@Jimp Oh begrijp me niet verkeerd, het zijn nog steeds zéér schappelijke prijzen en zeker, KPN, T-mobile en Vodafone/Ziggo zijn nog steeds stukken duurder voor minder snelheid.
Punt blijft alleen dat ik gewoon nog steeds niet enthousiast kan worden over de TV-dienst (netjes gezegd) en het dus nog steeds niet waard vind om me daar ook aan vast te pinnen, ookal is het goedkoper dan bij de grote 3.
Mijn grootste ergernissen met Canal Digitaal (grootste ergernis als eerste):
* 'Spoelen' in begin gemist of pauzefunctie werkt niet. Ookal mag het functioneel wel zoals bij de NPO, het werkt gewoon niet.
* De functie loopt nog te vaak vast (vermoedelijk vooral op het moment dan in de backend de cut-over naar de volgende uitzending moet plaatsvinden op basisva nde EPG).
* De bak visuele vervuiling van kijksuggesties, zelfs tijdens het zappen, die niet uitgezet kan worden
* Over het algemeen traag zappen
Overigens zijn de micro-haperingen in zowel multicast als unicast de laatste tijd echt heel veel minder, dus complimenten daarvoor. Maar over het algemeen zie ik, ook tov. toen ik eind 2017 voor het eerst bij jullie TV product weg ging, gewoon té weinig ontwikkeling naar een volwassen en goed werkend product.
Wat me óók erg stoort aan de nieuwe situatie met Canal Digitaal, is dat als je ergens bij Canal Digitaal (op hun social media kanalen) klaagt over functionaliteit die overduidelijk door CD wordt verzorgd, zoals de app en het zenderaanbod, ze openlijk hier hun handen van af trekken en zeggen "daarvoor moet je maar bij Tweak klagen" (alsof ze alleen voor Tweak iets anders zouden doen).
Dus wordt het voor mij nog steeds afwegen (vóór 1 mei) of ik ga tekenen voor internet only of toch de tekortkomingen van Canal Digitaal voor lief neem.
(oh ja, en ik vind het stiekem ook best jammer van een provider met zulke goede internet access, dat jullie nog steeds geen native dual stack IPv6 hebben geimplementeerd. Ook vanuit de hoek van XS4ALL klanten zou dat best nog wat mensen over de streep kunnen trekken

).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.