Even vervolg op mijn verhuizing en de ervaring van Tweak daarbij; de verwerking van de verhuizing duurde enkele werkdagen, vervolgens kon ik een afspraak maken met de monteur voor de oplevering van de verbinding. Dit ging even wat lastig bij de helpdesk. Op 1 juli zou ik over gaan, maar de afspraak kon pas op 3 juli. Na heel wat malen in de wacht gezet te worden, kon het misschien ook op 1 juli, maar dan zou de medewerker de monteur moeten bellen en of ik daar behoefte aan had. Ja natuurlijk en ik werd later die dag teruggebeld dat de afspraak op 1 juli bevestigd is. Nu nog twee weken wachten.
Misschien handig voor nieuwe abonnees? Gisteren is mijn signaal omgezet naar internet only/untagged. Ik heb mijn pricewatch: MikroTik hEX S router factory reset en daarna uitgezet. de SFP module uit de media converter gehaald en in mijn Mikrotik router geplaatst. Via de Mikrotik wizard werkte het daarna binnen 1 minuut.
Ik had helaas ter voorbereiding een sfp module en kabel besteld op fs.com welke nu overbodig blijken te zijn. Maar misschien wordt die wat minder heet ten opzichte van die ik nu heb. We gaan het zien.
edit
Zitten toch wel enkele voordelen aan een op merk geprogrammeerde SFP module van fs.com:
- SFP statistieken zijn nu wel uit te lezen (temperatuur, rx/tx waardes, voltages etc).
- De sys temperatuur is van 55 graden terug gegaan naar 42 graden. Waarschijnlijk wordt deze module een stuk minder heet.
- Overig: Een op maat gemaakt LC kabeltje van 30cm i.p.v. die lange joekel van 1 meter. Iets met een nette meterkast.
Ik had helaas ter voorbereiding een sfp module en kabel besteld op fs.com welke nu overbodig blijken te zijn. Maar misschien wordt die wat minder heet ten opzichte van die ik nu heb. We gaan het zien.
edit
Zitten toch wel enkele voordelen aan een op merk geprogrammeerde SFP module van fs.com:
- SFP statistieken zijn nu wel uit te lezen (temperatuur, rx/tx waardes, voltages etc).
- De sys temperatuur is van 55 graden terug gegaan naar 42 graden. Waarschijnlijk wordt deze module een stuk minder heet.
- Overig: Een op maat gemaakt LC kabeltje van 30cm i.p.v. die lange joekel van 1 meter. Iets met een nette meterkast.

[ Voor 26% gewijzigd door Vaenir op 20-06-2019 09:51 ]
@Vaenir,
Ik heb hetzelfde ervaren. Maar dan met mijn EdgeRouter van Ubiquiti (ER-12).
De Ubiquiti SFP-module UF-SM-1G-S werkt perfect en rapporteert netjes alle parameter en wordt ongeveer 42 graden.
Mijn op maat bestelde patchkabel bij FS houdt inderdaad de meterkast op orde
De SFP-module die bij de mediaconverter geleverd is zit nog in de originele verpakking, net als de mediaconverter zelf.
Ik heb nu één apparaat die glas naar koper brengt, router speelt en een ingebouwde switch heeft. Dacht daarmee slim te zijn, maar het apparaat ER-12 verbruikt wel continue 11 watt aan elektrische energie
De Ubiquiti SFP-module UF-SM-1G-S werkt perfect en rapporteert netjes alle parameter en wordt ongeveer 42 graden.
Mijn op maat bestelde patchkabel bij FS houdt inderdaad de meterkast op orde
De SFP-module die bij de mediaconverter geleverd is zit nog in de originele verpakking, net als de mediaconverter zelf.
Ik heb nu één apparaat die glas naar koper brengt, router speelt en een ingebouwde switch heeft. Dacht daarmee slim te zijn, maar het apparaat ER-12 verbruikt wel continue 11 watt aan elektrische energie
Ik heb ook nooit gesnapt waarom mensen steeds beginnen over het extra stroomverbruik van een losse mediaconverter. Dat omzetten moet toch gebeuren dus de stroom die ervoor nodig is wordt sowieso gebruikt. Of het nou door een losse converter is of de ingebouwde converter in de router.BerndGaykema schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:08:
@Vaenir,
Mijn op maat bestelde patchkabel bij FS houdt inderdaad de meterkast op orde![]()
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Het scheelt gewoon een extra adapter met zijn verliezen met het transformeren
Alleen in theorie krijg je eruit wat je erin stopt
OK totaal is het misschien 3 watt maar als je zo denkt met al je apparatuur (telefoonladers in stopcontact laten zitten tv op standby laten staan enzz) dan loopt het al snel op
En ja sommige zijn daar meer mee bezig dan andere.
Is het niet voor het milieu dan wel voor je portomonee.
Door alle maatregelen die ik in huis nu heb getroffen ben ik nu iets minder aan mijn energiebedrijf gaan betalen terwijl de rest meer is gaan betalen
Alleen in theorie krijg je eruit wat je erin stopt
OK totaal is het misschien 3 watt maar als je zo denkt met al je apparatuur (telefoonladers in stopcontact laten zitten tv op standby laten staan enzz) dan loopt het al snel op
En ja sommige zijn daar meer mee bezig dan andere.
Is het niet voor het milieu dan wel voor je portomonee.
Door alle maatregelen die ik in huis nu heb getroffen ben ik nu iets minder aan mijn energiebedrijf gaan betalen terwijl de rest meer is gaan betalen
Barre73 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:19:
[...]
Ik heb ook nooit gesnapt waarom mensen steeds beginnen over het extra stroomverbruik van een losse mediaconverter. Dat omzetten moet toch gebeuren dus de stroom die ervoor nodig is wordt sowieso gebruikt. Of het nou door een losse converter is of de ingebouwde converter in de router.
Vraag me af of het mogelijk is om bij tweak internet af te nemen en bijvoorbeeld bij onvi tv af te nemen (beide glasvezel). Deze vraag stel ik aangezien ze hier begin 2020 glasvezel gaan leggen van E-fiber bij minimale aanmelding van 30%.
edit: niet goed gelezendbz1985 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:59:
Vraag me af of het mogelijk is om bij tweak internet af te nemen en bijvoorbeeld bij onvi tv af te nemen (beide glasvezel). Deze vraag stel ik aangezien ze hier begin 2020 glasvezel gaan leggen van E-fiber bij minimale aanmelding van 30%.
[ Voor 13% gewijzigd door Mr-D. op 24-06-2019 13:19 ]
Ik kan me niet voorstellen dat E-fiber het administratief mogelijk maakt om via twee vezels op hetzelfde adres, twee verschillende aanbieders te nemen, want dat is wat je vraagt hier.dbz1985 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:59:
Dat kan nergens in Nederland op een FttH netwerk dus ik vermoed ook hier van niet.
Dank voor je antwoord.Barre73 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:54:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat E-fiber het administratief mogelijk maakt om via twee vezels op hetzelfde adres, twee verschillende aanbieders te nemen, want dat is wat je vraagt hier.
Dat kan nergens in Nederland op een FttH netwerk dus ik vermoed ook hier van niet.
Wel jammer dat dit niet lukt.
Zit ik waarschijnlijk alsnog gebonden aan ziggo
Uhm, als ik even een snelle blik op de site van Onvi werp, dan werken ze voor TV met Canal Digitaal (zelfde als Tweak dus).dbz1985 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:59:
Waar haal je het idee vandaan dat het dan bij Onvi beter zou zijn?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb in de tussentijd even gebeld met Onvi en bovenstaande gevraagd wat dan het verschil is tussen Tweak en Onvi (Canal Digitaal). Zij gaven aan gebruik te maken van andere apparatuur in de PoP dan Tweak en laag2 ook zelf belichten, en hierop de multicast zeer belangrijk vinden. Zij gaven aan dat dat ook een van de reden is dat zij bijvoorbeeld niet leveren op GlasvezelBuitenaf, aangezien CAIW daar zelf de belichting doet (laag2) en zij dus Multicast niet kunnen managen..eymey schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:04:
[...]
Uhm, als ik even een snelle blik op de site van Onvi werp, dan werken ze voor TV met Canal Digitaal (zelfde als Tweak dus).
Waar haal je het idee vandaan dat het dan bij Onvi beter zou zijn?
Dus is er eigenlijk nog minder verschil tussen ONVI en Tweak. Beiden plaatsen eigen apparatuur in de PoP en zorgen zelf voor hun aanvoer en belichting. En beiden hebben het TV-deel ondergebracht bij Canal Digital voor wat betreft het platform en de streams.canizares99 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:19:
[...]
Ik heb in de tussentijd even gebeld met Onvi en bovenstaande gevraagd wat dan het verschil is tussen Tweak en Onvi (Canal Digitaal). Zij gaven aan gebruik te maken van andere apparatuur in de PoP dan Tweak en laag2 ook zelf belichten, en hierop de multicast zeer belangrijk vinden. Zij gaven aan dat dat ook een van de reden is dat zij bijvoorbeeld niet leveren op GlasvezelBuitenaf, aangezien CAIW daar zelf de belichting doet (laag2) en zij dus Multicast niet kunnen managen..
Dat maakt het wel heel interessant om te zien hoe de TV van Onvi uitpakt. Als dat wel zonder problemen, stotteren en andere zaken kan, dan zit er toch bij Tweak zelf iets niet goed.
Los daarvan: Je kan bij een glasvezelprovider eigenlijk nooit alleen TV afnemen aangezien daar een internetlijn voor nodig is (het heet niet voor niets IPTV). Dus neem je die automatisch erbij.
Heb je dat ook bij ONVI gecheckt? Want anders zou je net zo goed dat 800/800 pakket kunnen nemen van internet met TV.
Klopt, en daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik een beetje de recensies van hun lees o.a. op Google lees ik weinig tot geen klachten...Barre73 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:59:
[...]
Dus is er eigenlijk nog minder verschil tussen ONVI en Tweak. Beiden plaatsen eigen apparatuur in de PoP en zorgen zelf voor hun aanvoer en belichting. En beiden hebben het TV-deel ondergebracht bij Canal Digital voor wat betreft het platform en de streams.
Dat maakt het wel heel interessant om te zien hoe de TV van Onvi uitpakt. Als dat wel zonder problemen, stotteren en andere zaken kan, dan zit er toch bij Tweak zelf iets niet goed.
Los daarvan: Je kan bij een glasvezelprovider eigenlijk nooit alleen TV afnemen aangezien daar een internetlijn voor nodig is (het heet niet voor niets IPTV). Dus neem je die automatisch erbij.
Heb je dat ook bij ONVI gecheckt? Want anders zou je net zo goed dat 800/800 pakket kunnen nemen van internet met TV.
Daarnaast had ik idd gevraagd of het mogelijk was om alleen TV af te nemen zonder internet. Dat was niet mogelijk, aangezien ze dan ook niet multicast kunnen afleveren.
Ik ga daarom ook denk ik voor de 800/800 (1000 of 800 - en misschien zit daar ook wel nét het beetje verschil qua TV problematiek - maakt nauwelijks tot geen verschil uit) + TV
[ Voor 3% gewijzigd door canizares99 op 24-06-2019 15:06 ]
Ah helder, ja ik had ook zowah alleen maar positieve reviews gelezen bij Onvi tov tweakcanizares99 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:03:
[...]
Klopt, en daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik een beetje de recensies van hun lees o.a. op Google lees ik weinig tot geen klachten...
Daarnaast had ik idd gevraagd of het mogelijk was om alleen TV af te nemen zonder internet. Dat was niet mogelijk, aangezien ze dan ook niet multicast kunnen afleveren.
Ik ga daarom ook denk ik voor de 800/800 (1000 of 800 - en misschien zit daar ook wel nét het beetje verschil qua TV problematiek - maakt nauwelijks tot geen verschil uit) + TV
Zoals @Barre73 ookal aangeeft doet Onvi dus praktisch hetzelfde als Tweak.canizares99 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:19:
[...]
Ik heb in de tussentijd even gebeld met Onvi en bovenstaande gevraagd wat dan het verschil is tussen Tweak en Onvi (Canal Digitaal). Zij gaven aan gebruik te maken van andere apparatuur in de PoP dan Tweak en laag2 ook zelf belichten, en hierop de multicast zeer belangrijk vinden. Zij gaven aan dat dat ook een van de reden is dat zij bijvoorbeeld niet leveren op GlasvezelBuitenaf, aangezien CAIW daar zelf de belichting doet (laag2) en zij dus Multicast niet kunnen managen..
En als je de ervaringen met TV hier leest, dan is "Live TV" (het gedeelte dat via multicast gaat) zelden het probleem.
Het heeft bijna altijd te maken met de STB en unicast streams die bij CD vandaan komen (en dat zijn ook bij ONVI dus zaken die van CD af zullen komen), oftewel, het platform van CD zelf.
Vandaar dat ik sceptisch ben en denk te kunnen voorspellen dat je bij ONVI dezelfde problemen zal ervaren als bij Tweak.
Of er moet zoals @Barre73 oppert inderdaad echt een diepere oorzaak in het netwerk van Tweak zelf liggen, want uiteindelijk is er ergens natuurlijk een koppeling tussen het netwerk van CD en je provider. Dus daar zou dan een verschil kunnen bestaan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
hmm storing met telefonie. vermoed dat het hier iets mee te maken heeft https://www.nu.nl/binnenl...g.html#coral_talk_wrapper
kan met mijn vaste nummer niet uitbellen naar mijn Vodafone mobiel maar anders om werkt wel
kan met mijn vaste nummer niet uitbellen naar mijn Vodafone mobiel maar anders om werkt wel
Weet iemand hier hoe het zit met eigen servers, en dan vooral mail?
Ik maak nu gebruik van de relays van telfort omdat ik bij nog bij Telfort zit... Hoe zit dat bij Tweak? Of staan daar alle poorten weer open? Ik kan er zo snel niets over vinden...
Oh ja.. Tweak via KPN...
Ik maak nu gebruik van de relays van telfort omdat ik bij nog bij Telfort zit... Hoe zit dat bij Tweak? Of staan daar alle poorten weer open? Ik kan er zo snel niets over vinden...
Oh ja.. Tweak via KPN...
[ Voor 12% gewijzigd door servies op 25-06-2019 11:12 ]
Bij Rekam kan je via 1 fiber een RFoG verbinding afnemen (coax over glasvezel) en over de andere vezel een FTTH provider. Bij Reggefiber kan je bij sommige providers twee verbindingen afnemen (handig als je met meerdere mensen in een huis woont en internet niet wilt delen). Of je ergens 2 verschillende FTTH providers op 1 adres kan krijgen weet ik niet.dbz1985 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:59:
Poorten zijn gewoon open en als je mailt met de helpdesk stellen ze een rDNS voor je in.servies schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:04:
Weet iemand hier hoe het zit met eigen servers, en dan vooral mail?
Iemand van jullie ervaring met het volgende? Ik kom net van de telefoon en ben lichtelijk verbaasd over wat mij is voorgeschoteld.
Vanaf september vorig jaar jaarabonnement glasvezel bij Tweak, Enschede. Prijs/kwaliteit prima tevreden. Nu ga ik verhuizen begin augustus. Ik neem graag Tweak mee. Ik opgebeld om het te regelen.
Verhuizen kost 90 euro, zien staan op de site. Daarvoor komen ze langs en sluiten ze het aan in nieuwe huis. Jammer, maar vooruit. Ik wil nog wel lid blijven. Nu heb ik de vorige keer een (bekraste, zonder 5GHZ WiFi) Zyxell modem gekregen. Dit omdat ik reeds kabels had liggen waardoor een aansluiting direct naast de glasvezel kast niet echt mogelijk was. De eerste tijdens installatie deed t toen niet, de tweede wilde niet resetten en de derde was uiteindelijk succesvol na een reset (door de monteur uiteraard allemaal). In het nieuwe huis is de mogelijkheid wel om een glasvezel modem direct naast binnenkomst te zetten. Daarbij komt het logistiek ook het beste uit. Vorige keer via whatsapp al gevraagd of dit mogelijk was om te wisselen naar de andere (nieuwere) modem, ja dit was mogelijk. Niets gerept over kosten. So far, so good.
Nu hoor ik net aan de telefoon dat dit een swap is (ja dat klopt), maar dat dit tevens 75 euro extra kost!?!? Ik vroeg mij af waarom. Oude apparatuur lever ik netjes in, nieuwe apparatuur wordt geregeld. En of nou de 'oude' modem wordt geinstalleerd, of de nieuwe, geinstalleerd wordt het toch. Ik betaal enkel borg voor de apparatuur, of het nou x of y is. Daarnaast, de Zyxell die ik nu heb liggen, is regelrecht uit iemand anders huis geplukt en daarbij bij mij pas gereset. Dat is mooi makkelijk geld verdienen voor ze. Ik heb mijn verbazing over deze gang van zaken uitgesproken. Mevrouw kon niets betekenen, het was nou eenmaal zo. Overigens, wat ik ook nog aangaf, is dat de WiFi van de Zyxell wel echt dramatisch slecht is, maar dat mocht ook niet baten. Wat ik tevens ook frappant vond, en aangaf, is dat als ik de vorige keer wel een FritzBox had laten plaatsen en nu had meegenomen, het dus niets extra's zou kosten. Dit op het argument dat de FritBox duurder zou zijn dan de Zyxell. Dus dit was ook een flut argument.
Oftewel, als ik het abonnement wil meenemen naar het nieuwe adres met een fatsoenlijk WiFi functionerend nieuwste modem ben ik 165 euro verder?! WHAT?
Daarbij, verhuisformulier in de inbox, ga ik blijkbaar bij een verhuizing ook nog weer een nieuw contract aan voor minimaal 12 maanden. Waar betaal ik al die bovenstaande kosten dan voor?
Enfin, voor zover ik tevreden was met Tweak, valt dit me nu toch wel erg rauw op mijn dak. Wat is jullie mening hierover?
*edit*
Lees dit op de site, dus oké, die contractverlenging staat er bij. Kan ik ook nog wel mee leven maar waarom die extra 75 (!!!) euro voor die FritzBox? Staat ook min of meer bij dat bij de 90 euro er nieuwe apparatuur bij in zit, nou, dat lijkt me hier dan mee geborgen?
Vanaf september vorig jaar jaarabonnement glasvezel bij Tweak, Enschede. Prijs/kwaliteit prima tevreden. Nu ga ik verhuizen begin augustus. Ik neem graag Tweak mee. Ik opgebeld om het te regelen.
Verhuizen kost 90 euro, zien staan op de site. Daarvoor komen ze langs en sluiten ze het aan in nieuwe huis. Jammer, maar vooruit. Ik wil nog wel lid blijven. Nu heb ik de vorige keer een (bekraste, zonder 5GHZ WiFi) Zyxell modem gekregen. Dit omdat ik reeds kabels had liggen waardoor een aansluiting direct naast de glasvezel kast niet echt mogelijk was. De eerste tijdens installatie deed t toen niet, de tweede wilde niet resetten en de derde was uiteindelijk succesvol na een reset (door de monteur uiteraard allemaal). In het nieuwe huis is de mogelijkheid wel om een glasvezel modem direct naast binnenkomst te zetten. Daarbij komt het logistiek ook het beste uit. Vorige keer via whatsapp al gevraagd of dit mogelijk was om te wisselen naar de andere (nieuwere) modem, ja dit was mogelijk. Niets gerept over kosten. So far, so good.
Nu hoor ik net aan de telefoon dat dit een swap is (ja dat klopt), maar dat dit tevens 75 euro extra kost!?!? Ik vroeg mij af waarom. Oude apparatuur lever ik netjes in, nieuwe apparatuur wordt geregeld. En of nou de 'oude' modem wordt geinstalleerd, of de nieuwe, geinstalleerd wordt het toch. Ik betaal enkel borg voor de apparatuur, of het nou x of y is. Daarnaast, de Zyxell die ik nu heb liggen, is regelrecht uit iemand anders huis geplukt en daarbij bij mij pas gereset. Dat is mooi makkelijk geld verdienen voor ze. Ik heb mijn verbazing over deze gang van zaken uitgesproken. Mevrouw kon niets betekenen, het was nou eenmaal zo. Overigens, wat ik ook nog aangaf, is dat de WiFi van de Zyxell wel echt dramatisch slecht is, maar dat mocht ook niet baten. Wat ik tevens ook frappant vond, en aangaf, is dat als ik de vorige keer wel een FritzBox had laten plaatsen en nu had meegenomen, het dus niets extra's zou kosten. Dit op het argument dat de FritBox duurder zou zijn dan de Zyxell. Dus dit was ook een flut argument.
Oftewel, als ik het abonnement wil meenemen naar het nieuwe adres met een fatsoenlijk WiFi functionerend nieuwste modem ben ik 165 euro verder?! WHAT?
Daarbij, verhuisformulier in de inbox, ga ik blijkbaar bij een verhuizing ook nog weer een nieuw contract aan voor minimaal 12 maanden. Waar betaal ik al die bovenstaande kosten dan voor?
Enfin, voor zover ik tevreden was met Tweak, valt dit me nu toch wel erg rauw op mijn dak. Wat is jullie mening hierover?
*edit*
Lees dit op de site, dus oké, die contractverlenging staat er bij. Kan ik ook nog wel mee leven maar waarom die extra 75 (!!!) euro voor die FritzBox? Staat ook min of meer bij dat bij de 90 euro er nieuwe apparatuur bij in zit, nou, dat lijkt me hier dan mee geborgen?
Verhuizen kost helaas geld. Wij maken zelf kosten om op jouw adres te leveren. Om te verhuizen maken wij ook kosten. Zo moet bijvoorbeeld de monteur langskomen en moet vaak nieuwe apparatuur worden aangeschaft. Voor jou geldt dan ook helaas dat je minimaal 12 maanden bijtekent. Daarnaast komt er enig handwerk aan te pas om jouw verhuizing in goede banen te leiden.
Om jou en onszelf niet met onredelijke kosten op te zadelen vragen wij altijd een vaste bijdrage van € 90,- per verhuizing. Op die manier delen we de financiële last op een eerlijke manier.
[ Voor 19% gewijzigd door Mu.siQ op 25-06-2019 11:42 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Mijn ervaring, afgelopen 20 jaar, is dat je altijd de oude apparaten mee neemt en niets nieuw krijgt tenzij noodzakelijk. Gezien de prijzen verwacht ik dat ook bij Tweak, ik ben wel verbaasd dat ze vorig jaar nog dergelijke oude routers uitleveren, zit daar nog software onderhoud op?Mu.siQ schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:36:
...
Nu hoor ik net aan de telefoon dat dit een swap is (ja dat klopt), maar dat dit tevens 75 euro extra kost!?!? Ik vroeg mij af waarom. Oude apparatuur lever ik netjes in, nieuwe apparatuur wordt geregeld. En of nou de 'oude' modem wordt geinstalleerd, of de nieuwe, geinstalleerd wordt het toch. Ik betaal enkel borg voor de apparatuur, of het nou x of y is. Daarnaast, de Zyxell die ik nu heb liggen, is regelrecht uit iemand anders huis geplukt en daarbij bij mij pas gereset. Dat is mooi makkelijk geld verdienen voor ze. Ik heb mijn verbazing over deze gang van zaken uitgesproken. Mevrouw kon niets betekenen, het was nou eenmaal zo. Overigens, wat ik ook nog aangaf, is dat de WiFi van de Zyxell wel echt dramatisch slecht is, maar dat mocht ook niet baten. Wat ik tevens ook frappant vond, en aangaf, is dat als ik de vorige keer wel een FritzBox had laten plaatsen en nu had meegenomen, het dus niets extra's zou kosten. Dit op het argument dat de FritBox duurder zou zijn dan de Zyxell. Dus dit was ook een flut argument
[...]
Ik heb persoonlijk geen software onderhoud/update gezien whatsoever. Wel zou ik graag 5GHZ WiFi willen, anders ook beetje zonde van de 1000mBit lijn.joop99 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:46:
[...]
Mijn ervaring, afgelopen 20 jaar, is dat je altijd de oude apparaten mee neemt en niets nieuw krijgt tenzij noodzakelijk. Gezien de prijzen verwacht ik dat ook bij Tweak, ik ben wel verbaasd dat ze vorig jaar nog dergelijke oude routers uitleveren, zit daar nog software onderhoud op?
Oké, prijzen zijn laag. Maar op deze manier drijven ze het ook mooi weer op
Opzeggen, en opnieuw aanvragen op naam van je partner?Mu.siQ schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:49:
[...]
Ik heb persoonlijk geen software onderhoud/update gezien whatsoever. Wel zou ik graag 5GHZ WiFi willen, anders ook beetje zonde van de 1000mBit lijn.
Ja daar twijfel ik dus serieus overeniux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:06:
[...]
Opzeggen, en opnieuw aanvragen op naam van je partner?

Ter voorbeeld;
Zo door, abonnement mee en andere modem;
Nieuw jaarabo a 390 pj
90 verhuiskosten
75 swap kosten
Totaal voor een jaar 555
Huidige opzeggen, nieuw aanvragen op vriendins naam
Nieuw jaarabo a 390 pj
25 administratie kosten
0 borg (Krijg terug huidig abonnement, betaal nieuw, netto 0 dus)
32,50 Extra maandje 'uitloop' ongebruikt (krijg denk ik niet dat maandje terug)
Totaal voor een jaar 447,50
Nieuwe naam, nieuwe adres, wel zelfde rekeningnummer lol
Ja, ik ben er wel uit. Thanks for the tip
[ Voor 55% gewijzigd door Mu.siQ op 25-06-2019 13:21 ]
Gisteren dan eindelijk de knoop doorgehakt en Tweak besteld. We zijn al heel lang ontevreden over het WiFi van Ziggo en ik overweeg al een half jaar Tweak, maar nu dan echt besteld.
Als aansluitdatum had ik 19 juli gekozen, ervan uitgaande dat dat ook de installatiedatum was. Blijkbaar is dat niet het geval. Wat mij betreft mocht Tweak dat wel vermelden tijdens het bestelproces. Vanmiddag gebeld voor het maken van een installatiedatum, dat zal dinsdag 23 juli zijn. Dat komt mooi uit, want 24 juli is de laatste dag dat we nog aangesloten zullen zijn bij Ziggo.
Ik ben benieuwd! Van wat ik heb begrepen is het internet supergoed en is live tv kijken ook wel voldoende, maar werkt terugkijken niet altijd even goed. Gelukkig kijken wij thuis eigenlijk alleen het nieuws en sport, verder af en toe een film maar daar houdt het wel op.
Ik ben benieuwd!
Als aansluitdatum had ik 19 juli gekozen, ervan uitgaande dat dat ook de installatiedatum was. Blijkbaar is dat niet het geval. Wat mij betreft mocht Tweak dat wel vermelden tijdens het bestelproces. Vanmiddag gebeld voor het maken van een installatiedatum, dat zal dinsdag 23 juli zijn. Dat komt mooi uit, want 24 juli is de laatste dag dat we nog aangesloten zullen zijn bij Ziggo.
Ik ben benieuwd! Van wat ik heb begrepen is het internet supergoed en is live tv kijken ook wel voldoende, maar werkt terugkijken niet altijd even goed. Gelukkig kijken wij thuis eigenlijk alleen het nieuws en sport, verder af en toe een film maar daar houdt het wel op.
Ik ben benieuwd!
van wat ik hier heb meegekregen, moet tv kijken zo goed als perfect werken en als je bij tweak zelf zit waar je 1000mbit kan nemen, is het internet over het algemeen ook zeer goed.mr.JamesBond schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:24:
Gisteren dan eindelijk de knoop doorgehakt en Tweak besteld. We zijn al heel lang ontevreden over het WiFi van Ziggo en ik overweeg al een half jaar Tweak, maar nu dan echt besteld.
Ik ben benieuwd!
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Ik ga bij tweak zelf inderdaad op het gigabit-gebied.Dxue schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:35:
[...]
van wat ik hier heb meegekregen, moet tv kijken zo goed als perfect werken en als je bij tweak zelf zit waar je 1000mbit kan nemen, is het internet over het algemeen ook zeer goed.

Ga eens kijken bij Mediamarkt en voeg voor "weinig" een AP toe aan je netwerk.Mu.siQ schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:49:
[...]
Ik heb persoonlijk geen software onderhoud/update gezien whatsoever. Wel zou ik graag 5GHZ WiFi willen, anders ook beetje zonde van de 1000mBit lijn.
"Zo goed als perfect" is iets te rooskleurig voorgesteld. Meestal doet TV het wel aardig zolang je geen opnames of ‘begin gemist’ gebruikt, want die laatste twee werken vaak belabberd met hick-ups en beeld/audio sync issues. Ook de opnames stoppen vaak net voor het einde waardoor je het laatste stuk van het programma mist.Dxue schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:35:
[...]
van wat ik hier heb meegekregen, moet tv kijken zo goed als perfect werken en als je bij tweak zelf zit waar je 1000mbit kan nemen, is het internet over het algemeen ook zeer goed.
Daarover klagen bij Canal Digitaal overigens niet omdat ze niet naar je luisteren omdat je Tweak klant bent (overigens best een vreemde manier van ontlopen van de verantwoordelijkheid). Dus ben je overgeleverd aan de hardwerkende Tweak support medewerker die het dan maar weer met Canal Digitaal moet zien op te lossen.
Voor wat betreft Internet werkt Tweak echt perfect, maar voor de TV verlang ik nog wel eens terug naar XS4ALL/KPN. Echter omdat Tweak echt stukken voordeliger is neem ik de TV tekortkomingen maar op de koop toe.
Heb een 2 delig mesh systeem inmiddelsHans_18T schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:54:
[...]
Ga eens kijken bij Mediamarkt en voeg voor "weinig" een AP toe aan je netwerk.
In elk geval is nieuwe aanmelding op nieuwe adres op naam vriendin goedkoopst
Zou dus geen probleem voor je moeten zijnMu.siQ schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:57:
[...]
Heb een 2 delig mesh systeem inmiddels
In elk geval is nieuwe aanmelding op nieuwe adres op naam vriendin goedkoopst
Welk merk?
Ik kan mezelf niet oud noemen, maar gezien mijn en jouw definitie van tv kijken nogal verschilt zal ik toch wel tot de oude garde behoren ongeacht leeftijduiterlix schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:06:
[...]
"Zo goed als perfect" is iets te rooskleurig voorgesteld. Meestal doet TV het wel aardig zolang je geen opnames of ‘begin gemist’ gebruikt, want die laatste twee werken vaak belabberd met hick-ups en beeld/audio sync issues. Ook de opnames stoppen vaak net voor het einde waardoor je het laatste stuk van het programma mist.
Daarover klagen bij Canal Digitaal overigens niet omdat ze niet naar je luisteren omdat je Tweak klant bent (overigens best een vreemde manier van ontlopen van de verantwoordelijkheid). Dus ben je overgeleverd aan de hardwerkende Tweak support medewerker die het dan maar weer met Canal Digitaal moet zien op te lossen.
Voor wat betreft Internet werkt Tweak echt perfect, maar voor de TV verlang ik nog wel eens terug naar XS4ALL/KPN. Echter omdat Tweak echt stukken voordeliger is neem ik de TV tekortkomingen maar op de koop toe.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
pricewatch: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (2-pack)Hans_18T schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:00:
[...]
Zou dus geen probleem voor je moeten zijn![]()
Welk merk?
Hierdoor is het inderdaad geen probleem (meer) maar het viel mij wel op dat het standaard erg slecht is.
Maar zelfs als ik de modem zou houden bij de verhuizing is het goedkoper om een 'nieuw' abonnement te nemen

Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)
Meer mensen last van?
Edit: een uur later kennelijk opgelost. Ik heb weer verbinding.
Meer mensen last van?
Edit: een uur later kennelijk opgelost. Ik heb weer verbinding.
[ Voor 25% gewijzigd door DappereDodo op 28-06-2019 06:37 ]
Zit je toevallig in het e-fiber gebied? Volgens de Tweak storingspagina:
Verstoring E-fiber Brabant
Op dit moment is er een verstoring in Brabant op het netwerk van E-Fiber. De reden is uitgelopen onderhoud door de leverancier van een van de backhauls. De oplostijd is helaas nog onbekend. Excuses voor het ongemak.
Hier werkt het trouwens weer sinds een paar minuutjes.
Verstoring E-fiber Brabant
Op dit moment is er een verstoring in Brabant op het netwerk van E-Fiber. De reden is uitgelopen onderhoud door de leverancier van een van de backhauls. De oplostijd is helaas nog onbekend. Excuses voor het ongemak.
Hier werkt het trouwens weer sinds een paar minuutjes.
@bundit @DappereDodo
Rond 1 uur vannacht tot half 6 ochtend geen internet gehad (mails van synology ontvangen). Zo te zien dus onderhoud.
Nu ben ik bezig met mijn netwerk. Echter ik kom er niet helemaal uit. Ik heb diverse tests gedaan. Het zit hem in mijn eigen router alleen geen idee waar ik moet zoeken waarom het zo traag is.
Ik gebruik mijn eigen router ivm vlans, en iets handiger is betreft static ip's. Daarnaast zit er ook nog een ad filter in die iets lekkerder werkt dan pihole. Dus hoop graag mijn eigen router op vol vermogen te kunnen benutten.
Setup hoe ik het wil (en werkt behalve de snelheid is niet ok)
Fritz > R7000 (netgear met AdvancedTomato) > Switch (HP 2530 PoE+) > Mijn pc, AP's, printer enzo.
Echter kom ik dan tot de max van 300Mbit
Even wat tests uitgevoerd.
Fritz > PC = 1000 Mbit
Fritz > Switch (HP 2530 PoE+) > PC = 1000 Mbit
Fritz > R7000 (netgear met AdvancedTomato) > PC = 300 Mbit
Fritz > R7000 (netgear met AdvancedTomato) > Switch (HP 2530 PoE+) > PC = 300 Mbit
Best apart dat de R7000 blijft hangen op 300 Mbit, volgens smallnetwerkbuilder moet de R7000 zowat de 1000 Mbit aankunnen (LAN - WAN). Belasting van de router komt niet hoger dan 50%.
Firmware update gedaan (aangezien internet er vol mee staat), (Advanced naar Fresh) Ook dan blijft die steken rond de 300
Rond 1 uur vannacht tot half 6 ochtend geen internet gehad (mails van synology ontvangen). Zo te zien dus onderhoud.
Nu ben ik bezig met mijn netwerk. Echter ik kom er niet helemaal uit. Ik heb diverse tests gedaan. Het zit hem in mijn eigen router alleen geen idee waar ik moet zoeken waarom het zo traag is.
Ik gebruik mijn eigen router ivm vlans, en iets handiger is betreft static ip's. Daarnaast zit er ook nog een ad filter in die iets lekkerder werkt dan pihole. Dus hoop graag mijn eigen router op vol vermogen te kunnen benutten.
Fritz > R7000 (netgear met AdvancedTomato) > Switch (HP 2530 PoE+) > Mijn pc, AP's, printer enzo.
Fritz > PC = 1000 Mbit
Fritz > R7000 (netgear met AdvancedTomato) > Switch (HP 2530 PoE+) > PC = 300 Mbit
Best apart dat de R7000 blijft hangen op 300 Mbit, volgens smallnetwerkbuilder moet de R7000 zowat de 1000 Mbit aankunnen (LAN - WAN). Belasting van de router komt niet hoger dan 50%.
Firmware update gedaan (aangezien internet er vol mee staat), (Advanced naar Fresh) Ook dan blijft die steken rond de 300

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 28-06-2019 21:14 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Maar wat gebeurd er zonder fritz er tussen??
Of heb je die mogelijkheid niet??
Die optie kan ik niet ivm glas kabel die gaat nu in de Fritz.Mr-D. schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:40:
Maar wat gebeurd er zonder fritz er tussen??
Enige wat ik nog kan testen is met een andere router. Heb nog een AC66U ergens liggen. Als die wel 500Mbit+ geeft zit het 100% in de R7000.
Ik kan me het herinneren van het verleden dat custom firmware stukken langzamer is dan de originele firmware. Dat was nog in het 100mbit tijdperk. Toen had ik ook maar opgegeven om custom firmware te draaien voor de snelheid.RobbyTown schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:21:
@bundit @DappereDodo
Fritz > PC = 1000 Mbit
Zou dat ook jouw probleem kunnen zijn?
Lijkt erop dat op je router "Hardware acceleratie" niet aanstaat, (lees routeren buiten de CPU om)RobbyTown schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:21:
@bundit @DappereDodo
Fritz > PC = 1000 Mbit
Ik vermoed dat vanwege je AD filtering de Hardware acceleratie niet kan worden gebruikt.
Bij de fritzbox (7590) is deze optie enigszins verstopt (Menu -> contents -> FRITZ!Box Support ->Packet acceleration)
[ Voor 3% gewijzigd door Hans_18T op 29-06-2019 11:18 . Reden: Kleine toevoeging ]
@Hans_18T @Dxue @Mr-D.
Bijzondere ontdekking
Had eerst de hoop op andere router. Helaas mijn AC66U in oude huis heeft vlan ondersteuning. Kak...
R7000 flashen naar OpenWRT (voorheen Freshtomato & AdvancedTomato) hopelijk doet dat wonderen en ja dat doet het!
Als ik mijn router als bridge laat draaien
Fritz > R7000 > Switch (pakt dan DHCP van de fritz maar wel de R7000 ertussen)
Met R7000 de volle snelheid
.

Fritz > R7000 > Switch maar DHCP via R7000 dan is het weer drama snelheid
Bijzondere ontdekking
Had eerst de hoop op andere router. Helaas mijn AC66U in oude huis heeft vlan ondersteuning. Kak...
R7000 flashen naar OpenWRT (voorheen Freshtomato & AdvancedTomato) hopelijk doet dat wonderen en ja dat doet het!
Als ik mijn router als bridge laat draaien
Fritz > R7000 > Switch (pakt dan DHCP van de fritz maar wel de R7000 ertussen)
Met R7000 de volle snelheid

Fritz > R7000 > Switch maar DHCP via R7000 dan is het weer drama snelheid

[ Voor 31% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2019 00:58 ]
Ik vermoed dat je weer met het hardware acceleration probleem zit. Over het algemeen kan custom firmware niet met hardware acceleration overweg, het gevolg is dat dus al het verkeer via de CPU moet en verreweg de meeste routers trekken dat niet op snelheden hoger dan 300-400 Mbps. Had hetzelfde toen ik niet-standaard firmware op AC68U draaide voordat ik op een Edgerouter overstapte. Wanneer je router als bridge ingesteld staat hoeft die niet te routeren en heb je er dus geen last van.
Probeer het nog eens met de standaard Netgear firmware.
Bij deze gedaan. Helaas daar te beperkt met vlan's inrichten (tagged en untagged kan niet en meerdere DHCP scopes opzetten kan ook niet).Centurius schreef op maandag 1 juli 2019 @ 01:06:
Ik vermoed dat je weer met het hardware acceleration probleem zit. Over het algemeen kan custom firmware niet met hardware acceleration overweg, het gevolg is dat dus al het verkeer via de CPU moet en verreweg de meeste routers trekken dat niet op snelheden hoger dan 300-400 Mbps. Had hetzelfde toen ik niet-standaard firmware op AC68U draaide voordat ik op een Edgerouter overstapte. Wanneer je router als bridge ingesteld staat hoeft die niet te routeren en heb je er dus geen last van.
Begint toch langzaam richting een edge router te gaan

Maar wat houd jouw tegen om gewoon de fritz te gebruiken??
RobbyTown schreef op maandag 1 juli 2019 @ 02:43:
[...]
Bij deze gedaan. Helaas daar te beperkt met vlan's inrichten (tagged en untagged kan niet en meerdere DHCP scopes opzetten kan ook niet).
De monteur is geweest, met een nieuwe M7 box voor Canal Digitaal. Alleen nog foutcode S004 voor live tv. Tv gemist werkt wel voortreffelijk. Ik geef ze even de tijd om te verwerken.
Die Fritz kan ik geen vlans beheren / makenMr-D. schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:18:
Maar wat houd jouw tegen om gewoon de fritz te gebruiken??
[...]
vlan34 normaal internet
vlan3 gasten wifi
vlan5 robot stofzuiger
vlan10 beveiligings camera's
De Fritz kan met de Tweak config prima om gaan met normaal internet (VLAN34) en gasten Wifi (zit standard in een ander subnet)RobbyTown schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:36:
[...]
Die Fritz kan ik geen vlans beheren / maken
vlan34 normaal internet
vlan3 gasten wifi
vlan5 robot stofzuiger
vlan10 beveiligings camera's
Daarnaast kan je per IP (DHCP static) bepalen of je Robot en je Beveiligingscamera met het internet mag praten. Eventueel zet je de Robot en je camera op je gasten wifi.
Het punt is dat ik eigen accespoints heb. Bereik van Fritz is niet overal.Hans_18T schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:57:
[...]
De Fritz kan met de Tweak config prima om gaan met normaal internet (VLAN34) en gasten Wifi (zit standard in een ander subnet)
Daarnaast kan je per IP (DHCP static) bepalen of je Robot en je Beveiligingscamera met het internet mag praten. Eventueel zet je de Robot en je camera op je gasten wifi.
De robot en camera en gasten wil ik dus juist van elkaar gescheiden hebben.
Ik dacht dat in het guest network iedereen geïsoleerd is en dus niet met elkaar kan communiceren maar alleen naar internet kan.RobbyTown schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:02:
[...]
Het punt is dat ik eigen accespoints heb. Bereik van Fritz is niet overal.
Is inderdaad gescheiden en je kan er zelfs voor kiezen om die groep wel of niet met elkaar te laten pratenjoop99 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:51:
[...]
Ik dacht dat in het guest network iedereen geïsoleerd is en dus niet met elkaar kan communiceren maar alleen naar internet kan.
Je zou eventueel wel kunnen doen dmv je configfile handmatig aan te passen en dan je accespoints aan de Fritz hangenRobbyTown schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:02:
[...]
Maar zo out of de box is het enige wat niet werkt voor jouw is de robot zuiger en camera's maar zosls hierboven staat kan je die heel simpel toegang tot internet verbieden
[ Voor 44% gewijzigd door Mr-D. op 01-07-2019 22:11 ]
Vervang eventueel je "eigen accespoints" door de AVM 1750e en je kan een "meshed" wifi netwerk opbouwen.RobbyTown schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:02:
[...]
Werkt bij mij feilloos.
https://www.wifishop.nl/aruba-iap-207/pid=52356 nou gezien de prijs (maal 3) ga ik niet even aan de kant zettenHans_18T schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:39:
[...]
Vervang eventueel je "eigen accespoints" door de AVM 1750e en je kan een "meshed" wifi netwerk opbouwen.
Werkt bij mij feilloos.
Snap ik.RobbyTown schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:41:
[...]
https://www.wifishop.nl/aruba-iap-207/pid=52356 nou gezien de prijs (maal 3) ga ik niet even aan de kant zetten
Een update over het gebrek aan live tv via Tweak. Nadat ik gisteren de klantenservice aan de lijn had, over het feit dat ik een S004 code krijg voor live tv, zouden het doorzetten naar Canal Digitaal. 24 uur later heb ik nog steeds geen tv, maar gek genoeg kon de klantenservice het niet terugvinden in het systeem. En dus was er ook geen ticket richting Canal gegaan. Behoorlijk vreemd, aangezien ik gisteren tweemaal heb gebeld en een mail heb gehad over het resetten van de FritzBox.
Nu is er opnieuw een ticket naar Canal gegaan en dit kan 3-5 werkdagen duren
ik heb gezegd dat ik het aan de ene kant belachelijk vind dat mijn melding niet doorgezet wordt, maar ook dat ik wel €90 lap voor het verhuizen, maar geen tv ontvang. Per dag geen ontvangst van tv wordt dit gecrediteerd. Wordt wederom vervolgd.
Nu is er opnieuw een ticket naar Canal gegaan en dit kan 3-5 werkdagen duren

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 02-07-2019 19:29 ]
Ik heb de ER-12 (met ingebouwde hardware switch), maar een ER-4 zou ook prima moeten werken bij jou. Bestel er wel de juiste SFP-module voor jouw fiber-aansluiting bij en een juiste fiber-patchkabel.RobbyTown schreef op maandag 1 juli 2019 @ 02:43:
[...]
Volgens mij is Tweak haar website aan het vernieuwen, de storingspagina werkt (nog) niet, zie
https://www.tweak.nl/storing-2.html
En de zenderlijst van CD is ge-update, zo zie ik nu skyradio er bij staan...
Jan
Jan
[ Voor 22% gewijzigd door Jan Driebeen op 03-07-2019 22:48 . Reden: Toevoeging cd ]
Dat is mogelijk de oude link?Jan Driebeen schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:40:
Volgens mij is Tweak haar website aan het vernieuwen, de storingspagina werkt (nog) niet, zie
Jan
Storingen staan hier: https://www.tweak.nl/storing.html
Wanneer er hier eindelijk glasvezel wordt aangelegd ben ik van plan over te stappen naar Tweak. Ik heb echter een vraag over telefonie.
Ik zou op de telefoon graag een welkomstbericht laten afspelen alvorens de oproep naar de telefoon wordt doorgeschakeld. Na wat zoekwerk vond ik dat dit de taak van de VoIP server is. Echter kom ik er verder niet helemaal uit.
Klopt het volgende?
- Tweak biedt SIP toegang aan wat gekoppeld is aan een telefoonnummer.
- Het modem (FritzBox) is vervolgens een VoIP server die in verbinding staat met de SIP server.
- (Interne) telefonie wordt vervolgens afgehandeld door de VoIP client.
- Als ik dus het modem inwissel voor een VoIP server die wel aan mijn eisen voldoet en vervolgens verbind met de SIP server zou het moeten werken. Of mis ik iets?
Ik zou op de telefoon graag een welkomstbericht laten afspelen alvorens de oproep naar de telefoon wordt doorgeschakeld. Na wat zoekwerk vond ik dat dit de taak van de VoIP server is. Echter kom ik er verder niet helemaal uit.
Klopt het volgende?
- Het modem (FritzBox) is vervolgens een VoIP server die in verbinding staat met de SIP server.
- Als ik dus het modem inwissel voor een VoIP server die wel aan mijn eisen voldoet en vervolgens verbind met de SIP server zou het moeten werken. Of mis ik iets?
Yup zo lang je maar het juiste abbo neemt met bellen en anders een ander voip provider maar je krijgt van Tweak gewoon je gegevens incl wachtwoord
Snippo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:51:
Wanneer er hier eindelijk glasvezel wordt aangelegd ben ik van plan over te stappen naar Tweak. Ik heb echter een vraag over telefonie.
Klopt het volgende?
Gelukkig, ze hebben de link aangepast 😀MrWisent schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:01:
[...]
Dat is mogelijk de oude link?
Storingen staan hier: https://www.tweak.nl/storing.html
Vandaag, 3 maanden later, is alles verrekend. Bijzonder kinderachtig dat ze je zo lang laten wachten op je geld (andersom was ik allang afgesloten geweest) maar ondanks alle horror verhalen is het dus niet zo dat het niet goed komt. Het duurt alleen onnodig lang...stefxx schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:13:
[...]
Vanmiddag opeens spontaan omgezet naar Internet Only... lekker zonder vooraankondiging.
Router maar gelijk teruggestuurd. Nu kijken hoe de verrekening en borg afgehandeld gaat worden.
Zelfde hier.
Ik krijg mijn snelheid lang niet goed. rond 200-300 Mbps download en upload iets sneller.
Ik gebruik de Fritzbox 5490 en daarachter een Netgear GS108Ev3.
Overal ligt CAT5E en ben met UTP aangesloten op de Netgear.
Geen VLANS ingesteld of andere beperkingen in de hardware.
Enige dat ik gebruik is een Pihole op de raspberry 3B.
Suggesties? Ik kom er niet uit.
maar waarmee test je ?(apparatuur )ducolwd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:29:
Ik krijg mijn snelheid lang niet goed. rond 200-300 Mbps download en upload iets sneller.
en als je hem direct op de Fritz aansluit wat krijg je dan??
Zoals door Mr D. aangegeven laat de PiHole de DNS queries even niet afhandelen. de Pi3B is volgens mij niet snel genoeg.ducolwd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:29:
Ik heb ook een piHole op een oude raspberry maar wekt perfect hoor.
Dns only en geen DHCP
Dns only en geen DHCP
Hans_18T schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:05:
[...]
Zoals door Mr D. aangegeven laat de PiHole de DNS queries even niet afhandelen. de Pi3B is volgens mij niet snel genoeg.
Kijk ook hier ff, met name naar de laatste bijdrage Snelheid internet traag na installeren Pi-Holeducolwd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:29:
Wat ik nog wel zou kunnen vragen is waar je je dns in je fritz hebt aangepast kan nl op 2 plekken en er is er maar 1 juist gok ik zo
Iemand ook problemen met terugkijken? Ik probeer het Studio Sportjournaal van gisteravond terug te kijken en het is echt niet te doen... hakkelig beeld, eens in de minuut stopt het er totaal mee, gaat dan na een tijdje weer verder... niet te volgen.
I have stability. The ability to stab.
Van gisteren 23.10? Werkt nu bij mij 11.07 maar ik heb de indruk dat er ergens wel eens capaciteit issues zijn ergens.SmurfLink schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:48:
Iemand ook problemen met terugkijken? Ik probeer het Studio Sportjournaal van gisteravond terug te kijken en het is echt niet te doen... hakkelig beeld, eens in de minuut stopt het er totaal mee, gaat dan na een tijdje weer verder... niet te volgen.
Ja die. Ik zal 'm even opnieuw proberen, of het nu wel gaat.joop99 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:08:
[...]
Van gisteren 23.10? Werkt nu bij mij 11.07 maar ik heb de indruk dat er ergens wel eens capaciteit issues zijn ergens.
[...]
Nee, zelfde gedoe. Afstandsbediening reageert ook traag bij terugkijken. Ik ga mijn box wel even herstarten, wellicht helpt dat.
17 juli heb ik de aansluitdatum en de dinsdag daarna een monteursafspraak. Moet ik ook iets doen voor de aansluitdatum?
Ik start meesSmurfLink schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:14:
[...]
Ja die. Ik zal 'm even opnieuw proberen, of het nu wel gaat.
[...]
Nee, zelfde gedoe. Afstandsbediening reageert ook traag bij terugkijken. Ik ga mijn box wel even herstarten, wellicht helpt dat.
Ik start meestal uit de app en laat dan afspelen op de box, de app is veel makkelijker qua bediening.SmurfLink schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:14:
[...]
Ja die. Ik zal 'm even opnieuw proberen, of het nu wel gaat.
[...]
Oh dat kan ook nog ja, heb tegenwoordig ook een chromecast. De box is af en toe nogal irritant.joop99 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:17:
[...]
Ik start meestal uit de app en laat dan afspelen op de box, de app is veel makkelijker qua bediening.
Moet zeggen dat de herstart het wel heeft opgelost. Raar hikje dit... maar bedankt in ieder geval voor de hulp met troubleshooting!
Als je van een andere glasvezel provider komt dan geeft die 17 juli de lijn vrij.mr.JamesBond schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:15:
17 juli heb ik de aansluitdatum en de dinsdag daarna een monteursafspraak. Moet ik ook iets doen voor de aansluitdatum?
Kan je niet vragen of de monteur eerder kan komen?
Bij mij bracht de monteur de router, tvbox en spul voor de glasvezel mee, zelf kan je de 17e niks doen.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Nope, dat was niet mogelijk. Maar ik kom van Ziggo, dus geen glasvezel.Speedy-Andre schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:49:
[...]
Als je van een andere glasvezel provider komt dan geeft die 17 juli de lijn vrij.
Kan je niet vragen of de monteur eerder kan komen?
Bij mij bracht de monteur de router, tvbox en spul voor de glasvezel mee, zelf kan je de 17e niks doen.
Ligt er al glasvezel in huis of moet dat nog komen?mr.JamesBond schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:22:
[...]
Nope, dat was niet mogelijk. Maar ik kom van Ziggo, dus geen glasvezel.
Mogelijk zal je de 17e dan toegang moeten verlenen, gokje want ik weet niets van de situatie.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
@mr.JamesBond Meterkast flink opruimen zodat de monteur er makkelijk bij kan.
Zorg voor voldoende stopcontacten in de meterkast.
Zorg voor voldoende stopcontacten in de meterkast.
Glasvezel ligt er al.Speedy-Andre schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:35:
[...]
Ligt er al glasvezel in huis of moet dat nog komen?
Mogelijk zal je de 17e dan toegang moeten verlenen, gokje want ik weet niets van de situatie.
Een week later heb ik nog steeds code S004 met live tv en nog niets van Tweak gehoord. Net gebeld met de klantenservice en ze hebben nog steeds niet mijn postadres gewijzigd. Wel hadden ze antwoord van Canal Digitaal met een aantal vragen voor Tweak. Een collega van de helpdeskmedewerker is aan de slag gegaan en uiteindelijk werkt live tv. Het bleek aan Tweak zelf te liggen. Heb wel doorgegeven dat ik absoluut niet netjes vindt hoe het allemaal is gegaan.
Maar wat betekent die foutmelding nu??? Ik heb ze momenteel ook nadat ik 10 minuten Live TV kon kijken...me_mrtn schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:34:
Een week later heb ik nog steeds code S004 met live tv en nog niets van Tweak gehoord. Net gebeld met de klantenservice en ze hebben nog steeds niet mijn postadres gewijzigd. Wel hadden ze antwoord van Canal Digitaal met een aantal vragen voor Tweak. Een collega van de helpdeskmedewerker is aan de slag gegaan en uiteindelijk werkt live tv. Het bleek aan Tweak zelf te liggen. Heb wel doorgegeven dat ik absoluut niet netjes vindt hoe het allemaal is gegaan.
Het lijkt @!#$!@ Microsoft wel met hun debiele foutcodes waar je zonder voorgangers op internet geen touw aan vast kunt knopen...
Blijkt dus iets met m'n switch te zijn...
ontevreden zijn mag, maar verwoord dat dan ook een beetje fatsoenlijk
[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 08-07-2019 22:14 ]
1 praat eens normaal zo gaan we niet met elkaar om hier zo, waardoor ik en andere de neiging hebben om jouw niet te helpen
Maar om op jouw "probleem" terug te komen als jij je even had verdiept in het systeem had je vrij simpel kunnen zien dat je favorieten kan aanmaken voor meerdere personen zodat je dan alleen de kanalen ziet die in jouw favorieten staat.
Maar om op jouw "probleem" terug te komen als jij je even had verdiept in het systeem had je vrij simpel kunnen zien dat je favorieten kan aanmaken voor meerdere personen zodat je dan alleen de kanalen ziet die in jouw favorieten staat.
servies schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:09:
[...]
Maar wat betekent die foutmelding nu??? Ik heb ze momenteel ook nadat ik 10 minuten Live TV kon kijken...
Het lijkt @!#$!@ Microsoft wel met hun debiele foutcodes waar je zonder voorgangers op internet geen touw aan vast kunt knopen...
..
[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 08-07-2019 22:15 ]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik snap werkelijk waar de mensen die dit soort systemen verdedigen t.o.v. het 'ouderwetse' Amino systeem.Mr-D. schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:37:
1 praat eens normaal zo gaan we niet met elkaar om hier zo, waardoor ik en andere de neiging hebben om jouw niet te helpen
Alles wat ik tot nu toe heb gezien is een achteruitgang t.o.v. het systeem dat ik vanaf 2013 tot gisteren heb gehad...
Alleen de zenders die je kunt bekijken, alle versies van dezelfde zender onder 1 nummer met als voorkeur de hoogst mogelijke kwaliteit... Hoe moeilijk is het om een gebruikersvriendelijk systeem te maken???
En nee: loze zenders is niet gebruiksvriendelijk... Never...
Die mogelijkheid heb ik nog niet gevonden, ben te veel tijd verloren aan die nutteloze foutmelding... en m'n telefonie werkte ook niet direct door een (door mijzelf) verkeerd toegekend intern ip adres...Maar om op jouw "probleem" terug te komen als jij je even had verdiept in het systeem had je vrij simpel kunnen zien dat je favorieten kan aanmaken voor meerdere personen zodat je dan alleen de kanalen ziet die in jouw favorieten staat.
[ Voor 7% gewijzigd door servies op 08-07-2019 21:31 ]
nee ook ik ben hier zeker niet blij mee maar vorig jaar kon ik ook niet eens favorieten makenservies schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:29:
[...]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik snap werkelijk waar de mensen die dit soort systemen verdedigen t.o.v. het 'ouderwetse' Amino systeem.
.
beeldkwaliteit is ook iets minder en tja ondemand is helaas ook niet alles.
maar... live tv werkt bij mij nu gewoon goed dat dan weer wel
dus wij vinden het ook een achteruit gang maar gaan dat niet al scheldend verkondigen, want niemand heeft daar nl baat van.
ik zal morgen even in het systeem kijken hoe je precies favo's maakt
weet wel als je zapt en dan op geel klikt je favo's kan oproepen
sinds de laatste windows update heb ik dit nu op al mijn pc's klinkt dit herkenbaar??
nb nog niet direct in de vezel zelf geprobeerd.
https://www.speedtest.net...64-4c07-ba43-c53863d61eb1
kom niet boven de 530 uit
nb nog niet direct in de vezel zelf geprobeerd.
https://www.speedtest.net...64-4c07-ba43-c53863d61eb1
kom niet boven de 530 uit
Bij mij ziet het er normaal uit:
Chrome 925/940
IE 795/923
Edge: 926/940
Chrome 925/940
IE 795/923
Edge: 926/940
Geen idee wat foutmelding betekent, iets aan de achterkant bij Tweak dan wel Canal Digitaal.servies schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:09:
[...]
Maar wat betekent die foutmelding nu??? Ik heb ze momenteel ook nadat ik 10 minuten Live TV kon kijken...
[mbr]ontevreden zijn mag, maar verwoord dat dan ook een beetje fatsoenlijk[/mbr]
Hier is Tweak ook lekker bezig... Monteur zou vanochtend komen om router te verruilen voor mediaconverter. Ik dus vrije dag geregeld (moest eigenlijk naar het ziekenhuis) en ook iemand geregeld om mijn hele woonkamer te versjouwen anders kun je niet fatsoenlijk bij het accesspoint. Dus alles staat nu aan de kant. Bellen ze net op dat ze niet komen: 'De monteur heeft niet de goede onderdelen bij zich'.
Kijken ze pas als ze al onderweg zijn of ze de goede spullen bij zich hebben dan?
Kijken ze pas als ze al onderweg zijn of ze de goede spullen bij zich hebben dan?

Ik kreeg een 5490 en vroeg of hij toevallig een mediaconverter bij zich had bij mijn nieuwe aansluiting.
Nee dus, hij kwam na een klus waar een hele wijk wordt aangesloten met dezelfde apparatuur.
Wel lullig dat ze daar op de dag zelf pas achter komen
Nee dus, hij kwam na een klus waar een hele wijk wordt aangesloten met dezelfde apparatuur.

gelukkig is een media converter maar 30 euro oid. als omruilen niet makkelijk gaat met de klantenserviceSpeedy-Andre schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:54:
Ik kreeg een 5490 en vroeg of hij toevallig een mediaconverter bij zich had bij mijn nieuwe aansluiting.
Een vraag voor de alwetenden hier.
Ik heb Tweak via KPN met die mz101 boxjes voor TV, ik gebruik de Fritzbox 5490 als router met daarachter een TP-Link SG3216 switch en daar nog weer achter (in de TV kast) een Netgear ProSafe SG108E switch. Kan iemand me vertellen of m'n switches nu wel IGMP snooping moeten doen op de poorten van waar het IPTV signaal overheen moet of niet?
Ik kan geen eenduidige info vinden...
Ik heb Tweak via KPN met die mz101 boxjes voor TV, ik gebruik de Fritzbox 5490 als router met daarachter een TP-Link SG3216 switch en daar nog weer achter (in de TV kast) een Netgear ProSafe SG108E switch. Kan iemand me vertellen of m'n switches nu wel IGMP snooping moeten doen op de poorten van waar het IPTV signaal overheen moet of niet?
Die bij de TV zeker, De tussenliggende switch vermoedelijk ook.
Ik heb een soortgelijke setup, maar dan 2x de Netgear. Op beiden staat IGMP aan. In het verleden had ik op switch 1 en 2 een STB aangesloten, tegenwoordig alleen nog op switch 2, ik heb daarna de switches nooit aangepast.
IGMP zet je aan per switch (of VLAN) niet per poort (althans) op de Netgear..
Je kan het uitproberen door op de tussenliggende switch IGMP uit te zetten en een PC aan te sluiten. Zet vervolgens de TV aan en kijk naar de knipperende LEDjes. Gaan ze tegelijk knipperen, dan IGMP weer aanzetten.
Ik heb een soortgelijke setup, maar dan 2x de Netgear. Op beiden staat IGMP aan. In het verleden had ik op switch 1 en 2 een STB aangesloten, tegenwoordig alleen nog op switch 2, ik heb daarna de switches nooit aangepast.
IGMP zet je aan per switch (of VLAN) niet per poort (althans) op de Netgear..
Je kan het uitproberen door op de tussenliggende switch IGMP uit te zetten en een PC aan te sluiten. Zet vervolgens de TV aan en kijk naar de knipperende LEDjes. Gaan ze tegelijk knipperen, dan IGMP weer aanzetten.
Alle switches en routers in de keten waarover IPTV moeten lopen moet zullen IGMP snooping versie 3 moeten ondersteunen (en ingeschakeld zijn, duh). Let wel: versie 3; niet alle switches ondersteunen deze versie.servies schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:58:
Een vraag voor de alwetenden hier.
Overigens zou ik als het mogelijk is de ontvanger wel rechtstreeks op de router aansluiten. Als er dan issues zijn met TV ontvangst scheelt dat weer een discussie met de helpdesk.
PS: hele oude switches werken ook omdat deze geen onderscheid maken tussen multicast en broadcast verkeer -- maar dat is niet handig omdat dan alle apparaten op de switch de video stroom (ongevraagd) toegestuurd krijgen, en zorgt voor een hoger energieverbruik.
Vandaag de installatie van Tweak gehad. Relaxte gast en het wifi doet het ook prima.
Ik probeer in te loggen op de Canal Digitaal app en website, maar hij pakt mijn inloggegevens niet. Ook een heel aparte mail:
Ik probeer in te loggen op de Canal Digitaal app en website, maar hij pakt mijn inloggegevens niet. Ook een heel aparte mail:
Moet ik nou wachten? Want de gebruikersnaam en het wachtwoord doen het niet.We hebben zojuist je account aangemaakt voor Canal Digitaal. Je hebt nu direct toegang tot de Canal Digitaal TV App. Hiermee kan je in heel Europa genieten van programma’s en interactieve diensten. En hoef je niets meer te missen. Om in te kunnen loggen ontvang je nog een nieuwe gebruikersnaam en een nieuw wachtwoord.
Gebruikersnaam: XXX
Wachtwoord: XXX
Ik kreeg in mei een zelfde mailtje, wat daar in stond werkte direct.
Wel begon ik op de tvbox met die gegevens.
Dat mailtje met een andere login/pw heb ik noot gehad
Wel begon ik op de tvbox met die gegevens.
Dat mailtje met een andere login/pw heb ik noot gehad
ik heb het idee dat dit de zelfde mail is die wij als oud klanten hebben gekregen toen tweak van sparql naar canal digitaal ging wij ontvingen toen dus nieuwe inlog gegevens.
net even de mail opgezocht en daar staat inderdaad de zelfde tekst in met daaronder het wachtwoord
net even de mail opgezocht en daar staat inderdaad de zelfde tekst in met daaronder het wachtwoord
ik zou even tot morgen wachten als het dan nog niet werkt even mailen met tweakmr.JamesBond schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:19:
Moet ik nou wachten? Want de gebruikersnaam en het wachtwoord doen het niet.
[ Voor 33% gewijzigd door hjvg op 23-07-2019 16:47 ]
Sinds ongeveer 15:00 geen internet meer in Almere Poort (postcode 1363).
Zal de pop het begeven hebben door de warmte?
Yups!HomeServ schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:13:
Sinds ongeveer 15:00 geen internet meer in Almere Poort (postcode 1363).
https://www.tweak.nl/storing.html
Storing Almere
Op dit moment ervaren wij een storing in Almere in 8 wijkcentrale’s. De oorzaak is nog onbekend, maar het vermoeden bestaat dat de hitte voor problemen zorgt. Wij sturen monteurs aan voor onderzoek en schalen Reggefiber op waar nodig. Excuses voor het ongemak.
Hier nog geen problemen kan thuis nog steeds inloggen.(Almere buiten)
Fingerscrossed
Fingerscrossed
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.