Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Update: de storing in Almere Poort lijkt te liggen aan een storing in de toevoerverbinding naar een wijkcentrale. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
Update 2: de storing in Almere Poort wordt veroorzaakt door een glasvezelbreuk in de toevoer-verbinding. De leverancier geeft aan dat er hijskraan nodig is om de breuk te herstellen. Oplostijd is op dit moment helaas onbekend.

Dat wordt lassen... Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Update 3: De hijskraan is inmiddels ter plekke. De breuk ligt net naast de snelweg, waardoor er wellicht een nieuwe doorgang onder de snelweg gemaakt dient te worden. De aannemer is begonnen met het herstelwerk en de op dit moment verwachte eindtijd van de verstoring is 03:00u donderdagochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BitAndre schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:43:
Update 3: De hijskraan is inmiddels ter plekke. De breuk ligt net naast de snelweg, waardoor er wellicht een nieuwe doorgang onder de snelweg gemaakt dient te worden. De aannemer is begonnen met het herstelwerk en de op dit moment verwachte eindtijd van de verstoring is 03:00u donderdagochtend.
Vreemd verhaal. Dat zou dan een breuk zijn in de backhaul naar de citypop (de pop bij de Castor straat). Maar die is tweezijdig gevoed door KPN. En voor Tweak en T-Mobile door Eurofiber.
En door een breuk in de buurt van de A6 zou alles platliggen? Ik ga morgen maar eens informeren op kantoor...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
Barre73 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:04:
[...]

Vreemd verhaal. Dat zou dan een breuk zijn in de backhaul naar de citypop (de pop bij de Castor straat). Maar die is tweezijdig gevoed door KPN. En voor Tweak en T-Mobile door Eurofiber.
En door een breuk in de buurt van de A6 zou alles platliggen? Ik ga morgen maar eens informeren op kantoor...
Sterker nog, hij is 3-voudig gevoed voor Tweak, maar alle 3 de vezelparen komen schijnbaar op dat punt samen. En niet door Eurofiber in dit geval, maar door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 17:37
“Update 4:In de loop van de nacht zijn de verbindingen hersteld.”

—————

Ik heb nog geen verbinding in Poort... hoe zit dat bij de anderen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4pp3l schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:26:
[...]

Sterker nog, hij is 3-voudig gevoed voor Tweak, maar alle 3 de vezelparen komen schijnbaar op dat punt samen. En niet door Eurofiber in dit geval, maar door KPN.
Drievoudig kan niet. Wat ik bedoelde was dat de backhaul naar de CityPoP (waar uiteindelijk al het verkeer van de 6 PoPs (5 Areapops en de Areapop die bij de Citypop in zit) van twee kanten op die cityPoP binnenkomt. Dus die zit ook in een ring, maar dan een stuk ruimere ring
Het lijkt me sterk dat Tweak de backhaul voor deze CityPoP van KPN afneemt aangezien T-Mobile ook Eurofber gebruikt. Maar goed, wellicht dat alle drie de operators in deze PoP hun backhaul van KPN afnemen.

Overigens is de melding nog helemaal niet afgerond. Laatste update is dat de aannemer hoopt einde van deze middag klaar te zijn met lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
Barre73 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Drievoudig kan niet. Wat ik bedoelde was dat de backhaul naar de CityPoP (waar uiteindelijk al het verkeer van de 6 PoPs (5 Areapops en de Areapop die bij de Citypop in zit) van twee kanten op die cityPoP binnenkomt. Dus die zit ook in een ring, maar dan een stuk ruimere ring
Het lijkt me sterk dat Tweak de backhaul voor deze CityPoP van KPN afneemt aangezien T-Mobile ook Eurofber gebruikt. Maar goed, wellicht dat alle drie de operators in deze PoP hun backhaul van KPN afnemen.

Overigens is de melding nog helemaal niet afgerond. Laatste update is dat de aannemer hoopt einde van deze middag klaar te zijn met lassen.
Drievoudig kan wel ;-) De citypop Casterstraat wordt gevoed vanuit Amsterdam met een KPN vezel, en via de CP Rodinweg met een KPN vezel en via citypop DePaal met een kpn vezel. 3 vezelparen dus, waarbij DePaal ook weer met Rodinweg zit verbonden. En dan wordt DePaal weer gevoed vanuit Amsterdam met een Eurofiber vezel.

Dus Amsterdam - Almere is via 2 Citypops via 2 verschillende vezelboeren, deze 3 citypops zijn onderling weer verbonden in een ring van (in dit geval) KPN darkfibers. De andere Citypops in Almere staan hier even buiten.

Almere CTS (het probleemgeval in deze) heeft dus 3 backhauls en 1tje is voldoende om de boel live te houden, maar doordat ze alle 3 onderbroken waren was ie dus stuk. Dat alle 3 de vezelparen dus stiekem toch niet via een gescheiden pad lopen (hoewel dat wel zou moeten natuurlijk) is nu de vraag.

edit: de onderbreking zat net naast de snelweg schijnbaar, ergens bij de aanleg van een fietstunnel.

[ Voor 3% gewijzigd door 4pp3l op 25-07-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4pp3l schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:32:
[...]

Drievoudig kan wel ;-) De citypop Casterstraat wordt gevoed vanuit Amsterdam met een KPN vezel, en via de CP Rodinweg met een KPN vezel en via citypop DePaal met een kpn vezel. 3 vezels dus, waarbij DePaal ook weer met Rodinweg zit verbonden. En dan wordt DePaal weer gevoed vanuit amsterdam met een Eurofiber vezel.

Dus Amsterdam - Almere is via 2 Citypops via 2 verschillende vezelboeren, deze 3 citypops zijn onderling weer verbonden in een ring van (in dit geval) KPN darkfibers. De andere Citypops in Almere staan hier even buiten.

Almere CTS (het probleemgeval in deze) heeft dus 3 backhauls en 1tje is voldoende om de boel live te houden, maar doordat ze alle 3 onderbroken waren was ie dus stuk. Dat alle 3 de vezelparen dus stiekem toch niet via een gescheiden pad lopen (hoewel dat wel zou moeten natuurlijk) is nu de vraag.
Kijk... Dat soort dingen vind ik dan weer leuk. Ik verzorg alleen de passieve netwerken. Hoe de backhauls zijn geregeld zie ik normaliter niet. Wat jij nu beschrijft is wel een mooie oplossing. Ik meende namelijk dat Eurofiber gewoon alle cityPoPs in Almere had aangesloten vanuit hun eigen netwerk.
En KPN ook voor haar backhauls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:40:
Ik kreeg in mei een zelfde mailtje, wat daar in stond werkte direct.
Wel begon ik op de tvbox met die gegevens.
Dat mailtje met een andere login/pw heb ik noot gehad :P
hjvg schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:45:
ik heb het idee dat dit de zelfde mail is die wij als oud klanten hebben gekregen toen tweak van sparql naar canal digitaal ging wij ontvingen toen dus nieuwe inlog gegevens.
net even de mail opgezocht en daar staat inderdaad de zelfde tekst in met daaronder het wachtwoord

[...]

ik zou even tot morgen wachten als het dan nog niet werkt even mailen met tweak
Gister opnieuw geprobeerd en het lukte (door middel van app). De tvbox ligt nog wel in de doos, geen tijd gehad om die aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb op dit moment XS4all glasvezel thuis, maar verwacht dat de extra’s gaan verdwijnen samen met de merknaam en wil daar niet op wachten. Internet is het belangrijkste onderdeel, tv wil ik wel, maar zal af en toe kijken, dus beetjes ondergeschikt aan alles. (Telefoon gebruik ik niet).
Xs4all is redelijk prijzig, dus kwam ik op Tweak als vervanger.
Gebruik al jaren eigen (sinds ik met Lijbrand begon) mijn eigen spullen, en wil geen spul in beheer van provider hebben.

Nu wil ik dus gaan overstappen op Tweak, mail gestuurd met wat vragen, en netjes antwoord gehad.
Klonk allemaal goed, alleen van het stukje over overstappen schrok ik een beetje.
Om het ‘gat’ dat ik geen internet heb zo kort mogelijk te houden, moet ik wachten tot ze een afspraak maken en dan pas opzeggen. Maar in het verleden kon je pas overstappen als de lijn vrijgegeven was, dat pas na einde contract was.. of is dat nu anders? Mogen ze al omzetten als je oude glasvezel nog actief is?

Ps.. is de tv echt zo slecht als ik overal lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
badnews.nl schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 06:22:
Ik heb op dit moment XS4all glasvezel thuis, maar verwacht dat de extra’s gaan verdwijnen samen met de merknaam en wil daar niet op wachten. Internet is het belangrijkste onderdeel, tv wil ik wel, maar zal af en toe kijken, dus beetjes ondergeschikt aan alles. (Telefoon gebruik ik niet).
Gebruik al jaren eigen (sinds ik met Lijbrand begon) mijn eigen spullen, en wil geen spul in beheer van provider hebben.

Nu wil ik dus gaan overstappen op Tweak, mail gestuurd met wat vragen, en netjes antwoord gehad.
Klonk allemaal goed, alleen van het stukje over overstappen schrok ik een beetje.
Om het ‘gat’ dat ik geen internet heb zo kort mogelijk te houden, moet ik wachten tot ze een afspraak maken en dan pas opzeggen. Maar in het verleden kon je pas overstappen als de lijn vrijgegeven was, dat pas na einde contract was.. of is dat nu anders? Mogen ze al omzetten als je oude glasvezel nog actief is?

Overstappen met max een paar uur downtime gaat prima, je moet alleen zorgen dat Tweak de migratie instuurt voor de opzegging (dat doen ze volgens mij met het maken van de afspraak). Dit jaar dezelfde overstap gemaakt. Wat betreft tv, live tv is prima (HD glas streams), opnemen, uitzending gemist maar lijkt af en toe capaciteit issues te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-09 21:51

servies

Veni Vidi Servici

Ik ben begin Juli overgestapt van Telfort naar Tweak. Ik ben in totaal ongeveer 2,5u m'n verbinding kwijt geweest.
TV kwaliteit is niets mis mee. Ik vind alleen de boxjes traag...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
servies schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:48:
[...]

Ik ben begin Juli overgestapt van Telfort naar Tweak. Ik ben in totaal ongeveer 2,5u m'n verbinding kwijt geweest.
TV kwaliteit is niets mis mee. Ik vind alleen de boxjes traag...
Traag is een understatement

gisteren weer eens na een maand of zo zon boxje opgestart maar dat is inderdaad super traag
en we lopen ook 15 seconden achter t.o.v Ziggo.
dat werd met het vrouwenvoetbal wel duidelijk, buurman was al aan het juichen terwijl er op mijn tv de aanval werd ingezet.
maar moet ook eerlijk zeggen tv aangezet 25 kanalen doorgezapt om er achter te komen dat er echt geen reet op tv is/was

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Mr-D. schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:01:
[...]

Traag is een understatement

gisteren weer eens na een maand of zo zon boxje opgestart maar dat is inderdaad super traag
en we lopen ook 15 seconden achter t.o.v Ziggo.
dat werd met het vrouwenvoetbal wel duidelijk, buurman was al aan het juichen terwijl er op mijn tv de aanval werd ingezet.
maar moet ook eerlijk zeggen tv aangezet 25 kanalen doorgezapt om er achter te komen dat er echt geen reet op tv is/was
Volgens mij is het achterlopen iets fundamenteels van IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop99 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:56:
[...]

Volgens mij is het achterlopen iets fundamenteels van IPTV
eens maar met Sparql was het maar een seconde of 4
maar het is dan wel weer stabiel (volgens de vrouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ging bij Telfort weg (maar goed ook gezien de migratie ellende) en zat van 9-16u zonder signaal.
Tweak heeft geen overstap service oid dus je zal de oude provider zelf moeten opzeggen.
Omdat het bij mij om en prijsverhoging en uitkleden van de diensten ging was ik een week later weg.
Echter klopt de communicatie bij Telfort niet, ze mailen dat je abo op de overstap datum stopt maar hij bleek gewoon door te lopen |:(
Een paar keer gebeld en ze bleven maar een maand opzegtermijn hanteren tot ik zei waarom ik vertrok.
Toen kon het per direct want ze leveren immers geen diensten meer.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie geen thumd-down icoon anders had ik daar op gedrukt :P
Iemand vraagt naar de overstap perikelen en dit kan er een van zijn.
Als ervaringsdeskundige die naar Tweak ging lijkt dat mij relevant.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
Maar in het verleden kon je pas overstappen als de lijn vrijgegeven was, dat pas na einde contract was.. of is dat nu anders?
@Badnews, gewoon aan Tweak vragen en hun antwoord als waar aannemen. Vroeger is vroeger, alles verandert met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:42:
[...]
@Badnews, gewoon aan Tweak vragen en hun antwoord als waar aannemen. Vroeger is vroeger, alles verandert met de tijd.
Dat is ook wel heel erg vroeger hoor. Glasvezel migratie bestaat echt al meer dan 10 jaar. Nieuwe provider schiet migratie order in en je wordt op die geplande dag omgezet. Opzeggen van abonnementen staat daar nu los van. Sommige latende providers zien die migratiemededeling als opzegging (dat is ideaal) en sommigen willen alsnog een opzegging door de klant zelf. Het ligt dus aan de latende provider wat het wordt. Maar de feitelijke migratie van de verbinding kan dus al heel lang zonder vrijgave van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:56:
[...]

Dat is ook wel heel erg vroeger hoor. Glasvezel migratie bestaat echt al meer dan 10 jaar. Nieuwe provider schiet migratie order in en je wordt op die geplande dag omgezet. Opzeggen van abonnementen staat daar nu los van. Sommige latende providers zien die migratiemededeling als opzegging (dat is ideaal) en sommigen willen alsnog een opzegging door de klant zelf. Het ligt dus aan de latende provider wat het wordt. Maar de feitelijke migratie van de verbinding kan dus al heel lang zonder vrijgave van de lijn.
Ik ben dus op deze manier naar Tweak gemigreerd, zou ook gewoon direct goed zijn gegaan als er geen fout in de KPN netwerk had gestaan (wat nu gefixed is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toen ik in 2011 voor het eerst van "Tweak Groen" (Tweak op KPN WMP propositie) wilde overstappen naar Lijbrandt was dat inderdaad nog een heel gedoe. Naar wat ik destijds van Tweak en van Lijbrandt hoorde was ik 1 van de eerste consumenten op glasvezel, iig bij Reggefiber, voor wie zo'n migratie plaats moest vinden (en dat was in feite ook al tussen 'operators', of iig tussen verschillende leverstraten van KPN Wholesale). En dat gaf dus ook een hoop gedoe. Het ging zodanig mis dat ik zelfs tijdelijk ADSL-abbo heb gehad als backup :P.

Inmiddels ben ook ik sindsdien alweer tussen aardig wat providers gewisseld: Lijbrandt -> Vodafone -> Telfort -> Uiteindelijk weer Tweak (waar ik nu zit).

In alle gevallen heb ik het steeds zo gedaan dat ik bij de nieuwe provider een aanvraag heb gedaan en pas bij de oude provider ben gaan opzeggen als alles in ieder geval Reggefiber ingegaan was als migratie order. En eigenlijk heeft in alle gevallen de 'latende' provider dit ook beschouwd als een opzegging, dus ik heb in feite ook nooit apart ergens hoeven opzeggen, ook niet van Telfort weer naar Tweak.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik al die tijd het vaste telefoonnummer bij een derde partij heb gehad (losse VOIP provider), en dus geen portering heb gedaan van de eventuele vaste nummers die ik bij de providers zelf heb gehad.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-09 21:51

servies

Veni Vidi Servici

Speedy-Andre schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:13:
Ik ging bij Telfort weg (maar goed ook gezien de migratie ellende) en zat van 9-16u zonder signaal.
Tweak heeft geen overstap service oid dus je zal de oude provider zelf moeten opzeggen.
Dat is onzin. Bij mij werd Telfort automatisch opgezegd en dat kan ook niet anders want Telfort kon na de overstap gewoon niet meer leveren. Precies dus zoal @Barre73 al zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 04-08-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Oh, ik verzin het dus en omdat het bij jou goed ging is dat de norm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Heb de aanvraag ingediend. Leuk dat de link over overstappen in de mail naar een 404 gaat ;)

Ik ga het wel merken.. allemaal nog wat vaag met wanneer enzo, komt vanzelf goed.. waarschijnlijk wachten ze nu 14 dagen ivm bedenktijd.
Hopelijk eind augustus tot midden september ander internet.

Weet iemand uit almere of de genexis blijft hangen met een ftu naar rj45, of dat ze glas rechtstreeks in de fritz proppen?
Anders moet ik een edgerouter of mediaconverter aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn Genexis grondplaat met glasvezel bleef zitten.
De print ging er uit en er kwam een dun glasvezeltje naar de Fritz!box.
Bestel je internet only dan krijg je een mediaconverter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
servies schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

Dat is onzin. Bij mij werd Telfort automatisch opgezegd en dat kan ook niet anders want Telfort kon na de overstap gewoon niet meer leveren. Precies dus zoal @Barre73 al zegt.
Dat is niet helemaal wat ik zei. Ik zei juist dat technisch kunnen leveren en een abonnement hebben los van elkaar staat. Als jij nog 6 maanden in je contract zit met Telfort kan je technisch prima overstappen. Maar je bent gewoon gebonden aan de einddatum van je contract. Dus die zal je normaliter moeten betalen, ook al heb je een abonnement bij een ander genomen.

Met Telfort heb ik echter ook de ervaring dat zij de migratiedatum die ze via KPN WBA door krijgen beschouwen als opzegging (mits je dus niet binnen contract zit).. Dat is dus geen overstapservice want daarbij zegt de nieuwe provider alles voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kon elk moment opstappen bij Telfort en hun correspondentie suggereerde dat het abo was gestopt.
Echter bleef alles door lopen (in Mijn Telfort) en moest ik er alsnog achteraan gaan.
Het lijkt me niet geheel onbelangrijk om te weten dat dit blijkbaar wel eens gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Ik heb net antwoord gekregen van Tweak. Omdat ik graag een rj45 wil, en ze standaard een Frtiz leveren met glas, raden ze aan een zeiksel te nemen, want dan krijg ik een media converter erbij.

Dus die bestel ik dan wel zelf denk ik, media converter ertussen met een sc 1310nm sfp.
Tot die tijd gebruik ik wel even tijdelijk de Fritz..
Kan ook voor de zeiksel gaan, heb ik zowieso een werkende mediaconverter zonder mogelijke firmware issues met de sfp module.. zo lang wil ik toch niet hun router gebruiken...

Even over denken... zeiksel is goedkoopste oplossing, maar de fritz zou beter als backup zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik hoop niet dat je straks zeiksel in je meterkast hebt (dat stinkt), een Zyxel router werkt beter
Wel een heel beperkt ding met alleen 2.4Ghz wifi, de Fritz!box is een volwaardige router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Gekozen voor de Fritz!Box. Na het lezen van ongeveer het hele topic, doe ik gewoon stapje voor stapje.
Eerst zorgen dat de aansluiting er is, en deze werkt op de Fritz, daarna ombouwen naar mijn eigen spullen.

Ik heb nu een Genexis GN02 met Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 (single 1gbit utp) opbouw. Nemen ze deze mee, of kan ik vragen of ze die aangesloten houden? Als ze hem achterlaten (wat ze wel bij mijn vorige glas overstap deden, maar die had nog coax erop), kan ik hem dan hergebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badnews.nl schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:39:
Gekozen voor de Fritz!Box. Na het lezen van ongeveer het hele topic, doe ik gewoon stapje voor stapje.
Eerst zorgen dat de aansluiting er is, en deze werkt op de Fritz, daarna ombouwen naar mijn eigen spullen.

Ik heb nu een Genexis GN02 met Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 (single 1gbit utp) opbouw. Nemen ze deze mee, of kan ik vragen of ze die aangesloten houden? Als ze hem achterlaten (wat ze wel bij mijn vorige glas overstap deden, maar die had nog coax erop), kan ik hem dan hergebruiken?
Dus je hebt gewoon al een mediaconverter.. waarom zo moeilijk doen dan?
Voor zover ik weet gebruikt Tweak exact dezelfde MC's als KPN dus je hebt heel die monteur niet nodig en had gewoon aan de slag gekund.
Trouwens: die Fritz had je ook gewoon aan de mediaconverter kunnen hangen. Kost je alleen 1 LAN poort.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 05-08-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badnews.nl schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:39:

De mediaconverter waar ook coax bij op zit kan je niet gebruiken. Dat is echt een 'slimme' NT, die provisioning nodig heeft om goed te worden ingesteld.

Maar de 'domme' mediaconverters zoals de Genexis waar voorheen ook de ZyXEL (bij Tweak) aan kwam te hangen, of de experiabox van KPN, zijn prima geschikt. Die mediaconverter heb ik ook weer in gebruik genomen toen ik overstapte op Internet Only (en dus de Fritz!box terug moest sturen).

Deze mediaconverter (single gigabit Genexis) heeft de monteur die destijds de Fritz!box bij me kwam aansluiten, achter gelaten :). Ik zou dus gewoon vragen aan de monteur die het bij jou komt installeren om die Genexis achter te laten.

Ik denk wel dat de monteur hoe dan ook de Fritz!box zal willen aansluiten (en dus de Genexis eraf zal halen). Maar het is niet zo gek moeilijk om die later zelf weer terug te zetten, zolang je voorzichtig te werk gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 05-08-2019 13:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:44:
[...]
....

Ik denk wel dat de monteur hoe dan ook de Fritz!box zal willen aansluiten (en dus de Genexis eraf zal halen). Maar het is niet zo gek moeilijk om die later zelf weer terug te zetten, zolang je voorzichtig te werk gaat.
Het is zelfs nog makkelijker, de ocg-1012 heeft gewoon een SC/PC aansluiting, je kunt de glasvezel uit de Fritzbox er gewoon indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik de ocg weer op de FTU wilde drukken, moest ik nog wel een verloopje ervan af halen waarmee de patchkabel op de FRU aangesloten zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:40:
Toen ik de ocg weer op de FTU wilde drukken, moest ik nog wel een verloopje ervan af halen waarmee de patchkabel op de FRU aangesloten zat
Volgens mij is het alleen een koppel stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koppelstukje is idd een betere term :). Nu ik dat zeg, snap ik denk ik ook waar je op doelt.

Je zou de OCG in theorie nieteens op de FTU hoeven te gebruiken, maar kan de connector die in de Fritz!box gaat ook gewoon in de OCG drukken en die los laten liggen (maar weer op de FTU zetten is natuurlijk wel netter).

[ Voor 78% gewijzigd door eymey op 06-08-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Los laten liggen zal nu even optie 1 worden.

Daarna, of even iets printen, of een losse grondplaat ergens vandaan toveren/kopen.

Ze zijn wel snel met overstappen. 15 dagen na aanvraag in de planning (dus 14 dagen bedenk tijd en een dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:33
Bij mij is het bijna zover, op 30 augustus gaat tweak mijn woning aansluiten! Bij het krijgen van een 1Gbit verbinding zal alleen mijn oude wndr3800 routertje helaas niet meer voldoen. Nou ben ik al eens wezen rondneuzen maar kan ik kan nog niet zo makkelijk een andere router vinden die 1Gbit NAT doorvoor doet en OpenWRT draait.

Zijn er toevallig tweakers in dit topic die al eerder met dit bijltje gehakt hebben? Het liefst zou ik niet afstappen van OpenWRT omdat ik daar toch wel hele goede ervaringen mee heb.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MainframeX schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:53:
Zijn er toevallig tweakers in dit topic die al eerder met dit bijltje gehakt hebben? Het liefst zou ik niet afstappen van OpenWRT omdat ik daar toch wel hele goede ervaringen mee heb.
Ja, toen Ziggo@home de 25Mbps voorbij ging en mijn pricewatch: Asus WL-500g Deluxe (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0) dat niet bij kon benen, ben toen overgestapt op een pc als router, >10 jaar later gebruik ik nog steeds een pc als router :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
MainframeX schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:53:Zijn er toevallig tweakers in dit topic die al eerder met dit bijltje gehakt hebben? Het liefst zou ik niet afstappen van OpenWRT omdat ik daar toch wel hele goede ervaringen mee heb.
Kies een Asus router, die kun je zo op OpenWRT laten draaien. Of dat een verstandige keuze is (weer OpenWRT gebruiken) is aan jou .... . Ik zou voor stock of Merlin gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Ondertussen al de terugstuurdoos van XS4all ontvangen, en natuurlijk het telefoontje om te checken of ik echt weg wilde gaan en de bijbehorende aanbieding..

Dus ik denk dat opzeggen bij mij automatisch gaat. Kan niets meer op xs4all portaal aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Raven schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

Ja, toen Ziggo@home de 25Mbps voorbij ging en mijn pricewatch: Asus WL-500g Deluxe (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, 2x USB 2.0) dat niet bij kon benen, ben toen overgestapt op een pc als router, >10 jaar later gebruik ik nog steeds een pc als router :)
Daar heb ik ook eens naar gekeken maar dat heeft ook weer zijn voor en zijn nadelen. Een x86 dingesje draaien met pfsense geeft je wel weer voordelen van eerdergenoemd OS maar daar kan je weer zo goed als niks met wifi en moet je access points gaan halen. Bovendien is mijn meterkast tamelijk klein en ligt het stroomverbruik een stukje hoger dan de gemiddelde wifi router. Mijn netwerk is verder ook vrij simpel; Een nas, een gaming windows pc en een paar laptops en mobieltjes. Ik draai eigenlijk alles al jaren via een klein kastje met een paar antennes en wil die trend graag voortzetten als het kan.
BerndGaykema schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:50:
[...]
Kies een Asus router, die kun je zo op OpenWRT laten draaien. Of dat een verstandige keuze is (weer OpenWRT gebruiken) is aan jou .... . Ik zou voor stock of Merlin gaan.
Ik heb inmiddels al behoorlijk wat onderzoek gedaan en moet daar helaas uit concluderen dat ik maar beter geen OpenWRT kan draaien i.c.m. een 1Gbit verbinding. Ik lees dus dat hardware NAT dan vaak een probleem is op opensource drivers en de fabrikanten van de chipsets maar weinig interesse hebben om deze drivers goed te onderhouden (dat is al jaren zo).

Maargoed, dat spoor uitgewandeld te hebben ben ik je advies nagegaan en ben ik op zoek gegaan naar een Asus router waar ik dan de Merlin firmware op ga draaien. Nu nog een ac3200 voor een mooi prijsje zien te vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door MainframeX op 07-08-2019 23:53 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
MainframeX schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:41:
[...]

Daar heb ik ook eens naar gekeken maar dat heeft ook weer zijn voor en zijn nadelen.
[ingekort]

[...]
En een Raspberry Pi ervoor in de plaats? :)

Zoiets bijvoorbeeld: https://www.instructables...Raspberry-Pi-3-As-Router/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MainframeX schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:41:
[...]

Daar heb ik ook eens naar gekeken maar dat heeft ook weer zijn voor en zijn nadelen. Een x86 dingesje draaien met pfsense geeft je wel weer voordelen van eerdergenoemd OS maar daar kan je weer zo goed als niks met wifi en moet je access points gaan halen. Bovendien is mijn meterkast tamelijk klein en ligt het stroomverbruik een stukje hoger dan de gemiddelde wifi router. Mijn netwerk is verder ook vrij simpel; Een nas, een gaming windows pc en een paar laptops en mobieltjes. Ik draai eigenlijk alles al jaren via een klein kastje met een paar antennes en wil die trend graag voortzetten als het kan.
Je kan draadloze netwerkkaarten instellen als access point, echter moet je er dan wel rekening mee houden dat als je zowel 2.4GHz als 5GHz wil doen, je een 2e draadloze netwerkkaart nodig hebt. Daarbij kan niet elke draadloze netwerkkaart als access point ingesteld worden, dus dat is wel iets om op te letten. Met kaartjes die een Atheros chip erop hebben zitten, ik heb jaren de AR9380 als access point gebruikt, zit je wel goed.

Stroomverbruik valt mee, je kan met de juiste hardware (bijv. http://global.shuttle.com/main/productsDetail?productId=2261 i.c.m. een i3 8100) onder de 10W komen, in Het grote zuinige server topic - deel 2 heb ik (wat grotere) systemen gezien die onder de 5W (idle) kunnen komen. Voor het stroomverbruik hoef je dus niet voor een gewone router te gaan ;) Zie ook random bits: Nieuwe zuinige productie server voor een ander voorbeeld, Fujitsu maakt hele zuinige moederborden.

En eerder genoemde Shuttle pc is ook nog eens klein, die past (volgens mij) zelfs hier in de meterkast en dat wil wat zeggen :+ , de afmetingen zijn 190(L) x 165(W) x 43(H) mm. Die Shuttle pc gaat overigens 2 24/7 draaiende pc's vervangen. De download-bak (Ivy Bridge era) en de router-pc (voorzien van Debian 9) met dual core Atom CPU erin, verbruiken samen +/- 30W, de Shuttle onder de 10W en heeft ook nog eens veel meer rekenkracht dan de 2 oude samen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal!

Zit momenteel bij Telfort, maar ben aan het rondkijken op de markt of er geen betere (en betaalbare) providers zijn. Eerst wat huiswerk doen uiteraard en zodoende kwam ik dit mooie topic tegen :). Wat achtergrond info: woon in Almere en heb glasvezelverbinding van Telfort (50Mbits) (alles-in-1). Heb zoveel mogelijk bekabeld via twee KPN dualband wifi versterkers (fungerend als switch) https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/. Ben op zoek naar een betrouwbaar internetabonnement, TV is niet per sé nodig.

Aangezien ik niet helemaal thuis ben in al die technologie en geen duidelijk antwoord kon vinden, dacht ik, ik stel mijn vragen gewoon hier:

1) Kan ik met de FRITZ!Box 5490 WiFi Router die ik van Tweak in bruikleen krijg nog steeds die KPN wifi versterkers gebruiken? Die kunnen als het goed is ook tot 1Gbit?

2) Tweak is ''onafhankelijk'' van de grote jongens heb ik gelezen, maar voor mij is het niet duidelijk of dit nou juist een goed of onzeker punt is?

3) Is het niet te mooi om waar te zijn? Hoe kan het nou zo zijn dat ik voor 1 jaar 1Gbit €470 kwijt ben, terwijl bij andere providers 100Mbit start bij €500 p/jr (T-Mobile)?

Sorry als de vragen ergens in dit topic of elders al beantwoord zijn, heb veel gelezen maar heb er in dat geval blijkbaar overheen gekeken ;). Bij voorbaat thanks voor de hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1) De KPN versterker zullen op zich wel werken, maar waar de KPN versterkers waarschijnlijk optimaal samenwerkten met de Experiabox (naar wat ik uit ervaringen van KPN klanten opmaak), zullen ze minder goed samenwerken met de 5490. De Fritz!box 5490 ondersteunt icm. repeaters en andere apparatuur van AVM namelijk mesh networking. Dat zal met de KPN versterker niet het geval zijn. 1 GBit/s ga je sowieso nooit halen op WIFI, tenzij je overstapt op de allernieuwste technieken (ook in je mobiele apparaten).

2) en 3) vallen eigenlijk een beetje samen.

Het gróte voordeel van 'onafhankelijk' zijn van de grote jongens, al thans in gebieden waar ze 1 Gbit/s leveren, is dus juist dat ze dit zo ontzettend goedkoop kunnen leveren. En omdat er geen extra overhead is van apparatuur en systemen die de snelheid moeten kunnen cappen, zit het netwerk relatief eenvoudig in elkaar. Qua internet is de uptime dan ook geweldig. Zelden storing.

Het nadeel van een kleine partij zit hem voornamelijk in de TV: Geen slagkracht om met grote contentleveranciers en zenderhuizen te kunnen onderhandelen over doorgifte van zenders, geen slagkracht om een mooi interactief platform neer te zetten zoals KPN en Ziggo dat wél hebben, en dus afhankelijk zijn van samenwerking met een derde partij, die het platform nog niet echt op orde heeft.

Maar als het je vooral om internet gaat: Direct overstappen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Iemand anders ook last van storing in Almere haven.? Wel verbinding maar geen internet sinds ongeveer 1 uur.

Btw dit is voor het eerst weer in ongeveer een jaar dat ik ff geen internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey Dank voor de uitgebreide en snelle reactie; ben ik erg mee geholpen! :)

Als ik het goed begrijp, kan ik de wifi versterkers dus gewoon als switch (FRITZ > CAT kabel > Wifi versterker KPN > CAT kabels > Apparatuur) gebruiken en wordt het wifi op de plek waar de versterkers bekabeld staan aangesloten tevens versterkt, echter zonder de mogelijkheid gebruik te kunnen maken van een Mesh-netwerk (wat FRITZ wel kan, maar de KPN versterker niet)?

Het is zeker niet mijn doel om de 1gbit te halen hoor, en dat dat via wifi niet gaat lukken had ik ergens al verwacht haha. Als ik maar boven die 100mbit uitkom overal in huis en geen nieuwe switches hoef aan te schaffen :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het één en ander hangt natuurlijk ook van je 'versterkers' af, of je die ook als zodanig (los access point) kan instellen. Maar in theorie zou het idd zo moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:22:
Hoi allemaal!

Heb zoveel mogelijk bekabeld via twee KPN dualband wifi versterkers (fungerend als switch) https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/. Ben op zoek naar een betrouwbaar internetabonnement, TV is niet per sé nodig.

Aangezien ik niet helemaal thuis ben in al die technologie en geen duidelijk antwoord kon vinden, dacht ik, ik stel mijn vragen gewoon hier:

1) Kan ik met de FRITZ!Box 5490 WiFi Router die ik van Tweak in bruikleen krijg nog steeds die KPN wifi versterkers gebruiken? Die kunnen als het goed is ook tot 1Gbit?
kpn geeft op hun website geen snelheden aan wat de versterkers kunnen doen maar volgens de standaard zouden de 802.11ac standard supports data rates up to 3.46Gbps. maar goed dat ga je in de praktijk zeker niet reden

daarnaast zeg je in dat je zoveel mogelijk bekabeld aansluit
switch (FRITZ > CAT kabel > Wifi versterker KPN > CAT kabels > Apparatuur)
echter is dit eigenlijk niet bekabeld aansluiten maar gewoon een wifi verbinding. ja het laatste stukje is kabel maar de verbinding gaat echt via wifi. en als dit nu een cat kabel is of een usb kabel zoals bijvoorbeeld pricewatch: TP-Link Archer T9UH je pc heeft uiteindelijk gewoon verbinding via wifi.

of begrijp ik je verkeerd en is er maar 1 wifi versterker en niet 2 die naar elkaar toe sturen waarna je uit de 2de weer je netwerk kabel haalt?
edit even mijn paint skill aangesproken welke van de 2 opties gebruik je?
netwerk wifi

en voor 1Gbit internet moet je wel zeker zijn dat je in een tweak gebied zit en niet in een kpn gebied want daar leveren ze andere snelheden maar een postcode check op de tweak website zal je de juiste snelheden laten zien

[ Voor 10% gewijzigd door hjvg op 09-08-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 14:37
@me_mrtn hoe bevalt tv van tweak na een maand? Snelheid van de settopbox, stabiliteit, beeldkwaliteit etc.?

Heb je ook ervaring met de canal digitaal app op ios/android?

[ Voor 22% gewijzigd door Bassie90 op 09-08-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Dwazer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

En een Raspberry Pi ervoor in de plaats? :)

Zoiets bijvoorbeeld: https://www.instructables...Raspberry-Pi-3-As-Router/
Zou een Rpi 3 NAT verkeer kunnen doen op 1 Gbit vraag ik me dan af. Ik heb alle Raspberry Pi revisies wel gehad m.u.v. de laatste. Ik moet zeggen dat ik toen niet erg onder de indruk was van de snelheid van die dingen, maar ik kan me uiteraard vergissen w.b.t. routing performance.
Raven schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:39:
[...]
Je kan draadloze netwerkkaarten instellen als access point, echter moet je er dan wel rekening mee houden dat als je zowel 2.4GHz als 5GHz wil doen, je een 2e draadloze netwerkkaart nodig hebt. Daarbij kan niet elke draadloze netwerkkaart als access point ingesteld worden, dus dat is wel iets om op te letten. Met kaartjes die een Atheros chip erop hebben zitten, ik heb jaren de AR9380 als access point gebruikt, zit je wel goed.

Stroomverbruik valt mee, je kan met de juiste hardware (bijv. http://global.shuttle.com/main/productsDetail?productId=2261 i.c.m. een i3 8100) onder de 10W komen, in Het grote zuinige server topic - deel 2 heb ik (wat grotere) systemen gezien die onder de 5W (idle) kunnen komen. Voor het stroomverbruik hoef je dus niet voor een gewone router te gaan ;) Zie ook random bits: Nieuwe zuinige productie server voor een ander voorbeeld, Fujitsu maakt hele zuinige moederborden.

En eerder genoemde Shuttle pc is ook nog eens klein, die past (volgens mij) zelfs hier in de meterkast en dat wil wat zeggen :+ , de afmetingen zijn 190(L) x 165(W) x 43(H) mm. Die Shuttle pc gaat overigens 2 24/7 draaiende pc's vervangen. De download-bak (Ivy Bridge era) en de router-pc (voorzien van Debian 9) met dual core Atom CPU erin, verbruiken samen +/- 30W, de Shuttle onder de 10W en heeft ook nog eens veel meer rekenkracht dan de 2 oude samen.
Zo'n shuttle pc is wel een heel gaaf ding. Ongelooflijk dat ie onder de 10W blijft qua stroomverbruik. Dat is om en nabij het verbruik van de gemiddelde wifi router. Een router uit de AC series van Linksys verbruikt bijvoorbeeld 15W. Interessant maar alsnog wel een stevige prijs hoor, 250€ moeten ze volgens de pricewatch er voor hebben. Daar koop je ook al een nieuw router voor die behoorlijk flink is en dan heb je een "af" product.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MainframeX schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Zou een Rpi 3 NAT verkeer kunnen doen op 1 Gbit vraag ik me dan af. Ik heb alle Raspberry Pi revisies wel gehad m.u.v. de laatste. Ik moet zeggen dat ik toen niet erg onder de indruk was van de snelheid van die dingen, maar ik kan me uiteraard vergissen w.b.t. routing performance.
No way. :)

De NIC van een RPi 3 (non B+) zit intern via de USB bus ontsloten en is bovendien ook maar een 100Mbit interface.

De RPi4 heeft wel een dedicated Gigabit NIC, check de officiële website.
Ethernet throughput
While Raspberry Pi 3 Model B+ added Gigabit Ethernet connectivity, throughput on Raspberry Pi 4 is free from the single shared USB 2.0 channel to the SoC. The throughput of all Raspberry Pi models with a built-in Ethernet port is measured using the iperf3 tool, showing the average network throughput (in megabits per second) over several runs.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:44:
[...]

No way. :)

De NIC van een RPi 3 (non B+) zit intern via de USB bus ontsloten en is bovendien ook maar een 100Mbit interface.

De RPi4 heeft wel een dedicated Gigabit NIC, check de officiële website.

[...]
Dat is dus al een duidelijke beperking en dan is het nog maar de vraag of Rpi 4 1Gbit NAT verkeer kan bijbenen. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Bassie90 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:35:
@me_mrtn hoe bevalt tv van tweak na een maand? Snelheid van de settopbox, stabiliteit, beeldkwaliteit etc.?

Heb je ook ervaring met de canal digitaal app op ios/android?
Op zich is de beeldkwaliteit via de decoder prima. Maar hij is wel traag, hiervoor keek ik via coax zonder decoder en dat was vliegensvlug natuurlijk. Toevallig had ik donderdagavond rond 20.40 uur weer een storing, C004 en S004 via de tv app. Snel de klantenservice gebeld van Tweak, maar die vond dat ik maar een fabrieksreset moest doen en dan maar een mailtje sturen want het was dan waarschijnlijk na 21.00 uur. Natuurlijk heeft dat niet geholpen en heb ook een pissig mailtje gestuurd, waaronder dat ik mijn credit nog niet heb ontvangen. Krijg je een mailtje terug bijna een dag later van diezelfde medewerker met een standaard lijstje over blokjes in beeld en de resolutie van de tv 8)7 gelukkig bleek de storing de volgende dag opgelost te zijn.

De iOS app gebruik ik heel af en toe, werkt prima, maar is niet super gelikt. Wel propvol features, zoals dat je de decoder er ook mee kunt bedienen. Android-app heb ik eenmalig een keer op mijn werktelefoon gebruikt, volgens mij verder identiek aan de iOS-versie.

Al met al, beeldkwaliteit prima, aanbod ook geen klachten over, maar snelheid van de decoder is waardeloos net zoals de klantenservice met betrekking tot canal digitaal.

[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 10-08-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MainframeX schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Zo'n shuttle pc is wel een heel gaaf ding. Ongelooflijk dat ie onder de 10W blijft qua stroomverbruik. Dat is om en nabij het verbruik van de gemiddelde wifi router. Een router uit de AC series van Linksys verbruikt bijvoorbeeld 15W. Interessant maar alsnog wel een stevige prijs hoor, 250€ moeten ze volgens de pricewatch er voor hebben. Daar koop je ook al een nieuw router voor die behoorlijk flink is en dan heb je een "af" product.
Maar bij een router mag je blij zijn als je na het uitbrengen nog enige updates krijgt, bij een router-pc kun je een willekeurig OS kiezen die jaren updates krijgt en in het zeldzame geval dat de ondersteuning stopt, kun je zo overstappen naar een ander OS. Bij routers heb je niet bepaald veel keus, als er al ondersteuning wordt geboden voor alternatieve firmwares.
Daarbij hoef je bij een beetje pc geen rekening te houden met snelheidsverhogingen, genoeg CPU-power om lange tijd mee te kunnen.

Overigens, een van de andere redenen om ruim 10j terug voor een pc te gaan is dat de routers van toen issues hadden met vele connecties, of dat met hedendaagse routers nog steeds een issue is, geen idee.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ligt er een beetje aan welke Router je koopt een 7490 of een 7590 van AVM heeft geen enkele moeite hiermee mijn oude Asus 66u die trok dit inderdaad ook niet en waar ik nog wel wat hoop mee had die was helaas niet veel beter se Synology 2600 daarvan zat de cpu constant rond de 95 en 100%
Hoewel de Fritz het goed doet komt er toch een pfsense routertje bij
Raven schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:14:
[...]
Maar bij een router mag je blij zijn als je na het uitbrengen nog enige updates krijgt, bij een router-pc kun je een willekeurig OS kiezen die jaren updates krijgt en in het zeldzame geval dat de ondersteuning stopt, kun je zo overstappen naar een ander OS. Bij routers heb je niet bepaald veel keus, als er al ondersteuning wordt geboden voor alternatieve firmwares.
Daarbij hoef je bij een beetje pc geen rekening te houden met snelheidsverhogingen, genoeg CPU-power om lange tijd mee te kunnen.

Overigens, een van de andere redenen om ruim 10j terug voor een pc te gaan is dat de routers van toen issues hadden met vele connecties, of dat met hedendaagse routers nog steeds een issue is, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Raven schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:14:
[...]

Mijn vorige router is ook 8 jaar meegegaan. Die wordt nog steeds ondersteund door OpenWRT alleen stopt deze bij wan -> lan throughput al bij 500Mb/s en is 802.11n met een huis vol 802.11ac capabele apparaten en een toekomstige tweak verbinding wel een beetje achterhaald. Met andere woorden, als je je router een beetje kritisch uitzoekt dan kan deze echt nog wel een poosje mee.

Dat gezegd hebbende ben ik voor deze keer voor een RT-AC3200 van Asus gegaan welke ik 2ehands op de kop heb kunnen tikken voor €100 inc. verzending. Al in al geen slechte deal voor een zware tri-band router met mu-mimo ondersteuning. Ik ga daar de Merlin custom firmware op draaien voor zolang er ondersteund blijft (hopelijk nog zo'n 5 jaar) en dan zie ik wel weer verder. Sowieso merk ik dat het momenteel goedkoop router shoppen is aangezien men massaal peperdure routertjes afdankt voor mesh network spul.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie90
me_mrtn schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:24:
[...]

Op zich is de beeldkwaliteit via de decoder prima. Maar hij is wel traag, hiervoor keek ik via coax zonder decoder en dat was vliegensvlug natuurlijk. Toevallig had ik donderdagavond rond 20.40 uur weer een storing, C004 en S004 via de tv app. Snel de klantenservice gebeld van Tweak, maar die vond dat ik maar een fabrieksreset moest doen en dan maar een mailtje sturen want het was dan waarschijnlijk na 21.00 uur. Natuurlijk heeft dat niet geholpen en heb ook een pissig mailtje gestuurd, waaronder dat ik mijn credit nog niet heb ontvangen. Krijg je een mailtje terug bijna een dag later van diezelfde medewerker met een standaard lijstje over blokjes in beeld en de resolutie van de tv 8)7 gelukkig bleek de storing de volgende dag opgelost te zijn........................................
Bedankt voor je reactie. Voor ik overstap naar tweak ga ik eerst nog even langs bij de winkel in Almere.
Hopelijk kan ik daar de decoder even aan de tand voelen. Prijs en 1gbit internet spreken me wel erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Bassie90 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor je reactie. Voor ik overstap naar tweak ga ik eerst nog even langs bij de winkel in Almere.
Hopelijk kan ik daar de decoder even aan de tand voelen. Prijs en 1gbit internet spreken me wel erg aan.
Ik geloof niet dat ze een winkel hebben, het is gewoon hun kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
joop99 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:08:
[...]

Ik geloof niet dat ze een winkel hebben, het is gewoon hun kantoor.
Hmmm, op de website zie ik een bezoekadres staan. Ga er wel beetje vanuit dat ze daar laten zien wat ze verkopen. Woon in de buurt dus kleine moeite om eens te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
MainframeX schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:44:
[...]
Dat gezegd hebbende ben ik voor deze keer voor een RT-AC3200 van Asus gegaan welke ik 2ehands op de kop heb kunnen tikken voor €100 inc. verzending.
Goede keuze!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hoe kiezen jullie de router bij de internet-only abbo's? Onderstaande kom ik in dit topic tegen, kosten allemaal ongeveer evenveel.

Asus T-AC86U
NetGear R7800
ASUS RT-AC3200

Heb er geen verstand van. :$

Ik heb meer fritzbox achtige eisen(denk ik). Heb nu de Zyxel die 50MBit doet over wifi. In ieder geval moet ik twee geisoleerde wifi netwerken naast elkaar kunnen leggen.

[edit]
'k heb een Netgear Nighthawk R7800 gekocht :)

Andere vraag:

Ik heb nu internet & bellen waar ik 395 per jaar voor heb betaald in April.
Als ik nu naar internet-only overstap van 390 per jaar, hoe worden dan de niet gebruikte 8 maanden verrekend?

[ Voor 36% gewijzigd door LED-Maniak op 15-08-2019 16:00 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Volgens mij gaat het om een verschil van 3,33 euro. drie opties, maak gebruik voor de komende 8 maanden van telefonie (dus zit je contact uit), neem je verlies, of contacteer tweak.

• LED-Maniak
  • Nu online
Hans_18T schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:05:
Volgens mij gaat het om een verschil van 3,33 euro. drie opties, maak gebruik voor de komende 8 maanden van telefonie (dus zit je contact uit), neem je verlies, of contacteer tweak.
Die 3.33 is dan per maand? Dus ~27 euro verschil.
Ik heb tweak gecontacteerd maar krijg er (nog) geen duidelijk antwoord op helaas.

Ik dacht gelezen te hebben dat als je je jaarcontract vroegtijdig stopt, ze het maandcontract rekenen(wat hoger is).

Wellicht het beste inderdaad om het nog 8 maanden uit te zitten alleen dan moet het wel werken met mijn eigen router, die Zyxel bij mij is totaal niet wijs en valt regelmatig uit.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

maar wat houd je tegen om niet nu al je eigen router te gebruiken.
ik zelf gebruik nu nog een Fritzbox 7590 best over te spreken hoor en super stabiel.
LED-Maniak schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:16:
[...]

Ik heb tweak gecontacteerd maar krijg er (nog) geen duidelijk antwoord op helaas.

Ik dacht gelezen te hebben dat als je je jaarcontract vroegtijdig stopt, ze het maandcontract rekenen(wat hoger is).

Wellicht het beste inderdaad om het nog 8 maanden uit te zitten alleen dan moet het wel werken met mijn eigen router, die Zyxel bij mij is totaal niet wijs en valt regelmatig uit.

LED-Maniak schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:16:
[...]

Volgens mij gaat het over een jaar-abonnement, dus 3,33 euro per jaar. Ook ik gebruik nog steeds als "primary" router de Zyxel, wifi uit en daarachter de 7590 icm twee 1750E's, geweldige combo.
((395-390)/12)*8

• LED-Maniak
  • Nu online
Mr-D. schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:09:
ik zelf gebruik nu nog een Fritzbox 7590 best over te spreken hoor en super stabiel.

[...]
Geen idee hoe ik dat moet instellen zonder de zyxel er tussen. :+ Morgen even uitzoeken.
De Fritzbox is inderdaad fijn en stabiel, de Zyxel daarentegen totaal niet. Ze hebben liever dat je opzegt dan dat ze de zyxel voor een fritzbox omwisselen.
Hans_18T schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:23:
[...]

Volgens mij gaat het over een jaar-abonnement, dus 3,33 euro per jaar. Ook ik gebruik nog steeds als "primary" router de Zyxel, wifi uit en daarachter de 7590 icm twee 1750E's, geweldige combo.
((395-390)/12)*8
Nee, vroeger was er een verschil tussen maandelijks betalen en jaarlijks betalen. Bij maandelijks kostte het abonnement een stuk meer dan jaarlijks betalen. Wilde je eerder opzeggen, dan kon dat, maar dan moest je dus het maandbedrag achteraf betalen in plaats van het jaarbedrag. Scheelde ergens een 10tje per maand?

Op de site zie ik dat er nu geen verschil meer is tussen maand en jaar. Maar de vraag is of dit voor de oude abbo's nu ook zo door wordt getrokken.

• BerndGaykema
Mr-D. schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:09:

[...]
Router moet VLAN ondersteunen zolang je Internet + Bellen hebt, of je moet de eigen router achter de Zyxel hangen.

Ik ben wel gedurende het eerste jaar overgestapt van Internet + Bellen naar Internet Only. Zie wat posts terug. De verrekening is zoals je mag verwachten, per resterende maand wordt 1/12 van het eerste abo teruggestort.

• markdezoveelste
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
LED-Maniak schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:46:
[...]

Op de site zie ik dat er nu geen verschil meer is tussen maand en jaar. Maar de vraag is of dit voor de oude abbo's nu ook zo door wordt getrokken.
Ik betaal nog steeds 30 maar dat is dus geen glasvezel

• LED-Maniak
  • Nu online
BerndGaykema schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:27:
[...]
Ik ben wel gedurende het eerste jaar overgestapt van Internet + Bellen naar Internet Only. Zie wat posts terug. De verrekening is zoals je mag verwachten, per resterende maand wordt 1/12 van het eerste abo teruggestort.
Top! Dat zocht ik. In mijn overeenkomst staat namelijk iets heel anders(3 jaar geleden aangegaan). Dank je :)

BerndGaykema schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:27:
[...]
Router moet VLAN ondersteunen zolang je Internet + Bellen hebt, of je moet de eigen router achter de Zyxel hangen.

ik heb het complete pakket dus hij ondersteund zeker wel Vlan's
waarom zou Tweak anders ook fritz gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
LED-Maniak schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:34:
[...]

Top! Dat zocht ik. In mijn overeenkomst staat namelijk iets heel anders(3 jaar geleden aangegaan). Dank je :)
Als ik op de site kijk en in mijn contract van begin dit jaar kijk zit er nog steeds veel korting op jaarbetaling. Bij eerder opzeggen na het eerste jaar wordt er ongetwijfeld nog steeds terug gerekend naar de hogere maandbedragen. Lijkt mij ook nog steeds redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Mr-D. schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:03:
[...]

ik heb het complete pakket dus hij ondersteund zeker wel Vlan's
waarom zou Tweak anders ook fritz gebruiken?
Is reactie op jouw suggestie aan LED-Maniak om nu al je eigen router te gaan gebruiken. Hij heeft geen Fritzbox ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
joop99 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:56:
[...]

Als ik op de site kijk en in mijn contract van begin dit jaar kijk zit er nog steeds veel korting op jaarbetaling. Bij eerder opzeggen na het eerste jaar wordt er ongetwijfeld nog steeds terug gerekend naar de hogere maandbedragen. Lijkt mij ook nog steeds redelijk.
Ahhh shit, toch wel. Dat is dan 52 euro extra om eerder over te gaan. Ik krijg dit antwoord niet uit tweak getrokken..

Inmiddels heb ik het trouwens gewoon draaien met mijn eigen router zonder Zyxel, dat was niet meer dan 5 minuten werk. VLan 34 instellen en klaar. Vanmiddag tweak maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Een nieuw hoofdstuk in het verhaal Tweak klantenservice. Vorige week wederom een storing in Canal gehad en toen maar eens begonnen over een credit betreffende acht dagen geen televisie in juli. Dat had ik maar precies moeten aangeven bij Tweak, dus alsnog maar gedaan. Is er deze week zomaar een bedrag gefactureerd en afgeschreven. Telefoontje naar de klantenservice en deze wisten niet waar dit over ging, want ik had alles al betaald. Dus ze gaan navraag doen bij de afdeling boekhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan kan je beter mijn facturen van €0,- krijgen terwijl ik een jaar vooraf heb betaald :)
Dat gaat om niet gemaakte verbruikskosten voor telefoon en tv.
Als bellen €30 per jaar kost dan is tv €170 per jaar.
8 dagen geen tv zou dan bijna €4 credit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Morgen word ik omgezet. Alles lijkt goed te gaan (tot automatisch stoppen xs4all toe).
In de middag komt de monteur langs.. verwacht dat morgenochtend mijn xs4all stopt. Zetten ze dan tweak actief op de lijn en zou ik al de boel kunnen inrichten op mijn firewall of wordt dat op verzoek van de monteur gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Monteur komt enkel de aansluiting controleren en eventueel de door Tweak geleverde appartuur aansluiten. Meer doen ze niet, behalve als je extra betaalt voor extra service.

Dus gewoon geduld hebben ..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
badnews.nl schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:32:
Morgen word ik omgezet. Alles lijkt goed te gaan (tot automatisch stoppen xs4all toe).
In de middag komt de monteur langs.. verwacht dat morgenochtend mijn xs4all stopt. Zetten ze dan tweak actief op de lijn en zou ik al de boel kunnen inrichten op mijn firewall of wordt dat op verzoek van de monteur gedaan?
Ik vermoed dat het proces anders in elkaar zit (maar er zijn hier mensen die dat beter weten)
  • Tweak heeft een lijn overname aangevraagd
  • XS4ALL ziet dat als een opzegging
  • Na de gereed melding van het omzetten van de lijn gaat XS4ALL hun kant opruimen (de klant is er dan inmiddels af)
m.a.w. het hele proces wordt eigenlijk voor de oude provider gestuurd door het patching proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
LED-Maniak schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:32:
[...]
Ahhh shit, toch wel. Dat is dan 52 euro extra om eerder over te gaan. Ik krijg dit antwoord niet uit tweak getrokken..
Reken even mee:
Op 12 februari 2019 heb ik 395 euro betaald voor Internet plus bellen jaarproduct.
Op 26 maart 2019 heb ik 365 euro betaald voor Internet only jaarproduct.
Op 26 maart heb ik 348,47 euro teruggekregen van mijn Internet plus bellen abo.

In totaal 16+26=42 dagen "plus bellen" gehad.
365 dagen is 395 euro, per dag 1,082 euro.
365-42=323 dagen teruggekregen, zou 323*1,082=349 euro

Beetje afronding daargelaten heb ik dus voor de "Internet plus bellen" dagen gewoon de jaarprijs/365 per dag betaald. Netjes van Tweak, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
BerndGaykema schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Reken even mee:
Op 12 februari 2019 heb ik 395 euro betaald voor Internet plus bellen jaarproduct.

Beetje afronding daargelaten heb ik dus voor de "Internet plus bellen" dagen gewoon de jaarprijs/365 per dag betaald. Netjes van Tweak, toch?
Dat is zeker netjes, waarschijnlijk vanwege de omzetting, bij een opzegging na het eerste jaar wordt je omgezet op een maand abonnement (waardoor het soms aantrekkelijk is het niet gebruikte deel door te laten lopen i.p.v op te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ik heb zaterdag de helpdesk gebeld en ze konden mij niet vertellen hoe de afrekening zou gaan verlopen. Het zou in mijn geval om een verschil van 80 euro gaan, dus dat is wel de moeite om het zeker te weten.

Vandaag hopelijk officieel uitsluitsel.
BerndGaykema schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Reken even mee:

Dat is netjes, dan heb ik goede hoop.

[ Voor 64% gewijzigd door LED-Maniak op 19-08-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Om 9:30 werd mijn XS4all afgesloten.. even de config aangepast van de firewall (naar dhcp en vlan34) en ik had gelijk internet.. nu wachten op de monteur, die dus niets meer hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
Even een domme vraag..
Hoe werkt de Canal Digitaal app op mijn TV?
Wat moet ik daarvoor hebben? Ik moet een account hebben, maar ik heb geen gegevens verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
badnews.nl schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:15:
Even een domme vraag..
Hoe werkt de Canal Digitaal app op mijn TV?
Wat moet ik daarvoor hebben? Ik moet een account hebben, maar ik heb geen gegevens verder.
account krijg je via de mail van tweak (als je een tv abonnement hebt natuurlijk) volgens mij in de dag na oplevering maar durf ik niet zeker te zegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Nu online
hjvg schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

account krijg je via de mail van tweak (als je een tv abonnement hebt natuurlijk) volgens mij in de dag na oplevering maar durf ik niet zeker te zegen
Ik was weer te snel met vragen. Net de gegevens ontvangen. Moet nog even mijn static route nakijken en dan zou het moeten werken.
Op dit moment nog tevreden, tv kastje op 1080i is wel ouderwets (mz-101), maar die gaat toch straks naar boven.
Internet is lekker snel.
Monteur was aardig, en is niet in mijn meterkast geweest. Netjes een fritz en glaskabeltje gekregen, en de lijn zag er goed uit op zijn app. Alleen aanmelding van mac adres iptv box ging fout, maar ook dat was snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:11

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb een vraag met de kennis en ervaring van de tweakers:

Hoe lang mag een ISP erover doen om een internet dienstlevering op te leveren voordat je het recht heb om het contract kostenloos te mogen ontbinden?

de ISP zelf blijft volhouden dat het overmacht is aangezien een derde partij glasvezel projectmatig oplevert en hun daarop moeten wachten voordat ze de aansluiting kunnen voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat lijkt me wel een steekhoudend argument als de hardware buiten nog wordt aangelegd.
Een andere provider zal het zelfde zeggen.
Als je ergens voor hebt getekend dan staan daar voorwaarden voor ontbinding in.
Overigens denk ik dat je geen kosten hebt tot aan de oplevering, alleen geduld is blijkbaar lastig :)

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-08-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:02:
Dat lijkt me wel een steekhoudend argument als de hardware buiten nog wordt aangelegd.
Een andere provider zal het zelfde zeggen.
Als je ergens voor hebt getekend dan staan daar voorwaarden voor ontbinding in.
Overigens denk ik dat je geen kosten hebt tot aan de oplevering, alleen geduld is blijkbaar lastig :)
Ik heb 24-06 telefonisch contact gehad met XS4ALL met de vraag of ik al internet kan krijgen op mijn nieuwbouw adres, de antwoord was duidelijk ja. Toen heb ik 26-06 online een contract afgesloten, hierin stond 02-08 als gewenste opleverdatum, direct de volgende dag gebeld en kreeg de informatie niet klopte en al een afspraak ingepland kon worden met de monteur (Guidion), afspraak 10-07. 10-07 wordt ik gebeld, monteur kan niet komen door privé redenen, echter hun zien ook 2 Augustus in hun systeem staan. XS4ALL weer gebeld, meneer er is enige vertraging opgelopen, KPN moet project matig de glasvezel buitenhuis opleveren, hier kunnen zij niks aan doen. 12-07 is verstreken, geen glasvezel, telefonisch contact gehad, dit zou ergens medio 24-07 opgeleverd moeten worden. In de tussentijd krijg ik een nieuwe datum voor 02-08. XS4ALL opgebeld dat ik het wel zat was met de valse beloftes, echter wordt ik doodleuk wijs gemaakt dat ik alleen het contract kan ontbinden met een boete, 14 dagen bedenktijd is natuurlijk al lang en breed verlopen, echter meneer GEDULD! 02-08 wordt uw internet echt opgeleverd.

02-08 naderde, krijg ik een nieuwe email, nieuwe opleverdatum 22-08. Inmiddels alweer een nieuwe email gekregen, voor 27-12. Hun opgebeld met als hun antwoord, nee meneer die informatie klopt echt niet, de 23ste van deze maand wordt je internet echt opgeleverd. Je snap natuurlijk dat de valse telefonisch beloftes me wel de strot uit komen.

Dus ik ben echt benieuwd of ik hier onderuit kan komen aangezien hun dienstverlening niet kunnen waarkomen zoals in het contract.

Artikel 9 Overmacht
9.1 Indien XS4ALL door een niet-toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens de Klant kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand.

9.2 Een tekortkoming in de dienstverlening kan XS4ALL niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Tot die omstandigheden worden ook maar niet uitsluitend gerekend: stroomstoringen, storingen in de verbinding met het internet, storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, storingen in netwerken, tekortkomingen van ingeschakelde derden of toeleveranciers, stakingen en bedrijfssluitingen. In geval van overmacht vervalt de verplichting van XS4ALL tot nakoming van de Overeenkomst. XS4ALL is dan geen schadevergoeding verschuldigd. XS4ALL is gehouden om aan uitsluitend een Consument-Klant een met de duur van de storing evenredige restitutie te geven van zijn abonnementsgeld tenzij dit redelijkerwijs, met inachtneming van duur en omstandigheden niet van haar kan worden gevraagd.

9.3 Indien de overmachttoestand langer dan twee weken heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt. De Klant heeft ingeval van overmacht van XS4ALL geen recht op schadevergoeding.

Heb namelijk het vermoeden dat ze volgens hun eigen artikel 9 mij aan het lijntje proberen te houden |:(

Wordt het tijd om een aanmaning te sturen en hun de tijd te geven tot 3 September, dit is dan 30 dagen na opleveringsdatum zoals in het contract staat omschreven?

Trouwens, dit betreft dan glasvezel, de coax van de grootste concurrent van XS4ALL is al gereed en werkend, ik hoef niet perse 500mbit upload te hebben, de 500mbit download via de coax is voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je zit trouwens bij Tweak te posten, er is ook een Xs4all glasvezel topic :9
Volgens punt 9.3 kan je na 2 weken overmacht de boel ontbinden, maar dan heb je nog steeds niks.
Blijkbaar legt Kpn de infrastructuur aan wat betekent dat de meeste providers daar aan vast zitten.
Je kan natuurlijk bij Tweak vragen naar de status op dit adres als hun eigen netwerk hier komt.
Xs4all kan misschien voor een noodpakket (4G) zorgen tot aan de oplevering, dan heb je tenminste iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Ik heb 24-06 telefonisch contact gehad met XS4ALL met de vraag of ik al internet kan krijgen op mijn nieuwbouw adres, de antwoord was duidelijk ja. Toen heb ik 26-06 online een contract afgesloten, hierin stond 02-08 als gewenste opleverdatum, direct de volgende dag gebeld en kreeg de informatie niet klopte en al een afspraak ingepland kon worden met de monteur (Guidion), afspraak 10-07. 10-07 wordt ik gebeld, monteur kan niet komen door privé redenen, echter hun zien ook 2 Augustus in hun systeem staan. XS4ALL weer gebeld, meneer er is enige vertraging opgelopen, KPN moet project matig de glasvezel buitenhuis opleveren, hier kunnen zij niks aan doen. 12-07 is verstreken, geen glasvezel, telefonisch contact gehad, dit zou ergens medio 24-07 opgeleverd moeten worden. In de tussentijd krijg ik een nieuwe datum voor 02-08. XS4ALL opgebeld dat ik het wel zat was met de valse beloftes, echter wordt ik doodleuk wijs gemaakt dat ik alleen het contract kan ontbinden met een boete, 14 dagen bedenktijd is natuurlijk al lang en breed verlopen, echter meneer GEDULD! 02-08 wordt uw internet echt opgeleverd.

02-08 naderde, krijg ik een nieuwe email, nieuwe opleverdatum 22-08. Inmiddels alweer een nieuwe email gekregen, voor 27-12. Hun opgebeld met als hun antwoord, nee meneer die informatie klopt echt niet, de 23ste van deze maand wordt je internet echt opgeleverd. Je snap natuurlijk dat de valse telefonisch beloftes me wel de strot uit komen.

Dus ik ben echt benieuwd of ik hier onderuit kan komen aangezien hun dienstverlening niet kunnen waarkomen zoals in het contract.

Artikel 9 Overmacht
9.1 Indien XS4ALL door een niet-toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens de Klant kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand.

9.2 Een tekortkoming in de dienstverlening kan XS4ALL niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Tot die omstandigheden worden ook maar niet uitsluitend gerekend: stroomstoringen, storingen in de verbinding met het internet, storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, storingen in netwerken, tekortkomingen van ingeschakelde derden of toeleveranciers, stakingen en bedrijfssluitingen. In geval van overmacht vervalt de verplichting van XS4ALL tot nakoming van de Overeenkomst. XS4ALL is dan geen schadevergoeding verschuldigd. XS4ALL is gehouden om aan uitsluitend een Consument-Klant een met de duur van de storing evenredige restitutie te geven van zijn abonnementsgeld tenzij dit redelijkerwijs, met inachtneming van duur en omstandigheden niet van haar kan worden gevraagd.

9.3 Indien de overmachttoestand langer dan twee weken heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt. De Klant heeft ingeval van overmacht van XS4ALL geen recht op schadevergoeding.

Heb namelijk het vermoeden dat ze volgens hun eigen artikel 9 mij aan het lijntje proberen te houden |:(

Wordt het tijd om een aanmaning te sturen en hun de tijd te geven tot 3 September, dit is dan 30 dagen na opleveringsdatum zoals in het contract staat omschreven?
vaag verhaal maar vraag me ook echt af wat dit te maken heeft met tweak?
xs4all heeft hier op het forum ook een eigen topic daar zou dit sowieso beter passen [XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie of [XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

lijkt me dat je er wel vanaf kunt als ze er zelf soon potje van maken maar je zult ze eerst wel in gebreke moeten stellen gok ik. maar ja kan een andere provider wel leveren? lig de glasvezel dsl verbinding echt in huis of zie je hem nog niet in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

hjvg schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:25:
[...]

vaag verhaal maar vraag me ook echt af wat dit te maken heeft met tweak?
xs4all heeft hier op het forum ook een eigen topic daar zou dit sowieso beter passen [XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie of [XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

lijkt me dat je er wel vanaf kunt als ze er zelf soon potje van maken maar je zult ze eerst wel in gebreke moeten stellen gok ik. maar ja kan een andere provider wel leveren? lig de glasvezel dsl verbinding echt in huis of zie je hem nog niet in de meterkast.
Thanks, ga de topic ff verplaatsen!

In de meterkast zit de glasvezelkabel al in de meterkast al vanaf oplevering van het huis, met een grote sticker van KPN dat de glasvezelverbinding gereed is!

[ Voor 133% gewijzigd door Xqlus1ve op 20-08-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb gezien dat je de ontvangers in hun instellingen menu inmiddels een naam kunt geven die dan ook weer in de app opduikt als je de app als afstandsbediening gebruikt. Qua interface was de app sowieso de betere optie maar hiermee is hij ook een stuk bruikbaarder als je meerdere ontvangers hebt (op alleen Mac adres kun je nauwelijks een onderscheid maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 21:19
joop99 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:06:
Ik heb gezien dat je de ontvangers in hun instellingen menu inmiddels een naam kunt geven die dan ook weer in de app opduikt als je de app als afstandsbediening gebruikt. Qua interface was de app sowieso de betere optie maar hiermee is hij ook een stuk bruikbaarder als je meerdere ontvangers hebt (op alleen Mac adres kun je nauwelijks een onderscheid maken).
Kan je hier iets meer over vertellen? Ik heb de app om op mijn mobiel tv te kunnen kijken maar daar zie ik geen afstandsbediening in...? Moet daar iets voor geactiveerd worden?

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Oktopus schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:06:
[...]

Kan je hier iets meer over vertellen? Ik heb de app om op mijn mobiel tv te kunnen kijken maar daar zie ik geen afstandsbediening in...? Moet daar iets voor geactiveerd worden?
Ga in de CD-app naar instellingen en kies bij ‘selecteer apparaat voor Bekijk op TV’ de box die je wilt gebruiken voor deze functie.
Als je in de app vervolgens een tv programma bekijkt.heb je de mogelijkheid (bij mij rechtsboven in het scherm) om het programma te bekijken op je tv-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:10

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Grmbl, dit voelt alweer alsof het een heel lastig traject gaat worden.

Wil zsm weg bij Tweak en mijn abonnement loopt op 6-9 af, dus gebeld en aangegeven ik wil mijn contract niet verlengen.
Eerst gedoe over minstens 1 maand opzegtermijn enzo maar op de website staat het volgende.
Bij het tekenen van een contract ga je altijd een jaarabonnement aan, tenzij anders vermeld bij het abonnement. Dat betekent dat je minimaal een jaar gebruik maakt van onze diensten, waarna het vrij staat over te stappen op een ander abonnement of het abonnement per die datum te beëindigen.
Daarop gewezen en toen kon ik dus wel gewoon het contract beëindigen. Anders heb je altijd 1 jaar plus 1 maand wat eigenlijk nergens op slaat.

Per mail bevestigd met referentie naar telefoongesprek en wat denk je. Brief thuis dat ik per 30 september opzeg.

Vandaag maar weer even bellen.

* Rubman zoveel spijt heeft toch weer met Tweak in zee te zijn gegaan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
@Rubman maar is het niet zo dat je altijd een maand opzegtermijn hebt ?

dus wil je er na een jaar af had je op moeten zeggen op/voor 6-8 ben je na die datum word de opzeg datum dus ook later. vandaag opzeggen zou betekenen 26-9 afgesloten al zou het kunnen zijn dat een opzegging niet in het weekend kan vallen en daardoor na een weekend geplaats word

hoe ze bij de 30-09 komen is mij ook een raadsel eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Het is toch standaard een maand van tevoren opzeggen? Met ongeveer alles wat met een abo verkocht wordt? Loopt hij 6-9 af dan moet je voor 6-8 opzeggen..

30 september is een volle maand dus dat rekent lekker makkelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door LED-Maniak op 26-08-2019 09:05 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.