Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Artikel 9.2
Beide partijen zijn gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met een opzegtermijn van
een maand nadat de minimale contractstermijn is verstreken.
Vrij krom, maar hier staat dat de opzegtermijn pas ingaat vanaf het einde van de minimale contracttermijn => de minimale (werkelijke) contractduur is altijd 13 maanden.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

hjvg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:49:
@Rubman maar is het niet zo dat je altijd een maand opzegtermijn hebt ?

dus wil je er na een jaar af had je op moeten zeggen op/voor 6-8 ben je na die datum word de opzeg datum dus ook later. vandaag opzeggen zou betekenen 26-9 afgesloten al zou het kunnen zijn dat een opzegging niet in het weekend kan vallen en daardoor na een weekend geplaats word

hoe ze bij de 30-09 komen is mij ook een raadsel eigenlijk
Heb tijdig aangegeven dat ik het contract niet wil verlengen, maar nu toch opeens per de 30ste??

Het is zelfs nog telefonisch met Tweak overlegd of het daadwerkelijk kon, met die info heb ik mijn nieuwe abbo ingezet op start 6 september. Ik ben niet van plan dan 1 maand 2 abbo's te betalen waarvan er 1 allang gestopt had moeten zijn.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Resultaten van het tevredenheidsonderzoek:

https://www.tweak.nl/nieuws/tevredenheidsonderzoek-2019.html

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
nice en dus ook nog weer een nieuwe enquête voor meer info wat er moet veranderen aan tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Wat bij de TV vervelend is is dat geplande opnames soms gewoon mislukken. En als je daar dan achter komt, dan blijkt hetzelfde programma bij Replay TV het ook niet te doen. Is de afgelopen maand twee keer gebeurd bij Polopos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
Domokoen schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:39:
Wat bij de TV vervelend is is dat geplande opnames soms gewoon mislukken. En als je daar dan achter komt, dan blijkt hetzelfde programma bij Replay TV het ook niet te doen. Is de afgelopen maand twee keer gebeurd bij Polopos.
dat kun je nu dus aangeven in de nieuwe vragen lijst. en ze zeggen met de uitkomst aan de gang te gaan.

ik heb afentoe nog last van blokjes soms gaat het weken goed soms elke dag 1 of 2 keer heb dit dus ook aangegeven dat ze dit echt eens aan hun zeide moeten fixen

hier de vragen lijst https://docs.google.com/f...1xMK5JVUuWA48ziw/viewform

[ Voor 12% gewijzigd door hjvg op 26-08-2019 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Top! Heb hem ook ingevuld, gebaseerd op mijn gevoel bij de TV-dienst toen ik afgelopen voorjaar overstapte op Internet Only.

Mijn belangrijkste punten:
* In de STB het kunnen verbergen van features en zenders waar ik geen abbo op heb
* Oplossen van haperingen
* Uitzetten van de SPAM in de informatiebalk
* Introduceer een fatsoenlijke AndroidTV app!

Als minimaal die dingen niet worden opgelost, zal ik niet snel terugkomen en biedt m'n huidige NLZiet de allerbeste prijs-kwaliteitverhouding, zij het met minder zenders en bij live TV niet het beste beeld.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Idem, AndroidTV app!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Domokoen schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:39:
Dat komt omdat de "opname functie" niets anders is dan een verlengde 'TV Gemist' -- dezelfde bron en dezelfde ellende dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fratema
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
Wij zijn inmiddels danig gefrustreerd over Tweak TV, wat een ellende, Geluid loopt niet synchroon met het beeld, opnames lopen willekeurig vast, begin gemist werkt soms niet, ik heb zo'n spijt... En dan moet je ook een jaar aanblijven als klant (^^&(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lijstje ook ingevuld maar weinig over de tv "geklaagd"omdat ik eigenlijk alleen nog Netflix oid kijk en op de app even het journaal voor de rest staat de TV uit.

wat ik wel aangegeven heb is dat ik steeds mijn favorieten moet activeren na een herstart/powercycle
dat vind ik wel lastig

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:44
Lijstje hier ook ingevuld :) . Fingers crossed dat er nu wat mee gaat gebeuren.

Wel een mooie vraag aan het einde trouwens: "Hoe zouden wij je nog tevredener kunnen maken?"
ehhh zo tevreden ben ik nu niet met TV en wat dacht je van eindelijk eens een goed TV product leveren? :+

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het is voor ons vooral lastig om heel specifiek te zijn in feedback. De dienst wordt door een boel mensen gebruikt en algemene storingen zijn goed zichtbaar in de logboeken en monitoring. Op basis van wat Canal Digitaal zelf goed kan meten ontstaat soms een ander beeld dan wij anekdotisch aan de telefoon of uit de enquête horen. Ook het netwerk als geheel laat geen packetloss of haperende verbindingen zien.

De enquête is vooral bedoeld om een wat meer kwantitatief beeld te krijgen van waar gebruikers problemen mee ervaren. Dat helpt ons dan weer om goed scherp te krijgen waar we samen met Canal Digitaal aan zouden moeten werken.

http://twitter.com/randalpeelen

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
@Randal Peelen, als er problemen zijn met interactieve diensten ( ik heb dat met name met terug kijken opnames), kunnen jullie dan iets met een datum en tijd waarop het wel en niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik heb dit al eens aan gegeven tijd zender etc. De opname komt er niet mee terug. Er komt alleen een sry. Verhaal. Opnames gaan echt mis in periodes. Maar random per zender. Ook is het doorspoelen gewoon ruk. Niet echt een CD dingetje maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
hjvg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

nice en dus ook nog weer een nieuwe enquête voor meer info wat er moet veranderen aan tv
Heb nooit een email gezien met de vragen. Zeker alleen naar de mensen gegaan die nog nooit een HD call hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
rob2011 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:42:
[...]

Heb nooit een email gezien met de vragen. Zeker alleen naar de mensen gegaan die nog nooit een HD call hebben gedaan.
Ik heb hem gehad en toch echt wel vaker een HD gesprek gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belal
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:52

belal

Ik zit met een interessant probleem.

Sinds 2016 ergens zit ik bij tweak en maak ik gebruik van een eigen router. Zo'n 2 jaar terug naar een RT AC88U over gestapt en met veel plezier gebruikt.

Gister was de router wel erg stotterig en heb ik hem gereboot. Hij bleef daarin meteen hangen. Na een factory reset wifi weer geconfigureerd en draaien dacht ik. Maar de wan interface komt niet op.

Na bellen blijkt dat ik VLANs moet instellen (nooit eerder nodig gehad), maar het lukt niet.

Is er iemand die dit met een RT AC88U eerder heeft gedaan die de truc weet?

https://www.asus.com/us/support/FAQ/1034366/

Deze handleiding heb ik gevolg, maar hij blijft weigeren. VLAN ID moet volgens mij 34 zijn, of heb ik dat verkeerd?

Ik heb een fiber/utp modem met 1 poort UTP.

EDIT:
Ik heb de oplossing.
Feitelijk is het omdat ik te veel meedacht met de procedure uit de link hierboven.
Na het opzetten van het VLAN op lan poort 1 had ik mijn internet kabel in lan poort 1 gestoken. Logisch toch?
Wat blijkt, je moet je internet kabel gewoon in je wan poort hebben zitten, dan faalt je dual wan op poort 1 maar krijgt het WAN op eens wel verbinding?!

Dus, als iemand anders hier mee zit, de handleiding klopt, laat alleen je wan kabel in de wan poort zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door belal op 30-08-2019 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
[...]

de eerste mail met Enquête had als onderwerp Kan jouw glasvezel-verbinding nog beter? 👷 (heb ik ontvangen op 12 juni

en voor het huidige onderzoek heb ik 28-8 een mail ontvangen met onderwerp Uitslag tevredenheidsonderzoek en nieuwe enquête TV

maar die link heb ik hier boven ook al gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ik heb nog even mijn archief bekeken maar "Kan jouw glasvezel-verbinding nog beter?"
ach misschien mag ik volgend jaar mee doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Als we vragen welke diensten wij nog missen, dan geven jullie de volgende top 5:"

Jammer dat native IPv6 er niet bij staat.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
joop99 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:58:
@Randal Peelen, als er problemen zijn met interactieve diensten ( ik heb dat met name met terug kijken opnames), kunnen jullie dan iets met een datum en tijd waarop het wel en niet werkt?
Ja, daar zijn we (lees: Canal Digitaal) heel erg mee geholpen. Ik snap heel goed dat het een monnikenwerkje is om die zaken te noteren en in te sturen. Het lijkt voor klanten misschien ook alsof onze servicedesk er niks mee doet, maar we spelen alles netjes door. Daar wordt dan ook wel naar gekeken.
[...]

Iedereen die TV van Canal Digitaal afneemt via Tweak en waar het mailadres van bekend is heeft de mail gekregen. Je kunt hem ook hier nog eens teruglezen.
Raven schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:04:
[...]

"Als we vragen welke diensten wij nog missen, dan geven jullie de volgende top 5:"

Dat antwoord kwam ook minder vaak voorbij dan je denkt. Maar het staat wel degelijk op ons interne lijstje ;).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan schulenburg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Tweak Canal Digitaal

[ Voor 81% gewijzigd door jan schulenburg op 01-09-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:08
Randal Peelen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:05:
[...]

Ja, daar zijn we (lees: Canal Digitaal) heel erg mee geholpen. Ik snap heel goed dat het een monnikenwerkje is om die zaken te noteren en in te sturen. Het lijkt voor klanten misschien ook alsof onze servicedesk er niks mee doet, maar we spelen alles netjes door. Daar wordt dan ook wel naar gekeken.

[...]

Iedereen die TV van Canal Digitaal afneemt via Tweak en waar het mailadres van bekend is heeft de mail gekregen. Je kunt hem ook hier nog eens teruglezen.

[...]

Dat antwoord kwam ook minder vaak voorbij dan je denkt. Maar het staat wel degelijk op ons interne lijstje ;).
Hoe vaak kwam Android tv support terug :*) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Het hier behoorlijk blokkig vanavond rond 20:58 op nederland 1 maar volgens mij ook op andere zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
hjvg schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:00:
Het hier behoorlijk blokkig vanavond rond 20:58 op nederland 1 maar volgens mij ook op andere zenders
Waar is ‘hier’ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Koekange (de wolden) kan me niet herrineren waneer ik voor het laatst zo slecht tv heb gekeken. Paar min goed en dan weer drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtenberg
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 14:17
Hier in Leeuwarden erg slecht beeld vanavond met veel aanhoudende blokken. Dit duurt nu al een uur en op alle zenders. TV kijken is bijna onmogelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door mtenberg op 01-09-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
In 8921 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk.prins
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-01-2023
Hier in Ruinen hetzelfde, de digitale blokjesregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
Allemaal nederland 1 of op elke zender?

Rtl5 is tot nu toe enige zender zonder blokjes die ik zie. Toch ook op rtl 5 wel blokjes maar lijkt minder dan andere zenders vreemd genoeg

[ Voor 72% gewijzigd door hjvg op 01-09-2019 21:30 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@Randal Peelen hebben jullie ook inzicht op de capaciteit die CD beschikbaar heeft?
Ik zie persoonlijk namelijk wel een trent met blokken/haperen op drukke tijden of goed bekeken zenders/programma's.

Lijkt er dus bijna op dat CD dan de drukte niet aan kan.
Aan de andere kant zou je dan wel packetloss/timeouts moeten gaan zien maar die zien jullie dus niet.

Zoals andere melden hier in 1336 ook zelfde probleem nu met vooral NPO1.
BZV replay tv blokken in beeld en beeld staat nu al ongeveer 5min gewoon vast.
Edit: ah, krijg nu een S306 error op begin gemist.

[ Voor 14% gewijzigd door Csotranme op 01-09-2019 21:50 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31
Tweak internet werkt hier in De Wolden (7957) prima.
https://www.speedtest.net...0e-4841-bb7b-71360b2525a0

Misschien moet Tweak naar een andere TV-partner uit gaan kijken die dezelfde kwaliteit als KPN en Ziggo haalt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
@BerndGaykema yup internet werkt altijd goed ook in het verleden voor canal digitaal had tweak deze problemen ook al met tv sinds canal digitaal was het een stuk beter maar vanavond bleek dat het er toch nog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
hjvg schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:12:
@BerndGaykema yup internet werkt altijd goed ook in het verleden voor canal digitaal had tweak deze problemen ook al met tv sinds canal digitaal was het een stuk beter maar vanavond bleek dat het er toch nog is
De Amino is wel een verbetering t.o.v. de oude sparql box maar qua kwaliteit van TV zelf is er naar mijn mening niet veel verbeterd sinds CD helaas.

Ziggo is inderdaad gewoon goed en hoe het moet zijn in mijn ogen.
Toevallig gisteren bij m'n ouders de nieuwe Ziggo NEXT box geïnstalleerd. Wat een fijn apparaat is dat zeg!

Probleem voor Tweak is denk ik alleen dat ze maar een beperkt aantal partijen hebben die TV willen leveren. En als ze dat doen speelt de prijs natuurlijk ook mee.
Tweak wil natuurlijk niet ineens de prijs flink moeten verhogen.
Als echte Hollander is dat dan ook de reden waarom ik zelf nog steeds TV van Tweak/CD heb en niet voor TV naar Ziggo gegaan ben.
Ziggo TV is gewoon veel te duur maar ja... Die werkt wel... ;) Buiten het feit dat ik geen coax naar de TV heb lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:50
Het was hier een aardig gehannes om van de dubbele UTP weer één UTP en één COAX te maken. Het is weer wat duurder met een los abonnement bij Ziggo. Het is bovenal een verademing dat we weer 'gewoon' TV kunnen kijken zonder dat ik me hoef te ergeren aan dat hele IPTV drama. Sparql/CD/whatever het werkt gewoon nog niet zo goed als Ziggo. Wij kijken meer lineaire TV dan Netflix en dat maakt voor ons de keuze makkelijk zat. COAX in de TV die zelf CI+ ondersteund, geen losse kastjes, extra afstandsbediening (of geneuzel met een Harmony wat wel een top AB is), geen haperingen als het Nederlands elftal speelt of blokjes tijdens de Wie is de mol finale. Heerlijk. Zie me de komende 5 jaar nog niet terug gaan (, maar laat me graag verbazen).

[ Voor 6% gewijzigd door scrappy.doo op 02-09-2019 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Csotranme Ghehe geinig. Zelf gisteren ook bij m'n ouders hun nieuwe Ziggo mediabox Next geïnstalleerd. En ook Connectbox modem, want die kregen ze er meteen bij. Connectbox is wel direct in bridge modus gegaan, gezien alle verhalen die ik er over lees en het feit dat zij al een uitgebreide AVM Fritz setup hebben (met Mesh).

De Ziggo "Mediabox next" is wat mij betreft een lichtend voorbeeld van hoe een mediabox zou moeten werken en zou ik gerust "dé referentie" durven noemen. Op nummer 2 komen overigens de modernere settopboxen van KPN, want ook die zijn gewoon soepel en snel, maar Ziggo is net nog even een klasse beter. OK, heeft ook wel wat jaartjes mogen duren met aanmodderen met de Horizon horrorbox, maar nu heb je dan ook wat. Zappen gaat als een dolle, maar ook pauzeren en weer verder spelen, opnames terugkijken, of "begin gemist" werkt zeer goed. Pauzeren en weer verder spelen ging zelfs naadloos. Waarbij je dan ook nog in ogenschouw moet nemen dat bij Ziggo live TV via DVB-C werkt, en voor pauze "Over The Top" (bij m'n ouders zelfs via 5 ghz WIFI van een niet-ziggo router) een stream moet worden gepakt. Oftewel, I'm impressed.

Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat achter Ziggo een groot internationaal bedrijf zit en je ze wat dat betreft ook niet kan vergelijken met een kleinere speler zoals Tweak of Canal Digitaal. En dat is zeker voor de kleinere spelers natuurlijk best een dilemma.

Overigens, zelf zal ik zeker nog steeds niet snel weer terug gaan naar Ziggo. Hoe zeer ik ook onder de indruk ben, TV Only is bij Ziggo gewoon dermate duur dat ik het geld er niet voor over heb. NLZiet op de NVidia Shield voldoet hier nog steeds prima, omdat bij ons de focus toch niet meer op lineaire TV ligt.

Als lineaire TV nog wel helemaal je ding is, dan kan ik me wel voorstellen dat je Ziggo overweegt. Ookal kost het basispakket bij Canal Digitaal 'slechts' 15 euro per maand, de dienst is dermate traag, onvolwassen en onhandig, dat het de meerprijs voor Ziggo wellicht waard is.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 02-09-2019 09:44 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Laatst online: 06-09 22:53
Gisteravond bij Expeditie Robinson op RTL4 werkte Begin Gemist niet. Het programma opnemen en na afloop van het programma terugkijken werkte wel... tot ongeveer halverwege toen de stream begon te haperen en vastliep. Niet goed voor de WAF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
eymey schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:41:
@Csotranme Ghehe geinig. Zelf gisteren ook bij m'n ouders hun nieuwe Ziggo mediabox Next geïnstalleerd. En ook Connectbox modem, want die kregen ze er meteen bij. Connectbox is wel direct in bridge modus gegaan, gezien alle verhalen die ik er over lees en het feit dat zij al een uitgebreide AVM Fritz setup hebben (met Mesh).

De Ziggo "Mediabox next" is wat mij betreft een lichtend voorbeeld van hoe een mediabox zou moeten werken en zou ik gerust "dé referentie" durven noemen. Op nummer 2 komen overigens de modernere settopboxen van KPN, want ook die zijn gewoon soepel en snel, maar Ziggo is net nog even een klasse beter. OK, heeft ook wel wat jaartjes mogen duren met aanmodderen met de Horizon horrorbox, maar nu heb je dan ook wat. Zappen gaat als een dolle, maar ook pauzeren en weer verder spelen, opnames terugkijken, of "begin gemist" werkt zeer goed. Pauzeren en weer verder spelen ging zelfs naadloos. Waarbij je dan ook nog in ogenschouw moet nemen dat bij Ziggo live TV via DVB-C werkt, en voor pauze "Over The Top" (bij m'n ouders zelfs via 5 ghz WIFI van een niet-ziggo router) een stream moet worden gepakt. Oftewel, I'm impressed.

Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat achter Ziggo een groot internationaal bedrijf zit en je ze wat dat betreft ook niet kan vergelijken met een kleinere speler zoals Tweak of Canal Digitaal. En dat is zeker voor de kleinere spelers natuurlijk best een dilemma.

Overigens, zelf zal ik zeker nog steeds niet snel weer terug gaan naar Ziggo. Hoe zeer ik ook onder de indruk ben, TV Only is bij Ziggo gewoon dermate duur dat ik het geld er niet voor over heb. NLZiet op de NVidia Shield voldoet hier nog steeds prima, omdat bij ons de focus toch niet meer op lineaire TV ligt.

Als lineaire TV nog wel helemaal je ding is, dan kan ik me wel voorstellen dat je Ziggo overweegt. Ookal kost het basispakket bij Canal Digitaal 'slechts' 15 euro per maand, de dienst is dermate traag, onvolwassen en onhandig, dat het de meerprijs voor Ziggo wellicht waard is.
Precies dat.. Ik kijk ook te weinig lineaire TV om Ziggo te rechtvaardigen ;)
Daarnaast zit ik me net te bedenken dat je met TV only bij Ziggo ook nog gewoon aan de horrorbox vast zit.
De NEXT moet blijkbaar op Ziggo (internet) netwerk aangesloten zitten voor een aantal functies en lijken ze dus ook niet te leveren bij TV only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit ergens idd ook wat in. Als ik als Tweak abonnee de Next zou gebruiken, dan moeten alle opnames, begin gemist en andere on demand content over de (aansluitingen op) de IX'en waar Tweak en Ziggo zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:50
Csotranme schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:34:
[...]

Daarnaast zit ik me net te bedenken dat je met TV only bij Ziggo ook nog gewoon aan de horrorbox vast zit.
De NEXT moet blijkbaar op Ziggo (internet) netwerk aangesloten zitten voor een aantal functies en lijken ze dus ook niet te leveren bij TV only.
Ik heb TV only van Ziggo en geen enkele box meer in huis. Gewoon CI+ in mijn TV. Bijkomend voordeel van Ziggo is nog dat je er Formule 1 bij krijgt als dat je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
scrappy.doo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:03:
[...]

Ik heb TV only van Ziggo en geen enkele box meer in huis. Gewoon CI+ in mijn TV. Bijkomend voordeel van Ziggo is nog dat je er Formule 1 bij krijgt als dat je ding is.
volgens mij is dat niet in heel Ziggo gebied meer mogelijk toch of niet meer mogelijk voor nieuwe abbonee`s

weet niet precies wat het was maar volgens mij wil Ziggo van CI+ af.

veder ik ben nog steeds tevreden met mijn tweak tv en volgens mij waren de laatste zulke hevige blokken regen die ik heb gezien ook bij boerzoekvrouw afleveringen. maar dat kan ik ook verkeerd in mijn herinnering hebben.
veder wel eens een keer een blokje ofzo maar zeker niet zo storend als zondag. (blokjes had ik ook wel eens toen ik nog Ziggo had denk dat over het algemeen mijn tweak tv stabieler is)

[ Voor 6% gewijzigd door hjvg op 03-09-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 19:56
weet niet precies wat het was maar volgens mij wil Ziggo van CI+ af.
Kan nog steeds, ook bij nieuwe abonnees.
Je kan geen smartcards meer "kopen", je moet ze nu huren van Ziggo (incl de CI module).
https://www.ziggo.nl/zake...xtra-digitale-ontvangers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bushie schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:08:
[...]

Kan nog steeds, ook bij nieuwe abonnees.
Je kan geen smartcards meer "kopen", je moet ze nu huren van Ziggo (incl de CI module).
https://www.ziggo.nl/zake...xtra-digitale-ontvangers/
Dat is de link voor Ziggo zakelijk.
Voor consumenten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raven schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:04:
[...]

Die vind ik ook echt heel jammer. Native IPv6 zou gewoon nummer 1 moeten zijn op de "things to improve" lijst van een zichzelf serieus nemende provider.

Zaken zoals Spotify, Netflix, Youtube, etc. aanbieden op de STB van een TV-product dat in basis nog nieteens fatsoenlijk werkt, of abonnementen met (korting op) die diensten erin zijn allemaal bijzaak.

Maar goed, wie weet heeft Tweak nog de ambitie om aantrekkelijk te worden voor 'de massa'. Dan zijn zulke dingen wél belangrijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 17:45
Zojuist lees ik dat er nieuwe fritzboxen komen voor glasvezel https://nl.hardware.info/...en-een-fritzos-voor-alles
Zou dit betekenen dat nieuwe klanten die worden aangesloten worden in 2020 de nieuwste krijgen van Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Wie weet. Time will tell ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond. Ik probeer de aflevering ‘undercover billionaire’ van gister te bekijken met canal digital, maar krijg steeds stilstaand beeld en haperingen. Het is gewoon niet te bekijken zo. Gister lukte het ook niet. Andere programma’s van Discovery spelen vreemd genoeg wel vloeiend. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
In leeuwarden gaat het prima.

• mtenberg
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 14:17
Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:47:
Goedeavond. Ik probeer de aflevering ‘undercover billionaire’ van gister te bekijken met canal digital, maar krijg steeds stilstaand beeld en haperingen. Het is gewoon niet te bekijken zo. Gister lukte het ook niet. Andere programma’s van Discovery spelen vreemd genoeg wel vloeiend. Meer mensen die dit ervaren?
Gisteravond keek ik een opname terug en ook voortdurend stilstaand beeld.

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:43
Het is mij ook nog nooit overkomen dat ik een opname (of uitgestelde start) helemaal tot het eind zonder haperingen of andere problemen heb kunnen kijken. De kwaliteit van de TV dienst is gewoon dramatisch slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
dbz1985 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:53:
Zojuist lees ik dat er nieuwe fritzboxen komen voor glasvezel https://nl.hardware.info/...en-een-fritzos-voor-alles
Zou dit betekenen dat nieuwe klanten die worden aangesloten worden in 2020 de nieuwste krijgen van Tweak?
Ik vermoed het niet. Volgens mij zijn deze nieuwe modellen gericht op specifieke use cases in Duitsland. Er zit maar één LAN poort op en één of andere DSL doorlus functie.

Ik denk, mocht Tweak nieuwe modellen gaan uitleveren, dat het generieke modellen worden in combinatie met een media converter. Denk hierbij aan de 7590 die XS4ALL (RIP) sinds kort ook uitlevert.

WiFi 6 ziet er wel veelbelovend uit trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
wimpien schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:14:
[...]

Ik vermoed het niet. Volgens mij zijn deze nieuwe modellen gericht op specifieke use cases in Duitsland. Er zit maar één LAN poort op en één of andere DSL doorlus functie.

Ik denk, mocht Tweak nieuwe modellen gaan uitleveren, dat het generieke modellen worden in combinatie met een media converter. Denk hierbij aan de 7590 die XS4ALL (RIP) sinds kort ook uitlevert.

WiFi 6 ziet er wel veelbelovend uit trouwens!
De fritzbox 5530 heeft 1x 2,5gb lan poort en 2x 1gb lan poorten en 1x telefoon aansluiting en 1 glasvezel + wifi 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
dbz1985 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:23:
De fritzbox 5530 heeft 1x 2,5gb lan poort en 2x 1gb lan poorten en 1x telefoon aansluiting en 1 glasvezel + wifi 6
Dat lijkt er meer op! Alsnog weinig LAN aansluitingen, maar voor de gemiddelde gebruiker wellicht al voldoende.

Is de SFP ook multi gigabit, weet jij dat zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbz1985
wimpien schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:53:
[...]

Dat lijkt er meer op! Alsnog weinig LAN aansluitingen, maar voor de gemiddelde gebruiker wellicht al voldoende.

Is de SFP ook multi gigabit, weet jij dat zo?
Hier alle specs.

FRITZ! Box 5530

For all common fiber optic connections in Europe: GPON, AON, XG-PON, XGS-PON, via SFP module (Small Form-Factor)
2 × 2 Wi-Fi 6 (WLAN AX) with up to 3 GBit / s; 2.4 GHz: 600 Mbps (QAM1024) and 5 GHz: 2,400 Mbps (HE160)
A 2.5 Gigabit LAN port (standard IEEE 802.3bz, NBase-T)
Two gigabit LAN ports
DECT base for up to 6 phones and smart home applications
A connection for analogue telephone or fax
FRITZ! OS: with parental control, media server, mesh comfort, FRITZ! NAS, WLAN guest access, MyFRITZ! u.v.m.
Available in the first half of 2020, price follows at market launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Bij het googlen kom ik tegenstrijdige dingen tegen, dus stel ik hier de volgende vragen:

Is het mogelijk om met een Chromecast Canal Digitaal te kijken?
Is het mogelijk om met een Apple TV Canal Digitaal te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
via mijn CD app op Android kan ik alleen naar een STB casten of naar de app die op de TV is geïnstalleerd.
mr.JamesBond schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:38:
Bij het googlen kom ik tegenstrijdige dingen tegen, dus stel ik hier de volgende vragen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Laatst online: 07-09 21:19

Ik kan via Chromecast naar Canal Digitaal kijken. Dit gebruik ik op mijn slaapkamer televisie.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen

Chromecast Ja
AppleTV via AirPlay, Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Thanks!

@Jan Driebeen Ik neem aan dat het scherm van je iPhone niet continu aan staat wanneer je streamt via AirPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Mr-D. schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:06:
via mijn CD app op Android kan ik alleen naar een STB casten of naar de app die op de TV is geïnstalleerd.

[...]
Allebei kan dus met de app, zowel naar een Chromecast als de stb op afstand bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop99 schreef op maandag 9 september 2019 @ 06:51:
[...]

Allebei kan dus met de app, zowel naar een Chromecast als de stb op afstand bedienen.
ik krijg wel een cast knopje maar kan alleen een stb of een smartv kiezen voor de rest niets
ik heb 2 chromecast's maar die zie ik niet in de app
andere apps weken wel(netflix enzz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
mr.JamesBond schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:46:
Thanks!

@Jan Driebeen Ik neem aan dat het scherm van je iPhone niet continu aan staat wanneer je streamt via AirPlay?
Nee, dat hoeft inderdaad niet en je kan op je iPhone of iPad ook andere dingen doen tijdens het kijken. Wij hebben hier 3 tv’s, een met een CD kastje, een met een AppleTV kastje en een met een chromecast kastje. Hou er wel rekening mee dat de CD app niet alle zenders toont die je wel via het CD kastje ziet, bijvoorbeeld FoxSports 2 kan ik niet in de CD app bekijken

[ Voor 28% gewijzigd door Jan Driebeen op 09-09-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Over 2 weken ga ik over van Internet + Bellen naar Internet Only. Ik heb nu nog een Fritz!Box hangen, maar die wordt dan vervangen door een Ubiquiti USG.
Is er een plaats waar ik de gegevens voor een Tweak verbinding kan vinden, zoals ik ze moet instellen? Volgens mij ooit hier gezien, maar kan het niet meer vinden, helaas.
Meer tweakers met 't zelfde routertje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46
Voor Internet Only zijn er geen VLAN's nodig, dus gewoon DHCP instellen op de WAN interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eärendil schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:19:
Voor Internet Only zijn er geen VLAN's nodig, dus gewoon DHCP instellen op de WAN interface.
Oke! En behoud ik dan mijn (vaste) ip adres? Die heb ik vast laten zetten door tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Vannacht is er onderhoud aan het netwerk, zie
https://www.tweak.nl/storing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46
koelkast schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:46:
[...]

Oke! En behoud ik dan mijn (vaste) ip adres? Die heb ik vast laten zetten door tweak.
Dat weet ik niet, ik ben klant geworden met Internet Only. Je kan het even navragen bij de helpdesk

[ Voor 11% gewijzigd door Eärendil op 09-09-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:46:
[...]

Je ip adres is gekoppeld aan je Mac adres dus nee je krijgt een ander IP
Maar als je belt en dat aan je nieuwe laat koppelen moet het waarschijnlijk wel goed komen

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik heb de mogelijkheid binnenkort om in onze stad Glasvezel te krijgen van e-fiber. Nu is Tweak een van de aanbieders van internet en TV op het netwerk. Op het moment heb ik Ziggo, hier ben ik redelijk tevreden over alleen een aantal zenders blijven wat issues geven in ontvangst qua blokkerigheid. Na veel vervangen en nu de prijs zien van Tweak ben ik mezelf er eens in het verdiepen in de tv kwaliteit. Over het internet zo te zien geen issue.
Nu lees ik dus dat er wat issues zijn, iets wat Tweak dus ook zelf ziet in hun onderzoek. Ik vroeg me af hoe erg is het nu echt? Die blokkerigheid komt die dagelijks voor or is het incidenteel? Of is het echt regio afhankelijk?

Untappd: Louwke80

• hjvg
Louwke schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:18:
Ik heb de mogelijkheid binnenkort om in onze stad Glasvezel te krijgen van e-fiber. Nu is Tweak een van de aanbieders van internet en TV op het netwerk. Op het moment heb ik Ziggo, hier ben ik redelijk tevreden over alleen een aantal zenders blijven wat issues geven in ontvangst qua blokkerigheid. Na veel vervangen en nu de prijs zien van Tweak ben ik mezelf er eens in het verdiepen in de tv kwaliteit. Over het internet zo te zien geen issue.
Nu lees ik dus dat er wat issues zijn, iets wat Tweak dus ook zelf ziet in hun onderzoek. Ik vroeg me af hoe erg is het nu echt? Die blokkerigheid komt die dagelijks voor or is het incidenteel? Of is het echt regio afhankelijk?
het zeker een landelijk iets en dus niet alleen regionaal. de tv storingen waren de zondag van de eerste uitzending van boer zoekt vrouw heel erg (in mijn geheugen waren deze problemen in verleden ook vaak rond boer zoekt vrouw uitzendingen). sinds die zondag heb ik nog geen blokken weer gezien dus het is zeker niet een dagelijks probleem (voor mij in ieder geval)
maar het komt wel eens voor

internet is inderdaad altijd goed

[ Voor 2% gewijzigd door hjvg op 11-09-2019 12:32 . Reden: kleine toevoeging ]

• BerndGaykema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:59
Nieuwsgroepen zijn bij mij de hele dag al super traag. Haal momenteel maximaal 2MB/s. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
KlaasKlaas schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:50:
Nieuwsgroepen zijn bij mij de hele dag al super traag. Haal momenteel maximaal 2MB/s. Meer mensen hier last van?
Even uitgetest: het is inderdaad veel langzamer dan normaal. Ik haal nu maar gemiddeld 33 Mbyte/sec netto. De snelheid stuitert op- en neer tussen ~100 en 550 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Hier in Deventer is alle internet van Tweak op dit moment heel traag.
Download 11 mbps upload 160mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Hier (Almere) lijken de problemen voorbij, bij een nieuwsgroep testje haal ik nu 60 Mbyte/sec (was sneller).
Down- en upstream snelheden zien er normaal uit: https://www.speedtest.net...de-4bea-b782-ddb8e61ec7ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan.n
  • Laatst online: 07-04-2022
Hier internet snelheid terug op 411/810 Mbps
Nog niet volle snelheid maar weer goed werkbaar.

• Bithopper-1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05-2023
Hier in Enschede-Zuid is de snelheid van news.tweak.nl op dit moment dramatisch laag. Niet alleen de snelheid is laag maar de data komt ook nog eens gefragmenteerd (met fouten) binnen:
[09/14 16:16:36] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:16:36] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:16:36] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:17:51] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:17:51] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:17:51] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:17:51] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:17:51] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:18:01] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:18:01] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:18:01] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:18:13] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:18:13] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:18:13] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:18:21] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:18:21] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:18:21] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:18:25] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:18:25] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:18:25] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:18:30] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:18:30] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:18:30] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:18:40] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:18:40] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:18:40] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:18:40] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:18:40] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:18:40] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:19:12] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:19:12] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:19:12] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:19:16] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:19:16] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:19:16] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:19:19] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:19:19] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:19:19] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:19:22] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:19:22] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:19:22] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:19:26] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:19:26] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:19:26] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:19:44] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:19:44] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:19:44] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:19:51] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:19:51] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:19:51] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:20:10] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:20:10] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:20:10] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:20:14] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:20:14] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:20:14] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:20:16] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:20:16] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:20:16] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:20:37] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:20:37] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:20:37] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:20:41] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:20:41] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:20:41] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:20:43] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:20:43] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:20:43] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:20:45] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:20:45] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:20:45] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:20:53] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:20:53] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:20:53] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:19] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:19] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:19] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:29] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:29] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:29] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:30] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:30] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:30] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:34] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:34] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:34] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:36] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:36] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:36] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:37] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:37] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:37] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:39] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:39] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:39] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:39] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:39] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:39] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:21:52] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:21:52] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:21:52] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:01] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:01] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:01] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:01] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:01] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:01] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:13] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:13] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:13] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:19] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:19] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:19] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:29] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:29] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:29] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:30] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:30] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:30] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:32] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:32] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:32] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:32] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:32] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:32] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:44] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:44] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:44] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:22:59] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:22:59] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:22:59] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:23:04] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:23:04] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:23:04] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:23:05] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:23:05] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:23:05] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:23:08] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:23:08] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:23:08] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:23:14] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:23:14] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:23:14] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:23:21] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:23:21] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:23:21] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:23:53] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:23:53] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:23:53] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:24:18] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:24:18] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:24:18] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:24:30] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:24:30] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:24:30] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:24:30] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:24:30] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:24:30] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:24:31] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:24:31] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:24:31] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:24:31] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:24:31] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:24:31] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:24:45] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:24:45] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:24:45] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:24:45] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:24:45] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:24:45] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:24:53] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:24:53] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:24:53] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:25:12] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:25:12] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:25:12] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:25:13] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:25:13] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:25:13] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:25:21] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:25:21] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:25:21] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:25:22] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:25:22] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:25:22] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:25:43] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:25:43] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:25:43] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:25:45] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:25:45] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:25:45] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:25:50] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:25:50] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:25:50] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:26:32] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:26:32] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:26:32] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:26:38] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:26:38] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:26:38] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:27:21] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:27:21] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:27:21] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:27:46] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:27:46] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:27:46] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:27:50] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:27:50] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:27:50] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:28:00] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:28:00] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:28:00] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:28:14] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:28:14] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:28:14] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:28:18] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:28:18] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:28:18] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:28:21] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:28:21] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:28:21] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:28:25] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:28:25] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:28:25] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:28:25] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:28:25] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:28:25] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:28:54] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:28:54] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:28:54] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:11] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:11] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:11] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:20] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:20] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:20] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:32] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:32] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:32] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:37] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:37] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:37] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:38] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:38] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:38] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:40] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:40] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:40] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:42] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:42] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:42] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:46] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:46] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:46] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:29:56] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:29:56] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:29:56] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:30:05] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:30:05] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:30:05] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:30:09] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:30:09] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:30:09] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl
[09/14 16:30:14] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[09/14 16:30:14] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[09/14 16:30:14] ERROR Downloader: SocketException NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket news.tweak.nl

[ Voor 103% gewijzigd door rens-br op 14-09-2019 21:27 . Reden: Quote tags toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Bithopper-1 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:04:
Hier in Enschede-Zuid is de snelheid van news.tweak.nl op dit moment dramatisch laag. Niet alleen de snelheid is laag maar de data komt ook nog eens gefragmenteerd (met fouten) binnen:
[...]
Leuk bericht voor degene die van scrollen houden 8)7

Moet je vooral het hele bericht quoten 8)7 ;)

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 14-09-2019 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Laatst online: 10:16
Jan Driebeen schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:07:
[...]

Leuk bericht voor degene die van scrollen houden 8)7
Het bericht is ook voor 103% aangepast. Maar idd nutteloos zoveel logging, op regel 86 staat wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
news.tweak.nl weer droevig, begint steeds vaker te worden lijkt het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-d-W
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-07 15:30
news.tweak.nl is erg langzaam en ook TV van Canal Digital is blokkerig en niet te kijken..... in Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien ligt Almere-Buiten dan ergens anders, geen last met tv :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag doet news.tweak het helemaal niet meer, afgelopen dagen idd droevig langzaam. Gisteren viel mij het blokken festijn ook al op op TV. Vooral net na het zappen...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:48
Iemand hier die meedoet aan de vriendenactie -> https://www.tweak.nl/vriendenactie.html doe mij dan even een DM

Wil hier de overstap maken van KPN (internet only) naar Tweak wat mij een flinke kostenbesparing geeft. Betaal nu 45 euro per maand voor een 100/100 lijn (en ieder halfjaar kortingsperiode voor 40 ivm black friday) terwijl ik bij Tweak met jaarbetaling 1000/1000 voor 390 krijg. KPN verloopt op 11-11 dus wil het ergens deze week gaan regelen. Voordeel is dat ik thuis de experiabox er al tussenuit gesloopt had dus de USG kan zo Tweak oppakken :)

Edit:
Tweaker heeft zich gemeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 16-09-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ik lees hier dat news.tweak.nl langzaam is, wat heeft Tweak als antwoord gegeven op deze klachten?

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Driebeen op 16-09-2019 19:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-d-W
Alle apparatuur stroomloos gemaakt en nog steeds probleem met snelheid van internet (minder dan 50Mbps) terwijl het een 1000/1000Mbps lijn is. Ook TV Canal Digital nog blokkerig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Jan Driebeen schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:50:
Ik lees hier dat news.tweak.nl langzaam is, wat heeft Tweak als antwoord gegeven op deze klachten?
Na 3 dagen een reactie op mijn mail gehad over dit probleem,voor de goede orde, zat wel weekend tussen, met de vraag of ik het probleem nog steeds had.
Mail terug gestuurd dat ik het probleem nog steeds had en zeker niet de enige was.
Vandaag haal ik zo'n 30MB/s (wat toch 30x sneller is dan gisteren O-) ) maar nog niet de normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
R-d-W schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:01:
Alle apparatuur stroomloos gemaakt en nog steeds probleem met snelheid van internet (minder dan 50Mbps) terwijl het een 1000/1000Mbps lijn is. Ook TV Canal Digital nog blokkerig.
jij hebt het over internet zelf en niet over nieuws groepen begrijp ik dat goed?

hoe test je? kabel rechtstreeks op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-d-W
Mijn fout, ik zei internet, maar bedoel de snelheid van downloaden vanaf de news server. Internet snelheid was prima, browsen gaat ook wel normaal, Youtube 1080p video streamen ook, evenals Canal Digital app werkte wel prima. Puur de Amino TV decoder die blokkerig beeld gaf qua TV.

UPDATE: sinds vanachtend is het probleem met de TV opgelost en de downloadsnelheid is ver omhoog gegaan naar 85MB/s, zoals het weer hoort.

Dit is nu de 2e keer dat dit tegelijk gebeurde en aan mijn kant niets gewijzigd. Er moet toch iets binnen het Tweak netwerk niet goed hebben gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Vanmorgen weer een mail van tweak over de langzame nieuwgroepen: Bij ons is geen storing bekend.
Nu is de snelheid van de nieuwsgroepen op dit moment weer goed.

Maar je krijgt zo wel het idee dat ze bij Tweak hun netwerk niet monitoren.

Volgende keer allemaal maar gelijk een mail naar de helpdesk sturen. Want de kans dat ze bij Tweak zelf ondekken dat er iets fout gaat is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie zegt dat de problemen met de snelheid van usenet in het netwerk van Tweak liggen?

De usenetdienst wordt allang niet meer door Tweak verzorgd, voor zo ver ik weet. Op z'n best is er nog een 'directe' link tussen het netwerk van Tweak en de usenetdienst. Maar als er problemen zijn in de infrastructuur van de usenet aanbieder zelf, kan Tweak daar niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:40:
Wie zegt dat de problemen met de snelheid van usenet in het netwerk van Tweak liggen?

De usenetdienst wordt allang niet meer door Tweak verzorgd, voor zo ver ik weet. Op z'n best is er nog een 'directe' link tussen het netwerk van Tweak en de usenetdienst. Maar als er problemen zijn in de infrastructuur van de usenet aanbieder zelf, kan Tweak daar niets aan doen.
Jawel alleen zijn er 2 tweaken...

https://www.tweak.nl/internet.html
Om gebruik te maken van nieuwsgroepen gebruik je server news.tweak.nl zonder gebruikersnaam of wachtwoord. De enige voorwaarde is dat je verbonden bent met je thuisnetwerk.
De andere:
https://www.tweaknews.eu/nl

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
news.tweak.nl die je vanaf je Tweak aansluiting kan bereiken is voor zo ver ik weet gewoon een ' interne' routering (met login zonder authenticatie) van Tweak naar tweaknews.

De usenetdienst wordt dus nog steeds verzorgd door Tweaknews. En de problemen kunnen dus ook nog steeds daar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Dit is net zo iets als de NS de schuld geven als er een wisselstoring is (waar ProRail voor verantwoordelijk is) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ALS het inderdaad dat is :). Maar wie weet is het gewoon de link tussen Tweak en Tweaknews die het niet meer bij kan houden :P.

Of zou het zo zijn dat Tweak, puur nog voor glasvezel klanten, het ' voormalige' tweaknews cluster in de lucht houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even op onderzoek gegaan. Blijkt een mooie constructie te zijn :/.

qlum in 'nieuws: TweakNews lijkt te zijn overgenomen door Amerikaanse usenetg...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Yep, dat artikel kwam ik ook tegen, en inderdaad ook die reactie.

En bovenstaande posts deed ik dus ook met dat artikel in m'n herinnering.

De vraag is dus alleen, en dat weet ik even niet meer zeker (herinner namelijk wel dat dat ook al eens in dit topic, of z'n voorganger, besproken is), of news.tweak.nl gewoon een simpele 'proxy' is naar de usenet farm van Tweaknews of dat Tweak de eigen usenet farm nog in gebruik gehouden heeft.

• joop99
eymey schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:36:
Yep, dat artikel kwam ik ook tegen, en inderdaad ook die reactie.

En bovenstaande posts deed ik dus ook met dat artikel in m'n herinnering.

De vraag is dus alleen, en dat weet ik even niet meer zeker (herinner namelijk wel dat dat ook al eens in dit topic, of z'n voorganger, besproken is), of news.tweak.nl gewoon een simpele 'proxy' is naar de usenet farm van Tweaknews of dat Tweak de eigen usenet farm nog in gebruik gehouden heeft.
Het grappige is dat tweaknews.nl als domein naam nog van Cambrium is (tweak dus) en tweaknews.eu van base networks uit Alkmaar. KvK geeft ook deze beide bedrijven, geen idee wat het echt is.
Pagina: 1 ... 42 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.