Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik moet zeggen dat ik ondertussen al bijna een jaar tweak heb, wel met mijn eigen hardware (USG-4-pro) en zit in een gebied waar ze hun eigen netwerk hebben. Maar dat ik in principe erg tevreden ben, heel af en toe (2x per maand midden in de nacht) valt het internet nog wel eens weg voor 5 minuten. Verder geen problemen met hun internet service.eymey schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:48:
Het gaat zo te lezen overduidelijk niet lekker bij Tweak.
Wel jammer want, ookal kon het altijd wel eens wat langer duren voor je antwoord kreeg, ik heb nooit écht negatieve ervaringen gehad met de service.
Maar blijkbaar groeit het werk ze nu een beetje boven het hoofd
Ben wel benieuwd hoe het gaat met mijn migratie naar Internet Only, maar ik heb iig nog een verbinding
Oh ja, en het scheelt dat ik in een Coanet (eigen netwerk) gebied zit. De enige derde partij waar Tweak hier mee te maken heeft is Reggefiber c.q. KPN Networks, in het geval er echt fysiek iets mis is met de vezel.
Moet wel zeggen dat je de gbit zo goed als nooit haalt. Midden in de nacht haal ik 900 down 960 up. Maar overdag ligt dat meestal rond de 600-800 down 800 - 900 up. Maar latency wise e.d. ook ben ik gigantisch tevreden.
Google dns 2ms.
cloudflare 2ms.
Dit is bij kpn ongeveer 5 - 9ms in mijn situatie.
Ik heb dan ook geluk dat ik verder niks te maken heb met hun klantenservice, ik vermoed dat daar dan inderdaad ook het gros van alle klachten vandaan komt. Maar dit is denk ik ook een overhead kostenpost waar hun wellicht op bezuinigd hebben in het afgelopen jaar en dat is uit de reviews die @Speedy-Andre hierboven linkten dan ook wel te merken.
Maargoed, toen bij mij de installateur kwam om de boel te installeren had ik het allemaal al draaien op mn eigen hardware. Gewoon vooraf geconfigureerd met de gegevens op hun site en ging up zodra ze de verbinding activeerde wat de monteur vaak doet voor die naar je deur komt. Hij zei oh mooi en vertrok weer 30 seconden later.
[ Voor 8% gewijzigd door marco282 op 18-03-2019 23:29 ]
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Coax tv gaat hoe dan ook weg en ik ben daar niet echt aan gebonden.
Die Gb snelheid en news server wil ik wel, maar met tv doet Telfort het beter.
Pas nog in het weekend ben ik geholpen met een storing (via Twitter) en dat biedt Tweak niet.
Straks heet mijn provider Kpn, ik heb dat erg lang kunnen voorkomen maar nu ga ik voor de bijl

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Het niveau is dramatisch de laatste tijd. Het is niet de eerste keer dat ik ze op een bottleneck in het netwerk moet wijzen. k geef ze nog een weekje en daarna verliezen ze een trouwe klant.
Tsja... zulke sites neem ik altijd wel met een korreltje zout. Of beter gezegd, ik houd in m'n achterhoofd dat de meeste mensen daar alleen maar komen als ze ongenoegen ervaren en dat willen uiten.Speedy-Andre schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:03:
Voor wie wil lachen (of huilen) wat ervaringen
Tot nu toe ben ik, behalve dan voor TV, altijd uitermate tevreden geweest met Tweak als het aankwam op service en helemaal internet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Heb je alleen internet dan werkt het wel, tv is zonde van het geld tenzij je van blokjes houdt
Ja, mijn verbinding was ook nniks mis mee, ik heb 6 jaar geen problemen gehad met Tweak, niks aan de hand. En wat een helpdesk me kan vertellen, daar kan ik meestal zelf ook wel achter komen denk ik dan. Maar als dan je verbinding ineens niet meer werkt moeten ze toch wat voor je gaan betekenen, en dan blijk je gewoon fucked.
Je wordt in feite keer op keer keihard voorgelogen dat ze het op gaan lossen, van het kastje naar de muur, en ze doen gewoon geen ene ruk. Als iemand anders het me zou vertellen zou ik het haast niet geloven, dat ze zulke anti-service kunnen verlenen. Dat moet toch tegen hun eigen belangen in zijn, zal wel een lastige klant zijn ofzo. Maar ik ben eerder het omgekeerde: een vaste klant die na 6 jaar en nul gemiste betalingen uit gemakszucht nog geen betere internet deal heeft genomen, en opeens geen verbinding meer heeft.
Van Tweak uit gebeurt er dan gewoon helemaal niks. Eerst een toezegging, dan niks, Geen reactie op vragen in mijn emails, niet terugbellen, ook niet door de vaste helpdesk medewerkers, enz. enz. enz. Vraag me niet waarom, want ik kan het niet begrijpen. Maar het is niet incidenteel.
Ze laten je gewoon lekker lullen, schieten hun 10e ticket in, en dan kan je na een paar dagen weer bellen, want er gebeurt dus, zoals gezegd, he-le-maal niets.
Word je bv. verteld, na 5 weken vruchteloze communicatie, als je de situatie weer helemaal uit hebt gelegd: "Ja meneer, dat kan wel zo zijn, maar ik zie hier wel dat u uw eigen router gebruikt."
Totaal irrelevant voor mijn probleem (dat hebben ze zelf ook al na 1 dag en daarna nog meerdere malen vastgesteld), maar geeft wel de instelling weer waarmee ze hun klanten benaderen.
Nou ja, doe ermee wat je wilt, 1 GBit is wel fijn natuurlijk, en in hun eigen gebied gaan ze wellicht anders met hun klanten om. Pas in ieder geval op met jaarcontracten, want een bedrijf dat zo opereert gaat de kerst niet halen lijkt me.
Dit is bar-none het beroerdste bedrijf waarmee ik ooit te maken heb gehad. Niet te bevatten.
Later meer.
koning der Nederlanden
Ik snap inderdaad je frustratie, maar kans van dat kpn hun ook dwars met het oplossen van het probleem. Bijvoorbeeld kpn zegt tweak probleem, tweak zegt kpn probleem, niemand doet wat intern, jij dupe.roggebrood schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:42:
@Marco282 & eymey:
Ja, mijn verbinding was ook nniks mis mee, ik heb 6 jaar geen problemen gehad met Tweak, niks aan de hand. En wat een helpdesk me kan vertellen, daar kan ik meestal zelf ook wel achter komen denk ik dan. Maar als dan je verbinding ineens niet meer werkt moeten ze toch wat voor je gaan betekenen, en dan blijk je gewoon fucked.
Je wordt in feite keer op keer keihard voorgelogen dat ze het op gaan lossen, van het kastje naar de muur, en ze doen gewoon geen ene ruk. Als iemand anders het me zou vertellen zou ik het haast niet geloven, dat ze zulke anti-service kunnen verlenen. Dat moet toch tegen hun eigen belangen in zijn, zal wel een lastige klant zijn ofzo. Maar ik ben eerder het omgekeerde: een vaste klant die na 6 jaar en nul gemiste betalingen uit gemakszucht nog geen betere internet deal heeft genomen, en opeens geen verbinding meer heeft.
Van Tweak uit gebeurt er dan gewoon helemaal niks. Eerst een toezegging, dan niks, Geen reactie op vragen in mijn emails, niet terugbellen, ook niet door de vaste helpdesk medewerkers, enz. enz. enz. Vraag me niet waarom, want ik kan het niet begrijpen. Maar het is niet incidenteel.
Ze laten je gewoon lekker lullen, schieten hun 10e ticket in, en dan kan je na een paar dagen weer bellen, want er gebeurt dus, zoals gezegd, he-le-maal niets.
Word je bv. verteld, na 5 weken vruchteloze communicatie, als je de situatie weer helemaal uit hebt gelegd: "Ja meneer, dat kan wel zo zijn, maar ik zie hier wel dat u uw eigen router gebruikt."
Totaal irrelevant voor mijn probleem (dat hebben ze zelf ook al na 1 dag en daarna nog meerdere malen vastgesteld), maar geeft wel de instelling weer waarmee ze hun klanten benaderen.
Nou ja, doe ermee wat je wilt, 1 GBit is wel fijn natuurlijk, en in hun eigen gebied gaan ze wellicht anders met hun klanten om. Pas in ieder geval op met jaarcontracten, want een bedrijf dat zo opereert gaat de kerst niet halen lijkt me.
Dit is bar-none het beroerdste bedrijf waarmee ik ooit te maken heb gehad. Niet te bevatten.
Later meer.
Dit zelfde soort getouwtrek had ik ook toen ik nog bij kpn zat en we van 100mbit naar 500mbit geupgrade werden. Hiermee moest mijn glasvezel kabel omgeprikt worden in een andere switch in t netwerk huisje. Uiteindelijk werkte het niet, kpn gaf reggefiber de schuld, en reggefiber zegt kpn schuld. Zo was ik weer 2 weken verder voor ik internet terug had, en waarom? Ja ze hadden de kabel van een andere klant in mijn nieuwe 500mbit poort gepatched. En de patch poort waar ik op zat werd op nonactief gezet. Iemand anders mijn 500mbit internet en ik geen signaal! Het mooie nog, kpn monteur kwam langs en stelde vast dat er geen signaal op mijn aansluiting zat, gaven ze door aan reggefiber, die geloofde het niet en wouden zelf langs komen voordat ze in de netwerkhuis gingen kijken, weer paar werkdagen verder voor die monteur langs kwam.
Maargoed ze moeten inderdaad gewoon wat doen, persoonlijk zou ik geen tweak nemen als het niet hun eigen netwerk betreft. Vergroot toch een stukje de kans op storingen en een helpdesk/TD die geen complete controle op het netwerk heeft en dus makkelijks vingers kan gaan wijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door marco282 op 19-03-2019 10:58 ]
https://www.klachtenkompa...81-4df1-9a88-29225eaa4c6b
misschien dat het zin heeft daar ook je klacht te melden voor de gene met lopende problemen.
Helaas wordt dit in de toekomst alleen maar erger. Niet alleen qua openstelling van 'de kabel' (Ziggo), maar ook het feit dat KPN de hernieuwde belangstelling voor FttH gaat vormgeven in een "PON" topologie, waarbij er straks dus geen sprake meer is van een "point to point" stukje kabel tussen de meterkast en een PoP.
Dus in de toekomstige situaties in nieuwe gebieden die glasvezel gaan krijgen is er waarschijnlijk alleen nog maar WBA mogelijk.
En als ik het goed las zit je dan nog met 32 man op een 2.5gbit capaciteit lijntje ook. Benieuwd hoe ze dat gaan doen als er meerde mensen 500mbit of gbit willen. Wellicht kiezen ze voor om gbit klanten apart te houden of het netjes te proberen te verdelen van de klanten met hoog en lage pakketten.eymey schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:44:
@marco282 Vooral dat laatste lijkt hier inderdaad wel het geval.
Helaas wordt dit in de toekomst alleen maar erger. Niet alleen qua openstelling van 'de kabel' (Ziggo), maar ook het feit dat KPN de hernieuwde belangstelling voor FttH gaat vormgeven in een "PON" topologie, waarbij er straks dus geen sprake meer is van een "point to point" stukje kabel tussen de meterkast en een PoP.
Dus in de toekomstige situaties in nieuwe gebieden die glasvezel gaan krijgen is er waarschijnlijk alleen nog maar WBA mogelijk.
Maar goed dit gaat het topic onderwerp een beetje te buiten.
[ Voor 3% gewijzigd door marco282 op 19-03-2019 14:49 ]
Want in de toekomst zal er dus geen gelegenheid meer zijn voor partijen zoals Tweak om "ODF Access" af te nemen, vrees ik. Dus ben je weer helemaal afhankelijk van het WBA aanbod van KPN (en het ge-touwtrek).
Anderzijds: 'Overboeking' is er nu natuurlijk ook al. Weliswaar hebben we nu een dedicated gigabit link met de switch in de Area-PoP, maar uiteindelijk is de backhaul 'naar buiten toe' in de City-PoP ook echt niet dik genoeg om heel veel gigabit klanten tegelijk gegarandeerde bandbreedte te geven. Anderzijds is het wél makkelijker om bij capaciteitsproblemen meer backhaul capaciteit te regelen. Bij PON kunnen ze alleen maar, net als Ziggo en co ook hebben moeten doen op de coax, de shared segmenten verkleinen.
Nogal off topic en koffiedik kijken, maar wat nou als KPN TWDM-PON inzet en iedere provider op zijn eigen kleur laat doen wat hij wil.eymey schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:00:
Want in de toekomst zal er dus geen gelegenheid meer zijn voor partijen zoals Tweak om "ODF Access" af te nemen, vrees ik. Dus ben je weer helemaal afhankelijk van het WBA aanbod van KPN (en het ge-touwtrek).
Maar goed, voor degenen op bestaande AON netwerken zal er sowieso niet zo veel veranderen, daar blijft ODF access gewoon mogelijk
Zojuist een mail terug gekregen dat het packetloss probleem over Asteroid opgelost zou moeten zijn. Er zal een lijntje vol welke ze vergeten waren om mee te nemen in de monitoring.thelightning schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:24:
Ook vandaag weer een mail gestuurd naar Tweak i.v.m. de slechte performance en packetloss van de laatste tijd. Niet naar alle bestemmingen, maar wel een groot aantal en exact de gene die er voor mij toe doen (zie hierboven)
Het niveau is dramatisch de laatste tijd. Het is niet de eerste keer dat ik ze op een bottleneck in het netwerk moet wijzen. k geef ze nog een weekje en daarna verliezen ze een trouwe klant.
Vooralsnog heb ik gekozen voor een abonnement met modem van Tweak. Ik wil echter wel netwerken gaan scheiden in mijn huis dus overweeg een ubiquti unifi Gateway.
Is het beter om mijn abo te wijzigen of kan de standaard modem in bridge modus ? Had in dit topic al gelezen dat dit niet kan, maar wat zijn jullie ervaringen? Het gaat alleen om internet, telefonie doen we mobiel en televisie gaat voorlopig via streamingdiensten / nlziet.
Eigen apparatuur is mooi, maar de support is dan ook minder.
[ Voor 0% gewijzigd door KraveN op 19-03-2019 20:54 . Reden: Typo’s ]
De Fritzbox heb ik zowiezo nodig omdat de USG geen glasvezel aansluiting heeft.
Ik heb in de Fritzbox de USG als Exposed host ingesteld. Dat ging prima. De Wifi in de Fritzbox heb ik disabled en in huis heb ik ook Unifi AP's hangen.
maar je kan natuurlijk ook een managed switch kopen waar de de glasfiber insteekt dan kan je van te voren al je netwerk scheiden tv linksaf en internet rechtsaf bijvoorbeeld
Ubiquiti heeft die switches ook
en support tja je kan zelf goed bepalen of het in jouw netwerk zit of in die van Tweak toch??
ik ben juist blij met deze vrijheid.
KraveN schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:15:
Wij gaan binnenkort hopelijk starten met de bouw van een nieuwe woning. Mooie kans en toevallig is ook de aanleg van glasvezel er door in onze gemeente. Ik heb gekozen voor Tweak en hoop in de toekomst gebruik te kunnen maken van de snelle verbinding. Nu weet ik dat Tweak verschillende abonnementen aanbiedt en je ook je eigen apparatuur kan gebruiken. Omdat het nieuwbouw is kan ik nu goed nadenken over het plaatsen van AP’s voor goede WiFi dekking in het hele huis.
Vooralsnog heb ik gekozen voor een abonnement met modem van Tweak. Ik wil echter wel netwerken gaan scheiden in mijn huis dus overweeg een ubiquti unifi Gateway.
Is het beter om mijn abo te wijzigen of kan de standaard modem in bridge modus ? Had in dit topic al gelezen dat dit niet kan, maar wat zijn jullie ervaringen? Het gaat alleen om internet, telefonie doen we mobiel en televisie gaat voorlopig via streamingdiensten / nlziet.
Eigen apparatuur is mooi, maar de support is dan ook minder.
Nu ben ik de 4e wachtende. Lamaarhangedan. Vorige keer 1e aan de beurt en dat duurde nog een kwartier.
koning der Nederlanden
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Nee, ze zijn gewoon incapabel. Dit was 7 jaar geleden niet anders. Duurde het ook uren/dagen voordat je iemand kon spreken.RobbyTown schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:32:
Is Tweak zo hard gegroeid? Ergens rond september/oktober abbo afgesloten had bij 3 keer bellen keer op keer direct of vrij vlot een medewerker aan de lijn...
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Dit is ook mijn ervaring. Het mooiste is dat je er geen eens op mag wachten om iemand te spreken (de helpdesk bestaat uit 1 persoon denk ik). Want ze hangen gewoon de verbinding weer op. Het was destijds een drama om iemand te spreken te krijgen.Freakie1NL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:58:
[...]
Nee, ze zijn gewoon incapabel. Dit was 7 jaar geleden niet anders. Duurde het ook uren/dagen voordat je iemand kon spreken.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat zowiezo is helemaal niet van toepassing. twee andere optiesMooya schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:23:
Ik heb een Unifi USG achter mijn Fritz!Box 5490 hangen.
De Fritzbox heb ik zowiezo nodig omdat de USG geen glasvezel aansluiting heeft.
Ik heb in de Fritzbox de USG als Exposed host ingesteld. Dat ging prima. De Wifi in de Fritzbox heb ik disabled en in huis heb ik ook Unifi AP's hangen.
1) Managed switch : gebruik de SFP poort en poort mappings om van glas naar koper draad te gaan.
2) Media converter gebruiken. Doet ook een basis glas naar koper omzetting, alleen dan zonder alle lastigheden en extra draden tov de managed switch.
Als je nu van Tweak de internet only optie kiest wordt ie afgeleverd met een Mediaconverter (van TP-link)
De ethernet poort van de media converter sluit je aan op de WAN poort en gaan.
[ Voor 85% gewijzigd door Hans_18T op 21-03-2019 18:28 ]
Ik weet ook niet wat er precies aan de hand is. Probeer al sinds 26 februari mijn abonement op te zeggen. Maar gaat zo verschikkelijk traag bij dat bedrijf... heb voor aankomende maand de incasso maar gestoneerd.(en dan zijn hun debiteuren ineens snel met reageren). Tevens krijg ik nog 1 maand van hun. Maar ik vermoed dat ik daar naar kan sluiten. Vanochtend hadden ze het zo druk dat ik het maar later nog eens moest proberen... en net nog eens geprobeerd..... was 5de in de rij. Na 10 minuten was ik 6de in de rij..... eerder ook al 30 min in de rij gestaan...RobbyTown schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:32:
Is Tweak zo hard gegroeid? Ergens rond september/oktober abbo afgesloten had bij 3 keer bellen keer op keer direct of vrij vlot een medewerker aan de lijn...
Zolang het werkt is het leuk. Maar soms is het ook echt een drama bedrijf.
Zie https://www.tweak.nl/contact.html
Mij benieuwen of dat beter werkt...
Tweak heeft de contactpagina aangepast en de optie 'contact via WhatsApp' verwijderd

[ Voor 21% gewijzigd door Jan Driebeen op 23-03-2019 17:24 . Reden: aanpassing door Tweak.nl ]
Met Whatsapp alleen slechte ervaringen bij andere bedrijven. Coolblue uren later reactie.Jan Driebeen schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:26:
Iemand al eens contact met Tweak gezocht via WhatsApp (beta): Open tussen 09:00 en 17:00?
Zie https://www.tweak.nl/contact.html
Mij benieuwen of dat beter werkt...
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Zolang het werkt is het leuk.
Ik heb zelf het gigabit internet abbo afgenomen, zonder tv/bellen. De medewerker die een afspraak me maakt voor de monteur gaf aan dat ik zelf een modem moest regelen. Hebben jullie nog tips op dit vlak? Bepaalde eigenschappen waaraan het modem moet voldoen?
Ik heb zelf nog een oude dlink liggen die ik iig voor nood kan inzetten, maar denk dat die niet veel kan met gigabit (is echt al jaren oud ook).
edit:
ik zie op de tweaksite (waar ik uiteraard pas aan dacht om op te kijke na deze post

Thanks! Het is wel een feit dat mensen met negatieve ervaringen vaak wat vocaler zijn dan degene waar alles lekker werkt. Ik ga de Unifi Security Gateway ook even door google heen trekkenLuqq schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:15:
[...]
Ik heb opzich wel een prima ervaring gehad met Tweak internet only. Nieuwbouwwoning in Tweak gebied waar glas nog gepatched moest worden, maar het werkte eigenlijk vanaf moment 1 prima. Daarna ook nooit gedoe gehad, retestabiel en ik haal m'n snelheid altijd.
Heb zelf binnenshuis alles Unifi. Dus een Unifi Security Gateway als router - gewoon DHCP op je WAN en gaan
[ Voor 48% gewijzigd door Sagat op 22-03-2019 16:20 ]
10 second ninja DONE
Ik heb opzich wel een prima ervaring gehad met Tweak internet only. Nieuwbouwwoning in Tweak gebied waar glas nog gepatched moest worden, maar het werkte eigenlijk vanaf moment 1 prima. Daarna ook nooit gedoe gehad, retestabiel en ik haal m'n snelheid altijd.Sagat schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:10:
Hmmm krijg bijna spijt van mijn bestelling als ik hier lees. Hou me maar vast aan:
Ik heb zelf het gigabit internet abbo afgenomen, zonder tv/bellen. De medewerker die een afspraak me maakt voor de monteur gaf aan dat ik zelf een modem moest regelen. Hebben jullie nog tips op dit vlak? Bepaalde eigenschappen waaraan het modem moet voldoen?
Ik heb zelf nog een oude dlink liggen die ik iig voor nood kan inzetten, maar denk dat die niet veel kan met gigabit (is echt al jaren oud ook).
Heb zelf binnenshuis alles Unifi. Dus een Unifi Security Gateway als router - gewoon DHCP op je WAN en gaan
[ Voor 5% gewijzigd door Luqq op 22-03-2019 16:15 ]
hier ook goede ervaring, inet-only met eigen hardware en nog nooit met de SD hoeven bellen gelukkig. Ook ik eigen unifi meuk thuisSagat schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:10:
Hmmm krijg bijna spijt van mijn bestelling als ik hier lees. Hou me maar vast aan:
Als je geen eigen router hebt, dan had je beter Internet + Bellen kunnen nemen. Krijg je de FritzBox er gratis bijSagat schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:10:
edit:
ik zie op de tweaksite (waar ik uiteraard pas aan dacht om op te kijke na deze post) wel een Fritz!box 5490 genoemd worden. Als ik lees wat die zoals kan is het mogelijk interessant deze zelf aan te schaffen. Ga iig ook researchen wat de voor- en nadelen hiervan zijn.
[...]
Thanks! Het is wel een feit dat mensen met negatieve ervaringen vaak wat vocaler zijn dan degene waar alles lekker werkt. Ik ga de Unifi Security Gateway ook even door google heen trekken
Dat bellen laat je onaangeroerd (nieuw nummer waar je niets mee doet).
Is weer paar euro extra p/mBerndGaykema schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:26:
[...]
Als je geen eigen router hebt, dan had je beter Internet + Bellen kunnen nemen. Krijg je de FritzBox er gratis bij![]()
Dat bellen laat je onaangeroerd (nieuw nummer waar je niets mee doet).
haha dat voorkomen was wel de insteek. Maar kijk nog even op mijn gemaktje rond wat mijn opties zijn, die secure gateway kost volgens mij 110 maar dan heb ik nog wel iets nodig voor wifi (heb wel wat wifi routertjes maar allemaal budget spul wat niet goed met deze snelheid over weg kan.
10 second ninja DONE
Je geen apart spul nodig omdat Tweak het nu vlan vrij levert inpluggen en klaar.
Bij internet en bellen heb je wel met vlan's te maken maar dan kan je ook meer
Sagat schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:03:
[...]
haha dat voorkomen was wel de insteek. Maar kijk nog even op mijn gemaktje rond wat mijn opties zijn, die secure gateway kost volgens mij 110 maar dan heb ik nog wel iets nodig voor wifi (heb wel wat wifi routertjes maar allemaal budget spul wat niet goed met deze snelheid over weg kan.
Na de gebruikelijk lange wachttijd van 30 minuten kreeg ik iemand die me vertelde dat ik geen internet heb omdat KPN mijn lijn ontkoppeld heeft.
Tijdens de overstap naar Tweak was dit ook al mis gegaan en had ik een maand geen internet. (omdat de lijn volgens Tweak niet vrij zou zijn).
Na 3 weken wel internet te hebben gehad blijkt KPN mijn lijn dus weer ontkoppeld te hebben.
Tweak doet dan een verzoek voor migratie, en dat mislukt dan een dag later.
Elke keer als ik bel doen ze hetzelfde riedeltje. Ze maken een ticket aan bij de KPN, zeggen dat dit een dag kan duren en dat ze me gaan terugbellen.
Elke keer als ik niks gehoord heb blijkt het verzoek door de KPN afgekeurd te zijn. En dan beginnen ze weer van voor af aan
Beetje bizar dat ik de trigger moet zijn dat ze gaan kijken of de lijn weer op orde is. Een beetje bedrijf houdt dit zelf ook in de gaten lijkt me, en elke keer proberen ze exact hetzelfde ..
Heb ze nog aangegeven dat ik naar Tweak was gegaan om niet tussen de internet reuzen te zitten (KPN) maar een persoonlijk bedrijf, en dat ik daar nu us mooi de dupe van ben.
Klinkt een beetje als de reden waarom mijn migratie van XS4ALL naar Tweak niet lukt, alle migraties worden afgekeurd omdat in de KPN administratie (netwerk beheer) mijn lijn niet bestaat terwijl XS4ALL daar internet over levert.Mooya schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:39:
Na ongeveer 1.5 weken geen internet, en beloftes dat Tweak me écht terug zou bellen heb ik ze gisteren zelf nog een keer gebeld.
Na de gebruikelijk lange wachttijd van 30 minuten kreeg ik iemand die me vertelde dat ik geen internet heb omdat KPN mijn lijn ontkoppeld heeft.
Tijdens de overstap naar Tweak was dit ook al mis gegaan en had ik een maand geen internet. (omdat de lijn volgens Tweak niet vrij zou zijn).
Na 3 weken wel internet te hebben gehad blijkt KPN mijn lijn dus weer ontkoppeld te hebben.
Tweak doet dan een verzoek voor migratie, en dat mislukt dan een dag later.
Elke keer als ik bel doen ze hetzelfde riedeltje. Ze maken een ticket aan bij de KPN, zeggen dat dit een dag kan duren en dat ze me gaan terugbellen.
Elke keer als ik niks gehoord heb blijkt het verzoek door de KPN afgekeurd te zijn. En dan beginnen ze weer van voor af aan
...
Ik kreeg bij XS4ALL de indruk dat dit een nogal stugge organisatie is als er iets gedaan moet worden. Het is de pech dat ik er nu tegen aan loop met een migratie maar een storing was anders net zoveel ellende geweest.
Ja, hier hetzelfde. Ik overweeg voor de minder belangrijke TV's over te gaan op een Chromecast.Jan Driebeen schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:42:
Ik wil/ga overstappen van maand naar jaarbetaling voor internet/tv/bellen maar nu zegt Tweak dat de extra Animo boxjes wel elke maand in rekening gebracht blijven worden. Iemand anders ook deze ervaring?
En Tweak doet eigenlijk wat verwacht mag worden maar rapporteert dit niet/nauwelijks naar de klant?
Ik probeer nog steeds in te schatten wat het risico is van overstappen naar Tweak
Gisteren ging een migratie van Telfort oud naar 'nieuw' bij m'n broer direct goed.
Echter zie ik op hun forum ook dat iemand 3 weken met een noodpakket moet doen omdat de lijn dood is.
Het lijkt wel of er momenteel zo veel gepatcht wordt dat het overzicht weg is.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Storneringstermijn is nu wel om lijkt me.Randal Peelen schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:52:
[...]
We wachten altijd de storneringstermijn van 60 dagen af. Het gebeurt anders regelmatig dat mensen de borg in ontvangst nemen en vervolgens de laatste paar facturen storneren.
[...]
14-01-2019 opgezegd maar Borg nog niet terug...
(Edit= data verkeerd)
[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 23-03-2019 21:07 ]
Ik niet dat dit standaard zo is, het verhaal dat ik over mijn situatie gehoord heb is als volgt fout gegaan:Speedy-Andre schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:06:
Even voor de duidelijkheid, de problemen zijn er dus zodra Kpn/Reggefiber een handeling moet doen?
En Tweak doet eigenlijk wat verwacht mag worden maar rapporteert dit niet/nauwelijks naar de klant?
...
- Tweak dient een migratie order in bij KPN netwerk bedrijf of XS4ALL (ik zou verwachten het netwerk bedrijf maar ik weet niet helemaal hoe dit proces in elkaar zit).
- In het gebied waar Tweak gigabit levert moet dan fysiek de lijn naar mijn huis omgepatched worden van XS4ALL/KPN glasvezel apparatuur naar Tweak glasvezel apparatuur in de city pop
- In enkele gevallen (waaronder mijn geval) blijkt dan de aansluiting niet in de administratie van het KPN netwerk bedrijf voor te komen en wordt dus de order geweigerd
- In mijn geval resulteert dat dan in een bericht van XS4ALL dat de migratie geweigerd wordt.
Ik denk dat Tweak relatief voorzichtig opereert met KPN om onderzoek vragen omdat bij onderzoeksvragen waarbij de oorzaak bij Tweak ligt er een rekening gestuurd wordt aan Tweak.
Ik denk dat de communicatie met KPN in dit geval ook voor Tweak moeilijker is als voor XS4all
[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 23-03-2019 14:14 ]

[ Voor 1% gewijzigd door Jan Driebeen op 23-03-2019 17:21 . Reden: iets teveel url's ]
Nee die is 56 dagen. Dus voor het gemak 2 maanden. En dan zou je dus op 14 april komen. Maar het moment dat je stoneerd zijn ze echt niet verlegen om direct hun debiteuren dienst er op te gooien en je te bombaderen met mails en brieven.PerlinNoise schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:54:
[...]
Storneringstermijn is nu wel om lijkt me.
14-02-2019 opgezegd maar Borg nog niet terug...
Ontvangen opzegging => Afwachten opzegtermijn => Toezending eindnota => Uitvoeren incasso eindnota => Afwachten storneringstermijn => Opdracht tot terugbetaling => 'Redelijke' betalingstermijn (zeg twee weken)
[ Voor 17% gewijzigd door nescafe op 23-03-2019 18:14 ]
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Dit schreef Tweak op 14-2-2019...Randal Peelen schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:52:
[...]
We wachten altijd de storneringstermijn van 60 dagen af. Het gebeurt anders regelmatig dat mensen de borg in ontvangst nemen en vervolgens de laatste paar facturen storneren.
[...]
Deze week zou er een monteur komen.
Hele week niks meer gehoord.
Dit is oplichterij.
koning der Nederlanden
Sorry. Ik bedoel 14-01-2019. Dus drie maanden...loki504 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:01:
[...]
Nee die is 56 dagen. Dus voor het gemak 2 maanden. En dan zou je dus op 14 april komen. Maar het moment dat je stoneerd zijn ze echt niet verlegen om direct hun debiteuren dienst er op te gooien en je te bombaderen met mails en brieven.
Ik kijk niet raar op als tweak straks de handdoek in de ring gooit en zichzelf verkoopt aan een grotere speler, kpn of t-mobile zal dan wel instappen.roggebrood schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:50:
Vandaag 6 weken geen verbinding met Tweak diensten.
Deze week zou er een monteur komen.
Hele week niks meer gehoord.
Dit is oplichterij.
Ja gaat niet lekker daar. Kan toch niet heel lang doorgaanMinaaj schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:02:
[...]
Ik kijk niet raar op als tweak straks de handdoek in de ring gooit en zichzelf verkoopt aan een grotere speler, kpn of t-mobile zal dan wel instappen.
Bij mij ging het inderdaad verkeerd, en heb ik drie weken geen internet gehad door een fout van Telfort.Speedy-Andre schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:06:
Even voor de duidelijkheid, de problemen zijn er dus zodra Kpn/Reggefiber een handeling moet doen?
Ik probeer nog steeds in te schatten wat het risico is van overstappen naar Tweak![]()
Gisteren ging een migratie van Telfort oud naar 'nieuw' bij m'n broer direct goed.
Echter zie ik op hun forum ook dat iemand 3 weken met een noodpakket moet doen omdat de lijn dood is.
Het lijkt wel of er momenteel zo veel gepatcht wordt dat het overzicht weg is.
Telfort had mij per ongeluk meteen stopgezet toen ik telefonisch aangaf dat ik een maand later ging overstappen. Toen heb ik dus van Telfort een 4g noodpaket te leen gekregen om tijdelijk internet te hebben.
Na drie weken geen internet was ik eindelijk aangesloten bij Tweak, en dat heeft dus drie weken gewerkt, en nu ben ik weer afgesloten om onverklaarbare reden.
Tweak schiet elke keer doodleuk een ticket in bij KPN, en dat wordt om onverklaarbare wijze weer afgewezen de volgende werkdag. Tweak gaat niet zelf in de gaten houden hoe de status is, maar doet dit pas nadat ik zelf door de helpdesk wachttijd heen gekomen ben.
Indien je in het Tweak gigabit gebied zit zou je het risico kunnen nemen om over te stappen. Maar als je gebruik maakt van de KPN/ Reggefiber infra zou ik ver weg blijven bij Tweak.
[ Voor 0% gewijzigd door Mooya op 23-03-2019 23:03 . Reden: typo ]
niet ontdekt zo ver ik me kan herinneren (vooral Nederland 1 gekeken)uiterlix schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:09:
Erg storende audio hickups bij de TV vanavond. Hebben meer mensen hier last van?
Niet zo positief graag, straks durf ik helemaal nergens meer heen te gaanMinaaj schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:02:
[...]
Ik kijk niet raar op als tweak straks de handdoek in de ring gooit en zichzelf verkoopt aan een grotere speler, kpn of t-mobile zal dan wel instappen.

Telfort wordt straks Kpn, geen ontkomen meer na de aankondiging dat 1 mei de Telfort shops sluiten

Kpn zal niet veel zien in een niet-eigen netwerk, daarom draaiden ze wgdo met coax de nek om.
Tv is voor Kpn ook niet interessant nu dat via CD gaat.
CD zou niet instappen als er geen zekerheid is over de lange termijn.
Ze zijn zich wel bewust van de afnemende vraag naar satelliet en proberen het nu via internet.
Tweak heeft gewoon een goeie ServiceDesk manager nodig, die de nodige wijzigingen in de processen kan forceren. Zo te horen liggen de problemen die eindgebruikers ervaren vooral aan het opvolgen van tickets die bij vendoren zijn belegt, en het contact met de eindgebruiker hierover. Het lijkt me geen rocketscience om hier processen voor aan te passen/in te richten, zodat, ook al volgt er geen oplossing op korte termijn, de klant op de hoogte gesteld wordt en daarmee tevreden gesteld wordt. Het is voornamelijk de radiostilte vanuit Tweak die op ergernis stuit.Minaaj schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:02:
[...]
Met Speedtest van Ookla test ik geregeld de up- en down-snelheid.
Het valt me op dat de download-snelheid meestel ergens in de 800 Mb/s zit: mij goed genoeg.
De upload snelheid is echter drastisch lager dan in de eerste week: ik zie meestal een getal net hoger dan 300 Mb/s.
Afgelopen nacht kwam ik laat terug van werk en dacht dan een hogere snelheid te zien ('s nachts, iedereen slaapt), maar niet dus...... 325 Mb/s
Ben verder gaan zoeken en heb de FrirtzBox weer eens aangesloten: 950 mb/s up en down ...
Mijn eigen hardware (EdgeRouter ER-12 met direct fiber verbinding) haalt dat dus niet. Het ligt niet aan Tweak.
[ Voor 17% gewijzigd door BerndGaykema op 25-03-2019 16:25 ]
zojuist een test gedaan hier de resultatenBerndGaykema schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:11:
Ik zit in De Wolden en heb sinds ruim een maand Tweak 1 Gb/s.
Met Speedtest van Ookla test ik geregeld de up- en down-snelheid.
Het valt me op dat de download-snelheid meestel ergens in de 800 Mb/s zit: mij goed genoeg.
De upload snelheid is echter drastisch lager dan in de eerste week: ik zie meestal een getal net hoger dan 300 Mb/s.
Afgelopen nacht kwam ik laat terug van werk en dacht dan een hogere snelheid te zien ('s nachts, iedereen slaapt), maar niet dus...... 325 Mb/s
Is dit een algemene trend?
Zijn er meer mensen uit De Wolden actief op dit forum die hetzelfde zien?
https://www.speedtest.net/result/8138789850
hier niets aan de hand dus en heb ook nog niet gezien dat ik slechte resultaten krijg ook al vaker getest.
en dit is vanuit Koekange dus ook glasvezel de wolden.
ik zit op de eerste pop in het netwerk hier komt de voeding dus ook binnen van het netwerk.
(vermoedelijk komt al het verkeer op dit moment dus uit eindelijk op mijn pop terecht maar er kun natuurlijk een probleem zijn bij onderlinge pops)
zo ver ik weet zal er in zuidwolde een pop komen met 2de voedings lijn/backup lijn ik weet echter niet als dit al is aangesloten
Met de FritzBox gaat het prima, 950 up en down.
Het ligt aan mijn eigen hardware. Leuk klusje om uit te zoeken waarom het niet goed werkt.
Dank voor je reactie.
PS: ik zit in De Wijk
[ Voor 4% gewijzigd door BerndGaykema op 25-03-2019 16:28 ]
Nadat ik daar afgelopen donderdag (21 maart) weer een mail over had gestuurd kreeg ik afgelopen zaterdag een bericht terug dat het nou eenmaal niet mogelijk was om op zaterdag het team aan te sturen dat het ticket moest afhandelen (alsof ik ervoor gekozen heb dat mijn mails alleen maar op zaterdag worden afgehandeld
@Randal Peelen Moeten zij ons zorgen maken? Ik ben altijd goed en redelijk effectief geholpen, maar netals meerdere mensen met mij vraag ook ik me af hoe het kan dat de servicedesk tegenwoordig slecht bereikbaar is, langzaam reageert en beloftes niet worden nagekomen en er gewoon niet effectief wordt opgevolgd?
Het lijkt wel het Ziggo/UPC van begin jaren 2000.....
Gelúkkig heb ik (nog) wel een werkende verbinding.....
ik had gemaild om het om te laten zetten kreeg dit antwoord Bedankt voor het doorgeven van de abonnementswijziging. Wij verwerken deze aanvraag handmatig, en daarom kan het enkele dagen duren voordat deze is doorgevoerd.
vorige week dus 1 maand later weer gemaild hoe het zat ja stond in het systeem maar is nog niet door gevoerd dus dat die wijzigingen langzaam gaan is niet alleen bij jou. maar goed mijn internet werkt zo het hoort dus geen probleem.
Ik had mijn verzoek ingeschoten op 17-02-2019. Deze is ergens begin vorige week afgehandeld. Per 1 April ben ik dus over.eymey schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:46:
Na het hoopvolle telefoontje van de zijde van Tweak op zaterdag 16 maart is mijn omzetting naar Internet Only nog steeds niet in gang gezet. Het ticket dat de servicedeskmedewerker toen zei te hebben aangemaakt is dus nog steeds niet opgepakt.
Ik zal je sterker vertellen. Ik moest maandag hun debiteuren bellen omdat zij dat niet konden doen...eymey schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:46:
Na het hoopvolle telefoontje van de zijde van Tweak op zaterdag 16 maart is mijn omzetting naar Internet Only nog steeds niet in gang gezet. Het ticket dat de servicedeskmedewerker toen zei te hebben aangemaakt is dus nog steeds niet opgepakt.
Nadat ik daar afgelopen donderdag (21 maart) weer een mail over had gestuurd kreeg ik afgelopen zaterdag een bericht terug dat het nou eenmaal niet mogelijk was om op zaterdag het team aan te sturen dat het ticket moest afhandelen (alsof ik ervoor gekozen heb dat mijn mails alleen maar op zaterdag worden afgehandeld). Of ik maandag niet even kon bellen.......
@Randal Peelen Moeten zij ons zorgen maken? Ik ben altijd goed en redelijk effectief geholpen, maar netals meerdere mensen met mij vraag ook ik me af hoe het kan dat de servicedesk tegenwoordig slecht bereikbaar is, langzaam reageert en beloftes niet worden nagekomen en er gewoon niet effectief wordt opgevolgd?
Het lijkt wel het Ziggo/UPC van begin jaren 2000.....
Gelúkkig heb ik (nog) wel een werkende verbinding.....
Verhaal uitgelegt bij hun debiteuren. En zij was erg begripvol en heeft het tijdelijk on hold gezet. Tot er meer info kwam vanuit tweak.
Zal blij zijn als ik daar weg ben.
Het verhoogd wat mij betreft het gebruikersgemak gigantisch. het is alleen jammer dat de beeldkwaliteit een stuk slechter is dan via de amino. (amino heeft het multicast beeld en via de app (mobiele of tizen) is unicast van een lagere kwaliteit in resolutie en bitrate.uiterlix schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:24:
Ik had de Canal Digitaal Tizen app al een tijdje links laten liggen omdat deze enkel zwart beeld gaf. Vandaag heb ik het nog een poging gegeven en nu werkt het zowaar gewoon goed. Dan kan de Amino mooi de kast in.
Het probleem van een te lage snelheid bij gebruik van mijn eigen hardware is opgelost. Zit nu boven de 950/950 Mb/s.BerndGaykema schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:27:
Het ligt aan mijn eigen hardware. Leuk klusje om uit te zoeken waarom het niet goed werkt.
Dank voor je reactie.
PS: ik zit in De Wijk
Voor de enthousiasteling die ook een EdgeRouter gebruikt:
Ik heb de ER-12 met optical module UF-SM-1G-S (fiber van Glasvezel De Wolden gaat direct deze module in, de FritzBox zit weer in de doos). Dit kan omdat ik enkel internet van Tweak afneem.
Het probleem zat 'm in een instelling. Ik heb de Speed/Duplex van ingang eth11/sfp van AUTO naar 1000/FULL veranderd (eth11/sfp is de ingang waar de genoemde module ingestoken is).
Blijkbaar is de ER-12 niet in staat om de juiste snelheid in te stellen bij gebruik van de AUTO (=standaard) instelling.
Dan moet je ook alle OFFLOADS enablen middels CLI-commands.
Ik ben helemaal blij met Tweak
[ Voor 7% gewijzigd door BerndGaykema op 26-03-2019 20:44 . Reden: Hardware offload enablen ]
Ik had mijn verzoek (per 1-4 van maand naar jaarbetaling) 18-2-2019 ingeschoten en heb 22-3-2019 de bevestiging gehad dat ik per 1 mei over ga ( 1 april was niet haalbaar volgens de SD). Telefonie is wel al meteen 22-3 overgezet van weekend/avond-bellen naar weekend/avond-bellen en heb daar een creditfactuur van €0,50 voor ontvangenHans_18T schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:35:
[...]
Ik had mijn verzoek ingeschoten op 17-02-2019. Deze is ergens begin vorige week afgehandeld. Per 1 April ben ik dus over.

Afgelopen weekeinde heb ik een ChromeCast gekocht ter vervanging van een animobox. Ik ga dus terug naar één animobox.
ChromeCast voldoet prima voor de TV op zolder, ik gebruik hem slechts 1 a 2 x per maand. Heb ik ook gelijk een oplossing voor de TV tijdens vakantie (vakantiehuisje)
Kan je de CD app op je tablet/mobiel streamen naar de Chromecast zodat je bijv. opnames kan zien op zolder?Hans_18T schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:46:
Als je 3 animoboxen hebt ga je voor 2 per maand betalen. Ik heb er twee en kreeg een factuur voor één.
Afgelopen weekeinde heb ik een ChromeCast gekocht ter vervanging van een animobox. Ik ga dus terug naar één animobox.
ChromeCast voldoet prima voor de TV op zolder, ik gebruik hem slechts 1 a 2 x per maand. Heb ik ook gelijk een oplossing voor de TV tijdens vakantie (vakantiehuisje)
Tweak is dood .....
Toen bedacht ik me mijn verzoek om over te gaan van Internet+Bellen naar Internet Only.
Snel de VLAN in mijn Ubiquiti ER-12 router uitgeschakeld en hup, het werkte weer.
Even later (!) kreeg ik een email van de helpdesk van Tweak dat ze mijn verzoek voor wijziging hadden doorgevoerd. Me dunkt, dat hadden we al gemerkt.
Niet handig om dat zonder vooraankondiging te doen, want als ik niet thuis was geweest had mijn vrouw zonder internet gezeten. Maar goed, ik ben waar ik wezen wilde, Internet Only Jaarabo.
speedtest
[ Voor 7% gewijzigd door BerndGaykema op 26-03-2019 20:40 . Reden: Speedtest ]
Ja de CD-app (android) kan streamen naar de Chromecast, Live-TV werkt, Opnames nog niet geprobeerd, doe ik morgen voor je.Jan Driebeen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:15:
[...]
Kan je de CD app op je tablet/mobiel streamen naar de Chromecast zodat je bijv. opnames kan zien op zolder?
Google Chrome zou het ook moeten kunnen, probeer ik morgen ook ff.
Na 10m wachten (dit viel nog mee) werd er na een lange stilte met veel adem- en achtergrond geluiden opgenomen met "Ja hallo". Ik kreeg een of andere ongemotiveerde jonge gast aan de lijn die eigenlijk alleen maar "ja" en "wat zeg je" kon zeggen. Er vielen continue ongemakkelijke stiltes en als ik niets zei waren we weer terug bij het gehijg van hem. Ik moest echt aandringen om te kijken of er een monteur langs kon komen en uiteindelijk kreeg ik terugkoppeling dat dit over 3.5e maand kon? Ik was er toen wel klaar mee en heb het gesprek afgekapt.
Geïnformeerd bij mijn buurvrouw en bij haar kon de verbinding eind volgende week opgeleverd worden. Nou als dit is waar Tweak voor staat dan wens ik ze veel succes, maar mij niet gezien.
zover ik weet en heb mee gemaakt neemt tweak altijd zelf contact op om de afspraak in te plannen bij een nieuwe verbinding. en hoef je hier dus zelf niet over te bellen. (of ze moeten geen telefoon nummer hebben waar ze jou op konden berijken)
[ Voor 131% gewijzigd door Vaenir op 05-04-2019 09:13 ]
- 26 januari: Internet + Bellen jaarabonnement aangevraagd
- 14 februari: wijziging aangevraagd naar Internet Only jaarabonnement
- 11 maart: oplevering (verhuizing vanaf XS4ALL)
Ik had de borg voor apparatuur al betaald via incasso, en ik werd door Tweak gebeld met de vraag om de incasso te storneren en de administratiekosten handmatig over te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Eärendil op 27-03-2019 13:04 ]
Ik moest ook zelf bellen voor een afspraak (dat de monteur langs kon komen). Binnen een paar minuten was dat geregeld. Zo gepiept dus, verliep vlekkeloos.hjvg schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:04:
@Vaenir je weet zeker dat de mail van tweak kwam en dat je tweak moest bellen?
zover ik weet en heb mee gemaakt neemt tweak altijd zelf contact op om de afspraak in te plannen bij een nieuwe verbinding. en hoef je hier dus zelf niet over te bellen. (of ze moeten geen telefoon nummer hebben waar ze jou op konden berijken)
Tweak heeft de storing naar eigen zegge twee weken geleden gemeld bij de KPN, en die zouden het in behandeling hebben.
Diverse keren is het me gelukt om door de helpdesk wachtrij heen te komen en iemand te spreken.
Soms krijg ik te horen dat ze de ticket een zetje gaan geven en soms krijg ik te horen dat we moeten afwachten.
Afgelopen maandag avond heb ik iemand van de Tweak helpdesk gesproken die aangaf dat er dinsdag iemand achteraan zou bellen, en dat ik dan terug gebeld wordt.
Wederom heb ik aangegeven dat ik daar weinig vertrouwen in heb omdat ze nooit terugbellen. Nou gaf Jeanette (van Tweak) aan dat ze woensdag (vandaag dus) weer werkt van 13:00 tot 17:00 uur en dat ze me persoonlijk gaat bellen indien ik op dinsdag niet gebeld zou zijn.
Vol goede moed de telefoon opgehangen maandag, maar ik ben natuurlijk niet gebeld op dinsdag en vandaag ook niet door Jeanette.
Echt zo bizar hoe ze de boel bij elkaar liegen daar.
Ik heb contact gezocht met Reggefiber (de glasvezel leverancier) , en die geven aan dat ze geen storingsmelding hebben op mijn adres. Waarom er een ticket bij de KPN aangemaakt zou zijn kon hij ook niet raden.
Dus zou Tweak echt op KPN zitten te wachten, of hebben ze de zaken niet op de rit, en schuiven ze zo de schuld op de KPN?
Wij hebben bij onze 1gb glasvezel aansluiting ook gekozen voor tv. Op zich werkte de tv prima de afgelopen jaren op wat schokken na. Nu hebben we sinds een week geen tv meer. De aminobox lijkt afwisselend alleen een zwart en geen signaal naar de tv door te sturen. Ook kunnen we de interface niet meer wakker krijgen, er is niets dan zwart of geen signaal.
We hebben van alles geprobeerd. Kabels gecheckt, resets gedaan en de router firmware geüpdatet.
Meerdere malen bij Tweak aan de telefonische helpdesk gehangen, waar je eerst consistent 20 minuten in de wacht staat. Maar daar komt ook niks snuggers of behulpzaams uit. Ze proberen het nu af te schuiven naar canal digitaal.
Heeft iemand hier nog tips of trucks die ik kan proberen om er weer leven een te blazen. We zitten nu al ruim een week zonder en mijn vriendin wordt met de dag chagrijniger
De activatie was nog steeds pas mogelijk vanaf begin juli met als argument dat ik dit zelf als wensdatum had opgegeven bij het aanvraagproces bij de initiatiefnemer. Erg vreemd want het aansluitpunt hangt al wel binnen en bij mijn buurvrouw is het wel z.s.m. mogelijk. Dus op dat punt snap ik er niks van.
De rekening met activatiekosten en borgkosten van de router van €75 wordt morgen wel afgeschreven. Dit was te kort dag om te vermijden. Hiervoor heb ik wel begrip maar een compensatie regeling is eigenlijk niet besproken en moest ik apart voor mailen. Een bevestiging van het wijzigen van de abonnementsvorm kon ook niet gemaild worden en moest ook nadrukkelijk zelf over gemaild worden.
De reden waarom ik nu al gefactureerd word voor de borg- en activatiekosten, terwijl mijn activatie pas over ruim 3 maanden was ook erg vaag. "Sommige mensen kunnen de kosten voor het in een keer betalen van een jaar abonnement en de overige kosten niet in een keer dragen". Uh ok?
Dat het bij sommige vlekkeloos is verlopen dat zal best. Maar dit is toch wel mijn meest bizarre aanvraag tot nu toe. Ik begon met mxstream van KPN in 2000 dus heb mijn fair share aan provider aanvragen wel gehad in mijn leven.
Opnames kijken werkt, streamen vanaf Google Chrome werkt eveneens.Jan Driebeen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:15:
[...]
Kan je de CD app op je tablet/mobiel streamen naar de Chromecast zodat je bijv. opnames kan zien op zolder?
Dan ga ook ik 2 van de 3 Animo’s inleveren. Scheelt weer in de maandelijkse kosten. De Chromecast 2018 kost nu maar €32,00 Morgen maar eens bellen met Tweak hoe ik dit het het snelst kan regelen. Bedankt voor het testen en de tipHans_18T schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:23:
[...]
Opnames kijken werkt, streamen vanaf Google Chrome werkt eveneens.
Niet toevallig een switch toegevoegd tussen router en tv-kastje? Geen netwerkkabels omgeplugd?Serellyn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:08:
Mogelijk dat iemand mij kan helpen, want Tweak zelf kan dat blijkbaar niet.
Wij hebben bij onze 1gb glasvezel aansluiting ook gekozen voor tv. Op zich werkte de tv prima de afgelopen jaren op wat schokken na. Nu hebben we sinds een week geen tv meer. De aminobox lijkt afwisselend alleen een zwart en geen signaal naar de tv door te sturen. Ook kunnen we de interface niet meer wakker krijgen, er is niets dan zwart of geen signaal.
We hebben van alles geprobeerd. Kabels gecheckt, resets gedaan en de router firmware geüpdatet.
Meerdere malen bij Tweak aan de telefonische helpdesk gehangen, waar je eerst consistent 20 minuten in de wacht staat. Maar daar komt ook niks snuggers of behulpzaams uit. Ze proberen het nu af te schuiven naar canal digitaal.
Heeft iemand hier nog tips of trucks die ik kan proberen om er weer leven een te blazen. We zitten nu al ruim een week zonder en mijn vriendin wordt met de dag chagrijniger
Kijk even bij de instellingen of IGMP-Snooping niet toevallig uitgeschakeld is (moet aan staan en je eventuele switch moet dit ondersteunen).
Er zit geen switch of andere apparatuur tussen, utp kabel ook nogmaals getest en deze doet het prima. Ik zal eens naar dat igmp kijken, wie weet. Maar het vreemde is dat het kastje helemaal niet meer te bedienen valt, ook geen menu's etc.BerndGaykema schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:30:
[...]
Niet toevallig een switch toegevoegd tussen router en tv-kastje? Geen netwerkkabels omgeplugd?
Kijk even bij de instellingen of IGMP-Snooping niet toevallig uitgeschakeld is (moet aan staan en je eventuele switch moet dit ondersteunen).
Als je de box wel nog aan en uit kunt zetten denk ik snel aan een defecte HDMI kabel of tv o.i.d.Serellyn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:52:
[...]
Er zit geen switch of andere apparatuur tussen, utp kabel ook nogmaals getest en deze doet het prima. Ik zal eens naar dat igmp kijken, wie weet. Maar het vreemde is dat het kastje helemaal niet meer te bedienen valt, ook geen menu's etc.
[ Voor 95% gewijzigd door Wdeb op 28-03-2019 19:54 ]
Waar zit je? Misschien heeft iemand in de buurt wel een animo om even te testen op jouw netwerk.Serellyn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:52:
[...]
Er zit geen switch of andere apparatuur tussen, utp kabel ook nogmaals getest en deze doet het prima. Ik zal eens naar dat igmp kijken, wie weet. Maar het vreemde is dat het kastje helemaal niet meer te bedienen valt, ook geen menu's etc.
Zit in Enschede. Buren hebben allemaal geen amino kastje, helaas.Wdeb schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:55:
[...]
Waar zit je? Misschien heeft iemand in de buurt wel een animo om even te testen op jouw netwerk.
Beiden werken nog gezien we als we op de reset knop rammen, het amino logo wel tevoorschijn komt tot het apparaat geboot is en dan is er weer zwart beeld.joop99 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:17:
[...]
Als je de box wel nog aan en uit kunt zetten denk ik snel aan een defecte HDMI kabel of tv o.i.d.
Als ik mij goed herinner wordt het logo als 720p beeld getoond en wordt er omgeschakeld naar 1080 (i of p) voor het normale beeld. Eventueel even checken met een laptop aan de HDMI kabel.Serellyn schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:25:
[...]
Beiden werken nog gezien we als we op de reset knop rammen, het amino logo wel tevoorschijn komt tot het apparaat geboot is en dan is er weer zwart beeld.
Kan je de "TV gids" (EPG) opvragen op de Amino en zo ja, is die dan actueel?
Die informatie wordt namelijk opgevraagd als een normale webpagina. De video gaat via multicast (via VLAN 4), een enkele uitzondering daargelaten die over HTTP loopt.
Als dat allemaal niet werkt wordt het tijd om de helpdesk te bellen om de Amino om te ruilen.
Laptop en computer geven wel prima beeld met zelfde HDMI. Er is geen enkele interface bereikbaar, ook niet de tv gids. En de helpdesk gaf als antwoord dat ze niet zomaar een nieuw kastje gaan sturen en dat we voor een monteur 60 euro voorrijkosten moeten betalen. Die zijn gek geworden.BitAndre schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:42:
[...]
Als ik mij goed herinner wordt het logo als 720p beeld getoond en wordt er omgeschakeld naar 1080 (i of p) voor het normale beeld. Eventueel even checken met een laptop aan de HDMI kabel.
Kan je de "TV gids" (EPG) opvragen op de Amino en zo ja, is die dan actueel?
Die informatie wordt namelijk opgevraagd als een normale webpagina. De video gaat via multicast (via VLAN 4), een enkele uitzondering daargelaten die over HTTP loopt.
Als dat allemaal niet werkt wordt het tijd om de helpdesk te bellen om de Amino om te ruilen.
Ook al een andere HDMI kabel geprobeerd? Ik heb hetzelfde gehad met XS4ALL Arris TV kastje bleek uiteindelijk HDMI kabel issue te zijn.Serellyn schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:02:
[...]
Laptop en computer geven wel prima beeld met zelfde HDMI. Er is geen enkele interface bereikbaar, ook niet de tv gids. En de helpdesk gaf als antwoord dat ze niet zomaar een nieuw kastje gaan sturen en dat we voor een monteur 60 euro voorrijkosten moeten betalen. Die zijn gek geworden.
Ik heb precies hetzelfde gehad, ik denk dat het gebeurde na de update op de amino naar CD firmware. Het kastje deed het prima aan een andere tv (Samsung) maar niet meer aan de gebruikelijke LG. Een dikke vette HDMI kabel die ik toevallig had liggen deed het vervolgens wel met de LG. Mijn tip zou zijn om het kastje aan een andere type tv te hangen en kijken of het dan wel werkt. Als hij het dan wel doet kun proberen een goede HDMI kabel te lenen / kopen om te zien of het dan opgelost is.Serellyn schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:02:
[...]
Laptop en computer geven wel prima beeld met zelfde HDMI. Er is geen enkele interface bereikbaar, ook niet de tv gids. En de helpdesk gaf als antwoord dat ze niet zomaar een nieuw kastje gaan sturen en dat we voor een monteur 60 euro voorrijkosten moeten betalen. Die zijn gek geworden.
nou ik heb hetzelfde idee hoorrob2011 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:23:
Ik heb het idee dat het geluid steeds zachter wordt. Met name bij opnames en gemist. Het Kan natuurlijk aan mij zelf liggen. 😁
Alles draait achter een Edgerouter ER-4 alleen zie ik de laatste tijd wat rare meldingen in de logs voor martian sources.
Het mac-adres 00:30:88:16:ac:fe hoort zo te zien bij m'n default gateway (een Ericsson device??)[83910.011647] IPv4: martian source 255.255.255.255 from 255.255.255.255, on dev eth3.34
[83910.011660] ll header: 00000000: ff ff ff ff ff ff 00 30 88 16 ac fe 08 00 45 00 .......0......E.
[83910.011664] ll header: 00000010: 01 48 .H
[83912.098723] IPv4: martian source 255.255.255.255 from 255.255.255.255, on dev eth3.34
[83912.098735] ll header: 00000000: ff ff ff ff ff ff 00 30 88 16 ac fe 08 00 45 00 .......0......E.
[83912.098739] ll header: 00000010: 01 48 .H
[83916.120354] IPv4: martian source 255.255.255.255 from 255.255.255.255, on dev eth3.34
[83916.120367] ll header: 00000000: ff ff ff ff ff ff 00 30 88 16 ac fe 08 00 45 00 .......0......E.
[83916.120371] ll header: 00000010: 01 48
Iemand die toevallig soortgelijke meldingen voorbij heeft zien komen??Address HWtype HWaddress Flags Mask Iface
84.245.8.1 ether 00:30:88:16:ac:fe C eth3.34
IP Route Table for VRF "default"
S *> 0.0.0.0/0 [210/0] via 84.245.8.1, eth3.34
Ja hier ook en het scheelt ook nog eens per zender.
Ik heb bij Wireless een Guest-netwerk gemaakt. Maar hiervan is het ww dus bekend en kan iedereen inloggen. Nou wil ik wat meer controle over het netwerk, maar niet ten koste van het gemak van even iemand op het gastnetwerk toelaten...
Hoe kan ik bepaalde toestellen verwijderen van de toegang?
Of moet ik voor PCP gaan hierbij?
Alvast dank,
Wdeb
[ Voor 4% gewijzigd door Wdeb op 01-04-2019 20:59 ]
wachtwoord veranderen en geven aan de gene die jij wiltWdeb schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:57:
Ander vraagje. Ik heb hier nog de Zyxel. Ik gebruik een stukje bedraad (Shield en Printer) en de rest wireless.
Ik heb bij Wireless een Guest-netwerk gemaakt. Maar hiervan is het ww dus bekend en kan iedereen inloggen. Nou wil ik wat meer controle over het netwerk, maar niet ten koste van het gemak van even iemand op het gastnetwerk toelaten...
Hoe kan ik bepaalde toestellen verwijderen van de toegang?
Of moet ik voor PCP gaan hierbij?
Alvast dank,
Wdeb
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.