Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:36
Mijn eerste bouw van een PC was ooit een socket 939 computer met een bepaalde Cooler Master voeding (non-modulair) die het eigenlijk altijd goed dienst bij mij heeft gedaan en zelfs naar iemand in mijn kenniskring is gegaan en daar (tot nog toe) nog steeds trouw dienst doet (de voeding). Dit schepte bij mij redelijk hoge verwachtingen met betrekking tot voedingen waarbij ik zo iets had van "mooi één maal kopen >10 jaar van genieten".

Hierna ben ik naar een socket AM3 moederbord gegaan met een Enermax Maxrevo (gold) modulaire voeding, dit is een tijd goed gegaan maar op een gegeven moment leverde deze niet meer genoeg stoom over de CPU line (je kreeg er zelfs een P4 moederbord niet meer mee aan).

Hierna ben ik overgegaan op een pricewatch: Corsair AX1200i die tot nu toe nog steeds goed dienst doet.

Op deze voeding heb ik voor mijn broertje, het kleine broertje van deze voeding de pricewatch: Corsair AX860i aangeraden die sinds afgelopen vrijdag kennelijk de geest heeft gegeven. Rode self test led en een computer die constant uit (en aan) gaat bij aanzetten met een klik die je hoort in de voeding. Nu heb ik hier wat over gelezen dat de software rare dingen veroorzaakt met power regulering (OCT) van deze voeding maar de software is nooit geïnstalleerd geweest bij deze. Ik had hierbij eigenlijk de hoop dat deze het gewoon zou blijven doen. Verder is bij de computer kast getest of de aan/uit knop en reset knop kortsluiting maken door de computer te starten zonder de kabels van dezen aangesloten, hierbij treed het probleem ook op.

Ik heb nu maar voor mijn broertje weer een pricewatch: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium aangeraden omdat als het goed is @-The_Mask- over Seasonic voedingen (bijna) altijd goed te spreken was (bij het uit elkaar trekken van deze voedingen en de interne componenten te beoordelen). Nu vraag ik me alleen af of dit wel een goede keuze is geweest? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat deze ook weer in zo een 5 jaar uitvalt.

Tevens vraag ik me door de uitval van de pricewatch: Corsair AX860i af of bij de pricewatch: Corsair AX1200i niet hetzelfde kan gebeuren? (Hoewel ik over die voeding niet veel slechte dingen heb gelezen met betrekking tot OCT).

Dus in het kort de vragen (even buiten mogelijk verbruik van de PC's in totaal gelaten):
Is de pricewatch: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium een goede keuze?
Heeft de pricewatch: Corsair AX1200i een (onredelijk hoge) kans op uitval?

Modbreak:Samengevoegd met Voeding advies en informatie topic - Deel 34.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 24-07-2018 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
XFlame schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:09:
[...]

Ik zou de Vega 64 wel gaan overklokken, al schijnen deze dingen al aardig aan hun max te zitten, dus eerst maar hopen dat het lukt. CPU overklokken: in theorie wel, in de praktijk niet. Ik roep al een tijd dat ik m'n CPU ga overklokken, maar tot op heden nog niet gedaan.
Met alleen het verhogen van de power limiet kun je al meer prestaties krijgen, dus overklokken is wel goed mogelijk, maar het verbruik kan ook vrij vlot stijgen. Maar omdat de CPU zuinig is, moet een goede 650W prima zijn idd.

pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M is idd een prima keuze.
pricewatch: Corsair RM650x Zwart is een andere goede keuze.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:19:
Ik zit ook te denken om een nieuwe voeding aan te schaffen na de vakantie. Ik heb een RX Vega 56 met 64 BIOS (die rond de 200W trekt) en een 8600K die ik wil pushen tot wat maximaal mogelijk is (denk aan 5-5,2Ghz) incl. delidding. Dan zal deze ook ergens rond de 150W kunnen trekken vermoed ik. Dan heb ik nog een 3tal SSD's, 7 fans en een waterpomp aan te sturen. Ik heb nu een RM550x maar ik denk dat ik een beetje aan de limiet zit met de door mij gewenste setup en beter voor een 650W kan gaan?

Tijdens het spelen van Total War; Warhammer 2 dan zijn zowel de CPU en GPU keihard aan het werk en zeker tijdens CPU intensieve battles heb ik dan langdurig hoog verbruik over de hele linie.
Een Vega 56 met Vega 64 bios die maar 200W trekt. Heb je dan de spanning, kloksnelheid en powerlimiet van de GPU flink verlaagd? Anders is dat namelijk niet mogelijk namelijk.

Als je de kaart echt goed zou overklokken en de powerlimiet gaat verhogen is namelijk 400W ook gewoon mogelijk. Dus hoe ver ga je nu ongeveer en wil je gaan?
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:19:
Er zal toch ergens een kritieke grens zijn neem ik aan? Een 550W voeding continu op/tegen de max belasting is dat niet slecht? Stel dat ik er vaak 500W doorheen jas dan neem ik toch aan dat de componenten e.d. veel ampere en temperatuur moeten verdragen en eerder overlijden?
Dat geld alleen voor flut voedingen. Daarbij belast je de individuele componenten dan vaak idd tot de max als je de voeding tot de max belast. Zo'n voeding wil dan ook wel eens ontploffen. Maar bij high-end voedingen is het normaal dat veel componenten zwaar zijn overgewaardeerd. Het is bijvoorbeeld vrij normaal om te zien dat de 12V rectifiers gemaakt zijn om 10 maal zo veel te leveren als het totale vermogen van de voeding. Als je dan dus 550W van de 12V trekt van je 550W voeding, worden die rectifiers maar voor 10% belast. Voor die componenten in een voeding stelt het dan ook niks voor dat je de voeding voor 100% belast.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Ik heb een dikke undervolt op de vega en de kloks staan ongeveer op stock. Denk aan 150mv undervolt. Power limiet staat uit mijn hoofd op +15.
Het verbruik meet ik met gpu-z en zal niet helemaal juist zijn maar geeft rond de 180-200W aan met dit profiel.
Met een voeding met meer power zou ik wel de vega durven opschroeven. Ik heb genoeg headroom in mijn water cooling setup. 280+360 mm voor alleen de vega en de cpu.
Ik ben op dit moment aan het shoppen voor een nieuwe cpu en mobo en dat zal een ryzen 2 of een 8600K worden die ik ook op de start wil trappen.
Denk dat ik richting een 650W voeding wil gaan evt. Met de optie het verbruik uit te kunnen lezen. Kom ik dan op bv. Een Corsair I? Uit of zijn er ook recentere modellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2018 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:30
Lord_Dain schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:30:
Denk dat ik richting een 650W voeding wil gaan evt. Met de optie het verbruik uit te kunnen lezen. Kom ik dan op bv. Een Corsair I? Uit of zijn er ook recentere modellen.
[Informatie / geen advies , reviews moeten nog verschijnen]

Wellicht een leuke voor je : http://www.nzxt.com/product-overview/e-series
Tweakers Database : product: NZXT E Series

Rond 20 augustus in NL verkrijgbaar.

**Update **

Review : http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story7&reid=558

Summary
Our first unit from NZXT in quite a while is quite the little performer. It takes mythic level voltage stability, excellent ripple control, and awesome build quality; and throws software functionality on top of that. I'm not in love with the price right now, but everything else pretty much hits it out of the park.

The Good:
mythic level voltage regulation
software functionality
excellent ripple control
high low load efficiency
long warranty
awesome build quality

The Bad:
I have a mashup of Springsteen, Prince, and Q-Tip stuck in my head right now... no, you don't want to hear it

The Mediocre:
price

[ Voor 59% gewijzigd door Gipsy King op 28-08-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Wellicht een leuke voor je : http://www.nzxt.com/product-overview/e-series
Tweakers Database : product: NZXT E Series

Rond 20 augustus in NL verkrijgbaar.
Waaruit blijkt dat die voeding wel werkt met Vega? Het is immers een Seasonic Focus design.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Waaruit blijkt dat die voeding wel werkt met Vega? Het is immers een Seasonic Focus design.
Zo Mask doet zijn huiswerk, chapeau ! , klopt het is deels gebaseerd op het Focus platform.
Toch met de nodige aanpassingen. Dus niemand weet of het werk tot dat het getest is ;) of heb jij hem al getest ;) Sort of : '''Hij heeft de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt'' verhaal, nobody knows.

, p.s ook niet alle focus voedingen hebben het ''vega issuetje zoals jij zegt'' heb in betrouwbare kring een aantal werkende vega setups met focus voedingen :).

Samples zijn al verstuurd naar verschillende review sites , dus reviews komen spoedig.

Vermeld jij maar een mooi lijstje voor deze jongen met alle voedingen waarvan JIJ weet dat ze wel werken.
Dan kan ie vast iets van jouw advies aanschaffen toch ? :F

[ Voor 18% gewijzigd door Gipsy King op 25-07-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gipsy King schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:21:
[...]
Dus niemand weet of het werk tot dat het getest is ;) of heb jij hem al getest ;) Sort of : '''Hij heeft de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt'' verhaal, nobody knows.
EXACT waarom je deze voeding (nog) niet moet aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mitsumark schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:04:
[...]

EXACT waarom je deze voeding (nog) niet moet aanraden...
Waar zie je dat staan dan ? Voor dat jij poste had ik mijn post allang netjes van extra info voorzien. Wellicht eers lezen voordat je gaat meeblaten ?

Daarnaast in de post ook duidelijk gevraagd met welk advies hij " el mask " dan wel komt ?

[ Voor 12% gewijzigd door Gipsy King op 25-07-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Gipsy King schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:07:
[...]
Waar zie je dat staan dan ? Voor dat jij poste had ik mijn post allang netjes van extra info voorzien. Wellicht eers lezen voordat je gaat meeblaten ?
De extra info heb ik gezien, maar is nauwelijks info te noemen (het zegt niks over de PSU's).
Een voeding aanraden waarvan je de kwaliteit (nog) niet weet is gewoon "not done", wacht het dan gewoon ff af (als de units al naar reviewers zijn gestuurd kan dat nooit lang duren).

Woorden als "meeblaten" kun je achterwege laten als je serieuze/volwassen discussies wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mitsumark schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:14:
[...]

De extra info heb ik gezien, maar is nauwelijks info te noemen (het zegt niks over de PSU's).
Een voeding aanraden waarvan je de kwaliteit (nog) niet weet is gewoon "not done", wacht het dan gewoon ff af (als de units al naar reviewers zijn gestuurd kan dat nooit lang duren).

Woorden als "meeblaten" kun je achterwege laten als je serieuze/volwassen discussies wilt houden.
Ik adviseer dus iets als ik hetwoord "wellicht" gebruik ? Dan lees je dat toch echt zelf met een soort idee ? Hijs zocht een 650w voeding met een uitlees mogelijkheid , vandaar dat ik hem aan het licht bracht. Buiten dat was dit het advies en informatie topic :)

Net zoals op voorhand iets afserveren wat voorzien is van een Seasonic platform ook not done is als je nog geen testresultaten weet ?

"Het is immers een Seasonic Focus design." waren niet mijn woorden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Gipsy King op 25-07-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Rustaaagh rustaagh, ik heb op het linkje gekeken maar ben zeker in staat om mezelf te informeren, doe sowieso over het algemeen geen impuls aankopen (behalve dan een gaar GB moederbordje maar dat was een noodsituatie). Het is overigens wel om te huilen dat er nieuwe voedingen uitkomen waarbij specifieke hardware niet werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:57
Gegroet, vandaag is mijn CM PSU van 750W overleden. Nu heb ik een Seasonic S12G 450W er in gestopt die ik nog had liggen. Netflixen en browsen gaat prima, ik durf alleen niet te gamen (BDO, FO4, AC:O) omdat ik niet zeker weet of er voldoende vermogen is.
Na een uurtje googlen ben ik nog niks opgeschoten, de ene zegt van dat het voldoende is en de andere niet. Volgens een PSU calculator is 450W voldoende, maar daarna lees ik dan weer dat die calculators onzin verkopen.
Ik zou dus graag dus willen weten of 450W voldoende is om te gamen met mijn systeem (staat in inventaris) of dat ik beter kan wachten tot ik een nieuwe CM V750 binnen heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Saitama op 26-07-2018 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt me dat die voeding voldoende moet zijn voor die setup. Evt overkloks zou ik wel tijdelijk uitzetten just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Lord_Dain schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:59:
Het is overigens wel om te huilen dat er nieuwe voedingen uitkomen waarbij specifieke hardware niet werkt!!
100% mee eens. Is ook onacceptabel. Zullen vast ook wel wat mensen bij die merken wat zweetdruppeltjes hebben als er structurele problemen zijn. Het gaat er ook omstel dat ereen issue is op een line up om te checken of het batch gerelateerd is of dat het probleem zich in meerdere batches of modellen voordoet en of dit dan weer strookt met de laatste productie. Alleen door er diep in te duiken kanje dit eruithalen. Tot heden is er te weinig bekend om er een oordeel over te trekken daarom vraagt Seasonic niet voor niet end users hun direct te contacten , ze replacen een defect niet voor niet 1:1 met een nieuwe of een credit , puur omdat ze zo snel mogelijk de defecte psu wil onderzoeken en kijken waar dit euvel zit en zich voordoet. Tot heden is er in NL 1 geval bekend en dat is ook nog eeens iemand met 2-3 voedingen die het euvel lijken te hebben. Seasonic heeft deze persoon ook directe helpende hand geboden. Kortom seasonic verstopt zich echt niet , ze willen het juist vinden , oplossen en elimineren.

[ Voor 75% gewijzigd door Gipsy King op 26-07-2018 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is er een overzicht van psu met dit issue? Startpost staat er niets over helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
Saitama schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:47:
Gegroet, vandaag is mijn CM PSU van 750W overleden. Nu heb ik een Seasonic S12G 450W er in gestopt die ik nog had liggen. Netflixen en browsen gaat prima, ik durf alleen niet te gamen (BDO, FO4, AC:O) omdat ik niet zeker weet of er voldoende vermogen is.
Na een uurtje googlen ben ik nog niks opgeschoten, de ene zegt van dat het voldoende is en de andere niet. Volgens een PSU calculator is 450W voldoende, maar daarna lees ik dan weer dat die calculators onzin verkopen.
Ik zou dus graag dus willen weten of 450W voldoende is om te gamen met mijn systeem (staat in inventaris) of dat ik beter kan wachten tot ik een nieuwe CM V750 binnen heb.
450w is genoeg, veel meer dan 300w ga je niet uit de voeding halen.

Waarom een 750w kopen. Aan 550w heb je meer dan genoeg. Corsair RMx 2018, Bitfenix Whisper of be quiet! Straight Power 11.
Gipsy King schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 06:52:
Tot heden is er in NL 1 geval bekend en dat is ook nog eeens iemand met 2-3 voedingen die het euvel lijken te hebben. Seasonic heeft deze persoon ook directe helpende hand geboden. Kortom seasonic verstopt zich echt niet , ze willen het juist vinden , oplossen en elimineren.
Eén bij jullie bekend maar op GoT staan er meer.
systeem gaat uit onder load
smekkos in "AMD RX Vega Ervaringen topic"
GTX 970 crashed systeem icm productreview: Seasonic Focus Plus 550 Gold review door rudolfi
en zelf had ik een issue met de 550w icm een Sapphire R9 290 Vapor-X welke met een 450w van een ander merk geen problemen gaf. De Seasonic draait probleemloos in een ander systeem met R9 285.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Hello,

We have tested GTX 970 Strix and found an unusual high ripple. We have already a solution to solve this. Please, kindly contact us if you have any issue with your FOCUS Plus and Asus 970 Strix and we will gladly help you.

Thank you.
Best Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:30:

Corsair RMi, HXi of AXi kom je dan inderdaad uit.
Gipsy King schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:21:
[...]

Zo Mask doet zijn huiswerk, chapeau !
Oh doe ik dat anders niet? Maar het was meer dan een week geleden al op jonnyGURU gepost.
klopt het is deels gebaseerd op het Focus platform.
Het is een standaard Focus, waarbij een extra printplaatje met elektronica is toegevoegd naast het DC-DC printplaatje voor communicatie met de PC via USB en natuurlijk enkele extra sensors.

https://www.tomshardware....release-e-psus,37472.html daar kun je zien dat het gewoon een standaard Focus is, waarbij het modulaire PCB en DC-DC PCB 1 centimeter naar voren zijn geschoven om ruimte te maken voor het extra PCB'tje.
Toch met de nodige aanpassingen. Dus niemand weet of het werk tot dat het getest is ;) of heb jij hem al getest ;) Sort of : '''Hij heeft de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt'' verhaal, nobody knows.
Nee dat is gewoon logisch nadenken. Jij raad een voeding aan waarbij bekend is dat hetzelfde design problemen heeft met de videokaart die hij heeft. Zolang er niet bewezen is dat het werkt, is het gewoon slecht advies. Of beter gezegd gewoon spam, omdat het weer je eigen merk is.
, p.s ook niet alle focus voedingen hebben het ''vega issuetje zoals jij zegt'' heb in betrouwbare kring een aantal werkende vega setups met focus voedingen :).
Ja als je een hele overdreven voeding zal nemen zal die vast de transient spikes wel kunnen opvangen, maar dat is natuurlijk een oplossing van niks. Dat maakt de voedingen ook alleen nog maar oninteressante. Want dan moet een Seasonic Focus Plus 850W of 1000W dus concurreren met een vergelijkbare voeding van een ander merk van 550W. Prijstechnisch gezien verliest de Seasonic dat dus altijd.

Maar misschien moet je het voorstellen.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold verkopen als een 350W voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold verkopen als een 450W voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 750 Gold verkopen als een 550W voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 850 Gold verkopen als een 650W voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 1000 Gold verkopen als een 750W voeding.

Maar dan moet er nog wel minimaal enkele tientjes van de prijs af. :P
Vermeld jij maar een mooi lijstje voor deze jongen met alle voedingen waarvan JIJ weet dat ze wel werken.
Dan kan ie vast iets van jouw advies aanschaffen toch ? :F
Ik zou geen andere voeding weten die al deze problemen heeft die Seasonic heeft.
Lord_Dain schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:59:
Het is overigens wel om te huilen dat er nieuwe voedingen uitkomen waarbij specifieke hardware niet werkt!!
Absoluut en ik begrijp ook niet waarom veel mensen Seasonic Focus zo geweldig vinden. Ik kan mij namelijk niet een voeding herinneren met zoveel problemen als dit design.
  • Seasonic geeft aan dat je niet videokaarten van meer dan 225W moet aansluiten op twee kabels, maar levert vervolgens één kabel bij de 550W exemplaren.
  • Het design werkte niet met de Asus GTX 970 Strix, door veel te hoge ripple. Zou opgelost moeten zijn in de nieuwste exemplaren. (zie ook hierboven)
  • Het design kan niet tegen de hoge transient spikes van videokaarten. Waarbij het vooral pijnlijk duidelijk wordt bij Vega omdat die de grootste spikes heeft. Dat is immers de videokaart met het hoogste verbruik.
Het lijkt er nogal op dat Seasonic erg zijn best heeft gedaan om de voedingen te optimaliseren om zo goed mogelijke prestaties te krijgen in reviews en dan vooral met de statische loads van een loadtester. Maar aan de praktijk heb je hier echt helemaal niks aan, omdat loads van een PC niet statisch zijn. Die veranderen juist extreem veel en extreem snel. In enkele milliseconden kun je meermaals verschillen hebben van honderden watts naar boven en onder.

Echter waar het om gaat de voeding in de praktijk testen lijkt een zeer ondergeschoven kindje te zijn geweest. Anders hadden ze problemen als deze echt wel moeten ondervinden.
Lord_Dain schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:11:
Is er een overzicht van psu met dit issue? Startpost staat er niets over helaas.
Alleen Seasonic Focus en de daarvan afgeleiden.
Saitama schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:47:
Een voeding als de Seasonic S12G 450W past precies bij zo'n systeem. Dan heb je ook nog genoeg ruimte voor eventueel overklokken van de PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Starke schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:34:
Mijn eerste bouw van een PC was ooit een socket 939 computer met een bepaalde Cooler Master voeding (non-modulair) die het eigenlijk altijd goed dienst bij mij heeft gedaan en zelfs naar iemand in mijn kenniskring is gegaan en daar (tot nog toe) nog steeds trouw dienst doet (de voeding). Dit schepte bij mij redelijk hoge verwachtingen met betrekking tot voedingen waarbij ik zo iets had van "mooi één maal kopen >10 jaar van genieten".
Cooler Master heeft zeker niet veel voedingen gehad die nog veilig te gebruiken zijn naar zo'n tijd. Verreweg de meesten, zullen nu niet meer veilig te gebruiken zijn en kunnen gevaarlijk zijn voor de overige onderdelen die je erop aansluit door defecte condensators en een gevaarlijk hoge ripple die zo'n voeding dan zal afgeven.
Hierna ben ik naar een socket AM3 moederbord gegaan met een Enermax Maxrevo (gold) modulaire voeding, dit is een tijd goed gegaan maar op een gegeven moment leverde deze niet meer genoeg stoom over de CPU line (je kreeg er zelfs een P4 moederbord niet meer mee aan).
Technisch gezien is dat een heel vreemd statement. :p
Hierna ben ik overgegaan op een pricewatch: Corsair AX1200i die tot nu toe nog steeds goed dienst doet.
Wat voor monster PC's hebben jullie wel niet? Iedereen heeft drie of vier high-end videokaarten in zijn PC?
Ik heb nu maar voor mijn broertje weer een pricewatch: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium aangeraden omdat als het goed is @-The_Mask- over Seasonic voedingen (bijna) altijd goed te spreken was (bij het uit elkaar trekken van deze voedingen en de interne componenten te beoordelen). Nu vraag ik me alleen af of dit wel een goede keuze is geweest? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat deze ook weer in zo een 5 jaar uitvalt.
Nou je doet kwalitatief en functioneel in ieder geval duidelijk een stap terug. :P Je kunt een van een kleine fabrikant als Seasonic gewoon niet de kwaliteit verwachten als van de echt grote fabrikanten die ook high-end server voedingen maken. Bijvoorbeeld Flextronics zoals in de Corsair AXi, Delta die je vindt in veel high-end Antec's en Murata die de Cooler Master Masterwatt Maker 1200W MIJ maakt. Dat zijn voedingen die qua ontwerp en design toch wel in een hele andere categorie vallen.

Waarom gebruik je trouwens niet gewoon de garantie van de AXi? Garantie is niet voor niks 10 jaar en de garantie is bij Corsair ook gewoon goed geregeld.
Tevens vraag ik me door de uitval van de pricewatch: Corsair AX860i af of bij de pricewatch: Corsair AX1200i niet hetzelfde kan gebeuren? (Hoewel ik over die voeding niet veel slechte dingen heb gelezen met betrekking tot OCT).
Zelfs de beste voedingen zoals de Corsair AXi serie kunnen stuk. Alles kan stuk dus ook een echt high-end product. AX1200i is trouwens ook een ander design dan AX760i en AX860i.
Dus in het kort de vragen (even buiten mogelijk verbruik van de PC's in totaal gelaten):
Is de pricewatch: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium een goede keuze?
Lijkt mij niet. Maar wat zijn de volledige specs?
Heeft de pricewatch: Corsair AX1200i een (onredelijk hoge) kans op uitval?
Nope

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
-The_Mask- schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Corsair RMi, HXi of AXi kom je dan inderdaad uit.
Ja da's mijn idee, echter houd ik liever de RM550x vast als deze voldoet voor een RX Vega 56 icm een 8600K die ik op ca. 4,9 / 5,0 Ghz wil overklokken. Als ik eea bereken zou ik binnen de 550W moeten blijven en dan zou het zonde zijn een pas 2 jaar oude voeding te vervangen.

edit: wellicht slim als ik een meter koop die ik tussen mijn muur en PC kan hangen om het verbruik te meten

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Hello The Mask,

I do hope you are enjoying your time and maybe your holidays? Watch out, the weather is damn hot lately. I will take 2mn to reply to you once and for all because it seems you don't have all info and that's unfortunate, isn't it? Sorry I base my reply to you on a translation and I do hope it's giving me accurate info about your message.

Oh doe ik dat anders niet? Maar het was meer dan een week geleden al op jonnyGURU gepost.
It depends if it's Seasonic or not... :P

Ja als je een hele overdreven voeding zal nemen zal die vast de transient spikes wel kunnen opvangen, maar dat is natuurlijk een oplossing van niks. Dat maakt de voedingen ook alleen nog maar oninteressante. Want dan moet een Seasonic Focus Plus 850W of 1000W dus concurreren met een vergelijkbare voeding van een ander merk van 550W. Prijstechnisch gezien verliest de Seasonic dat dus altijd.

Maar misschien moet je het voorstellen.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold verkopen als een 350W voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold verkopen als een 450W voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 750 Gold verkopen als een 550W voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 850 Gold verkopen als een 650W voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 1000 Gold verkopen als een 750W voeding.

Maar dan moet er nog wel minimaal enkele tientjes van de prijs af. :P
Do I have to reply to such comment? I'm sure you can do better, please.
Absoluut en ik begrijp ook niet waarom veel mensen Seasonic Focus zo geweldig vinden. Ik kan mij namelijk niet een voeding herinneren met zoveel problemen als dit design.
  • Seasonic geeft aan dat je niet videokaarten van meer dan 225W moet aansluiten op twee kabels, maar levert vervolgens één kabel bij de 550W exemplaren.
  • Het design werkte niet met de Asus GTX 970 Strix, door veel te hoge ripple. Zou opgelost moeten zijn in de nieuwste exemplaren. (zie ook hierboven)
  • Het design kan niet tegen de hoge transient spikes van videokaarten. Waarbij het vooral pijnlijk duidelijk wordt bij Vega omdat die de grootste spikes heeft. Dat is immers de videokaart met het hoogste verbruik.
- We are working on this about the 225W and the cables. Sorry, you didn't come to get a coffee when we invited you else you would have known that. Also, we will gladly send another cable free of charge for your 550W version if your GPU requires it. We are already doing this since a moment.

- We meet Intel spec and some other brands may have wider range of tolerance but this does not mean it is better or worse because we all follow Intel spec. It's the only card to have such issue... Maybe it's not a PSU fault? Once again and like said few times now, anyone with a GTX 970 Strix can contact us and we will gladly provide a new cable to avoid this ripple issue with GTX 970. Maybe you can also remind people to contact us if any issue. Thank you.

- Vega is one of the few card to have such high spike issue but once again, we are following Intel spec, is it our fault if this card is not ? One more time (you would have known it if you came to the coffee...) we have worked on this issue. Once again, any issue, please contact us and we will gladly help.

Het lijkt er nogal op dat Seasonic erg zijn best heeft gedaan om de voedingen te optimaliseren om zo goed mogelijke prestaties te krijgen in reviews en dan vooral met de statische loads van een loadtester. Maar aan de praktijk heb je hier echt helemaal niks aan, omdat loads van een PC niet statisch zijn. Die veranderen juist extreem veel en extreem snel. In enkele milliseconden kun je meermaals verschillen hebben van honderden watts naar boven en onder.
(Editor's Note: Seasonic is the only PSU retailer in North America that supplies HardOCP's review samples out of actual retail stock. The PSU reviewed here was shipped to us by a retailer out of the same stock that you would purchase from. No PSU manufacturers but Seasonic have stepped up to this challenge.)
Just one thing from HardOCP (down the page) but we are doing it also in Europe.

Anyway, I wish you a great day and enjoy the great weather and summer time.

Best Regards The Mask. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
[b][
- Vega is one of the few card to have such high spike issue but once again, we are following Intel spec, is it our fault if this card is not ? One more time (you would have known it if you came to the coffee...) we have worked on this issue. Once again, any issue, please contact us and we will gladly help.
Dear Seasonic,

As a RX Vega owner I feel annoyed by this comment and also am amazed. How can you blame Intel spec for something? Specification comformity is nice, but out in the real world people do a lot of stuff with their hardware - you could have known that RX Vega draws a lot of power from both PCIe slot and the PSU, at stock speeds already but what about overclocking? Are you saying you are within Intel specs so any real world scenarios (which haven't seem to be tested) are someone elses problem? You migh not like it, but you are basically saying; our PSU is within INtel spec but don't expect it to work if you do anything exciting or use AMD latest GPU cards! Thereby you would limit your own user base once people find out.

I can see you working hard on these issues, I have to believe that and I hope you do. I used to be very happy with the Seasonic in one of my previous builds and never had an issue with that. But if I had been one of the customers who had bought the current FOCUS, I'd probably be annoyed as hell :)

Kind Regards,
LD

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Seasonic
You're only shooting yourself in the foot with comments like that. I'm not giving anyone a special treatment and I wasn't planning on giving Seasonic one. Seasonic is only the one with the biggest problems and it doesn't look like you're fixing the problems fast. I mean the problems are already known for more then a half year now?

Hiding behind the ATX spec is quite laughable. Intel ATX spec has been violated so many times with so many graphics cards in so many years, everyone knowns that. It only proves my point that you didn't do enough testing, but instead optimized the PSU for reviews.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Lord_Dain schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:37:
[...]

Dear Seasonic,

As a RX Vega owner I feel annoyed by this comment and also am amazed. How can you blame Intel spec for something? Specification comformity is nice, but out in the real world people do a lot of stuff with their hardware - you could have known that RX Vega draws a lot of power from both PCIe slot and the PSU, at stock speeds already but what about overclocking? Are you saying you are within Intel specs so any real world scenarios (which haven't seem to be tested) are someone elses problem? You migh not like it, but you are basically saying; our PSU is within INtel spec but don't expect it to work if you do anything exciting or use AMD latest GPU cards! Thereby you would limit your own user base once people find out.

I can see you working hard on these issues, I have to believe that and I hope you do. I used to be very happy with the Seasonic in one of my previous builds and never had an issue with that. But if I had been one of the customers who had bought the current FOCUS, I'd probably be annoyed as hell :)

Kind Regards,
LD
Hello LD,

I do understand frustration about such issue and we are not hiding behind anything or blaming anyone. Once again, when an issue like this happens, people contacting us help us to check and find a solution about an issue that we may not have expected. There are so many components and PC combo that it's not possible to always prevent such issue. Anyway, we do have solution for this issue and we will gadly help anyone who will need it.

Thank you
Best Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:14:
[...]
Anyway, we do have solution for this issue and we will gadly help anyone who will need it.
Well then, do enlighten us

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik ben op zoek naar een voeding voor een zelfbouw NAS. Het systeem zal iets van 250-300W (maximaal) gebruiken. Tussen het lijstje van aangerade voedingen zag ik de Seasonic G-series 360 watt. Deze is helaas niet modulair en uit 2012.
Is er ondertussen al een goed alternatief dat wel modulair is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Excuses, ik had domweg een psu calculator gepakt ;). Ging uit van 250-300. Specs zijn inderdaad wel zo handig.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 116,99€ 116,99
1ASRock AB350 Pro4€ 82,-€ 82,-
5WD Red WD60EFRX, 6TB€ 185,90€ 929,50
1Fractal Design Node 804€ 101,49€ 101,49
1Noctua NF-A14 PWM, 140mm€ 20,60€ 20,60
1Kingston ValueRAM KVR24E17S8K2/16I€ 202,34€ 202,34
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,52€ 59,52
1Samsung 970 Evo 250GB€ 89,39€ 89,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.601,83

Met misschien meer disken en meer ventilatoren. Dus kan nog iets veranderen.
Er zit nog een IBM Raid kaart bij die ik ga flashen, die zal niet heel veel gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

-The_Mask- schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:21:
@Sp3ci3s8472
Dit moederbord kan werken zonder videokaart of IGP?
Ik ga linux/opennas gewoon headless draaien, in het begin kan ik een andere videokaart pakken met eventueel een zwaardere voeding.
Indien het niet werkt dan is dat mijn eigen stomme schuld :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:37:
[...]

Ik ga linux/opennas gewoon headless draaien, in het begin kan ik een andere videokaart pakken met eventueel een zwaardere voeding.
Waarom neem je geen 2200G of 2400G ipv de 1400?

Qua voeding pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

[ Voor 15% gewijzigd door Uszka op 26-07-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sp3ci3s8472 hoe kom je bij dit setje RAM ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Uszka schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:41:
[...]

Ik wilde er graag een met 4c/8t. De 2200G heeft helaas 4c/4t de 2400G heeft 4c.8t maar is een stukje duurder. Mijn gedachte, als het niet perse nodig is dan misschien gewoon niet doen. Plus ze snoepen beide iets van het geheugen af.

@Hackus
De 4GB variant staat zover ik weet op de QVL van dit moederbord. Het geheugen is ECC (non-buffered) wat ivm ZFS leuk is. ZFS wil graag wat geheugen hebben, misschien dat ik nog naar de 8GB totaal ga.

[ Voor 9% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 26-07-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:37:
[...]
Naar mijn weten werkt het iig niet. Moederbord weigert volgens mij gewoon te starten zonder videokaart of IGP. Dus een Ryzen 2200G of 2400G lijkt mij dan logischer. Deze zijn tevens ook wat zuiniger.

Wat betreft de voeding. De Cooler Master V550 is al jaren (daarvoor was het semi modulaire versie gebaseerd op hetzelfde design) de meest interessante voeding voor een flinke server door zijn heel hoog rendement bij lage belasting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

-The_Mask- schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:54:
[...]

Naar mijn weten werkt het iig niet. Moederbord weigert volgens mij gewoon te starten zonder videokaart of IGP. Dus een Ryzen 2200G of 2400G lijkt mij dan logischer. Deze zijn tevens ook wat zuiniger.

Wat betreft de voeding. De Cooler Master V550 is al jaren (daarvoor was het semi modulaire versie gebaseerd op hetzelfde design) de meest interessante voeding voor een flinke server door zijn heel hoog rendement bij lage belasting.
Appart vroeger kon je moederborden aanvinken dat hij gewoon moest doorstarten zonder video, kan zijn dat ik fout zit.

Dank je! Dan ga ik voor die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:45
@Seasonic
I seem to have several units which seems to have a malfunction. I am planning on providing more information of my setup and the tests I ran. The weather has been wonderful and I simply have been enjoying the weather, rather than collecting receipt and serial data of my Seasonic power supplies.

I see that Vega is mentioned most of the time and yes that is a card that is particulary hard on PSU's, but it doesn't matter what the GPU is. Vega is simply the only recent GPU that you can easily push well past 300W.
My supplies shut down with Vega's and 1080TI's, there seems to be a ~600W (wall power) limit on the 750W and 850W versions. I also have noticed that there is a difference in load capability between units that's dependant on the serial number. It seems earlier production units can handle more power than newer units.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:53:
[...]

helaas 4c/4t de 2400G heeft 4c.8t maar is een stukje duurder.
Wat is nou een paar tientjes op 1600 piek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Uszka schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:19:
[...]

Wat is nou een paar tientjes op 1600 piek!
Eigenlijk heb je helemaal gelijk. Dus het wordt de 2400G, met de Cooler Master V550 omdat die semi modulair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:02:
[...]

Eigenlijk heb je helemaal gelijk. Dus het wordt de 2400G, met de Cooler Master V550 omdat die semi modulair is.
De voorloper was semi-modulair, maar die is een aantal jaar geleden al vervangen door de volledig modulaire versie.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 26-07-2018 19:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:02:
[...]

http://www.coolermaster.c...enthusiast-v-series/v550/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Duidelijk, nog beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:41
Ik heb op dit moment een 8 jaar oude Chieftec A-80 Series CTG-500-80P (500W) in mijn PC zitten (die verder bestaat uit een X4 845 icm een Club3D HD 5770, een harde schijf en een 2,5" SSD.

Nu ben ik van plan mijn GPU te upgraden naar een GTX 1060 3GB (waarmee ik dan vervolgens weer wat jaartjes vooruit hoop te kunnen). In principe levert mijn GPU daar meer dan genoeg vermogen voor, maar hij is wel al 8 jaar oud (en toen was het al geen dure voeding, overigens volgens mij ook geen extreem slechte). Gezien de huidige reputatie van Chieftec in combinatie met de leeftijd van de voeding twijfel ik of het verstandig is om deze ook meteen te vervangen.

Vandaar hier de vraag: is het een goed idee om mijn voeding preventief te vervangen? Hoe groot is het risico dat mijn voeding, mocht deze komen te overlijden, een of meerdere componenten met zich meeneemt?

EDIT: misschien nog nuttig om te vermelden: ik gebruik mijn pc al die jaren slechts zo'n 5 uur per week, voor wat oudere spellen.

[ Voor 7% gewijzigd door electropruts op 28-07-2018 16:34 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@electropruts Voordat je de voeding en videokaart gaat vervangen moet je je even afvragen of je cpu geen enorme bottleneck gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:41
Uszka schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:36:
@electropruts Voordat je de voeding en videokaart gaat vervangen moet je je even afvragen of je cpu geen enorme bottleneck gaat worden.
Goed punt, om eerlijk te zijn ga ik er zelfs vanuit dat (bij aanschaf van een 1060) mijn CPU de volgende bottleneck is... Maar op dit moment is het volgens mij met afstand die 5770. Ik ben geen veeleisende gebruiker, wat wel blijkt uit het feit dat ik acht jaar met een 5770 doe, dus misschien is een 1060 ook wel overkill en kan ik beter voor een goedkopere gaan. Het idee van de 1060 is dat ik weer even vooruit kan. Wanneer ik binnenkort merk dat mijn cpu het te druk heeft kan ik die altijd nog vervangen (inclusief mobo aangezien er volgens mij geen snellere fm2+ cpu's te verkrijgbaar zijn), maar ik heb daar op dit moment geen haast mee.

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
electropruts schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 23:36:
[...]

Goed punt, om eerlijk te zijn ga ik er zelfs vanuit dat (bij aanschaf van een 1060) mijn CPU de volgende bottleneck is... Maar op dit moment is het volgens mij met afstand die 5770. Ik ben geen veeleisende gebruiker, wat wel blijkt uit het feit dat ik acht jaar met een 5770 doe, dus misschien is een 1060 ook wel overkill en kan ik beter voor een goedkopere gaan. Het idee van de 1060 is dat ik weer even vooruit kan. Wanneer ik binnenkort merk dat mijn cpu het te druk heeft kan ik die altijd nog vervangen (inclusief mobo aangezien er volgens mij geen snellere fm2+ cpu's te verkrijgbaar zijn), maar ik heb daar op dit moment geen haast mee.
Een RX570 of 6GB GTX 1060 is op zich wel slimmer. 3GB videogeheugen is nu al te weinig voor zo'n videokaart en wordt alleen maar erger door games die steeds meer geheugen vragen. RX 570 geeft je ook het voordeel van FreeSync trouwens.

Voeding zou ik nog niet vervangen, tenzij je bij de PC rookt en/of de voeding vol stof zit. Maar bij een nieuwe CPU, geheugen en mobo zul je de voeding wel mee moeten vervangen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benergy5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-09 11:08
Beste tweakers,

ben van plan binnenkort een nieuwe PC te gaan bouwen.
Ryzen 2600x met een ROG strix X470 moederbord, 2x een HDD en 1 SDD
Omdat ik eigenlijk nooit games speel gaat mijn ongeveer 2 jaar oude GTX950 daar een 2e leven in krijgen ;)
Ben geen gamer dus ook in de toekomst gaat er nooit een topkaart inkomen.

Voeding, daar ben ik nog niet helemaal uit.
PSU calculator van be Quiet geeft aan max 288w voor mijn configuratie, als ik het overklok vinkje aanzet 326w of daaromtrent.
En adviseert een 400 of 450w voeding
Nou ja, zoiets had ik zelf ook al gedacht.
O ja dat overklokken, voor mij niet echt een ding, hooguit de standaard precision boost. Geen idee wat dat extra uit mijn stroomleiding zuigt...

Ik zag in dit forum een paar merken voorbij komen en heb in de prijsvergelijker dan een en ander
geselecteerd:
https://tweakers.net/pric...raight-power-10-400w.html
https://tweakers.net/pric...raight-power-11-450w.html
https://tweakers.net/pric...enix-whisper-bwg450m.html
pricewatch: Corsair RM550x (2018)

Die laatste Corsair 550w is dan wellicht wat buiten proportie 8)7 maar ik kwam m in dit topic (in de vorige uitvoering) nogal vaak tegen als zijn de een uitstekende voeding. Vandaar dat ik m er toch bij heb gezet.
De be-quiet!-straight-power-11-450w is nogal aan de prijs voor een 450w voeding maar wellicht is die wel erg goed. Ik kon er geen review van vinden.
De Bitfenix kreeg een mooie review van The Mask, had al bijna de koopknop ingedrukt _/-\o_
O ja , t idee is een stille PC die weer een paar jaar probleemloos werkt.

Wat vinden de experts hier ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:04:
De HX520W is niet geschikt voor een nieuw systeem door het ontbreken van gescheiden spanningsregeling van de 3,3V, 5V en 12V lijnen. Deze voeding kan niet stabiel een zeroload op de lijnen leveren wat wel een vereiste is bij moderne systemen.
Individuele spanningsregulatie heeft die wel. Als je een foto van de binnenkant bekijkt zie je de drie spoelen aan de secondaire kant van de voeding zitten.
De voeding zal trouwens veel ouder zijn dan 5 jaar want wordt al meer dan 10 jaar niet meer gemaakt. Hij heeft ergens al heel lang op de plank gelegen. Ook als een voeding niet gebruikt wordt gaat de kwaliteit achteruit, met name die van de condensators.
Ja het lijkt mij ook niet verstandig om een voeding te gebruiken die rond tussen de 12 en 9 jaar oud is en nog nooit gebruikt is. Condensators vinden dat niet echt leuk.
Benergy5 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:15:
O ja dat overklokken, voor mij niet echt een ding, hooguit de standaard precision boost. Geen idee wat dat extra uit mijn stroomleiding zuigt...
Kan wel enkele tientallen watt's verschil maken, maar meer dan een goede 400W zal iig niet nodig zijn.
De Straight Power 10 is niet meer echt interessant, omdat de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W bijna hetzelfde bied voor minder.

Andere hele goede optie is de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, hoge kwaliteit voor een lage prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benergy5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-09 11:08
Andere hele goede optie is de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, hoge kwaliteit voor een lage prijs.
Thanx The_Mask!

ben zelf niet een grote fan van vaste kabels, zie wel dat ie een prima review krijgt bij Tom's Hardware. Zelfs iets beter dan de Bitfenix Whisper 450w op een paar punten.
Whisper heeft dan weer 2 jaar meer garantie.

Lastig, misschien eerst nog maar een nachtje over slapen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
@-The_Mask- Ik zag laatst dat NZXT een nieuwe serie power supplies heeft aangekondigd.

https://www.kitguru.net/c...-entering-the-psu-market/

Weet je al of deze serie de moeite waard is? (de E500 dan, de rest lijkt me overkill qua wattage)
Heb het altijd wel een tof merk gevonden, maar de Hale serie was niet de beste hoorde ik.
Ben wel altijd erg te spreken geweest over hun kasten en koelers.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Benergy5 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:31:
[...]

Thanx The_Mask!

ben zelf niet een grote fan van vaste kabels, zie wel dat ie een prima review krijgt bij Tom's Hardware. Zelfs iets beter dan de Bitfenix Whisper 450w op een paar punten.
Whisper heeft dan weer 2 jaar meer garantie.

Lastig, misschien eerst nog maar een nachtje over slapen :O
Tegenwoordig hebben de meeste behuizingen meer dan genoeg mogelijkheden om kabels weg te werken. Daarnaast gebruik je de meeste kabels, dus veel hoef je er sowieso niet weg te werken.

Voordeel van een volledig modulaire voeding is dat je hem zo uit de behuizing kunt halen zonder de kabels te verwijderen. En dat je de kabels kunt vervangen door individueel gesleevde exemplaren.
shadvet schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:01:
@-The_Mask- Ik zag laatst dat NZXT een nieuwe serie power supplies heeft aangekondigd.

https://www.kitguru.net/c...-entering-the-psu-market/

Weet je al of deze serie de moeite waard is? (de E500 dan, de rest lijkt me overkill qua wattage)
Heb het altijd wel een tof merk gevonden, maar de Hale serie was niet de beste hoorde ik.
Ben wel altijd erg te spreken geweest over hun kasten en koelers.
Afwachten, het is een Seasonic Focus Plus gebaseerde voeding en die staat nogal bekend om zijn problemen. Als deze serie van NZXT dezelfde problemen heeft dan is die niet echt interessant.

Overigens waren er meerdere Hale voedingen. Hale82, Hale82N, Hale82 v2, Hale90 en Hale90 v2. Sommigen waren goed en anderen vrij matig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik lees net over de problemen met de Seasonic Focus serie. Nu heb ik zelf een jaar geleden een systeem gebouwd met een Focus plus gold (550W) en een R5 1600 + RX 580. Tot nu toe (volgens mij) geen problemen van ondervonden, behalve dat de GPU amper overklokt, maar dat is bekend bij de 580. Moet ik problemen gaan verwachten? Nu of misschien als ik upgrade naar een nieuwe GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

kgd92 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:07:
Ik lees net over de problemen met de Seasonic Focus serie. Nu heb ik zelf een jaar geleden een systeem gebouwd met een Focus plus gold (550W) en een R5 1600 + RX 580. Tot nu toe (volgens mij) geen problemen van ondervonden, behalve dat de GPU amper overklokt, maar dat is bekend bij de 580. Moet ik problemen gaan verwachten? Nu of misschien als ik upgrade naar een nieuwe GPU?
Nee hoor, er zijn 1 of 2 (voor jou oninteressante) videokaarten die -mogelijk- een probleem hebben met "oude" versies van deze voeding. Als je geen problemen hebt, moet je ze ook niet gaan maken voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kgd92 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:07:
Nee als je nu geen problemen hebt is de kans niet groot dat je die nog gaat krijgen. Tenminste bij de huidige kaart. Bij andere kaarten kun je natuurlijk wel problemen krijgen. Het probleem zit nu eenmaal in de serie.
DominoNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Nee hoor, er zijn 1 of 2 (oninteresante) videokaarten die -mogelijk- een probleem hebben met "oude" versies van deze voeding. Als je geen problemen hebt, moet je ze ook niet gaan maken voor jezelf.
*knip*

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 31-07-2018 13:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Dat is geen onzin, de GTX 970 waar problemen mee zijn, alsmede de VEGA-broertjes zijn geen hele logische/interessante upgrade vanaf een RX580. Geen probleem dus.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 31-07-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
DominoNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Nee hoor, er zijn 1 of 2 (voor jou oninteressante) videokaarten die -mogelijk- een probleem hebben met "oude" versies van deze voeding. Als je geen problemen hebt, moet je ze ook niet gaan maken voor jezelf.
De problemen waren toch inherent aan stroomverbruik? Hoe wil je dan garanderen dat toekomstige kaarten geen problemen gaan geven met deze voeding?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

shadvet schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:52:
[...]

De problemen waren toch inherent aan stroomverbruik? Hoe wil je dan garanderen dat toekomstige kaarten geen problemen gaan geven met deze voeding?
Hoe wil je garanderen dat er geen toekomstige kaarten komen die met ándere voedingen problemen hebben?

Het probleem is dat door allerhande geroeptoeter mensen die al een Focus Gold Plus hebben draaien zonder problemen zich genoodzaakt voelen om hier vragen over te stellen. En dat allemaal op basis van een zwikje excessen verspreid over de hele wereld.

[ Voor 25% gewijzigd door DominoNL op 31-07-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
DominoNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:54:
[...]

Hoe wil je garanderen dat er geen toekomstige kaarten komen die met ándere voedingen problemen hebben?
Niet, maar kgd92 vraagt of zijn aangeschafte voeding problemen kan hebben met toekomstige kaarten en of het dan verstandig is om van voeding te wisselen.

Het punt dat je aan draagt dat andere voedingen ook problemen zouden kunnen hebben, is hier compleet niet van toepassing. Dat zien we wel weer als er nieuwe kaarten uit komen.

Mijn punt is dat @kgd92 hier opnieuw navraag moet doen wanneer hij toe is aan een nieuwe gpu, en dat het niet gegarandeerd is dat zijn voeding daarvoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

shadvet schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:58:
[...]
Mijn punt is dat @kgd92 hier opnieuw navraag moet doen wanneer hij toe is aan een nieuwe gpu, en dat het niet gegarandeerd is dat zijn voeding daarvoor geschikt is.
Zodat hij een andere voeding zou moeten gaan kopen die mogelijk óók niet geschikt is? Slim!
shadvet schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:58:
[...]
Dat zien we wel weer als er nieuwe kaarten uit komen.
Geldt dan toch net zo goed voor z'n prima werkende Focus Plus Gold?

[ Voor 24% gewijzigd door DominoNL op 31-07-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
DominoNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:59:
[...]

Zodat hij een andere voeding zou moeten gaan kopen die mogelijk óók niet geschikt is? Slim!
Dat zal eerst getest moeten worden. Nu heeft hij geen problemen, maar een deel van zijn post ging ook over toekomstige kaarten.Dat is afwachten en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

shadvet schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Dat zal eerst getest moeten worden. Nu heeft hij geen problemen, maar een deel van zijn post ging ook over toekomstige kaarten.Dat is afwachten en testen.
Dat is bij zowel z'n huidige voeding als bij een andere voeding. Antwoord op z'n vraag; geen reden tot paniek, lekker je focus plus gold houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:54:
[...]

Omdat de Seasonic Focus serie naar mijn weten de enige voedingsserie is (geweest) met zulke grote problemen. Seasonic lijkt het product totaal niet goed te hebben getest in praktijk situaties.
Het probleem is dat door allerhande geroeptoeter mensen die al een Focus Gold Plus hebben draaien zonder problemen zich genoodzaakt voelen om hier vragen over te stellen. En dat allemaal op basis van een zwikje excessen verspreid over de hele wereld.
Waarom blijf je het ontkennen dat er grote problemen zijn, terwijl zelfs Seasonic de problemen erkend.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Modbreak:*knip* commentaar op moderatie aub via DM

[ Voor 116% gewijzigd door br00ky op 31-07-2018 20:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:45
Ik heb vandaag nog een test gedaan met 2 van m'n voedingen. De bevindingen zijn ter info om een duidelijker beeld te scheppen omtrent de Focus+ platform afwijkingen.

3D Mark Timy Spy.
2x 1080TI SLI
Vermogen uit de muur tussen de 750 en 825W.
Voeding valt uit na +/- 30 seconden.

Het vermogen ligt veel hoger dan bij Unigene Heaven, dus die nogmaals gedraaid.
Zelfde setup.
Vermogen 600W.
Voeding valt uit na <10 seconden.

Mijn interpretatie hiervan: het probleem zit hem in dynamische lastwisselingen, die zijn veel nadrukkelijker aanwezig bij Heaven. Het is overduidelijk geen puur Vega ding, het is of het totale vermogen dat een GPU vraagt of hoe de GPU zijn voeding regelt.

Ik zou graag 780TI SLI of R9 290X crossfire testen, misschien zelfs GTX 580 SLI, maar goed verder dan een enkele GTX580 en R9 290 kom ik niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Uszka schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:41:
[...]

Weet ondertussen waarom ik ook al weer niet voor de CPU ging :p.

Bij deze een waarschuwing voor mensen die dit van plan zijn. De 2400G ondersteunt geen ECC geheugen op dit moederbord (of andere moederborden van Asrock). Alleen de Pro (GE) variant die voor consumenten zover ik weet niet te verkrijgen is ondersteunt dit.

Voor mijn NAS ga ik bij webshops vragen of die variant te bestellen is en anders wordt het gewoon de 1400 met een of andere cheapass gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Over die NZXT E-Series voedingen.
MSRP Pricing:

E500 - € 119.90
E650 - € 129.90
E850 - € 149.90

Stock availability: 20 Aug
Prijzen zullen misschien nog wel veranderen, maar 120 euro voor een 500W voeding moet wel een hele goeie zijn dan.

Hier nog wat meer info > https://www.guru3d.com/ne...wand-850w-psu-launch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zit nog steeds met m'n vinger op de trekker voor een nieuwe PSU.
Mijn backup PSU (Seasonic 620W voeding) is overleden en ik wil mijn RM550x niet ook om zeep helpen. Kwam er van de week achter dat mijn RX Vega makkelijk 250W wil trekken op sommige momenten en met mijn nieuwe mobo wil ik mijn CPU flink op de staat trappen. Dan zit ik zo al aan 450W+.
Heeft iemand een tip trouwens voor een externe meter om te zien wat ik uit mijn stopcontact trek?

Shortlist;
https://tweakers.net/pric...e/1182859;1130235;665875/

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 03-08-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@Lord_Dain De be quiet! in je shortlist is mijn favoriet. Hoge kwaliteit, multirail, elke PCI-e connector heeft een aparte kabel en is de fan van de beste kwaliteit. Andere interessante opties zijn de Bitfenix Whisper BWG650M en Cougar GX-F 650w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij HWI geven ze deze geen enkele awards :(
Maar goed, daar geven ze ook hoog op over de Focus :P

[ Voor 39% gewijzigd door Lord_Dain op 03-08-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat zegt meer over de voedingenkennis bij HWI dan over de voedingen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zie dat de efficiency van de 650 wat achterblijft bij 400W ivm de 750. Nou zal mijn verbruik vaak rond de 400-550W liggen vermoed ik. Is het dan slim om 15€ bij te leggen bvoor de 750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Welke voeding heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dark straight 11 650W vs 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W en pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W? Kwaad kan het niet. Het is alleen de vraag of je de meerprijs terug gaat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ach wat is 15€ op een levensduur van 5 jaar. Dat is minder dan een cent per dag. Geld is niet echt een bezwaar. Nu is/vind ik dat relatief natuurlijk, de Dark power is toch echt wel een stukkie duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou, ben benieuwd :P
https://nl.hardware.info/...je-kunt-kopen---juli-2018

Beste all-roundvoeding voor een game-pc: Seasonic Focus Plus Gold 550W
Geen woord over de hier besproken issues.

[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 04-08-2018 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee het is HWI, die verspreiden meer misinformatie over voedingen dan dat ze goede artikels schrijven. :F

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
-The_Mask- schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:00:
Nee het is HWI, die verspreiden meer misinformatie over voedingen dan dat ze goede artikels schrijven. :F
Is dit sarcasme of ben je serieus? :P de 850W Seasonic Prime, is die wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Is dit sarcasme of ben je serieus? :P
100% serieus helaas, ze houden zelfs ook genoeg fabeltjes omhoog die bijvoorbeeld in de TS genoemd worden. Maar zelfs een bedroevend slecht product, die geen beetje PC stabiel kan draaien, is gewoon in staat daar de beste award te krijgen.
de 850W Seasonic Prime, is die wel goed?
Te duur. Daarnaast zit er een totaal niet high-end fan in. En er is ook nog geld bespaard door de OCP's op de 12V weg te laten. Niet te vergelijken dus met voedingen zoals Dark Power Pro 11 en HXi. Beide hebben meerdere OCP's op de 12V, de be quiet! heeft een veel betere fan en bij de HXi heb je natuurlijk ook nog software om dingen uit te lezen/in te stellen.

[ Voor 52% gewijzigd door -The_Mask- op 04-08-2018 16:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
-The_Mask- schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:04:
[...]

100% serieus helaas, ze houden zelfs ook genoeg fabeltjes omhoog die bijvoorbeeld in de TS genoemd worden. Maar zelfs een bedroevend slecht product, die geen beetje PC stabiel kan draaien, is gewoon in staat daar de beste award te krijgen.

[...]

Te duur. Daarnaast zit er een totaal niet high-end fan in. En er is ook nog geld bespaard door de OCP's op de 12V weg te laten. Niet te vergelijken dus met voedingen zoals Dark Power Pro 11 en HXi. Beide hebben meerdere OCP's op de 12V, de be quiet! heeft een veel betere fan en bij de HXi heb je natuurlijk ook nog software om dingen uit te lezen/in te stellen.
Ik vind het echt kwalijk. Hoop dat ze hier een opmerking over plaatsen en/of het artikel aanpassen want het kan echt niet hoor, voor een allround gaming PC deze voeding aanraden als er hierdoor mensen met problemen opgezadeld worden. Dat het inmiddels opgelost is kan/zal best, maar de kans is natuurlijk redelijk groot dat je iets krijgt wat nog oude voorraad is en dit probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:49:
[...]

Ik vind het echt kwalijk. Hoop dat ze hier een opmerking over plaatsen en/of het artikel aanpassen want het kan echt niet hoor, voor een allround gaming PC deze voeding aanraden als er hierdoor mensen met problemen opgezadeld worden. Dat het inmiddels opgelost is kan/zal best, maar de kans is natuurlijk redelijk groot dat je iets krijgt wat nog oude voorraad is en dit probleem heeft.
Doen ze niet zo vaak iig. Ben er jaren geleden nog wel eens geweest om hun loadtesters goed aan te sluiten en een beetje uitleggen waarom hun metingen zo extreem veel afweken. Maar meestal doen ze er niet zoveel aan. Videokaart en CPU tests gaan ook al jaren verkeerd, maar dat willen ze niet eens aanpassen. Het interesseert ze niet...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:00:
Dan kan je hier weer je lol op..... :/ :F

https://nl.hardware.info/...unt-kopen---augustus-2018

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
You're late to the party :P
Ik durf bijna geen nieuwe PSU te bestellen. Ik ging er al blind vanuit dat anno 2018 elke a-merk PSU gewoon werkt met wat ik er ook tegenaan gooi voor hardware. Kat uit de boom kijken dan maar en goed inlezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 04-08-2018 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Daar gaat het nu idd over. :p
Lord_Dain schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:10:
[...]

Ik durf bijna geen nieuwe PSU te bestellen. Ik ging er al blind vanuit dat anno 2018 elke a-merk PSU gewoon werkt met wat ik er ook tegenaan gooi voor hardware. Kat uit de boom kijken dan maar en goed inlezen.
Is ook zo, alleen de Seasonic Focus is dus een uitzondering.

[ Voor 87% gewijzigd door -The_Mask- op 04-08-2018 17:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Misschien in de topicstart zetten welke tech-sites wel iets nuttigs over voedingen zetten en van welke je de reviews beter niet kan lezen?

edit: excuus, het staat er al in. Iets te snel gelezen |:(

[ Voor 18% gewijzigd door shadvet op 06-08-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

-The_Mask- schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:11:
Is ook zo, alleen de Seasonic Focus is dus een uitzondering.
Daar zijn een hoop reviewers het niet helemaal met je eens...:
https://www.kitguru.net/c...old-fx-850w-psu-review/6/
https://www.pcper.com/rev...-Thoughts-and-Conclusions
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=524
https://www.hardocp.com/a...50w_power_supply_review/9
https://nl.hardware.info/...sair-rmx-killer-conclusie
http://www.relaxedtech.co...onic/focus-fm-ssr-650fm/3

In duitsland zijn ze er ook positief over:
https://www.hardwareluxx....gold-im-test.html?start=5
En ondanks dat m'n russisch vrij slecht is heb ik gevonden dat Минусы "cons" betekend en Отсутствуют "geen".
https://occlub.ru/testodr...e-gold-no-nedo-platinum/6

En ook de end-user reviews spreken duidelijke taal;
https://www.coolblue.nl/z...=seasonic+focus+gold+plus
https://tweakers.net/pric...us-plus-550-gold/reviews/
shadvet schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:35:
Misschien in de topicstart zetten welke tech-sites wel iets nuttigs over voedingen zetten en van welke je de reviews beter niet kan lezen?
In de topic-start staan al welke reviews wel geloofwaardig zouden moeten zijn, maar die gelden ineens niet meer als het over Seasonic (focus plus gold) gaat lijkt het. "JonnyGURU (door: OklahomaWolf, Tazz en jonnyGURU), die reviews behoren tot de besten in hun soort en deze reviewers weten echt waar ze over praten."

[ Voor 56% gewijzigd door DominoNL op 06-08-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

https://www.kitguru.net/c...old-fx-850w-psu-review/6/
https://www.pcper.com/rev...-Thoughts-and-Conclusions
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=524
https://www.hardocp.com/a...50w_power_supply_review/9
https://nl.hardware.info/...sair-rmx-killer-conclusie
http://www.relaxedtech.co...onic/focus-fm-ssr-650fm/3

In duitsland zijn ze er ook positief over:
https://www.hardwareluxx....gold-im-test.html?start=5
En ondanks dat m'n russisch vrij slecht is heb ik gevonden dat Минусы "cons" betekend en Отсутствуют "geen".
https://occlub.ru/testodr...e-gold-no-nedo-platinum/6

En ook de end-user reviews spreken duidelijke taal;
https://www.coolblue.nl/z...=seasonic+focus+gold+plus
https://tweakers.net/pric...us-plus-550-gold/reviews/

[...]

In de topic-start staan al welke reviews wel geloofwaardig zouden moeten zijn, maar die gelden ineens niet meer als het over Seasonic gaat lijkt het. (Zie topic-start en lijst hierboven).
Met de statische load van een loadtester presteert de Focus idd uitstekend en zal deze daardoor goed uit een review komen. In de praktijk waar dynamische loads eerder regel dan uitzondering zijn is het een ander verhaal. Want hoe verklaar jij uitval van de voeding bij gebruik van een CTX 970 Strix, XFX RX580, Vega 64 en R9 290 bij de 550w versie als er niet meer dan 400w uit de muur gehaald wordt of GTX 1080 TI SLI icm de Focus Gold 850w die afslaat op het moment dat er 600w uit het stopcontact wordt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Uszka schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:31:
[...]
In de praktijk waar dynamische loads eerder regel dan uitzondering zijn is het een ander verhaal.
Maak daar maar alle van, geen enkele PC geeft een statische load op de voeding.
DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

Waarop basseer je dat? Heb je ze gevraagd wat ze er van vinden dat de Seasonic Focus serie niet goed om kan gaan met dynamische loads/hoge transiënt spikes? Zolang je dat niet hebt gevraagd kun je die conclusie helemaal niet trekken. Kan immers prima zijn dat ze er (toen) niet bekend mee waren.

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2018 12:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Ik vind die bronnen toch een stuk betrouwbaarder dan de paar user-cases met een 970 strix en de paar gevallen met Vega. Heb dat nog nergens -echt- goed getest zien worden eigenlijk. Heb jij misschien een linkje naar wat onderbouwde reviews van gerenommeerde partijen die dat nader onderzocht hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door DominoNL op 06-08-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:30:
Ik vind die bronnen toch een stuk betrouwbaarder dan de paar user-cases met een 970 strix en de paar gevallen met Vega. Heb dat nog nergens -echt- goed getest zien worden eigenlijk. Heb jij misschien een linkje naar wat onderbouwde reviews van gerenommeerde partijen die dat nader onderzocht hebben?
Vind je Seasonic wel een betrouwbare bron? Want zoals al meermaals aangegeven erkennen die het probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Omdat een probleem in een aantal zeer specifieke gevallen onderkennen iets anders is dan:
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:30:
Omdat de Seasonic Focus serie naar mijn weten de enige voedingsserie is (geweest) met zulke grote problemen.
Zoals @Gipsy King al meermaals heeft aangegeven zijn de problemen op één hand te tellen op honderden, zo niet duizenden voedingen.

Dus, mijn vraag blijft; heb jij, behalve dus de paar user-cases, degelijke onderbouwing dat het "zulke grote problemen" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik heb niet veel verstand van voedingen, maar ik ben wel in bezit van een Seasonic Focus Gold 450W i.c.m. een XFX RX580.

Volgens mij gaat er pas een probleem ontstaan zoals genoemd in deze post:
https://gathering.tweaker...message/54792049#54792049

Oftewel als je op één kabel alletwee de stekkers gaat gebruiken gaat het fout (wat ik me ook best voor kan stellen). In mijn geval heb ik één stekker op één videokaart. Dit zou dus geen problemen moeten geven. Tot nu toe gaat het bij mij dus nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:38:Dus, mijn vraag blijft; heb jij, behalve dus de paar user-cases, degelijke onderbouwing dat het "zulke grote problemen" zijn?
-The_Mask- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:45:
Mijn vraag is dan hoeveel vingers jij aan één hand hebt.
Kan ik daaruit opmaken dat je antwoord "nee" is?
Nice Guy Eddie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:52:
Ik heb niet veel verstand van voedingen, maar ik ben wel in bezit van een Seasonic Focus Gold 450W i.c.m. een XFX RX580.

Oftewel als je op één kabel alletwee de stekkers gaat gebruiken gaat het fout (wat ik me ook best voor kan stellen). In mijn geval heb ik één stekker op één videokaart. Dit zou dus geen problemen moeten geven. Tot nu toe gaat het bij mij dus nog goed :)
Ik zou het bijzonder vinden als je RX580 werkt met maar 1 aangesloten kabel, maar wellicht. Wat seasonic aangeeft is dat als je videokaart meer dan 225W per PEG stekker trekt, het beter is als je dit aansluit met 2 separaten kabels vanaf je voeding in plaats van 1 kabel met 2 stekkers.

(En dit is ook een heel ander punt/probleem dan waar het nu over gaat).

[ Voor 54% gewijzigd door DominoNL op 06-08-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom past HWI de test niet aan?
Zo gaan mensen verkeerde producten aanschaffen en dat is niet de bedoeling lijkt me.

Hun tests zijn achteruit gegaan in de loop van de jaren, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nice Guy Eddie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:52:

Nee dat is een ander probleem, zoals al eerder besproken in dit topic.
Dat het bij jouw prima werkt betekend dat jouw videokaart de transient spikes niet zo hoog zijn dat het problemen geeft.
DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

[...]

Kan ik daaruit opmaken dat je antwoord "nee" is?
Als jij extreem veel vingers hebt dan kun je het aantal problemen idd op één hand tellen.
Ik zou het bijzonder vinden als je RX580 werkt met maar 1 aangesloten kabel, maar wellicht. Wat seasonic aangeeft is dat als je videokaart meer dan 225W per PEG stekker trekt, het beter is als je dit aansluit met 2 separaten kabels vanaf je voeding in plaats van 1 kabel met 2 stekkers.
Dat staat er niet en dat je ook al meer dan eens uitgelegd.
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:00:
Maar waarom past HWI de test niet aan?
Zo gaan mensen verkeerde producten aanschaffen en dat is niet de bedoeling lijkt me.

Hun tests zijn achteruit gegaan in de loop van de jaren, jammer.
Ze zijn niet afgezakt, het is altijd zo geweest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Prima, dan onderbouw je je stelling niet. Lekker geloofwaardig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@-The_Mask- daar heb je ind een punt.
Ik zelf kijk meestal bij gamersnexus, naar mijn idee is hij wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:17:
Prima, dan onderbouw je je stelling niet. Lekker geloofwaardig. :)
Het is je toch al ongeveer 10 keer uitgelegd. Maar zelfs al zou ik nu een Vega64 en Seasonic Focus voeding kopen en een video gaan maken van het probleem, dan zou je gaan beweren dat de video nep is. Ik denk zelfs dat als je de test zelf zou uitvoeren dat je jezelf nog kan overtuigen dat er geen probleem is terwijl de PC uitvalt.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 10 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.