-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:55:
[...]
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 255,- | € 255,- |
1 | Asus ROG Maximus X Hero | € 262,48 | € 262,48 |
1 | Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window | € 106,50 | € 106,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R | € 184,65 | € 184,65 |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 85,90 | € 85,90 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 119,- | € 119,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.013,53 |
Dit is je systeem? Welke Vega heb je? CPU en videokaart beide overklokken tot de max?
Klopt wel ongeveer ja, het is een RX Vega 56 maar met opgevoerde power limits (geflashed met 64 BIOS). Ik wil er mee kunnen doen wat ik wil. Op dit moment durf ik niet te overklokken op de GPU omdat ik mijn vorige moederbord en een CPU heb gesloopt en ik weet nog steeds niet of dat door de voeding kwam.
Ik heb nu overigens een 8600K maar omdat deze slecht gebinned is ga ik deze upgraden naar een i9/i7 8 cores zodra deze uitkomen. En inderdaad, ik heb niet 1 van de duurste mobo's gekocht om op stock te gaan draaien hehe. Ik ga niet op LN, maar heb dus een custom watercooling build met 360/280mm rads.
Tel er nog voor de WC nog 7 fans bij op en een waterpomp en wat SSD'tjes.
Volgens BeQuiets PSU calculator is mijn maximum load 590W. Wat ik overigens met een korreltje zout neem. Maar ik wil zoals eerder aangegeven gezonde marge houden mocht ik ooit een extra GPU erbij plaatsen.
Is dat zo? 99% van de reviews zijn daar ook gewoon niet goed. Ook die van Tweakers en HWI bijvoorbeeld niet. Zie mensen daar ook vaak de verkeerde conclusies trekken, zelfs de reviewers die soms hun eigen gemeten data verkeerd interpreteren.
Is dat dan zo? Ik vind dat nogal een aanname... just saying. Ja ik weet dat er een hoop onzin is en een hoop reviewers hebben toevallig er belang bij omdat het ook de sponsors zijn.. maar het is lastig om door de bomen het bos te zien he. Maar 99% vind ik wel heel ruim genomen.
LC-Power heeft eigenlijk nooit een interressante voeding, deze zal er dus waarschijnlijk ook niet één zijn. Maar ik kan zo even geen review of foto van de binnenkant vinden.
Die wordt het inderdaad niet.....

De Prime Ultra Gold en Platinum 550W t/m 750W waarschijnlijk wel omdat dit gewoon Seasonic Focus voedingen zijn met een andere naam en een paar hele kleine veranderingen.
Ik las jouw post op Jonnyguru over dit gevalletje. Maar de conclusie was me niet geheel duidelijk of het nou wel copy paste was, of dat er echt verschillen in de design zitten. Denk 't eerste.
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:55:
Producten uitzoeken op Tweaker reviews is sowieso vrij nutteloos, aangezien het aantal redelijke reviews minder dan 1% van alle reviews bedraagt en de echt goede reviews zijn waarschijnlijk maar één procent van die 1%.
Uuumm ja, dat is wel zo, viel mij eigenlijk al op dat de meeste reviews uit 2 zinnen bestaan en niet echt blijk geven van diepgang in de materie. Aan de andere kant, als iets kl*te is posten mensen er slechte reviews over, over het algemeen is het wel een indicator dat er iets niet goed is en kan het helpen.
Our sample did not fully meet the 80Plus Platinum certification with an input voltage of 230V/50Hz, failing to surpass 94% efficiency at 50% load. As most companies do, Corsair is having their units tested and certified for an input voltage of 115V/60Hz and this specific unit has been officially tested and awarded an 80Plus Platinum certification, so there is nothing suspicious going on here. Apparently, the company’s engineers optimized the platform for an input voltage of 115V, as the lower requirements make it easier to achieve a better efficiency certification. Regardless of that, the conversion efficiency of the HX850 can definitely be characterized as excellent, with our sample sustaining an average efficiency of 92.7% across its nominal load range.
Wat moet ik hier nou van denken, is dit common practice?
[
Voor 13% gewijzigd door
Lord_Dain op 10-08-2018 23:10
]