 als telefoon-provider (ja dit zat al langer onder T-Mobile), dat abonnement heb ik vorige week overgezet naar KPN met een mooie cashback. Tweak wordt volgende maand vervangen door Glasnet (37,50 per maand en 75 EUR cashback).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Csotranme
+1 wat hierboven al gezegd is en de manier hoe ze communiceren.
Je ongevraagd meermaals per dag stalken met telefoontjes en een botte hark die je een duurder abonnement zonder alle benefits van Tweak probeert aan te smeren.

De arrogantie dat het merendeel van de Tweak klanten "happy de peppy Odildo klanten worden" en dat de bedrijven Odildo en Tweak te gelijkwaardig zijn :') gaat er bij mij echt niet in.

Dan heb je echt een plaat voor je harses als Odildo zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 15-08 10:15
joep03nl schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:02:
Hier idem dito, geen Odildo in huis. Had Tele2 als telefoon-provider (ja dit zat al langer onder T-Mobile), dat abonnement heb ik vorige week overgezet naar KPN met een mooie cashback. Tweak wordt volgende maand vervangen door Glasnet (37,50 per maand en 75 EUR cashback).
Ik keek bij GlasNet, kreeg bij invoeren gelijk een melding voor de 75 euro cashback, maar die 37,50 kom ik nergens tegen. Voor een 1Gbit up/down betaal ik daar 62,50 volgens de website. Heeft dit dan te maken met de partij erachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pendragon1 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Ik keek bij GlasNet, kreeg bij invoeren gelijk een melding voor de 75 euro cashback, maar die 37,50 kom ik nergens tegen. Voor een 1Gbit up/down betaal ik daar 62,50 volgens de website. Heeft dit dan te maken met de partij erachter?
Waarschijnlijk wel

Zie: RobbyTown in "[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1"

Daar heb je bv met Delta andere prijzen dan E-FIBER.

Je zit op KPN Glas denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
RobbyTown schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:05:
[...]

Waarschijnlijk wel

Zie: RobbyTown in "[Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1"

Daar heb je bv met Delta andere prijzen dan E-FIBER.

Je zit op KPN Glas denk ik dan?
Ik zit op Tweak AON via Cambrium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pendragon1 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

@aartvg jij een idee? ben eigenlijk ook wel benieuwd waar dit enorme prijsverschil vandaan komt :).

Zoals hierboven en hieronder waarschijnlijk dus door KPN glaskabeltje :/

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 16-10-2023 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
pendragon1 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Die aanbieding van 37.50 € geldt alleen voor e-fiber gebieden, als de PC check doet en je krijgt die aanbieding niet betekent dat automatisch dat je niet in het e-fiber gebied zit, desondanks kan je nog wel de 75 € cashback krijgen als je een abonnement bij hun afsluit, maar dan kost het 62.50 € per maand. Het verschil van 25 € zijn de WBA kosten van KPN. Dat laatste zie je ook bij Freedom, die is namelijk via fibercrew op GPON 52.50 € per maand, en de AON via Freedom komt er 25 € WBA kosten van KPN bij, waarmee je totaal bij freedom AON 76 € euro betaalt. Alhoewel ik hier sommige lees die Freedom AON kunnen krijgen voor 67 €, maar daarvan weet ik niet hoe dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
chocka schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Die aanbieding van 37.50 € geldt alleen voor e-fiber gebieden, als de PC check doet en je krijgt die aanbieding niet betekent dat automatisch dat je niet in het e-fiber gebied zit, desondanks kan je nog wel de 75 € cashback krijgen als je een abonnement bij hun afsluit, maar dan kost het 62.50 € per maand. Het verschil van 25 € zijn de WBA kosten van KPN. Dat laatste zie je ook bij Freedom, die is namelijk via fibercrew op GPON 52.50 € per maand, en de AON via Freedom komt er 25 € WBA kosten van KPN bij, waarmee je totaal bij freedom AON 76 € euro betaalt. Alhoewel ik hier sommige lees die Freedom AON kunnen krijgen voor 67 €, maar daarvan weet ik niet hoe dat komt.
Dank voor de uitgebreide en duidelijke uitleg! Blijft dan toch jammer dat KPN zoveel invloed heeft op de prijs. Eigenlijk gewoon schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:12
Performance problemen in Drenthe:
Door een fiberbreuk tussen Almere en Lelystad is er momenteel minder bandbreedte beschikbaar richting Drenthe. Het is nog niet bekend wanneer dit probleem opgelost zal zijn.
Onze excuses voor het eventuele ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Weet iemand dit ? Wie is op dit moment eigenaar van de fysieke glas (fiber) infrastructuur in Almere ? Sinds de aanleg bij ons in de wijk (2012 als ik het me goed herinner) zijn er meerdere eigenaren geweest volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Green.car6808 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:33:
Weet iemand dit ? Wie is op dit moment eigenaar van de fysieke glas (fiber) infrastructuur in Almere ? Sinds de aanleg bij ons in de wijk (2012 als ik het me goed herinner) zijn er meerdere eigenaren geweest volgens mij.
Het glasnetwerk in Almere is altijd eigendom geweest van dezelfde partij. Alleen onder andere namen. Glashart, Reggefiber, KPN Netwerk.

Paar uitzonderingen/nuances:
Er is een klein stukje Almere dat verglaasd was middels de Almere Fiber Pilot. Dat was eigendom van de gemeente maar is verkocht aan Reggefiber dat het in 2015/2016 heeft gemigreerd naar haar eigen model.
En in een paar stukjes nieuwbouwwijk heeft KPN in de jaren 00 heel kort glasvezel aangelegd naast de koperlijn en door een hybride netwerk van lege buis (Trinet). Dat werkte al snel niet meer en is ook door Reggefiber alsnog opnieuw ingeblazen.

Waar baseer jij op dat er meerdere eigenaren zouden zijn geweest?

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 16-10-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Barre73 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:44:
[...]
Geen concrete bronnen. Ik wist het niet precies maar Glashart, Reggefiber die had ik gehoord en KPN ook. Ik hoor hieronder UUnet ?
Had Cambrium / Tweak geen eigen glas ?

[ Voor 48% gewijzigd door Green.car6808 op 16-10-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Unet heeft ook aangelegd en het netwerk is later door Reggefiber gekocht. Reggefiber is uiteindelijk door KPN gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
TommyL0204 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:20:
Performance problemen in Drenthe:

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgeHI-unVa3Fg-NHFeXp-JUi-aY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yo3Sl3RDF9vNMvCsFJWnahOh.png?f=user_large

verklaard een boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bewolktedag schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:50:
Unet heeft ook aangelegd en het netwerk is later door Reggefiber gekocht. Reggefiber is uiteindelijk door KPN gekocht.
Nee. Unet was de actieve operator op die Almere Fiber Pilot die door Reggefiber is gekocht.

En Reggefiber is niet echt door KPN gekocht zoals iedereen denkt.KPN was vanaf het begin mede-eigenaar en heeft elke paar jaar volgens afspraak meer aandelen overgenomen van Reggeborgh. Tot ze in 2015 het laatste deel overnamen van de familie Wessels.

@Green.car6808 Cambrium is/was een actieve operator op dat netwerk van Reggefiber. Eigen apparatuur in de PoPs.

Maar jij vroeg naar de eigenaar van de passieve fysieke infrastructuur. Dat is dus KPN Netwerk.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 16-10-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

tismij schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:51:
[...]

Geheel mee eens, was niet een overname maar het verwijderen van een concurrent, niks wordt er beter op alleen slechter en duurder.
Helemaal mee eens en dit is hoe de grote investeerders helaas werken, je ontkomt er niet aan. KPN heeft dat ook gedaan, UPC ook. Dat is waarom ik vrees met grote vrees dat Freedom, Glasnet en meer de volgende targets zullen zijn. Net zolang totdat we allemaal aan de eenheidsworst zitten en de prijs elk half jaar aangepast kan worden.

De tijd van pioniers ligt achter ons op dit domein, net als telefonie en televisie en meer. Reden des te meer de alternatieven waar mogelijk te omarmen zolang het kan. Was voor mij een reden om Tweak te nemen (en 3 maanden later een kater) en nu naar Glasnet te gaan.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Barre73 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Het glasnetwerk in Almere is altijd eigendom geweest van dezelfde partij. Alleen onder andere namen. Glashart, Reggefiber, KPN Netwerk.

Paar uitzonderingen/nuances:
Er is een klein stukje Almere dat verglaasd was middels de Almere Fiber Pilot. Dat was eigendom van de gemeente maar is verkocht aan Reggefiber dat het in 2015/2016 heeft gemigreerd naar haar eigen model.
En in een paar stukjes nieuwbouwwijk heeft KPN in de jaren 00 heel kort glasvezel aangelegd naast de koperlijn en door een hybride netwerk van lege buis (Trinet). Dat werkte al snel niet meer en is ook door Reggefiber alsnog opnieuw ingeblazen.

Interessant. Hoe zit dat in Striphelden (1336)?
Ik neem aan dat het dan Reggefiber/KPN is?

Fiber is hier aangelegd voordat ik er kwam wonen dus heb geen idee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Csotranme schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

Interessant. Hoe zit dat in Striphelden (1336)?
Ik neem aan dat het dan Reggefiber/KPN is?

Fiber is hier aangelegd voordat ik er kwam wonen dus heb geen idee....
Striphelden is bij de nieuwbouw voorzien van een dubbel netwerk van buizen en buisjes (Trinet ). Door KPN direct bij de nieuwbouw gevuld met koperkabels. De andere helft is later (2012/2013) door Reggefiber ingeblazen met glasvezel. Gevoed vanuit een door Reggefiber geplaatste PoP aan het Fiep Westendorppad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
RobbyTown schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

@aartvg jij een idee? ben eigenlijk ook wel benieuwd waar dit enorme prijsverschil vandaan komt :).
Als het 1gbps pakket 62,50 is dan is dit via KPN WBA.
Is het 1gbps pakket 52,50 dan is dit via Delta.
Heb je 37,50 pakket "Internet only" dan is het pakket via E-fiber of CAI Harderwijk
Heb je een 1gbps pakket van 47,50 dan is het via andere netwerken waar Glasnet diensten levert.

Waar verder het prijs verschil vandaan komt tussen de verschillende netwerken dit heeft volledig met inkoop te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Barre73 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:52:
[...]

Maar jij vroeg naar de eigenaar van de passieve fysieke infrastructuur. Dat is dus KPN Netwerk.
Ja duidelijk @Barre73 dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Barre73 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Striphelden is bij de nieuwbouw voorzien van een dubbel netwerk van buizen en buisjes (Trinet ). Door KPN direct bij de nieuwbouw gevuld met koperkabels. De andere helft is later (2012/2013) door Reggefiber ingeblazen met glasvezel. Gevoed vanuit een door Reggefiber geplaatste PoP aan het Fiep Westendorppad.
Mag ik vragen hoe jij dit zo specifiek weet? :P
Wish I knew...

Dat is dus wel de PoP waar ik me aan vast moet ketenen om Tweak te behouden blijkbaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Csotranme schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:09:
[...]

Mag ik vragen hoe jij dit zo specifiek weet? :P
Wish I knew...

Dat is dus wel de PoP waar ik me aan vast moet ketenen om Tweak te behouden blijkbaar :+
Ik zit al wat jaartjes in de aanleg van glasvezel... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wat een drama netwerk... Naar elk hoogbouwpand liep er 1 glasvezel, dan een switch in een technische ruimte en UTP kabels naar de woning.
Dus wat Ger Bakker daar ook roept over innovatie... even van provider wisselen was er niet bij. Unet of Unet, dat was de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:04
Tussen al dit gezever door zit ik inmiddels al een week zonder internet :(

Vervangende mediaconverter is gisteren pas verstuurd, 6 dagen na eerste melding ffs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

DappereDodo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:26:
Tussen al dit gezever door zit ik inmiddels al een week zonder internet :(

Vervangende mediaconverter is gisteren pas verstuurd, 6 dagen na eerste melding ffs!
Ze hebben waarschijnlijk geen voorraad meer en moeten wachten tot een van de overstappers hem terug heeft gestuurd :+

Maar zonder gekheid, dat is niet erg klantvriendelijk, had je dat geweten dan had je waarschijnlijk een week geleden er aelf een gekocht voor twee tientjes.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Pixelmagic schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Ze hebben waarschijnlijk geen voorraad meer en moeten wachten tot een van de overstappers hem terug heeft gestuurd :+

Maar zonder gekheid, dat is niet erg klantvriendelijk, had je dat geweten dan had je waarschijnlijk een week geleden er aelf een gekocht voor twee tientjes.
Inderdaad, voor de kosten hoef je 't niet te laten. Had ook op v&a en marktplaats gekeken, maar kennelijk vragen providers hun mediaconverters netjes terug, want geen aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:13
Ik lees her en der over AON en GPON in de context van de keuze voor een nieuwe partij nu Tweak gaat stoppen. Odido is bij mij verreweg de goedkoopste optie maar lees dat veel mensen hier toch voor glasnet kiezen. Heeft dit te maken met dit AON/GPON verhaal? Enige eis die ik heb is dat internet gewoon heel stabiel moet zijn (heb in 7 jaar Tweak denk ik slechts 2 storingen gehad), zitten hier grote verschillen tussen Odido en bijv. Glasnet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DappereDodo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:40:
[...]

Inderdaad, voor de kosten hoef je 't niet te laten. Had ook op v&a en marktplaats gekeken, maar kennelijk vragen providers hun mediaconverters netjes terug, want geen aanbod ;)
Ik zie wel aanbod hoor. Maar de betere zoekterm op MP is "glasvezelkastje"... 8)7
Het woord mediaconverter is een beetje te technisch voor de meeste mensen die zo'n ding op MP gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Barre73 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Ik zie wel aanbod hoor. Maar de betere zoekterm op MP is "glasvezelkastje"... 8)7
Het woord mediaconverter is een beetje te technisch voor de meeste mensen die zo'n ding op MP gooien.
Thanks, had ik inderdaad niet aan gedacht :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Janpietertje89 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:52:
Ik lees her en der over AON en GPON in de context van de keuze voor een nieuwe partij nu Tweak gaat stoppen. Odido is bij mij verreweg de goedkoopste optie maar lees dat veel mensen hier toch voor glasnet kiezen. Heeft dit te maken met dit AON/GPON verhaal? Enige eis die ik heb is dat internet gewoon heel stabiel moet zijn (heb in 7 jaar Tweak denk ik slechts 2 storingen gehad), zitten hier grote verschillen tussen Odido en bijv. Glasnet?
Ik kijk vanaf de zijlijn mee maar sinds dit topic ontploft is, vorige week, zie ik 1 rode draad: Odido heeft ons ge***d dus daar gaan we zeker niet naar toe.
Het is dus meer emotie, dan ratio (en dat bedoel ik niet verkeerd) aangezien beiden PON zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Ik kijk vanaf de zijlijn mee maar sinds dit topic ontploft is, vorige week, zie ik 1 rode draad: Odido heeft ons ge***d dus daar gaan we zeker niet naar toe.
Het is dus meer emotie, dan ratio (en dat bedoel ik niet verkeerd) aangezien beiden PON zijn.
Oh absoluut emotie. Maar gezien alle andere opties sowieso duurder zijn telt die emotie voor mij wel wat zwaarder mee. Vooral gezien ze bij de overname zo glashard gelogen hebben dat er niets zou veranderen voor Tweak klanten. Ik kan zelf slecht tegen liegen dus dan hoef ik niet bij zo'n partij een dienst af te nemen. Niet te vertrouwen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
[...]

Mwa, niet het enige. Vorige week heb ik al 3x een kortdurende storing gehad, waarvan 2 keer bevestigd is dat het aan Odido lag (al het verkeer loopt al via Odido), de 3de weet ik niet waar het lag.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47
[...]
Ik heb Tweak. Maar volgens mij heb ik AON. Want ik heb een 5490 router en een blauwe stekker. Ook de webinterface van de Fritz.box geeft AON aan. Dus volgens mij is PON/AON niet gebonden aan de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Burns schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

Ik heb Tweak. Maar volgens mij heb ik AON. Want ik heb een 5490 router en een blauwe stekker. Ook de webinterface van de Fritz.box geeft AON aan. Dus volgens mij is PON/AON niet gebonden aan de provider.
Odido en Glasnet zijn beide PON. Tweak is AON

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Burns schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

IK bedoelde inderdaad Glasnet en Odido die beiden PON zijn. Dat was namelijk de vraag waarop ik reageerde: Waarom sommige mensen niet voor Odido kiezen maar voor bijvoorbeeld Glasnet.

Dat Tweak AON is, moge bekend zijn in dit forum en is eigenlijk niet relevant meer omdat het moet stoppen. Dus alleen de alternatieven zijn relevant. En dan is de enige AON operator (helaas) KPN WBA en een aantal oudere Odido gebieden maar die kan je vooraf niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
bewolktedag schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Odido en Glasnet zijn beide PON. Tweak is AON
Hoezo is Glasnet PON? Als je nu AON hebt en maar een glasaansluiting hebt, dan blijft die toch AON?
Ik zit in e-fiber gebied en kan glasnet voor 37,50 bestellen. Dat gaat dan gewoon AON worden lijkt mij.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewolktedag
Dat hangt af van de apparatuur in de POP. Poort in de switch per klant of poort => splitter meerdere klanten.
Pagina: 1 ... 94 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.