Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 14:30

r.marijnissen

sapphire512mb

Vroeger bouwde de ik graag pc,s voor familie etc.
Je praat dan over 15jaar terug.

Nu heb ik nog diverse voedingen liggen.
Zoals deze: uitvoering: XFX ProSeries 850W

Nu kun je zeggen ach gooi toch weg zon voeding.
Maar is zon voeding nog te gebruiken op b.v een AM4 systeempje? Was toen een top voeding.
Sata aansluitingen zul je dan niet gebruiken maar voor een budget systeem of zijn alle aansluitingen dusdanig veranderd. Kijk me er een beetje scheel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 18:05
r.marijnissen schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:31:
Vroeger bouwde de ik graag pc,s voor familie etc.
Je praat dan over 15jaar terug.

Nu heb ik nog diverse voedingen liggen.
Zoals deze: uitvoering: XFX ProSeries 850W

Nu kun je zeggen ach gooi toch weg zon voeding.
Maar is zon voeding nog te gebruiken op b.v een AM4 systeempje? Was toen een top voeding.
Heeft een oud Seasonic AM platform. Toen was zoiets zeer populair, maar tegenwoordig vooral achterhaald. Heeft nog double forward op de primaire zijde. Voor een iGPU systeem nog prima, maar niets voor de laatste generaties videokaarten met veel pieken. Oude voedingen die je niet gebruikt slijten sneller dan voedingen in gebruik. Kans is aanwezig dat ie er binnenkort mee ophoudt.
Pagina: 1 ... 76 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.