Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:47
Internet ligt wederom plat...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Realtec
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 02-11 21:20

Realtec

Less is more

Hier in Enschede ligt de boel er ook weer uit..

BF2 Stats BFBC2 Stats

• Bastiaan23
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14-11 22:41
Hier in Wierden nu inderdaad ook.

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:35

Dxue

PSN:EvilDrunk

En ik maar denken dat de modem weer kuren heeft. Gaan ze mij nu vertellen dat de oplossing van gisterochtend alleen voor de dag zelf geld? Zwaar vervelend dit!

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• hellwich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 21:03
Tweak internet weer down in Enschede idd

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:47
En we zijn er weer. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• DaTuX
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 22:01

DaTuX

Tech Junkie

Wel vermoeiend 2de keer deze week, ook fijn dat ze onderhoud aankondigen #sarcasm
Edit:
Op mmoment van schrijven weer up nog geen 10 min down geweest gelukkig...maartoch...elke maand wel iets met hun

DaTuX wijzigde deze reactie 22-11-2018 00:20 (42%)

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

• uiterlix
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:11
Kennelijk vannacht overgezet naar CD. Ook een mailtje met inlogcodes ontvangen. Inloggen werkt niet en de TV ontvangers geven een CD storingspagina. "Duw the chiphouder van uw smartcard dieper in de decoder ...". Tweak is telefonisch veel te druk en daarom niet bereikbaar. Lekker dan...

[ update 11:50 ]
Van de helpdesk begrijp ik dat meer mensen uit Deventer problemen hebben. Ze konden geen informatie geven over hoe of wanneer het wordt opgelost.

[ update 16:00 ]
TV kastje doet het inmiddels met CD. Inloggen op livetv.canaldigitaal.nl lukt nog steeds niet. Ik krijg geen foutmelding bij het inloggen maar kom na inloggen op een bijna lege pagina.

uiterlix wijzigde deze reactie 22-11-2018 16:01 (40%)

• Domokoen
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:48
Ik kan bij begin gemist nu met Canal Digitaal niet meer doorspoelen op RTL5... zo kan ik toch geen reclames meer doorspoelen? Of meteen naar het begin van het programma doorspoelen? Ik heb geen zin om eerst nog een paar minuten het vorige programma te kijken.
Wen daar maar aan. Waarom? Precies om de reden die je zelf al noemt (dat je geen reclames meer kan doorspoelen).

Niet voor niets is dit tegenwoordig bij alle (grote) providers zo.

Helaas :(

eymey wijzigde deze reactie 22-11-2018 15:30 (26%)

• Pocketware
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10-11 08:35

Pocketware

Paar seconden kijken, even terugspoelen en dan kun je wel doorspoelen.
Domokoen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:59:
Ik kan bij begin gemist nu met Canal Digitaal niet meer doorspoelen op RTL5... zo kan ik toch geen reclames meer doorspoelen? Of meteen naar het begin van het programma doorspoelen? Ik heb geen zin om eerst nog een paar minuten het vorige programma te kijken.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:24
eymey schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:13:
Wen daar maar aan. Waarom? Precies om de reden die je zelf al noemt (dat je geen reclames meer kan doorspoelen).

Niet voor niets is dit tegenwoordig bij alle (grote) providers zo.

Helaas :(
Bij KPN kan je nog wel doorspoelen tot het programma zelf begint. Als dat bij Tweakers niet zo is, is dat wel een extra irritatie.
Verder snap ik het wel. Reclame is waar ze van leven. Als jij dat doorspoelt wordt er op den duur minder reclame verkocht en kan de zender wellicht niet voort bestaan.
Daarom mag je op NPO (en sommige andere zenders) wel doorspoelen en op RTL en SBS zenders niet.

• robinmull112
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 12:16
Dit topic is misschien niet helemaal de juiste plek, maar aangezien er ook hier regelmatig over Ubiquiti producten wordt gesproken i.c.m. Tweak internet kunnen jullie wellicht toch advies geven.

Voor ons nieuwe huis (wat nog gebouwd wordt) ben ik al aan het nadenken hoe ik het netwerk wil gaan inrichten. Ik heb besloten dat ik alles van Ubiquiti wil gaan nemen, omdat dat erg fijn werkt.

Ik ga Tweak nemen met 1000/1000 up en down en ik vraag mij af wat ik het beste kan doen:
- Glasvezel --> fritzbox --> USG --> switch

OF

- Glasvezel --> USG pro --> switch

Het is belangrijk om te weten dat ik geen tv of telefonie neem, enkel internet. Is het dan een kwestie van de glasvezel kabel aansluiten op de SFP poort van de USG pro en klaar of moet ik alsnog het een en ander instellen qua VLANS, poorten etc?

Daarnaast vraag ik mij af of de USG de 1000/1000 up en down verbinding wel aankan? Ik wil gebruik gaan maken van DPI en mogelijk van de VPN functie. Op dit moment is mijn NAS de VPN server, heeft het nog voordelen om dit te verplaatsen naar de USG (pro)?

Dus, welke USG zouden jullie nemen? Ik vind het belangrijk dat de 1000/1000 verbinding in ieder geval volledig behaald kan worden bedraad.

• hermanh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 08:42
Als je internet only neemt dan krijg je niet standaard de fritzbox meer, maar alleen een mediaconverter. Daar kun je elk willekeurige router op aansluiten, mits die vlan ondersteund. Je moet vlan 34 configureren icm dhcp voor internet.

Natuurlijk kun je ook middels de sfp stekker direct aansluiten

Met de standaard dpi haal je wel de 1000mb op zowel de usg als de pro. Maar de nieuwere feautures als smart queues en threat protection hebben een zware impact. Zelfs met de pro haal je dan de 400mbit niet eens.

Vpn server heeft ook beperkingen qua max snelheid, hou rekening met 40 mb op de usg en 80-100mb met de pro.

hermanh wijzigde deze reactie 22-11-2018 22:40 (6%)

• robinmull112
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 12:16
hermanh schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:37:
Als je internet only neemt dan krijg je niet standaard de fritzbox meer, maar alleen een mediaconverter. Daar kun je elk willekeurige router op aansluiten, mits die vlan ondersteund. Je moet vlan 34 configureren icm dhcp voor internet.

Natuurlijk kun je ook middels de sfp stekker direct aansluiten

Met de standaard dpi haal je wel de 1000mb op zowel de usg als de pro. Maar de nieuwere feautures als smart queues en threat protection hebben een zware impact. Zelfs met de pro haal je dan de 400mbit niet eens.

Vpn server heeft ook beperkingen qua max snelheid, hou rekening met 40 mb op de usg en 80-100mb met de pro.
Ik heb nu ook al internet only van Tweak met de Fritzbox. De Fritzbox zal ik gewoon mee krijgen naar het nieuwe huis gok ik. Desalniettemin kan het wel een optie zijn om te vragen of ik de Fritzbox kan inruilen tegen zo een converter.

Zowel de USG als de USG Pro ondersteunen VLAN's, dus dat moet goedkomen dan lijkt mij. Weet jij toevallig of Tweak ondersteuning aanbied om de juiste VLAN's in te stellen?

Threat protection lijkt mij wel interessant, echter ben ik niet bereid om daar zoveel snelheid voor in te leveren. Hmm jammer dat een VPN server toch snelheidsverlies oplevert. Mogelijk is het dan handiger om deze op de Synology NAS te laten draaien.

• hermanh
Erg moeilijk is het niet. Voor internet only kun je via de controller gui het vlan voor wan gewoon intypen en klaar ben je.
Barre73 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:51:
[...]

Bij KPN kan je nog wel doorspoelen tot het programma zelf begint. Als dat bij Tweakers niet zo is, is dat wel een extra irritatie.
Verder snap ik het wel. Reclame is waar ze van leven. Als jij dat doorspoelt wordt er op den duur minder reclame verkocht en kan de zender wellicht niet voort bestaan.
Daarom mag je op NPO (en sommige andere zenders) wel doorspoelen en op RTL en SBS zenders niet.
De precieze implementatie zal inderdaad misschien verschillen tussen providers.

Hoewel ik dan wel benieuwd ben hoe (en waarom) KPN dat doet: Als ze al weten wanneer het programma zelf begint, waarom knippen ze het dan niet meteen ook gewoon tot het precieze begin?

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09-11 11:41
Over de CD app. Ik kan sinds de wissel de amino niet meer besturen vanuit de app. Ook het ontbreken van YouTube wordt als negatief ervaren. Was wel handig, gewoon even scherm doorzenden.

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22:58
eymey schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:11:
[...]

De precieze implementatie zal inderdaad misschien verschillen tussen providers.

Hoewel ik dan wel benieuwd ben hoe (en waarom) KPN dat doet: Als ze al weten wanneer het programma zelf begint, waarom knippen ze het dan niet meteen ook gewoon tot het precieze begin?
Heel eenvoudig bij het KPN Amino platform kun je alleen de eerste 9 minuten vooruit spoelen (RTL en SBS zenders). Dat is normaal genoeg tot het begin van het programma en de eerste reclame begint altijd later.

Als KPN straks weet wanneer de reclame begint?

nieuws: KPN begint met gepersonaliseerde tv-reclame

Zal wel een bepaalde signaal van SBS komen wanneer de reclame begint.

space-one wijzigde deze reactie 24-11-2018 10:58 (19%)

Ah, bij KPN Amino platform dus ;). Ik heb het nog nooit gehoord over het KPN ITV platform namelijk. Maar idd, een vaste tijd aan het begin die je mag spoelen is wel slim :)

• Extreamspeed
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-09 22:24
Sinds de update naar kanaal digitaal, is discovery niet meer in HD. Iemand enig idee waarom dat voor heen wel het geval was.

Op de 4k TV ziet het er namelijk niet uit.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:55:
[...]

Held!! _/-\o_

Dan klopt het zenderoverzicht niet, haha. Maar op 40 staat het bij mij ook, ik kan weer breindodende comedies kijken, heel erg bedankt! :D
Ik had dus alsnog hiervoor een berichtje naar Tweak klantenservice gemaild, voor ik wist dat de kanalen niet klopten..... nu krijg ik dus vandaag, 7 dagen later, reactie. Over dat het kan dat ik en technische fout heb en het boxje moet herstarten. 8)7 Ze hebben zelf dus totaal niet door dat de zenderlijst op hun eigen site niet klopt.... handig. Nou ja, ik zal melden dat dat het probleem is en dr niks technisch mis is (en dat ik in mijn eerdere mail al aangegeven heb vaker herstart te hebben).

• Eddie Linke
  • Laatst online: 14-11 18:18
Hoe kan je inloggen op mijn canal digitaal

• tweaggy
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17-03 10:25
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik op moet letten bij mijn Aria.. Ik heb bijna nooit de eerste 10 zenders (die met de meeste Mbps) in beeld. Alle andere zenders werken altijd goed, ook gemist en opnemen. Het beeld op de eerste 10 blijven echter zwart. alleen als ik een volledige reset doe dan werken de zenders wel. alle tests zijn goed en als ik op mijn kabel een speedtest doe dan krijg ik mijn volle bereik (50Mbps). Zelfs mijn Zyxel router de box een vast IP-adres gegeven.
ik denk gewoon van niet want wij hebben geen abbo bij CD maar bij Tweak dus zal onze gebruikersnaam/wachtwoord alleen op de app en op het livetv gedeelte werken
rest moet je dus bij Tweak regelen.
Eddie Linke schreef op zondag 25 november 2018 @ 05:36:
Hoe kan je inloggen op mijn canal digitaal

sneller usenet? tips en tricks

• Eddie Linke
  • Laatst online: 14-11 18:18
Thx Mr.D.

• bundit
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14-11 20:38
AVM heeft afgelopen vrijdag Fritz!OS 7.01 vrijgegeven voor de Fritz!Box 5490:

Release notes:
https://avm.de/nc/service...Lm9zL2luZm9fZGUudHh0Ijt9/

Download:
http://download.avm.de/fr...490/deutschland/fritz.os/

Gezien de URL is deze wel de deutsche versie, maar bij mij draait ie prima. Ik maak wel geen gebruik van telefonie en TV.

Gevoelsmatig lijkt de Tweak IPv6 tunnel ook beter te performen, maar misschien komt dat omdat ik dat hoop....
tweaggy schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:41:
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik op moet letten bij mijn Aria.. Ik heb bijna nooit de eerste 10 zenders (die met de meeste Mbps) in beeld. Alle andere zenders werken altijd goed, ook gemist en opnemen. Het beeld op de eerste 10 blijven echter zwart. alleen als ik een volledige reset doe dan werken de zenders wel. alle tests zijn goed en als ik op mijn kabel een speedtest doe dan krijg ik mijn volle bereik (50Mbps). Zelfs mijn Zyxel router de box een vast IP-adres gegeven.
Op het moment dat je niet naar de eerste 10 kanalen kan kijken, Kan je dan de link-snelheid, uitlezen op de zyxel, of zien dmv LEDs op je switch? Klinkt alsof hij terugvalt naar 10Mb Half duplex.
Welke switch gebruik je, meerdere devices op dezelfde switch aangesloten?

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15-11 14:40
Extreamspeed schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:29:
Sinds de update naar kanaal digitaal, is discovery niet meer in HD. Iemand enig idee waarom dat voor heen wel het geval was.

Op de 4k TV ziet het er namelijk niet uit.
Het is maar net wat er word afgenomen... Beetje pech had je zelfs geen Discovery
https://mediamagazine.nl/...kbaar-bij-canal-digitaal/

Hier lijst wel of geen HD
BitAndre in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• DieBegging
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-03 16:20
Doen jullie ook aan postcode uitwisselen voor vrienden actie? Ik dacht dat een vriend van mij tweak had maar niet. Dus zoek een postcode voor de aanbieding.

• Dxue

Dxue

DieBegging schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:04:
Doen jullie ook aan postcode uitwisselen voor vrienden actie? Ik dacht dat een vriend van mij tweak had maar niet. Dus zoek een postcode voor de aanbieding.
Geen idee eigenlijk, maar ik heb je een dm gestuurd

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Domokoen
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:48
Hebben meer mensen last van haperingen bij het terugkijken van opnames? Sinds de overgang naar CD kan ik opnames niet goed meer terugkijken, in een opname van een uur heb je toch zeker 30x een hapering van meerdere secondes...

• tweaggy
@ Hans_18T

Bedankt voor je reactie, ik ga idd kijken of de verbinding naar 10 Mb springt..

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-11 11:42
Domokoen schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:52:
Hebben meer mensen last van haperingen bij het terugkijken van opnames? Sinds de overgang naar CD kan ik opnames niet goed meer terugkijken, in een opname van een uur heb je toch zeker 30x een hapering van meerdere secondes...
Klopt ik zie dit ook maar niet met elke opname. Ook kan ik de belg niet meer opnemen, kan voorheen wel,
Het is er niet echt beter op geworden. Echter op zondag is er geen blokken TV meer dat is wel een +punt.

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

rob2011 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:06:
[...]

Klopt ik zie dit ook maar niet met elke opname. Ook kan ik de belg niet meer opnemen, kan voorheen wel,
Het is er niet echt beter op geworden. Echter op zondag is er geen blokken TV meer dat is wel een +punt.
Blokken zijn een stuk minder, echter wel constant aanwezig bij het terug kijken en bij start gemist.

I am the great Cornholio!

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:26
Domokoen schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:52:
Hier haperingen bij het terugkijken via tvgemist, Irritant. Heb het advies van de SD van Tweak gekregen om zowel de firmware als de configuratie opnieuw van hun site te downloaden en deze te installeren op de Zyxell...weet niet of ik dit ga doen...volgens mij ligt het probleem niet bij mij maar bij CD...Iemand ervaring met het opnieuw plaatsen van het configuratiebestand van Tweak op de Zyxell?

Jan Driebeen wijzigde deze reactie 28-11-2018 10:50 (6%)
Reden: Typo

• I_stealth_I
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:35

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Jan Driebeen schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:52:
[...]

Hier haperingen bij het terugkijken via tvgemist, Irritant. Heb het advies van de SD van Tweak gekregen om zowel de firmware als de configuratie opnieuw van hun site te downloaden en deze te installeren op de Zyxell...weet niet of ik dit ga doen...volgens mij ligt het probleem niet bij mij maar bij CD...Iemand ervaring met het opnieuw plaatsen van het configuratiebestand van Tweak op de Zyxell?
Wat een waardeloos advies. Kluitje en riet. Ze weten wel beter

/dev/null

I_stealth_I schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:55:
[...]

Uitsluiten heet zoiets, gebruikers kunnen immers van alles veranderen op de Zyxel, is wel iets anders dan op de Fritz waar via het menu niet alles zichtbaar/te veranderen is.

• jaro431
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13-11 18:32
avm heeft officieel ook de engelse firmware-update uitgebracht. Meteen maar gedaan: no problemo....

https://tweakers.net/downloads/46427/avm-fritz!box-5490-1510701.html

Maar ik heb de wifi ook uitstaan op de fritz van Tweak, en heb er een eigen 3490 achter hangen, die is een tijd geleden al voorzien van versie 7 (mesh).
jaro431 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:36:
avm heeft officieel ook de engelse firmware-update uitgebracht. Meteen maar gedaan: no problemo....

https://tweakers.net/downloads/46427/avm-fritz!box-5490-1510701.html

Maar ik heb de wifi ook uitstaan op de fritz van Tweak, en heb er een eigen 3490 achter hangen, die is een tijd geleden al voorzien van versie 7 (mesh).
zou ik de WiFi juis aanzetten nu, en een de Mesh-master maken

Hehe @Mr-D. zat ik idd ook al aan te denken. Als je toch twee Fritz!boxen hebt met beiden Fritz!OS 7, waarom dan niet meteen gebruik maken van die nieuwe mogelijkheden?
tja dat doe ik zelf ook en moet zeggen werkt perfect.
draaide op de repeater al een tijdje de Beta maar die is ook sinds deze week officieel uit.
en geen klachten over een slechte wifi van rest van het gezin dus zal wel goed zijn.

• Jan Driebeen
I_stealth_I schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:55:
[...]

Toch maar een poging gewaagd en zowel de firmware als de configuratie van de site van Tweak gedownload en geïnstalleerd op mijn Zyxell. TVgemist, beginGemist en opnames spelen nu een stuk beter af, nu veel minder tot bijna geen haperingen meer (tot mijn verbazing). Ben dus nog niet helemaal tevreden maar het is in ieder geval een stuk beter kijken zo.
Wat ik echter niet meer aan de praat krijg is mijn GigaSet VOIP verbinding. Via de ‘gewone’ telefoonlijn werkt alles prima op de gigaset, echter via de SIP/VOIP instelling gaat de telefoon wel over maar is er geen audio in beide richtingen. In de Zyxell en op de GigaSet staat dat ik ben aangemeld maar het werkt helaas niet zoals het zou moeten. Iemand tips?
Voor sip telefonie moet je volgens mij onderscheid maken tussen aanmelden en gesprekken voeren, bij mij 7590 achter de Zyxel staan de volgende poorten geforward op de Zyxel richting de AVM 7590:

5060 TCP, IPv4, UDP Telephony (SIP) <- benodigd voor de aanmelding
7078-7109 UDP, IPv4 Telephony (RTP) <- benodigd voor de audio (één poort per "gesprek")

In mijn geval accepteert de Zyxel de UPNP port forwardings verstuurd van de 7590.

• nescafe
  • Laatst online: 22:33
Ik heb nog nooit poorten open hoeven zetten voor telefonie-clients. Heb je toevallig SIP ALG oid ingeschakeld? Probeer die dan eens uit te zetten. Wel eerst opnieuw aanmelden (account disablen/enablen) voor je het weer probeert. Misschien zelfs de ZyXEL resetten om de conntrack-tabel helemaal leeg te krijgen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Dxue

Dxue

Hans_18T schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:47:
Voor sip telefonie moet je volgens mij onderscheid maken tussen aanmelden en gesprekken voeren, bij mij 7590 achter de Zyxel staan de volgende poorten geforward op de Zyxel richting de AVM 7590:

5060 TCP, IPv4, UDP Telephony (SIP) <- benodigd voor de aanmelding
7078-7109 UDP, IPv4 Telephony (RTP) <- benodigd voor de audio (één poort per "gesprek")

In mijn geval accepteert de Zyxel de UPNP port forwardings verstuurd van de 7590.
Hoeveel gesprekken mag/kan je tegelijk voeren dan? Ik kan nu 2 tegelijk, maar dat hangt dan af van het aantal telefoons die ik aan de modem heb hangen. Nadeel is dat er geen wisselgesprek is, dus een 2e gesprek MOET je via de 2e handset opnemen, ook al hang je het eerste gesprek op, op je 1e handset.

Mocht ik hier vragen naar de bekende weg, excuses en vraag ik dan nog even waar ik de precieze info kan terug vinden om wisselgesprek zoals via kpn te kunnen hebben naast isdn mogelijkheden

• Jan Driebeen
nescafe schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:59:
Ik heb nog nooit poorten open hoeven zetten voor telefonie-clients. Heb je toevallig SIP ALG oid ingeschakeld? Probeer die dan eens uit te zetten. Wel eerst opnieuw aanmelden (account disablen/enablen) voor je het weer probeert. Misschien zelfs de ZyXEL resetten om de conntrack-tabel helemaal leeg te krijgen.
Dank voor het meedenken, ook Hans_18T, in het nieuwe configuratiebestand is de instelling 'sip-alg' verdwenen t.o.v. het oude config-bestand. De RTP poort heb ik aangepast naar 7078-7109 maar ook dat werkt helaas niet.

Misschien kan iemand adhv mijn instellingen zien welk vinkje/instelling er verkeerd staat:

Mijn instellingen Zyxell SIP Account
Mijn instellingen Zyxell SIP Provider
Mijn instellingen in de GigaSet (Lijnen /Geluid / Nummer toewijzen / geavanceerde VoIP instellingen)

• nescafe
Voor zover ik weet mag je maar 1x (per nummer) aangemeld zijn bij Tweak. Dus ik zou het account op de ZyXEL even disablen en kijken of het dan beter gaat op de gigaset.

• Jan Driebeen
nescafe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:53:
Voor zover ik weet mag je maar 1x (per nummer) aangemeld zijn bij Tweak. Dus ik zou het account op de ZyXEL even disablen en kijken of het dan beter gaat op de gigaset.
Ik heb op de Zyxell het SIP account disabled maar krijg helaas nog steeds geen geluid op mijn Gigaset. Ik ga maar eens de SD van Tweak mailen of zij iets kunnen zien bij de instellingen.

• nescafe
Kijk hier ook even naar: phgouda in "VOIP settings Tweakphone"

Ik zou alleen proxy leeg laten, maar heb geen ervaring met gigaset.

• Jan Driebeen
nescafe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:33:
Kijk hier ook even naar: phgouda in "VOIP settings Tweakphone"

Ik zou alleen proxy leeg laten, maar heb geen ervaring met gigaset.
Bedankt Nescafe! Via dat oude topic kwam ik erachter dat bij mij het wel/niet gebruiken van de STUN-server uitmaakt of het geluid het wel/niet doet. Probleem is dus opgelost! Fijn weekend!
Dxue schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 02:01:
[...]

Hoeveel gesprekken mag/kan je tegelijk voeren dan? Ik kan nu 2 tegelijk, maar dat hangt dan af van het aantal telefoons die ik aan de modem heb hangen. Nadeel is dat er geen wisselgesprek is, dus een 2e gesprek MOET je via de 2e handset opnemen, ook al hang je het eerste gesprek op, op je 1e handset.

Mocht ik hier vragen naar de bekende weg, excuses en vraag ik dan nog even waar ik de precieze info kan terug vinden om wisselgesprek zoals via kpn te kunnen hebben naast isdn mogelijkheden
Ik gebruik maximaal 2, volgens de handleiding maximaal 4
https://nl.avm.de/service...gesprekken-via-FRITZ-Box/

• job89
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 13:05
Zo maar afgesloten van internet, omdat ik de betaling van de borg gestorneerd zou hebben. Wat niet het geval is.
Eerste dag geen contract kunnen krijgen met helpdesk omdat ze te druk zouden zijn, dus maar een mail gestuurd geen reactie.
Dag later weer gebeld, als ik een rekening overzicht zou sturen zou alles geregeld worden.
Dag 3 nog niks geregeld moet zelf maar contact opnemen met debiteuren123 echter is het nou weekend dus gaat het niet opgelost worden voor maandag.
Geen zaken doen met dit bedrijf, administratie is een puinhoop.
Snelheid wel op orde als je internet hebt.
mocht de telefoon alsnog eens een keer uitvallen kan je dit gebruiken vanuit deel 3 :)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43753255
Jan Driebeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:23:
[...]

Bedankt Nescafe! Via dat oude topic kwam ik erachter dat bij mij het wel/niet gebruiken van de STUN-server uitmaakt of het geluid het wel/niet doet. Probleem is dus opgelost! Fijn weekend!

• tweaggy
@ Hans_18T

Ik heb een lek gevonden in mijn netwerk. Als ik mijn PC uitschakel die op dezelfde switch zit aangesloten, dan zijn de eerste 10 zenders verdwenen. Ik ga dus maar eens kijken wat mijn netwerkkaart allemaal doet bij
shutdown. bedankt voor de tip!
Bij een shutdown van je PC blijft de netwerkkaart "aan" de snelheid valt terug naar 10Mb/s. Dit is normaal!
Bij gebruik van een switch zou de snelheid op de andere poorten gewoon 100 of 1000 Mb moeten blijven. bij een HUB daarintegen is het gedrag in je netwerk te verklaren.
Koop een switch van Netgear of TP link en je probleem is over. Zelf gebruik ik onder andere switches van Netgear pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108E De "E" versie kan ook goed met IGMP overweg.

• BitAndre
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 01:01
tweaggy schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:45:
@ Hans_18T

Ik heb een lek gevonden in mijn netwerk. Als ik mijn PC uitschakel die op dezelfde switch zit aangesloten, dan zijn de eerste 10 zenders verdwenen. Ik ga dus maar eens kijken wat mijn netwerkkaart allemaal doet bij
shutdown. bedankt voor de tip!
Je beschrijft hier het gedrag van een hub, niet van een switch. Hubs horen al zo'n twee decennia thuis in een museum en niet in een netwerk.
Hubs kunnen niet sneller dan 100 Mbps en werken half-duplex (collision domain), dat is tegenwoordig onnodig traag. En een switch kan wel gelijktijdig verschillende snelheden aan.
Tijd voor een nieuwe switch dus. En wel:
  • Deze moet gigabit ondersteunen (1 Gbps c.q. 1000 Mbps).
    Switches die niet sneller kunnen dan 100 Mbps horen inmiddels ook thuis in de categorie "oude meuk", je wilt toch je glasvezel snelheid optimaal kunnen benutten :) .
  • Ondersteuning van IGMP snooping versie 3 (!), als je daar de animo ontvanger op wilt aansluiten.
    NB: hele oude switches die geen IGMP ondersteunen werken ook omdat deze multicast als broadcast verkeer afhandelen, maar dat is niet efficiënt.
  • Voor thuisgebruik is energiezuinig een pre. Zeker als niet alle poorten continue actief zijn.
Zelf gebruik ik een pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) (let op: de managed versie vanwege IGMP).

BitAndre wijzigde deze reactie 01-12-2018 16:24 (4%)

• uiterlix
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:11
BitAndre schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:35:
[...]

Je beschrijft hier het gedrag van een hub, niet van een switch. Hubs horen al zo'n twee decennia thuis in een museum en niet in een netwerk.
....
Zelf gebruik ik een pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) (let op: de managed versie vanwege IGMP).
Die hub/switch opmerking is iets te kort door de bocht. Ik heb ook wel eens een stand-by staande nuc uit m’n netwerk moeten verwijderen om weer fatsoenlijk televisie te kunnen kijken. En waar die nuc op aangesloten was? Niet op een hub maar op een TP-Link TL-SG108E.... dus verwacht niet dat die aanschaf zomaar je probleem oplost.

• snars
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het verlengen van de glasvezelaansluiting tussen Fritzbox 5490 en het E-Fiber kastje? Er zit nu een gele kabel (met 9/125 opdruk) en blauwe en groene SC-P (?) connectoren tussen.

Als ik nou precies zo'n kabel bestel en door een loze leiding van 15m naar de meterkast trek, gaat dat werken?

Een media-converter+UTP doe ik liever niet, want ik wil de Fritzbox voorlopig houden.

I reject your reality, and substitute my own.

Groen is meestal SC-APC (niet goed), SC-PC (blauw) is prima (weerszijde). 9/125 is de juiste.
15m extra is geen probleem (1Km extra trouwens ook niet)

• Barre73
Hans_18T schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:52:
Groen is meestal SC-APC (niet goed), SC-PC (blauw) is prima (weerszijde). 9/125 is de juiste.
Waarom groen niet goed zou zijn snap ik niet. Als de connectoren in de FTU en in de Fritzbox nu groen en blauw zijn kan je dat niet zomaar even veranderen. NOOIT proberen een blauwe connector in een groene connector te stoppen, en andersom uiteraard ook niet.
Verder kan je de kabel inderdaad straffeloos vervangen en verlengen..

Mediaconverter en UTP kan ook prima met de Fritzbox maar dan moet je 1 LAN poort opofferen om de UTP kabel op aan te sluiten.
Barre73 schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:39:
[...]

Waarom groen niet goed zou zijn snap ik niet. Als de connectoren in de FTU en in de Fritzbox nu groen en blauw zijn kan je dat niet zomaar even veranderen.
Voor zover ik weet worden FTU's geleverd/afgewerkt met 2 connectoren:

Groen is SC/APC (werd alleen gebruikt voor DVB-C, of zoals bij Tweak niet in gebruik)
Blauwe is SC/PC (TV+Internet+Telefonie)

@ Barre73 Ik begrijp nu je opmerking het lijkt erop dat nieuwe aansluitingen slechts 1 fiber hebben en deze is blijkbaar groen dus APC (DJSmiley in "[xs4all glas] Wigen switch welke SFP module en cable?")
Weer wat geleerd.

Hans_18T wijzigde deze reactie 02-12-2018 10:22 (21%)

• Barre73
Hans_18T schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:11:
[...]

Voor zover ik weet worden FTU's geleverd/afgewerkt met 2 connectoren:

Groen is SC/APC (werd alleen gebruikt voor DVB-C, of zoals bij Tweak niet in gebruik)
Blauwe is SC/PC (TV+Internet+Telefonie)

@ Barre73 Ik begrijp nu je opmerking het lijkt erop dat nieuwe aansluitingen slechts 1 fiber hebben en deze is blijkbaar groen dus APC (DJSmiley in "[xs4all glas] Wigen switch welke SFP module en cable?")
Weer wat geleerd.
Los van wat daar stond: Het gaat hier niet om een Reggefiber aansluiting maar om een E-Fiber aansluiting. Ik heb zelf geen idee hoe deze worden afgewerkt en welke vezel er voor wat wordt gebruikt daar.
Voor zover ik kan achterhalen heeft de Fritzbox een PC connector (blauw) dus ik vermoed dat de diensten van Tweak op deze E-Fiber aansluiting geleverd worden via de groene vezel (APC).Aangezien de vraagsteller spreekt over een kabel met groen en blauw.

Maar mijn algemene punt was: Als er nu een kabel wordt gebruikt (door de monteur geïnstalleerd) met een groene aan de ene kant en een blauwe aan de andere kant, dan kan je dat niet zelf even gaan veranderen.
Jouw reactie suggereerde dat wel dus daarom reageerde ik specifiek daarop.

• tweaggy
@ Hans_18T

Ik ga zeker een andere switch proberen, maar ik heb naar mijn idee een switch staan van zyxel.. de GS-108B.

bedankt voor jullie reacties iig.

• tweaggy
@ Hans_18T

Net een 3Com 3CFSU05 ertussen geplaatst ipv de Zyxel.. bij shutdown computer nog steeds geen zenders 1 tm 10. Wel de snelheid gemeten op een andere poort op dat moment met een laptop en speedtest en resultaat is volle bak 50Mbit in mijn geval. Ik moet echt fysiek de stekker uit het stopcontact halen van mijn PC of netwerkkaart om de eerste 10 zenders te kunnen bekijken. Wat zie ik over het hoofd?

• snars
  • Niet online
Hans_18T schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:52:
Ik heb niet bijster zorgvuldig gekeken op locatie, besef ik me nu. Gelukkig was ik wel zo helder om een plaatje te schieten:

Klopt het dat de blauwe een SC-PC en de groene een SC-APC is? En dat ik dus een identieke patchkabel van 15 meter door een 3/4" PVC-leiding kan trekken, erin prikken en gaan?
Mediaconverter en UTP kan ook prima met de Fritzbox maar dan moet je 1 LAN poort opofferen om de UTP kabel op aan te sluiten.
Hm. Daar had ik nog niet aan gedacht. Het is niet perse nodig om de Fritzbox in de meterkast te hebben, maar ik vind het gewoon een mooiere oplossing en makkelijk met troubleshooten.

Dus het lijkt er op dat ik vier opties heb:
  1. SC-PC naar SC-APC patch kabel van 15m bestellen, met beleid door de leiding trekken en Fritzbox in de meterkast
  2. Mediaconverter en UTP naar de meterkast. Nadeel is dat ik dan weer een extra apparaat met een aparte voeding in m'n netwerk heb.
  3. Fritzbox in de woonkamer laten staan, internet+tv met 2 aparte UTP-kabels naar de meterkast (ik heb 3 loze 3/4" leidingen vanaf de FTU naar de meterkast lopen) en vanaf daar herverdelen
  4. Fritzbox in de woonkamer laten staan, alleen internet met UTP naar de meterkast en accepteren dat er lelleke lange kabels over de plinten naar de TV lopen. :X
Wat zouden jullie doen?

1. De groene lijkt idd een APC. De hellingshoek van het koppelvlak is slechts 8 (of 11) graden, is niet echt goed op de foto te zien.
Glasvezel inclusief "volledige connector" kan zeker bij bochten een probleem opleveren. Het blauwe kapje is eventueel tijdelijk te verwijderen, maar de kans op beschadigingen is wel groot waardoor later de connector feitelijk onbruikbaar wordt.
2. Afhankelijk van de locatie van de meterkast, kan het ivm je WiFi bereik interessant zijn, de Fritzbox in de woonkamer te laten.
3. 2x UTP cat5E trek je wel door één loze 3/4 buis verwacht ik.
4. zou voor mij geen optie zijn.
tweaggy schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:05:
@ Hans_18T

Net een 3Com 3CFSU05 ertussen geplaatst ipv de Zyxel.. bij shutdown computer nog steeds geen zenders 1 tm 10. Wel de snelheid gemeten op een andere poort op dat moment met een laptop en speedtest en resultaat is volle bak 50Mbit in mijn geval. Ik moet echt fysiek de stekker uit het stopcontact halen van mijn PC of netwerkkaart om de eerste 10 zenders te kunnen bekijken. Wat zie ik over het hoofd?
Je gebruikt een "simpele switch" d.w.z. zonder IGMP aware te zijn.
Kijk hier eens naar https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301
Keyword "Een multicast wordt verstuurd op de laagste snelheid van alle "aangesloten" apparaten."

• snars
  • Niet online
Hans_18T schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:37:
1. De groene lijkt idd een APC. De hellingshoek van het koppelvlak is slechts 8 (of 11) graden, is niet echt goed op de foto te zien.
Glasvezel inclusief "volledige connector" kan zeker bij bochten een probleem opleveren. Het blauwe kapje is eventueel tijdelijk te verwijderen, maar de kans op beschadigingen is wel groot waardoor later de connector feitelijk onbruikbaar wordt.
2. Afhankelijk van de locatie van de meterkast, kan het ivm je WiFi bereik interessant zijn, de Fritzbox in de woonkamer te laten.
3. 2x UTP cat5E trek je wel door één loze 3/4 buis verwacht ik.
4. zou voor mij geen optie zijn.
OK, bedankt voor het meedenken! Ik ga zowiezo UTP trekken, dus optie 2 kan voorlopig. Voor WiFi hoef ik het niet te doen, de Fritzbox staat nu in een hele dikke betonnen 'nis' om de hoek, waardoor je zelfs in dezelfde ruimte slecht bereik hebt. Werkelijk waar de meest ongelukkige plek in het huis. Met één AP red ik het zowiezo niet, dus ik ga spullen van Ubiquiti plaatsen.

• tweaggy
@ Hans_18T

Bedankt voor de moeite.. Ik ga idd zo'n IGMP ding halen. thanx..

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15-11 15:00
tweaggy schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:42:
@ Hans_18T

Bedankt voor de moeite.. Ik ga idd zo'n IGMP ding halen. thanx..
Ik had daar ook last van, tot ik wake on lan uitzette in bios :-) dan is de kaart uit en niet standby.
lampje op de switch ging ook van oranje naar uit.

• Jan Driebeen
Website Sparql is ‘aangepast’, zie https://sparql.nl

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:40
Momenteel heb ik thuis een alles in een pakket van Ziggo. Het plan is om voor internet en telefonie over te stappen naar het jaarabonnement van Tweak, omdat een upload van 1000 mbps een stuk aantrekkelijker is dan 20. Alleen krijg ik nog niet helemaal het plaatje rond hoe dit in het netwerk gaat passen.

Het AOP van Ziggo zit in de woonkamer, hier staat het modem. Dat staat in bridge mode en deze staat praktisch naast het basisstation voor de DECT set. Op het modem is een TP-Link router aangesloten met OpenWRT. Deze is geconfigureerd voor een aantal VLANs, waarop een managed switch is aangesloten.

Voor zover ik begrepen heb wordt er een Fritzbox geleverd wanneer internet en telefonie wordt afgenomen. Deze zal uiteraard in de meterkast worden geplaatst, dus het feit dat de Fritzbox ook direct als DECT basisstation functioneert scheelt weer een kabel trekken. Ik heb gezocht of de Fritzbox in bridge mode kan worden gezet, maar dat lijkt wat ik tot nu toe gevonden heb niet mogelijk te zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of is de Fritzbox in staat om VLANs te routeren aan de LAN kant?

Zo niet, heeft iemand misschien suggesties hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen met zo min mogelijk nieuwe apparatuur?
  • Telefoon aangesloten via ofwel een RJ11 aansluiting of rechtstreeks DECT
  • Interne VLANs
  • Geen double NAT

• hermanh
Wat je kunt overwegen is een voip basis station te nemen.. bijvoorbeeld de siemens N300a (heb ik ook)
Dan is het enige wat je hoeft te doen in de meterkast een mediaconverter installeren (ook erg simpel) en in je openwrt WAN VLAN 34 op de zetten op basis van DHCP.

in de N300a configureer je de SIP client informatie en je ben in feite klaar.
Nickk93 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:46:
Momenteel heb ik thuis een alles in een pakket van Ziggo. Het plan is om voor internet en telefonie over te stappen naar het jaarabonnement van Tweak, omdat een upload van 1000 mbps een stuk aantrekkelijker is dan 20. Alleen krijg ik nog niet helemaal het plaatje rond hoe dit in het netwerk gaat passen.

Het AOP van Ziggo zit in de woonkamer, hier staat het modem. Dat staat in bridge mode en deze staat praktisch naast het basisstation voor de DECT set. Op het modem is een TP-Link router aangesloten met OpenWRT. Deze is geconfigureerd voor een aantal VLANs, waarop een managed switch is aangesloten.

Voor zover ik begrepen heb wordt er een Fritzbox geleverd wanneer internet en telefonie wordt afgenomen. Deze zal uiteraard in de meterkast worden geplaatst, dus het feit dat de Fritzbox ook direct als DECT basisstation functioneert scheelt weer een kabel trekken. Ik heb gezocht of de Fritzbox in bridge mode kan worden gezet, maar dat lijkt wat ik tot nu toe gevonden heb niet mogelijk te zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of is de Fritzbox in staat om VLANs te routeren aan de LAN kant?

Zo niet, heeft iemand misschien suggesties hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen met zo min mogelijk nieuwe apparatuur?
  • Telefoon aangesloten via ofwel een RJ11 aansluiting of rechtstreeks DECT
  • Interne VLANs
  • Geen double NAT

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een Siemens Gigaset en die werkt rechtstreeks met de Dect van de Fritzbox. Werkt probleemloos.

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:07
En het was een slecht niet werkend product :+

Hoe is de nieuwe tv van Canal Digitaal? Sparql was de reden dat ik ben weg gegaan bij Tweak. O-)

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 05-12-2018 12:04 (83%)

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• hermanh
Voor mij persoonlijk is de stabiliteit verbetert, minder stottering in het beeld en ook geen vastlopend beeld meer. Beeld kwaliteit is hetzelfde gebleven.

Overigens ga ik zelf ook weg bij het ex-sparql product. CanalDigitaal heeft een leuk iptv + Satelliet aanbod (ik had al een schotel voor buitenlandse zenders). Dat werkt sinds gisteren en ik moet zeggen dat het beeldkwaliteit een stuk beter is. (daarnaast is de sat-ontvanger ook een verademing om mee te werken)

• Nickk93
TonVH schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:03:
Ik heb een Siemens Gigaset en die werkt rechtstreeks met de Dect van de Fritzbox. Werkt probleemloos.
Dit lijkt mij voor telefonie inderdaad de mooiste oplossing, maar is er dan een mogelijkheid om een publiek IP te krijgen op mijn eigen router, zodat ik de Fritzbox niet als router gebruik en in feite alleen als VOIP gateway en mediaconverter?

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:48
Geen idee. Ik heb alleen Internet + telefonie van Tweak. Voor TV heb ik Ziggo, goed beeld en ongecodeerd DVB-C. Perfecte combinatie.
Nickk93 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:27:
[...]

Dit lijkt mij voor telefonie inderdaad de mooiste oplossing, maar is er dan een mogelijkheid om een publiek IP te krijgen op mijn eigen router, zodat ik de Fritzbox niet als router gebruik en in feite alleen als VOIP gateway en mediaconverter?
De Fritz!box heeft geen bridge modus voor het internetgedeelte. Wel een (volgens mij) vrij brede "exposed host" functie wat dus vrijwel hetzelfde effect heeft naar je eigen router toe, maar je eigen router krijgt dus niet direct het publieke IP.

Wel kan je helemaal je eigen router inrichten (maar dan moet je dus ook zelf een mediaconverter regelen). En dan de Fritz!box zichzelf laten instellen als client in een bestaand netwerk. Dan gebruik je Fritz dus als DECT/VOIP gateway en eventueel ook nog voor de WLAN .
Ik zou zeggen gooi die tplink eruit of gebruik hem als accespoint laat fritz niet alleen internet maar ook de telefoon regelen want dat doet hij gewoon goed en regel dan met je managed switch je vlans die je wilt
Problem solved.

• pd5lwd
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-11 16:03
Geen TV in 8921:-(
Mr-D. schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:39:
Ik zou zeggen gooi die tplink eruit of gebruik hem als accespoint laat fritz niet alleen internet maar ook de telefoon regelen want dat doet hij gewoon goed en regel dan met je managed switch je vlans die je wilt
Problem solved.
Dat is iets te kort door de bocht.

Vraagsteller geeft aan diverse VLAN's te hebben achter OpenWRT. wat impliceert dat hij op zijn router dus ook meerdere virtuele netwerken heeft met eigen subnet, eigen dhcp scope, etc.

Dat zijn dingen die je op de Fritz!box allemaal niet kan regelen (jammer genoeg, want als dat wel had gekund, dan had ik ook niet de moeite voor een USG of OPNSense bak gedaan).
eymey schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:48:
[...]

Dat is iets te kort door de bocht.

Vraagsteller geeft aan diverse VLAN's te hebben achter OpenWRT. wat impliceert dat hij op zijn router dus ook meerdere virtuele netwerken heeft met eigen subnet, eigen dhcp scope, etc.

Dat zijn dingen die je op de Fritz!box allemaal niet kan regelen (jammer genoeg, want als dat wel had gekund, dan had ik ook niet de moeite voor een USG of OPNSense bak gedaan).
hij heeft toch ook een managed switch waar je je vlan's mee kan opzetten zo zit het bij mij ook en als je nog een extra vlan wil hebben kan je op poort 4 je gasten netwerk aan zetten ;)

Heel leuk dat je met je switches je aparte VLAN's op kan zetten, maar daar moeten dus ook 'diensten' en 'routering' op. En ja, voor sommigen is twee LAN's te weinig. Bovendien heb je over het gasten netwerk in de Fritz!box ook te weinig controle en is het nogal beperkt.

Dus ja, ik snap heel goed waarom mensen van de Fritz!box als hoofd router af willen, ookal is het verder een uitstekend apparaat.

Heb aan AVM al eens de suggestie gedaan om, naast de 'advanced' modus, ook gewoon een 'expert' modus aan te gaan bieden (desnoods met de waarschuwing zonder ondersteuning), waarin gebruikers dergelijke dingen wél in kunnen stellen.

edit: On another bombshell:

Had dinsdagavond op Facebook nog een leuke discussie met Canal Digitaal, nav een advertorial van ze (en ik was niet de enige klant/geinteresseerde vanuit Tweak).

Er beklaagden zich div. mensen over het feit dat ze, sinds Tweak nu niet meer zelf de zenderpakketten bepaalt e.d., er best wel gewilde zenders zijn verdwenen en nog wat andere klachten. En het social media team verwees steeds naar Tweak, omdat Tweak daarover zou gaan en zj alleen "een samenwerking met Canal Digitaal hebben".

Wat volgens mij gewoon onzin is, want Tweak is nu juist wederverkoper van Canal Digitaal geworden om van alles wat er bij Sparql komt kijken af te zijn (inclusief onderhandelingen met zenders). Dus het is gewoon 100% Canal Digitaal die invloed heeft op de inhoud van zenderpakketten, bij mijn weten.

Overigens: Gisteren officieel opzegging verstuurd naar Youfone TV. Dat abbo stopt eind januari. Nu heb ik een aantal opties:

* Switchen naar Jonaz (maar durf ik nog niet helemaal) en op dit moment met huidige TV ook niet direct opname- en pauzemogelijkheden
* Signaal van Ziggo dat nog steeds op de coax staat gebruiken :P (zelfde nadelen)
* Switchen naar T-mobile (erg goede TV, maar minder snelheid met wel hoger maandbedrag dan wanneer ik weer TV via Tweak/CD zou afnemen).
* Of dus toch weer naar Tweak/CD.

Toch nog maar even de vraag, want helemaal duidelijk wordt het me nog niet:
Werken begin gemist en pauze nu een beetje betrouwbaar? En ook bv. spoelen (voor zover dat van de zender mag). Een jaar terug was spoelen een grote gokkast en werkte pauzeren ook zelden goed.

eymey wijzigde deze reactie 06-12-2018 14:08 (55%)

• canizares99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:20
Al enige tijd glasvezel van Tweak wat mij opzich goed bevalt. Verder geen storingen, alleen TV is een drama!
Sinds kort Interactieve TV van Canal Digitaal afgenomen bij Qonnected uit Hardenberg. Direct contact, en tot op heden nog geen storingen of problemen kunnen ontdekken. Zij leveren ook zelf rechtstreeks de TV dienst via een koppeling met Canal Digitaal.

Tevens ben ik dan ook goedkoper uit. Tweak Internet Only € 39,- + Canal Digitaal (Qonnected) eerste 6 mnd. € 10,- en daarna 15,- Scheelt mij toch alweer bijna 100,- op jaarbasis (telefonie heb ik toch niet nodig).

Wellicht ook iets voor hier? https://www.qonnected.nl/televisie

canizares99 wijzigde deze reactie 06-12-2018 14:44 (30%)

@canizares99 op zich vanwege het prijsvoordeel nog best interessant.

Maar verder lijkt het me dus gewoon 100% Canal Digitaal:
* Zelfde box
* zelfde zenders
* zelfde apps
* zelfde platform, dus alles wat er aan On Demand (begin gemist, pauze, opnames) verkeerd gaat bij Canal Digitaal via Tweak, zal ook verkeerd gaan bij Canal Digitaal via Qonnected.

Het enige waar ik een verschil in verwacht, is hoe er live TV gekeken wordt. Bij Qonnected zal Live TV waarschijnlijk "Over The Top" zijn (netals bij NLZiet, Youfone of voorheen KNIPPR), terwijl dat bij Tweak nog over een apart VLAN als multicast binnen komt vanuit KPN BCS.

OTT kan zowel voor- als nadelen hebben. Belangrijkste voordeel is dat je eigen netwerksetup heel veel eenvoudiger wordt. Nadeel is dat de beeldkwaliteit waarschijnlijk stukken minder is (denk vergelijkbaar met Youfone. Niet heel slecht, maar ook zeker niet zo goed als "HD Glas" van KPN BCS.

Kan je er nog wat meer over vertellen?
* Hoe snel zapt het?
* Heb je de mogelijkheid om ergens te zien (in je evt eigen router, een switch met port mirroring, etc.) op wat voor bitrate live en replay tv gaan?

eymey wijzigde deze reactie 06-12-2018 15:46 (10%)

• DanielAlm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:57
Zolang CD geen Discovery HD aanbiedt, ga ik niet eens nadenken om een appart abbo mijn hen af te nemen. Hopen dat er meer aanbieders bijkomen.

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:54

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Boh ik ben verhuist binnen Deventer, nu ben ik alweer 2 weken verder met dit het verhuizen van mijn glasvezel verbinding.

Aanvraag ingediend 26okt dat per 7 nov de verbinding sowieso omgezet kan worden (tussentijds doorgegeven dat het wel eerder kon indien mogelijk)

En toen begon de ellende weken wachten op Reggefiber voor afspraak met aannemer voor het plaatsen van de glasvezel kabel van straat binnen in huis, Uiteindelijk afspraak 26 november staan *O*

Op de grote dag 26 nov hele ochtend vrij gepland, Komt de monteur/aannemer ''Oh het is hoogbouw?!) idd 3de verdieping zoals aangegeven bij jullie planning Monteur ''sorry ik heb geen ladder bij mij'' *monteur belt planning* vraagt mij dood leuk kan je 4 december (week verder) ik Nee! ''oh morgen dan 27nov?'' Ja moet maar,(weer een ochtend vrij erbij nemen) afspraak van tweak monteur stond ook op 27nov in de middag tussen 1 en 3) (dan kon het nog goed komen)

27nov komen twee monteurs, trekken de stoep open half uur bezig ik vragen hoe gaat het?

Tadaaa ''We kunnen geen kabel vinden (staat wel op de kaart niet in de grond) planning neemt contact met je op DOEI! ( :( weer een dag voor jan *** vrij genomen)

Mag ik weer 5 dagen wachten tot er contact wordt opgenomen wat weer niet is gedaan dus zelf maar weer bellen, zou aanvraag liggen voor een nieuwe kabel te leggen, vandaag 6 december weer gebeld ''hey hoe zit het wat is de planning'' wordt mij medegedeeld 20 december komen weer tot dan! (geen flauw idee hoe ze het gaan oplossen) Zie het zoweer gebeuren ''oh we hebben geen plakband tot januari 2019 ergens houdoe!

Ook allemaal onder het mom van ''we kunnen alleen in de ochtend van 08:00 11:00 anders kunnen we niet parkeren (BS)

:(

Andere ISP opzoeken kan niet (jaar contracten) F*ck MIFI tijdelijk DSL is weer KPN kabel aanvragen nogo..

Ik kan dit Tweak niet 100% aanrekenen maar reggefiber wel AKA KPN :r

Bedenk je goed als je gaat verhuizen en glasvezel kabel ligt nog niet in huis dat je heeeeeel ruim van te voren dit regelt.

42dpi wijzigde deze reactie 06-12-2018 17:12 (5%)

Si vis pacem, para bellum

dat is mogelijk maar dan moet je de inkomende internetaansluiting op een managed switch tagged op vlan 34 binnen laten komen en die verdelen tagged of niet, dan kan je meerdere publieke adressen krijgen.
bij de 10GB verbindingen mag je 3 publiekelijke adressen ophalen over het 1GB netwerk wordt niet gesproken maar het kan wel.
Nickk93 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:27:
[...]

eymey schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:23:
Heel leuk dat je met je switches je aparte VLAN's op kan zetten, maar daar moeten dus ook 'diensten' en 'routering' op. En ja, voor sommigen is twee LAN's te weinig. Bovendien heb je over het gasten netwerk in de Fritz!box ook te weinig controle en is het nogal beperkt.

Dus ja, ik snap heel goed waarom mensen van de Fritz!box als hoofd router af willen, ookal is het verder een uitstekend apparaat.
maar dat kan ik niet helemaal uit zijn verhaal halen.
en ik doe het meerdere switches en heb totaal 5 lans beschikbaar op mijn dubbele fritz config.
wat gasten netwerk geef ik je gelijk kan wel een paar filters instellen voor de rest niets.

maar als wij zo professioneel bezig willen zijn waarom rommelen we allemaal dan met consumenten spul en consumenten internet??

• Barre73
42dpi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:08:
Boh ik ben verhuist binnen Deventer, nu ben ik alweer 2 weken verder met dit het verhuizen van mijn glasvezel verbinding.

Aanvraag ingediend 26okt dat per 7 nov de verbinding sowieso omgezet kan worden (tussentijds doorgegeven dat het wel eerder kon indien mogelijk)

En toen begon de ellende weken wachten op Reggefiber voor afspraak met aannemer voor het plaatsen van de glasvezel kabel van straat binnen in huis, Uiteindelijk afspraak 26 november staan *O*

Op de grote dag 26 nov hele ochtend vrij gepland, Komt de monteur/aannemer ''Oh het is hoogbouw?!) idd 3de verdieping zoals aangegeven bij jullie planning Monteur ''sorry ik heb geen ladder bij mij'' *monteur belt planning* vraagt mij dood leuk kan je 4 december (week verder) ik Nee! ''oh morgen dan 27nov?'' Ja moet maar,(weer een ochtend vrij erbij nemen) afspraak van tweak monteur stond ook op 27nov in de middag tussen 1 en 3) (dan kon het nog goed komen)

27nov komen twee monteurs, trekken de stoep open half uur bezig ik vragen hoe gaat het?

Tadaaa ''We kunnen geen kabel vinden (staat wel op de kaart niet in de grond) planning neemt contact met je op DOEI! ( :( weer een dag voor jan *** vrij genomen)

Mag ik weer 5 dagen wachten tot er contact wordt opgenomen wat weer niet is gedaan dus zelf maar weer bellen, zou aanvraag liggen voor een nieuwe kabel te leggen, vandaag 6 december weer gebeld ''hey hoe zit het wat is de planning'' wordt mij medegedeeld 20 december komen weer tot dan! (geen flauw idee hoe ze het gaan oplossen) Zie het zoweer gebeuren ''oh we hebben geen plakband tot januari 2019 ergens houdoe!

Ook allemaal onder het mom van ''we kunnen alleen in de ochtend van 08:00 11:00 anders kunnen we niet parkeren (BS)

:(

Andere ISP opzoeken kan niet (jaar contracten) F*ck MIFI tijdelijk DSL is weer KPN kabel aanvragen nogo..

Ik kan dit Tweak niet 100% aanrekenen maar reggefiber wel AKA KPN :r

Bedenk je goed als je gaat verhuizen en glasvezel kabel ligt nog niet in huis dat je heeeeeel ruim van te voren dit regelt.
Ik kan alles vanaf 26 november niet goed praten. Maar om pas op 26 oktober een verhuizing door te geven voor 7 november is wel rijkelijk laat...ook als de FTU wel in je woning zat.

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:54

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Barre73 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:22:
[...]

Ik kan alles vanaf 26 november niet goed praten. Maar om pas op 26 oktober een verhuizing door te geven voor 7 november is wel rijkelijk laat...ook als de FTU wel in je woning zat.
Ik had zelfs al verhuisaanvraag gedaan per 16 okt, 24ste wist ik zeker dat ik ging verhuizen en volgens alle systemen lag alles er al en was van kabel nog aanleggen geen spraken.

Elke registratie systeem zei (Reggefiber de beheerder) dat alles er lag per 2 november had ik toegang tot het nieuwe huis en kon geen kabel vinden dus per die datum weet reggefiber al dat er niks aangesloten is (heb ik ze over ingelicht en verteld dan gaat er weer 5 werk dagen overheen dat de aannemer moet reageren en die kwam toen met 26nov ben je aan de beurt (ruim 2 weken later) nu zijn we weer ruim anderhalve week verder en mag ik weer ruim 2 weken wachten.

42dpi wijzigde deze reactie 06-12-2018 17:45 (4%)

Si vis pacem, para bellum

• canizares99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:20
eymey schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:40:
@canizares99 op zich vanwege het prijsvoordeel nog best interessant.

Maar verder lijkt het me dus gewoon 100% Canal Digitaal:
* Zelfde box
* zelfde zenders
* zelfde apps
* zelfde platform, dus alles wat er aan On Demand (begin gemist, pauze, opnames) verkeerd gaat bij Canal Digitaal via Tweak, zal ook verkeerd gaan bij Canal Digitaal via Qonnected.

Het enige waar ik een verschil in verwacht, is hoe er live TV gekeken wordt. Bij Qonnected zal Live TV waarschijnlijk "Over The Top" zijn (netals bij NLZiet, Youfone of voorheen KNIPPR), terwijl dat bij Tweak nog over een apart VLAN als multicast binnen komt vanuit KPN BCS.

OTT kan zowel voor- als nadelen hebben. Belangrijkste voordeel is dat je eigen netwerksetup heel veel eenvoudiger wordt. Nadeel is dat de beeldkwaliteit waarschijnlijk stukken minder is (denk vergelijkbaar met Youfone. Niet heel slecht, maar ook zeker niet zo goed als "HD Glas" van KPN BCS.

Kan je er nog wat meer over vertellen?
* Hoe snel zapt het?
* Heb je de mogelijkheid om ergens te zien (in je evt eigen router, een switch met port mirroring, etc.) op wat voor bitrate live en replay tv gaan?
Qua zappen duurt het gemiddeld 4-5 seconden voordat ik daadwerkelijk beeld heb op de andere zender. Daarnaast vind ik de voornaamste reden dat ik geen haperend of vast lopend beeld heb, wat ik hier nogal eens terug lees in het forum. Heb 2 ontvangers (1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer) en heb ze gewoon op de switches kunnen aansluiten die er al lagen.

Ik heb daarnaast een Internet Only (€ 39,-) abonnement bij Tweak en dus Canal Digitaal via Qonnected, de streams zijn dus Unicast. Uiteraard heeft dan voor en nadelen, maar het grote voordeel is dat het letterlijk plug en play is in mijn bestaande netwerk en ik heb TV (zoals je zelf ook al aangaf). Geen geprogrammeer of ergenissen.

Daarnaast heb ik opnemen en/of terugkijken nog niet geprobeerd aangezien ik dat simpel niet gebruik. Ik moet gewoon de TV aan kunnen doen en goed en constant beeld hebben. Geen vastloper of haperend beeld, en natuurlijk het maandbedrag onderaan de streep :-)
Thanks.

4-5 seconden is wel serieus lang (is zelfs langer dan wat ik nu bij Youfone gewend ben en dat vind ik al traag, en lijkt ook langer dan wat ik hier lees met de multicast streams).

Jammer dat je geen ervaring hebt qua pauze/terugkijken.

Dan denk ik dat ik het toch gewoon weer via Tweak ga afnemen. Het is voor mij niet zo heel veel gedoe om IGMP en dergelijke in goede banen te leiden (alles hier ondersteunt igmp snooping en VLAN's, waarschijnlijk ga ik de box ook gewoon in een eigen subnetje opnemen zodat al het igmp verkeer naar een apart VLAN gaat).
Mr-D. schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:19:
[...]

maar dat kan ik niet helemaal uit zijn verhaal halen.
en ik doe het meerdere switches en heb totaal 5 lans beschikbaar op mijn dubbele fritz config.
wat gasten netwerk geef ik je gelijk kan wel een paar filters instellen voor de rest niets.

maar als wij zo professioneel bezig willen zijn waarom rommelen we allemaal dan met consumenten spul en consumenten internet??
Ik haal dat wel uit zijn verhaal. Hij draait nu OpenWRT , dat icm. VLAN tagging dus ook heel mooi meerdere VLAN's van een subnet met aanverwante diensten kan voorzien.

En tsja... professioneel.... ik noem het gewoon hobby (ter vermaak én ter lering ) ;)

eymey wijzigde deze reactie 06-12-2018 21:30 (39%)

• Nickk93
[b]eymey schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:27:[
[...]

Ik haal dat wel uit zijn verhaal. Hij draait nu OpenWRT , dat icm. VLAN tagging dus ook heel mooi meerdere VLAN's van een subnet met aanverwante diensten kan voorzien.

En tsja... professioneel.... ik noem het gewoon hobby (ter vermaak én ter lering ) ;)
Om nog wat meer informatie te geven over hoe mijn netwerk er momenteel uitziet:
Ziggo modem staat in bridge, hier is de TP-Link (met OpenWRT) op aangesloten. Hierop is een managed switch aangesloten met port VLANs, die de verschillende poorten van mijn server met ESXi bedient. Ik heb dus alle VM's die hierop staan in een apart VLAN draaien.

DHCP voor het untagged VLAN (192.168.0.x) draait op de TP-Link. Voor het VM VLAN (10.0.0.x) draait in een Windows Server VM een DHCP/AD/DNS server. De TP-Link dient ook als DNS server (andere zone dan AD domein)

En het is me er niet echt om te doen om meerdere publieke adressen te hebben, NAT volstaat. Al zou ik het dan denk ik niet kunnen laten om een DMZ te gaan bouwen (nog meer VLANs) 8)7

Ook ben ik van plan om in de toekomst 'slimme' apparatuur (Hue bridge, TVs, etc) in een apart VLAN te zetten en de boel wat meer af te schermen. Ik denk er wel over om de TP-Link te vervangen door een Ubiquiti EdgeRouter of een Mikrotik (dus rechtstreeks de SFP poort hierop gebruiken, maar een paar tientjes duurder dan een media converter zag ik). Iemand hier ervaringen mee? Eventueel icm de Fritzbox als VOIP gateway/Access point?
Concreet ervaring niet, maar genoeg mensen hier die met een losse mediaconverter of SFP een eigen router hebben ingericht zoals jij het omschrijft. Fritz!box kan dan prima als VOIP Gateway / WIFI AP geconfigureerd worden

• Nickk93
Dan denk ik dat ik hiermee mijn oplossing gevonden heb. Ik ga een abonnement bij Tweak afsluiten, een goede dedicated router/switch uitzoeken (waarschijnlijk Mikrotik of Ubiquiti, heb graag een device met CLI). En de Fritzbox wordt dan in ieder geval DECT basisstation en misschien AP

• mtenberg
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:44
Zelfde keuzes als waarmee ik hier draai. Ubiquiti Edgerouter 4 is een aanrader.
Nickk93 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:02:
Dan denk ik dat ik hiermee mijn oplossing gevonden heb. Ik ga een abonnement bij Tweak afsluiten, een goede dedicated router/switch uitzoeken (waarschijnlijk Mikrotik of Ubiquiti, heb graag een device met CLI). En de Fritzbox wordt dan in ieder geval DECT basisstation en misschien AP
Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True