Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 4pp3l
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-04 22:21
TonVH schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Ik heb begrepen dat je de borg alleen terugkrijgt als je de FB retourneert. Dus als je hem niet retourneert krijg je de borgnier terug. Volgens mij staat er verder geen sanctie op niet retourneren.

Borg bij een auto is om evt. schades/boetes af te dekken.
https://www.tweak.nl/algemene-voorwaarden.html
Tweak is gerechtigd een borg in rekening te brengen bij de levering van Apparatuur in bruikleen. De borg wordt bij het beëindigen van de overeenkomst geretourneerd indien de Apparatuur volledig, in goede en werkende staat en zonder beschadigingen wordt teruggestuurd aan Tweak.

Als Tweak in bruikleen verstrekte apparatuur niet binnen 30 kalenderdagen na beëindiging van de Overeenkomst retour heeft ontvangen vervalt de betaalde borg voor de Apparatuur. De Apparatuur zal dan tevens tegen de nieuwwaarde in rekening worden gebracht.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:48
Dat is dan jammer.
BitAndre schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:20:
@eymey Dat heb ik als volgt gedaan:
In Wireshark met de functie "Decode as" UDP poort 10000 als RTP aanmerken. Soms kan Wireshark dat niet automatisch goed herkennen.
Ik voer de meting uit aan de WAN zijde van de router om de inkomende TTL waarde te kunnen meten.
In de grafiek heb ik de data gefilterd op RTP verkeer (display filter rtp):
- throughput: bits
- TTL: Y Field = ip.ttl, Y-as ingesteld op SUM om het beter zichtbaar te maken.
Schaal ingesteld in logaritmisch omdat beide lijnen ver uit elkaar liggen (tweede Y-as kan niet).
En de interval ingesteld op 100 msec omdat zo'n korte dip bij de default 1 sec 'uitgemiddeld' wordt en dan slecht zichtbaar is.

En dan krijg je dit:
[Afbeelding: NPO1 begin gemist throughput vs TTL]
Nota bene: de Top2000 uitzending laat precies dezelfde dips zien maar omdat de bitrate lager is, en dus minder RTP pakketten nodig zijn, kan het zijn dat je het niet ziet/hoort op TV.
Ik zit nav jouw tips nog wat meer met Wireshark te spelen. Ik was onder andere eens benieuwd naar wat er gebeurt als er geen normale RTP pakketten met TTL van 125 binnen komen (want dat lijkt bij mij de 'normale TTL' als alles soepel binnen komt). Dus een filter op "ip.ttl != 125" gezet. Naast het feit dat ik dan nog van alles anders te zien krijg, valt me wat anders op:

Een seconde of 5 voordat de serie RTP pakketten met afwijkende TTL binnen komt, zie ik UDP pakketten van m'n IPTV_WAN IP naar de bron van de RTP pakketten verstuurd worden. Source port 51311, destination port 10001. Vooral die destination port wekte bij mij associaties op met de binnenkomende RTP pakketten. Dus eens wat g-googled en gekeken wat ik daar in Wireshark voor "decode as" filter kon instellen. Toen kwam ik uit op "RTCP" (Wikipedia: Real-time Transport Control Protocol). Als ik dit aanzet, dan lijjken er inderdaad geldige RTCP berichten te worden gedocodeerd.

Iedere keer als ik afwijkende TTL RTP pakketten binen krijg, verstuurde de (waarschijnlijk?) STB deze pakketten. Ook zie ik rond die tijdstippen ook nog RTSP communicatie.

Overigens, voor de goede orde: Gebruik jij een originele router van Tweak (Fritz of ZyXEL) of ook een eigen setup? (ik zelf dus een OPNSense setup). Niet dat dat veel uitmaakt qua verschil tussen wat ik merk bij "begin gemist" en wat anderen merken.....

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:29
Nu ruim een halve maand abonnee bij Tweak en het internet bevalt perfect. Voor televisie heb ik gekozen voor het TV App abonnement bij Canal Digitaal. Helaas zonder goede Android TV app en de gewone app werkt zonder muis niet lekker op de Android TV box. Gelukkig zijn we tweakers en zoeken we een alternatieve oplossing voor de App van CD. Met wat creatieve oplossingen heb ik een appje gemaakt die eenvoudiger te bedienen is dan de app van CD en het inloggen / DRM oplost via een paar PHP scripts.

Hierna wil ik proberen de kanalen te koppelen aan een TV input zodat de officiele TV channels app van AndroidTV gebruikt kan worden.
Dat zou super zijn! (Als CD er tenminste niet moeilijk over gaat lopen doen). Toen een Ziggo abonnee een als proof of concept een kodi addon had geschreven die zich helemaal aan de DRM houdt en dergelijke, deed Ziggo daar ook alsnog moeilijk over.

Persoonlijk vind ik het een gemiste kans dat nog geen enkele NL aanbieder uberhaupt ern fatsoenlijke AndroidTV app heeft gemaakt, laat staan integratie met live channels.

Heb het wel vaker gezegd, maar de eerst le provider die met goede AndroidTV support komt, krijgt mijn geld. Ook als ik dan iets mindere kwaliteit vsn O.T.T voor lief moet nemen.

Maar als ik dan toch een STB moet, dan ook liever zo goed mogelijke kwaliteit.

• Ep Woody
Helemaal mee eens, een app die fatsoenlijk op de AndroidTV te bedienen is heeft enorm veel meerwaarde voor een hoop mensen. Canal Digitaal doet al een poging met de app voor Samsung en LG, maar met een AndroidTV app wordt het speelveld ineens een stuk interessanter.

Ik blijf in de tussentijd nog even doorspelen.

• Giant87
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 28-03 06:49
Dracoz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:15:
[...]

Heb het hier ook geprobeerd op de Samsung TV met Tizen uit 2017. Echter krijg ik het ook niet werkend, het beeld is zwart. Ik krijg foutcode S004 of foutcode C004.

Heb er ook al over gebeld met de helpdesk, die hebben het doorgezet naar de technische afdeling
Nog iets over gehoord toevallig? Hier hetzelfde..

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:20
in het Ubiquiti & IP-tv topic is een leuke discussie gaande hoe de Static route automatisch te configureren. Om een lang verhaal kort te maken ben ik achter DHCP config van Tweak gekomen (zij doen dat hetzelfde als KPN) echter zijn de gateway server daar compleet anders dan 'wij' tweak gebruikers nu werkend hebben.

Op dit moment heb ik mijn IP-tv box afgekoppeld, anders had ik het zelf kunnen testen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
}
lease {
  interface "eth1.4";
  fixed-address 10.10.51.50;
  option subnet-mask 255.255.248.0;
  option routers 10.10.48.1;
  option dhcp-lease-time 3600;
  option dhcp-message-type 5;
  option dhcp-server-identifier 10.10.0.33;
  option rfc3442-classless-static-routes 24,185,24,175,10,10,48,1,24,185,41,48,10,10,48,1;
  renew 5 2019/01/04 14:34:03;
  rebind 5 2019/01/04 14:58:43;
  expire 5 2019/01/04 15:06:13;
}

volgens de RFC3442 DHCP config zou de Static route naar 185.24.175.0/24 of 185.41.48.0/24 moeten gaan.
Op dit moment gebruikt iedereen nog 185.6.48.0/24

Mogelijk zijn deze nieuwe servers vanuit de migratie naar Canal Digitaal.

• BitAndre
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 22:52
eymey schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:51:
[...]
Ik zit nav jouw tips nog wat meer met Wireshark te spelen. Ik was onder andere eens benieuwd naar wat er gebeurt als er geen normale RTP pakketten met TTL van 125 binnen komen (want dat lijkt bij mij de 'normale TTL' als alles soepel binnen komt). Dus een filter op "ip.ttl != 125" gezet. Naast het feit dat ik dan nog van alles anders te zien krijg, valt me wat anders op:

Een seconde of 5 voordat de serie RTP pakketten met afwijkende TTL binnen komt, zie ik UDP pakketten van m'n IPTV_WAN IP naar de bron van de RTP pakketten verstuurd worden. Source port 51311, destination port 10001. Vooral die destination port wekte bij mij associaties op met de binnenkomende RTP pakketten. Dus eens wat g-googled en gekeken wat ik daar in Wireshark voor "decode as" filter kon instellen. Toen kwam ik uit op "RTCP" (Wikipedia: Real-time Transport Control Protocol). Als ik dit aanzet, dan lijjken er inderdaad geldige RTCP berichten te worden gedocodeerd.

Iedere keer als ik afwijkende TTL RTP pakketten binen krijg, verstuurde de (waarschijnlijk?) STB deze pakketten. Ook zie ik rond die tijdstippen ook nog RTSP communicatie.

Overigens, voor de goede orde: Gebruik jij een originele router van Tweak (Fritz of ZyXEL) of ook een eigen setup? (ik zelf dus een OPNSense setup). Niet dat dat veel uitmaakt qua verschil tussen wat ik merk bij "begin gemist" en wat anderen merken.....
Ik maak gebruik van de originele ZyXEL router van Tweak. De Animo ontvanger zit rechtstreeks aangesloten op de ZyXEL. Dat voorkomt discussies over niet gesupporterde configuraties ;) .
Ik heb gekeken in mijn netwerk captures, maar ik zie geen verkeer op poort 10001 bij gebruik van Begin gemist en Top2000 (NPO extra).
Wel zie ik regelmatig Real Time Streaming Protocol (RTSP) op TCP poort 554 richting de CD server (185.24.175.231). Als je blijft kijken elke 16 seconden een GET_PARAMETER gevolgd door een DESCRIBE.
Ja, dat is idd ook wat ik zie naaat rtcp verkeer

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:43
Giant87 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:09:
[...]

Nog iets over gehoord toevallig? Hier hetzelfde..
Helaas nog niets gehoord, zal ze morgen weer even bellen.
Post hier wel even een update dan ;)

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

Wireshark IO Graph Tweak/CD RTSP Begingemist

Mijn RTSP capture gisteravond :). Heb ook een poging gedaan om RTSP en RTCP verkeer te visualiseren.

• Diets
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-04 16:36
En het grappige is dat CD in Sweden/Noorwegen in hun eigen STB gewoon Android TV gebruiken.
https://www.broadbandtvne...s-oneplace-on-android-tv/

• Ep Woody
Diets schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:13:
En het grappige is dat CD in Sweden/Noorwegen in hun eigen STB gewoon Android TV gebruiken.
https://www.broadbandtvne...s-oneplace-on-android-tv/
Dat is Canal Digital, een andere partij, onderdeel van de kabelmaatschappij daar.

• Diets
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-04 16:36
In het stukje wordt toch duidelijk gesproken over satelliet.

"TV experience for all of Canal Digital Satellite’s customers"

PS.

Heel verwarrend maar dit is blijkbaar toch een andere CD als de onze.

Diets wijzigde deze reactie 05-01-2019 13:56 (23%)
Reden: aanvulling

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:41
Geen glas lampje op de modem deze ochtend 😬 Dat wordt DVDs kijken voor de kids 😳

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:20
BCC schreef op zondag 6 januari 2019 @ 06:22:
Geen glas lampje op de modem deze ochtend 😬 Dat wordt DVDs kijken voor de kids 😳
https://www.tweak.nl/storing.html niets van te lezen?

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:41
Nope. Het werkt nu ook weer 🤔

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-04 11:50
Even een vraagje, ik zit te denken om mijn Fritzbox er tussen uit te halen. Nu kwam ik deze op V&A tegen, vraag me af of dit gaat werken? V&A aangeboden: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L met deze aansluit kabel?

http://i67.tinypic.com/xopnwp.jpg

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:04
GrooV schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:41:
Even een vraagje, ik zit te denken om mijn Fritzbox er tussen uit te halen. Nu kwam ik deze op V&A tegen, vraag me af of dit gaat werken? V&A aangeboden: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L met deze aansluit kabel?

[Afbeelding]
De MC220L wordt veel gebruikt door tweakers maar deze behoeft ook nog een extra SFP module waarin je die kabel ook kan prikken. Die bepaalt of de kabel die je hier laat zien bruikbaar is.
Ik weet alleen even niet of je de SFP module uit de Fritzbox kan schuiven en in de MC220L kan zetten. Dat kon altijd wel met de Draytek van T-Mobile.
Zo niet dan heb je een SFP module nodig. Even zoeken binnen het topic voor meer info daarover.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-04 11:50
Barre73 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:03:
[...]

De MC220L wordt veel gebruikt door tweakers maar deze behoeft ook nog een extra SFP module waarin je die kabel ook kan prikken. Die bepaalt of de kabel die je hier laat zien bruikbaar is.
Ik weet alleen even niet of je de SFP module uit de Fritzbox kan schuiven en in de MC220L kan zetten. Dat kon altijd wel met de Draytek van T-Mobile.
Zo niet dan heb je een SFP module nodig. Even zoeken binnen het topic voor meer info daarover.
Moet deze er dan nog bij? https://www.fs.com/products/39143.html

• Barre73
Zoiets bedoel ik ja. Maar of deze nou precies goed is weet ik zo niet. Gebruik de zoekfunctie in dit topic even voor "SFP". Kom je er vast wel uit.

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:44
Vandaag is de aansluiting van Tweak opgeleverd. Ik heb inmiddels de Zyxel er tussenuit gehaald en de EdgeRouter X ertussen gezet. Ik heb internet, ik haal een snelheid van ongeveer 930 down/980 up, dus so far best tevreden.

Alleen wil het me nog niet lukken om de Zyxel als switch en VOIP gateway te configureren. Ik heb alle WAN connecties weggegooid en ik heb de WAN poort als 5e LAN poort geconfigureerd. Ik heb de DHCP server op de Zyxel uitgezet en een statisch IP gegeven in het subnet aan de LAN zijde van de EdgeRouter X. Ik kan alleen nergens een optie vinden om een default gateway te configureren.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Mahoek
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Mahoek schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:50:
Hallo,

Ik wil een SFP module gaan aanschaffen voor in mijn Unifi apparatuur. Ik heb al even rondgekeken in dit topic maar weet niet welke kabel ik moet bestellen om met de SFP module te kunnen connecten. Het lijkt afhankelijk van het kastje waar de glasvezelverbinding binnen komt.

Deze module schijnt (gelezen in dit topic) te werken met Tweak?
[Cisco 1000BASE-BX SFP (mini-GBIC) 1310nm-TX/1550nm-RX 20km | FS.COM](https://www.fs.com/products/39143.html)

Hieronder een foto van de kabel die nu tussen mijn Fritzbox en aansluitpunt zit:

https://imgur.com/a/VdBslp0

Groen = aansluitpunt
Blauw = fritzbox

Mijn vraag nu: welke kabel moet ik nu bestellen? Of past mijn huidige kabel die de Fritzbox in gaat er gewoon in?
Is er nog iemand die mij hier mee kan helpen? Ik ben er atm weer naar aan het kijken maar weet niet precies wat ik nou het beste kan aanschaffen.

Ik dacht aan een SC/UPC to SC/UPC adapter en daar dan een SC/UPC to LC/UPC kabel bij die dan in de SFP module kan. Zoals hier in het forum gelezen bij anderen. De groene (female) aansluiting die je in mijn vorige post kunt zien is nergens te vinden naar LC/UPC volgens mij of wel?

Alvast bedankt.

Edit: Ik zag dat je bij fs.com customized SFP modules kunt bestellen. Dus ook een met een SC connector. Dat misschien maar proberen. Hopelijk kan de kabel die nu in mijn fritzbox gaat daar dan in.

Mahoek wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:27 (6%)

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-04 23:32
Hoe ervaren jullie de helpdesk van Tweak ? Ik heb nu een aantal keren proberen te bellen, maar 4 van de 5 keer krijg ik de melding dat ze niet genoeg mensen hebben en ik beter kan mailen. (wel iets beter verwoord door het bandje).

Hopelijk is jullie ervaring beter.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:19
Als ik ze nodig heb mail ik, (tot nu toe 3x in 3 jaar tijd) en dan altijd binnen 1 werkdag response.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-04 10:12

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik heb het idee dat er maar 1 persoon op die HD zit

• Ep Woody
Dan weet je wel zeker dat als je meerdere keren belt je altijd dezelfde persoon aan de telefoon krijgt!

De keren dat ik de helpdesk belde had ik altijd een goede response, maar ook de email support is erg goed! Duurt vaak eventjes, maar voor zaken die geen haast hebben is dat geen issue.

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-04 08:38
Ik zie momenteel dat mijn N300-IP niet meer kan verbinden met de voip provider. Hij geeft "Registration failed." aan. Is er aan de tweak kant wat gewijzigd?

Ik heb er de afgelopen maanden niets aan gewijzigd. Mijn instellingen zijn:

Wel gebruik ik de DNS van tweak niet meer, zou het hier aan kunnen liggen?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• nescafe
  • Laatst online: 23:23
Het ligt er maar net aan wat voor DNS-server je nu gebruikt, of misschien helemaal geen DNS meer, dan zou het daar inderdaad aan kunnen liggen ;)

sip.tweakphone.nl komt hier iig bij diverse DNS-servers op 82.197.223.41 uit.

Helpt het als je sip.tweakphone.nl als STUN-server instelt? En waarom proxyserver ingevuld, is dat een verplicht veld?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:27
trinite_t schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:26:
Ik zie momenteel dat mijn N300-IP niet meer kan verbinden met de voip provider. Hij geeft "Registration failed." aan. Is er aan de tweak kant wat gewijzigd?

Ik heb er de afgelopen maanden niets aan gewijzigd. Mijn instellingen zijn:
[Afbeelding]

Wel gebruik ik de DNS van tweak niet meer, zou het hier aan kunnen liggen?
Bij Domain heb ik staan ‘sip.tweakphone.nl’
Bij Stun server adress heb ik staan ‘sip.tweakphone.nl’
Bij outbound proxy mode heb ik gekozen voor ‘Use DHCP...’
Succes, Jan :)

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:11

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik weet niet wat er aan de hand is met tweaknews (die nieuwsgroepen die je er gratis bij krijgt) maar het is niet vooruit te branden.... Meer mensen last van?

I am the great Cornholio!

• hermanh
yep... same problem.

• KlaasKlaas
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:22
yep, erg langzaam

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok dan ligt het dus gelukkig niet aan de windows update die ik er gister doorheen gejast heb. Laat mn NZBs wel in de backlog staan dan :+
[update] T Lijkt weer opgelost te zijn :)[/update]

HaterFrame wijzigde deze reactie 10-01-2019 00:06 (16%)

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:27

Dxue

PSN:EvilDrunk

is tweak bezig met ip adressen verhuizen ofzo? mijn speedtest geeft provider aan als "Legaco Networks B.V."

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Dxue schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 01:42:
is tweak bezig met ip adressen verhuizen ofzo? mijn speedtest geeft provider aan als "Legaco Networks B.V."
Dat is inmiddels alweer een behoorlijke tijd het geval, al zeker een half jaar als het niet langer is. Tweak heeft nu sommige blokken met IP-adressen via Legaco. Wel staan ze in whois zelf gewoon als de contacts voor de blokken. Het is dus maar net welk veld uit de informatie over een IP adres wordt gebruikt door een site.

eymey wijzigde deze reactie 10-01-2019 09:47 (9%)

• JW020
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16-04 20:44
Hebben jullie een config die ik kan gebruiken voor Tweak i.c.m. Canal Digitaal en een USG Pro?

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben, is of er sinds de migratie naar CD nog aanpassingen doorgevoerd moeten worden aan een bestaande 'tweak-config' voor USG?

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:51
Hebben jullie ook geen Connection met de nieuwsserver? Blijft in AltBinz hangen op Connenction....

Almere

Krijg dit in MijnTweak, maar geen idee of het er anders uit zou moeten zien...
https://tweakers.net/ext/f/vw3bW4vuJQi0PltL1H91Z0du/thumb.jpg

Wdeb wijzigde deze reactie 11-01-2019 19:58 (52%)

geen probleem hier in Almere alles werkt

en wat jij ziet in je tweakomgeving is normaal
Wdeb schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:30:
Hebben jullie ook geen Connection met de nieuwsserver? Blijft in AltBinz hangen op Connenction....

Almere

[Afbeelding]

sneller usenet? tips en tricks

• Wdeb
He bah. Ik heb ook al gebeld met helpdesk...Die kon niks zien wat raar was en vond het ook raar....maar advies was een mailtje, zodat er volgende week nog iemand kan kijken..

Hebben geen aparte inlog oid gekregen voor Tweaknews toch? Dus om daar in te loggen in de internetomgeving...

Hij doet het bij mij al vele jaren, en vrijwel dagelijks. Dus dit is echt een schok. Moet ik dan ook aan Netflix?????

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wdeb schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:26:
He bah. Ik heb ook al gebeld met helpdesk...Die kon niks zien wat raar was en vond het ook raar....maar advies was een mailtje, zodat er volgende week nog iemand kan kijken..

Hebben geen aparte inlog oid gekregen voor Tweaknews toch? Dus om daar in te loggen in de internetomgeving...

Hij doet het bij mij al vele jaren, en vrijwel dagelijks. Dus dit is echt een schok. Moet ik dan ook aan Netflix?????
Toevallig SSL aanstaan? Probeer eens zonder, want hier draait het als een zonnetje. Wel hebben ze regelmatig storing dus soms moet je ff een dagje wachten.

HaterFrame schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:14:
[...]

Toevallig SSL aanstaan? Probeer eens zonder, want hier draait het als een zonnetje. Wel hebben ze regelmatig storing dus soms moet je ff een dagje wachten.
ik heb ook SSL aanstaan (563) en geen probleem in het verleden overigens wel
@Wdeb idd geen username of wachtwoord nodig

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
Jammer dat Tweak nog zoveel plaatsen mist om het 1GB netwerk te kunnen aanbieden. Had er graag gebruik van gemaakt, nu is enkel dat dure KPN bij Tweak als enige optie. Dan liever rechtstreeks bij KPN dat toch wel goedkoper is.

• MaxHardcore
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:08

MaxHardcore

PSN: butella

-Willem- schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:39:
Jammer dat Tweak nog zoveel plaatsen mist om het 1GB netwerk te kunnen aanbieden. Had er graag gebruik van gemaakt, nu is enkel dat dure KPN bij Tweak als enige optie. Dan liever rechtstreeks bij KPN dat toch wel goedkoper is.
t-mobile 750 geen optie? die is goedkoper dan kpn

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
MaxHardcore schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:51:
[...]

t-mobile 750 geen optie? die is goedkoper dan kpn
Die gebruiken volgens mij een dichtgetimmerde modem/router in plaats van de Fritz!box.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:32
Wdeb schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:30:

Almere

[Afbeelding]
Gebruik je toevallig een VPN?
Want dan werkt de nieuwsserver niet :)

• Wdeb
Arjantje72 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Gebruik je toevallig een VPN?
Want dan werkt de nieuwsserver niet :)
Ook niet. Ineens gisteren deed hij het niet meer. En wie moet je dan hebben? Ik denk dat ik bij Tweak moet zijn, aangezien ik bij hen de dienst afneem. Nou, ze vragen of ik een mail stuur. Dan kan er volgende week iemand naar kijken.....AAAAHHHHH. Hoe overleef ik dit weekend?

Wdeb

• Barre73
Wdeb schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Ook niet. Ineens gisteren deed hij het niet meer. En wie moet je dan hebben? Ik denk dat ik bij Tweak moet zijn, aangezien ik bij hen de dienst afneem. Nou, ze vragen of ik een mail stuur. Dan kan er volgende week iemand naar kijken.....AAAAHHHHH. Hoe overleef ik dit weekend?

Wdeb
Eenmalig een keer een maandje inkopen bij Eweka of zo?
Of gewoon gratis bij freeusenet en 2700 dagen + retentie, maar je kan beter daar een blokaccount kopen
Daar waar Tweak ophoud gaan hun verder, die heb ik er af en toe naast.

Mr-D. wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:05 (3%)
Reden: as usual typo's

• Misterpc
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:17
zijn er meer mensen die tweak als glas provider hebben ?

zo ja wat zijn dan jullie ervaringen ermee , ik zit nu bij online als migratie van fiber wat een absoluut drama is omdat de fritzbox niet meer wil werken met de glasverbinding en daarom ook geen telefoon meer heb .

ik wil graag 100 Mbit hebben met tv en telefoon alhoewel voip nu ook al met andere accounts in de huidige fritzbox werkt samen met voipstunt ..
zijn de nieuws groepen nog goed ? of wordt er toch content gefilterd ?

B & W 5,8 KWp solar system oost west

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 11:50
Dit topic bevast 123 pagina's, lijkt mij dat daar evaringen genoeg tussen te vinden zijn :)

• hermanh
Voor de huidige tweak abonnee's uit almere die naar alternatieven zoeken. Ik zag onlangs dat Jonaz nu ook gigabit in almere levert EN een DVB-C (met Irdeto encoding) TV pakket (erg basis, maar desondanks interessant)

Heb verder geen ervaringen (ook geen aandelen..) maar het geeft toch weer mogelijkheden. :)
Dat was vorig jaar toch al?
https://gathering.tweaker...Bfilter_keywords%5D=Jonaz
Maar daar schijnt het erger te zijn dan bij Tweak.
Althans vorig jaar.
hermanh schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:02:
Voor de huidige tweak abonnee's uit almere die naar alternatieven zoeken. Ik zag onlangs dat Jonaz nu ook gigabit in almere levert EN een DVB-C (met Irdeto encoding) TV pakket (erg basis, maar desondanks interessant)

Heb verder geen ervaringen (ook geen aandelen..) maar het geeft toch weer mogelijkheden. :)

• hermanh
Dan heb ik vorig jaar iets gigantisch gemist.. :-)

Wat ten opzichte van vorig jaar nu wel duidelijk is, is dat ze nu ook 1gbit leveren en de DVB-C niet ongecodeerd is, maar vergelijkbaar met Ziggo een Irdeto encryptie heeft.
Jonaz is inderdaad ook alweer wat langer actief in Almere.

Stiekem denk ik er nog steeds hard over na om naar hen over te stappen, met name vanwege het interessante DVB-C aanbod en IRDETO (wat ook mogelijkheden geeft voor een tvheadend server icm. softcam, net zoals dat bij fZiggo kon).

Wat mij echter enorm tegen houdt (anders was de overstap al gemaakt), is de (volgens hun topic) meer dan belabberde klantenservice. Of beter gezegd, het feit dat de klantenservice eigenlijk nauwelijks bestaat, of in 1e lijn bestaat uit een extern callcenter dat alleen maar kan beloven dat je wordt teruggebeld, terwijl het bedrijf door zo ongeveer 1 persoon lijkt te worden gerund, die dus nergens aan toe komt.

Na wat heen en weer gecommuniceer op Facebook lijkt het erop dat de oprichter/eigenaar zeker nog steeds van goede wil is en ambitieus, maar het bedrijf het succes niet kan bijbenen en het amper lukt om het administratief en organisatorisch voor elkaar te krijgen.

Qua techniek: Ze gebruken "GPON" (dat is een topologie waarbij je op een 'shared medium' zit), ookal is je verbinding met de aansluiting in de Reggefiber PoP natuurlijk nog steeds gewoon point to point.

Voorlopig lijkt de teneur vwb Jonaz dus nog een beetje te zijn dat als je geen problemen hebt en alles het gewoon blijft doen, het een zeer goede dienst is. Maar er moeten geen problemen ontstaan, bv. een kapotte NT .

• Wdeb
Mr-D. schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:37:
Of gewoon gratis bij freeusenet en 2700 dagen + retentie, maar je kan beter daar een blokaccount kopen
Daar waar Tweak ophoud gaan hun verder, die heb ik er af en toe naast.
Tsja, bedankt voor het meedenken. Maar twee maal betalen voor hetzelfde is in mijn zuinigheid echt AAAAAHHHHHHHH.

Ik heb nog geen reactie op de mail gehad. We zien wel en voor de lol hou ik jullie op de hoogte.

Wdeb
Ik gebruik het alleen als het erg oud is en Tweak er niet meer bij kan.
En is tegenwoordig al 3100+ dagen
Voor de rest geen problemen met hun server.
Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet vaak meer gebruik.
Wdeb schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:34:
[...]

Tsja, bedankt voor het meedenken. Maar twee maal betalen voor hetzelfde is in mijn zuinigheid echt AAAAAHHHHHHHH.

Ik heb nog geen reactie op de mail gehad. We zien wel en voor de lol hou ik jullie op de hoogte.

Wdeb

• Wdeb
Nou, ik heb ineens weer verbinding. Heb gisteren nog maar een mailtje ter herinnering gestuurd, maar geen reacties ontvangen. Dus ook geen idee hoe of wat er aan de hand was.
De snelheid lijkt nog niet helemaal oké (60Mbit over Wifi tov 90 die ik gewoonlijk had), maar we zien wel even.

Ach, we kijken wel even.

• uiterlix
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14:36
Sinds kort werkt begin gemist hier een heel stuk beter. Ik heb heen haperingen meer. Is meer mensen die verbetering opgevallen?
Nope. Hier (Almere) nog steeds zeer regelmatig haperingen. Gisteravond nog bij "begin gemist" bij "dokters van morgen" op NPO1

• Wdeb
AAAAAHHHHH. En nu weer niks.

Bah
16:27.En nu weer wel.

Wdeb wijzigde deze reactie 16-01-2019 16:27 (24%)

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19-04 09:51
uiterlix schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:59:
Sinds kort werkt begin gemist hier een heel stuk beter. Ik heb heen haperingen meer. Is meer mensen die verbetering opgevallen?
mijn vrouw meent dat het ook beter is (almere buiten), vanmiddag getest, avonds niet.

verder is internet heel stabiel hier.
nou als ik wat wil zien neem ik het wel op gaat een stuk beter dan begin gemist.
op wat zender schuiven en favorieten na is er helaas niets veranderd :(

• BitAndre
Gisteravond speelde hier (Almere) Nieuwsuur via begin gemist foutloos.
Vandaag heb ik de meting die ik eerder uitvoerde herhaald.

Ik heb een paar hikken gemeten, ook bij live tv, aan het begin van de avond. Maar het beeld is iets gewijzigd. Ik zie geen pakketten out-of-order en met een lagere TTL meer, maar alleen nog een gat van 117 ... 156 msec waarbij 135+ pakketten verloren zijn gegaan (dat is zichtbaar als een hik c.q. hapering).
Conclusie: ja het is beter, maar nog niet helemaal gefixed.

Meetresultaten:
$ tshark -r begin\ gemist.pcapng -d udp.port==10000,rtp -Tfields -e frame.number -e ip.ttl -e rtp.seq -e frame.time_delta -Y rtp | awk -v 'RS=\r?\n' '$3 != and(prev+1, 65535) && prev != "" { print $0, "diff=" ($3 - prev) } { prev = $3}'
39424 125 18129 0.150563000 diff=176
$ tshark -r live\ met\ hikken.pcapng -d udp.port==10000,rtp -Tfields -e frame.number -e ip.ttl -e rtp.seq -e frame.time_delta -Y rtp | awk -v 'RS=\r?\n' '$3 != and(prev+1, 65535) && prev != "" { print $0, "diff=" ($3 - prev) } { prev = $3}'
12685 125 32187 0.156947000 diff=184
35946 125 55573 0.117531000 diff=137
Hier vanavond ook even verder gekeken:

Om 19:45 het begin van DWDD gestart. En waarempel, geen haperingen om de 20-22s meer! _O_. Maar jammer genoeg begon het na ongeveer een kwartiertje toch weer wat vaker te haperen, het leek wel met toenemende frequentie ook.

Toen om 20:05 het NOS journaal gestart vanaf het begin. Ook hier weer de eerste 15 minuten geen hapering, maar daarna weer steeds vaker.

De rest van de avond opname of live gekeken.

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-04 14:49

Dwazer

PSN ID: Dwazer

Topicstarter
uiterlix schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:59:
Gisteren Salt opnieuw gestart @ 22.15 ofzo...
En ik had idd geen haperingen, tot mijn verbazing :)
Weet niet hoe het op "drukkere" momenten zal zijn, zal vanavond ff testen...

• Misterpc
als ik zo een beetje rond lees en snuffel , twijfel ik er een beetje aan of ik goed doe aan de overstap naar tweak glas , nu bij online is de servicedesk ook bagger een rj45 kabel even in een rj11 poort stoppen zal zeker lukken ...
als ik kijk naar xs4all is die weer flink duurder dus dat is ook niet alles ,

is er eigenlijk nog wel een goede provider te vinden ?

• Convoy
  • Laatst online: 19:52

Convoy

g44p

Misterpc schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:41:
als ik zo een beetje rond lees en snuffel , twijfel ik er een beetje aan of ik goed doe aan de overstap naar tweak glas , nu bij online is de servicedesk ook bagger een rj45 kabel even in een rj11 poort stoppen zal zeker lukken ...
als ik kijk naar xs4all is die weer flink duurder dus dat is ook niet alles ,

is er eigenlijk nog wel een goede provider te vinden ?
Goed of goedkoop, wees eens duidelijk :9 :+

LG OLED55C7V | Xbox One X | NVIDIA Shield TV 2017

• Ep Woody
Pay peanuts, get monkeys. Alle waar naar z'n geld.

De servicedesk van Tweak valt me tot nu toe niet tegen, maar heb tot nu toe nog geen echte problemen gehad.

• Misterpc
ik ben een lange tijd fiber gewend geweest met net geen 50 euro voor tv en 100 Mbit glas en telefoon
nu met online maar 50 Mbit voor meer geld per maand , dan reist de vraag waar ik goed aan doen ??
of zijn alle pakketten nu duurder geworden , kpn heeft geld nodig ...

• Dwazer

Dwazer

Topicstarter
Misterpc schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:19:
ik ben een lange tijd fiber gewend geweest met net geen 50 euro voor tv en 100 Mbit glas en telefoon
nu met online maar 50 Mbit voor meer geld per maand , dan reist de vraag waar ik goed aan doen ??
of zijn alle pakketten nu duurder geworden , kpn heeft geld nodig ...
Dit is een topic over Tweak, niet over welke provider je het beste kunt kiezen voor welk geld.
Daarvoor zul je zelf een beslissing moeten maken :w

Ik ben tevreden over Tweak en daar betaal ik ook voor d:)b

• TonVH
@Misterpc

Waarom altijd denken aan een all-in-one provider?

Als je met DVB-C wilt werken dan is Ziggo (haast) ideaal want basispakket zelfs ongecodeerd DVB-C. Internet is m.i. beste Tweak/Jonaz vanwege prijs/snelheid.
@TonVH als je dan toch providers wilt aanwijzen waar je voor internet het beste heen kan, maar voor TV dan kan combineren met het basispakket van Ziggo, dan is Jonaz wel een heel slecht voorbeeld.

Die bieden voor 5 euro extra (bovenop hun internet abonnement) namelijk een veel beter DVB-C pakket dan Ziggo, met veel meer HD erin. OK.... je krijgt een smartcard, maar die kan je netals bij fZiggo heel makkelijk legaal gebruiken in je eigen opname setup.

Verder gaat het bij mij dan ook weer beetje erom dat ik dus bij Ziggo voor ~18 per maand een pakket kan nemen waarmee ik weliswaar een flink ongecodeerd DVB-C pakket heb, maar met maar 3-4 zenders in HD. Is dat eigenlijk niet gewoon belachelijk, anno 2019? OK, Canal Digitaal bij Tweak is niet perfect, maar LiveTV doet het prima en dan heb ik veel meer HD. Nou snap ik natuurlijk ook best dat Ziggo ook gewoon een bedrijf is dat kijkt naar maximale winst, en blijkbaar hebben ze (nog wel) voldoende abonnees die zo gek zijn om veel meer geld per maand neer te leggen om meer HD te krijgen (of, hey daar hebben we 'm weer, alles in 1 te nemen).

En als straks de NPO overal in Nederland via DVB-T2 in de lucht is, dan kan ik zelfs de NPO-zenders GRATIS in goede kwaliteit HD krijgen.... en heb ik voor 7 euro extra een NLZiet abonnementje waarop de Live zenders van de Nederlandse commerciele omroepen óók in een betere kwaliteit zitten dan SD in dat 18 euro per maand abbo van Ziggo.

eymey wijzigde deze reactie 17-01-2019 21:19 (11%)

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-04 06:05
Kweet niet hoor, maar ik heb bij Ziggo voor 18 euro gewoon een smak HD zenders. De gebruikelijke commerciëlen, maar ook Discovery, Comedy Central, 24Kitchen, etc.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 11:50
DappereDodo schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 05:08:
Kweet niet hoor, maar ik heb bij Ziggo voor 18 euro gewoon een smak HD zenders. De gebruikelijke commerciëlen, maar ook Discovery, Comedy Central, 24Kitchen, etc.
Hij heeft het dan ook over de ongecodeerde HD zenders, dat zijn er maar 4
NPO1, NPO2, NPO3 en Ziggo sport.

• Barre73
Ik weet niet of je een oud abonnement hebt maar als ik nu ga kijken op de website dan kan ik Ziggo Kabel TV nemen voor 18,70 per maand. Geen mediabox, geen smartcard en 45 zenders waarvan 4 in HD. Wel alles ongecodeerd.
Wil ik meer HD zenders, dan ga ik naar TV Start voor 26,95.
Misschien als je nog op een voormalig Ziggo ( fZiggo ) basisabonnement zit met Irdeto smartcard. Wees er maar zuinig op, want dat krijg je dus niet meer nieuw, dus telt niet mee in vergelijkingen van waar je nu heen kan als je bv. Canal Digitaal van Tweak zat zou zijn ;)

eymey wijzigde deze reactie 18-01-2019 08:43 (11%)

• TonVH
@eymey

Ik kijk vrijwel alleen nog maar uitgesteld. Daarvoor heb ik o.a. een HDHomerun. Het basispakket van Ziggo is genoeg want HD interesseert mij totaal niet en ook heb ik de pest aan extra kastjes. Vandaar dat Ziggo voor mij ideaal is met z'n ongecodeerde DVB-.

NLziet lijkt mij leuk maar ik zie niet hoe je daarmee gepland kunt opnemen.

DVB-T (Digitenne zeg maar). Heb dat een tijd gehad en grote ellende met signaal. Zelfs een buitenantenne gebruikt maar na korte tijd toch maar naar Ziggo (notabene analoog) terug gegaan.

Kortom, er wordt veel geklaagd over Ziggo. Ik heb een incidentele storing meegemaakt en verder altijd prima beeld.

Kans is overigens dat ik van Tweak ook voor Internet (helaas) Ziggo ga gebruiken maar ook dan zal dat of direct DVB-C of hooguit m.b.v. CI+ gaan doen.

Wellicht dat ik dan toch besluit om met Oscam te gaan experimenteren maar dan weet ik je te vinden. :) :)
TonVH schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:14:
@eymey

Ik kijk vrijwel alleen nog maar uitgesteld. Daarvoor heb ik o.a. een HDHomerun. Het basispakket van Ziggo is genoeg want HD interesseert mij totaal niet en ook heb ik de pest aan extra kastjes. Vandaar dat Ziggo voor mij ideaal is met z'n ongecodeerde DVB-.

NLziet lijkt mij leuk maar ik zie niet hoe je daarmee gepland kunt opnemen.

DVB-T (Digitenne zeg maar). Heb dat een tijd gehad en grote ellende met signaal. Zelfs een buitenantenne gebruikt maar na korte tijd toch maar naar Ziggo (notabene analoog) terug gegaan.

Kortom, er wordt veel geklaagd over Ziggo. Ik heb een incidentele storing meegemaakt en verder altijd prima beeld.

Kans is overigens dat ik van Tweak ook voor Internet (helaas) Ziggo ga gebruiken maar ook dan zal dat of direct DVB-C of hooguit m.b.v. CI+ gaan doen.

Wellicht dat ik dan toch besluit om met Oscam te gaan experimenteren maar dan weet ik je te vinden. :) :)
@ dat laatste: Ghehe. Bij Ziggo heb je met Oscam 0 kans om dat werkend te krijgen. Het locked in Nagravision CI+ systeem van UPC is nu leading, en voor zo ver ik weet heeft nog nooit iemand dat werkend gekregen.

Wat betreft DVB-T: Ik heb van 2005 tot 2009 TV gekeken via DVB-T. Werkte 99% van de tijd bij mij prima (In Almere Stad, containercomplex achter politiebureau en later ook nog een jaartje in eengezinswoning in Stedenwijk met de meegeleverde antenne op zolder). En straks met DVB-T2 dus in 1080p voor de NPO. Heb hier al een Xbox usb tuner liggen die onder Linux en tvheadend ook prima werkt, en DVB-T2 kan dus ik ga het zeker proberen ;).

Verder wat betreft NLZiet: Opnemen is hier thuis geen absolute requirement (meer), behalve incidenteel voor een mooie HD-uitzending bij de NPO. En bij NLZiet kan je tot een jaar bijna alles terugkijken, dat is voor ons ruim voldoende :).

Maar goed, ook hier blijft het constant een zoektocht naar de juiste balans tussen beeldkwaliteit, gebruiksgemak, wel of geen losse STB, etc. Maar een beetje HD is voor ons wel degelijk belangrijk, en dan staat het DVB-C pakket van 18 Euro bij Ziggo dus niet automatisch top of list. Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk.

Wat wij wel erg veel gebruiken is live TV pauzeren en "begin gemist". Dat dat goed werkt is voor ons eigenlijk bijna de belangrijkste requirement voor een TV aanbieder. Bij NLZiet op AndroidTV werkt begin gemist jammer genoeg nog erg slecht. En onze TV heeft nog geen pauzeer/timeshift/opneem mogelijkheid op USB, dus vandaar dat ook daar het DVB-C signaal van Ziggo (of evt. Jonaz) nog niet direct toegevoegde waarde biedt. Ook TVHeadend is op dat gebied nog niet perfect, dus een client op Shield of KODI is ook nog geen definitieve oplossing voor ons. Eigenlijk komt Canal Digitaal via Tweak, zeker nu Tweak zichtbaar bezig is met het probleem van de haperingen bij begin gemist, dus op dit moment het beste in de buurt van een tv oplossing die qua prijs-kwaliteit goed genoeg is voor ons.

De kaarten kunnen wel weer anders komen te liggen als Ziggo voor hun aanvullende Ziggo Go app met een fatsoenlijke AndroidTV app zou komen. Dan wordt een hybride tussen Live TV kijken via de ingebouwde dvb-c tuner van de TV en verder alles op NVidia Shield doen wel weer interessant :). Er ligt hier ook nog steeds een HDHomerun en die wordt stiekem ook nog wel eens gebruikt omdat Ziggo nog steeds het signaal niet van de coax heeft gehaald O-), dus voor gepland opnemen is dát dan ook nog een oplossing.

eymey wijzigde deze reactie 18-01-2019 10:34 (27%)

• TonVH
Dat. Ziggo niet met Oscam kan werken is goed nieuws. Lost een probleem op voordat het zelfs maar kan ontstaan. Ook hier geldt dus weer "Elk nadeel het ze fordeel". :)

Ik zit in Buiten en herinner mij nog dat ik (DVB-T) intertijd voor sommige zenders op Almere en enkele andere op Lelystad moest afstemmen om redelijke zekerheid van Beeld te hebben. Geen idee of het in de tussentijd beter is geworden.

Wist niet dat NLziet tot 1 jaar terug kon kijken. Probleem is dan weer dat mijn vrouw alleen TV kijkt (zowel live als via NAS eerder opgenomen). Moet dat NLziet toch maar eens goed gaan bekijken.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geld dat alleen voor fUPC gebied? Oscam doet hier in fZiggo namelijk nog altijd prima :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Dat geldt in hoofdzaak voor fUPC gebied, maar ook in fZiggo gebied worden volgens mij geen nieuwe IRDETO smartcards meer uitgedeeld. Dus alles wat nog vanuit de oude situatie draait blijft nog wel even zo, maar voor nieuwe klanten niet meer.

• TonVH
Ik ben niet bekend met de materie maar ik kan zo een CI+ kaart bij Ziggo bestellen. Ik heb altijd begrepen dat daarmee (Oscam enzo) het signaal gedecodeerd kon worden.

(heb geen idee wat voor gebied dit is)
TonVH schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:39:
Ik ben niet bekend met de materie maar ik kan zo een CI+ kaart bij Ziggo bestellen. Ik heb altijd begrepen dat daarmee (Oscam enzo) het signaal gedecodeerd kon worden.

(heb geen idee wat voor gebied dit is)
Almere is fUPC gebied. En inderdaad, je kan wel een CI+ kaart bestellen, maar die maakt dan gebruik van Nagravision codering en is ook "locked" aan de CI+ module die Ziggo jou levert om in je TV te stoppen.

De kaart kan je dus niet in een reader stoppen en bv. met OSCAM gebruiken.

Dit in tegenstelling tot fZiggo, waar voorheen Irdeto codering werd gebruikt (wat ook nog steeds actief is om bestaande setups van fZiggo klanten niet te breken). Die smartcards konden in meer CI modules (cam's) gebruikt worden, zolang ze maar Irdeto ondersteunen, en dus ook in softcams zoals OSCAM. Ook kreeg je bij fZiggo al voor het basispakket van 18 euro zo'n kaart en had je dan ook meer HD-zenders in dat basispakket.

Maar goed, dit wordt beetje off-topic hier :).

• Tuxwielder
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Dat gezegd, ben ik van Tweak/Sparql overgestapt naar Ziggo met het HD pakket i.c.m. een CI+ module (BBC is belangrijk voor ons, uitzending gemist niet zo) en wat opviel is dat de beeldkwaliteit van Ziggo echt een stap beter is.

Tweak internet verdwijnt over mijn lijk :), maar voor TV was dit toch een prima stap.

• Jan Driebeen
eymey schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:55:
[...]
Dit in tegenstelling tot fZiggo, waar voorheen Irdeto codering werd gebruikt (wat ook nog steeds actief is om bestaande setups van fZiggo klanten niet te breken). Die smartcards konden in meer CI modules (cam's) gebruikt worden, zolang ze maar Irdeto ondersteunen, en dus ook in softcams zoals OSCAM. Ook kreeg je bij fZiggo al voor het basispakket van 18 euro zo'n kaart en had je dan ook meer HD-zenders in dat basispakket.

Maar goed, dit wordt beetje off-topic hier :).
Inderdaad, graag weer een beetje on-topic please :)

• BitAndre
Tuxwielder schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:12:
Dat gezegd, ben ik van Tweak/Sparql overgestapt naar Ziggo met het HD pakket i.c.m. een CI+ module (BBC is belangrijk voor ons, uitzending gemist niet zo) en wat opviel is dat de beeldkwaliteit van Ziggo echt een stap beter is.

Tweak internet verdwijnt over mijn lijk :), maar voor TV was dit toch een prima stap.
Overgestapt vanwege BBC? Volgens dit artikel zou je daar spijt van kunnen krijgen: Brexit Chaos: verdwijnen BBC 1 en BBC 2 bij Ziggo, KPN en anderen dichterbij dan ooit

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12-04 17:54
Nieuw probleem deze week opnemen deed zijn werk niet. Geen idee waarom maar mijn geplande opnames zijn niet opgenomen. Grrrrrrrrr sparql was not niet so slecht.

• CeesAlmere
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21:07
Waarom moeilijk doen ? Gewoon een internet only bij Tweak (of Jonaz), snelle box (s912 of Nvidea Shield), Kodi erop, legale addon voor NPO (Live), BBC (Live) zijn er gewoon. Voor de commerciële moet je een beetje creatief zijn ;) maar ook dat lukt prima.
Gisteravond merkte ik trouwens dat, bij begin gemist, spelen helaas ook nog steeds niet echt een feestje is. 9 van de 10 keer lukt het niet om, op de positie waar ik het spoelen stop, de stream weer te herstarten.

• Jan Driebeen
rob2011 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:22:
Nieuw probleem deze week opnemen deed zijn werk niet. Geen idee waarom maar mijn geplande opnames zijn niet opgenomen. Grrrrrrrrr sparql was not niet so slecht.
Hier (Almere) idem dito...maar ook opnames van een paar maanden geleden spelen niet af...
hmmm er is toch meer aan de hand dan dat het lijkt
bij mij waren er echt zichtbaar 3 afleveringen, deze aangezet en inderdaad laatste begint netjes af te spelen.
maar naar 2 minuten loopt hij vast ik ververs de pagina en begint aflevering een af te spelen ??
kijk weer in het opname menu en 2 afleveringen zijn verdwenen.
vage zooi.

had er al iemand een ticket hier over gemaakt??
ik ga het in ieder geval nu doen.

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12-04 17:54
Ik heb ook een call gemaakt, maar alles wat je bij tweak aanmaakt "sory bla bla bla we hebben het door gegeven aan CD" kortom hoor je nooit meer wat van.
ik niet, ik mag een stb voorzien van een factory reset
maar ik heb er twee en beide gebruik ik niet want ik doe het op mijn laptop.
rob2011 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:16:
Ik heb ook een call gemaakt, maar alles wat je bij tweak aanmaakt "sory bla bla bla we hebben het door gegeven aan CD" kortom hoor je nooit meer wat van.

• Ep Woody
Toch wordt met de aanbod van diverse terugkijk partijen opnemen steeds minder interessant. Ben wel blij met de app voor Live Channels, snel zappen, vlotte interface en gewoon doen waar het voor bedoelt is.

• Dwazer

Dwazer

Topicstarter
eymey schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:44:
Gisteravond merkte ik trouwens dat, bij begin gemist, spelen helaas ook nog steeds niet echt een feestje is. 9 van de 10 keer lukt het niet om, op de positie waar ik het spoelen stop, de stream weer te herstarten.
Ja, daar had ik ook al last van. Tijdens live uitzending het programma gepauzeerd, om bij het aankomen van het reclameblok vooruit te spoelen: Ging niet. Uitzending klapte eruit en ging terug naar Live TV (waar het programma al was afgelopen).
Kon daarna het programma weer starten via Uitzending gemist, maar kan dan weer niet vooruit spoelen, want "De zender waarop u dit probeert ondersteund dit niet".
Kon ik weer 25 mins opnieuw gaan kijken + reclameblok 8)7
Mr-D. schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:35:
hmmm er is toch meer aan de hand dan dat het lijkt
bij mij waren er echt zichtbaar 3 afleveringen, deze aangezet en inderdaad laatste begint netjes af te spelen.
maar naar 2 minuten loopt hij vast ik ververs de pagina en begint aflevering een af te spelen ??
kijk weer in het opname menu en 2 afleveringen zijn verdwenen.
vage zooi.

had er al iemand een ticket hier over gemaakt??
ik ga het in ieder geval nu doen.
Uitzending gemist + Pauze in uitzendingen + opnames: Het lijkt allemaal alsof het aan elkaar hangt/geknoopt is en allemaal even 'niet zo best' werkt :'(
Ben benieuwd wat de reactie is op jouw call bij de SD :)

• maggoo
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 02-04 16:51
Is meer een tv topic dit he?

Maar mag ik concluderen dat internet via tweak (gigabit almere) een prima, stabiel product is, en dat de problemen zich eigenlijk alleen voordoen bij tv? Dat zou mooi zijn want tv doe ik niet aan, maar ben er qua kosten (en extra snelheid) wel aan toe afscheid te nemen van ziggo.
Ja internet is top

@Dwazer nog niets gehoord van ze,
Lijkt mij nl niets op te lossen om een stb een factoryreset te geven.
Heb ze gisteren uiteraard deze vraag gesteld nu nog ff wachten wat het antwoord word.

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True