Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:12:
[...]

Je zegt letterlijk dat de 3 genoemde voedingen "geen prima keuze" zijn. Je tegen-argument zou stand houden als je had aangegeven dat een advies met 3 verschillende vermogens raar was geweest, of als je had aangegeven dat de 650W en 750W raar advies zouden zijn.
Dat had gekund maar volgens mij kon iedereen dat zelf ook even goed zien dat er geen logica achter dat advies zat.
Persoonlijk vind ik de Seasonic Focus Gold 55W voor @Max043 samen met de genoemde Bequiet de beste, omdat die naast goede specificaties en tests, ook goed beschikbaar zijn in de markt. De BitFenixxen hebben in het gunstigste geval 2 dagen levertijd via een gerenommeerde (web)shop, en anders moet je het helemaal bij een wat "mindere" shop bestellen.
Alleen gaat zijn videokaart wel over de 225W heen en noemt Seasonic het dan onverstandig om die voeding te nemen. Als de fabrikant het al onverstandig vindt dan zou ik dat niet zo snel aanraden, tenzij je zeker weet dat het geen probleem is. Maar dat is lastig te bewijzen.
Ik heb hier nog nooit de vraag voorbij zien komen of het een dB-tje luider mag voor een tientje minder, of dat het een bezwaar is dat een voeding pas over een week leverbaar is, wat dus weer exact mijn punt is. En het probleem ligt hier ook zeer zeker voor een deel bij de advies-vrager die ook vaak simpelwel vragen "wat is de beste voeding voor..." en daarbij verder niet aangeven of er een budget, voorkeurswinkel of andere randvoorwaarden zijn behalve de absolute specificaties van een voeding.

Is het misschien een idee om "met z'n alle" een vragenlijstje samen te stellen welke de adviesvrager in moet vullen op het moment van advies vragen? (Dit zou misschien voor meer advies-topics kunnen werken).
Als je mijn beirchten wat doorleest dan zie je dat ik bijna altijd vraag welke voorkeuren degene heeft en daar gaat het advies dan ook over.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:12:
[...]
Ik heb hier nog nooit de vraag voorbij zien komen of het een dB-tje luider mag voor een tientje minder, of dat het een bezwaar is dat een voeding pas over een week leverbaar is, wat dus weer exact mijn punt is. En het probleem ligt hier ook zeer zeker voor een deel bij de advies-vrager die ook vaak simpelwel vragen "wat is de beste voeding voor..." en daarbij verder niet aangeven of er een budget, voorkeurswinkel of andere randvoorwaarden zijn behalve de absolute specificaties van een voeding.

Is het misschien een idee om "met z'n alle" een vragenlijstje samen te stellen welke de adviesvrager in moet vullen op het moment van advies vragen? (Dit zou misschien voor meer advies-topics kunnen werken).
Dat soort vragenlijstjes dwingen iemand i.i.g. om zelf na te denken over het gebruiksdoel i.p.v. lukraak een vraag op een forum te knallen. Als men zelf nauwelijks effort steekt in een hulpvraag, wordt het natuurlijk erg lastig om een perfect passend advies te geven en ga je wellicht onbedoeld dingen voor een ander invullen.

De strekking van dit topic reikt echter verder dan puur aankoop advies:
"Het doel van dit topic is informatie te geven over computervoedingen en eventueel advies over een nieuwe of de huidige voeding."

[ Voor 5% gewijzigd door Jorruchie op 03-04-2018 17:38 ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

@-The_Mask- Dat 225W verhaal is (zoals ik al eerder zei) inmiddels ook stevig genuanceerd op de website van Seasonic. Die geven nu in de basis aan dat áls je kán splitsen/meerdere kabels kunt gebruiken, dit het advies is. En een vga die 600W trekt beter niet op 1 PCIe kabel hangen is volgens mij iets wat altijd en voor iedereen geldt. Ben wel met je eens dat een kabel waar in principe 2x 8-pins aan hangt zonder morren of stoten de gespecificeerde 300W per 8-pins moet kunnen leveren en anders de kabel geen 2 stekkers had moeten hebben.

@Jorruchie Mee eens, de vragenlijst hoef je natuurlijk niet in te vullen als je ander advies dan aankoopadvies wilt. Maar in het geval van het laatste is het ook voor de advies-gevende een stuk overzichtelijker wat er exact gevraagd wordt en voor de mensen aan de zijlijn duidelijk waarom bepaalde adviezen gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:39:
@-The_Mask- Dat 225W verhaal is (zoals ik al eerder zei) inmiddels ook stevig genuanceerd op de website van Seasonic.
Zoals Uszka en ik al aangeven, is er letterlijk niks aan het statement veranderd en is alleen de afbeelding opgefrist en misschien nog een andere zinsopbouw, maar de strekking is identiek.
Die geven nu in de basis aan dat áls je kán splitsen/meerdere kabels kunt gebruiken, dit het advies is.
Er staat letterlijk dat het is afgeraden om kaarten te gebruiken waarvan het verbruik hoger is dan 225W.
En een vga die 600W trekt beter niet op 1 PCIe kabel kan hangen.
Dat staat er dus niet, er staat niks over 600W videokaarten en die zijn er ook niet. Die zou je hooguit zelf kunnen creëren maar dan heb je wel extreme koeling nodig zoals vloeibare stikstof en moet je flink aan de videokaart solderen.
Ben wel met je eens dat een kabel waar in principe 2x 8-pins aan hangt zonder morren of stoten de gespecificeerde 300W per 8-pins moet kunnen leveren en anders de kabel geen 2 stekkers had moeten hebben.
Precies mijn punt of anders geen tweede connector aan de kabel maar twee kabels met één connector. Wat ze nu doen is een groot nadeel wat de voeding flink minder interessant maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 03-04-2018 17:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Gipsy King schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:37:
[...]

Tot heden geen structurele problemen of problemen in Batches bekend. Hij zou ons op de hoogte houden van verdere vorderingen ''verhaaltjes'' in het kanaal. Zoals eerder gemeld ook in de Benelux op ons service center nog steeds geen tikkende of kapot fan's geregistreerd. We wachten in spanning af ;)

P.S. mocht je links en rechts wat spotten hou me gerust op de hoogte, altijd geïnteresseerd in ''Gossip'' :P
Ik heb hem nog niet verstuurd. Wil je een serienummer, zodat je hem kan tracken? In het youtube filmpje is duidelijk een ratel te horen als je nieuwsgierig bent ;)
DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:39:
@-The_Mask- Dat 225W verhaal is (zoals ik al eerder zei) inmiddels ook stevig genuanceerd op de website van Seasonic. Die geven nu in de basis aan dat áls je kán splitsen/meerdere kabels kunt gebruiken, dit het advies is. En een vga die 600W trekt beter niet op 1 PCIe kabel hangen is volgens mij iets wat altijd en voor iedereen geldt. Ben wel met je eens dat een kabel waar in principe 2x 8-pins aan hangt zonder morren of stoten de gespecificeerde 300W per 8-pins moet kunnen leveren en anders de kabel geen 2 stekkers had moeten hebben.

@Jorruchie Mee eens, de vragenlijst hoef je natuurlijk niet in te vullen als je ander advies dan aankoopadvies wilt. Maar in het geval van het laatste is het ook voor de advies-gevende een stuk overzichtelijker wat er exact gevraagd wordt en voor de mensen aan de zijlijn duidelijk waarom bepaalde adviezen gegeven worden.
Ik heb van seasonic support ook te horen gekregen dat ik de 1080ti niet op één kabel mag aansluiten. Ik heb toen wat stampij gemaakt en toen hebben ze een tweede pci-e kabel opgestuurd.

Ik vond het als koper in deze situatie erg raar dat een 550 watt premium voeding niet meer dan 225 watt zou kunnen leveren omdat domweg de kabels er niet bij zitten. Niet dat mijn crashes waren opgelost maar dat is een ander probleem.

[ Voor 56% gewijzigd door SpiceWorm op 03-04-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:33
SpiceWorm schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:46:
[...]

Ik heb hem nog niet verstuurd. Wil je een serienummer, zodat je hem kan tracken? In het youtube filmpje is duidelijk een ratel te horen als je nieuwsgierig bent ;)
Graag zelfs ! Zeer benieuwd naar het verdict. Weet je via welke reseller het naar ons komt ? Ik post info zodra ze hier een raport van hebben. Als consument krijg je namelijk enkel je aankoop bedrag terug of gelijk een nieuwe gesealde psu en zie of hoor je normaal het raport niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Laten we de discussie on topic houden. De gemoederen lopen soms hoog op. Of dat terecht is, laat ik het midden, maar het zorgt niet voor een constructieve sfeer.

Dat geldt ook voor advies geven zonder onderbouwing. We zijn hier op Tweakers. Als een vraagsteller een lijstje wil zonder uitleg, moet hij hier niet zijn. Faciliteer dat dan ook aub niet op die manier.

Game on.

[ Voor 35% gewijzigd door br00ky op 03-04-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SpiceWorm schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:46:
[...]

Ik heb van seasonic support ook te horen gekregen dat ik de 1080ti niet op één kabel mag aansluiten. Ik heb toen wat stampij gemaakt en toen hebben ze een tweede pci-e kabel opgestuurd.

Ik vond het als koper in deze situatie erg raar dat een 550 watt premium voeding niet meer dan 225 watt zou kunnen leveren omdat domweg de kabels er niet bij zitten.
Precies dat is mijn mening dus ook. Wat heb je aan een high-end 550W voeding als de fabrikant aangeeft dat je hem niet als 550W voeding moet gebruiken. Maar in plaats daarvan moet beschouwen als een 400/450W voeding (niet hun letterlijke woorden, maar uiteindelijk komt het daar wel gewoon op neer) en je hem moet combineren met maximaal een RX 580 of GTX 1080.

Dat is zo'n groot nadeel dat je beter naar andere voedingen kunt kijken die dit probleem niet hebben. Sowieso is de keuze tegenwoordig aardig groter geworden. Doordat BitFenix, be quiet! en Cougar sinds kort ook voedingen hebben uitgebracht met vergelijkbare specs zonder dit probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 03-04-2018 19:39 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:29:
[...]

Het geld voor een verbruik hoger dan 225W, dus denk aan een GTX 1080 Ti, Vega 56 en Vega 64 bij de laatste generatie videokaarten van AMD en nVidia.
Zo'n vermoeden had ik al. Een dergelijk kaart zal ik nooit bezitten (en heb ik ook niet nodig O-) )
[...]

Als je dat meet met GPU-z kan het in de praktijk wel wat anders zijn. GPU-z kan altijd wel een wat lagere spanning laten zien dan de praktijk.
Speedfan en Furmark. Ik weet dat het niet hetzelfde is als echt meten, maar het geeft in ieder geval een indicatie. Zoveel zal het ook wel niet schelen.

Gisteren een voeding meegenomen van de voetbal HP HP PS-6361-4HF maar deze had één molex tekort voor de twee 6-pins PEG verloopkabeltjes (ja ik weet het, verloopkabeltjes zijn slecht maar heb even niks anders). Videokaart dus aangesloten met 3 molexen dus de twee 6-pins PEGs op de videokaart waren 1,5 keer aangesloten zogezegd. PC startte op, alles prima, Furmark grdraaid maar liep gelijk weer vast dus ik denk dat of de 12v lijn het niet trok of dat het ontbrekende molex stekkertje toch wel nodig is. Met één PEG stekker aangesloten op de videokaart, start ie niet op. Ook had ik 1x 4-pins moederbord stekker aangesloten i.p.v. 1x 8-pins omdat die voeding maar 1x 4-pins heeft. Met de vorige voeding had ik dit ook en heeft jarenlang op die manier probleemloos gedraaid.

Overigens is dit niet dezelfde vastloper als normaal. Dit heeft gewoon te maken met Furmark en de 12v lijn die het op een gegeven moment gewoon niet meer trekt.

Daarna heb ik de voeding van mijn vriendin aangesloten pricewatch: XFX 550W Pro en PC opgestart. Al heel snel weer een vastloper dus ik denk gvd kan dus niet de voeding zijn. Drie verschillende voedingen kan geen toeval meer zijn. PC weer opgestart en heel de avond Furmark gedraaid, niks aan het handje. Die voeding verroerde geen vin maar is ook niet gek, is best wel een goede voeding toch? 12v lijn verroerde geen vin. Ook de 8-pins moederbord stekker aangesloten en 2x 6-pins PEG zoals het hoort. Vanochtend al een paar uur zitten gamen achter elkaar, niks aan het handje dus lijkt me sterk dat het aan de videokaart ligt want dat zou echt klote zijn als die kapot is. Of zou het toch een brakke VRM kunnen zijn die onderhand zo versleten is dat ie af en toe de kak geeft? Die PC is al 8 jaar oud en super intensief gebruikt.

De ellende is dat het compleet willekeurig gebeurt dus ik kan er mijn vinger niet op leggen. De ene keer loopt ie 4 keer in 10 minuten vast de andere keer zit ik 3 dagen te gamen en is er niks aan de hand. Ik moet wel zeggen dat als ie vastloopt, het beeld gewoon zwart wordt maar ik heb al twee keer gehad dat ik gele strepen had dus ik kreeg meteen een hartverzakking want ik moest gelijk aan de videokaart denken. Dat is echt een klote gevoel joh. Op zo'n moment gaat er echt een schok door je heen want het laatste wat je wilt, is dat je videokaart kapot is. :'(
[...]

Tja veel is relatief. Als ik veel zeg dat bedoel ik dat ook, maar voor jou zou veel iets anders kunnen betekenen. Ik kan voor een ander niet bepalen wat degene veel vind of wat niet.
Veel is gewoon veel dus dat betekent dat er een groot verschil tussen zit. Dus als jij tegen mij zegt "die voeding is beter en stiller dan die" komt dat over bij mij als een BMW 5 serie tegenover een Opel Corsa, maar zeg jij "die voeding is veel beter en veel stiller dan die" komt dat over als een Ferrari tegenover een Opel Corsa. Nogal een verschil dus. Zou niet weten hoe je anders het woord "veel" zou moeten interpreteren? :P
[...]

Een Xeon X3440 toen, eigenlijk hetzelfde als een i7 860 maar dan met een iets langere kloksnelheid en zonder IGP. De lagere kloksnelheid maakte mij niet uit, omdat ik toch zelf ging overklokken en de IGP heb ik ook nooit nodig gehad. Dus voor mij was het het een logische keuze voor vergelijkbare prijs als de Core i5 750 toen. Ik heb hem overigens niet meer, maar als ik hem nog had zou die nog steeds voldoen trouwens. Mijn huidige CPU is ook langzamer. :p
Tja, ik doe al 8 jaar met deze PC. Moet echt een nieuwe maar ja ching ching.. :'(

Wat ik nog kan testen is m'n videokaart in de PC van m'n vriendin kan ik tenminste uitsluiten of de videokaart niet kapot is.

Dus tot nu toe:
- 3 verschillende voedingen getest (met de meest moderne tot nu toe 1 keer vastgelopen)
- andere harde schijf, is het niet
- geheugen getest met metest86, is het ook niet
- temperaturen zijn goed, CPU rond de 39C videokaart rond de 40/45C dus kan het ook niet zijn

Rest dus nog moederbord en processor maar zoals je zelf weet gaat een processor nooit kapot dus alleen het moederbord zou nog kunnen maar ik merk niet echt iets wat daarop wijst. Ik ga het nu een maandje met deze voeding aankijken. Als ie dan weer een paar keer vastloopt, weet ik zeker dat het niet de voeding is.
Dat is idd het hele idee van dit topic.
Heeft bij mij een tijdje geduurd voordat dat besef kwam dus misschien bij anderen ook. :+

Boel ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UR3FNh4JNopctq5cIt8IZLcV/full.jpg

En weer een vastloper. Ik vrees dat m'n ergste nachtmerrie uitkomt als ik dit zo zie. Kapotte videokaart? :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nVkneAB8xymR8LLWDRjbcD4k/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 04-04-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:16
Beste mensen,

Ik heb onderstaand systeem samengesteld voor mijn nichtje. Die wil graag een games. Zij speelt graag "ARK Survival Evolved" Het systeem moet naast het kunnen spelen van ARK ook toekomstbestendig zijn ivm school.
Maar mijn vraag is nu; kan de geselecteerde voeding dit systeem voldoende van stroom voorzien? Na het lezen van een groot deel van de post in dit topic en de reviews van "-The_Mask-" denk ik dat de voeding voldoende is en ook nog wel as er evt. een grotere hd of cpu upgrade die 95w zal leveren toegevoegd wordt in later stadium.

Echter wantrouw ik mijn eigen kennis op dit gebied dusdanig dat ik graag van experts wil weten of ik het juist heb.
Ik zie de feedback graag tegemoet, alvast dank daarvoor!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 163,50€ 163,50
1Gigabyte GA-AB350M-HD3€ 71,39€ 71,39
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 214,99€ 214,99
1Fractal Design Define Mini C€ 68,95€ 68,95
1Crucial Ballistix BLT2C4G4D26AFTA€ 95,95€ 95,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
1KingSpec Q-series 360GB€ 75,28€ 75,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 769,06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
@stippel Ik adviseer je een topic in Desktop Aankoopadvies te maken want voor bijna €800 is er een sneller systeem in elkaar te zetten. Bijvoorbeeld Uszka in "Huis-tuin-keuken pc voor komende 10 jaar" maar dan met een i5-8400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

@stippel Opzich een prima voeding, maar wel heel slecht beschikbaar en lange(re) levertijden. De pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W is een stukje goedkoper en kan bij veel (web)shops vandaag nog op de post, terwijl de specs elkaar weinig ontlopen.

Verder heeft @Uszka gelijk dat je voor hetzelfde geld misschien een iets slimmere configuratie kunt pakken.

[ Voor 24% gewijzigd door DominoNL op 04-04-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Dankjewel beide voor het advies. Ik heb Uszka's advies opgevolgd en een topic aldaar aangemaakt.
Ik begrijp in ieder geval dat de 450 watt voedingen voor genoemd systeem voldoende zouden zijn.
Wat mij betreft mag dit topic dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@stippel
Nou verwacht niet dat jouw verzoek na 34 delen ineens opgevolgd gaat worden ;) :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stippel
Haha, oeps 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:14:
[...]

En weer een vastloper. Ik vrees dat m'n ergste nachtmerrie uitkomt als ik dit zo zie. Kapotte videokaart? :'(

[afbeelding]
Ja ik verdenk het VRM van de videokaart. :p

Maar zoiets kan stuk door bijvoorbeeld een veel stof in de koeler waardoor het VRM oververhit. Een defecte voeding zou echter ook tot de mogelijkheden kunnen behoren. Zoals eerder gezegd zijn de condensators in de voeding niet van echt hoge kwaliteit en kunnen die stuk zijn. Dan voeren ze hun functie van ripple weg filteren niet meer (goed) uit. Waardoor de voeding een hele hoge ripple veroorzaakt wat weer veel stress levert aan de andere componenten, zoals dus het VRM van de videokaart.
DominoNL schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:16:
@stippel Opzich een prima voeding, maar wel heel slecht beschikbaar en lange(re) levertijden. De pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W is een stukje goedkoper en kan bij veel (web)shops vandaag nog op de post, terwijl de specs elkaar weinig ontlopen.
br00ky zei nog geen 24 uur geleden hierboven om geen willekeurige voedingen te plaatsen zonder enige onderbouwing. Aangezien er geen review of zelfs interne foto van die voeding beschikbaar is, is dit dus zo'n nergens op gebaseerd advies.

[ Voor 28% gewijzigd door -The_Mask- op 05-04-2018 10:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:26:
[...]

br00ky zei nog geen 24 uur geleden hierboven om geen willekeurige voedingen te plaatsen zonder enige onderbouwing. Aangezien er geen review of zelfs interne foto van die voeding beschikbaar is, is dit dus zo'n nergens op gebaseerd advies.
Interne Foto staat op de seasonic website :

https://seasonic.com/pub/...f/o/focus-fm-internal.jpg

Zie ook vernieuwde webpagina : https://seasonic.com/focus-gold#gallery

Met het gele tabje kun je tussen de modellen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:55:
[...]

Interne Foto staat op de seasonic website :

https://seasonic.com/pub/...f/o/focus-fm-internal.jpg

Zie ook vernieuwde webpagina : https://seasonic.com/focus-gold#gallery

Met het gele tabje kun je tussen de modellen wisselen.
Dat is overduidelijk niet de voeding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9h34rfVd7A1cuAPkIupfd0CR28=/i/2001726101.jpeg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:57:
[...]

Dat is overduidelijk niet de voeding.

[afbeelding]
Yup :)

De foto's uit de pricewatch worden aangepast.

De foto's van de FM staan zoals gezet op de vernieuwde product pagina. https://seasonic.com/focus-gold
of https://seasonic.com/pub/...tasheet/FOCUS-Gold-FM.pdf
Zie gallery.

Heb Seasonic gelijk gevraagd om erbij te vermelden welke wattage aan deze internal picture gekoppeld is. Dit omdat ze zelf aangeven dat het ''back-panel'' aangepast is. Buiten dat de sockets anders zijn gepositioneerd.

Oude Backpanel Design : Afbeeldingslocatie: http://www.relaxedtech.com/reviews/seasonic/focus-fm-ssr-650fm/ssr-650fm.jpg

Uiteindelijke nieuwe back-panel Design, waardoor er ook een andere internal picture gaat komen :

Afbeeldingslocatie: https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/feature-pics/FOCUS-FM-semi-modular.png

[ Voor 74% gewijzigd door Gipsy King op 24-04-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:26:
[...]

Ja ik verdenk het VRM van de videokaart. :p

Maar zoiets kan stuk door bijvoorbeeld een veel stof in de koeler waardoor het VRM oververhit. Een defecte voeding zou echter ook tot de mogelijkheden kunnen behoren. Zoals eerder gezegd zijn de condensators in de voeding niet van echt hoge kwaliteit en kunnen die stuk zijn. Dan voeren ze hun functie van ripple weg filteren niet meer (goed) uit. Waardoor de voeding een hele hoge ripple veroorzaakt wat weer veel stress levert aan de andere componenten, zoals dus het VRM van de videokaart.
Voeding is het niet. Vanochtend nog opengemaakt en alles zag er goed uit dus die heeft hem niet gesloopt, denk ik. Waarschijnlijk is het inderdaad stof geweest. Ik stof hem wel regelmatig maar blijkbaar dus niet goed genoeg tussen de vinnen anders had ie misschien nu nog geleefd. Stom stom stom! |:(

Hier verder trouwens :P chim0 in "AMD HD6XXX ervaringen - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie016
  • Laatst online: 13-03-2024
Is de system power 9 een beetje redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gompie016 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:40:
Is de system power 9 een beetje redelijk?
Gompie016 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:55:
Ik heb een be quiet system power 400w 9 besteld. Was dat een goede keuze?
Prima budget keuze voor zo'n PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Gipsy King schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:12:
Graag zelfs ! Zeer benieuwd naar het verdict. Weet je via welke reseller het naar ons komt ? Ik post info zodra ze hier een raport van hebben. Als consument krijg je namelijk enkel je aankoop bedrag terug of gelijk een nieuwe gesealde psu en zie of hoor je normaal het raport niet.
Ik heb je een DM gestuurd met het serienummer. De voeding is nu onderweg van megekko naar de fabrikant (volgens een e-mail van megekko), misschien bedoelen ze jullie, de groothandel (als ik het goed heb begrepen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Apart dat er op de System Power 9 600W en 700W maar 6 SATA kabels zitten. Net zoveel als op de 500W uitvoering. Je zou toch zeggen dat er minstens 8 of 10 SATA kabels op zouden moeten zitten. Zeker op de 700W uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 01:24
Ik ken niemand met meer dan 4 sata devices, laat staan 6+.
Uitzonderingen zijn er uiteraard wel, maar om dan iedereen 'teveel' sata kabels te geven lijkt me zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het zijn budget voedingen, minder kabels daarop plaatsen is een goede manier om geld besparen. Daarnaast hebben de 600W en 700W eigenlijk geen enkel bestaansrecht. Die dingen worden bijna alleen gekocht door mensen die geen idee hebben welke voeding ze moeten kopen en dus kopen ze een voeding met een zo'n hoog mogelijk vermogen voor zo weinig mogelijk euro's. En dan kom je dus bijvoorbeeld uit bij de System Power 9 600W of 700W voor een PC die misschien 200W of hooguit 300W verbruikt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Met andere woorden je zou geen twee videokaarten en 8 SATA schijven ophangen aan de 700W?

Maar System Power 9 serie prima budgetvoedingen in z'n algemeenheid? De 400W en 500W bijvoorbeeld? Voor als ik budget PC's samenstel want ik zit nu met de B9 serie, omdat ik de System Power 9 nog helemaal niet had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou iemand die een high-end PC samenstelt met twee high-end videokaarten heeft schijnbaar een groot budget en dan kies je natuurlijk niet voor de goedkoopste voeding die je kunt vinden, maar één die erbij past.

Zelfde geld dus voor de 400 en 500W versie, prima voor een budget PC, maar natuurlijk niet voor een high-end Threadripper PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JonnyGuru aan het woord.

Je ziet en hoort een component van de (MOSFET?) voeding ontploffen bij een load van 350W terwijl het 400W aan zou moeten kunnen volgens de marketing. De CIT HEC Black 400W. Yikes.

Wat betreft de laatste reactie, er zijn wel meer rare beslissingen die mensen maken die zoveel geld besteden aan graphics. Een paar € meer per jaar voor een betere voeding, een kwart van dat budget voor audio, dat vinden ze maar bezopen maar ondertussen smijten ze wel geld in de openhaard met die grafische kaarten, het een merk je gemakkelijk, het andere niet en dus bestaat het verschil in kwaliteit voor hen niet.
mitsumark schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:02:
Uitzonderingen zijn er uiteraard wel, maar om dan iedereen 'teveel' sata kabels te geven lijkt me zonde van het geld.
Je kan je afvragen of dat ze voor iedereen die kabels erbij zouden moeten doen, milieutechnisch is dat zonde maar praktisch gezien is het niet gek dat die bedrijven dat doen aangezien die kabels weinig kosten en het lastig is om verschillende modellen te maken puur op basis van het aantal kabels. Bedenk hierbij dat de fabrikant veel minder betaalt voor zo'n kabel dan wanneer jij of ik het in de winkel koopt. Maar goed, zo gek is het helemaal niet dat je zoveel SATA-kabels nodig hebt. Stel dat je 2 interne harde schijven hebt (niet uitzonderlijk) en je hebt in de loop van de jaren wat SSD's verzameld, je begon met een 60 GB SSD omdat ze toen nog duur waren, later upgradede je naar een 250 GB SSD, nog wat later naar een 500 GB SSD die sneller is, dan nog een tweede erbij op het moment dat de prijs gunstig is...
Het kan zomaar gebeuren.
@chim0
Harde schijven (rond de 25 W voor een 7200 rpm) en SSD's (een paar watt, ruim onder de 10) hebben een laag vermogen. Daar heb je geen 700W voeding voor nodig, ook al plaats je 4 harde schijven en 4 SSD's in je systeem. :)

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
mitsumark schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:02:
Dat is je persoonlijke ervaring, maar misschien wil ik wel 10 SATA schijven hangen aan mijn voeding.
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 07:54:
Nou iemand die een high-end PC samenstelt met twee high-end videokaarten heeft schijnbaar een groot budget en dan kies je natuurlijk niet voor de goedkoopste voeding die je kunt vinden, maar één die erbij past.
Waarvoor zou je bijvoorbeeld de System Power 9 700W kunnen gebruiken?
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:48:

@chim0
Harde schijven (rond de 25 W voor een 7200 rpm) en SSD's (een paar watt, ruim onder de 10) hebben een laag vermogen. Daar heb je geen 700W voeding voor nodig, ook al plaats je 4 harde schijven en 4 SSD's in je systeem. :)
Nou ja, het is meer dat ik het een logischere stap had gevonden aangezien hoe meer vermogen je hebt, hoe meer onderdelen je eraan zou moeten kunnen hangen. Maar het is blijkbaar een budgetvoeding dus vraag me af waarom bequiet! die dan maakt als je er toch niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat een hoog getal erop verkoopt en ze meer winst maken met goedkopere productiekosten en minder dan een evenredig lagere prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Helaas ben je met alleen de apparatuur nog lang niet bij een goede review. Ik denk dat het zelfs slechter is dat Corsair de apparatuur weg geeft. Zie bijvoorbeeld Tweakers welke ook een load tester van Corsair heeft gekregen. Doordat ze de apparatuur niet zelf hebben betaald is er ook nooit een wil geweest om een goede review te schrijven en daarom ligt het spul nu ook ergens in een hoekje te verstoffen.

Als men zelf eerst dik moest betalen voor zulke apparatuur was men zich van eerst beter in gaan lezen, was er meer moeite in gestoken en hadden we misschien wel fatsoenlijke voedingsreviews van de redactie van Tweakers gehad.

Ik verwacht dan ook dat we bij GamersNexus een te kort aan kennis gaan zien om een fatsoenlijke review te schrijven, tenminste als hij het zelf gaat doen.
chim0 schreef op maandag 16 april 2018 @ 01:49:
[...]

Waarvoor zou je bijvoorbeeld de System Power 9 700W kunnen gebruiken?
Je zou het kunnen gebruiken voor een Core i7 8700K en twee GTX 1080 Ti's videokaarten, mits je niet overklokt, maar ik zou het niet aanraden. Een high-end voeding lijkt mij een stuk slimmer om te gebruiken.

Wat je echter ziet is dat voedingen als de System Power 9 600W en 700W worden gebruikt voor een game PC met een enkele videokaart, meestal zonder overklokken. Waarbij de totale PC vaak niet meer dan 300W uit de voeding trekt. Voor hetzelfde geld hadden die mensen echter ook een veel betere 450W voeding kunnen halen, maar dat wordt veel minder vaak gedaan. Tenzij de persoon dit topic heeft gelezen natuurlijk. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:29:
[...]

Je zou het kunnen gebruiken voor een Core i7 8700K en twee GTX 1080 Ti's videokaarten, mits je niet overklokt, maar ik zou het niet aanraden. Een high-end voeding lijkt mij een stuk slimmer om te gebruiken.
Als je zoveel centjes hebt, kan je ook wel een betere voeding betalen inderdaad. :P
Wat je echter ziet is dat voedingen als de System Power 9 600W en 700W worden gebruikt voor een game PC met een enkele videokaart, meestal zonder overklokken. Waarbij de totale PC vaak niet meer dan 300W uit de voeding trekt. Voor hetzelfde geld hadden die mensen echter ook een veel betere 450W voeding kunnen halen, maar dat wordt veel minder vaak gedaan. Tenzij de persoon dit topic heeft gelezen natuurlijk. :p
Denk nog wel slechter zelfs a la MS-TECH/Sweex.

Anyway, moet voor kennissen een ultra budget PC maken (mensen zijn op leeftijd en doen alleen maar internet/Facebook/2D zoek & vind spelletjes). Goedkoper dan dit kom ik niet dus maar de B9 300W gepakt of is er een beter/goedkoper alternatief?

Seasonic nieuwe voedingen > Seasonic Launches PRIME SnowSilent PSU Series.

Dat witte ziet er wel gelikt uit. Gezien de 12 jaar garantie zal er wel een aardig prijskaartje aan hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 20-04-2018 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
chim0 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 03:26:
[...]

Anyway, moet voor kennissen een ultra budget PC maken (mensen zijn op leeftijd en doen alleen maar internet/Facebook/2D zoek & vind spelletjes). Goedkoper dan dit kom ik niet dus maar de B9 300W gepakt of is er een beter/goedkoper alternatief?
pricewatch: Intel Celeron G3930 Boxed
pricewatch: MSI H110M ECO
pricewatch: G.Skill Value F4-2133C15S-4GNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Waarom oude meuk? Heb nu de nieuwste Celeron en moederbord voor rond 300 euro wat ook gelijk het budget is dus past prima. Heb ze ook voorgelegd voor 50 euro meer Pentium Gold en grotere SSD. Maar dit is off-topic, ging mij om de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
chim0 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:44:
[...]

Waarom oude meuk? Heb nu de nieuwste Celeron en moederbord voor rond 300 euro wat ook gelijk het budget is dus past prima. Heb ze ook voorgelegd voor 50 euro meer Pentium Gold en grotere SSD. Maar dit is off-topic, ging mij om de voeding.
Excuus, ik dacht dat je wilde besparen, dom van mij.
Hoe bedoel je oude meuk? Heb je de onderdelen wel vergeleken?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/702307;1163719/
https://tweakers.net/pricewatch/compare/474285;1164477/
Wil je toch een snellere processor dan deze: pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed

Waarom op elke euro letten voor de voeding, en vervolgens 30 euro 'weggooien' aan processor en moederbord?
Voor het prijsverschil heb je een grotere SSD en/of betere voeding...

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 20-04-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
mitsumark schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:00:
[...]

Excuus, ik dacht dat je wilde besparen, dom van mij.
Hoe bedoel je oude meuk? Heb je de onderdelen wel vergeleken?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/702307;1163719/
https://tweakers.net/pricewatch/compare/474285;1164477/
Wil je toch een snellere processor dan deze: pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed
Dat is oude generatie. Budget is 300/350. Ik wil het nieuwste. Het is dit geworden > https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/1623503
Waarom op elke euro letten voor de voeding, en vervolgens 30 euro 'weggooien' aan processor en moederbord?
Voor het prijsverschil heb je een grotere SSD en/of betere voeding...
Oké, niet goedkopere maar betere dan. Maar deze voeding is toch prima voor die PC? Zou geen andere weten voor deze PC. En er wordt niks weggegooid. Ik heb nu het nieuwste met een prima voeding i.p.v. oude generatie. Ik ga geen voeding van 80 euro in een PC van 300 euro stoppen. Dat is niet nodig en totaal niet in verhouding. Maar ik weet niet wat andere hiervan vinden? Buiten de B9 serie zou geen andere fatsoenlijke voeding weten voor zo'n PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eens met mitsumark, er zit namelijk geen verschil in een Intel Celeron G3930 en Intel Celeron G4900, behalve dan 200MHz, maar dit merk je sowieso niet. Het moet zelfs mogelijk zijn om de CPU's onderling te verwisselen met moederbord, al moet je wel flink wat aanpassingen doen omdat Intel het blokkeert. Maar onderhuids is het gewoon hetzelfde stukje silicon, dus niks oudere generatie, dat is alleen maar op papier.

De voeding is echter wel een oude generatie, alleen op papier is het een nieuwe generatie, maar onderhuids is het gewoon de vorige generatie. Vanaf 400W heb je de meer moderne voedingen bij zowel de Pure Power 10 als ook System Power 9 serie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De H310 en g4900 kun je nauwelijks een nieuwere generatie noemen t.o.v. de H110 en g3930.

Ik denk dat ik er ook gewoon een B9 system power in zou zetten inderdaad.
Beter is bv de pure power 10 serie, ik weet alleen niet zeker of de 300-350W versies ook beter zijn en de 400W versie is gelijk 50 euro en overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Snap ik, maar dat ga ik allemaal niet uitleggen aan een 80-jarige. Het wordt gewoon H310 en G5400.

Maar welke voeding dan? Er is niet zoveel keus rond de 300W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ik heb een nieuwe Focus Plus 550 watt gekregen.

Heb de nieuwe voeding net ingebouwd, pc heeft paar uurtjes praktisch idle gedraaid met case nog open.

Ennnnn raad eens? Er zit een ratel in de fan van de voeding.

Nog niet warm geweest, nog niet belast geweest, en ratelt al idle.

Ik weet het niet maar om eerlijk te zijn neig ik The_Mask te geloven dat er veel ratels zitten in deze fans. 2 van 2 ratelen. Waarvan de 2e echt nog niks voor zijn kiezen heeft gehad.

Dus nu opnieuw RMA met al het gedoe er omheen, of gewoon slikken die hap... In ieder geval moet mijn mooie kartonnen duct die ik gemaakt heb weer af om hem op de hybrid silent mode te zetten.

Het spijt mij maar seasonic maakt hier geen goede beurt. De kantjes eraf gelopen.

[ Voor 24% gewijzigd door SpiceWorm op 21-04-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:46:
Snap ik, maar dat ga ik allemaal niet uitleggen aan een 80-jarige. Het wordt gewoon H310 en G5400.

Maar welke voeding dan? Er is niet zoveel keus rond de 300W.
Waarom zou je überhaupt elk component aan hem willen uitleggen? Als hij dat allemaal snapt dan had die jou ook niet nodig gehad bij het samenstellen.

Maar zoals gezegd een System Power 9 400W kan een goede optie zijn.

Of gewoon een Asrock Deskmini 110 met eventueel een externe DVD brander.
SpiceWorm schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:33:

Heb de nieuwe voeding net ingebouwd, pc heeft paar uurtjes praktisch idle gedraaid met case nog open.

Ik weet het niet maar om eerlijk te zijn neig ik The_Mask te geloven dat er veel ratels zitten in deze fans. 2 van 2 ratelen. Waarvan de 2e echt nog niks voor zijn kiezen heeft gehad.

Dus nu opnieuw RMA met al het gedoe er omheen, of gewoon slikken die hap... In ieder geval moet mijn mooie kartonnen duct die ik gemaakt heb weer af om hem op de hybrid silent mode te zetten.

Het spijt mij maar seasonic maakt hier geen goede beurt. De kantjes eraf gelopen.
Ik verzon het dan ook niet, neemt echter niet weg dat de kans bijzonder klein is dat je er twee achter elkaar krijgt. Dus als het wel de voeding is dan zou ik het probleem bij Seasonic neer leggen. Laat hun maar met een goede oplossing komen die jou geen geld kost.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:35
Ik moet dit gewoon even vragen, sinds de nieuwsgierigheid een beetje op mijn zenuwen beginnen te werken. Hoe vaart de pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W ten opzichte van een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W (leverbaarheid terzijde)?

Reden waarom ik het vraag is dat ik die specifieke Seasonic model steeds vaker aanbevolen zie op het DAA, met als enige reden (in alle gevallen) de modulariteit van de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rain2reign schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:29:
Ik moet dit gewoon even vragen, sinds de nieuwsgierigheid een beetje op mijn zenuwen beginnen te werken. Hoe vaart de pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W ten opzichte van een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W (leverbaarheid terzijde)?

Reden waarom ik het vraag is dat ik die specifieke Seasonic model steeds vaker aanbevolen zie op het DAA, met als enige reden (in alle gevallen) de modulariteit van de kabels.
Waarschijnlijk is die overal minder, maar Seasonic doet nogal onduidelijk over die voeding. Er zijn namelijk drie verschillende foto's beschikbaar van die voeding die drie verschillende voedingen laten zien maar allemaal Focus Gold 450W heten. Echter zal maar één versie te koop komen, terwijl twee van de drie totaal verschillend zijn van binnen.

Review van de Bitfenix Formula Gold 650W PSU op Tomshardware: https://www.tomshardware....a-gold-650w-psu,5382.html

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 23-04-2018 00:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
SpiceWorm schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:33:

Zie DM , We hebben hier echt niks kunnen constateren op je eerste PSU, graag nodigen we je dan ook uit om te het komen demonstreren, wij kunnen er met zijn allen echt niet aan uit qua geluid...

Het is voor ons op dit moment onmogelijk om dus een rapport op te stelling richting Seasonic voor aanmelding. Voor jou als enduser en voor megekko heeft dit geen gevolgen want we hebben met Seasonic daar direct swap policy zodat end users nooit lang hoeven te wachten op de afhandeling van ""RMA""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Gipsy King schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:21:
Zie DM , We hebben hier echt niks kunnen constateren op je eerste PSU, graag nodigen we je dan ook uit om te het komen demonstreren, wij kunnen er met zijn allen echt niet aan uit qua geluid...

Het is voor ons op dit moment onmogelijk om dus een rapport op te stelling richting Seasonic voor aanmelding. Voor jou als enduser en voor megekko heeft dit geen gevolgen want we hebben met Seasonic daar direct swap policy zodat end users nooit lang hoeven te wachten op de afhandeling van ""RMA""
Presteerde de voeding qua power delivery dan wel voldoende?

De ratel heb ik toch echt niet verzonnen ;) ik denk dat het niet stil genoeg in jullie testomgeving is. Of ik heb zeer gevoelige oren (en dat laatste is sowieso het geval).

Met de eerste tests die ik gedaan heb zijn er geen spontane power downs in games voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
SpiceWorm schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:48:
[...]

Presteerde de voeding qua power delivery dan wel voldoende?

De ratel heb ik toch echt niet verzonnen ;) ik denk dat het niet stil genoeg in jullie testomgeving is. Of ik heb zeer gevoelige oren (en dat laatste is sowieso het geval).

Met de eerste tests die ik gedaan heb zijn er geen spontane power downs in games voorgekomen.
Zie DM voor verdere Informatie. We zeggen ook niet dat je iets verzonnen hebt, alleen 4 man(vrouw :P) kunnen er hier niks aan horen. Qua Power Delivery en tests gaarne contacten met de mensen genoemd in de DM. De voeding gaat ook door richting SS uiteindelijk , onze technische dienst wilt ook hun mening weten of er iets niet zou kloppen, volgens onze TD valt alles binnen de norm van specs en heeft deze voeding geen geluidsafwijkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

-The_Mask- schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:55:
[...]

Waarschijnlijk is die overal minder, maar Seasonic doet nogal onduidelijk over die voeding. Er zijn namelijk drie verschillende foto's beschikbaar van die voeding die drie verschillende voedingen laten zien maar allemaal Focus Gold 450W heten. Echter zal maar één versie te koop komen, terwijl twee van de drie totaal verschillend zijn van binnen.

Review van de Bitfenix Formula Gold 650W PSU op Tomshardware: https://www.tomshardware....a-gold-650w-psu,5382.html
Waar baseer je op dat ie "waarschijnlijk overal minder" is..? Heb je iets om dit te onderbouwen?

Snap ook niet helemaal wat er relevant is aan de link van de 650W versie van formula gold trouwens, post dan op z'n minst ook de Focus Gold Plus 650W erbij voor het vergelijk...

(Snap je dat er aan de hand van zo'n post het gevoel ontstaat dat je Seasonic, laten we zeggen, niet helemaal het voordeel van de twijfel geeft? Normaal ben je vrij standvastig in je "zonder reviews kun je niets zeggen", maar daar ga je in deze post zelf toch aan voorbij, of zie ik het nou verkeerd? Ik mocht in een eerdere post namelijk de Focus Gold Plus 450W niet aanraden omdat er geen reviews zijn die deze keuze onderbouwen, maar jij mag hem wel zonder reviews afserveren?)

[ Voor 21% gewijzigd door DominoNL op 24-04-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja net als de vorige keren overigens.

Is wel duidelijk wie hier de fanboys zijn...

[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 24-04-2018 10:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Kun je dan de link naar de review sturen waaruit blijkt dat de Focus Gold 450W minder presteerd dan de Bitfenix Formula Gold 450W?

Heeft overigens niets met fanboyism te maken, echter is de Bitfenix Formula Gold 450W nogsteeds bij slechts een handje vol webshops te krijgen waarvan de ene helft niet echt bekend staat om z'n geweldige klantenservice en de andere helft maar een handjevol andere producten in de shop heeft. Daarnaast krijg je er bij de Focus Gold 450W nog semi-modulariteit bij (dat kan je voorkeur hebben, geen 100% pre) voor ongeveer dezelfde prijs. Als de voedingen dan technisch binnen een paar % van elkaar zitten qua absolute prestaties, dan lijkt me op het gehele plaatje gezien de Seasonic de betere keuze. Maar nogmaals, die mocht ik de vorige keer niet adviseren omdat ik geen review had om dit te onderbouwen (en die is er helaas nog steeds niet), maar verder zie ik in jouw advies -tegen- de seasonic ook geen enkele onderbouwing, behalve dat er een keer ergens een verkeerde foto online heeft gestaan.

[ Voor 77% gewijzigd door DominoNL op 24-04-2018 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kun jij lezen en logisch nadenken?

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 24-04-2018 10:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
DominoNL schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:16:
Kun je dan de link naar de review sturen waaruit blijkt dat de Focus Gold 450W minder presteerd dan de Bitfenix Formula Gold 450W?

Heeft overigens niets met fanboyism te maken, echter is de Bitfenix Formula Gold 450W nogsteeds bij slechts een handje vol webshops te krijgen waarvan de ene helft niet echt bekend staat om z'n geweldige klantenservice en de andere helft maar een handjevol producten in de shop heeft. Daarnaast krijg je er bij de Focus Gold 450W nog semi-modulariteit bij (dat kan je voorkeur hebben, geen 100% pre) voor ongeveer dezelfde prijs. Als de voedingen dan technisch binnen een paar % van elkaar zitten qua absolute prestaties, dan lijkt me op het gehele plaatje gezien de Seasonic de betere keuze. Maar nogmaals, die mocht ik de vorige keer niet adviseren omdat ik geen review had om dit te onderbouwen (en die is er helaas nog steeds niet), maar verder zie ik in jouw advies -tegen- de seasonic ook geen enkele onderbouwing, behalve dat er een keer ergens een verkeerde foto online heeft gestaan.
Foto verhaal had ik hier al aangetipt : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54812843

Zie ook Seasonics vernieuwde pagina : https://seasonic.com/focus-gold , Gele tabje ----> Focus 450 Gold

Afbeeldingslocatie: https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/feature-pics/FOCUS-FM-semi-modular.png

zo ziet het model eruit waar Seasonic mee verder gaat. Backpanel is dus aangepast.

Confirmed Info , alle Focus 450 die nu in de BENELUX liggen hebben deze nieuwe backpanel lay-out al.
Net de batch gecontroleerd. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 24-04-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 13:26
Naar alle waarschijnlijkheid krijg ik eind deze week/volgende week een mooi bordje binnen: pricewatch: MSI Z97 XPOWER AC
Ik wil mijn i7-4790K dus flink gaan kietelen. Gezien ik ook nog een pricewatch: MSI R9 290X Lightning heb liggen ga ik deze twee combineren en flink overklokken. Nu zoek ik dus een voeding met minimaal 2x 4+4 voor CPU en 4x 6+2 voor GPU. Echter zit er op het moederbord nog een 6 pin om wat meer stroom door de PCIE lane te sturen. Deze wil ik denk ik buiten kijf laten, gezien de locatie hiervan gewoon klote is. Zelf zat ik te denken aan een pricewatch: Corsair HX850i oid. Gezien mijn hele PC ondertussen uit tweedehands onderdelen bestaat wil ik die lijn doortrekken en een dergelijke voeding kopen. @-The_Mask- Wat zijn nog mooie opties? Het bordje en de GPU heb ik voor een mooie prijs overgenomen dus ik ben niet persé op zoek naar een Corsair AX, gezien mijn stroom hier gratis is zit er boven Gold al vrij weinig meerwaarde.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@untflanked Ik verwacht dat de videokaarten niet zoveel stroom door het PCI Express slot trekken, dus de 6 pins PEG connector is dan ook niet nodig.

Wel is het verstandig om OCP op de 12V te hebben, zodat de voeding bij een kortsluiting ook direct uitgaat in plaats van aan blijft zolang de kortsluitstroom onder de ~70A blijft.

Zorg er ook voor dat elke videokaart twee PEG kabels heeft. Wat je niet moet doen is de twee 8 pins PEG connectors aansluiten met één PEG kabel. Zijn maar weinig voedingen die één PEG kabel hebben welke zoveel stroom veilig kunnen vervoeren.

Eén kabel voor de 6 pins en een 8 pins PEG connector en de andere PEG kabel gebruik je voor de andere 8 pins PEG connector. Drie losse kabels naar de drie PEG connectors is niet nodig.

Wat betreft een tweedehands voeding, is maar net wat beschikbaar is voor welke prijs.

Een V&A aangeboden: Corsair AX860i NIEUW IN DOOS(SEALED!) zou bijvoorbeeld een prima optie kunnen zijn met zijn twee 6+2 pins PEG kabels met een enkele connector en vier 6+2 pins PEG connectors met twee connectors per kabel, waarvan je er dus maar twee nodig hebt. Twee 4+4 pins EPS connectors zijn ook aanwezig. En daarnaast instelbare OCP's. Echter is de prijs van 175 euro natuurlijk gewoon veel te hoog, grote kans dat die hem voor minder of hetzelfde bedrag vier jaar terug heeft gekocht. Dat was toen namelijk de prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
@-The_Mask- Bedankt voor je antwoord. Het idee van mij was inderdaad om voor de GPU dan 2 PEG kabels te gebruiken. OCP= over current protection?
Vind de AXi serie inderdaad aan de erg hoge kant, vandaar dat ik voor een HX wilde gaan. Op Marktplaats staat een 750 Watt versie. Naar mijn idee moet dat voldoende zijn, komt met genoeg PEG kabels en natuurlijk een fatsoenlijke voeding, met ook OCP als ik het goed heb. Is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
OCP is Over Current Protection idd.

Een 750W voeding lijkt mij onverstandig bij flink overklokken. Over de 750W moet namelijk zeker mogelijk zijn. Zijn trouwens ook maar weinig 750W voedingen met vier PEG kabels.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
-The_Mask- schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:24:
OCP is Over Current Protection idd.

Een 750W voeding lijkt mij onverstandig bij flink overklokken. Over de 750W moet namelijk zeker mogelijk zijn. Zijn trouwens ook maar weinig 750W voedingen met vier PEG kabels.
Zie je het dan als 4 PEG kabels, of 2 PEG kabels, daisy-chained? Want dat is uit de Tweakers specs nooit op te maken. Zal dan nog even verder zoeken dan de HX750i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
untflanked schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:48:
[...]

Zie je het dan als 4 PEG kabels, of 2 PEG kabels, daisy-chained? Want dat is uit de Tweakers specs nooit op te maken. Zal dan nog even verder zoeken dan de HX750i.
Je hebt echt vier kabels nodig en dat is inderdaad niet iets wat staat in pricewatch.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
@-The_Mask-

Wanneer komen de nieuwe RMX 550 & 650 modellen ? zie dat hier al samples getest zijn : https://cybenetics.com/in...atabase&manfID=28&volts=1 tevens ookapart dat geen enkele review site ze nog getest heeft....

En het huidige kanaal is nu toch echt uitverkocht :
https://nl.hardware.info/product/322510/corsair-rm550x
https://nl.hardware.info/product/322511/corsair-rm650x

Enig idee ?

Wat is er veranderd aan de RMX 550 V2 Specs : https://cybenetics.com/d/cybenetics_6DE.pdf (nieuwe v2) https://cybenetics.com/d/cybenetics_JoN.pdf ( V1)

Geen Fluid Dynamic Bearing maar een Rifle Bearing ?

Wat me ook opvalt is dat de Gauge van de kabels gewoon gelijk is aan de focus 550 , zie : https://cybenetics.com/d/cybenetics_1yi.pdf Ook lijkt corairs dezelfde 6+2 Pin PCI-E kabel te hebben als de Focus 550 , Beide 6+2 pin op 18 AWG , 1 kabel , 2 connectors , alleen is die van Seasonic langer.

[ Voor 44% gewijzigd door Gipsy King op 02-05-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Na wat problemen te hebben gehad met mijn Seasonic 550 Focus Plus icm mijn Vega56 welke stabiliteitsproblemen veroorzaakt en mijn systeem laat crashen toch maar opzoek naar een PSU replacement.

Mijn vraag aan iemand die wat dieper in de materie van voedingen zit wat de voornaamste verschillen zijn tussen:
#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Whisper BWG650M€ 93,-€ 93,-
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,90

550 watt is waarschijnlijk genoeg voor mijn systeem. Maar gezien mijn overclock habits en het uiterste uit mijn hardware halen lijkt het me niet gek gedacht dat 650 binnen enkele jaren een beter keus zal blijken voor mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
chim0 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:26:
Dus conclusie? @SpiceWorm heeft zelf door te hoge temperaturen zijn fan om zeep geholpen?
Nee, dat lijkt mij niet de uitkomst van het hele verhaal.

Ik heb er nu een nieuw exemplaar in zitten en deze presteert nominaal. Het stuk van de kast waar de voeding uitblaast nog steeds heet, in het begin als je je hand erop legt doet het zeer, maar je hand went eraan en daarna voelt het gewoon lekker warm aan. Ergens tussen de 50 en 60 graden gok ik.

Zelfs 120% powertarget (300 watt) voor de 1080ti in games en een overclocked 8700k op 5 GHz met een 120 watt tdp werkt goed. De 8700k mag voor 10 milliseconden zelfs 144 watt gebruiken. Al gaat de 8700k wel throttelen omdat hij te warm wordt.

Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met het eerste exemplaar. MeGekko heeft hem ook opgestuurd naar de leverancier - ik neem aan dat ze hem zelf getest hebben.
Overigens vind ik het probleem van @SpiceWorm wel heel erg bijzonder en uniek. Zoiets lees je eigenlijk nooit, dus dat het aan de voeding zou liggen en een veelvoorkomend probleem zou zijn, lijkt me sterk.
Tsja ook dingen die onwaarschijnlijk zijn gebeuren soms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
SpiceWorm schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:15:
[...]

Nee, dat lijkt mij niet de uitkomst van het hele verhaal.
Was ook een beetje als grapje bedoeld. Had eigenlijk een smiley achter gemoeten. :+
Tsja ook dingen die onwaarschijnlijk zijn gebeuren soms ;)
Hier wil ik op terugkomen want ik lees nu meerdere gevallen over dit probleem, dus ik ga nu twijfelen of het inderdaad niet aan de voeding ligt. Desondanks blijft het een apart probleem want zoiets hoor je eigenlijk nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:18:

Wanneer komen de nieuwe RMX 550 & 650 modellen ?
Binnenkort ongetwijfeld.
tevens ookapart dat geen enkele review site ze nog getest heeft....
Wat is er apart aan de afwezigheid van reviews van niet uitgebrachte voedingen?
En daarom link je ook naar de prijsvergelijker van HWI, terwijl die van Tweakers duidelijk laat zien dat die niet overal uitverkocht is?
Wat is er veranderd aan de RMX 550 V2 Specs : https://cybenetics.com/d/cybenetics_6DE.pdf (nieuwe v2) https://cybenetics.com/d/cybenetics_JoN.pdf ( V1)
De verandering is dat er een ander platform van CWT wordt gebruikt.
Geen Fluid Dynamic Bearing maar een Rifle Bearing ?
RMx heeft altijd rifle bearing gehad.
Wat me ook opvalt is dat de Gauge van de kabels gewoon gelijk is aan de focus 550 , zie : https://cybenetics.com/d/cybenetics_1yi.pdf Ook lijkt corairs dezelfde 6+2 Pin PCI-E kabel te hebben als de Focus 550 , Beide 6+2 pin op 18 AWG , 1 kabel , 2 connectors , alleen is die van Seasonic langer.
De modulaire connector is het zwakste punt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
chim0 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 05:26:
Desondanks blijft het een apart probleem want zoiets hoor je eigenlijk nooit.
En wat bedoel je met zoiets? Dat een voeding niet voldoende power levert? Dat kan gebeuren toch? Of bedoel je dat hele verhaal met de warmte en het uitblazen in de kast?

Ik heb wel een duct/kanaal gemaakt waardoor de door de psu uitgeblazen lucht door een casefan zo naar buiten wordt getrokken. Op papier moet het voorkomen dat de hete lucht de voeding weer intrekt, in praktijk wordt de case op de psu outtake plek nog steeds goed heet. Maar nu is hij wel stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Temujin schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:41:

Mijn vraag aan iemand die wat dieper in de materie van voedingen zit wat de voornaamste verschillen zijn tussen:
De Corsair is stiller onder lichte tot gemiddelde belasting, onder zware belasting zijn ze vergelijkbaar relatief stil en Corsair heeft drie jaar meer garantie. Voordeel van de BitFenix is dat die geen condensators in de EPS en PEG kabel heeft. Alleen maar in de 24 pins ATX stekker en die zijn naar mijn idee beter weg gewerkt dan bij Corsair. Voor de rest is er niet heel veel verschil.

pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 G1+ is ook nog een goede optie. Dan heb je geen los hangende PEG connectors bij het gebruik van twee PEG kabels. Alle vier PEG connectors zitten namelijk aan een losse kabel in tegenstelling tot de Corsair en BitFenix die twee connectors per kabel hebben. Waarbij het verstandig is twee kabels te gebruiken bij flink overklokken van de videokaart. Dan heb je bij deze twee voedingen dus ook twee losse connectors. Die kun je overigens prima vast zetten met een tie-wrap, maar bij een behuizing met window staat dat minder mooi. Qua prestaties is de voeding overigens wel minder, voordeel zit hem dan ook in de kabels.

Reviewtje: https://elchapuzasinforma.../evga-supernova-g-review/

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 03-05-2018 11:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
SpiceWorm schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:54:
[...]

En wat bedoel je met zoiets? Dat een voeding niet voldoende power levert? Dat kan gebeuren toch? Of bedoel je dat hele verhaal met de warmte en het uitblazen in de kast?
Nee, dat ik nu 3 gevallen heb gelezen met die Focus Gold voedingen waarvan de fan niet jofel is, dus niks persoonlijks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
chim0 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:19:
[...]

Nee, dat ik nu 3 gevallen heb gelezen met die Focus Gold voedingen waarvan de fan niet jofel is, dus niks persoonlijks. ;)
Nee sorry, ik voelde mij niet aangevallen hoor, maar ik snap dat je dat dacht. Ik vroeg me af wat er je zo bijzonder vond aan een gefaald component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:18
Zijn er ervaringen met Chieftec GPF-250P voedingen? dit in verband met het bouwen van een mini ITX systeem.

of wat zijn de ervaringen met ChiefTec voedingen in het algemeen?

[ Voor 24% gewijzigd door sickyb op 03-05-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sickyb schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:41:
Zijn er ervaringen met Chieftec GPF-250P voedingen? dit in verband met het bouwen van een mini ITX systeem.
Is een TFX voeding van lage kwaliteit, gebaseerd op een verouderd double forward met groep regulatie design, welke niet bedoeld is voor een moderne PC. De 45 euro die de voeding moet kosten is dan ook nogal erg veel.
of wat zijn de ervaringen met ChiefTec voedingen in het algemeen?
Tot 5 jaar geleden hadden ze soms nog wel eens leuke voedingen er tussen zitten. Maar tegenwoordig is het allemaal de onderkant van de markt voor een te hoge prijs. Ze richting zich dan nu ook meer op Oost-Europa, daar verkopen voedingen van een lage kwaliteit met een slechte/matige prijs/prestatie/kwaliteitsverhouding vreemd genoeg beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
en klopt mijn vermoeden dat ze deze ook gebruiken in hun cases. Specifiek deze:
chieftec flyer-fi-01b-u3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
SpiceWorm schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:25:
[...]

Nee sorry, ik voelde mij niet aangevallen hoor, maar ik snap dat je dat dacht. Ik vroeg me af wat er je zo bijzonder vond aan een gefaald component.
Meer in het kader van de hele Focus Gold discussie. Een falende fan kan natuurlijk altijd, maar als meerdere mensen dezelfde klacht hebben, kan het geen toeval meer zijn toch? En dat vind ik bijzonder voor zo'n dure voeding. Tenminste als ik alles goed begrepen heb. Maar ja, een vertegenwoordiger van Seasonic hier roept weer dat het geen bekend issue is bij hun dus ik weet nou niet wie ik moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
-The_Mask- schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Tot 5 jaar geleden hadden ze soms nog wel eens leuke voedingen er tussen zitten. Maar tegenwoordig is het allemaal de onderkant van de markt voor een te hoge prijs. Ze richting zich dan nu ook meer op Oost-Europa, daar verkopen voedingen van een lage kwaliteit met een slechte/matige prijs/prestatie/kwaliteitsverhouding vreemd genoeg beter.
kortom ik kan beter kijken naar zoiets: seasonic-oem-ssp-300tgs-300w-80+-gold
en dat dan inbouwen in een deze antec of
deze seasonic-ssp-300sfg-300w-80+-gold in bijvoorbeeld deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Waarom zou je daar een relatief duur Mini-ITX bord inbouwen als er een mATX in past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:44
Ik heb al een langere tijd een probleem, waarvan ik dacht dat de oorzaak mijn GPU was, maar nu ik die heb vervangen is het probleem er nog steeds. Nu lijkt het voor mij dat de voeding de boosdoener is.
Mijn vraag is of iemand met dit probleem bekend is en kan herkennen of de voeding ook echt het probleem is, of dat het toch nog iets anders zou kunnen zijn.

Het probleem is als volgt:
Wanneer ik de computer afsluit, gaat deze niet meer simpel aan als je op de aan knop drukt.
De computer opstarten lukt alleen nog als je voor een paar seconden de voeding uitschakelt of loskoppelt.
Dit probleem vind alleen plaats als er een monitor is aangesloten via displayport.
Het verwisselen van de monitor, de displayport kabel en de GPU heeft het probleem niet opgelost.
Het vind ook niet plaats als er alleen HDMI en/of DVI word gebruikt.

De voeding betreft een pricewatch: Corsair RM650x Zwart

Ik heb dit probleem al ongeveer sinds ik dit vorige topic er over aanmaakte, maar dacht toen dat het door de gpu kwam en kon dit niet verder testen omdat ik geen andere voeding of GPU had.

Mijn winkelgarantie is in de tussentijd al verlopen (Stom van me), dus ik wil graag met enige zekerheid weten dat het de voeding is voor ik deze naar Corsair opstuur en mogelijk met onderzoekskosten om de oren word geslagen.

Dus, kent iemand dit probleem? Is het een voeding probleem? Is er iemand in de buurt van Nieuwegein met een extra voeding waarmee ik het kan testen?

Voor de duidelijkheid, dit is hoe de computer momenteel is samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 74,-€ 74,-
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 349,50€ 349,50
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 7.142,50€ 7.142,50
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1BenQ BL2420PT Zwart€ 235,90€ 235,90
1Iiyama ProLite E2210HDS-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM650x€ 94,90€ 94,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 8.088,69

[ Voor 53% gewijzigd door Flamesz op 06-05-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
Uszka schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Waarom zou je daar een relatief duur Mini-ITX bord inbouwen als er een mATX in past!
Nee de opdracht die ik heb meegekregen was kleiner dan de oude PC een cooler master elite 310 (daar past dus een gewone ATX in. Ik speel nog met de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28

jjust

Het leven is een strijd

Ik heb een PicoPSU deze heeft 1 sata voedingskabel. Echter heb ik twee sata-aansluitingen nodig. Op dit moment gebruik ik https://tweakers.net/pricewatch/288778/silverstone-sst-cp06-4x-sata.html maar deze is eigenlijk net te kort. Heeft iemand een idee voor een betrouwbaar alternatief met meer lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik wil mijn systeem binnenkort upgraden naar een ryzen setup

Ik heb nu een 8 jaar oude voeding : seasonic x-series x-650 (80plus gold)

Kan ik deze nog meenemen of is het beter deze ook te vervangen
qua wattage is het wel voldoende ,maar is ie niet te oud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Flamesz schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:44:

Dus, kent iemand dit probleem? Is het een voeding probleem? Is er iemand in de buurt van Nieuwegein met een extra voeding waarmee ik het kan testen?
Lijkt mij niet echt een voedingsprobleem, maar eerder een aardingsprobleem. Maar het is toch een kwestie van testen en proberen.
wc2wc schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:33:
Ik wil mijn systeem binnenkort upgraden naar een ryzen setup

Ik heb nu een 8 jaar oude voeding : seasonic x-series x-650 (80plus gold)

Kan ik deze nog meenemen of is het beter deze ook te vervangen
qua wattage is het wel voldoende ,maar is ie niet te oud ?
Zou nog prima moeten zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:44
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Lijkt mij niet echt een voedingsprobleem, maar eerder een aardingsprobleem. Maar het is toch een kwestie van testen en proberen.
De computer zit aangesloten op een geaard stopcontact, en doet het zelfde op andere stopcontacten, maar bedankt voor het mee denken.

Ik heb contact opgenomen met Corsair en na het probleem te hebben uitgelegd wilden die al een vervanger sturen, maar ik zag toen ik dit regelde op de factuur dat de winkel een garantie periode aanhoud van 6 jaar ipv de standaard 2, dus ik ga binnenkort met hen een vervanger regelen.

Edit: Ik sluit een aardeprobleem uit omdat het op meerdere stopcontacten en zelfs in meerdere huizen is getest, maar is dit te snel gedacht? Kunnen er andere dingen zijn die een aardingsprobleem veroorzaken?

[ Voor 13% gewijzigd door Flamesz op 11-05-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Afgelopen week wat onderdelen ontvangen voor een nieuwe server: inventaris: SilentESXi
Belangrijke onderdelen: pricewatch: Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit
pricewatch: ASRock B360M Pro4
pricewatch: MS-Tech CA-01

Nu lijkt de picoPSU defect. Het moederbord heeft in de handleiding staan dat 24 ATX ook met 20 ATX kan werken, in dit geval zouden de laatste vier pinnen ongebruikt blijven. Dit kan niet missen gezien die niet anders past. Voor de 8 pin EPS geeft de handleiding aan dat ook een P4 stekker zal voldoen, ook hier zal dan de laatste vier pinnen ongebruikt blijven.

De kabel die ik hiervoor aangeschaft heb (molex > P4) is verkeerd geleverd, bij het testen werkte de setup dan ook niet met met de picoPSU zonder enige P4 stekker. Dit leek mij logisch, de bij de case ingebouwde voeding ( :r ) werkte wel, deze heeft 24 pins ATX en P4.

Nu kreeg ik vandaag een molex > P4 binnen en wat blijkt ook hiermee wil de setup niet starten. Na wat testen ben ik er achter dat de setup wel wil starten met 20 pins ATX van de case zonder P4. Eigenlijk zou de picoPSU dus moeten voldoen en moeten werken met alleen de 20 pins ATX.

Verder onderzoek geeft mij het volgende. Casevoeding starten met paperclip methode geeft mij 6 volt met multimeter gemeten op een molex aansluiting van de casevoeding. Hiermee constateer ik dat ik de juiste meetwijze hanteer. Als ik de picoPSU wil aanzetten met de paperclip methode krijg ik geen spanning op de molex van de picoPSU welke ik dus op dezelfde wijze meet als met de casevoeding, wel geeft de Seasonic een groen ledje.

Kan ik constateren dat ik een DOA heb?

Ook zijn de pinnen van de picoPSU heel overdreven hol gesoldeerd op de picoPSU hierdoor is die erg lastig te plaatsen en nog lastiger los te halen uit de ATX aansluiting op het moederbord. Zie deze schets: linkje, ik zal zo even een fotootje schieten. Waar online afbeeldingen de picoPSU de pinnen er direct onder hebben zitten zit bij de mijne een klein beetje ruimte en staan de pinnen naar elkaar toe (hol).
Zie: https://i.imgur.com/IzYsKC9.jpg & https://i.imgur.com/YACBhHB.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door True op 11-05-2018 15:13 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@True Als je hem van Aliexpress hebt, lijkt het me normaal dat ie niet werkt. :+ Serieus, ik heb geen ervaring met picoPSU's maar het plaatje ziet er niet goed uit met die kromme 20-pins ATX stekker.

Enige wat ik kan zeggen, is dat mijn computer prima werkt met een crap voeding die er totaal niet voor geschikt is (zie dit topic ergens voor nadere omschrijving). De boel zit met kunst- en vliegwerk en ontbrekende stekkers en aansluitingen aan elkaar met 1x P4 waar 1x P8 nodig is en 2x 6-pins PEG verloopkabeltjes gespleten naar 4 molex stekkers waarvan er 3 aangesloten zijn maar draait verder prima. Enige is dat ik pasgeleden een tweedehands HD6870 heb gekocht (om mijn defecte HD6850 te vervangen) maar deze slurpt weer net iets meer en de 12V lijn kakt nu nog flinker naar de 11,72V als ik zit te gamen dus dat is misschien een beetje link maar ja, die PC moet toch in z'n geheel vervangen worden. ;w

@wc2wc Is dat deze pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold V2 ?

Verder niks met je vraag te maken, maar dat noem ik nou prima met wat ik bedoelde met die 600W bequiet! voeding. Een 650W voeding met 10x SATA en 5x molex. Je zou ook niet minder moeten verwachten bij zo'n hoog vermogen. Nou weet ik ook wel dat deze veel beter is dan die budget bequiet! maar toch.

@-The_Mask- Weet je zeker dat ie gaat voldoen voor Ryzen qua huidige standaarden en zo? Is toch alweer een voeding van 9 jaar oud. ATX 2.31 tegen 2.4 maakt niet uit voor Ryzen? Ik weet het niet, daarom vraag ik het. :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 11-05-2018 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Flamesz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Edit: Ik sluit een aardeprobleem uit omdat het op meerdere stopcontacten en zelfs in meerdere huizen is getest, maar is dit te snel gedacht? Kunnen er andere dingen zijn die een aardingsprobleem veroorzaken?
Aardingsprobleem kan ook in de monitor zitten of in de voeding natuurlijk.
True schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:59:
Na wat testen ben ik er achter dat de setup wel wil starten met 20 pins ATX van de case zonder P4.
Dat lijkt mij sterk, de CPU krijgt dan namelijk geen stroom en dan start de PC niet.
Verder onderzoek geeft mij het volgende. Casevoeding starten met paperclip methode geeft mij 6 volt met multimeter gemeten op een molex aansluiting van de casevoeding. Hiermee constateer ik dat ik de juiste meetwijze hanteer.
6 volt?
Als ik de picoPSU wil aanzetten met de paperclip methode krijg ik geen spanning op de molex van de picoPSU welke ik dus op dezelfde wijze meet als met de casevoeding, wel geeft de Seasonic een groen ledje.

Kan ik constateren dat ik een DOA heb?
Alleen al de kromheid is een reden voor RMA, bij het rechtbuigen zet je namelijk ook veel stress op de soldeerverbindingen. Maar de picoPSU zelf lijkt ook defect ja, maar kwestie van meten als je een multimeter hebt. Als je dan waardes ziet die niet kloppen dan weet je het probleem. Maar als je de juiste waardes ziet betekend dat overigens niet dat de voeding goed werkt.
chim0 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:03:
@True Als je hem van Aliexpress hebt, lijkt het me normaal dat ie niet werkt. :+ Serieus, ik heb geen ervaring met picoPSU's maar het plaatje ziet er niet goed uit met die kromme 20-pins ATX stekker.
Waar zie jij Aliexpress staan?
Enige wat ik kan zeggen, is dat mijn computer prima werkt met een crap voeding die er totaal niet voor geschikt is (zie dit topic ergens voor nadere omschrijving).
Je hebt geen crap voeding, maar gewoon een budget voeding die nu zijn tijd wel gehad heeft.
Enige is dat ik pasgeleden een tweedehands HD6870 heb gekocht (om mijn defecte HD6850 te vervangen) maar deze slurpt weer net iets meer en de 12V lijn kakt nu nog flinker naar de 11,72V als ik zit te gamen dus dat is misschien een beetje link maar ja, die PC moet toch in z'n geheel vervangen worden.
En dit meet je nu wel met een multimeter?
Nee dat is de opvolger, die is iets nieuwer. Er is KM, KM2 en KM3. Hij heeft dan een KM, de eerste revisie.
Verder niks met je vraag te maken, maar dat noem ik nou prima met wat ik bedoelde met die 600W bequiet! voeding. Een 650W voeding met 10x SATA en 5x molex. Je zou ook niet minder moeten verwachten bij zo'n hoog vermogen. Nou weet ik ook wel dat deze veel beter is dan die budget bequiet! maar toch.
Geen idee waar je het over hebt.
@-The_Mask- Weet je zeker dat ie gaat voldoen voor Ryzen qua huidige standaarden en zo? Is toch alweer een voeding van 9 jaar oud. ATX 2.31 tegen 2.4 maakt niet uit voor Ryzen? Ik weet het niet, daarom vraag ik het. :Y)
ATX 2.4 bestond nog niet in de tijd van deze voeding, maar de volledige Seasonic X series is gewoon ATX 2.4 compatibel. Staat overigens ook in de topicstart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

-The_Mask- schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:53:
[...]

Dat lijkt mij sterk, de CPU krijgt dan namelijk geen stroom en dan start de PC niet.
Ik heb 'm headless getest, zonder netwerk of ssd. Hij wilde starten als in de CPU fan ging aan en hij ging niet uit zichzelf uit.
[...]
6 volt?
Om precies te zijn, de multimeter stond op 20 V, de display gaf aan -5,9x V, ik vond het ook al eigenaardig maar bedacht me dat zo'n MS-Tech case ook een MS-Tech voeding heeft :/ .
[...]

Alleen al de kromheid is een reden voor RMA, bij het rechtbuigen zet je namelijk ook veel stress op de soldeerverbindingen. Maar de picoPSU zelf lijkt ook defect ja, maar kwestie van meten als je een multimeter hebt. Als je dan waardes ziet die niet kloppen dan weet je het probleem. Maar als je de juiste waardes ziet betekend dat overigens niet dat de voeding goed werkt.
Dat is duidelijk, hij gaat terug.
[...]

Ik heb 'm ook bij SiComputers weg, waar ik ook eigenlijk spijt van heb, praktisch alles wat fout kon gaan in de order ging fout. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
True schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:01:
[...]
Ik heb 'm headless getest, zonder netwerk of ssd. Hij wilde starten als in de CPU fan ging aan en hij ging niet uit zichzelf uit.
Een PC kan prima starten zonder netwerk of opslag, maar een fan die draait zeg niks over een PC die aan of uit is. En omdat de PC niet kan starten zonder dat de CPU stroom krijgt gaat die dan dus ook niet aan.
Om precies te zijn, de multimeter stond op 20 V, de display gaf aan -5,9x V, ik vond het ook al eigenaardig maar bedacht me dat zo'n MS-Tech case ook een MS-Tech voeding heeft :/ .
En de multimeter werkt goed? Want met 6V werkt de PC iig niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

-The_Mask- schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:37:
[...]

Een PC kan prima starten zonder netwerk of opslag, maar een fan die draait zeg niks over een PC die aan of uit is. En omdat de PC niet kan starten zonder dat de CPU stroom krijgt gaat die dan dus ook niet aan.

[...]

En de multimeter werkt goed? Want met 6V werkt de PC iig niet.
De fan die draait zegt wel dat er met de case PSU meer werkt dan met de picoPSU gezien er dan niets gebeurd.

De multimeter werkt prima, alleen ik heb waarschijnlijk de verkeerde kabels gemeten (ik ben er niet zo in thuis), hoewel de twee metingen wel identiek uitgevoerd zijn, dus zou ik ook soortgelijke resultaten moeten meten.

Laat ik het anders stellen, hoe meet ik met een multimeter spanning op een molex aansluiting welke vanuit de PSU komt op de juiste manier?
edit: ik heb wat tutorials gezien, ik zal nog eens moeten testen als ik het zeker wil weten. :X

[ Voor 5% gewijzigd door True op 11-05-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:53:
[...]

Zie smiley..
[...]
Je hebt geen crap voeding, maar gewoon een budget voeding die nu zijn tijd wel gehad heeft.
Heb nu deze. Is trouwens een raar formaat. Hoger dan normaal ATX dus past niet in de kast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ULsMeSkUTtXMWJSeGN82M9HG/full.jpg
[...]

En dit meet je nu wel met een multimeter?
Speedfan maar zal de multimeter van m'n pa eens lenen, maar ik geloof dat Speedfan vrij accuraat is. Hoe dank ook, de 12V kakt met die HD6870 veel meer in dan met de HD6850 en dat lijkt me ook logisch gezien deze meer verbruikt.
[...]

Geen idee waar je het over hebt.
De discussie waarom de bequiet! budget serie 600/700W maar 4x SATA had en deze Seasonic 650W 10x SATA maar dit is ook wel een high-end voeding.
[...]

ATX 2.4 bestond nog niet in de tijd van deze voeding, maar de volledige Seasonic X series is gewoon ATX 2.4 compatibel. Staat overigens ook in de topicstart.
Duidelijk! Niet gelezen.

Op Guru3D staat trouwens een review van de geüpdatete Corsair RM850x (2018) met nu 10 jaar garantie. :9~

Corsair RM850x (2018) power supply review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 00:40:
[...]

Speedfan maar zal de multimeter van m'n pa eens lenen, maar ik geloof dat Speedfan vrij accuraat is.
Er bestaat niet zoiets als accurate software. Wil je een beetje accurate metingen hebben met software dan moet je een voeding hebben met sensors zoals alle Corsair xxi voedingen. Als je met een multimeter gaat meten zul je ook zien dat de spanning veel dichter bij de 12V ligt dan de software weer geeft.
De discussie waarom de bequiet! budget serie 600/700W maar 4x SATA had en deze Seasonic 650W 10x SATA maar dit is ook wel een high-end voeding.
De goedkoopste be quiet met het laagste vermogen van de twee, de System Power 9 600W heeft er gewoon zes. Neemt niet weg dat het inderdaad een vergelijking van niks is.
Op Guru3D staat trouwens een review van de geüpdatete Corsair RM850x (2018) met nu 10 jaar garantie. :9~
Alle Corsair RMx voedingen hebben sowieso 10 jaar garantie, de nieuwe revisie, maar ook de oude had dat.
Dat geen review. Meer dan een preview of product showcase is het niet te noemen. Is immers niet meer dan een verzameling foto's en daarna wordt de voeding in de PC geplaatst om te zien als die werkt en dan wordt er een random cijfer aan gegeven die nergens op gebaseerd wordt.

Review:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=549 (2018)
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=452 (2015)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
True schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:02:
[...]

Laat ik het anders stellen, hoe meet ik met een multimeter spanning op een molex aansluiting welke vanuit de PSU komt op de juiste manier?
Zwart van de multimeter op zwart van de molex en de rood van de multimeter op rood van de molex voor 5V en geel van de molex voor 12V.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

-The_Mask- schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Zwart van de multimeter op zwart van de molex en de rood van de multimeter op rood van de molex voor 5V en geel van de molex voor 12V.
5,25V en 11,75V, uiteindelijke een ontzettend domme fout, ik had de Seasonic niet goed genoeg aangedrukt op de picoPSU kabel gezien die halverwege al weerstand gaf, ook gaf de andere kant van de picoPSU wel spanning (dit betrof de buitenkant niet de binnenkant). :X

Overigens de tweede picoPSU heeft ook de prachtige kromming: zie hier nogmaals beide picoPSU's de één geleverd door SiComputers, de andere door Megekko. Is dit nog steeds grond voor RMA tot ik een 'goeie' krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
True schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:40:
[...]

5,25V en 11,75V, uiteindelijke een ontzettend domme fout, ik had de Seasonic niet goed genoeg aangedrukt op de picoPSU kabel gezien die halverwege al weerstand gaf, ook gaf de andere kant van de picoPSU wel spanning (dit betrof de buitenkant niet de binnenkant). :X

Overigens de tweede picoPSU heeft ook de prachtige kromming: zie hier nogmaals beide picoPSU's de één geleverd door SiComputers, de andere door Megekko. Is dit nog steeds grond voor RMA tot ik een 'goeie' krijg?
Tja hoe groot is de druk op de soldeerverbindingen? En heb je al die verzendkosten en tijd er voor over?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@-The_Mask- Is het mogelijk dat de 12V lijn invloed heeft op de 5V lijn en dat die weer invloed heeft op USB aangesloten apparaten? Sinds ik die HD6870 heb, heb ik na een paar minuten gamen dat mijn muis ontzettend gaat laggen alsof je in een pot met pindakaas zit te roeren. Het is gekomen sinds ik die HD6870 heb. Met m'n HD6850 heb ik hier nooit last van gehad, die bleef rond de 12,03V met die 6870 kakt ie in naar 11,72V.

Ja ik weet het, je kan het niet meten met software maar het is een feit dat de 12V lijn veel meer inkakt met die 6870 dan met m'n 6850 omdat die kaart gewoon meer verbruikt. Vroeg me alleen af of dat invloed zou kunnen hebben op andere voltages en aangesloten apparaten. Met temperatuur kan het niet te maken hebben want ik heb er verse Arctic Silver op gedaan en de kaart wordt niet warmer dan 60C. Hij gaat ook niet throttelen of zo, alleen m'n muis gaat gewoon laggen als een gek.

Zal het nog eens proberen met de voeding van m'n vriendin kijken hoe het daarmee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:39:
@-The_Mask- Is het mogelijk dat de 12V lijn invloed heeft op de 5V lijn en dat die weer invloed heeft op USB aangesloten apparaten?
Dat eerste klopt sowieso, aangezien je een voeding gebruikt met groep regulatie. Dit betekent dat de 12V en 5V aan elkaar zitten wat betreft regulatie. Belast je de 12V dus veel zodat deze inzakt, zal de voeding dit compenseren door de 12V spanning te verhogen zodat de afwijking minder groot wordt. Maar omdat de 5V hieraan gekoppeld zit wat betreft regulatie zal ook de 5V stijgen.
Sinds ik die HD6870 heb, heb ik na een paar minuten gamen dat mijn muis ontzettend gaat laggen alsof je in een pot met pindakaas zit te roeren.
Maar om daar nu een haperende muis van te krijgen is dan wel weer vreemd, maar het zou eventueel kunnen al lijkt het mij niet de meest voor de hand liggende oorzaak.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik geef het op. Dacht drivers maar is het ook niet. Beeld begint gewoon gigantisch te haperen op een gegeven moment in CS:Source. Drie verschillende voedingen geprobeerd, andere muis, verschillende drivers. Is het allemaal niet. Dan moet het wel die kaart zijn, maar dat is voor een ander topic.

[ Voor 112% gewijzigd door chim0 op 17-05-2018 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28

jjust

Het leven is een strijd

jjust schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:01:
Ik heb een PicoPSU deze heeft 1 sata voedingskabel. Echter heb ik twee sata-aansluitingen nodig. Op dit moment gebruik ik https://tweakers.net/pricewatch/288778/silverstone-sst-cp06-4x-sata.html maar deze is eigenlijk net te kort. Heeft iemand een idee voor een betrouwbaar alternatief met meer lengte?
Ik heb uiteindelijk deze gekocht. De male-female verbinding zit stevig vast. Dus lijkt me een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 20:11
Korte vraag:

PC is op dit moment Intel i5 2500K clocked op 4,3 GHz.
GPU is R9 290X, 2 HDD, 1 SSD en 5 fans.

Ik krijg de laatste tijd tijdens het gamen van zware games de melding van mijn moederbord dat de spanningsbeveiliging is geactiveerd. Dit toont zich doordat de PC direct uitgaat en opnieuw opstart en blijft staan in de POST met deze melding.

Nu is mijn huidige voeding deze: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

Ik wil een nieuwe voeding aanschaffen, deze: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Volgens de online calculator zou ik eigenlijk voor 750W moeten gaan. Het lijkt mij dat het overkill is, 550W zou genoeg moeten zijn met een kwalitatief betere voeding.

Klopt dit of zal ik voor de veiligere optie van 650W gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

LongBowNL schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:50:
Korte vraag:

PC is op dit moment Intel i5 2500K clocked op 4,3 GHz.
GPU is R9 290X, 2 HDD, 1 SSD en 5 fans.

Ik krijg de laatste tijd tijdens het gamen van zware games de melding van mijn moederbord dat de spanningsbeveiliging is geactiveerd. Dit toont zich doordat de PC direct uitgaat en opnieuw opstart en blijft staan in de POST met deze melding.

Nu is mijn huidige voeding deze: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

Ik wil een nieuwe voeding aanschaffen, deze: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Volgens de online calculator zou ik eigenlijk voor 750W moeten gaan. Het lijkt mij dat het overkill is, 550W zou genoeg moeten zijn met een kwalitatief betere voeding.

Klopt dit of zal ik voor de veiligere optie van 650W gaan?
550 is voldoende, maar voor dat 10tje verschil zou ik de 650 pakken.

Share and Enjoy!

Pagina: 1 ... 7 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.