Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Lijkt er inderdaad op dat de partnummers en omschrijvingen van XFX compleet door elkaar lopen. Als je het partnummer bekijkt dan klopt het dat die link de TS is, maar als je alle andere info bekijkt dan staat er duidelijk Core Pro.

Nevermind, staat heel klein in de tekst "TS" 1 keer vermeld, jouw voeding staat idd nergens op de site.

Maar volgens mij als je S6 en S7 disabled in je bios heb je verder geen problemen. Uit de topicstart: Maar het is gewoon slimmer om niet te proberen en dus C6 en C7 uit te zetten in je BIOS/UEFI van je moederbord, zodat je geen vastlopers of andere problemen kan krijgen. En als je nog een voeding moet kopen direct één koopt welke wel kan omgaan met de C6 en C7 power states doordat die individuele spanningsregulatie heeft. De algehele spanningsstabiliteit van zo'n voeding is ook gewoon beter.

Je moet dus niet je voeding geschikt maken voor je systeem, maar je systeem voor je voeding.. :P

[ Voor 38% gewijzigd door DominoNL op 21-06-2018 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
chim0 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:39:

Weet ik maar ik wil gewoon die 8300. 4 sloten en dual channel is minder belangrijk in deze.
Onbegrijpelijk dat je 25% meer uit gaat geven aan 2,78% betere prestatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
DominoNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:43:
Lijkt er inderdaad op dat de partnummers en omschrijvingen van XFX compleet door elkaar lopen. Als je het partnummer bekijkt dan klopt het dat die link de TS is, maar als je alle andere info bekijkt dan staat er duidelijk Core Pro.

Nevermind, staat heel klein in de tekst "TS" 1 keer vermeld, jouw voeding staat idd nergens op de site.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sZwv0yVNjfrN6gQesY5nvG3q/full.jpg

Zoek maar eens op Google op "xps-550w-sew" dan kom je hier uit > http://products.xfxforce....ies_550W_PSU/P1-550S-XXB9

Weer die TS maar dat is toch niet de Core Pro :? Snap er niks meer van, vage XFX meuk.
Maar volgens mij als je S6 en S7 disabled in je bios heb je verder geen problemen. Uit de topicstart: Maar het is gewoon slimmer om niet te proberen en dus C6 en C7 uit te zetten in je BIOS/UEFI van je moederbord, zodat je geen vastlopers of andere problemen kan krijgen. En als je nog een voeding moet kopen direct één koopt welke wel kan omgaan met de C6 en C7 power states doordat die individuele spanningsregulatie heeft. De algehele spanningsstabiliteit van zo'n voeding is ook gewoon beter.

Je moet dus niet je voeding geschikt maken voor je systeem, maar je systeem voor je voeding.. :P
Als grapje bedoeld neem ik aan? Anders zou het betekenen dat ik niet de nieuwste processor kan kopen i.c.m. deze voeding want ik wil die features natuurlijk wél gebruiken.
Uszka schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:47:
[...]

Onbegrijpelijk dat je 25% meer uit gaat geven aan 2,78% betere prestatie. 8)7
Wel meer dan die 100MHz hoor zoals TDP en cache, ook al is het in sommige ogen verwaarloosbaar. Maar nogmaals ik weet dat het misschien niet waard is, maar ik wil hem toch. 16GB en dual channel is echt niet nodig voor deze PC. Het wordt geen game PC. Alleen waarom Intel "Embedded Options" heeft uitgeschakeld bij de 8300 en niet bij de 8100 is voor mij een raadsel. Had er een artikel over gelezen maar kan het niet meer vinden.

@DominoNL Snap je thumbsup niet. Mensen kopen toch ook 2.0 liter auto's terwijl er 1.8 zijn voor minder? En zo kan ik nog meer voorbeelden bedenken. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 21-06-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Die nieuwe features, S6 en S7 besparen een klein beetje stroom in standby (wat een besparing van enkele centen is, als je je stroom al (zelf) moet betalen), waar je dan een hele nieuwe voeding á x-euro voor gaat kopen. Kleine kosten-baten analyse leert dat dit niet echt opschiet.

"Embedded options" zijn geen functies die in of uitgeschakeld zijn, maar dat houdt in of de processor nog x-jaar na EOL gaan beschikbaar blijft voor embedded klanten (die bijvoorbeeld niet mogen afwijken van een besproken configuratie). 2W TDP en 100 MHz zijn verwaarloosbaar (écht) en de cache is heel applicatie-specifiek, maar zou een keuze kunnen zijn. In de regel is de 8100 iig de logischere keuze, vandaar de thumbs-up. Niemand zegt dat je de 8300 niet mag kopen (net als iedereen een 2.0 liter mag kopen), maar ook bij die mensen zou je de vraag kunnen stellen of het de meerprijs waard. En dan zijn er voor het verschil tussen een 1.8 en een 2.0 nog een hoop meer argumenten dan tussen een 8100 en 8300.

[ Voor 15% gewijzigd door DominoNL op 21-06-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nou ja, voor mij is het waard dus.. Zit ik alleen met die voeding. Is echt een zware tegenvaller als blijkt dat ie inderdaad niet gaat werken op nieuwe hardware. Blijf het toch vreemd vinden voor zo'n relatief jonge voeding.

offtopic:
Je doet je onderschrift wel eer aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Welke specifieke taken maken die €30,- meerprijs en nog geen 3% prestatiewinst voor jou waard?

De voeding zal werken, het is echter mogelijk dat je stabiliteitsissues krijgt bij de hele lage idle loads die de hedendaagse cpu's hebben. Dat de voeding nog niet zo oud is zegt niets. Er worden nog steeds nieuwe voedingen verkocht met een vergelijkbaar oud intern design die niet geschikt zijn voor een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

En als je dus in je bios S6 en S7 uitzet heb je sws geen enkel probleem, laatste keer dat ik het zeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@chim0 Welke voeding heb je in gedachten ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Uszka schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:41:

Welke specifieke taken maken die €30,- meerprijs en nog geen 3% prestatiewinst voor jou waard?
Zullen we het processor verhaal laten vallen aangezien dit een voeding topic is? En welke taken dat zijn, is mijn probleem. Als er überhaupt een upgrade plaatsvindt, moet ie 8 tot 10 jaar meegaan net als deze PC dus misschien zijn die paar MHz'en meer en wat meer cache wel handig. En het is eerder 20 euro dan 30 euro. Die paar tientjes maakt niet uit. Waarom bestaan er anders processoren met verschillende snelheden?

En ja, dat is voor ons tweakers te lang, maar zoals gezegd wordt het een upgrade voor mijn vriendin en die gaat niet om de 3 of 5 jaar een nieuwe PC kopen. Eigenlijk is deze zelfs nog prima voor wat zij doet. Enige is dat ie niet in slaapstand wil, geen idee waar dat aan ligt.
De voeding zal werken, het is echter mogelijk dat je stabiliteitsissues krijgt bij de hele lage idle loads die de hedendaagse cpu's hebben. Dat de voeding nog niet zo oud is zegt niets. Er worden nog steeds nieuwe voedingen verkocht met een vergelijkbaar oud intern design die niet geschikt zijn voor een nieuw systeem.
Toen ik hem kocht, had ik er niet zoveel verstand van maar was toentertijd volgens mij een redelijk aanbevolen voeding. Natuurlijk heb ik nooit rekening gehouden met een upgrade en dat Haswell verhaal is natuurlijk ook recent. Daar heb ik me nooit in verdiept.
DominoNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:44:
En als je dus in je bios S6 en S7 uitzet heb je sws geen enkel probleem, laatste keer dat ik het zeg. ;)
Begreep je de eerste keer al hoor. ;)
Hackus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:47:
@chim0 Welke voeding heb je in gedachten ?
Weet ik nog niet. Dit verandert de zaak enigszins, maar het hoeft iig geen gold voeding te zijn van 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@chim0 Deze voldoet prima, en kun je ook nog gebruiken als je een videokaart gaat gebruiken.
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Niet aan AMD gedacht met Vega iGPU ?

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 21-06-2018 16:44 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hackus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:43:
@chim0 Deze voldoet prima, en kun je ook nog gebruiken als je een videokaart gaat gebruiken.
Die had ik o.a. in gedachte.
Niet aan AMD gedacht met Vega iGPU ?
Mja, gaat die CS:Source redden op de hoogste instellingen op full HD? Wil eigenlijk gewoon een Intel voor d'r omdat het meeste gebruik desktop zal zijn en er misschien later een losse videokaart in komt. Bovendien denk ik dat je ook veel duurder uitkomt omdat ik wel gelijk voor die 2400G zou gaan en dus ook een duurder moederbord. Weet niet of geheugen nog een issue is bij AMD? Vond Ryzen altijd maar een beetje overhyped.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 21-06-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:53:
[...]

[...]

Mja, gaat die CS:Source redden op de hoogste instellingen op full HD? Wil eigenlijk gewoon een Intel voor d'r omdat het meeste gebruik desktop zal zijn en er misschien later een losse videokaart in komt.
http://gpu.userbenchmark....zen-iGPU/m356797vsm441833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:57:
[...]

Duh, maar ik heb het over een Core i3 + GTX 1050 Ti ;)
Als ze niet gamed is een gpu niet nodig (je kunt er later alles in stoppen) mijn gedacht was de i3 tov ryzen 2200g iGPU's. dus zonder extra gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
chim0 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:53:
[...]

10 jaar betrouwbaar gaat moeilijk worden voor de PP 10 400w. Een kwalitatief betere voeding is dan aan te raden. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Laten we het hier ontopic houden.

@chim0 , wil je de rest van je build bespreken, doe dat dan in een separaat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Uszka schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:09:
[...]

10 jaar betrouwbaar gaat moeilijk worden voor de PP 10 400w. Een kwalitatief betere voeding is dan aan te raden. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
Is ook weer zo maar ja, laten we eerst afwachten of het hele verhaal überhaupt doorgaat.

Zelf wil ik het liefst de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W erin dus misschien kan ik d'r nog overhalen. Scheelt 5 euro van mekaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Top, laten we het topic dan nu weer vrijhouden voor mensen die advies willen m.b.t. het aankopen van een voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:16:
[...]

Is ook weer zo maar ja, laten we eerst afwachten of het hele verhaal überhaupt doorgaat.

Zelf wil ik het liefst de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W erin dus misschien kan ik d'r nog overhalen. Scheelt 5 euro van mekaar. 8)7
Dan lijkt mij de verhouding een beetje zoek kijkend naar de andere onderdelen.

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Zijn meer logische keuzes.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
De pricewatch: Corsair RM550x Zwart wordt als beste bestempeld dus ik neem aan dat de pricewatch: Corsair RM550x (2018) nog beter is? De prijs valt wel mee als het daadwerkelijk de beste voeding is.

Is deze pricewatch: Antec Earthwatts Gold Pro EA550G ook wat trouwens? Lees er goeie reviews over (Seasonic build).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Dat de Corsair RM550x (2018) per definitie beter zou zijn is een hele gevaarlijke aanname. Tuurlijk, het is goed mogelijk dat ze verbeteringen hebben doorgevoerd, maar het zou evengoed kunnen dat bepaalde (kwaliteits?)onderdelen niet meer goed beschikbaar zijn en ze hebben uit moeten wijken naar een minder goede optie. Of misschien is er intern wel helemaal niets meer dat lijkt op het oude ontwerp. Time (en vooral reviews) will tell.

Maar wat anders; ik snap even niet meer zo goed wat je nu precies uit dit topic verwacht betreffende het systeem van je vriendin; @-The_Mask- geeft hierboven toch al netjes aan wat de betere keuzes zijn voor het genoemde systeem? Even los van de discussie óf je een nieuwe voeding moet kopen en óf de genoemde keuzes de enige juiste zijn lijk je dat compleet te negeren en kom je nu ineens met de vraag wat de ervaringen zijn met een al duidelijk veel te zware Antec.

Ik bedoel het echt met de beste bedoelingen, maar je bent nu een beetje een askhole... O+
https://cdn-images-1.medi...FYxmt-skaHH2-AN3xs7w.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:33:
De pricewatch: Corsair RM550x Zwart wordt als beste bestempeld dus ik neem aan dat de pricewatch: Corsair RM550x (2018) nog beter is? De prijs valt wel mee als het daadwerkelijk de beste voeding is.

Is deze pricewatch: Antec Earthwatts Gold Pro EA550G ook wat trouwens? Lees er goeie reviews over (Seasonic build).
Het is overdreven voor je systeem. Ook als je een 1050Ti erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:40:
Dat de Corsair RM550x (2018) per definitie beter zou zijn is een hele gevaarlijke aanname.
Het is een kleine upgrade, is een nieuw platform, waardoor sommige versies (750W en 850W) nu korter zijn in lengte en ze zijn een klein beetje stiller. Corsair gebruikt nu het platform dat BitFenix ook gebruikt voor de Whisper Gold serie.
maar het zou evengoed kunnen dat bepaalde (kwaliteits?)onderdelen niet meer goed beschikbaar zijn en ze hebben uit moeten wijken naar een minder goede optie.
Ze zijn sowieso nooit afhankelijk van één fabrikant. Er is altijd een lijst met onderdelen welke gebruikt kunnen worden, twee of drie verschillende fabrikanten gebruiken voor hetzelfde onderdeel is normaal. Alle belangrijke onderdelen zijn altijd wel bij meerdere fabrikanten verkrijgbaar, met dezelfde specificaties natuurlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Om een ander topic niet te kapen zou ik hier graag een vraag stellen. In dat topic werd gezegd dat psu’s van slechte kwaliteit “ripple” kunnen veroorzaken, wat schade aan andere onderdelen van de pc kan veroorzaken. Is deze ripple te meten als je vermoedt (of gewoon wilt checken) dat een voeding niet meer geschikt is?

Mijn vraag komt voort uit de situatie mbt mijn huidige pc. 2 weken geleden deed de aan/uit-knop het niet meer van de case. Stekkers op het mobo controleren en andere voeding erop was het enige dat ik kon, geen resultaat. Is daarna ter reparatie naar een winkel in de buurt gebracht, waar geconstateerd werd dat het Mobo compleet “dood” was. Ze konden geen aanwijzing vinden voor de oorzaak (en ik had al helemaal geen idee). Nieuw Mobo hadden ze nog liggen en werkte enkele dagen prima.

Afgelopen maandag, klein weekje na bovenstaand verhaal, werd het beeld ineens zwart tijdens het gamen. PC bleef draaien dus andere video-uit poorten op de GPU (RX480) getest maar DP, HDMI en DVI deden allen niks. Kaart kreeg wel gewoon stroom (fans draaiden, led brandde) maar gaf geen video uit. De DVI poort op het Mobo deed het wel gewoon.

Nu heb ik de pc weer ter reparatie gebracht bij de winkel met uitleg van het probleem, hoor komende week meer en wacht hun conclusie graag af. De GPU ga ik sowieso upgraden naar een nieuwe. Uiteraard zou ik graag weer een perfect werkend systeem hebben zonder de twijfel of de voeding of ander component de rest straks weer beschadigd (nieuwe GPU zou ik graag heel houden). Is dit met enige vorm van zekerheid te zeggen/meten door de reparateur? Ikzelf bezit niet de kunde om iets anders met componenten te doen dan ze met de juiste stekkers aan te sluiten.. Het gaat in dit geval om een Corsair RM550X, welke in oktober 2016 is aangeschaft juist omdat hij goed aangeschreven stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:44
Vandaag een upgradesetje gekocht (althans CPU+mobo) maar de verkoper zei wel dat hij het betwijfelt of mijn voeding sterk genoeg was. Ik zet even de specs hier van het systeem vóór dat ik naar de winkel ging.

Be Quiet Pure Power 10 CM 400 watt
MSI H110M-ECO mobo
i3-6100
Gigabyte GTX 1060 3gb (1x8 pins voeding aansluiting)
2x8 GB DDR4 2133mhz
Crucial BX100 SSD 250 GB
WD 1 TB HDD @ 7200 RPM
DVD- drive + cardreader

Nu heb ik dus een msi b360-A pro moederbord gekocht met een i5-8400. Hij twijfelt dus of de voeding het kan hendelen, hij zei dat ik er op moet letten of de pc niet uitvalt en ik kan onder load eens aan de voeding voelen (aan de buitenkant) Is die voeding echt zo krap bemeten? De TDP van de i3 was 51 watt. Van de i5 is hij 65 watt. En ik heb vanavond de cardreader en brander losgekoppeld (gebruik die toch weinig en scheelt kabels)

Nu heb ik totaal geen idee wat dit specifieke model GTX1060 gebruikt, kan dat ook niet vinden op de site van Gigabyte. Op de doos staat wel dat ze een goede 400 watt voeding aanraden, maar hoe kunnen ze dat weten? Ze weten toch niet of je met een dik overgeklokte CPU gamed, of met een pentium G4560.

Dus kortom hoeveel zou deze setup verbruiken onder full load in worst case scenario. Dus als de zowel de i5 als de GTX1060 100% load hebben langere tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dennis_rsb dat moet voldoende zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dennis_rsb schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:10:
Hij twijfelt dus of de voeding het kan hendelen, hij zei dat ik er op moet letten of de pc niet uitvalt en ik kan onder load eens aan de voeding voelen (aan de buitenkant) Is die voeding echt zo krap bemeten?
De verkoper verkoopt zo te horen normaal gesproken troep. Want jouw PC trekt zo'n 225W uit de voeding en dat is natuurlijk niks voor een fatsoenlijke 400W voeding welke 400W kan leveren. Sowieso zijn manier van testen of een voeding genoeg kan leveren verteld ook genoeg over zijn kennis...
Op de doos staat wel dat ze een goede 400 watt voeding aanraden, maar hoe kunnen ze dat weten? Ze weten toch niet of je met een dik overgeklokte CPU gamed, of met een pentium G4560.
Nee ze kunnen geen uitspraak doen over welke voeding je nodig hebt. In jouw geval kan dus een goede 300W voeding met een PEG connector ook, al zie je zulke voedingen zelden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:41:
Om een ander topic niet te kapen zou ik hier graag een vraag stellen. In dat topic werd gezegd dat psu’s van slechte kwaliteit “ripple” kunnen veroorzaken, wat schade aan andere onderdelen van de pc kan veroorzaken.
Hoge ripple wordt in principe niet veroorzaakt, maar een voeding kan veel ripple en noise hebben op de verschillende spanningen. Een gelijkspanning zal namelijk nooit precies de juiste waarde hebben, maar altijd wat fluctueren en dit noemen ze dan ripple en noise.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/v4oHCrHQ2PsW1rNnJJh3arwv/full.jpg
Is deze ripple te meten als je vermoedt (of gewoon wilt checken) dat een voeding niet meer geschikt is?
Ja als je een statische load hebt en een oscilloscoop, maar dat heeft bijna niemand liggen. Goed spul speciaal voor deze doeleinden zijn dan ook duizenden euro's. Eventueel valt voor alleen ripple te meten ook wel wat in elkaar te flansen maar dan ben je ook wel zomaar 200 euro kwijt. Is dan ook goedkoper om een nieuwe voeding te kopen.
Nu heb ik de pc weer ter reparatie gebracht bij de winkel met uitleg van het probleem, hoor komende week meer en wacht hun conclusie graag af. De GPU ga ik sowieso upgraden naar een nieuwe. Uiteraard zou ik graag weer een perfect werkend systeem hebben zonder de twijfel of de voeding of ander component de rest straks weer beschadigd (nieuwe GPU zou ik graag heel houden). Is dit met enige vorm van zekerheid te zeggen/meten door de reparateur? Ikzelf bezit niet de kunde om iets anders met componenten te doen dan ze met de juiste stekkers aan te sluiten.. Het gaat in dit geval om een Corsair RM550X, welke in oktober 2016 is aangeschaft juist omdat hij goed aangeschreven stond.
Het is onwaarschijnlijk dat het de voeding is. Maar het is trouwens ook zeer onwaarschijnlijk dat de reparateur de voeding kan testen.

Verreweg het meest logische is dat het toevallig is dat de videokaart stuk is gegaan of doordat ze er verkeerd mee zijn omgegaan bij de vorige reparatie. ESD (Electrostatic discharge) is bijvoorbeeld een veel voorkomende reden dat een computer component stukgaat, dat kan dan ook pas na enkele dagen of weken naar voren komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
@-The_Mask-
Dank je voor de uitleg! Op zich dus nog geen reden om de voeding te wantrouwen, al vind ik het nog steeds vreemd dat het Mobo gewoon “dood” kon gaan en nog geen week later de GPU ermee ophield. Laat ik positief blijven en blij zijn met een goed werkend en beter systeem dan 2 weken geleden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
-The_Mask- schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:24:
[...]

De verkoper verkoopt zo te horen normaal gesproken troep. Want jouw PC trekt zo'n 225W uit de voeding en dat is natuurlijk niks voor een fatsoenlijke 400W voeding welke 400W kan leveren. Sowieso zijn manier van testen of een voeding genoeg kan leveren verteld ook genoeg over zijn kennis...

[...]

Nee ze kunnen geen uitspraak doen over welke voeding je nodig hebt. In jouw geval kan dus een goede 300W voeding met een PEG connector ook, al zie je zulke voedingen zelden.
Thanks! Dan zit ik gelukkig goed! 225 is onder full load van cpu en gpu bedoel je? Dus de cpu trekt zo'n 130 watt onder full load ? (2x65 w toch?) en die gpu gebruikt minder als 100 watt dan? Hoe reken jij het uit? ik geloof je hoor maar ben gewoon benieuwd! :) Ben sowieso erg blij dat alles er in zit nu. Van een i3 6100 naar een i5 8400 is wel lekker met video's renderen en games als Farcry 5.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dennis_rsb een kant en klaar systeem, zou een 180-240w voeding leveren
(zonder je videokaart)

[ Voor 2% gewijzigd door Hackus op 25-06-2018 21:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:10:
@-The_Mask-
Dank je voor de uitleg! Op zich dus nog geen reden om de voeding te wantrouwen, al vind ik het nog steeds vreemd dat het Mobo gewoon “dood” kon gaan en nog geen week later de GPU ermee ophield.
Alles gaat een keer stuk, dus dat een moederbord zo maar een keer mee ophoud is niet zo bijzonder. En zoals gezegd door ESD kan de videokaart prima stuk zijn gegaan.
dennis_rsb schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:13:
[...]

Thanks! Dan zit ik gelukkig goed! 225 is onder full load van cpu en gpu bedoel je? Dus de cpu trekt zo'n 130 watt onder full load ? (2x65 w toch?) en die gpu gebruikt minder als 100 watt dan? Hoe reken jij het uit? ik geloof je hoor maar ben gewoon benieuwd! :) Ben sowieso erg blij dat alles er in zit nu. Van een i3 6100 naar een i5 8400 is wel lekker met video's renderen en games als Farcry 5.
225W onder full load idd. Videokaart doet zo'n 130W maximaal, zie TechPowerUp review, als verbruik van de CPU kun je wel de TDP nemen van 65W en dan nog iets van 30W voor overige onderdelen als moederbord, geheugen, SSD, HDD, enz. Typisch game verbruik zal overigens meer rond de 150/175W liggen, 225W is echt de max.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
-The_Mask- schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:21:
[...]
225W onder full load idd. Videokaart doet zo'n 130W maximaal, zie TechPowerUp review, als verbruik van de CPU kun je wel de TDP nemen van 65W en dan nog iets van 30W voor overige onderdelen als moederbord, geheugen, SSD, HDD, enz. Typisch game verbruik zal overigens meer rond de 150/175W liggen, 225W is echt de max.
Dan zit ik met die 400 watt sowieso goed zo te horen. Volgens miij bedoel je dit linkje ? https://www.techpowerup.c...tx-1060-g1-gaming-rev-1-0 volgens mij is dit de kaart die ik exact heb. Idd TDP van 120 watt. Maar dat moet je dus niet verdubbelen? DIe 120 is maximaal wat hij trekt onder load? Ik dacht dat je je van alles het moest verdubbelen? Dus als de cpu 65 w tdp is, gpu 120 w tdp. En dan idd zo'n 30 watt voor overige. Dus dan kom je uit op 215 watt x 2 = 430 watt. Maar volgens mij heb ik dat dus verkeerd begrepen.
Hackus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:15:
@dennis_rsb een kant en klaar systeem, zou een 180-240w voeding leveren
(zonder je videokaart)
En dan waarschijnlijk met een middelmatige tot slechte kwaliteit voeding. Ik ga niet zeggen dat degene die ik heb de top of the line is maar zeker geen slechte kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dennis_rsb schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:29:
[...]

Dan zit ik met die 400 watt sowieso goed zo te horen. Volgens miij bedoel je dit linkje ? https://www.techpowerup.c...tx-1060-g1-gaming-rev-1-0 volgens mij is dit de kaart die ik exact heb. Idd TDP van 120 watt. Maar dat moet je dus niet verdubbelen? DIe 120 is maximaal wat hij trekt onder load? Ik dacht dat je je van alles het moest verdubbelen? Dus als de cpu 65 w tdp is, gpu 120 w tdp. En dan idd zo'n 30 watt voor overige. Dus dan kom je uit op 215 watt x 2 = 430 watt. Maar volgens mij heb ik dat dus verkeerd begrepen.
Nee waarom zou je alles verdubbelen? Maar op internet zul je heel veel onzin vinden, dus kan best zijn dat iemand zoiets beweert. Overigens staat het ook in de topicstart uitgelegd hoe je het kunt berekenen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dennis_rsb oa Dell en HP zullen goede voedingen leveren. de voeding die jij aanhaalt is prima. aantal w zegt niets over de kwaliteit(wat veel mensen denken)

Deze had je het toch over ? pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 25-06-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
-The_Mask- schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:32:
[...]

Nee waarom zou je alles verdubbelen? Maar op internet zul je heel veel onzin vinden, dus kan best zijn dat iemand zoiets beweert. Overigens staat het ook in de topicstart uitgelegd hoe je het kunt berekenen.
Ja da's waar. In elk geval bedankt ! Hij raadde ook aan ander geheugen aan omdat 2133 mhz langzaam was voor deze cpu. Ja dat zal wel. Maar ik ben niet gek, ik heb 2x8 GB ddr4. Als ik dat nu moet kopen kost me dat een fortuin.
Hackus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:32:
@dennis_rsb oa Dell en HP zullen goede voedingen leveren. de voeding die jij aanhaalt is prima. aantal w zegt niets over de kwaliteit(wat veel mensen denken)

Deze had je het toch over ? pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W
Ja da's waar, ik dacht zelf meer meteen aan merken als medion, acer etc. Ja klopt die is het! Ja idd meer watt is niet per definitie beter. Ook halen die goedkope ''hoogwattagevoedingen'' vaak niet het beloofde wattage. Nu zul je met degene die ik heb ook wel verlies hebben en bij veroudering misschien minder wattage maar dat zal wel meevallen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dennis_rsb schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:51:
[...]

Ja da's waar. In elk geval bedankt ! Hij raadde ook aan ander geheugen aan omdat 2133 mhz langzaam was voor deze cpu. Ja dat zal wel. Maar ik ben niet gek, ik heb 2x8 GB ddr4. Als ik dat nu moet kopen kost me dat een fortuin.
2133MT/s geheugen is niet te langzaam, maar het geheugen een beetje overklokken zal wel voor een beetje prestatiewinst kunnen zorgen. Overklokken naar 2400MT/s of 2666MT/s kan misschien wel, kwestie van proberen en testen op stabiliteit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
-The_Mask- schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:59:
[...]

2133MT/s geheugen is niet te langzaam, maar het geheugen een beetje overklokken zal wel voor een beetje prestatiewinst kunnen zorgen. Overklokken naar 2400MT/s of 2666MT/s kan misschien wel, kwestie van proberen en testen op stabiliteit.
hij had het over 20-30 fps minder in vergelijking met ram wat native door de i5-8400 wordt ondersteund. Lijkt me veel. maar maakt mij weinig uit, de performanceverbetering zal alsnog enorm zijn vanaf een i3 6100 komend. fc5 is nu aant downloaden, wan ik heb Windows vandaag schoon geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dennis_rsb schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:03:
[...]

hij had het over 20-30 fps minder in vergelijking met ram wat native door de i5-8400 wordt ondersteund. Lijkt me veel. maar maakt mij weinig uit, de performanceverbetering zal alsnog enorm zijn vanaf een i3 6100 komend. fc5 is nu aant downloaden, wan ik heb Windows vandaag schoon geinstalleerd.
20 tot 30 fps kan prima, maar als je geen basis hebt dat zegt dat natuurlijk niks. 20 tot 30 fps kan ook een verdubbeling zijn als je 20 - 30 fps haalt met 2133MT/s geheugen en dus 40 - 60 fps met 2666MT's. Maar het kan ook een verschil van 10% zijn, als je 200 -300 fps hebt met 2133MT's geheugen.

Alleen zeggen dat 20 tot 30 fps kan uitmaken zonder daarbij een basis te nemen is dan ook gewoon onzin. Je kan daarom ook beter over procenten praten.

Hoe dan ook, het geheugen overklokken is sowieso iets wat je wel kan doen, kost weinig moeite. En in enkele gevallen kan een prestatiewinst van 15/20% wel mogelijk zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
-The_Mask- schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:16:
[...]

20 tot 30 fps kan prima, maar als je geen basis hebt dat zegt dat natuurlijk niks. 20 tot 30 fps kan ook een verdubbeling zijn als je 20 - 30 fps haalt met 2133MT/s geheugen en dus 40 - 60 fps met 2666MT's. Maar het kan ook een verschil van 1% zijn, als je 200 -300 fps hebt met 2133MT's geheugen.

Alleen zeggen dat 20 tot 30 fps kan uitmaken zonder daarbij een basis te nemen is dan ook gewoon onzin. Je kan daarom ook beter over procenten praten.

Hoe dan ook, het geheugen overklokken is sowieso iets wat je wel kan doen, kost weinig moeite. En in enkele gevallen kan een prestatiewinst van 15/20% wel mogelijk zijn.
Klopt wel, ik kijk eerst ff hoe en wat. Maar ik verwacht sowieso wel een goede FPS. En ik heb maar een 60 hz 1080p scherm dus zolang ie niet onder de 60 FPS dropt vind ik het prima. Overklokken van geheugen kan ik wel naar kijken, alleen heb ik geen geheugen met van die koelingselementen er op. Dus ik denk dat het dan te warm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dennis_rsb schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:23:
[...]
Overklokken van geheugen kan ik wel naar kijken, alleen heb ik geen geheugen met van die koelingselementen er op. Dus ik denk dat het dan te warm wordt.
Nee dat maakt niet uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Ik heb mede op advies van mede tweakers 2 jaar terug een Corsair RM550x in mijn (toendertijd) nieuwbouw PC gebouwd. Nu heb ik sinds een week of 2 een nieuw moederbord van Gigabyte en ik heb de SIV applicatie van Gigabyte geïnstalleerd. Een onderdeel van SIV is dat je 'system alerts' kan instellen voor Voltages, temps en fan speeds. Ik heb alles op default gelaten en de alerts geactiveerd en ik krijg nu dus regelmatig de volgende 3 alerts:

CPU VCCSA -> below 0,8V - zou rond de 1,248V moeten zitten
DRAM CH V -> below 1,2V - zou rond de 1,38V moeten zitten
+5V -> below 4,5V - zou (duh) rond de 5V moeten zitten

Dit zijn best behoorlijke afwijkingen en ik krijg ze zowel tijdens zware belasting als in idle. Het gekke is dat ik mijn ATX kabel naar het moederbord heb doorgemeten enkele weken geleden, juist omdat het oude moederbord er opeens mee ophield en niet meer in BIOS wilde posten. Ik kreeg toen netjes de waarden zoals je ze zou verwachten (echter is je PSU dan volledig onbelast).

Komen deze meldingen direct vanaf te lage waarden van de PSU of gaat dit eerst nog over een (stuk van) het mobo heen voordat het uitgelezen wordt?

NB. Ik heb een Gigabyte Z370 Gaming 3 mobo, met 1151v2 (coffee lake) socket, en een 8600K. Deze is overclocked naar 4,7Ghz op 1,28V cpu core. Voor de rest heb ik niet al te veel aangepast. Geheugen is 3200Mhz DDR4 geheugen en draait op XMP profiel.

Daarnaast zit er een RX Vega 56 in t systeem, zo'n 200W onder full load verbruik, 3 SSD's en heb ik een 7tal fans in het systeem zitten in combinatie met custom watercooling. De temps zijn idle z'on 7 graden boven kamertemperatuur en onder load rond de 40graden. Ik heb 2 case fans die op basis van de VRM temp harder gaan draaien, de VRM wordt max zo'n 70graden (load).

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 27-06-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Alleen bij voedingen met sensors kun je enigszins betrouwbare waardes krijgen als je waardes van de voeding wil uitlezen. Bij voedingen zonder sensors zijn de nummers die je ziet best wel random in zowel het BIOS/UEFI als software zoals SIW, speedfan, HWiNFO, Aida64, etc.

Voedingen met sensors zijn bijvoorbeeld de Corsair i series, zoals RMi, HXi en AXi. Daarmee kun je een aantal gegevens zoals de spanning uitlezen met een programma als Corsair Link. De afwijking daarvan zit meestal rond de 1% of zo.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ugh, ik kreeg 'as we speak' een melding van SIV dat de +12V onder de 10,5V dook. Lijkt me niet juist, met zulke fluctuaties moet er volgens mij iets omvallen. Zou het niet gewoon brakke uitlezing/flukes zijn vanuit de software? Ik heb even een monitoring geactiveerd, kijken of het langer duurt en uberhaupt in de monitoring wordt opgenomen. Kreeg ook 2 x een alert dat mijn fan RPM van de pomp onder de 500rpm kwam, terwijl ie op 1400rpm draait (?).
Lang verhaal kort; ik kan dus eigenlijk niets zien/meten onder load met mijn huidige voeding...
PS. mijn volgende voeding word denk ik een dergelijke voeding.. echter wil ik graag bepalen of het nood is of dat ik straks voor jan met de korte achternaam een nieuwe voeding aanschaf.. deze voeding heeft 10 jaar garantie.. maar ik kan hem niet opsturen als ie niet defect is :P

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 27-06-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:08:

Lang verhaal kort; ik kan dus eigenlijk niets zien/meten onder load met mijn huidige voeding...
Je kunt een multimeter pakken, maar het is nutteloos omdat de waardes toch wel normaal zijn.
PS. mijn volgende voeding word denk ik een dergelijke voeding.. echter wil ik graag bepalen of het nood is of dat ik straks voor jan met de korte achternaam een nieuwe voeding aanschaf.. deze voeding heeft 10 jaar garantie.. maar ik kan hem niet opsturen als ie niet defect is :P
Je hebt een hele goede voeding, zolang die voldoet is er geen reden hem te vervangen.

Waarom zou je de voeding niet kunnen opsturen voor garantie?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Maandag vroeg ik hier om advies over de voeding, wat ik gekregen heb. Ik was echter in de pc specs vergeten de behuizing te vertellen, de coolermaster force 500. Nu is dit een wat oudere case waar de voeding bovenin zit. Ik weet dat de voeding onderin beter is qua airflow. Maar in hoeverre maakt dit uit met de levensduur van hedendaagse componenten? Ik heb het idee dat ik de enige persoon onderhand ben die nog de voeding bovenin heeft icm moderne componenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:26:
Maandag vroeg ik hier om advies over de voeding, wat ik gekregen heb. Ik was echter in de pc specs vergeten de behuizing te vertellen, de coolermaster force 500. Nu is dit een wat oudere case waar de voeding bovenin zit. Ik weet dat de voeding onderin beter is qua airflow. Maar in hoeverre maakt dit uit met de levensduur van hedendaagse componenten? Ik heb het idee dat ik de enige persoon onderhand ben die nog de voeding bovenin heeft icm moderne componenten.
Jouw PC is relatief zuinig dus echt veel hitte krijgt de voeding niet te verduren. In jouw geval is het dus niet echt iets om je zorgen te maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
-The_Mask- schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Jouw PC is relatief zuinig dus echt veel hitte krijgt de voeding niet te verduren. In jouw geval is het dus niet echt iets om je zorgen te maken.
Oke thanks! Ik wil misschien wel een intake fan aan de zijkant plaatsen. Nu zit er alleen één outtake fan aan de achterkant van de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dennis_rsb schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Oke thanks! Ik wil misschien wel een intake fan aan de zijkant plaatsen. Nu zit er alleen één outtake fan aan de achterkant van de kast.
Dat zal vooral helpen om de videokaart van meer koele lucht te voorzien. Die kan dan stiller zijn werk doen, maar als de casefan dan weer extra geluid maakt, schiet je er niet echt iets mee op. Voor de voeding zal dat iig niet echt helpen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Ik ben van plan om voor een Threadripper 2 systeem te gaan met 2 of 3 kaarten en waterkoeling.

De Seasonic Prime Ultra Platinum 850w lijkt een goede optie, efficient en stil.

Wat is jullie mening?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@Mentox ligt eraan welke videokaarten want 850w zou wel eens te weinig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:24
Mentox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:18:
Ik ben van plan om voor een Threadripper 2 systeem te gaan met 2 of 3 kaarten en waterkoeling.

De Seasonic Prime Ultra Platinum 850w lijkt een goede optie, efficient en stil.

Wat is jullie mening?
Welke kaarten ?
Overclock op de Threadripper 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Overclock, ja maar niets extreem.

2x een 1080 or 1080 Ti

Als 850w niet genoeg is dan lijkt de Seasonic Prime Ultra Platinum 1000w een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mentox schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:10:
Overclock, ja maar niets extreem.

2x een 1080 or 1080 Ti

Als 850w niet genoeg is dan lijkt de Seasonic Prime Ultra Platinum 1000w een goede optie.
Beetje duur wat mij betreft.
pricewatch: Corsair HX1000 V2
pricewatch: Corsair HX1000i
Zijn beide bijvoorbeeld goedkoper, maar bieden meer zoals OCP op de 12V en in geval van de HXi ook nog uitleesbaar en instelbaar via software. HXi heeft trouwens geen condensators in de kabels en HX heeft dat wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:31:
[...]

Beetje duur wat mij betreft.
pricewatch: Corsair HX1000 V2
pricewatch: Corsair HX1000i
Zijn beide bijvoorbeeld goedkoper, maar bieden meer zoals OCP op de 12V en in geval van de HXi ook nog uitleesbaar en instelbaar via software. HXi heeft trouwens geen condensators in de kabels en HX heeft dat wel.
De HXi is van 2014 maakt dat uit? Condensators in de kabels is dat een plus or een min?

Budget is ruim en ik geef liever iets meer uit en doe het goed. Toekomstbestendigheid is ook belangrijk hoewel ik je bericht heb gelezen over ATX 2.6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:24

WCA

Mentox schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:50:
[...]

De HXi is van 2014 maakt dat uit? Condensators in de kabels is dat een plus or een min?

Budget is ruim en ik geef liever iets meer uit en doe het goed. Toekomstbestendigheid is ook belangrijk hoewel ik je bericht heb gelezen over ATX 2.6.
Kabelcondensatoren zijn beter voor stabiele toevoer (minder rimpelspanning), maar het ziet er minder mooi uit.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mentox schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:50:
[...]

De HXi is van 2014 maakt dat uit?
Nee niet echt, dat is ook een ATX 2.4 voeding en ze worden nog steeds nieuw gemaakt. Dus je krijgt niet één uit 2014 maar gewoon één van 2018 of eind 2017 waarschijnlijk.
Condensators in de kabels is dat een plus or een min?
In het geval van de huidige high-end voeding een nadeel wat mij betreft omdat het in de praktijk geen voordeel geeft maar wel nadelen. Maakt in de praktijk namelijk geen verschil als de maximale ripple onder maximale belasting 30mV is of 10mV. Nadeel is echter dat de kabels er dikker van worden en hierdoor minder goed zijn weg te werken naast dat het er minder goed uitziet.
De beide Corsairs zijn wat mij betreft beter, naast dat ze dus goedkoper zijn. En ja toekomst bestendig zijn ze allemaal niet zo het nu lijkt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirCoffey
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:15
Ik heb even een vraagje over de volgende twee voedingen:
Corsair RM550x (2018)
&&
Corsair RM550x

Wat is precies het verschil tussen deze twee? Want de eerste werd mij persoonlijk aangeraden, maar de eerste zag ik terug de eerste post van dit forum als een goede voeding.

Nu wil het namelijk dat ik een aantal onderdelen bij Azerty wil bestellen en de eerste voeding daar niet beschikbaar is, vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Deze vraag is al eerder hier voorbij gekomen.
-The_Mask- schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:38:
[...]
Het is een kleine upgrade, is een nieuw platform, waardoor sommige versies (750W en 850W) nu korter zijn in lengte en ze zijn een klein beetje stiller. Corsair gebruikt nu het platform dat BitFenix ook gebruikt voor de Whisper Gold serie.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirCoffey
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:15
Kan ik hieruit afleiden dat ik dan rustig de niet 2018 versie kan kopen? Aangezien de upgrade klein is, en vooral dus stiller, wat mij niet zo veel uit maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:45
Eindelijk de tijd genomen om even met Crossfire te spelen icm een Focus+ Gold 850W.

2700X setup stock settings
Vega 64 reference stock
Vega 56@64 bios reference stock

Balanced profile 550W~600W crashed na een paar minuten Heaven
Custom profile met de powerlimit op -50% 400~425W lijkt niet te crashen, heeft iig al 30minuten gedraaid.

Beide Vega's heb ik al enige tijd niet gebruikt, dus defecten kan ik in z'n geheel niet uitsluiten, maar lijkt onwaarschijnlijk. Spanning moet van de voeding af om het systeem weer aan te krijgen.

Komende week zal ik de kaarten los testen en kijken of het iig niet aan de kaarten ligt. Helaas niets anders dan Focus+ voedingen aanwezig buiten een Coolermaster G550M.

edit: Bij -25% powerlimiet, crashed wederom het systeem. Toen had ik een ingeving, als het aan de voeding ligt, dan gebruik ik er toch gewoon twee...

Zelfde setup alles stock 2x Focus+ 850W, één daarvan voedt een enkele Vega, _geen_ crashes. 700~750W uit de muur(hier zit nu wel een monitor bij). Zou er toch iets niet goed zitten in de Focus+ serie?

[ Voor 19% gewijzigd door Razkin op 08-07-2018 11:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SirCoffey schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:45:
Kan ik hieruit afleiden dat ik dan rustig de niet 2018 versie kan kopen? Aangezien de upgrade klein is, en vooral dus stiller, wat mij niet zo veel uit maakt
Ja maakt weinig verschil zoals gezegd.
Razkin schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:21:
Eindelijk de tijd genomen om even met Crossfire te spelen icm een Focus+ Gold 850W.

Vega 64 reference stock

Custom profile met de powerlimit op -50% 400~425W lijkt niet te crashen, heeft iig al 30minuten gedraaid.

Beide Vega's heb ik al enige tijd niet gebruikt, dus defecten kan ik in z'n geheel niet uitsluiten, maar lijkt onwaarschijnlijk. Spanning moet van de voeding af om het systeem weer aan te krijgen.

Komende week zal ik de kaarten los testen en kijken of het iig niet aan de kaarten ligt. Helaas niets anders dan Focus+ voedingen aanwezig buiten een Coolermaster G550M.

edit: Bij -25% powerlimiet, crashed wederom het systeem. Toen had ik een ingeving, als het aan de voeding ligt, dan gebruik ik er toch gewoon twee...

Zelfde setup alles stock 2x Focus+ 850W, één daarvan voedt een enkele Vega, _geen_ crashes. 700~750W uit de muur(hier zit nu wel een monitor bij). Zou er toch iets niet goed zitten in de Focus+ serie?
Men denkt dat het een beveiliging is die nogal gevoelig staat afgesteld, waarschijnlijk de OCP en wat jij omschrijft lijkt dat ook te onderschrijven omdat je de voeding eerst van de stroom moet halen voordat je de PC weer aankrijgt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
In totaal heb ik 6 Focus+ voedingen, kijk er niet naar uit om daar allemaal RMA voor te regelen :/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je zou eens kunnen vragen wat voor oplossing Seasonic voor jouw heeft. Daar ben ik ook wel benieuwd naar namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ben via desktop aankoop advies forum hier terecht gekomen door Uszka m.b.t, voedingkeuze voor een build die ik heb samengesteld voor een vriend. Aangezien ik alles al besteld had en net heb gehoord dat alle onderdelen binnen zijn, wil ik graag nog wat advies m.b.t. de seasonic plus gold 550w. Het blijkt dus dat die enkele kabel met 2 6+2 pins PEG stekkers niet genoeg is voor mijn videokaart. De vraag is nu of het beter is om gewoon de voeding terug te sturen en andere te kiezen of vragen aan seasonic om een extra kabel toe te sturen en dat daarmee het probleem ook is opgelost?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Asus TUF B360-Pro Gaming (Wi-Fi)€ 118,95€ 118,95
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING€ 879,-€ 879,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,-€ 59,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1be quiet! Pure Rock€ 29,90€ 29,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 154,65€ 154,65
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 75,05€ 75,05
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.783,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
NYG schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:45:
Ben via desktop aankoop advies forum hier terecht gekomen door Uszka m.b.t, voedingkeuze voor een build die ik heb samengesteld voor een vriend. Aangezien ik alles al besteld had en net heb gehoord dat alle onderdelen binnen zijn, wil ik graag nog wat advies m.b.t. de seasonic plus gold 550w. Het blijkt dus dat die enkele kabel met 2 6+2 pins PEG stekkers niet genoeg is voor mijn videokaart. De vraag is nu of het beter is om gewoon de voeding terug te sturen en andere te kiezen of vragen aan seasonic om een extra kabel toe te sturen en dat daarmee het probleem ook is opgelost?
Met een extra kabel is één probleem opgelost. Het andere probleem dat ik je heb verteld blijft bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Razkin schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:21:

Vega 64 reference stock

Hi Razkin,

Thank you for your message. We will investigate this issue as our power supplies are tested to make sure to meet the requirement of Crossfire. We will keep you updated as soon as possible.

Best Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG

NYG

Uszka schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:28:
[...]

Met een extra kabel is één probleem opgelost. Het andere probleem dat ik je heb verteld blijft bestaan.
Het probleem dat hij bij sommige videokaarten, zoals de 970, niet werkt bedoel je? Zijn er berichten dat dit ook zo is bij een 1080ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
NYG schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Het probleem dat hij bij sommige videokaarten, zoals de 970, niet werkt bedoel je? Zijn er berichten dat dit ook zo is bij een 1080ti?
Nee maar wat niet is kan nog komen of je krijgt problemen met je volgende videokaart. Een voeding met 10 jaar garantie koop je niet om maar 3 jaar te gebruiken neem ik aan.
Maar waarom vast houden aan de Seasonic als er betere alternatieven zijn?
systeemgaat uit onder load is ook een geval waar de voeding vermoedelijk de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG

NYG

Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:00:
[...]

Nee maar wat niet is kan nog komen of je krijgt problemen met je volgende videokaart. Een voeding met 10 jaar garantie koop je niet om maar 3 jaar te gebruiken neem ik aan.
Maar waarom vast houden aan de Seasonic als er betere alternatieven zijn?
systeemgaat uit onder load is ook een geval waar de voeding vermoedelijk de oorzaak is.
Ok dan is het waarschijnlijk beter om het risico niet te nemen. Ik zat zelf te denken om te gaan voor de corsair rmx550w. Kon geen reviews vinden van vernieuwde 2018 model dus kan op zich voor oude revisie gaan. Prijs verschil is zeer klein en zijn allebei op voorraad bij de meeste shops. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
NYG schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:46:
[...]

Ok dan is het waarschijnlijk beter om het risico niet te nemen. Ik zat zelf te denken om te gaan voor de corsair rmx550w. Kon geen reviews vinden van vernieuwde 2018 model dus kan op zich voor oude revisie gaan. Prijs verschil is zeer klein en zijn allebei op voorraad bij de meeste shops. Wat raden jullie aan?
De Corsair RMx 2018 heeft hetzelfde platform als de Bitfenix Whisper wat een uitstekende voeding is. In Uszka in "4K (ready) Game PC advies" heb ik je meer goede alternatieven gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik ben voor mijn vrouw een nieuw systeempje gaan samenstellen ;

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 146,-€ 146,-
1MSI A320M Grenade€ 57,-€ 57,-
1Phanteks Eclipse P300 Zwart€ 56,-€ 56,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB€ 117,37€ 117,37
3Scythe Slip Stream 1200rpm, 120mm€ 5,74€ 17,22
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 77,60€ 77,60
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 66,16€ 66,16
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 61,50€ 61,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,72

Ik twijfel alleen nog tussen de 2 voedingen die er in staan,er gaat in de toekomst een aparte videokaart in komen van het niveau GTX 1050TI en een andere cpu uit de ryzen 3 of 5 series maar dat moet met beiden geen probleem zijn.
Welke van de 2 voedingen zou ik het best kunnen kiezen,de pure power of straight power 10 400w?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@pino85 Op een procentje efficiëntie na komt de Pure Power 10 op kwaliteit en prestaties overeen met de Straight Power 10. Zodoende is de SP niet interessant meer. Heb je het bedrag van de SP over voor een voeding dan kan je beter de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dank voor je snelle reactie! Dan zal ik naar de pure power 10 gaan kijken, de 450W variant waar je naar linkt zag ik ook paar keer genoemd worden maar met af en toe een game en dagelijkse tekstverwerking is 450W te veel van het goede. Er word nog geen 200w verbruikt onder max belasting gok ik.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is dan ook niet interessant om de 50W meer, maar de hogere kwaliteit. ;)

Waarom doe je er trouwens drie goedkope sleeve bearing fans bij?

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 14-07-2018 19:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pino85 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:52:
Dank voor je snelle reactie! Dan zal ik naar de pure power 10 gaan kijken, de 450W variant waar je naar linkt zag ik ook paar keer genoemd worden maar met af en toe een game en dagelijkse tekstverwerking is 450W te veel van het goede. Er word nog geen 200w verbruikt onder max belasting gok ik.
Die 50w maakt dan ook niet uit, is wel een betere kwaliteit voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

-The_Mask- schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:57:
De pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is dan ook niet interessant om de 50W meer, maar de hogere kwaliteit. ;)

Waarom doe je er trouwens drie goedkope sleeve bearing fans bij?
Mbt de voeding,die zie ik niet bij Azerty, maar zal ze eens mailen als die voeding echt voor zo’n systeem veel beter is dan de andere 400w voeding. :)
De fans zijn 12,90 euro per stuk en gemiddeld duurder zie ik, zijn er echt betere opties voor dat geld of minder? Ik kwam op ze terecht vanwege prijs kwaliteit echter de prijs schommelt erg.

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 14-07-2018 20:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 08:56
Je hebt helemaal geen extra fans nodig, zit er al 1 bij de behuizing.
Wil je toch wat meer airflow neem er dan 1 goede (140mm) fan bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pino85 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:21:
[...]

Mbt de voeding,die zie ik niet bij Azerty, maar zal ze eens mailen als die voeding echt voor zo’n systeem veel beter is dan de andere 400w voeding. :)
De fans zijn 12,90 euro per stuk en gemiddeld duurder zie ik, zijn er echt betere opties voor dat geld of minder? Ik kwam op ze terecht vanwege prijs kwaliteit echter de prijs schommelt erg.
azerty heeft wel deze pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Lijkt mij sterk dat Azerty de Formula Gold niet zou kunnen leveren als ze de Whisper in het assortiment hebben. Gewoon vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dank voor alle bovenstaande reacties.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:03:
Lijkt mij sterk dat Azerty de Formula Gold niet zou kunnen leveren als ze de Whisper in het assortiment hebben. Gewoon vragen
Ze voeren alleen nog maar de Whisper serie, meer Bitfenix hebben ze nog niet in assortiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Seasonic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Hi Razkin,

Thank you for your message. We will investigate this issue as our power supplies are tested to make sure to meet the requirement of Crossfire. We will keep you updated as soon as possible.

Best Regards,
Hi,

I found some time to also test 1080TI's in SLI. The power supplies exhibit the same problem. It will shut down, only to power up after disconnecting the power supply from the net.

1080TI's at stock speeds draw a lot less power than Vega's, it is only when I start pushing the cards and drawing around 650W from the wall the power supply shuts down. Yet, when I use two PSU's it wil run flawlessly, again indicating this really seems to be a power supply issue.

PS. I have 6 Focus+ PSU's and tested three of them, all shut down. It isn't isolated to a single supply.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:25
Razkin schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Hi,

I found some time to also test 1080TI's in SLI. The power supplies exhibit the same problem. It will shut down, only to power up after disconnecting the power supply from the net.

1080TI's at stock speeds draw a lot less power than Vega's, it is only when I start pushing the cards and drawing around 650W from the wall the power supply shuts down. Yet, when I use two PSU's it wil run flawlessly, again indicating this really seems to be a power supply issue.

PS. I have 6 Focus+ PSU's and tested three of them, all shut down. It isn't isolated to a single supply.
Maybe an option for you to come test them all at the dstributor of Seasonic in our testlab ? Then we can look together with u and see what goes wrong, besides that we test all other seasonics around to see if its a problem related to that model or serie... Or a batch... If SN are in close range the factory can start an investigation. We sold thoussands of focus psu' without having a so much similar problems with one model as u discribe.

So we are curious to help u and check it together and make a report towards Seasonic.

@Seasonic please discuss this topic close with our RMA dept. If the end user dont want to come test it we need to know wich reseller the psu's are coming trough for rma. (note al SN to make sure)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:17:
Staat wel op hun site, alleen ze hebben de juiste koppeling nog niet gemaakt.
https://azerty.nl/3419575
Reden dat azerty er niet 100% focus op heeft is omdat ze simpelweg geen afspraken hebben met bitfenix / caseking (distributeur european wide). Met een locale distributeur die welfocus op voorraad gebi ed en listing zou bitfenix er een stuk beter opstaan alleen het grotendeels eigendom van caseking die ervoor kiest het zelf te doen. Daar is dus de consument de dupe van in dit verhaal.

Veel resellers klagen daarover dat ze vaak een week moeten wachten voordat caseking leverd, voor de NL markt is dit gewoon te traag. NL is zeker op component gebied een 24 uurs leverings gevoelig landje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:16:
[...]

Maybe an option for you to come test them all at the dstributor of Seasonic in our testlab ? Then we can look together with u and see what goes wrong, besides that we test all other seasonics around to see if its a problem related to that model or serie... Or a batch... If SN are in close range the factory can start an investigation. We sold thoussands of focus psu' without having a so much similar problems with one model as u discribe.
The incompatibility problems Seasonic has with the Focus serie with some graphics cards like a Vega 64 and Asus Strix GTX 970 for example is a known problem. It really isn't something new, not for people on this forum, not on jonnyGURU.com and even the Seasonic rep knows this. There have been more then enough discussions about this.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:07:
[...]

The incompatibility problems Seasonic has with the Focus serie with some graphics cards like a Vega 64 and Asus Strix GTX 970 for example is a known problem. It really isn't something new, not for people on this forum, not on jonnyGURU.com and even the Seasonic rep knows this. There have been more then enough discussions about this.
Still in the benelux rma databases the psu noted with similar defectives we can count on one hand out of thousands sold.

Thats why its so strange en we as distributor want @Seasonic to investigate it. If its batch related or not. And if not , make a solution, if its batch related provide all noted SN a new psu :). Easy as that.

So dont wry , we also have pressure on this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:13:
[...]

Still in the benelux rma databases the psu noted with similar defectives we can count on one hand out of thousands sold.
That's because not many people are buying a Vega64 graphics card or using the PSU with an old Asus GTX 970 Strix.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Razkin schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Hi,

Hello Razkin,

Thank you for your feedback. Do you think possible to drop us an email about this please in order for us to follow up? It would be very appreciated.

Thanks.
Best Regards,
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:19:
[...]

That's because not many people are buying a Vega64 graphics card or using the PSU with an old Asus GTX 970 Strix.
Hello The Mask,

For GTX 970, we have tested a card and found a ripple issue with this card and we have taken appropriate action about it (we would have been glad to keep you updated about this in front of a coffee... ;) ). We have already contacted all persons that came to us and anyone with such issue is more than welcome to contact us and we will assist them to quickly solve this.

Thanks.
Best Regards,

[ Voor 27% gewijzigd door Seasonic op 18-07-2018 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:59
Yikes, looks I'm better off buying a a different brand PSU for my upcoming Vega64 upgrade (I can't risk a potential €600 upgrade).

Would a 650W PSU be overkill for a Ryzen 1600 with a Vega 64, or is 550W enough? I'd be looking at a pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M specifically. Sounds I could answer this myself, but it seems my Google-Fu is failing me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@XFlame Ben je van plan om te overklokken? Zo ja beide onderdelen? En hoe ver dan ongeveer? Wat zijn de andere onderdelen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:59
-The_Mask- schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:31:
@XFlame Ben je van plan om te overklokken? Zo ja beide onderdelen? En hoe ver dan ongeveer? Wat zijn de andere onderdelen?
Ik zou de Vega 64 wel gaan overklokken, al schijnen deze dingen al aardig aan hun max te zitten, dus eerst maar hopen dat het lukt. CPU overklokken: in theorie wel, in de praktijk niet. Ik roep al een tijd dat ik m'n CPU ga overklokken, maar tot op heden nog niet gedaan.

De rest van de onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 147,84€ 147,84
1MSI X370 Gaming Plus€ 95,-€ 95,-
1XFX R9 280X Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 60,98€ 60,98
1WD Blue WD5000LPVX, 500GB€ 47,90€ 47,90
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 165,44€ 165,44
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 183,-€ 183,-
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX100 500GB€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V+ Series SATA2 2.5 64GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zit ook te denken om een nieuwe voeding aan te schaffen na de vakantie. Ik heb een RX Vega 56 met 64 BIOS (die rond de 200W trekt) en een 8600K die ik wil pushen tot wat maximaal mogelijk is (denk aan 5-5,2Ghz) incl. delidding. Dan zal deze ook ergens rond de 150W kunnen trekken vermoed ik. Dan heb ik nog een 3tal SSD's, 7 fans en een waterpomp aan te sturen. Ik heb nu een RM550x maar ik denk dat ik een beetje aan de limiet zit met de door mij gewenste setup en beter voor een 650W kan gaan?

Tijdens het spelen van Total War; Warhammer 2 dan zijn zowel de CPU en GPU keihard aan het werk en zeker tijdens CPU intensieve battles heb ik dan langdurig hoog verbruik over de hele linie.

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 19-07-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik denk dat 150W wat laag ingeschat is. Een 4790k@4,7GHz@1,41V trekt 185W uit de muur bij Prime95 small FFT.
Die CPU incl een max OC 1080 TI of max OC Vega doet afhankelijk van de game tussen de 500 en 580W. Als je echt die Vega op 200W wil houden zit je met die RM550X goed zat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik weet niet of ik wel een 550W voeding wil als mijn systeem regelmatig 400W+ kan trekken, i.v.m. de levensduur en efficiëntie lijkt het me dan toch beter om iets meer power te hebben. Ik heb nu een undervolt op de Vega waardoor ie over het algemeen rond de 180W blijft, maar wil de mogelijkheid openhouden om hem te overklokken / pushen en dan loopt het richting de 220-230W. Dat van die CPU wist ik niet, geldt dit ook voor een core i5 8600K met 6 cores op laten we zeggen 1.3V?

edit: eigenlijk wil ik out of the box denken en alle opties open houden. Als er straks een hele leuke 1180 op de markt komt die enigzins betaalbaar is zou ik daar zelfs over nadenken en dan vallen er een aantal requirements van mijn build weg (zoals dat ik nu op custom loop zit ivm de RX Vega). Aan de andere kant, ik wil toch wel 5 jaar met een voeding kunnen doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 20-07-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 08:56
Een 8600k verbruikt zelfs nog iets meer dan een 4790k.
Levensduur en efficientie worden bepaald door de kwaliteit, niet door hoeveel het max vermogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Er zal toch ergens een kritieke grens zijn neem ik aan? Een 550W voeding continu op/tegen de max belasting is dat niet slecht? Stel dat ik er vaak 500W doorheen jas dan neem ik toch aan dat de componenten e.d. veel ampere en temperatuur moeten verdragen en eerder overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Onderdelen in een voeding, mits van goede kwaliteit, kunnen veel meer aan dan de door de fabrikant opgegeven maximum vermogen van de voeding. Bij een kwalitatief goede voeding ligt de kritieke grens boven het opgegeven vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Aha.. Zoals ze dat hier voor mijn model voeding hebben gemeten. https://www.tomshardware....-power-supply,4484-5.html
Pagina: 1 ... 9 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.