Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:39
Nog een extra mogelijkheid. Canal digitaal levert ook zelf iptv only. Zie het vol en bomv9l pakket. In principe alleen met de app van cd. Echter als je een recente samsung of lg tv hebt kun je ook direct

Het zijn dezelfde unicast streams..
eymey schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:27:
Thanks.

4-5 seconden is wel serieus lang (is zelfs langer dan wat ik nu bij Youfone gewend ben en dat vind ik al traag, en lijkt ook langer dan wat ik hier lees met de multicast streams).

Jammer dat je geen ervaring hebt qua pauze/terugkijken.

Dan denk ik dat ik het toch gewoon weer via Tweak ga afnemen. Het is voor mij niet zo heel veel gedoe om IGMP en dergelijke in goede banen te leiden (alles hier ondersteunt igmp snooping en VLAN's, waarschijnlijk ga ik de box ook gewoon in een eigen subnetje opnemen zodat al het igmp verkeer naar een apart VLAN gaat).

[...]

Ik haal dat wel uit zijn verhaal. Hij draait nu OpenWRT , dat icm. VLAN tagging dus ook heel mooi meerdere VLAN's van een subnet met aanverwante diensten kan voorzien.

En tsja... professioneel.... ik noem het gewoon hobby (ter vermaak én ter lering ) ;)

• kaletax
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-03 18:54
DanielAlm schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:58:
Zolang CD geen Discovery HD aanbiedt, ga ik niet eens nadenken om een appart abbo mijn hen af te nemen. Hopen dat er meer aanbieders bijkomen.
Geen Discovery HD...maar als je een opname maakt van Discovery en dan weer afspeel is het opeens wel Discovery HD inclusief HD logo ??? 8)7 8)7

• malderhout
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-03 20:03
Heb nu zoveel last van blokkerig beeld via mijn amino tv decoder, dat ik maar de app van canal digitaal gebruik icm casten naar tv. Ik dacht met de overgang naar canal digitaal, dat alles wel goed is gegaan, maar nu dramatisch (via de amino). Hebben hier meer mensen last van?
hermanh schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:02:
Nog een extra mogelijkheid. Canal digitaal levert ook zelf iptv only. Zie het vol en bomv9l pakket. In principe alleen met de app van cd. Echter als je een recente samsung of lg tv hebt kun je ook direct

Het zijn dezelfde unicast streams..

[...]
Tsja, hier geen Samsung of LG tv (en die komen er ook niet in). Wat dat betreft jammer dat echt bijna iedereen AndroidTV zo links laat liggen. Overigens ben ik ook dan nog steeds benieuwd naar de kwaliteit (waar het mee vergelijkbaar is).

• lightemup
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:50
malderhout schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:28:
Heb nu zoveel last van blokkerig beeld via mijn amino tv decoder, dat ik maar de app van canal digitaal gebruik icm casten naar tv. Ik dacht met de overgang naar canal digitaal, dat alles wel goed is gegaan, maar nu dramatisch (via de amino). Hebben hier meer mensen last van?
Yup, hier sinds een paar dagen. Gaat vooral om de "standaard nl zenders" (npo, rtl, sbs). Gemist van deze kanalen werkt wel goed, ook bijvoorbeeld Discovery, Comedy Central en TLC werken live ook goed. Alles gereboot en decoder gereset naar factory, niets helpt. Postcode is 8923. Binnenkort maar weer eens in de telefoon klimmen!

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:52
malderhout schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:28:
Hier in Almere (1326) geen last gehad van haperingen of blokjes gisterenavond.

• I_stealth_I
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hier Leeuwarden lijkt internet dood. Meer ervaringen?

En hij doet het alweer

I_stealth_I wijzigde deze reactie 11-12-2018 07:02 (19%)

/dev/null

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19:49
Als wij begin gemist kijken (1338 zyxel) hebben we erg veel blokken. live kijken gaat ok.
meer hier last van ?

• enagel
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-03 21:12
Na een moeizame migratie vandaag dan eindelijk Tweak Glas. Maar ik vraag mij nu af wat het verschil is tussen Tweak via Fiber of Tweak via LAN1. In het laatste geval is de fiber kast netjes afgesloten en in het eerste geval kan ik alleen de onderkant op de grondplaat zetten. Wat zijn jullie ervaringen ?

• Dracoz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:37
Hier (8937) ook enorm veel blokjes op de Animo decoder :(

Dracoz wijzigde deze reactie 12-12-2018 17:26 (79%)

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

• MaxHardcore
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:49

MaxHardcore

PSN: butella

enagel schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:56:
Na een moeizame migratie vandaag dan eindelijk Tweak Glas. Maar ik vraag mij nu af wat het verschil is tussen Tweak via Fiber of Tweak via LAN1. In het laatste geval is de fiber kast netjes afgesloten en in het eerste geval kan ik alleen de onderkant op de grondplaat zetten. Wat zijn jullie ervaringen ?
Ik heb geen ervaring met een mediaconverter. Maar het scheelt je 1 bakje met voeding.

Mijn fritzbox hangt naast de glas aansluiting aan de muur, ik vin dhet helemaal prima.

• enagel
MaxHardcore schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:58:
[...]

Ik heb geen ervaring met een mediaconverter. Maar het scheelt je 1 bakje met voeding.

Mijn fritzbox hangt naast de glas aansluiting aan de muur, ik vin dhet helemaal prima.
Zal niet heel veel voeding zijn en is wel makkelijk dat je meteen de status van de lijn kunt zien zonder eerst te moeten aanloggen op de fritzbox. Als er geen andere nadelen zijn hoe ik het ook zo ;)

• MaxHardcore
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:49

MaxHardcore

PSN: butella

enagel schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:11:
[...]

Zal niet heel veel voeding zijn en is wel makkelijk dat je meteen de status van de lijn kunt zien zonder eerst te moeten aanloggen op de fritzbox. Als er geen andere nadelen zijn hoe ik het ook zo ;)
Tja, dat soort handelingen maak ik me nooit zo druk over. Dit is iets wat ik zo goed als nooit zal gebruiken.

De Fritzbox zelf heeft wel zijn beperkingen natuurlijk (Geen bridge bijv.). En als je zelf wil pielen met een eigen router of wat dan ook ben je al snel aangewezen op een mediaconverter.

• chocka
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-02 09:54
In de laatste update 7.01 zit een toegevoegde optie:
- Enable support for protected registration of wireless LAN devices (PMF)

Kan ik dit zonder problemen aanzetten, of zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden als je dit wil aanzetten, te denken aan oudere apparaten binnen het netwerk die dit misschien niet kunnen hebben?
enagel schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:56:
Toen ik een Fritz!box kreeg heeft de monteur de printplaat uit oude Genexis gigabit mediaconverter gehaald en de 'lege' kap weer op de FTU gezet, zodat het netjes was afgedekt. Door 1 van de gaten stak dan de patchkabel naar buiten :)

• Jan Driebeen
Weet iemand of CD de kanalen heeft gewijzigd? Zo heb ik nu op zowel kanaal 300 als op kanaal 538 de zender 538TV en mis ik nu NPO3 extra...Mijn zelf ingestelde favorietenlijst ziet er ook anders uit...

• enagel
eymey schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:53:
[...]

Toen ik een Fritz!box kreeg heeft de monteur de printplaat uit oude Genexis gigabit mediaconverter gehaald en de 'lege' kap weer op de FTU gezet, zodat het netjes was afgedekt. Door 1 van de gaten stak dan de patchkabel naar buiten :)
Dank voor de tip, maar heeft het ook nog een voordeel om fiber te gebruiken anders dan een extra LAN poort op het modem?

• nescafe
  • Laatst online: 20:11
Jep, een extra vrij stopcontact in je meterkast.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• enagel
nescafe schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:15:
Jep, een extra vrij stopcontact in je meterkast.
Haha klopt

• Jan Driebeen
Mist iemand anders ook o.a. radiokanaal 709 in de lijst met radiozenders (menu -> radio)? Via de AB kan ik met de numerieke toetsen wel deze zender kiezen echter via het menu niet meer...
enagel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:05:
[...]

Dank voor de tip, maar heeft het ook nog een voordeel om fiber te gebruiken anders dan een extra LAN poort op het modem?
Wat Nescafe zegt.

Verder is er eigenlijk geen verschil, of iig geen verschil dat jij zal merken. En de stekker van de NT (in ieder geval bij mijn 'ouder' Genexis opstelling) is zo klein, die prop je makkelijk ergens tussen waar nog een vrij contact over is.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-03 19:25
eymey schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:22:
[...]

Wat Nescafe zegt.

Verder is er eigenlijk geen verschil, of iig geen verschil dat jij zal merken. En de stekker van de NT (in ieder geval bij mijn 'ouder' Genexis opstelling) is zo klein, die prop je makkelijk ergens tussen waar nog een vrij contact over is.
Op zich zou je ook nog als voordeel kunnen zien dat elk extra apparaat in het netwerk ook kapot kan gaan. Dus met een apparaat minder is dat risico ook een klein stukje minder geworden.

• enagel
Niet mogelijk om telefonie te configureren. Hebben anderen wel de optie Tweak erbij staan. Bij telephony provider ?

• nescafe
Telefonie kan worden ingesteld worden via de optie 'Other provider'.

De instellingen staan al een aantal keer genoemd. Zoek in dit topic op sip en/of tweakphone.

• enagel
nescafe schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:39:
Telefonie kan worden ingesteld worden via de optie 'Other provider'.

De instellingen staan al een aantal keer genoemd. Zoek in dit topic op sip en/of tweakphone.
Ja geprobeert, maar blijft zeggen "The telephony check failed. Registration with the telephony provider failed. Check the account information you entered for telephony."

• nescafe
Kun je laten zien wat hoe je het ingesteld hebt?

Dit werkt bij mij in ieder geval goed: plaatje.

In sommige gevallen moet je sip.tweakphone.nl als STUN server opgeven.

• enagel
nescafe schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:23:
Kun je laten zien wat hoe je het ingesteld hebt?

Dit werkt bij mij in ieder geval goed: plaatje.

In sommige gevallen moet je sip.tweakphone.nl als STUN server opgeven.
Thx is het wachtwoord dezelfde als je TKxxxxxxxx account. Ik heb namelijk geen ander wachtwoord ontvangen

• nescafe
Dan zou ik de helpdesk maar eens gaan bellen :)

Hier zijn de wachtwoorden in ieder geval verschillend.

Wellicht dat het account ingesteld wordt als je een factory reset doet en/of de standaardconfiguratie inleest: https://www.tweak.nl/firmware.html

nescafe wijzigde deze reactie 16-12-2018 17:00 (41%)

• enagel
nescafe schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:00:
Dan zou ik de helpdesk maar eens gaan bellen :)

Hier zijn de wachtwoorden in ieder geval verschillend.

Wellicht dat het account ingesteld wordt als je een factory reset doet en/of de standaardconfiguratie inleest: https://www.tweak.nl/firmware.html
Met de heldpdesk ben ik sinds woensdag bezig en die vullen TK als account is. Ga ze wel bellen voor wachtwoord telefoon :)

• enagel
enagel schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:13:
[...]

Met de heldpdesk ben ik sinds woensdag bezig en die vullen TK als account is. Ga ze wel bellen voor wachtwoord telefoon :)
Opgelost!. Onjuist wachtwoord was het probleem ;( Informatie had ik niet ontvangen en eerder helpdesk medewerkers vulden TKxxx details in.

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:09
Gelukkig gevonden.
Ik dacht trouwens dat de code van Canal digitaal dezelfde zou zijn als die van Sparql. Maar nu krijg ik onjuiste pincode melding...en ik wil toch dat het werkt...weet iemand hoe ik die achterhalen kan? Of is hij standaard?

• mrBrainY
Ik heb op mijn nvidia shield de CD app installeert (sideload) en een usb muis aangesloten, Dan kan je prima begin/uitzending gemist kijken met 4mb als transfer speed.
iig geen blokken oid.
@Jan Driebeen het lijkt er inderdaad op (sorry had niet eerder tijd) bij mij precies hetzelfde 2 x 538 en geen npo3 extra, maar in het gewone menu kom ik 709 wel tegen maar in de radiolijst niet, maar mis wel meer daar.

sneller usenet? tips en tricks

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:05

Dxue

PSN:EvilDrunk

iemand enig idee of tweak speciale openingstijden heeft? ik bel met de servicedesk en krijg een stemmetje over tweakdsl, met de mededeling dat ze tot 2100 zijn geopend doordeweeks en in het weekend tot 2000 en daarna opgehangen.

dit verwacht ik als ik om half 10 bel, niet om 1850. dit valt binnen de tijden van elke dag dat ze open zijn...
is ook niet de 1e keer dat dit gebeurt

edit: ik zie de reden, kerstborrel. Wel apart dat ze dat alleen op de contactpagina zetten, terwijl het nummer overal staat en je geen reden hebt om naar de contactpagina te gaan. verbeter puntje nummer zoveel achter alle tv drama haha

Dxue wijzigde deze reactie 20-12-2018 19:05 (23%)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Dracoz
Dxue schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:02:

edit: ik zie de reden, kerstborrel. Wel apart dat ze dat alleen op de contactpagina zetten, terwijl het nummer overal staat en je geen reden hebt om naar de contactpagina te gaan. verbeter puntje nummer zoveel achter alle tv drama haha
Ja ik probeer ze ook al te bereiken, heb gisteren nog contact met ze gehad waarbij ze zelf vermeld hebben dat ik vandaag in de avond even moest bellen als de tv nog storing gaf/ de app niet werkte.

Vervolgens probeer je ze dan te bereiken, hebben ze doodleuk een kerstborrel... Hadden ze gisteren wel even mogen vermelden.... 8)7 8)7

Verder zit ik hier nu al 3 maanden met blokkerig beeld en elke keer is het weer hetzelfde verhaal dat er niets is opgeslagen in hun systeem. :(

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, AMD RX480 @ 1350Mhz / 2200Mhz

• Dxue

Dxue

het is toch jammer dat er zo 'slordig' wordt gewerkt, terwijl het systeem wel goed alles kan verwerken. dan vraag je of ze het erin willen zetten (waarop ze altijd positief antwoorden) en dan achteraf erachter komen dat het niet is gebeurd.

wat dat betreft kan je beter gewoon internet en bellen afnemen, heb je amper iets met hun van doen. en dan ziggo ofzo voor tv als je dat wilt ( qua prijs ben je nog steeds goedkoper uit dan het middelste pakket van ziggo). kost helaas iets meer administratieve rompslomp, maar wel 'beste' kwaliteit wat je kan krijgen voor ~48 euro per maand. (wtf, is het nu al 18.70 per maand voor alleen tv? :S).

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:38
Ik ga helaas per Jan overstappen naar KPN . Had het liever niet gedaan, maarmet met de tariefsverhogingen en de kortingsactie van KPN kan ik voor hetzelfde geld 200 Mbit ban KPN i.p.v. 50 Mbit van tweak krijgen 🤔

• Dxue

Dxue

BCC schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:30:
Ik ga helaas per Jan overstappen naar KPN . Had het liever niet gedaan, maarmet met de tariefsverhogingen en de kortingsactie van KPN kan ik voor hetzelfde geld 200 Mbit ban KPN i.p.v. 50 Mbit van tweak krijgen 🤔
Alles mag nog zo fijn en super zijn, als ergens anders een beter aanbod komt, dan zal er veel mensen overstappen van Tweak naar andere provider. Ik gok dat de meesten die hier veel tv kijken, als eerste zijn vertrokken als er een andere partij voor een redelijke prijs internet en goede tv ontvangst kunnen bieden. Ikzelf denk dat tmobile qua prijs het dichtst in de buurt komt als je prijs/snelheid gaat bekijken. Heb verder geen onderzoek gedaan, maar internet en bellen is er voor mij niemand die ook maar in de buurt komt

• hjpool
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:59
Wie kan mij helpen aan een configuratie voor een Mikrotik router icm met Tweak internet en iptv?

Ik heb al diverse configuratie's geprobeerd, waarmee ik intussen wel de internetverbinding actief heb gekregen, maar zodra ik iptv erbij probeer te configureren stopt alles met werken.

Ook heb ik al even gekeken naar de configs welke in de openingspost beschreven staan, maar ook hier nog geen succesvol resultaat. Mede doordat er het eea veranderd is van Sparql naar CD, misschien?

• BCC
Dxue schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:30:
[...]

Alles mag nog zo fijn en super zijn, als ergens anders een beter aanbod komt, dan zal er veel mensen overstappen van Tweak naar andere provider. Ik gok dat de meesten die hier veel tv kijken, als eerste zijn vertrokken als er een andere partij voor een redelijke prijs internet en goede tv ontvangst kunnen bieden. Ikzelf denk dat tmobile qua prijs het dichtst in de buurt komt als je prijs/snelheid gaat bekijken. Heb verder geen onderzoek gedaan, maar internet en bellen is er voor mij niemand die ook maar in de buurt komt
Ik kijk geen tv, en ik heb wel onderzoek gedaan. Maar KPN heeft ook wat combikortingen wat het afhankelijk van je situatie mogelijk aantrekkelijker maakt.

BCC wijzigde deze reactie 21-12-2018 07:58 (7%)

• Dxue

Dxue

BCC schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:56:
[...]

Ik kijk geen tv, en ik heb wel onderzoek gedaan. Maar KPN heeft ook wat combikortingen wat het afhankelijk van je situatie mogelijk aantrekkelijker maakt.
Klopt wat je zegt, dat het individueel ook nog erg veel kan uitmaken. Heb net ff gecheckt bij kpn, 500 mbit up en down en een telefoonlijn kost me voor de 1e 3 maanden met korting al 43 euro, wat al 10 euro per maand meer is. Als ik een kpn mobiele abonnement heb (wat niet zo is), krijg ik 6 maanden voor de prijs van 43 euro. Daarna 55,50 zelfs. Dat is voor mij dan niet de overstap waard. Een 50/5 kost me al 30 euro met korting en 42,50 zonder korting...

Ben altijd jaloers op mensen die zeggen dat ze een betere prijs hebben bij andere provider dan tweak. Maar ik betaal nu 32.90 (33 dus) per maand en dan zou er dus voor minimaal 10 euro aan mobiele voordelen erbij moeten (nouja 5 euro) om het alleen op prijs net zo aantrekkelijk te maken. Maar om nou een vaste verbinding te hebben die trager of net zo snel is als mijn mobiele verbinding, dan kan ik beter een 25 euro abonnement van tele2 nemen welke dan een voor mij een alles in 1 is.

• BCC
De huidige actie van KPN waar je 200Mbit full duplex krijgt voor de prijs van 100 trok mij uiteindelijk over de streep. En ik stap eigenlijk NOOIT over, omdat het me teveel werk is. En ik liever een betrouwbare verbinding heb dan een goedkope. Maar aangezien Tweak nu ook over KPN loopt maakt dat niets meer uit.

BCC wijzigde deze reactie 21-12-2018 12:34 (44%)

• Barre73
Aangezien BCC aangeeft dat hij nu minder gaat betalen dan voor een 50 mbit verbinding bij Tweak, betekent dat hij niet in Tweak Coanet/Gbit gebied zit. Dus daar koopt Tweak alles in bij KPN en zijn de prijzen navenant hoger.
Dan kan het zeker interessant zijn. In Tweak Gbit gebied met 40 euro per maand voor 1 Gbit (sommigen nog minder) ga je natuurlijk niks goedkopers vinden.

Edit: zie net dat BCC dit zelf ook zegt. Tweak loopt daar via KPN WBA.
Precies. Het hele verschil wat mensen hier nogal eens vergeten is dat er echt een huge verschil is tussen Coanet gebied en KPN WBA gebied, bij Tweak.

Ik zelf neem het Gigabit abonnement van Tweak met betaling per jaar af (omgerekend 32 euro per maand). Knappe jongen die iets vindt dat nóg goedkoper is op glas voor dezelfde snelheid of desnoods de maximumsnelheid bij de betreffende provider.

• BCC
@eymey dat ben ik echt niet vergeten - dat was de reden dat ik naar tweak ben gegaan, maar ze hebben nooit (zoals aangekondigd) in regio Zwolle uitgerold. Ik snap ook wel dat het erg moeilijk is om als Cambrium tegen de KPN op te boxen. In de wolden wordt het nu wel gigabit uitgerold hoorde ik, dus er gebeurt gelukkig nog wel wat :)

BCC wijzigde deze reactie 21-12-2018 16:58 (36%)

• Jeroenvgfn
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-12-2018
ZUCHT
Contract afgesloten met Tweak ingangsdatum internet en TV 19-12-2018. , krijg ik op 17-12-2018 een mail dat ze 27-12-2018 een monteur willen sturen , tja weekje te laat maar oké.
Nu bel ik vanavond omdat ik geen bevestigingsmail kreeg op mijn afspraak van 27-12-2018.

Wat denk je ? geen afspraak 27-12 , monteur zit volgepland , 3 januari 2019 ben ik de eerste , WOOOHOOO !! Ik dank god op mijn blote knieën.

Meteen maar even een storings melding gedaan , wie weet hebben ze een storingsmonteur ??

Heeft er iemand ervaring met hun en contractbreuk ? heb geen zin meer om daar een heel jaarcontract aan vast te zitten.

tis we ast niks is

• mrBrainY
je kan nu opzeggen zonder kosten, 30 dagen he. en niets geleverd nog

• BitAndre
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20:05
Over de gigabit internet en VoiP ben ik tevreden, maar zoals velen in dit forum is de IPTV niet optimaal sinds Canal Digitaal. De meesten klagen over begin gemist, wat suggereert dat het geen lokaal probleem is.
Ik heb vanavond eindelijk tijd gehad om uitgebreid te meten aan de WAN zijde van de router. Met een onverwacht resultaat.

Gebruikte protocollen:
  • Live TV gebruikt RTP (UDP) over multicast.
  • Begin gemist gebruikt RTP (UDP) over unicast.
  • Bij TV gemist wordt de audio/video over HTTP getransporteerd (Over The Top, à la YouTube).
Live TV en TV gemist doen het doorgaans goed c.q. zonder haperingen. Zo'n tv stream is constant bitrate, dus als je de throughput plot in een grafiek dan moet dat een strakke rechte lijn zijn.

In het geval van begin gemist is dat niet het geval. Op het moment van de blokken zie je de throughput iets inzakken (zie plaatje hieronder), maar niet ver genoeg om de blokken te verklaren.
Totdat ik zag dat de RTP sequence nummers dan niet oplopend was. Met andere woorden sommige UDP pakketten komen te laat binnen (en sommige komen helemaal niet aan), en dan is het logisch dat Animo ontvanger daar moeite mee heeft. Daarmee is ook aangetoond dat het niet aan thuisnetwerk ligt...
Na verder zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn van de out-of-sequence pakketten vond ik een correlatie met de IP Time-To-Live (TTL). Ook als je de TTL plot in een grafiek zou dit constant moeten zijn, want de zendende server en het pad door het netwerk zou (bijna) niet mogen wijzigen.
In de grafiek hieronder staat de throughput en de TTL. Te zien is dat beide gelijktijdig inzakken. Dit suggereert een klapperende routering.

• jwbokx
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22-03 12:37
Ik heb omdat ik het testeam van NLZiet zit 2 codes gehad voor een maand gratis NLZiet extra, of als je al een abonnement hebt gewoon een maand gratis.
Als iemand interesse heeft pb maar, dan geef ik er 1.

• jwbokx
Ik zag al meer commentaren dat als je in het kpn gebied zit zoals ik dat er ook goedkopere aanbieders zijn.
Toch meer eens rond gekeken, en inderdaad is in ons geval omdat we al mobiel hebben van telfort die sneller en goedkoper. Voor heen had ik nog een mailserver thuis, maar die ben ik aan het afbouwen. Andere emailadressen dus...

Alhoewel de verbinding bij tweak goed is alleen onze telefoon doet het niet. Ondanks alle pogingen van de hd. Maar ga er vanuit dat telfort net zo stabiel is, heeft iemand daar ervaring mee?

• ivarga
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-03 09:52
Hoi allen,

Sinds de update van de sparql app naar de canal digitaal app kan ik geen streams meer vanaf mn telefoon naar de box sturen , hij vind deze wel maar bij selecteren klapt hij eruit en speelt het kanaal dan gewoon op mn telefoon af . Casten naar mn chromecast gaat wel. Ook de nieuw geinstalleerde android app op mijn shield heeft hetzelfde probleem. Meer mensen met dit issue?

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:54
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

De laatste tijd ben ik al een aantal keer gebeld terwijl ik niet thuis was. In mijn (Dect) telefoon zie ik dan het nummer staan. Echter bel ik dat terug dan weet de gebelde persoon van niets m.a.w. hij heeft niet gebeld.

Maar het meest vreemde is dat deze gesprekken niet in de Fritzbox staan.

Wat is er aan de hand?

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:13
Ja, nummer spoofing.

Dat zijn van die, veelal, Indiase "call centers".
Wanneer die jou bellen dan zorgen ze er voor dat jij een Nederlands nummer te zien krijgt in je display zodat je sneller opneemt.

https://opgelicht.avrotro...fing-van-telefoonnummers/

• Barre73
jwbokx schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:18:
Ik zag al meer commentaren dat als je in het kpn gebied zit zoals ik dat er ook goedkopere aanbieders zijn.
Toch meer eens rond gekeken, en inderdaad is in ons geval omdat we al mobiel hebben van telfort die sneller en goedkoper. Voor heen had ik nog een mailserver thuis, maar die ben ik aan het afbouwen. Andere emailadressen dus...

Alhoewel de verbinding bij tweak goed is alleen onze telefoon doet het niet. Ondanks alle pogingen van de hd. Maar ga er vanuit dat telfort net zo stabiel is, heeft iemand daar ervaring mee?
Ervaringen met Telfort zijn beter te vinden in het Telfort topic ;)

• TonVH
Dennis-L schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:46:
Ja, nummer spoofing.

Dat zijn van die, veelal, Indiase "call centers".
Wanneer die jou bellen dan zorgen ze er voor dat jij een Nederlands nummer te zien krijgt in je display zodat je sneller opneemt.

https://opgelicht.avrotro...fing-van-telefoonnummers/
Daar had ik ook al aan gedacht maar (1) vreemd dat het een mij bekend nummer is en (2) dat in de Fritzbox niets terug te vinden is terwijl ik daar elk gesprek terug kan vinden ook als er niet opgenomen is.

• Dxue

Dxue

net de modem firmware geupgrade. ik zat nog op het oude firmware die uit de doos wordt meegeleverdt. Helaas is de modem ui zoooooooo traaaaaaaaag geworden. ik heb al de stroom eraf gehaald en opnieuw gestart. maar ook dat mocht niet al teveel helpen. het is sneller geworden, maar dat is ten opzichte van na de update dat die helemaal niet meer een menu wilde openen behalve overview.

Dit gebeurde trouwens nadat ik een ip adres dat ik had vastgezet, wilde verwijderen. daarvoor werkte het wel zoals het hoorde.
Dus
update-> werkt goed-> haal 1 gereserveerd adres eruit-> modem ui laadt de andere tabs niet meer, je ziet alleen maar het gedraai-> stroom eraf, 10 sec wachten, stroom erop-> menu laadt nog steeds erg traag, maar laadt het wel (moet ruim 30 sec tot een minuut wachten).

Iemand anders met een dergelijke ervaring?

edit: bedankt voor de opmerking, het gaat hier om de fritzbox.

Dxue wijzigde deze reactie 22-12-2018 18:38 (5%)
Reden: modem type toegevoegd

fritzbox of de zyxel??
Dxue schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:21:
net de modem firmware geupgrade. ik zat nog op het oude firmware die uit de doos wordt meegeleverdt. Helaas is de modem ui zoooooooo traaaaaaaaag geworden. ik heb al de stroom eraf gehaald en opnieuw gestart. maar ook dat mocht niet al teveel helpen. het is sneller geworden, maar dat is ten opzichte van na de update dat die helemaal niet meer een menu wilde openen behalve overview.

Dit gebeurde trouwens nadat ik een ip adres dat ik had vastgezet, wilde verwijderen. daarvoor werkte het wel zoals het hoorde.
Dus
update-> werkt goed-> haal 1 gereserveerd adres eruit-> modem ui laadt de andere tabs niet meer, je ziet alleen maar het gedraai-> stroom eraf, 10 sec wachten, stroom erop-> menu laadt nog steeds erg traag, maar laadt het wel (moet ruim 30 sec tot een minuut wachten).

Iemand anders met een dergelijke ervaring?

• jwbokx
Barre73 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:58:
[...]

Ervaringen met Telfort zijn beter te vinden in het Telfort topic ;)
Dat is zo, al zal je daar ook voornamelijk de slechte ervaringen ziet
BitAndre schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:59:
Over de gigabit internet en VoiP ben ik tevreden, maar zoals velen in dit forum is de IPTV niet optimaal sinds Canal Digitaal. De meesten klagen over begin gemist, wat suggereert dat het geen lokaal probleem is.
Ik heb vanavond eindelijk tijd gehad om uitgebreid te meten aan de WAN zijde van de router. Met een onverwacht resultaat.

Gebruikte protocollen:
  • Bij TV gemist wordt de audio/video over HTTP getransporteerd (Over The Top, à la YouTube).
Live TV en TV gemist doen het doorgaans goed c.q. zonder haperingen. Zo'n tv stream is constant bitrate, dus als je de throughput plot in een grafiek dan moet dat een strakke rechte lijn zijn.

In het geval van begin gemist is dat niet het geval. Op het moment van de blokken zie je de throughput iets inzakken (zie plaatje hieronder), maar niet ver genoeg om de blokken te verklaren.
Totdat ik zag dat de RTP sequence nummers dan niet oplopend was. Met andere woorden sommige UDP pakketten komen te laat binnen (en sommige komen helemaal niet aan), en dan is het logisch dat Animo ontvanger daar moeite mee heeft. Daarmee is ook aangetoond dat het niet aan thuisnetwerk ligt...
Na verder zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn van de out-of-sequence pakketten vond ik een correlatie met de IP Time-To-Live (TTL). Ook als je de TTL plot in een grafiek zou dit constant moeten zijn, want de zendende server en het pad door het netwerk zou (bijna) niet mogen wijzigen.
In de grafiek hieronder staat de throughput en de TTL. Te zien is dat beide gelijktijdig inzakken. Dit suggereert een klapperende routering.
[Afbeelding: Grafiek begin gemist throughput vs TTL]
Super uitzoekwerk! Hier zou Tweak / CD eigenlijk gewoon keihard mee aan de slag moeten gaan. Ik ben geen expert op het gebied van routing en TTL, maar ik kan me best voorstellen, ook gezien het feit dat Tweak meerdere backhauls zegt te hebben per City-PoP, dat hier iets mis gaat. UDP is natuurlijk 'stateless' en mogelijk kan hun routing niet zien dat een bepaalde stream UDP pakketten allemaal bij dezelfde 'verbinding' hoort....

• Eddie Linke
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:23
ivarga schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:20:
Hoi allen,

Sinds de update van de sparql app naar de canal digitaal app kan ik geen streams meer vanaf mn telefoon naar de box sturen , hij vind deze wel maar bij selecteren klapt hij eruit en speelt het kanaal dan gewoon op mn telefoon af . Casten naar mn chromecast gaat wel. Ook de nieuw geinstalleerde android app op mijn shield heeft hetzelfde probleem. Meer mensen met dit issue?
Nooit geweten dat je kan/kon streamen naar de Amino, hoe dan?
Eddie Linke schreef op zondag 23 december 2018 @ 07:02:
[...]

Nooit geweten dat je kan/kon streamen naar de Amino, hoe dan?
App openen zender naar keuze selecteren en rechts bovenin op castknop klikken (andriod)

Maar ik zie persoonlijk de meerwaarde hier niet van alleen als je je afstandsbediening kwijt bent

• jigsaws
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:29
BitAndre schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:59:

Gebruikte protocollen:

[Afbeelding: Grafiek begin gemist throughput vs TTL]
Sinds Canal Digitaal? Sparql daarvoor was ook al een drama..

• mrBrainY
Sparql werkte bij ons begin gemist prima, maar met Canal Digitaal waardeloos, de Canal Digitaal app maar op de Android box (shield) gezet en met muis bedienen werkt wel goed.

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:39
hjpool schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:41:
Wie kan mij helpen aan een configuratie voor een Mikrotik router icm met Tweak internet en iptv?

Ik heb al diverse configuratie's geprobeerd, waarmee ik intussen wel de internetverbinding actief heb gekregen, maar zodra ik iptv erbij probeer te configureren stopt alles met werken.

Ook heb ik al even gekeken naar de configs welke in de openingspost beschreven staan, maar ook hier nog geen succesvol resultaat. Mede doordat er het eea veranderd is van Sparql naar CD, misschien?
Ik kan me herinneren dat iemand in deel 4 van dit topic heeft geroepen dat microtik moeite heeft met meerdere vlans op de wan interface. Vooral omdat je op beide vlans een dhcp request moet doen.

Als bovenstaande inmiddels werkt dan zou het een kwestie zijn van static route toevoegen en igmp instellen.

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-03 15:21
Dacht dat CD een stap vooruit was maar blokken parade is terug met opnames zie je nooit het einde. Tis klaar. 2019 tijd voor wat anders... De HD is ook vervangen door een bot en de Ander zegt "nee helaas bla bla"

Dit kan nooit meer Lang goed gaan.

Grrrrrrrrr

• ivarga
Mr-D. schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:49:
[...]

App openen zender naar keuze selecteren en rechts bovenin op castknop klikken (andriod)

Maar ik zie persoonlijk de meerwaarde hier niet van alleen als je je afstandsbediening kwijt bent
Ik heb dus een een marantz versterker met meerdere hdmi outs , waarvan er dus eentje naar mn slaapkamer boven liep via hdmi extenders , daar kon ik dus zappen met mn telefoon via de app .
ivarga schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:47:
[...]

Ik heb dus een een marantz versterker met meerdere hdmi outs , waarvan er dus eentje naar mn slaapkamer boven liep via hdmi extenders , daar kon ik dus zappen met mn telefoon via de app .
Duidelijk maar dat werkt nog steeds hoor

• uiterlix
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:04
Zijn hier mensen die een Samsung TV hebben met Tizen en daarop de Canal Digitaal app wel goed hebben draaien ? Heb hem gisteren geinstalleerd, echter krijg ik enkel zwart te zien. Ik kan wel in de gids, en zenders kiezen etc, maar krijg geen beeld en geluid.

• Dracoz
uiterlix schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:05:
Zijn hier mensen die een Samsung TV hebben met Tizen en daarop de Canal Digitaal app wel goed hebben draaien ? Heb hem gisteren geinstalleerd, echter krijg ik enkel zwart te zien. Ik kan wel in de gids, en zenders kiezen etc, maar krijg geen beeld en geluid.
Heb het hier ook geprobeerd op de Samsung TV met Tizen uit 2017. Echter krijg ik het ook niet werkend, het beeld is zwart. Ik krijg foutcode S004 of foutcode C004.

Heb er ook al over gebeld met de helpdesk, die hebben het doorgezet naar de technische afdeling

Bij mij werkt het wel maar zal er geen moeite voor doen, beeld kwaliteit is echt slecht tov de amino zelfde kwaliteit als op je telefoonscherm.
Dracoz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:15:
[...]

Heb het hier ook geprobeerd op de Samsung TV met Tizen uit 2017. Echter krijg ik het ook niet werkend, het beeld is zwart. Ik krijg foutcode S004 of foutcode C004.

Heb er ook al over gebeld met de helpdesk, die hebben het doorgezet naar de technische afdeling

• ivarga
Mr-D. schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:43:
[...]

Duidelijk maar dat werkt nog steeds hoor
Nou bij mij dus niet meer , vandaar de vraag 😬

• mrBrainY
Ik had vanochtend geen Nickelodeon meer?
zender niet gevonden.. was op 15.

• BitAndre
mrBrainY schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:27:
Ik had vanochtend geen Nickelodeon meer?
zender niet gevonden.. was op 15.
Bij mij zit Nickelodeon op nr 80. Al vanaf het begin van CD (Zenderlijst)

• mrBrainY
blijkbaar,,, al kon ik zweren dat mijn dochter altijd 15 invoerde :-) en nu dus 80 :-)
straks even testen.

• Wdeb
Maar, zonder je dochter toch geen reden om dat te kijken...
nou mijn zoon is al 20 maar ik kijk stiekem nog wel eens :)
Wdeb schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:20:
Maar, zonder je dochter toch geen reden om dat te kijken...

• Jan Driebeen
Zender 32 heeft als naam in het CD-keuzemenu ‘NPO Zappelin extra’ maar toont ala stream NPO1extra en zender 33 heeft als naam ‘NPO1extra’ maar toont de stream NPO Zappelin extra. Is dat bij jullie ook het geval? Daarnaast vertoont de stream van kanaal32 (met nu de top2000) bij mij steeds een kleine hapering in beeld&geluid, meer mensen hier last van?

• Wdeb
Mr-D. schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:38:
nou mijn zoon is al 20 maar ik kijk stiekem nog wel eens :)

[...]
Guilty pleasure....Thundermans. ...and the bulldogs...begrijp je wel, maar toch...ik ontken.

• henk.prins
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16:03
Als reactie op Dracos zijn melding, ook bij mij zwart beeld en fout melding code S004. Helpdesk geeft aan, dat het probleem bekend is. Samsung Ondersteuning, bood geen oplossing, TV is up to date(model 2017). Opnieuw installeren van de app op de Tv heeft ook niet geholpen. Updaten van firmware fritzbox ook niet. Hopen dat er een oplossing wordt geboden.

• Nickk93
  • Laatst online: 21:15
Ik heb inmiddels de aansluiting aangevraagd en op 7 januari komt de monteur om alles aan te sluiten. Ik heb gekozen voor een Zyxel modem met mediaconverter, zodat ik makkelijk mijn eigen router aan kan sluiten. Tot dusver had ik de EdgeRouter X op het oog.

Nu heb ik begrepen dat software NAT op de EdgeRouter X een throughput van maximaal 330 Mbps oplevert, terwijl met hardware accelerated NAT een throughput van 960 Mbps mogelijk is. Het nadeel is echter dat er geen QoS mogelijk is met hwnat.

Heeft iemand ervaring met VOIP van Tweak zonder QoS? Is QoS noodzakelijk voor fatsoenlijke telefonie of valt het in de praktijk wel mee? Ik heb namelijk totaal geen ervaring met VOIP

• nescafe
Met 1 Gbps heb je echt geen QoS nodig :)

Inderdaat QoS/Traffic Shaping met een 1 Gbps verbinding heb ik nog geen moment gemist :P

• BitAndre
Jan Driebeen schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:57:
Zender 32 heeft als naam in het CD-keuzemenu ‘NPO Zappelin extra’ maar toont ala stream NPO1extra en zender 33 heeft als naam ‘NPO1extra’ maar toont de stream NPO Zappelin extra. Is dat bij jullie ook het geval?
Ja, dat zal te maken hebben met de herindeling door NPO. De namen in de zenderlijst is iets dat CD moet bijwerken.
Daarnaast vertoont de stream van kanaal32 (met nu de top2000) bij mij steeds een kleine hapering in beeld&geluid, meer mensen hier last van?
Ja, elke 20 seconden (of een veelvoud daarvan). NPO wordt ook via Unicast RTP (UDP) stream verstuurd.
Maar deze zender loopt minuten achter op de live radio. Ik luister daarom liever naar de radio :) .
wat mij ook best wel irriteert is de web applicatie die loopt niet helemaal lipsync
5 sec op pauze zetten en dan loopt hij voor 10 sec in sync :(

• Jan Driebeen
BitAndre schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:18:
[...]

Ja, dat zal te maken hebben met de herindeling door NPO. De namen in de zenderlijst is iets dat CD moet bijwerken.
Heb het bij CD gemeld en de technische afdeling gaat er mee aan de slag :)
Wat betreft de NPO extra streams ook wel weer wat 'grappigs':

Toevallig ben ik net aardig bezig met packet captures en dergelijke, omdat ik probeer om Tweak en CD IPTV aan de praat te krijgen icm. OPNSense.

Later zal ik hier wel meer over uitweiden maar in het kort komt het erop neer dat ik het bijna werkend heb. De live IGMP streams werken ( zo ongeveer, is nog even uitpluizen wat nou precies de multicast sources en destinations zijn die ik moet toestaan in de firewall en in IGMPPROXY moet zetten zonder alles heel erg open te zetten ). Ook 'gemist' werkt (maar is niet zo moeilijk, gaat gewoon OTT).

Alleen de RTP/RTSP streams werken nog niet. Ik mis onder FreeBSD/OPNSense connection tracking/NAT helpers die uit de RTSP over TCP conversation halen wat uiteindelijk de UDP source en destination ports zijn die ge-forward moeten worden naar de STB. Of ik heb door mijn onervarenheid met FreeBSD nog niet uitgevonden hoe dat moet :P

In ieder geval: Mij was ook de 'verwisseling' tussen NPO Zapp extra en NPO 1 extra opgevallen. Maar nog opvallender was dus dat NPO Zapp Extra (de top2000 versie :P ) via RTP UNICAST ging, maar NPO 1 extra (de Zapp versie :P ) gewoon via multicast.

• BitAndre
eymey schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:07:
...
De live IGMP streams werken ( zo ongeveer, is nog even uitpluizen wat nou precies de multicast sources en destinations zijn die ik moet toestaan in de firewall en in IGMPPROXY moet zetten zonder alles heel erg open te zetten ).
Wat dacht je van alleen toestaan voor de IPTV VLAN (4)?
Maar nog opvallender was dus dat NPO Zapp Extra (de top2000 versie :P ) via RTP UNICAST ging, maar NPO 1 extra (de Zapp versie :P ) gewoon via multicast.
De meeste zenders gaan inderdaad via multicast. De uitzonderingen zijn:
RTP Unicast: NPO3 (Zapp) extra, NPO2 extra, OUTTV, Pebble TV, Nick Toons, ONS, Family7, StreekTV, SlamTV, MTV Music, TV Oranje
HTTP (OTT): Travelxp, E! Entertainment, The QYOU, esportsTV HD, France 24 (in English), Bloomberg, C-Music, EDGEsport, Film Europe, (18+) Penthouse 1, (18+) Reality Kings
BitAndre schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:35:
[...]

Wat dacht je van alleen toestaan voor de IPTV VLAN (4)?
Heb ik inderdaad ook gedaan. En heb aan de LAN kant ook een apart VLAN voor de STB (ook omdat mijn ervaring met IGMPsnooping met Unifi niet geweldig is). Maar ook op het IPTV WAN wil ik niet zo maar te veel open zetten. Je weet nooit wat anderen doen.

RTP heb ik nu op en 'vieze' manier werkend: Alles vanaf de twee subnetten die Tweak ook via DHCP op VLAN4 als route geeft forward ik nu naar de STB die een vast IP heeft gekregen. Wel met filter op UDP, source port 10000 en dest port 2000-2010. Uit steekproeven bleek dat ik meeste RT(S)P dan wel heb.

Maar een dynamische manier zou mooier zijn

Edit: overigens, aan iedereen die haperingen ervaart op begin gemist of andere RTP streams: hoe uit zich dat bij jullie? (Al dan niet in combinatie met officiele router van Tweak).

Merk hier dat er ongeveer om de 40 sec een hapering is waardoor het geluid even weg valt en in het midden van dat beeld blokken. Steeds ongeveer zelfde patroon.

@BitAndre In BitAndre in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5" plaatste jij een mooie met Wireshark gemaakte IO graph van de stream, met throughput uitgezet tegen de TTL. Ik heb dat geprobeerd hier te reproduceren, maar kom er niet helemáál uit. Hoe heb jij de filters / fields gezet?

eymey wijzigde deze reactie 30-12-2018 15:18 (30%)

• BitAndre
@eymey Dat heb ik als volgt gedaan:
In Wireshark met de functie "Decode as" UDP poort 10000 als RTP aanmerken. Soms kan Wireshark dat niet automatisch goed herkennen.
Ik voer de meting uit aan de WAN zijde van de router om de inkomende TTL waarde te kunnen meten.
In de grafiek heb ik de data gefilterd op RTP verkeer (display filter rtp):
- throughput: bits
- TTL: Y Field = ip.ttl, Y-as ingesteld op SUM om het beter zichtbaar te maken.
Schaal ingesteld in logaritmisch omdat beide lijnen ver uit elkaar liggen (tweede Y-as kan niet).
En de interval ingesteld op 100 msec omdat zo'n korte dip bij de default 1 sec 'uitgemiddeld' wordt en dan slecht zichtbaar is.

En dan krijg je dit:

Nota bene: de Top2000 uitzending laat precies dezelfde dips zien maar omdat de bitrate lager is, en dus minder RTP pakketten nodig zijn, kan het zijn dat je het niet ziet/hoort op TV.

• Dutchmega
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Zijn er nog mensen die af en toe ook vastlopers hebben met de ZyXEL? Webinterface en DHCP zijn dan niet bereikbaar, internetverkeer werkt verder wel maar niet erg handig als je een nieuw apparaat hebt dat een IP-adres wil.
Ik reset de ZyXEL steeds maar dit is ook niet leuk. Ik zit op de V1.00(AAKL.14)C0 firmware.

• Jan Driebeen
Dutchmega schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:51:
Zijn er nog mensen die af en toe ook vastlopers hebben met de ZyXEL? Webinterface en DHCP zijn dan niet bereikbaar, internetverkeer werkt verder wel maar niet erg handig als je een nieuw apparaat hebt dat een IP-adres wil.
Ik reset de ZyXEL steeds maar dit is ook niet leuk. Ik zit op de V1.00(AAKL.14)C0 firmware.
Ik heb laatst versies van de firmware en de laatste configuratiebestanden op mijn Zyxell opnieuw ingeladen omdat ik af en toe storingen had met TV kijken. Nadat ik de oude firmware V1.00(AAKL.14)C0 en oude configuratie had vervangen met die wie nu op de website van Tweak wordt aangeboden (zelfde versie) waren bij mij de problemen verdwenen. Tip: maak wel eerst een Backup van je huidige configuratie.

Jan
BitAndre schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:20:
@eymey Dat heb ik als volgt gedaan:
In Wireshark met de functie "Decode as" UDP poort 10000 als RTP aanmerken. Soms kan Wireshark dat niet automatisch goed herkennen.
Ik voer de meting uit aan de WAN zijde van de router om de inkomende TTL waarde te kunnen meten.
In de grafiek heb ik de data gefilterd op RTP verkeer (display filter rtp):
- throughput: bits
- TTL: Y Field = ip.ttl, Y-as ingesteld op SUM om het beter zichtbaar te maken.
Schaal ingesteld in logaritmisch omdat beide lijnen ver uit elkaar liggen (tweede Y-as kan niet).
En de interval ingesteld op 100 msec omdat zo'n korte dip bij de default 1 sec 'uitgemiddeld' wordt en dan slecht zichtbaar is.

En dan krijg je dit:
[Afbeelding: NPO1 begin gemist throughput vs TTL]
Nota bene: de Top2000 uitzending laat precies dezelfde dips zien maar omdat de bitrate lager is, en dus minder RTP pakketten nodig zijn, kan het zijn dat je het niet ziet/hoort op TV.
Thanks! Eerdaags ook maar eens mee spelen.

Vind het eigenlijk eerlijk gezegd wel erg irritant dat dit nog steeds niet gewoon goed werkt (samen met die opdringerige kijksuggesties in het menu, en kijksuggestie in de info balk van een zender na het zappen). Zodanig dat ik me bijna begin af te vragen waarom ik eigenlijk weer bij Tweak ben gekomen voor TV.

Grote voordeel tov. Youfone is dan wel weer het veeel scherpere beeld en dat je gewoon weer direct bij gids en opnames e.d. kan.

Overigens, IGMP / UDP multicast gaat hier nog steeds niet altijd helemáál goed achter OPNSense. Hoewel ik meestal 1-2 uur ongestoord lineair TV kan kijken gebeurt het soms toch sporadisch dat de stream ineens stopt. Als ik het dan even zo laat (omdat ik ondertussen ook met iets anders bezig ben), dan begint de stream vanzelf weer na een paar minuten. Overigens zie ik ook met UDP multicast af en toe hetzelfde hapergedrag als bij unicast, vooral als er veel gezapt wordt lijkt het (zoals tijdens reclameblokken tussen een film op een commerciele zender).

• uiterlix
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:04
Zo te lezen ben ik niet de enige waarbij 'begin gemist' slecht werkt. Gewoon TV kijken gaat prima, opnames terugkijken ook, maar zodra ik voor 'begin gemist' kies krijg ik een boel blokken en haperingen voor mijn kiezen. Heeft iedereen hier last van ?
Zou het mogelijk zijn om voortijdig afscheid te nemen van Canal Digitaal en bijvoorbeeld alleen voor de TV Ziggo in huis te nemen ?

• mrBrainY
omdat de CD app sideload is op de android tv box is het nog te doen, maar omdat ook BBC mist kijken wij ook of ziggo er weer bijkomt. vrouw wil zelf overstappen naar andere provider omdat tv niet meer voldoet.
Maar ik wil geen andere provider voor internet.

• TonVH
Ik heb op dit moment Internet van Tweak i.c.m. een Fritzbox. Ik zit erover te denken om te switchen naar een andere internetprovider.

Waar ik aan denk is de FB te houden (kost dan feitelijk slechts 75 euro) en die als router te gaan gebruiken. Maar de WAN aansluiting is nu glasvezel en wordt dan een RJ45.

Is dit mogelijk?

• mtenberg
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-03 18:39
uiterlix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:53:
Zo te lezen ben ik niet de enige waarbij 'begin gemist' slecht werkt. Gewoon TV kijken gaat prima, opnames terugkijken ook, maar zodra ik voor 'begin gemist' kies krijg ik een boel blokken en haperingen voor mijn kiezen. Heeft iedereen hier last van ?
Zou het mogelijk zijn om voortijdig afscheid te nemen van Canal Digitaal en bijvoorbeeld alleen voor de TV Ziggo in huis te nemen ?
Hier ook voortdurend haperingen, vooral bij uitzending gemist. In de live streams ook met regelmaat haperingen, maar uitzending gemist is na de overstap naar Canal Digitaal zeer matig. Sparkle was daarvoor echt beter hier. TCP-verkeer bij opnames is overigens zonder problemen, het is puur de UDP-gebaseerde "uitzendingen". Ik hoop dan ook dat iemand met technische kennis van zaken bij Tweak meeleest op dit forum want het is echt een algemeen probleem dat aandacht vraagt.

• BoerFrits
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22-03 22:58
Ik heb ook 1000/1000 glasvezel besteld. Zal nog wel even duren voor het daadwerkelijk geleverd word want glasvezel moet nog gelegd worden. Maar naar wat ik begreep krijg ik als modem een fritzbox waar de vezel rechtstreeks op ingeplugd is. Dus zonder media converter. Ik heb nu achter m'n xdsl modem een unifi usg. Wat zal straks de beste optie zijn? Fritzbox in bridge modus, alsnog media converter ertussen? Mij niet helemaal duidelijk wat de voor/nadelen zijn. IPTV zit niet bij m'n pakket in, dus daar geen gedoe mee. Telefonie wel. Maar dat wil ik niet gaan gebruiken. Enigste reden dat dat erbij zit is omdat dat pakket per maand goedkoper is. Hoe zit het met firewalling? Moet ik daar nog iets voor doen? Of is de USG standaard goed beveiligd?

• Barre73
TonVH schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:10:
Ik heb op dit moment Internet van Tweak i.c.m. een Fritzbox. Ik zit erover te denken om te switchen naar een andere internetprovider.

Waar ik aan denk is de FB te houden (kost dan feitelijk slechts 75 euro) en die als router te gaan gebruiken. Maar de WAN aansluiting is nu glasvezel en wordt dan een RJ45.

Is dit mogelijk?
Als je de 5490 bedoelt? LAN 1 kan als WAN worden gebruikt.

• 4pp3l
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:03
TonVH schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:10:

Is dit mogelijk?
Huh? Begrijp ik je goed? Je zegt Tweak op en denk dat je dan de Fritzbox kan ruilen tegen de borg?

Huur je ook een auto, en zeg je dan ook 'ik hou de auto, laat de borg maar zitten'? :+

• TonVH
4pp3l schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:59:
[...]

Huh? Begrijp ik je goed? Je zegt Tweak op en denk dat je dan de Fritzbox kan ruilen tegen de borg?

Huur je ook een auto, en zeg je dan ook 'ik hou de auto, laat de borg maar zitten'? :+
Ik heb begrepen dat je de borg alleen terugkrijgt als je de FB retourneert. Dus als je hem niet retourneert krijg je de borgnier terug. Volgens mij staat er verder geen sanctie op niet retourneren.

Borg bij een auto is om evt. schades/boetes af te dekken.

TonVH wijzigde deze reactie 03-01-2019 19:06 (5%)

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True