Heb je de vraag aan Tweak gesteld?MaxHardcore schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:16:
[...]
Alles het andere gaat goed.
heb standaard poort 8999 in gebruik.
Zou tweak op deze poort (kunnen) cappen?
Tweak capped nergens op. Je hebt gewoon een wijd open verbinding als je in Tweak Gigabit gebied zit.
Technisch geen goede reden, maar meer administratief of vanwege functionele beperkingen in hun provisioning.
Bij Internet Only is waarschijnlijk de enige 'provisioning' dat je via een default VLAN op een subnet met een DHCP server en een router erin komt, verder niets
Dat zal vast wel iets te maken hebben met hun leverstraat/provisioning infrastructuur. Kan me voorstellen dat het VLAN gebeuren onlosmakelijk verbonden is met een leverstraat waarin er ook een VOIP account is (dat evt ook naar een Fritz!box of Zyxel ge-pushed moet worden samen met evt VLAN settings voor Internet e.d. ).Aaargh! schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:58:
[...]
Ah, ik heb idd nog bellen erbij. Wel vreemd, want bellen heeft v.z.i.w. geen dependencies op het IPTV VLAN.
Technisch geen goede reden, maar meer administratief of vanwege functionele beperkingen in hun provisioning.
Bij Internet Only is waarschijnlijk de enige 'provisioning' dat je via een default VLAN op een subnet met een DHCP server en een router erin komt, verder niets
[ Voor 80% gewijzigd door eymey op 28-02-2019 14:28 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Jullie ervaren dit probleem in ieder geval niet begrijp ik, dan ga ik verder zoeken.
Mogelijk, maar niet waarschijnlijk. Heb je al eens een andere torrent-client geprobeerd?MaxHardcore schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:16:
Zou tweak op deze poort (kunnen) cappen?
[ Voor 47% gewijzigd door nescafe op 28-02-2019 14:45 ]
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Probeer anders eens Utorrent.
MaxHardcore schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:38:
Ik zit nu al een tijdje met het probleem dat qbittorrent heel duidelijk gecapped is op 10 MB / Sec downloadsnelheid.
Nu dacht ik dat ik ergens iets opgekloot had (veel rotzooi geïnstalleerd laatste tijd) en heb zojuist vers windows 10 home geïnstalleerd en heb nog steeds de 10MB cap.
Ik test dit op hele snelle torrents.
Het is zelfs zo dat als ik 2 aan zet de snelheid van de lopende torrent inzakt en ze beiden maximaal 10MB / sec trekken.
Iemand een idee waar dit in zit? Buiten qbittorrent is de snelheid wel goed.
Ik heb een MSI GT72 2QE laptop met de killer E2200 NIC aangesloten op de FB via cat6 kabel.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Het zal vast aan mij liggen maar utorrent werkt erg traag op mijn pc. download snelheid is daar instabiel en lager.
Hmm zeer bijzonder zelf geen last van.
Zelf ook tweak..geen vertraging en goede snelheid download
MaxHardcore schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:31:
[...]
Het zal vast aan mij liggen maar utorrent werkt erg traag op mijn pc. download snelheid is daar instabiel en lager.
Wat is dat nou weer voor een reactie?
Stel je per mail een algemene vraag over de tarieven, krijg je als antwoord dat je emailadres niet herkent wordt en vragen ze een postcode en huisnummer. Net of dat nodig is om een algemene vraag te beantwoorden.
Geeft wel weer een beeld van wat ze allemaal loggen bij klantcontacten.
Stel je per mail een algemene vraag over de tarieven, krijg je als antwoord dat je emailadres niet herkent wordt en vragen ze een postcode en huisnummer. Net of dat nodig is om een algemene vraag te beantwoorden.

Nou ja, bij Tweak is het heel erg afhankelijk van waar je woont wat de tarieven en mogelijkheden dan precies zijn, dus in dit geval vind ik het geen onredelijke vraag...sambalbaj schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:54:
Stel je per mail een algemene vraag over de tarieven, krijg je als antwoord dat je emailadres niet herkent wordt en vragen ze een postcode en huisnummer. Net of dat nodig is om een algemene vraag te beantwoorden.![]()
merk nu dat utorrent wat trager wordt met grote torrent rond 100gb.dutchinteldude schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:52:
Hmm zeer bijzonder zelf geen last van.
[...]
Nu een torrent gepakt van 15gb en ja hoor niet boven de 10mb /sec

En je normale download? gaat die wel voorbij de 10mb/s? dat toevallig niet je netwerkkaart op 100 Mbit staat te draaien :-)
MaxHardcore schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:34:
[...]
merk nu dat utorrent wat trager wordt met grote torrent rond 100gb.
Heb je het nou over 10 MB/s of 10 Mb/s ? Oftewel, welke eenheid wordt hier nou bedoeld?MaxHardcore schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:34:
[...]
merk nu dat utorrent wat trager wordt met grote torrent rond 100gb.
En tsja, "hele snelle torrents".... dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Tweak doet op geen enkele manier aan specifieke poorten of protocollen cappen.... period. Dus óf je torrent peer kan gewoon niet sneller seeden, óf je hebt pech met de peerings en hops tussen Tweak en het netwerk van degene bij wie jij downloadt.
Zoals boven mij ook al geöpperd: Het verschilt per gebied nogal wat de mogelijkheden zijn.sambalbaj schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:54:
Stel je per mail een algemene vraag over de tarieven, krijg je als antwoord dat je emailadres niet herkent wordt en vragen ze een postcode en huisnummer. Net of dat nodig is om een algemene vraag te beantwoorden.![]()
Volkomen logisch dus dat naar postcode en huisnummer wordt gevraagd. Je kan achter álles iets zoeken.....
[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 28-02-2019 16:48 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Alles werkt, behalve torrent. 10MegaByte/secdutchinteldude schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:36:
En je normale download? gaat die wel voorbij de 10mb/s? dat toevallig niet je netwerkkaart op 100 Mbit staat te draaien :-)
[...]
Ik kan je een pm sturen om welke tracker het gaat. Gaat in ieder geval niet om films etc.eymey schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:45:
[...]
Heb je het nou over 10 MB/s of 10 Mb/s ? Oftewel, welke eenheid wordt hier nou bedoeld?
En tsja, "hele snelle torrents".... dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Tweak doet op geen enkele manier aan specifieke poorten of protocollen cappen.... period. Dus óf je torrent peer kan gewoon niet sneller seeden, óf je hebt pech met de peerings en hops tussen Tweak en het netwerk van degene bij wie jij downloadt.
[...]
Zoals boven mij ook al geöpperd: Het verschilt per gebied nogal wat de mogelijkheden zijn.
Volkomen logisch dus dat naar postcode en huisnummer wordt gevraagd. Je kan achter álles iets zoeken.....
Sommige torrents zijn 1TB op de tracker, zijn hele krachtige seeds.
Hi,
I am in the learning phase of connecting my Ubiquiti EdgeMax EdgeRouter 6P directly to the Tweak 1Gb network here in the area of Glasvezel De Wolden.
I already have the fiber patch cable and the adapter for the 6P, but now the settings .....
Is there anybody in this forum with knowledge how to setup this type of router in Tweaks network in De Wolden?
I would appreciate any help highly.
I am in the learning phase of connecting my Ubiquiti EdgeMax EdgeRouter 6P directly to the Tweak 1Gb network here in the area of Glasvezel De Wolden.
I already have the fiber patch cable and the adapter for the 6P, but now the settings .....
Is there anybody in this forum with knowledge how to setup this type of router in Tweaks network in De Wolden?
Just configure WAN (eth0) port as DHCP and your ready to go:BerndGaykema schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:25:
Hi,
YouTube: EdgeRouter 4 and 6 Unboxing and Setup
Or configure eth5/sfp as DHCP if you have a direct sfp connection without a media converter.
[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 28-02-2019 18:47 ]
In "Glasvezel De Wolden" the network settings are the same as in other Tweak COA area's, except for the 10 gigabit pilot over there.BerndGaykema schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:25:
Hi,
If you have the internet-only product, then you should NOT use any vlan configuration on the interface. Just DHCP on the interface and that's it.
If you have the internet & bellen product (with Fritzbox) or tv with Canal Digitaal, than you should use the vlan settings explained in this topic. Use vlan 34 and DHCP on the vlan-interface for internet, use vlan 4 and DHCP for tv. You should use two static routes: 185.24.175.0/24 and 185.41.48.0/24
See https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/ for more information.
I go for the eth5/spc direct fiber connection.
Then I'll give it a try: no VLAN, just DHCP (I have Internet Only).
Thank you very much for your help. Highly appreciated!
[ Voor 15% gewijzigd door BerndGaykema op 28-02-2019 21:12 ]
just out of curiosity, why this question in English and all your other comments in Dutch?BerndGaykema schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:10:
I go for the eth5/spc direct fiber connection.
Grappig, in een andere topic praat hij nederlands.Convoy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:05:
[...]
just out of curiosity, why this question in English and all your other comments in Dutch?
Dat zeg ikgrote_oever schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:26:
[...]
Grappig, in een andere topic praat hij nederlands.
En....het werkt! Bedankt!Fr1ek schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:57:
[...]
Het lijkt erop dat er iets aan de hand is met de DNS-client van de VoIP-service in de Zyxel zelf. Ik ben benieuwd of het werkt als je sip.tweakphone.nl vervangt door 82.197.223.41 (VoIP – SIP – SIP Service Provider, sip.tweakphone.nl vervangen door dat IP bij SIP Server Address, REGISTER Server Address, en Outbound Proxy Address)
Verwijderd
Waar kijk ik als leek tegen aan als ik mijn eigen apparatuur wil gaan gebruiken?
https://www.arris.com/glo...es/data-sheets/tg9442.pdf
Is het een kwestie van de kabels dat in de meter kast hangen in de nieuwe modem pluggen en dan via software van Arris de instellingen van Tweak aanhouden of komt meer daarbij kijken?
Ik overweeg deze weg omdat Tweak binnen een half jaar een 2e prijsverhoging door gaat voeren, als nieuwe klant (sinds oktober) kan ik me hierin niet vinden. Plus het is een state of the art modem, een beetje future proofing op Wi-fi kan geen kwaad.
Is het een kwestie van de kabels dat in de meter kast hangen in de nieuwe modem pluggen en dan via software van Arris de instellingen van Tweak aanhouden of komt meer daarbij kijken?
Ik overweeg deze weg omdat Tweak binnen een half jaar een 2e prijsverhoging door gaat voeren, als nieuwe klant (sinds oktober) kan ik me hierin niet vinden. Plus het is een state of the art modem, een beetje future proofing op Wi-fi kan geen kwaad.
Global Rate Limits?MaxHardcore schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:04:
[Afbeelding]
ik snap het gewoon niet.
Schone windows, alleen torrent client. Nooit boven 10 megabyte per sec.
https://github.com/qbitto...of-Options-in-qBittorrent
Je linkt naar TG9442 Cable Voice Gateway, leuk misschien voor Ziggo.Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:03:
Waar kijk ik als leek tegen aan als ik mijn eigen apparatuur wil gaan gebruiken?
AVM routers voldoen in het algemeen prima, met name i.c.m. extra AP's, kan je een stabiel meshed netwerk bouwen.
Zelf gebruik ik de Fritzbox 7590 i.c.m de 1750E
Verwijderd
Ik zie geen glasvezel aansluiting zoals op de 5490 welke ik nu van Tweak heb.
Of is dat de blauwe poort op de 7590, want dan zou ik een plug van moeten maken of niet?
https://s.s-bol.com/imgba.../9/9200000062139347_1.jpg
https://s.s-bol.com/imgba.../6/9200000081606959_1.jpg
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2019 17:53 ]
Ik heb geen 5490 maar slechts de oude Zyxel. Mijn 7590 hangt achter de Zyxel. In mijn geval wilde ik over naar AVM, ik heb gekozen voor de 7590. Telefonie en internet worden afgehandeld door de 7590, TV nog steeds via de Zyxel.Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:39:
[...]
Ik heb een 5490 van Tweak op het ogenblik, appartement, +- 400Mbps op mijn iPhone XR.
Die 7590 is geen slechte optie en/of maakt de hele zooi simpler, was het een letterlijke kwestie van vervangen of moest je nog iets doen?
Mijn hoofdreden was, gebruik te kunnen maken van meshed netwerken. In jou geval, immers de 5490 ondersteund ook mesh. zou ik zeker niet overgaan op de 7590, al is de 7590 wat sneller vwb NAS en WiFi. Maar ook de iPhone XR gaat vermoedelijk niet (veel) verder dan 1300 Mbit in de 5GHz band. Investeer liever in een extra AP 1750E
Verwijderd
Ik heb net in de meterkast gekeken hoe alles aangesloten is en foto's van gemaakt, voor mij is het meer dat ik duurder uit ben met verhuren van hun modem, een eigen apparaat zal zijn eigen terug verdienen en is nieuwer/sneller ook nog eens.
De 5490 foto van Bol wijkt een beetje af m.b.t. de glasvezel aansluiting en zit er gewoon een plug erop i.p.v. hoe het op de afbeelding staat aangegeven.
https://puu.sh/CTAiL/b9a22eb52a.jpg
Ik zie wel...
De 7590 heeft geen optische aansluiting, ik gebruik hem immers achter de Zyxel. Zoals eerder aangegeven zou ik eventueel investeren in een extra AP, niet per se in een vervanging van de 5490.
Voor wat betreft bekabeld is de 7590 niet sneller dan de 5490.
Maar als jij de 7590 hebt waarom stop je dan de zyxel niet terug in de doos scheelt weer een adapter, althans dat zou ik doenHans_18T schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:30:
De 7590 heeft geen optische aansluiting, ik gebruik hem immers achter de Zyxel. Zoals eerder aangegeven zou ik eventueel investeren in een extra AP, niet per se in een vervanging van de 5490.
Je bent uiteraard vrij in je overweging, maar de tweede prijsverhoging geldt vooralsnog voor nieuwe klanten:Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:03:
Ik overweeg deze weg omdat Tweak binnen een half jaar een 2e prijsverhoging door gaat voeren, als nieuwe klant (sinds oktober) kan ik me hierin niet vinden.
[..] alle abonnementen die vóór 1 mei zijn besteld houden nog drie jaar recht op dit lage tarief. Bestel je op 1 mei of later, dan betaal je het nieuwe tarief.
Net zoals de 5490 is de 7590 niet volledig configureerbaar via de GUI (VLAN etc) Daarnaast werkt het nu ook prima.Mr-D. schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:49:
[...]
Maar als jij de 7590 hebt waarom stop je dan de zyxel niet terug in de doos scheelt weer een adapter, althans dat zou ik doen
Nee via gui niet nee maar wel via de configbestand 😃
Na de update donderdag gaat het doorspoelen helemaal niet meer ook niet met het terug en voor uit. Jammer. Dit is bij opnemen van rtl zenders
Welke update bedoel je?rob2011 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:47:
Na de update donderdag gaat het doorspoelen helemaal niet meer ook niet met het terug en voor uit. Jammer. Dit is bij opnemen van rtl zenders
Nope, ik heb nu in de fritzbox mijn pc volledig open gezet en op de pc, windows defender / firewall uitgeschakeld. En op andere random poort getest. Daarnaast ook op andere Tweak verbinding getest.Hans_18T schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:04:
[...]
Global Rate Limits?
https://github.com/qbitto...of-Options-in-qBittorrent

Neig weer naar een windows herinstallatie, maar anderzijds de pc is nu vers.
In de screenshot is te zien dat bij 2 torrents de ene torrent snelheid afsnoept van de andere. totaal 10 mb. Heb in qbittorrent alles op oneindig.

[ Voor 4% gewijzigd door MaxHardcore op 02-03-2019 10:57 ]
Nou, toch opgelost.

Windows weer opnieuw geïnstalleerd. Enige verschil, ik heb de kleine systeem partities nu ook weggegooid. Blijkbaar stond daar iets in wat de torrents begrensde.
hmmm nog een verschil, heb nu geïnstalleerd met een offline account.
Update:
Na het volledig updaten van Windows, zit ie weer vast op 10MB/sec.
Laatste update:
De echte oorzaak gevonden. Zat hem in een setting in de killer control center app die via windows update wordt binnengehaald. Had deze app al gedeinstalleerd, maar blijkbaar vergeet hij de setting dan niet.
Zit hem in "Advanced stream detect"

Windows weer opnieuw geïnstalleerd. Enige verschil, ik heb de kleine systeem partities nu ook weggegooid. Blijkbaar stond daar iets in wat de torrents begrensde.
hmmm nog een verschil, heb nu geïnstalleerd met een offline account.
Update:
Na het volledig updaten van Windows, zit ie weer vast op 10MB/sec.

Laatste update:
De echte oorzaak gevonden. Zat hem in een setting in de killer control center app die via windows update wordt binnengehaald. Had deze app al gedeinstalleerd, maar blijkbaar vergeet hij de setting dan niet.
Zit hem in "Advanced stream detect"

[ Voor 46% gewijzigd door MaxHardcore op 02-03-2019 13:19 ]
Nou in de ochtend stonden mijn beide amino kastjes aan, en die gaan alleem maar spontaan aan als er mee gerommelt wordt. en het viel mij op dat nu bij elkele opnames ik niet voor vooruit kon spoelen. 1+1
Zal vandaag kijken of het doorspoelprobleem bij mij ook speelt, zo ja dan gaat er een mail naar Tweak waarom deze aanpassing/update niet gecommuniceerd is.rob2011 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:19:
[...]
Nou in de ochtend stonden mijn beide amino kastjes aan, en die gaan alleem maar spontaan aan als er mee gerommelt wordt. en het viel mij op dat nu bij elkele opnames ik niet voor vooruit kon spoelen. 1+1
Edit: ook hier kunnen wij opnames van RTL4 niet meer doorspoelen, wel van NPO. Komt dus overeen met het zenderoverzicht op de site van Tweak. Mail naar Tweak is gestuurd waarom dit niet is gecommuniceerd met de klanten...
Jan
[ Voor 24% gewijzigd door Jan Driebeen op 03-03-2019 20:09 ]
Sinds een aantal dagen weer een dramatisch slechte verbinding tussen tweak en kpn. Tweak naar ziggo is geen probleem. Maar tweak naar kpn lijkt wel gelimiteerd tot 10 mbps
Misschien verstandig om toe te lichten hoe je dit test / constateert?Empo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:24:
Sinds een aantal dagen weer een dramatisch slechte verbinding tussen tweak en kpn. Tweak naar ziggo is geen probleem. Maar tweak naar kpn lijkt wel gelimiteerd tot 10 mbps
Verbinding tussen Tweak en KPN aansluitingen extreem traag Hetzelfde probleem als hier.Convoy schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:04:
[...]
Misschien verstandig om toe te lichten hoe je dit test / constateert?
Ik heb zeg getest met een ftp download van tweak naar kpn. En tweak naar 4g vodafone.
Kpn naar tweak upload is geen probleem. Tweak naar kpn download is langzaam
Sinds een paar dagen is het niet meer mogelijk om eigen opnames van Talpa (RTL) door te spoelen. Dit was eerder al niet meer mogelijk voor begin gemist maar nu dus ook niet meer voor eigen opnames. Ik kan er niets over vinden maar het lijkt een nieuwe beperking die Canal Digitaal heeft geïntroduceerd.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van Canal Digitaal en die zeggen het volgende:
Ik heb het even nagekeken en het blijkt als volgt: onze afspraken met RTL/SBS (Talpa) leiden ertoe dat de opnames niet doorgespoeld mogen/kunnen worden. Dus dit geldt voor alle hen zenders ben ik bang. Lukte het tot recentelijk wel dan is dat een technische meevaller geweest.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van Canal Digitaal en die zeggen het volgende:
Ik heb het even nagekeken en het blijkt als volgt: onze afspraken met RTL/SBS (Talpa) leiden ertoe dat de opnames niet doorgespoeld mogen/kunnen worden. Dus dit geldt voor alle hen zenders ben ik bang. Lukte het tot recentelijk wel dan is dat een technische meevaller geweest.
Ik ben bang dat het slechts een kwestie van tijd is voor dit bij andere aanbieders ook gebeurt, inclusief aanbieders zoals Ziggo waar opnames nu nog op een lokale HDD staan.....
Verwijderd
En daarom neem ik programma's zelf op (HDHomerun + NAS). Ben ik de enge die bepaalt hoe, wat, wanneer ik kijk.
Zojuist per mail bevestiging gehad dat Tweak m'n abonnement om gaat zetten naar Internet Only.
Maar er MOET per se een monteur langs komen om de mediaconverter te plaatsen, "want alles wordt eerst naar fabrieksinstellingen van Tweak gereset". Geen idee wat de medewerker hier precies mee bedoelt, maar het zal wel
. Voor zo ver ik weet heeft een simpele mediaconverter 0 instelmogelijkheden en is het enige wat ie doet een ethernet signaal via fiber omzetten naar een ethernetsignaal op RJ45. En die converter draait hier al. Maar het zal wel
Maar er MOET per se een monteur langs komen om de mediaconverter te plaatsen, "want alles wordt eerst naar fabrieksinstellingen van Tweak gereset". Geen idee wat de medewerker hier precies mee bedoelt, maar het zal wel
Verwijderd
Welke modem heb je gekozen?eymey schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:00:
Zojuist per mail bevestiging gehad dat Tweak m'n abonnement om gaat zetten naar Internet Only.
Maar er MOET per se een monteur langs komen om de mediaconverter te plaatsen, "want alles wordt eerst naar fabrieksinstellingen van Tweak gereset". Geen idee wat de medewerker hier precies mee bedoelt, maar het zal wel. Voor zo ver ik weet heeft een simpele mediaconverter 0 instelmogelijkheden en is het enige wat ie doet een ethernet signaal via fiber omzetten naar een ethernetsignaal op RJ45. En die converter draait hier al. Maar het zal wel
Ik zat te kijken maar de keuze zijn wel beperkt zover ik kan zien, ik denk de 5490 te gaan vervangen voor mijn eigen 5490.
Maar daar zit de problemen, het instellen.
als je dezelfde hebt is het helemaal niet moeilijk dan kan je gewoon de config van Tweak erin zettenVerwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:07:
[...]
Welke modem heb je gekozen?
Ik zat te kijken maar de keuze zijn wel beperkt zover ik kan zien, ik denk de 5490 te gaan vervangen voor mijn eigen 5490.
maar als je Internet only neemt heb je een ethernet kabel ipv een glasfiber dat je daar even rekening mee houdt.
Bij glasvezel heb je een 'modem' meerVerwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:07:
[...]
Welke modem heb je gekozen?
Maar goed, ik draai op dit moment al een zelfbouw router (compact servertje met VMWare ESXi erop, 2 NIC's en "OPNSense" virtueel als router ).
Wat @Mr-D. klopt. Aanvullend moet je met nóg meer rekening houden, behalve dat je bij Internet Only een RJ45 poort krijgt. Naast die RJ45 poort moet je ook geen VLAN meer gebruiken voor internet. Dus 1:1 een 5490 van jezelf kopen en aansluiten is om meerdere redenen wellicht wat zonde. Zoek, als je dan toch een Fritz!box wil, gewoon een mooi exemplaar op Tweakers V&A of Marktplaats, bv. een 7490
@eymey ik heb toch niet helemaal gelijk want als je de Tweak config er in zet werkt het niet want je hebt immers geen vlan's meer nodig bij internet only
dus router werkt meteen vanuit de doos
dus router werkt meteen vanuit de doos
Definitief bericht ontvangen middels mail dat dit een rechtenkwestie is die is opgelegd door RTL. Doorspoelen is dus ook verleden tijd voor eigen opgenomen programma's. Waar gaat het heen met de TVSlippy1980 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:40:
Sinds een paar dagen is het niet meer mogelijk om eigen opnames van Talpa (RTL) door te spoelen. Dit was eerder al niet meer mogelijk voor begin gemist maar nu dus ook niet meer voor eigen opnames. Ik kan er niets over vinden maar het lijkt een nieuwe beperking die Canal Digitaal heeft geïntroduceerd.

Verwijderd
Krijg je bij Canal Digital ook de Amino Aria 6?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2019 23:11 ]
Tja, ik zit op meerdere fora en die zijn bijna allemaal in het Engels. Uit gewoonte ben ik in het Engels gaan schrijven. Had inderdaad niet gehoeven.
Ik heb inmiddels ruim 4 weken geen glasvezel verbinding meer (bevestigd na 3 lange weken door de Tweak monteur zelf) en heb in die tijd, ondanks al hun toezeggingen, nog geen enkele communicatie ontvangen van Tweak uit over wat er aan de hand is, gaat gebeuren, hoe en wanneer. De vele, vele, moeizame helpdesk en email verzoeken mijner zijds ten spijt. Niet dat het een factor zou moeten zijn, maar dan ben je nb. 6 jaar Tweak abonnee.
Later meer...
Later meer...
koning der Nederlanden
Da's niet zo mooiroggebrood schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:37:
Ik heb inmiddels ruim 4 weken geen glasvezel verbinding meer (bevestigd na 3 lange weken door de Tweak monteur zelf) en heb in die tijd, ondanks al hun toezeggingen, nog geen enkele communicatie ontvangen van Tweak uit over wat er aan de hand is, gaat gebeuren, hoe en wanneer. De vele, vele, moeizame helpdesk en email verzoeken mijner zijds ten spijt. Niet dat het een factor zou moeten zijn, maar dan ben je nb. 6 jaar Tweak abonnee.
Later meer...

Tweak is een van de gegadigden voor mij om Telfort glasvezel te gaan vervangen.
Jonaz is een ander en daar is de service minstens zo beroerd

Straks kan ik kiezen welke janboel het wordt, Telfort die een migratie verpest met Guidion monteurs die afbellen en dan deze 2.
Wellicht alvast gaan kijken voor een noodoplossing zoals als tijdelijk Ziggo nemen als dat wel binnen enkele dagen lukt ...
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik heb de UF-SM-1G-S Blue in mijn Edgerouter gestoken (heeft TX=1310nm en RX=1550nm, zou goed moeten zijn volgens Tweak's informatie). De fiber patchkabel past aan beide kanten prima.Convoy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:41:
[...]
Configure eth5/sfp as DHCP if you have a direct sfp connection without a media converter.
Het werkt !! Moest alleen VLAN op 34 nog aanzetten.........
[ Voor 24% gewijzigd door BerndGaykema op 10-03-2019 15:43 ]
Ik heb een kaon media mz101 gehadVerwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:11:
Krijg je bij Canal Digital ook de Amino Aria 6?
Hmm, gewoon nog sat met 1080p?
Alles draait hier al op 4K@60p incl. mijn sat recorder(s).
Daar kan een smartcard in en in de tv hoeft dat denk ik niet omdat je je kan aanmelden.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
2 dagen geleden een samsung UE50NU7440 gehaald ivm de Canal Digitaal-smart-tv-app alles leek uitstekend todat je van zender ging switchen helaas overal zwarte zenders zonder geluid. dus alle firewalls gecontroleerd en dmz aangezet op de tv but still geen beeld helaas. Vandaag voor de grap de tv met hotspot verbonden en de Canal Digitaal-smart-tv-app werkt perfect.. iemand anders ook issues gehad met de Canal Digitaal-smart-tv-app op het Tweaknetwerk? de klantenservices maakt een ticket aan bij canaal digitaal en dat kon wel een paar week duren volgens hun.. (ik denk dat het intern ligt maarja de klantenservice weet het beter haha) bekabeld/wifi eigen apparatuur no go en de fritzbox bekabeld/wifi werkt ook niet.
Stel voor de grap eens andere DNS-servers in op de FRITZ!Box (Account Information > DNS Server) of de TV.
Situatie lijkt op eerdere problemen die ik had met NLZiet (wel werkend op PC, niet op telefoon) door een aangepast DNS-record.
Situatie lijkt op eerdere problemen die ik had met NLZiet (wel werkend op PC, niet op telefoon) door een aangepast DNS-record.
Hij zou allebei moeten kunnen.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:54:
[...]
Maar dat is een satellietontvanger toch? Bij Tweak gaat het om iptv van canal digital.
Kort vraagje: Zit BabyTV in het zenderpakket van Tweak? Op de CanalDigitaal lijst staat ie er wel bij, b ij Tweak.nl niet.
Heb nu een internet only abonnement per jaar + caiway coax tv en wil naar maandelijks alles-in-1, maar gezien mijn kids nogal fan zijn van BabyTV kan dit wel een dealbreaker zijn.
Heb nu een internet only abonnement per jaar + caiway coax tv en wil naar maandelijks alles-in-1, maar gezien mijn kids nogal fan zijn van BabyTV kan dit wel een dealbreaker zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Vince22 op 11-03-2019 20:54 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
de lijst op canaldigitaal is de schotel lijst op tweak is de lijst voor iptv dus in dit geval zal die er niet bij zitten.Vince22 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:53:
Kort vraagje: Zit BabyTV in het zenderpakket van Tweak? Op de CanalDigitaal lijst staat ie er wel bij, b ij Tweak.nl niet.
(had zelf laatst net zo iets gezien alleen dan met Ziggo sport select maar canaldigitaal heeft zover ik kon vinden geen iptv lijst op hun eigen site)
[ Voor 12% gewijzigd door hjvg op 11-03-2019 21:02 ]
helaas niet geholpen maar bedankt! het proberen waardnescafe schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:32:
Stel voor de grap eens andere DNS-servers in op de FRITZ!Box (Account Information > DNS Server) of de TV.
Heb je dit ook daadwerkelijk gecontroleerd in je zenderlijst of is dit een aanname? Want dezelfde aanname had ik ook al gedaan...hjvg schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:01:
[...]
de lijst op canaldigitaal is de schotel lijst op tweak is de lijst voor iptv dus in dit geval zal die er niet bij zitten.
(had zelf laatst net zo iets gezien alleen dan met Ziggo sport select maar canaldigitaal heeft zover ik kon vinden geen iptv lijst op hun eigen site)
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Hier staat het hele iptv zender aanbod van Canal Digital en BabyTV staat er niet tussen.Vince22 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:53:
https://www.onvi.nl/appli...asis_en_Entertainment.pdf
Tv-zender Baby TV is beschikbaar bij XS4ALL, Ziggo, Tele2, Telfort, T-Mobile, Caiway, KPN, Youfone, NLE en DELTA.
https://www.breedbandwinkel.nl/zenders/baby-tv
[ Voor 90% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-03-2019 10:32 ]
ik heb in het geval van Ziggo sport select contact gehad met tweak en die gaven aan dat de zender lijst op hun site voor iptv is en correct is.Vince22 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:55:
[...]
Heb je dit ook daadwerkelijk gecontroleerd in je zenderlijst of is dit een aanname? Want dezelfde aanname had ik ook al gedaan...
(ook als je kijkt bij andere aanbieders van iptv via canaldigitaal zoals online.nl staat daar de zelfde zenderlijst als tweak en dus een andere dan op de canaldigitaal website)
Canal Digitaal heeft de zender BabyTV wel op hun platform beschikbaar. Niet meer via satelliet, maar wel in hun app via hun eigen abonnement beschikbaar (vanaf BasisHD)
Echter is er een verschil tussen wat CD voor hun eigen abonnees beschikbaar stelt en wat via een reseller (zoals tweak) wordt verkocht. Bij Tweak is BabyTV dus niet beschikbaar.
Echter is er een verschil tussen wat CD voor hun eigen abonnees beschikbaar stelt en wat via een reseller (zoals tweak) wordt verkocht. Bij Tweak is BabyTV dus niet beschikbaar.
Sinds gisteren problemen met de glasvezel van Tweak.
Op de Fritzbox krijg ik wel de melding dat de Fiber connected is, maar het internet is disconnected.
Ik heb gebeld met Tweak en daar kreeg ik een paar tips: vervang de kabel van de fritzbox naar de pc eens en stel de dns in op 8.8.8.8. Maar het probleem zit naar mijn idee in de fritzbox omdat die geen internet connectie krijgt.
In de logboeken van de fritzbox zie ik ook af een toe een melding dat de internet geen dhcp krijgt.
Ik heb het modem gereset en opnieuw ingesteld en Tweak als provider gekozen.
Helaas blijft de internet op Not Connected staan.
Wat zou dit verder kunnen zijn?
Ik wil eind van de dag weer Tweak bellen maar verzamel even wat tips van tevoren (aangezien ik dan weer een half uur in de wacht sta)..
Op de Fritzbox krijg ik wel de melding dat de Fiber connected is, maar het internet is disconnected.
Ik heb gebeld met Tweak en daar kreeg ik een paar tips: vervang de kabel van de fritzbox naar de pc eens en stel de dns in op 8.8.8.8. Maar het probleem zit naar mijn idee in de fritzbox omdat die geen internet connectie krijgt.
In de logboeken van de fritzbox zie ik ook af een toe een melding dat de internet geen dhcp krijgt.
Ik wil eind van de dag weer Tweak bellen maar verzamel even wat tips van tevoren (aangezien ik dan weer een half uur in de wacht sta)..
Kijk eens naar de Optische waarden, zie WhySoSerious? in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4"
komt op mij over alsof er wel licht op de fiber staat maar joun verbinding niet is door gepatchd naar de switch in de centrale.Mooya schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:48:
Sinds gisteren problemen met de glasvezel van Tweak.
(als er geen licht/signaal binnen kwam zou de fiber disconected moeten zijn en dus fiber lampje op je modem uit )
Weer gebeld met Tweak en nu hebben ze een lijntest uitgevoerd. Die gaf ook geen goede results en ze hebben de storing doorgezet naar Kpn. Afwachten dus.
Alleen jammer dat de helpdesk gisteren geen lijntest had gedaan dan had het allemaal wat meer vaart gehad.
Alleen jammer dat de helpdesk gisteren geen lijntest had gedaan dan had het allemaal wat meer vaart gehad.
Wat je nu zegt kan niet. De switch levert het licht. Dus als er licht is, is er ook een patch op de switch.hjvg schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:38:
[...]
komt op mij over alsof er wel licht op de fiber staat maar joun verbinding niet is door gepatchd naar de switch in de centrale.
(als er geen licht/signaal binnen kwam zou de fiber disconected moeten zijn en dus fiber lampje op je modem uit )
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
geen idee hoe het precies zit in de centrale maar ik heb hier ook meerdere keren gehad tijdens de aanleg van het glasvezel netwerk dat ik enkele minuten geen ip op mijn modem kreeg maar dat de fiber verbinding gewoon online bleef.Barre73 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:55:
[...]
Wat je nu zegt kan niet. De switch levert het licht. Dus als er licht is, is er ook een patch op de switch.
misschien dan wel aangesloten op een switch maar die switch dan weer niet met de rest van het netwerk ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door hjvg op 13-03-2019 22:54 ]
Inmiddels al sinds dinsdag geen internet via de glasvezel hier
Afgelopen woensdag is de storing dus doorgezet naar KPN, maar daar had ik ook nog niks van gehoord.
Vanmiddag een paar keer Tweak gebeld
Ik wam weer in de wacht en de teller met aantal wachtende voor me liep weer doodleuk op na 15 minuten wachten. Dat is toch bijzonder, dat je eerst wachtende nummer drie bent, en even later ben je wachtende nummer vijf!
Later weer een poging gedaan om te bellen en toen kwam ik er wel door. Toen rond 15:00 uur iemand gesproken die de status zou navragen bij KPN, en me zal laten weten indien er een update was. Gezien ik nog niks gehoord heb zal er wel niks te melden zijn (of ze zijn het vergeten na te vragen)..
Afgelopen woensdag is de storing dus doorgezet naar KPN, maar daar had ik ook nog niks van gehoord.
Ik wam weer in de wacht en de teller met aantal wachtende voor me liep weer doodleuk op na 15 minuten wachten. Dat is toch bijzonder, dat je eerst wachtende nummer drie bent, en even later ben je wachtende nummer vijf!
Later weer een poging gedaan om te bellen en toen kwam ik er wel door. Toen rond 15:00 uur iemand gesproken die de status zou navragen bij KPN, en me zal laten weten indien er een update was. Gezien ik nog niks gehoord heb zal er wel niks te melden zijn (of ze zijn het vergeten na te vragen)..
Wanneer gaat dat Zyxel gedrocht eens kapot 
Paar keer per week moet ik hem resetten(stekker er uit en na 5 minuten er weer in) omdat internet anders niet werkt.
Tweak wil 75 euro om hem te vervangen.
Paar keer per week moet ik hem resetten(stekker er uit en na 5 minuten er weer in) omdat internet anders niet werkt.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Adapter eraan zetten met iets meer voltage. Viola kapotLED-Maniak schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:00:
Wanneer gaat dat Zyxel gedrocht eens kapot
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ik zit hier nu al meer dan 5 weken in dezelfde situatie.Mooya schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:58:
Inmiddels al sinds dinsdag geen internet via de glasvezel hier![]()
Woensdag jl. kreeg ik een reactie op mijn zoveelste email daarover, die ik ze ruim 1 week daarvoor had gestuurd: "Ik begrijp dat u geen internet hebt, kunt u de hele situatie nog eens uitleggen?"
Te bizar voor woorden.
Toch maar weer direct beantwoord. Daarna ook weer helemaal niks meer gehoord van Tweak.
En dat terwijl hun eigen Tweak monteur 2 weken geleden hier heeft vastgesteld dat de verbinding niet werkt.
Behalve dat er geen communicatie mogelijk is met deTweak servicedesk, gebeurt er ook nog eens 100x niks als je wel iemand aan de lijn of email krijgt. Onbegrijpelijk en ongelofelijk genoeg.
Ik zou ook zeker niet per jaar vooruit betalen.
koning der Nederlanden
Ik denk dat mijn toon wel anders zou zijn na 5 weken geen diensten
Is dit op hun eigen netwerk, dus zonder dat ze derden hoeven in te schakelen?
Denk aan Ziggo nemen en dat aan Tweak factureren voor een 'iets hoger' tarief tot ze het opgelost hebben.
Nog los van stappen die een actie van Tweak kunnen afdwingen, maar wie heeft daar de tijd/energie voor ...
Inmiddels zit ik goed klem, Telfort stopt per 1 mei met producten aanbieden en dat wordt Kpn

Is dit op hun eigen netwerk, dus zonder dat ze derden hoeven in te schakelen?
Denk aan Ziggo nemen en dat aan Tweak factureren voor een 'iets hoger' tarief tot ze het opgelost hebben.
Nog los van stappen die een actie van Tweak kunnen afdwingen, maar wie heeft daar de tijd/energie voor ...
Inmiddels zit ik goed klem, Telfort stopt per 1 mei met producten aanbieden en dat wordt Kpn

Ik zit op het KPN netwerk. Die stuurden direct een monteur toen de Tweak monteur vast had gesteld dat er geen verbinding was. KPN monteur zei dat er gewoon licht was. Meteen Tweak gebeld. Dat was 2 weken geleden, niks meer gehoord van Tweak, ondanks mijn vele bellen en mailen.
M'n nieuwe belbundel is bijgeschreven, dussss, ik bel Tweak maar weer eens...
M'n nieuwe belbundel is bijgeschreven, dussss, ik bel Tweak maar weer eens...
koning der Nederlanden
Ik draai een jaar Tweak als proef. Daarom heb ik mijn Ziggo-abonnement onaangeroerd gelaten. Heb nu dus 2 providers voor internet.roggebrood schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:37:
Later meer...
Mijn EdgeMax router ER-6P kan beide providers tegelijkertijd bedienen. Ik heb deze nu zodanig ingesteld dat Tweak al het internetverkeer doet en alleen wanneer dat stopt automatisch overschakelt naar Ziggo.
Fail-over dus. A marriage-saver
Dat instellen van deze zgn Load-Balancing optie was niet eenvoudig daar de router dan niet door had dat de fiber-aansluiting een VLAN connectie nodig heeft. Met behulp van een zeer actief forumlid ben ik tot de oplossing gekomen.
Voor wie interesse heeft: link
Mijn Asus rt-ac87u kent ook dual wan, alleen met opoffering van een lan poort dan.
Eventueel is xdsl nog mogelijk hier, maar het is te gek voor woorden dat Tweak weet dat iemand dik 5 weken zonder diensten zit en dan niet eens de status doorgeeft.
Je zou bijna gaan denken dat met de tv tak een hele rits personeel de toko mocht verlaten en het nu net zo'n bende is als bij Jonaz
Eventueel is xdsl nog mogelijk hier, maar het is te gek voor woorden dat Tweak weet dat iemand dik 5 weken zonder diensten zit en dan niet eens de status doorgeeft.
Je zou bijna gaan denken dat met de tv tak een hele rits personeel de toko mocht verlaten en het nu net zo'n bende is als bij Jonaz

Tweak helpdesk is niet de snelste maar tot nu toe krijg ik steeds redelijk snel antwoord.
Sinds een paar weken kun je een jaarabonnement "Internet Only" nemen, zonder telefoon (met telefoon kon al veel langer). Ik probeer mijn huidige abo over te zetten naar Internet Only Jaar. Dat loopt alles behalve gesmeerd, maar ik heb goede hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen.
TV houd ik bij Ziggo, anders kan ik mijn Humaxen niet meer gebruiken, welke prima werken.
Sinds een paar weken kun je een jaarabonnement "Internet Only" nemen, zonder telefoon (met telefoon kon al veel langer). Ik probeer mijn huidige abo over te zetten naar Internet Only Jaar. Dat loopt alles behalve gesmeerd, maar ik heb goede hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen.
TV houd ik bij Ziggo, anders kan ik mijn Humaxen niet meer gebruiken, welke prima werken.
Mmm... mijn jaar abonnement is net weer met een jaar verlengd, lees ik dit. Ik heb al jaren een eigen router en heb bellen van Tweak nog nooit gebruikt.
Als ik nu overstap naar Internet Only, gaat dat dan pas volgend jaar in?
Toen ik vorige week zaterdag belde hoe de boel erbij stond bleken mijn producten ook nog eens per ongeluk sinds een paar dagen op non-actief gezet te zijn, terwijl mijn (betaalde) abonnement gewoon loopt. Dus als mijn verbinding al zou werken, zou deze toch onbruikbaar zijn. Dat zou dat weekend, die zaterdag of uiterlijk zondag, snel recht gezet worden. Ik heb ook nog zeer uitdrukkelijk gevraagd om een bevestiging of dat wel of niet was gelukt. Ik heb die zaterdagmiddag een mailtje gehad van die medewerker dat het toen nog niet was opgepakt. Gisteren, een week later, weer gebeld. Mijn producten bleken nog steeds op non-actief te staan. Ik heb geen idee of dat nu wel is aangepast.
Een Tweak medewerker heeft gisteren een ticket naar KPN gestuurd voor een monteur om mijn lijn opnieuw te patchen. Binnen een minuut of 5 zou ik een email krijgen met het KPN ticket nummer. Die heb ik nu, 20 uur verder, helaas nog niet ontvangen.
Maar uiterlijk dinsdag as.komt er een monteur is me toegezegd. Er is hoop !
Een Tweak medewerker heeft gisteren een ticket naar KPN gestuurd voor een monteur om mijn lijn opnieuw te patchen. Binnen een minuut of 5 zou ik een email krijgen met het KPN ticket nummer. Die heb ik nu, 20 uur verder, helaas nog niet ontvangen.
Maar uiterlijk dinsdag as.komt er een monteur is me toegezegd. Er is hoop !
koning der Nederlanden
Meer mensen last van packet loss vanavond? Met name 6rd (217.19.16.17) lijkt het.

[ Voor 19% gewijzigd door nescafe op 17-03-2019 21:12 ]
Ja ontzettend slecht de laatste paar weken. Vooral de zondagavond veel packetloss. Lijkt op een volle lijn ergens.
Afgelopen 30min gemiddeld zo'n 7% packetloss. Ik kan feitelijks niets meer streamen.
Mijn test loopt via 217.19.16.98 naar buiten via Asteroid(185.1.94.18). Die hop is de eerste die packetloss geeft.
Ik heb Tweak vorige week al een mail gestuurd maar nog geen reactie. Dit is overigens de 2de keer in de afgelopen 12 maanden dat dit voorkomt. De eerste keer kreeg ik een reactie nadat ze een lijn geupgrade hadden en toen was het opgelost.
Afgelopen 30min gemiddeld zo'n 7% packetloss. Ik kan feitelijks niets meer streamen.
Mijn test loopt via 217.19.16.98 naar buiten via Asteroid(185.1.94.18). Die hop is de eerste die packetloss geeft.
Ik heb Tweak vorige week al een mail gestuurd maar nog geen reactie. Dit is overigens de 2de keer in de afgelopen 12 maanden dat dit voorkomt. De eerste keer kreeg ik een reactie nadat ze een lijn geupgrade hadden en toen was het opgelost.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | 10.30.30.1 - 0 | 5147 | 5147 | 0 | 1 | 108 | 2 | | 217.19.17.85 - 0 | 5147 | 5147 | 4 | 5 | 111 | 6 | | 217.19.17.82 - 0 | 5146 | 5146 | 5 | 15 | 169 | 46 | | 217.19.16.98 - 0 | 5146 | 5146 | 5 | 9 | 123 | 9 | | 185.1.94.18 - 7 | 3399 | 3194 | 6 | 11 | 153 | 7 | | billing.server-works.com - 5 | 3657 | 3482 | 6 | 7 | 125 | 8 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| |
[ Voor 48% gewijzigd door thelightning op 17-03-2019 21:44 ]
daarom ben ik tijdelijk gestopt met IPv6
hopen dat ze het nu op een betere manier gaan aanbieden.
hopen dat ze het nu op een betere manier gaan aanbieden.
nescafe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:07:
Meer mensen last van packet loss vanavond? Met name 6rd (217.19.16.17) lijkt het.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt erop alsof de servicedesk het ontzettend druk heeft en misschien ook wat mensen die nieuw zijn / de procedures niet zo goed kennen ofzo.BerndGaykema schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:02:
Tweak helpdesk is niet de snelste maar tot nu toe krijg ik steeds redelijk snel antwoord.
Na mijn mailwisseling, 2 weken terug, over het omzetten van mijn "Internet + bellen jaar met TV per maand" abonnement naar "Internet Only jaar", waarin was beloofd dat alles in gang gezet zou worden, had ik afgelopen week nog steeds niets vernomen dus maar weer eens gemaild.
Werd ik gistermiddag laat (jawel, op zaterdag
Nu maar eens zien hoe dit gaat lopen en ook hoe de administratie omgaat met het feit dat er in februari nog 390 voor "Internet en bellen jaar" is afgeschreven, terwijl ik nu dus over ga naar een abbo dat 365 kost
Is er 'actief' verlengd, als in heb je iets gedaan waardoor er echt weer een nieuwe contractperiode is in gegaan? Als je bedoelt dat je je abonnement gewoon 'stilzwijgend' door hebt laten lopen en dat er dus alleen weer een jaarlijkse afschrijving is geweest, dan zou je gewoon moeten kunnen overstappen. Net zoals je ook nu gewoon zou moeten kunnen opzeggen (en Tweak je dan het te veel betaalde bedrag naar rato terug betaalt).stefxx schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:17:
Mmm... mijn jaar abonnement is net weer met een jaar verlengd, lees ik dit. Ik heb al jaren een eigen router en heb bellen van Tweak nog nooit gebruikt.
Nu dus al een week geen internet.
Probleem zou dus bij KPN liggen en de storing is afgelopen woensdag doorgezet naar KPN. Maar nog steeds geen terugkoppeling.
Vandaag maar weer gebeld met Tweak...
meisje aan de telefoon, die het voor me ging uitzoeken en druk ging uitoefenen bij de kpn. Ze zou me terug vandaag
Toen ik aangaf dat ik deze belofte al heel wat vaker heb gehad van ze en er niet zoveel vertrouwen in had gaf ze aan dat ze me echt terug ging bellen.
Vervolgens heeft ze dus gewoon weer niet terug gebeld.
Wat een k*t toko zeg. Ze beloven elke keer de storing op te lossen, maar laten het daar gewoon bij. Misschien zijn ze op de achtergrond wel heel druk, maar die indruk krijg ik niet aangezien ik het hele verhaal elke keer mag uitleggen.
Morgen maar weer eens bellen waarom ik niet het beloofde telefoontje heb gehad.
Inmiddels is mijn 4g databundel ook al flink over het abonnement heen, en heb ik 4x mb's bijgekocht de afgelopen dagen (ik moet ook gewoon aan het werk via de internet lijn). Kan je deze kosten nog ergens op verhalen?
Probleem zou dus bij KPN liggen en de storing is afgelopen woensdag doorgezet naar KPN. Maar nog steeds geen terugkoppeling.
Vandaag maar weer gebeld met Tweak...
meisje aan de telefoon, die het voor me ging uitzoeken en druk ging uitoefenen bij de kpn. Ze zou me terug vandaag
Toen ik aangaf dat ik deze belofte al heel wat vaker heb gehad van ze en er niet zoveel vertrouwen in had gaf ze aan dat ze me echt terug ging bellen.
Vervolgens heeft ze dus gewoon weer niet terug gebeld.
Wat een k*t toko zeg. Ze beloven elke keer de storing op te lossen, maar laten het daar gewoon bij. Misschien zijn ze op de achtergrond wel heel druk, maar die indruk krijg ik niet aangezien ik het hele verhaal elke keer mag uitleggen.
Morgen maar weer eens bellen waarom ik niet het beloofde telefoontje heb gehad.
Inmiddels is mijn 4g databundel ook al flink over het abonnement heen, en heb ik 4x mb's bijgekocht de afgelopen dagen (ik moet ook gewoon aan het werk via de internet lijn). Kan je deze kosten nog ergens op verhalen?
Je kan het een wanprestatie noemen, maar of dat recht op een vergoeding geeft ...
Bij Telfort krijg je van elke dag dat het niet werkt je geld terug, dat is ergens vastgelegd.
Tot nu toe dus langdurige uitval als Kpn er tussen zit zo te zien ...
Bij Telfort krijg je van elke dag dat het niet werkt je geld terug, dat is ergens vastgelegd.
Tot nu toe dus langdurige uitval als Kpn er tussen zit zo te zien ...
Een week geen verbinding, ik weet nog hoe dat was. Wat was ik nog jong, wat was ik naief.
Er werd me op 9 februari verteld dat er een monteur zou worden aangestuurd van KPN door Tweak.
Die uiteindelijk na meer dan 3 weken ook kwam. En ging, maar nog steeds geen verbinding.
16 Maart, exact 5 weken verder, herhaalt de hele cylcus zich gewoon.
Ik bel zaterdag, medewerker vertelt me dat er een KPN monteur wordt opgeroepen, misschien is hij er zelfs al maandag, vandaag dus, maar toch in ieder geval dinsdag. Er waren wat administratieve problemen geweest. Oh, en binnen een paar minuten krijgt u een email met het KPN ticket nummer.
Geen email. Geen monteur, of afspraak voor een monteur. Nada.
Ik zit gewoon op precies hetzelfde punt als waar het begon, met het enige verschil dat nu mijn producten gedeactiveerd zijn. Sweet.
Er werd me op 9 februari verteld dat er een monteur zou worden aangestuurd van KPN door Tweak.
Die uiteindelijk na meer dan 3 weken ook kwam. En ging, maar nog steeds geen verbinding.
16 Maart, exact 5 weken verder, herhaalt de hele cylcus zich gewoon.
Ik bel zaterdag, medewerker vertelt me dat er een KPN monteur wordt opgeroepen, misschien is hij er zelfs al maandag, vandaag dus, maar toch in ieder geval dinsdag. Er waren wat administratieve problemen geweest. Oh, en binnen een paar minuten krijgt u een email met het KPN ticket nummer.
Geen email. Geen monteur, of afspraak voor een monteur. Nada.
Ik zit gewoon op precies hetzelfde punt als waar het begon, met het enige verschil dat nu mijn producten gedeactiveerd zijn. Sweet.
koning der Nederlanden
@Roggebrood, ik leef met je mee
Ik ben sinds kort ook klant bij Tweak, en heb ook drie weken zonder internet gezeten tijdens de migratie.
Eindelijk kon de vlag uit dat ik internet had, maar dat was blijkbaar maar voor korte duur (heb toch drie weken internet gehad).
Ik ben sinds kort ook klant bij Tweak, en heb ook drie weken zonder internet gezeten tijdens de migratie.
Eindelijk kon de vlag uit dat ik internet had, maar dat was blijkbaar maar voor korte duur (heb toch drie weken internet gehad).
Wie weet gaat er bij Kpn ook veel fout, ze hebben immers de merken Telfort en Xs4all vaarwel gezegd met daar boven op een langlopende migratie van o.a. Wgdo naar het Kpn netwerk.
Die migratie geeft veel koppijn, hele wijken worden overgezet en dan zit daar een Guidon tussen die blijkbaar de klus niet aan kan (vaak onbereikbaar of komt niet opdagen).
Het maakt niet uit waar ik heen zou gaan, Guidon zit er overal tussen (ook bij T-mobile).
Tweak is dan wellicht een uitzondering omdat ze in Almere zitten (en ik ook), maar de verhalen hier geven me weinig hoop dat het in een keer goed zal gaan ...
Die migratie geeft veel koppijn, hele wijken worden overgezet en dan zit daar een Guidon tussen die blijkbaar de klus niet aan kan (vaak onbereikbaar of komt niet opdagen).
Het maakt niet uit waar ik heen zou gaan, Guidon zit er overal tussen (ook bij T-mobile).
Tweak is dan wellicht een uitzondering omdat ze in Almere zitten (en ik ook), maar de verhalen hier geven me weinig hoop dat het in een keer goed zal gaan ...
Ik las pas uit oude emails uit 2013 dat het hier bij het aansluiten ook al misging, ze hadden de router niet opgestuurd, zeiden niet op de lijn te kunnen, terwijl ik al rekeningen betaalde. Daardoor verneukten ze de termijn van de nummermigratie nog bijna ook.
Anyhow, over 2 weken ben ik in ieder geval van deze ongein af, naar 1 van die "internetreuzen" waar Tweak zich zo trots tegenover positioneert.
@Speedy Andre: mmmmm, als ik in Almere woonde was ik er wel even op die zgn. koffie gegaan
Anyhow, over 2 weken ben ik in ieder geval van deze ongein af, naar 1 van die "internetreuzen" waar Tweak zich zo trots tegenover positioneert.
@Speedy Andre: mmmmm, als ik in Almere woonde was ik er wel even op die zgn. koffie gegaan
[ Voor 10% gewijzigd door roggebrood op 18-03-2019 22:30 ]
koning der Nederlanden
Ik zou dan een onbreekbare mok meenemen
Wat een bende, mijn Wgdo aansluiting gaat verdwijnen, er verandert hier hoe dan ook wat op korte termijn.
Bij Tweak krijg ik tenminste niet zo'n Experia brol of het werkt met mijn eigen router.
Kpn negeert gewoon de aankomende regels dat alles met je eigen keuze apparatuur moet kunnen werken.
Wat een bende, mijn Wgdo aansluiting gaat verdwijnen, er verandert hier hoe dan ook wat op korte termijn.
Bij Tweak krijg ik tenminste niet zo'n Experia brol of het werkt met mijn eigen router.
Kpn negeert gewoon de aankomende regels dat alles met je eigen keuze apparatuur moet kunnen werken.
- knip-
ik ging reageren op een hele oude post. oeps.
ik ging reageren op een hele oude post. oeps.
[ Voor 95% gewijzigd door marco282 op 18-03-2019 22:43 ]
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Dat zou goed kunnen. Maar dat verklaard nog niet dat de helpdesk van Tweak de ene belofte na de andere niet nakomt. Ze beloven je van alles, maar er komt niks van terecht.Speedy-Andre schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:23:
Wie weet gaat er bij Kpn ook veel fout, ze hebben immers de merken Telfort en Xs4all vaarwel gezegd met daar boven op een langlopende migratie van o.a. Wgdo naar het Kpn netwerk.
Die migratie geeft veel koppijn ...
En dan mag ik morgen weer 30 minuten in de wacht gaan staan om te hopen dat ik morgen wel iemand spreek die zijn/haar woord houdt.
Ik krijg het idee dat zo'n helpdesk functie door uitzendkrachten wordt gedaan en met shifts, grote kans dat je dan steeds een ander krijgt die niet weet wat er gaande is.
Of de boel is onderbemand en de stoom komt uit de oren van die ene mw die er nog zit
Of de boel is onderbemand en de stoom komt uit de oren van die ene mw die er nog zit
Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.