Ook de Zyxel kan overweg met "MAC Authentication" Per "Gast". (Zelf nooit gebruikt vanwege slechts 2.4 GHz band)
Zou toch leuk zijn als Tweak eens aan Canal doorgeeft dat er een Android tv app moet komen. Loop daar nu al een paar keer tegen aan.
Die is er toch gewoon?DanielAlm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:46:
Zou toch leuk zijn als Tweak eens aan Canal doorgeeft dat er een Android tv app moet komen. Loop daar nu al een paar keer tegen aan.
Of mis ik iets.
Precies. Het gaat om "AndroidTV" (o.a. NVidia Shield, Mi Box en div. types Sony en Philips TV's ).
Gewone Android apps zijn daar standaard niet te installeren, behalve door ze te side-loaden. Maar dan heb je vaak een slecht werkende app die is geoptimaliseerd voor touch ipv een afstandsbediening.
Een goed ontworpen app voor AndroidTV kan navigeren met directionele knoppen en een terug knop en kan ook 'strips' aanbieden voor het homescreen voor AndroidTV, bv. met favoriete series, live tv zenders, etc.En als ze de app helemaal deftig maken, dan hebben ze ook integratie met "Live Channels" en krijg je, zeker op TV's, een ervaring die bijna vergelijkbaar is met zappen tussen kanalen op de ingebouwde DVB tuner van de TV.
Gewone Android apps zijn daar standaard niet te installeren, behalve door ze te side-loaden. Maar dan heb je vaak een slecht werkende app die is geoptimaliseerd voor touch ipv een afstandsbediening.
Een goed ontworpen app voor AndroidTV kan navigeren met directionele knoppen en een terug knop en kan ook 'strips' aanbieden voor het homescreen voor AndroidTV, bv. met favoriete series, live tv zenders, etc.En als ze de app helemaal deftig maken, dan hebben ze ook integratie met "Live Channels" en krijg je, zeker op TV's, een ervaring die bijna vergelijkbaar is met zappen tussen kanalen op de ingebouwde DVB tuner van de TV.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik gebruik een ER-12 Edgerouter.recombinator schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:46:
Een tijdje geleden ben ik ook overgestapt van XS4ALL naar Tweak en tot nog toe bevalt het prima. Snelheid is uitstekend![]()
en de tv werkt ok.
Alles draait achter een Edgerouter ER-4 alleen zie ik de laatste tijd wat rare meldingen in de logs voor martian sources.
[...]
Het mac-adres 00:30:88:16:ac:fe hoort zo te zien bij m'n default gateway (een Ericsson device??)
[...]
Iemand die toevallig soortgelijke meldingen voorbij heeft zien komen??
Waar vind ik de log files in EdgeOS?
Van mij hoeft die app er alleen te komen als de kwaliteit hetzelfde is als de box
Want als ik op mijn Samsung boven kijk met die app is het niet best
Dus blijf die box verlopig houden
Want als ik op mijn Samsung boven kijk met die app is het niet best
Dus blijf die box verlopig houden
Nou nou. Had wel trek in Tweak.nl, maar als ik hier de berichten af ga dan kan ik maar beter niet overstappen naar Tweaks. Dan maar naar Tmobile voor 52 euro met 500 mb en bellen. Zit nu bij Telfort met 100 mb + bellen voor 40. Oof.
Zo te zien ben je niet geïnteresseerd in TV. In dat geval kan je prima een (jaar-) abbo nemen op internet en bellen, tenminste als je in een Gigabit gebied woont. Internet werkt over het algemeen top .Ivysaur schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:18:
Nou nou. Had wel trek in Tweak.nl, maar als ik hier de berichten af ga dan kan ik maar beter niet overstappen naar Tweaks. Dan maar naar Tmobile voor 52 euro met 500 mb en bellen. Zit nu bij Telfort met 100 mb + bellen voor 40. Oof.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wil het er best op wagen, hoor. TV is passe. Censuur, te veel reality, enz enz. Maar goed. Prijs op Tweak is ook een beetje raar. Op de website staat 42 en als ik abbo wil nemen dan ineens 47.eymey schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:05:
[...]
Zo te zien ben je niet geïnteresseerd in TV. In dat geval kan je prima een (jaar-) abbo nemen op internet en bellen, tenminste als je in een Gigabit gebied woont. Internet werkt over het algemeen top .
aangezien je vanaf telfort komt neem ik aan dat je niet in tweak eigen glasvezelgebied zit maar in een kpn gebied zit. hier gelden andere snelheden en ook andere prijzenIvysaur schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:55:
[...]
Wil het er best op wagen, hoor. TV is passe. Censuur, te veel reality, enz enz. Maar goed. Prijs op Tweak is ook een beetje raar. Op de website staat 42 en als ik abbo wil nemen dan ineens 47.
maar goed dit zal je volgens mij moeten zien wanneer je postcode check doet.
net even gecontroleerd en inderdaad na de postcode check in kpn gebied heb je een andere snelheid postocde die ik gebruikte geeft aan 100 Megabit voor €47,-
Dat hij hiervoor Telfort had zegt niet zo veel. In Enschede had ik Concepts ICT glasvezel, dat werd overgenomen door Telfort, en nu heb ik hier 1Gbit/s van Tweak[b]hjvg schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:42
aangezien je vanaf telfort komt neem ik aan dat je niet in tweak eigen glasvezelgebied zit maar in een kpn gebied zit. hier gelden andere snelheden en ook andere prijzen
Enschede is net zoals binnen bepaalde delen van Almere een gebied waar Reggefiber voorheen het netwerkbeheer deed (de zogenaamde WGDO gebieden) en dus een van de weinig plekken waar ISPs eigen apparatuur in de PoPs mogen plaatsen en dus 1+ gig glasvezel kunnen aanbieden (looking at you with envy, De Wolden...Eärendil schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:01:
[...]
Dat hij hiervoor Telfort had zegt niet zo veel. In Enschede had ik Concepts ICT glasvezel, dat werd overgenomen door Telfort, en nu heb ik hier 1Gbit/s van Tweak
[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 03-04-2019 09:42 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik zit in Lelystad. Die hebben reggefiber want telfort gaat daar ook via. Dus zou gewoon 42 moeten zijn, niet?
1000 mb zou voor jaren goed zijn. Kan niemand nog aan tippen. Dus wil best 10 jaar 42 betalen.
1000 mb zou voor jaren goed zijn. Kan niemand nog aan tippen. Dus wil best 10 jaar 42 betalen.
In dat geval zit je, zoals @hjvg ook aangeeft, inderdaad waarschijnlijk in KPN gebied en gelden er andere prijzen maar ook andere 'kwaliteiten' (aangezien dat uptime dan ook wordt beinvloed door de kwaliteit van KPN z'n WBA dienstverlening).Ivysaur schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:55:
[...]
Wil het er best op wagen, hoor. TV is passe. Censuur, te veel reality, enz enz. Maar goed. Prijs op Tweak is ook een beetje raar. Op de website staat 42 en als ik abbo wil nemen dan ineens 47.
Of er in een bepaald gebied vroeger WGDO beschikbaar was zegt niets over de vraag of Tweak ergens Gigabit met eigen apparatuur kan aanbieden...mindcrash schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:40:
[...]
Enschede is net zoals binnen bepaalde delen van Almere een gebied waar Reggefiber voorheen het netwerkbeheer deed (de zogenaamde WGDO gebieden) en dus een van de weinig plekken waar ISPs eigen apparatuur in de PoPs mogen plaatsen en dus 1+ gig glasvezel kunnen aanbieden (looking at you with envy, De Wolden...). Het is dus niet ISP gebonden maar omgevingsgebonden.
Ook in gebieden waar alleen KPN WBA / WMP beschikbaar was kunnen providers gewoon eigen apparatuur in de PoP's plaatsen.
Correlatie tussen WGDO en Tweak Gigabit is dus 0
Volgens mij heeft Tweak in Lelystad geen eigen apparatuur in de PoP's staan. Dus daar zit je vast aan de snelheden en prijzen die Tweak onder KPN WBA voorwaarden kan leveren.Ivysaur schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:47:
Ik zit in Lelystad. Die hebben reggefiber want telfort gaat daar ook via. Dus zou gewoon 42 moeten zijn, niet?
En Telfort (voorheen Concepts/XMS/Lijbrandt) kon later óók in KPN (niet-wgdo) gebieden de pakketten van Glashart Media en DVB-C e.d. leveren. Dus dat alleen kan je niet als criterium gebruiken om te beoordelen wat je zou moeten kunnen krijgen.
Je postcode check bij Tweak is leading. Komt daar geen Gigabit aan 42 euro uit, dan is het dus gewoon niet beschikbaar.
[ Voor 65% gewijzigd door eymey op 03-04-2019 10:07 ]
Wellicht heeft KPN dan inmiddels de B2B / wholesale voorwaarden aangepast maar ik kan een tijd herinneren dat je in Almere Stad geen eigen Tweak abonnementen kon afnemen (dus ook geen gigabit) maar alleen KPN, en een paar kilometer verderop in Almere Buiten beide. En dat kwam echt niet door technische beperkingen, want het is dezelfde netwerk infrastructuur.eymey schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:02:
Of er in een bepaald gebied vroeger WGDO beschikbaar was zegt niets over de vraag of Tweak ergens Gigabit met eigen apparatuur kan aanbieden...
[ Voor 9% gewijzigd door mindcrash op 03-04-2019 11:05 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Heel in het begin (dan hebben we het echt over 2010, toen meerdere aanbieders naast KPN in Almere diensten gingen aanbieden), was er inderdaad een soort tweedeling:mindcrash schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:44:
[...]
Wellicht heeft KPN dan inmiddels de B2B / wholesale voorwaarden aangepast maar ik kan een tijd herinneren dat je in Almere Stad geen eigen Tweak abonnementen kon afnemen (dus ook geen gigabit) maar alleen KPN, en een paar kilometer verderop in Almere Buiten beide. En dat kwam echt niet door technische beperkingen, want het is dezelfde netwerk infrastructuur.
* Almere Stad en Almere Haven zaten op KPN apparatuur en daar konden bedrijven zoals Tweak abonnementen aanbieden op basis van KPN Wholesale (wel eigen internet access maar via last mile / PPP concentrator van KPN, Interactieve TV van KPN ).
* In (een deel van) Almere Buiten ging ook Reggefiber Wholesale apparatuur in de PoP's plaatsen (wat bekend kwam te staan als WGDO) en daar kwam XMS als eerste WGDO diensten aanbieden. Maar al snel had je in Almere Buiten de keuze tussen zowel KPN Wholesale als WGDO.
* Op een gegeven moment kwam er toen bij Tweak ook een tweedeling in de beschikbare abonnementen: "Tweak Blauw" en "Tweak Groen". Blauw was WGDO (met ook analoog, dvb-c, amino kastjes, je eigen router), Groen was KPN.
* Tegelijk met dat Tweak die tweedeling kreeg, kwam ergens eind 2010 / begin 2011 dus echter ook in de KPN-gebieden Almere Stad en Almere Haven, de WGDO-achtige propositie beschikbaar via KPN apparatuur (enter Lijbrandt en later ook Solcon). Dus eigen router, analoog, dvb-c, amino kastjes maar dit alles via KPN apparatuur). Oftewel, KPN breidde z'n wholesale portfolio uit met hetzelfde pakket als Reggefiber WGDO.
Al dit voorgaande staat echter nog helemaal los van het al dan niet hebben van eigen apparatuur in de PoP's ( ODF access ). ODF access was vanaf een zeer vroeg stadium al prima mogelijk. Alleen heeft het dus tot laat in de jaren 201x geduurd voordat hier ook echt de eerste partij gebruik van ging maken in Almere. Het begon met Vodafone en toen de voor Vodafone benodigde backhaul naar de Almeerse City-PoP's er eindelijk was, werd het voor Tweak ook pas rendabel om eigen apparatuur te gaan plaatsen.
Bottom line: De tijd waaraan jij refereert had Tweak nergens 'eigen' verbindingen. Niet in Almere Buiten en niet in Almere Stad / haven. In beide gebieden kon Tweak alleen diensten leveren over danwel de wholesale infrastructuur van KPN, danwel die van Reggefiber.
Dat dat niet aan de techniek kon hebben gelegen ben ik met je eens, maar om een andere reden dan jij aangeeft. Het was dus geen "B2B voorwaarde" van KPN, maar puur een kwestie van nog geen rendabele situatie om zelf het hele traject tot op Layer 2 zelf te gaan verzorgen.
Vandaag een monteur van Tweak over de vloer gehad. Hij kwam een mediaconverter installeren.
Dat hoefde niet want ik gebruik eigen hardware (Edgerouter ER-12). Mediaconverter met fiber patch kabel netjes opgeborgen voor het geval dat de ER-12 het begeeft.
Monteur was 2 minuten binnen. Afspraak nog geen week geleden gemaakt. Telefoon-wachttijd was minder dan 1 minuut.
Het was handiger geweest als Tweak de mediaconverter gewoon had opgestuurd, vooral omdat ik begonnen ben met de FritzBox en deze zelf teruggestuurd heb (en ge-untagged ben van VLAN 34).
Al met al prima service van Tweak technische dienst.
ALLEEN nu nog mijn geld terug van mijn eerste abonnement.
Internet + Bellen (met FritzBox) abo-geld werd binnen één dag afgeschreven.
Bij overgang naar Internet-Only werd wederom het nieuwe bedrag direct afgeboekt. En toen stond er 395 + 365 euro bij Tweak. I.p.v. gewoon verrekenen halen ze beide jaarbedragen van mijn rekening.
Ik heb het eerste bedrag gestorneerd en binnen 24 uur had ik een dreigmail van hun debiteurenadministratie in mijn inbox. Oeps .....
Ik meteen gebeld naar debiteuren365 en de dame in kwestie heeft het incasso-traject stopgezet omdat ze ook vond dat verrekening veel beter was geweest dan direct weer volledig incasseren.
En nu maar hopen dat ze snel een factuur opstellen die alle plussen en minnen verrekent.
Tweak-financiële administratie mag wel wat aan klantenbinding gaan doen: net zo snel gaan terugstorten als dat ze incasseren !
Dat hoefde niet want ik gebruik eigen hardware (Edgerouter ER-12). Mediaconverter met fiber patch kabel netjes opgeborgen voor het geval dat de ER-12 het begeeft.
Monteur was 2 minuten binnen. Afspraak nog geen week geleden gemaakt. Telefoon-wachttijd was minder dan 1 minuut.
Het was handiger geweest als Tweak de mediaconverter gewoon had opgestuurd, vooral omdat ik begonnen ben met de FritzBox en deze zelf teruggestuurd heb (en ge-untagged ben van VLAN 34).
Al met al prima service van Tweak technische dienst.
ALLEEN nu nog mijn geld terug van mijn eerste abonnement.
Internet + Bellen (met FritzBox) abo-geld werd binnen één dag afgeschreven.
Bij overgang naar Internet-Only werd wederom het nieuwe bedrag direct afgeboekt. En toen stond er 395 + 365 euro bij Tweak. I.p.v. gewoon verrekenen halen ze beide jaarbedragen van mijn rekening.
Ik heb het eerste bedrag gestorneerd en binnen 24 uur had ik een dreigmail van hun debiteurenadministratie in mijn inbox. Oeps .....
Ik meteen gebeld naar debiteuren365 en de dame in kwestie heeft het incasso-traject stopgezet omdat ze ook vond dat verrekening veel beter was geweest dan direct weer volledig incasseren.
En nu maar hopen dat ze snel een factuur opstellen die alle plussen en minnen verrekent.
Tweak-financiële administratie mag wel wat aan klantenbinding gaan doen: net zo snel gaan terugstorten als dat ze incasseren !
Da's leuk, 2x zo'n bedrag afschrijven zonder te checken of er misschien iets is veranderd
Wel interessant dat het met tv erbij kan, dan bespaar je toch 2 maanden.
Jammer dat ik direct de borg en andere kosten in een keer krijg, blijkbaar ongeacht of de aansluiting nu of pas na een maand gereed is.

Wel interessant dat het met tv erbij kan, dan bespaar je toch 2 maanden.
Jammer dat ik direct de borg en andere kosten in een keer krijg, blijkbaar ongeacht of de aansluiting nu of pas na een maand gereed is.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
praktisch alle logfiles staan in de /var/log directory.BerndGaykema schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:54:
[...]
Ik gebruik een ER-12 Edgerouter.
Waar vind ik de log files in EdgeOS?
Dus vanaf de router prompt doe je een sudo bash en dan kun je naar de /var/log directory
admin@EdgeRouter:~$ sudo bash
root@EdgeRouter:/home/admin# cd /var/log
root@EdgeRouter:/var/log# ls -l
total 180
drwxr-xr-x 2 root root 40 Apr 1 15:21 apt
-rw------- 1 root utmp 0 Nov 3 2016 btmp
-rw-r--r-- 1 root root 97 Apr 1 15:25 charon.log
-rw-r--r-- 1 root root 41 Apr 4 10:18 dhcpd.status
-rw-r--r-- 1 root adm 16241 Apr 1 15:21 dmesg
-rw-r--r-- 1 dnsmasq root 75749 Apr 4 10:18 dnsmasq.log
drwxr-xr-x 2 root root 40 Apr 1 15:21 fsck
-rw-r--r-- 1 root root 292292 Apr 4 10:03 lastlog
drwxr-x--- 2 www-data www-data 80 Apr 1 15:25 lighttpd
-rw-r----- 1 root adm 59036 Apr 4 09:55 messages
drwxr-xr-x 2 root root 40 Apr 1 15:21 mgetty
drwxr-xr-x 2 ntp ntp 40 Apr 1 15:21 ntpstats
drwxr-xr-x 2 proxy adm 40 Apr 1 15:21 squid
drwxr-xr-x 2 proxy proxy 40 Apr 1 15:21 squid3
-rw-r--r-- 1 root root 179 Apr 2 20:35 ubnt-daemon.log
-rw-r--r-- 1 root root 130 Apr 3 20:09 upnp.leases
drwxr-xr-x 2 root root 60 Apr 1 15:25 user
drwxrwxr-x 2 root vyattacf 140 Apr 1 15:25 vyatta
-rw-rw-r-- 1 root utmp 4224 Apr 4 10:03 wtmp
Ik wacht ook nog steeds op teruggave borg en vooruitbetaalde abonnementskosten. Contract opgezegd in november (!), uitbetalingen staan klaar sinds januari.PerlinNoise schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:54:
[...]
Storneringstermijn is nu wel om lijkt me.
14-01-2019 opgezegd maar Borg nog niet terug...
(Edit= data verkeerd)
Wat een gigantische prutsers zijn het daar. Ik bel nog één keer deze week, en anders komen er maar juridische stappen.
Tsja.... Ik ben dus al sinds 27 februari bezig met een overstap naar Internet Only. Met intussen talloze (met de nadruk op loze) beloftes, medewerkers die claimen dat ze "persoonlijk een ticket hebben aangemaakt" of "persoonlijk mijn verzoek hebben doorgezet", maar ondertussen gebeurt er nog steeds niets en wordt er op mail uberhaupt niet meer gereageerd.
Maar goed, als ik het verhaal van @BerndGaykema zo lees, dan moet ik misschien maar blij zijn ook, want er is in februari nog 390 euro afgeschreven voor "internet+bellen jaar".......
Hate to say it, maar inderdaad: "Prutsers!".
Maar goed, als ik het verhaal van @BerndGaykema zo lees, dan moet ik misschien maar blij zijn ook, want er is in februari nog 390 euro afgeschreven voor "internet+bellen jaar".......
Hate to say it, maar inderdaad: "Prutsers!".
Een tijdje geleden reageerde toch ook iemand van Tweak hier. Dat is ook alweer een tijdje geleden.
Vond het wel een goed initiatief, maar dat was dus maar van korte duur.
Staat de factuur met creditering ook in jou mijn.tweak.nl?R4m0n_46 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:08:
[...]
Ik wacht ook nog steeds teruggave borg en vooruitbetaalde abonnementskosten. Contract opgezegd in november (!), uitbetalingen staan klaar sinds januari.
Wat een gigantische prutsers zijn het daar. Ik bel nog één keer deze week, en anders komen er maar juridische stappen.
Als dit zo is ga ik direct een incasso bureau inschakelen, heb al een email gestuurd waar ik ze nog 7 dagen geef en het anders uit handen geef.
Dat was de commercieel directeur van Tweak, @Randal Peelen nav wat discussie over de nieuwe abonnementen en prijsstellingen (volgens mij heeft het introduceren daarvan en de 'tijdelijke actie' ook een beetje de chaos getriggerd, iig qua drukte bij de verwerking van wijzigingen nav. die nieuwe abbo's ).Arjantje72 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:39:
Een tijdje geleden reageerde toch ook iemand van Tweak hier. Dat is ook alweer een tijdje geleden.
Maar goed, ik denk dat hij hier verder ook niet te veel op kan reageren en beloftes maken die het bedrijf mss op dit moment gewoon niet kán nakomen, om redenen die wrs alleen zij weten.
Hoe dan ook, als ze dit soort aanvragen nog lang genoeg traineren, dan is het natuurlijk zo 30 april geweest en gelden de actiekortingen niet meer
Wel jammer hoor... ze staan behoorlijk vooraan bij grote E-fiber uitrollen, of het project in De Wolden, maar ik begin zo langzamerhand wel te twijfelen aan de gezondheid van het bedrijf..... Als gezonde organisatie met ook maar beetje ambitie om je zaken goed voor elkaar te hebben en om op behoorlijke schaal uit te breiden naar meer gebieden zorg je toch gewoon voor vloeiende service en financiele processen?
[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 04-04-2019 14:08 ]
Jup, die staan dus bij mij al sinds januari in mijn account. Na talloze beloftes dat hij klaar stond om uitbetaald te worden bij de volgende facturering ben ik er inmiddels ook wel klaar mee.PerlinNoise schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:45:
[...]
Staat de factuur met creditering ook in jou mijn.tweak.nl?
Als dit zo is ga ik direct een incasso bureau inschakelen, heb al een email gestuurd waar ik ze nog 7 dagen geef en het anders uit handen geef.
Bel 0229 744051 en dan krijg je mevr Kuilboer van Debiteuren365 aan de lijn.
Zij komt bij mij met vol begrip over voor vreemde betalingssituaties.
Zij komt bij mij met vol begrip over voor vreemde betalingssituaties.
Even lachen jongens....
FACTUUR 1:
Ik heb een factuur gekregen van 16,53 euro.
Dat bedrag is als volgt berekend:
+ 365,00 voor Jaarproduct Glasvezel Internet Only
- 348,47 als restitutie voor mijn eerder afgesloten Jaarproduct Internet + Bellen
Ik moet dus bijbetalen: 16,53
FACTUUR 2:
Bedrag van 365 euro, voor jaarproduct Glasvezel Internet Only
Dus:
- ik heb 2x betaald voor het Internet Only abonnement
- Voor de periode van 12 febr t/m 25 maart heb ik dus uiteindelijk 395 - 348,47 = 46,53 euro betaald, wat redelijk coulant is.
PUINHOOP daar bij Tweak op de financiële administratie.
FACTUUR 1:
- 348,47 als restitutie voor mijn eerder afgesloten Jaarproduct Internet + Bellen
FACTUUR 2:
Dus:
- Voor de periode van 12 febr t/m 25 maart heb ik dus uiteindelijk 395 - 348,47 = 46,53 euro betaald, wat redelijk coulant is.
Opzeggen, alles laten stoneren en op zoek gaan naar een andere glasvezel aanbieder.BerndGaykema schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:54:
Even lachen jongens....
FACTUUR 1:
FACTUUR 2:
Dus:
Incassobureau is inmiddels ingeschakeld.
[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 04-04-2019 15:09 ]
Jammer dat het zo gaat bij jullie. Oplevering bij mij liep niet heel erg soepel, paar mislukte migraties vanwege KPN waar zaken fout gingen maar na wat duw en trekwerk heeft Tweak de boel opgelost en afgelopen dinsdag succesvol gemigreerd. De MZ-101 kastjes voor de TV zijn geen snelheidswonder (trager als arris 2952 v2) maar werken prima en starten tot mijn verbazing sneller op als ze uitstaan als de kastjes van XS4all (Arris2952 V2). Snelheid van internet op het eigen netwerk van Tweak is fantastisch met een hele lage latency.
Een tv box met card ingebouwd dus waar ook een LNB op kan, dat gaat bij mij wel werken.
Zou je via de satelliet nog beperkingen hebben (zelfde kanalen als iptv) plus de FTA kanalen?
Aangezien ik al een schotel heb met kabels door het hele huis zou dat een pluspunt(je) zijn
Zou je via de satelliet nog beperkingen hebben (zelfde kanalen als iptv) plus de FTA kanalen?
Aangezien ik al een schotel heb met kabels door het hele huis zou dat een pluspunt(je) zijn
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Het kaartje wat er aan de zijkant in zit normaal lijkt te ontbreken. Toen ik hem aanzette met de XS4ALL aansluiting klaagde het kastje daarover. Met de aansluiting op tweak lijkt er provisioning actief die hem volledig op ip zet.Speedy-Andre schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:31:
Een tv box met card ingebouwd dus waar ook een LNB op kan, dat gaat bij mij wel werken.
Ik denk dat je dan gewoon Canal digitaal met satelliet moet nemen met het kastje op internet voor alle interactieve diensten.
[ Voor 9% gewijzigd door joop99 op 05-04-2019 07:31 ]
Ik heb gisteren officieel gebruik gemaakt van mijn wettelijke bedenktermijn. Meerdere malen 20m aan de telefoon gezeten om maar iemand aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk mijn abonnement weten om te zetten en ik mocht het bedrag terug storneren. Krijg ik gisteren een aanmaning door de brievenbus..
Ik heb ook echt het idee dat het (callcenter) personeel wordt aangenomen en daarna meteen op hun stoel worden gezet zonder enige vorm van training.
Dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten dat weet ik maar dit is gewoon vragen om ellende.. Ik heb nu goedkoop een all-in-1 pakket van NLE en ook daar is de support niet je-van-het maar nog steeds totaal niet vergelijkbaar met wat ik hier tot nu toe afgelopen 10 dagen heb meegemaakt.
Mijn advies: begin er nu als nieuwe klant niet aan totdat ze de boel daar intern op orde hebben.
Ik heb ook echt het idee dat het (callcenter) personeel wordt aangenomen en daarna meteen op hun stoel worden gezet zonder enige vorm van training.
Dat ik voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten dat weet ik maar dit is gewoon vragen om ellende.. Ik heb nu goedkoop een all-in-1 pakket van NLE en ook daar is de support niet je-van-het maar nog steeds totaal niet vergelijkbaar met wat ik hier tot nu toe afgelopen 10 dagen heb meegemaakt.
Mijn advies: begin er nu als nieuwe klant niet aan totdat ze de boel daar intern op orde hebben.
En dan, dagen nadate je je ongenoegen hebt geuit dat dit al zo lang duurt, krijg je het volgende bericht terug:
Bedankt voor uw bericht. Het ticket wordt nog even in behandeling genomen. Het duurt momenteel wat langer dan verwacht. Excuus voor het ongemak.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 05-04-2019 14:05 ]
Ha, ik kreeg ook zo'n lekker nikszeggend bericht op mijn vraag hoe lang het nog zou gaan duren:
Geen idee wat dat betekend, maar het klinkt als gebakken lucht.Bedankt voor uw bericht.
Het is doorgezet en opgepakt.
Ik heb dagelijks dit in mijn log van mijn router, ervaren jullie hetzelfde:
[DoS Attack: RST Scan] from source: 187.134.155.37, port 64365, Sunday, April 07, 2019 17:28:15
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 95.216.82.187, port 411, Sunday, April 07, 2019 17:23:41
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 167.114.156.96, port 3306, Sunday, April 07, 2019 16:31:00
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 194.209.228.39, port 443, Sunday, April 07, 2019 16:18:12
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 15:36:44
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 5222, Sunday, April 07, 2019 15:14:14
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 5222, Sunday, April 07, 2019 15:12:11
[DoS Attack: RST Scan] from source: 104.18.63.88, port 80, Sunday, April 07, 2019 15:11:33
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 5222, Sunday, April 07, 2019 15:08:05
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 5222, Sunday, April 07, 2019 15:01:57
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 14:50:19
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 216.108.251.184, port 443, Sunday, April 07, 2019 14:47:35
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 216.108.251.184, port 443, Sunday, April 07, 2019 14:45:51
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 93.187.44.234, port 443, Sunday, April 07, 2019 14:15:43
[DoS Attack: RST Scan] from source: 104.18.63.88, port 80, Sunday, April 07, 2019 12:55:58
[DoS Attack: UDP Port Scan] from source: 37.49.229.120, port 5839, Sunday, April 07, 2019 11:45:35
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 221.229.210.8, port 80, Sunday, April 07, 2019 10:52:36
[DoS Attack: TCP/UDP Chargen] from source: 184.105.139.113, port 19718, Sunday, April 07, 2019 07:01:54
[DoS Attack: TCP/UDP Echo] from source: 141.212.123.28, port 38624, Sunday, April 07, 2019 05:42:24
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 43.227.220.63, port 7001, Sunday, April 07, 2019 05:40:22
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 02:38:07
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:50:51
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:48:48
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:46:45
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:44:42
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:42:39
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:40:36
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:38:33
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:38:14
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:35:43
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:33:49
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:30:09
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:21:25
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:18:15
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:12:03
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:02:28
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:58:30
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:55:49
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:55:21
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:52:56
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:52:29
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:45:33
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:36:27
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:36:07
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 180.190.57.205, port 28731, Sunday, April 07, 2019 00:20:30
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 180.190.57.205, port 28731, Sunday, April 07, 2019 00:20:26
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 180.190.57.205, port 28731, Sunday, April 07, 2019 00:20:22
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 180.190.57.205, port 28731, Sunday, April 07, 2019 00:20:18
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Saturday, April 06, 2019 23:52:51
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Saturday, April 06, 2019 23:37:09
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Saturday, April 06, 2019 23:35:31
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 147.255.28.103, port 80, Saturday, April 06, 2019 23:31:32
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Saturday, April 06, 2019 23:12:36
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 149.202.216.62, port 7777, Saturday, April 06, 2019 22:45:57
Is dit "normaal"?
[DoS Attack: RST Scan] from source: 187.134.155.37, port 64365, Sunday, April 07, 2019 17:28:15
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 95.216.82.187, port 411, Sunday, April 07, 2019 17:23:41
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 167.114.156.96, port 3306, Sunday, April 07, 2019 16:31:00
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 194.209.228.39, port 443, Sunday, April 07, 2019 16:18:12
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 15:36:44
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 5222, Sunday, April 07, 2019 15:14:14
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 5222, Sunday, April 07, 2019 15:12:11
[DoS Attack: RST Scan] from source: 104.18.63.88, port 80, Sunday, April 07, 2019 15:11:33
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 5222, Sunday, April 07, 2019 15:08:05
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 5222, Sunday, April 07, 2019 15:01:57
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 14:50:19
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 216.108.251.184, port 443, Sunday, April 07, 2019 14:47:35
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 216.108.251.184, port 443, Sunday, April 07, 2019 14:45:51
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 93.187.44.234, port 443, Sunday, April 07, 2019 14:15:43
[DoS Attack: RST Scan] from source: 104.18.63.88, port 80, Sunday, April 07, 2019 12:55:58
[DoS Attack: UDP Port Scan] from source: 37.49.229.120, port 5839, Sunday, April 07, 2019 11:45:35
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 221.229.210.8, port 80, Sunday, April 07, 2019 10:52:36
[DoS Attack: TCP/UDP Chargen] from source: 184.105.139.113, port 19718, Sunday, April 07, 2019 07:01:54
[DoS Attack: TCP/UDP Echo] from source: 141.212.123.28, port 38624, Sunday, April 07, 2019 05:42:24
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 43.227.220.63, port 7001, Sunday, April 07, 2019 05:40:22
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 02:38:07
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:50:51
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:48:48
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:46:45
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:44:42
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:42:39
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:40:36
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 31.13.91.49, port 443, Sunday, April 07, 2019 01:38:33
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:38:14
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:35:43
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:33:49
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:30:09
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:21:25
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:18:15
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:12:03
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 01:02:28
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:58:30
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:55:49
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:55:21
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:52:56
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:52:29
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:45:33
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:36:27
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Sunday, April 07, 2019 00:36:07
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 180.190.57.205, port 28731, Sunday, April 07, 2019 00:20:30
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 180.190.57.205, port 28731, Sunday, April 07, 2019 00:20:26
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 180.190.57.205, port 28731, Sunday, April 07, 2019 00:20:22
[DoS Attack: ACK Scan] from source: 180.190.57.205, port 28731, Sunday, April 07, 2019 00:20:18
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Saturday, April 06, 2019 23:52:51
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Saturday, April 06, 2019 23:37:09
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Saturday, April 06, 2019 23:35:31
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 147.255.28.103, port 80, Saturday, April 06, 2019 23:31:32
[DoS Attack: Land Attack] from source: 255.255.255.255, port 67, Saturday, April 06, 2019 23:12:36
[DoS Attack: SYN/ACK Scan] from source: 149.202.216.62, port 7777, Saturday, April 06, 2019 22:45:57
Is dit "normaal"?
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Serieus, via Ziggo had ik er maar een paar, maar ja weinig veel is relatief, jij bent dus erger gewend.Vorkie schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:09:
Ja hoor, valt nog reuze mee zelfs :-)
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
255.255.255.255, port 67 = DHCP broadcast verkeer op de WAN zijde.Sm0k3r schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:09:
[...]
Serieus, via Ziggo had ik er maar een paar, maar ja weinig veel is relatief, jij bent dus erger gewend.
Dan haal je die eraf en dan valt het reuze mee toch :-)
In mijn Tweak tijd zag het er hetzelfde uit, soms nog stukken meer op de diverse firewalls die ik had.
Het zijn ook wel interessante netwerken, met 1Gbit/s verbindingen, om aan te vallen.
Haal eraf, als in sluiten?
Ik heb geen poorten open, ik forward of trigger niks of bedoel je iets anders?
Ik heb geen poorten open, ik forward of trigger niks of bedoel je iets anders?
Zomaar een greep:
31.13.91.49 facebook
216.108.251.184 Hongkong (gadget van AliExpress?)
31.13.91.49 facebook
Allereerst bedankt voor het analyseren!Hans_18T schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:30:
Zomaar een greep:
31.13.91.49 facebook
Facebook gebruiken wij al lang niet meer, of iig zowel mijn vrouw als ik hebben niet de app.
AliExpress zeker niet maar wij hebben wel 2x Samsung S7, dus baidu staat er standaard op en wellicht andere grote chinese bedrijven.
Foscam camera voor de baby ook al van het internet gehaald, poorten niet meer geforward en enkel thuis te bekijken als ze slaapt.
Maar zoals KRGT al aangaf, dit is nog weinig dus ik maak mij geen zorgen hahahahaha
Waar zie je dat? Op Fritz onder System > Event log?Sm0k3r schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:55:
Ik heb dagelijks dit in mijn log van mijn router, ervaren jullie hetzelfde:
Is dit "normaal"?
Zo ja; dan heb ik gelukkig niks :-)
Ik gebruik een Netgear R7800 en in de GUI kan je aanvinken wat je wilt bijhouden, wellicht heeft de Fritzbox ook zoiets dergelijks en dien je onderwerpen te aanvinken/ selecteren.
Vanmiddag opeens spontaan omgezet naar Internet Only... lekker zonder vooraankondiging.stefxx schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:29:
Ha, ik kreeg ook zo'n lekker nikszeggend bericht op mijn vraag hoe lang het nog zou gaan duren:
[...]
Geen idee wat dat betekend, maar het klinkt als gebakken lucht.
Router maar gelijk teruggestuurd. Nu kijken hoe de verrekening en borg afgehandeld gaat worden.
Ik raad je aan de laatste maand (of twee maanden) te stoneren en het verschil zelf over te maken. Borg krijg je namelijk niet meer terug.stefxx schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:13:
[...]
Vanmiddag opeens spontaan omgezet naar Internet Only... lekker zonder vooraankondiging.
Router maar gelijk teruggestuurd. Nu kijken hoe de verrekening en borg afgehandeld gaat worden.
In de bevestiging lijkt alles goed te staan:
Even afwachten dus maar.Wanneer wij de apparatuur in goede orde hebben ontvangen, zullen wij de betaalde borg terugstorten op het bij ons bekende rekeningnummer.
Omdat u al voor een jaar betaald had voor uw Internet en Bellen abonnement, wordt de credit voor dat 'overige deel' verrekend met de nieuwe facturatie voor Internet Only.
dat is dus volgend jaarstefxx schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:54:
[...]
Even afwachten dus maar.
Bij mij in het verleden begin 2018 goed gekomen maar reken op 3/4 maanden omdat ze pas na stornering termijn aan de slag gaan.stefxx schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:54:
[...]
Even afwachten dus maar.
[ Voor 10% gewijzigd door joop99 op 08-04-2019 22:34 ]
Pff, hoe lastig is het brog even terug te storten na stornerings termijn. Ik heb een incasso bureau ingeschakeld. Duurt mij veels te lang, te veel beloftes, maar niks wordt waargemaakt.joop99 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:30:
[...]
Bij mij in het verleden begin 2018 goed gekomen maar reken op 3/4 maanden omdat ze pas na stornering termijn aan de slag gaan.
Die deurwaarder komt net als alles dat geld kost onder op de stapel, prio 0 
Dat er een deurwaarder is die achter €25 aan gaat is wel bijzonder
Het gaat om € 50,-. En de debiteur betaald de extra kosten.Speedy-Andre schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:01:
Die deurwaarder komt net als alles dat geld kost onder op de stapel, prio 0
Bij de belastingdienst wacht ik langer, gemiddeld anderhalf jaar
De borg heb ik nu terug op mijn rekening! Nu nog even horen of dit komt door de dreigbrieven van het incasso bureau of niet...R4m0n_46 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:13:
[...]
Jup, die staan dus bij mij al sinds januari in mijn account. Na talloze beloftes dat hij klaar stond om uitbetaald te worden bij de volgende facturering ben ik er inmiddels ook wel klaar mee.
Hier nog steeds niks, wel een mail terug dat het weer was doorgezet en met de volgende facturering zou worden overgemaaktPerlinNoise schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:25:
[...]
De borg heb ik nu terug op mijn rekening! Nu nog even horen of dit komt door de dreigbrieven van het incasso bureau of niet...
Er zou iets 'mis zijn gegaan, ik had het al lang moeten hebben'. Net als bij ieder ander.
Ga de 'dreigbrieven' deze week dan ook maar ff de deur uit doen, kennelijk zit er niks anders op.
[ Voor 9% gewijzigd door R4m0n_46 op 10-04-2019 08:45 ]
Ach ja... mijn omzetting naar "Internet Only Jaar" gaat nu, na bijna 2 maanden, nu toch écht écht écht naar de juiste afdeling doorgezet worden. Dit nadat volgens mij zo ongeveer iedere medewerker al zogenaamd zicih persoonlijk en aandachtig met mijn aanvraag bezig houdt
.
Dat "huildige" is wel een mooi toepasselijke typfoutIk begrijp dat de huildige aanvraag niet goed is opgepakt en heb alles aandachtig doorgelezen. Ik zie dat uw aanvraag niet bji de juiste afdeling is doorgegeven. Hierdoor is hij waarschijnlijk zolang blijven liggen. Ik heb nu uw aanvraag door geschoten naar up/downgrades. Ik weet dat u al vaker te horen heeft gekregen dat het naar de desbetreffende afdeling is doorgespeeld. Daarom begrijp ik als u dit bericht u nog meer frustreert.
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 10-04-2019 12:08 ]
Na de wat negatievere berichten over Tweak wil ik hierbij toch gebruik maken om mijn ervaring te delen. Deze ligt namelijk een stuk beter, het kan dus wel
Ik heb de Fritz!Box vervangen door een eigen router, de Mikrotik RB4011. Hiervoor wilde ik het vaste IP-adres meenemen, dat ging niet helemaal. Maar ik kon wel een nieuw vast IPv4-adres krijgen voor dit mac-adres. Het mac-adres klonen leek me niet verstandig voor het geval dat de Fritz!Box ooit naar een andere Tweak klant gaat....
Dit nieuwe vast IPv4-adres was binnen 1,5 werkdag geregeld. Ze waren wel de IPv6-tunnel vergeten, maar hier had ik zelf ook niet direct aan gedacht. Gezien Tweak gebruik maakt van 6rd is het IPv6-adres gebaseerd op het IPv4-adres. Dus een ander IPv4-adres betekend een andere IPv6-prefix. Hier heb ik voor gebeld en binnen 5 minuutjes had ik iemand aan de telefoon. Deze persoon kon mijn verzoek verwerken en binnen een uur kreeg ik de gegevens per mail toegestuurd.
Wel jammer dat Tweak niet de complete prefix voor de klant vrijgeeft voor de Mikrotik gebruikers onder ons. (De Mikrotik ondersteund 6rd niet volledig, maar kan hier handmatig prima mee overweg.) Via https://alephs.org/6rdcalc.html heb ik het subnet uitgerekend en geconfigureerd.
Mijn recente ervaringen met Tweak zijn dus alles behalve negatief. Het afgelopen 1,5 jaar dat ik klant ben heb ik ook nog nooit klachten gehad over de diensten of ondersteuning vanuit Tweak. Ik maak wel alleen gebruik van de internet-diensten.
Ik heb de Fritz!Box vervangen door een eigen router, de Mikrotik RB4011. Hiervoor wilde ik het vaste IP-adres meenemen, dat ging niet helemaal. Maar ik kon wel een nieuw vast IPv4-adres krijgen voor dit mac-adres. Het mac-adres klonen leek me niet verstandig voor het geval dat de Fritz!Box ooit naar een andere Tweak klant gaat....
Dit nieuwe vast IPv4-adres was binnen 1,5 werkdag geregeld. Ze waren wel de IPv6-tunnel vergeten, maar hier had ik zelf ook niet direct aan gedacht. Gezien Tweak gebruik maakt van 6rd is het IPv6-adres gebaseerd op het IPv4-adres. Dus een ander IPv4-adres betekend een andere IPv6-prefix. Hier heb ik voor gebeld en binnen 5 minuutjes had ik iemand aan de telefoon. Deze persoon kon mijn verzoek verwerken en binnen een uur kreeg ik de gegevens per mail toegestuurd.
Wel jammer dat Tweak niet de complete prefix voor de klant vrijgeeft voor de Mikrotik gebruikers onder ons. (De Mikrotik ondersteund 6rd niet volledig, maar kan hier handmatig prima mee overweg.) Via https://alephs.org/6rdcalc.html heb ik het subnet uitgerekend en geconfigureerd.
Mijn recente ervaringen met Tweak zijn dus alles behalve negatief. Het afgelopen 1,5 jaar dat ik klant ben heb ik ook nog nooit klachten gehad over de diensten of ondersteuning vanuit Tweak. Ik maak wel alleen gebruik van de internet-diensten.
Het loopt administratief niet zo ‘smooth’. Dat liep het 15 jaar geleden ook al niet toen het TweakDSL was. Dus wat betreft zijn ze erg stabiel. Ben na 8 jaar teruggekeert en dezelfde administratieve puinzooi.
Vind de helpdesk wel beter geworden. Binnen een twee uur altijd wel opgepakt. Ik bel niet, maar stuur altijd een mail. Bellen duurt te lang en tref kennelijk dan vaak een HD-er met twee linker handen.
Televisie is niet storingsvrij maar acceptabel. Internet werkt subliem! 😎 Maak gebruik van een ubiquiti EdgeRouter en Unifi AP’s, via draadloos haal ik tegen de 500Mbit
Als je beetje technisch bent en je kan je prima redden met de materie is het een prima provider. Ben je niet zo technisch onderlegd en val je graag terug op technische ondersteuning, blijf dan maar uit de buurt van Tweak.
Vind de helpdesk wel beter geworden. Binnen een twee uur altijd wel opgepakt. Ik bel niet, maar stuur altijd een mail. Bellen duurt te lang en tref kennelijk dan vaak een HD-er met twee linker handen.
Televisie is niet storingsvrij maar acceptabel. Internet werkt subliem! 😎 Maak gebruik van een ubiquiti EdgeRouter en Unifi AP’s, via draadloos haal ik tegen de 500Mbit
Als je beetje technisch bent en je kan je prima redden met de materie is het een prima provider. Ben je niet zo technisch onderlegd en val je graag terug op technische ondersteuning, blijf dan maar uit de buurt van Tweak.
[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 11-04-2019 19:35 ]
/dev/null
Het maakt weinig uit wat ik doe, van Telfort wgdo naar wba kan spaak lopen en naar Tweak ook omdat de vezel bezet kan zijn.
Jonaz is nog het minst aantrekkelijk vanwege het random afboeken van bedragen en dat zonder facturen
Tv is daar vrij lastig vanwege de benodigde smartcard en lezer.
Bij Tweak is tv een kastje-muur verhaal bij een storing en ik heb dan geen satelliet toegang ondanks dat je heel dicht bij de bron zit.
Misschien dan tv direct daar doen tenzij ik de hoofdprijs betaal
Het scheelt wel hoofdpijn met de borg als ik bellen elders regel.
Ik wil niet kiezen, maar wgdo gaat er uit
Jonaz is nog het minst aantrekkelijk vanwege het random afboeken van bedragen en dat zonder facturen

Tv is daar vrij lastig vanwege de benodigde smartcard en lezer.
Bij Tweak is tv een kastje-muur verhaal bij een storing en ik heb dan geen satelliet toegang ondanks dat je heel dicht bij de bron zit.
Misschien dan tv direct daar doen tenzij ik de hoofdprijs betaal

Het scheelt wel hoofdpijn met de borg als ik bellen elders regel.
Ik wil niet kiezen, maar wgdo gaat er uit

Bij Jonaz is de nog grotere administratieve (en bedrijfsmatige) puinzooi dan bij Tweak vooral het grote struikelblok.
Anders was ik daar waarschijnlijk al naar toe gegaan.
Er is niets lastigs aan TV bij Jonaz. Hooguit dat ze zelf geen CI+ module leveren, maar deze zwerven nog in voldoende mate rond op Marktplaats. In ruil daarvoor heb je wel sublieme kwaliteit en heel wat HD-zenders zonder extra kastje. En met een beetje méér knutselwerk en met de fZiggo-kennis die ook hier nog in de archieven is te vinden kan je die goeie TV-kwaliteit ook via een dvb-c tuner, tvheadend en een kaartlezer legaal op je LAN zetten op een manier zoals jij het wil
Anders was ik daar waarschijnlijk al naar toe gegaan.
Er is niets lastigs aan TV bij Jonaz. Hooguit dat ze zelf geen CI+ module leveren, maar deze zwerven nog in voldoende mate rond op Marktplaats. In ruil daarvoor heb je wel sublieme kwaliteit en heel wat HD-zenders zonder extra kastje. En met een beetje méér knutselwerk en met de fZiggo-kennis die ook hier nog in de archieven is te vinden kan je die goeie TV-kwaliteit ook via een dvb-c tuner, tvheadend en een kaartlezer legaal op je LAN zetten op een manier zoals jij het wil
Afgelopen week zowaar reacties van de Helpdesk ontvangen, per email.
De omzetting van Internet+Bellen/Jaar naar InternetOnly/Jaar heeft heel wat problemen veroorzaakt.
De dubbele facturering van mijn nieuwe abo wordt gecorrigeerd, zeggen ze.
Ik heb het bedrag van 365 euro gestorneerd en GEEN dreigbrief ontvangen, dus geen deurwaarde aan de deur voorlopig :-)
Ach, het internet is supersnel en daar gaat het mij om.
De rest is amusante ellende ;-)
De omzetting van Internet+Bellen/Jaar naar InternetOnly/Jaar heeft heel wat problemen veroorzaakt.
De dubbele facturering van mijn nieuwe abo wordt gecorrigeerd, zeggen ze.
Ik heb het bedrag van 365 euro gestorneerd en GEEN dreigbrief ontvangen, dus geen deurwaarde aan de deur voorlopig :-)
Ach, het internet is supersnel en daar gaat het mij om.
De rest is amusante ellende ;-)
Ik lees in dit topic dat (naast T-Mobile) Tweak ook de Amino Aria 6 is gaan gebruiken.
Bij mijn verhuisde Solcon verbinding krijg ik nu ook een Aria 610 geleverd, maar ik heb al mijn eigen A140's en een M540 ook nog.
Nu lees ik hier en daar dat als ik de Aria 6 aan zou sluiten, mijn huidige A140's het dan niet meer zouden doen?
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
Daarnaast zou de Aria 610 ook wifi hebben, maar buiten de specs bij de fabrikant, kan ik daar verder helemaal niets over vinden.
Zou het mogelijk zijn hem ook via wifi aan de praat te krijgen?
Bij mijn verhuisde Solcon verbinding krijg ik nu ook een Aria 610 geleverd, maar ik heb al mijn eigen A140's en een M540 ook nog.
Nu lees ik hier en daar dat als ik de Aria 6 aan zou sluiten, mijn huidige A140's het dan niet meer zouden doen?
Daarnaast zou de Aria 610 ook wifi hebben, maar buiten de specs bij de fabrikant, kan ik daar verder helemaal niets over vinden.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Bij Tweak maar ook bij t-mobile krijg je live tv via udp multicast en timeshift via rtp unicast. Gaat via wifi gewoon niet fietsen, dus wordt dan ook niet aangeboden via wifi.
Edit:
Thanks @Mr-D., mobiel iets schrijven is niet mijn sterkste kant
Edit:
Thanks @Mr-D., mobiel iets schrijven is niet mijn sterkste kant
[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 14-04-2019 22:38 ]
iets te dikke vingers ??eymey schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:18:
Bij Twrak maar ook bij t-mobile krijg je live tv via udp multicsst en timeshift tv via rtp unicast. Gaat via wifi gewoon niet fietsen, dus wordt dan ook niet aangeboden via wifi.
Edit: @eymey het woord Twrak viel mij niet eens op in eerste instantie.
maar het woord fietsen triggerde mij en toen zag ik de andere ook, en was op dat moment in een melige bui.
[ Voor 22% gewijzigd door Mr-D. op 15-04-2019 07:05 ]
Nee joh, tweak is een wrak als je ze nodig hebt🤣
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Bij mij doet bij Canaldigitaal de ‘zender van de maand’ het niet. Nog meer kijkers hier last van?
Na rebooten Zyxell werkt het weer
Na rebooten Zyxell werkt het weer

[ Voor 18% gewijzigd door Jan Driebeen op 16-04-2019 19:11 . Reden: Probleem opgelost ]
GheheMr-D. schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:00:
[...]
iets te dikke vingers ??
Edit: @eymey het woord Twrak viel mij niet eens op in eerste instantie.
maar het woord fietsen triggerde mij en toen zag ik de andere ook, en was op dat moment in een melige bui.
Thanx. Dat idee had ik ook al.eymey schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:18:
Bij Tweak maar ook bij t-mobile krijg je live tv via udp multicast en timeshift via rtp unicast. Gaat via wifi gewoon niet fietsen, dus wordt dan ook niet aangeboden via wifi.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
In other news: Het is dan zojuist toch echt gebeurd!
Notificaties van enkele services (bv. Honeywell Evohome) dat de spullen thuis niet meer verbonden zijn, en een uitgebreide mail van Tweak: Ik ben omgezet naar Internet Only, na 1,5 maand!
Dat betekent dat ik nu geen VLAN tag meer hoef te gebruiken (en ook niet meer kan). Dus als ik vanmiddag thuis kom ff in OPNSense duiken om dit aan te passen.
Ook dus een uitgebreide mail van Tweak over het terugsturen van apparatuur en de voorgenomen verrekening met het feit dat ik in februari nog 390 heb betaald voor Internet + Bellen. Vooral qua dat laatste ben ik benieuwd.....
Notificaties van enkele services (bv. Honeywell Evohome) dat de spullen thuis niet meer verbonden zijn, en een uitgebreide mail van Tweak: Ik ben omgezet naar Internet Only, na 1,5 maand!
Dat betekent dat ik nu geen VLAN tag meer hoef te gebruiken (en ook niet meer kan). Dus als ik vanmiddag thuis kom ff in OPNSense duiken om dit aan te passen.
Ook dus een uitgebreide mail van Tweak over het terugsturen van apparatuur en de voorgenomen verrekening met het feit dat ik in februari nog 390 heb betaald voor Internet + Bellen. Vooral qua dat laatste ben ik benieuwd.....
Iemand al opgevallen dat Discovery inmiddels in HD wordt doorgegeven.. o ja en een rekening van 0,0 omdat ik jaarabbo heb. Grappig.
[ Voor 30% gewijzigd door DanielAlm op 16-04-2019 21:13 ]
Heb sinds kort internet via tweak en een fritzbox 5490.
qua snelheid haal ik het wel maar als ik iets verstuur wordt de upload elke keer onderbroken en begint die opnieuw en haal ook de snelheid niet voor de upload.
Zelfde als ik via de nieuwgroepen dl ( betaalde want die van tweak krijgen we niet geheel aan de praat)
daar gaat de download minder dan 1 KB/s)
Hiervoor hadden wel kpn en alles werkte enige wat veranderd is dat de experiabox weg is en de fritzbox tervoor in de plaats is gekomen.
qua snelheid haal ik het wel maar als ik iets verstuur wordt de upload elke keer onderbroken en begint die opnieuw en haal ook de snelheid niet voor de upload.
Zelfde als ik via de nieuwgroepen dl ( betaalde want die van tweak krijgen we niet geheel aan de praat)
daar gaat de download minder dan 1 KB/s)
Hiervoor hadden wel kpn en alles werkte enige wat veranderd is dat de experiabox weg is en de fritzbox tervoor in de plaats is gekomen.
Ik krijg serieus zojuist een antwoord op mijn ticket die op 3 april (14 dagen geleden) is aangemaakt. Daarin wordt aangegeven dat de dienst een maand eerder opgeleverd kan worden, mijn abo omgezet kan worden naar internet only en dat ik i.p.v. €75, €25 mag overmaken. Dit terwijl ik op 4 april mijn opzegging heb doorgegeven. Ik sta echt versteld van deze organisatie..Vaenir schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:13:
Ik heb gisteren officieel gebruik gemaakt van mijn wettelijke bedenktermijn. Meerdere malen 20m aan de telefoon gezeten om maar iemand aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk mijn abonnement weten om te zetten en ik mocht het bedrag terug storneren. Krijg ik gisteren een aanmaning door de brievenbus..![]()

Dat ging bij mij bijzonder goed. Ik had ook ca. 2 maanden geleden nog betaald voor 1 jaar internet+bellen, maar dat is keurig verrekend.eymey schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:25:
De borg daarintegen heb ik nog niet teruggezien.
Dat is vreemd wanneer je niet als klant vertrekt, dan is er toch geen risico?stefxx schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:53:
[...]
De borg daarintegen heb ik nog niet teruggezien.
Nou ja vreemd, het werkt al jaren zo als je opzegt en ze er op gokken dat je de moeite niet neemt.
Iemand al gemerkt dat het menu van de Animobox er anders uitziet op tv? Druk op de AB op het knopje menu en zie... Kan niet ontdekken of er nog meer is gewijzigd.
Verwijderd
Bij T-Mobile krijg je de Aria 610x en heeft een hele andere vorm dan de Aria 610. Verder geen idee of de specs anders zijn. De Aria 610x kan ik ook niet vinden op de Abox website. Kwa software en storing was de Aria 610 van Tweak een drama en de Aria 610x van T-Mobile echt veel beter en nog geen storing gehad.Thasaidon schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:07:
Ik lees in dit topic dat (naast T-Mobile) Tweak ook de Amino Aria 6 is gaan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2019 07:43 ]
Bij Tweak krijg je nu de kaonmedia mz101, een apparaat dat ook voor satelliet tv bruikbaar is en door Canaldigitaal in veel meer landen gebruikt wordt. Werkt heel behoorlijk maar veel lijkt wel serverside te draaien dus op piektijden lijkt het trager te werken. I.p.v. de afstandsbediening kun je ook met de app de ontvanger bedienen en dat werkt leuk qua interface maar is niet snel (en de ontvanger moet je op Mac adres selecteren).Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:36:
[...]
Bij T-Mobile krijg je de Aria 610x en heeft een hele andere vorm dan de Aria 610. Verder geen idee of de specs anders zijn. De Aria 610x kan ik ook niet vinden op de Abox website.
@Jan Driebeen zie het, maar alleen hoofdmenu is gewijzigd rest volgens mij niet
En bij mij doet de zender van de maand het wel zag ik net foxsport is het deze maand (mis ik dus niets aan
)
En bij mij doet de zender van de maand het wel zag ik net foxsport is het deze maand (mis ik dus niets aan
[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 18-04-2019 10:28 . Reden: Typo as always ]
Op de site van Canal Digitaal wordt aangegeven dat je deze ontvanger ook los kunt aanschaffen en installeren. Kan dit ook zonder moeite in het Tweak netwerk, zodat je geen maandelijkse kosten kwijt bent voor een extra ontvanger maar eenmalig 119 euro?joop99 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:45:
[...]
Bij Tweak krijg je nu de kaonmedia mz101, een apparaat dat ook voor satelliet tv bruikbaar is en door Canaldigitaal in veel meer landen gebruikt wordt. Werkt heel behoorlijk maar veel lijkt wel serverside te draaien dus op piektijden lijkt het trager te werken. I.p.v. de afstandsbediening kun je ook met de app de ontvanger bedienen en dat werkt leuk qua interface maar is niet snel (en de ontvanger moet je op Mac adres selecteren).
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ik vermoed van niet, je moet sowieso een tv abonnement hebben en je ontvanger moet gekoppeld zijn aan je abonnement. Dat doet Tweak bij installatie en 48 euro per jaar is goedkoper als bij de concurrent.Vince22 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:40:
[...]
Op de site van Canal Digitaal wordt aangegeven dat je deze ontvanger ook los kunt aanschaffen en installeren. Kan dit ook zonder moeite in het Tweak netwerk, zodat je geen maandelijkse kosten kwijt bent voor een extra ontvanger maar eenmalig 119 euro?
Bij elke satelliet shop kun je deze ontvanger direct aanschaffen, echter altijd met een nieuwe klant of mutatie order richting Canal Digitaal. Dus anoniem kopen en vervolgens bij Tweak als vervanging gebruiken is er niet bij.
Wat een gezeik dit weer. Nu is doorspoelen bij rtl z ook al niet meer mogelijk. Achterlijk kortzichtig commercieel gezeur. En natuurlijk heeft het te maken met afspraken met de zenders. Heb tweak inmiddels gemaild met protest. Graag meer mails zodat dit stopt.
Het was meer de bedoeling om ipv een extra ontvanger te moeten huren, er eentje te kunnen aanschaffen. Ik geef liever eenmalig 100 euro uit als 5 euro voor zolang als het abonnement loopt. En helemaal als je 2+ ontvangers in huis wilt lopen de maandelijkse kosten best op, en aangezien CD ze op de eigen site verkoopt wil ik ze best registreren of aanmelden onder mijn abonnement, maar die 5 euro huur (+ evt borg) heb ik geen zin in.hermanh schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:38:
Bij elke satelliet shop kun je deze ontvanger direct aanschaffen, echter altijd met een nieuwe klant of mutatie order richting Canal Digitaal. Dus anoniem kopen en vervolgens bij Tweak als vervanging gebruiken is er niet bij.
Dit komt ook voort uit mijn wens om van de coax af te stappen en over te gaan naar glasvezel only. Ik heb 4-5 televisieplekken thuis dus glasvezel tov coax kan best oplopen.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Of je schaft een Chromecast / AppleTV aan en streamt via de CD-App het beeld naar je tv...Vince22 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:37:
[...]
Het was meer de bedoeling om ipv een extra ontvanger te moeten huren, er eentje te kunnen aanschaffen. Ik geef liever eenmalig 100 euro uit als 5 euro voor zolang als het abonnement loopt. En helemaal als je 2+ ontvangers in huis wilt lopen de maandelijkse kosten best op, en aangezien CD ze op de eigen site verkoopt wil ik ze best registreren of aanmelden onder mijn abonnement, maar die 5 euro huur (+ evt borg) heb ik geen zin in.
Dit komt ook voort uit mijn wens om van de coax af te stappen en over te gaan naar glasvezel only. Ik heb 4-5 televisieplekken thuis dus glasvezel tov coax kan best oplopen.
Het wordt nog erger... Op de site van Tweak staat:DanielAlm schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:05:
Wat een gezeik dit weer. Nu is doorspoelen bij rtl z ook al niet meer mogelijk. Achterlijk kortzichtig commercieel gezeur. En natuurlijk heeft het te maken met afspraken met de zenders. Heb tweak inmiddels gemaild met protest. Graag meer mails zodat dit stopt.
Vanaf 23 april is het niet meer mogelijk om door te spoelen op de Talpa-zenders SBS6, Net5, Veronica/DisneyXD en SBS9. Doorspoelen was al onmogelijk voor alle RTL-zenders. De commerciële zenders hebben met Canal Digitaal afgesproken dat zij het doorspoelen van reclames moeten blokkeren…
Ik gebruik NLziet en kan ook niet meer doorspoelen. Kan ook best veel films niet terugkijken...dus dat zal mogelijk ook stoppen bij Canal etc in de komende tijd. Is gewoon iets van vroeger, denk ik.
Kijk, als het redelijk zou zijn prima. Maar er zijn providers met een harddisk voor opnemen. Dit is gewoon onredelijk en klantonvriendelijk. Veel opnames beginnen te vroeg, ook die zijn niet door te spoelen. Kortom, ik ga andere wegen aanboren om series, docu's, e.d. te bekijken. Nou ja, wat er nog te kijken valt natuurlijk gezien de gemiddelde bagger die langskomt...
Dat een opname of een "begin gemist" vijf minuten eerder begint en dan niet vooruit te spoelen is, mag je aan Canal Digitaal / Tweak wijten. Dat heeft niets te maken met de zenderafspraken. Bij KPN kan het namelijk wel gewoon. Doorspoelen en op het moment dat het programma begint stop het spoelen en komt er een melding in beeld dat doorspoelen niet meer is toegestaan.DanielAlm schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:21:
Kijk, als het redelijk zou zijn prima. Maar er zijn providers met een harddisk voor opnemen. Dit is gewoon onredelijk en klantonvriendelijk. Veel opnames beginnen te vroeg, ook die zijn niet door te spoelen. Kortom, ik ga andere wegen aanboren om series, docu's, e.d. te bekijken. Nou ja, wat er nog te kijken valt natuurlijk gezien de gemiddelde bagger die langskomt...
Dat doorspoelen niet meer mag is wellicht irritant maar de klachten zijn ook wel hypocriet. Iedereen wil blijkbaar commerciële TV kunnen kijken maar die krijgen maar op 1 manier hun inkomsten, namelijk met reclame. Voorheen moest je betalen per programma van RTL (of SBS) om terug te kunnen kijken. Nu is dat vervangen voor verplicht reclame kijken. Precies zoals het ook gaat als je lineair kijkt.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Tot nu toe kun je bij uitzending gemist niet spoelen maar bij opnames wel, ben benieuwd of dat zo blijft.
“Barre73” onzin. De voorziening werd en wordt aangeboden als een recorder mogelijkheid. Uitzending gemist e.d. is iets totaal anders. Dat het daar niet kan of dat je daarvoor moet betalen prima. Waar ik op doel is het onderscheid met zelf opnemen of door de provider laten opnemen. Onder druk van de commercie zwicht de provider en past de dienst aan. Ik vind dat niet alleen onverstandig maar ook verwerpelijk. Wees daar dan van te voren duidelijk over of pas de prijs aan of iets dergelijks. Wat wordt het volgende? Reclame a la you tube door CD? Moet dat dan ook maar kunnen?
Vandaag is mijn abonnement door een monteur afgeleverd en modem geïnstalleerd, blijkt de verbinding niet 'gepatched', kon de monteur niet zelf doen want hij kreeg geen toegang tot de 'patch kast' van Tweak dus mag geduldig wachten tot een medewerker van Tweak mijn verbinding heeft gepatched...kan vanwege de Pasen tot dinsdag duren. Ik kon mijn Ziggo abonnement opzeggen volgens Tweak...kan toch eigenlijk echt niet meer anno 2019 dat ze je zonder internet laten zitten, zou toch eigenlijk dezelfde aandacht en behandeling moeten krijgen als stroom en water...
[ Voor 12% gewijzigd door Janpietertje89 op 19-04-2019 20:59 ]
Verwijderd
Heej ja.DanielAlm schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:11:
Iemand al opgevallen dat Discovery inmiddels in HD wordt doorgegeven.. o ja en een rekening van 0,0 omdat ik jaarabbo heb. Grappig.
Was zo debiel dat ik eerst iets moest opnemen van Discovery om het daarna in HD te zien.
En ook de regionale zenders zijn nu bijna allemaal HD. En volgens mij zijn er nog een paar extra
HD zenders die niet zo in het overzicht op Tweaks site te zien zijn.
Ja dat viel me ook al op. Op een van de twee boxen viel het nogal opJan Driebeen schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:23:
Iemand al gemerkt dat het menu van de Animobox er anders uitziet op tv? Druk op de AB op het knopje menu en zie... Kan niet ontdekken of er nog meer is gewijzigd.
omdat ie helemaal geen menu liet zien tot ie opnieuw was opgestart.
Maar het ziet er wel een stuk beter uit. Veel cleanene look.
Beter dan het hele scherm gevuld.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2019 22:48 ]
Denk dat die monteur je een verkeerd verhaal heeft opgehangen, Tweak beheert de PoP niet waar je in gepatched wordt. Dat doet Reggefiber, Tweak kan hooguit een ticket aanmaken om je alsnog te laten aansluiten.Janpietertje89 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:57:
Vandaag is mijn abonnement door een monteur afgeleverd en modem geïnstalleerd, blijkt de verbinding niet 'gepatched', kon de monteur niet zelf doen want hij kreeg geen toegang tot de 'patch kast' van Tweak dus mag geduldig wachten tot een medewerker van Tweak mijn verbinding heeft gepatched...kan vanwege de Pasen tot dinsdag duren. Ik kon mijn Ziggo abonnement opzeggen volgens Tweak...kan toch eigenlijk echt niet meer anno 2019 dat ze je zonder internet laten zitten, zou toch eigenlijk dezelfde aandacht en behandeling moeten krijgen als stroom en water...
Wie het doet is toch niet zo relevant? Er is 1 partij verantwoordelijk voor het opleveren van een werkende internetverbinding en dat is Tweak. Als zij zeggen dat mijn verbinding 19 april werkend wordt opgeleverd en dat ik mijn andere internet abonnement kan beëindigen, zou ik daar als klant van uit moeten kunnen gaan. Ik heb een contract met Tweak, niet met Reggefiber, monteur, of wie dan ook. Monteur kon mijn verbinding niet werkend opleveren en moest via wat apps doorgeven dat ik gepatched moest worden omdat hij dat zelf niet kon. Is toch vreemd dat je een monteur op pad stuurt met de garantie dat je verbinding na bezoek werkt en vervolgens je monteurs niet de tools/toegang geeft om dit daadwerkelijk te kunnen garanderen.Centurius schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:58:
[...]
Denk dat die monteur je een verkeerd verhaal heeft opgehangen, Tweak beheert de PoP niet waar je in gepatched wordt. Dat doet Reggefiber, Tweak kan hooguit een ticket aanmaken om je alsnog te laten aansluiten.
Overigens is Reggefiber in mijn dorp helemaal niet actief dus lijkt me sterk dat zij iets kunnen betekenen.
[ Voor 23% gewijzigd door Janpietertje89 op 20-04-2019 00:07 ]
Dan is het de regionale partij die de glasvezel regelt. Het neemt niet weg dat het mensenwerk betreft en de enige oplossing kan komen vanuit de partij die het netwerk beheert. Ik zou ook nog eens goed de voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan nalezen.Janpietertje89 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:56:
[...]
Wie het doet is toch niet zo relevant? Er is 1 partij verantwoordelijk voor het opleveren van een werkende internetverbinding en dat is Tweak. Als zij zeggen dat mijn verbinding 19 april werkend wordt opgeleverd en dat ik mijn andere internet abonnement kan beëindigen, zou ik daar als klant van uit moeten kunnen gaan. Ik heb een contract met Tweak, niet met Reggefiber, monteur, of wie dan ook. Monteur kon mijn verbinding niet werkend opleveren en moest via wat apps doorgeven dat ik gepatched moest worden omdat hij dat zelf niet kon. Is toch vreemd dat je een monteur op pad stuurt met de garantie dat je verbinding na bezoek werkt en vervolgens je monteurs niet de tools/toegang geeft om dit daadwerkelijk te kunnen garanderen.
Overigens is Reggefiber in mijn dorp helemaal niet actief dus lijkt me sterk dat zij iets kunnen betekenen.
Specifiek artikel 8.6
en artikel 11.2De informatie die wordt verschaft door middel van de door Tweak verzorgde informatiediensten wordt met de nodige zorg samengesteld. Tweak kan echter niet instaan voor de juistheid daarvan en is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit de onjuistheid of onvolledigheid van die informatie.
Dus nee, jij hebt ervoor getekend dat Tweak een oprechte poging doet je verbinding op te leveren op de afgesproken datum maar dat zij niet instaan voor situaties van overmacht waaronder tekortkomingen in de netwerken van derde partijen zoals toeleveranciers. Net zoals je bij praktisch iedere provider in Nederland voor hetzelfde tekent. Dat de monteur niet bij de PoP gelaten wordt is ook niet zo vreemd. De meeste installatiemonteurs zijn niet opgeleid om de gevoelige apparatuur binnen zo'n locatie te benaderen.Gevallen van overmacht kunnen zijn tekortkomingen in de nakoming door Tweak als gevolg van uitval van stroomvoorziening aan Tweak’s zijde en tekortkomingen in het netwerk van een derde.
[ Voor 3% gewijzigd door Centurius op 20-04-2019 00:31 ]
Na het topic doorgelezen te hebben, blijf ik het bijzonder vinden waarom Canal Digitaal wel de HD zenders via Tweak/Online.nl kan aanbieden maar niet via de satelliet zelf... Geld zal uiteraard een kwestie zijn.
Discovery en de regionale zenders in HD? Niet via de satelliet. RTL Z en Comedy central ook nog steeds in SD.
We hebben zelf schotel van CD, maar hier ligt geen glas en Tweak levert geen DSL meer, anders was de overstap misschien nog wel gemaakt.
KPN is geen lieverdje, maar Canaldigitaal is helemaal een grote schurk. 10 euro per maand voor elke extra TV, en dan moet je ook nog een ontvanger kopen voor 140 euro. Dan vind ik een decoder van KPN ineens niet zo duur meer...
Discovery en de regionale zenders in HD? Niet via de satelliet. RTL Z en Comedy central ook nog steeds in SD.
We hebben zelf schotel van CD, maar hier ligt geen glas en Tweak levert geen DSL meer, anders was de overstap misschien nog wel gemaakt.
KPN is geen lieverdje, maar Canaldigitaal is helemaal een grote schurk. 10 euro per maand voor elke extra TV, en dan moet je ook nog een ontvanger kopen voor 140 euro. Dan vind ik een decoder van KPN ineens niet zo duur meer...
Nogmaals, ik betaal maar één partij, Tweak. En ik betaal ze maar voor één ding, een werkende internetverbinding. Als ze dit niet volgens telefonisch gemaakte afspraken kunnen leveren is dit meer dan voldoende reden om deze slechte ervaring hier te delen.Centurius schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 00:29:
[...]
Dan is het de regionale partij die de glasvezel regelt. Het neemt niet weg dat het mensenwerk betreft en de enige oplossing kan komen vanuit de partij die het netwerk beheert. Ik zou ook nog eens goed de voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan nalezen.
Specifiek artikel 8.6
[...]
en artikel 11.2
[...]
Dus nee, jij hebt ervoor getekend dat Tweak een oprechte poging doet je verbinding op te leveren op de afgesproken datum maar dat zij niet instaan voor situaties van overmacht waaronder tekortkomingen in de netwerken van derde partijen zoals toeleveranciers. Net zoals je bij praktisch iedere provider in Nederland voor hetzelfde tekent. Dat de monteur niet bij de PoP gelaten wordt is ook niet zo vreemd. De meeste installatiemonteurs zijn niet opgeleid om de gevoelige apparatuur binnen zo'n locatie te benaderen.
Die kleine lettertjes zijn natuurlijk totaal niet interessant als een bedrijf zijn klanten wil behouden. Die zijn bedoeld om Tweak in te dekken tegen eventuele rechtzaken etc. De eerste persoon die zal denken: 'ik betaal een partij voor een werkende internetverbinding en deze levert deze niet volgens afspraak, maar in de kleine lettertjes staat dat ze dat ook helemaal niet hoeven dus ik ben heel blij!' zal toch nog echt geboren moeten worden.
Ik begrijp dus niet helemaal wat je met je post wilt bereiken? Die kleine lettertjes maken mijn ervaring natuurlijk niets beter, en helpen ook totaal niet in het vertrouwen van mij in Tweak als klant.
[ Voor 5% gewijzigd door Janpietertje89 op 20-04-2019 01:05 ]
volgens mij willen mensen hier alleen maar aangeven dat tweak zijn best doet maar dat het vaker voorkomt dat de monteur niet bij de volledige verbinding keten kan komen. en tweak in dit geval dus afhankelijk is van anderen die hun werk niet hebben gedaan. tweak heeft deze datum weer van hun door gekregen en vertrouwen er ook op dat het dan zo is maar het blijkt dus niet het geval.Janpietertje89 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 01:02:
[...]
Nogmaals, ik betaal maar één partij, Tweak. En ik betaal ze maar voor één ding, een werkende internetverbinding. Als ze dit niet volgens telefonisch gemaakte afspraken kunnen leveren is dit meer dan voldoende reden om deze slechte ervaring hier te delen.
Die kleine lettertjes zijn natuurlijk totaal niet interessant als een bedrijf zijn klanten wil behouden. Die zijn bedoeld om Tweak in te dekken tegen eventuele rechtzaken etc. De eerste persoon die zal denken: 'ik betaal een partij voor een werkende internetverbinding en deze levert deze niet volgens afspraak, maar in de kleine lettertjes staat dat ze dat ook helemaal niet hoeven dus ik ben heel blij!' zal toch nog echt geboren moeten worden.
Ik begrijp dus niet helemaal wat je met je post wilt bereiken? Die kleine lettertjes maken mijn ervaring natuurlijk niets beter, en helpen ook totaal niet in het vertrouwen van mij in Tweak als klant.
deze problemen spelen bij elke provider die afhankelijk is van een andere partij.
Dat. Ik heb exact hetzelfde gehad met ziggo (kabel) en daarna met vodafone (glas). Waardeloos, maar blijkbaar gaat dit gewoon best vaak vout, en is het provider-onafhankelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door dragon2 op 20-04-2019 09:06 ]
Is dat geen fout in de bedrijfsvoering dat een Tweak zich zo afhankelijk laat zijn van een andere partij, waar ze blijkbaar 0 controle mechanismen hebben ingebouwd en deze andere partij 'blind' vertrouwen? De monteur had 10 adressen aangesloten en bij 2 andere adressen was er ook niet 'gepatched'. Als ze weten dat dit mis gaat zou je zeggen dat je gewoon een extra controle inbouwt om zeker te zijn dat er 'gepatched' is voordat je naar de klant gaat? Ik bedoel, zij zijn uiteindelijk de partij die geld binnenkrijgen en hebben daarmee alle 'macht' in handen om bepaalde kwaliteitsstandaarden af te dwingen lijkt me.hjvg schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:02:
[...]
volgens mij willen mensen hier alleen maar aangeven dat tweak zijn best doet maar dat het vaker voorkomt dat de monteur niet bij de volledige verbinding keten kan komen. en tweak in dit geval dus afhankelijk is van anderen die hun werk niet hebben gedaan. tweak heeft deze datum weer van hun door gekregen en vertrouwen er ook op dat het dan zo is maar het blijkt dus niet het geval.
deze problemen spelen bij elke provider die afhankelijk is van een andere partij.
Voor mijn water betaal ik een 15 euro per maand en daar is alles perfect geregeld, voor mijn stroom ~70 euro per maand en daar is ook alles perfect geregeld, waarom zijn dit soort standaarden bij een internetverbinding nog niet de norm? Zoals ik zei, vreemd dat anno 2019 een internetverbinding niet als 'kritisch' wordt gezien en dat mensen dus heel makkelijk een lang weekend zonder internet achtergelaten worden.
Kijk als het 1 in de 1000 keer mis gaat, prima dat is overmacht, maar 30% is natuurlijk totaal geen overmacht, dat is gewoon een belabberd kwaliteitsbeleid en de eindverantwoordelijke hiervoor is uiteindelijk maar één partij en dat is de partij die je betaald.
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.