Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 11:59
maggoo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:25:
Is meer een tv topic dit he?

Maar mag ik concluderen dat internet via tweak (gigabit almere) een prima, stabiel product is, en dat de problemen zich eigenlijk alleen voordoen bij tv? Dat zou mooi zijn want tv doe ik niet aan, maar ben er qua kosten (en extra snelheid) wel aan toe afscheid te nemen van ziggo.
Internet is top -- 1 Gbps zowel up- als downstream. Ik dat kan ook echt volledig benutten :). Als je ook IPv6 wilt gebruiken dan kan dat via 6RD. TweakNews, zit bij de prijs in, werkt ook probleemloos (op maximale snelheid).
Telefonie (VOIP) was in het begin, jaren geleden, nog onbetrouwbaar. Maar werkt bij mij al jaren goed.
Kortom daar valt weinig over te klagen of te melden.

Met de overgang van TV naar Canal Digitaal afgelopen november ligt dat anders. Met name begin gemist hapert nog wel eens. Als deze kinderziektes zijn opgelost wordt het waarschijnlijk stiller in dit topic...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Het is een topic over en voor Tweak.
TV is daar onderdeel van...
Echter omdat er redelijkerwijs wat issues mee zijn, wordt dat veelal besproken... :)
maggoo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:25:
Maar mag ik concluderen dat internet via tweak (gigabit almere) een prima, stabiel product is, en dat de problemen zich eigenlijk alleen voordoen bij tv? Dat zou mooi zijn want tv doe ik niet aan, maar ben er qua kosten (en extra snelheid) wel aan toe afscheid te nemen van ziggo.
Ja, dat zou je eruit kunnen concluderen.
Zelf weinig tot 0 problemen gehad met internet van Tweak over glas d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11
rob2011 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:16:
Ik heb ook een call gemaakt, maar alles wat je bij tweak aanmaakt "sory bla bla bla we hebben het door gegeven aan CD" kortom hoor je nooit meer wat van.
Ik heb ook een vraag uitgezet bij Tweak over geprogrammeerde serie-opnames die niet werken. Heb als serie opname bijv. Judas (rtl4) staan maar zag gisterenavond dat hij deze niet opnam. Vervolgens handmatig de opname proberen te starten en kreeg toen de foutmelding ' opname mislukt'. Vervolgens heb ik de geprogrammeerde serie-opname verwijderd uit de lijst en daarna nogmaals het programma handmatig opgenomen. Toen werkte het wel. Het lijkt wel of de lijst met serie-opnames zijn/haar werk niet meer doet...
Als ik reactie van Tweak heb laat ik mij weer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Dank dwazer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 17:37
Iemand die me hier eventueel mee zou kunnen helpen?
JW020 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:42:
Hebben jullie een config die ik kan gebruiken voor Tweak i.c.m. Canal Digitaal en een USG Pro?

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben, is of er sinds de migratie naar CD nog aanpassingen doorgevoerd moeten worden aan een bestaande 'tweak-config' voor USG?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Het antwoord van Tweak op mijn vraag inzake CD-opnames:

Bedankt voor uw bericht,
Het is op het moment een bekend probleem bij ons qua opnames. Wij zijn samen met Canal Digitaal er hard mee bezig om dit z.s.m op te lossen, alleen hebben wij hier nog geen exacte datum voor. Onze excuses voor het ongemak.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team

Wordt vervolgd...
Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is dus schijnbaar weer wie je "aan de lijn" krijgt.
heb nu maar helaas usenet gebruikt om die aflevering te kijken
heb er toch weinig vertrouwen meer in.
twijfel toch om maar weer mijn huis open te breken en coax te trekken.
Jan Driebeen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:22:

Bedankt voor uw bericht,
Het is op het moment een bekend probleem bij ons qua opnames. Wij zijn samen met Canal Digitaal er hard mee bezig om dit z.s.m op te lossen, alleen hebben wij hier nog geen exacte datum voor. Onze excuses voor het ongemak.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team

Wordt vervolgd...

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:22:

Bedankt voor uw bericht,

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team

Wordt vervolgd...
Fijn dat het probleem in ieder geval erkend is en men ermee bezig is .

Op een positieve noot: Ik kijk nu al het tweede programma vanavond via "begin gemist" (en eentje vanuit pauzeren), wel allemaal NPO 1, en gewoon 0,0 hapering! Nou ja, 1 hapering bij Radar, die misschien niet geheel ontoevallig optrad op het moment dat de "live" versie volgens de EPG afgeloepn zou zijn. Maar dat ging daarna wel vrij soepel weer verder.
Mr-D. schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:14:
het is dus schijnbaar weer wie je "aan de lijn" krijgt.
heb nu maar helaas usenet gebruikt om die aflevering te kijken
heb er toch weinig vertrouwen meer in.
twijfel toch om maar weer mijn huis open te breken en coax te trekken.

[...]
Ik ben dus juist weer wat optimistischer aan het worden :D. Als begin gemist nu gewoon soepel blijft werken en ze het spoelen ook nog even oplossen, dan zijn voor mij eigenlijk de kinderziektes er naar aardige tevredenheid uit :D.

Wat betreft coax: Mocht je naar je TV-hoek en andere TV plekken twee UTP-kabels hebben liggen en mocht het je genoeg waard zijn om niet weer nieuwe kabels te hoeven trekken, misschien is dit een optie: https://www.allekabels.nl...850/kabel-tv-via-utp.html

Schijnt goed te werken :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:36:
[...]

Ik ben dus juist weer wat optimistischer aan het worden :D. Als begin gemist nu gewoon soepel blijft werken en ze het spoelen ook nog even oplossen, dan zijn voor mij eigenlijk de kinderziektes er naar aardige tevredenheid uit :D.

Wat betreft coax: Mocht je naar je TV-hoek en andere TV plekken twee UTP-kabels hebben liggen en mocht het je genoeg waard zijn om niet weer nieuwe kabels te hoeven trekken, misschien is dit een optie: https://www.allekabels.nl...850/kabel-tv-via-utp.html

Schijnt goed te werken :)
lijkt duur maar goedkoper kwa arbeid :P (nu ik het zie heb je deze eerder laten zien volgens mij, damn goed geheugen zie hier https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49473303

maar spoelen kan je denk ik vergeten ivm de rechten (lees verplichte reclame) en trucje eerst terug en dan voorruit spoelen werkt blijkbaar niet altijd volgens de vrouw, en op de laptop werkt het helemaal niet.

maar waarom ik er minder vertrouwen in heb, we zijn nu 3 tv providers verder in 4 jaar............ ja het een en ander is verbeterd maar het blokjes fenomeen blijft.
van de week tv gekeken bij mijn tante met Ziggo tja dat doet het wel gewoon zoals er beloofd wordt (internet daar dan weer niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het natuurlijk over spoelen op zenders waar dat normaal gesproken gewoon prima mag (en soms ook wél werkt), zoals bij de NPO ;)

Het klopt idd dat we al aardig wat providers verder zijn en ook Canal Digitaal is nog verre van perfect, maar hier kijken we nu dus zowaar al 3 avonden nagenoeg blokjesvrij ;).

En Ziggo: Tsja, mits je je geen horizon mediabox laat aansmeren en/of je bekabeling 100% in orde is en iemand in je buurt veroorzaakt geen 'ruis' in het segment (zoals Ziggo het noemt), dan werkt TV inderdaad zeer goed en aan een zeer goede beeldkwaliteit. Maar ja, voor zaken zoals replay tv met een goede beeldkwaliteit ben je dus al direct verplicht om juist die horizon box af te nemen, aan ook nog eens een bizarre woekerprijs als je alleen TV wil afnemen. Principieel voor mij dus een no go :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wij hebben thuis ook aan het begin gezamenlijk besloten tot aan de einde korting periode het aan te kijken dus daar hou ik me dan ook voorlopig aan.

maar persoonlijk betaal ik liever een woekerprijs voor iets wat wel werkt. dan een lage prijs met frustraties.
maar een mix daar tussenin lijkt mij wel beter , ach je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler1986
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 02:04
eymey schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:49:
Ik heb het natuurlijk over spoelen op zenders waar dat normaal gesproken gewoon prima mag (en soms ook wél werkt), zoals bij de NPO ;)

Het klopt idd dat we al aardig wat providers verder zijn en ook Canal Digitaal is nog verre van perfect, maar hier kijken we nu dus zowaar al 3 avonden nagenoeg blokjesvrij ;).

En Ziggo: Tsja, mits je je geen horizon mediabox laat aansmeren en/of je bekabeling 100% in orde is en iemand in je buurt veroorzaakt geen 'ruis' in het segment (zoals Ziggo het noemt), dan werkt TV inderdaad zeer goed en aan een zeer goede beeldkwaliteit. Maar ja, voor zaken zoals replay tv met een goede beeldkwaliteit ben je dus al direct verplicht om juist die horizon box af te nemen, aan ook nog eens een bizarre woekerprijs als je alleen TV wil afnemen. Principieel voor mij dus een no go :)
Bedankt voor de reactie. Ik zit namelijk nu op Ziggo, bij mij verder wel issues met Ziggo wat betreft uitzending gemist (erg haperig maar dat kan ook specifiek aan SBS6 liggen). Daarnaast zijn de prijzen belachelijk voor alleen TV. Internet en Uitzending gemist en NPO 1 / 2 / 3 is het meeste wat we kijken en doen. Zou jij in mijn geval Tweak + Canal digital als prima optie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor dat je wat doet kijk eerst met de postcodecheck of je wel in het Tweakgebied zit anders betaal je hele andere prijzen.
Brawler1986 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:06:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik zit namelijk nu op Ziggo, bij mij verder wel issues met Ziggo wat betreft uitzending gemist (erg haperig maar dat kan ook specifiek aan SBS6 liggen). Daarnaast zijn de prijzen belachelijk voor alleen TV. Internet en Uitzending gemist en NPO 1 / 2 / 3 is het meeste wat we kijken en doen. Zou jij in mijn geval Tweak + Canal digital als prima optie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler1986
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 02:04
Bij ons wordt glasvezel speciaal aangelegd in onze wijk door E-Fiber met daarbij 1GBps optie bij Tweak _/-\o_ .

[ Voor 13% gewijzigd door Brawler1986 op 21-01-2019 22:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

1GBps zie ik de komende jaren nog niet gebeuren ;) , althans, niet op grote schaal :P

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 21-01-2019 22:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Mr-D. schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:00:
wij hebben thuis ook aan het begin gezamenlijk besloten tot aan de einde korting periode het aan te kijken dus daar hou ik me dan ook voorlopig aan.

maar persoonlijk betaal ik liever een woekerprijs voor iets wat wel werkt. dan een lage prijs met frustraties.
maar een mix daar tussenin lijkt mij wel beter , ach je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.
T-mobile geen optie?
Vooral met mobiele telefoons van T-Mobile is het interessant.
Ik ben er erg tevreden over.
Beetje flauw natuurlijk omdat in deze topic aan te halen, maar als het punt voor jou is bereikt om aan overstappen te denken, dan moet je zeker Tmobile niet vergeten.

Ik heb de 750/750 verbinding.
Wel langzamer dan bij Tweak, maar zeker net zo stabiel.
En aangezien dat ik toch haast niet meer download, merk ik niks van het snelheids verschil.
Dus voor mij was het zeker een verbetering, en wie weet ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee voor internet wil ik wel bij tweak blijven want dat is gewoon goed

ga binnenkort thuis wel aan tafel zitten welke zender voor het gezin echt belangrijk is, want ik zie nu eigenlijk alleen netflix aanstaan.
goldvinger schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:42:
[...]

T-mobile geen optie?
Vooral met mobiele telefoons van T-Mobile is het interessant.
Ik ben er erg tevreden over.
Beetje flauw natuurlijk omdat in deze topic aan te halen, maar als het punt voor jou is bereikt om aan overstappen te denken, dan moet je zeker Tmobile niet vergeten.

Ik heb de 750/750 verbinding.
Wel langzamer dan bij Tweak, maar zeker net zo stabiel.
En aangezien dat ik toch haast niet meer download, merk ik niks van het snelheids verschil.
Dus voor mij was het zeker een verbetering, en wie weet ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Hier was de aanwezigheid van ID een voorwaarde voor de televisieaanbieder. Dan vallen er helaas nog een paar af. Televisie is ook steeds meer een bijzaak, Videoland staat hier vaker aan lineaire televisie.

Daarentegen is een prettig werkende interface wel erg belangrijk en dat gaat met Live channels op Android TV erg goed, en voor eventueel terugkijken (voor wat niet via NPO Start of Videoland beschikbaar is) martel ik wel met de gewone Canal Digitaal app.

Het is spijtig dat de streams maar 4 Mbit zijn, maar daar moeten we dan maar mee leven.

[ Voor 8% gewijzigd door Ep Woody op 22-01-2019 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mijn favorieten blijken vandaag ineens niet meer te kloppen. Eurosport ineens weg?

Verder baal ik er enorm van dat de Belgische kanalen niet meer op te nemen zijn. Vrijdag- en zaterdagavond willen daar nog wel eens leuke films zijn. Is ook pas sinds een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 20:22
De belg is sinds CD niet meer op te nemen. Net als rtv oost. Ook het witte in het menu zou weer zwart in te stellen zijn. Ook de dikke balk met het zappen is voor mij hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:39
jaro431 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:19:
mijn favorieten blijken vandaag ineens niet meer te kloppen. Eurosport ineens weg?

Verder baal ik er enorm van dat de Belgische kanalen niet meer op te nemen zijn. Vrijdag- en zaterdagavond willen daar nog wel eens leuke films zijn. Is ook pas sinds een paar weken.
Klopt mijn favorieten zijn ineens drastisch verminderd zie ik, dat is niet zo mooi.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jan Driebeen
jaro431 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:19:

Canal Digitaal heeft de namen van een aantal zenders gewijzigd, bijv. alle regionale zenders heten nu 'naam HD'. Door deze naamswijzigingen moet je je favorieten opnieuw instellen. Het had netjes geweest als Tweak/CD ons als eindgebruiker hiervan op de hoogte had gesteld. Op deze site staat volgens mij de nieuwe indeling, inclusief of je kan spoelen/opnemen/etc.

[ Voor 2% gewijzigd door Jan Driebeen op 23-01-2019 10:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Zojuist foutmelding: 'Zenderlijst niet beschikbaar' op de tv.
Beeld bevriest.
Na herstart animo box, zwart beeld...

Es ff zien wat ie doet na een reset.
Meer mensen nu last van?

-edit-
Spanningsloos maken van de Animo did the trick...

[ Voor 14% gewijzigd door Dwazer op 24-01-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere, geen foutmeldingen of andere gekkigheid op de Amino box.

Wel weer haperingen bij "begin gemist" van Verborgen Verleden. In het begin incidenteel, maar naar verloop van tijd weer steeds vaker.

Bij "jouw stad, ons dorp" ('live' gekeken via multicast) overigens ook een incidentele hapering.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 24-01-2019 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Heb nog geen bericht ontvangen van Tweak inzake opnames maar zag gisterenavond dat geplande opnames van vorige week opeens wel weer in de lijst opnames staan. Meer mensen dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

Zie/lees ik het nou goed, is er bij tweak nou alleen maar getrut met televisie? :+ ;)

* Convoy happy met zn Internet Only abbo >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Convoy op 25-01-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Convoy schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:32:
Zie/lees ik het nou goed, is er bij tweak nou alleen maar getrut met televisie? :+ ;)

* Convoy happy met zn Internet Only abbo >:)
Same here, Tweak 1Gbit samen met Ziggo TV (nog steeds aan het wachten op de 4K mediabox die andere landen al in huis hebben).

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Sm0k3r schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:58:
[...]

Same here, Tweak 1Gbit samen met Ziggo TV (nog steeds aan het wachten op de 4K mediabox die andere landen al in huis hebben).
Doe me dan maar de Ziggo Go App voor Apple TV 4K om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amirantha
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:50
Even een vraag, als ik de app van canal digitaal wil gebruiken, welk klant nummer moet ik dan gebruiken? Die van tweak werkt niet, en van Canal Digitaal heb ik niet, tenminste ik heb geen idee waar ik die kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
amirantha schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:59:
Even een vraag, als ik de app van canal digitaal wil gebruiken, welk klant nummer moet ik dan gebruiken? Die van tweak werkt niet, en van Canal Digitaal heb ik niet, tenminste ik heb geen idee waar ik die kan vinden.
Half november heb je een mail van Tweak gehad waar je gebruikersnaam en wachtwoord in staat voor CD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amirantha
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:50
Jan Driebeen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:28:
[...]

Half november heb je een mail van Tweak gehad waar je gebruikersnaam en wachtwoord in staat voor CD..
Ja daar was ik al bang voor, die mail is waarschijnlijk met de grote schoonmaak verwijderd... Ik zal eens een mailtje sturen naar tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tsja... Aan de andere kant betaal jij de hoofdprijs voor je Ziggo TV only... Helemaal als je in de buurt wil komen van de functionaliteit die CD biedt, ookal is die niet perfect. En live TV werkt gewoon perfect, met meer HD dan bij de goedkoopste optie van Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoofdprijs? Vind ik erg meevallen, zeker als ik bedenk dat ik ongecodeerd DVB-C krijg en dus zonder gedoe het basispakket kan bekijken waar, wanneer en hoe ik wil.

Maar ik hecht geen waarde aan HD en schotel wil/kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:16:
Heb nog geen bericht ontvangen van Tweak inzake opnames maar zag gisterenavond dat geplande opnames van vorige week opeens wel weer in de lijst opnames staan. Meer mensen dezelfde ervaring?
Heb de 2 boxen toch maar een fabrieksreset gegeven zonder resultaat
Morgen nog maar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:15:
Hoofdprijs? Vind ik erg meevallen, zeker als ik bedenk dat ik ongecodeerd DVB-C krijg en dus zonder gedoe het basispakket kan bekijken waar, wanneer en hoe ik wil.

Maar ik hecht geen waarde aan HD en schotel wil/kan ik niet.
Hoofdprijs, ja. Als je puur kijkt naar wat voor functionaliteit je bij CD krijgt voor die kleine 16 euro per maand en kijkt naar wat je bij Ziggo nodig hebt voor dezelfde functionaliteit (dus meer dan 4 zenders HD én replay TV), dan is dat een factor 2 verschil.

Uiteraard, als HD je niets interesseert en je vindt 18 euro per maand voor slechts 4 HD-zenders en de rest OK, dan is het een ander verhaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
Nog meer mensen in Culemborg geen internet en tv via Tweak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
capono schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:18:
Nog meer mensen in Culemborg geen internet en tv via Tweak?
Ik vermoed heel veel, aangezien de dekkingsgraad daar niet extreem hoog is.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
Haha, scherp. Ik had ook het woord 'storing' moeten noemen.

Inmiddels opgelost. Frappant dat een urenlange storing is opgelost vlak voordat je kunt bellen op zondag (vanaf 12:00 uur).

[ Voor 51% gewijzigd door capono op 27-01-2019 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Betaal je je niet een beetje scheel aan TV only bij ziggo dan?

Ik bedoel 22 pm CD vs 37 pm bij ziggo (en ook nog een coaxkabel gebruiken)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
capono schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:47:
Haha, scherp. Ik had ook het woord 'storing' moeten noemen.

Inmiddels opgelost. Frappant dat een urenlange storing is opgelost vlak voordat je kunt bellen op zondag (vanaf 12:00 uur).
Sorry, het was vroeg en ik een beetje melig..

Heb trouwens nog steeds dat regelmatig de nieuwsgroepen onbereikbaar zijn voor mij. De ticket ligt, maar nog niet in behandeling genomen.

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
TV was een poos beter..... zit je rustig een leuke wedstrijd te kijken beginnen de verstoringen ineens weer..zucht,zucht,zucht. ( in Deventer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Tweak heeft n.a.v. mijn mail de zenderlijst op hun site ge-update 👍 Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
vraag je meer mensen last van internet problemen?

kan bepaalde websites`s niet in 1x benaderen paar keer met YouTube gehad maar grootste probleem lijkt bij mij deze site te zijn giants-software.com pingen daar heen lukt niet en een trace loopt dood bij tweak

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Tracing route to giants-software.com [136.243.127.239]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     3 ms     2 ms     2 ms  kpn-fttx-dat2.sara.cambrium.net [217.19.16.85]
  3    16 ms     3 ms    13 ms  rx8-1-ve3403.sara.cambrium.net [217.19.16.101]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *       13 ms     *     giants-software.com [136.243.127.239]
 20     *        *        *     Request timed out.
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     *        *        *     Request timed out.
 27    22 ms     *        *     giants-software.com [136.243.127.239]
 28     *        *        *     Request timed out.
 29     *        *        *     Request timed out.
 30     *        *        *     Request timed out.

Trace complete..

[ Voor 27% gewijzigd door hjvg op 28-01-2019 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:13
hjvg schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:55:

kan bepaalde websites`s niet in 1x benaderen paar keer met YouTube gehad maar grootste probleem lijkt bij mij deze site te zijn giants-software.com pingen daar heen lukt niet en een trace loopt dood bij tweak

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35

Trace complete..
Hier gaan ze wel goed via Tweak (1 Gigabit gebied):

C:\Users\>tracert giants-software.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

1    <1 ms    <1 ms     1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     3 ms     2 ms     2 ms  fo1-ve155.nikhef.cambrium.net [217.19.16.21]
  3     7 ms     2 ms     2 ms  217.19.16.6
  4     3 ms     3 ms     3 ms  amsix-gw.hetzner.de [80.249.209.55]
  5     8 ms     8 ms    26 ms  core1.fra.hetzner.com [213.239.203.157]
  6    13 ms    12 ms    12 ms  core11.nbg1.hetzner.com [213.239.245.249]
  7    11 ms    11 ms    11 ms  ex9k2.dc1.nbg1.hetzner.com [213.239.203.214]
  8    12 ms    12 ms    12 ms  giants-software.com [136.243.127.239]

Trace complete.

C:\Users\>tracert youtube.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to youtube.com [2a00:1450:400e:808::200e]

1     1 ms     1 ms    <1 ms  fritz.box [2a02:58:97:c401:eadf:70ff:fe39:5bed]
  2     3 ms     3 ms     3 ms  fo1-ve163.sara.cambrium.net [::217.19.16.17]
  3     6 ms     3 ms     3 ms  2a02:58:3:6::1
  4     3 ms     3 ms     3 ms  amsix-router.google.com [2001:7f8:1::a501:5169:1]
  5     5 ms     4 ms     4 ms  2001:4860:0:f8d::1
  6     3 ms     3 ms     4 ms  2001:4860:0:1::2157
  7     4 ms     3 ms     3 ms  ams16s31-in-x0e.1e100.net [2a00:1450:400e:808::200e]

Trace complete.

C:\Users\>tracert -4 youtube.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to youtube.com [172.217.20.110]

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     3 ms     3 ms     2 ms  fo1-ve155.nikhef.cambrium.net [217.19.16.21]
  3    12 ms     3 ms     2 ms  217.19.16.6
  4     3 ms    13 ms     3 ms  217.19.16.97
  5     3 ms     2 ms     2 ms  217.19.16.109
  6     4 ms     4 ms     4 ms  108.170.241.225
  7     3 ms     3 ms     3 ms  209.85.240.115
  8     3 ms     3 ms     2 ms  fra02s28-in-f14.1e100.net [172.217.20.110]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
contact gehad met tweak het lijkt een storing helpdesk medewerker had al meerdere klanten nu met dit probleem.

ik zit in de wolden koekange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:08
hjvg schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:17:
contact gehad met tweak het lijkt een storing helpdesk medewerker had al meerdere klanten nu met dit probleem.
Ook last van (KPN gebied), waarschijnlijk was ik 1 van die mensen. Moest hele procedure door. Hun modem weer aansluiten, hun configuratie erop etc. en nu een uur wachten voordat ik ze weer bel (waarschijnlijk om te kunnen zien of fouten zich hebben geaccumuleerd). Het ligt echt bij hun.

Het is niet alleen het verbinden met Google. Sommige routes gaan altijd goed, sommige gaan af en toe goed.

Update: Volgens mij is het nu net opgelost

[ Voor 14% gewijzigd door machuidel op 28-01-2019 19:58 ]

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
machuidel schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:24:
[...]

Ook last van (KPN gebied), waarschijnlijk was ik 1 van die mensen. Moest hele procedure door. Hun modem weer aansluiten, hun configuratie erop etc. en nu een uur wachten voordat ik ze weer bel (waarschijnlijk om te kunnen zien of fouten zich hebben geaccumuleerd). Het ligt echt bij hun.

Het is niet alleen het verbinden met Google. Sommige routes gaan altijd goed, sommige gaan af en toe goed.

Update: Volgens mij is het nu net opgelost
problemen lijken hier opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 19:58
hjvg schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:55:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35

Trace complete..
Hier ook sinds eind vd middag maar lijkt erger te worden. Ligt dus niet aan mijn verbinding. Alles was al opnieuw opgestart maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:08
hjvg schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:00:
[...]

problemen lijken hier opgelost
Bij mij zijn de problemen weer terug

Mike Machuidel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
machuidel schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Bij mij zijn de problemen weer terug
https://www.tweak.nl/storing.html (jaja de storings pagina heeft info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 19:58
Hier is het nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:54
Werkt internet bij jullie nog? Hier in Leeuwarden helemaal niets meer. 8937

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Dracoz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:33:
Werkt internet bij jullie nog? Hier in Leeuwarden helemaal niets meer. 8937
8933 klapt die er ook net uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-08 19:31
Idem - Techum Leeuwarden 8941, ook net 10 minuten geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
8932 ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
7423 internet geen probleem. wel ernstige storing op tv app bij Veronica en net 5. Adere zenders oke en ook via de amino box geen probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:38
idem 8931

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
Net met Tweak gebeld schijnt dus een storing te zijn. Thanks voor alle info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Zou net nieuwe Hue lampen updaten. Valt het internet uit. Balen. Gelukkig zat ik nog niet in de transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Hier werkt die weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Hier ook weer alles up inderdaad. Toch snel gedaan daar, moet ook zeggen dat dit ook de eerste internet storing is die ik bij Tweak heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-08 19:31
Bij mij ook na reboot van router en amino en misschien overbodig stroom even van de FTU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eduardboon schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:07:
Zou net nieuwe Hue lampen updaten. Valt het internet uit. Balen. Gelukkig zat ik nog niet in de transfer.
Och, wat had er kunnen gebeuren? Ze gaan de firmware zelf echt niet direct streaming vanaf internet flashen hoor. Die wordt heus wel eerst ge-transferd en daarna pas naar de lampen gestuurd :P

Hier in Almere overigens niets gemerkt van een storing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Ik probeer nu al een week een staic ipadress te krijgen. De klantenservice van tweak is heel aardig. Maar door een storing. Kunnen ze dit niet instellen. Andere mensen hetzelfde probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harmz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:11:
Ik probeer nu al een week een staic ipadress te krijgen. De klantenservice van tweak is heel aardig. Maar door een storing. Kunnen ze dit niet instellen. Andere mensen hetzelfde probleem?
tja hoe groot is de kans dat de gene die hier actief zijn om deze week ook een statisch IP adres aan te vragen??
denk niet zo heel groot sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul2406
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05-2024
Mr-D. schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:48:
[...]

tja hoe groot is de kans dat de gene die hier actief zijn om deze week ook een statisch IP adres aan te vragen??
denk niet zo heel groot sorry.
Kans is groter dan je denkt :)

Vandaag nog me ze contact hierover gehad. Had al een static IP, door het veranderen van mijn setup (Fritzbox 5490 naar een config met eigen hardware met Pfsense), is mijn static IP niet meer actief want dat wordt op basis van mac adres toegewezen. In het verleden konden ze dit vrijwel direct toepassen, de medewerker gaf aan dit te moeten doorzetten. Ik kan wel het mac adres spoofen in Pfsense van de Fritzbox waardoor ik ook het static IP weer terug heb. Voor nu niet gedaan, de Fritzbox gaat namelijk ook naar ze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
paul2406 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:31:
[...]

Kans is groter dan je denkt :)

Vandaag nog me ze contact hierover gehad. Had al een static IP, door het veranderen van mijn setup (Fritzbox 5490 naar een config met eigen hardware met Pfsense), is mijn static IP niet meer actief want dat wordt op basis van mac adres toegewezen. In het verleden konden ze dit vrijwel direct toepassen, de medewerker gaf aan dit te moeten doorzetten. Ik kan wel het mac adres spoofen in Pfsense van de Fritzbox waardoor ik ook het static IP weer terug heb. Voor nu niet gedaan, de Fritzbox gaat namelijk ook naar ze terug.
Super onhandig inderdaad. Ik bel ze dagelijks om te zien of er een oplossing is :) Ik zal het hier melden als het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Nog meer mensen waar zender 310 Xite HD (nog steeds) niet werkt?

Sinds vandaag werkt de zender bij mij weer...

[ Voor 27% gewijzigd door Jan Driebeen op 04-02-2019 14:25 . Reden: Probleem opgelost 👍 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:27
Even een vraagje op TV gebied.
Ik heb dus nu een nieuwe 4k TV met de canaldigital app, alles werkt behalve Live TV. Daar krijg ik gewoon een zwart beeld, dit schijnt een bekend probleem te zijn alleen bij CanalDigital kunnen ze me niet helpen omdat ik een "Tweakklant" ben en bij tweak krijg ik alleen te horen dat dit wordt doorgezet naar CanalDigital. Iemand die mij hier meer over kan vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul2406
harmz schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:20:
[...]

Super onhandig inderdaad. Ik bel ze dagelijks om te zien of er een oplossing is :) Ik zal het hier melden als het opgelost is.
Sinds vanmiddag heb ik een ander IP, telefonisch met ze gecheckt of dit het vaste IP is en dat konden ze bevestigen. Bij mij ging het dus nog redelijk snel, alleen het weekend ging erover :)

Hopelijk is het bij jou ook gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

paul2406 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:33:
[...]

Sinds vanmiddag heb ik een ander IP, telefonisch met ze gecheckt of dit het vaste IP is en dat konden ze bevestigen. Bij mij ging het dus nog redelijk snel, alleen het weekend ging erover :)

Hopelijk is het bij jou ook gefixt!
Static is dus niet standaard bij Tweak? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul2406
Dat klopt, dien je apart aan te vragen. Zo kan je ook een verzoek doen om een DNS PTR-record (ook wel reverse DNS genoemd) bij ze in te stellen, handig als je een server thuis hebt draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door paul2406 op 05-02-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Convoy schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:25:
[...]

Static is dus niet standaard bij Tweak? :/
Mailtje naar de helpdesk en een uurtje later is het geregeld. d:)b

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

The_Worst schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:00:
[...]

Top, doe ik dat zodra mijn lijntje is opgeleverd volgende maand, thx! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul2406
The_Worst schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:00:
[...]

Moet je erg veel mazzel hebben, 100 uur lijkt er tegenwoordig meer op :) Afgelopen weken meerdere malen contact met ze gehad via mail (wijzigingsverzoeken pakken ze telefonisch niet op), 4 a 5 dagen wachten lijkt nu de standaard. Ook tussendoor telefonisch met ze contact gehad waarbij mij werd beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Weet niet wie ze hebben gebeld maar mij iig niet :( Uiteindelijk na een pittig belletje, weer van mij vorige week vrijdag, alsnog zaken geregeld. Over de klantenservice ben ik dus wat minder te spreken, heb ze ook gelukkig (bijna) nooit nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:11
Wat een extreem slechte service bieden ze bij Tweak, ze kunnen je niet eens normaal volgens afspraak aansluiten.

Op 30 januari 2019 zou de monteur tussen 09:00 en 13:00 langskomen voor het aansluiten van Tweak bij ons. De hele ochtend gewacht, maar er is niemand langs geweest om ons aan te sluiten en wij hebben niets gehoord. Ik moest zelf bellen omdat er vanuit Tweak geen contact is opgenomen om een nieuwe afspraak in te plannen. Ik kreeg te horen dat de monteur had besloten niet langs te komen omdat “het toch nog geen zin had” want de aansluiting zou pas 6 februari 2019 actief kunnen worden. Daarover communiceren ho maar. Een nieuwe afspraak ingepland en nogmaals duidelijk vermeld dat er tussen 12:00 en 12:30 niemand aanwezig zou zijn, want de kinderen moeten van school gehaald, en om zeker te zijn dat er iemand thuis was ook het telefoonnummer doorgegeven. Dit zou als notitie toegevoegd worden net als de keer bij 30 januari 2019. Wat schetst mijn verbazing als ik om 13:30 bel dat de monteur weer niet langs is geweest. Hij is wel langs geweest en wel precies om 12:15, het tijdstip dat we hebben aangegeven waarop er niemand thuis is. Tweak weigert daarna om ons dezelfde week nog aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
Nog meer die geen internet meer hebben nu?
Hele handel plat hier nu...

Almere 1336

Edit: werkt weer... Kleine hickup blijkbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Csotranme op 06-02-2019 22:02 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 1325 de hele avond TV gekeken via NLZiet. Geen problemen met internet gehad dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
1338 ook geen last gehad, router reboot oid gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06 17:37
Hebben jullie een config die ik kan gebruiken voor Tweak i.c.m. Canal Digitaal en een USG Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdeb
Even mededeling...ik schijn weer werkende nieuwsgroepen te hebben. Volgens HD kwam de technische dienst erachter dat ik op 1 van de 2 servers geblokkeerd stond....ik begrijp er niets van en heb maar gevraagd hoe dit kon gebeuren, want heeft drie weken geduurd...

Maar, het schijnt dus opgelost te zijn. Dat is prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan Driebeen schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:40:
Nog meer mensen waar zender 310 Xite HD (nog steeds) niet werkt?

Sinds vandaag werkt de zender bij mij weer...
beetje late reactie vanmorgen gekeken doet het idd weer maar nu doet 103 The QYOU HD het niet meer, niet dat ik weet wat daar uitgezonden hoort te worden maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 22:52
Onlangs ben ik aangesloten op Tweak Glasvezel.

Toen de monteur een meeting deed zat de snelheid boven de 900.

Ik kijk elke dag even wat de snelheid is en wat mij opvalt is dat het nogal sterk wisselt.

Er zijn momenten bij van 250, 450, 650 700 tot net boven de 900.

Gemiddeld is er ergens tussen de 700-800.

Kortom: netwerk is (nog) niet erg stabiel is terwijl ik een abonnement heb van 1.000.

Ik hoop dat dit nog sterk gaat verbeteren.

Browny :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

brownyster schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:35:
Onlangs ben ik aangesloten op Tweak Glasvezel.

Toen de monteur een meeting deed zat de snelheid boven de 900.

Ik kijk elke dag even wat de snelheid is en wat mij opvalt is dat het nogal sterk wisselt.

Er zijn momenten bij van 250, 450, 650 700 tot net boven de 900.

Gemiddeld is er ergens tussen de 700-800.

Kortom: netwerk is (nog) niet erg stabiel is terwijl ik een abonnement heb van 1.000.

Ik hoop dat dit nog sterk gaat verbeteren.

Browny :)
Misschien ook verstandig om te vermelden hoe je je meting doet en met welke apparatuur O-)

Lees anders ook even:

https://blog.tweak.nl/algemeen/1000-mbit-in-de-praktijk/

[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 08-02-2019 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
hallo Convoy,

Tja ik heb een gigabit netwerk, modem van Tweak (Fritzbox 5490) en zit op utpkabel lengte pakweg 15 meter vanaf modem (rechtstreeks gekoppeld, geen switch) op een desktop computer. (geschikt voor gigabyt verbinding)

De monteur teste gelijk achter het modem.

Voor de rest kan ik er niet zoveel meer over vertellen.

De sterk flucturerende snelheid zegt iets over Tweak mijninziens .en niet iets voer mijn apparatuur.

op netwerkt gebied ben ik niet zo heel bekend.

browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
de 2e van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Op speedtest.net zijn veel sites die 1Gb niet halen, dat moet je met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:10
joop99 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:16:
[...]

Op speedtest.net zijn veel sites die 1Gb niet halen, dat moet je met een korreltje zout nemen.
Onzin.
De minimale requirement om een speedtest host te zijn is een 1gbps connectie.
Alleen voor bepaalde gebieden zijn er uitzonderingen en daar valt de EU echt niet onder.

Network Requirements

Network Capacity
1 Gbps Upstream and Downstream Capacity
Rare exceptions are made for underdeveloped and underserved regions.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 08-02-2019 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
tja dubbel
als een bepaalde peer inderdaad een 1 gig uplink heeft en er zijn 2 Tweak klanten aan het testen dan haal je uiteraard de 1 gig bij lange na niet
maar meestal gaat het wel goed
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8024957004.png

en ik gebruik intel nics.

en bij mij komt de glasvezel binnen op een mediaconvertor dan een switch dan een fritzbox dan een switch en dan deze pc ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Mr-D. op 08-02-2019 20:25 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactly. Met de snelheden die alleen de gemiddelde Nederlander gemiddeld al haalt, is minimaal 1 Gbps voor een speedtest mirror eigenlijk gewoon een lachertje .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zag dat hij hier nog niet stond

https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-jaarabonnementen.html

wat mij dan meteen opvalt is dat ik nu net zoveel betaal als het nieuwe abonnement, maar ik heb €4 euro korting ivm HBO tot 10-2019 8)7

prijzen

[ Voor 57% gewijzigd door Mr-D. op 14-02-2019 10:00 . Reden: plaatje toegevoegd ]

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Net op de website van Tweak gezien dat ze geen DSL meer aanbieden.

hp-got krabt eens op zijn hoofd, heeft een Tweak DSL abonnement

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
hp-got schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:51:
vermoedelijk geen nieuwe dsl meer.

ik betaal nu € 53,95 (Korting voortgezet na beëindigen HBO (t/m okt 2019) -€ 4.00)
straks dus € 57.95

maar dit was volgens mij een tijd geleden al aangekondigd. tegelijk met CD?
Mr-D. schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:52:
zag dat hij hier nog niet stond

https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-jaarabonnementen.html

wat mij dan meteen opvalt is dat ik nu net zoveel betaal als het nieuwe abonnement, maar ik heb €4 euro korting ivm HBO tot 10-2019 8)7

[Afbeelding: prijzen]
Hmmm.... Uberhaupt nooit geweten dat er voor abonnementen zoals Internet Only, of abonnementen met Canal Digitaal ook al jaarvarianten zijn :)

Maar wel jammer dat zo te zien ook bij Tweak de prijzen toch hard stijgen... Dat is al de tweede verhoging, want afgelopen zomer ging het jaarabonnement dat ík nog heb (Internet+Bellen) ook al omhoog.

Dat wordt toch maar weer eens aan het rekenen, dan. Want het jaarabonnement voor "Internet Only" gaat straks naar wat ik nu per jaar betaal voor "Internet + Bellen" (ookal heb ik m'n telefoonnummer allang bij Tweak weg geporteerd omdat ik 'ooit' eigenlijk al bijna de beslissing had gemaakt om naar Jonaz te switchen 8)7 ).

TV neem ik nu nog los per maand af.

Op deze manier wordt het tóch weer interessant, als ik 1 Gbps belangrijk genoeg blijf vinden, om TV van Canal Digitaal er (na 3 maanden) weer uit te gooien en dan naar Internet Only per jaar te gaan met TV via NLZiet ofzo. Want zowel de jaar- abonnementen als de maand-abonnementen beginnen nu zo langzamerhand alsnog steeds meer naar traditionele providers toe te schuiven, waarbij TV bij die traditionele providers veeeeel beter werkt (tegen iets minder hoge internetsnelheden, dat dan weer wel).

edit2: Ah, ik less nu op de site zelf, en zie dat voor bestaande klanten die vóór eind april een keuze maken, nog op de 'oude' jaarabonnementen blijven.

Maar dan nog, ik weet niet of ik me nu al voor een jaar wil gaan vast zetten op Canal Digitaal. Maar die er alweer uitgooien terwijl we het er net in hebben is weer verwarrend voor het thuisfront. Pfff... :P.

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 14-02-2019 14:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
hp-got schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:51:

hp-got krabt eens op zijn hoofd, heeft een Tweak DSL abonnement
Ach we verkopen het niet meer, maar willen het ook niemand afpakken. Je bent nog steeds welkom :).
mrBrainY schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:18:
[...]

vermoedelijk geen nieuwe dsl meer.

ik betaal nu € 53,95 (Korting voortgezet na beëindigen HBO (t/m okt 2019) -€ 4.00)
straks dus € 57.95

maar dit was volgens mij een tijd geleden al aangekondigd. tegelijk met CD?
Die korting loopt nog tot oktober inderdaad.
eymey schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:54:
[...]

Hmmm.... Uberhaupt nooit geweten dat er voor abonnementen zoals Internet Only, of abonnementen met Canal Digitaal ook al jaarvarianten zijn :)

Maar wel jammer dat zo te zien ook bij Tweak de prijzen toch hard stijgen... Dat is al de tweede verhoging, want afgelopen zomer ging het jaarabonnement dat ík nog heb (Internet+Bellen) ook al omhoog.

Dat wordt toch maar weer eens aan het rekenen, dan. Want het jaarabonnement voor "Internet Only" gaat straks naar wat ik nu per jaar betaal voor "Internet + Bellen" (ookal heb ik m'n telefoonnummer allang bij Tweak weg geporteerd omdat ik 'ooit' eigenlijk al bijna de beslissing had gemaakt om naar Jonaz te switchen 8)7 ).

TV neem ik nu nog los per maand af.

Op deze manier wordt het tóch weer interessant, als ik 1 Gbps belangrijk genoeg blijf vinden, om TV van Canal Digitaal er (na 3 maanden) weer uit te gooien en dan naar Internet Only per jaar te gaan met TV via NLZiet ofzo. Want zowel de jaar- abonnementen als de maand-abonnementen beginnen nu zo langzamerhand alsnog steeds meer naar traditionele providers toe te schuiven, waarbij TV bij die traditionele providers veeeeel beter werkt (tegen iets minder hoge internetsnelheden, dat dan weer wel).

edit2: Ah, ik less nu op de site zelf, en zie dat voor bestaande klanten die vóór eind april een keuze maken, nog op de 'oude' jaarabonnementen blijven.

Maar dan nog, ik weet niet of ik me nu al voor een jaar wil gaan vast zetten op Canal Digitaal. Maar die er alweer uitgooien terwijl we het er net in hebben is weer verwarrend voor het thuisfront. Pfff... :P.
Dit zijn inderdaad nieuwe smaken. Voorheen was alleen 'Internet & Bellen' per jaar af te rekenen. Vind je dit een prijsverhoging? Volgens mij betaal je nu juist minder.

€395 + 12 * €15,95 was totaal €586,40. Voor datzelfde betaal je nu €564,80. En laten we eerlijk zijn, zoveel alles-in-1 van minder dan €50 per maand is er niet op de markt.

Ook het instaptarief bij jaarbetaling is nu €395, terwijl dat na 1 mei €390 is. Je hebt dan inderdaad 'Internet Only' in plaats van 'Internet & Bellen' maar volgens mij zijn het nog steeds zeer schappelijke kortingen en kun je best heel voordelig instappen. Kijk, de jaarprijzen gaan sec wel omhoog, maar volgens mij zit er voor iedereen een heel schappelijke deal tussen :).

Oh en als je vóór 1 mei je bestelling hebt gedaan houd je inderdaad 3 jaar recht op hetzelfde tarief.

http://twitter.com/randalpeelen

@Jimp Oh begrijp me niet verkeerd, het zijn nog steeds zéér schappelijke prijzen en zeker, KPN, T-mobile en Vodafone/Ziggo zijn nog steeds stukken duurder voor minder snelheid.

Punt blijft alleen dat ik gewoon nog steeds niet enthousiast kan worden over de TV-dienst (netjes gezegd) en het dus nog steeds niet waard vind om me daar ook aan vast te pinnen, ookal is het goedkoper dan bij de grote 3.

Mijn grootste ergernissen met Canal Digitaal (grootste ergernis als eerste):
* 'Spoelen' in begin gemist of pauzefunctie werkt niet. Ookal mag het functioneel wel zoals bij de NPO, het werkt gewoon niet.
* De functie loopt nog te vaak vast (vermoedelijk vooral op het moment dan in de backend de cut-over naar de volgende uitzending moet plaatsvinden op basisva nde EPG).
* De bak visuele vervuiling van kijksuggesties, zelfs tijdens het zappen, die niet uitgezet kan worden
* Over het algemeen traag zappen

Overigens zijn de micro-haperingen in zowel multicast als unicast de laatste tijd echt heel veel minder, dus complimenten daarvoor. Maar over het algemeen zie ik, ook tov. toen ik eind 2017 voor het eerst bij jullie TV product weg ging, gewoon té weinig ontwikkeling naar een volwassen en goed werkend product.

Wat me óók erg stoort aan de nieuwe situatie met Canal Digitaal, is dat als je ergens bij Canal Digitaal (op hun social media kanalen) klaagt over functionaliteit die overduidelijk door CD wordt verzorgd, zoals de app en het zenderaanbod, ze openlijk hier hun handen van af trekken en zeggen "daarvoor moet je maar bij Tweak klagen" (alsof ze alleen voor Tweak iets anders zouden doen).

Dus wordt het voor mij nog steeds afwegen (vóór 1 mei) of ik ga tekenen voor internet only of toch de tekortkomingen van Canal Digitaal voor lief neem.

(oh ja, en ik vind het stiekem ook best jammer van een provider met zulke goede internet access, dat jullie nog steeds geen native dual stack IPv6 hebben geimplementeerd. Ook vanuit de hoek van XS4ALL klanten zou dat best nog wat mensen over de streep kunnen trekken ;) ).

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Nooit geen problemen met Tweak gehad, maar ben overstapt naar een andere provider.
Per 14-01-2019 geen Tweak meer en de dag erna netjes het modem en Genesix terug gestuurd.
Op 20-01-2019 maar een mailtje gestuurd of het spul ontvangen was? 25-01-2019 krijg ik reactie dat de router is ontvangen en de borg is klaar gezet.
04-02-2019 maar weer een mailtje gestuurd dat de borg nog niet ontvangen is, ook hier krijg ik weer reactie dat de borg is klaargezet.
14-02-2019 nog steeds niks ontvangen!

In de opzeggingsbrief staat wel mooi dat ik mijn contractuele verplichtingen moet nakomen, maar zelf doen ze dit niet!

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jimp schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:11:
als je vóór 1 mei je bestelling hebt gedaan houd je inderdaad 3 jaar recht op hetzelfde tarief.
En wat als je wil wisselen tussendoor? Bv ik heb nu internet+bellen jaarbetaling, maar bellen gebruik ik niet. Dus als ik zou 'overstappen' naar alleen internet, blijf ik 365/jr betalen dan?

edit: gebeld, ik kan wijzigen voor 1 mei dan ben ik wel m'n moden/router kwijt. Als ik na die tijd zou willen downgraden dan gelden er andere prijzen helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door dragon2 op 14-02-2019 15:43 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.