Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 17:05
Vaenir schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:21:
Aanstaande maandag wordt mijn verbinding opgeleverd en ik sta op het punt om mijn meterkast opnieuw in te richten. Ik heb o.a. een MikroTik hEX S router gekocht met een SFP poort. Wat voor kabel heb ik nu nodig mocht ik de ftu direct op mijn router willen aansluiten?

[Afbeelding]

Dit is het kastje dat nu in mijn meterkast hangt. Dit is de eerste keer dat ik in aanraking kom met glasvezel en ik dacht even snel een kabel te bestellen. Maar er zijn zoveel varianten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. :+
Zelf heb ik de pricewatch: MikroTik hEX PoE - RB960PGS router waarop ik de glasvezel rechtstreeks heb aangesloten met een SFP. Bij het uitzoeken welke onderdelen ik nodig had las ik dat Mikrotik geen generieke SFPs accepteert of SFPs van andere merken. Het moet een Mikrotik module zijn of een welke geprogrammeerd is als een van Mikrotik. Of dit voor alle Mikrotik devices geldt weet ik niet, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en deze bij fs.com besteld:

https://www.fs.com/de-en/products/74514.html

Daarbij de volgende opties laten programmeren:

BiDiSFP

Als connector optie heb ik de LC variant gekozen en bij de SFP deze kabel besteld:

https://www.fs.com/de-en/products/42284.html

Of die bij jou ook gaat passen hangt af van hoe de glasvezel afgemonteerd is in dat kastje. Zoals @Barre73 aangaf is het verstandig om dit samen met de monteur te bekijken. Bij mij heeft de monteur toen de media converter geplaatst en ik gaf toen aan dat ik later misschien een eigen router wilde gebruiken. Hij heeft me toen laten zien hoe alles aangesloten zit en wat voor kabel ik in dat geval moest gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59
Niet corrupt maar downloaden van news.tweak.nl gaat de laatste dagen wel ineens een stuk langzamer met 1 a 2MB/s. Normaal gaat het een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
tsjoender schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Zelf heb ik de pricewatch: MikroTik hEX PoE - RB960PGS router waarop ik de glasvezel rechtstreeks heb aangesloten met een SFP. Bij het uitzoeken welke onderdelen ik nodig had las ik dat Mikrotik geen generieke SFPs accepteert of SFPs van andere merken. Het moet een Mikrotik module zijn of een welke geprogrammeerd is als een van Mikrotik. Of dit voor alle Mikrotik devices geldt weet ik niet, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en deze bij fs.com besteld:

https://www.fs.com/de-en/products/74514.html

Daarbij de volgende opties laten programmeren:

[Afbeelding: BiDiSFP]

Als connector optie heb ik de LC variant gekozen en bij de SFP deze kabel besteld:

https://www.fs.com/de-en/products/42284.html

Of die bij jou ook gaat passen hangt af van hoe de glasvezel afgemonteerd is in dat kastje. Zoals @Barre73 aangaf is het verstandig om dit samen met de monteur te bekijken. Bij mij heeft de monteur toen de media converter geplaatst en ik gaf toen aan dat ik later misschien een eigen router wilde gebruiken. Hij heeft me toen laten zien hoe alles aangesloten zit en wat voor kabel ik in dat geval moest gebruiken.
Oh super hier heb ik wat aan! Jammer dat het weer merk afhankelijk moet zijn beetje vreemd neem dan gewoon een eigen variant van de connector i.p.v. een of andere firmware check erin te gooien. Maar zo te zien valt de prijs wel mee. Ik wacht maandag even af en dan kijk ik verder. Ik ga meteen even onderzoeken of mijn MikroTik router hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 03:35
jb044 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:47:
Niet corrupt maar downloaden van news.tweak.nl gaat de laatste dagen wel ineens een stuk langzamer met 1 a 2MB/s. Normaal gaat het een stuk sneller.
Dacht dat het aan mij lag !?
Welke downloader gebruik je?

Ik download met sabnzb maar kom ook amper boven de 1 a 2 MB/s.

Wel SSL aan staan.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Voornamelijk nzbget op een pc met Linux en bedraad netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
Hier ook erg langzaam 2-5MB/s via NZBGet.

Heb maar een klachten mail naar tweak gestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier exact hetzelfde de laatste paar dagen, onwijs traag... Eerste seconde of 2 volle bak maar daarna zakt het in naar 2 tot 8 MB/s :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 14:59
Ik heb onlangs tweak gekregen met Canal Digitaal box. Mij viel op dat er af en toe haperingen zijn, voornamelijk bij het interactieve deel, wanneer je een aflevering terug kijkt. Toen in ik de modem/router ging kijken (FritzBox 5490) viel mij op dat de connectiviteit van de box maar 100mbit is. Is dit correct? Heeft de box geen gigabit verbinding? Dit zou iig de snelheid van het starten van een stream kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Worrum schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:29:
Ik heb onlangs tweak gekregen met Canal Digitaal box. Mij viel op dat er af en toe haperingen zijn, voornamelijk bij het interactieve deel, wanneer je een aflevering terug kijkt. Toen in ik de modem/router ging kijken (FritzBox 5490) viel mij op dat de connectiviteit van de box maar 100mbit is. Is dit correct? Heeft de box geen gigabit verbinding? Dit zou iig de snelheid van het starten van een stream kunnen verklaren.
Klopt, dat is inderdaad maar 100mbit. Issue van het traag starten van het interactieve deel is er inderdaad maar als het loopt zijn er bij mij geen hick-ups en werkt het prima. De boxjes hebben relatief lichte hardware en veel wordt serverside afgehandeld lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-d-W
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-07 15:30
Bij ons ook is het downloaden een stuk langzamer sinds gisteren. Nu rond 2,2MBps, normaal met SABNZBD tussen de 90 en 100MBps met onze 1GB abbo downloaden vanaf de Tweak news server.
Speedtest.net geeft max 200Mbit aan.

Tweak, is er iets aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt er inderdaad op dat er iets mis is.
Upload gaat nog steeds goed maar download niet maar voor nu nog snel zat

Zal van de week weer eens testen

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Download gaat hier nog steeds prima (speedtest)
Download van nieuwsgroepen zakt idd na enkele minuten in. gemiddeld 6MB/s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bithopper-1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik heb hier in Enschede sinds een paar dagen dezelfde problemen. Bij mij krijg ik de volgende foutmeldingen:
[05/30 15:33:35] ERROR BR: Read Failure: 16384 to read 0 Actual Read Code: 18446744071562145798
[05/30 15:33:35] ERROR BR: Read Failure - Would Block
[05/30 15:33:35] ERROR NEWS SERVER ERROR: news.tweak.nl NNTPServer: zero bytes read from socket

Eerst de antimalware, antivirus en firewall uitgezet, helaas zonder resultaat. Daarna de computer direct op de modem/router aangesloten. Ook niets. Omdat ik niemand anders zag klagen, dacht ik dat het probleem aan mijn configuratie lag. Kennelijk dus niet!

WIe heeft nog meer last hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Ik dacht dat het ook aan mij lag maar ik heb het zelfde probleem met de nieuwsgroepen.. de files die ik binnen haal zijn ook ineens corrupt nu :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 11:44
Yep same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bithopper-1
Nog even terugkomend op de usenet-problemen: Ik heb Tweak een mail gestuurd. Als antwoord kreeg ik het volgende:
Bedankt voor uw bericht. Wellicht opnieuw de portgegevens instellen? Graag horen wij dan ook of dit een oplossing heeft kunnen bieden.
Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Vrienden van mij hebben hetzelfde probleem en hebben hierover met Tweak gebeld. Het valt me op dat Tweak er telkens vanuit gaat dat het probleem bij de gebruiker ligt. Als meerdere mensen hierover klagen moet er toch bij iemand een belletje gaan rinkelen?

Vraag blijft: hoelang gaat dit nog duren????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

wel gehoord van news servers, maar nog nooit gebruik van gemaakt. Als iemand een quick start heeft, wil ik het zo wel uitproberen in enschede. Ben nu op werk en nog niet gegoogled of er een simpele test functie is of dat ik eerst een avondje kwijt ben.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Dxue schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:12:
wel gehoord van news servers, maar nog nooit gebruik van gemaakt. Als iemand een quick start heeft, wil ik het zo wel uitproberen in enschede. Ben nu op werk en nog niet gegoogled of er een simpele test functie is of dat ik eerst een avondje kwijt ben.
Begin hier maar https://www.binaries4all.nl/ wel hier en daar gedateerd. Gebruik sabnzbd of nzbget en spotweb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 10:35
Hier ook bagger snelheden met tweaknews sinds kort , 6MB/s max . Sta je dan met je gigabit verbinding .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

Voor de mensen die Tweak via KPN hebben: wat voor router hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

servies schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:49:
Voor de mensen die Tweak via KPN hebben: wat voor router hebben jullie?
Als je Tweak DSL bedoelt: ik gebruik een FRITZ!Box 7490.
Werkt uit de kunst (ik heb alleen internet en bellen, geen TV).

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:31
BerndGaykema schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:38:
[...]

Ik kreeg op 10 april het volgende antwoord van Tweak op mijn verzoek om de borg terug te storten:

[...]

De creditering van bovengenoemde factuur heeft nog steeds niet plaatsgevonden.
Mijn borg "is opgemaakt" door de mediaconverter, inderdaad door mij ontvangen.
Wel logisch dat er borg voor een apparaat betaald moet worden, dus apart dat Teaubiasch geen borg hoeft te betalen ...
Tweak heeft de facturering nu op orde voor mij:
- de borg van 50 euro voor de FRitzBox is nu teruggestort naar mijn rekening
- de teveel betaalde jaarcontributie van 365 is nu ook gecrediteerd

Resultaat is dat ik nu alle facturen in MijnTweak als BETAALD zie staan.

Eindelijk is de stof rondom de euro's neergedaald en kunnen we de komende maanden genieten van de technisch hoogstaande kwaliteit van Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

hp-got schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:46:
[...]

Als je Tweak DSL bedoelt: ik gebruik een FRITZ!Box 7490.
Werkt uit de kunst (ik heb alleen internet en bellen, geen TV).
Nee, ik bedoel glas. Wat ik uit mijn eerste factuur kan opmaken krijg ik een Zyxel. Maar een apparaat dat al 2 jaar eol is en geen wifi AC kan komt er bij mij niet in... Die gaat spreekwoordelijk direct de kliko in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
servies schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:13:
[...]

Nee, ik bedoel glas. Wat ik uit mijn eerste factuur kan opmaken krijg ik een Zyxel. Maar een apparaat dat al 2 jaar eol is en geen wifi AC kan komt er bij mij niet in... Die gaat spreekwoordelijk direct de kliko in
Volgens mij leveren ze dat apparaat niet meer, mijn facturen waren overigens nergens specifiek op dat punt. 2 april is mijn verbinding opgeleverd en er zat gewoon een (gebruikte) Fritzbox 5490 bij, m.a.w. prima.

[ Voor 10% gewijzigd door joop99 op 01-06-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

joop99 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:58:
[...]

Volgens mij leveren ze dat apparaat niet meer, mijn facturen waren overigens nergens specifiek op dat punt. 2 april is mijn verbinding opgeleverd en er zat gewoon een (gebruikte) Fritzbox 5490 bij, m.a.w. prima.
hoe weet je dat je een gebruikte hebt gekregen? ik zit eraan te denken om de fritzbox te nemen en volgens mij moest ik die dan kopen/bijbetaling van 70 euro maken, maar als ik moet bijbetalen, dan wil ik wel een nieuwe en geen gebruikte krijgen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Dxue schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:36:
[...]

hoe weet je dat je een gebruikte hebt gekregen? ik zit eraan te denken om de fritzbox te nemen en volgens mij moest ik die dan kopen/bijbetaling van 70 euro maken, maar als ik moet bijbetalen, dan wil ik wel een nieuwe en geen gebruikte krijgen
Zijn een aantal dingen:
  1. Gebruiksporen
  2. Geen verpakking
Ik denk dat er normaal ook een dopje in de glasvezel aansluiting zit. Op zich maakt het niets uit dat hij niet nieuw is, het is toch huur (en permanente garantie).
De bijbetaling is volgens mij voor het bezoek en aanpassing van de aansluiting.

[ Voor 6% gewijzigd door joop99 op 01-06-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen dopje in de glasvezel aansluiting is wel een potentieel probleem. Daar hoeft maar iets vuil in te komen en je kunt vage storingen krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 01-06-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-05-2023
Goedenavond allemaal,

Even een vraag, ik heb sinds februari een internet only abonnement bij tweak in Enschede, dit betekend dus dat ze zelf geen apparatuur meeleveren. Ik heb mijn eigen router (Linksys EA6350). Wanneer ik deze erin plug en instel is de internet snelheid goed en laden sites ook snel, echter wanneer ik naar youtube ga of iets anders probeer te streamen dan is de verbinding super traag/niet werkend. Ook berichten op whatsapp duren tijden voordat ze versturen.

Echter wanneer ik de router in Bridge mode zet werkt dit wel allemaal naar behoren, echter is dit voor mij geen blijvende oplossing want nu kan ik mijn Chromecast en wifi-repeater niet gebruiken.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad of die mij kunnen helpen? Mocht er meer informatie nodig dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SteviW schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:22:
Mocht er meer informatie nodig dan hoor ik dat graag.
Hoeveel devices zijn er op dat moment aangesloten aan die Router?
En als je dit ervaart wat is dan het geheugen en cpu verbruik van die router
Zit er ips op die Router staat dat aan zo ja zet dat eens uit en test het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
Twee telefoons, twee laptops, een chromecast en smart tv, waar kan ik het geheugen en CPU verbruik van de router inzien?

Ik zal het IPS proberen, laat straks weten hoe dat ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Ben dus duidelijk niet de enige met een gare nieuwsgroepen snelheid.. :+

Almere ook nog steeds ruk hier... Verschillende downloaders gebruikt. Inderdaad eerste 2 seconden volle bak en daarna zo traag als dikke strond door de Tweak trechter:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2i8gjdz.png

[ Voor 3% gewijzigd door Csotranme op 02-06-2019 21:51 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Inderdaad erg prut hier, die nieuwsgroepen. Maar ja.....vorige keer duurde het enkele weken voor ze erachter waren dat ik van een server geblocked was....en niemand wist waarom en wie het had gedaan...

Ik stuur zo ook maar een bericht naar de HD...

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Wdeb schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:35:
Inderdaad erg prut hier, die nieuwsgroepen. Maar ja.....vorige keer duurde het enkele weken voor ze erachter waren dat ik van een server geblocked was....en niemand wist waarom en wie het had gedaan...

Ik stuur zo ook maar een bericht naar de HD...

Wdeb
Ik heb ze ook gemaild vandaag met de mededeling dat dit al een paar weken zo is...

Zit zelf in de IT en kan me echt niet voorstellen dat je dit niet opmerkt.
Er zou toch echt een belletje moeten gaan rinkelen vanuit een of ander monitoring systeem.

Heb ze ook vriendelijk gemeld dat Tweak wel erg hard achteruit holt de laatste tijd en dat het ze klanten gaat kosten.

Ik ben al niet te spreken over die schijt TV dienst, nu komt NZB er nog bij en die waardeloze HD.
Het is trouwens van de zotten dat de Ziggo app met Chromecast (via m'n ouders) beter werkt dan dat bagger product dat Tweak levert.

Net ff gekeken bij T-Mobile. Zit voor 70€ met 750mbit, TV met Ziggo Sport. (Ziggo Sport is overigens daar al de helft van wat Tweak je probeert te rekenen).

Ik ben al jaren klant bij Tweak en ben zeer voorstander van dit soort kleine spelers in de markt die de grote jongens wakker schudden maar essentiële dingen zoals fatsoenlijk je klanten te woord staan is er al niet bij..

Mijn geduld begint op te raken. Ik wacht dit NZB probleem ff af maar anders ga ik de buren met die grote roze T eens ff bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou nou... iets minder hoogdravend kan ook wel weer :P

Snap dat het vervelend is als je Usenet het niet goed doet (hoewel je ook vast wel weet dat je niet helemaal legaal bezig bent, tenzij het om Linux distro's ofzo gaat ;) ).

Tweak draait het usenet cluster al een hele poos niet meer zelf. Dat wordt door een externe partij "Tweaknews" gedaan. Het enige wat Tweak (waarschijnlijk) nog heeft, dat is een directe route naar Tweaknews of in ieder geval een overeenkomst met hen dat de IP-ruimte van Tweak zonder verdere authenticatie bij de usenet dienst mag.

Maar goed, Tweak biedt het aan als argument om een abonnement bij hen te nemen, dus dan horen ze ook een inspanning te leveren om het goed te laten werken, extern of niet.

Overigens, houd er rekening mee dat als je naar T-mobile gaat, je de kosten om zelf een Usenet partij te regelen ook mee moet rekenen ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Csotranme Let er wel op dat Ziggo Sport totaal bij T-Mobile alleen de eerste maand € 7,50 kost. Daarna betaal je ook bij T-Mobile 'gewoon' € 15,- per maand: https://www.t-mobile.nl/t...remium/ziggo-sport-totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Als je ook mobiele abbonementen hebt lopen bij Tmobile dan profiteer je van vele extras wat de prijs weer drukt.

Ik heb ook heel lang bij Tweak gezeten en mij vaak geërgerd aan de tv dienst.
Ik had ook het gevoel om de kleine speler Tweak te steunen.
Internet is echt super stabiel bij Tweak.
Maar de tv dienst was na 4 jaar nog steeds brak dat ik dit niet meer kon verkopen thuis.

Nu zit ik bij Tmobile.
Alles werkt erg goed en de vrouw en kinderen zijn tevreden. :)
En ik heb nu lagere kosten dan bij Tweak omdat ik mobiele telefoons bij Tmobile heb lopen.

Maar als Tweak de boel nu weer eindelijk op de rit gaat krijgen, zowel tv als hd, dan zou het zo kunnen zijn dat ik weer overstap.
Zonder de kleinere spelers krijgen de grotere spelers namelijk te veel macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisPiet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-08-2024
Over de problemen met de newsserver (news.tweak.nl) heb ik met de helpdesk gemailed.
Kreeg daar wel heel kort-door-de-bocht antwoord van:

"U heeft deze mail gestuurd naar Tweak, de internet provider. Tweaknews is in 2014 verkocht door Tweak en om deze reden kunnen wij ook geen verwerkingen of informatie verstrekkingen doen betreft Tweaknews. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennisPiet schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:19:
Over de problemen met de newsserver (news.tweak.nl) heb ik met de helpdesk gemailed.
Kreeg daar wel heel kort-door-de-bocht antwoord van:

"U heeft deze mail gestuurd naar Tweak, de internet provider. Tweaknews is in 2014 verkocht door Tweak en om deze reden kunnen wij ook geen verwerkingen of informatie verstrekkingen doen betreft Tweaknews. "
Omdat je de URL erbij gezet hebt en lezen is ook al niet het sterkste punt van Tweak
Heb echt gemerkt dat je echt super duidelijk moet uitleggen wat het probleem is en geen epistels schrijven en zeker geen 2 vragen stellen in een mail, dan heb je kans dat ze je goed begrijpen
Daarom bel ik liever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Nou, ik kreeg een heel andere reactie...

Beste .....,

Bedankt voor uw bericht.

Er is op dit moment niks bekend over een storing of iets anders van die aard. Kunt u aangeven wanneer u de meeste problemen ervaart en hoe lang dit al speelt? Dan kunnen we wellicht uitsluiten waar het misgaat.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,

http://www.tweak.nl/

Leuk dat het bij mij dan wordt ontkent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik weet dat @Tweak meeleest dus vind het het vreemd dat je dit soort antwoorden terug krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimperklaas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 18:47
Volgens mij werkt alles weer naar behoren, ik haal mijn ouderwetse snelheden weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-08 19:31
Idem hier, ik heb weer normale snelheden met usenet. Reactie die ik gisteren kreeg van de SD: 'Ik heb een melding bij onze technische dienst gedaan!'. Moet wel eerlijk zeggen dat ik duidelijk aan heb gegeven als een drietal dagen hinder heb/had met d/l met verwijzing naar de reacties in dit topic en ik heb NZBGet-logging toegevoegd over de time-outs (zonder bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Het wisseld nog wat, gister was het weer echt heel langzaam (ik zal echt niet zeuren als ik niet strak 125MB/s haal, maar 200 / 300 KB/s is gewoon erg langzaam). Maar momenteel lijkt het weer naar behoren te werken. Ben zelf van eerlijkheid duurt het langst maar er zal vast wel wat aan de hand geweest zijn en niet alles is snel te fixen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Nou...het is wel sneller, maar nog niet zoals verwacht. Normaal 70 Mb/s en iets meer via wifi, nu max 50...
En veelal nog lager. En schommelend.

Ik zal ze terug mailen.

Dank voor de info.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Vandaag mijn verbinding opgeleverd gekregen met nette snelheden. Echter heb ik enorm veel moeite gedaan om mijn abonnement om te zetten naar een internet only abonnement maar de monteur (waar ik niets anders dan positief over ben!) stond wel voor de deur met een Fritzbox.. Hij gaf aan dat je niet zomaar nu een media converter ertussen kan zetten wanneer je een Fritzbox afneemt. Hij kon het niet met zekerheid zeggen, maar hij gaf aan dat er een controle plaatsvindt op basis van het mac adres van je Fritzbox, klopt dit?

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om weer dit hele traject in te gaan en ellenlang aan de telefoon te hangen. Kan ik het mac adres van de Fritzbox niet spoofen om zodoende de glasvezel aansluiting direct op mijn MicroTik router werkend te krijgen? Of beland ik nu in een grijs gebied met deze vraag? Mocht die Fritzbox mettertijd weer terug gaan dan revert ik natuurlijk het mac adres van mijn MikroTik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Vaenir schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:33:
Vandaag mijn verbinding opgeleverd gekregen met nette snelheden. Echter heb ik enorm veel moeite gedaan om mijn abonnement om te zetten naar een internet only abonnement maar de monteur (waar ik niets anders dan positief over ben!) stond wel voor de deur met een Fritzbox.. Hij gaf aan dat je niet zomaar nu een media converter ertussen kan zetten wanneer je een Fritzbox afneemt. Hij kon het niet met zekerheid zeggen, maar hij gaf aan dat er een controle plaatsvindt op basis van het mac adres van je Fritzbox, klopt dit?

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om weer dit hele traject in te gaan en ellenlang aan de telefoon te hangen. Kan ik het mac adres van de Fritzbox niet spoofen om zodoende de glasvezel aansluiting direct op mijn MicroTik router werkend te krijgen? Of beland ik nu in een grijs gebied met deze vraag? Mocht die Fritzbox mettertijd weer terug gaan dan revert ik natuurlijk het mac adres van mijn MikroTik.
Zou verbaasd zijn als ze dat doen, er is wel een ander punt. Internet met alles in een zit op vlans 34, internet only is het untagged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Vaenir schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:33:
...
Nee, je mag je eigen apparatuur aansluiten; dus zonder MAC-spoofing.
Alleen als je een vast ip-adres wilt, zal je MAC adres bekend moeten zijn om deze te kunnen koppelen aan het ip-adres (dat werkt op basis van DHCP).
Andere partijen die wel vereisen dat je hun apparatuur gebruikt kunnen wel een check doen op MAC adres. Ik denk dat de monteur daar op doelde,
Zie ook https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
joop99 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:40:
[...]

Zou verbaasd zijn als ze dat doen, er is wel een ander punt. Internet met alles in een zit op vlans 34, internet only is het untagged.
@Vaenir Precies, hier draait het om. Als jouw FritzBox werkt zal een mediaconverter NIET werken vanwege het niet untagged zijn. Jammer voor je maar je zult het proces toch echt door moeten, net als ikzelf ook moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
BerndGaykema schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:27:
[...]
@Vaenir Precies, hier draait het om. Als jouw FritzBox werkt zal een mediaconverter NIET werken vanwege het niet untagged zijn. Jammer voor je maar je zult het proces toch echt door moeten, net als ikzelf ook moest.
Ik kan in mijn router volgens mij een dhcp client aanmaken die op vlan 34 een adres ophaalt. Ik ben alleen nog aan het wachten op mijn SFP module van fs.com dus ik kan nog niks proberen..

edit: Dit is tenminste hoe ik het begrijp vanuit de link die @BitAndre gaf: https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/.

[ Voor 13% gewijzigd door Vaenir op 04-06-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Naar aanleiding van eerdere posts heb ik gekeken wat mijn downloadsnelheid nu is vanuit TweakNews.
Getest met een post van 14 uur oud en 12 Gbyte groot. Zoals in het plaatje te zien is, is de gemiddelde snelheid rond de 550 Mbps, met pieken net over de 700 Mbps.
Dat is wel langzamer dan ik gewend ben (800~900 Mbps), maar 12,3 Gbyte compleet binnen krijgen in precies 3 minuten vind ik wel acceptabel :) .
Download snelheid newsgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
Vaenir schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:38:
Ik kan in mijn router volgens mij een dhcp client aanmaken die op vlan 34 een adres ophaalt.
[...]
In een eerdere post gaf je aan een 'Internet Only' abonnement te hebben. Dan is een DHCP client draaien voor je WAN-ip-adres voldoende (en eventueel een DHCP server voor je eigen LAN), dus untagged c.q. geen vlan 34.
Of zoals het verwoord is in de blog:
Update: sinds het verschijnen van dit artikel heeft Tweak een ‘Internet Only’ abonnement geïntroduceerd. Bij dat abonnement is het voldoende slechts een eenvoudig DHCP-request te doen op een ‘untagged’ verbinding. Let er wel op dat je slechts één extern IP-adres tot je beschikking krijgt en daarom zult moeten routeren en natten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
BitAndre schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:27:
[...]

In een eerdere post gaf je aan een 'Internet Only' abonnement te hebben. Dan is een DHCP client draaien voor je WAN-ip-adres voldoende (en eventueel een DHCP server voor je eigen LAN), dus untagged c.q. geen vlan 34.

[...]
Klopt ik heb ook een internet only afgenomen en dit is bevestigd via de mail. Echter vindt Tweak het heel moeilijk administratief hun zaken op orde te krijgen.

Ik heb nu een uniek abonnement waarbij ik geen borg heb betaald voor een FritzBox omdat ik, bevestigd via de mail, volgens hun een "internet only" abo afneem. Nu heb ik dus wel een FritzBox gekregen en een Internet & Bellen abonnement, voor de kosten van een Internet Only abonnement. Ondertussen staat er nog wel een factuur open van €75 (€25 activatiekosten en €50 borg voor de Fritzbox). Maar deze is kwijtgescholden maar kunnen ze niet verwijderen binnen de "Mijn Tweak" omgeving.

Begrijp je nu waarom ik geen zin heb om er weer contact mee op te nemen.. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Vaenir op 04-06-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
Mr-D. schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:08:
[...]

Hoeveel devices zijn er op dat moment aangesloten aan die Router?
En als je dit ervaart wat is dan het geheugen en cpu verbruik van die router
Zit er ips op die Router staat dat aan zo ja zet dat eens uit en test het nog eens.
Het probleem lijkt, te zijn verholpen. Ik heb nu DCHP reserveringen aangemaakt voor de MAC adressen van de apparaten en de internetsnelheid lijkt nu goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi ook wel opgelost toch?
SteviW schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Het probleem lijkt, te zijn verholpen. Ik heb nu DCHP reserveringen aangemaakt voor de MAC adressen van de apparaten en de internetsnelheid lijkt nu goed te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bithopper-1
Problemen Usenet-newsserver (glasvezel) opgelost:

Zo te zien zijn de problemen opgelost. Ik haalde weer de volle snelheid!
Alhoewel ik nog steeds niet heb gezien wat er nu aan de hand was, bedank ik het Tweak-team toch voor de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
Mr-D. schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:32:
Mooi ook wel opgelost toch?

[...]
Als de oplossing blijvend was wel, na een uur weer dezelfde problemen. In het begin werkt alles top, alles snel maar na een uur dus weer terug bij af, wat kan hier de oorzaak van zijn. IPS staat uit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken deze Router zelf niet maar zit er nergens een tabje waar je je cpu en geheugen kan bekijken als bv je cpu boven de 80% zit dan krijg je dit soort problemen.
SteviW schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:07:
[...]

Als de oplossing blijvend was wel, na een uur weer dezelfde problemen. In het begin werkt alles top, alles snel maar na een uur dus weer terug bij af, wat kan hier de oorzaak van zijn. IPS staat uit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 10:35
Usenet was even goed maar weer terug naar af . Zo jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
(7:30) Hier zelfde. Usenet was gisteren goed. Vandaag weer erg langzaam. 8)7

(16:30) En nu weer lekker snel. :)

[ Voor 24% gewijzigd door KlaasKlaas op 05-06-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik heb mijn Tweak abo per 1-5 laten aanpassen (van maand naar jaarbetaling en van CD entertainment naar basis) en krijg nu allemaal correctiefacturen voor de HBO-korting. Deze korting, die liep tot okt 2019, is dus stopgezet bij mij en ik vraag mij af of dit bij anderen ook het geval is.

Jan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat ik de administratie van Tweak niet echt vertrouw durfde ik voor die paar centen deze ellende niet op mijn hals te halen dus ik heb het maar gelaten zoals het was.
Jan Driebeen schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:24:
Ik heb mijn Tweak abo per 1-5 laten aanpassen (van maand naar jaarbetaling en van CD entertainment naar basis) en krijg nu allemaal correctiefacturen voor de HBO-korting. Deze korting, die liep tot okt 2019, is dus stopgezet bij mij en ik vraag mij af of dit bij anderen ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45

bij mij is hij ook vervallen dacht mij ook te herinneren dat er ook is aangegeven dat bij een abonnementswijziging de korting verviel.

maar je krijgt correctie facturen voor hbo? bij mij is de korting gewoon gestopt op het moment dat het abonnement is omgezet naar jaarabonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Blijkt wel weer dat bij tweak de administratie handwerk is. Ik heb al een tijd geen TV product meer, maar krijg nog steeds de HBO compensatie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ben al jaren klant van het internet only gigabit abonnement, maar ik ga per 1-7 verhuizen. Ik had altijd Caiway via de coax, puur omdat ik geen ellende wil zoals hier wel bekend is met het TV gebeuren. Maar ook omdat ik geen extra decoder wilde, want mijn TV kon het digitale coax-signaal decoderen. Maar in mijn nieuwe woning is er geen coax-aansluiting meer en ben ik dus gebonden aan IPTV. Dus maar besloten om Basis HD bij Tweak af te nemen. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen en of de verbinding op 1-7 er ook daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe woning geen coax aansluiting meer? Geen kabelaar aanwezig?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
eymey schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:31:
Nieuwe woning geen coax aansluiting meer? Geen kabelaar aanwezig?
Nee geen CAI-leverancier. Alles in de woonplaats is hier al enkele jaren compleet van glasvezel voorzien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thijn41
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 09:00
Nu zo'n 5 jaar klant van Tweak met alleen Internet, en toch wel vaak in dit topic rond geneuzeld maar nooit iets gepost.
Aangezien er regelmatig toch alleen wordt geklaagd (We blijven toch Nederlanders..), leek het mij leuk om ook eens een wat andere ervaring te delen.

Toen ik 5 jaar geleden naar mijn nieuwe gehuurde appartement ben verhuist, had de vorige bewoner al Tweak. Lineaire TV kijken doe ik niet, dus alleen rete-snel internet voor weinig geld leek mij wel wat.
De vorige bewoner heeft alles administratief geregeld via Tweak, en zo werd de verbinding op mijn naam en IBAN gezet. Het hele aansluit-gebeuren heb ik dus overgeslagen.

Heb al die jaren met veel plezier gebruik gemaakt van Tweak. De ervaringen hier geven dat ook aan, Internet kunnen ze wel, de rest not-so-much. Nooit echt langdurige storingen gehad, en de enige keer dat ik de helpdesk nodig had voor een vast IP had ik na 1 werkdag een mail terug.

Na alle ervaringen hier gelezen te hebben zag ik de bui al hangen: Ik ga verhuizen en er gaat van alles mis met Tweak en hun administratie. Ik, als tweaker en internet-verslaafde, zit straks in mij nieuwe huis zonder internet.

Bijna 2 maanden van tevoren gebeld met Tweak. 's ochtends vroeg, en na nagenoeg geen wachttijd kreeg ik iemand aan de lijn. Nadat ik had aangegeven dat ik ga verhuizen en dat ik de verbinding graag wilde meeverhuizen zou ze mij een mail sturen met een PDF welke ik moest ondertekenen en terugsturen. Dan zou het allemaal geregeld worden.

Minuten later kreeg ik inderdaad een mail. Alleen zonder bijlage...
Hier begint het gedonder al, dacht ik. Even later nogmaals gebeld, en een gesprek en mail later alsnog het formulier ontvangen.

Dat formulier ingevuld en ondertekend, ingescand en weer teruggestuurd. Paar dagen later een bevestiging ontvangen, het zou allemaal in orde worden gemaakt.

Voor de dag van verhuizing (1 mei) niks meer gehoord. Vol spanning zat ik als een idioot naar het glasvezel lampje te staren. De vorige bewoner had KPN, en die deed het tot 1 mei nog altijd prima. Dus internet had alsnog wel een beetje.
Tot op een gegeven moment het glasvezel lampje uit ging. Nu moet het gebeuren dacht ik nog. Of KPN heeft de verbinding afgesloten (Wat ik niet gek vind trouwens, ik ben daar geen klant), of Tweak is er mee bezig.

Na een tijdje later nogmaals gekeken, en het lampje brandde weer en jawel: ik had weer internet van Tweak.

Ongeveer een week later werd ik gebeld. Kreeg een vent van Tweak aan de lijn die aangaf dat de verhuizing eigenlijk niet is gelopen zoals dat had gemoeten.
Ik had meer communicatie moeten ontvangen, en eigenlijk had er ook eventueel een monteur moeten komen om het glavezel-modem te plaatsen. Nu was er glasvezel van KPN, en dus was alles al aanwezig en kon ik zo mijn router er aan prikken, maar eigenlijk was dat niet vanzelfsprekend. Ze hadden gezien dat de router weer verbinding had, dus dachten dat het allemaal wel goed was gegaan.

Over-all is het mij erg meegevallen hoe het allemaal is gegaan. Ja, ik ben mijn oude vaste IP adres kwijt maar na een belletje kreeg ik een nieuw vast IP met rDNS. En ja, als het glasvezel-modem er niet was geweest had ik waarschijnlijk veel langer moeten wachten op mijn verbinding, maar ja een beetje geluk moet je af en toe hebben in het leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Thijn41 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:41:

....
Toen ik 5 jaar geleden naar mijn nieuwe gehuurde appartement ben verhuist, had de vorige bewoner al Tweak. Lineaire TV kijken doe ik niet, dus alleen rete-snel internet voor weinig geld leek mij wel wat.
De vorige bewoner heeft alles administratief geregeld via Tweak, en zo werd de verbinding op mijn naam en IBAN gezet. Het hele aansluit-gebeuren heb ik dus overgeslagen.
....
Ik heb geen ervaring met Sparql tv van Tweak maar Canal Digitaal doet het heel behoorlijk, i.t.t. bij KPN staan de beste streams (wat KPN HD-glas noemt) van de Nederlandse zenders op 1,2,3 enz. Het live gedeelte is goed en in mijn ervaring echt niet slechter als bij KPN, het interactieve deel heeft hier en daar een rafelrandje maar werkt ook gewoon.
Is het zoals ik wil? Nee niet helemaal maar daar kunnen Tweak en Canal Digitaal niet veel aan doen, ik denk dat veel issues nu de laatste stuiptrekkingen van lineare tv zijn en dan hoop ik vooral een fantastische internet verbinding over te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krijg net een mail met daarin een enquête of ze iets kunnen verbeteren
Zal de link naar dit topic maar erin zetten gok ik zo .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
me_mrtn schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Nee geen CAI-leverancier. Alles in de woonplaats is hier al enkele jaren compleet van glasvezel voorzien.
Vind ik foute boel. Dat betekent dat Ziggo geen concurrent meer kan zijn voor jou. En het is juist de concurrentie die de prijs voor de consument laag houdt.
Een woonplaats mag niet bepalend zijn voor wat er aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre

'correctiefacturen': meervoud?
Ik heb deze ook laten aanpassen naar een jaarabonnement (want ik ben toch niet van plan te vertrekken :)).
Bij mij ging deze in per 1 juni en heb 1 creditnota ontvangen voor de maand juni. Bij navraag kreeg ik als antwoord: "Deze wordt apart betaald en zal u nog ontvangen.".
Ik wacht rustig af hoe dat de komende maanden verwerkt wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Mr-D. schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:25:
Krijg net een mail met daarin een enquête of ze iets kunnen verbeteren
Zal de link naar dit topic maar erin zetten gok ik zo .....
Hier ook ontvangen, er staat dat je de enquête maar 1 x kan invullen, ik heb het net geprobeerd maar kan de enquête nogmaals invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
BitAndre schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:29:
[...]

'correctiefacturen': meervoud?
Ik heb deze ook laten aanpassen naar een jaarabonnement (want ik ben toch niet van plan te vertrekken :)).
Bij mij ging deze in per 1 juni en heb 1 creditnota ontvangen voor de maand juni. Bij navraag kreeg ik als antwoord: "Deze wordt apart betaald en zal u nog ontvangen.".
Ik wacht rustig af hoe dat de komende maanden verwerkt wordt...
Ja, in ‘mijn tweak’ stonden 4 facturen die niet per mail waren verzonden en die betrekking hadden op het stoppen van de HBO-korting en de ingeleverde Animoboxen. Alle facturen heb ik op een rijtje gezet en bleek dat er teveel gefactureerd werd. Vanmiddag ff gebeld en ze gaan het uitzoeken....Ik had gevraagd naar de afdeling die dit regelt maar ze wilden mij niet doorverbinden. Ook kreeg ik het advies om de facturen niet te storneren. Ik wacht het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
Mr-D. schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:35:
Ik ken deze Router zelf niet maar zit er nergens een tabje waar je je cpu en geheugen kan bekijken als bv je cpu boven de 80% zit dan krijg je dit soort problemen.
[...]
Router heeft volgens Linksys geen CPU, heb een uur contact gehad met de support van Linksys maar ook zei konden mij niet helpen. Ik ervaar nog steeds dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
BitAndre schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:27:
[...]

[...]
Makkelijker gezegd dan gedaan, of mijn router is kut of de instellingen staan niet goed, maar met mijn Linksys ea6350 is een verbinding opzetten dramatisch. Op de laptop gaat het nog wel maar op de telefoon is het een drama met de internetsnelheid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
SteviW schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:54:
[...]
Makkelijker gezegd dan gedaan, of mijn router is kut of de instellingen staan niet goed, maar met mijn Linksys ea6350 is een verbinding opzetten dramatisch.
Ik heb zelf geen Linksys ea6350, maar met even Googlen kom ik tot het volgende:
WAN zijde: ga naar tabblad "Internet Settings" en stel de "Connection Type" in op "Automatic Configuration – DHCP". bron
LAN zijde: ga naar tabblad "Local Network" en vink "DHCP Server" aan. bron
Op de laptop gaat het nog wel maar op de telefoon is het een drama met de internetsnelheid. 8)7
Ondersteunt je telefoon wel de 5 GHz band?
Het is overigens niet mogelijk om over Wifi een gigabit lijn vol te blazen -- Wifi is simpelweg nog niet snel genoeg. Kijk ook even op https://blog.tweak.nl/wifi/tips-voor-een-optimaal-wifi/ en vooral naar tip 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
BitAndre schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:15:
[...]

Ik heb zelf geen Linksys ea6350, maar met even Googlen kom ik tot het volgende:
WAN zijde: ga naar tabblad "Internet Settings" en stel de "Connection Type" in op "Automatic Configuration – DHCP". bron
LAN zijde: ga naar tabblad "Local Network" en vink "DHCP Server" aan. bron

[...]

Ondersteunt je telefoon wel de 5 GHz band?
Het is overigens niet mogelijk om over Wifi een gigabit lijn vol te blazen -- Wifi is simpelweg nog niet snel genoeg. Kijk ook even op https://blog.tweak.nl/wifi/tips-voor-een-optimaal-wifi/ en vooral naar tip 3.
Deze instellingen staan correct, de locatie van de router is ook het probleem niet want ik zit met de laptop en telefoon op dezelfde plek maar heb dus verschillende resultaten. Beide telefoons ondersteunen wel de 5 GHz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SteviW schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:53:
[...]

Router heeft volgens Linksys geen CPU, heb een uur contact gehad met de support van Linksys maar ook zei konden mij niet helpen. Ik ervaar nog steeds dezelfde problemen.
Als deze router geen cpu heeft dan zou hij ook niet werken dus een beetje vreemd dat ze dit zo zeggen, of bedoelen ze dat je hem niet kan monitoren??
Zal van de week is in de handleiding van deze Router kijken

Edit: heb handleiding bekeken maar daar staat er niets zinnigs in
En de reviews over deze router is ook zeer wisselend, de ene werkt blijkbaar goed en de andere niet
Dus kan jouw zo 123 niet helpen sorry.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr-D. op 08-06-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:41:
[...]
Vind ik foute boel. Dat betekent dat Ziggo geen concurrent meer kan zijn voor jou. En het is juist de concurrentie die de prijs voor de consument laag houdt.
Een woonplaats mag niet bepalend zijn voor wat er aangeboden wordt.
Dit gaat waarschijnlijk helemaal niet over Ziggo gebied. Er zijn een paar voormalige coaxproviders die in nieuwbouwwoningen alleen nog glasvezel aanleggen. Bijvoorbeeld Caiway, SKV Veendam en Cogas.
De concurrentie is dan nog steeds met KPN maar dan tussen glas en glas of glas en DSL.

En ja, er zijn ook enkele nieuwbouw plekken in Ziggo gebied waar Ziggo besluit niks meer aan te leggen. Dan is er alleen nog glas van KPN NetwerkNL.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Barre73 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:34:
[...]

Dit gaat waarschijnlijk helemaal niet over Ziggo gebied. Er zijn een paar voormalige coaxproviders die in nieuwbouwwoningen alleen nog glasvezel aanleggen. Bijvoorbeeld Caiway, SKV Veendam en Cogas.
De concurrentie is dan nog steeds met KPN maar dan tussen glas en glas of glas en DSL.

En ja, er zijn ook enkele nieuwbouw plekken in Ziggo gebied waar Ziggo besluit niks meer aan te leggen. Dan is er alleen nog glas van KPN NetwerkNL.
Klopt, betreft een Caiway-gebied. Concurrentie is er op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
me_mrtn schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:20:
[...]

OK. Weer wat bijgeleerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
me_mrtn schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:20:
[...]

Ik vermoedde zoiets al ja. Want ik ken Caiway idd als een partij die al flink op glas aan inzetten is geweest.

Wel jammer voor de mensen die graag aan DVB-C vast willen houden :P. Dat kan over glas natuurlijk ook (Jonaz doet het bv. ), maar de vraag is of het ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
*knip*. Crossposten is niet toegestaan, graag hier verder: SteviW in "Verbinden direct met modem werkt niet"

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 13-06-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fratema
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Inmiddels een week Tweak in huis.
Internet? Top. Bijna altijd tenminste 910 Mb/s
Telefoon? Ook goed, al doen we er niets mee. Anno 2019 is alles mobiel.
TV? &*)(_ &()+^&* troep! We hebben een MZ-101 STB. De menu's zijn traag. Je kunt lang niet alles opnemen (bij KPN wel) En als bonus; regelmatig vastlopers, foute beeld/geluid synchronisatie. Daarstraks kon hij überhaupt niet aangezet worden. Pas nadat ik de stroom er een halve minuut uittrok deed 'ie het daarna weer. En dit terwijl volgens de monteur bij aansluiting de snelheid en de mate van vertroebeling van de glasvezels bijna optimaal waren. (8,2 op een schaal van 1 tot 10) O ja , ik heb de upgrade direct laten installeren tijdens het aansluiten. Vraag aan jullie; volgens mij is de MZ-101 het instapmodel settopbox. Zijn er bij Tweak nog andere modellen te verkrijgen die beter zijn dan dat prutsding wat ik nu heb?

Please... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Fratema schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:47:
volgens mij is de MZ-101 het instapmodel settopbox. Zijn er bij Tweak nog andere modellen te verkrijgen die beter zijn dan dat prutsding wat ik nu heb?

Please... :?
Ik heb er 3 van en die werken stabiel, ze zijn qua snelheid wel afhankelijk van de server belasting bij CD lijkt het en daardoor soms traag maar niet vaak. CD heeft alleen meer beperkingen van de content providers lijkt het maar daar kunnen ze weinig aan doen. Bedienen via de app is ook een optie niet snel qua zappen maar wel heel makkelijk qua bediening. Volgens mij is dit de enige box die ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SteviW dat is de mediaconverter.

@joop99 & @Fratema ik heb 2 amino's die leverde ze voorheen maar dat is ook niet alles hoor maar laatste tijd volgens mij wel stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fratema schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:47:
, foute beeld/geluid synchronisatie.
Probeer eens een andere HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Dubbelpost, hickup van mobiele netwerk

[ Voor 88% gewijzigd door joop99 op 12-06-2019 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Mr-D. schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:33:
@SteviW dat is de mediaconverter.

@joop99 & @Fratema ik heb 2 amino's die leverde ze voorheen maar dat is ook niet alles hoor maar laatste tijd volgens mij wel stabiel
Ik heb het idee dat de mz 101 e.a. best aan kan, issue is meer de serverkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 16:59
Ik heb mijn TVbox maar op 720p gezet.
Op 1080i had ik last van traag beeld. Het valt mij wel een beetje tegen hoe de kwaliteit van TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Ik heb sinds een paar maanden glasvezelinternet via Tweak, was even rommelen om het goed aan mijn Unifi netwerk te krijgen in combinatie met de Fritzbox maar het loopt nu allemaal soepel. Ook met de VPN en externe toegang. Maar ik twijfel nog steeds om Ziggo er helemaal uit te gooien, de verhalen over de tv via de glasvezel van Tweak doen mij denken dat ik maar beter weg kan blijven daarvan.

Nu kloot ik nog flink met Ziggo en die 'fantastische' Mediabox XL samen met de Mediabox Extra (replay tv werkt steeds niet omdat de internetverbinding steeds wegvalt) maar de verhalen lezend is Canal Digitaal geen klap beter. Ik denk zo dat met name de rest van de familie (inclusief gepensioneerden die nog helemaal in te live-tv beleving zitten) een overstap niet gaat trekken. Gelukkig is de ziggogo.tv op zowel de site als de app wel erg fijn dus dat maakt het gedoe met de Mediabox XL wat minder erg.

Of zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met zowel live tv als replay tv? En hoe bevallen de app en de site voor het (terug)kijken van programma's? Ik ben wel benieuwd of ik nu alleen maar de negatieve ervaringen langs zie komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
keesroeiboot schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:32:
...

Of zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met zowel live tv als replay tv? En hoe bevallen de app en de site voor het (terug)kijken van programma's? Ik ben wel benieuwd of ik nu alleen maar de negatieve ervaringen langs zie komen...
Live tv is probleemloos, hooguit een trage box. Replay heeft wel eens wat hickups op piek tijden. Ik heb destijds de Canal digitaal app met Chromecast ter evaluatie gebruikt, de streams zijn minder maar het geeft wel een beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Nu kloot ik nog flink met Ziggo en die 'fantastische' Mediabox XL
Vraag bij Ziggo om de nieuwe Media Next. Deze box is net uit en ondersteunt 4K. Ook schijnt die lekker snel te werken. Niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
BerndGaykema schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:03:
[...]
Vraag bij Ziggo om de nieuwe Media Next. Deze box is net uit en ondersteunt 4K. Ook schijnt die lekker snel te werken. Niet geschoten is altijd mis ;)
Die hou ik inderdaad ook al in de gaten. Voor nu nog geen oplossing omdat ik ook gebruik maak van de extra mediabox maar dat is vanaf augustus op te lossen door een tweede Next.

Wel jammer dat de glasvezel geen goede, betrouwbare tv kan leveren. Blijf je toch hangen aan Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45

ik heb nooit heel veel problemen ondervonden met tv. maar zeker de laatste paar maanden is het een stuk beter geworden. kan mij eigenlijk zo niet herinneren wanneer ik echt voor de laatste keer zo iets had van het werkt weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
hjvg schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:30:
[...]
ik heb nooit heel veel problemen ondervonden met tv. maar zeker de laatste paar maanden is het een stuk beter geworden.
joop99 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:47:
[...]
Live tv is probleemloos, hooguit een trage box.
Okee, er zijn ook tevreden tv kijkers bij Tweak. ;)

Waar ik dan ook nog wel benieuwd naar ben, zijn de ervaringen met de app en de site om tv (terug) te kijken. Zoals ik het begrijp kan je 'maar' vier apparaten registreren waarmee je tv kan kijken en dat je twee streams tegelijkertijd kan bekijken. Dat laatste past mij prima, ook Ziggo hanteert een limiet (3?) aan het aantal streams tegelijkertijd. Maar het registreren van maar een paar apparaten werkt voor mij niet. We zijn met zes personen thuis dus iedereen een telefoon en nog een paar iPads en laptops in huis maakt het meteen lastig. Met Ziggo kan iedereen zelf beslissen met welk apparaat ze willen kijken, bij Canal Digitaal moet je zo te zien vooraf al beslissen op welk apparaat je gebruik wil maken van de tv mogelijkheid.

Kan iemand bovenstaande bevestigen? Of liever nog ontkrachten :) want het houd mij nu wel tegen om naar Canal Digitaal over te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door keesroeiboot op 14-06-2019 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keesroeiboot schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:47:
[...]

Die hou ik inderdaad ook al in de gaten. Voor nu nog geen oplossing omdat ik ook gebruik maak van de extra mediabox maar dat is vanaf augustus op te lossen door een tweede Next.

Wel jammer dat de glasvezel geen goede, betrouwbare tv kan leveren. Blijf je toch hangen aan Ziggo...
Glasvezel kan best wel goede en betrouwbare TV leveren hoor. Alleen Tweak/Canal Digitaal niet blijkbaar..
Over het KPN TV platform hoor ik maar heel weinig klachten, en ik zelf ben ook nog steeds heel enthousiast.Ruime mogelijkheden, snel reagerende decoder, snel zappen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
max 4 devices
dit is ex STB's
max
keesroeiboot schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:45:
[...]

[...]

Okee, er zijn ook tevreden tv kijkers bij Tweak. ;)

Waar ik dan ook nog wel benieuwd naar ben, zijn de ervaringen met de app en de site om tv (terug) te kijken. Zoals ik het begrijp kan je 'maar' vier apparaten registreren waarmee je tv kan kijken en dat je twee streams tegelijkertijd kan bekijken. Dat laatste past mij prima, ook Ziggo hanteert een limiet (3?) aan het aantal streams tegelijkertijd. Maar het registreren van maar een paar apparaten werkt voor mij niet. We zijn met zes personen thuis dus iedereen een telefoon en nog een paar iPads en laptops in huis maakt het meteen lastig. Met Ziggo kan iedereen zelf beslissen met welk apparaat ze willen kijken, bij Canal Digitaal moet je zo te zien vooraf al beslissen op welk apparaat je gebruik wil maken van de tv mogelijkheid.

Kan iemand bovenstaande bevestigen? Of liever nog ontkrachten :) want het houd mij nu wel tegen om naar Canal Digitaal over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
Mr-D. schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:16:
max 4 devices
dit is ex STB's
[Afbeelding: max]

[...]
Jammer hoor. Daar loopt het voor mij op vast. :/ Dan toch maar bij Ziggo blijven? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
zodra Ziggo goede android TV app uitbrengt (voor de shield) dan gaat Canal digitaal er ook uit.
Pagina: 1 ... 39 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.