Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:02:
Dat lijkt me wel een steekhoudend argument als de hardware buiten nog wordt aangelegd.
Een andere provider zal het zelfde zeggen.
Als je ergens voor hebt getekend dan staan daar voorwaarden voor ontbinding in.
Overigens denk ik dat je geen kosten hebt tot aan de oplevering, alleen geduld is blijkbaar lastig

Ik heb 24-06 telefonisch contact gehad met XS4ALL met de vraag of ik al internet kan krijgen op mijn nieuwbouw adres, de antwoord was duidelijk ja. Toen heb ik 26-06 online een contract afgesloten, hierin stond 02-08 als gewenste opleverdatum, direct de volgende dag gebeld en kreeg de informatie niet klopte en al een afspraak ingepland kon worden met de monteur (Guidion), afspraak 10-07. 10-07 wordt ik gebeld, monteur kan niet komen door privé redenen, echter hun zien ook 2 Augustus in hun systeem staan. XS4ALL weer gebeld, meneer er is enige vertraging opgelopen, KPN moet project matig de glasvezel buitenhuis opleveren, hier kunnen zij niks aan doen. 12-07 is verstreken, geen glasvezel, telefonisch contact gehad, dit zou ergens medio 24-07 opgeleverd moeten worden. In de tussentijd krijg ik een nieuwe datum voor 02-08. XS4ALL opgebeld dat ik het wel zat was met de valse beloftes, echter wordt ik doodleuk wijs gemaakt dat ik alleen het contract kan ontbinden met een boete, 14 dagen bedenktijd is natuurlijk al lang en breed verlopen, echter meneer GEDULD! 02-08 wordt uw internet echt opgeleverd.
02-08 naderde, krijg ik een nieuwe email, nieuwe opleverdatum 22-08. Inmiddels alweer een nieuwe email gekregen, voor 27-12. Hun opgebeld met als hun antwoord, nee meneer die informatie klopt echt niet, de 23ste van deze maand wordt je internet echt opgeleverd. Je snap natuurlijk dat de valse telefonisch beloftes me wel de strot uit komen.
Dus ik ben echt benieuwd of ik hier onderuit kan komen aangezien hun dienstverlening niet kunnen waarkomen zoals in het contract.
Artikel 9 Overmacht
9.1 Indien XS4ALL door een niet-toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens de Klant kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand.
9.2 Een tekortkoming in de dienstverlening kan XS4ALL niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Tot die omstandigheden worden ook maar niet uitsluitend gerekend: stroomstoringen, storingen in de verbinding met het internet, storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, storingen in netwerken, tekortkomingen van ingeschakelde derden of toeleveranciers, stakingen en bedrijfssluitingen. In geval van overmacht vervalt de verplichting van XS4ALL tot nakoming van de Overeenkomst. XS4ALL is dan geen schadevergoeding verschuldigd. XS4ALL is gehouden om aan uitsluitend een Consument-Klant een met de duur van de storing evenredige restitutie te geven van zijn abonnementsgeld tenzij dit redelijkerwijs, met inachtneming van duur en omstandigheden niet van haar kan worden gevraagd.
9.3 Indien de overmachttoestand langer dan twee weken heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt. De Klant heeft ingeval van overmacht van XS4ALL geen recht op schadevergoeding.
Heb namelijk het vermoeden dat ze volgens hun eigen artikel 9 mij aan het lijntje proberen te houden
Wordt het tijd om een aanmaning te sturen en hun de tijd te geven tot 3 September, dit is dan 30 dagen na opleveringsdatum zoals in het contract staat omschreven?
Trouwens, dit betreft dan glasvezel, de coax van de grootste concurrent van XS4ALL is al gereed en werkend, ik hoef niet perse 500mbit upload te hebben, de 500mbit download via de coax is voldoende...