PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ja. Het menu start my links ipv onder. Vond het vreemd dat dit in prime time gebeurd.Hans_18T schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:11:
[...]
Ik heb niks gemerkt, behalve dat het niet helemaal goed ging in de Arena
Daar kan tweak of cd niks aan doen.
Wat bedoel je met slechter?pd5lwd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:02:
Wedden dat er de komende dagen de tv verbindingen slechter worden.
Daar kan tweak of cd niks aan doen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Vanmiddag zelf Tweak maar gebeld voor een installatie afspraak a.s. dinsdag tussen 13 en 17u.
20 minuten in de wacht, met 3 wachtenden opeens een stem ipv die vervormende muzak

Een mail daar over werd alleen door een bot beantwoord, duidelijk in de titel de datum vermeld.
Het was wel bekend wat ik besteld heb, de monteur heeft alles bij zich.
Nu nog zien of er iets met de vriendenkorting wordt gedaan die ook in de titel stond
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Maar waarom denk je dat dat gaat gebeuren?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[...]
Maar waarom denk je dat dat gaat gebeuren?
https://www.patreon.com/posts/26721396 hierom
En als ik het artikel zo lees, dan verwacht men ook nog niet te veel effecten. In sommige banden weliswaar verdere propagatie van radiogolven dan normaal en dat kan sommige radiodiensten negatief (of positief) beinvloeden, maar het is verder dus nog maar de vraag of we er uberhaupt iets van gaan merken qua TV.
Ik dacht dat je de beelden van de wielerwedstrijden bedoelde, die komende tijd van start gaan. Die zijn ook vaak blocky ....
Ik heb geprobeerd om hem te restarten, en dit:
1
2
3
4
5
6
7
| ubnt@ubnt:~$ release dhcp interface eth5 Releasing DHCP lease on eth5 ... Stopping xl2tpd: xl2tpd. Starting xl2tpd: Stopping PPTP: pptpd. Starting PPTP Daemon: pptpd. ubnt@ubnt:~$ renew dhcp interface eth5 Renewing DHCP lease on eth5 ... |
Iemand ideeen?
Moet het niet eth0 zijn voor de WAN interface?Teaubiasch schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:18:
Onlangs heb ik een static ip adres aangevraagd bij Tweak, vervolgens kreeg ik bericht dat IP x aan mij toegewezen was, maar mijn externe IP is niet veranderd. Ik gebruik een Edgerouter SFP
Ik heb geprobeerd om hem te restarten, en dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 ubnt@ubnt:~$ release dhcp interface eth5 Releasing DHCP lease on eth5 ... Stopping xl2tpd: xl2tpd. Starting xl2tpd: Stopping PPTP: pptpd. Starting PPTP Daemon: pptpd. ubnt@ubnt:~$ renew dhcp interface eth5 Renewing DHCP lease on eth5 ...
Iemand ideeen?
release dhcp interface eth0
Ik neem aan dat je het juiste MAC adres hebt doorgegeven aan Tweak...
Ik heb de SFP versie van de Edgerouter, en de SFP is bij mij eth5. Ze hebben me niet gevraagd om een MAC adres. Is dat nodig?BitAndre schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:16:
[...]
Moet het niet eth0 zijn voor de WAN interface?
release dhcp interface eth0
Ik neem aan dat je het juiste MAC adres hebt doorgegeven aan Tweak...
Ja, het MAC adres is nodig om jouw router te identificeren. Zie: Wikipedia: DHCP MAC BindingTeaubiasch schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:46:
[...]
Ik heb de SFP versie van de Edgerouter, en de SFP is bij mij eth5. Ze hebben me niet gevraagd om een MAC adres. Is dat nodig?
Ik moet deze destijds wel opgeven, maar er zijn meerdere manieren om een MAC adres te achterhalen.
Om 9u ging het Telfort signaal van de glasvezel af en tegen 16u kwam Tweak na een rondje Drente.
Ik heb alles in een met basis installatie besteld en de fiber grondplaat + Genexis kastje konden blijven.
De oude print van de Genexis werd meegenomen, geen idee wat daar mee gebeurt.
Er loopt een dun fibertje naar de Fritz!box 5490 waar mijn Asus rt-ac87u voorlopig op zit.
De cat5 die ik eerst voor 100Mbs en tv gebruikte doet nu 1Gbs en gaat direct naar de Asus wan.
In de Asus zit bij lan een iptv tab waar ik 1 poort voorzag van igmp snooping en het werkte direct

De Mz-101 startte en haalde een nieuwe firmware op waarna ik tv kon kijken.
Ook op de LG tv de CD app geïnstalleerd en met de QR code aangemeld.
Een kiestoon is er dus alles is in een keer goed gegaan.
Behalve dat ik de laatste klant was niets aan te merken op de installatie/migratie door Tweak
mocht je die toch willen gebruiken zou ik toch die iptv settings weer uitzetten en de amino direct in de Fritz stoppen.
Speedy-Andre schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:15:
We zijn (weer) online, dag Telfort hoi Tweak![]()
Om 9u ging het Telfort signaal van de glasvezel af en tegen 16u kwam Tweak na een rondje Drente.
Ik heb alles in een met basis installatie besteld en de fiber grondplaat + Genexis kastje konden blijven.
De oude print van de Genexis werd meegenomen, geen idee wat daar mee gebeurt.
Er loopt een dun fibertje naar de Fritz!box 5490 waar mijn Asus rt-ac87u voorlopig op zit.
De cat5 die ik eerst voor 100Mbs en tv gebruikte doet nu 1Gbs en gaat direct naar de Asus wan.
In de Asus zit bij lan een iptv tab waar ik 1 poort voorzag van igmp snooping en het werkte direct![]()
[Afbeelding]
De Mz-101 startte en haalde een nieuwe firmware op waarna ik tv kon kijken.
Ook op de LG tv de CD app geïnstalleerd en met de QR code aangemeld.
Een kiestoon is er dus alles is in een keer goed gegaan.
Behalve dat ik de laatste klant was niets aan te merken op de installatie/migratie door Tweak
Het is geen Amino maar een MZ-101.Mr-D. schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:39:
maar waarom die Asus er nog tussen?
mocht je die toch willen gebruiken zou ik toch die iptv settings weer uitzetten en de amino direct in de Fritz stoppen.
[...]
Ik wilde het even snel testen en op deze manier werkt het.
Probleem(pje) is dat de 5490 in de meterkast hangt en ik geen lan kabels genoeg heb richting huiskamer voor tegelijk 1Gbs internet en de tv box.
Wel kan ik een managed switch gebruiken waar de Asus en tv box (met igmp snooping aan) op komen.
kleine tip mocht je toch veel verstoringen op je tv krijgen in de toekomst probeer die MZ-101 een direct aan te sluiten
zie ook dit, ok er staat nog Sparql maar volgens mij geld dit nl nog steeds.
Speedy-Andre schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:32:
[...]
Het is geen Amino maar een MZ-101.
Ik wilde het even snel testen en op deze manier werkt het.
Probleem(pje) is dat de 5490 in de meterkast hangt en ik geen lan kabels genoeg heb richting huiskamer voor tegelijk 1Gbs internet en de tv box.
Wel kan ik een managed switch gebruiken waar de Asus en tv box (met igmp snooping aan) op komen.
Ik moet omzetten van Telfort en dit lijkt mij een goed moment om KPN zoveel mogelijk te dumpen...
Hoe zit het met de TV streams... zijn die in mijn geval ook van Canal Digital en gaan ze niet van mijn 100Mbit af?
Die zijn er nog heel veel juist. Er zitten wel Gbit poorten in alle PoPs maar ook nog heel veel 100 Mbit poorten. Als je een abonnement neemt van 100 Mbit of minder heb je in een oudere PoP dus nog steeds de kans dat je op een oude poort wordt gezet. En dan gaat TV dus ook uit die 100 Mbit.eymey schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:36:
TV streams zijn in alle gevallen (zelfs in Coanet gebieden) van KPN BCS. Of ze van je 100 Mbit af gaan: Onwaarschijnlijk. Volgens mij zijn er nagenoeg geen PoP's meer waar de lijnsnelheid nog 100 is. Mwar dat weet ik niet zeker.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Pfsense
Voor:
Pfsense x86
Intel atom 330 dual 1,6Ghz
2GB DDR2
Realtek 1Gbit & Intel 1000MT PCI
Max 400/450 Mbps Up and down
Nu:
Pfsense 2.4.4 (amd64)
Intel i3 dual HT 3,9Ghz
8GB DDR4 (overkill i know)
Intel PRO/1000 PT Dual PCI-E 1x
900+ Mbps Up and down
https://www.speedtest.net/result/8259747305
Ik ben blij
[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 15-05-2019 14:00 ]
Si vis pacem, para bellum
Wordt er helemaal lijp van.. schijt TV.
Almere 1336
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
1326 geen problemenCsotranme schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:14:
Nog meer mensen met een lekker haperende TV op het moment?
Wordt er helemaal lijp van.. schijt TV.
Almere 1336
Ik heb een TP-Link TL-SG108E er tussen gezet en dat werkt prima.BerndGaykema schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:30:
[...]
Als je een switch gebruikt tussen de router en de TV, dan moet deze IGMP-snooping ondersteunen. Dan wordt de datastroom voor de TV enkel op de switch-uitgang naar de TV gezet en belast zo niet de overige poorten.
Gebruik een NetGear switch die dat ondersteunt (GS105E of GS108E, 5 resp. 8-poort). Aansluiten en klaar.
TP-LInk heeft in een recent verleden foutieve switches in de markt gezet die tot veel problemen leiden (haperende beelden etc). Wel zeggen dat het IGMP ondersteunt maar niet doen ..... .
In het menu gaf hij de ip's weer die Tweak voor tv gebruikt en 1 poort heeft nu igmp-snooping.
Een andere poort is voor de Asus rt-ac87u die nu weer als voorheen is ingesteld (geen igmp snooping).
Op de 5490 heb ik wifi uit omdat de Asus meer centraal staat.
Ik heb een 16 poorts met een hardware revisie waarin deze issues opgelost zijn.BerndGaykema schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:13:
Dan heb jij een verbeterde TP-Link switch die doet wat wordt beloofd.
Welk model heb je precies? En past deze in een 10-inch patchkast?joop99 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:45:
[...]
Ik heb een 16 poorts met een hardware revisie waarin deze issues opgelost zijn.
Ik heb namelijk nu een unmanaged HP switch die ik moet gaan vervangen wanneer ik tv erbij neem...
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ik heb de TP-Link TL-SG1016DE, ik dacht dat deze inderdaad in een rack gemonteerd kan worden. Ik gebruik hem o.a. om normaal en guest netwerk van Fritzbox op vlans te zetten en door huis te transporteren naar andere smartswitch en multi said wifi access points. Op het normale netwerk zitten ook 3 IPTV boxen.Vince22 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:14:
[...]
Welk model heb je precies? En past deze in een 10-inch patchkast?
Ik heb namelijk nu een unmanaged HP switch die ik moet gaan vervangen wanneer ik tv erbij neem...
[ Voor 4% gewijzigd door joop99 op 16-05-2019 21:38 ]
In de laatste week van April is dan eindelijk mijn "Internet + Bellen jaar" met Canal Digitaal los omgezet naar "Internet only jaar" zónder Canal Digitaal en in die week heb ik ook meteen de Canal Digitaal box en Fritz!box 5490 terug gestuurd.
Ik hoor dus terug te krijgen:
* Borg apparatuur
* Verschil tussen "Internet + Bellen jaar" wat nog in Februari is afgeschreven en wat ik de rest van het jaar zou moeten betalen voor Internet Only
* Bedrag voor de maand mei voor Canal Digitaal, dat kort voor de omzetting nog is afgeschreven.
Maar in plaats daarvan wordt er nu gewoon vrolijk weer een incasso gedaan voor Canal Digitaal voor juni
Kijk ik nu naar de prijs dan is het duurder dan bij mijn bestelling dus dat klopt dan wel.
Oh ja, de Genexis restanten zitten in de router doos en werden niet meegenomen zoals ik eerder dacht.
Een vette burn-out maakt je echt totaal suf

[ Voor 111% gewijzigd door Speedy-Andre op 17-05-2019 12:55 ]
Hier idem dito, Animo boxen eind april ingeleverd in Almere, waren voor mei wel al in rekening gebracht. Op de factuur voor juni echter geen creditering te bekennen...eymey schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:22:
Oh oh... de administratie gaat ook hier weer lekker op zo'n 'Tweaks'....
In de laatste week van April is dan eindelijk mijn "Internet + Bellen jaar" met Canal Digitaal los omgezet naar "Internet only jaar" zónder Canal Digitaal en in die week heb ik ook meteen de Canal Digitaal box en Fritz!box 5490 terug gestuurd.
* Borg apparatuur
* Verschil tussen "Internet + Bellen jaar" wat nog in Februari is afgeschreven en wat ik de rest van het jaar zou moeten betalen voor Internet Only
* Bedrag voor de maand mei voor Canal Digitaal, dat kort voor de omzetting nog is afgeschreven.
Maar in plaats daarvan wordt er nu gewoon vrolijk weer een incasso gedaan voor Canal Digitaal voor juni
Maar zonder grappen, als je internet werkt is Tweak geweldig, als je ook maar iets van ze nodig hebt is het een letterlijke hel op aarde. Verschrikkelijk dat een bedrijf met zo'n mooi product zichzelf zo graag een slechte reputatie wil geven.
Ik zag dat T-Mobile glasvezel op eigen netwerk levert met 500Mbit voor dezelfde prijs als Tweak 1Gbit...
Heb normaal liever meer voor minder, maar in dit geval laat ik Tweak zeker voorbij gaan

[ Voor 21% gewijzigd door MacorgaZ op 17-05-2019 20:50 ]
Bambu Lab P1S Combo
In enschede hebben ze hun eigen hardware in de pop staan en kon ik vorig jaar 750mbit krijgen en halen (ook al is de modem wel lachwekkend alleen 802.11n)MacorgaZ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:49:
Ik zag dat T-Mobile glasvezel op eigen netwerk levert met 500Mbit voor dezelfde prijs als Tweak 1Gbit...
Heb normaal liever meer voor minder, maar in dit geval laat ik Tweak zeker voorbij gaan
Maar van de klantenservice hoef je niet zo heel veel meer te verwachten, heb twee weken zonder internet gezeten.
in tv zijn ze wel een stuk beter
Ik had bericht gekregen dat per 1 juni niet meer voor de extra Animo box ga betalen, de extra box is twee weken geleden ingeleverd bij Tweak, weliswaar geen creditering (had ik ook niet op gerekend of verwacht) en heb een keurig nette 0 euro rekening ontvangen.Jan Driebeen schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:54:
[...]
Hier idem dito, Animo boxen eind april ingeleverd in Almere, waren voor mei wel al in rekening gebracht. Op de factuur voor juni echter geen creditering te bekennen...Het is dat het internet altijd stabiel is...
Dus bij mij ging het goed.
Op de website zie ik alleen hogere prijzen dan tweak.MacorgaZ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:49:
Zou heel graag weg gaan bij tweak na jarenlang klant te zijn geweest, maar ik kom niets van de zelfde prijs tegen(395 per jaar) ook al neem ik genoegen met 1/4e van de snelheid.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik zie in ieder geval voor Enschede 200Mbit voor 38 per maand of 750Mbit voor 40 euro per maand, internet-only (+30 aansluitkosten). Kom je met de normale 40 euro op hetzelfde uit per maand.
Wil je tv erbij heb je die aanbieding, 6x38 en 6x58 voor gemiddeld 48 per maand en gratis aansluiting. Als ik verhuisd ben ga ik daar voor ipv het risico op verplicht contact met Tweak.
Bambu Lab P1S Combo
Het duurde bij mij ook even....eymey schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:22:
Oh oh... de administratie gaat ook hier weer lekker op zo'n 'Tweaks'....
* Borg apparatuur
De borg van 50 euro krijg je niet terug omdat dit ook de nieuwe borg is voor je mediaconverter.
Houdt de facturen goed in de gaten. Pas op dat ze je niet 2x laten betalen voor je nieuwe abo. Dit gebeurde mij. De creditnota klopte precies, maar daar kwam gewoon nogmaals een jaarbedrag van 365 euro overheen (die dus ook al in de creditnota verwerkt was).
Bij mij hadden ze slecht voor zichzelf gezorgd in een verrekening, dat komt dus ook voor....BerndGaykema schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:05:
[...]
Het duurde bij mij ook even....
De borg van 50 euro krijg je niet terug omdat dit ook de nieuwe borg is voor je mediabox.
Houdt de facturen goed in de gaten. Pas op dat ze je niet 2x laten betalen voor je nieuwe abo. Dit gebeurde mij. De creditnota klopte precies, maar daar kwam gewoon nogmaals een jaarbedrag van 365 euro overheen (die dus ook al in de creditnota verwerkt was).
Ik neem geen TV meer van ze af en heb de mediabox dan ook terug gestuurd. Dus ik zou niet weten waarom ik dan geen borg terug zou krijgen.....BerndGaykema schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:05:
[...]
De borg van 50 euro krijg je niet terug omdat dit ook de nieuwe borg is voor je mediabox.
2x betalen voor het nieuwe abbo lijkt wel oged te gaan, er is nog steeds geen groot bedrag opnieuw afgeschreven. Alleen nu dus inmiddels wel 2x Canal Digitaal (voor mei, en voor juni), waarbij ik eigenlijk ook nog recht zou hebben op de helft van april terug (want half april ben ik over gezet en heb ik ook de apparatuur terug gestuurd).
Overigens (ook @joop99 ), hoe hebben ze bij jullie het te verrekenen jaarbedrag berekend?
Bij mij is er in februari nog 390 euro afgeschreven. Half april is mijn nieuwe Internet Only voor 365 per jaar in gegaan. Volgens hun berekening zou ik recht hebben op 0,78 terug creditering (even los van de eventuele andere bedragen).
Bij mij was het alleen een tv abonnement dat ik aangepast heb. De berekening was fout gemaakt en is nu gecorrigeerd en hoort op maand deel te zijn met de consequentie dat de prijs per dag wisselt.eymey schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:14:
[...]
...
Overigens (ook @joop99 ), hoe hebben ze bij jullie het te verrekenen jaarbedrag berekend?
....
Moet overigens wel zeggen dat ik nu weinig tot geen problemen heb met de TV
Komend van XS4ALL is tv mij enorm mee gevallen en ook thuis goed geaccepteerd.Mr-D. schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:42:
....
Moet overigens wel zeggen dat ik nu weinig tot geen problemen heb met de TV
Beeld is prima en je ziet dat je nu veelal de HD glas kwaliteit hebt, user interface is wel trager, volgens mij nog veel meer browser based als bij KPN.
Sorry, mediabox moet mediaconverter zijn, het apparaat waar de glasvezel in gaat en RJ45 uit.eymey schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:14:
[...]
Ik neem geen TV meer van ze af en heb de mediabox dan ook terug gestuurd. Dus ik zou niet weten waarom ik dan geen borg terug zou krijgen.....
2x betalen voor het nieuwe abbo lijkt wel oged te gaan, er is nog steeds geen groot bedrag opnieuw afgeschreven. Alleen nu dus inmiddels wel 2x Canal Digitaal (voor mei, en voor juni), waarbij ik eigenlijk ook nog recht zou hebben op de helft van april terug (want half april ben ik over gezet en heb ik ook de apparatuur terug gestuurd).
Bij mij is er in februari nog 390 euro afgeschreven. Half april is mijn nieuwe Internet Only voor 365 per jaar in gegaan. Volgens hun berekening zou ik recht hebben op 0,78 terug creditering (even los van de eventuele andere bedragen).
Ik heb sinds vermoedelijk de update van de Fritzbox in november het volgende probleem. En ik ervaar de problemen sinds half december.
In eerste instantie was het alleen als mensen belde vanuit het Ziggo netwerk. Dat als ik de telefoon opneem de verbinding word verbroken. Een enkele keer kunnen de mensen mij wel verstaan maar bij mij is het stil alsof de verbinding gelijk verbroken word.
In januari of februari heb ik hier contact over gehad met Tweak en 17 maart kreeg ik een reactie dat de technische dienst gekeken had en niks konden vinden.
Sinds deze week ervaar ik ook problemen als ik gebeld word vanuit het tele2 netwerk.
Ik heb als Firmware 151.07.01
Die op 27 november is geïnstalleerd.
Ik heb 3 dect toestellen die ik heb aangesloten op het dect station van de Fritzbox.
Tot afgelopen november werkte dat perfect.
Gisterenavond wilde ik de analoge dectstation aansluiten die bij de Panasonic telefoons horen maar ik kon deze niet vinden.
Als test heb ik alle eco functies die in de Fritzbox staan uitgeschakeld.
Als ik bij de handsets kijk dan staat er dat er gebruikt word gemaakt van Codec G.726
Het vreemde is als iemand mij mobiel belt op het vaste nummer dan word de verbinding wel goed opgebouwd. Want ik kreeg in het begin wel klachten en dan ging ik mijzelf bellen en dan werkte alles goed.
Ik ga van de week op zoek naar het basisstation wat bij de dect toestellen hoort. Maar ik was benieuwd of meer mensen deze klachten ervaren of dat ik de enige ben die het dectstation van de Fritzbox gebruik.
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-5490/knowledge-base/?dbpage=1&category=&query=dect+toestellen+koppelen
Ik zou alle koppelingen met DECT toestellen uit de Fritzbox verwijderen, de FRitz daarna uit- en weer aanzetten, dan de telefoontoestellen weer koppelen.
[ Voor 23% gewijzigd door BerndGaykema op 21-05-2019 10:52 ]
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Hier wil ik nog even op terugkomenBarre73 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:43:
[...]
Niet alle providers vatten het migratie verzoek op als een opzegging hoor. Maar Telfort gelukkig wel.

In een mailtje van Telfort met daarin de migratiedatum stond dat dit binnen een week geregeld zou moeten zijn.
Natuurlijk loopt het weer anders, Telfort wacht op een mededeling van Tweak alvorens ze mijn abonnement beëindigen.
Toen ik zei dat ik zelf wilde opzeggen zou er opeens een maandtermijn gelden terwijl ik vanwege een prijsverhoging vertrok.
Nu maar even Tweak gemaild of ze misschien iets zijn 'vergeten'
Misschien even wachten op 7.10TurboTon1973 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:37:
Als ik bij de handsets kijk dan staat er dat er gebruikt word gemaakt van Codec G.726
Het vreemde is als iemand mij mobiel belt op het vaste nummer dan word de verbinding wel goed opgebouwd. Want ik kreeg in het begin wel klachten en dan ging ik mijzelf bellen en dan werkte alles goed.
ftp://ftp.avm.de/fritzbox...ther/fritz.os/info_en.txt (ik gebruik de7590)
- **Fixed** In isolated cases, conversations were incorrectly negotiated with voice compression
Kijk eens (als het fout gaat) op de fritzbox onder Telphony > Telephone numbers -> tab Voice Transmission
Ik gebruik de analoge uitgang van de fritzbox en zie altijd de G.711 codec gebruikt worden.
Bij gebruik van de fritz-app wordt G.722 codec gebruikt.
Dank je voor je tip ik heb even gekeken. Bij voice transmission staat inderdaad codec G.711Hans_18T schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:48:
[...]
Misschien even wachten op 7.10
ftp://ftp.avm.de/fritzbox...ther/fritz.os/info_en.txt (ik gebruik de7590)
- **Fixed** In isolated cases, conversations were incorrectly negotiated with voice compression
Kijk eens (als het fout gaat) op de fritzbox onder Telphony > Telephone numbers -> tab Voice Transmission
Ik gebruik de analoge uitgang van de fritzbox en zie altijd de G.711 codec gebruikt worden.
Bij gebruik van de fritz-app wordt G.722 codec gebruikt.
Het rare is dat bij voice transmission de laatste van de twee is weg gevallen. Terwijl deze nog wel zichtbaar is bij de Calls.
Dat was in december ook het geval. Nadat ik klaagde kon ik het nummer niet meer terug vinden bij Calls.
In de lijst staat ook een paar keer dat codec G.711U is gebruikt.
Hopelijk is het met de volgende update opgelost.
Ik zal de app op mijn telefoon in de lijst zetten met toestemming op de achtergrond actief. zodat als ik gebeld word in de tussen tijd ik op kan nemen met mijn mobieltje.
Edit: Wat ik nog zag bij de mislukte telefoon verbinding dat een richting op eer geen codec was toegewezen.
[ Voor 4% gewijzigd door TurboTon1973 op 22-05-2019 10:37 ]
Klopt, zonder figuurlijke blikken of blozen sturen ze een reactie "wij hebben 60 dagen om de borg terug te storten". Verbolgen gaan ze daar nog flink overheen. 23 januari was de apparatuur bij ze ontvangen en gisteren, 20 mei heb ik wonder boven wonder mijn borg teruggekregen. Telt 4 maanden tegenwoordig minder dan 60 dagen? Bij Tweak wel.isomis schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:23:
Het is binnen tweak een policy om het terug te betalen borg zo lang mogelijk uit te stellen. Ik was hier al bang voor nadat ik op tweakers hier al wat over had gelezen. Ik heb nu al meerdere mails gehad, maar waar het op neerkomt is dat het 60 dagen kan duren nadat ze het verwerkt hebben. Echter het verwerken duurt nu al meer dan 3 weken......
Bambu Lab P1S Combo
Tsja, ook dan nog zou dat wel een dingetje zijn. Ik heb de mediaconverter namelijk nooit gekregen (er is ook geen monteur langs geweest) omdat ik had aangegeven dat ik nog een oude Genexis Gigabit mediaconverter had liggen die prima werkt.BerndGaykema schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:22:
[...]
Sorry, mediabox moet mediaconverter zijn, het apparaat waar de glasvezel in gaat en RJ45 uit.
Als ze echt om die reden geen borg gaan terugbetalen, mogen ze me alsnog de 'officiele' die ze zouden geven opsturen,
Tsja... hier ook weer zoiets. Ik had van de servicedesk via mail bevestigd gekregen dat ze te laat hebben doorgevoerd dat ik geen TV meer heb (had eigenlijk al half april moeten gebeuren). De temrijn voor juni mocht ik storneren, die voor de helft van april en mei zouden gecrediteerd worden.MacorgaZ schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 00:37:
[...]
Klopt, zonder figuurlijke blikken of blozen sturen ze een reactie "wij hebben 60 dagen om de borg terug te storten". Verbolgen gaan ze daar nog flink overheen. 23 januari was de apparatuur bij ze ontvangen en gisteren, 20 mei heb ik wonder boven wonder mijn borg teruggekregen. Telt 4 maanden tegenwoordig minder dan 60 dagen? Bij Tweak wel.
Nu heb ik dus de mail van het externe incassobureau in m'n mailbox dat er een termijn is gestorneerd en dat ik die alsnog binnen 14 dagen moet betalen, anders mag ik 1% rente betalen én Tweak heeft ook het advies ontvangen mijn verbinding (die gewoon netjes is betaald
Ik heb een internet-only abonnement afgesloten (nieuwe klant) en ik heb dus de mediaconverter gekregen, maar hiervoor hoefde ik geen borg te betalen.eymey schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:15:
[...]
Tsja, ook dan nog zou dat wel een dingetje zijn. Ik heb de mediaconverter namelijk nooit gekregen (er is ook geen monteur langs geweest) omdat ik had aangegeven dat ik nog een oude Genexis Gigabit mediaconverter had liggen die prima werkt.
Als ze echt om die reden geen borg gaan terugbetalen, mogen ze me alsnog de 'officiele' die ze zouden geven opsturen,
Bestaande klanten die overstappen naar internet-only en daardoor apparatuur moeten inleveren, zouden daarom ook de borg terug moeten krijgen lijkt me.

Ze mailen immers zelf dat 14 mei mijn abonnement zou stoppen.
Ik liet me terugbellen door de opzeg afdeling en die stuurt me terug naar Tweak die dat standaard niet regelt.
Nou ja er is een voorbeeld opzegbrief die ik kan sturen.
Ze durfden zelfs met een maand opzegtermijn te komen als ik in dat gesprek mondeling zou opzeggen

Hoe moeilijk kan het zijn, eerst bevestigen wat de einddatum is en vervolgens lastig doen.
@eymey Succes met die incasso, hoe is het mogelijk nadat ze zelf zeggen storneer maar

Oh.... wat betreft dat laatste heb ik wel een vermoeden: Ik denk dat die incasso door 1 of ander geautomatiseerd proces in gang wordt gezet dat óf niet geännuleerd kan worden, óf de afspraak van de servicedesk met de administratie en het daadwerkelijk onderscheppen van het proces hebben elkaar gekruist.Speedy-Andre schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:22:
Ik ging bij Telfort weg en dat is gelukt, behalve formeel op papier niet![]()
Ze mailen immers zelf dat 14 mei mijn abonnement zou stoppen.
Ik liet me terugbellen door de opzeg afdeling en die stuurt me terug naar Tweak die dat standaard niet regelt.
Nou ja er is een voorbeeld opzegbrief die ik kan sturen.
Ze durfden zelfs met een maand opzegtermijn te komen als ik in dat gesprek mondeling zou opzeggen![]()
Hoe moeilijk kan het zijn, eerst bevestigen wat de einddatum is en vervolgens lastig doen.
@eymey Succes met die incasso, hoe is het mogelijk nadat ze zelf zeggen storneer maar
Evengoed knullig.
Die week extra heb ik er wel voor over, als het maar klaar is

Interessant. Ik had de volgende mailwisseling:BerndGaykema schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:05:
[...]
De borg van 50 euro krijg je niet terug omdat dit ook de nieuwe borg is voor je mediaconverter.
Ik:
Tweak:Onlangs is mijn router opgehaald en is de mediaconverter geplaatst. Begrijp ik het goed dat ik nu recht heb op de betaalde borg voor het Fritzbox modem? Zo ja, wanneer kan ik die verwachten?
Ik ben benieuwdDat klopt u krijgt de borg terug gestort. Zodra wij het apparatuur binnen hebben wordt er na 60 dagen uitbetaald. (Rond de 20ste)
Ik denk dat wanneer je ze iets mailt, en er zit een vreemd karakter in (zoals een smiley) dat ze alles na dat karakter niet meer kunnen lezen. Dat kan wel eens een grote oorzaak van alle issues zijn met de supportdek...
Mijn ervaring tot nu toe (als mogelijk nieuwe klant);
Ik stuur een vraag naar info@tweak.nl, en krijg deze reactie terug van hun auto-reply:

Dus ik denk, mooi, ze hebben mijn email ontvangen, dat gaat morgen vast goed komen...
en de dag erna deze reactie:

Dus ik stuur hem nogmaals (maar vergat 1 smiley zie ik net

en toen werd ik wat ongeduldiger:

en nu wordt het helemaal mooi (maar zag dat ik weer een smiley had gebruikt

Enfin, ik denk dat er hier meer mensen zijn die in mijn situatie zitten en mogelijk kan iemand me hier wel helpen:
We krijgen eindelijk glasvezel in de gemeente bij een voorinschrijving van 30%.
Ik wil graag naar Tweak met internet. ~ 40,- pm
We kijken geen live tv, op formule 1 na.
We hebben al een NLziet abonnement voor de basis zenders en terugkijken (via smarttv of Chromecast) en dat is voldoende maar daar zit geen ZiggoSport bij.
Die kan je bij Tweak ook afnemen voor ~14,- pm. Dat is prima, maar ik weet niet zeker of dat kan als ik verder geen Canal Digitaal afneem.
Kenda?
If not wat moet ik dan gaan afnemen?
Toch niet de hele bubs (~60,- pm) en dan daarboven op nog een keer die 14,- pm?
hoi welkom bij dit topic,
zie helaas je vraag niet staan

nee je moet dan ook een tv abbo erbij nemen inclusief de €14 euro
maar dit had je ook op de site zelf kunnen vinden
gewoon een postcode vanuit een bestaand gebied kiezen.

Ik ga denk ik voor een alternatief (apart Ziggo sport select voor Chromecast) wat hier wordt voorgesteld: joop99 in "Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26"
En dan de ziggogo app op m'n mi box s met Androidtv voor elkaar krijgen: geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV
De sporttotaal app is een andere als de normale Ziggo go app.Rwin schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:06:
....
En dan de ziggogo app op m'n mi box s met Androidtv voor elkaar krijgen: geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV
Dus ik hoef niet te knutselen en hij werkt out of the box op een android tv?joop99 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:14:
[...]
De sporttotaal app is een andere als de normale Ziggo go app.
Heb de Televisie opgezegd want sinds de switch naar CanaalDigitaal met minder zenders en dan ook nog meer betalen voor iets wat niet werkt (Canaaldigitaal app =

Dus de ontvangers+stroomkabels+afstandbedieningen erin. en opgestuurd na aflopen opzegtermijn.
Krijg ik een mailtje terug dat de afstandsbedieningen missen

Ik terugmailen dat dit onmogelijk was aangezien 100% zeker weet dat ik de afstandbedieningen erbij heb gedaan + dat deze altijd op een vaste plek hebben gelegen en dus niet "ergens in huis" kunnen liggen.
Wordt er toch nog verzocht om even in huis te kijken

Dus tip aan de mensen die iets retour sturen aan Tweak, maak een foto van de inhoud!
(Gelukkig werkt het internet dan weer wel, tenzij ongepland en onaangekondigd onderhoud meestal midden in de nacht rond mijn werktijden

[ Voor 8% gewijzigd door donnie1992 op 26-05-2019 15:08 ]
Ik kreeg op 10 april het volgende antwoord van Tweak op mijn verzoek om de borg terug te storten:Teaubiasch schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:01:
[...]
Interessant. Ik had de volgende mailwisseling:
Ik:
[Onlangs is mijn router opgehaald en is de mediaconverter geplaatst. Begrijp ik het goed dat ik nu recht heb op de betaalde borg voor het Fritzbox modem? Zo ja, wanneer kan ik die verwachten?]
Tweak:
[Dat klopt u krijgt de borg terug gestort. Zodra wij het apparatuur binnen hebben wordt er na 60 dagen uitbetaald. (Rond de 20ste)]
Ik ben benieuwd
De creditering van bovengenoemde factuur heeft nog steeds niet plaatsgevonden.Ik zie inderdaad dat er iets mis is gegaan met de facturatie. Ik heb uw verzoek om factuur 7587774 te crediteren doorgezet naar de afdeling boekhouding. Zelf kan ik dit niet voor u verwerken.
Uw borg is inmiddels opgemaakt voor de ontvangen apparatuur.
Mocht u verder nog vragen hebben, dan horen wij ze graag.
Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.
Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
Karin
Mijn borg "is opgemaakt" door de mediaconverter, inderdaad door mij ontvangen.
Wel logisch dat er borg voor een apparaat betaald moet worden, dus apart dat Teaubiasch geen borg hoeft te betalen ...
[ Voor 12% gewijzigd door BerndGaykema op 26-05-2019 16:40 ]
Ik heb glasvezel van tweak
Maar wil graag mijn eigen router gebruiken.
Een asus rt 87U
Met merlin software.
Hoe kan ik de juiste zettings erin krijgen van vlan 4 en 34
Euh inloggen op het apparaat en juiste config erin zetten misschien?gerben-82 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:08:
Wie kan me helpen?
Een asus rt 87U
Met merlin software.

Ja snap ik maar hoe doe ik dat?Convoy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:09:
[...]
Euh inloggen op het apparaat en juiste config erin zetten misschien?
Want kan de vlan nergens vinden
Router achter router (WAN van je router) op de 5490 LAN?gerben-82 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:08:
Wie kan me helpen?
Een asus rt 87U
Met merlin software.
Dat wil ik dus niet.Hans_18T schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:15:
[...]
Router achter router (WAN van je router) op de 5490 LAN?
Wil de standaard router er achterweg hebben en alleen mijn asus erachter.
Dit moet ook gewoon kunnen
Alleen tweak geeft daar geen support in.
Vandaat dat ik het hier zoek.
Vast wel urmand die het weet hoe het werkt.
Heb de gegevens wel van hoe alles moet staan maar alleen geen idee joe dit te doen.
Router moet DHCP-requests doen op VLAN 4 voor TV en 34 voor internet (802.1q)
Default route moet over VLAN 34 gaan.
Er moet NAT worden toegepast voor verkeer over VLAN 4.
Er moeten static routes worden gezet naar 185.24.175.0/24 en 185.41.48.0/24 over het op VLAN 4 verkregen gateway IP. Deze routes worden ook via DHCP optie 121 doorgegeven.
De settopboxen hangen in het normale LAN.
IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4.
Kan die unit überhaupt vlanning?gerben-82 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:18:
[...]
Dat wil ik dus niet.
Wil de standaard router er achterweg hebben en alleen mijn asus erachter.
Dit moet ook gewoon kunnen
Alleen tweak geeft daar geen support in.
Vandaat dat ik het hier zoek.
Vast wel urmand die het weet hoe het werkt.
Heb de gegevens wel van hoe alles moet staan maar alleen geen idee joe dit te doen.
Router moet DHCP-requests doen op VLAN 4 voor TV en 34 voor internet (802.1q)
Default route moet over VLAN 34 gaan.
Er moet NAT worden toegepast voor verkeer over VLAN 4.
Er moeten static routes worden gezet naar 185.24.175.0/24 en 185.41.48.0/24 over het op VLAN 4 verkregen gateway IP. Deze routes worden ook via DHCP optie 121 doorgegeven.
De settopboxen hangen in het normale LAN.
IGMP snooping of proxying moet worden toegepast op VLAN 4.
Misschien eerst maar eens opzoeken hoe dangerben-82 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:28:
Moet wel kunnen met de asus Merlin software
Niet? https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

(Wel even wachten tot de site weer werkt, krijg hier nu "Error establishing a database connection")
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Al
Geprobeerd,
Internet werkt dan wel maar tv niet.
Mis bepaalde settings wat je volgwns mij niwt via de gui kunt doen.
Hiermee heb ik tv, maar de Asus zit op de 5490 omdat ik geen media-converter heb voor de glasvezel.
Inmiddels zit er een managed switch tussen de 5490 en de Asus die nu tv scheidt van internet, in principe zou die op een media-converter kunnen zodat de 5490 overbodig wordt.
Echter vind ik de dect functie wel prettig en ook de Android app van Fritz waarmee je gsm intern kan bellen
Ik vind die multicast zut op de rest van mijn netwerk niet fijn dus laat ik het nu zo.
Nat achter nat is idd wat lastiger, het was best even stoeien om alle 53 ip devices online te krijgen
en daar is hij naar mijn idee ook iets te licht voor om alles te verwerken en dan ook nog je volle bandbreedte te geven.hij ondersteund wel 802.1q zie ook https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1016292/
gerben-82 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:08:
Wie kan me helpen?
Een asus rt 87U
Met merlin software.
Goeie tip! Gaf Joop66 ook aan dacht ik maar ik kijk nu pas serieus.BitAndre schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:29:
Als het alleen om de Formule 1 gaat dan is 'Formule 1 TV' https://f1tv.formula1.com/nl/ in mijn ogen een beter alternatief en goedkoper (€65/jaar) dan 'Ziggo Sport Totaal' aan je TV abbo toevoegen.
De Ziggo voor- en nabeschouwing is ook altijd wel leuk om erin te komen, vandaar dat ik die als voorkeur had.
Aan de andere kant heeft deze F1 TV wel betere/meer beelden (hoewel ik bij alle podcasts wel hoor dat ie niet altijd stabiel werkt).
En die Ziggo voor/nabeschouwing kan ik ook nog wel vinden op een IPTV kanaal ergens

Anyway, om over te stappen van Ziggo alles-in-één (waar we alleen internet van gebruiken) naar Tweak weet ik nu dat ik iig Internet-only ga afnemen, en de F1 van een andere partij direct kan afnemen.
Ja, dankzij de (gratis) 'Live timing' op https://www.formula1.com/ kan je vaak het commentaar eerder geven dan Olav...Rwin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:52:
[...]
Anyway, om over te stappen van Ziggo alles-in-één (waar we alleen internet van gebruiken) naar Tweak weet ik nu dat ik iig Internet-only ga afnemen, en de F1 van een andere partij direct kan afnemen.
En je krijgt bij je internet abonnement Tweak News erbij. Dus als je wilt kan je achteraf alsnog de voor- en nabeschouwing downloaden en kijken.
Ik gebruik newsbin pro en zelfs newsbin pro kan het niet repareren.
Recente uploads want ik hou het dagelijks bij. (zelfs volwassen films if you know what i mean
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Zelf gebruik ik NZBGet, en bij mij is bijna alles compleet. Misschien te maken met de tegenwoordig steeds vaker gebruikte obfuscation.Sm0k3r schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 01:27:
Klopt het dat de tweak usenet dienst slechter is geworden, veel corrupt en niet uit te pakken.
NZBGet en SABnzbd schijnen hier het beste mee om te gaan.
I am the great Cornholio!
Sabnzbd op een Syno.
Ja natuurlijk niet alle downloads maar 40% komt 100% binnen maar is niet te repareren/ uit te pakken en ik moet dus mijn i-telligent erbij gebruiken wat ik voorheen amper hoeft te gebruiken.KlaasKlaas schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:18:
[...]
Zelf gebruik ik NZBGet, en bij mij is bijna alles compleet. Misschien te maken met de tegenwoordig steeds vaker gebruikte obfuscation.
NZBGet en SABnzbd schijnen hier het beste mee om te gaan.
Met voorheen bedoel ik +/- 2 maanden terug, sinds enkele weken is dit aan de hand, alsof ze het nu echt als een bij dienst behandelen en geen geld hierin willen steken, wellicht defecte harde schijven of iets dergelijks.
[ Voor 16% gewijzigd door Sm0k3r op 28-05-2019 18:05 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Heb ook de betaalde versie van newsbinpro maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.
Vind sabnzb minder prettig dan bovenstaand.

Dit is het kastje dat nu in mijn meterkast hangt. Dit is de eerste keer dat ik in aanraking kom met glasvezel en ik dacht even snel een kabel te bestellen. Maar er zijn zoveel varianten dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
Kijk hier maar onderaan. Daar staan de specs. Daarnaast, heb je sfp of sfp+?Vaenir schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:21:
Aanstaande maandag wordt mijn verbinding opgeleverd en ik sta op het punt om mijn meterkast opnieuw in te richten. Ik heb o.a. een MikroTik hEX S router gekocht met een SFP poort. Wat voor kabel heb ik nu nodig mocht ik de ftu direct op mijn router willen aansluiten?
[Afbeelding]
Dit is het kastje dat nu in mijn meterkast hangt. Dit is de eerste keer dat ik in aanraking kom met glasvezel en ik dacht even snel een kabel te bestellen. Maar er zijn zoveel varianten dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/
De instellingen had ik gevonden inderdaad! Maar ik heb nu alleen geen idee welke kabel tussen beide komt of dat er alsnog een "media converter" tussen komt? Ik mis gewoon de kennis op het gebied van aansluitkabels op dit punt.. Ik zie LC, SC, APC kabels. Ik heb geen flauw idee wat nu wat is.heuvelman schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:05:
[...]
Kijk hier maar onderaan. Daar staan de specs. Daarnaast, heb je sfp of sfp+?
https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/
Het technisch werkzaam krijgen van het hele gebeuren dat komt wel goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Vaenir op 29-05-2019 10:11 ]
Rustig even wachten tot je aansluiting door een Tweak monteur wordt opgeleverd en geactiveerd. Ik had nog neit eerder een E-Fiber aansluiting gezien maar nu zie ik aan de foto dat hier een glasvezelpatchkabel in zal moeten. Dat doet de Tweak monteur. Ik neem aan dat Tweak hier hetzelfde doet als in de rest van Nederland (waar mogelijk) en dat is die glaspatchkabel direct in de SFP van de Fritzbox stoppen.Vaenir schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:08:
[...]
De instellingen had ik gevonden inderdaad! Maar ik heb nu alleen geen idee welke kabel tussen beide komt of dat er alsnog een "media converter" tussen komt? Ik mis gewoon de kennis op het gebied van aansluitkabels op dit punt.. Ik zie LC, SC, APC kabels. Ik heb geen flauw idee wat nu wat is.
Het technisch werkzaam krijgen van het hele gebeuren dat komt wel goed.Het gaat trouwens om een SFP poort, geen + variant.
Dan heb jij je antwoord want dan weet jij welke kabel ze gebruiken en kan jij de SFP module voor je eigen router zoeken.
Ik ben bang dat er inderdaad niets anders op zit. Ik stond op het punt om het e.e.a. te bestellen dus het was handig geweest als die kabel er meteen bij kon. In mijn geval heb ik gekozen voor internet only, dus geen Fritzbox maar een mediaconverter i.c.m een eigen router.Barre73 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:43:
[...]
Rustig even wachten tot je aansluiting door een Tweak monteur wordt opgeleverd en geactiveerd. Ik had nog neit eerder een E-Fiber aansluiting gezien maar nu zie ik aan de foto dat hier een glasvezelpatchkabel in zal moeten. Dat doet de Tweak monteur. Ik neem aan dat Tweak hier hetzelfde doet als in de rest van Nederland (waar mogelijk) en dat is die glaspatchkabel direct in de SFP van de Fritzbox stoppen.
Dan heb jij je antwoord want dan weet jij welke kabel ze gebruiken en kan jij de SFP module voor je eigen router zoeken.
Ik zie nu wel snel op Google dat die media converters ook niets meer zijn dan een SFP naar Ethernet poort. Dus ik acht de kans groot dat ik die er straks tussenuit kan halen en dan direct de kabel daarvan in mijn MikroTik router kan prikken. We gaan het zien.
Die kans is zelfs 100% maar dan nog steeds de goede SFP module vinden voor in je Mikrotik. Tenzij het een Mediaconverter is waar je de SFP module uit kan halen en in je Microtik kan stoppen.Vaenir schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:48:
[...]
Ik zie nu wel snel op Google dat die media converters ook niets meer zijn dan een SFP naar Ethernet poort. Dus ik acht de kans groot dat ik die er straks tussenuit kan halen en dan direct de kabel daarvan in mijn MikroTik router kan prikken. We gaan het zien.
Ik heb geen idee wat voor media converter zij leveren? Kan het ook nergens terug vinden moet ik eerlijk toegeven. Dat wordt dan toch even achteraf knutselen ben ik bang. Ook geen probleem verder, maar dan heb ik in ieder geval een antwoord op mijn vraag.Barre73 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:50:
[...]
Die kans is zelfs 100% maar dan nog steeds de goede SFP module vinden voor in je Mikrotik. Tenzij het een Mediaconverter is waar je de SFP module uit kan halen en in je Microtik kan stoppen.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.