Mijn vraag
Als ik de power button indruk van mijn pc gebeurt er niks. Als ik dan even de stroom er af haal bij de voeding, of eventjes de 24 pins connector los heb gehad, dan werkt de knop weer normaal.
Zodra de computer weer aan is werkt alles naar behoren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het gebeurde gisteren voor het eerst. Er zijn 3 recente veranderingen aan mijn setup de laatste dagen die mogelijk hier iets mee te maken kunnen hebben.
1. Ik heb sinds kort een nieuwe mini displayport naar displayport kabel om mijn BenQ scherm aan te sluiten. Als deze is losgekoppeld veranderd er niks aan het probleem.
2. Ik heb sinds kort weer aan de overclock op mijn GPU gezeten. Sinds mijn laatste nieuwe windows installatie rond q2 2016 liep de kaart weer op stock speed. Ik heb hem gister weer overgeclocked naar 1150mhz, maar als ik alles weer op stock zet dan blijft het probleem. Ik heb de kaart ook even op 1170 gehad waarbij ik artefacting en framedrops kreeg in CSGO, waarna ik snel weer heb gedownclocked. Voorheen werkte 1170 mhz wel prima.
3. Ik heb sinds een paar dagen Plex draaien op deze pc, lijkt me niet dat dat het probleem kan zijn, maar je weet maar nooit.
Wat ik al exact heb geprobeerd;
Hebben jullie nog ideeën over wat het probleem kan zijn, en hoe ik die opties kan uitsluiten? Het klinkt voor mij als een voedingsprobleem, maar ik zou het niet verwachten aangezien mijn voeding van relatief goede kwaliteit zou moeten zijn en nog geen jaar oud is.
Update: het probleem lijkt er ook te zijn als ik alle externe devices loskoppel behalve de muis en 1 hdmi scherm (iiyama)
Ook lijkt het dat de restart functie in windows nog wel normaal werkt.
Als ik de power button indruk van mijn pc gebeurt er niks. Als ik dan even de stroom er af haal bij de voeding, of eventjes de 24 pins connector los heb gehad, dan werkt de knop weer normaal.
Zodra de computer weer aan is werkt alles naar behoren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 136,- | € 136,- |
1 | Gigabyte GA-970A-UD3P | € 79,90 | € 79,90 |
1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Fractal Design Define S | € 76,95 | € 76,95 |
1 | BenQ BL2420PT Zwart | € 249,- | € 249,- |
1 | Iiyama ProLite E2210HDS-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Samurai ZZ Rev.B | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair RM650x | € 106,- | € 106,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,95 | € 95,95 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het gebeurde gisteren voor het eerst. Er zijn 3 recente veranderingen aan mijn setup de laatste dagen die mogelijk hier iets mee te maken kunnen hebben.
1. Ik heb sinds kort een nieuwe mini displayport naar displayport kabel om mijn BenQ scherm aan te sluiten. Als deze is losgekoppeld veranderd er niks aan het probleem.
2. Ik heb sinds kort weer aan de overclock op mijn GPU gezeten. Sinds mijn laatste nieuwe windows installatie rond q2 2016 liep de kaart weer op stock speed. Ik heb hem gister weer overgeclocked naar 1150mhz, maar als ik alles weer op stock zet dan blijft het probleem. Ik heb de kaart ook even op 1170 gehad waarbij ik artefacting en framedrops kreeg in CSGO, waarna ik snel weer heb gedownclocked. Voorheen werkte 1170 mhz wel prima.
3. Ik heb sinds een paar dagen Plex draaien op deze pc, lijkt me niet dat dat het probleem kan zijn, maar je weet maar nooit.
Wat ik al exact heb geprobeerd;
- Opstarten zonder displayport kabel aangesloten zoals eerder genoemd
- Gecontroleerd of alle kabels van de voeding naar de juiste onderdelen goed zijn aangesloten
- Overclock weghalen
- Proberen op te starten met een schroevendraaier ipv de power switch. Heb ook reset switch aan pwr header gezet.
- Moederbord gecontroleerd op kapotte condensatoren. (Alles zag er prima uit)
Hebben jullie nog ideeën over wat het probleem kan zijn, en hoe ik die opties kan uitsluiten? Het klinkt voor mij als een voedingsprobleem, maar ik zou het niet verwachten aangezien mijn voeding van relatief goede kwaliteit zou moeten zijn en nog geen jaar oud is.
Update: het probleem lijkt er ook te zijn als ik alle externe devices loskoppel behalve de muis en 1 hdmi scherm (iiyama)
Ook lijkt het dat de restart functie in windows nog wel normaal werkt.