Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jouw korting op televisie van Canal Digitaal 💶

Beste Mr-D.
Wij lieten je in september vorig jaar weten dat jouw korting van €4,- per maand voor het verdwijnen van HBO zou komen te vervallen per eind oktober 2019. Door een bug in onze boekhouding is deze korting helaas op de factuur over oktober al niet meer toegekend.

Daarom storten wij deze week €4,- op je rekening en sturen wij een extra factuur waarop deze korting zichtbaar is. Je hoeft hiervoor niets te doen en je reguliere factuur niet te storneren.

Onze excuses voor het ongemak.

Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).
Met vriendelijke groet,
Randal Peelen
Commercieel Directeur

en is ondertussen al weer terug gestort

sneller usenet? tips en tricks

• Bithopper-1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05-2023
Bithopper-1 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:04:
Hier in Enschede-Zuid is de snelheid van news.tweak.nl op dit moment dramatisch laag. Niet alleen de snelheid is laag maar de data komt ook nog eens gefragmenteerd (met fouten) binnen:

[...]
Afgezien van alle discussie over hoe en wie tweak.news host, kan ik jullie vertellen dat vanavond de snelheid weer als vanouds is. Ik blijf het vreemd vinden dat de helpdesk telkens bij het melden hiervan (bij de vorige keer had ik het bij de helpdesk gemeld) schrijven dat hen niets bekend is. Tja... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fratema
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
TV aanmerkelijk verbeterd!
Na alle kommer en kwel verhalen en mijn (terecht) gefrustreerde echtgenote over aanhoudende fouten bij CD kan ik melden dat de TV-functie bij Tweak inmiddels stukken beter is sinds kort. Er zijn door CD op 9 september een aantal behoorlijke verbeteringen in de STB doorgevoerd. Nu zijn begin gemist, opnemen en terugzien eindelijk goed te noemen.

Wel is de synchronisatie van beeld en geluid vaak nog niet 100% maar het is al een hele grote stap in de goede richting. Snelheid top. 706 down, 906 up dus dik tevreden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:42:
Misschien ligt Almere-Buiten dan ergens anders, geen last met tv :)
Hoe zit het met uptime in Almere Buiten? Ik twijfel om over te stappen naar Tweak van KPN maar uptime is heel belangrijk voor mij.

Gaat dan puur om internet, TV kijk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe geen storing meegemaakt in de laatste 2 jaar. Ik zit in de Eilandenbuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Fratema schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:21:
TV aanmerkelijk verbeterd!
Na alle kommer en kwel verhalen en mijn (terecht) gefrustreerde echtgenote over aanhoudende fouten bij CD kan ik melden dat de TV-functie bij Tweak inmiddels stukken beter is sinds kort. Er zijn door CD op 9 september een aantal behoorlijke verbeteringen in de STB doorgevoerd. Nu zijn begin gemist, opnemen en terugzien eindelijk goed te noemen.

Wel is de synchronisatie van beeld en geluid vaak nog niet 100% maar het is al een hele grote stap in de goede richting. Snelheid top. 706 down, 906 up dus dik tevreden nu.
Zat na de laatste communicatie van Tweak te wachten op issues om met datums en tijden e.a. te kunnen melden maar het is nu rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Evernote schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:02:
[...]

Hoe zit het met uptime in Almere Buiten? Ik twijfel om over te stappen naar Tweak van KPN maar uptime is heel belangrijk voor mij.

Ik zit pas sinds mei bij Tweak met alles in een (Bloemenbuurt).
Tot nu toe geen enkele keer uitval gehad met internet, tv gaat de goede kant op.
Destijds gevlucht voor Telfort's experia ellende en een migratie door Guidion :+
Tweak is denk ik een van de weinigen die al na de 2 weken afkoelperiode de lijn over kan zetten.
In dat opzicht niet afhankelijk van derden dus je zal alleen op de dag van overstap even zonder zitten.
Er is alleen geen overstap service dus let op wat Kpn doet.

Ik moest Telfort ondanks hun bevestiging van einde abo er aan herinneren dat de rekeningen door gingen.
Nu was het daar wel een enorme bende met sluitende winkels en Guidion die aan de lopende band de migratie verknalde door onkunde en fout gelopen planning.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:44
[...]

zit in Fauna, maar 0 downtime. echt uitermate zelden, 960 down zonder problemen,
(meestal is het ook buiten tweak macht als er wat gebeurd, aka stroomuitval in de buurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had vorig jaar 99.6% uptime en meer door downtime vanwege nieuwe firmware in router of switch.
TV kijk ik zelf zelden dus kan daar weinig zinnigs over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Aha, dus daarom kan je bij Tweak ( nieuwsgroepen ) niet inloggen met VPN aan :)

"Om gebruik te maken van nieuwsgroepen gebruik je server news.tweak.nl zonder gebruikersnaam of wachtwoord. De enige voorwaarde is dat je verbonden bent met je thuisnetwerk."

Dacht al dat het aan mijn VPN provider lag.
Betekend dit nu ook dat je open en bloot voor de hele wereld te kijk staat bij het gebruik van usenet?

[ Voor 16% gewijzigd door lowo op 23-09-2019 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
lowo schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:27:
[...]

Aha, dus daarom kan je bij Tweak ( nieuwsgroepen ) niet inloggen met VPN aan :)

"Om gebruik te maken van nieuwsgroepen gebruik je server news.tweak.nl zonder gebruikersnaam of wachtwoord. De enige voorwaarde is dat je verbonden bent met je thuisnetwerk."

Dacht al dat het aan mijn VPN provider lag.
Betekend dit nu ook dat je open en bloot voor de hele wereld te kijk staat bij het gebruik van usenet?
Het betekend dat je tweaknews moet vertrouwen. Maar dat moest je ook als je met een username+wachtwoord (via vpn) bij ze inlogt. De data zelf kun je SSL encrypted oversturen, dus buiten tweaknews om kan niemand zien wat je download.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekkereten4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:41
Zijn er mensen geintresseerd in een stappenplan voor het instellen van een Draytek 2133Fvac op het tweak netwerk?
Alles is werkend (internet/tv/telefonie) behalve begin gemist op de Sparq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lekkereten4 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:20:
Zijn er mensen geintresseerd in een stappenplan voor het instellen van een Draytek 2133Fvac op het tweak netwerk?
Alles is werkend (internet/tv/telefonie) behalve begin gemist op de Sparq.
Wijkt deze veel af van deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkereten4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:41
In de basis niet, alleen nieuwere firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:50

Hier ook Almere Buiten, Bloemenbuurt, en al jarenlang een vrij tevreden gebruiker van Tweak. Begonnen bij TweakDSL, en daarna over naar Tweak glas. TV via Tweak is wel een tijd lang een probleemkindje geweest, maar Canal Digital via Tweak werkt de laatste tijd best aardig. Wat internet betreft heb ik vrijwel nooit problemen. Gigabit up en down aansluiting en dat haalt over het algemeen wel redelijk de beloofde snelheid. Ik download ook af en toe vanaf tweaknews en dat gaat ook meestal wel goed. Hangt er natuurlijk van af wat het is, en hoe lang het er al op staat. >:)

• Passiew
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:06
Zins enkele weken hebben we hier glasvezel ( Arnhem ), als ik een postcode check doe op mijn postcode is het resultaat ook "Gefeliciteerd! Glasvezel is op dit adres beschikbaar" als ik dan door klik naar pakket samen stellen komen er heel andere keuzes & snelheden en prijzen dan de pakket op de site.

Er zijn 3 keuzes alle 3 zijn met 100Mbit ?! Internet & Bellen,Alles-in-1,Basis HD & Alles-in-1 Entertainment HD.

Goedkoopste abonnement, 100Mbit a €47,- per maand.

Heeft iemand deze verschillen ook opgemerkt ?

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
Passiew schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:48:
Zins enkele weken hebben we hier glasvezel ( Arnhem ), als ik een postcode check doe op mijn postcode is het resultaat ook "Gefeliciteerd! Glasvezel is op dit adres beschikbaar" als ik dan door klik naar pakket samen stellen komen er heel andere keuzes & snelheden en prijzen dan de pakket op de site.

Er zijn 3 keuzes alle 3 zijn met 100Mbit ?! Internet & Bellen,Alles-in-1,Basis HD & Alles-in-1 Entertainment HD.

Goedkoopste abonnement, 100Mbit a €47,- per maand.

Heeft iemand deze verschillen ook opgemerkt ?
Dat komt omdat ze dan via KPN WBA leveren en niet via hun eigen netwerk.
Gigabit wordt hier geleverd

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 26-09-2019 08:37 ]

• Drogt12
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-01-2021
Weet iemand hoe ik kan inloggen in news.tweak.nl
Ik probeer op allerlij manieren,komt iedere keer op een nieuwsgroep uit waar je voor moet betalen.
Terwijl via tweak bij de abonnement inzit.

Verwijderd

@Drogt12
Server URL : 217.19.16.197, User & Wachtword leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
O ja, en enkel vanuit je eigen netwerk. Geen VPN, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGOoSTaD
  • Laatst online: 27-08 14:23
Terwijl ik lekker van mijn vakantie aan het genieten ben heb ik het moment maar eens aangegrepen om de edgerouter X te intalleren. Op aanraden van een vriend aageschaft met een unifi apc lite ter vervanging van mijn overleden 5ghz ap.

Bij hem had hij het zo aan de praat, maar hij heeft alleen internet en geen iptv en daar lopen we helemaal vast. Ik moet helaas toegeven dat mijn kennis hier gewoon tekort schiet, zeker qua het configureren van de edgerouter. Ik snap wel wat ik moet instellen, maar ik weet niet waar.

Is er iemand met een werkende configuratie voor Tweak met de edgerouter X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheGOoSTaD schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:03:
Terwijl ik lekker van mijn vakantie aan het genieten ben heb ik het moment maar eens aangegrepen om de edgerouter X te intalleren. Op aanraden van een vriend aageschaft met een unifi apc lite ter vervanging van mijn overleden 5ghz ap.

Bij hem had hij het zo aan de praat, maar hij heeft alleen internet en geen iptv en daar lopen we helemaal vast. Ik moet helaas toegeven dat mijn kennis hier gewoon tekort schiet, zeker qua het configureren van de edgerouter. Ik snap wel wat ik moet instellen, maar ik weet niet waar.

Tip: mtenberg in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Zelf nog wel naar eigen smaak inrichten

[ Voor 72% gewijzigd door RobbyTown op 29-09-2019 15:13 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +5 Henk 'm!
kwam een foto van 2003 tegen
zo slecht hebben wij het eigenijk niet he

super downloadsnelheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:05:

[Afbeelding: super downloadsnelheid]
Verschrikkelijk verwend zijn we zelfs... ik begin al te zuchten als steam weer eens met 20MB/s traag aan het downloaden is :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:31

Dit soort type routers zijn niet bedoeld voor de gewone consument. Je haalt je echt veel ellende op de hals als je hier niet in thuis bent.

Gebruik de Wizard WAN+2LAN2 en activeer VLAN met het juiste portnummer (4 uit mijn hoofd): klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:16

Kijk hier eens, is wel vooral Unifi, maar onder de kap is het redelijk het zelfde:

[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGOoSTaD
  • Laatst online: 27-08 14:23
BerndGaykema schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
Dit soort type routers zijn niet bedoeld voor de gewone consument. Je haalt je echt veel ellende op de hals als je hier niet in thuis bent.

Gebruik de Wizard WAN+2LAN2 en activeer VLAN met het juiste portnummer (4 uit mijn hoofd): klaar.
Bedankt voor de tip, ga ik proberen. Het is inderdaad complexer dan verwacht, maar goed alles is te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:57
Mr-D. schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:05:

[Afbeelding: super downloadsnelheid]
Ik zat toen ook vanaf het eerste uur op de kabel in Leeuwarden. Die jaren veel ellende gehad met de verbinding, enige voordeel was dat je geen telefoontikken meer had.

rond 2003 was / werd het flink stabieler met eurodocsis.

Ik weet nog wel dat ik toen dacht, damn ik download gewoon sneller dan single speed cd-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol
Ik had 2 jaar gratis digitale tv in het test stadium damn zo slecht was die Sparql dan niet
MaxHardcore schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Ik zat toen ook vanaf het eerste uur op de kabel in Leeuwarden. Die jaren veel ellende gehad met de verbinding, enige voordeel was dat je geen telefoontikken meer had.

rond 2003 was / werd het flink stabieler met eurodocsis.

Ik weet nog wel dat ik toen dacht, damn ik download gewoon sneller dan single speed cd-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
firmeware update fritzbox 5490 downloads: AVM Fritz!Box 5490 151.07.12

hier de volledige lijst http://ftp.avm.de/fritzbo...ther/fritz.os/info_en.txt

deze update is ook al beschikbaar voor de glasvezel modems van tweak
(volgens mij heeft tweak ook geen invloed op de uitgave gaat rechtstreeks van uit avm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hjvg schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:38:
firmeware update fritzbox 5490 downloads: AVM Fritz!Box 5490 151.07.12

hier de volledige lijst http://ftp.avm.de/fritzbo...ther/fritz.os/info_en.txt

deze update is ook al beschikbaar voor de glasvezel modems van tweak
(volgens mij heeft tweak ook geen invloed op de uitgave gaat rechtstreeks van uit avm)
Is de 5490 standaard bij tweak tegenwoordig ?
Ik heb me aangemeld, maar verwacht pas rond jan/feb aangesloten te zijn ( als de lokale bevolking meewerkt )
E-Fiber is met de eerste marketingronde bezig momenteel, hoop echt dat het 'door' gaat
( kan niet wachten op de hogere upload )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
FreshMaker schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

Is de 5490 standaard bij tweak tegenwoordig ?
Ik heb me aangemeld, maar verwacht pas rond jan/feb aangesloten te zijn ( als de lokale bevolking meewerkt )
E-Fiber is met de eerste marketingronde bezig momenteel, hoop echt dat het 'door' gaat
( kan niet wachten op de hogere upload )
yup dat is standaard modem inderdaad.

ik trouwens denk dat je er nog minimaal een half/jaar bij moet rekenen voor het werkend is.

lig een beetje aan hoe ze bij jullie project opstarten en hoe groot het is maar hier zat tussen de eerst en de laatste aansluiting als ze klaar zijn denk ik 3 jaar (ze zijn hier in afrondde fase maar iedereen is zeker nog niet aangesloten dus denk dat het 3 jaar gaat worden dat is over ongeveer 2,5 maand). en dan praat ik echt over de aanlag fase ging nog een jaar vooraf aan intentie verklaring enzo

[ Voor 5% gewijzigd door hjvg op 05-10-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

Iemand enig idee, probeer een 5490 te updaten alleen krijg ik steeds dezelfde error;

The FRITZ!OS of your FRITZ!Box 5490 was not updated.
An error occurred during the update. Reason for error: Update file does not match device [2,0]
Your FRITZ!Box is still using FRITZ!OS version 07.01.

Zowel auto update als manual geeft deze error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb hem zonder problemen kunnen updaten van 7.01 naar 7.12.
Wel hem zelf de file op laten halen, geen eigen download.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:00
Hier precies hetzelfde probleem als Convoy. Heb het ook geprobeerd middels een recovery (via de .exe die ook op de FTP staat), maar ook dan lukt het niet. Weet de precieze error niet meer uit mijn hoofd, maar het proces wordt beëindigd wanneer de 5490 is gevonden (na stroom er op te hebben gezet). Gewone upgrade (zowel auto als handmatig) geeft bij mij aan dat de firmware image geen valid firmware bevat voor mijn device. Komt neer op dit: https://en.avm.de/service...electing-a-FRITZ-OS-file/

Heb de 5490 afgelopen april ontvangen. Misschien dat Tweak sindsdien een provider-specific router gebruikt (kan het me niet voorstellen; de doos zit er gewoon uit)? Kan in ieder geval geen gebruik maken van de standaard firmware image op de AVM FTP.

Zal maandag eens contact opnemen met AVM om te kijken of zij wellicht meer weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akiranon
Al geprobeerd (zowel Other, DE als de recovery exe). Ik krijg deze melding: https://imgur.com/a/ITQdzXh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

Akiranon schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:52:
Al geprobeerd (zowel Other, DE als de recovery exe). Ik krijg deze melding: https://imgur.com/a/ITQdzXh
iedentiek probleem, met geen mogelijkheid te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
raar ik zelf heb hem gewoon geupgrade door in te loggen op het modem naar systeem > update daar na find new fritz!os en daarna op updaten. vanaf 7.01 naar 7.12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Bij mij ging het ook gewoon goed vanuit de gui.
@Akiranon en @Convoy . Hebben jullie al eens een factory reset geprobeerd en daarna de update? Vroeger hielp dat wel eens bij issues. Zelf heb ik de recovery rond alleen gebruikt bij omzetten van een Fritzbox van Duits naar international en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:43
Hier in Deventer doen de TV streams het momenteel niet op de Animo. Hebben meer mensen hier last van?

Edit: Never mind, even de FritzBox en m’n switches resetten deed wonderen.

Edit2: nouja, wonderen... ik heb beeld maar de periodieke audio hickups zijn ontzettend irritant. Ik hoop dat Tweak en Canal Digitaal gauw eens serieus werk gaan maken van de TV kwaliteit want dit trek ik niet veel langer.

[ Voor 66% gewijzigd door lexuzu op 06-10-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jij nog meer op die switches zitten??
https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/
uiterlix schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:15:
Hier in Deventer doen de TV streams het momenteel niet op de Animo. Hebben meer mensen hier last van?

Edit2: nouja, wonderen... ik heb beeld maar de periodieke audio hickups zijn ontzettend irritant. Ik hoop dat Tweak en Canal Digitaal gauw eens serieus werk gaan maken van de TV kwaliteit want dit trek ik niet veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

* zwaai zwaai *

Zojuist besloten om over te stappen van Tele2 100/100 Alles in 1 (52,50 p/m) naar Tweak 1gb/1gb Alles in 1 (57,95) per maand. Ben in de begintijd Tweak klant geweest (toen je nog kon kiezen tussen Blauw en Groen ofzo) en nooit problemen gehad. Hopelijk gaat m'n FTTH migratie goed, daar zie ik het meeste tegenop.

4 november in de middag komt de monteur langs. We zullen zien :D

[edit]

Is de nieuwsserver van Tweak nog wat of niet? Ik zit nu bij TweakNews en dat bevalt prima, maar ik heb geen idee of die 2 nog samen werken :$ is toch weer 27,95 die ik per kwartaal kan besparen 8)

[ Voor 29% gewijzigd door WoBBeL op 07-10-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:15

Heidistein

Blah

Nou, meisjes en jongens. De afdeling so close but no sigar. De netwerkbeheerder snapt het niet meer.

Ik heb IPTV werkend, op begin gemist na. S306 error. Het ligt vast aan mij, want ik zie mijn log volbrullen met deze reject:
Oct 7 17:24:56 MikroTik reject input input: in:vlan4 - IPTV out:(unknown 0), src-mac 02:03:3b:04:90:94, proto UDP, 185.24.175.210:10000->10.10.32.9:3160, prio 4->0, len 792
Op een mikrotik ccr1036-8g-2s+, want, omdat het kan.
De relevante configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
/interface bridge
add admin-mac=D4:CA:6D:0D:83:8E auto-mac=no fast-forward=no igmp-snooping=yes name=bridgeLAN

/interface vlan
add interface=ether1 name="vlan4 - IPTV" vlan-id=4
add interface=ether1 name="vlan34 - Internet" vlan-id=34

/ip dhcp-server
add address-pool=dhcp_pool2 disabled=no interface=ether7 name=IPTV

/ip address
add address=192.168.24.3/24 interface=bridgeLAN network=192.168.24.0
add address=192.168.248.1/24 comment=IPTV interface=ether7 network=192.168.248.0

/ip dhcp-client
add dhcp-options=hostname,clientid interface=ether1
add add-default-route=no dhcp-options=hostname,clientid disabled=no interface="vlan4 - IPTV"
add dhcp-options=hostname,clientid disabled=no interface="vlan34 - Internet"
add dhcp-options=hostname,clientid disabled=no interface=ether8

/ip firewall filter
add action=drop chain=input comment="Ga iemand anders hiermee vermoeien" dst-port=37 protocol=udp
add action=fasttrack-connection chain=forward comment=FastTrack connection-state=established,related
add action=accept chain=forward disabled=yes log=yes log-prefix=FWD_ALLES
add action=accept chain=input disabled=yes
add action=accept chain=input comment="IPTV multicast" dst-address=224.0.0.0/8 in-interface="vlan4 - IPTV"
add action=accept chain=forward comment="IPTV multicast" dst-address=224.0.0.0/8 in-interface="vlan4 - IPTV"
add action=accept chain=forward in-interface=ether7 out-interface="vlan4 - IPTV"
add action=accept chain=forward connection-state=new out-interface="vlan34 - Internet"
add action=accept chain=forward connection-state=new out-interface="vlan4 - IPTV"
add action=accept chain=forward connection-nat-state=dstnat in-interface="vlan34 - Internet"
add action=accept chain=forward comment="Forward LAN-LAN" in-interface=bridgeLAN out-interface=bridgeLAN
add action=accept chain=forward comment="Established, Related" connection-state=established,related
add action=accept chain=input comment="Sta alles vanaf ether8 toe" in-interface=ether8
add action=accept chain=input in-interface=ether7
add action=accept chain=input comment="Sta alles toe van bridgeLAN" in-interface=bridgeLAN
add action=accept chain=input comment="default configuration" connection-state=established,related
add action=accept chain=input protocol=icmp
add action=reject chain=input comment="Flikker alles weg" log=yes log-prefix="reject input" reject-with=icmp-admin-prohibited
add action=reject chain=forward comment="reject forward" log=yes log-prefix="reject forward" reject-with=icmp-admin-prohibited

/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat out-interface="vlan34 - Internet" src-address-list=LAN_RANGES
add action=masquerade chain=srcnat out-interface="vlan4 - IPTV" src-address-list=LAN_RANGES

/ip route
add comment="IPTV Route" distance=1 dst-address=185.6.48.0/26 gateway=10.10.32.1
add distance=1 dst-address=185.24.175.0/24 gateway=10.10.32.1
add distance=1 dst-address=185.24.175.0/24 gateway=10.10.32.1
add distance=1 dst-address=185.41.48.0/24 gateway=10.10.32.1

/routing igmp-proxy
set quick-leave=yes
/routing igmp-proxy interface
add alternative-subnets=0.0.0.0/0 interface="vlan4 - IPTV" upstream=yes
add alternative-subnets=0.0.0.0/0 interface=ether7

Als je alle rules wilt, dat mag ook. Ik heb het willen inkorten omdat dit al een lijst is.

De obvious gedachte om ondatstaande toe doen, faalt zoals gedacht :)
add action=accept chain=input in-interface="vlan4 - IPTV" protocol=udp

Moet ik dat door natten? Alsof de igmp proxy niet goed aanmeld ofzo....

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
@Heidistein Zet het anders even in de code tag, dat maakt het net wat leesbaarder ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 07-10-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
uiterlix schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:15:

Zondag deed bij mij 'Begin Gemist' het niet meer. Dat heb ik opgelost door een DHCP release en renew te doen op alleen de IPTV Vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein

Heidistein

Blah

Perkouw schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:45:
@Heidistein Zet het anders even in de code tag, dat maakt het net wat leesbaarder ;)
scsi me! done!
BitAndre schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:09:
[...]

Zondag deed bij mij 'Begin Gemist' het niet meer. Dat heb ik opgelost door een DHCP release en renew te doen op alleen de IPTV Vlan.
Ik zal straks nog een keer het apparaat uit- en aanzetten. Ik vrees dat het niet de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:30
Heidistein schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:48:
Nou, meisjes en jongens. De afdeling so close but no sigar. De netwerkbeheerder snapt het niet meer.

Ik heb IPTV werkend, op begin gemist na. S306 error. Het ligt vast aan mij, want ik zie mijn log volbrullen met deze reject:
Oct 7 17:24:56 MikroTik reject input input: in:vlan4 - IPTV out:(unknown 0), src-mac 02:03:3b:04:90:94, proto UDP, 185.24.175.210:10000->10.10.32.9:3160, prio 4->0, len 792
Op een mikrotik ccr1036-8g-2s+, want, omdat het kan.
De relevante configuratie:
Probleem waar je mee te maken heeft is dat Canal Digitaal gebruikt maakt van RTSP voor begin gemist en pauze TV, Mikrotik ondersteunt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein

Heidistein

Blah

aartvg schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:06:
[...]

Probleem waar je mee te maken heeft is dat Canal Digitaal gebruikt maakt van RTSP voor begin gemist en pauze TV, Mikrotik ondersteunt dit niet.
Ongelofelijk. Helpt het om alle poorten dan maar blut door te mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:30
Heidistein schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:38:
[...]

Ongelofelijk. Helpt het om alle poorten dan maar blut door te mappen?
Nee heb hier nog geen oplossing voor gevonden. Wat je zou kunnen doen is de mediabox direct in het vlan van Tweak hangen doodmiddel van een bridge (IPTV vlan naar port waar mediabox op aangesloten is). Je hoeft dan ook geen IGMP proxy te draaien alleen IGMP snooping als je meer mediaboxen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein

Heidistein

Blah

Heleash werkt het dus niet om de ontvanger en vlan4 in een bridgte te zetten. Ik vond het best wel elegant.

Wat wel werkt, en ik ben er expliciet *niet* trots op, is dit (ongerelateerde kak er uit gehaalt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
/ip firewall filter
add action=accept chain=input comment="IPTV multicast" dst-address=224.0.0.0/8 in-interface="vlan4 - IPTV"
add action=accept chain=forward in-interface="vlan4 - IPTV" protocol=udp
add action=accept chain=forward comment="IPTV multicast" dst-address=224.0.0.0/8 in-interface="vlan4 - IPTV"
add action=accept chain=forward in-interface=ether7 out-interface="vlan4 - IPTV"
add action=accept chain=forward connection-state=new out-interface="vlan4 - IPTV"
add action=accept chain=forward connection-nat-state=dstnat in-interface="vlan34 - Internet"
add action=accept chain=input in-interface=ether7
add action=accept chain=input comment="default configuration" connection-state=established,related
add action=accept chain=input protocol=icmp
add action=reject chain=input comment="Flikker alles weg" log=yes log-prefix="reject input" reject-with=icmp-admin-prohibited
add action=reject chain=forward comment="reject forward" log=yes log-prefix="reject forward" reject-with=icmp-admin-prohibited

/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat dst-address=192.168.248.0/24 src-address=192.168.248.0/24
add action=masquerade chain=srcnat out-interface="vlan4 - IPTV" src-address-list=192.168.248.0/24
add action=dst-nat chain=dstnat comment="DNAT alle iptv poorten naar de ellendige mediabox" dst-address=!224.0.0.0/8 in-interface="vlan4 - IPTV" to-addresses=192.168.248.254

Grappig detail, ik zei trots tegen de vrouw: Eindelijk heb ik begin gemist gefikst! Ze kwam er snel achter dat gewoon TV stuk was. Ik had de functionaliteit omgedraait. We konden er hartelijk om lachen. (De clue was 'dst-address=!224.0.0.0/8' in de laatste dst-nat).

Zijn er trukendozen die wel RSTP conntrack kunnen? Het is al lang uit linux gesloopt. een bsd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Heidistein schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 00:03:
....

Zijn er trukendozen die wel RSTP conntrack kunnen? Het is al lang uit linux gesloopt. een bsd misschien?
Fritz-os is op Linux gebaseerd, kan me niet voorstellen dat dergelijke stukken eigen ontwikkeling van AVM is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

lekkereten4 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:46:
In de basis niet, alleen nieuwere firmware.
SCreenshots zijn bijna niet te lezen. Heb je paar screenshotjes toevallig :+ ga m'n 2925 per 4 november met Tweak gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat eind 2018 met hetzelfde probleem toen ik nog (of weer) IPTV afnam bij Tweak en OPNSense wilde gebruiken als routed IPTV gateway.

Ook ik liep uiteindelijk stuk op de begin gemist RTSP streams, met name omdat FreeBSD/HardenedBSD (of in ieder geval de versie onder OPNSense) geen enkele manier had om RTSP te tracken en de juiste poorten te DNAT'en. Uiteindelijk ook maar een hele range aan poortnummers 'hard' naar het IP van de STB ge-DNAT (ook in de wetenschap dat ik toch maar 1 box had).

Uiteindelijk ben ik nu eigenlijk toch wel blij dat ik later IPTV via CD/Tweak de deur uit heb gedaan (ook omdat ik me uberhaupt rot ergerde aan de user experience van de box) en dat ik nu gewoon TV kijk via NLZiet op m'n NVidia Shield. Helemaal nu de kwaliteit van Live TV en begin gemist flink is verbeterd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Vandaag besloten om na een jaar toch afscheid te nemen van Tweak en terug te gaan naar KPN. De dealbreaker zit hem toch in de ondermaatse televisiedienst. Erg jammer want het internet is echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58
Vertel eens @uiterlix wil je mij eens behoeden voor een overstap van Ziggo af? De iPad app van Ziggo is voor mij heel waardevol heeft Tweak zoiets? En waarom is TV slecht bij Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:15:
Vertel eens @uiterlix wil je mij eens behoeden voor een overstap van Ziggo af? De iPad app van Ziggo is voor mij heel waardevol heeft Tweak zoiets? En waarom is TV slecht bij Tweak?
Ik zeg lees topic eens door maar internet is top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Je kan ook ziggo behouden voor tv, de rest stap je over naar tweak. Hier in de regio hebben we nu een inschrijving voor glasvezel, ik stap voorlopig alleen over met internet, voorlopig blijf ik voor tv bij ziggo, ivm de tv's en de CI kaarten die wij in huis hebben. Ik heb weinig zin om overal media boxen te gaan installeren. Al zou streaming ook mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
Ik heb destijds een abbo op de app van Canal digitaal genomen om een beeld te krijgen hoe het werkt. Na 1,5 maand opgezegd, ik geloof dat dat een tientje heeft gekost. Op basis daarvan durfde ik het aan, net als bij Ziggo zijn de echte streams op de set-top box beter.
De ervaringen met Tweak TV lijken wisselend te zijn op dit forum, bij ons kijken we veel live tv en eigen opnames, eigenlijk gaat dat prima maar ik weet dat het beter kan. Heel af en toe hebben we blokjes maar dat lijkt steeds minder en is alleen met opnames of replay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
ardvark99 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Je kan ook ziggo behouden voor tv, de rest stap je over naar tweak. Hier in de regio hebben we nu een inschrijving voor glasvezel, ik stap voorlopig alleen over met internet, voorlopig blijf ik voor tv bij ziggo, ivm de tv's en de CI kaarten die wij in huis hebben. Ik heb weinig zin om overal media boxen te gaan installeren. Al zou streaming ook mogelijk zijn.
Ook ik heb tv van Ziggo (een alles-in-1 pakket), lekker gelaten zoals het was en is, geen probleem met partner .... :*)
Internet Only van Tweak: super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
BerndGaykema schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:47:
[...]
Ook ik heb tv van Ziggo (een alles-in-1 pakket), lekker gelaten zoals het was en is, geen probleem met partner .... :*)
Internet Only van Tweak: super!!
Dus als ik het goed begrijp heb je en internet van ziggo, en internet van Tweak? Ziggo als backup neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
Inderdaad. De router die ik heb laat 2x WAN toe. Als ik de glasvezel eruit haal dan schakelt die automatisch over naar Ziggo. Maar Tweak heeft een uptime van 100%, tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:44
dat is ook zonde van het geld :-) maar TV only is ook niets bij Ziggo.
kinderen kijken CD, maar meestal is toch pay TV (prime/netflix) meest gekeken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stormfly
ardvark99 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Wij hebben maar 1 TV, als mijn kinderen over een paar jaar zelfstandig TV kijken zal dat niet via een TV zijn schat ik in. Hooguit streaming naar een TV, ivm behoud van ogen tov iPad staren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/732bUZ2.png

Waarom Ziggo behouden, NLZIET (plus apple TV) is een stuk voordeliger? Kunnen jullie hier eens op schieten wat ik mis? (edit 1 foutje TV standaard is 18,70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt volgens mij verder weinig op te schieten. Helder overzicht. :)

Wij hebben dus de optie "Tweak Internet + NLZiet".

Zeker nu NLZiet voor live + begin gemist op de belangrijkste zenders 1080p50p doet met 7,5 Mbit/s streams en de meeste terugkijkstreams van de NPO en RTL ook op behoorlijk niveau zijn, vinden we dit een prima oplossing! En gewoon een ietwat archaische maar wel goed werkende AndroidTV app, die ook goed integreert met de web versie (verder kijken en zo).

Had ik in fZiggo gebied gewoond en nog met irdeto smartcards, dan was Ziggo evt nog wel een optie geweest.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
stormfly schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Wij hebben maar 1 TV, als mijn kinderen over een paar jaar zelfstandig TV kijken zal dat niet via een TV zijn schat ik in. Hooguit streaming naar een TV, ivm behoud van ogen tov iPad staren.

[Afbeelding]

Waarom Ziggo behouden, NLZIET (plus apple TV) is een stuk voordeliger? Kunnen jullie hier eens op schieten wat ik mis? (edit 1 foutje TV standaard is 18,70)
NLZiet is idd een prima keuze, maar wij missen dan een aantal zenders, zoals Ziggo Sport, Discovery, National Geographic en Comedy Central. Ik denk persoonlijk dat wanneer wij gebruik kunnen gaan maken van glasvezel van Tweak, dat tegen die tijd misschien TV via Tweak wel interessant is, in die zin dat de kwaliteit en service (apparaten) verbeterd zijn. Of idd alleen Nlziet tegen die tijd voldoende is. Voor nu is de keuze bij ons internet via Tweak, TV (HD) via Ziggo.Scheelt iig al iets. En daar gaat het om, keuzes kunnen maken, en als het kan goedkoper. Nu hebben we bij ons geen keuze, of Ziggo of via (V)DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Settopboxen zijn traag. Begin gemist werkt vaker niet dan wel, als in het begint wel maar het eind van het programma haal je bijna nooit omdat de stream al eerder vastloopt. Op 'drukke' TV avonden regelmatig blokkerig beeld en storende micropauzes in de audio. Support is slecht, CanalDigitaal verwijst naar Tweak en Tweak, tja, ik weet niet of je wel eens geprobeerd hebt de helpdesk te bereiken... Gelukkig is het internet zo goed dat je ze nauwelijks nodig hebt laat ik maar zeggen.

Laat ik duidelijk zijn, het is niet dat de TV dienst helemaal niet bruikbaar is, ik denk dat ik iets kritischer ben op het beeld dan de gemiddelde kijker (mijn vrouw stoort zich daar namelijk helemaal niet aan, maar wel aan de gebrekkige begin gemist). Dus voor veel mensen zal de TV dienst van CD wel voldoen.

Uiteindelijk neem ik afscheid met mijn in mijn hart want het gigabit internet dat Tweak levert is geweldig en super betrouwbaar. Echter, de financiële optelsom maakt dat volledig overstappen dan aantrekkelijker is dan er bijvoorbeeld Ziggo bij nemen enkel voor de TV, want als je dan een fatsoenlijk TV pakket wilt met opnemen e.d. betaal je de hoofdprijs.

Dus ik ga over naar KPN met een 500/500 abonnement en 4K TV kastjes. Dat kost me voor een jaar gemiddeld 67 euro per maand, dat is nog alleszins acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41
Meld mij ook hier in dit topic, na veel gelezen te hebben (ook de negatieve reviews) toch gekozen om over te stappen naar Tweak voor de 1000/1000 verbinding voor 390 per jaar i.p.v. 552 voor KPN 100/100. KPN deed nog wel een mooi tegenaanbod met 500/500 maar nog steeds veel duurder dan Tweak.

Note:
Wij namen alleen internet af @ KPN omdat toen wij nog het 4K abo van KPN hadden eigenlijk nooit tv keken maar altijd via online diensten kijken. Er is maar een programma wat ik live wil volgen op de tv en dat is "wie is de mol" maar dat kan ook prima via de app op de shield :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik ben al vanaf het begin klant bij Tweak (Leeuwarden) en eigenlijk nooit problemen gehad met internet of tv.

Ik heb nu besloten om van mijn alles-in-1 pakket af te stappen en internet-only te nemen gezien ik echt al een jaar niet meer 'gewoon' tv heb gekeken.

Mijn volgende vraag dus: Welke router kunnen jullie mij aanbevelen om aan te schaffen?

Ik zat zelf te denken aan de TP-Link Archer C2300, deze lijkt wel aardig goede reviews te hebben.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Mijn excuus als dit niet de juiste topic is, maar gezien ik een 1000mbit glasvezel lijn heb en klant ben bij Tweak leek dit wel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hebben jullie echt een eigen publiek IP op het eigen modem, of zitten Tweak klanten gedeeld achter een carrier grade NAT oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

stormfly schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:06:
Hebben jullie echt een eigen publiek IP op het eigen modem, of zitten Tweak klanten gedeeld achter een carrier grade NAT oplossing?
Iedereen een eigen publiek IP voor zover ik weet. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

servies

Veni Vidi Servici

stormfly schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:06:
Bij Tweak krijg je een eigen IP adres. Daarnaast kun je het IP adres ook nog eens vast laten zetten wanneer je zelf servers draait. Dit om te voorkomen dat je bijvoorbeeld met je mailservers op een DNSBL komt te staan omdat je een zogenaamd dynamisch IP adres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
net mail van tweak:

Nieuw Tweak Forum en 10 Gigabit pilot

Beste ,

Vandaag openen wij ons nieuwe forum voor Gigabit-gebruikers. Een plek om elkaar te treffen, vragen te kunnen stellen en in gesprek te gaan met elkaar en het personeel van Tweak. De ideale online omgeving voor hulp, discussie en feedback op onze dienstverlening en producten.

Als je vragen of opmerkingen hebt over Gigabit glasvezel, dan zouden wij het leuk vinden je eens te treffen op het forum https://forum.tweak.nl/. Heb je andere vragen naar aanleiding van deze mail? Ook die zijn van harte welkom op het forum!

10 Gigabit pilot

Om het forum gelijk nuttig te openen, starten wij daar onze zoektocht naar Gigabit-pioniers die ons willen helpen 10 Gigabit-abonnementen breder te testen. Later dit jaar willen wij deze snelheid aanbieden overal waar Gigabit mogelijk is en daar komt natuurlijk wat technische uitdaging bij kijken.

Om zeker te weten dat 10 Gigabit soepel werkt zoeken wij een handvol klanten die ons willen helpen 10 Gigabit in de praktijk te testen. Lijkt het jou leuk om het snélste internet van Nederland te testen? Geef je dan op via ons forum, en vertel ons waarom wij juist jóu moeten kiezen om deel te nemen aan deze test 🙏.
Ik help 10 Gigabit testen https://forum.tweak.nl/t/...s-10-gigabit-te-testen/45
Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).

Met vriendelijke groet,

Randal Peelen
Commercieel Directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Leuke stunt! Helaas thuis alleen maar gigabit bekabeling en ik denk dat de router dit ook niet trekt dus ik sla over.

Hopelijk blijven de medewerkers actief op hun forum en gaan ze ook aan de slag met feedback. @Randal Peelen heeft hier een paar keer gereageerd maar toen bleef het ook weer stil. :P

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
Laat me raden: foutloze TV, meer gigabit en IPv6?

Waar denk je dat ik die meer dan 40 uur per week mee bezig ben? ;)

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 13:50
Leuk voor de grootverbruikers, maar ik val niet in die doelgroep. Voor mij is 1 Gb/s up & down goed genoeg. Sowieso heb ik in huis alleen gigabit-switches en nog grotendeels Cat-5e kabels aangevuld me wat Cat-6. Dus 10 Gigabit aansluiting zou ik niet eens kunnen verwerken. :P

Wel stoer van Tweak dat ze dit gewoon doen en op termijn gebruikers die daar behoefte aan hebben wel die mogelijkheid gaan bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ik lees het net nog een keer door en als ik het nu goed begrijp is de test ook tot eind dit jaar dus zal effectief maar ongeveer 2 maand gaan zijn meer zal het vast niet worden eerder minder als ze op 31-12-2019 stoppen
Wij zoeken een aantal bestaande klanten die hun Gigabit verbinding de rest van het jaar gratis willen upgraden naar 10 Gigabit. Hierna heb je de optie de verbinding te blijven gebruiken, of terug te keren naar je ‘gewone’ Gigabit verbinding. Je betaalt gedurende de test hetzelfde tarief als nu.
dit lees ik goed toch @Randal Peelen

denk dat als mensen door krijgen dat het voor 2 maanden of minder is er veel afhaken aangezien als je investeringen moet doen/wilt doen om goed te testen het wel voor hele korte duur is

[ Voor 66% gewijzigd door hjvg op 10-10-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daar ben ik idd ook wel benieuwd naar ja .
hjvg schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:52:
ik lees het net nog een keer door en als ik het nu goed begrijp is de test ook tot eind dit jaar dus zal effectief maar ongeveer 2 maand gaan zijn meer zal het vast niet worden eerder minder als ze op 31-12-2019 stoppen

[...]

dit lees ik goed toch @Randal Peelen

denk dat als mensen door krijgen dat het voor 2 maanden of minder is er veel afhaken aangezien als je investeringen moet doen/wilt doen om goed te testen het wel voor hele korte duur is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vandaag overgestapt van PFsense router naar een ubiquiti edgerouter x ( Offloading uit natuurlijk, heb toch niks aan QoS, netflow, bonding) Kon er een kopen voor 40,- nieuw dus why not.

En zal stuk minder stroom gebruiken dan mijn PFsense bouwwerk. En stuk minder ruimte in beslag *O*

Qua snelheid niks echt minder Down 800+ Up 900+

Qua instellen even gekloot Ip toewijzen en dan configureren firmware update en tadaa up and running met bestaand spul (AP, Switch)

Mooie webportal, ook via SSH te configureren en zelfs CLI op de webportal.

[ Voor 6% gewijzigd door 42dpi op 11-10-2019 03:18 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
42dpi schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 03:10:
Vandaag overgestapt van PFsense router naar een ubiquiti edgerouter x ( Offloading uit natuurlijk, heb toch niks aan QoS, netflow, bonding) Kon er een kopen voor 40,- nieuw dus why not.

En zal stuk minder stroom gebruiken dan mijn PFsense bouwwerk. En stuk minder ruimte in beslag *O*

Qua snelheid niks echt minder Down 800+ Up 900+

Qua instellen even gekloot Ip toewijzen en dan configureren firmware update en tadaa up and running met bestaand spul (AP, Switch)

Mooie webportal, ook via SSH te configureren en zelfs CLI op de webportal.
inclusief iptv met begin gemist??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het idee van de test is om ongeveer dit jaar wel klaar te zijn. Dat komt niet op een week meer of minder, maar dat moet vooral nog blijken uit hoe goed de test verloopt. Als het prudent blijkt om 1 december de poorten te openen en 10 Gigabit definitief te introduceren dan zullen we het niet laten.

Wanneer het 'voor het echt' te koop zal zijn zal dus nog moeten blijken. Ook het tarief voor dit abonnement staat nog niet vast. De intentie is nu €89 per maand, dus dan kom je op €92 voor 'Internet & Bellen' en €107,95 voor 'Alles-in-1'. Maar dat staat nog lang niet vast :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik ga denk ik voor die er-poe5.
Met een tweede AC-Lite voor de zolder kan ik nu Ziggo nog laten binnenkomen, en na de overstap de Fritz in de doos laten 😀

TV blijft vooralsnog Toch nog via Ziggo CI Lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mr-D. schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:45:
[...]

inclusief iptv met begin gemist??
Ik heb alleen internet only, ik weet wel IPTV kan met Vlan ingesteld worden (correct me if i'm wrong) dit was bij mijn vorige provider KPN toen ik nog IPTV had wel zo.
FreshMaker schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:54:
Ik ga denk ik voor die er-poe5.
Met een tweede AC-Lite voor de zolder kan ik nu Ziggo nog laten binnenkomen, en na de overstap de Fritz in de doos laten 😀

TV blijft vooralsnog Toch nog via Ziggo CI Lopen
ER 5 is wel trager (wel twee keer mee ram) wel weer de normale POe en niet de eigen alleen en wel stuk duurder voor misschien dingen die je niet gaat gebruiken.

Of wss moet er5 ook offloading doen anders haal je de volledige snelheid niet.

Buybay via bol.com komt Ubiquiti spul wel vaak langs omdat heel veel mensen ze terug sturen omdat ze ballen verstand hebben en er gewoon niet uitkomen (komt die van mij ook vandaan) nieuw in doos volledige garantie alles.
https://www.bol.com/nl/w/.../N/7096/?page=2&view=list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Die POE heb ik niet (echt) nodig
Vooralsnog hebben de ac-lite hun eigen adapter, werkt prima.

Ik wil een (vlotte) ER, icm met mijn crs108 mikrotik als switch.
Kwam ook de ER-X met sfp tegen, dan zijn er 5 rj45 en één sfp.

Zou die dan 'beter' zijn, verder dezelfde als de ER-X lijkt mij
* FreshMaker is nog zoekende in deze materie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

FreshMaker schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:12:
Die POE heb ik niet (echt) nodig
Vooralsnog hebben de ac-lite hun eigen adapter, werkt prima.

Ik wil een (vlotte) ER, icm met mijn crs108 mikrotik als switch.
Kwam ook de ER-X met sfp tegen, dan zijn er 5 rj45 en één sfp.

Zou die dan 'beter' zijn, verder dezelfde als de ER-X lijkt mij
* FreshMaker is nog zoekende in deze materie
ER-X verschilt alleen met er een SFP op zit en daarom wat duurder 70.-

Maar als je SFP wil gebruiken ipv de converter die je krijgt moet je of een langere kabel gaan maken (glas) of de router bij je meterkast of waar die uitkomt neerzetten.

Je heb ook weer de Er 10X die kan je weer als switch gebruiken ze hebben allemaal wat en net iets meer even afweging maken https://www.ui.com/edgemax/comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ga het wel eens uittekenen hier.
5 of 5+1 is voldoende, ik heb een Mikrotik maar ook een managed HP met 48+4 switch.
Voornaamste is dat de verbinding optimaal en veilig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Hallo allemaal,

Als ik ssl aanzet bij news.tweak.nl krijg ik de response:

ERRNO SSL UNSUPPORTED PROTOCOL

Ik heb het idee dat dat vroeger wel werkte...

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruik je wel port 563?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsab
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 19:11
Hallo allemaal,

Ik ben al lang tevreden gebruiker van tweak.
Afgelopen week ook tv via tweak aangevraagd.

Alleen nu het moeilijke gedeelte, het werkend krijgen.
Ik heb 3 netwerkkaarten in pfsense
Wan vlan34 internet
Wan vlan4 tv
Lan

Ik heb al van alles geprobeerd met behulp van verschillende bronnen (tweak blog, tweakers zoekfunctie, etc) maar ik kan het niet voor elkaar krijgen. Internet werkt, tv op geen mogelijkheid.

Is er iemand die ook tv en internet van tweak heeft en dit draait op pfsense ?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
mrsab schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:32:
Hallo allemaal,

Ik ben al lang tevreden gebruiker van tweak.
Afgelopen week ook tv via tweak aangevraagd.

Alleen nu het moeilijke gedeelte, het werkend krijgen.
Ik heb 3 netwerkkaarten in pfsense
Wan vlan34 internet
Wan vlan4 tv
Lan

Ik heb al van alles geprobeerd met behulp van verschillende bronnen (tweak blog, tweakers zoekfunctie, etc) maar ik kan het niet voor elkaar krijgen. Internet werkt, tv op geen mogelijkheid.

Is er iemand die ook tv en internet van tweak heeft en dit draait op pfsense ?

Bedankt alvast!
Op je 2e vlan voor tv , gebruik je dan wel een andere mac adres?
Ik geloof dat dit moet. If een 2e nic kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsab
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 19:11
kmichael schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:22:
[...]

Op je 2e vlan voor tv , gebruik je dan wel een andere mac adres?
Ik geloof dat dit moet. If een 2e nic kan ook
Ja vandaar ook een andere nic, zodat ik dat probleem niet heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik moet zeggen, ik ben tevreden tot nu toe :)
Internet Only afgesloten en 2,5 week later was ik aangesloten en het werkte meteen als een trein, komende van Ziggo is het echt wel een verademing.
Paar oude Coax en telefoonkabels eruit gehaald en vervangen door CAT6 om optimaal gebruik te maken van het netwerk.
En ondanks dat we best veel ouderwets tv keken kunnen we prima af met de Canal Digitaal TV-app, het is natuurlijk niet zo snel en de kwaliteit is voor een deel minder dan gewend, maar het voldoet zeker voor ons.
Ook lekker dat je daardoor niks speciaals hoeft in te stellen op je eigen router, gewoon app openen op tv en klaar.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akiranon
joop99 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:23:
Bij mij ging het ook gewoon goed vanuit de gui.
@Akiranon en @Convoy . Hebben jullie al eens een factory reset geprobeerd en daarna de update? Vroeger hielp dat wel eens bij issues. Zelf heb ik de recovery rond alleen gebruikt bij omzetten van een Fritzbox van Duits naar international en vice versa.
Heb de afgelopen dagen heen en weer gemaild met de support van AVM. Het lag in dit geval bij AVM, want ze hebben de firmware geüpdatet. Nieuwe firmware is not niet beschikbaar in de 'Other' map op de AVM FTP server, maar al wel in de 'Deutschland' map. Maakt opzich niet uit, want de firmware van Other en Deutschland was identiek voor de 5490 (identieke checksum).

Fix kan voorlopig hier worden gedownload: http://ftp.avm.de/fritzbo...490/deutschland/fritz.os/

Nieuwe firmware zal waarschijnlijk ook wel binnenkort in de 'Other' directory worden geplaatst. Maar heb mijn 5490 in ieder geval met bovenstaande firmware kunnen updaten naar 7.12 (interface is nog gewoon Engels ;) )

EDIT: Nu ook beschikbaar in de 'Other' map: http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-5490/other/fritz.os/

[ Voor 4% gewijzigd door Akiranon op 15-10-2019 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heidistein

Heidistein

Blah

Update: Het lukt. Hier ook ben ik niet trots op.
Een peperdure mikrotik ccr1036-8g-2s+ staat nu vrolijk pakketjes heen en weer te knipperen. Het ding heeft wat handige bruggetjes naar een poortje, waarachter een RPi hangt. Met OpenWRT. Met RTSP Connection tracking.

Een apparaat van duizend europesch roebel outsmarted door een 35 dollar frutsel (waar ik overigens wel groot fan van ben)...

Ik ben bedroefd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik me wel voorstellen ja..... power to the RPI :') Very sad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lexuzu
En daar ben ik weer terug, als spijtoptant laten we maar zeggen. Heb geprobeerd over te stappen naar KPN. Tip: wegblijven daar. M'n aanmelding is een keer zoekgeraakt. Kom je daar achter moet je opnieuw aanmelden, vervolgens duurt het dik een maand voordat ze een monteur kunnen sturen.
Na die teleurstelling de balans maar eens opgemaakt en bedacht dat ik de mindere TV maar voor lief neem en gewoon bij Tweak blijf, met name vanwege de enorm concurrerende prijs en het geweldige internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Laatst online: 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb nog geen ervaring met Tweak maar hier in Zeist komt E-fiber als voor einde van het jaar 30% een glasvezel abonnement afsluit. Eindelijk,....... dacht ik.

Maar ik ben er eens ingedoken en het irriteert me allemaal mateloos. Wat een prijsafspraken en andere zaken die spelen. Glas is net zo duur als kabel uiteindelijk en soms zelfs iets duurder. Zo gaan ze de oorlog niet winnen.

En die Ziggo/Vodafone spelen het dan wel weer slim met zijn F1 sportkanaal (vind ik belangrijk) en de korting die ik krijg op mijn mobiele abonnement. Heb nu onbeperkt bellen en 6gb voor 15 euro.

Als je dan gaat overstappen moet je dat allemaal meenemen. En dan kijk je eens naar de zenderlijsten van glas aanbieders en dan zit daar BBC en RTL Duitsland niet bij. En diegene die het wel hebben kunnen niet de continuiteit garanderen en hebben dan weer andere zwakheden. Al met al niet makkelijk om de keuze te maken. Ik wil graag glas voor mijn internet maar het beetje TV wat ik kijk -of in ieder geval belangrijk vind- is F1 en BBc soms.

Zit nu te denken om internet via Tweak te nemen en dan basispakket TV van Ziggo. Ben nog aan het kijken of je niet gewoon via internet TV kan kijken, graag wel op HD.

Las trouwens dat als de #brexit doorgaat ook BBC van de kabel verdwijnt.

Keuzes, keuzes, keuzes.
Only schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:49:
Ik moet zeggen, ik ben tevreden tot nu toe :)
Internet Only afgesloten en 2,5 week later was ik aangesloten en het werkte meteen als een trein, komende van Ziggo is het echt wel een verademing.
Paar oude Coax en telefoonkabels eruit gehaald en vervangen door CAT6 om optimaal gebruik te maken van het netwerk.
En ondanks dat we best veel ouderwets tv keken kunnen we prima af met de Canal Digitaal TV-app, het is natuurlijk niet zo snel en de kwaliteit is voor een deel minder dan gewend, maar het voldoet zeker voor ons.
Ook lekker dat je daardoor niks speciaals hoeft in te stellen op je eigen router, gewoon app openen op tv en klaar.
Je moet toch wel een Canal Digitaal abo hebben hiervoor? Hoe zit dat dan met je internet only abo?

[ Voor 24% gewijzigd door MrMarcie op 20-10-2019 12:10 . Reden: quaote ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
MrMarcie schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:08:

[...]

Je moet toch wel een Canal Digitaal abo hebben hiervoor? Hoe zit dat dan met je internet only abo?
Klopt, maar het is gewoon een app abbo van canal digitaal, dus geen los kastje en dus ook niks moeilijk doen met iptv forwarding enz.
Ik heb deze voor tientje per maand, en voor Samsung en LG hebben ze een app.
https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/
Sowieso kan je maandje proberen, voor mij werkt het prima in ieder geval.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Laatst online: 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Only schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Klopt, maar het is gewoon een app abbo van canal digitaal, dus geen los kastje en dus ook niks moeilijk doen met iptv forwarding enz.
Ik heb deze voor tientje per maand, en voor Samsung en LG hebben ze een app.
https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/
Sowieso kan je maandje proberen, voor mij werkt het prima in ieder geval.
Dank je, wist dit niet. Maar blijft lastig want geen Formule 1. Zal ik kijken wat ik ga doen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Krijg ik bij Tweak alles in 1 1GB de Fritz!box 5490 als router?

Heb ik daar zelf de mogelijkheid om aanpassingen te doen in mijn LAN segment? Zit nu bij Tele2 en daar is 192.168.1.0/24 verplicht.
Pagina: 1 ... 43 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.