Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 14:34
@Janpietertje89 ik heb het idee dat je het niet wilt snappen of gewoon tweak de schuld wilt blijven geven dat je dit weekend geen internet hebt.

hoe moet tweak dit controleren dan? ze kunnen dit alleen zien als ze bij jou thuis zijn.

en als er word aangegeven naar tweak toe op dag x is hij gepacht moeten ze daar vanuit gaan en vaak is het ook zou als het niet gebeurt of fout gedaan is word hij ook niet in eens een aantal dagen alsnog gepacht zonder dat er een melding is gedaan.

maar goed jij had ook gewoon je ziggo verbinding kunnen opzeggen wanneer je tweak verbinding werkt ja je hebt wat extra kosten maar als het voor jou van levens belang is moet dat geen probleem zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:17
hjvg schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:33:
@Janpietertje89 ik heb het idee dat je het niet wilt snappen of gewoon tweak de schuld wilt blijven geven dat je dit weekend geen internet hebt.

hoe moet tweak dit controleren dan? ze kunnen dit alleen zien als ze bij jou thuis zijn.

en als er word aangegeven naar tweak toe op dag x is hij gepacht moeten ze daar vanuit gaan en vaak is het ook zou als het niet gebeurt of fout gedaan is word hij ook niet in eens een aantal dagen alsnog gepacht zonder dat er een melding is gedaan.

maar goed jij had ook gewoon je ziggo verbinding kunnen opzeggen wanneer je tweak verbinding werkt ja je hebt wat extra kosten maar als het voor jou van levens belang is moet dat geen probleem zijn
Ik begrijp je reactie echt niet. Dat ik Tweak de schuld geef dat ik geen werkend internet heb is toch volkomen logisch. Wie zou ik anders de schuld moeten geven? Een partij waar ik geen contract mee heb en die ik niet betaal voor het leveren van een dienst? Een partij waar ik niet eens contact mee kan opnemen? Dat is natuurlijk een bizarre gedachtegang.

Dat er voor Tweak geen mogelijkheden zijn om het kwaliteitsbeheer te verbeteren zodat niet gepatchte verbindingen niet meer zo frequent voorkomen is natuurlijk ook grote onzin.

Als laatste zou ik inderdaad mijn ziggo verbinding langer hebben kunnen behouden maar daar zou het correct en eerlijk informeren van een nieuwe klant natuurlijk ook enorm mee helpen. Als ik een telefoontje krijg van Tweak:

"Goedemorgen meneer, we willen een afspraak maken voor het opleveren van uw glasvezelverbinding" Ik: "ok prima, moet ik daar echt een halve dag vrij voor nemen" "ja dit is niet iets wat u zelf kunt doen, we sturen graag een monteur zodat we zeker weten dat de verbinding direct werkend wordt opgeleverd" "Ok, kan ik dan mijn ziggo abonement dan stopzetten? Ik wil wel zeker weten dat ik niet zonder internet kom te zitten" "Ja meneer dat zou ik zeker direct doen om dubbele kosten te voorkomen".

Vervolgens komt er een monteur langs, schroeft een modem aan de muur en klikt één glasvezel kabeltje in de modem en in mijn afgemonteerd aansluitingspunt. Logt in op de modem, selecteert 'Tweak' en wacht 2 minuten, krijgt geen internetsignaal, pakt zijn telefoon en stuurt 2 berichtjes op een app en vertrekt weer, zonder werkende verbinding achter te laten.

Ja sorry, dat vind ik geen manier van werken. Is dat nu echt zo gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja (zoals je reageerde wel)

[ Voor 86% gewijzigd door Hans_18T op 20-04-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:00:
[...]

Ik begrijp je reactie echt niet. Dat ik Tweak de schuld geef dat ik geen werkend internet heb is toch volkomen logisch. Wie zou ik anders de schuld moeten geven? Een partij waar ik geen contract mee heb en die ik niet betaal voor het leveren van een dienst? Een partij waar ik niet eens contact mee kan opnemen? Dat is natuurlijk een bizarre gedachtegang.

Dat er voor Tweak geen mogelijkheden zijn om het kwaliteitsbeheer te verbeteren zodat niet gepatchte verbindingen niet meer zo frequent voorkomen is natuurlijk ook grote onzin.

Als laatste zou ik inderdaad mijn ziggo verbinding langer hebben kunnen behouden maar daar zou het correct en eerlijk informeren van een nieuwe klant natuurlijk ook enorm mee helpen. Als ik een telefoontje krijg van Tweak:

"Goedemorgen meneer, we willen een afspraak maken voor het opleveren van uw glasvezelverbinding" Ik: "ok prima, moet ik daar echt een halve dag vrij voor nemen" "ja dit is niet iets wat u zelf kunt doen, we sturen graag een monteur zodat we zeker weten dat de verbinding direct werkend wordt opgeleverd" "Ok, kan ik dan mijn ziggo abonement dan stopzetten? Ik wil wel zeker weten dat ik niet zonder internet kom te zitten" "Ja meneer dat zou ik zeker direct doen om dubbele kosten te voorkomen".

Vervolgens komt er een monteur langs, schroeft een modem aan de muur en klikt één glasvezel kabeltje in de modem en in mijn afgemonteerd aansluitingspunt. Logt in op de modem, selecteert 'Tweak' en wacht 2 minuten, krijgt geen internetsignaal, pakt zijn telefoon en stuurt 2 berichtjes op een app en vertrekt weer, zonder werkende verbinding achter te laten.

Hmm apart dat hij vertrokken is zonder werkende lijn. Tijd terug ook voor Tweak gekozen (heb maar 2 opties Tweak en Trinet, ja oke Ziggo maar dat gaat niet over de glas lijn). Bij mij heeft hij modem ook aangesloten. Vanaf glaspunt zat nog geen gele kabel naar modem toe. Dus gele kabel + modem heeft hij aangesloten. Daarna getest resultaat geen verbinding. Hij is toen naar de POP gereden daar de kabel gepatcht terug gekomen weer getest en toen was er wel verbinding. Firmware modem geüpdate en weg was ie.

Ik zit wil in een gebied waar Tweak de glas verbinding aan zichzelf heeft (efiber) en niet via KPN glas is. Misschien daarom na 2 apps is vertrokken?

Kleine ervaring met Ziggo delen (niet alleen bij Tweak gaat het fout) en nog geen niet eens klant van Ziggo:
Was aan graven in de voortuin (in huis geen Ziggo liggen best apart) na 2 scheppen in de voortuin een groene kabel. Hey de Ziggo kabel die niet is afgemonteerd. Ziggo gechat over de situatie. Probleem 1 bij Ziggo geen klant dan word het al vrij lastig om een monteur in te plannen ze hebben geen info van je.... Na wat gedoe toch gelukt. Monteur ingepland. Via chat nog gevraagd wat het ging kosten. Kosteloos word het gemaakt, want ze willen graag dat de kabel is afgemonteerd, dus blij dat ik had gemeld. Ziggo Monteur komt (in een Ziggo busje) ja die schade hebt u gemaakt (duh 2 scheppen in de grond en hoe weet ik dat daar een kabel ligt?) dat kost geld. Oke hoeveel? Geen idee de rekening komt later. Ongeveer dan? 50 euro, 100 euro? Durf ik niet te zeggen. (Super kon gewoon geen enkele bedrag noemen, best apart nog nooit meegemaakt). Toch maar laten maken.

Na een week post van Broadspire ken heel die firma niet. Rekening van 280 euro. Bleek dus van Ziggo te zijn. 60 euro voorrijkosten, 30 euro koppelstuk (dat kost nog geen 10 euro). Afmonteren, uren van de monteur. Totaal 280 euro. Knap van iets wat gratis was is plots 280 euro en ook nog betalen aan een firma waar ik geen zaken mee doe.

280 euro lichter ipv gratis en ik zou nog klant moeten worden van Ziggo _O-

[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 20-04-2019 12:02 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mooi om te zien dat de zelfde monteur overal bij kan, dat gaat hier in Almere dan tenminste goed.
Blijft over het moment van vrijgeven van de lijn door Telfort.
Per 1 juni gaat hun prijs omhoog en vervallen er een paar tv kanalen zodat het wel erg schraal wordt.

Wat dat Ziggo verhaal betreft, als die kabel onafgemonteerd in de grond lag is er geen sprake van schade.
Heb je hem door midden gehakt en liep hij naar binnen dan is het een ander verhaal :9

[ Voor 27% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-04-2019 12:09 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:27
“” De Nederlandse commerciële zenders verbieden Canal Digitaal om doorspoelen te faciliteren, zodat de consument verplicht wordt de reclames die in de programma’s zitten te kijken. Daar kunnen wij en Canal Digitaal dus niet veel aan doen.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.“

Slappe hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo slappe hap? Gewoon realiteit die bij steeds meer providers speelt

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10-2024
Janpietertje89 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:00:
[...]

Als medewerker bij een partij die een factor 100 groter is dan Tweak kan ik je vertellen dat wij exact dezelfde problemen tegenkomen. Aan het eind van de dag kun je veelal niks op het moment dat de leverancier (Reggefiber, KPN WBA, etc.) niet op de dag van aansluiting de aansluiting heeft geregeld. Ziggo heeft daarin dan nog het geluk dat zij echt alles in eigen beheer hebben, maar zelfs KPN (feitelijk eigenaar van Reggefiber) loopt tegen dit soort situaties op. Het is onderdeel van de Nederlandse glasvezel ervaring waar je simpelweg mee moet leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
DanielAlm schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:02:
“” De Nederlandse commerciële zenders verbieden Canal Digitaal om doorspoelen te faciliteren, zodat de consument verplicht wordt de reclames die in de programma’s zitten te kijken. Daar kunnen wij en Canal Digitaal dus niet veel aan doen.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.“

Slappe hap.
Ik kan even niet zo snel een bron vinden maar Canaldigitaal heeft in Nederland ongeveer 5 procent van de markt, Ziggo en KPN zijn de grootste. Hoe denk je dat de onderhandelingen lopen tussen Canaldigitaal en de zenders als je al de akkefietjes tussen KPN en Fox ziet? Ik denk dat het op dit soort punten slikken of stikken is voor Canaldigitaal.

Toevoeging: Hier nog een link naar cijfers die telecompaper gepubliceerd heeft. Het is dus ~52, 4 % voor Ziggo, 31,8 voor KPN en 4,8 voor Canal Digitaal

[ Voor 14% gewijzigd door joop99 op 21-04-2019 11:02 . Reden: toevoeging bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
In de tussentijd heeft Canal Digitaal trouwens nog een stuk meer zenders HD gemaakt.
Van het overzicht op de site van Tweak, en de site zelf klopt in ieder geval weinig meer. :D
Nou ja. Als je de link volgt op de site dan kom je wel bij een kloppende versie uit.
Versie 3 is dat ondertussen.

In mijn pakket 'Entertainment HD' zitten nu 62 HD zenders. (y) (35 wordt geadverteerd)
En totaal met Ziggo Sport en de Film 1 zenders zijn het er 74.
Niet verkeerd in ieder geval. :)

Kom nog wel heel af en toe eens een glitch met wat blokjes tegen, maar heel weinig.
Beeldkwaliteit is over het algemeen wel oké.

Oowjaa het zijn dus 111 tv zenders totaal i.p.v. 106. 62 HD zenders i.p.v. 35. En 38 radiozenders i.p.v. 42(!). 8)
In januari klopten die totalen verder in ieder geval. Zal eens kijken of daar ook nog wat aan veranderd is.

[ Voor 70% gewijzigd door jeroenmuzikant op 23-04-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 22:32
eymey schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:57:
Hoezo slappe hap? Gewoon realiteit die bij steeds meer providers speelt
Wel waardeloos. Wij als consument hoeven ons niet gewillig naar de slachtbank te laten voeren. Dat verbieden van doorspoelen is voor mij een reden om die provider NIET te nemen. Nooit !!! Ik laat me door de marketing-idioten niet gek maken. Kijk ik toch lekker niet naar hun flutprogramma's.

Stem met je voeten en ga weg bij providers die het doorspoelen verbieden.

Ik zit wat TV betreft gewoon bij Ziggo en met mijn Humaxen ben ik eigen baas over wat ik opneem, hoe ik doorspoel etc... Zoals in de tijd van de videobanden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10-2024
BerndGaykema schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:57:
[...]
Wel waardeloos. Wij als consument hoeven ons niet gewillig naar de slachtbank te laten voeren. Dat verbieden van doorspoelen is voor mij een reden om die provider NIET te nemen. Nooit !!! Ik laat me door de marketing-idioten niet gek maken. Kijk ik toch lekker niet naar hun flutprogramma's.

Stem met je voeten en ga weg bij providers die het doorspoelen verbieden.

Ik zit wat TV betreft gewoon bij Ziggo en met mijn Humaxen ben ik eigen baas over wat ik opneem, hoe ik doorspoel etc... Zoals in de tijd van de videobanden ;-)
Blijven er steeds minder over. Zodra je 4K wil gaan kijken en de nieuwe Mediabox Next nodig hebt ben je je HDD opname mogelijkheid ook kwijt. De zenders hebben de sterkere machtspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Centurius schreef op maandag 22 april 2019 @ 06:27:
[...]

Blijven er steeds minder over. Zodra je 4K wil gaan kijken en de nieuwe Mediabox Next nodig hebt ben je je HDD opname mogelijkheid ook kwijt. De zenders hebben de sterkere machtspositie.
Beetje offtopic maar dat vraag ik me echt af. Kijkcijfers van reguliere TV dalen toch al een tijdje. Mensen hebben steeds meer on demand opties zonder reclame. Ik denk dat elke weldenkende zenderdirecteur toch echt wel ernstige twijfels heeft over de toekomst van TV zoals we die de afgelopen 40(?) jaar kende. Ik ken persoonlijk al verschillende mensen die helemaal geen TV abonnement meer hebben, dat was een aantal jaren geleden ondenkbaar (op een aantal adresjes in de bijbelbelt na).

Sport is voor mij de enige reden om nog naar reguliere TV te kijken als ik eerlijk ben.

[ Voor 11% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-04-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
meer mensen met verbindingsproblemen sinds een half uur? (enschede)

[ Voor 8% gewijzigd door Dysmael op 23-04-2019 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Dysmael schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 06:52:
meer mensen met verbindingsproblemen sinds een half uur? (enschede)
Ik kan iig nog gewoon naar huis SSH-en.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Aaargh! schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:17:
[...]

Ik kan iig nog gewoon naar huis SSH-en.
Is hier ook verholpen inmiddels, administratieve fout. Tweak was vergeten geld te incasseren en mijn abonnement van jaar naar maand om te zetten zoals wel met ze was afgesproken.
Kan gebeuren, via debiteurenpartij was geregeld dat binnen een uur de lijn alweer was hersteld.
Keurig voor elkaar, zal menig andere ISP vast niet zo snel en correct kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbos
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-05 14:09
Ben ik de enige of zijn er nog meer?

Slecht internet, slecht tv signaal. Heb mijn contract begin 2019 proberen op te zeggen omdat niet de service en producten werden geleverd die geleverd zouden moeten worden. Internet viel steeds weg, televisie signaal haperde aan 1 stuk door. Play/pause werkte niet of sprong in 1x weer naar het live gedeelte. 2x een monteur in laten "plannen" nooit gekomen.

Nu naar 3,5 maanden bellen en mailen en eindeloos veel telefoontjes waar je minimaal 20 minuten in de wacht staat eindelijk een gedeelte kunnen opzeggen maar helaas nog steeds niet alles.

Ook sterk het gevoel dat er niet serieus met je wordt omgegaan en geregeld een ander verhaal terug gehoord dan dat ik tegen een medewerker heb verteld.

Ik ben erg blij als ik van dit bedrijf af ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De een wordt snel geholpen en de ander zoekt het maar uit 8)7
Op de een of andere manier kunnen de helpdesk mw's doen wat ze willen, niemand checkt of het goed gaat.
Wat is erger, een Telfort helpdesk die netjes is maar niks voor elkaar krijgt door de logge organisatie of dit ...
Misschien maakt het niks uit en moet ik maar kiezen voor meer snelheid en tenminste geen Experia zooi :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 10:55

Heidistein

Blah

Nou... Ik twijfel. Op dit moment heb ik interweb en TV van xs4all. Sinds dat eigenlijk KPN is (en ik daar woedent over ben) zoek ik een ander... Dat blijkt nog niet zo simpel.
Tweak lijkt een goede kandidaat, in eerste instantie. En tweede, derde en vierde niet echt. Ik lees echt alleen maar kwalijke reviews van mensen die enorm ontevreden zijn.
Is het echt zo'n ballentent als het lijkt, of zijn het een paar extremen en heeft tweak zijn PR machine nog uitstaan?
Voornamelijk wil ik graag IPv6 (desnoods HE tunnel), en mijn eigen router gebruiken. Nu een edgerouter, maar ik aas op een mikrotik die over is.

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 10:47
In februari ben ik nog bij het tweak kantoor langsgeweest. Op dat moment zaten ze daar in een hoekje met 5 personen waarvan er 2 on the job werden getrained. Meerendeel Studenten (zoals elke helpdesk gevuld wordt)

Dus ja het is echt een kleine provider (front office max 8 man) allemaal in een pandje waarin hooguit 20 man vlgs ARBO kunnen werken en ik hoorde de serverracks op de achtergrond zoemen.

Ik gebruik nu al bijna 8 jaar Tweak voor alles in een (laatste twee maanden geen TV meer overigens) heb nooit grote problemen gehad, los van het TV avontuur.

Waar het bij tweak met regelmaat fout gaat is order levering zodra de andere provider niet volgens het boekje meewerkt. en Financiele zaken waarbij je net even iets anders dan een basis actie doet.

Heb weinig tot geen ervaring met IPv6 maar wat ik er van heb begrepen levert Tweak geen volle IPv6 maar een 6rd tunnel (?) Misschien dat anderen hier iets meer over kunnen roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat @hermanh zegt.

Internet bij Tweak is gewoon top! Zeer betrouwbaar, zelden downtime ervaren. IPv6 gaat helaas inderdaad via 6RD, dus geen volledige dual stack zoals bij XS4ALL. Dus als IPv6 belangrijk voor je is, dan moet je denk ik noet even overwegen wat belangrijker is: Full DS bij XS4ALL, of het snellere (en goedkopere) internet bij Tweak. HE.net kan natuurlijk, maar heeft toch ook div. nadelen (vooral bij regio-herkenning en rechten op streamingdiensten zoals Netflix).

En inderdaad: Tweak is een erg kleine provider. Verloopt alles volgens het boekje, is er niets aan de hand. Maar bij uitzonderingen op administratief gebied of bij leveringen wil het nog wel eens fout gaan.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 01:26
Hier ook al jaren een tevreden Tweak klant. Internet verbinding altijd stabiel en mijn contact met de klantenservice is altijd redelijk tot goed. Dus mij hoor je niet klagen, maar zoals vaker gezegd het negatieve prevaleert boven het positieve.

Mijn laatste contact was het aanpassen naar de Internet Only jaarabonnement en dat verliep in mijn geval redelijk soepel en binnen 3 weken afgerond na eerste contact.

Ik zeg redelijk want er werd een administratieve fout gemaakt, maar door gewoon netjes en rustig te reageren kreeg ik nagenoeg meteen de reactie dat ik het incorrecte bedrag mocht storneren bij incassatie. Waarna het later, ongeveer 2 weken, het correcte bedrag werd geincasseerd.

Dus tot dus ver mijn positieve ervaring met Tweak :D

Zelf 3+ jaar klant, daarvoor via mijn ouders ook ongeveer 5 jaar klant

[ Voor 7% gewijzigd door misthafalls op 24-04-2019 11:51 . Reden: toevoeging aantal jaar klant ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joop99
Ik ben nu inmiddels voor de derde keer klant bij Tweak en tevreden, 2 keer echt een lastig akkefietje gehad maar dat is opgelost. Je moet er wel rekening mee houden dat het geen grote provider is. Internet is altijd uitstekend geweest met weinig storingen, tv heb ik niet gehad met hun eigen product (ik was van mening dat ze er te klein voor waren) en heb het nu met Canal-Digitaal en het is tot nu toe 100% meegevallen (en heeft de "WAF" gehaald).
  • Eerste keer (KPN wholesale TV tijdperk) ben ik eigenlijk vertrokken omdat een aantal KPN TV features niet bij Tweak werkten. Toen ze net starten zijn een aantal ontvangers die ik retourneerde kwijt geraakt (verkeerd type geleverd), ik denk dat toen het proces simpelweg nog ontbrak. Uiteindelijk een brief gestuurd met alle verzendbewijzen en een heel relaas en toen is e.a. snel opgelost.
  • Tweede keer was eigenlijk omdat TV bij Ziggo zonder internet betekent dat je ook allerlei TV features mist wat thuis niet heel leuk werd gevonden, toen maar naar XS4ALL gegaan ondanks de prijs.
  • Derde keer is sinds begin april met Canal Digitaal, vrijgeven van de lijn door XS4all ging fout (ze zijn nu nog bezig om mijn abonnement te beëindigen maar helpen daar keurig bij). Ook nu weer gemerkt dat een brief met uitleg en wat druk er toe leidt dat ze er een keer goed naar kijken en e.a. oplossen.
Qua processen is het niet de meest sterke provider maar met geduld en uitleg worden de problemen uiteindelijk opgelost, de kwaliteit van het internet i.r.t. de prijs maakt echter veel goed (en bij XS4ALL kunnen ze ook niet alles voor elkaar krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:57
Ah gelukkig ook nog positieve geluiden.

In onze gemeente krijgen we glasvezel. Het is een inwoners initiatief waarbij 40% van de inwoners een abo moest afsluiten wilde het hele verhaal doorgaan. Afsluiten van een abo kon bij Tweak en een ander alternatief.
Inruil daarvoor wordt het in de hele gemeente gratis aangelegd en aangesloten, maar je moet dus wel minimaal een jaar klant zijn.

Nu bevalt Ziggo prima, maar wellicht is glasvezel de toekomst dus ook wij doen mee en hebben gekozen voor Tweak. Later alsnog aansluiten kost enkele honderden euro's plus dat het glasvezel abo incl TV goedkoper is als mijn Ziggo pakket. Kortom, de moeite wel waard en na een jaar kan ik sowieso weer switchen.

Afgaande op berichten op de laatste pagina's hielt ik mijn hart vast (en nog steeds een beetje), we gaan het meemaken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerndGaykema
B-Real schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:02:
Afgaande op berichten op de laatste pagina's hielt ik mijn hart vast (en nog steeds een beetje), we gaan het meemaken :)
In één keer goed je bestelling plaatsen en niet meer aanpassen, dan gaat het hoogstwaarschijnlijk goed. De ellende begint wanneer je zaken wijzigt ......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-05 22:09
Mijn ervaringen met Tweak.

Glasvezel
Zodra glasvezel beschikbaar kwam bij ons (Almere, 2010) ben ik overgestapt -- ik was toen al klant bij Tweak. Ik heb een Gigabit abonnement. Deze werkt vrijwel altijd probleemloos. De enige echte verstoring die ik mij kan herinneren was veroorzaakt door een langdurige stroomstoring.
Bij glasvezel is zowel downstream als upstream 1 Gbps. Bij andere aanbieders die internet leveren over DSL of coax is upstream altijd lager dan de geadverteerde downstream snelheid. Voor mij is de keuze Tweak of Ziggo dan ook een no-brainer…
De 1 Gbps snelheid haal je ook echt, maar bij deze snelheden kan makkelijk iets anders de beperkende factor zijn. Bijvoorbeeld je virusscanner, harddisk niet snel genoeg (gebruik SSD) of remote server.

Als je wilt kan je een vast ip-adres krijgen (MAC adres wordt dan gekoppeld aan het ip-adres via DHCP).
IPv6 kan via 6RD, zie ook info over 6RD.

VoIP
In het begin waren er nog wel een kinderziektes met VoIP maar tegenwoordig werkt dat goed. Je kan maximaal 2 telefoonnummers koppelen.

Televisie / IPTV
Sinds vorig jaar november levert CanalDigitaal de televisie. Vooral in het begin hadden we last van kinderziektes. Zie bijvoorbeeld haperend beeld. Je kan ook een aantal zenders bekijken via een app of via een browser, met een lagere beeldkwaliteit uiteraard.
Ik kijk vooral live tv (journaal en zo) en dat werkt tegenwoordig goed en betrouwbaar. Ook handig is begin gemist als je programma’s wilt kijken waarvan de uitzendtijden overlappend zijn.
Daarnaast kan je tot een week programma’s terugkijken via ‘tv gemist’. De start- en eindtijden van deze opnames worden bepaald door de EPG dus het kan zijn dat je eerst het laatste gedeelde van de reclame ziet of, nog erger, het begin van het programma mist. Dat is helemaal irritant als de werkelijke uitzending afwijkt van de EPG.
Daarnaast is er wat een ‘opname functie’ wordt genoemd. Dat werkt exact hetzelfde als ‘tv gemist’ alleen de bewaartermijn is dan een jaar in plaats van een week.
Dat is niet wat ik onder ‘opnemen’ versta. Onder opnemen versta ik:
  • Zelf bepalen wanneer een opname start en stopt.
  • Alle zenders die ik kan bekijken ook kunnen opnemen.
  • Snel oninteressante delen van de opname kunnen overslaan.
Aan geen van deze voorwaarden wordt voldaan. Dat komt vooral omdat je geen lokale harddisk hebt (PVR) maar dat het centraal wordt opgeslagen. Hierdoor werkt met name door- en terugspoelen slecht. Nadat je met behulp van de visuele animatie bent aangekomen bij het gewenste tijdstip en afspelen herstart kan het tot een minuut duren voordat je beeld hebt vanwege de gebruikte DRM.
Voor de overgang naar Canal Digitaal kon je kiezen voor wel of geen opname functie. Na de overgang heb je geen keus maar je betaalt er wel voor door het hogere tarief.
Recentelijk wordt doorspoelen softwarematig onmogelijk gemaakt voor een aantal zenders, zie doorspoelen-talpa-zenders Reactie CanalDigitaal.
Hallo, je betaalt voor een dienst wat kreupel is gemaakt en inherent slecht functioneert…
Schrale troost is dat de kwaliteit van programma’s op die zenders dusdanig laag is dat ik er bijna niet naar kijk en voor die ene film die wel leuk is zijn er voldoende reclamevrije alternatieven.

Tripple play
Zoals voor alle tripple-play aanbieders geldt dat als je router of WAN verbinding uitvalt je letterlijk drie keer niks hebt. Dus het is handig dat je een back-up hebt in geval van nood:
  • Internet: Mobiel 4G met thetering
  • VoIP: mobiel bellen. Voor de meeste mensen zal dat tegenwoordig andersom zijn :).
  • Televisie: Prik een passieve antenne in je TV. Daarmee kan je Digitenne ontvangen mits je TV H.265 c.q. HEVC codering ondersteund. De NPO zenders en regionale omroep zijn free-to-air te ontvangen want deze kunnen dienst doen als rampenzender.
    TV kijken met de app over 4G kan natuurlijk ook, maar dat kan kostbaar zijn.
De meeste klachten die ik hier lees heeft te maken met aansluiten of verhuizen. Zodra de aansluiting werkend is opgeleverd is de kans op problemen aanzienlijk kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:52

Convoy

g44p

iemand hier de "vriendenkorting" al verrekend gehad? Zit hier al paar maand op te wachten en heb meerdere malen per weer mailcontact hierover. Maar nog steeds geen verrekening gehad of gezien. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik schijn die vriendenkorting te kunnen krijgen en uitdelen als nieuwe klant.
Zo te lezen zijn de diensten op zich wel goed, een heel jaar afrekenen is wel even slikken :P
Nu heb ik een maand opzegtermijn, in welke volgorde komen de rekeningen?
De eerste €75 bij de bestelling en de rest na werkend opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
@Convoy @Speedy-Andre

Op de vriendenactie pagina (https://www.tweak.nl/vriendenactie.html) staat onderstaande.

Wat is vriendschap waard?
Een maand lang gratis internet voor jou en je vriend of kennis. Laat ook vrienden of familie kennismaken met Gigabit. Jullie krijgen dan allebei korting in de vorm van een maand gratis internet. De gratis maand zal worden verrekend met de tweede reguliere factuur die je van ons ontvangt. Dit betekent dat je jaarabonnement bij een jaarbetaling geen 12 maar 13 maanden internet waard is. Worden meer van je vrienden lid? Dan krijg je meer maanden achter elkaar korting. Dat is lekker snel verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

MaxHardcore schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:39:
@Convoy @Speedy-Andre

Op de vriendenactie pagina (https://www.tweak.nl/vriendenactie.html) staat onderstaande.

Wat is vriendschap waard?
Een maand lang gratis internet voor jou en je vriend of kennis. Laat ook vrienden of familie kennismaken met Gigabit. Jullie krijgen dan allebei korting in de vorm van een maand gratis internet. De gratis maand zal worden verrekend met de tweede reguliere factuur die je van ons ontvangt. Dit betekent dat je jaarabonnement bij een jaarbetaling geen 12 maar 13 maanden internet waard is. Worden meer van je vrienden lid? Dan krijg je meer maanden achter elkaar korting. Dat is lekker snel verdiend.
Ik doe niet aan jaarbetaling en mij is beloofd dat het verrekend zou worden na de 2de factuur na aanmelding....... O-)

Zijn inmiddels 5 facturen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 22:32
Convoy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:01:
iemand hier de "vriendenkorting" al verrekend gehad? Zit hier al paar maand op te wachten en heb meerdere malen per weer mailcontact hierover. Maar nog steeds geen verrekening gehad of gezien. |:( 8)7
Het heeft bij mij bijna een jaar geduurd om het voor twee "vrienden" terug te krijgen. Na behoorlijk wat aandringen en gezeur hebben ze het zelfs voor elkaar gekregen om mij een rekening te sturen van het terug te krijgen bedrag, in plaats van een creditfactuur.. Ik kijk dus nergens meer van op.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:19
Heeft iemand van jullie al eens meegemaakt dat ze de glasvezel in de wijkcentrale al omzetten voordat de monteur op lokatie komt? Woensdag komt Tweak me aansluiten maar volgens Trined (vorige provider waar ik nog een abo heb tm 25 mei) ben ik al omgezet.

Best lekker zo voor het weekend als je thuis komt en het is rustig in huis xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:15

Dxue

PSN:EvilDrunk

BurnerT schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:34:
Heeft iemand van jullie al eens meegemaakt dat ze de glasvezel in de wijkcentrale al omzetten voordat de monteur op lokatie komt? Woensdag komt Tweak me aansluiten maar volgens Trined (vorige provider waar ik nog een abo heb tm 25 mei) ben ik al omgezet.

Best lekker zo voor het weekend als je thuis komt en het is rustig in huis xD
dat is een slechte communicatie weer... ik zou toch tweak dan eens gaan bellen, vandaag nog.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo,

Sinds vandaag is 1.1.1.1 (cloudflare dns servers) niet meer bereikbaar voor mij via mijn Tweak verbinding, heeft iemand anders hier ook problemen mee?

Ik zit op het netwerk van tweak zelf dus niet via kpn oid. 1.0.0.1 werkt overigens nog wel.

[ Voor 23% gewijzigd door marco282 op 26-04-2019 19:15 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dxue schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:48:
[...]

dat is een slechte communicatie weer... ik zou toch tweak dan eens gaan bellen, vandaag nog.
Tweak of Trined ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

marco282 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:14:
Hallo,

Sinds vandaag is 1.1.1.1 (cloudflare dns servers) niet meer bereikbaar voor mij via mijn Tweak verbinding, heeft iemand anders hier ook problemen mee?

Ik zit op het netwerk van tweak zelf dus niet via kpn oid. 1.0.0.1 werkt overigens nog wel.
Dacht dat de verbinding eruit lag, blijkt het 1.1.1.1 te zijn. Net een ander ingesteld en nu kan ik weer online.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C:\Users\Hans>ping 1.1.1.1

Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Hans_18T schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:23:
C:\Users\Hans>ping 1.1.1.1

Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Het werkt nu inderdaad weer

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:15

Dxue

PSN:EvilDrunk

beide? toch jammer dat de klant ervan de dupe is

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Dxue schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:48:
[...]

Nou tweak heb ik gebeld wel grappig dat je bij hun van 1e wachtende naar 2e wachtende kan verspringen. Maar de beste man kon me enkel vertellen dat ik niet eerder actief gemaakt kon worden dan woensdag. Maar Trined geeft aan dat ik in de wijkcentrale reeds ben omgezet.

Ze gingen wel kijken of het mogelijk was of ik nog terug gezet kon worden. De Trined support gaf aan dat hij het met de hoogste urgentie had ingezet :o

//Edit: Zojuist bevestiging gehad dat de medewerker van Tweak een foutieve datum heeft doorgegeven. Normaal maken ze de datum van monteur gelijk met patchen van de vezel. Nu zit hier in dit geval een weekend en 2 werkdagen tussen.

De vezel zou wel actief zijn en als ik maandag nog contact op neem kan ik mogelijk eerder een modem krijgen van een monteur die in de buurt is. Gelukkig was de medewerker erg vriendelijk en behulpzaam.
Ik zou ook nog een sc sfp bidi module kunnen zoeken voor in mijn edge router x sfp.

[ Voor 29% gewijzigd door BurnerT op 26-04-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Hier in Deventer niet mogelijk om Canal Digitaal te kijken via de app op de tablet. Ook niet te bekijken via de laptop.
(via TV werkt wel....)

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Heeft iemand een idee wat de tx en wat de rx kant is van deze unit?
Hij is gisteren geplaatst en moet nog worden opgeleverd, maar ik wil de kabel alvast goed aansluiten op mijn usg pro.

Afbeeldingslocatie: https://www.tovenaarvanoss.nl/FOTO/efiber.jpg

Kan ik ook ergens terug vinden wat de tx en rx zijde zijn van de Ubiquiti UF-MM-1G SFP Module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

MarkyB schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:52:
Heeft iemand een idee wat de tx en wat de rx kant is van deze unit?
Hij is gisteren geplaatst en moet nog worden opgeleverd, maar ik wil de kabel alvast goed aansluiten op mijn usg pro.

[Afbeelding]

Kan ik ook ergens terug vinden wat de tx en rx zijde zijn van de Ubiquiti UF-MM-1G SFP Module?
Al op de Commscope & Ubiquiti product page gekeken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Convoy schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:27:
[...]

Al op de Commscope & Ubiquiti product page gekeken? O-)
Yup, ubiquiti vermeldt niets over de Tx en Rx zijde van deze SFP module. Het kan zijn dat ik er overheen gelezen hebt, maar dan staat het met erg kleine letters geschreven.
Het commscope kastje krijg ik niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinel1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03 11:32
Tonic1 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:37:
Hier in Deventer niet mogelijk om Canal Digitaal te kijken via de app op de tablet. Ook niet te bekijken via de laptop.
(via TV werkt wel....)

Meer mensen last van?
Ik zit zelf in Hoogland en heb hier aleen paar weken last van.
Ik heb een melding gemaakt bij Tweak en zij zouden Canal Digitaal inschakelen. Dat is nu een week geleden.
Volgende week eerst een weekje weg en daarna nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren rond een uur of zeven werkte de app van CanalDigitaal zonder probleem om Chrome (Win10) en de
App op android.
Wel merkte ik vanmorgen, dat ik vanaf mijn PC niet meer kan "casten" naar mijn ChromeCast. Op een andere PC geprobeerd, zelfde verhaal, maar doordat ik mijn limiet had bereikt van het aantal devices zag ik dat de website van CanalDigitaal mijn browser als "Edge" identificeerde, dit terwijl ik Chrome gebruik. Casten van andere websites (bijv. SBS6) werkt gewoon.
Het lijkt er dus op dat er wel degelijk iets is veranderd op het portaal van CanalDigitaal.
Casten vanuit de App werkt (nog) prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Hans_18T op 28-04-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:49
MarkyB schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:33:
[...]

Yup, ubiquiti vermeldt niets over de Tx en Rx zijde van deze SFP module. Het kan zijn dat ik er overheen gelezen hebt, maar dan staat het met erg kleine letters geschreven.
Het commscope kastje krijg ik niet gevonden.
tweak gebruikt zover ik weet een fiber. Tx/rx hebben daarover verschillende frequenties..
Wat bedoel jij precies met rx en tx kant?

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Als ik het goed zie is het start topic niet meer heel actueel, dus ik hoop dat jullie me zo met mijn vragen kunnen helpen.

Als ik het goed heb begrepen levert Tweak tegenwoordig geen sparkl tv meer maar Canaal Digitaal.

In het verleden heb ik mijn tv via een apart vlan naar de decoders in huis doorgezet. Is het mogelijk om de ip tv eenvoudig op een apart vlan te zetten, of moeten hier utp 2 kabels voor lopen vanuit het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

rjhilbrink schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:32:
[...]

tweak gebruikt zover ik weet een fiber. Tx/rx hebben daarover verschillende frequenties..
Wat bedoel jij precies met rx en tx kant?
ik had het vermoeden dat aansluiting 1 en 2 op de commscope beide gebruikt werden, dit is dus niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Mags schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:40:
Als ik het goed zie is het start topic niet meer heel actueel, dus ik hoop dat jullie me zo met mijn vragen kunnen helpen.

Als ik het goed heb begrepen levert Tweak tegenwoordig geen sparkl tv meer maar Canaal Digitaal.

In het verleden heb ik mijn tv via een apart vlan naar de decoders in huis doorgezet. Is het mogelijk om de ip tv eenvoudig op een apart vlan te zetten, of moeten hier utp 2 kabels voor lopen vanuit het modem?
Bij mijn weten is dit een "routed" IPTV variant, live streams komen binnen via vlan4 de rest gaat grotendeels over het internet vlam 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

MarkyB schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:10:
[...]

ik had het vermoeden dat aansluiting 1 en 2 op de commscope beide gebruikt werden, dit is dus niet het geval?
Nope, er wordt maar een vezel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 10:47
Mags schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:40:

Sparql is inderdaad niet meer.. (gelukkig maar) op netwerk niveau is er weinig verandert, kortom nog steeds routed IP-TV. Je standaard router zal de VLANS op de WAN vertalen naar het interne netwerk.
Naar de TV hoef je geen extra UTP neer te leggen als je daar al eentje hebt. een goede switch met IGMP snooping is afdoende om net beeld te hebben.

Als je zelf aan de slag wil met een eigen router dan moet je de VLANS zelf instellen, daar is voldoende info over in dit topic en het zuster topic 'ubiquiti & ip tv'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:49
MarkyB schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:10:
[...]

Vroegah... Kwamen er 2 vezels binnen een Groen en Blauw. een daarvan was voor Internet, en de andere voor de COAX.
Of dat bij E-Fiber nog steeds zo is weet ik niet, maar de connector van de foto zag er uit als een SM connector. (Ik gebruik MM tussen de Switches)
Maar het vermoeden is in ieder geval dat deze techniek keuze niet wijzigd. Meer ook omdat je anders 2 fibers nodig hebt per aansluiting en met SM maar 1... En met Honderden aansluitingen gaat dat natuurlijk tellen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Aiit. Ik niet goed opgelet, denk ik. Krijg met mail dat buiten het gebied van Tweak, dus Lelystad, de miaxmale snelheid maar 100 Mbit bedraagt. Jammer. Dat maar naar tmobile met 500 voor 52 ofzo. Volgend maar ga ik van 40 naar 42.50 met 100 op telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

rjhilbrink schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:32:
[...]

Vroegah... Kwamen er 2 vezels binnen een Groen en Blauw. een daarvan was voor Internet, en de andere voor de COAX.
Of dat bij E-Fiber nog steeds zo is weet ik niet, maar de connector van de foto zag er uit als een SM connector. (Ik gebruik MM tussen de Switches)
Maar het vermoeden is in ieder geval dat deze techniek keuze niet wijzigd. Meer ook omdat je anders 2 fibers nodig hebt per aansluiting en met SM maar 1... En met Honderden aansluitingen gaat dat natuurlijk tellen.
het zijn 2 SC aansluitingen, ik krijg alleen internet van tweak. Ik denk dat ik de monteur even afwacht, ik moet hooguit een andere sfp module kopen, de SC en LC kan ik blijven gebruiken, al is het maar 1 ader van het paar.

-edit-

Vandaag contact gehad met de aansluit boer en hij geeft aan dat aansluiting 1 voor internet gebruikt wordt, dus ik heb een andere sfp module nodig, dan gebruik ik maar 1 ader van mijn kabel.

[ Voor 11% gewijzigd door MarkyB op 29-04-2019 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurnerT
@MarkyB Ik heb mijn SC kabel in de linkse poort zitten. En deze heb ik op een TX1310 RX 1550 20km sc module zitten.

Maar nu moet het dus niet gekker worden he. ben pas vanaf 1 mei officieel klant bij tweak. Maar door hun fout ben ik in de wijkcentrale dus te vroeg overgezet. En tot mijn grote verbazing krijg ik zojuist een factuur met daarop dat ik vanaf 27 april een abo heb. Wat denken die mafklappers daar. Of zitten daar enkel stagiairs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
BurnerT schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:38:
@MarkyB
Maar nu moet het dus niet gekker worden he. ben pas vanaf 1 mei officieel klant bij tweak. Maar door hun fout ben ik in de wijkcentrale dus te vroeg overgezet. En tot mijn grote verbazing krijg ik zojuist een factuur met daarop dat ik vanaf 27 april een abo heb. Wat denken die mafklappers daar. Of zitten daar enkel stagiairs?
de laatste tijd krijg je wel het idee daar ja op de administratie. ik heb op 19-02 een mail gestuurd om mijn Alles-in-1 Basis HD abonnement om te laten zetten naar een jaar abonnement. nou vanaf morgen is mijn tv abonnement dus een jaar abo maar mijn internet abo staat nog steeds op maandelijks.

en dan mail je er heen ja dat zijn 2 afzonderlijke abonnementen en internet is nog niet omgezet in ons systeem (ze hebben gewoon al 2 maanden de tijd daar voor)

bij mijn ouders het zelfde laten doen dat was in 2 of 3 weken geregeld

dus ja de administratie daar is 1 hele grote puinzooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

BurnerT schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:38:
@MarkyB Ik heb mijn SC kabel in de linkse poort zitten. En deze heb ik op een TX1310 RX 1550 20km sc module zitten.

Dankjewel voor je reactie, dit bevestigd wat de glasmonteur gisteren tegen mij zei.
Ik ga de linkse poort gebruiken op een Ubiquiti UF-SM-1G-S, dan moet het goed komen. Scheelt weer 2 stroomverbruikers (media convertor en een modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
Besloten over te stappen van Telfort naar Tweak. Gekozen voor Internet Only. Na contact blijkt dit abonnement geleverd te worden zonder apparatuur. Nu heb ik al op het Forum/Pricewatch gezocht naar een geschikte router maar allicht hebben jullie als Tweak gebruikers nog ervaring/tips met welke router ik het maximale uit de verbinding kan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Mike86 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:53:
Besloten over te stappen van Telfort naar Tweak. Gekozen voor Internet Only. Na contact blijkt dit abonnement geleverd te worden zonder apparatuur. Nu heb ik al op het Forum/Pricewatch gezocht naar een geschikte router maar allicht hebben jullie als Tweak gebruikers nog ervaring/tips met welke router ik het maximale uit de verbinding kan halen?
En wat heb je zoal al zelf gevonden en meer belangrijk; wat is je budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
van Fritz!Box (standaard) tot Netgear R7000 (pricewatch/veel reviews) maar hier zie ik ook vaak Ubiquiti voorbij komen... Wat is wijsheid gezien jullie ervaringen. Budget max. 250-300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mike86 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:53:
Besloten over te stappen van Telfort naar Tweak.
Als ik me aanmeld bij Tweak geven ze aan dat je zelf bij Telfort moet opzeggen.
Ik porteer een vast nummer dus er zal toch al contact komen met Telfort.
De vraag is per wanneer ik opzeg, gewoon de maand opzegtermijn aanhouden?
Bij Tweak is het zsm, maar daar is nog niet bekend waar ik nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart dat ze dat aangeven.

Het credo is voor zo lang ik me kan herinneren altijd geweest (bij glasvezel) dat je nog NIET je oude provider op moet zeggen, in ieder geval niet voordat Tweak bij de operator of WBA partij een migratie order heeft ingeschoten.

En in mijn ervaringen met overstappen tot nu toe (ooit van Tweak naar Lijbrandt, toen van Lijbrandt naar Vodafone, toen van Vodafone naar Telfort en weer van Telfort naar Tweak) wordt een migratie order aan de operator kant door de 'latende' provider ook automatisch als een opzegging gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Veelgestelde vragen
Wanneer ga ik betalen?
Is mijn bestelling definitief?
Help, iDIN werk niet!
Wat als ik mijn bestelling wil aanpassen?

Zeggen jullie mijn oude provider op?
Het is belangrijk om zelf je oude provider op te zeggen. Je kunt daarbij bijvoorbeeld rekening houden met het behouden van je televisie-abonnement als je bij ons alleen een internet-verbinding hebt besteld. Gebruik voor het opzeggen van je oude provider onze overstaphulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, vreemd dat het daar staat.... het klopt in ieder geval niet helemaal.

Ik heb al een jaar of 3 weer opnieuw Tweak, dus ook recent het aanmeldingsformulier niet meer gezien. Maar toen ik opnieuw bij Tweak ging stond er zelfs nog een dikke expliciete waarschuwing in het aanmeldingsformulier, dat je je oude provider bij glasvezel NIET proactief moest opzeggen.

Wat er dan namelijk gebeurt is dat de latende provider de lijn laat afsluiten en hij dan 2 weken 'op slot' staat om door de nieuwe provider in gebruik te worden genomen.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 30-04-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Speedy-Andre schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:01:

Het is belangrijk om zelf je oude provider op te zeggen. Je kunt daarbij bijvoorbeeld rekening houden met het behouden van je televisie-abonnement als je bij ons alleen een internet-verbinding hebt besteld. Gebruik voor het opzeggen van je oude provider onze overstaphulp.
dit stukje klinkt vooral als je nieuw naar glasvezel gaat en dus geen overname van je huidige glasvezel abonement.

als je van kabel (Ziggo) of adsl komt dan moet je uit eindelijk wel zelf opzeggen omdat tweak de lijn niet overneemt. glas naar glas lijkt mij (geen ervaring mee) vanzelf te gaan doordat tweak zich meld bij de oude provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het vreemde is dat er niet wordt gevraagd of je elders al glasvezel hebt :)
Kom je van kabel of dsl dan is het duidelijk, ik merk het over 2 weken wel (na de bedenktijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
Mike86 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:34:
van Fritz!Box (standaard) tot Netgear R7000 (pricewatch/veel reviews) maar hier zie ik ook vaak Ubiquiti voorbij komen... Wat is wijsheid gezien jullie ervaringen. Budget max. 250-300...
NetGear R7800 of Asus RT-AC86U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In een bevestigingsmail staat dit:

Wij adviseren je oude provider pas op te zeggen als je nieuwe verbinding werkend is opgeleverd.
Maak je liever geen onnodige kosten? Dan kun je de vorige provider al eerder opzeggen. Vaak geldt dan een opzegtermijn van een maand. Om je oude provider op te zeggen kun je ook onze overstaphulp gebruiken.

Ik neem aan dat de levertijd na de bedenktijd in gaat en dat is 3-4 weken.
Dat komt dan goed wat de opzegtermijn betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als een 'black box' misschien, maar als in de tussentijd orders richting bv. Reggefiber (KPN Networks) al wel worden ingeschoten voor afsluiting van de lijn, dan kan je eventueel toch in problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zeg zelf niets op, zolang ik bij Tefort zit mogen die het dan oplossen.
Hoe dat in de praktijk gaat met de opzegtermijn weet ik niet, maar Tweak noemt zelf een maand dus dan hoop ik maar dat de puistenkopjes hun script exact volgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teaubiasch
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-05 22:41
MarkyB schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:48:
[...]
het zijn 2 SC aansluitingen, ik krijg alleen internet van tweak. Ik denk dat ik de monteur even afwacht, ik moet hooguit een andere sfp module kopen, de SC en LC kan ik blijven gebruiken, al is het maar 1 ader van het paar.

-edit-

Vandaag contact gehad met de aansluit boer en hij geeft aan dat aansluiting 1 voor internet gebruikt wordt, dus ik heb een andere sfp module nodig, dan gebruik ik maar 1 ader van mijn kabel.
Ik ben gister omgezet van internet&bellen naar internet only. Ik kreeg een FS mediaconverter met bijbehorende SFP module. Deze SFP module heb ik in mijn Edgerouter gestopt, en werkt perfect. Ik zou dus even wachten met een SFP module kopen.

Als je er wel 1 koopt, dit zijn de frequenties:
TX: 1310 nm
RX: 1490/1550 nm

(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Teaubiasch schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:57:
[...]

Ik ben gister omgezet van internet&bellen naar internet only. Ik kreeg een FS mediaconverter met bijbehorende SFP module. Deze SFP module heb ik in mijn Edgerouter gestopt, en werkt perfect. Ik zou dus even wachten met een SFP module kopen.

Als je er wel 1 koopt, dit zijn de frequenties:
TX: 1310 nm
RX: 1490/1550 nm

(bron)
Thanks, dit is trouwens ook een nuttig stukje:
Update: sinds het verschijnen van dit artikel heeft Tweak een ‘Internet Only’ abonnement geïntroduceerd. Bij dat abonnement is het voldoende slechts een eenvoudig DHCP-request te doen op een ‘untagged’ verbinding. Let er wel op dat je slechts één extern IP-adres tot je beschikking krijgt en daarom zult moeten routeren en natten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo wilde bijna boos naar Tweak bellen, wilde na 3 weken weer eens een keer live TV kijken
op beide kastjes geen ip via DHCP ???
in meterkast kijken switch is online haal kabel uit de fritz om te kijken of lampje op switch uit gaat ja klopt
stop UTP weer in de fritz.
loop naar mijn laptop om in te loggen op de switch en beide tv werken weer 8)7 8)7

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
13 dagen na de beloofde opleverdatum nu eindelijk werkend internet. De helpdesk/service is toch wel een beetje om te huilen. De modem die ik in eerste instantie gekregen had bleek refurbished te zijn en verloor dus elke 2 seconden zijn verbinding. Modem gewisseld en alles was in orde. Wel jammer dat hier 5 mailtjes, 3 telefoongesprekken en bijna 2 weken voor nodig waren.

Verbinding wel dik in orde, 940 mbit up/down. Fritzbox ook niks mis mee, kan er toch een stuk meer mee dan met die ziggo connectbox,

Nu nog even afwachten of de klantenservice zelf begrijpt dat ik 13 dagen minder ga betalen of dat ik hier zelf nog actie op moet ondernemen. Vond ik overigens wel een leuke opmerking vorige week van de dame bij de klantenservice toen de laatste monteur was ingepland, 'ja meneer excuses dat de monteur niet eerder gepland kan worden maar ter compensatie worden de 13 dagen dat u geen internet had niet in rekening gebracht', nee dohhh 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Janpietertje89 op 02-05-2019 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mr-D. schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:33:
zo wilde bijna boos naar Tweak bellen, wilde na 3 weken weer eens een keer live TV kijken
op beide kastjes geen ip via DHCP ???
in meterkast kijken switch is online haal kabel uit de fritz om te kijken of lampje op switch uit gaat ja klopt
stop UTP weer in de fritz.
loop naar mijn laptop om in te loggen op de switch en beide tv werken weer 8)7 8)7
Nu de vraag, was het de switch of de fritz of de kabel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans_18T schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:33:
[...]

Nu de vraag, was het de switch of de fritz of de kabel :*)
Tja of de Fritz of de kabel, we houden het in de gaten :)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Oeps, de vaart van mijn opzegging zit er goed in :P
Telfort meldt dat ik per 14 mei al kan stoppen, Tweak wacht de afkoelperiode blijkbaar niet af en plant de overstap direct daarna.
Mogelijk kan het zo snel vanwege de prijsverhoging bij Telfort, dan geldt er geen termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Speedy-Andre schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:11:
Oeps, de vaart van mijn opzegging zit er goed in :P
Telfort meldt dat ik per 14 mei al kan stoppen, Tweak wacht de afkoelperiode blijkbaar niet af en plant de overstap direct daarna.
Mogelijk kan het zo snel vanwege de prijsverhoging bij Telfort, dan geldt er geen termijn.
Even opletten of Telfort iets meld en vooral niets veranderen en kijken hoe het uitpakt. Bij mij kwamen de migratie weigeringen bij XS4ALL vandaan. De fouten daar lijken bijna hersteld ook al zit ik inmiddels bijna een maand bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er ging wel meer fout bij de aanvraag, Tweak meldde eerst dat ik zelf moest opzeggen en dat deed ik niet.
Een paar Tweak mailtjes verder werd duidelijk dat ik (nog) niets hoef te doen.
Wel zal Tweak een installatie afspraak gaan maken, daar wacht ik op nu er een datum is.
Nu maar duimen dat Telfort idd de 14e de vezel vrijgeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of misschien is bij KPN Networks ( fReggefiber ) inmiddels ook het e.e.a. veranderd en kan er na het verlaten van de lijn door provider 1, veel sneller geactiveerd worden door provider 2 :).

Of Telfort weet van je overstapplannen en doet qua lijn laten verbreken nog even niets tot ze namens Tweak een migratieverzoek ontvangen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het gaat zoals het hoort, ik vroeg bij Tweak de overstap zsm aan vanwege o.a. de prijsverhoging.bij Telfort .
Tevens porteer ik mijn nummer van Telfort en zelf heb ik Telfort niets gevraagd of gemeld.
Blijkbaar is er geen opzegtermijn, dat zou een reden voor vertraging kunnen zijn.
Ik heb zsm gekozen in de hoop de migratie binnen Telfort voor te zijn en dat is dus gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik... dan vatte ik de "oeps, de vaart van de opzegging zit er wel in" in een eerder bericht van je misschien verkeerd op :). Ik dacht eerst dat je dus wel degelijk ook nog actief iets aan Telfort had gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, dat die opzegging uit het overstappen volgde was niet echt duidelijk ;)
Het werkt dus nog als vanouds bij glasvezel, de nieuwe provider initieert alles.
Straks zit de glasvezel direct in een 5490, dat wordt vooralsnog 2 routers achter elkaar.
Handig is dat hij dect heeft, dan kan de C470/N300a uit en de Asus router blijft zoals hij is.
Alleen zal ik dan iets met de cat5 moeten doen die nu internet en tv via een splitter doorgeeft (2x 100Mbs).
Het simpelste is denk ik een managed switch achter de 5490 (nabij de huiskamer) die internet en tv kan uitsplitsen opdat tv niet over mijn bestaande netwerk gaat.
Dan is 1 cat5 vanuit de meterkast die 1Gbs doet genoeg en hoef ik geen extra cat5 te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Speedy-Andre schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:27:
Het werkt dus nog als vanouds bij glasvezel, de nieuwe provider initieert alles.
Straks zit de glasvezel direct in een 5490, dat wordt vooralsnog 2 routers achter elkaar.
Handig is dat hij dect heeft, dan kan de C470/N300a uit en de Asus router blijft zoals hij is.
Alleen zal ik dan iets met de cat5 moeten doen die nu internet en tv via een splitter doorgeeft (2x 100Mbs).
Het simpelste is denk ik een managed switch achter de 5490 (nabij de huiskamer) die internet en tv kan uitsplitsen opdat tv niet over mijn bestaande netwerk gaat.
Dan is 1 cat5 vanuit de meterkast die 1Gbs doet genoeg en hoef ik geen extra cat5 te trekken.
De tv kastjes zijn 100 mbit en aangezien alles bij elkaar zit in de Fritzbox valt er niet veel te splitsen met een switch. Je kun het dus zo laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:27:
Niet alle providers vatten het migratie verzoek op als een opzegging hoor. Maar Telfort gelukkig wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 06-05-2019 18:46 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

joop99 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:26:
[...]

De tv kastjes zijn 100 mbit en aangezien alles bij elkaar zit in de Fritzbox valt er niet veel te splitsen met een switch. Je kun het dus zo laten
Bedoel je dat tv en internet gemengd op elke lan poort van 5490 zit of juist tv op een eigen poort?
Ik heb een enkele 1Gbs cat5 naar de router (huiskamer) die ik nu splits voor een Amino M540.
Dit was geen probleem omdat ik 100/100 heb bij Telfort maar straks is dat 1Gbs plus iptv (100Mbs).
Mijn huidige router wil ik liever niet belasten met een tv signaal als ik dat kan scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Speedy-Andre schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:48:
[...]

Bedoel je dat tv en internet gemengd op elke lan poort van 5490 zit of juist tv op een eigen poort?
Ik heb een enkele 1Gbs cat5 naar de router (huiskamer) die ik nu splits voor een Amino M540.
Dit was geen probleem omdat ik 100/100 heb bij Telfort maar straks is dat 1Gbs plus iptv (100Mbs).
Mijn huidige router wil ik liever niet belasten met een tv signaal als ik dat kan scheiden.
Op alle poorten zit allebei, splitsen hoeft niet meer en een gedeelte van tv loopt over "internet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

joop99 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:11:
[...]

Op alle poorten zit allebei, splitsen hoeft niet meer en een gedeelte van tv loopt over "internet".
Mooi, dan kom ik dus de meterkast uit met 1Gbs maar dan is het de vraag of de CD tvbox het doet als hij door een switch gaat zonder igmp snooping.
Of een CD tv app die via zo'n switch op de router zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 13:16

Ron

Hier sinds iets voor 9 geen internet meer.
Ik dus bellen, wordt je met een standaard: heb je de firmware al geupdate afgewimpeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Ron schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:29:
Hier sinds iets voor 9 geen internet meer.
Ik dus bellen, wordt je met een standaard: heb je de firmware al geupdate afgewimpeld...
Of je laat je niet afwimpelen door zo'n simpele opmerking.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 13:16

Ron

Convoy schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Of je laat je niet afwimpelen door zo'n simpele opmerking.... O-)
was helaas niet mijn keuze om de hoorn er op te gooien, de beste jongen hing gewoon op na die zin...
meteen daarna teruggebeld, maar ja toen kreeg ik het bandje met openingstijden...

de zyxel geeft het volgende aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yMVQl6g.png

en ik kreeg ook geen verbinding als ik rechtstreeks de laptop in de genexis stopte.

[ Voor 31% gewijzigd door Ron op 06-05-2019 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerndGaykema
Speedy-Andre schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:15:
[...]

Mooi, dan kom ik dus de meterkast uit met 1Gbs maar dan is het de vraag of de CD tvbox het doet als hij door een switch gaat zonder igmp snooping.
Of een CD tv app die via zo'n switch op de router zit ...
Als je een switch gebruikt tussen de router en de TV, dan moet deze IGMP-snooping ondersteunen. Dan wordt de datastroom voor de TV enkel op de switch-uitgang naar de TV gezet en belast zo niet de overige poorten.
Gebruik een NetGear switch die dat ondersteunt (GS105E of GS108E, 5 resp. 8-poort). Aansluiten en klaar.
TP-LInk heeft in een recent verleden foutieve switches in de markt gezet die tot veel problemen leiden (haperende beelden etc). Wel zeggen dat het IGMP ondersteunt maar niet doen ..... .

[ Voor 3% gewijzigd door BerndGaykema op 07-05-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

1 keer raden welk merk switch ik daar voor gehaald heb :+
Ik kan igmp snooping per poort instellen en de switch kan mijn netwerk opbouw vereenvoudigen.
Nu heeft de Asus nog die rol met eigenlijk te weinig lan poorten.
Eventueel heeft de Asus de mogelijkheid voor igmp snooping op 1 poort, maar volgens mij vervallen dan andere functies.
Om een idee van de gekkigheid bij mij te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cmLvgZkf06jVmShfxUgronV6/medium.jpg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:13
Lekker gewoon om 9pm een update doorvoeren. Goede planning. Hele menu anders iedereen weer van de leg hier. Hoe lang kan ik nog volhouden dat tweak de beste keuze is. Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:00
rob2011 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:15:
Lekker gewoon om 9pm een update doorvoeren. Goede planning. Hele menu anders iedereen weer van de leg hier. Hoe lang kan ik nog volhouden dat tweak de beste keuze is. Grrr
Gaat dit over CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
Speedy-Andre schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:00:
1 keer raden welk merk switch ik daar voor gehaald heb :+
Ik kan igmp snooping per poort instellen en de switch kan mijn netwerk opbouw vereenvoudigen.
Nu heeft de Asus nog die rol met eigenlijk te weinig lan poorten.
Eventueel heeft de Asus de mogelijkheid voor igmp snooping op 1 poort, maar volgens mij vervallen dan andere functies.
Om een idee van de gekkigheid bij mij te krijgen:

[Afbeelding] :9
Op een Asus router staat IGMP-snooping standaard uit.
Ik heb (nog) geen TV via internet: Ziggo is mij nog goed genoeg. Al wel de juiste switches aangeschaft voor als ik over ga .... 8) .
Mijn dochter heeft TV via glasvezel van KPN. Veel problemen totdat "IGMP-snooping = uit" ontdekt werd als oorzaak. De Asus router, die als AP en switch gebruikt wordt, ging kapot door oververhitting. Een nieuwe, nu met snooping actief, blijft lekker koel en TV speelt haperloos. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb niks gemerkt, behalve dat het niet helemaal goed ging in de Arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie Linke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Zijn er gisteravond meer mensen geweest met een verbindingsprobleem TV internet alles.
1338
Pagina: 1 ... 37 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.