Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een goede 550W voeding is prima, maar die voeding is niet zo heel goed heeft enkele problemen/nadelen. Zo geeft Seasonic aan dat dat de er maximaal een videokaart mag op aansluiten van maximaal 225W doordat er maar één PEG kabel bij komt met twee connectors. Dit geld dan alleen voor de 550W versie, omdat die met een enkele PEG kabel komt. Maar het design schijnt ook wat problemen te hebben met videokaarten met grote wisselende belasting, zoals bijvoorbeeld Vega 64. Maar als dit nu ligt aan een serieus design probleem of te strak afgestelde beveiliging is niet helemaal duidelijk. Hoe dan ook, er zijn gewoon meer interessantere voedingen dan de Seasonic Focus Plus.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:11
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:40:
[...]

Een goede 550W voeding is prima, maar die voeding is niet zo heel goed heeft enkele problemen/nadelen. Zo geeft Seasonic aan dat dat de er maximaal een videokaart mag op aansluiten van maximaal 225W doordat er maar één PEG kabel bij komt met twee connectors. Dit geld dan alleen voor de 550W versie, omdat die met een enkele PEG kabel komt. Maar het design schijnt ook wat problemen te hebben met videokaarten met grote wisselende belasting, zoals bijvoorbeeld Vega 64. Maar als dit nu ligt aan een serieus design probleem of te strak afgestelde beveiliging is niet helemaal duidelijk. Hoe dan ook, er zijn gewoon meer interessantere voedingen dan de Seasonic Focus Plus.
De grote concurrent heeft volgens mij ook maar 1 PEG aansluiting, als ik zo naar de foto kijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfNc1PTthQKtQxDtPMbbVFOyOog=/i/2000781108.jpeg

Dus dan moet ik daar ook naar 650W of de kabel uit mijn huidige voeding gebruiken?

[EDIT]
Heb je trouwens een bron voor die info over de Seasonic? Ik kan niets anders vinden dat positieve reviews.

[EDIT2]
Dan blijft deze optie over: pricewatch: Corsair RM650x Zwart
2x peg, 20 euro verder t.o.v. de Seasonic 550W.

[ Voor 11% gewijzigd door LongBowNL op 19-05-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
@LongBowNL Neem een be quiet! Straight Power 11 550w. Beter krijg je niet <€100,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
LongBowNL schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:24:
[...]

De grote concurrent heeft volgens mij ook maar 1 PEG aansluiting, als ik zo naar de foto kijk.
Klopt, maar schijnbaar gebruikt Corsair betere modulaire connectors/pinnen die een hogere stroom aan kunnen.
Dus dan moet ik daar ook naar 650W of de kabel uit mijn huidige voeding gebruiken?
Dat zijn twee opties, tenminste als je een kabel hebt van deze voeding en niet een totaal andere zodat je kortsluiting krijgt.
Heb je trouwens een bron voor die info over de Seasonic? Ik kan niets anders vinden dat positieve reviews.
Het is vooral een flink gebrek aan serieuze reviews, waardoor de voeding er zo goed uitkomt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 20:11
-The_Mask- schreef op maandag 21 mei 2018 @ 00:46:
[...]

Klopt, maar schijnbaar gebruikt Corsair betere modulaire connectors/pinnen die een hogere stroom aan kunnen.
Ik heb even gezocht op het forum en ik kwam inderdaad de berichten tegen in het Vega topic.

Ik denk dat ik gewoon dubbel safe ga voor deze: pricewatch: Corsair RM650x Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
LongBowNL schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:24:
[...]

[afbeelding]

[EDIT]

[EDIT2]
Dan blijft deze optie over: pricewatch: Corsair RM650x Zwart
2x peg, 20 euro verder t.o.v. de Seasonic 550W.
Volgens de rapporten van Cybenetics zijn er geen verschillen in cables en connectors ?

Corsair RM550 v2: https://cybenetics.com/d/cybenetics_6DE.pdf
Description : 6+2 pin PCIe (600mm+150mm)
Cable Count : 1
Connector Count (Total) : 2
Gauge : 18AWG
In Cable Capacitors : Yes

Seasonic Focus Plus 550: https://www.cybenetics.com/code/pdf.php?id=N4r
Description : 6+2 pin PCIe (680mm+80mm)
Cable Count : 1
Connector Count (Total) : 2
Gauge : 18AWG
In Cable Capacitors : No

Hier ook nog eens aangehaald door de Mask en geantwoord door seasonic : http://www.jonnyguru.com/...48220&posted=1#post148220

Er zijn uiteraard genoeg verschillende connectors met veel verschillende specs : https://www.molex.com/mol...arentKey=power_connectors

Ook Cooler Master geeft op hun Masterwatt PSU's iets vergelijkbaars aan : http://www.coolermaster.c...by-series/masterwatt-550/ PCI-e 6+2 Pin 2 4x 10A*12V = 360W

Afbeeldingslocatie: http://assets.coolermaster.com/products/masterwatt-550/img/web_mw_l_06_02.png

Sommige merken lijken dus voor een veilig advies te kiezen en sommige niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je bent weer lekker de waarheid aan het verdraaien... Sommige fabrikanten kiezen voor veiligheid door de juiste connectors of pinnen te gebruiken die ook twee PEG connectors aan kunnen of door één PEG connector per kabel te gebruiken. En sommigen doen iets doms door een high-end 550W voeding uit te brengen met één PEG kabel met twee connectors, terwijl de modulaire connector er niet op berekend is.

En in het geval van Seasonic dus dan vervolgens een waarschuwing plaatsen dat je niet videokaarten moet gebruiken welke meer dan 225W verbruiken, waardoor ze dus aangeven dat je de Seasonic Focus Plus Gold 550W als een ~400W voeding moet zien.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 24-05-2018 12:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
-The_Mask- schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:36:
Je bent weer lekker de waarheid aan het verdraaien... Sommige fabrikanten kiezen voor veiligheid door de juiste connectors of pinnen te gebruiken die ook twee PEG connectors aan kunnen of door één PEG connector per kabel te gebruiken. En sommigen doen iets doms door een high-end 550W voeding uit te brengen met één PEG kabel met twee connectors, terwijl de modulaire connector er niet op berekent is.

En in het geval van Seasonic dus dan vervolgens een waarschuwing plaatsen dat je niet videokaarten moet gebruiken welke meer dan 225W verbruiken, waardoor ze dus aangeven dat je de Seasonic Focus Plus Gold 550W als een ~400W voeding moet zien.
heb je je eigen bericht en feedback wel gelezen ? o.a Aris geeft hier een hele mooie reactie op : http://www.jonnyguru.com/...48220&posted=1#post148220

''With the Powenetics system we measured 58.943W Peak at +12V and in the PCIe slot, in a GTX 1080Ti FE during the Metro Redux benchmark. Peak power consumption for this card during gaming was 271.322W overall (+12V and 3.3V, PCIe slot and 2x PCIe connectors). Finally, in the worst case scenario the power drawn from the both PCIe connectors was 219.289W.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Seasonic heeft het over 225w voor de videokaart. Hoeveel daarvan via de PEG kabel mag gaan wordt niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:11:
[...]

heb je je eigen bericht en feedback wel gelezen ? o.a Aris geeft hier een hele mooie reactie op : http://www.jonnyguru.com/...48220&posted=1#post148220
Ja dat heb ik gelezen maar heeft natuurlijk niks te maken met het probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Seasonic legt het toch prima uit hier : https://seasonic.com/faq

Installation remark for high power consumption graphics cards

High power graphics cards (above 225 Watts) are usually outfitted with two (or three) PCIe slots. For performance and safety reasons, Sea Sonic highly recommends the use of two (or three) separate PCIe cables to connect such cards to the power supply.

Should you require additional assistance, please contact Seasonic Support.

Afbeeldingslocatie: https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/faq/pcie-installation.png

Extra Informatie vanuit Seasonic :

We planned to change cables in mid June production. We don’t plan to remove the 225w warning but we modified wording already. The added cable will be a cable with one 6+2P Connector.

Dat is alles wat ik kan bevestigen ;)

Mensen die nu al graag gratis een extra pci-e cable willen voor hun focus 550W gold kunnen contact opnemen met : M. Dee - Seasonic (m.dee@seasonic.com) , vermeld hier bij je land en reseller en stuur een kopie van je factuur mee in de mail.

[ Voor 12% gewijzigd door Gipsy King op 24-05-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja het staat er duidelijk en daarom is het dus een probleem. Het probleem van je product aangeven is niet het oplossen van het probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
En oplossen betekent een compleet nieuwe voeding ontwerpen? Wordt een duur grapje dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:35
Gipsy King schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:11:
[...]

''With the Powenetics system we measured 58.943W Peak at +12V and in the PCIe slot, in a GTX 1080Ti FE during the Metro Redux benchmark. Peak power consumption for this card during gaming was 271.322W overall (+12V and 3.3V, PCIe slot and 2x PCIe connectors). Finally, in the worst case scenario the power drawn from the both PCIe connectors was 219.289W.''
Maar volgens die statement ga je er ook van uit dat alle fabrikanten dezelfde standaarden hebben met betrekking tot koeling en hoeveel watt die koeling trekt bovenop het verbruik van de kaart. Neem bijvoorbeeld de Zotac 1080ti AMP! Extreme om maar even wat willekeurigs op te noemen (zie link). Die verbruikt veel meer dan de 1080TI FE. Dan zou je alsnog boven die 219.289W komen of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
rain2reign schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Maar volgens die statement ga je er ook van uit dat alle fabrikanten dezelfde standaarden hebben met betrekking tot koeling en hoeveel watt die koeling trekt bovenop het verbruik van de kaart. Neem bijvoorbeeld de Zotac 1080ti AMP! Extreme om maar even wat willekeurigs op te noemen (zie link). Die verbruikt veel meer dan de 1080TI FE. Dan zou je alsnog boven die 219.289W komen of zie ik dat nou verkeerd?
Zou je aan Aris(was zijn statement) of de Mask moeten vragen, ik kan het niet testen of nameten voor je ;) En lees ook hierboven de post over het cable gebruik eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Dus Seasonic geeft hierboven toe dat er een ontwerpfoutje in de Focus Gold serie zit.
Nu gaan ze dit in de toekomst aanpassen door een extra kabel mee te leveren (6+2).
Dit lost het probleem toch niet op?
ze leveren nog steeds een kabel die een dubbele connector heeft. (en daarbij dus een powerlimit)

Hoeveel computerbouwers gaan enkel bij deze specifieke voeding niet de kabel met dubbele connector gebruiken? Enkel de bouwers die dit topic gevolgd hebben en daarmee lijkt het mij een voeding die je niet gemakkelijk aan iedereen kan adviseren. Wanneer je je er niet in verdiept, zie je een enkele kabel met twee connectors en gebruikt deze, want dat is precies wat je nodig hebt bij elke kaart die 14/16pin power wil.

wordt er enkel een extra kabel geleverd of wordt de huidige kabel ook aangepast zodat er maar 1 connector op zit?
Zoveel vragen en discussie omtrend deze voeding.
Bij mij staat ie op de zwarte lijst, genoeg vergelijkbare voedingen die niet zoveel (terecht) negatieve aandacht gekregen hebben.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:15:
En oplossen betekent een compleet nieuwe voeding ontwerpen? Wordt een duur grapje dan!
Voor het probleem met de kabels hoeft Seasonic alleen maar de juiste kabels bij de voeding te leveren. Seasonic geeft zelf aan dat er bij de huidige Focus Plus Gold 550W, Focus Gold 550W, Focus Plus Platinum 550W, Prime Ultra Gold 550W en Prime Ultra Platinum 550W maximaal een videokaart van 225W kan worden aangesloten. Dat is voor een 550W voeding gewoon veel te weinig, want daardoor kun je de voeding maar veilig gebruiken tot zo'n ~400W, hoeveel precies ligt aan het verbruik van de CPU en andere componenten.

Ze geven daarmee dus toe dat ze de verkeerde kabels bij deze voedingen hebben geleverd. De reden hiervoor is simpel, zo kunnen ze iets van waarschijnlijk een kleine euro per voeding besparen. Oplossing is overigens heel simpel gewoon twee PEG kabels erbij leveren met een enkele connector. De voeding heeft namelijk wel de juiste modulaire sockets, maar dus niet de juiste kabels.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
-The_Mask- schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:40:
[...]

Voor het probleem met de kabels hoeft Seasonic alleen maar de juiste kabels bij de voeding te leveren. Seasonic geeft zelf aan dat er bij de huidige Focus Plus Gold 550W, Focus Gold 550W, Focus Plus Platinum 550W, Prime Ultra Gold 550W en Prime Ultra Platinum 550W maximaal een videokaart van 225W kan worden aangesloten. Dat is voor een 550W voeding gewoon veel te weinig, want daardoor kun je de voeding maar veilig gebruiken tot zo'n ~400W, hoeveel precies ligt aan het verbruik van de CPU en andere componenten.

Ze geven daarmee dus toe dat ze de verkeerde kabels bij deze voedingen hebben geleverd. De reden hiervoor is simpel, zo kunnen ze iets van waarschijnlijk een kleine euro per voeding besparen. Oplossing is overigens heel simpel gewoon twee PEG kabels erbij leveren met een enkele connector. De voeding heeft namelijk wel de juiste modulaire sockets, maar dus niet de juiste kabels.
Correct, en dat word dus opgelost zoals ik al had aangegeven.

Alleen is de nieuwe verpakking / BOM (Bid of Materials) nog niet vrijgegeven. Dus niemand weet of ze nu 2x een kabel met 2x een 6+2 Pin connector gaan leveren of 2x een kabel met 1x een 6+2 Pin connector. Alleen hebben ze bevestigd dat vanaf de product half Juni dit veranderd , kort gerekend ligt dit in Augustus in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Hi All, Sorry this is in English.

We only provide "recommendation" and we do not say you must or must not. We base our "recommendation" on our experience and what our RD & PM thinks are good operational conditions.

For June production, we will implement new PCIe cable configuration for our lower wattage FOCUS power supplies.

Thank you for all your support on this great forum!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Correct, en dat word dus opgelost zoals ik al had aangegeven.
Ja hoor, maanden het probleem ontkennen en nu wordt het probleem schijnbaar binnenkort opgelost en nu ben je het wel met mij eens. :')
Seasonic schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:03:

For June production, we will implement new PCIe cable configuration for our lower wattage FOCUS power supplies.
But no fix for the even more expensive Prime Ultra units?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
-The_Mask- schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:28:
[...]

Ja hoor, maanden het probleem ontkennen en nu wordt het probleem schijnbaar binnenkort opgelost en nu ben je het wel met mij eens. :')

[...]

But no fix for the even more expensive Prime Ultra units?
Mooi he :) blijkbaar is dat wat je wou horen.
nu heb je Seasonic ook nog in je topic hier dankzij mij , kun je uren eindeloos discussieren zonder mij te taggen , want alles wat ik vertel is toch onzin :)

Er was en is dus niks mis met de voedingen zelf zoals de hele wereld al wist en ook overal te zien is in reviews. Geschreven tekst en cable... Wat een drama Douwe :) wellicht door al jouwn post wereldwijd komt er een extra cable , toch mooi :) wellicht ook even doorzeuren voor nieuwe ventilatoren want alles trilt :F

p.s doe dat ook voor corsair dan kunnen hun ook een extra cable doen bij de rm550x...

Heb meerdere 1080ti's draaien als voorbeeld op de focus 550's... No issues at all. Als je wilt deponeren we wel wat filmpjes, met de standaard cable :)

Fijne vrijdag.

[ Voor 23% gewijzigd door Gipsy King op 25-05-2018 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 05:50:
[...]

Mooi he :) blijkbaar is dat wat je wou horen.
nu heb je Seasonic ook nog in je topic hier dankzij mij , kun je uren eindeloos discussieren zonder mij te taggen , want alles wat ik vertel is toch onzin :)
Ik wil gewoon dat je eerlijk bent, en als je dat niet mag zijn omdat dat bijvoorbeeld de verkoop zou kunnen schaden dan kun je beter gewoon niks zeggen. Al ben ik van mening dat je veel meer bereikt met gewoon eerlijk zijn, sowieso op de lange termijn. Onzin verkopen werkt alleen maar op de korte termijn.
Er was en is dus niks mis met de voedingen zelf zoals de hele wereld al wist en ook overal te zien is in reviews. Geschreven tekst en cable... Wat een drama Douwe :) wellicht door al jouwn post wereldwijd komt er een extra cable , toch mooi :) wellicht ook even doorzeuren voor nieuwe ventilatoren want alles trilt :F
Dit bedoel ik dus met onzin. Al mijn posts wereldwijd? Enige forums waar ik actief ben is hier en jonnyGURU. En beide zijn anderen het overigens met mij eens dat het een probleem is. Lijkt mij ook logisch want het is gewoon een probleem, anders ging Seasonic het ook niet oplossen.

Daarnaast komt de voeding er niet overal perfect uit, alleen wel in de reviews die niet kritisch (genoeg) zijn. En zulke reviews zijn niks waard, die vinden slechte producten namelijk ook gewoon goed.
p.s doe dat ook voor corsair dan kunnen hun ook een extra cable doen bij de rm550x...
Zoals al veel vaker aangegeven de RM550x heeft dit probleem niet. Corsair geeft aan dat hun modulaire kabel/connector veel meer aan kan.
Heb meerdere 1080ti's draaien als voorbeeld op de focus 550's... No issues at all. Als je wilt deponeren we wel wat filmpjes, met de standaard cable :)
Zoals ook al eerder aangegeven dat zegt niks. Je zou duizenden moeten testen om een goed beeld te krijgen. Maar Seasonic geeft zelf aan dat een GTX 1080 Ti niet aan te raden is en videokaarten met een verbruik van meer dan 225W ook niet. Als een fabrikant dit zelf al aangeeft lijkt het mij vrij duidelijk dat er een reden voor is dat ze dit doen. Anders doe je dit als fabrikant natuurlijk niet.

Maar als je wil testen, neem dan een RX Vega 64 reference. Dan niet voor dit probleem maar voor een ander probleem. Schijnbaar hebben de voedingen moeite met de snel wisselende en grote verschillen is het verbruik van deze videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Hi All, Sorry this is in English.

We only provide "recommendation" and we do not say you must or must not. We base our "recommendation" on our experience and what our RD & PM thinks are good operational conditions.

Thank you for all your support on this great forum!
Hi Seasonic Rep Welcome ;)

Have fun helping al guys around in BENELUX ;)

If you guys needs any support just mail us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
En weer een goede score bij johnnyGURU van Seasonic.

http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=550

Johnny guru kijkt toch enigzinds positief naar deze units....

Summary

I have now become so used to having these amazing performing Seasonics around that I have come to expect this performance from all of their products. But it cannot be stressed enough how sweet it is to feel that way about them. To date, every single Prime unit has performed magnificently. Where does Seasonic even go from here? Better regulation? Don't need it. Better ripple control? Don't need it. Shallower housing? Eh, maybe. But that's about all I can think of.

[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 25-05-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 01:24
Had ook niet anders verwacht voor 200+ euro.
Hoe doet ie het vergeleken de concurrentie?
https://tweakers.net/pric...59;1002657;464871;481413/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 07:51
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Maar als je wil testen, neem dan een RX Vega 64 reference. Dan niet voor dit probleem maar voor een ander probleem. Schijnbaar hebben de voedingen moeite met de snel wisselende en grote verschillen is het verbruik van deze videokaarten.
Ik heb maanden terug Vega 56 en 64 in crossfire gehad en had crashes terwijl het qua vermogen makkelijk zou moeten kunnen. Gezien hier nog steeds wordt gesproken over een gebrek aan de voedingen, zal ik hier nogmaals naar kijken of ik dit probleem kan reproduceren.

Momenteel een 4790@4,7GHz en een max OC 1080TI icm een 850W Focus+ en kom met gamen aan de 500 a 550W. Destijds met Vega 64 onder water had ik crashes zodra ik ~570W overschreed, dit weet ik aan de kaart daar ik 1700MHz+ op de core probeerde te halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
mitsumark schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:51:
Had ook niet anders verwacht voor 200+ euro.
Hoe doet ie het vergeleken de concurrentie?
https://tweakers.net/pric...59;1002657;464871;481413/
Als je dan toch 80+ platinums toevoegd... pricewatch: Seasonic Focus Plus 850 Platinum / pricewatch: Corsair RM850i scheeld je weer 6/7 tientjes :) en toch 10 jaar garantie ik vraag mezelf ook altijd af of je die 6/7 tientjes ergens in terugmerkt :)(component technisch zou alles beter moeten zijn) zou mooi zijn als een review site als tomshardware of johnnyguru dit eens uitstippeld... Wellicht iets voor @-The_Mask- omdit in NL te doen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Gipsy King op 27-05-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Gipsy King schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:39:
[...]
Als je dan toch 80+ platinums toevoegd... pricewatch: Seasonic Focus Plus 850 Platinum / pricewatch: Corsair RM850i scheeld je weer 6/7 tientjes :) en toch 10 jaar garantie ik vraag mezelf ook altijd af of je die 6/7 tientjes ergens in terugmerkt :)(component technisch zou alles beter moeten zijn) zou mooi zijn als een review site als tomshardware of johnnyguru dit eens uitstippeld... Wellicht iets voor @-The_Mask- omdit in NL te doen ?
Zoals je weet maakt het 'niks' uit welk efficiency certificaat eraan hangt, ik keek dan ook naar concurrenten in prijs.
Wat dat betreft valt een 70 euro goedkopere voeding buiten de vergelijking, ondanks dat het wel interessant is te weten wat de rest zoveel duurder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Deze vraag past niet helemaal binnen de scope van dit topic, maar toch waag ik het erop aangezien er in het Heaphone topic niet heel veel bruikbare feedback komt.

De hamvraag is of een lineaire voeding vs een schakelende voeding van invloed is op de geluidskwaliteit van een component; in dit specifieke geval een headphone DAC / AMP combinatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Jorruchie op 31-05-2018 16:57 ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de pricewatch: Corsair SF450 EOL of heeft Corsair leveringsproblemen? Het viel me op dat hij niet te verkrijgen is in de webshops net nu ik een mITX build binnenkort wou gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jorruchie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:34:
Deze vraag past niet helemaal binnen de scope van dit topic, maar toch waag ik het erop aangezien er in het Heaphone topic niet heel veel bruikbare feedback komt.

De hamvraag is of een lineaire voeding vs een schakelende voeding van invloed is op de geluidskwaliteit van een component; in dit specifieke geval een headphone DAC / AMP combinatie.
Een schakelende voeding geeft meer ruis dan een lineaire voeding, maar tegenwoordig zijn veel schakelende voedingen wel stukken beter dan vroeger. Nu ben ik nooit met audio bezig, maar ik zou zeggen dat een goede moderne schakelende computervoeding eigenlijk ook prima moet zijn voor zo'n toepassing.

Hoe dan ook 250 euro voor die lineaire voeding is gewoon belachelijk veel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:20:
Is de pricewatch: Corsair SF450 EOL of heeft Corsair leveringsproblemen? Het viel me op dat hij niet te verkrijgen is in de webshops net nu ik een mITX build binnenkort wou gaan doen.
De Corsair SF450 is volgens mij nog niet EOL, maar ik verwacht wel dat we binnen een week de opvolger gaan zien op de Computex. Corsair SF450 Platinum.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:45:
[...]

De Corsair SF450 is volgens mij nog niet EOL, maar ik verwacht wel dat we binnen een week de opvolger gaan zien op de Computex. Corsair SF450 Platinum.
Ik zie dat hij gelukkig wel bij Amazon op voorraad is en ook een beetje goedkoper dan hier. Al hoewel die opvolger ook interessant klinkt. Ik kan er niks over vinden maar betekent Platinum de certificering of alleen de naam? In het eerste geval denk ik dat het beter is om de normale SF450 te kiezen tenzij je me aanraad om wel op de Platinum te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:41:
[...]

Ik zie dat hij gelukkig wel bij Amazon op voorraad is en ook een beetje goedkoper dan hier. Al hoewel die opvolger ook interessant klinkt. Ik kan er niks over vinden maar betekent Platinum de certificering of alleen de naam? In het eerste geval denk ik dat het beter is om de normale SF450 te kiezen tenzij je me aanraad om wel op de Platinum te wachten :)
80PLUS Platinum certificaat inderdaad, maar het lijkt mij niet echt interessant om er op te wachten, de huidige SF450 is al een uitstekende voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

-The_Mask- schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:13:
[...]
Een schakelende voeding geeft meer ruis dan een lineaire voeding, maar tegenwoordig zijn veel schakelende voedingen wel stukken beter dan vroeger. Nu ben ik nooit met audio bezig, maar ik zou zeggen dat een goede moderne schakelende computervoeding eigenlijk ook prima moet zijn voor zo'n toepassing.

Hoe dan ook 250 euro voor die lineaire voeding is gewoon belachelijk veel.
Dank je voor je reactie.

De verhouding lijkt mij ook een beetje zoek.
€250,- ter vervanging van de bijgeleverde voeding van een aparaat van €350,-.
Er komt overigens een mark ii editie van Sbooster voeding welke voor €329,- over de toonbank gaat. 8)7

De bijgeleverde voeding van de DAC is echter geen "goede schakelende computervoeding", maar m.i. een vrij basic 12V adapter. Zeg maar zo'n ding waarmee je ook de kruimeldief oplaadt.

Heb jij tips voor een betere en meer betaalbare voeding?

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Zojuist aangemaakt voor een nieuwe Seasonic launch eind Juni : Seasonic PCGH Edition Focus Plus Gold 550W (incl. 2x Cable met 2x 6+2 pin PCI-e per cable)

Tweakers pricewatch : pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold PCGH Edition
HWI : https://nl.hardware.info/...h-edition-gold-550w/fotos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkoabc_UB_emLYTcQ1sxHL53PnI=/fit-in/188x141/filters:strip_icc():fill(white)/i/2002015099.jpeg?f=thumblarge

[ Voor 128% gewijzigd door Gipsy King op 05-06-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
2x 6+2 pins is overdreven voor een 550w. Daar ga je het probleem niet mee oplossen. Wat er gebeurt is dat nog steeds slechts één kabel wordt gebruikt bij een videokaart >225w. Logischer was geweest als er 2 kabels met elk een 6+2 pins meegeleverd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zijn ook videokaarten met drie PEG connectors, maar die derde is dan vaak weer optioneel en alleen nuttig bij extreem overklokken, iets waarvoor je deze voeding niet zal gebruiken.

Twee GTX 1070's (Ti) of GTX 1080 is SLI zonder overklokken met een normale niet overgeklokte CPU is eigenlijk de enige toepassing.

Zou dan ook nuttiger en logischer zijn geweest om de voeding twee EPS connectors te geven en twee enkele PEG connectors. Voor een enkele videokaart en/of HEDT CPU die twee EPS connectors nodig heeft. Heb je ook niet last van de twee los hangende PEG connectors. Voor een voeding met individueel gesleevde kabels, waarbij uiterlijk er dus toe doet, een stuk logischer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Uszka schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:28:
2x 6+2 pins is overdreven voor een 550w. Daar ga je het probleem niet mee oplossen. Wat er gebeurt is dat nog steeds slechts één kabel wordt gebruikt bij een videokaart >225w. Logischer was geweest als er 2 kabels met elk een 6+2 pins meegeleverd zouden worden.
Dat word in de nieuwe focus 550w gold non pcgh op die wijze ook vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Corsair gaat ook voor wat nieuws :

https://nl.hardware.info/...ade-naar-80-plus-platinum

en nog een line-up :

https://nl.hardware.info/...ngen-komen-naar-nederland

[ Voor 30% gewijzigd door Gipsy King op 07-06-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriominosDE
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-08-2020
Uszka schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:28:
Ja, serieus, nu zitten er weer "te veel" connectors aan? Het is toch simpel? Als je niet de meest-aller-high-end-met-dikke-overclock kaart hebt kun je prima 1 kaart op 1 kabel met 2 connectors zetten. Als je van een enkele kabel een trillende bovenlip krijgt omdat je misschien niet voldoet aan het advies dat Seasonic hierover geeft dan kun je netjes 2 kabels gebruiken. C'mon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
Netjes. Hopelijk worden het weer goede exemplaren en dan weet ik wel wat er in de Ghost S1 gaat komen.

https://www.corsair.com/u...SF-Series/p/CP-9020182-NA

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 05-06-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Paprika schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Netjes. Hopelijk worden het weer goede exemplaren en dan weet ik wel wat er in de Ghost S1 gaat komen.

https://www.corsair.com/u...SF-Series/p/CP-9020182-NA
Leukekast idd bij Louqe.

http://www.louqe.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Ook wel aardig gek die nieuwe CM psu op computex :

https://nl.hardware.info/...dingenaanbod-uit---update

" CM : De fabrikant beweert daarbij dat deze psu niet alleen een mijlpaal wordt voor het bedrijf, maar tevens voor de gehele voedingenbranche. "

Ben benieuwd in hoeverre het hier gaat over prestaties of looks , of beide ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
quote uit bovenstaande link:

"Op het lcd-display aan de buitenzijde worden gegevens als de temperatuur of ventilatorsnelheid vertoond. Tevens is de voeding te bedienen en uit te lezen via software."

Ik hoop niet dat hetgene was ze zelf zo 'vernieuwend' vinden is het instellen van een fan curve op je voeding.
Leuk om te hebben, maar dit kan ik geen 'mijlpaal voor de gehele voedingenbranche' noemen.

ben benieuwd wat concreet bedoeld wordt met het bedienen en uitlezen via software.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 22:20

WCA

Ik vermoed dat het 'vernieuwende' is dat zij de PSU volledig zelf ontworpen hebben. Het zal vast niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt, maar vaak gebeurt het ook niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Ook Seasonic brengt wat nieuws : https://nl.hardware.info/...nagement-en-sfx-voedingen.

Filmpje : YouTube: Seasonic Booth at Computex 2018 - RGB Madness!

Ze zijn er allemaal maar drukjes mee :)

[ Voor 24% gewijzigd door Gipsy King op 07-06-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooler Master
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

Cooler Master

Bedrijfsaccount Coolermaster
shadvet schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:34:
quote uit bovenstaande link:
Ik hoop niet dat hetgene was ze zelf zo 'vernieuwend' vinden is het instellen van een fan curve op je voeding.
Leuk om te hebben, maar dit kan ik geen 'mijlpaal voor de gehele voedingenbranche' noemen.
De belangrijkste rede waarom we deze voeding lieten zien op Computex was om ons eigen design te presenteren.
De dual layer RGB display is gewoon een leuk extra's om het product ook te kunnen onderscheiden onder de niet-tech mensen.
Behalve het platform is overigens ook de transformer ons eigen design.

Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/cm-tep-jpg/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9WL0kvNzc2MTQyL29yaWdpbmFsL2NtLXRlcC5qcGc=

Momenteel is alles nog in conceptfase... dus alle feedback is welkom!

@-The_Mask- Graag zien we natuurlijk ook jou feedback tegenmoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

coolermasterron schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:28:
[...]

De belangrijkste rede waarom we deze voeding lieten zien op Computex was om ons eigen design te presenteren.
De dual layer RGB display is gewoon een leuk extra's om het product ook te kunnen onderscheiden onder de niet-tech mensen.
Behalve het platform is overigens ook de transformer ons eigen design.

[afbeelding]

Momenteel is alles nog in conceptfase... dus alle feedback is welkom!

Wat is voor een bedrijf als Cooler Master het voordeel eigenlijk om een eigen ontwerp te maken? Lijkt me dat je (helemaal met de huidige voedingenmarkt) het wiel niet compleet opnieuw hoeft uit te vinden.

Of is er iets heel innovatiefs aan dit specifieke ontwerp? Ik ben wel benieuwd wat de reden erachter is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooler Master

Cooler Master

GreNade schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Wat is voor een bedrijf als Cooler Master het voordeel eigenlijk om een eigen ontwerp te maken? Lijkt me dat je (helemaal met de huidige voedingenmarkt) het wiel niet compleet opnieuw hoeft uit te vinden.

Of is er iets heel innovatiefs aan dit specifieke ontwerp? Ik ben wel benieuwd wat de reden erachter is.
De hoofdrede is dat wij dan niet meer afhankelijk hoeven te zijn van leveranciers.
Het gaat namelijk niet alleen maar om de ontwikkeling van een platform maar tevens ook het gehele productie process inclusief inkoop van componenten.
Verder hebben we dit platform ontwikkeld om behoorlijk flexibel te zijn. We hebben een roadmap uitgezet voor de komende 3 jaar en dit platform is zo opgezet dat we het kunnen gebruiken voor al deze modellen.

Daarbij komt de vraag "Wie is jullie OEM?" vaak voor en legt vaak een stempel op het product zelf, ook al worden er aanpassingen gedaan aan het platform waardoor het eigenlijk een ander product is.

Vanuit een technisch standpunt hebben we de focus gelegt op het verbeteren van de thermal performance.
Zoals je op de foto kunt zien is het platform vrij ruim opgezet waardoor de airflow in de voeding beter kan stromen. We zijn per slot van rekening Cooler Master ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

coolermasterron schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:47:
[...]

De hoofdrede is dat wij dan niet meer afhankelijk hoeven te zijn van leveranciers.
Het gaat namelijk niet alleen maar om de ontwikkeling van een platform maar tevens ook het gehele productie process inclusief inkoop van componenten.
Verder hebben we dit platform ontwikkeld om behoorlijk flexibel te zijn. We hebben een roadmap uitgezet voor de komende 3 jaar en dit platform is zo opgezet dat we het kunnen gebruiken voor al deze modellen.

Daarbij komt de vraag "Wie is jullie OEM?" vaak voor en legt vaak een stempel op het product zelf, ook al worden er aanpassingen gedaan aan het platform waardoor het eigenlijk een ander product is.

Vanuit een technisch standpunt hebben we de focus gelegt op het verbeteren van de thermal performance.
Zoals je op de foto kunt zien is het platform vrij ruim opgezet waardoor de airflow in de voeding beter kan stromen. We zijn per slot van rekening Cooler Master ;)
Naar het HWI artikel:
Cooler Master zegt zelf verantwoordelijk te zijn voor het ontwerp; de fabricage wordt uitbesteed.
Begrijp ik dat dit dus niet klopt? Als CM zelf de hele voeding gaat maken begrijp ik het al beter. Maar als je vervolgens de spullen alsnog bij Seasonic/CWT/GreatWall/Enchance laat maken is er natuurlijk vrij weinig meerwaarde tov de uitstekende voedingen die de concurrentie al maakt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooler Master

Cooler Master

Normaal als je inkoopt bij bijvoorbeeld Seasonic/CWT/GreatWall/Enchance dan betaal je ook voor hun verkopers, inkopers, engineers, QC, etc etc. en natuurlijk wil iedereen daar graag winst bij zien.
Het is op lange termijn dus voordeliger om alleen maar machines en personeel te hoeven huren bij een fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

coolermasterron schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:13:
Normaal als je inkoopt bij bijvoorbeeld Seasonic/CWT/GreatWall/Enchance dan betaal je ook voor hun verkopers, inkopers, engineers, QC, etc etc. en natuurlijk wil iedereen daar graag winst bij zien.
Het is op lange termijn dus voordeliger om alleen maar machines en personeel te hoeven huren bij een fabriek.
Zien we dat straks ook terug in de prijs dan wellicht? :+

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
@coolermasterron

He Ron,

Welcom :) , leuk dat je er bent , handig voor de end-users met vragen ook. Kunnen zo direct aankloppen bij de Bron. Seasonic had zich onlangs ook al present gemeld (wel engels :) ). Denk dat het alleen maar van meerwaarde is dat de merken aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@Gipsy King Welke prijs verwachten jullie van de PCGH? pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold PCGH Edition Want €50 meerprijs voor een extra PEG kabel tov de normale Focus Plus Gold 550w is absurd. Dat gaat nooit een succes worden op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Uszka schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:34:
@Gipsy King Welke prijs verwachten jullie van de PCGH? pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold PCGH Edition Want €50 meerprijs voor een extra PEG kabel tov de normale Focus Plus Gold 550w is absurd. Dat gaat nooit een succes worden op die manier.
Alles cables zijn individual sleeved , zon set kost bij cablemod 90 eur , dus dan is 50 eur meerprijs zo gek nog niet, tevens pcgh kennende zijn er wel wat hardware matige aanpassingen echter heb ik nog niks ingezien. De samples zullen spoedig bij hwi en tweakers
Binnen vallen. En vast bij grote sites links en rechts.

De verwachte straatprijs zal naar verwachting 129.95 worden. De normale focus zou 89.95 horen te zijn en ligt ook net wat lager.

Eerste voorraad ligt ronde de 27ste in de winkels.

Denk ook niet dat Seasonic dit ziet als high-runner maar meer als een luxe artikel , voor mensen die out of de box al die cables etc willen hebben. Het Duitse pcgh zal er vast over hebben nagedacht :) in Duitsland doet Alternate bv assemblages met die pcgh voedingen.

P.s. deze vragen kun je ook aan Seasonic Rep stellen. Tweakers (community manager) wilt de merken graag zelf met een bedrijfs account in het topic hebben ter ondersteuning zodat advies en comentaar onpartijdig zou zijn, en geen vorm van reclame of marketing zou bevatten. Tevens kunnen zou de eindgebruikers mooi hun vragen stellen aan de mensen van het merk , dit voorkomt een hoop welles nietes relletjes tussen eindgebruikers hier. @Ginz wellicht kun jij uitleggen waar jullie graag heenwillen als community. ;) dat kun je vast 100x beter dan mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Gipsy King op 11-06-2018 18:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gipsy King schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:42:
[...]

P.s. deze vragen kun je ook aan Seasonic Rep stellen. Tweakers (community manager) wilt de merken graag zelf met een bedrijfs account in het topic hebben ter ondersteuning zodat advies en comentaar onpartijdig zou zijn, en geen vorm van reclame of marketing zou bevatten. Tevens kunnen zou de eindgebruikers mooi hun vragen stellen aan de mensen van het merk , dit voorkomt een hoop welles nietes relletjes tussen eindgebruikers hier. @Ginz wellicht kun jij uitleggen waar jullie graag heenwillen als community. ;) dat kun je vast 100x beter dan mij.
Je hebt het eigenlijk heel goed uitgelegd.

BioBlade is hier actief met zijn persoonlijk account, maar aangezien veel mensen weten dat BioBlade voor JPF Computing werkt, doet hij ook dingetjes voor de merken die hij vertegenwoordigd.

Dat is niet echt transparant en daar zijn ook moeilijk regels voor te stellen. Dus ik heb met BioBlade besproken dat we of van zijn account een zakelijk account gaan maken, of een apart BioBlade en JPF Computing account gaan maken. Daarop kwam BioBlade met het idee om de merken zichzelf te laten representeren.

Daarom hebben we van Coolermaster en van Seasonic vertegenwoordigers hier op het forum. Dus die mag je aanspreken met bepaalde vragen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:39
TriominosDE schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:14:
[...]

Ja, serieus, nu zitten er weer "te veel" connectors aan? Het is toch simpel? Als je niet de meest-aller-high-end-met-dikke-overclock kaart hebt kun je prima 1 kaart op 1 kabel met 2 connectors zetten. Als je van een enkele kabel een trillende bovenlip krijgt omdat je misschien niet voldoet aan het advies dat Seasonic hierover geeft dan kun je netjes 2 kabels gebruiken. C'mon...
Zeer zeker teveel inderdaad... Seasonic adviseren namelijk zelf dat je max 225w aan deze kabels hangt, dan is het dus niet handig er 2x 6+2 aan te hangen want een 8pin peg moet volgens de specs 150w kunnen leveren wat dus doet vermoeden dat je 300w aan deze kabel kan hangen, wat nu juist net hetgeen is wat wordt afgeraden...

Dus ja, ik ben het met @Uszka eens dat dit geen handige zet is. Had er dan een y-kabel aan gehangen met een 6 en 6+2 pin, dan zat je qua spec op de gestelde 225w.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Er kan ook 75W door het pcie slot, kan er nu extra 150W door de kabel of 225W?
Dus een videokaart van 225W of 300W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Seasonic adviseert met één kabel een videokaart van max 225w. Hoeveel daarvan door de kabel en door het PCI-e slot wordt niet vermeld. Met twee kabels zou dan theoretisch 450w aan videokaarten mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriominosDE
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-08-2020
Dat zeg je goed; adviseert, en dan nieteens dat je niet boven de 225w mag komen per kabel, maar dat als je de optie hebt om wanneer je over de 225w heen gaat, het beter is om 2 kabels te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/faq/pcie-installation.png

Een normale GTX1080Ti pakt ~220W, wat dus al zou lukken op 1 kabel met 2 stekkers. Alleen overclock varianten van die kaart trekken iets meer, en zelfs dan heb je prima de ruimte om je 2e kabel erbij te pakken als je je er zorgen over maakt dat je tegen problemen aan gaat lopen. En dan nog, het is een 550w voeding, als je (voor wat het nog waard is) SLI/CF gaat gebruiken met allerlei zware kaarten dan pak je toch sws een maatje meer?

Je hebt nu gewoon alle opties:
<225w en 2x PEG: 1 kabel met 2 PEG
>225w en 2x PEG: 2 kabels waarvan je 1 PEG gebruikt
2x <225w en 2x PEG: 2 kabels met 2 PEG.

Voorheen was er inderdaad de "issue" dat je met een 550w power-supply, als je echt heel erg zwaar trekt aan het advies van Seasonic, niet 300w maar 225w aan GPU's zou kunnen gebruiken omdat er maar 1 kabel met 2 stekkers bij zit/zat. Die kritiek hebben ze gehoord en aangepast in bijv. deze PCGH variant waar je nu 2 kabels krijgt; problem solved. En ja, je kan dan klagen dat je nu wanneer je 2 kabels gebruikt je 2 losse PEG-stekkers weg moet werken. Maar andersom geldt dat hetzelfde als er 2 kabels bij zitten met 1 stekker wanneer je een kaart met 2 PEG-stekkers hebt die minder dan 225w gebruikt; "k*t seasonic, nu moet ik helemaal een tweede kabel aanleggen terwijl het gewoon met 1 kabel zou moeten kunnen".

Als allerlaatste geeft NVIDIA dit zelf aan over de 1080ti: "Minimum 600 W or greater system power supply with one 6-pin and one 8-pin PCI Express supplementary power connectors.", en AMD over de RX Vega 64: "PSU Recommendation 1000W(liquid) / 750W". Als we het "225w-advies" van Seasonic dan zo serieus nemen, laten we dat dan ook doen met de adviezen van NVIDIA en AMD, dan is de cirkel weer helemaal rond en zit je zelf selectief te lezen als je een 550w voeding wilt gebruiken met een van deze kaarten en dan valt over het feit dat je maar 225w per stekker mag gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door TriominosDE op 13-06-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:42:
Ik vermoed dat het 'vernieuwende' is dat zij de PSU volledig zelf ontworpen hebben. Het zal vast niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt, maar vaak gebeurt het ook niet.
Toch wel, Corsair en be quiet! hebben wel eigen engineers, maar ze zijn bij lange na niet zover dat ze zelf de voeding ontwerpen. Het is vooralsnog een samenwerking met de ODM bij beide. Rest van de fabrikanten zeggen hooguit wat ze willen of zelfs dat niet eens, daar komt alleen een sticker op en voor de rest is het design (zo goed als) identiek als het platform waar die op gebaseerd is.
coolermasterron schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:28:
[...]

Eén zonder LCD? Wordt het toch enkele euro's goedkoper door verwacht ik. Ook doordat je de interface met de PC weg kunt laten en de benodigde IC's.

OCP's voor de 12V welke ook in te stellen is via de software? Of is dat meer voor de toekomst en nog te duur voor deze versie.

Voor de rest qua geluidsniveau zou zo stil als Corsair RMx wel heel erg goed zijn.

En zorg voor de juiste kabels en connectors. Houdt ook rekening met het HEDT platform, weinig fabrikanten doen dat nog in hun kwaliteitsvoedingen. Hierdoor is het nogal eens lastig de juiste voeding hierbij te zoeken.

Graag ook geen condensators in de kabels, dat maakt de kabels zo dik, terwijl het vaak ook nog eens niks toevoegt in de praktijk.

Geen wire grill voor minder geluid? Hadden we het vorig jaar nog over. :p

Maar wat opvalt is dat er geen enkele elco zichtbaar is alleen vier solid caps voor de 12V en ik heb ook niet het idee dat ze op het modulaire PCB te vinden zijn. Gaat dat niet zorgen voor serieuze problemen met transient loads van high-end videokaarten?
GreNade schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Het is marketingtechnisch natuurlijk ook heel interessant om te doen, niemand anders kan het zeggen. Behalve dan fabrikanten die OEM en ODM zijn natuurlijk.
TriominosDE schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:47:
Dat zeg je goed; adviseert, en dan nieteens dat je niet boven de 225w mag komen per kabel, maar dat als je de optie hebt om wanneer je over de 225w heen gaat, het beter is om 2 kabels te gebruiken.
Niet helemaal, ze raden het ten zeerste af om videokaarten van meer dan 225W te gebruiken i.s.m. een enkele modulaire kabel met twee connectors.
Een normale GTX1080Ti pakt ~220W, wat dus al zou lukken op 1 kabel met 2 stekkers.
Dat is dan een flink ondergeklokte want een reference zit rond de 270W.
Alleen overclock varianten van die kaart trekken iets meer, en zelfs dan heb je prima de ruimte om je 2e kabel erbij te pakken als je je er zorgen over maakt dat je tegen problemen aan gaat lopen. En dan nog, het is een 550w voeding, als je (voor wat het nog waard is) SLI/CF gaat gebruiken met allerlei zware kaarten dan pak je toch sws een maatje meer?
Het gaat niet over overklokken of SLI of CrossFire. Het gaat erom dat een fabrikant afraad om een videokaart te gebruiken met hun 550W voeding welke bij andere fabrikanten perfect geschikt is voor het 550W model, of zelfs het 450W model. In geval van de normale Seasonic Focus dan.
Je hebt nu gewoon alle opties:
<225w en 2x PEG: 1 kabel met 2 PEG
>225w en 2x PEG: 2 kabels waarvan je 1 PEG gebruikt
2x <225w en 2x PEG: 2 kabels met 2 PEG.
En hoeveel procent van de mensen weet dit? 1% of zelfs nog minder?
Voorheen was er inderdaad de "issue" dat je met een 550w power-supply, als je echt heel erg zwaar trekt aan het advies van Seasonic, niet 300w maar 225w aan GPU's zou kunnen gebruiken omdat er maar 1 kabel met 2 stekkers bij zit/zat. Die kritiek hebben ze gehoord en aangepast in bijv. deze PCGH variant waar je nu 2 kabels krijgt; problem solved. En ja, je kan dan klagen dat je nu wanneer je 2 kabels gebruikt je 2 losse PEG-stekkers weg moet werken. Maar andersom geldt dat hetzelfde als er 2 kabels bij zitten met 1 stekker wanneer je een kaart met 2 PEG-stekkers hebt die minder dan 225w gebruikt; "k*t seasonic, nu moet ik helemaal een tweede kabel aanleggen terwijl het gewoon met 1 kabel zou moeten kunnen".
Maar was dat nu maar het enige probleem. Wat dacht je van het probleem dat de Seasonic Focus lijkt te hebben met sommige videokaarten zoals Vega64 en de Asus GTX 970 Strix? De serie lijkt echt geoptimaliseerd te zijn om goed uit de reviews te komen, maar in de praktijk lijkt die nogal wat problemen te hebben.
Als allerlaatste geeft NVIDIA dit zelf aan over de 1080ti: "Minimum 600 W or greater system power supply with one 6-pin and one 8-pin PCI Express supplementary power connectors.", en AMD over de RX Vega 64: "PSU Recommendation 1000W(liquid) / 750W". Als we het "225w-advies" van Seasonic dan zo serieus nemen, laten we dat dan ook doen met de adviezen van NVIDIA en AMD, dan is de cirkel weer helemaal rond en zit je zelf selectief te lezen als je een 550w voeding wilt gebruiken met een van deze kaarten en dan valt over het feit dat je maar 225w per stekker mag gebruiken.
Dat is natuurlijk totale onzin. AMD en nVidia kunnen onmogelijk advies geven over welke voeding je moet nemen omdat ze helemaal niks over je systeem weten. Ze weten niks over de componenten, niks over welke voeding je hebt, zelfs niks over welke versie je van de videokaart hebt. Zelfs dat zorgt soms voor een flink verschil in verbruik en aansluitingen.

Dat staat totaal tegenover wat Seasonic weet van hun voeding en dat is in principe alles. Die kunnen alles van voor tot achter testen en daaruit is dus gebleken dat het onverstandig is om videokaarten met een verbruik van meer dan 225W te gebruiken op één van hun modulaire PEG kabels met twee connectors. En daarom raden ze dat dan ook af.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furywolf
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 11:57
Hallo mede-Tweakers,

Na 4 jaar vind ik het wel weer eens tijd voor een upgrade. Mijn pc bestaat nu uit een i5-4690K, MSI GTX 970, MSI Z97-G45 mobo, 2x4GB RAM, 120GB SSD en een HDD van 1TB. Dit alles wordt aangedreven door een be quiet Pure Power L8 630W CM.

Ik wil binnenkort mijn CPU vervangen door de i7-8700, en er dan een relatief simpel moederbordje inhangen zoals deze, plus 2x8GB RAM. Ook kijk ik uit naar de nieuwe generatie GPU's, en ik zit er aan te denken om dan de GTX 1170 of 2070 of whatever70 aan te schaffen als de prijs me aanstaat.

Dan rest uiteindelijk het punt van de voeding. Op dit gebied ben ik absoluut geen expert en dus kom ik hier. Zal voor de pc die ik wil gaan bouwen 630 watt voldoende zijn, of moet ik er een kopen van een slag (of twee) groter?

Sorry voor alle rommelige links, ik ben geen ervaren forummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
furywolf schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 00:28:
Hallo mede-Tweakers,

Na 4 jaar vind ik het wel weer eens tijd voor een upgrade. Mijn pc bestaat nu uit een i5-4690K, MSI GTX 970, MSI Z97-G45 mobo, 2x4GB RAM, 120GB SSD en een HDD van 1TB. Dit alles wordt aangedreven door een be quiet Pure Power L8 630W CM.

Ik wil binnenkort mijn CPU vervangen door de i7-8700, en er dan een relatief simpel moederbordje inhangen zoals deze, plus 2x8GB RAM. Ook kijk ik uit naar de nieuwe generatie GPU's, en ik zit er aan te denken om dan de GTX 1170 of 2070 of whatever70 aan te schaffen als de prijs me aanstaat.

Dan rest uiteindelijk het punt van de voeding. Op dit gebied ben ik absoluut geen expert en dus kom ik hier. Zal voor de pc die ik wil gaan bouwen 630 watt voldoende zijn, of moet ik er een kopen van een slag (of twee) groter?

Sorry voor alle rommelige links, ik ben geen ervaren forummer :)
Voor een non K i7 met 1070 en de opvolgers daarvan heb je meer dan genoeg aan 450w. Bijvoorbeeld de Bitfenix Formula Gold 450w, Bitfenix Whisper BWG450M of be quiet! Straight Power 11 450w.
Je huidige voeding iig niet gebruiken voor een nieuw systeem want matige kwaliteit en dito prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furywolf
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 11:57
Uszka schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 08:57:
[...]

Voor een non K i7 met 1070 en de opvolgers daarvan heb je meer dan genoeg aan 450w. Bijvoorbeeld de Bitfenix Formula Gold 450w, Bitfenix Whisper BWG450M of be quiet! Straight Power 11 450w.
Je huidige voeding iig niet gebruiken voor een nieuw systeem want matige kwaliteit en dito prestaties.
Na wat googlen heb ik de PSU Tier List gevonden, en hierin staat mijn huidige voeding onder tier 4 van 7. De voedingen die jij opnoemt staan onder tier 1, die zijn dus een stuk beter.

Gelukkig kan ik voor mijn nieuwe systeem een voeding aanschaffen met ietwat minder vermogen dan degene die ik nu heb, scheelt ook weer in de prijs :P

Bedankt voor je info, die ga ik combineren met de tier list en dan hoop ik een keuze te kunnen maken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
furywolf schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:55:
[...]

Na wat googlen heb ik de PSU Tier List gevonden, en hierin staat mijn huidige voeding onder tier 4 van 7. De voedingen die jij opnoemt staan onder tier 1, die zijn dus een stuk beter.
Dat is een onzin lijst van begin tot eind...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Zou graag wat advies willen met betrekking tot mijn nieuwe build, en de daarbij behorende PSU. Ik zit daar namelijk een beetje mee te twijfelen. Ik sta op het punt een nieuwe PC aan te schaffen om de komende 5-6 jaar mee vooruit te kunnen. Wil dus overclocken, en een flink beest van een systeem in elkaar zetten. Ik ben uitgekomen na meerdere adviezen op (GPU heb ik al):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 346,-€ 346,-
1Asus ROG Maximus X Hero€ 272,25€ 272,25
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 135,90€ 135,90
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 150,95€ 150,95
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15€ 209,25€ 209,25
1Seasonic Prime 650W Titanium€ 177,-€ 177,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 90,-€ 90,-
1Samsung 970 Evo 500GB€ 169,33€ 169,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.550,68

De vraag die ik nu echter heb is met betrekking tot de PSU. Ik ben zelf zoiets van: op je PSU moet je geen concessies doen, dus ben ik uitgekomen op een mooie 650W van Seasonic, puur en alleen maar omdat het een merk is waar ik eerder ervaring mee heb gehad en wat lovende reviews heb gelezen, maar ik ben helemaal verder niet thuis op de PSU markt.

Zijn er mensen die advies kunnen geven? Ik wil wel graag voor een 650W voeding gaan omdat ik in de case nog één en ander ga doen met verlichting. Qua wensen zou ik graag eentje willen die aan de stille kant is want de PC gaat op mijn bureau staan, en qua prijs maakt het me niet uit. Voeding moet gewoon goed zijn en als er echt meerwaarde zit in een voeding van bijvoorbeeld €175 dan heb ik dat er voor over.

Waar ik momenteel naar kijk zijn de volgende PSU's:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Seasonic Prime 650W Titanium€ 177,-€ 177,-
1Seasonic Prime Platinum 650W€ 121,-€ 121,-
1Thermaltake Smart M650W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 392,90

Al het advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel een GTX 970, maar zodra de nieuwe line-up van Nvidia komt haal ik de sterktste kaart die er is (1080ti equivalent). Aangezien de geruchten nog steeds dit jaar zijn stel ik die aankoop nog even uit. Daar moet ik dus rekening mee houden met de PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 13:52:
Momenteel een GTX 970, maar zodra de nieuwe line-up van Nvidia komt haal ik de sterktste kaart die er is (1080ti equivalent). Aangezien de geruchten nog steeds dit jaar zijn stel ik die aankoop nog even uit. Daar moet ik dus rekening mee houden met de PSU.
Ja maar dan gaat dan waarschijnlijk wel over de Gx104 GPU, dus de opvolger van de GTX 1070 en GTX 1080. Een GTX 1080 Ti kwam ook bijna een jaar na de GTX 1070 en 1080, doordat die gebruik maakt van een hele andere GPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja true. In ieder geval is het plan meteen de beste Nvidia kaart kopen die op dat moment uit komt.

Iemand advies met betrekking tot de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Ik ben voor een vriendin op zoek naar een betaalbare voeding aangezien die van haar er mee opgehouden is. Ze had een 650W Be Quiet! maar met haar systeem (i5 2500k en GTX 660 Ti) denk ik dat een lager wattage ook al ruim voldoende moet zijn.

Ik heb me eigenlijk al vrij lang niet meer bezig gehouden met voedingen dus ik heb geen idee wat er tegenwoordig populair is in de prijscategorie van rond de 50-60 euro. De voedingen die ik tegen ben gekomen die interessant leken:

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 500W€ 61,-€ 61,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 174,-

Zijn dit goede opties? En zo niet, wat zou een betere optie zijn? De PC zal nooit overclocked worden of een zwaardere videokaart krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 18-06-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Redblader schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:31:
Ik ben voor een vriendin op zoek naar een betaalbare voeding aangezien die van haar er mee opgehouden is. Ze had een 650W Be Quiet! maar met haar systeem (i5 2500k en GTX 660 Ti) denk ik dat een lager wattage ook al ruim voldoende moet zijn.

Ik heb me eigenlijk al vrij lang niet meer bezig gehouden met voedingen dus ik heb geen idee wat er tegenwoordig populair is in de prijscategorie van rond de 50-60 euro. De voedingen die ik tegen ben gekomen die interessant leken:

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 500W€ 61,-€ 61,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 174,-

Zijn dit goede opties? En zo niet, wat zou een betere optie zijn? De PC zal nooit overclocked worden of een zwaardere videokaart krijgen.
450w is genoeg en de Bitfenix veruit de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Uszka schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:05:
[...]

450w is genoeg en de Bitfenix veruit de beste.
Ja, en als je hem vandaag besteld heb je hem misschien nog deze zomer. Je kan ook de pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W pakken. Ongeveer dezelfde prijs en specs, bij een tiental webshops vandaag besteld, morgen in huis en dan pak je gelijk 7 jaar garantie ipv 1 jaar mee.

Maar eerlijk; stel iemand schroeft 1 van de 4 genoemde voedingen in jouw systeem zonder te vertellen welke, dan ga jij nooit kunnen vertellen welke het is.

[ Voor 23% gewijzigd door DominoNL op 19-06-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
DominoNL schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Ja, en als je hem vandaag besteld heb je hem misschien nog deze zomer. Je kan ook de pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W pakken. Ongeveer dezelfde prijs, bij een tiental webshops vandaag besteld, morgen in huis en dan pak je 7 jaar garantie ipv 1 jaar.
*knip* aub niet op de man Met een paar dagen heb je de Bitfenix in huis via 3 winkels en 5 jaar fabrieksgarantie. Dat is de paar dagen wachten waard voor een bewezen goede voeding. Sowieso zijn er betere alternatieven voor 450 - 550w Seasonics. Deze Bitfenix is er een van.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 19-06-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Ja, en als je hem vandaag besteld heb je hem misschien nog deze zomer. Je kan ook de pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W pakken. Ongeveer dezelfde prijs en specs, bij een tiental webshops vandaag besteld, morgen in huis en dan pak je gelijk 7 jaar garantie ipv 1 jaar mee.

Maar eerlijk; stel iemand schroeft 1 van de 4 genoemde voedingen in jouw systeem zonder te vertellen welke, dan ga jij nooit kunnen vertellen welke het is.
*knip* aub niet op de man

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 19-06-2018 15:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:10:
Ja true. In ieder geval is het plan meteen de beste Nvidia kaart kopen die op dat moment uit komt.

Iemand advies met betrekking tot de voeding?
Als je wil dat de voeding ook nog een RGB fan heeft dan is de pricewatch: Aerocool P7-­650W Platinum de beste keuze.
Review: https://www.techpowerup.com/reviews/Aerocool/ACP-650FP7/

RGB Controller zit er volgens mij niet bij, dat is deze: pricewatch unsorted: Aerocool P7-H1. Aantal kanalen: 7 kanalen, Kleur van het...

Maakt dat je niks uit, omdat je er toch niet veel van ziet, omdat de voeding onder de cover zit dan zijn er wel betere voedingen voor hetzelfde of minder.

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W
Bijvoorbeeld, erg stil, hoge kwaliteit, volledig modulair en er zijn ook individueel gesleevde kabels voor te krijgen. Daarnaast prima prestaties, OCP op de 12V, veel kabels en connectors, één PEG connector per kabel en geen condensators in de kabels. Voor het best weg te werken kabels, die het er het meest netjes uitzien en het meest veilig zijn.

De voedingen die jezelf noemt zijn allemaal niet interessant, de Thermaltake is gewoon nooit goed geweest en de Corsair en Seasonic's zijn al vervangen door nieuwere modellen, maar die zijn niet direct interessanter voor jouw.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Uszka schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Wat kraam jij allemaal voor onzin uit! Met een paar dagen heb je de Bitfenix in huis via 3 winkels en 5 jaar fabrieksgarantie. Dat is de paar dagen wachten waard voor een bewezen goede voeding. Sowieso zijn er betere alternatieven voor 450 - 550w Seasonics. Deze Bitfenix is er een van.
My bad (stond verkeerd op een andere site waar ik de specs vergeleken heb), maar nog steeds 2 jaar meer garantie op de Seasonic.

Ik blijf erbij dat beschikbaarheid bij een webshop naar keuze, goede garantie en een goede prijs als combinatie voor 99,9% van de potentiele kopers belangrijker is dan een halve mVtt minder ripple of een tiende procent betere efficiëntie.

*knip* aub niet voeden

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 19-06-2018 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:01:

Ik blijf erbij dat beschikbaarheid bij een webshop naar keuze, goede garantie en een goede prijs als combinatie voor 99,9% van de potentiele kopers belangrijker is dan een halve mvTT minder ripple of een tiende procent betere efficiëntie.
En daar kies je de Bitfenix juist niet voor, want daar moet die het niet van hebben. Hij moet het hebben van dingen waar je in de praktijk wat aan hebt. Zoals een goede kortsluitbeveiliging, stillere werking, geen probleem met de PEG connectors/kabels en geen probleem met sommige videokaarten.

De Seasonic Focus serie is juist een voedingsserie welke je zou kiezen als je het belangrijk vind om iets totaal oninteressante te hebben als perfecte spanningsregulatie bij een statische load van een loadtester en hele lage ripple van ~10mV bij zo'n load. En niet naar de praktijksituaties gaat kijken.

*knip* aub niet op de man

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 19-06-2018 15:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
*knip* kritiek op moderatie mag in een DM, dat is vast geen nieuwe regel ;).

[ Voor 79% gewijzigd door br00ky op 19-06-2018 15:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Even het topic het en der wat opgeschoond. Houdt het gewoon in topic zonder op de man ik-weet-het-beter reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 19-06-2018 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er staan al maanden onbehandelde topicsreports in dit topic... Maar de inhoudelijke berichten ga je verwijderen....

[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 19-06-2018 16:00 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Welgeteld drie die allemaal bekeken zijn en door @Ginz zijn uitgelegd in Ginz in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34".

Verder zijn we wel klaar. Wil je meer uitleg weet je mij en Ginz te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 19-06-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er is helemaal niks uitgelegd. Maar het komt er dus op neer dat je wel leugens, fanboy reacties, spam en dat soort reacties mag plaatsen. Maar je mag daar niemand op aanspreken, omdat dat op de man spelen is? Hoe kan iemand die advies vraagt dan een serieus advies onderscheiden van onzin verspreid door een fanboy of gewoon aan het spammen is?

[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 19-06-2018 16:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Het gaat om de manier, als dat niet duidelijk is uit "niet op de man aub" dan moeten we dat buiten dit topic bespreken.

Graag, verbeter waar nodig, want er wordt heel veel onzin verspreid, maar houdt het gewoon inhoudelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
br00ky schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:12:
want er wordt heel veel onzin verspreid
Maar waarom doe je daar dan niks aan? Als je dat aanpakt, komen er niet eens reacties op en kan ook niemand slecht geïnformeerd worden. Dan pak je het probleem bij de bron aan, is iedereen blij. Nou je behalve dan de personen die de onzin willen verspreiden.

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 19-06-2018 16:29 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:16:
[...]
De voedingen die jezelf noemt zijn allemaal niet interessant, de Thermaltake is gewoon nooit goed geweest en de Corsair en Seasonic's zijn al vervangen door nieuwere modellen, maar die zijn niet direct interessanter voor jouw.
Maar de be quiet voeding heeft (bv tov de corsair rm550x), hogere resultaten betreffende de ripple, zeker op hogere vermogens, is even stil en koel, komt met 5jaar minder garantie en is ook nog eens 10 euro duurder. Is het dan echt wel een betere keuze? :)
10 jaar warranty valt in mijn ogen niet te onderschatten, dat is voor sommigen twee systemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flipking94 op 20-06-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@Dietaahhhpro De helft garantie wil niet zeggen dat de voeding maar half zo lang mee gaat of half zo goed is. De be quiet! heeft een paar voordelen tov de Corsair. Betere fan, meerdere OCP op 12V, PEG kabels met elk één 6+2 pins connector, niet semi-passief (wat ik als een voordeel zie). Dat zijn belangrijker zaken dan een iets hogere ripple of kortere garantie. Een garantietermijn van 10 jaar is marketing om potentiële kopers over de streep te trekken zonder naar eigenschappen te kijken waar het echt om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Uszka schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:02:
@Dietaahhhpro De helft garantie wil niet zeggen dat de voeding maar half zo lang mee gaat
Klopt, maar als er dan iets aan de voeding komt, kan je hem gewoon rma sturen. 10 jaar is een erg lange periode om garantie te geven (zeker in hardwareland), ook al zijn er een aantal kantjes aan de voeding aanwezig. garantieperiode is gewoon een sterke plus waar je als consument toch ook naar kijkt (ook buiten pc-componenten)?

Die meerdere OCP op 12V, is die trouwens niet enkel interessanter als je op hogere belasting werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

In de praktijk is het verschil tussen die 2 denk ik vooral waar je zelf een beter gevoel bij krijgt. OCP zorgt er theoretisch voor dat je andere componenten veiliger zijn, maar het risico dat er wat gebeurd is bijzonder klein (mits je binnen alle normale grenzen blijft). 10 jaar garantie klinkt mooi, maar daar heb je ook alleen maar wat aan als er uberhaupt iets kapot gaat en het is nog maar de vraag of je tegen die tijd zin hebt om je garantie te gaan claimen (en hoe ouder het product, hoe meer argumenten waar een leverancier zich achter kan verschuilen met smoesjes(?) als: "ja, teveel stof in je kast", of "in een te warme omgeving gebruikt").

De 4-polige fan die in de BeQuiet zit is wel serieus een stuk stiller (relatief, je zal ze allebei praktisch niet horen), maar zal altijd meer geluid maken dan een fan die helemaal niet draait zoals in de Corsair.

Ik blijf erbij dat in de categorie voedingen waar we het nu over hebben de verschillen eigenlijk te klein zijn en de verschillen eigenlijk allemaal van 2 kanten kunnen worden bekeken en de grootste graadmeter hierin uiteindelijk de voorkeur van de koper zal zijn, al is het alleen al maar om het merkje dat er op staat.

[ Voor 10% gewijzigd door DominoNL op 20-06-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Misschien de PC van m'n vrouwtje een upgrade geven. Dit is wat ze nu heeft:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q8200 Tray€ 0,-€ 0,-
1Asus P5KPL-AM SE€ 0,-€ 0,-
1MSI RX2600PRO-T2D256E/D2€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 0,-€ 0,-
1Antec New Solution NSK4480€ 0,-€ 0,-
1D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter€ 29,89€ 29,89
1Samsung Syncmaster 923NW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech S120€ 14,24€ 14,24
1Trust Carve USB Optical Mouse€ 6,15€ 6,15
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Canyon CN-HS1 Headset (Stereo, 3.5mm)€ 0,-€ 0,-
1LG GGC-H20L (6x, SATA-300, Zwart)€ 0,-€ 0,-
1XFX Pro 550W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 50,28

En zoiets wil ik eventueel upgraden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8300 Boxed€ 136,-€ 136,-
1ASRock H310M-HDV€ 59,-€ 59,-
1Crucial CT8G4DFS824A€ 78,70€ 78,70
1Samsung 860 EVO 250GB€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 338,60

Videokaart is niet nodig, omdat ze geen spellen speelt maar misschien dat er later een RX 560/GTX 1050 achtig iets in komt zodat ik er eventueel af en toe op kan gamen.

Die XFX voeding hebben we een paar jaar geleden gekocht, omdat haar oude ontploft was nadat ze een USB stick in het moederbord had gestoken ( 8)7 ) maar toen had ik niet zoveel verstand van voedingen want hij is natuurlijk super overdreven voor die PC, maar was volgens mij het toentertijd een redelijk goede voeding.

De bedoeling is dat de kast, voeding en DVD brander mee overgaan naar de nieuwe PC maar die voeding kan toch ook nog prima mee? Die PC wordt amper gebruikt. De voeding ruikt zelfs nog naar nieuw zoals ie uit de doos kwam. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Is even afhankelijk of je gebruik wilt maken van de nieuwe sleep-states die sinds haswell in de CPU zitten. In principe is je PSU volgens mij niet compatible, maar volgens mij kun je deze "deep-sleep" settings meestal in je bios uitzetten en zou het moeten werken.

https://techreport.com/re...su-compatibility-list#xfx en zie ook de topic-start van deze thread.

Nevermind; je PSU is ook hiervoor geschikt: http://xfxforce.com/en-us...ies-550w-psu-p1-550s-xxb9
Ik kreeg bij zoeken op de partnummers met google de oudere core-serie welke niet geschikt is. Dus: yes, overkill, maar verder prima geschikt!

[ Voor 32% gewijzigd door DominoNL op 21-06-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
De XFX Pro 550w heeft het Seasonic S12II platform welke pas vanaf 650w DC-DC heeft en daarmee Haswell ready is. De 550w is zodoende niet geschikt voor een nieuw systeem.

@chim0 Waarom een i3-8300? Kost een pak meer dan de 8100 voor slechts 100 MHz extra. Is mi het geld niet waard. Die poen kan je beter steken in een moederbord met 4 geheugensloten en dual channel ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:00:
Is even afhankelijk of je gebruik wilt maken van de nieuwe sleep-states die sinds haswell in de CPU zitten. In principe is je PSU volgens mij niet compatible, maar volgens mij kun je deze "deep-sleep" settings meestal in je bios uitzetten en zou het moeten werken.

https://techreport.com/re...su-compatibility-list#xfx
Die lijst klopt niet, kloppende lijst staat gewoon in de topicstart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dietaahhhpro schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:46:
[...]

Maar de be quiet voeding heeft (bv tov de corsair rm550x), hogere resultaten betreffende de ripple, zeker op hogere vermogens, is even stil en koel, komt met 5jaar minder garantie en is ook nog eens 10 euro duurder. Is het dan echt wel een betere keuze? :)
Hij heeft een behuizing met window en aan zijn bericht te zien geeft hij veel om het uiterlijk en stilte. De be quiet! heeft een extreem goede fan, veel beter als alle andere fabrikanten. Als je wel eens aandachtig naar een aantal fans van voedingen hebt geluisterd hoor je dat veel bijgeluiden hebben van de motor of het lager. De be quiet! heeft dat niet, die is gewoon echt helemaal stil. Daarnaast zijn de kabels ook een stuk netter, is niet een PEG Y-kabel met ook nog eens condensators in de kabels verwerkt, maar gewoon twee nette platte kabels zonder condensators.
10 jaar warranty valt in mijn ogen niet te onderschatten, dat is voor sommigen twee systemen.
Klopt, maar de kans dat je het nodig hebt is bijzonder klein. Dat is gelijk ook de reden dat een fabrikant zo'n lange garantie kan geven. Lange garantie wordt gewoon in de prijs verwerkt. Thermaltake heeft bijvoorbeeld ook echte low-end voedingen met 7 jaar garantie, waarbij ongetwijfeld een veel groter deel de 7 jaar niet gaat halen. Maar daar betaal je dan ook gewoon voor, die voedingen zijn best wel duur voor low-end voedingen.

Overigens hebben we in de toekomst, waarschijnlijk na socket AM4, dus ergens in 2021 waarschijnlijk ATX 2.6 en het is maar de vraag als je dan wat hebt aan je ATX 2.4 voeding. Dan kun je dus wel een voeding hebben die nog garantie heeft, maar als die niet werkt met je nieuwe moederbord dan heb je ook weinig aan garantie want dat is iig iets wat niet opgelost gaat worden onder garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Uszka schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:17:
De XFX Pro 550w heeft het Seasonic S12II platform welke pas vanaf 650w DC-DC heeft en daarmee Haswell ready is. De 550w is zodoende niet geschikt voor een nieuw systeem.
Oh, vervelend dat XFX op hun eigen site over hun voeding zegt dat 'ie wel "haswell-ready" is...? Heb je daar een verklaring voor? Daarnaast zijn er dan alsnog volgens mij "slimmere" oplossingen dan domweg een nieuwe voeding kopen.
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:26:
[...]

Die lijst klopt niet, kloppende lijst staat gewoon in de topicstart.
Het ging niet om de lijst, maar om de omschrijving van het probleem.
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:37:
[...]

Klopt, maar de kans dat je het nodig hebt is bijzonder klein. Dat is gelijk ook de reden dat een fabrikant zo'n lange garantie kan geven. Lange garantie wordt gewoon in de prijs verwerkt. Thermaltake heeft bijvoorbeeld ook echte low-end voedingen met 7 jaar garantie, waarbij ongetwijfeld een veel groter deel de 7 jaar niet gaat halen. Maar daar betaal je dan ook gewoon voor, die voedingen zijn best wel duur voor low-end voedingen.

Overigens hebben we in de toekomst, waarschijnlijk na socket AM4, dus ergens in 2021 waarschijnlijk ATX 2.6 en het is maar de vraag als je dan wat hebt aan je ATX 2.4 voeding. Dan kun je dus wel een voeding hebben die nog garantie heeft, maar als die niet werkt met je nieuwe moederbord dan heb je ook weinig aan garantie want dat is iig iets wat niet opgelost gaat worden onder garantie.
Dat is allemaal een prima redenatie waarom jij niet zo'n waarde hecht aan garantie, maar het blijft persoonlijk en @Dietaahhhpro z'n goed recht als hij daar wel waarde aan hecht.

[ Voor 65% gewijzigd door DominoNL op 21-06-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Leuk, maar staat ook gewoon al een aantal jaren in de TS.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 21-06-2018 12:01 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

-The_Mask- schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:00:
Leuk, maar staat ook gewoon al een aantal jaren in de TS.
Mijn welgemeende excuses dat ik hier (net als de vraagsteller) overheen gelezen/niet aan gedacht heb. Ik heb m'n post aangepast en nu ook vermeld dat het naast de link die ik postte ook te lezen is in de topic-start.

Kun jij trouwens verklaren waarom XFX op z'n website zegt dat de voeding wel haswell-ready is, maar jij in je topic-start niet? (http://xfxforce.com/en-us...ies-550w-psu-p1-550s-xxb9). En, mocht XFX gewoon bral op de website hebben staan, is het dan niet een slimmer (of in ieder geval goedkoper) om S6/S7 te disablen in de bios? Of zijn er andere redenen waarom er dan iets niet goed zou gaan?

[ Voor 35% gewijzigd door DominoNL op 21-06-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DominoNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:00:

Nevermind; je PSU is ook hiervoor geschikt: http://xfxforce.com/en-us...ies-550w-psu-p1-550s-xxb9
Ik kreeg bij zoeken op de partnummers met google de oudere core-serie welke niet geschikt is. Dus: yes, overkill, maar verder prima geschikt!
Dat is volgens mij een andere > pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze

Ik kan hem ook nergens vinden op de site van XFX. Is XFX stervende ofzo? Want hun site is ook niet helemaal jofel meer. Als je naar een andere regio gaat, krijg je een foutmelding.
Uszka schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:17:
Serieus? Dat is wel teleurstellend dan. Valt me erg tegen voor een voeding van nog geen 4 jaar oud. Hij is ook niet ATX 2.4 zie ik nu. :'(
@chim0 Waarom een i3-8300? Kost een pak meer dan de 8100 voor slechts 100 MHz extra. Is mi het geld niet waard. Die poen kan je beter steken in een moederbord met 4 geheugensloten en dual channel ram
Weet ik maar ik wil gewoon die 8300. 4 sloten en dual channel is minder belangrijk in deze.
DominoNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Oh, vervelend dat XFX op hun eigen site over hun voeding zegt dat 'ie wel "haswell-ready" is...? Heb je daar een verklaring voor?
Op de site staat voor zover ik kan zien de pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze en niet de pricewatch: XFX 550W Pro
Daarnaast zijn er dan alsnog volgens mij "slimmere" oplossingen dan domweg een nieuwe voeding kopen.
Zoals? Als het ontwerp niet geschikt is, houdt het op toch? En ik heb noch de kennis noch de ervaring of middelen om een niet-Haswell geschikte voeding Haswell geschikt te maken. :P

Damn, valt me tegen. Dacht dat deze wel een tijdje mee zou kunnen. :(
Pagina: 1 ... 8 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.