Toon posts:

Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:55
Dat is mooi en correct beschreven. MSI valt al zeker weg vanwege geluid als ik review leest.
Seasonic zal het waarschijnlijk worden, nu nog paar weken wachten om te zien wat prijs gaat doen want ik zie vele voeding laatste tijd in prijs zakken wegens meer concurrentie en er zullen vast ook meer reviews verschijnen bij gekende websites voor psu.

Corsair Shift is recent tientallen euro gezakt trouwens maar past niet in men case, waarom doen ze nu zoiets |:(
Djarune schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:06:
[...]

Om ze te vergelijken is het interessant welke criteria je belangrijk vindt.

noise (lamda)
Asus (stilst), Silverstone, Seasonic, MSI.

efficiency (eta)
Silverstone (efficiëntste), Seasonic, Asus, MSI

prijs
MSI (laagst), Silverstone, Seasonic, Asus

Natuurlijk lang niet alle criteria, maar op basis van hierboven zou ik de Silverstone pakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:49
Mijn systeem draait nog steeds op een oude Corsair AX750 en het word ondertussen wel tijd voor een nieuwe voeding dacht ik zo.

Ik gebruik 13700k en rx6800. Zat te denken aan 850 watt dit keer.

Is de NZXT c850 v2 iets? Lijkt redelijk positieve reviews te hebben. Er is een iets goedkopere Silverstone maar die heeft een kleinere fan dus ik denk meer herrie?

Of heeft het zin iets meer uit te geven aan een betere voeding?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

junneh schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 04:30:
Mijn systeem draait nog steeds op een oude Corsair AX750 en het word ondertussen wel tijd voor een nieuwe voeding dacht ik zo.

Ik gebruik 13700k en rx6800. Zat te denken aan 850 watt dit keer.

Is de NZXT c850 v2 iets? Lijkt redelijk positieve reviews te hebben. Er is een iets goedkopere Silverstone maar die heeft een kleinere fan dus ik denk meer herrie?

Of heeft het zin iets meer uit te geven aan een betere voeding?
Met 850w kun je wel een 6950XT voeden..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ikverhaar
@fakeyluke

Wat ligt hier links onderaan ?
bron

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:29
Hackus schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:55:
Wat ligt hier links onderaan ?
Een 12vhpwr kabel. Maar wat @fakeyluke nodig heeft, zijn de twee dubbele pcie-kabels rechtsboven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ikverhaar schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:00:
[...]

Een 12vhpwr kabel. Maar wat @fakeyluke nodig heeft, zijn de twee dubbele pcie-kabels rechtsboven.
Die zijn er ook. voor AMD of sommige RTX4070 en minder snel.

Prima voeding dus, maar de 850w versie voldoet ook al.
oa als platinum getest uitvoering: Cooler Master V850 Gold - V2
ikverhaar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Alleen de 4000-serie heeft inderdaad die afgrijselijke connector. De C1200 wordt geleverd met twee normale pcie-kabels met 2 pcie-stekkers per stuk. De reference versie heeft trouwens maar twee pcie-stekkers en trekt max 355W. Die derde stekker is gewoon een extraatje voor als je gaat overklokken. (wel gewoon inpluggen natuurlijk. Maar ik bedoel dat de derde stekker niet noodzakelijk was voor het ontwerp)

1200W is trouwens wel enorm overkill voor een kaart die 'maar' 355W trekt. Zelfs met de elektrische kachel die men de i9 13900K noemt die bijna 300W trekt in een stresstest, is een 850W voeding dan nog ruim voldoende. Houdt er ook rekening mee dat een ATX 3.0 voeding pieken aankan van 2x het wattage dat op het label staat, dus een 850W 3.0 voeding kan eventjes 1700W aan.
Wordt ook nog geleverd met....
Was dan duidelijker geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• junneh
  • Laatst online: 16:49
Hackus schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Met 850w kun je wel een 6950XT voeden..
Maar de prijzen voor een fatsoenlijke 750 zijn hetzelfde als voor deze NZXT 850, vandaar.

Vroeg me alleen af of het een beetje goede voeding is, volgens mij wel maar ben geen expert. Misschien beter om iets meer uit te geven aan een atx 3.0 model? (alhoewel mijn volgende kaart wss ook weer amd word)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

junneh schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Maar de prijzen voor een fatsoenlijke 750 zijn hetzelfde als voor deze NZXT 850, vandaar.

Vroeg me alleen af of het een beetje goede voeding is, volgens mij wel maar ben geen expert. Misschien beter om iets meer uit te geven aan een atx 3.0 model? (alhoewel mijn volgende kaart wss ook weer amd word)
is niet nodig, ook moet je dan voldoende 'oude' PCIe ingangen en kabels hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nippy360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05 10:13
Hallo Allemaal,

Ik heb na mijn defecte Seasonic focus plus een nieuwe Seasonic focus ontvangen(de opvolger van de focus plus)

Sindsdien heb ik enorme coilwhine uit mijn videokaart, meerdere kaarten getest.

Welk merk voeding kan ik het beste kopen om te testen dat het door de voeding komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nippy360 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:51:
Hallo Allemaal,

Ik heb na mijn defecte Seasonic focus plus een nieuwe Seasonic focus ontvangen(de opvolger van de focus plus)

Sindsdien heb ik enorme coilwhine uit mijn videokaart, meerdere kaarten getest.

Welk merk voeding kan ik het beste kopen om te testen dat het door de voeding komt?
Welke videokaart exact ?
Welke voeding exact ?

Vol aangesloten vanaf losse PCIe kabels ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nippy360
3 Videokaarten geprobeerd:

MSI 6600 xt
ASUS 6650 xt
Gigabyte 3060

Voeding Seasonic Focus 550watt

Gebruikte kabels 1 voor cpu 1 voor de gpu en 1 voor moederbord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:28
@nippy360 kleine kans, maar probeer eens een ander (geaard) stopcontact zonder stekkerdoos.

Daarnaast kun je testen met een rietje waar de coil whine precies vandaan komt.

Als de coil whine uit de videokaart komt kun je de resonantie veranderen door iets met de videokaart te doen:
  • Over-/ondervolten
  • Over/onderklokken.
  • Verhoog/verlaag de power limit.
  • Wijzig de refresh rate.
  • Wijzig de VBIOS naar een oudere/nieuwe versie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nippy360
Het komt uit de videokaart als die belast word, bij het gamen bijvoorbeeld.

Bij normaal internet gebruik is alles stil.

Meerdere kaarten geprobeerd dus ligt niet aan de kaart lijkt me maar het type voeding.

Het kan toch niet dat er teveel spanning of stroom naar de kaart gaat?

Undervolten en frame rate heb ik ook geprobeerd.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:23
Djarune schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:07:
[...]

De BQ is quad 12V rail en heeft een OCP per rail en daardoor minder geschikt voor de nieuwste videokaarten.
Is dat probleem eigenlijk iets minder aanwezig bij de allernieuwste gen videokaarten (7900xt, 4070, 4070ti) vergeleken met de serie ervoor? Ik heb in mijn vorig jaar gebouwde systeem voor de Straight Power 11 750w gekozen (5600x en een m2 ssd verder eigenlijk niets dat vermogen vraagt) maar door gpu prijzen er nooit aan toegekomen iets anders dan mijn oude 1060 6G te installeren.

Nu toch maar besloten de markt op te gaan voor een bij de cpu passende nieuwe gpu (bijv 2e hands 6800xt, 3080 (ti) of een 6950xt) maar ik besef me ook dat mijn PSU mogelijk op het randje is en ik heb al vaker je zorgen gezien over deze multi rail voedingen in dit topic.Mocht het zo zijn dat het wat minder piekerige gedrag van de nieuwste gpu's , zo begrijp ik de reviews tenminste?, het opeens wel mogelijk maken om met deze voeding verder te gaan dan wordt relatief gezien eigenlijk een 4070ti of 4070 een ~150 EUR voor het aanschaffen van een nieuwe voeding goedkoper. Kan interessant zijn dus.

Of geldt nog steeds dat het gewoon verstandig is met het oog op de toekomst en niet alleen deze gpu upgrade maar ook de volgende over bijv 2 jaar dat jij nu hoe dan ook al van multi rail zou afstappen? Kans dat ik daar probleemloos een 3080(ti) of 4070 op ga kunnen draaien is en blijft erg klein?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Northstar
  • Laatst online: 23-05 21:52
twit schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:55:
[...]

Is dat probleem eigenlijk iets minder aanwezig bij de allernieuwste gen videokaarten (7900xt, 4070, 4070ti) vergeleken met de serie ervoor? Ik heb in mijn vorig jaar gebouwde systeem voor de Straight Power 11 750w gekozen (5600x en een m2 ssd verder eigenlijk niets dat vermogen vraagt) maar door gpu prijzen er nooit aan toegekomen iets anders dan mijn oude 1060 6G te installeren.

Nu toch maar besloten de markt op te gaan voor een bij de cpu passende nieuwe gpu (bijv 2e hands 6800xt, 3080 (ti) of een 6950xt) maar ik besef me ook dat mijn PSU mogelijk op het randje is en ik heb al vaker je zorgen gezien over deze multi rail voedingen in dit topic.Mocht het zo zijn dat het wat minder piekerige gedrag van de nieuwste gpu's , zo begrijp ik de reviews tenminste?, het opeens wel mogelijk maken om met deze voeding verder te gaan dan wordt relatief gezien eigenlijk een 4070ti of 4070 een ~150 EUR voor het aanschaffen van een nieuwe voeding goedkoper. Kan interessant zijn dus.

Of geldt nog steeds dat het gewoon verstandig is met het oog op de toekomst en niet alleen deze gpu upgrade maar ook de volgende over bijv 2 jaar dat jij nu hoe dan ook al van multi rail zou afstappen? Kans dat ik daar probleemloos een 3080(ti) of 4070 op ga kunnen draaien is en blijft erg klein?
Ja en zijn opmerking gaat over de power 11, terwijl BQ inmiddels op (dark) power 13 zit. Is hierbij ook de quad rail minder geschikt voor de nieuwere kaarten zoals 4070 Ti? en maakt het uberhaupt uit als je de knop omzet dat de PSU het als één rail gebruikt?

Ik vind het maar verwarrend allemaal. :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djarune
@twit @Northstar

De voorgaande generatie videokaarten (RTX3xxx en RX6xxx) zijn meer piekerig dan de equivalenten van de nieuwe generatie.

De BQ SP11 heeft een redelijk lage OCP per rail en kan problemen krijgen met sommige kaarten (3080Ti of RX6900 bijvoorbeeld). De 4070Ti zal probleemloos werken met de SP11 750W.

De BQ DP13 is een compleet andere voeding van een andere serie met ander merk platform (FSP). De OCP per rail is achterlijk hoog ingesteld wat de multirail meer een gimmick maakt. De “overall performance” van de BQ DP13 is slechts “redelijk goed” te noemen en rechtvaardigt niet de hoge prijs. Er zijn meerdere ATX3.0 voedingen die beter presteren voor een lagere prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nippy360 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:01:
3 Videokaarten geprobeerd:

MSI 6600 xt
ASUS 6650 xt
Gigabyte 3060

Voeding Seasonic Focus 550watt

Gebruikte kabels 1 voor cpu 1 voor de gpu en 1 voor moederbord.
allemaal met 1x 8-pin dus ?

Zou dan andere voeding proberen/kopen als dit vooraf nooit heeft gespeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Northstar
Djarune schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:51:
@twit @Northstar

De voorgaande generatie videokaarten (RTX3xxx en RX6xxx) zijn meer piekerig dan de equivalenten van de nieuwe generatie.

De BQ SP11 heeft een redelijk lage OCP per rail en kan problemen krijgen met sommige kaarten (3080Ti of RX6900 bijvoorbeeld). De 4070Ti zal probleemloos werken met de SP11 750W.

De BQ DP13 is een compleet andere voeding van een andere serie met ander merk platform (FSP). De OCP per rail is achterlijk hoog ingesteld wat de multirail meer een gimmick maakt. De “overall performance” van de BQ DP13 is slechts “redelijk goed” te noemen en rechtvaardigt niet de hoge prijs. Er zijn meerdere ATX3.0 voedingen die beter presteren voor een lagere prijs.
Ja daar was ik inderdaad naar op zoek, maar ik wil voornamelijk ook weinig geluid (heb last van tinnitus, dus alle pitch noises die ik kan voorkomen wil ik graag voorkomen), vandaar dat ik naar die BQ DP 13 zat te kijken. Het fan probleem lijkt sporadisch voor te komen, dus die gok zou ik eventueel wel willen nemen met kans dat ik hem RMA moet sturen. Zat dus ook naar die Asus ROG Strix Aura 850W te kijken omdat die dus ook erg stil is, en inderdaad een paar tientjes goedkoper. Alleen kon ik daar nog niet echt een review over vinden op hwbusters/Aris.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Northstar schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Ja daar was ik inderdaad naar op zoek, maar ik wil voornamelijk ook weinig geluid (heb last van tinnitus, dus alle pitch noises die ik kan voorkomen wil ik graag voorkomen), vandaar dat ik naar die BQ DP 13 zat te kijken. Het fan probleem lijkt sporadisch voor te komen, dus die gok zou ik eventueel wel willen nemen met kans dat ik hem RMA moet sturen. Zat dus ook naar die Asus ROG Strix Aura 850W te kijken omdat die dus ook erg stil is, en inderdaad een paar tientjes goedkoper. Alleen kon ik daar nog niet echt een review over vinden op hwbusters/Aris.
https://www.cybenetics.com/d/cybenetics_Nsu_eu.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Northstar
Thanks, die had ik wel gevonden, maar ik heb zelf nog niet genoeg kennis om uit alle nummers de belangrijke conclusies te halen, vandaar dat ik naar een wat meer uitgebreidere review op zoek was. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Northstar schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Thanks, die had ik wel gevonden, maar ik heb zelf nog niet genoeg kennis om uit alle nummers de belangrijke conclusies te halen, vandaar dat ik naar een wat meer uitgebreidere review op zoek was. :)
Best ATX v3.0 & PCIe 5.0 Ready PSUs Picks 2023 – Hardware Busters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Northstar schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Reviews van Aris zijn ook niet altijd goed. Hij is gehyped hier, maar spreekt zichzelf vaak tegen. zoals ik al eerder zei wordt het meer keuren voor eigen gewin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:00
goedemiddag, hoe raten jullie deze Delta voeding? Nu goedkoop te verkrijgen uitvoering: Delta GPS-850HBA A22

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kalis schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:45:
goedemiddag, hoe raten jullie deze Delta voeding? Nu goedkoop te verkrijgen uitvoering: Delta GPS-850HBA A22
Ik wil sowieso geen voeding die niet-modulair is. (dus met vaste kabelboom)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:50
Mijn computer is onderweg naar Informatique. Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC. Een upgrade, ik had tot heden de MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB (2019)

Mijn MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB koste mij in 2019 €799,- en de Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC €1.869,-!(05-05-2023) Ik had dit jaren geleden gek gevonden voor een videokaart en het is nog steeds bizar hoog wat ze vragen. Het is ook niet goedkoop. Maar ik vind het leuk.

Reden van upgraden: Ik heb een GIGABYTE M32U monitor een 32-inch op 4K met 144Hz refresh rate en Displayport 1.4 gebruik ik. Met mijn huidige videokaart moet ik de instellingen steeds terug omlaag zetten naar low-settings/medium-settings om 144fps in de buurt te komen.

Hopelijk is de voeding voldoende een Seasonic Platinum V2 860W (2015) koste mij €234,- enkel de voeding en wil niet nog eens een nieuwe voeding. Ik heb alles op standaard kloksnelheid en doet niet aan overklokken.

Nog meer specificaties over mijn systeem:
https://nl.hardware.info/...ming-xtreme-computer-2020

Ik hoor dat mijn huidige voeding voldoende moet zijn?

[Voor 43% gewijzigd door van der Berg op 06-05-2023 14:40]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:07
van der Berg schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:28:

Ik hoor dat mijn huidige voeding voldoende moet zijn?
Van wie hoor je dat?
Die voeding heeft problemen met RTX3000 en nieuwer zoals zoveel Seasonics behalve het Focus GX/PX platform. Maar goed, dat merk je vanzelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
Informatique is hem nu aan het inbouwen de RTX 4090 en hij moet gewoon doen met mijn huidige voeding volgens de medewerker die hem inbouwen.

Ik betaal €15,- voor inbouwen en installeren + drivers

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
van der Berg schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:32:
en hij moet gewoon doen met mijn huidige voeding volgens de medewerker die hem inbouwen.
Moeten, moeten, ze verwachten dat die het gaat doen maar ik ben daar niet zeker van gezien de vele problemen van high end Seasonic voedingen icm recente high end videokaarten. Mogelijk moet de 12v sensordraad worden verwijderd wil de voeding het blijven doen.
Vraag of ze een test doen met Prime95 Small fft op de cpu + Furmark op de GPU tegelijkertijd.
Ik betaal €15,- voor inbouwen en installeren + drivers
Kan je niet zelf een videokaartje installeren? Is een van de makkelijkste onderdelen om te vervangen in een pc.

[Voor 15% gewijzigd door Uszka op 06-05-2023 17:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
De Seasonic Platinum reeks is wat ouder en intern wel anders dan het Focus platform dus zal waarschijnlijk niet de bekende Seasonic problemen krijgen.

@van der Berg , de Seasonic Platinum serie lijkt single rail, maar is intern dual +12V rail en de beveiligingen zijn aangestuurd door een SITI PS232F IC die max 4x +12V rails kan aansturen. Het kan dus zijn dat de OCP wat laag is afgesteld en dat je alsnog problemen krijgt met een RTX4090. Het blijft voor nu een kwestie van proberen. Krijg je te maken met een shutdown, de voeding vervangen voor een moderne single rail ATX3.0.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Djarune schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:07:
De Seasonic Platinum reeks is wat ouder en intern wel anders dan het Focus platform dus zal waarschijnlijk niet de bekende Seasonic problemen krijgen.

@van der Berg , de Seasonic Platinum serie lijkt single rail, maar is intern dual +12V rail en de beveiligingen zijn aangestuurd door een SITI PS232F IC die max 4x +12V rails kan aansturen. Het kan dus zijn dat de OCP wat laag is afgesteld en dat je alsnog problemen krijgt met een RTX4090. Het blijft voor nu een kwestie van proberen. Krijg je te maken met een shutdown, de voeding vervangen voor een moderne single rail ATX3.0.
De X-Gold en Platinum series hebben hetzelfde probleem als de Prime. Uitschakelen doordat teveel noise op de sensekabel wordt gemeten. Dat is een heel ander probleem dan de OCP triggering van de Focus Plus Gold/Platinum dat opgelost is in de Focus GX/PX.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• van der Berg
Ze hebben getest onder stress load en alles werkt perfect. Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd en ik hoef geen andere voeding

Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC

[Voor 4% gewijzigd door van der Berg op 06-05-2023 19:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
van der Berg schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:44:
Ze hebben getest onder stress load en alles werkt perfect. Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd en ik hoef geen andere voeding

[Afbeelding]
Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC
Hoe hebben ze een stresstest gedaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Uszka schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:48:
[...]

De X-Gold en Platinum series hebben hetzelfde probleem als de Prime. Uitschakelen doordat teveel noise op de sensekabel wordt gemeten. Dat is een heel ander probleem dan de OCP triggering van de Focus Plus Gold/Platinum dat opgelost is in de Focus GX/PX.
Ik heb alleen 12V rail noise / sense wire gevallen gevonden met een Prime / Focus platform. Niet één met een Seasonic KM3 platform (X Gold / P Platinum). Heb je een voorbeeld?

Zag trouwens wel dat diverse KM3’s nu het loodje leggen door een kapot schakel circuit wat 5Vsb naar 12V regelt. Schijnt een ouderdom issue te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Djarune schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:48:
[...]

Ik heb alleen 12V rail noise / sense wire gevallen gevonden met een Prime / Focus platform. Niet één met een Seasonic KM3 platform (X Gold / P Platinum). Heb je een voorbeeld?

Zag trouwens wel dat diverse KM3’s nu het loodje leggen door een kapot schakel circuit wat 5Vsb naar 12V regelt. Schijnt een ouderdom issue te zijn.
Corsair AX Platinum heeft het KM3 platform en daar zijn meldingen van. Zie hier en hier. JG heeft mij dit bevestigd in een DM via LTT maar dit kan ik niet meer terug halen omdat zijn account verwijderd is. De oplossing zou het verwijderen van de 12v sensordraad zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Uszka schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:45:
[...]

Corsair AX Platinum heeft het KM3 platform en daar zijn meldingen van. Zie hier en hier. JG heeft mij dit bevestigd in een DM via LTT maar dit kan ik niet meer terug halen omdat zijn account verwijderd is. De oplossing zou het verwijderen van de 12v sensordraad zijn.
Ik haal uit die posts niet zozeer die oplossing al zal dat het wel kunnen zijn.

Ik kwam zelf deze post nog tegen:
AX860 not enough for 3090
Kan noise zijn, maar ook OCP gerelateerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 20:30

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Korte versie:
Is de https://tweakers.net/pric...ure-power-11-550w-fm.html voldoende voor een https://tweakers.net/pric...en-7-3700x-box-boxed.html met 'RTX 4070'?

Extra info:
Ik heb momenteel een 'Photoshop/Lightroom' PC met een 'AMD Ryzen 7 3700X' en een https://tweakers.net/pric...tx-1050-g1-gaming-2g.html en een https://tweakers.net/pric...ix-formula-gold-450w.html.
Ik game helemaal nooit maar nu wil ik wel aan de slag met AI wil daarom deze PC upgraden met een 'RTX 4070'. Nu heb ik begrepen dat deze GPU redelijk zuinig is en max 200W nodig heeft maar toch zal de huidige 450 wat krap worden.
Daarnaast heb ik ook een Linux PC met 'Intel Core i5-13500' en een 'be quiet! Pure Power 11 550W FM' en deze PC draait helemaal nooit op vol vermogen en zelfs op vollast komt die PC nooit in de buurt van de 550W (gemeten met energie meter).
Dus nu wil ik de voedingen van deze PC's omwisselen.

deepin linux addict

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vishari Beduk schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:08:
Korte versie:
Is de https://tweakers.net/pric...ure-power-11-550w-fm.html voldoende voor een https://tweakers.net/pric...en-7-3700x-box-boxed.html met 'RTX 4070'?

Extra info:
Ik heb momenteel een 'Photoshop/Lightroom' PC met een 'AMD Ryzen 7 3700X' en een https://tweakers.net/pric...tx-1050-g1-gaming-2g.html en een https://tweakers.net/pric...ix-formula-gold-450w.html.
Ik game helemaal nooit maar nu wil ik wel aan de slag met AI wil daarom deze PC upgraden met een 'RTX 4070'. Nu heb ik begrepen dat deze GPU redelijk zuinig is en max 200W nodig heeft maar toch zal de huidige 450 wat krap worden.
Daarnaast heb ik ook een Linux PC met 'Intel Core i5-13500' en een 'be quiet! Pure Power 11 550W FM' en deze PC draait helemaal nooit op vol vermogen en zelfs op vollast komt die PC nooit in de buurt van de 550W (gemeten met energie meter).
Dus nu wil ik de voedingen van deze PC's omwisselen.
uitvoering: NZXT C650 Gold v2 is een betere aankoop

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Uszka
Djarune schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:04:
[...]

Ik haal uit die posts niet zozeer die oplossing al zal dat het wel kunnen zijn.

Ik kwam zelf deze post nog tegen:
AX860 not enough for 3090
Kan noise zijn, maar ook OCP gerelateerd.
Als het OCP gerelateerd is dan moet de voeding altijd eerst van de stroom af wil deze weer op kunnen starten. Dit itt noise, dan komt er automatisch een herstart of het systeem kan direct met de powerknop weer gestart worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 20:30

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik probeer nou juist om geen nieuwe voeding te kopen en wil weten of ik het met omwisselen lukt.
Anders moet ik die bitfenix weggooien en dat is toch zonde.

deepin linux addict

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vishari Beduk schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:28:
[...]

Ik probeer nou juist om geen nieuwe voeding te kopen en wil weten of ik het met omwisselen lukt.
Anders moet ik die bitfenix weggooien en dat is toch zonde.
Dan voldoet de FM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
Het werkt goed voorlopig met mijn huidige voeding. Ik ben verbaasd over de enorme vooruitgang!

[Voor 3% gewijzigd door van der Berg op 07-05-2023 12:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikverhaar
De 4070 trekt max 200W. De 3700x trekt max 110 met PBO enabled. Houd je nog 240W over voor de rest van de componenten. Dat komt wel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:03

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Even een kleine crosspost: ik heb een topic gestart voor het samenstellen van een Voedingen Best Buy Guide. Het lijkt me tof als we de expertise in dit topic kunnen gebruiken om een nog groter publiek aan goed advies te helpen. Lijkt me niet handig om daarvoor dit topic te kapen verder, dus wie daarover mee zou willen denken kan hier terecht: [BBG][H2 2023] Voedingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 03:15
van der Berg schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:40:
Het werkt goed voorlopig met mijn huidige voeding. Ik ben verbaasd over de enorme vooruitgang!
En waar merk je dat aan dan? Want je krijgt niet meer fps door een voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:03
chim0 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:51:
[...]

4090 vs 2080, zie zijn eerdere post.

• chim0
mitsumark schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:59:
[...]

4090 vs 2080, zie zijn eerdere post.
Begrijp ik, maar zoals hij het neerzet, lijkt het alsof het over de voeding gaat.

Zo, de nieuwe be quiets! zien er echt sexy uit. Of ze kwalitatief ook goed zijn, weet ik niet maar vooral deze foto ziet er echt gelikt uit. :9~

nieuws: Be quiet brengt Dark Power Pro 13-psu's met 1300 en 1600W en ATX 3.0-...

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 17:48
Ik heb zo het idee dat mijn Corsair HX750W (13 jaar oud!) het aan het begeven is, ja die had ik eerder kunnen vervangen maar het systeem heef nu pas kuren :9
Het lijkt mij logisch om alvast op ATX 12V 3.0 voor te sorteren met de nieuwe voeding, ik hoop dat deze videokaart nog een flink aantal jaren meegaat maar de voeding natuurlijk nog langer. Met zelf een beetje filteren in de pricewatch kom ik uit bij de Corsair RM750e V2 of de be quiet! Pure Power 12 M. Ik denk dat 750 watt nog steeds prima is, of is het beter om naar 850W te gaan? Iemand goede ideeën, of dingen die ik over het hoofd zie?

Wensen:
- Volledig modulair
- ATX form factor
- liever niet al te duur, maar met goede argumenten kan alles

Huidige systeem:
#CategoryProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS Pro AC
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB
1VoedingenCorsair HX750W

Verder hangen er nog 2 HDD's in, maar dat zal weinig schelen.

[Voor 3% gewijzigd door HikariMisako op 10-05-2023 16:26]

• HikariMisako
Na wat meer info gezocht te hebben denk ik dat de be quiet! Pure Power 12 M beter is dan de Corsair voeding, maar ik twijfel nog over 750W of 850W. Denk dat 850W nu niet nodig is, maar het kan in de toekomst handig zijn met upgrades?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

chim0 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:51:
Dan ken je @van der Berg nog niet! :+
chim0 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 02:47:
Zo, de nieuwe be quiets! zien er echt sexy uit. Of ze kwalitatief ook goed zijn, weet ik niet maar vooral deze foto ziet er echt gelikt uit. :9~

[Afbeelding]
Dan moeten ze natuurlijk wel een versie met een raampje uitbrengen zodat we daarvan kunnen genieten! :D

Zoiets als deze jongens destijds : uitvoering: WD Raptor X WD1500AHFD, 150GB B-)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een kleine vraag;

Ik heb momenteel een Corsair RM 550x https://tweakers.net/pric...-2018-eu-model-zwart.html.
Nu ben ik in de markt voor een Fractal Pop Mini Silent https://tweakers.net/pric...i-silent-black-solid.html.
Echter zie ik dat deze een maximum PSU lengte heeft van 150 mm, en als ik het goed lees zie ik dat mijn RM550x 160mm is.

Zou mijn voeding dan echt niet passen? Als ik in de kast zelf kijk op internet dan zie ik niet waarom het niet zou kunnen.
Ook in reviews (bv. https://www.youtube.com/watch?v=jS8pRpEsQJ0&t=748s) , waar een 150mm voeding in zit (zie bv: op minuut 10:56 of 12:53), zie ik geen reden om aan te nemen dat een 160mm voeding niet zou passen, of zie ik wat over het hoofd?
Als het om de breedte zou gaan kan ik er nog inkomen, maar lengte lijkt nog genoeg ruimte te zitten.

Hoop dat iemand mij kan helpen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
@Jamesl zie deze review. Onder “Assembly Features” staat dat je de drive trays kan weghalen zodat een voeding van 160mm diep ook past.

De pop air mini en pop silent mini qua indeling dezelfde kast.

[Voor 12% gewijzigd door Djarune op 10-05-2023 17:54]

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:08
Djarune schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:52:
@Jamesl zie deze review. Onder “Assembly Features” staat dat je de drive trays kan weghalen zodat een voeding van 160mm diep ook past.

De pop air mini en pop silent mini qua indeling dezelfde kast.
Thanks! :)

• HikariMisako
HikariMisako schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:40:
Na wat meer info gezocht te hebben denk ik dat de be quiet! Pure Power 12 M beter is dan de Corsair voeding, maar ik twijfel nog over 750W of 850W. Denk dat 850W nu niet nodig is, maar het kan in de toekomst handig zijn met upgrades?
Aangezien het maar 20eu verschil was toch voor de 850W versie gegaan, sowieso overkill maar denk dat het niet zo'n ramp is.

• van der Berg
Ik merk dit door de overstap van RTX 2080 8GB naar 4090 24GB, wat een vooruitgang! Ik ben blij dat ik de voeding niet hoefde te upgraden dat heeft mij voorlopig €200/300 bespaard

[Voor 24% gewijzigd door van der Berg op 11-05-2023 14:17]

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Dag allemaal,

Ik wil een nieuwe high-end game PC samen gaan bouwen en daar hoort een nieuwe voeding bij. Ik zoek in een voeding vooral, in deze volgorde:
- Goede kwaliteit van de output 'stroom' en bouwkwaliteit
- Stilte
- Efficiency

RGB en andere poespas vind ik niet interessant, maar is ook niet verboden.

De belangrijkste hardwarekenmerken van de build:
- AMD Ryzen 7 7800X3D
- Nvidia Geforce RTX 4090 (dus met de ATX 3.0 aansluiting)
- 2x DDR5
- Mogelijk tot 4 SSD's
- Waarschijnlijk 7 fans, geen waterkoeling

Volgens mij heb ik dan een voeding van 750W nodig, of misschien 850W. Wellicht dat ik in de toekomst de CPU ooit met AMD PBO een tikje zal overklokken. Hoewel ik geen verbrande CPU wil natuurlijk, dus ik kijk de kat nog uit de boom.

Omdat het een high end PC betreft vind ik het budget van ondergeschikt belang, maar bijvoorbeeld €100 meer uitgeven voor marginale verbetering vind ik meestal zonde. Ik ben zelf al tot een short list gekomen, maar ben benieuwd wat jullie vanuit jullie expertise aanraden! :D

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 17:14

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Ik zoek een voeding voor een game systeem in een micro atx kast
Met onderdelen in de volgende max vermogen range.
CPU ~ 130 W
GPU ~ 270 W

Zou graag de visie willen op de volgende twee voedingen of dat ik andere mooie opties over het hoofd zie.
NZXT C650 Gold v2
Seasonic G12 GM 650 watt

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GekkeRipper schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:10:
Dag allemaal,

Ik wil een nieuwe high-end game PC samen gaan bouwen en daar hoort een nieuwe voeding bij. Ik zoek in een voeding vooral, in deze volgorde:
- Goede kwaliteit van de output 'stroom' en bouwkwaliteit
- Stilte
- Efficiency

RGB en andere poespas vind ik niet interessant, maar is ook niet verboden.

De belangrijkste hardwarekenmerken van de build:
- AMD Ryzen 7 7800X3D
- Nvidia Geforce RTX 4090 (dus met de ATX 3.0 aansluiting)
- 2x DDR5
- Mogelijk tot 4 SSD's
- Waarschijnlijk 7 fans, geen waterkoeling

Volgens mij heb ik dan een voeding van 750W nodig, of misschien 850W. Wellicht dat ik in de toekomst de CPU ooit met AMD PBO een tikje zal overklokken. Hoewel ik geen verbrande CPU wil natuurlijk, dus ik kijk de kat nog uit de boom.

Omdat het een high end PC betreft vind ik het budget van ondergeschikt belang, maar bijvoorbeeld €100 meer uitgeven voor marginale verbetering vind ik meestal zonde. Ik ben zelf al tot een short list gekomen, maar ben benieuwd wat jullie vanuit jullie expertise aanraden! :D
net wat je uit wilt geven
uitvoering: ASUS ROG Strix 850W Gold Aura Edition
uitvoering: Silverstone HELA 850R Platinum
uitvoering: MSI MPG A850G PCIE5
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 850W

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 11-05-2023 13:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kless schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:15:
Ik zoek een voeding voor een game systeem in een micro atx kast
Met onderdelen in de volgende max vermogen range.
CPU ~ 130 W
GPU ~ 270 W

Zou graag de visie willen op de volgende twee voedingen of dat ik andere mooie opties over het hoofd zie.
NZXT C650 Gold v2
Seasonic G12 GM 650 watt
Prima, ikzelf zou de NZXT kopen

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 17:14

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Hackus schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:48:
[...]

Prima, ikzelf zou de NZXT kopen
En waarom? als ik zo vrij mag zijn :)

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kless schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:02:
[...]

En waarom? als ik zo vrij mag zijn :)
dat is de betere van de 2

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 23:01
Hallo, ik kan een 2e hands pc kast kopen, daar zit al een voeding in van paar maanden oud:
coolermaster van v850 gold v2
Is dat wat?
Ik wil deze gebruiken icm een 5950x watergekoeld en 7900xtx gpu, gaat dat werken?
uitvoering: Cooler Master V850 Gold - V2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
dekilo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:16:
Hallo, ik kan een 2e hands pc kast kopen, daar zit al een voeding in van paar maanden oud:
coolermaster van v850 gold v2
Is dat wat?
Ik wil deze gebruiken icm een 5950x watergekoeld en 7900xtx gpu, gaat dat werken?
uitvoering: Cooler Master V850 Gold - V2
Dat is een recente high-end voeding en gaat zeker werken. Zorg er wel voor dat je alle modulaire kabels mee krijgt.

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 23:01
Djarune schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:59:
[...]

Dat is een recente high-end voeding en gaat zeker werken. Zorg er wel voor dat je alle modulaire kabels mee krijgt.
Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Zijn er ondertussen toevallig slechte berichten geweest over de product: XPG Core Reactor reeks en dan specifiek de uitvoering: XPG Core Reactor 850W :?

Ik heb de laatste tijd wat vage crashes/lockups van mijn systeem terwil ik ook urenlang ermee kan gamen zonder enig probleem en het herinnert me steeds meer aan de vage problemen met mijn vorige voeding die al flink op leeftijd was... :/
Ze zijn echter niet net zo ernstig, maar lijken er wel op : Crashes onder zowel IDLE als LOAD en niet terugkomen uit Stand-by en dergelijke!

De voeding is nu ongeveer 1 jaar en 8 maanden oud en heeft de oude problemen als sneeuw voor de zon doen verdwijnen, maar nu heb ik weer iets vaags en het lijkt er steeds meer op dat het toch echt de voeding is helaas... :|

Moet nog testen met een andere voeding die ik gelukkig ook nog heb en die zit in een systeempje dat ik maar af en toe gebruik dus daarmee zou ik een eventuele RMA tijd kunnen overbruggen :)

/EDIT :
Ondertussen een andere voeding in de PC gezet en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen! :*)

Dus 100% zeker weten een probleem met de XPG Core Reactor voeding!
En dat pas na 1 jaar en 8 maanden in gebruik te zijn... :| :/

Nou maar eens kijken hoe een RMA zal verlopen, want ze schijnen aardig schaars te zijn!
Misschien zelf ook maar een uitvoering: NZXT C850 Gold v2 overwegen :D

/EDIT #2 :
Voeding schijnt toch wat ouder te zijn dus de tekst hierboven aangepast!

Daarnaast ondertussen ook maar gewoon RMA opgestuurd en nou maar afwachten wat daarmee gaat gebeuren... :)

[Voor 27% gewijzigd door nero355 op 31-05-2023 15:33]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45
Is dit wat Delta GPS-850HBA ( 850w ) is nu €69 excl. verzenden.

Dit ; https://www.alternate.nl/html/product/1709027

[Voor 29% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-05-2023 22:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:55
Even een update, seasonic vertex 850w is het geworden.
Als er vragen zijn stel ze maar gerust.

Bedankt voor jullie advies
Djarune schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:06:
[...]

Om ze te vergelijken is het interessant welke criteria je belangrijk vindt.

noise (lamda)
Asus (stilst), Silverstone, Seasonic, MSI.

efficiency (eta)
Silverstone (efficiëntste), Seasonic, Asus, MSI

prijs
MSI (laagst), Silverstone, Seasonic, Asus

Natuurlijk lang niet alle criteria, maar op basis van hierboven zou ik de Silverstone pakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chim0
royalt123 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:33:

Bedankt voor jullie advies

[...]
Blijkbaar heb je die in de wind geslagen want er is je iets anders aanbevolen > Uszka in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-05 15:54
Hey Tweakers!
Ik heb een game pc met 850w sharkoon voeding.
Nu wil ik eigenlijk een extra voeding kabel aanschaffen zodat ik die onder in het stopcontact kan steken. Ik wil namelijk mijn pc onder op de tv kunnen gebruiken zonder mn hele kabel management op de gamekamer overhoop te halen.

Waar moet ik op letten bij het kopen van een extra kabel? Kan ik gewoon een kabel als deze kopen? https://www.mediamarkt.nl...Qxzl9NLAg5yRoClnsQAvD_BwE

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chim0
Frez schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:42:
Hey Tweakers!
Nu wil ik eigenlijk een extra voeding kabel aanschaffen zodat ik die onder in het stopcontact kan steken. Ik wil namelijk mijn pc onder op de tv kunnen gebruiken zonder mn hele kabel management op de gamekamer overhoop te halen.

Waar moet ik op letten bij het kopen van een extra kabel? Kan ik gewoon een kabel als deze kopen? https://www.mediamarkt.nl...Qxzl9NLAg5yRoClnsQAvD_BwE
Ja, dat is de juist kabel. Alleen ik zou hem halen bij de lokale kringloopwinkel. Liggen vaak in een bak met andere kabels soms zelfs nog nieuw in een zakje. Kost je hooguit een euro. Waar je eventueel op kan letten is de stekker. Deze is soms recht (zoals die van de MM) en soms in een bocht. Kijk wat voor jouw situatie het handigst is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mocht je online willen zoeken, dan kun je de term IEC c13 gebruiken (als zo'n kabel niet gewoon 'voedingskabel', 'voedingsstekker' of 'power cable' genoemd wordt). Al zou ik ze niet op alibaba kopen.

Maar inderdaad krijg je die kabels bij zoveel producten dat ze die bij kringloopwinkels of hardwaretoko's ook wel hebben, voor zover die nog bestaan.

Bij webwinkels met een groot assortiment, zoals megekko, kun je ze op de decimeter lengte nauwkeurig krijgen, met eventueel een haakse aansluiting in alle mogelijke richtingen.

[Voor 13% gewijzigd door bwerg op 22-05-2023 09:42]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Frez schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:42:
Hey Tweakers!

Ja, dat heeft ook niets te maken met welk type voeding. is gewoon C13 stroomkabel.
Ik zou niet bij een kringloopwinkel kijken, daar ligt ook meuk waar een breuk in kan zitten !
Kijk wel ff of een haakse niet handiger is dan recht !

edit: ligt ook gewoon bij de bouwmarkt in de schappen https://www.praxis.nl/ger...ansluitkabel-1-8m/5620881

[Voor 7% gewijzigd door Hackus op 22-05-2023 15:20]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• chim0
Hackus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Ik zou niet bij een kringloopwinkel kijken, daar ligt ook meuk waar een breuk in kan zitten !
Kijk wel ff of een haakse niet handiger is dan recht !
Zou in principe niet moeten kunnen want alles wat binnenkomt wordt grondig gecontroleerd (heb zelf een tijdje bij de kringloop gewerkt). Ja, je kan je twijfels zetten bij het personeel wat er werkt. Zijn vaak vrijwilligers, verslaafden of mensen in de bijstand. Maar kringloopwinkels zijn echt wel veranderd de laatste jaren. Vroeger was het net een rommelmarkt, maar nu zijn het gewoon winstgevende commerciële bedrijven (er is ook betaald personeel) en dat zie je ook aan de prijzen en hoe de boel is ingericht. Ik was toevallig net in Zoetermeer bij eentje, nou het leek wel de V&D maar dan met tweedehands spullen. Alles spik en span. Maar je ziet het ook gelijk als een kabel kapot is dus je kan gerust kopen. Je hoeft niet met vetgedrukte letters mensen af te schrikken. Dat soort meuk kabeltjes enzo haal ik altijd bij kringloop. Voor 5 euro heb je een hele doos vol.
edit: ligt ook gewoon bij de bouwmarkt in de schappen https://www.praxis.nl/ger...ansluitkabel-1-8m/5620881
Heb ik er 8 voor bij de kringloop waarvan met een beetje geluk 3 nieuw in zakje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:40:
[...]

Zou in principe niet moeten kunnen want alles wat binnenkomt wordt grondig gecontroleerd (heb zelf een tijdje bij de kringloop gewerkt). Ja, je kan je twijfels zetten bij het personeel wat er werkt. Zijn vaak vrijwilligers, verslaafden of mensen in de bijstand. Maar kringloopwinkels zijn echt wel veranderd de laatste jaren. Vroeger was het net een rommelmarkt, maar nu zijn het gewoon winstgevende commerciële bedrijven (er is ook betaald personeel) en dat zie je ook aan de prijzen en hoe de boel is ingericht. Ik was toevallig net in Zoetermeer bij eentje, nou het leek wel de V&D maar dan met tweedehands spullen. Alles spik en span. Maar je ziet het ook gelijk als een kabel kapot is dus je kan gerust kopen. Je hoeft niet met vetgedrukte letters mensen af te schrikken. Dat soort meuk kabeltjes enzo haal ik altijd bij kringloop. Voor 5 euro heb je een hele doos vol.

[...]

Heb ik er 8 voor bij de kringloop waarvan met een beetje geluk 3 nieuw in zakje.
Er zullen heus wel goede kringloopwinkels zijn, misschien net waar jij de kabels moest controleren. Jij geeft je advies en ik. De vraagsteller staat vrij te kijken waar hij wilt, en advies ter harte te nemen van ons beide.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chim0
Hackus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:26:
[...]

Er zullen heus wel goede kringloopwinkels zijn, misschien net waar jij de kabels moest controleren. Jij geeft je advies en ik. De vraagsteller staat vrij te kijken waar hij wilt, en advies ter harte te nemen van ons beide.
Nee, jij kraakt mijn advies af door met schreeuwerige tekst mensen te laten schrikken. Ik heb nog nooit een kapot kabel gezien bij de kringloop, dus ik weet niet waar jij komt maar ik zou verder kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 00:41:
[...]

Nee, jij kraakt mijn advies af door met schreeuwerige tekst mensen te laten schrikken. Ik heb nog nooit een kapot kabel gezien bij de kringloop, dus ik weet niet waar jij komt maar ik zou verder kijken.
Ik zou een nieuwe kabel kopen, dat zei ik al. Verder geen discussie over nodig lijkt mij.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:59

servies

Veni Vidi Servici

Volgende homeserver build:
#CategoryProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 9 7900 Boxed
1MoederbordenAsrock Rack B650D4U
6Interne harde schijvenSeagate IronWolf, 4TB
2CasemoddingIcy Dock MB455SPF-B Zwart
2Geheugen internKingston ValueRAM Server Premier KSM48E40BD8KM-32HM

Hierbij komt nog:
  • LSI 9400-8i SAS controller,
  • 1 NVME (OS etc) en 2 SSD/NVME (ZFS cache en datastore),
  • +/- 4 extra fans.
  • GEEN grafische kaart (zit al op het MB)
Welke voeding raden jullie aan? Bij voorkeur een modulaire om zo weinig mogelijk ongebruikte kabels in de kast te hebben.
Ik heb een aantal calculatoren gebruikt en die adviseren bij mijn build een voeding van tussen de 400 en 500 Watt... dat is nogal een ruim bereik.
Heb ik aan een 400 Watt genoeg of wordt dat toch te krap?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
@servies

uitvoering: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart. Stil en zuinig bij lage load.

Overigens is 6x 4TB (32W idle) en 7900 (20W idle) behoorlijk stroomslurpend voor een homeserver. Ik zou een Intel pakken en bijvoorbeeld 2x uitvoering: Toshiba MG09 (SATA, Standard, 512e), 18TB. Die doen het uitstekend in mijn NAS.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:20:
Is dit wat Delta GPS-850HBA ( 850w ) is nu €69 excl. verzenden.

Dit ; https://www.alternate.nl/html/product/1709027
Niemand ? Lijkt mij toch een prima ding voor de budget builder ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djarune
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:05:
[...]

Niemand ? Lijkt mij toch een prima ding voor de budget builder ?
3 jaar garantie, niet modulair, 18 AWG kabels en een vrij luide 120mm rifle bearing fan vanaf 40% load. Toch prima gebruik van componenten en is vrij zuinig bij hoge loads. De prijs is natuurlijk helemaal top. Delta is een van de grootste voeding bouwers, maar ze worden maar zelden uitgebreid getest.

Prima voor iemand met een budget build die later wil upgraden naar een zware tweedehands videokaart.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:59

servies

Veni Vidi Servici

Djarune schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:03:
@servies

uitvoering: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart. Stil en zuinig bij lage load.

Overigens is 6x 4TB (32W idle) en 7900 (20W idle) behoorlijk stroomslurpend voor een homeserver. Ik zou een Intel pakken en bijvoorbeeld 2x uitvoering: Toshiba MG09 (SATA, Standard, 512e), 18TB. Die doen het uitstekend in mijn NAS.
Die 6 heb ik al in gebruik in m'n oude server en worden gewoon overgezet naar dit nieuwe systeem, het is een RAIDZ + 1 spare setup.
De meeste Intels onder de 450 euro met 8+ cores ondersteunen geen ECC.
Het wordt feitelijk een proxmox server met daarin een stuk of 8 vaste virtuele machines en regelmatig nog wel eens een test omgevinkje waarin ik wat nieuws probeer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plusboy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02:04
Hoi,

Weet iemand waarom Cybenetics de Seasonic Prime Fanless TX-600 een Titanium Certification voor 115V geeft en 'maar' een Gold Certification voor 230V? Link:https://www.cybenetics.com/d/cybenetics_cdw_eu.pdf

Ik heb niet bijzonder veel verstand van voedingen, maar hier kan ik gewoon even geen kaas van maken. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
@plusboy Blijkbaar is ie niet "Titanium" genoeg op 230V.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
chim0 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 05:55:
@plusboy Blijkbaar is ie niet "Titanium" genoeg op 230V.
:+
plusboy schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:08:
Hoi,

Weet iemand waarom Cybenetics de Seasonic Prime Fanless TX-600 een Titanium Certification voor 115V geeft en 'maar' een Gold Certification voor 230V? Link:https://www.cybenetics.com/d/cybenetics_cdw_eu.pdf

Ik heb niet bijzonder veel verstand van voedingen, maar hier kan ik gewoon even geen kaas van maken. :P
Aan de grafieken te zien gaat het om de magere efficiëntie op de 5VSB rail. Voor 12V is de 230V namelijk weer efficiënter dan de 115V.

Overigens als je een voede voeding zoekt en stilte van belang is is een pssieve voeding zelden een goede keus. Zo’n voeding moet namelijk zijn hitte kwijt.

Aris heeft hierover een mooi stukje geschreven:
“The best way to build a passive PSU is to use a highly efficient, strong platform and limiting power output to where the parts won't have a problem handling the heat for prolonged periods of time even without any cooling. You also have to pay extra attention to the chassis and its airflow. Hot air goes up, so you either use a beefy heatsink on top or make the top cover look like Swiss cheese. Finally, keep in mind that you should not install passive PSUs on their side or with the top exhaust grille facing down because it will trap the hot air internally, which puts a lot of stress on parts and shuts the PSU down by triggering OTP. As such, not all cases are suitable for passive PSUs, including those with a PSU shroud without any ventilation holes.”

Oftewel de meeste behuizingen zijn niet geschikt. Dan liever een voeding met een fan die je niet tot amper hoort (Lambda = A++) zoals de uitvoering: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Djarune schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:04:
Overigens als je een voede voeding zoekt en stilte van belang is is een pssieve voeding zelden een goede keus. Zo’n voeding moet namelijk zijn hitte kwijt.

“The best way to build a passive PSU is to use a highly efficient, strong platform and limiting power output to where the parts won't have a problem handling the heat for prolonged periods of time even without any cooling. You also have to pay extra attention to the chassis and its airflow. Hot air goes up, so you either use a beefy heatsink on top or make the top cover look like Swiss cheese. Finally, keep in mind that you should not install passive PSUs on their side or with the top exhaust grille facing down because it will trap the hot air internally, which puts a lot of stress on parts and shuts the PSU down by triggering OTP. As such, not all cases are suitable for passive PSUs, including those with a PSU shroud without any ventilation holes.”

Oftewel de meeste behuizingen zijn niet geschikt.
Ga je toch lekker ouderwets casemodden aan bijvoorbeeld je ouwe Cooler Master CM Stacker STC-T01 en plaats je de voeding bovenin, nadat je daar een mooie "DIY Shroud" voor hebt gemaakt! :Y) 8) :*) d:)b

* nero355 nog steeds maar liefst 2 van die bakkebeesten heeft staan! O+ :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plusboy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02:04
Djarune schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:04:
Aan de grafieken te zien gaat het om de magere efficiëntie op de 5VSB rail. Voor 12V is de 230V namelijk weer efficiënter dan de 115V.

Oftewel de meeste behuizingen zijn niet geschikt. Dan liever een voeding met een fan die je niet tot amper hoort (Lambda = A++) zoals de uitvoering: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart.
Bedankt voor je advies! Zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht. Mijn case heeft een shroud dus op z'n minst zou ik die dan in ieder geval weg moeten laten. Maar goed ik kijk nog verder dan. Het hangt ervan af hoeveel meer ik de pc ga gebruiken nu die een beetje fatsoenlijk games 'kan' spelen. (gebruikt de 6800 om mijnenveger te spelen.) Misschien is het beter eerst een voeding van onder de €100 aan te schaffen en dan maar eens naar de cijfers te kijken.

Terug naar Cybenetics: als je pagina 8 en 12 erbij haalt lijkt het mij heel onlogisch. Als ik het goed begrijp is elk punt in de grafiek een toestand in welke de voeding zich kan begeven. Dus afhankelijk van hoeveel vermogen de 12V gebruikt maakt het voor de efficiëntie niet meer uit wat de 5V doet. (bijv. 215W (230V) en 330W (115V))

Maar dan is die grafiek voor 230V toch totaal superieur aan die van de 115V?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:00
Ik zag een nieuwe voeding op de markt een ben eens een kijkje gaan nemen op de website van de fabrikant... Als je wil lachen moet je de beschrijving eens lezen.
https://endorfy.com/en/product/supremo-fm5-gold-750-w/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kalis schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:51:
Ik zag een nieuwe voeding op de markt een ben eens een kijkje gaan nemen op de website van de fabrikant... Als je wil lachen moet je de beschrijving eens lezen.
Een 12cm 120mm fan, zo he! De meeste 120mm fans die ik heb zijn maar 10cm.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Kalis schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:51:
Poolse grapjassen blijkbaar :
- https://www.techpowerup.c...national-technology-stage
- https://www.techpowerup.c...-technology-stage.299617/

Ik gok allemaal OEM meuk uit China van niet slechte, maar ook niet geweldig goede kwaliteit en dan een eigen stickertje erop en : TADAA!!! Een nieuw merk! :') _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chim0
@nero355 Is idd grappig bedoeld. Vandaar ook de met pen geschreven correcties. Ze trollen de boel een beetje, maar ik vind het wel grappig. Hoe de kwaliteit is van hun producten, weet ik niet. Zal niet al te best zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Is inderdaad meuk uit China. Bevat het SAMA Forza Gold platform. Zit ook in bepaalde voedingen van LC Power en Inter-Tech. Platform is met name populair in Oost-Europa en Centraal Azië.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Corsair SF850L SFX-L PSU Review – The BEST SFX-L PSU

Ja ja, ome Aris in de bocht.

Een 850w voeding die bij 610w al +40dBA gaat is voor mij al geen Best SFX !!

SilverStone Extreme 850R Platinum komt niet boven de 40dBA op 850w

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:10

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hackus schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:02:
Corsair SF850L SFX-L PSU Review – The BEST SFX-L PSU

Ja ja, ome Aris in de bocht.

Een 850w voeding die bij 610w al +40dBA gaat is voor mij al geen Best SFX !!
Voor de elektrotechnische parameters waar ik naar kijk, is het zo compromisloos als dat het nu kan.

Vanuit een elektronica-achtergrond kijk ik naar worst case scenario's, fool proof, soldier proof, student proof, rimpel, load regulation, hold up time (moet wel tegen een spanningsdipje dat in mijn straat al gebeurd is kunnen, van een UPS wordt verwacht dat die binnen 20ms kan overschakelen),...

Ik wil zoveel mogelijk de capabilities van een 16cm lange ATX-voeding in een compacte doosje: 13cm korte ATX-voeding, SFX-L of SFX. Hoe kleiner het doosje hoe moeilijker het is om bepaalde prestaties met de nodige veiligheden en levensduur te combineren.

Het is al een wonder dat een 750W of 850W SFX-voeding bij hem niet sneuvelt of smeltende condensatoren heeft.

Een agressieve fan curve houdt de componenten koel en verlengt de levensduur.

Ik ga deze voeding bestellen voor 5800X3D en RX 6800 XT in een Inter-Tech IM-1 Pocket. Met de bijgeleverde ATX-SFX-bracket hang ik de voeding waar nu mijn ATX-voeding hangt. Ik win 2 cm ruimte zodat een 33 cm lange grafische kaart erin past.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rapture schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:52:
[...]
.....

Ik ga deze voeding bestellen voor 5800X3D en RX 6800 XT in een Inter-Tech IM-1 Pocket. Met de bijgeleverde ATX-SFX-bracket hang ik de voeding waar nu mijn ATX-voeding hangt. Ik win 2 cm ruimte zodat een 33 cm lange grafische kaart erin past.
Kan prima, met <400w zul je geen last hebben van dit geluidsniveau

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:28
Ik draai nu met een RX6800 (undervolted naar 930 mV) en een r5 7600 op een Seasonic Focus Plus 550 Gold van ca. 6 jaar oud. Nu heb ik geen rare problemen gehad, maar lijkt het me verstandig de voeding toch een keer te gaan vervangen. Hierbij heb ik de volgende eisen:

- Stil
- Minimaal 80+ gold
- twee aparte kabels voor PCIe (i.t.t. wat ik nu heb)

Hierbij de volgende vragen:
- Is het zinvol om extra uit te geven voor een ATX 3.0 model?
- Is 650W voldoende, of kan ik beter meer vermogen nemen (550W voldoet nu ook)
- Zijn er specifieke modellen aan te raden?

Alvast dank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
@kgd92 waarom vervangen? Pas doen wanneer je de videokaart vervangt. Nu weet je waarschijnlijk toch nog niet wat volgende upgrade is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:28
Djarune schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:28:
@kgd92 waarom vervangen? Pas doen wanneer je de videokaart vervangt. Nu weet je waarschijnlijk toch nog niet wat volgende upgrade is.
Videokaart en CPU zijn net vervangen. Dacht eerst ook om de voeding te behouden, maar vind twee losse 8-pins naar de GPU toch wel een prettig idee.

Buiten dat is de voeding 'pas' 6 jaar oud met 10 jaar garantie, maar als ik dit forum goed begrijp is het een model met de nodige (mogelijke) problemen, zeker met de laatste twee generaties aan GPU's.

[Voor 20% gewijzigd door kgd92 op 31-05-2023 14:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
kgd92 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:31:
[...]
vind twee losse 8-pins naar de GPU toch wel een prettig idee.
Die smelten niet dankzij de beveiligingen.
Buiten dat is de voeding 'pas' 6 jaar oud met 10 jaar garantie, maar als ik dit forum goed begrijp is het een model met de nodige (mogelijke) problemen, zeker met de laatste twee generaties aan GPU's.
Dat is waar, maar je ervaart zelf nog geen problemen. Ik zou pas een nieuwe voeding kopen als de computer uitvalt.
Mocht de voeding stuk zijn kun je altijd aankloppen bij Seasonic. Dan krijg je een beter model (Focus GX), want de Focus Plus wordt niet meer gemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zou me geen zorgen maken @kgd92 , maar begrijp je wel. soms is het gewoon je gevoel adhv at je veel leest.
Het valt allemaal best mee. het gaat er om dat er voor dezelfde prijs iets beters te koop is bij aankoopadvies.
sommige mensen kopen 850w terwijl verbruik onder de 500w blijft, incl spikes....en
uitvoering: Cooler Master V650 SFX Gold voldoet

[Voor 34% gewijzigd door Hackus op 31-05-2023 16:39]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikverhaar
kgd92 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:31:
[...]
Videokaart en CPU zijn net vervangen. Dacht eerst ook om de voeding te behouden, maar vind twee losse 8-pins naar de GPU toch wel een prettig idee.
Als ik zo even kijk naar de specs van die voeding, zouden er wel twee pcie-kabels bij moeten zitten. Zo niet dan kan je beter een extra kabel regelen dan een complete nieuwe voeding. Misschien is dat ze in die 6 jaar hebben veranderd hoeveel pcie-kabels ze meeleveren?

Hier heb je iemand die ze aanbiedt: v&a aangeboden: PSU KABELS
Ik heb ook nog een doosje staan met kabels die hun voeding zijn kwijtgeraakt. Daar kan ik wel een pcie-kabel uit vissen die voor Seasonic voedingen is.
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee