Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:03
Twijfel zelf nog tussen de Seasonic Focus Gold 650 of de EVGA 650 G3 (of hun 750w equivalent) om van de kabelmeuk van m'n huidige non-modular voeding af te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
@Pana Als je de voeding afstemt op het vermogen wat het systeem vraagt heb je nauwelijks ongebruikte kabels. Hoe ziet je systeem eruit en in welke behuizing?

[ Voor 4% gewijzigd door Uszka op 14-03-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:49
Het lijkt er op dat pricewatch: Seasonic G-series 360 watt niet meer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:33
Correct , deze is al ruim een half jaar niet meer in productie. Follow up : pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
Uszka schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:53:
@Pana Als je de voeding afstemt op het vermogen wat het systeem vraagt heb je nauwelijks ongebruikte kabels. Hoe ziet je systeem eruit en in welke behuizing?
Momenteel beschik ik over een i5-2500, gtx970 (1080ti ligt al opzij), 4x4GB DDR3, 2ssd's en 2 HDD's en een corsair 650w voeding in een fractal design Meshify-C.

Nu in die Meshify-C is er een pak minder plaats voor ongebruikte sata/PCIe kabels (alles zit wat opgepropt in de beschikbare holtes) dan in m'n vorige Define R4.

En, gezien er zich binnen afzienbare tijd een upgrade opdringt (8700k + die 1080ti, AIO LC, wat rgb etc..) was ik aan het kijken naar modulaire voedingen in de 650w bracket waarbij ik de ongebruikte kabels gewoon wegkon laten.

Is 650w te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jelle Brolnir schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 04:36:

Ik denk zelf dat een voeding rond de 450-500 wat meer dan voldoende is voor wat overclockruimte. Heb de kabels het liefst gesleeved en (deels) modulair.

Zie wel t 1 en ander voorbij komen in dit topic maar wat raad jij mij aan the_mask ?
Een high-end 450W voeding moet idd genoeg zijn voor een normale overklok.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W bijvoorbeeld.
Pana schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:46:
[...]

En, gezien er zich binnen afzienbare tijd een upgrade opdringt (8700k + die 1080ti, AIO LC, wat rgb etc..) was ik aan het kijken naar modulaire voedingen in de 650w bracket waarbij ik de ongebruikte kabels gewoon wegkon laten.

Is 650w te veel?
Met of zonder overklokken. En als je gaat overklokken zowel de videokaart als ook de CPU. Flinke overklok of lichte overklok?
Klopt en er komt ook geen opvolger. De Focus Gold 450W is de opvolger van de S12G 450W. Maar ik zou er vanuit gaan dat de voeding niet zo goed is als die serie, al is het nog afwachten op reviews.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
-The_Mask- schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:36:

[...]

Met of zonder overklokken. En als je gaat overklokken zowel de videokaart als ook de CPU. Flinke overklok of lichte overklok?
CPU en GPU. CPU richtlijn op een 4.9Ghz, GPU een lichte overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Pana schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:59:
[...]

CPU en GPU. CPU richtlijn op een 4.9Ghz, GPU een lichte overclock.
pricewatch: Corsair RM550x Zwart
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Zijn twee goede opties. De Corsair heeft als voordeel dat die 10 jaar garantie heeft, maar de be quiet! is degene van de hoogste kwaliteit, dan voornamelijk door de hele goede fan. De be quiet! heeft ook als voordeel dat er geen condensators in de kabels verwerkt zitten waardoor de kabels dikker worden.

Beide voedingen zijn beter dan de EVGA SuperNOVA G3 650W en Seasonic Focus Plus Gold 650W, één van de voordelen is dat deze twee voedingen merkbaar meer geluid produceren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
TLDR;
Hebben jullie een goede tip wat betreft merk voeding die goed blijft functioneren bij een hoge omgevingstemperatuur (60c en hoger intake)? In mijn behuizing is slechts ruimte voor een 140 mm diepe voeding en ik schat ongeveer 600 watt nodig te hebben (550 watt is bij nader inzien misschien toch iets te krap).

Lange verhaal:
Ik heb geprobeerd een 1080ti en een 8700k in een 16 liter mitx kast te proppen en het tegelijkertijd heel stil te laten werken. De voeding blaast uit in de kast en trekt dus gedeeltelijk zijn warme uitlaat lucht weer naar binnen.

Het proppen de stille werking zijn gelukt, echter zit ik met zoveel warmte dat de voeding die ik nu heb (seasonic focus plus gold 550 watt) waarschijnlijk beschadigd is door de hoge inlaat temperatuur (of hij was vanuit de fabriek al kapot, dat kan ook nog), en er zit een ratel in de ventilator, vermoedelijk ook door de hoge temperatuur.

Ik moet in msi afterburner het powertarget van de 1080ti terugzetten naar 65% voordat hij geen spontane reboots meer geeft in games en de voeding ligt nu buiten de kast zodat hij koele lucht krijgt. Die voeding gaat terug voor RMA maar ik vermoed dat deze voeding niet een goede keuze is geweest.

Nu lees ik dat veel voedingen ontworpen al degraden wat betreft geleverd vermogen als ze boven de 40c inlaat temp komen. Ik schat dat in mijn systeem de 60c-70c wel gehaald wordt.

Een van de opties is om een 750 watt seasonic van dezelfde serie te kopen (die is klein genoeg om in mijn behuizing te passen), dat die componenten beter gekoeld worden en bij dezelfde belasting dus koeler blijven. Echter ben ik ook bang dat er dan weer een ratel ontstaat omdat de temperatuur toch te hoog is voor de ventilator.

De 120 mm NF-S12A casefan wordt vervangen voor eentje met een hogere static pressure (Noctua NF-F12) waardoor de airflow in de gehele case waarschijnlijk flink toeneemt en de temps dus lager worden. Echter ben ik bang dat dat niet voldoende is en heb ik niet zoveel zin om de voeding mogelijk voor een 2e keer kapot te maken.

Als er in de toekomst ruimte voor is (qua temps, mogenlijk met delid) wil ik kijken of ik de processor wat kan overclocken.

Dit is het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Asus ROG Strix Z370-I Gaming€ 189,-€ 189,-
1EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC Black Edition GAMING€ 1.016,37€ 1.016,37
1Cooltek UMX1 Plus Zilver€ 120,50€ 120,50
1Noctua NH-U9S€ 48,90€ 48,90
1Noctua NF-A8 PWM, 80mm€ 15,75€ 15,75
1Noctua NF-S12A PWM, 120mm€ 19,44€ 19,44
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 59,-€ 59,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16S-16GVK€ 177,-€ 177,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Intel 600p 1TB€ 299,95€ 299,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 199,40€ 199,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.572,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb deze Coffeelake build samengesteld waarbij ik mijn Seasonic heb overgezet van mijn Haswell Refresh systeem. Daarin heeft de voeding al 4 jaar naar behoren alles van stroom voorzien. Nu vraag ik mij af: kan ik dezelfde voeding wederom 4 jaar laten meedraaien in het nieuwe systeem of zijn er inmiddels betere alternatieven op de markt die het overwegen waard zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 239,58€ 239,58
1Gigabyte Z370P D3€ 95,05€ 95,05
1MSI Radeon R9 290X Gaming 4G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Centurion 5 II zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 5 Rev. B€ 44,60€ 44,60
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 162,85€ 162,85
1Seasonic S12G 550W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,08

Mijn budget ligt tussen de 50 en 75 euro. Zolang iets niet stuk of duidelijk versleten is vervang ik het niet. Dat doe ik alleen als het niet anders kan (zoals DDR3 naar DDR4, of een andere chipset moederbord) Maar de componenten van een voeding slijten lijkt mij wel. Dus vervanging zal vast nog niet nodig zijn, al ben ik geneigd om mijn vorige Haswell systeem als set te verkopen inclusief Seasonic. Dus dan is vervanging wel op zijn plaats.

pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: Corsair RM550x Zwart

Die twee staan bovenaan in de pricewatch, beide bekende merken, beide 550w en gold certificaat. Nu heb je ook pricewatch: Super Flower Platinum King 550W al klinkt dat qua naam nogal c-merk achtig. Qua certificering en zuinigheid is het wel beter. De focus plus is de rechtstreekse opvolger van mijn S12g heb ik begrepen. Heeft de G serie nog een opvolger gekregen en zou die nu nog het overwegen waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

Joosie200 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:07:

Die twee staan bovenaan in de pricewatch, beide bekende merken, beide 550w en gold certificaat. Nu heb je ook pricewatch: Super Flower Platinum King 550W al klinkt dat qua naam nogal c-merk achtig. Qua certificering en zuinigheid is het wel beter. De focus plus is de rechtstreekse opvolger van mijn S12g heb ik begrepen. Heeft de G serie nog een opvolger gekregen en zou die nu nog het overwegen waard zijn?
SuperFlower is absoluut geen B-merk. Niet al hun voedingen zijn perfect natuurlijk (bij geen enkele fabrikant) maar ze zijn zeker in staat tot het maken van zeer hoge kwaliteit.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SpiceWorm schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:43:

Lange verhaal:
Ik heb geprobeerd een 1080ti en een 8700k in een 16 liter mitx kast te proppen en het tegelijkertijd heel stil te laten werken. De voeding blaast uit in de kast en trekt dus gedeeltelijk zijn warme uitlaat lucht weer naar binnen.
Ik was al aan het zoeken waar de warmte van de voeding de behuizing kon verlaten, maar dat kan dus niet. Dat is toch echt wel een serieuze ontwerpfout. 8)7 Je zou toch verwachten dat de bovenkant iig gaten in maken zodat de van de voeding warmte weg kan.
Het proppen de stille werking zijn gelukt, echter zit ik met zoveel warmte dat de voeding die ik nu heb (seasonic focus plus gold 550 watt) waarschijnlijk beschadigd is door de hoge inlaat temperatuur (of hij was vanuit de fabriek al kapot, dat kan ook nog), en er zit een ratel in de ventilator, vermoedelijk ook door de hoge temperatuur.
Een ratelende fan is een veel voorkomend probleem bij de Hong Hua fans in de Seasonic Focus serie, kwaliteit van de fan is niet echt heel goed. Maar als je de Seasonic Focus Gold 550W stil kan houden in deze omstandigheden dan belast je hem echt niet zwaar, want bij zware belasting is het een erg luidruchtige voeding. Fan gaat dan gemakkelijk over de 2000RPM heen en dat is echt duidelijk hoorbaar.
Ik moet in msi afterburner het powertarget van de 1080ti terugzetten naar 65% voordat hij geen spontane reboots meer geeft in games en de voeding ligt nu buiten de kast zodat hij koele lucht krijgt. Die voeding gaat terug voor RMA maar ik vermoed dat deze voeding niet een goede keuze is geweest.
Nee het lijkt mij ook niet de beste keuze.
Nu lees ik dat veel voedingen ontworpen al degraden wat betreft geleverd vermogen als ze boven de 40c inlaat temp komen. Ik schat dat in mijn systeem de 60c-70c wel gehaald wordt.
Als het werkelijk 60 tot 70 graden in jouw systeem is dan zal het zo goed als onmogelijk om de videokaart en CPU koel en stil te houden onder zware belasting. 60 tot 70 graden betekend trouwens ook dat je letterlijk je vingers zal branden aan de behuizing omdat die van metaal is.
Een van de opties is om een 750 watt seasonic van dezelfde serie te kopen (die is klein genoeg om in mijn behuizing te passen), dat die componenten beter gekoeld worden en bij dezelfde belasting dus koeler blijven. Echter ben ik ook bang dat er dan weer een ratel ontstaat omdat de temperatuur toch te hoog is voor de ventilator.
Nou zoals gezegd is de ratel dus typisch voor de Hong Hua's van de Seasonic Focus serie. Dus daarmee is de kans dat de 750W versie ook een ratel heeft even groot. Stiller is die ook niet echt, beide worden vanaf zo'n 450W snel luidruchtiger bij een intake van zo'n 30 graden. Zit misschien maar iets van 50W verschil in waar de 750W versie iets stiller blijft.
Als er in de toekomst ruimte voor is (qua temps, mogenlijk met delid) wil ik kijken of ik de processor wat kan overclocken.
Dat lijkt mij sowieso verstandig, daarmee kun je de CPU koeler ook een stuk stiller laten draaien, zelfs zonder overklokken.

Als je een beetje handig bent zou je bijvoorbeeld er ook voor kunnen kiezen om allemaal gaten van bijvoorbeeld 5 of 6 mm te boren bovenop de behuizing zodat de voeding zijn warmte kwijt kan. Als je het een beetje netjes doet lijkt het net alsof het zo hoort. :P

Als voeding lijkt mij de pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W dan een hele goede keuze. Deze voeding staat niet bekend om zijn ratelende fan en is ook ook best wel stil onder 550W load bij een intake van 50 graden. De voeding is niet modulair, maar zoals ik kan zien heeft dan geen voordeel omdat je alle kabels kwijt kunt achter de voeding. Tussen dus de voorkant van de behuizing en de voeding. Zo te zien heb je dan zelfs minder kabels in zicht en ziet er beter uit. Kabels komen maar uit één plaats uit de voeding en zijn allemaal plat zonder sleeving.

Met deze voeding heb je overigens ook nog ruimte om de CPU over te klokken. Zonder overklokken zal de PC nu ongeveer rond de 400W maximaal uit de voeding trekken tijdens de zwaarste games. Vandaar dat de Seasonic nu ook nog stil is, met uitzondering van het ratelende geluid dan. Zou je naar 500W gaan dan zul je je huidige voeding echt duidelijk horen, maar de BitFenix dus niet.

De BitFenix lijkt trouwens slecht leverbaar, maar dat is die niet, de meeste bekende webshops verkopen hem wel, alleen is die niet via de pricewatch gekoppeld of hebben ze hem ook niet op de site staan. Echter als je een mailtje stuurt naar de webshop kunnen ze hem vaak wel verkopen. Heb ik gister ook gedaan naar een aantal webshops bij de 450W versie en daar staan nu ook meer webshops in de pricewatch van.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:07:
Ik heb deze Coffeelake build samengesteld waarbij ik mijn Seasonic heb overgezet van mijn Haswell Refresh systeem. Daarin heeft de voeding al 4 jaar naar behoren alles van stroom voorzien. Nu vraag ik mij af: kan ik dezelfde voeding wederom 4 jaar laten meedraaien in het nieuwe systeem of zijn er inmiddels betere alternatieven op de markt die het overwegen waard zijn?
Die zijn er wel, maar als je geen problemen of nadelen van de voeding ondervind heb je er niet zoveel aan. De voeding zelf zou nog prima 4 jaar mee moeten kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:59:

[...]

Een ratelende fan is een veel voorkomend probleem bij de Hong Hua fans in de Seasonic Focus serie, kwaliteit van de fan is niet echt heel goed. Maar als je de Seasonic Focus Gold 550W stil kan houden in deze omstandigheden dan belast je hem echt niet zwaar, want bij zware belasting is het een erg luidruchtige voeding. Fan gaat dan gemakkelijk over de 2000RPM heen en dat is echt duidelijk hoorbaar.

[...]

Nou zoals gezegd is de ratel dus typisch voor de Hong Hua's van de Seasonic Focus serie. Dus daarmee is de kans dat de 750W versie ook een ratel heeft even groot. Stiller is die ook niet echt, beide worden vanaf zo'n 450W snel luidruchtiger bij een intake van zo'n 30 graden. Zit misschien maar iets van 50W verschil in waar de 750W versie iets stiller blijft.

[...]
Vanaf de Launch van de Focus series zijn er al 1000den verkocht van de 550-650-750-850 , RMA percentage ratelende fans 0.0 %. Of mensen horen het niet of het is een Lulkoek verhaal , idem zoals dat de Focus 550 of de focus serie in zijn geheel niet stil zou zijn.

Wel apart dat alle end-users die feedback post aangeven dat hij juist als pluspunt stil heeft :) ?

pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold
pricewatch: Seasonic Focus Plus 850 Gold

Tevens is dat ook al eerder vermeld in reviews : https://nl.hardware.info/...x-killer-geluidsproductie / YouTube: Seasonic Focus Plus Gold voedingen review - Hardware.Info TV (4K UHD)

Ook zou hier dan wel het e.e.a door de mand zijn gevallen als dat zo was :

- http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=529
- https://www.pcper.com/rev...l-Thoughts-and-Conclusion
- https://www.kitguru.net/c...old-fx-850w-psu-review/6/
-http://www.relaxedtech.com/reviews/seasonic/focus-fm-ssr-650fm/3
- http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=524
-https://m.hardocp.com/article/2017/10/24/seasonic_focus_plus_gold_platinum_750w_review/2
- https://m.hardocp.com/art...50w_power_supply_review/9

[ Voor 17% gewijzigd door Gipsy King op 26-03-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:42:
[...]

Vanaf de Launch van de Focus series zijn er al 1000den verkocht van de 550-650-750-850 , RMA percentage ratelende fans 0.0 %. Of mensen horen het niet of het is een Lulkoek verhaal , idem zoals dat de Focus 550 of de focus serie in zijn geheel niet stil zou zijn.

Wel apart dat alle end-users die feedback post aangeven dat hij juist als pluspunt stil heeft :) ?

pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold
pricewatch: Seasonic Focus Plus 850 Gold

Tevens is dat ook al eerder vermeld in reviews : https://nl.hardware.info/...x-killer-geluidsproductie

Ook zou hier dan wel het e.e.a door de mand zijn gevallen als dat zo was : http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=529
Dit is gewoon een leugen wat je hier plaatst.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Dit is gewoon een leugen wat je hier plaatst.
Leugen ? Nope , ik heb directe inzage in alle RMA's. Zoals we al vaker hebben gezegd tegen je, de koffie staat klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Oké dus al die RMA's worden geweigerd dan? Anders krijg je het namelijk niet op 0, aangezien er genoeg mensen met problemen zijn. In het bericht wat je quote staat immers letterlijk nog iemand met het probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 26-03-2018 16:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:53:
Oké dus al die RMA's worden geweigerd dan? Anders krijg je het namelijk niet op 0, aangezien er genoeg mensen met problemen zijn.
Geen enkele Rma in ons service center word geweigerd. In de database van de focus rma's komen hier (benelux) geen klachten of defecten voor van ratelende of niet stille fans. Als een reseller het na het retourneren ontvangt en constateerd komt het naar ons, wij dubbel testen het voordat het naar het service center van seasonic vertrek. Kortom vooralsnog geen fan defecten op focus , wel andere rma's offcourse , er is geen enkel product dat geen defecten kent in deze aantallen , dat heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt. Maar fan defecten vooralsnog bij ons niet gemeld.

Via welke reseller loopt dat probleem dan ? Staan hier echt geen meldingen open, we willen hem graag zien - horen - helpen :) Zoals de end user aangeeft verwacht hij dat de seasonic defect is gegaan door in te hoge inlaat temperatuur, dat lijkt mij niet. Seasonics fan curve is juist geoptimaliseerd tegen hitte problemen :) en een fdb fan kan heel wat hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Gipsy King op 26-03-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
SpiceWorm schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:43:
TLDR;
Hebben jullie een goede tip wat betreft merk voeding die goed blijft functioneren bij een hoge omgevingstemperatuur (60c en hoger intake)? In mijn behuizing is slechts ruimte voor een 140 mm diepe voeding en ik schat ongeveer 600 watt nodig te hebben (550 watt is bij nader inzien misschien toch iets te krap).

Lange verhaal:

De 120 mm NF-S12A casefan wordt vervangen voor eentje met een hogere static pressure (Noctua NF-F12) waardoor de airflow in de gehele case waarschijnlijk flink toeneemt en de temps dus lager worden. Echter ben ik bang dat dat niet voldoende is en heb ik niet zoveel zin om de voeding mogelijk voor een 2e keer kapot te maken.

Dit is het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Asus ROG Strix Z370-I Gaming€ 189,-€ 189,-
1EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC Black Edition GAMING€ 1.016,37€ 1.016,37
1Cooltek UMX1 Plus Zilver€ 120,50€ 120,50
1Noctua NH-U9S€ 48,90€ 48,90
1Noctua NF-A8 PWM, 80mm€ 15,75€ 15,75
1Noctua NF-S12A PWM, 120mm€ 19,44€ 19,44
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 59,-€ 59,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16S-16GVK€ 177,-€ 177,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Intel 600p 1TB€ 299,95€ 299,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 199,40€ 199,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.572,45
Goedemiddag , zou jij meer info kunnen verstrekken over je defect / probleem ? En welke reseller je deze rma gemeld hebt ? Mag ook via DM , we zijn erg benieuwd naar dit defect daar bij ons over "structurele" problemen zoals The Mask verkondigd echt 0.0 bekend is.

Bedankt voor je feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:09
Dus conclusie? @SpiceWorm heeft zelf door te hoge temperaturen zijn fan om zeep geholpen?

Overigens vind ik het probleem van @SpiceWorm wel heel erg bijzonder en uniek. Zoiets lees je eigenlijk nooit, dus dat het aan de voeding zou liggen en een veelvoorkomend probleem zou zijn, lijkt me sterk.

En van een Gold voeding mag je toch wel verwachten dat ie een fatsoenlijke fan heeft?

Mijn voeding is trouwens ook aan het overlijden, denk ik. Laatste paar weken loopt m'n PC willekeurig vast. Ik heb mijn headset altijd op en dan ben ik bezig en dan bevriest alles en hoor ik "ttttttttttrrrrrrrrrr" door de headset en dan slaat ie vast. Scherm gaat dan op zwart en de enige mogelijkheid om hem weer aan te zetten, is de aan/uit knop ingedrukt houden. Heb al een andere harde schijf geprobeerd, geheugen getest met memtest, is allemaal goed. Videokaart is goed, processor is goed, temperaturen zijn goed. Denk dat die voeding langzaam aan het overlijden is. Misschien een condensator die bol staat? Moet hem even openmaken maar ja, geen zin.

Die voeding was trouwens bij voorbaat al niet geschikt voor deze PC maar ja heb niks anders. Zit allemaal met verlengkabels en vlieg en kunstwerk aan mekaar. Bijv. de 8-pins CPU zit maar één 4-pins in, omdat ie niet meer heeft. In mijn videokaart moeten 2x 6-pins PCI-e maar dit zitten gewoon met molex verlengkabels vast want die voeding heeft dat niet, maar zoals ik al zei hij draait al jaren zo geen vuiltje aan de lucht, alleen de laatste paar weken loopt ie dus willekeurig vast. Volgens de kenners is het een FSP build van redelijke goede kwaliteit maar ja, hij is niet de jongste meer en bij voorbaat al niet geschikt voor deze PC.

inventaris: PC chim0

Voeding > pricewatch: AOpen Z400-08FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
chim0 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:26:
Dus conclusie? @SpiceWorm heeft zelf door te hoge temperaturen zijn fan om zeep geholpen?

Overigens vind ik het probleem van @SpiceWorm wel heel erg bijzonder en uniek. Zoiets lees je eigenlijk nooit, dus dat het aan de voeding zou liggen en een veelvoorkomend probleem zou zijn, lijkt me sterk.

En van een Gold voeding mag je toch wel verwachten dat ie een fatsoenlijke fan heeft?
Conclusie weten we niet totdat er een service rapport is. Als er al een defect is is het zeker niet zijn schuld , zoals aangegeven kan de voeding echt welwat hebben normaliter :) kortom we helpen hem graag en uiteraard ga ik deze case dan tracken en wil ik best het service raport delen. No hide and seek :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gipsy King op 26-03-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:15:
[...]

e zijn erg benieuwd naar dit defect daar bij ons over "structurele" problemen zoals The Mask verkondigd echt 0.0 bekend is.
Structurele problemen? De uitspraak die ik hier over heb gedaan is dat het waarschijnlijk in minder dan 1 of 5% van de gevallen voorkomt. Ik weet niet meer welk percentage ik precies heb gezegd. Als je het wil weten kun je het wel ergens terug vinden of hier of op jonnyGURU.
chim0 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:26:

Mijn voeding is trouwens ook aan het overlijden, denk ik. Laatste paar weken loopt m'n PC willekeurig vast. Ik heb mijn headset altijd op en dan ben ik bezig en dan bevriest alles en hoor ik "ttttttttttrrrrrrrrrr" door de headset en dan slaat ie vast. Scherm gaat dan op zwart en de enige mogelijkheid om hem weer aan te zetten, is de aan/uit knop ingedrukt houden. Heb al een andere harde schijf geprobeerd, geheugen getest met memtest, is allemaal goed. Videokaart is goed, processor is goed, temperaturen zijn goed. Denk dat die voeding langzaam aan het overlijden is. Misschien een condensator die bol staat? Moet hem even openmaken maar ja, geen zin.

Die voeding was trouwens bij voorbaat al niet geschikt voor deze PC maar ja heb niks anders. Zit allemaal met verlengkabels en hang en vliegwerk aan mekaar. Bijv. de 8-pins CPU zit maar één 4-pins in, omdat ie niet meer heeft. In mijn videokaart moeten 2x 6-pins PCI-e maar dit zitten gewoon met molex verlengkabels vast want die voeding heeft dat niet, maar zoals ik al zei hij draait al jaren zo geen vuiltje aan de lucht, alleen de laatste paar weken loopt ie dus willekeurig vast. Volgens de kenners is het een FSP build van redelijke goede kwaliteit maar ja, hij is niet de jongste meer en bij voorbaat al niet geschikt voor deze PC.

inventaris: PC chim0

Voeding > pricewatch: AOpen Z400-08FC
Had ik niet eens alles gezegd dat je die voeding niet meer kunt vertrouwen? Anders nu dan, de condensators zouden idd wel eens stuk kunnen zijn en de voeding zou ik zeker niet meer vertrouwen. Dat betekend dus ook dat die al een tijd stuk is zonder dat je het door had.

[ Voor 64% gewijzigd door -The_Mask- op 26-03-2018 17:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:37:
[...]

Structurele problemen? De uitspraak die ik hier over heb gedaan is dat het waarschijnlijk in minder dan 1 of 5% van de gevallen voorkomt. Ik weet niet meer welk percentage ik precies heb gezegd. Als je het wil weten kun je het wel ergens terug vinden of hier of op jonnyGURU.
Dat ik structurele problemen aanhaalde heeft meer te maken dat jij structureel verkondigd dat seasonic focus voedingen niet stil zijn :) terwijl alle feedback van end users op tweakers , hwi en zelfs een horde gebruikers bij coolblue op de site (mag geen link posten , zou gezien worden als reclame) zelfs melden dat de serie stil is. Wellicht dat met de Fancurve die Seasonic ingesteld heeft zich end users gaan melden als het 30/35 graden plus is structureel in NL , maar zelfs dan nog gaan er andere components in je pc eerder los :)

Percentages die algemeld worden op johhnyguru zeggen 0.0 over de rma percentages over de benelux, dat kun je dus op geen enkele manier met elkaar vergelijken. Er zijn zoveel factoren die meespelen. Zou zelfs zo kunnen zijn als er defecten worden gemeld uit een x regio dat er een batch niet "ok" is.

Zal het morgen eens aan Walter vragen of er ergens iets speelt. (SeasonicRef)

[ Voor 25% gewijzigd door Gipsy King op 26-03-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:37:
[...]

Had ik niet eens alles gezegd dat je die voeding niet meer kunt vertrouwen? Anders nu dan, de condensators zouden idd wel eens stuk kunnen zijn en de voeding zou ik zeker niet meer vertrouwen. Dat betekend dus ook dat die al een tijd stuk is zonder dat je het door had.
Misschien wel, maar dat is dan te lang geleden.

Maar stuk maar wel doen? Die PC is sowieso aan vervanging toe, maar ja centjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraagje: ik heb nu pricewatch: Corsair CX550M voeding, maar die is niet stabiel meer, regelmatig onder een deftige load crashes.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Platinum nu is mijn vraag is het wat of is het brol, volgens een test is het wel wat maarja.

CPU 1950X op 4GHz en regelmatig een all core 100% load, volgens Coolermaster PSU calc heb ik nood aan
Load Wattage: 393 W
Recommended PSU Wattage: 493 W

maar met de 1700x zat ik al aan 200W cpu alleen en deze is dat x2 dus gaan ik gemakkelijk aan 400W load komen of typ ik nu bs?

Meer pc specs: gallery: Damic en dan PehCeh 2018

[ Voor 2% gewijzigd door Damic op 26-03-2018 21:10 . Reden: juiste link :F ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@Damic Hoe heb je de cpu voeding aangesloten dan aangezien een CX550M niet verder komt dan 8 (4+4) pins cpu terwijl het moederbord een 12 (8+4) pins cpu voeding vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Extra connector bestellen :) en geen PEG connector gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 26-03-2018 21:26 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Die extra kabel heeft de juiste pinout voor de cpu om te gebruiken in de PCIe of Sata aansluiting?

Wel een slechte keuze trouwens die CXM in een systeem als dat van jouw. Je verwacht eerder voor een high-end voeding te kiezen die standaard met de juiste aansluitingen wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:54:
[...]

Dat ik structurele problemen aanhaalde heeft meer te maken dat jij structureel verkondigd dat seasonic focus voedingen niet stil zijn :)
Nee ik zeg dat die onder zware omstandigheden niet stil is en dat is gewoon een feit je kunt de reviews erop nalezen.
Of zie: https://www.cybenetics.com/code/pdf.php?id=r2I En omdat dBA weinig zegt zo zie de draaisnelheid van de fan. Iedereen die zich wel eens een 120mm high static pressure fan op een vergelijkbare snelheid heeft gehoord kan zich er wel iets bij voorstellen.
terwijl alle feedback van end users op tweakers , hwi en zelfs een horde gebruikers bij coolblue op de site (mag geen link posten , zou gezien worden als reclame) zelfs melden dat de serie stil is. Wellicht dat met de Fancurve die Seasonic ingesteld heeft zich end users gaan melden als het 30/35 graden plus is structureel in NL , maar zelfs dan nog gaan er andere components in je pc eerder los :)
99% van de mensen kiest de verkeerde/overdreven voeding bij de PC. Dan is het logisch dat je de voeding nooit zwaar zal belasten. Aangezien hier serieus advies wordt gegeven is het wel iets om rekening mee te houden.

Neem bijvoorbeeld de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W ook hier noemt iedereen de voeding heel stil. Maar de meesten hier weten wel beter. Ook in dit en andere topics zijn genoeg mensen langs geweest met deze voeding of de semi of niet modulaire versie daarvan die hem echt veel te luid vonden bij zwaardere belasting. En dat is ook logisch want boven de 50% belasting wordt deze voeding ook zeer luidruchtig. Een slechte bron blijft gewoon wat het is een slechte bron. Het internet staat vol met onzin.
Percentages die algemeld worden op johhnyguru zeggen 0.0 over de rma percentages over de benelux, dat kun je dus op geen enkele manier met elkaar vergelijken. Er zijn zoveel factoren die meespelen. Zou zelfs zo kunnen zijn als er defecten worden gemeld uit een x regio dat er een batch niet "ok" is.
Er staan geen percentages op jonnyGURU. Ik zei dat ik nergens heb gezegd dat het een structureel probleem is, maar alleen dat het een klein probleem is waarbij de kans op problemen waarschijnlijk lager dan 1 of 5% is. Weet niet precies welk percentage ik toen noemde en ik weet ook niet meer waar ik het neergezet heb.
chim0 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:24:
[...]

Maar stuk maar wel doen?
Condensators worden langzaam steeds minder. Hierdoor kunnen ze hun functie van ripple weg filteren steeds minder goed doen. Ripple wordt hierdoor steeds hoger, wat slecht is voor de componenten die je op de voeding aansluit omdat het zorgt voor veel stress op die onderdelen. Op laatst zal de ripple echter zo hoog worden dat het zorgt voor instabiliteit, maar dan was de voeding dus lang daarvoor ook al stuk.
Die PC is sowieso aan vervanging toe, maar ja centjes...
De voeding kan altijd mee in de nieuwe PC natuurlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:24
chim0 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:24:
[...]
Maar stuk maar wel doen? Die PC is sowieso aan vervanging toe, maar ja centjes...
-The_Mask- schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:48:
[...]
Daarnaast is een voeding vervangen natuurlijk goedkoper dan een hele PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Damic schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:09:

maar met de 1700x zat ik al aan 200W cpu alleen en deze is dat x2 dus gaan ik gemakkelijk aan 400W load komen of typ ik nu bs?
Dat lijkt mij nogal veel, een Threadripper 1950X heeft een standaard all core boost van 3,7GHz en dan blijft die rond/binnen zijn TDP. Als je de CPU dan hebt overgeklokt naar 4GHz voor alle core's dan lijkt mij een verdubbeling van het verbruik nogal ruim ingeschat. Als je dat lukt dan heb je wel een hele fikse hogere Vcore ingesteld.

Ik zou eerder zeggen 300W CPU, 25W VRM, 50W mobo, 25W videokaart, dus iets van 400W totaal voor het hele systeem.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Platinum nu is mijn vraag is het wat of is het brol, volgens een test is het wel wat maarja.
Kan maar die voeding heeft ook niet een tweede EPS connector. Als je bijvoorbeeld een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M neemt dan kan de huidige EPS kabel mee.

Overal zou ik zeggen dat dat ook een net wat betere voeding is. Rendement is trouwens vergelijkbaar van beide. 80PLUS zegt niet heel veel over het rendement namelijk omdat men daar niet uitgaat van het gemiddelde rendement maar het rendement gemeten op drie punten en het dan op al die drie meetpunten moet het minimaal aan x voldoen. Hierdoor krijgt een voeding met een rendement van 95% bij 20 en 50% belasting en een rendement van 81% op 100% belasting een standaard 80PLUS certificaat krijgen. Terwijl een voeding met een rendement van 87, 90 en 87% op 20, 50 en 100% belasting dus precies op de minimale vereisten van 80PLUS Gold zit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Uszka ding komt nog van de 1700x en vermits dat de voeding het deed gaat die gewoon mee.

@-The_Mask- ha shiiit dat is waar ook 2de eps kabel nodig. Ik het eens bekijken want blijkbaar is gisteren de elektriciteit uitgevallen geweest en daarmee dat de pc afstond. Dus zodra deze hdd is gerecovvered gaan ik terug wat testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

-The_Mask- schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:48:
[...]

Nee ik zeg dat die onder zware omstandigheden niet stil is en dat is gewoon een feit je kunt de reviews erop nalezen.
Of zie: https://www.cybenetics.com/code/pdf.php?id=r2I En omdat dBA weinig zegt zo zie de draaisnelheid van de fan. Iedereen die zich wel eens een 120mm high static pressure fan op een vergelijkbare snelheid heeft gehoord kan zich er wel iets bij voorstellen.

[...]

99% van de mensen kiest de verkeerde/overdreven voeding bij de PC. Dan is het logisch dat je de voeding nooit zwaar zal belasten. Aangezien hier serieus advies wordt gegeven is het wel iets om rekening mee te houden.

Neem bijvoorbeeld de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W ook hier noemt iedereen de voeding heel stil. Maar de meesten hier weten wel beter. Ook in dit en andere topics zijn genoeg mensen langs geweest met deze voeding of de semi of niet modulaire versie daarvan die hem echt veel te luid vonden bij zwaardere belasting. En dat is ook logisch want boven de 50% belasting wordt deze voeding ook zeer luidruchtig. Een slechte bron blijft gewoon wat het is een slechte bron. Het internet staat vol met onzin.

[...]

Er staan geen percentages op jonnyGURU. Ik zei dat ik nergens heb gezegd dat het een structureel probleem is, maar alleen dat het een klein probleem is waarbij de kans op problemen waarschijnlijk lager dan 1 of 5% is. Weet niet precies welk percentage ik toen noemde en ik weet ook niet meer waar ik het neergezet heb.

[...]

Condensators worden langzaam steeds minder. Hierdoor kunnen ze hun functie van ripple weg filteren steeds minder goed doen. Ripple wordt hierdoor steeds hoger, wat slecht is voor de componenten die je op de voeding aansluit omdat het zorgt voor veel stress op die onderdelen. Op laatst zal de ripple echter zo hoog worden dat het zorgt voor instabiliteit, maar dan was de voeding dus lang daarvoor ook al stuk.

[...]

Ik heb echt respect voor jouw kennis over voedingen, en ik geloof oprecht dat je er insane veel van weet, maar je kan ook overdrijven. Kwaliteit van een voeding is niet veel over te zeggen, da's een objectief feit en kan je niet echt over discussieren.

Of je een voeding luid vindt of niet, is een ander verhaal. Je kan dan naar grafiekjes en cijfers gaan kijken, en da's dan harstikke leuk, maar dat blijven getallen die iedereen anders meet, en ons gehoor werkt doorgaans ook nog eens net even anders dan die meetapparatuur.

Je kan wel een decibelmeting doen, maar als die fan een vervelend rotgeluid maakt dat vrij stil is, of een minder irritant geluid op een luider niveau, kan de een geïnterpreteerd worden als harder of zachter dan het daadwerkelijk is.

Voorbeeld: Ik heb twee machines, de ene met een Corsair RM550x (gekocht op jouw advies, bedankt daarvoor), en de andere met Seasonic Focus Plus Gold. In theorie zou de seasonic luider moeten zijn, maar in de praktijk staan ze beiden 90 procent van de tijd stil, en wanneer ze niet ultra stil zijn hoor ik niet echt een merkbaar verschil tussen de twee.

seasonic focus

rm550x

Het verschil? Bij lage loads is de Seasonic langer passief, maar maakt tot ongeveer 340w (iets hoger zelfs) net zo veel lawaai als de corsair, en daarboven wordt het pas meer. Dat is in het allerergste realistische geval nog steeds niet overdreven luid is naar mijn idee.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
@GreNade

Jouwn post komt denk ik qua meeting goed overheen met wat Seasonic zelf ook meld , https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/feature-pics/s3fc.gif. , het is al jaren bekend dat Seasonic deze fan curves gebruikt. Daar verstopt Seasonic zich ook niet voor en is een wel overwogen keuze.

Raporten van Cybernetics staan ook gewoon online bij de Focus 550 op seasonics website :

https://seasonic.com/focus-plus-gold#specification
https://www.cybenetics.com/code/pdf.php?id=N4r

[ Voor 38% gewijzigd door Gipsy King op 27-03-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GreNade schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:58:
[...]

Ik heb echt respect voor jouw kennis over voedingen, en ik geloof oprecht dat je er insane veel van weet, maar je kan ook overdrijven. Kwaliteit van een voeding is niet veel over te zeggen, da's een objectief feit en kan je niet echt over discussieren.
Kwaliteit objectief? Over kwaliteit kun je niet discussiëren? Dat is echt onzin er zit duidelijk verschil in kwaliteit tussen de verschillende voedingen en daar hoef je echt niet extreem veel kennis over te hebben om dat te zien.
Of je een voeding luid vindt of niet, is een ander verhaal. Je kan dan naar grafiekjes en cijfers gaan kijken, en da's dan harstikke leuk, maar dat blijven getallen die iedereen anders meet, en ons gehoor werkt doorgaans ook nog eens net even anders dan die meetapparatuur

Je kan wel een decibelmeting doen, maar als die fan een vervelend rotgeluid maakt dat vrij stil is, of een minder irritant geluid op een luider niveau, kan de een geïnterpreteerd worden als harder of zachter dan het daadwerkelijk is. .
Daarom gaf ik dat ook aan. Maar als je kijkt naar fanspeed kunnen vast meer mensen er iets bij voorstellen. Iedereen die wel eens een 120mm high pressure fan op 2000RPM heeft gehoord noemt dat normaal gesproken bijvoorbeeld niet stil.
Voorbeeld: Ik heb twee machines, de ene met een Corsair RM550x (gekocht op jouw advies, bedankt daarvoor), en de andere met Seasonic Focus Plus Gold. In theorie zou de seasonic luider moeten zijn, maar in de praktijk staan ze beiden 90 procent van de tijd stil, en wanneer ze niet ultra stil zijn hoor ik niet echt een merkbaar verschil tussen de twee.
Volgens mij heb ik meermaals gezegd dat de Seasonic alleen in zware omstandigheden erg luidruchtig wordt. Nu weet ik niet in wat voor PC je hem gebruikt, maar omdat je hem heel stil noemt zal dat niet in zware omstandigheden zijn.
[afbeelding]

[afbeelding]

Het verschil? Bij lage loads is de Seasonic langer passief, maar maakt tot ongeveer 340w (iets hoger zelfs) net zo veel lawaai als de corsair, en daarboven wordt het pas meer. Dat is in het allerergste realistische geval nog steeds niet overdreven luid is naar mijn idee.
Nee de Corsair blijft veel langer passief gekoeld en is ook onder zwaardere load stiller en onder de zwaarste omstandigheden veel stiller.

Wat je in bovenstaande grafieken ziet is dat als de 3,3V en 5V op 115V eenmaal over de 85W gecombineerd komen de fan in deze test niet meer uitslaat. Dat ligt echter aan de manier van testen. Aris test begint die test met 0W op de 12V waarna de 3,3V en 5V steeds in stapjes worden verhoogt tot de max, in dit geval 130W. Echter begint de fan bij 85W op de 3,3V en 5V gecombineerd te draaien en stopt vervolgens niet meer. Ook niet bij ~15W op de 12V en 0W op de 3,3V en 5V. De grafiek geeft dus een zeer vertekend beeld. In de praktijk wordt een voeding zo nooit belast.

Kijk je echter naar de fan speed metingen bij een hoge intake temperatuur dan kun je zien dat de Corsair wel degelijk veel stiller is en dat de fan veel later gaat draaien en ook veel minder snel draait.

Corsair RM550x: https://www.cybenetics.com/code/pdf.php?id=JoN
Seasonic Focus Plus Gold 550W: https://www.cybenetics.com/code/pdf.php?id=r2I

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 07:51
Ik heb 4x 850W en 1x 750W Focus+ Gold voedingen in gebruik en bij lichte loads of wisselende loads zijn ze prima stil, maar constante loads waardoor de temperatuur oploopt worden ze al snel hoorbaar vanaf 600W uit de muur voor de 850W variant. Soms piekt de temp oid en dan gaat de fan op ik denk 100% draaien voor 10 seconden oid en dat is een vervelend "jank" geluid.
Een kennis heeft diverse Corsair RM850i/RM1000i voedingen. Deze zijn altijd stil, ook onder full load, de fan kan simpelweg niet snel genoeg draaien om herrie te maken. Ik vind persoonlijk dat hierdoor onder full load/warmere inlaat lucht de temp hoog oploopt(richting de 70), maar houdt je dit op +/-80% load dan valt de temperatuur reuze mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Dus simpelweg kun je kiezen tussen een voeding die heel warm wordt onder full load (Corsair), of een voeding die meer geluidt maakt als hij warm wordt (Seasonic), maar welke beide onder normale gebruiksomstandigheden (lees: 99% van de mensen die hier voor advies komt) onhoorbaar zijn.

Het probleem in het advies wat hier veelal door @-The_Mask- wordt gegeven is op basis van zijn voorkeur voor een stillere, maar warmere voeding. Voedingen die de temperaturen beter binnen de perken houden worden als "luidruchtig" omschreven en eigenlijk gelijk afgeserveerd, terwijl je bij een (in mijn ogen) goed advies deze keuze bij de uiteindelijke gebruiker zou moeten leggen.

Advies geven is iemand voorzien van informatie waardoor iemand een weloverwogen keuze kan maken; niet de keuze voor iemand maken.

[ Voor 62% gewijzigd door DominoNL op 27-03-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:37:
@GreNade

Jouwn post komt denk ik qua meeting goed overheen met wat Seasonic zelf ook meld , https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/feature-pics/s3fc.gif. , het is al jaren bekend dat Seasonic deze fan curves gebruikt. Daar verstopt Seasonic zich ook niet voor en is een wel overwogen keuze.
Dat is juist niet wat hij aangeeft, maar juist precies wat ik aangeef.
DominoNL schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:15:
Dus simpelweg kun je kiezen tussen een voeding die te warm wordt onder full load (Corsair), of een voeding die meer geluidt maakt als hij warm wordt (Seasonic), maar welke beide onder normale gebruiksomstandigheden (lees: 99% van de mensen die hier voor advies komt) onhoorbaar zijn.
Nou er zitten meer verschillen in de voeding. Zo geeft Seasonic ook aan dat o.a. de Seasonic Focus Plus Gold 550W maar goed is voor 225W over de PEG connectors omdat dit een dubbele PEG connector is met één modulaire plug. Dit maakt het eigenlijk zo goed als onmogelijk om de voeding als een 550W te gebruiken en dus te beschouwen. Bedenk maar eens een combinatie van een PC waarbij je werkelijk een 550W voeding nodig hebt en uit de voeten kan met die voeding, die zijn er bijna niet. De voeding moet dan ook concurreren met ander voedingen van 450W en dat maakt het toch wel weer wat lastiger en hem minder interessant.
Het probleem in het advies wat hier veelal door @-The_Mask- wordt gegeven is op basis van zijn voorkeur voor een stillere, maar warmere voeding Voedingen die de temperaturen beter binnen de perken houden worden als "luidruchtig" omschreven en eigenlijk gelijk afgeserveerd.
Nee juist niet, daarom wil ik ook altijd de volledige PC specificaties weten en niet alleen dus bijvoorbeeld Core i5 8400 en een GTX 1070. Maar ook de CPU koeler, welke GTX 1070, welke behuizing, etc. Want alleen dan is het goed mogelijk om de perfecte voeding erbij te zoeken. Daarom zie je ook dat ik ook extreem veel verschillende voedingen heb aanbevolen en daarom zit er ook zoveel verschil in elk advies.

[ Voor 64% gewijzigd door -The_Mask- op 27-03-2018 11:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:15:

[...]

Nou er zitten meer verschillen in de voeding. Zo geeft Seasonic ook aan dat o.a. de Seasonic Focus Plus Gold 550W maar goed is voor 225W over de PEG connectors omdat dit een dubbele PEG connector is met één modulaire plug. Dit maakt het eigenlijk zo goed als onmogelijk om de voeding als een 550W te gebruiken en dus te beschouwen. Bedenk maar eens een combinatie van een PC waarbij je werkelijk een 550W voeding nodig hebt en uit de voeten kan met die voeding, die zijn er bijna niet. De voeding moet dan ook concurreren met ander voedingen van 450W en dat maakt het toch wel weer wat lastiger en hem minder interessant.

[...]
Seasonic Focus 550's draaien prima in build's met 1080 Ti's en Vega 64's , What Else ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@DominoNL
De enige reden dat ik weet hoe warm de Corsairs worden is vanwege de uit te lezen sensoren die erin zitten. Ik heb geen idee hoe warm de Seasonic's worden. btw

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:05:
[...]

Kwaliteit objectief? Over kwaliteit kun je niet discussiëren? Dat is echt onzin er zit duidelijk verschil in kwaliteit tussen de verschillende voedingen en daar hoef je echt niet extreem veel kennis over te hebben om dat te zien.
Ja, je hebt goede en slechte voedingen. Geen discussie mogelijk in de zin van "Ja maar ik vind de MS-TECH VAL750 wèl een goede voeding want hij doet het in mijn pc al 2 jaar prima", het is een prutvoeding of hij is goed. (of ergens tussenin natuurlijk). Kan je over discussieren wat je wil, maar dat heeft geen zin.

Ik wil niet je kennis in twijfel trekken, verre van. Alleen je reageert regelmatig nogal vijandig, en je posts stralen eigenlijk uit dat die Focus plus een enorme prutvoeding is, terwijl je dat misschien niet zo bedoelt / niet zo is. Misschien niet de aller-allerbeste, maar zeker niet prut.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
GreNade schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Ja, je hebt goede en slechte voedingen. Geen discussie mogelijk in de zin van "Ja maar ik vind de MS-TECH VAL750 wèl een goede voeding want hij doet het in mijn pc al 2 jaar prima", het is een prutvoeding of hij is goed. (of ergens tussenin natuurlijk). Kan je over discussieren wat je wil, maar dat heeft geen zin.

Ik wil niet je kennis in twijfel trekken, verre van. Alleen je reageert regelmatig nogal vijandig, en je posts stralen eigenlijk uit dat die Focus plus een enorme prutvoeding is, terwijl je dat misschien niet zo bedoelt / niet zo is. Misschien niet de aller-allerbeste, maar zeker niet prut.
Precies zo komt het ''te vaak'' over , zat net weer zon post te lezen : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54619261. Het gaat alleen maar over Seasonic negativiteit blijkbaar.

En precies zoals je zegt trek ik ook The mask's kennis echt niet in twijfel en is het erg goed zulke mensen op de tweakers community te hebben. Alleen zijn speerpunten staan overduidelijk gericht op een merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:29:
[...]

Seasonic Focus 550's draaien prima in build's met 1080 Ti's en Vega 64's , What Else ? :)
Het zijn Seasonic's eigen woorden dat dat onverstandig is en dat ze hun aangeven dat je maximaal 225W door zo'n kabel moet trekken. Dat het bij sommigen wel goed werkt en bij sommigen niet zegt dan weer niet zoveel. Seasonic zegt zelf dat je het niet moet doen en zei zijn de enigen die zoiets echt kunnen testen. Voor een reviewer of gebruiker zal zoiets niet mogelijk zijn. Tenminste niet als je het serieus wil testen. Een serieuze test is wat mij betreft niet aansluiten en kijken of het werkt. Want zulke tests noemen echt gare voedingen ook prima, werkt toch immers... :z
Razkin schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:30:
@DominoNL
De enige reden dat ik weet hoe warm de Corsairs worden is vanwege de uit te lezen sensoren die erin zitten. Ik heb geen idee hoe warm de Seasonic's worden. btw
Nee maar ook van de Corsair's weet je alleen de temperatuur op de plaats waar het gemeten wordt en dat zijn niet de warmste plekken. Is expres gedaan omdat je anders extreem veel RMA's krijgt die gaan over een te hete voeding, terwijl de voeding helemaal niet te heet wordt.
GreNade schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Dat is dan toch echt een aanname die je zelf doet, want nergens staat dat. Is vaak eerder andersom, mensen zijn de veronderstelling dat de Seasonic Focus Gold extreem goed is, terwijl die eigenlijk niet bijzonder is als je kijkt naar de concurrentie zoals bijvoorbeeld de product: BitFenix Whisper, product: BitFenix Formula Gold, product: be quiet! Straight Power 11, product: Corsair RMx en product: Cougar GX-F. Als je hem hier tussen plaatst dan komt het heel weinig voor dat de product: Seasonic Focus Plus Gold als meest interessante keuze naar boven komt.
Gipsy King schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Precies zo komt het ''te vaak'' over , zat net weer zon post te lezen : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54619261. Het gaat alleen maar over Seasonic negativiteit blijkbaar.

En precies zoals je zegt trek ik ook The mask's kennis echt niet in twijfel en is het erg goed zulke mensen op de tweakers community te hebben. Alleen zijn speerpunten staan overduidelijk gericht op een merk :)
Nee jouw speerpunten zijn duidelijk gefocust op één merk. Seasonic in dit geval omdat dat jouw werk is. Jij wordt daar voor betaald, ik word nergens voor betaald. Ik kan mijn mening en keuzes altijd prima onderbouwen, hierboven nog gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 27-03-2018 12:06 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:00:

Dat is dan toch echt een aanname die je zelf doet, want nergens staat dat. Is vaak eerder andersom, mensen zijn de veronderstelling dat de Seasonic Focus Gold extreem goed is, terwijl die eigenlijk niet bijzonder is als je kijkt naar de concurrentie zoals bijvoorbeeld de product: BitFenix Whisper, product: BitFenix Formula Gold, product: be quiet! Straight Power 11, product: Corsair RMx en product: Cougar GX-F. Als je hem hier tussen plaatst dan komt het heel weinig voor dat de product: Seasonic Focus Plus Gold als meest interessante keuze naar boven komt.
Het is geen aanname, het komt door de manier waarop je hier soms dingen verkondigt alsof het absoluut is. Als ik (en anderen) jouw posts lees, zit daar een bepaalde vijandige ondertoon in die doet voorkomen alsof je ooit een keer ruzie met seasonic hebt gehad ofzo, en daarom hun producten niet meer kan aanraden. Nou weet ik uit je latere comments dat dat niet zo is, maar als we zo doorgaan weet een nieuweling dat over 3 pagina's niet.

Doe er mee wat je wil, maar het schaadt je geloofwaardigheid op deze manier. Da's zonde, want je bent ondertussen zo'n beetje een authoriteit geworden op het gebied van voedingen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
[...]
Nee jouw speerpunten zijn duidelijk gefocust op één merk. Seasonic in dit geval omdat dat jouw werk is. Jij wordt daar voor betaald, ik word nergens voor betaald.
[...]
Ik sta niet bij Seasonic , niet bij een marketing bureau op de Loonlijst hoor :) Ik werk idd bij een distributeur waar o.a Seasonic in de Benelux te vinden is. En of die nou 10000 of 100000 PSu's van Seasonic verkopen , daar ga ik echt 0.0 van terugzien ;) vandaar dat ik al 999x heb gezegd de koffie staat klaar. Zelfs heb ik vernomen van Seasonic dat hun jou zelfs graag eens hadden ontmoet met een bak koffie en zelfs dat ontloop je ;) , toch tof dat een merk je wilt spreken ? :*)

Zou ook raar zijn als ik Bijvoorbeeld Bitfenix zou afkraken terwijl ik van geen Enkel Bitfenix ding iets zie , voel , ruik, of hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
[...]

Nee maar ook van de Corsair's weet je alleen de temperatuur op de plaats waar het gemeten wordt en dat zijn niet de warmste plekken. Is expres gedaan omdat je anders extreem veel RMA's krijgt die gaan over een te hete voeding, terwijl de voeding helemaal niet te heet wordt.
Uiteraard, maar ik mag aannemen dat Corsair een punt kiest dat representatief is voor de voeding.

In het algemeen is het sneu dat fabrikanten vandaag de dag geen kabels meeleveren met een enkele plug per kabel. Liever dat dan condensatoren in de kabels waardoor de kabels een irritant stug/stijf stuk hebben. Voltage regulation is op goede voeding al prima zonder die caps.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:15:

Advies geven is iemand voorzien van informatie waardoor iemand een weloverwogen keuze kan maken; niet de keuze voor iemand maken.
Heb je het topic wel gevolgd of de topicstart gelezen? In de topicstart staan allemaal voedingen met hun voor en nadelen. En vaak genoeg geef ik men ook meerdere keuzes met voor en nadelen. Niet elke keer, omdat het mijzelf veel tijd kost, degene die de vraag stelt zelf ook niet heel veel moeite doet of omdat de kennis van de persoon gewoon niet groot genoeg is om de beste keuze te maken.
GreNade schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:08:
[...]

Het is geen aanname, het komt door de manier waarop je hier soms dingen verkondigt alsof het absoluut is. Als ik (en anderen) jouw posts lees, zit daar een bepaalde vijandige ondertoon in die doet voorkomen alsof je ooit een keer ruzie met seasonic hebt gehad ofzo, en daarom hun producten niet meer kan aanraden. Nou weet ik uit je latere comments dat dat niet zo is, maar als we zo doorgaan weet een nieuweling dat over 3 pagina's niet.

Doe er mee wat je wil, maar het schaadt je geloofwaardigheid op deze manier. Da's zonde, want je bent ondertussen zo'n beetje een authoriteit geworden op het gebied van voedingen.
Nee het is zoals gezegd eerder andersom. Seasonic heeft waarschijnlijk de meeste fans die denken dat Seasonic alleen maar geweldige voedingen maakt of dat alleen maar Seasonic goede voedingen kan maken. Dat is eerder iets wat opvalt op het internet. Daarnaast zoals ik al aangaf BioBlades werk is het verkopen van Seasonic voedingen en die weet hier dan ook nog al eens wat te spammen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:15:

Nee het is zoals gezegd eerder andersom. Seasonic heeft waarschijnlijk de meeste fans die denken dat Seasonic alleen maar geweldige voedingen maakt of dat alleen maar Seasonic goede voedingen kan maken. Dat is eerder iets wat opvalt op het internet. Daarnaast zoals ik al aangaf BioBlades werk is het verkopen van Seasonic voedingen en die weet hier dan ook nog al eens wat te spammen.
Nogmaals, ik trek je kennis niet in twijfel, en ik ben het met je eens dat Seasonic soms iets te heilig verklaard wordt. Alleen wanneer jij op zo'n (mogelijk onbedoeld) vijandige manier reageert, doen mensen dat terug.

Samengevat:
Breng een beetje nuance aan, het is niet zo zwart wit.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
GreNade schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Nogmaals, ik trek je kennis niet in twijfel, en ik ben het met je eens dat Seasonic soms iets te heilig verklaard wordt. Alleen wanneer jij op zo'n (mogelijk onbedoeld) vijandige manier reageert, doen mensen dat terug.

Samengevat:
Breng een beetje nuance aan, het is niet zo zwart wit.
Zelfs ik ben het daar mee eens :) Seasonic is verre van Heilig. Echter is de Seasonic Focus line-up gewoon top spul voor de prijs waarmee het beschikbaar is in het kanaal.

En we zouden inderdaad allemaal wat liever voor elkaar kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
De hybrid mode schakelaar op de voedingen is behoorlijk krak mikkig :+
Is maar een klein detail, maar het eerste wat me opviel bij uitpakken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Razkin schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:43:
De hybrid mode schakelaar op de voedingen is behoorlijk krak mikkig :+
Is maar een klein detail, maar het eerste wat me opviel bij uitpakken.
Gek? Dat heeft die van mij niet. Voelt juist als een stevige, mechanische schakelaar ipv zo'n prutsig microswitchje

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@GreNade Het knop je zelf wiebelt en voelt gewoon brak aan. Vergelijk het met de aan/uit knop...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

[Lariekoek]

[ Voor 143% gewijzigd door DominoNL op 27-03-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DominoNL schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:55:
Maar, er zitten dus gewoon 2 kabels (dus je kunt met gemak 450W aan een GPU leveren)
Er komt één kabel bij de Seasonic Focus Plus Gold 550W.
Is dus m.i. aansluitend om het overdreven gezegd "haat zaaien" jegens seasonic.
Zoals ik al zei de dingen die ik zei kloppen en zijn gewoon perfect onderbouwd. Iedereen die er anders over denkt kan beter naar zijn eigen bericht kijken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

I stand corrected. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@DominoNL Voor welke kaart geldt het "don't do this" plaatje? Want ik kan me niet voorstellen dat je een GTX 1050 of RX 550 bijvoorbeeld niet op één kabel kan aansluiten.

Overigens heb ik aan mijn kapotte AOpen voeding een HD6850 hangen met de PEG verlengkabels die bij de videokaart zaten en en dat werkt al jaren prima. Is een gesplitste kabel met 2x PCI-e stekkers op een molex aansluiting. Volgens mij was dat ook de enige HD6850 toentertijd met 2x PEG aansluiting (tja ASUS weer..) Als ik dan Furmark draai, kakt de 12V in van 12,2 naar 11,61 maar dan stop ik hem ook gelijk want als ik hem door laat gaan, loopt de PC uiteindelijk vast. >:)

offtopic:
En tja @-The_Mask- is een aparte. Vroeger ging ik ook tegen hem in, omdat ik dacht dat ik het beter wist maar ik weet helemaal niks en luister nu met gespitste oren en de staart tussen de benen naar hem. :$ Die gozer weet echt wel waar ie het over heeft. Verbaast me eigenlijk dat ie nog geen leidinggevende baan heeft bij een grote voeding fabrikant! (meen ik serieus) En ja, zijn manier van praten kan soms irritant zijn met vergrootwoorden als "veeeel beter" of "veeeel meer" maar ja als je hem een beetje leert kennen weet je gewoon dat ie zo is.

We moeten elkaar gewoon nemen zoals we zijn en een beetje rekening houden met elkaar. Maar ik vind wel als je verstand van zaken hebt en je kan het onderbouwen, dan mag je ook wel wat zeggen en de andere die er geen verstand van heeft moet ook luisteren. Zou net zoiets zijn als dat ik Ronaldo of Messi ga vertellen hoe ze moeten voetballen. :D

@-The_Mask- had ook een Xeon toen iedereen een i5 had met als argument dat het ongeveer dezelfde processor was maar dan goedkoper. Tja, hij vaart graag tegen de stroom in zullen we maar zeggen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 28-03-2018 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

chim0 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:29:
@DominoNL Voor welke kaart geldt het "don't do this" plaatje? Want ik kan me niet voorstellen dat je een GTX 1050 of RX 550 bijvoorbeeld niet op één kabel kan aansluiten.

Overigens heb ik aan mijn kapotte AOpen voeding een HD6850 hangen met de PEG verlengkabels die bij de videokaart zaten en en dat werkt al jaren prima. Is een gesplitste kabel met 2x PCI-e stekkers op een molex aansluiting. Volgens mij was dat ook de enige HD6850 toentertijd met 2x PEG aansluiting (tja ASUS weer..) Als ik dan Furmark draai, kakt de 12V in van 12,2 naar 11,61 maar dan stop ik hem ook gelijk want als ik hem door laat gaan, loopt de PC uiteindelijk vast. >:)

En tja @-The_Mask- is een aparte. Vroeger ging ik ook tegen hem in, omdat ik dacht dat ik het beter wist maar ik weet helemaal niks en luister nu met gespitste oren en de staart tussen de benen naar hem. :$ Die gozer weet echt wel waar ie het over heeft. Verbaast me eigenlijk dat ie nog geen leidinggevende baan heeft bij een grote voeding fabrikant! (meen ik serieus) En ja, zijn manier van praten kan soms irritant zijn met vergrootwoorden als "veeeel beter" of "veeeel meer" maar ja als je hem een beetje leert kennen weet je gewoon dat ie zo is.

We moeten elkaar gewoon nemen zoals we zijn en een beetje rekening houden met elkaar. Maar ik vind wel als je verstand van zaken hebt en je kan het onderbouwen, dan mag je ook wel wat zeggen en de andere die er geen verstand van heeft moet ook luisteren. Zou net zoiets zijn als dat ik Ronaldo of Messi ga vertellen hoe ze moeten voetballen. :D
Dat weet jij, en ik nu ook. Neemt niet weg dat als je jezelf als autoriteit presenteert, dit soort dingen niet horen. Je moet niet alleen kennis hebben, maar de kennis ook op een genuanceerde manier weten over te brengen, en dat mist af en toe een beetje.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GreNade schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:37:
[...]

Dat weet jij, en ik nu ook. Neemt niet weg dat als je jezelf als autoriteit presenteert, dit soort dingen niet horen. Je moet niet alleen kennis hebben, maar de kennis ook op een genuanceerde manier weten over te brengen, en dat mist af en toe een beetje.
Nou, ik denk dat hij het juist alleen maar goed voor heeft met de mensjes en iedereen goed advies wil geven en dingen goed wil uitleggen en beargumenteren zodat mensen geen miskoop doen. Misschien is ie niet zo welbespraakt, maar ja dat hoort bij een nerd (no offense Maskertje! :* ) Buiten dat wordt min of meer verwacht dat mensen die in dit topic komen wel enige basiskennis hebben van voedingen. Je hoeft geen expert te zijn, maar wel iets meer dan gemiddeld. Dat je in ieder geval een beetje begrijpt waar het over gaat. Een totale leek moet hier niet komen want die zal er niks van snappen. Het meeste hier begrijp ik wel in grove lijnen, maar soms zijn er ook gesprekken waar er super diep op de materie wordt ingegaan (lees: elektro-achtige shit) en dan moet ik ook afhaken. Maar in grove lijnen begrijp ik meestal wel waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 17:31
Zou 520W Seasonic evo genoeg zijn voor:

GTX 780ti normal clocks
1600 ryzen met wraithspire
1ssd 120gb (crucial geen m2)
1hdd
gigabyte ab350 gaming
4 fans 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@Max043 Heb je die voeding al of moet je nog een voeding kopen. In geval van het laatste is het geen goede koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Ik moet hem nog kopen, maar denk je dat als ik een 520W koop dat de gpu soms kan uitvallen of rare dingen doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat niet. Voor een modern systeem is de S12II EVO 520w geen goede voeding door het ontbreken van een aantal functies die moderne voedingen wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Ik heb de M12IIEVO, ik weet niet of dit een groot verschil maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Nee. enige verschil is de modulariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Dus een 620W voeding van kwaliteit wordt aangeraden? (O.a Seasonic, Corsair, EVGA, etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
500 - 550w is genoeg waarbij je let op de kwaliteit van de gebruikte onderdelen in de voeding en de kwaliteit van de stroom die geleverd wordt. De merken die je noemt hebben zowel hele goede als minder goede voedingen in het assortiment. Je kunt er niet blindelings vanuit gaan dat je met elke Corsair/EVGA/Seasonic/be quiet! kwaliteit koopt.
Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
Tot de 100 euro, gewoon een ruim budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:59:
[...]
Ik was al aan het zoeken waar de warmte van de voeding de behuizing kon verlaten, maar dat kan dus niet. Dat is toch echt wel een serieuze ontwerpfout. 8)7 Je zou toch verwachten dat de bovenkant iig gaten in maken zodat de van de voeding warmte weg kan.
In iedere computerkast trekt de voeding lucht naar binnen die reeds opgewarmd is, het leek mij niet zo'n probleem. De uitdaging bij mij is wel dat de kast erg klein is en dat er niet zoveel lucht aangezogen wordt die onderweg lekker koel blijft.
Ik heb er echter twee fans inzitten, een 80 mm en een 120 mm, maar die 80 mm blaast harder dan de 120mm fan. De 80 mm fan heeft een veel hogere static pressure. Ik heb een 120mm fan met een hogere static pressure gekocht als vervanging dus ik hoop dat daardoor meer warmte uit de kast getrokken wordt.

Daarnaast wil ik met ductape + karton een soort van warmte-geleidingsbaantje bouwen van de uitlaat van de voeding naar de 120mm fan. Ik denk dat het hele "uitblazen in de kast" probleem dan wel opgelost is.
Ah, ik bedoelde met stil te zeggen dat hij idle stil is, bijvoorbeeld webrowsen / youtube etc. Onder (flinke) load maakt de pc behoorlijk geluid (en ik geloof je direct dat de voeding dan ook veel geluid maakt, ik zou het niet weten alleen).
Nee het lijkt mij ook niet de beste keuze.
Haha, daar was ik al bang voor.
Als het werkelijk 60 tot 70 graden in jouw systeem is dan zal het zo goed als onmogelijk om de videokaart en CPU koel en stil te houden onder zware belasting.
Ik bedoel niet koel en stil tegelijkertijd. Koel onder load lukt wel. Maar stil is hij dan niet meer.
60 tot 70 graden betekend trouwens ook dat je letterlijk je vingers zal branden aan de behuizing omdat die van metaal is.
Klopt, toen de voeding nog in de behuizing zat en het systeem full load draaide werd de behuizing op de plaats van waar de voeding uitblaast wel zo heet dat je je vingers er geen volle 3 seconden op wil duwen. Hoe heet dat precies is weet ik niet, maar 70c is geen gekke gok denk ik.
Dat lijkt mij sowieso verstandig, daarmee kun je de CPU koeler ook een stuk stiller laten draaien, zelfs zonder overklokken.

Als je een beetje handig bent zou je bijvoorbeeld er ook voor kunnen kiezen om allemaal gaten van bijvoorbeeld 5 of 6 mm te boren bovenop de behuizing zodat de voeding zijn warmte kwijt kan. Als je het een beetje netjes doet lijkt het net alsof het zo hoort. :P

Als voeding lijkt mij de pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W dan een hele goede keuze. Deze voeding staat niet bekend om zijn ratelende fan en is ook ook best wel stil onder 550W load bij een intake van 50 graden. De voeding is niet modulair, maar zoals ik kan zien heeft dan geen voordeel omdat je alle kabels kwijt kunt achter de voeding. Tussen dus de voorkant van de behuizing en de voeding. Zo te zien heb je dan zelfs minder kabels in zicht en ziet er beter uit. Kabels komen maar uit één plaats uit de voeding en zijn allemaal plat zonder sleeving.

Met deze voeding heb je overigens ook nog ruimte om de CPU over te klokken. Zonder overklokken zal de PC nu ongeveer rond de 400W maximaal uit de voeding trekken tijdens de zwaarste games. Vandaar dat de Seasonic nu ook nog stil is, met uitzondering van het ratelende geluid dan. Zou je naar 500W gaan dan zul je je huidige voeding echt duidelijk horen, maar de BitFenix dus niet.
Thanks voor je advies :). Ik twijfel nu alleen of mijn huidige voeding wel kapot is, furmark met 120% power target (effectief 105%) + prime95 max power draait stabiel voor een half uur, zonder power-down. Lijkt mij dat dat een zwaardere load is dan een game (verderop wat meer info).

De ratel is alleen wanneer de fan op zijn langzaamste stand draait te horen. Als je dan de hybrid mode activeert wordt hij (uiteraard) helemaal stil, maar ook onder load hoor je de fan niet ratelen (filmpje).
Gipsy King schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:15:
Goedemiddag , zou jij meer info kunnen verstrekken over je defect / probleem ? En welke reseller je deze rma gemeld hebt ? Mag ook via DM , we zijn erg benieuwd naar dit defect daar bij ons over "structurele" problemen zoals The Mask verkondigd echt 0.0 bekend is.

Bedankt voor je feedback :)
Hi, ja, het probleem wordt nog wat complexer... Het leven is wat rommelig hier, vandaar dat het allemaal wat traag gaat, maar ik vraag mij af of mijn conclusie dat de voeding niet goed is terecht is.

Ik heb net furmark + prime95 (max power draw) gedraaid en dat draaide prima voor 30 minuten. Dat suggereert dat de voeding goed is lijkt mij.

De eerste paar minuten staat de fan van de voeding trouwens nog stil (dus het lijkt mij een temperatuur gestuurde fan ipv een load gestuurde fan).

Maar zodra ik een game opstart met datzelfde power target krijg ik heel snel een power down (gevolgd door een power up). De fan van de voeding kan dan nog stilstaan omdat het spel pas net is opgestart.

Het spel waarin het het meeste duidelijk is is kingdom come deliverance, daarnaast heb ik spontane reboots gehad borderlands 2 (geen BSOD, gewoon power down, gevolgd met een power up na een paar seconden).

Er stond wederom een bios update klaar voor mijn moederbord (van 9 maart 2018), die heb ik geïnstalleerd en het probleem treed nog steeds op.

Wat denken jullie, voedingsprobleem of moet ik het toch ergens anders zoeken?

[ Voor 60% gewijzigd door SpiceWorm op 31-03-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 01:24
@Max043 Zelfs 450W is al voldoende.
De videokaart verbruikt (afhankelijk van de versie) 250-300W maximaal, de rest van het systeem 100-150W.
Tijdens gewoon gamen kom je waarschijnlijk niet boven de 350W.

Denk bv aan dit soort voedingen (maar er zijn meer goede):
https://tweakers.net/pric...37;829901;463791;1130239/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik wil graag de voeding van mijn systeem (i5 haswell, GTX 960, 1 SSD en verder niks) met een idle verbruik van 30W upgraden. Aangezien hij het grootste deel van de dag staat te idlen, en voedingen extreem inefficient worden beneden de 10% load, is het dan toch niet beter om een 300W Bronze te nemen dan een 450W Gold (300W gold is eigenlijk niet te vinden)? Want bij die Idle verbruiken zit de bronze op 10% en de gold op 6,7%. Ik kan me voorstellen dat de efficiency van een gold bij 6,7% misschien wel slechter is dan van een bronze bij 10%, maar die Watt-by-Watt vergelijkingen zie ik eigenlijk nooit in de grafiekjes. Iemand die daar een licht op kan schijnen?

En dan de hamvraag.... welke efficiente voeding onder de 100.... maar daar kom ik zelf wel een eind mee als bovenstaande vraag is beantwoord ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SpiceWorm schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:35:
[...]

In iedere computerkast trekt de voeding lucht naar binnen die reeds opgewarmd is, het leek mij niet zo'n probleem.
In de meeste moderne behuizingen kan de voeding koele lucht van onder de PC weg trekken en de warmte van de voeding weer achter uit de PC weg blazen.
De uitdaging bij mij is wel dat de kast erg klein is en dat er niet zoveel lucht aangezogen wordt die onderweg lekker koel blijft.
Ik heb er echter twee fans inzitten, een 80 mm en een 120 mm, maar die 80 mm blaast harder dan de 120mm fan. De 80 mm fan heeft een veel hogere static pressure. Ik heb een 120mm fan met een hogere static pressure gekocht als vervanging dus ik hoop dat daardoor meer warmte uit de kast getrokken wordt.
Alleen bij de voeding blijf je een 'heat spot' behouden. De voeding zal de warme lucht continue weer aantrekken, verder verwarmen, boven weer uitblazen en weer aantrekken. Het cirkelt dus continue rond en zal niet echt de behuizing kunnen verlaten.

Vandaar dat er eigenlijk gaten boven in de behuizing moeten zitten waar de voeding de warme lucht via uit kan blazen, zonder dat die warmte weer door de voeding wordt aangetrokken.
Daarnaast wil ik met ductape + karton een soort van warmte-geleidingsbaantje bouwen van de uitlaat van de voeding naar de 120mm fan. Ik denk dat het hele "uitblazen in de kast" probleem dan wel opgelost is.
Alleen de rest van de warmte moet er dan ook nog goed weg kunnen, dus je kunt het niet afsluiten.
Ah, ik bedoelde met stil te zeggen dat hij idle stil is, bijvoorbeeld webrowsen / youtube etc. Onder (flinke) load maakt de pc behoorlijk geluid (en ik geloof je direct dat de voeding dan ook veel geluid maakt, ik zou het niet weten alleen).
Juist
Klopt, toen de voeding nog in de behuizing zat en het systeem full load draaide werd de behuizing op de plaats van waar de voeding uitblaast wel zo heet dat je je vingers er geen volle 3 seconden op wil duwen. Hoe heet dat precies is weet ik niet, maar 70c is geen gekke gok denk ik.
Denk wel nog aardig lager dan. 3 seconden is vrij lang, dan is 50 graden ook al best heet voor een stuk metaal.
Thanks voor je advies :). Ik twijfel nu alleen of mijn huidige voeding wel kapot is, furmark met 120% power target (effectief 105%) + prime95 max power draait stabiel voor een half uur, zonder power-down. Lijkt mij dat dat een zwaardere load is dan een game (verderop wat meer info).
Furmark is een meer statische load. Je ziet het vaker bij een defecte voeding dat Furmark wel stabiel draait terwijl het verbruik hoger is, maar een game (niet elke sommigen) niet stabiel draait. Probeer maar eens een benchmark als Catzilla. Die wil ook wel eens problemen geven bij dit soort problemen.
De ratel is alleen wanneer de fan op zijn langzaamste stand draait te horen. Als je dan de hybrid mode activeert wordt hij (uiteraard) helemaal stil, maar ook onder load hoor je de fan niet ratelen (filmpje).
Ik hoor niks in de video, meestal wordt het trouwens ook niet echt opgevangen door een simpele microfoon in een telefoon.
De eerste paar minuten staat de fan van de voeding trouwens nog stil (dus het lijkt mij een temperatuur gestuurde fan ipv een load gestuurde fan).
Ja klopt.
Wat denken jullie, voedingsprobleem of moet ik het toch ergens anders zoeken?
Typisch voeding wat je omschrijft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
M_V schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:54:
Ik wil graag de voeding van mijn systeem (i5 haswell, GTX 960, 1 SSD en verder niks) met een idle verbruik van 30W upgraden. Aangezien hij het grootste deel van de dag staat te idlen, en voedingen extreem inefficient worden beneden de 10% load, is het dan toch niet beter om een 300W Bronze te nemen dan een 450W Gold (300W gold is eigenlijk niet te vinden)? Want bij die Idle verbruiken zit de bronze op 10% en de gold op 6,7%. Ik kan me voorstellen dat de efficiency van een gold bij 6,7% misschien wel slechter is dan van een bronze bij 10%, maar die Watt-by-Watt vergelijkingen zie ik eigenlijk nooit in de grafiekjes. Iemand die daar een licht op kan schijnen?

En dan de hamvraag.... welke efficiente voeding onder de 100.... maar daar kom ik zelf wel een eind mee als bovenstaande vraag is beantwoord ;-)
Het ligt echt helemaal aan de efficiëntiecurve van de voeding. Is dus niet te zien aan het vermogen van de voeding of het 80PLUS certificaat.

pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular en pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular waren altijd de meest efficiënte voedingen met een vergelijkbaar rendement. Dezen gingen EOL echter eind 2015. Van de 450W versie kwam geen opvolger en de 550W versie werd geüpdatet met een betere fan, zwarte kabels en werd volledig modulair gemaakt.

Naar mijn weten is dit ook nog steeds de meest efficiënte voeding van minder dan 100 euro. Misschien zelfs de meest efficiënte ATX/SFX voeding die hier überhaubt te koop is, ten minste als je praat over vermogens tot ~75W.

pricewatch: Cooler Master V Series V550
Review: https://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550/

De vraag is echter hoe snel je het terug verdient in vergelijking met een voeding die er kwalitatief niks voor onderdoet zoals bijvoorbeeld onderstaande.

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Uszka schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:19:
[...]

Niet bepaald een onafhankelijk advies.
Je spreekt voor jezelf ?! je advies is synchroom een Mask advies. Waar baseer jij je keuzes op dan :) !

De Seasonic focus voedingen zijn voor de prijs waarop ze in de markt liggen een meer dan prima keuze ;) zie alle reviews en end-user feedback op deze modellen. Voorbeeldje uit de ladekast : https://www.coolblue.nl/p...-focus-plus-gold-550.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@Gipsy King Ik baseer mijn advies op reviews van professionals, niet op een review van de eerste de beste consument op Coolblue.

Begrijp me niet verkeerd, de Focus Gold is een prima voeding, heb zelf ook een 550w exemplaar naast vele andere merken en typen, voor een scherpe prijs maar het 225w advies voor de PCIe kabel valt toch wel een beetje tegen.

Daarbij wordt gevraagd naar een efficiënte voeding bij lage loads en dat is niet het sterkste punt van de Seasonics. Niet de meest professionele reviewsite maar wel bruikbaar voor een vergelijk van de efficiëntie bij lage belasting https://nl.hardware.info/...2634-402633-402635-321412
En waarom adviseer je niet de Focus Gold 450w voor het systeem van de vraagsteller dat rond de 200w max verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Ik baseer mijn advies op reviews van professionals
De topic starter is geen professional, wel iemand met ''sort of knowledge'' maar geen Pro.
En waarom adviseer je niet de Focus Gold 450w voor het systeem van de vraagsteller dat rond de 200w max verbruikt?
Omdat ik daar persoonlijk nog geen testresultaten of feedback in de kanalen van heb gezien. Dus ga ik er ook geen advies aan hangen. De voeding is inmiddels naar vele testlabs gestuurd, we zullen zien of de Focus 450 (Non Plus) zichzelf in het lijst met ''goede'' voedingen mag zetten :) ;)

Daarbij had je je eigen advies ook kunnen aanpassen naar : https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=bitfenix+450

[ Voor 9% gewijzigd door Gipsy King op 03-04-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Uszka schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:55:
Begrijp me niet verkeerd, de Focus Gold is een prima voeding, heb zelf ook een 550w exemplaar naast vele andere merken en typen, voor een scherpe prijs maar het 225w advies voor de PCIe kabel valt toch wel een beetje tegen.
Die 225w stelling is toevallig door Seasonic zo te zien inmiddels wat genuanceerder gemaakt..
Installation remark for high power consumption graphics cards
High power graphics cards (above 225 Watts) are usually outfitted with two (or three) PCIe slots. For performance and safety reasons, Sea Sonic highly recommends the use of two (or three) separate PCIe cables to connect such cards to the power supply.
Afbeeldingslocatie: https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/faq/pcie-installation.png

[ Voor 103% gewijzigd door DominoNL op 03-04-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat is daar genuanceerder aan? Nog steeds het advies om niet meer dan 225w door één kabel te trekken alleen de afbeeldingen zijn anders dan in Uszka in "High-end game pc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:29:
Het geld voor een verbruik hoger dan 225W, dus denk aan een GTX 1080 Ti, Vega 56 en Vega 64 bij de laatste generatie videokaarten van AMD en nVidia.
Als je dat meet met GPU-z kan het in de praktijk wel wat anders zijn. GPU-z kan altijd wel een wat lagere spanning laten zien dan de praktijk.
[offtopic]En tja @-The_Mask- is een aparte. Vroeger ging ik ook tegen hem in, omdat ik dacht dat ik het beter wist maar ik weet helemaal niks en luister nu met gespitste oren en de staart tussen de benen naar hem. :$ Die gozer weet echt wel waar ie het over heeft. Verbaast me eigenlijk dat ie nog geen leidinggevende baan heeft bij een grote voeding fabrikant! (meen ik serieus) En ja, zijn manier van praten kan soms irritant zijn met vergrootwoorden als "veeeel beter" of "veeeel meer" maar ja als je hem een beetje leert kennen weet je gewoon dat ie zo is.
Tja veel is relatief. Als ik veel zeg dat bedoel ik dat ook, maar voor jou zou veel iets anders kunnen betekenen. Ik kan voor een ander niet bepalen wat degene veel vind of wat niet.
@-The_Mask- had ook een Xeon toen iedereen een i5 had met als argument dat het ongeveer dezelfde processor was maar dan goedkoper. Tja, hij vaart graag tegen de stroom in zullen we maar zeggen. :+[/offtopic]
Een Xeon X3440 toen, eigenlijk hetzelfde als een i7 860 maar dan met een iets langere kloksnelheid en zonder IGP. De lagere kloksnelheid maakte mij niet uit, omdat ik toch zelf ging overklokken en de IGP heb ik ook nooit nodig gehad. Dus voor mij was het het een logische keuze voor vergelijkbare prijs als de Core i5 750 toen. Ik heb hem overigens niet meer, maar als ik hem nog had zou die nog steeds voldoen trouwens. Mijn huidige CPU is ook langzamer. :p
GreNade schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:37:
[...]

Je mag een voorbeeld geven, maar vooralsnog bleken alle gegeven voorbeelden niet te kloppen. Overigens presenteer ik mij niet als autoriteit. _O-
chim0 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:48:
[...]

Nou, ik denk dat hij het juist alleen maar goed voor heeft met de mensjes en iedereen goed advies wil geven en dingen goed wil uitleggen en beargumenteren zodat mensen geen miskoop doen.
Dat is idd het hele idee van dit topic.
Gipsy King schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:54:
[...]

Zal het morgen eens aan Walter vragen of er ergens iets speelt. (SeasonicRef)
En wat zei hij?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
En wat zei hij?
Tot heden geen structurele problemen of problemen in Batches bekend. Hij zou ons op de hoogte houden van verdere vorderingen ''verhaaltjes'' in het kanaal. Zoals eerder gemeld ook in de Benelux op ons service center nog steeds geen tikkende of kapot fan's geregistreerd. We wachten in spanning af ;)

P.S. mocht je links en rechts wat spotten hou me gerust op de hoogte, altijd geïnteresseerd in ''Gossip'' :P

[ Voor 14% gewijzigd door Gipsy King op 03-04-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dit is dus zoals gezegd niet de bedoeling van het topic. Je eigen voedingen gaan spammen, zonder onderbouwing en dan ook nog eens slecht advies geven.
Gipsy King schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:42:
[...]

Je spreekt voor jezelf ?! je advies is synchroom een Mask advies. Waar baseer jij je keuzes op dan :) !
Zijn advies is niet altijd hetzelfde als die van mij en die van mitsumark bijvoorbeeld ook niet, wel zitten er duidelijke overeenkomsten in. Maar dat betekend waarschijnlijk dat het de meest logische keuzes zijn, denk je niet?
De Seasonic focus voedingen zijn voor de prijs waarop ze in de markt liggen een meer dan prima keuze ;) zie alle reviews en end-user feedback op deze modellen. Voorbeeldje uit de ladekast : https://www.coolblue.nl/p...-focus-plus-gold-550.html
Ja juist, de voedingskeuze baseren op simpele gebruikersreviews, dat lijkt mij een goed idee. Als je daarop de keuze gaat baseren dan zul je snel op de meest slechte keuzes uitkomen.
Gipsy King schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:59:
[...]

De topic starter is geen professional, wel iemand met ''sort of knowledge'' maar geen Pro.
In dit topic ben ik de topicstarter. Maar Max043 kwam hier vast voor goed advies en niet voor flut gebruikersreviews waarbij de gemiddelde conclusie is, hij werkt dus een 10.
Daarbij had je je eigen advies ook kunnen aanpassen naar : https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=bitfenix+450
Zijn drie genoemde voedingen zijn prima keuzes, in tegenstelling tot jouw drie genoemde voedingen.
DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:06:
[...]

Die 225w stelling is toevallig door Seasonic zo te zien inmiddels wat genuanceerder gemaakt..

[...]

[afbeelding]
Zoals Uszka al zei is er niks veranderd behalve een vernieuwde afbeelding. Seasonic geeft nog steeds aan dat het onverstandig is om videokaarten van 225W of meer aan te sluiten op enkele PEG kabel met twee connectors. Daarmee zeggen ze dus ook dat je de pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold eigenlijk niet kunt beschouwen als een 550W voeding. Omdat deze voeding dus komt met een enkele PEG kabel terwijl die eigenlijk twee PEG kabels moet hebben als je de voeding ook als een 550W voeding wilt gebruiken.
Gipsy King schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:37:
[...]

P.S. mocht je links en rechts wat spotten hou me gerust op de hoogte, altijd geïnteresseerd in ''Gossip'' :P
Het was geen gossip zoek maar op Seasonic + Hong Hua + bearing noise/rattling noise of een combinatie of iets vergelijkbaars.

Ik heb wel gehoord dat Seasonic de fan in de Prime Ultra's heeft veranderd door problemen met de fans in de Prime. Zo zou het lager niet meer van Hong Hua zelf afkomen maar van een andere fabrikant en zou er ook aanpassingen gedaan zijn aan de motor die ook bijgeluiden kon maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:14:
[...]
Dit is dus zoals gezegd niet de bedoeling van het topic. Je eigen voedingen gaan spammen, zonder onderbouwing en dan ook nog eens slecht advies geven.
Ik spam geen voedingen van mezelf , want ik bezit niks :). Het Feit is en blijft dat Seasonic Focus een prima buy is voor de prijs en kwaliteit die het bied. Idem dat een goede Be Quiet / Corsair of Bitfenix dat ook kan zijn. Jij post Be Quiet / Corsair of Bitfenix , ik post Seasonic .1:1.
[...]
Zijn advies is niet altijd hetzelfde als die van mij en die van mitsumark bijvoorbeeld ook niet, wel zitten er duidelijke overeenkomsten in. Maar dat betekend waarschijnlijk dat het de meest logische keuzes zijn, denk je niet?
Ik heb mitsumark nergens genoemd. Dus de overeenkomsten die jij en Uszka schetsen zijn meer waard als
feedback van vele end users. 1 Pot nat ;)
[...]
Ja juist, de voedingskeuze baseren op simpele gebruikersreviews, dat lijkt mij een goed idee. Als je daarop de keuze gaat baseren dan zul je snel op de meest slechte keuzes uitkomen.
Zie hierboven, end users geven feedback door aan andere end users. Jij en Uszka zijn niks meer dan dat. Kortom wederom 1 Pot nat.
[...]
In dit topic ben ik de topicstarter. Maar Max043 kwam hier vast voor goed advies en niet voor flut gebruikersreviews waarbij de gemiddelde conclusie is, hij werkt dus een 10.
Ik heb nergens gemeld dat jij FLUT advies geeft. Vele mensen zullen je dankbaar zijn voor je hulp en advies.
Feit blijft het is Jouw mening tegen die van een ander. Hierbij vertel je weer dat alle reviews van End Users
Larikoek zijn ? Mensen posten niet voor niks hun "eigen'' bevindingen. Net zoals je die terug leest bij alle corsair - be quiet of Betfinix voedingkjes :) Is dat dan ook ineens larikoek ? ;)
[...]
Zijn drie genoemde voedingen zijn prima keuzes, in tegenstelling tot jouw drie genoemde voedingen.
Dat is jouw mening, wederom zeggen 1000den mensen & testlabs duidelijk iets anders Mask.
[...]
Het was geen gossip zoek maar op Seasonic + Hong Hua + bearing noise/rattling noise of een combinatie of iets vergelijkbaars.
Ik heb wel gehoord dat Seasonic de fan in de Prime Ultra's heeft veranderd door problemen met de fans in de Prime. Zo zou het lager niet meer van Hong Hua zelf afkomen maar van een andere fabrikant en zou er ook aanpassingen gedaan zijn aan de motor die ook bijgeluiden kon maken.
Wow een paar topic's op 100000den verkocht PSU's. Je geeft zelf ook aan, ik heb wel ''GEHOORD'', ik hoor zoveel. Als dit echt is op welke Line-up dan ook, komt er een briefing met rapportage's. En updates naar iedereen die Seasonics verkoopt of zou alles zelfs worden teruggehaald uit het kanaal.

Wederom op Prime / Prime Ultra en Focus in onze benelux database in het service center geen klachten op rammel/ratel of defecte fan's. Wel andere RMA vormen. maar dat heeft elk merk / model waarvan een beetje aantallen gedaan worden ;) >.

Heb Seasonic ook maar gevraagd om net alsop de andere forum's waar jij actief bent, dat Seasonic Ref zich te gaan toevoegen in PSU topics in de BENELUX. Zo kunnen mensen met vragen / issues of wat dan ook bij de Bron zelf terecht, in plaats van via via via via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

-The_Mask- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:29:

Overigens presenteer ik mij niet als autoriteit. _O-
[...]
[rant]

Zo sta je wel bekend, je hebt een karmabadge voor voedingen, maakt reviews op het gebied van voedingen op een niveau dat geen andere userreviewer dat doet (en claimt ook vanalles over het gebrek aan kwaliteit van andere reviews, bijv. hardware.info en jonnyguru).

Als dat niet jezelf als autoriteit presenteren is weet ik het ook niet meer.

Wil je als betrouwbaar overkomen, dan zal je je attitude wellicht wat moeten aanpassen, 't is zonde als niemand je kennis serieus neemt vanwege je gedrag.

Als dat dat je niet boeit, ga dan lekker verder, maar kijk niet raar op als mensen commentaar hebben.

[/rant]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Het topic heet "Voeding advies en informatie topic", niet "Vraag aan @-The_Mask- welke voeding je volgens hem moet kopen". Dat impliceert dus dat er ruimte is/moet zijn voor (mensen met) een andere mening. Echter wordt iedere andere mening, onderbouwd of niet, direct van tafel geveegd als lariekoek (die discussie is al eerder gevoerd, hoeven we niet nog een keer aan te beginnen) en dat maakt het soms wat frustrerend om de discussie te lezen of hieraan deel te nemen.

Gros van de "discussie" zal voornamelijk zitten in het feit dat de meeste A-merk voedingen minimaal een 9 score op een schaal van 1 tot 10. Binnen die marge's heeft (i.m.o.) @-The_Mask- er nogal een handje van een voeding die bij wijze van spreken een 9,6 de hemel in te prijzen en een voeding met een 9,5 als "meuk" neer te zetten. Daar zouden een aantal mensen graag wat meer nuance willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:42:
[...]

Ik spam geen voedingen van mezelf , want ik bezit niks :). Het Feit is en blijft dat Seasonic Focus een prima buy is voor de prijs en kwaliteit die het bied. Idem dat een goede Be Quiet / Corsair of Bitfenix dat ook kan zijn. Jij post Be Quiet / Corsair of Bitfenix , ik post Seasonic .1:1.
Nee jij wordt betaald om zoveel mogelijk te verkopen.
Ik heb mitsumark nergens genoemd. Dus de overeenkomsten die jij en Uszka schetsen zijn meer waard als
feedback van vele end users. 1 Pot nat ;)
Nee ik noemde mitsumark, omdat er een duidelijke overeenkomst is. Een overeenkomst omdat advies wordt gebaseerd op feiten en goede/serieuze reviews. Niet op onderbuikgevoel of willekeurige flutreviews waarbij de strekking is dat het een goed product is omdat die werkt.
Zie hierboven, end users geven feedback door aan andere end users. Jij en Uszka zijn niks meer dan dat. Kortom wederom 1 Pot nat.
Niet een pot nat. Er zit heel veel verschil in een voedingsreview van bijvoorbeeld Tomshardware en een gebruikersreview op Coolblue. Dat ze in jouw ogen vergelijkbaar zijn zegt meer over jou dan over de voeding.
Ik heb nergens gemeld dat jij FLUT advies geeft. Vele mensen zullen je dankbaar zijn voor je hulp en advies.
Nee ik gaf aan dat jij dat deed. Zeggen dat Seasonic Focus Plus Gold goed is omdat reviews op Coolblue dat zeggen is flutadvies. Dan kun je net zo goed fabrikanten als HKC, Spire, MS-TECH en Rasurbo gaan adviseren die zijn stukken goedkoper en komen ook prima uit zulke reviews. Maar dat zegt dus meer over de reviews dan over de voedingen.
Feit blijft het is Jouw mening tegen die van een ander. Hierbij vertel je weer dat alle reviews van End Users
Larikoek zijn ? Mensen posten niet voor niks hun "eigen'' bevindingen. Net zoals je die terug leest bij alle corsair - be quiet of Betfinix voedingkjes :) Is dat dan ook ineens larikoek ? ;)
Natuurlijk je wil toch niet beweren dat jij er serieus anders over denkt? Want dan vraag ik mij serieus af of je wel iets van voedingen snapt. Ik ga er vanuit dat iedereen die hier serieus advies geeft niet uitgaat van zulke userreviews maar van serieuze testen.
Dat is jouw mening, wederom zeggen 1000den mensen & testlabs duidelijk iets anders Mask.
Nee dat zeggen ze niet. Leg mij anders maar de logica uit van waarom die drie voedingen de beste keuzes zijn voor hem.
Wow een paar topic's op 100000den verkocht PSU's. Je geeft zelf ook aan, ik heb wel ''GEHOORD'', ik hoor zoveel. Als dit echt is op welke Line-up dan ook, komt er een briefing met rapportage's. En updates naar iedereen die Seasonics verkoopt of zou alles zelfs worden teruggehaald uit het kanaal.
Nee ik heb al aangegeven procentueel een klein deel is. Wel opvallend dat je steeds nogal selectief leest.
Wederom op Prime / Prime Ultra en Focus in onze benelux database in het service center geen klachten op rammel/ratel of defecte fan's. Wel andere RMA vormen. maar dat heeft elk merk / model waarvan een beetje aantallen gedaan worden ;) >.

Heb Seasonic ook maar gevraagd om net alsop de andere forum's waar jij actief bent, dat Seasonic Ref zich te gaan toevoegen in PSU topics in de BENELUX. Zo kunnen mensen met vragen / issues of wat dan ook bij de Bron zelf terecht, in plaats van via via via via.
Je vroeg om een gerucht en die gaf ik jou. Maar je loopt er weer omheen te draaien. Dus ik herhaal:
Dus in plaats van er weer bij langs praten kun je beter de verschillen gaan opzoeken.

Ik krijg een beetje genoeg van alle onzin en spam die je verspreid.
GreNade schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:57:
[...]

[rant]

Zo sta je wel bekend, je hebt een karmabadge voor voedingen
Daar kan ik niks aan veranderen. Tweakers kwam daar een aantal jaar geleden mee en ik kan hem niet verwijderen.
maakt reviews op het gebied van voedingen op een niveau dat geen andere userreviewer dat doet
En dat ligt aan mij? Iedereen kan dat schrijven. Er zijn zelfs gebruikers op Tweakers die reviews van vergelijkbare kwaliteit kunnen schrijven. Dat ze dat niet doen kan ik niks aan veranderen.
(en claimt ook vanalles over het gebrek aan kwaliteit van andere reviews, bijv. hardware.info en jonnyguru).
Volgens mij heb ik prima uitgelegd wat de problemen zijn.
Als dat niet jezelf als autoriteit presenteren is weet ik het ook niet meer.
Dat is echt wat anderen er van maken. Voor anderen lijkt het misschien dat ik heel veel weet, maar voor iemand die heel veel minder weet is dit gewoon niet goed in te schatten. Hoe dieper je in iets duikt hoe duidelijker er wordt hoe weinig je er eigenlijk van weet. Ik vind namelijk dat ik de basis snap, hierdoor een goed advies kan geven gebaseerd op feiten, daardoor ook een goede review van een slechte kan onderscheiden en ook aan kan geven waarom dat dan zo is.
Wil je als betrouwbaar overkomen, dan zal je je attitude wellicht wat moeten aanpassen, 't is zonde als niemand je kennis serieus neemt vanwege je gedrag.
Wat zou jij doen als ik jou van allerhande oplichtingen zou beschuldigen?
DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:53:
Het topic heet "Voeding advies en informatie topic", niet "Vraag aan @-The_Mask- welke voeding je volgens hem moet kopen". Dat impliceert dus dat er ruimte is/moet zijn voor (mensen met) een andere mening. Echter wordt iedere andere mening, onderbouwd of niet, direct van tafel geveegd als lariekoek (die discussie is al eerder gevoerd, hoeven we niet nog een keer aan te beginnen) en dat maakt het soms wat frustrerend om de discussie te lezen of hieraan deel te nemen.

Gros van de "discussie" zal voornamelijk zitten in het feit dat de meeste A+ voedingen minimaal een 9 score op een schaal van 1 tot 10. Binnen die marge's heeft (i.m.o.) @-The_Mask- er nogal een handje van een voeding die bij wijze van spreken een 9,6 de hemel in te prijzen en een voeding met een 9,5 als "meuk" neer te zetten. Daar zouden een aantal mensen graag wat meer nuance willen zien.
Nee dat is weer dikke onzin, als de keuze niet duidelijk kun je het ook vragen. Bioblade wil er alleen maar Seasonic Focus Gold Plus voedingen worden geadviseerd omdat die goed uit de reviews op Coolblue komen. Dat wordt bestempeld als zijnde lariekoek. Of ben je van mening dat dat voortaan de standaard in dit topic moet zijn?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

-The_Mask- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:56:
[...]
Nee dat is weer dikke onzin, Bioblade wil er alleen maar Seasonic Focus Gold Plus voedingen worden geadviseerd omdat die goed uit de reviews op Coolblue komen. Dat wordt bestempeld als zijnde lariekoek. Of ben je van mening dat dat voortaan de standaard in dit topic moet zijn?
Je focused (pun intended) nu veel te veel op de discussie met @Gipsy King . Ik bedoel het veel meer in brede zin. Je presenteerd je advies (wat tot op zekere hoogte toch een mening, gekoppeld aan bepaalde voorkeuren blijft) vaak als de enige juiste, en alle voedingen die niet binnen jouw advies vallen noem je bijna een miskoop. Daar mag wat mij betreft een stukje meer nuance in, of (en dat heb ik al eerder gezegd) een duidelijkere uitleg waarom jij voor voeding x of y zou gaan (dingen als; voor x-euro meer heeft deze voeding mijn voorkeur, maar bij deze voeding voor x-euro minder lever je alleen een klein beetje in op vlak-y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Dat je advies geeft in plaats van een mening opdringt? (om het even heel basaal te zeggen)

[ Voor 25% gewijzigd door DominoNL op 03-04-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voorbeelden graag, je zegt dit:
Ik bedoel het veel meer in brede zin. Je presenteerd je advies (wat tot op zekere hoogte toch een mening, gekoppeld aan bepaalde voorkeuren blijft) vaak als de enige juiste, en alle voedingen die niet binnen jouw advies vallen noem je bijna een miskoop. Daar mag wat mij betreft een stukje meer nuance in, of (en dat heb ik al eerder gezegd) een duidelijkere uitleg waarom jij voor voeding x of y zou gaan (dingen als; voor x-euro meer heeft deze voeding mijn voorkeur, maar bij deze voeding voor x-euro minder lever je alleen een klein beetje in op vlak-y).
Waaruit blijkt dat?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:56:
[...]
Nee jij wordt betaald om zoveel mogelijk te verkopen.

[...]

Nee ik noemde mitsumark, omdat er een duidelijke overeenkomst is. Een overeenkomst omdat advies wordt gebaseerd op feiten en goede/serieuze reviews. Niet op onderbuikgevoel of willekeurige flutreviews waarbij de strekking is dat het een goed product is omdat die werkt.

[...]

Niet een pot nat. Er zit heel veel verschil in een voedingsreview van bijvoorbeeld Tomshardware en een gebruikersreview op Coolblue. Dat ze in jouw ogen vergelijkbaar zijn zegt meer over jou dan over de voeding.

[...]

Nee ik gaf aan dat jij dat deed. Zeggen dat Seasonic Focus Plus Gold goed is omdat reviews op Coolblue dat zeggen is flutadvies. Dan kun je net zo goed fabrikanten als HKC, Spire, MS-TECH en Rasurbo gaan adviseren die zijn stukken goedkoper en komen ook prima uit zulke reviews. Maar dat zegt dus meer over de reviews dan over de voedingen.

[...]

Natuurlijk je wil toch niet beweren dat jij er serieus anders over denkt? Want dan vraag ik mij serieus af of je wel iets van voedingen snapt. Ik ga er vanuit dat iedereen die hier serieus advies geeft niet uitgaat van zulke userreviews maar van serieuze testen.

[...]

Nee dat zeggen ze niet. Leg mij anders maar de logica uit van waarom die drie voedingen de beste keuzes zijn voor hem.

[...]
Nee ik heb al aangegeven procentueel een klein deel is. Wel opvallend dat je steeds nogal selectief leest.

[...]

Je vroeg om een gerucht en die gaf ik jou. Maar je loopt er weer omheen te draaien. Dus ik herhaal:

[...]

Dus in plaats van er weer bij langs praten kun je beter de verschillen gaan opzoeken.

Ik krijg een beetje genoeg van alle onzin en spam die je verspreid.
@-The_Mask- , ik word niet betaald om iets te verkopen of te Marketen :). Graag bewijs zwart op wit :)
Ik zou je graag mijn loonstrook onder ogen schuiven, kom je op de koffie ? :) ownee je hebt mijn en Seasonics uitnodigingen al 999x ontlopen. Valse beschuldiging dus !

Waar vind je dat ik Tomshardware niet geloof ? ik wijs altijd naar reviews van de grote partijen (HWI, Guru , etc) nu haalde ik toevallig een paginaatje van Coolblue erbij , welke jij nu gebruikt om te flamen of je gelijk te halen, Maskie toch, bijna Zielig.

Zoals ik een paar pagina's terug al aangaf gaat het bij jou blijkbaar alleen om Negativiteit verspreiding rond het merk Seasonic. Als een merk als Seasonic je dan echt uitnodigt om dit in persona bij ze te komen uitleggen (ze zitten in Den Bosch) , zelf gehoord dat walter de moeite wou nemen om zelfs naar jou toe te rijden voor een bak koffie :) ,en je ontloopt dit continue , wie is er dan geloofwaardig Mask ? Je loopt
weg van een unieke kan om ze 1:1 duidelijk te maken wat er mis is ? ;) volgens jou is dat nogal wat, dus doe je ding.

Mij betichten van onwaarheden is ook not done. Alles wat ik heb gemeld komt direct van de Bron(Merk zelf), welke toch echt geen onzin verhalen lopen te verkopen. Ze zouden wel gek zijn ;) Met het risico dat ze 10.000den PSU's retour krijgen rond hun oren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 03-04-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

-The_Mask- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:13:
Voorbeelden graag, je zegt dit:

[...]

Waaruit blijkt dat?
Om even een voorbeeldje te nemen; je noemt vandaag eerder de door @Gipsy King (al dan niet helemaal onpartijdig) geopperde Seasonic Focus Gold voedingen "niet-prima keuzes":

"Zijn drie genoemde voedingen zijn prima keuzes, in tegenstelling tot jouw drie genoemde voedingen."

En dat is precies wat ik bedoel; waarom zou een Seasonic Focus Gold geen "prima keuze" zijn? Het is misschien niet de -allerbeste- keuze. Misschien is hij een tiende-procent minder efficient, of maakt hij 1dB meer geluid onder full-load. Maar misschien kost ie wel meer dan een tiende-procent minder en is hij te krijgen bij meer dan anderhalve webshop en misschien blijft ie door die 1dB net een graadje kouder waardoor hij (wellicht door externe omstandigheden) een jaartje langer mee gaat. Maar om door zulke minieme verschillen of op basis van je persoonlijke voorkeur het één als prima keuze te omschrijven en de ander absoluut niet gaat mij dus zoals gezegd vaak net te even een stapje te ver.

(En ja, ik ben het wel met @Gipsy King eens dat de grens tussen prima voeding en niet-prima voeding vaak samen lijkt te hangen met het merkje Seasonic).

[ Voor 8% gewijzigd door DominoNL op 03-04-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:27:
[...]
Om even een voorbeeldje te nemen; je noemt vandaag eerder de door @Gipsy King (al dan niet helemaal onpartijdig) geopperde Seasonic Focus Gold voedingen niet-prima keuzes
Dat heb ik zelf ook al vaker gezegd :) een paar pagina's terug.

''Zelfs ik ben het daar mee eens :) Seasonic is verre van Heilig. Echter is de Seasonic Focus line-up gewoon top spul voor de prijs waarmee het beschikbaar is in het kanaal.''

Kortom nogmaals, de prijs/performance ratio is meer dan prima , verder nooit gemeld dat Focus de top van de voedingsketen is, en dat iedereen die geen Focus koopt een Zondaar is :).

Verder haal je precies aan wat juist is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Op de Olympische Spelen doen ook allemaal topatleten mee. Toch kan er op één bepaald onderdeel maar één atleet de beste zijn.

Laten we de discussie dan ook voortzetten omtrent de inhoud. M.a.w. waarom is voor build A voeding X de betere t.o.v. voeding Y.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Ja, je hebt helemaal gelijk, dat is precies waar ik graag naartoe wil.

Echter heb je op de olympische spelen ook meerdere onderdelen, waarbij zeker niet op ieder onderdeel dezelfde atleet de beste is. Dan kan het wel zijn dat iemand (in dit geval @-The_Mask- ) vooral interesse heeft in het onderdeel 100m sprint en op basis van de 100m sprint tijden "de beste atleet" aanwijst, maar als die atleet vervolgens moet gaan kogelstoten gaat er toch geen olympische record gegooid worden.

Als je "100m sprint" dan vervangt voor "technische specificaties/tests" en "kogelstoten" voor "goed verkrijgbaar" dan heb je een beetje het verhaal dat ik probeer af te steken.

Daar komt nog bij dat als je "een snelle renner" zoekt, je met de gehele start-opstelling van de 100m sprint (lees: de selectie a-merk voedingen waar we het over hebben) waarschijnlijk bij niemand echt een buil kan vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door DominoNL op 03-04-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Jorruchie schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:38:
Op de Olympische Spelen doen ook allemaal topatleten mee. Toch kan er op één bepaald onderdeel maar één atleet de beste zijn.

Laten we de discussie dan ook voortzetten omtrent de inhoud. M.a.w. waarom is voor build A voeding X de betere t.o.v. voeding Y.
You hit the spot :) ik ga neutraal aan de zijlijn staan ;) kijken wat de referee en de juryleden van scores gaan uitdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:15:
[...]

@-The_Mask- , ik word niet betaald om iets te verkopen of te Marketen :). Graag bewijs zwart op wit :)
Ik zou je graag mijn loonstrook onder ogen schuiven, kom je op de koffie ? :) ownee je hebt mijn en Seasonics uitnodigingen al 999x ontlopen. Valse beschuldiging dus !
Het maakt mij niet uit wat er precies op je loonstrookje staat. Maar je werkt bij een distri welke volgens Seasonic als hoofdmerk heeft, daar wordt de meeste omzet mee gedraaid. En dat is prima, maar ga dan niet in elk bericht zeggen dat anderen ook alleen maar Seasonic moeten kopen of dat iemand geen Seasonic adviseert die iets tegen Seasonic zou hebben.

Daarnaast ontloop ik het niet, maar ik heb geen interesse om het volledige land door te reizen om dan vervolgens voor nop zijn werk te doen nadat die mij eerst met van alles heeft beschuldigd.
Waar vind je dat ik Tomshardware niet geloof ? ik wijs altijd naar reviews van de grote partijen (HWI, Guru , etc) nu haalde ik toevallig een paginaatje van Coolblue erbij , welke jij nu gebruikt om te flamen of je gelijk te halen, Maskie toch, bijna Zielig.
Jij vind het zielig dat ik in ga op jouw bericht? Het zijn toch echt jouw letterlijke woorden. Als je het zelf ook onzin vind wat je zei waarom zei je het dan?
Zoals ik een paar pagina's terug al aangaf gaat het bij jou blijkbaar alleen om Negativiteit verspreiding rond het merk Seasonic. Als een merk als Seasonic je dan echt uitnodigt om dit in persona bij ze te komen uitleggen (ze zitten in Den Bosch) , zelf gehoord dat walter de moeite wou nemen om zelfs naar jou toe te rijden voor een bak koffie :) ,en je ontloopt dit continue , wie is er dan geloofwaardig Mask ? Je loopt
weg van een unieke kan om ze 1:1 duidelijk te maken wat er mis is ? ;) volgens jou is dat nogal wat, dus doe je ding.
Ik ontloop niks. Ik geef zelf direct antwoord op jouw berichten dat m.v. de verschillende quotes, maar dat vind jij dan weer zielig.
DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:27:
[...]

Om even een voorbeeldje te nemen; je noemt vandaag eerder de door @Gipsy King (al dan niet helemaal onpartijdig) geopperde Seasonic Focus Gold voedingen "niet-prima keuzes":

"Zijn drie genoemde voedingen zijn prima keuzes, in tegenstelling tot jouw drie genoemde voedingen."

En dat is precies wat ik bedoel; waarom zou een Seasonic Focus Gold geen "prima keuze" zijn? Het is misschien niet de -allerbeste- keuze. Misschien is hij een tiende-procent minder efficient, of maakt hij 1dB meer geluid onder full-load. Maar misschien kost ie wel meer dan een tiende-procent minder en is hij te krijgen bij meer dan anderhalve webshop en misschien blijft ie door die 1dB net een graadje kouder waardoor hij (wellicht door externe omstandigheden) een jaartje langer mee gaat. Maar om door zulke minieme verschillen of op basis van je persoonlijke voorkeur het één als prima keuze te omschrijven en de ander absoluut niet gaat mij dus zoals gezegd vaak net te even een stapje te ver.
Omdat ze totaal niet bij de PC passen. Sowieso waar is de logica om een 550W, 650W en 750W voeding te adviseren voor één en dezelfde PC waar alle drie voedingen ook nog uit precies dezelfde serie komen?

Dan noem ik zijn advies dus idd slecht advies. Als je het er niet mee eens bent geef dan eens aan waarom deze drie voedingen juist wel de beste keuzes voor hem zijn.

Vooralsnog blijven het steeds van die valse beschuldigen. En als ik om uitleg vraag blijft het stil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

DominoNL schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:45:

Echter heb je op de olympische spelen ook meerdere onderdelen, waarbij zeker niet op ieder onderdeel dezelfde atleet de beste is.
Daarom is het belangrijk om te weten wat zoal de eisen aan - c.q. toepassing is van het (beoogde) systeem en het gestelde budget. Het advies zou daarop moeten zijn afgestemd, liefst met een goede onderbouwing.
Daar komt nog bij dat als je "een snelle renner" zoekt, je met de gehele start-opstelling van de 100m sprint (lees: de selectie a-merk voedingen waar we het over hebben) waarschijnlijk bij niemand echt een buil kan vallen.
Klopt, echter als je de moeite hebt genomen om dit topic door te nemen en een vraag te posten, verwacht je m.i. wel iets beter advies dan een voeding waar je je geen buil aan kunt vallen.

Ik volg dit topic al geruime tijd en leer nog elke dag. Laten we dit koesteren. O-)

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

-The_Mask- schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:00:
[...]
Omdat ze totaal niet bij de PC passen. Sowieso waar is de logica om een 550W, 650W en 750W voeding te adviseren voor één en dezelfde PC waar alle drie voedingen ook nog uit precies dezelfde serie komen?

Dan noem ik zijn advies dus idd slecht advies. Als je het er niet mee eens bent geef dan eens aan waarom deze drie voedingen juist wel de beste keuzes voor hem zijn.
Je zegt letterlijk dat de 3 genoemde voedingen "geen prima keuze" zijn. Je tegen-argument zou stand houden als je had aangegeven dat een advies met 3 verschillende vermogens raar was geweest, of als je had aangegeven dat de 650W en 750W raar advies zouden zijn.

Persoonlijk vind ik de Seasonic Focus Gold 55W voor @Max043 samen met de genoemde Bequiet de beste, omdat die naast goede specificaties en tests, ook goed beschikbaar zijn in de markt. De BitFenixxen hebben in het gunstigste geval 2 dagen levertijd via een gerenommeerde (web)shop, en anders moet je het helemaal bij een wat "mindere" shop bestellen. Dan kun je op de Seasonic een tientje of anderhalf besparen t.o.v. de Bequiet die je misschien op een hete zomerdag of bij zeer lange/intense load een paar dB meer geluid geeft, die beslissing is dan wat mij betreft aan Max043 en is het advies daarmee "compleet".
Jorruchie schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:02:
[...]
Daarom is het belangrijk om te weten wat zoal de eisen aan - c.q. toepassing is van het (beoogde) systeem en het gestelde budget. Het advies zou daarop moeten zijn afgestemd, liefst met een goede onderbouwing.
Ik heb hier nog nooit de vraag voorbij zien komen of het een dB-tje luider mag voor een tientje minder, of dat het een bezwaar is dat een voeding pas over een week leverbaar is, wat dus weer exact mijn punt is. En het probleem ligt hier ook zeer zeker voor een deel bij de advies-vrager die ook vaak simpelwel vragen "wat is de beste voeding voor..." en daarbij verder niet aangeven of er een budget, voorkeurswinkel of andere randvoorwaarden zijn behalve de absolute specificaties van een voeding.

Is het misschien een idee om "met z'n alle" een vragenlijstje samen te stellen welke de adviesvrager in moet vullen op het moment van advies vragen? (Dit zou misschien voor meer advies-topics kunnen werken).

[ Voor 5% gewijzigd door DominoNL op 03-04-2018 17:16 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.