• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
eymey schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:31:
@Jimp Oh begrijp me niet verkeerd, het zijn nog steeds zéér schappelijke prijzen en zeker, KPN, T-mobile en Vodafone/Ziggo zijn nog steeds stukken duurder voor minder snelheid.
:)
Mijn grootste ergernissen met Canal Digitaal (grootste ergernis als eerste):
* 'Spoelen' in begin gemist of pauzefunctie werkt niet. Ookal mag het functioneel wel zoals bij de NPO, het werkt gewoon niet.
* De functie loopt nog te vaak vast (vermoedelijk vooral op het moment dan in de backend de cut-over naar de volgende uitzending moet plaatsvinden op basisva nde EPG).
* De bak visuele vervuiling van kijksuggesties, zelfs tijdens het zappen, die niet uitgezet kan worden
* Over het algemeen traag zappen
Ik moet zeggen dat wij zelf vrij weinig hinder ervaren tijdens het spoelen of gebruik van on demand content. Wel moet ik toegeven dat daar recent stappen in zijn gezet. Programma's die aan het begin of eind incorrect worden afgekapt heeft inderdaad met de EPG te maken. Dat is wel bekend, maar geen quick fix. De kijksuggesties zijn een keuze van Canal Digitaal en zappen gaat met IPTV ism multicast dénk ik niet sneller worden dan dit.[/]
Overigens zijn de micro-haperingen in zowel multicast als unicast de laatste tijd echt heel veel minder, dus complimenten daarvoor. Maar over het algemeen zie ik, ook tov. toen ik eind 2017 voor het eerst bij jullie TV product weg ging, gewoon té weinig ontwikkeling naar een volwassen en goed werkend product.
Daar zijn inderdaad goede stappen gezet. Ik denk dat als je let op ontwikkelingen je wellicht verder moet kijken dan de settopbox. Je kunt kijken via iOS, Android, de browser, Apple TV en Chromecast. Recent is daar zelfs elke Smart TV van LG en Samsung sinds 2016 bijgekomen. Juist in extra devices loopt Canal Digitaal inmiddels echt vooruit op de kudde.
(oh ja, en ik vind het stiekem ook best jammer van een provider met zulke goede internet access, dat jullie nog steeds geen native dual stack IPv6 hebben geimplementeerd. Ook vanuit de hoek van XS4ALL klanten zou dat best nog wat mensen over de streep kunnen trekken ;) ).
Kosten / baten dingetje. Maar het staat vanzelfsprekend wel op de wenslijst.
PerlinNoise schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:32:
Nooit geen problemen met Tweak gehad, maar ben overstapt naar een andere provider.
Per 14-01-2019 geen Tweak meer en de dag erna netjes het modem en Genesix terug gestuurd.
Op 20-01-2019 maar een mailtje gestuurd of het spul ontvangen was? 25-01-2019 krijg ik reactie dat de router is ontvangen en de borg is klaar gezet.
04-02-2019 maar weer een mailtje gestuurd dat de borg nog niet ontvangen is, ook hier krijg ik weer reactie dat de borg is klaargezet.
14-02-2019 nog steeds niks ontvangen!

In de opzeggingsbrief staat wel mooi dat ik mijn contractuele verplichtingen moet nakomen, maar zelf doen ze dit niet!
We wachten altijd de storneringstermijn van 60 dagen af. Het gebeurt anders regelmatig dat mensen de borg in ontvangst nemen en vervolgens de laatste paar facturen storneren.
dragon2 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:36:
[...]

En wat als je wil wisselen tussendoor? Bv ik heb nu internet+bellen jaarbetaling, maar bellen gebruik ik niet. Dus als ik zou 'overstappen' naar alleen internet, blijf ik 365/jr betalen dan?

edit: gebeld, ik kan wijzigen voor 1 mei dan ben ik wel m'n moden/router kwijt. Als ik na die tijd zou willen downgraden dan gelden er andere prijzen helaas.
Er moet inderdaad ergens een einde zijn aan elke actie. Ik kan me voorstellen dat je dan €5 per jaar 'winst' niet de moeite vindt.

http://twitter.com/randalpeelen

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jimp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:52:
Er moet inderdaad ergens een einde zijn aan elke actie. Ik kan me voorstellen dat je dan €5 per jaar 'winst' niet de moeite vindt.
5 euro/jaar? Het verschil is 30 euro per jaar... Nu: 365, dan 395 of 365 als ik modem inlever. Dan krijg ik ook mijn 50 euro borg terug, dus over 3 jaar scheelt dat 140 euro. Daar kan ik geen fritzbox voor kopen, maar heb ik die nodig..?

Geen idee trouwens of ik dan moet betalen voor een monteur, gezien er dan een mediaconverter moet komen i.p.v. de router. Vergeten te vragen...
Jimp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:52:
[...]
Ik moet zeggen dat wij zelf vrij weinig hinder ervaren tijdens het spoelen of gebruik van on demand content. Wel moet ik toegeven dat daar recent stappen in zijn gezet. Programma's die aan het begin of eind incorrect worden afgekapt heeft inderdaad met de EPG te maken. Dat is wel bekend, maar geen quick fix. De kijksuggesties zijn een keuze van Canal Digitaal en zappen gaat met IPTV ism multicast dénk ik niet sneller worden dan dit.[/]
En toch kan KPN, dat ook multicast gebruikt, behoorlijk snel zappen (mogelijk dat ze daar wat voor truccen door eerst tijdelijk OTT een unicast stream te tonen ofzo, maar het ziet er echt soepel uit).

On Damand content gaat overigens aardig goed met spoelen, maar ik heb het dus vooral over de RTP UDP streams die je krijgt als je vanuit pauze of vanuit begin gemist verder kijkt.

En wat betreft die kijksuggesties: Ja, daar zit hem dus het probleem. Volgens jullie zijn ze een keuze van Canal Digitaal. Maar als ik het bij Canal Digitaal aankaart, dan verschuilen ze zich achter het feit dat ik een contract met Tweak heb 8)7 .
Daar zijn inderdaad goede stappen gezet. Ik denk dat als je let op ontwikkelingen je wellicht verder moet kijken dan de settopbox. Je kunt kijken via iOS, Android, de browser, Apple TV en Chromecast. Recent is daar zelfs elke Smart TV van LG en Samsung sinds 2016 bijgekomen. Juist in extra devices loopt Canal Digitaal inmiddels echt vooruit op de kudde.
Maybe, maar een belangrijke omgeving ontbreekt: Android TV! Ik heb een NVidia Shield thuis in de woonkamer en een Mi Box boven. En als de huidige TV het heeft begeven komt er wrs een TV met Android OS in huis. LG en Samsung zijn natuurlijk de meest verkochte TV's, maar om mij moverende redenen komen die er nóóit in (iets met scherm en PWM).

NLZiet heeft inmiddels wel een AndroidTV app en sinds een paar versies werkt die heel prima. Zelfs zappen tussen de live streams gaat, voor een OTT dienst, flitsend snel. Ook heb ik al een keer een POC voor een AndroidTV "Live Channels" app gezien tegen een legale OTT dienst aan, en ook dat gaat flitsend. (info: Android TV Live Channels is het platform waarop tv's met AndroidTV erop omgaan met de tuner source en dat kan je dus ook uitbreiden met plugins. Chromecast support van Canal Digitaal is echt heel 'flaky' en werkt vaker niet dan wel lekker, dus is ook geen optie. Oftewel, ik heb erg weinig aan hun niet-settop opties.

Het is dus natuurlijk allemaal erg persoonlijk, maar Canal Digitaal heeft dus nog niets voor een steeds groter wordend platform. En als ik ze daarop wijs, "dan moet ik dat maar bij Tweak aankaarten 8)7" Bovenop dat: De kwaliteit van OTT diensten, inclusief Canal Digitaal, is nog steeds een stuk minder dan een mooie IGMP Multicast stream ;)

Uiteindelijk realiseer ik me dat het een keuze is die iedereen voor zich moet maken en ook bij andere providers is niet alles perfect. Maar het is voor mij dus wel een ding om over na te denken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Jimp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:11:
Oh en als je vóór 1 mei je bestelling hebt gedaan houd je inderdaad 3 jaar recht op hetzelfde tarief.
Maar dan zit je wel 3 jaar aan ze vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Randal Peelen
eymey schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:30:
[...]

En toch kan KPN, dat ook multicast gebruikt, behoorlijk snel zappen (mogelijk dat ze daar wat voor truccen door eerst tijdelijk OTT een unicast stream te tonen ofzo, maar het ziet er echt soepel uit).
Diezelfde trucs halen wij ook uit. Zet maar eens twee boxen naast elkaar :).
En wat betreft die kijksuggesties: Ja, daar zit hem dus het probleem. Volgens jullie zijn ze een keuze van Canal Digitaal. Maar als ik het bij Canal Digitaal aankaart, dan verschuilen ze zich achter het feit dat ik een contract met Tweak heb 8)7 .
In principe is de afspraak dat klanten zich tot ons moeten wenden. Maar de samenwerking is ook nog jong. Ik neem het mee in ons volgende overleg.
Maybe, maar een belangrijke omgeving ontbreekt: Android TV! Ik heb een NVidia Shield thuis in de woonkamer en een Mi Box boven. En als de huidige TV het heeft begeven komt er wrs een TV met Android OS in huis. LG en Samsung zijn natuurlijk de meest verkochte TV's, maar om mij moverende redenen komen die er nóóit in (iets met scherm en PWM).
Een wedstrijdje apparaten noemen die het níet kunnen is makkelijk gewonnen. Maar je hebt neem ik aan die Shield niet gekocht speciaal om TV op te kijken, in dat geval heb je gewoon prima keuze uit apparaten die dat wel kunnen. Als je liever niet kiest voor de apparaten die wel door Nederlandse providers ondersteund worden maak je het ons ook niet makkelijk ;).
NLZiet heeft inmiddels wel een AndroidTV app en sinds een paar versies werkt die heel prima. Zelfs zappen tussen de live streams gaat, voor een OTT dienst, flitsend snel. Ook heb ik al een keer een POC voor een AndroidTV "Live Channels" app gezien tegen een legale OTT dienst aan, en ook dat gaat flitsend. (info: Android TV Live Channels is het platform waarop tv's met AndroidTV erop omgaan met de tuner source en dat kan je dus ook uitbreiden met plugins. Chromecast support van Canal Digitaal is echt heel 'flaky' en werkt vaker niet dan wel lekker, dus is ook geen optie. Oftewel, ik heb erg weinig aan hun niet-settop opties.

Het is dus natuurlijk allemaal erg persoonlijk, maar Canal Digitaal heeft dus nog niets voor een steeds groter wordend platform. En als ik ze daarop wijs, "dan moet ik dat maar bij Tweak aankaarten 8)7" Bovenop dat: De kwaliteit van OTT diensten, inclusief Canal Digitaal, is nog steeds een stuk minder dan een mooie IGMP Multicast stream ;)

Uiteindelijk realiseer ik me dat het een keuze is die iedereen voor zich moet maken en ook bij andere providers is niet alles perfect. Maar het is voor mij dus wel een ding om over na te denken.
Tja, je kijkt nu als techneut naar een wereld die wordt beheerst door contentpartijen. Daar voel ik wel sympathie voor, maar je kunt een televisieprovider of zender wellicht niet verwijten dat ze zich richten op de massa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randal Peelen
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:47:
[...]

Maar dan zit je wel 3 jaar aan ze vast.
Na een jaar mag je vanzelfsprekend maandelijks opzeggen. En verder zit je altijd aan een provider vast, want anders heb je geen internet :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ahum.... ik heb verkeerd gelezen want ik heb 2 decoders en daar betaal ik voor de extra box €4 huur voor min de €4 korting dus klopt precies
Mijn fout..

sneller usenet? tips en tricks

Jimp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:53:
[...]

Een wedstrijdje apparaten noemen die het níet kunnen is makkelijk gewonnen. Maar je hebt neem ik aan die Shield niet gekocht speciaal om TV op te kijken, in dat geval heb je gewoon prima keuze uit apparaten die dat wel kunnen. Als je liever niet kiest voor de apparaten die wel door Nederlandse providers ondersteund worden maak je het ons ook niet makkelijk ;).
Nou, het liefst zou ik álles op één apparaat willen kunnen. En mijn AndroidTV devices (wat gewoon een officieel door Google supported OS is, net als Android, dus geen enkele commerciele partij in de weg zou moeten zijn om wél fatsoenlijk TV kijken mogelijk te maken ;) ) kunnen verder alles perfect, behalve TV kijken dan. En ik vind het gewoon jammer dat de enige reden waarom dat nog niet kan, een puur commerciële keuze is van Nederlandse providers.

Het gaat mij niet om het wedstrijdje apparaten noemen waarop CD geen ondersteuning heeft, maar gewoon om het feit dat ik een bepaald (groeiend) platform het fijnst vind en dat er slechts 1 enkele aanbieder is die daar ook wat mee doet.

Maar goed, ik snap uiteraard je punt, en zeker je latere punt over een wereld waarin vooral contentleveranciers de dienst uit maken.

Maar dat houdt dus wel in dat blijkbaar CD dus niet kan/wil bieden wat ik zoek. Dus moet ik verder zoeken naar een andere oplossing :).

Lees overigens net dat DVB-T2 nu ook aan staat voor Flevoland. Vanavond eens kijken of dat écht een goede beeldkwaliteit geeft om live naar NPO 1, 2 en 3 in HD kijken via die weg te gaan doen (op m'n Android TV devices). En dan NLZiet (óók op m'n AndroidTV devices ;) ) voor de rest. Opgelost :D

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 14-02-2019 17:06 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randal Peelen
Een hinderlijke beperking is trouwens ook dat dergelijke Google apparaten geen multicast ondersteunen en zo wel, niet in combinatie met de encryptieprotocolen die vereist zijn. Er moet een partij of vier vijf samenwerken voordat ondersteuning op één apparaat mogelijk wordt. Google zou hierin dus weldegelijk een voortouw kunnen nemen door dergelijke technieken te gaan ondersteunen.

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 16:28
Ach voor mij was het wel duidelijk vandaag, lekker die Internet Only jaarabonnement. Telefoon gebruik ik niet, hardware heb ik zelf liggen dus jeej antwoord :)

Ben daarbij ook wel aardig tevreden met Tweak. Sinds dat glasvezel mogelijk was in Enschede zit ik bij Tweak.

Er is trouwens een ding wat beter kan en dat is communicatie. Maar doordat je hier nu reageert en hopelijk iemand bij jullie of jezelf @Jimp dit vasthoudt dan gaat het in mijn mening de goede kant uit

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Multicast wordt inderdaad lastig misschien, maar de vereiste DRM voor OTT streaming wordt gewoon ondersteund, getuige het feit dat er wel degelijk (buitenlandse) tv aanbieders met AndroidTV zijn.. Maar bv ook Solcon

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:41
Jimp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:51:
Een hinderlijke beperking is trouwens ook dat dergelijke Google apparaten geen multicast ondersteunen en zo wel, niet in combinatie met de encryptieprotocolen die vereist zijn. Er moet een partij of vier vijf samenwerken voordat ondersteuning op één apparaat mogelijk wordt. Google zou hierin dus weldegelijk een voortouw kunnen nemen door dergelijke technieken te gaan ondersteunen.
Wat is in deze dan het verschil tussen de Android app die het wel gewoon doet? De core van het OS is bij mijn weten redelijk hetzelfde.

Ik zit overigens ook op AndroidTV ondersteuning te wachten. Ziggo is er mee bezig en NLziet heeft het al.
Je TV, on demand diensten, kodi etc op 1 platform. Wie wil dat nou niet?

Als een dergelijk ecosysteem niet eens op de road map staat van CD, dan kan ik beter switchen naar een andere provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
Jimp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:54:
[...]

Na een jaar mag je vanzelfsprekend maandelijks opzeggen. En verder zit je altijd aan een provider vast, want anders heb je geen internet :P.
Fijn dat je meeleest en reageert @Jimp . Wordt hier gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteravond meteen even aan de slag geweest met een USB DVB stick die ook DVB-T2 kan ontvangen, omdat ik had gehoord dat regio Almere inmiddels ook ge-switched is naar DVB-T2, inclusief de mast in Almere die de NPO mux uitzendt.

Ennn... jawel, nu gewoon NPO 1, 2 en 3 in 1080p HD, evenals ook Omroep Gelderland (native HD) en Omroep Flevoland (upscaled). Kwaliteit is zeer vergelijkbaar met Canal Digitaal. Misschien dat de lineaire multicast streams nog net een tikkie beter zijn dan DVB-T2, maar voor DVB-T2 is zeker beter dan NLZiet of de O.T.T. kanalen in de Canal Digitaal app :). En binnen 10 minuten ingesteld in TVHeadend en in KODI in de huiskamer.

De beslissing om voor 1 mei te switchen naar het jaarabonnement op internet only is wel weer wat dichter bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
PerlinNoise schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:32:
Nooit geen problemen met Tweak gehad, maar ben overstapt naar een andere provider.
Per 14-01-2019 geen Tweak meer en de dag erna netjes het modem en Genesix terug gestuurd.
Op 20-01-2019 maar een mailtje gestuurd of het spul ontvangen was? 25-01-2019 krijg ik reactie dat de router is ontvangen en de borg is klaar gezet.
04-02-2019 maar weer een mailtje gestuurd dat de borg nog niet ontvangen is, ook hier krijg ik weer reactie dat de borg is klaargezet.
14-02-2019 nog steeds niks ontvangen!

In de opzeggingsbrief staat wel mooi dat ik mijn contractuele verplichtingen moet nakomen, maar zelf doen ze dit niet!
Ik wacht al sinds september op mijn borg. Meerder malen contact gehad met de helpdesk met elke keer de belofte dat ze het gaan oplossen, maar het heeft nog niet mogen baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Man
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 11:29
Mr-D. schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:52:
zag dat hij hier nog niet stond

https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-jaarabonnementen.html

wat mij dan meteen opvalt is dat ik nu net zoveel betaal als het nieuwe abonnement, maar ik heb €4 euro korting ivm HBO tot 10-2019 8)7

[Afbeelding: prijzen]
Wat mij opvalt, is dat ik een alles in 1 abonnement hebt afgesloten vorige week voor 395 euro per jaar, en daarnaast 15,95 per maand betaal voor Canal Digitaal, EN ik nog eens 150 euro cashback heb na 3 maanden start contract periode... lijkt er op dat dit een prima deal was/is, aangezien de prijzen nu dus flink hoger zijn op deze nieuwe lijst >:)

edit; Is natuurlijk logisch, de tv kun je nu dus ook jaarlijks betalen, dan kloppen de bedragen weer wel 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door IT-Man op 15-02-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Nieuwe jaarabonnementen, right... Als je dus al per jaar betaald word je voor 30 euro genaaid?

Ik heb eind vorig jaar al 395 euro betaald, maar dat wordt nu dus 365 (bellen gebruik ik niet). Lekkere service naar bestaande klanten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
DappereDodo schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 06:47:
Nieuwe jaarabonnementen, right... Als je dus al per jaar betaald word je voor 30 euro genaaid?

Ik heb eind vorig jaar al 395 euro betaald, maar dat wordt nu dus 365 (bellen gebruik ik niet). Lekkere service naar bestaande klanten. :(
Dat is de variant zonder Fritzbox die je nu als het goed is wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:25

Freakie1NL

Grote Baas

hovemt schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:34:
[...]

Ik wacht al sinds september op mijn borg. Meerder malen contact gehad met de helpdesk met elke keer de belofte dat ze het gaan oplossen, maar het heeft nog niet mogen baten.
Naar de borg kan je fluiten, spreek helaas uit ervaring. Wat de helpdesk je belooft heeft in die zin geen waarde.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe zit het met die nieuwe prijzen als je hebt besteld via voorintekening glasvezel maar dat nog moet worden aangelegd?
Als dat de nieuwe prijs is, dan overweeg ik alsnog te cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn borg is netjes terug gestort, in oktober heb ik het modem en de sparqlbox zelf terug gebracht. Kreeg een formulier mee waarop stond dat ik ingeleverd had. Eind december was de borg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-08 19:31
Inmiddels heb ik ook de beslissing genomen om naar Internet Only over te stappen. Zo snel niet bij stil gestaan dat ik destijds borg heb betaald voor de Zyxel en Sparql-box. Ondanks dat ik er klaarblijkelijk naar kan 'fluiten'... ,toch maar even achter de dames en heren van Tweak aan om ze er aan te herinneren dat ik toch echt mijn 50 euro borg terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Convoy op 16-02-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Convoy op 16-02-2019 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:24
70one schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:59:
Inmiddels heb ik ook de beslissing genomen om naar Internet Only over te stappen. Zo snel niet bij stil gestaan dat ik destijds borg heb betaald voor de Zyxel en Sparql-box. Ondanks dat ik er klaarblijkelijk naar kan 'fluiten'... ,toch maar even achter de dames en heren van Tweak aan om ze er aan te herinneren dat ik toch echt mijn 50 euro borg terug wil.
Hou ook je rekening in de gaten, bij mij bleven ze ook abonnementsgeld afschrijven.

[ Voor 43% gewijzigd door LordSinclair op 16-02-2019 19:45 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roggebrood
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-09 02:25

roggebrood

(man vd koningin)

Als je je best erop zou doen zou het nog lastig zijn om zo'n beroerde helpdesk als die van Tweak te realiseren.
In de 5 jaar dat ik abonnee ben heb ik die niet nodig gehad, en ik ging ervan uit dat het best in orde was, maar nu mijn modem het heeft begeven zit ik al bijna 2 weken zonder internet, en er gebeurt gewoon helemaal niks.
45+ minuten in de wacht op de helpdesk, 5 dagen wachten tot je een reactie op email krijgt, en dan weer helemaal van voren af aan beginnen. Niemand die me kan vertellen wat er misgaat of wanneer ik ueberhaupt weer online kan verwachten te zijn. Geen excuses, geen uitleg. Ik moet maar gewoon afwachten.
Deze pagina somt het mooi op: https://mijn.tweak.nl/hulp.html
Kafka kan er een puntje aan zuigen.

Het scheelt wel bij het uitkiezen van mijn volgende provider, want slechter dan dit kan het in ieder geval niet worden, en dat is toch een fijn idee.

koning der Nederlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
@Jimp: voor de mensen die in KPN gebied zitten, waarom is het prijsverschil tussen 100Mbit en 500Mbit zo groot (20 euro/maand)? Bij T-mobile en KPN is het verschil 14 en 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domokoen schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:48:
@Jimp: voor de mensen die in KPN gebied zitten, waarom is het prijsverschil tussen 100Mbit en 500Mbit zo groot (20 euro/maand)? Bij T-mobile en KPN is het verschil 14 en 8 euro.
En het werkelijke prijsverschil dat door KPN WBA wordt berekend is 15,39 euro ...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50
Wellicht is het al eens voorbij gekomen, maar 23 juli 2018 kreeg ik mail over een prijsverhoging van mijn 1000mbit verbinding naar 395 euro. Op de website staan lagere bedragen. Ik begrijp er niks van? Betalen bestaande klanten meer dan nieuwe klanten?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
isomis schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:30:
Wellicht is het al eens voorbij gekomen, maar 23 juli 2018 kreeg ik mail over een prijsverhoging van mijn 1000mbit verbinding naar 395 euro. Op de website staan lagere bedragen. Ik begrijp er niks van? Betalen bestaande klanten meer dan nieuwe klanten?
een aantal post boven je is dit ook al gezecht 395 is voor internet + bellen + modem/router

365 is internet zonder bellen en zonder modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• isomis
hjvg schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:39:
[...]

een aantal post boven je is dit ook al gezecht 395 is voor internet + bellen + modem/router

365 is internet zonder bellen en zonder modem
Ah kijk, ze hadden eerst helemaal niet de optie om alleen internet af te nemen. Ik gebruik die telefoon nooit. Slimme verhoging door een lager pakket te verzinnen en je bestaande klanten er niet via de mail op de hoogte van te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
isomis schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Ah kijk, ze hadden eerst helemaal niet de optie om alleen internet af te nemen. Ik gebruik die telefoon nooit. Slimme verhoging door een lager pakket te verzinnen en je bestaande klanten er niet via de mail op de hoogte van te brengen.
ik meende dat hier wel een mail van geweest is is vermoedelijk dan rond 4 september 2018 gewesset (kon hem zo even niet terug vinden)

maar het prijs verschil zit er vooral in dat je dus geen fritzbox meer krijgt bij het goedkoopste abonnement je moet dus zelf voor de apparatuur zorgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@isomis ja dat was er idd al wel en @hjvg doelde op dit bericht van 4 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
isomis schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:05:
Het staat toch gewoon netjes op de site?.. Dit doet een Ziggo niet eens met hun 100/10 Abonnement. :/
Komt bij dat (bijna) iedereen per jaar betaald, dus de meesten zullen toch nog wel even vast zitten aan het huidige abbo.

- EN ze introduceren een nieuw abonnement met een nog lagere jaarprijs. (gewoon duidelijk op de site, niet verborgen zoals een Ziggo)
- EN ze melden dat iedereen die al klant is, deze prijs van €395 voor 3 jaar lang vast staat! Dat laatste zal Ziggo noooit doen. Die knallen elk jaar de prijzen gewoon nog verder omhoog. :'(

Ik kan het eigenlijk wel waarderen. :)

@Jimp@Randal Peelen Ik ga er van uit dat mensen die zich hebben aangemeld/ingeschreven bij Tweak, maar waarbij het glas pas over een jaar de grond in gaat, ook gewoon recht hebben op deze 3 jaar? (effectief 2 jaar dan uiteraard)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 19-02-2019 13:58 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
gisteren mail naar tweak gestuurd om het over te zetten naar een jaar abbonement inplaats van per maand Alles-in-1 Basis HD.
lees ik vandaag dit https://www.totaaltv.nl/n...ratis-voor-klanten-ziggo/ waar dus ook dit in word vermeld
Bij Canal Digitaal is het kanaal Ziggo Sport Select vanaf het Entertainment HD-abonnement in het zenderaanbod opgenomen. Op dit kanaal kan ook Formule 1 gevolgd worden.
echter op de site van tweak is dit dus niet te vinden in de zender lijst https://www.tweak.nl/wp-c.../01/Zenderlijst-HD-v3.pdf

op de site van canal digitaal zelf https://www.canaldigitaal.nl/zenders/#channel-list

als je dit dus bij tweak ook krijgt bij premium zou ik het extra Ziggo sport abbonement kunnen opzeggen 13,95 en dus ongeveer 7 euro per maand kunnen besparen en wel alle f1 kunnen bekijken omdat dit dus op select word uitgezonden

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 19-02-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 22:22
Grappig dat lijstje. Had het al weer een tijdje niet gezien. Discovery staat er nog steeds op in HD terwijl dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
hjvg schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:48:
gisteren mail naar tweak gestuurd om het over te zetten naar een jaar abbonement inplaats van per maand Alles-in-1 Basis HD.
lees ik vandaag dit https://www.totaaltv.nl/n...ratis-voor-klanten-ziggo/ waar dus ook dit in word vermeld

[...]

op de site van canal digitaal zelf https://www.canaldigitaal.nl/zenders/#channel-list
Volgens mij is straks Ziggo Sport alleen voor schotelkijkers van CD gratis te zien (entertainment HD abbo heeft 99 zenders) en niet voor de televisie-via-internet abonnees (entertainment HD abbo heeft 108 zenders)...

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Driebeen op 19-02-2019 14:37 . Reden: aanvulling aantallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

DanielAlm schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:45:
Grappig dat lijstje. Had het al weer een tijdje niet gezien. Discovery staat er nog steeds op in HD terwijl dat niet het geval is.
Dat is inderdaad opmerkelijk. Ook in de zenderinformatie onderin beeld staat sinds kort dat het een HD zender is, inclusief 'HD'-icoon maar de kwaliteit is nog steeds SD 8)7

Heel vreemd

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Maar...zoals ik het nu lees ben ik totaal debiel als ik nog mijn huidige abonnement hou. Ik heb nu die all-in met Canal digitaal basic. Voor €54 inclusief die €4 HBO korting. .....En vanwege dat vervelende niet-spoelen bij Canal Digitaal inmiddels geïrriteerd door de tv.
Lijkt erop dat ik beter NLziet met Netflix oid nemen kan. Of die DVBT2 erbij. Dan overstappen naar enkel bellen en internet, maar moet ik wel een eigen kijkkastje regelen...zie door bomen bos niet..

Ik wil een kastje waarop ik tv kan kijken, YouTube, Netflix etc, maar ook films die ik op een harde schijf heb staan. of misschien zelfs een locatie om iets als sabnzb naar toe te laten verwijzen...

en alles met een makkelijke afstandsbediening te bedienen. en/of toetsenbord.

Daarbij heb ik een LGtv die 3d weer kan geven. Dat gebruik ik graag. Ik doe dat nu via externe harde schijf, blueray, laptop met VLC. Maar daar soms nog problemen met resolutie en 3d die bij bovenonder nog wel wordt overruled door de TV...of misschien wel de reciever.

O ja, en.ik luister veel radio. De hele dag door. Maar.misschien moet ik dat wel via de lucht op de reciever gaan doen....

Iemand vol met ideeën en ervaringen met dit?

Alvast dank,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wdeb schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:02:
Ik wil een kastje waarop ik tv kan kijken, YouTube, Netflix etc, maar ook films die ik op een harde schijf heb staan. of misschien zelfs een locatie om iets als sabnzb naar toe te laten verwijzen...

Ik heb zelf een amazon firetv kastje (met netwerkaansluiting) met daarop o.a. netflix, spotify en plex, plus een chromecast voor zaken die dat kastje niet/niet lekker kan afspelen (bv ziggo app, nlziet) en daarmaa kun je ook makkelijker youtube filmpjes zoeken. Als je een goede android box neemt kan ziggo en nlziet enzo wel daarop draaien, maar ik had de firetv al.

Een plex servertje heb je dan wel nodig, en als afstandsbediening heb ik logitech harmony hub (niet perse nodig, wel superfijn).

Oftewel, ik heb geen echte tv meer, alleen tweak internet abbo. Helemaal happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
dragon2 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:26:
[...]

Ik heb zelf een amazon firetv kastje (met netwerkaansluiting) met daarop o.a. netflix, spotify en plex, plus een chromecast voor zaken die dat kastje niet/niet lekker kan afspelen (bv ziggo app, nlziet) en daarmaa kun je ook makkelijker youtube filmpjes zoeken. Als je een goede android box neemt kan ziggo en nlziet enzo wel daarop draaien, maar ik had de firetv al.

Een plex servertje heb je dan wel nodig, en als afstandsbediening heb ik logitech harmony hub (niet perse nodig, wel superfijn).

Oftewel, ik heb geen echte tv meer, alleen tweak internet abbo. Helemaal happy mee :)
Same here, maar apple georienteerd: appleTV met NLZiet, youtube, VLC/Infuse (films van NAS).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wdeb schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:02:
Maar...zoals ik het nu lees ben ik totaal debiel als ik nog mijn huidige abonnement hou. Ik heb nu die all-in met Canal digitaal basic. Voor €54 inclusief die €4 HBO korting. .....En vanwege dat vervelende niet-spoelen bij Canal Digitaal inmiddels geïrriteerd door de tv.
Lijkt erop dat ik beter NLziet met Netflix oid nemen kan. Of die DVBT2 erbij. Dan overstappen naar enkel bellen en internet, maar moet ik wel een eigen kijkkastje regelen...zie door bomen bos niet..

Daarbij heb ik een LGtv die 3d weer kan geven. Dat gebruik ik graag. Ik doe dat nu via externe harde schijf, blueray, laptop met VLC. Maar daar soms nog problemen met resolutie en 3d die bij bovenonder nog wel wordt overruled door de TV...of misschien wel de reciever.

O ja, en.ik luister veel radio. De hele dag door. Maar.misschien moet ik dat wel via de lucht op de reciever gaan doen....

Iemand vol met ideeën en ervaringen met dit?

Alvast dank,

Wdeb
Zelf ben ik heel tevreden met m'n NVidia Shield: Snelle AndroidTV box met inmiddels alweer behoorlijk oude SoC, maar die nog altijd regelmatig updates van NVidia ontvangt en ook nog steeds bijna álles kan afspelen, op (ik geloof) Dolby Vision na.

Netflix, Spotify, Youtube en NLZiet gebruiken we hier regelmatig op, naar tevredenheid. En KODI ondersteunt werkelijk bijna alles qua media de we op het lokale netwerk hebben staan.

Als experiment draai ik nu dus ook een TVHeadend server met DVB-T2 stickje voor de NPO kanalen (die zijn via DVB-T2 toch nog even een stuk scherper dan via NLZiet). Als client op de Shield gebruik ik een "Live Channels" addon voor tvheadend ("Dream Player for TVHeadend") en de TVHeadend TV plugin in KODI.

Nee... al met al denk ik dat Canal Digitaal er hier toch weer heel snel uit gaat. Was leuk om te hebben mogen leren hoe je een Multi VLAN verbinding aan WAN zijde in OPNSense moet inrichten met goede forwarding van IGMP multicast en RTP, en de multicast en RTP unicast streams zijn qua beeldkwaliteit wel flink beter dan NLZiet. Maar voor de rest ergeren we ons hier alleen maar aan Canal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Maar....dat headend verhaal zorgt voor nog een computer die dat draaien moet. Je kan dus niet direct die antenne in de Nvidia proppen? Maar die Nvidia shield ziet er veelbelovend uit. Ik dat eerst dat er een echte htpc bij moest, maar dit lijkt makkelijker. Maar zijn die nieuwe niet ook gewoon een oude soc?

Dus Tweak informeren dat ik over wil naar internet en bellen en dan NLziet aanvragen.

Top info hier.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Wdeb schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:23:
Maar zijn die nieuwe niet ook gewoon een oude soc?
Klopt, beide versies zijn voorzien van de Tegra X1 soc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Beide versies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
5 weken terug heb ik ook de overstap naar Tweak gemaakt.
Mijn huidige provider (Telfort) was prima, maar Tweak was toch een stuk goedkoper dus vandaar de overstap.
Telfort had een fout gemaakt door direct mijn glasvezel te stoppen op 1 feb ipv op 1 maart. Dus nu internet ik met een noodpakket van Telfort.

Maar wat een drama is die Tweak helpdesk.
Je komt er amper door. Een enkele keer krijg ik met 10 minuten iemand aan de telefoon, maar meestal moet ik ruim 40 minuten wachten.
Je gaat van wachtende nummer vier door naar wachtende nummer vijf, en toen ik de eerstvolgende wachtende was werd ik weer de tweede in de rij.
Een paar keer heb ik ze gesproken maar ze kunnen me niet aangeven wanneer ik nou aangesloten wordt. Er zou een probleem zijn met het vrijgeven van de lijn. Telfort weet van niks en geeft aan dat de lijn al lang vrijgegeven is.

Sommige medewerkers lijken te snappen dat ik weer internet wil thuis, en beloven me dan aan het einde van de dag terug te bellen zodra ze meer duidelijkheid hebben waarom mijn aanvraag stil ligt.

Maar van de beloftes maken ze in ieder geval niks waar. Ik ben nog nooit gebeld, en ik krijg ook niemand meer te pakken. Gisteren twee keer gebeld, eerste keer maar opgehangen omdat het te lang duurde (± 20 minuten gehoord dat ik wachtende nummer 4 was ) en de tweede keer kreeg ik zelfs een voicemail dat ze te weinig capaciteit hebben en dat ik meer kans had met het mailen van mijn vraag. Daarna werd de verbinding verbroken.
Maar ook op mijn verstuurde e-mail hoor ik tot nu toe niks.

Als het straks eenmaal werkt zal het vast helemaal goed zijn (omdat ik dan hoop nooit meer contact te hebben met de helpdesk) maar als ik wist dat ze zo slecht bereikbaar zijn en slecht hun beloftes nakomen had ik nooit de overstap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je Telfort zelf opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooya schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:34:
5 weken terug heb ik ook de overstap naar Tweak gemaakt.
Mijn huidige provider (Telfort) was prima, maar Tweak was toch een stuk goedkoper dus vandaar de overstap.
Telfort had een fout gemaakt door direct mijn glasvezel te stoppen op 1 feb ipv op 1 maart. Dus nu internet ik met een noodpakket van Telfort.

Maar wat een drama is die Tweak helpdesk.
Je komt er amper door. Een enkele keer krijg ik met 10 minuten iemand aan de telefoon, maar meestal moet ik ruim 40 minuten wachten.
Je gaat van wachtende nummer vier door naar wachtende nummer vijf, en toen ik de eerstvolgende wachtende was werd ik weer de tweede in de rij.
Een paar keer heb ik ze gesproken maar ze kunnen me niet aangeven wanneer ik nou aangesloten wordt. Er zou een probleem zijn met het vrijgeven van de lijn. Telfort weet van niks en geeft aan dat de lijn al lang vrijgegeven is.

Sommige medewerkers lijken te snappen dat ik weer internet wil thuis, en beloven me dan aan het einde van de dag terug te bellen zodra ze meer duidelijkheid hebben waarom mijn aanvraag stil ligt.

Maar van de beloftes maken ze in ieder geval niks waar. Ik ben nog nooit gebeld, en ik krijg ook niemand meer te pakken. Gisteren twee keer gebeld, eerste keer maar opgehangen omdat het te lang duurde (± 20 minuten gehoord dat ik wachtende nummer 4 was ) en de tweede keer kreeg ik zelfs een voicemail dat ze te weinig capaciteit hebben en dat ik meer kans had met het mailen van mijn vraag. Daarna werd de verbinding verbroken.
Maar ook op mijn verstuurde e-mail hoor ik tot nu toe niks.

Als het straks eenmaal werkt zal het vast helemaal goed zijn (omdat ik dan hoop nooit meer contact te hebben met de helpdesk) maar als ik wist dat ze zo slecht bereikbaar zijn en slecht hun beloftes nakomen had ik nooit de overstap gedaan.
Dit klinkt wederom als een fout bij Tweak met het inschieten van de order. Ze moeten dat als migratie inschieten om te laten accepteren bij KPN en/of Reggefiber. Maar vaak schieten ze het in als nieuwe order. En omdat de vezel nog bezet is door Telfort (administratief gezien) wordt de order afgewezen.
Is al vaker voorgekomen in dit topic.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En Telfort sluit derhalve domweg af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyire
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-12-2023
If I order the internet only package from Tweak, does that mean they only install the mediaconverter and I need to use/provide my own router right?

Does anyone have experience with setting up their own router with Tweak? Is it an easy process?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooya
Klopt. Had ik achteraf ook niet moeten doen waarschijnlijk.
Ik zat nog in de twee weken bedenktijd, en had na 12 dagen gebeld met Telfort om het na een maand te stoppen.
Met dus de ellende dat ze het per direct hadden stopgezet.
Kreeg ik doodleuk twee dagen later van Tweak een bericht dat de bedenktermijn over was, en dat zij nu verder gingen, en toen stond er pas beschreven dat je het beste je huidige provider pas kan stopzetten indien je volledig over bent. Was handig geweest als ze dat meteen hadden aangegeven en niet pas na 2 weken..

Ik was er redelijkerwijs vanuit gegaan dat zoiets na een na een maand / 6 weken wel geregeld zou zijn.
Barre73 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:23:
[...]
Dit klinkt wederom als een fout bij Tweak met het inschieten van de order. Ze moeten dat als migratie inschieten om te laten accepteren bij KPN en/of Reggefiber. Maar vaak schieten ze het in als nieuwe order. En omdat de vezel nog bezet is door Telfort (administratief gezien) wordt de order afgewezen.
Het verzoek van overname is blijkbaar meerdere keren mislukt.
Had een meisje aan de telefoon die aangaf dat ze aan het wachten waren dat de lijn vrijgegeven zou worden.
Toen vroeg ik nog, "dus als ik niet gebeld had, dan hadden jullie twee maanden zitten wachten?? Het is maar goed dat u belt meneer want dan kunnen we nu vast actie ondernemen" 8)7
Hans_18T schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:41:
En Telfort sluit derhalve domweg af?
Klopt, ook niet helemaal top natuurlijk.
Maar toen ze me hadden afgesloten en ik aangaf dat dit niet per direct de bedoeling was ging ze dingen voor me uitzoeken. Ik kreeg na 5 minuten het antwoord dat ze het helaas niet ongedaan konden maken en dat ze een nood pakket opsturen.
Dus ik kreeg een dag later een 4G Wifi modem waarmee ik thuis enkele devices van internet kan voorzien.
Het is natuurlijk niet lekker, maar de manier waarop ze het opgelost hebben bij Telfort vind ik top. Ook die communicatie liep lekker en duidelijk en snel.

Die van Tweak is echt om te huilen.. wat een toko zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Barre73 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:23:
[...]

Hier lijkt de fout toch echt niet bij Tweak te liggen maar deels bij Telfort en deels bij het achterhaalde systeem van Reggefiber. Uit het verhaal lijkt het dat Telfort de lijn opgezegd heeft toen Tweak nog in de bedenkperiode zat, Tweak doet geen lijnaanvraag tot de bedenktermijn verlopen is. Als de vezel op dat moment al een ophef order had kun je zoveel overname verzoeken doen als je wil maar dan moet je toch echt wachten tot de lijn vrij is. Ook als Tweak orders als nieuw indient wordt dat binnen Reggefiber normaal gesproken alsnog opgepakt als een migratie zolang er nog een actieve provider op de vezel zit.

Ben dit al zo vaak bij een andere partij in de sector tegengekomen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

feyire schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:41:
If I order the internet only package from Tweak, does that mean they only install the mediaconverter and I need to use/provide my own router right?

Does anyone have experience with setting up their own router with Tweak? Is it an easy process?
For internet only it's easy, configure VLAN 34 on the router's WAN-port and set it to use DHCP (=default), that's it. :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:34
Raven schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:45:
[...]

For internet only it's easy, configure VLAN 34 on the router's WAN-port and set it to use DHCP (=default), that's it. :)
For internet only, no vlan tagging is needed. Just DHCP on the WAN-port of your router and that's it.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

4pp3l schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:47:
[...]

For internet only, no vlan tagging is needed. Just DHCP on the WAN-port of your router and that's it.
@feyire Ah, wait, new subscription, I'm still used to the internet+phone subscription. When I signed up years ago, the internet only subscription didn't exist yet.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 21-02-2019 09:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Wdeb schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:23:
Maar....dat headend verhaal zorgt voor nog een computer die dat draaien moet. Je kan dus niet direct die antenne in de Nvidia proppen? Maar die Nvidia shield ziet er veelbelovend uit. Ik dat eerst dat er een echte htpc bij moest, maar dit lijkt makkelijker. Maar zijn die nieuwe niet ook gewoon een oude soc?

Dus Tweak informeren dat ik over wil naar internet en bellen en dan NLziet aanvragen.

Top info hier.

Wdeb
Klopt, je hebt wel iets nodig dat TVHeadend moet draaien. Ik weet eigenlijk niet of het ook mogelijk is om een DVB tuner direct aan de Shield te knopen (maar een sneller Google zou daar snel uitsluitsel op moeten geven). Hoe dan ook, je kan TVHeadend zelfs ook op een Raspberry Pi draaien. Dat verbruikt amper wat, dus zodra je met een gewone pc of laptop hebt uitgeprobeerd of het wat voor je is, kan je daar aan gaan werken :).

Wat de Shield betreft: Ik heb hiervoor ook "HTPC" setups gehad (NVidia ION, Intel Braswell nuc'je, etc.). Maar de Shield geeft ondanks de oudere SoC, ook met KODI, tot nu toe veruit de allerbeste ervaring.

Maar goed, genoeg off-topic weer :P (hoewel wel beetje on-topic, want als TV bij Tweak beetje beter stabieler was geweest, hadden meesten niet naar alternatieven hoeven zoeken ;) ).
Mooya schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 00:00:
[...]

Klopt. Had ik achteraf ook niet moeten doen waarschijnlijk.
Ik zat nog in de twee weken bedenktijd, en had na 12 dagen gebeld met Telfort om het na een maand te stoppen.
Met dus de ellende dat ze het per direct hadden stopgezet.
Kreeg ik doodleuk twee dagen later van Tweak een bericht dat de bedenktermijn over was, en dat zij nu verder gingen, en toen stond er pas beschreven dat je het beste je huidige provider pas kan stopzetten indien je volledig over bent. Was handig geweest als ze dat meteen hadden aangegeven en niet pas na 2 weken..

Ik was er redelijkerwijs vanuit gegaan dat zoiets na een na een maand / 6 weken wel geregeld zou zijn.
De laatste keer dat ik weer als 'nieuwe' klant bij Tweak een abonnement aanvroeg (alweer 2-3 jaar geleden), stond er bij het aanvraagformulier nog een duidelijke waarschuwing dat, als je al een abonnement via glasvezel hebt, je nog NIET bij de oude provider moet opzeggen. Dat staat er nu dus niet meer bij?

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 21-02-2019 10:03 ]

• Mooya
Centurius schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 04:23:
[...]

Hier lijkt de fout toch echt niet bij Tweak te liggen maar deels bij Telfort en deels bij het achterhaalde systeem van Reggefiber. Uit het verhaal lijkt het dat Telfort de lijn opgezegd heeft toen Tweak nog in de bedenkperiode zat, Tweak doet geen lijnaanvraag tot de bedenktermijn verlopen is. Als de vezel op dat moment al een ophef order had kun je zoveel overname verzoeken doen als je wil maar dan moet je toch echt wachten tot de lijn vrij is. Ook als Tweak orders als nieuw indient wordt dat binnen Reggefiber normaal gesproken alsnog opgepakt als een migratie zolang er nog een actieve provider op de vezel zit.

Ben dit al zo vaak bij een andere partij in de sector tegengekomen.
Vandaag heb ik weer contact met Tweak opgenomen. Kreeg nu met 10 minuten iemand aan de telefoon die wel ging doorzetten om meteen de lijn vrij te laten geven.
Even later kreeg ik een mail dat ik kon bellen om een afspraak te maken. Dus volgende week komt nu een monteur _/-\o_

Misschien kon Tweak er ook weinig aan doen dat de lijn nog niet vrijgegeven is. Maar ze beloven je meerdere keren dat ze het uitzoeken en dat je terug gebeld wordt. Maar dat deden ze geen enkele keer.
Dus het is mooi dat ik nu uiteindelijk een afspraak gepland heb, maar ik vind het wel een slechte zaak dat ze hun afspraken slecht nakomen en dat je regelmatig meer dan 45 minuten in de wacht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een manier om geen aansluitkosten te krijgen? Want €50 vind ik best wel veel. Was dit met Sparql ook zo?

Administratiekosten Canal Digitaal € 25,00
Administratiekosten € 25,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij niet, alleen was destijds de aanbieding "minder"
Nog ff nagekeken: Mijn borg was in 2010 50 euro en 25 euro administratiekosten.

[ Voor 40% gewijzigd door Hans_18T op 22-02-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyire
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-12-2023
Raven schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:45:
[...]

4pp3l schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:47:
[...]

That's very straight forward then, thanks for the information guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heeft iemand van jullie problemen met de webplayer van canaldigitaal

zowel in Firefox of Chrome doen div kanalen het niet
bv veronica blijft leeg en net 5 mag niet in mijn regio afspelen, RTL 7 blijft bufferen spelen bufferen en VividTv doet alleen bufferen.
NPO werkt wel goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
Mr-D. schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:22:

bv veronica blijft leeg en net 5 mag niet in mijn regio afspelen, RTL 7 blijft bufferen spelen bufferen en VividTv doet alleen bufferen.
NPO werkt wel goed
Veronica heeft inderdaad een leeg scherm

de rest lijkt allemaal gewoon te werken

getest met edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Mr-D. schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:22:

NPO werkt wel goed
Hier (Almere 1326) werken op dit moment de genoemde kanalen gewoon in de webplayer (Safari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:48
Wie van de gewaardeerde mede-Tweak abonnees heeft ook problemen met telefonie op de ZyXEL met firmware versie groter 1.00(AAKL.18)C0?

Tweak biedt op de site een recente firmware versie aan 1.00(AAKL.28)C0, maar na installatie ervan weigert mijn telefonie. Bij raadplegen in de router, wordt aangegeven dat de telefonie niet is geregistreerd. Ik heb al diversie dingen geprobeerd (handmatig opnieuw laden van telefonie gegevens met hulp van Tweak, terugzetten van werkende backup), maar niets lijkt het probleem te verhelpen.
Alleen downgraden naar een versie lager dan 1.00(AAKL.19)C0 herstelt de werking van telefonie op de ZyXEL.

Tweak zelf zegt geen andere klanten met deze klachten te kennen, maar kan me ook niet verder helpen. Ik heb aangegeven dat de huidige firmware 1.00(AAKL.28)C0 die ze aanbieden, althans bij mij, de telefonie om zeep helpt. Dat werd te kennisgeving aangenomen, maar verder niets...

Iemand anders die deze issues herkend en een oplossing weet, anders dan downgraden van de firmware?

Alvast dank!

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ruudmansky schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:40:
Wie van de gewaardeerde mede-Tweak abonnees heeft ook problemen met telefonie op de ZyXEL met firmware versie groter....
Mijn Zyxell draait nog steeds tot volle tevredenheid op versie 1.00(AAKL.14)C0 Waarom Tweak jou adviseert om de FM te upgraden is mij daarom een raadsel. Wat zijn de voordelen van de nieuwe FM tov de oude?

Groeten
Jan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Driebeen op 25-02-2019 14:16 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudmansky
Jan Driebeen schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:13:
[...]

Mijn Zyxell draait nog steeds tot volle tevredenheid op versie 1.00(AAKL.14)C0 Waarom Tweak jou adviseert om de FM te upgraden is mij daarom een raadsel. Wat zijn de voordelen van de nieuwe FM tov de oude?

Groeten
Jan :)
Jan,

Tweak adviseert niet actief om te upgraden, maar het is natuurlijk niet zonder reden ze een nieuwe firmware versie ter download aanbieden op hun site.

Bij mij draait firmware versie 18 ook prima, maar je zou verwachten dat een upgrade van de firmware toch minimaal net zo goed zou werken als de oude versie... En upgraden doe je vanwege eventuele nieuwe features of correcties van (al dan niet zichtbare) fouten in eerdere versies. Dat ze er niet bij vertellen wat er allemaal is gewijzigd, tja, dat zie je wel vaker.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
Wie van de gewaardeerde mede-Tweak abonnees heeft ook problemen met telefonie op de ZyXEL met firmware versie groter 1.00(AAKL.18)C0?

Tweak biedt op de site een recente firmware versie aan 1.00(AAKL.28)C0, maar na installatie ervan weigert mijn telefonie. Bij raadplegen in de router, wordt aangegeven dat de telefonie niet is geregistreerd. Ik heb al diversie dingen geprobeerd (handmatig opnieuw laden van telefonie gegevens met hulp van Tweak, terugzetten van werkende backup), maar niets lijkt het probleem te verhelpen.
Alleen downgraden naar een versie lager dan 1.00(AAKL.19)C0 herstelt de werking van telefonie op de ZyXEL.

Tweak zelf zegt geen andere klanten met deze klachten te kennen, maar kan me ook niet verder helpen. Ik heb aangegeven dat de huidige firmware 1.00(AAKL.28)C0 die ze aanbieden, althans bij mij, de telefonie om zeep helpt. Dat werd te kennisgeving aangenomen, maar verder niets...

Iemand anders die deze issues herkend en een oplossing weet, anders dan downgraden van de firmware?

Alvast dank!
Ik heb in het verleden een paar keer een firmware upgrade uitgevoerd op de Zyxel. Nooit problemen gehad met telefonie, althans niet vanwege een upgrade...
Als het goed is wordt de configuratie bij een upgrade ook bijgewerkt. Maar het kan, afhankelijk van de combinatie oude en nieuwe versie van de firmware, nodig zijn om de configuratie opnieuw in te stellen (Back to Factory Defaults). Een configuratie van een oude firmware versie 'restoren' gaat meestal niet goed is mijn ervaring. Als je een backup maakt van de configuratie dan wordt dat opgeslagen in een XML file, die kan je gewoon openen in een teksteditor en opzoeken hoe het was geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudmansky
BitAndre schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:59:
[...]

Ik heb in het verleden een paar keer een firmware upgrade uitgevoerd op de Zyxel. Nooit problemen gehad met telefonie, althans niet vanwege een upgrade...
Als het goed is wordt de configuratie bij een upgrade ook bijgewerkt. Maar het kan, afhankelijk van de combinatie oude en nieuwe versie van de firmware, nodig zijn om de configuratie opnieuw in te stellen (Back to Factory Defaults). Een configuratie van een oude firmware versie 'restoren' gaat meestal niet goed is mijn ervaring. Als je een backup maakt van de configuratie dan wordt dat opgeslagen in een XML file, die kan je gewoon openen in een teksteditor en opzoeken hoe het was geconfigureerd.
Ik heb in het verleden ook nooit problemen gehad, maar met upgrades naar versies hoger dan 18 ontstaan de problemen. Zoals ik al zei heb ik allerlei scenario's gevolgd (werkende backups terugzetten, configuratie voor telefonie opnieuw invoeren), maar niets werkt. Dus maar weer terug naar versie 18, zodat het weer werkt.

Welke firmware versie draai jij, als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Is het verstandig om de Fritz!box 5490 van tweak te pakken of is het beter een eigen modem te nemen, en zo ja welke ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Daar is uiteraard geen eenduidig antwoord op te geven. De Fritz!box is een prima apparaat, veel mogelijkheden en goede software support. Kortom voor een bovengemiddeld huishouden prima te gebruiken.

Tweakers willen graag wat meer mogelijkheden of zelf meer in controle zijn over hun verbinding en dan kom je al snel in specialistische routers (zoals een Edgerouter serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Is zo'n edge router niet een beetje teveel van het goede? Wellicht domme vraag: ik zoek een router met wifi erin en bij zo'n edge router kan er nog een router achter?

Fritzbox vind ik prijzig, is de Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router geen optie?

[ Voor 139% gewijzigd door isomis op 26-02-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
isomis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:06:
Is zo'n edge router niet een beetje teveel van het goede? Wellicht domme vraag: ik zoek een router met wifi erin en bij zo'n edge router kan er nog een router achter?

Fritzbox vind ik prijzig, is de Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router geen optie?
alles is een optie (het is net wat jij wilt) en de fritzbox kun je gewoon bij je abonnement krijgen bij tweak en als hij kapot is krijg je een nieuwe. bij een eigen aangeschaft modem/router moet je dan zelf weer een nieuwe kopen

voordat tweak de fritzbox mee leverde gingen veel mensen volgens mij juist voor een fritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 01:28:
Is er ook een manier om geen aansluitkosten te krijgen? Want €50 vind ik best wel veel. Was dit met Sparql ook zo?

Administratiekosten Canal Digitaal € 25,00
Administratiekosten € 25,00
Heb ik geluk gehad ik heb Tweak op 8-7 afgesloten :) zie plaatje voor de kosten, dat was nog in Sparql tijd. Echter is mijn internet pas in oktober opgeleverd (in okt voor de nieuwe prijs internet betaald 395 pj en CD zit erbij), maar CD administratiekosten zie ik nergens.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eD3mjx3.png

Update: zie nu als je bij Tweak besteld behoorlijk duurder uit bent
Zelf ik heb ik Internet & Bel voor 395 pj en TV CD los 22 pm als je terug telt naar z'n 55 pm

Als je nu wilt bestellen kan dan niet meer gekozen geworden en zit je in pakket verkoop (alles afnemen of alleen internet). Dan kom je voor hetzelfde wat ik nu afneem op € 63,95 pm uit best behoorlijk. Behalve als je een jaar doet € 636,80 / 12 dan kom je ook op zn 55 pm uit.

[ Voor 25% gewijzigd door RobbyTown op 26-02-2019 18:51 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
hjvg schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:55:
[...]

alles is een optie (het is net wat jij wilt) en de fritzbox kun je gewoon bij je abonnement krijgen bij tweak en als hij kapot is krijg je een nieuwe. bij een eigen aangeschaft modem/router moet je dan zelf weer een nieuwe kopen

voordat tweak de fritzbox mee leverde gingen veel mensen volgens mij juist voor een fritzbox
ik zit meet een zyxel router met kuren en het upgraden daarvan koste mij 70 euro extra. Dus daarom ik heb voor internet only gekozen. Ik moet nu dus zelf even een router gaan regelen en ik ben aan het kijken wat de beste optie is voor mij. Wellicht zo'n edgerouter met een wifi accesspoint.

[ Voor 7% gewijzigd door isomis op 26-02-2019 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Dan hoor jij inderdaad niet bij de target group van de edgerouter gebruikers.. :+

Heel simpel, zoek je een off the shelf oplossing met routering + wifi in een, go for it. pak zo'n R7000 of de Fritzbox.. (beide vergelijkbaar)

Ik ben een (netwerk) tweaker. Ik wil volle controle over mijn netwerkpijp. Ik heb losse accesspoints midden in de ruimte waar ze gebruikt worden en optimaliseer wat ik kan.

Kortom voor MIJ is het een waardevolle investering. Als je de energie er niet in wil steken, begin er dan niet eens aan, want dan is het alleenmaar frusterend. En het is zeker niet de goedkoopste oplossing.
isomis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbyTown schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:36:
[...]

Heb ik geluk gehad ik heb Tweak op 8-7 afgesloten :) zie plaatje voor de kosten, dat was nog in Sparql tijd. Echter is mijn internet pas in oktober opgeleverd (in okt voor de nieuwe prijs internet betaald 395 pj en CD zit erbij), maar CD administratiekosten zie ik nergens.
[Afbeelding]

Zelf ik heb ik Internet & Bel voor 395 pj en TV CD los 22 pm als je terug telt naar z'n 55 pm

Als je nu wilt bestellen kan dan niet meer gekozen geworden en zit je in pakket verkoop (alles afnemen of alleen internet). Dan kom je voor hetzelfde wat ik nu afneem op € 63,95 pm uit best behoorlijk. Behalve als je een jaar doet € 636,80 / 12 dan kom je ook op zn 55 pm uit.
De borg is nu ook €25.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/24a65ab71d51b80e43ba70f64b377617.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borg 50 euro krijg ik terug die administratie kosten ben je kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
RobbyTown schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:36:

Je hebt zelf internet per jaar (€395) en bent incl. TV gemiddeld €55 / maand kwijt.
De nieuwe pakketten waarbij je internet per jaar betaald ben je €636/12 = €53 per maand kwijt.
Dan is dat toch goedkoper en niet duurder. :?

Als je het TV gedeelte maandelijks opzegbaar wilt, zoals jij het nu hebt, omdat je geen 12 maanden per jaar TV wilt kijken bijvoorbeeld. :+ Dan kun je volgens mij nog steeds gewoon een jaarlijks internet(+bellen) abbo voor €395 bestellen en neem je daar het maandelijks opzegbare TV abbo bij voor €21,95?

Dan kom je op ~€55/mnd uit. :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmiGueL schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:50:
[...]

Je hebt zelf internet per jaar (€395) en bent incl. TV gemiddeld €55 / maand kwijt.
De nieuwe pakketten waarbij je internet per jaar betaald ben je €636/12 = €53 per maand kwijt.
Dan is dat toch goedkoper en niet duurder. :?

Als je het TV gedeelte maandelijks opzegbaar wilt, zoals jij het nu hebt, omdat je geen 12 maanden per jaar TV wilt kijken bijvoorbeeld. :+ Dan kun je volgens mij nog steeds gewoon een jaarlijks internet(+bellen) abbo voor €395 bestellen en neem je daar het maandelijks opzegbare TV abbo bij voor €21,95? Dan kom je op ~€55/mnd uit. :P
Dat klopt maar even 200 euro meer aftikken kan een drempel zijn dat het pm word gedaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehh misschien begrijp ik het niet maar voor €70 heb je geen edgerouter met wifi acces punt
en ook geen ondersteuning mocht het mis gaan.en die fritbox doet het gewoon goed (altijd mijn 7490 dan)
isomis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:49:
[...]

ik zit meet een zyxel router met kuren en het upgraden daarvan koste mij 70 euro extra. Dus daarom ik heb voor internet only gekozen. Ik moet nu dus zelf even een router gaan regelen en ik ben aan het kijken wat de beste optie is voor mij. Wellicht zo'n edgerouter met een wifi accesspoint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

isomis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:49:
[...]Ik moet nu dus zelf even een router gaan regelen en ik ben aan het kijken wat de beste optie is voor mij. Wellicht zo'n edgerouter met een wifi accesspoint.
De mooiste oplossing is gewoon een PC met Linux erop, dan ben je helemaal vrij qua mogelijkheden. In mijn geval een Asus server-bordje, goedkoopste Celeron CPU erop, 4GB ECC geheugen, een SSD, klein kastje eromheen en klaar. Geloof dat ik toentertijd onder de €300 klaar was.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Het lijkt erop dat er iets aan de hand is met de DNS-client van de VoIP-service in de Zyxel zelf. Ik ben benieuwd of het werkt als je sip.tweakphone.nl vervangt door 82.197.223.41 (VoIP – SIP – SIP Service Provider, sip.tweakphone.nl vervangen door dat IP bij SIP Server Address, REGISTER Server Address, en Outbound Proxy Address)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diets
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Heb net 1.00(AAKL.28)C0 op de Zyxel gezet zonder problemen. De ping is van 22 naar 10 gegaan, een welkome verbetering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Mr-D. schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:11:
ehh misschien begrijp ik het niet maar voor €70 heb je geen edgerouter met wifi acces punt
en ook geen ondersteuning mocht het mis gaan.en die fritbox doet het gewoon goed (altijd mijn 7490 dan)

[...]
Ik ga nu ook 30 euro minder betalen per jaar. Aangezien ik nooit telefonie gebruikte en nu over kan gaan op internet only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aaargh! schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:38:
[...]

De mooiste oplossing is gewoon een PC met Linux erop, dan ben je helemaal vrij qua mogelijkheden. In mijn geval een Asus server-bordje, goedkoopste Celeron CPU erop, 4GB ECC geheugen, een SSD, klein kastje eromheen en klaar. Geloof dat ik toentertijd onder de €300 klaar was.
With ^, hier ligt een Intel DN2800MT bordje met 4GB RAM, losse Intel NIC en Debian Stretch op een USB stick, uiteraard een en ander aangepast om de writes te beperken. Wat een verademing t.o.v. IPFire, die zichzelf een paar maanden terug een klein beetje kreupel heeft gemaakt :X

De base install staat erop, met de standaard systeem apps en een paar dingen zoals iptables, isc-dhcp-server, vlan en een paar andere packages, that's it. De install is nog geen 1GB groot :P

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 27-02-2019 19:38 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
isomis schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:44:
[...]

Ik ga nu ook 30 euro minder betalen per jaar. Aangezien ik nooit telefonie gebruikte en nu over kan gaan op internet only.
Duidelijk, en dan kan je van je korting een deugdelijke router kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf vanmiddag ook een mail aan Tweak gestuurd om over te stappen naar "Internet Only" met jaarbetaling, dus weer terug naar de 'oude' 365 euro per jaar.

Was verder geen probleem. Ik moet daarna de CD box en de Fritz!box terugsturen en krijg een mediaconverter opgestuurd (dat laat ik maar zo, hoewel ik allang de Gigabit Genexis NT weer op de FTU heb zitten :P ).

De medewerker waarschuwde me nog wel, dat op het moment van de verandering, m'n Internet VLAN (34) tag verdwijnt, en dat op dat moment de verbinding dus niet meer werkt tot ik dit aanpas in m'n router. Goed puntje :)

Dus ga je verder met nl ziet
Ik zelf zou dan wel de discovery's missen
Dat is eigenlijk het enige wat ik kijk op de "live" tv
Maar dat de Vlan tag verdween is hier ook gelukkig te vinden maar goed dat hun nu actief juiste info meegeven.

[ Voor 30% gewijzigd door Mr-D. op 28-02-2019 07:29 ]

Ja, ik was me al bewust van het verdwijnen van de VLAN tag, maar wel netjes dat ze het vermelden.

Wij gaan idd verder met NLZiet, aangevuld met NPO 1, 2 en 3 in HD via DVB-T2 (ook mooi om dingen op te nemen op eigen hardware).

In de praktijk is 60% van wat wij kijken op NPO 1, 2 en 3 (al dan niet 'gemist' ). 10% is RTL 4 en dan bijna altijd 'gemist'. Rest Youtube en Netflix :P. Discovery vond ik altijd wel leuk, maar heb ik de afgelopen 2 jaar denk ik in totaal nog niet meer dan 5 minuten op gehad.

Verder werkt de NLZiet app op AndroidTV nu zeer betrouwbaar, ook bij uitzendingen 'vanaf het begin' kijken en heen en weer spoelen daarbinnen. Gewoon heerlijk! En flitsend snel. Geen lange wachttijden bij zappen om de multicast join en leave plaats te laten vinden en dan eindelijk eens een stream te krijgen, geen HTML5 interface op een Amino box die van zichzelf ook al niet erg snel is.

Het zou nóg mooier zijn als NLZiet ook een keer AndroidTV Live Channels support krijgt, want op die manier benader ik nu de DVB-T2 streams (met tvheadend als backend). Dan zou live TV kijken mooi in één omgeving kunnen. Maar zo werkt het ook al prima.

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 28-02-2019 09:38 ]

wel weer een vraagje aan jouw @eymey welke unit gebruik jij om de DVB-T2 binnen te halen??
dan kan ik eens testen met tvheadend op mijn synology.
beetje spelen is altijd leuk

• MaxHardcore
  • Laatst online: 12-09 11:45
Ik zit nu al een tijdje met het probleem dat qbittorrent heel duidelijk gecapped is op 10 MB / Sec downloadsnelheid.

Nu dacht ik dat ik ergens iets opgekloot had (veel rotzooi geïnstalleerd laatste tijd) en heb zojuist vers windows 10 home geïnstalleerd en heb nog steeds de 10MB cap.

Ik test dit op hele snelle torrents.

Het is zelfs zo dat als ik 2 aan zet de snelheid van de lopende torrent inzakt en ze beiden maximaal 10MB / sec trekken.

Iemand een idee waar dit in zit? Buiten qbittorrent is de snelheid wel goed.

Ik heb een MSI GT72 2QE laptop met de killer E2200 NIC aangesloten op de FB via cat6 kabel.

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:04:
De medewerker waarschuwde me nog wel, dat op het moment van de verandering, m'n Internet VLAN (34) tag verdwijnt, en dat op dat moment de verbinding dus niet meer werkt tot ik dit aanpas in m'n router. Goed puntje :)
Vreemd, ik ben over naar internet-only en mijn verkeer is loopt nog gewoon over een VLAN.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Aaargh! schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Vreemd, ik ben over naar internet-only en mijn verkeer is loopt nog gewoon over een VLAN.
Bijzonder, ik heb ook internet-only en mijn verkeer gaat zonder VLAN met DHCP. Dit heb ik toentertijd ook bevestigd met Tweak. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Wel vreemd idd @Aaargh! . Weet je wel zeker dat je effectief al over bent? Anders mss ook nog maar ff je facturen in de gaten houden :P

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 28-02-2019 13:19 ]

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:19:
Wel vreemd idd @Aaargh! . Weet je wel zeker dat je effectief al over bent? Anders mss ook nog maar ff je facturen in de gaten houden :P
De factuur is iig maar €42/maand en er staat ook geen TV meer bij de specificatie.

Ik zie dat ik ook op beide VLAN's nog een IP krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Aaargh! op 28-02-2019 13:41 ]

Aaargh! schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:41:
[...]

De factuur is iig maar €42/maand en er staat ook geen TV meer bij de specificatie.

Ik zie dat ik ook op beide VLAN's nog een IP krijg.
42 per maand is niet 39 per maand.

42 per maand komt overeen met "Internet + Bellen", en dus niet internet only. Alleen bij Internet Only gaat de VLAN tag eraf .

Klinkt alsof je (als je bellen niet nodig hebt) nog wat geld kan besparen... EN die router die je nu 'verplicht' in een doos ruimte in laat nemen terug mag sturen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 28-02-2019 13:46 ]

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
MaxHardcore schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:38:
Ik zit nu al een tijdje met het probleem dat qbittorrent heel duidelijk gecapped is op 10 MB / Sec downloadsnelheid.

Nu dacht ik dat ik ergens iets opgekloot had (veel rotzooi geïnstalleerd laatste tijd) en heb zojuist vers windows 10 home geïnstalleerd en heb nog steeds de 10MB cap.

Ik test dit op hele snelle torrents.

Het is zelfs zo dat als ik 2 aan zet de snelheid van de lopende torrent inzakt en ze beiden maximaal 10MB / sec trekken.

Iemand een idee waar dit in zit? Buiten qbittorrent is de snelheid wel goed.

Ik heb een MSI GT72 2QE laptop met de killer E2200 NIC aangesloten op de FB via cat6 kabel.
Hoe gaan andere downloads? Gaan die wel sneller?
Vragen over qbittorrent gaan hier niet beantwoord worden i.v.m. het type software. Daar zul je zelf iets op moeten verzinnen.

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:43:
[...]
42 per maand komt overeen met "Internet + Bellen", en dus niet internet only. Alleen bij Internet Only gaat de VLAN tag eraf .
Ah, ik heb idd nog bellen erbij. Wel vreemd, want bellen heeft v.z.i.w. geen dependencies op het IPTV VLAN.

• MaxHardcore
  • Laatst online: 12-09 11:45
Dwazer schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:50:
[...]

Hoe gaan andere downloads? Gaan die wel sneller?
Vragen over qbittorrent gaan hier niet beantwoord worden i.v.m. het type software. Daar zul je zelf iets op moeten verzinnen.
Alles het andere gaat goed.

heb standaard poort 8999 in gebruik.

Zou tweak op deze poort (kunnen) cappen?
Pagina: 1 ... 33 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.