Jimp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:52:
[...]
Ik moet zeggen dat wij zelf vrij weinig hinder ervaren tijdens het spoelen of gebruik van on demand content. Wel moet ik toegeven dat daar recent stappen in zijn gezet. Programma's die aan het begin of eind incorrect worden afgekapt heeft inderdaad met de EPG te maken. Dat is wel bekend, maar geen quick fix. De kijksuggesties zijn een keuze van Canal Digitaal en zappen gaat met IPTV ism multicast dénk ik niet sneller worden dan dit.[/]
En toch kan KPN, dat ook multicast gebruikt, behoorlijk snel zappen (mogelijk dat ze daar wat voor truccen door eerst tijdelijk OTT een unicast stream te tonen ofzo, maar het ziet er echt soepel uit).
On Damand content gaat overigens aardig goed met spoelen, maar ik heb het dus vooral over de RTP UDP streams die je krijgt als je vanuit pauze of vanuit begin gemist verder kijkt.
En wat betreft die kijksuggesties: Ja, daar zit hem dus het probleem. Volgens jullie zijn ze een keuze van Canal Digitaal. Maar als ik het bij Canal Digitaal aankaart, dan verschuilen ze zich achter het feit dat ik een contract met Tweak heb

.
Daar zijn inderdaad goede stappen gezet. Ik denk dat als je let op ontwikkelingen je wellicht verder moet kijken dan de settopbox. Je kunt kijken via iOS, Android, de browser, Apple TV en Chromecast. Recent is daar zelfs elke Smart TV van LG en Samsung sinds 2016 bijgekomen. Juist in extra devices loopt Canal Digitaal inmiddels echt vooruit op de kudde.
Maybe, maar een belangrijke omgeving ontbreekt: Android TV! Ik heb een NVidia Shield thuis in de woonkamer en een Mi Box boven. En als de huidige TV het heeft begeven komt er wrs een TV met Android OS in huis. LG en Samsung zijn natuurlijk de meest verkochte TV's, maar om mij moverende redenen komen die er nóóit in (iets met scherm en PWM).
NLZiet heeft inmiddels wel een AndroidTV app en sinds een paar versies werkt die heel prima. Zelfs zappen tussen de live streams gaat, voor een OTT dienst, flitsend snel. Ook heb ik al een keer een POC voor een AndroidTV "Live Channels" app gezien tegen een legale OTT dienst aan, en ook dat gaat flitsend. (info: Android TV Live Channels is het platform waarop tv's met AndroidTV erop omgaan met de tuner source en dat kan je dus ook uitbreiden met plugins. Chromecast support van Canal Digitaal is echt heel 'flaky' en werkt vaker niet dan wel lekker, dus is ook geen optie. Oftewel, ik heb erg weinig aan hun niet-settop opties.
Het is dus natuurlijk allemaal erg persoonlijk, maar Canal Digitaal heeft dus nog niets voor een steeds groter wordend platform. En als ik ze daarop wijs, "dan moet ik dat maar bij Tweak aankaarten 8)7" Bovenop dat: De kwaliteit van OTT diensten, inclusief Canal Digitaal, is nog steeds een stuk minder dan een mooie IGMP Multicast stream
Uiteindelijk realiseer ik me dat het een keuze is die iedereen voor zich moet maken en ook bij andere providers is niet alles perfect. Maar het is voor mij dus wel een ding om over na te denken.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.