Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:14:
@
eymey
Ik kijk vrijwel alleen nog maar uitgesteld. Daarvoor heb ik o.a. een HDHomerun. Het basispakket van Ziggo is genoeg want HD interesseert mij totaal niet en ook heb ik de pest aan extra kastjes. Vandaar dat Ziggo voor mij ideaal is met z'n ongecodeerde DVB-.
NLziet lijkt mij leuk maar ik zie niet hoe je daarmee gepland kunt opnemen.
DVB-T (Digitenne zeg maar). Heb dat een tijd gehad en grote ellende met signaal. Zelfs een buitenantenne gebruikt maar na korte tijd toch maar naar Ziggo (notabene analoog) terug gegaan.
Kortom, er wordt veel geklaagd over Ziggo. Ik heb een incidentele storing meegemaakt en verder altijd prima beeld.
Kans is overigens dat ik van Tweak ook voor Internet (helaas) Ziggo ga gebruiken maar ook dan zal dat of direct DVB-C of hooguit m.b.v. CI+ gaan doen.
Wellicht dat ik dan toch besluit om met Oscam te gaan experimenteren maar dan weet ik je te vinden.

@ dat laatste: Ghehe. Bij Ziggo heb je met Oscam 0 kans om dat werkend te krijgen. Het locked in Nagravision CI+ systeem van UPC is nu leading, en voor zo ver ik weet heeft nog nooit iemand dat werkend gekregen.
Wat betreft DVB-T: Ik heb van 2005 tot 2009 TV gekeken via DVB-T. Werkte 99% van de tijd bij mij prima (In Almere Stad, containercomplex achter politiebureau en later ook nog een jaartje in eengezinswoning in Stedenwijk met de meegeleverde antenne op zolder). En straks met DVB-T2 dus in 1080p voor de NPO. Heb hier al een Xbox usb tuner liggen die onder Linux en tvheadend ook prima werkt, en DVB-T2 kan dus ik ga het zeker proberen

.
Verder wat betreft NLZiet: Opnemen is hier thuis geen absolute requirement (meer), behalve incidenteel voor een mooie HD-uitzending bij de NPO. En bij NLZiet kan je tot een jaar bijna alles terugkijken, dat is voor ons ruim voldoende

.
Maar goed, ook hier blijft het constant een zoektocht naar de juiste balans tussen beeldkwaliteit, gebruiksgemak, wel of geen losse STB, etc. Maar een beetje HD is voor ons wel degelijk belangrijk, en dan staat het DVB-C pakket van 18 Euro bij Ziggo dus niet automatisch top of list. Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk.
Wat wij wel erg veel gebruiken is live TV pauzeren en "begin gemist". Dat dat goed werkt is voor ons eigenlijk bijna de belangrijkste requirement voor een TV aanbieder. Bij NLZiet op AndroidTV werkt begin gemist jammer genoeg nog erg slecht. En onze TV heeft nog geen pauzeer/timeshift/opneem mogelijkheid op USB, dus vandaar dat ook daar het DVB-C signaal van Ziggo (of evt. Jonaz) nog niet direct toegevoegde waarde biedt. Ook TVHeadend is op dat gebied nog niet perfect, dus een client op Shield of KODI is ook nog geen definitieve oplossing voor ons. Eigenlijk komt Canal Digitaal via Tweak, zeker nu Tweak zichtbaar bezig is met het probleem van de haperingen bij begin gemist, dus op dit moment het beste in de buurt van een tv oplossing die qua prijs-kwaliteit goed genoeg is voor ons.
De kaarten kunnen wel weer anders komen te liggen als Ziggo voor hun aanvullende Ziggo Go app met een fatsoenlijke AndroidTV app zou komen. Dan wordt een hybride tussen Live TV kijken via de ingebouwde dvb-c tuner van de TV en verder alles op NVidia Shield doen wel weer interessant

. Er ligt hier ook nog steeds een HDHomerun en die wordt stiekem ook nog wel eens gebruikt omdat Ziggo nog steeds het signaal niet van de coax heeft gehaald

, dus voor gepland opnemen is dát dan ook nog een oplossing.
[
Voor 27% gewijzigd door
eymey op 18-01-2019 10:34
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.