Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:18:
@-The_Mask- daar heb je ind een punt.
Ik zelf kijk meestal bij gamersnexus, naar mijn idee is hij wel goed.
Hij is ook goed.

Alleen voedingen reviewen doet hij (nog) niet en is gewoon erg lastig. Kijk maar naar de review van bijvoorbeeld jonny guru over de Seasonic Focus Plus. Uitstekend resultaat zonder minpunten. Maar achteraf blijkt dat deze serie moeite heeft met dynamische loads, iets dat je niet goed kan testen met een "simpele" load tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Klopt de apparatuur die bij jonnyGURU.com gebruikt wordt kan maar een statische load genereren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:17:
Prima, dan onderbouw je je stelling niet. Lekker geloofwaardig. :)
Waarom doe je zo veel moeite om Seasonic te verdedigen? Ze hebben een serie voedingen op de markt gebracht die niet helemaal naar behoren/verwachting werkt. Shit happens? Daar heeft menig fabrikant last van... Iedereen maakt fouten. We zijn hier Seasonic an sich niet aan het afkraken hoor :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic zal vast zelfs bij de vijf meest aangeraden merken zitten in de laatste 10 jaar in dit topic en de vorige delen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waarom zou een voeding aanbevolen moeten worden die deze issues heeft terwijl er andere voedingen zijn die de issues niet hebben voor vergelijkbare prijs. :?

Alleen maar goed dat hierop gewezen wordt. De meeste mensen zouden hier nooit zelf achtergekomen zijn.
Jammer dat dit in reviews meestal niet goed naar voren komt.

Welke sites testen wel dynamische loads (naast de sites waar Aris actief is) :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

-The_Mask- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Het is je toch al ongeveer 10 keer uitgelegd. Maar zelfs al zou ik nu een Vega64 en Seasonic Focus voeding kopen en een video gaan maken van het probleem, dan zou je gaan beweren dat de video nep is. Ik denk zelfs dat als je de test zelf zou uitvoeren dat je jezelf nog kan overtuigen dat er geen probleem is terwijl de PC uitvalt.
Nee, je hebt al 10x gezegd dat je het -niet- uit gaat leggen. Dat is wat anders. En zeggen dat je geen "bewijs" gaat aanleveren omdat ik dan toch wel zeg dat het nep is is natuurlijk een drogreden.
-The_Mask- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:39:
Klopt de apparatuur die bij jonnyGURU.com gebruikt wordt kan maar een statische load genereren.
Maar ze staan wel bij je "te geloven reviews" in de topic-start. Terwijl je hier bij hoog en bij laag zit te beweren dat een voeding testen op statische load onzin is. Welke van die 2 is het nou?
Randleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:41:
Waarom doe je zo veel moeite om Seasonic te verdedigen? Ze hebben een serie voedingen op de markt gebracht die niet helemaal naar behoren/verwachting werkt. Shit happens? Daar heeft menig fabrikant last van... Iedereen maakt fouten. We zijn hier Seasonic an sich niet aan het afkraken hoor :/.
Dit forum -oogt- als een onafhankelijke plek waar mensen advies kunnen vragen wat betreft een aan te kopen voeding. Echter, wordt iedereen die hier een andere mening heeft dan @-The_Mask- uitgemaakt voor *vul lelijk woord in* en zijn alleen reviews "goedgekeurd" door the man himself geloofwaardig en is alles wat zijn mening tegenspreekt kul. Daar pas ik voor. Dan moet het topic hernoemt worden naar "Vraag The Mask voedingsadvies" en dan hoor je me niet meer. Dan snapt iedereen dat het subjectief is en kan hij of zij daar de nodige korrels zout bij pakken en verder online zoeken naar extra informatie.

En waarom heb je het over "we", zo klinkt het toch wel als een groep met een actief gepropageerde mening?
Help!!!! schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:48:
Waarom zou een voeding aanbevelen moeten worden die deze issues heeft terwijl er andere voedingen zijn die de issues niet hebben voor vergelijkbare prijs. :?
Omdat er op basis van een handje vol excessen verkondigt wordt dat die gehele serie problematisch is en dat is onzin. Tuurlijk, als iemand hier komt met de vraag welke voeding hij moet pakken bij een Vega64 dan kun je verklaren waarom je -mogelijke- (=niet gegarandeerde) problemen kunt ontwijken door geen Focus Plus Gold te pakken, prima. Echter, wordt er bij het minste of geringste systeempje, soms zelfs zonder reden geroepen dat er vooral geen Focus Plus Gold in moet komen, want stel er komt in de toekomst een kaart die... enz. En zolang er geen onafhankelijke test/bewijs o.i.d. is dat er inderdaad een duidelijk aantoonbaar/meetbaar probleem is bij de Focus Plus Gold gaat dat te ver. Er zijn volgende de importeur honderden, zo niet duizenden units verkocht die allemaal zonder problemen staan te zoeven in evenveel systemen.

[ Voor 19% gewijzigd door DominoNL op 06-08-2018 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:48:

Welke sites testen wel dynamische loads (naast de sites waar Aris actief is) :?
Alleen Aris, dus TechPowerUp en Tomshardware. Maar zijn load is niet vergelijkbaar met die van een high-end videokaart. Dus een probleem als deze zal niet naar voren komen in zijn review en dat is dus ook niet gebeurt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:13
Ik moet zeggen dat ik vooralsnog geen problemen heb mogen ondervinden met de combinatie Seasonic Focus Plus 550 Gold en de Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5, waarbij ik gebruik heb gemaakt van twee aparte kabels vanaf de PSU naar de videokaart (6pins en 6+2pins).

Enig idee hoe ik het probleem zou kunnen induceren? Ben daar dan toch wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Flavius schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:01:
Ik moet zeggen dat ik vooralsnog geen problemen heb mogen ondervinden met de combinatie Seasonic Focus Plus 550 Gold en de Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5, waarbij ik gebruik heb gemaakt van twee aparte kabels vanaf de PSU naar de videokaart (6pins en 6+2pins).

Enig idee hoe ik het probleem zou kunnen induceren? Ben daar dan toch wel benieuwd naar.
3D Mark Timy Spy zou daarvoor een goede test moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
@Flavius Als je even terugleest, gaat het niet om het probleem met een enkele PEG kabel, maar met het niet goed om kunnen gaan van de voeding met dynamische loads van een PC. Dat zijn twee verschillende dingen.

Aan de andere kant heeft Seasonic ook meerdere malen aangegeven dat mensen die dit probleem ondervinden, contact kunnen opnemen met hun en dan wordt er naar een oplossing gekeken dus we kunnen hier wel elke dag tot het eind der tijden over blijven bakkeleien, maar dat schiet niet echt op. Het probleem is er, we weten het, het wordt erkend, mensen worden geholpen. Ik zeg move on en next!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:49:

Dit forum -oogt- als een onafhankelijke plek waar mensen advies kunnen vragen wat betreft een aan te kopen voeding. Echter, wordt iedereen die hier een andere mening heeft dan @-The_Mask- uitgemaakt voor *vul lelijk woord in* en zijn alleen reviews "goedgekeurd" door the man himself geloofwaardig en is alles wat zijn mening tegenspreekt kul. Daar pas ik voor. Dan moet het topic hernoemt worden naar "Vraag The Mask voedingsadvies" en dan hoor je me niet meer. Dan snapt iedereen dat het subjectief is en kan hij of zij daar de nodige korrels zout bij pakken en verder online zoeken naar extra informatie.

En waarom heb je het over "we", zo klinkt het toch wel als een groep met een actief gepropageerde mening?
"we" omdat er meerdere personen zijn die de Focus Plus serie niet zouden aanraden.
Omdat er op basis van een handje vol excessen verkondigt wordt dat die gehele serie problematisch is en dat is onzin. Tuurlijk, als iemand hier komt met de vraag welke voeding hij moet pakken bij een Vega64 dan kun je verklaren waarom je -mogelijke- (=niet gegarandeerde) problemen kunt ontwijken door geen Focus Plus Gold te pakken, prima. Echter, wordt er bij het minste of geringste systeempje, soms zelfs zonder reden geroepen dat er vooral geen Focus Plus Gold in moet komen, want stel er komt in de toekomst een kaart die... enz. En zolang er geen onafhankelijke test/bewijs o.i.d. is dat er inderdaad een duidelijk aantoonbaar/meetbaar probleem is bij de Focus Plus Gold gaat dat te ver. Er zijn volgende de importeur honderden, zo niet duizenden units verkocht die allemaal zonder problemen staan te zoeven in evenveel systemen.
Maar dan blijft de vraag; waarom in godsnaam een voeding aanraden die zulke problemen heeft (ongeacht of jij in de categorie valt) terwijl er voor hetzelfde geld voedingen zijn die deze problemen niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Randleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:16:
[...]
Maar dan blijft de vraag; waarom in godsnaam een voeding aanraden die zulke problemen heeft (ongeacht of jij in de categorie valt) terwijl er voor hetzelfde geld voedingen zijn die deze problemen niet hebben?
Je gaat nogsteeds aan het punt voorbij dat de genoemde problemen sporadisch zijn en nergens onafhankelijk gereproduceerd, maargoed. Je zou bijvoorbeeld om beschikbaarheid en/of garantie voor de seasonic willen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
DominoNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

Je gaat nogsteeds aan het punt voorbij dat de genoemde problemen sporadisch zijn en nergens onafhankelijk gereproduceerd, maargoed. Je zou bijvoorbeeld om beschikbaarheid en/of garantie voor de seasonic willen gaan.
Dus? Het probleem bestaat en is erkend door Seasonic. Je gaat nog steeds aan het punt voorbij dat de voeding problemen heeft, dat deze niet vaak voorkomen/sporadisch zijn soit. Voor hetzelfde geld heb je bijvoorbeeld een RM550x. Waarom dan alsnog de Seasonic nemen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ja als leverbaarheid van alternatieven een probleem is of als mensen aangeven dat ze garantie belangrijk vinden. Echter er zijn ook andere fabrikanten die goede garantie geven.

Maar goed. De eerste vereiste van een produkt lijkt me vooral dat er zo min mogelijk issues zijn of verwacht worden. Goede garantie is fijn, het niet nodig hebben is nog stuk fijner. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:15:

Aan de andere kant heeft Seasonic ook meerdere malen aangegeven dat mensen die dit probleem ondervinden, contact kunnen opnemen met hun en dan wordt er naar een oplossing gekeken dus we kunnen hier wel elke dag tot het eind der tijden over blijven bakkeleien, maar dat schiet niet echt op. Het probleem is er, we weten het, het wordt erkend, mensen worden geholpen. Ik zeg move on en next!
Alleen wil Seasonic de oplossing vooralsnog niet delen en dat is dan wel weer vreemd. Ik ben namelijk wel benieuwd met welke oplossing ze komen.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2018 15:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

Alleen wil Seasonic de oplossing vooralsnog niet delen en dat is dan wel weer vreemd. Ik ben namelijk wel benieuwd met welke oplossing ze komen.
Ze hebben je toch uitgenodigd om op de koffie te komen en het je haarfijn uit te leggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Waarom zou @Seasonic de oplossing niet in dit topic delen? Wel willen weten waar de problemen zitten maar niet in het openbaar laten weten wat de oplossing is. Volgens mij gaat het elke eigenaar van een Seasonic Focus voeding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:02:
[...]

Ze hebben je toch uitgenodigd om op de koffie te komen en het je haarfijn uit te leggen? :+
Ik verwacht niet dat ze dat gaan doen, maar ben sowieso niet van plan het hele land door te reizen om antwoord hierop te krijgen terwijl het gewoon in dit topic neergezet kan worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tja, als ze dat zouden doen, zouden ze zichzelf niet alleen in de vingers snijden maar hun hele klauw eraf hakken want dan is er geen hond meer die hun producten koopt.

Maar het lijkt er er dus op dat die voeding ontworpen is volgens Intel richtlijnen (statische loads?) en dus niet kan omgaan met zware videokaarten waarbij er sprake is van dynamische loads? Dit zou wel apart zijn voor de iemand met de expertise als Seasonic en zeker voor een voeding die zo populair is onder gamers en als Gold gecertificeerd staat.

Maar ben inderdaad ook benieuwd naar de oplossing alleen kan me ook weer voorstellen dat elke situatie anders is en je niet iedereen tevreden kan stellen. Ander moederbord, processor, geheugen, overclock etc. Er zijn duizenden combinaties mogelijk, maar als anderen voedingen hier geen last van ondervinden zit het hem dus echt in die voeding en lijkt me dat je er niks aan kan doen. Dan is ie gewoon zo ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
[...]

Ik heb er anders geen moeite mee om 6 units plat te krijgen. Het enige wat je moet hebben is een GPU die 300W en meer weet te verstoken. Maar mijn ervaringen tellen zeker niet mee als simpele eind gebruiker?

Ik heb overigens contact met Seasonic en als het mee zit dan is er meer duidelijkheid aan het eind van deze maand.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:25:
Tja, als ze dat zouden doen, zouden ze zichzelf niet alleen in de vingers snijden maar hun hele klauw eraf hakken want dan is er geen hond meer die hun producten koopt.
Wat bedoel je? Ze hebben het probleem al toegegeven, dus oplossing kun je dan toch even goed delen?
Maar het lijkt er er dus op dat die voeding ontworpen is volgens Intel richtlijnen (statische loads?) en dus niet kan omgaan met zware videokaarten waarbij er sprake is van dynamische loads? Dit zou wel apart zijn voor de iemand met de expertise als Seasonic en zeker voor een voeding die zo populair is onder gamers en als Gold gecertificeerd staat.
De Intel specificatie staat ook gewoon een transient response test, dus niet alleen statische loads.
Maar ben inderdaad ook benieuwd naar de oplossing alleen kan me ook weer voorstellen dat elke situatie anders is en je niet iedereen tevreden kan stellen. Ander moederbord, processor, geheugen, overclock etc. Er zijn duizenden combinaties mogelijk, maar als anderen voedingen hier geen last van ondervinden zit het hem dus echt in die voeding en lijkt me dat je er niks aan kan doen. Dan is ie gewoon zo ontworpen.
Nou ja er zijn wel oplossingen te bedenken, maar die zijn niet echt ideaal. Je kunt bijvoorbeeld condensators met een flinke capaciteit aan het einde van de PEG kabels knopen, aan de kant van de videokaart dus. Dan gebruik je die condensators als buffer om de grote spikes in stroomverbruik op te vangen. Maar ik kan mij zo voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op flinke condensators aan het uiteinde van de kabels.
Razkin schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:39:

Ik heb overigens contact met Seasonic en als het mee zit dan is er meer duidelijkheid aan het eind van deze maand.
Seasonic gaf in het laatste bericht hier aan dat er al een oplossing was. Maar ze hebben jouw nog geen oplossing kunnen geven dus?

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2018 19:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@-The_Mask-

De reden dat dit pas eind deze maand duidelijk wordt is vooral omdat ik dan pas tijd heb dit te kunnen testen.

Seasonic zegt een oplossing te hebben en ik spreek dat ook niet tegen, echter wil ik dit zelf testen alvorens ik verklaar dat het geen issue meer is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
[...]

Nee, je hebt al 10x gezegd dat je het -niet- uit gaat leggen. Dat is wat anders. En zeggen dat je geen "bewijs" gaat aanleveren omdat ik dan toch wel zeg dat het nep is is natuurlijk een drogreden.
Als je nou zelf even begrijpend de eerdere posts in deze draad zou lezen dan zou je niet om 'bewijs' hoeven vragen want Seasonic heeft zelf al aangegeven dat dit probleem bestaat (en wat mij betreft best eerlijk dat ze dit ook onderkennen en netjes dat ze een oplossing/workaround bieden).

Daarnaast is er zoiets als statistiek. Jij kan het niet bijzonder vinden als er 5 mensen dit probleem hebben op honderd/honderden (een fictief getal wat je zelf uit je vinger hebt gezogen overigens), hoeveel zouden er dan problemen hebben op duizenden, of tienduizenden gebruikers? Dan ga je het al over enkele honderden mensen hebben, in het gunstige geval.

Je kan blijkbaar heel goed zoeken naar reviews maar je kan wat minder goed zoeken naar de termen Seasonic Focus GPU problems, want dan zal je zien dat fora op dezelfde review sites die jij linkt de nodige meldingen staan van mensen met een Seasonic Focus en zwarte schermen.

Daarnaast vind ik het als eindgebruiker bijzonder dat mij wordt aanbevolen om 2 aparte kabels aan te sluiten als mijn 6 jaar en 2 jaar oude PSU's het wel gewoon over 1 kabel trekken.

Zeker geen schande dat er een probleem is, kan gebeuren, maar struisvogelpolitiek past niet op Tweakers en dan doel ik niet op Seasonic in dit geval....

Edit: overigens wil ik mij best beschikbaar stellen voor testen i.c.m. mijn RX Vega 56, deze is nu undervolted dus zal niet snel aan 225W komen, ben benieuwd of de voeding er dan ook uit klapt als ik deze vervolgens op stock of hoger laat draaien! is er iemand die zijn Focus beschikbaar wil stellen >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 06-08-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:01:
[...]

Wat bedoel je? Ze hebben het probleem al toegegeven, dus oplossing kun je dan toch even goed delen?
Oh ik dacht dat het meer was "we are aware of the issue" i.p.v. "we admit the problem".
[...]

De Intel specificatie staat ook gewoon een transient response test, dus niet alleen statische loads.
Heb het even opgezocht maar die materie gaat m'n pet te boven. :$
[...]

Nou ja er zijn wel oplossingen te bedenken, maar die zijn niet echt ideaal. Je kunt bijvoorbeeld condensators met een flinke capaciteit aan het einde van de PEG kabels knopen, aan de kant van de videokaart dus. Dan gebruik je die condensators als buffer om de grote spikes in stroomverbruik op te vangen. Maar ik kan mij zo voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op flinke condensators aan het uiteinde van de kabels.
Oké een kabel vervangen lijkt me een relatief makkelijke en goedkope oplossing ook al is het niet ideaal, maar iets anders zou toch echt intern in de voeding moeten gebeuren dus?

Zou graag iemand willen zien die de Straight Power 11 tot de max pusht op een Vega of 1080Ti met een dikke CPU en overclock. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoezo dan, is er een probleem met de Be Quiet 11 serie? Daar heb ik nl. een oogje op :P Ik kan wel pushen maar helaas is mijn CPU niet heel goed in overklokken en het is maar een 8600K.

[ Voor 54% gewijzigd door Lord_Dain op 06-08-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Lord_Dain Ik ook ook vandaar :P Maar niet met een dikke CPU en videokaart hoor maar gewoon nieuwsgierig hoe goed die voeding daadwerkelijk is als je hem flink laat zweten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Razkin schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:14:

Seasonic zegt een oplossing te hebben en ik spreek dat ook niet tegen, echter wil ik dit zelf testen alvorens ik verklaar dat het geen issue meer is.
Maar hadden ze jouw al een oplossing aangeboden? Zo ja wat was die oplossing dan?
chim0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:14:
[...]

Oh ik dacht dat het meer was "we are aware of the issue" i.p.v. "we admit the problem".
Echt duidelijk zullen ze het nooit aangeven, want in principe kun je dan wel een terugroepactie doen en dat zie ik niet gebeuren. Is immers een probleem in elke voeding, alleen met het grootste deel van de videokaarten merk je er niks van.
Oké een kabel vervangen lijkt me een relatief makkelijke en goedkope oplossing ook al is het niet ideaal, maar iets anders zou toch echt intern in de voeding moeten gebeuren dus?
Ja intern zou de beste oplossing zijn, maar dat zouden best wel eens zeer grote aanpassingen kunnen zijn.
Zou graag iemand willen zien die de Straight Power 11 tot de max pusht op een Vega of 1080Ti met een dikke CPU en overclock. >:)
Zoals al vaker aangegeven, dit is niet iets wat standaard gebeurt. De Seasonic X of G-series hadden er bijvoorbeeld ook geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2018 21:33 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:00:
Maar waarom past HWI de test niet aan?
Om hier nog even op terug te komen, de auteur werkt ook gewoon voor Tweakers, dus misschien dat @faraga hier een reactie wil geven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
chim0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:14:

Ik kan je zeggen dat een 1080 Ti probleemloos draait op een SP 11 450w in Unigine Heaven. (met Ryzen 5 2400G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 20:51
Heeft iemand wat meer informatie over deze voeding? : pricewatch: Thermaltake Smart RGB 500W

Kost op dit moment €40 bij Amazon, maar wie weet wordt hij weer €32~ dan is dat gewoon een koopje, of wellicht te mooi om waar te zijn?
Ze geven ook 5 jaar fabrieksgarantie, dat is ongekend voor voedingen in deze prijsklasse.
De RGB functie zal voor sommigen ook interessant zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:02:
Heeft iemand wat meer informatie over deze voeding? : pricewatch: Thermaltake Smart RGB 500W

Kost op dit moment €40 bij Amazon, maar wie weet wordt hij weer €32~ dan is dat gewoon een koopje, of wellicht te mooi om waar te zijn?
Ze geven ook 5 jaar fabrieksgarantie, dat is ongekend voor voedingen in deze prijsklasse.
De RGB functie zal voor sommigen ook interessant zijn.
Het is een voeding die nog onder de pricewatch: Corsair VS450 (2018) gepositioneerd kan worden. 32 euro is dan ook niet een koopje, maar een realistische prijs. Dat die met 5 jaar garantie komt, komt omdat die normaal gesproken voor veel meer verkocht wordt. Er zit zoveel winst op dat een grote uitval alsnog bekostigd kan worden door de hogere winst.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
-The_Mask- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:24:
[...]

Maar hadden ze jouw al een oplossing aangeboden? Zo ja wat was die oplossing dan?
Seasonic zelf houdt de details voor zich(althans op openbare fora), mij is door hen niet gevraagd hetzelfde te doen. Echter zolang de zaak loopt, houd ik mij op de vlakte omtrent de details.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Een pricewatch: be quiet! SFX Power 2 400W combineren met een 1080Ti is waarschijnlijk vragen om problemen of niet?

Het systeem is op dit moment als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 324,95€ 324,95
1ASRock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac€ 166,99€ 166,99
1EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB€ 0,-€ 0,-
1Silverstone RAVEN RVZ02€ 83,50€ 83,50
1Scythe Shuriken Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 195,05€ 195,05
1be quiet! SFX Power 2 400W€ 62,08€ 62,08
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,47

Draait al een flinke tijd prima. Echter als ik de 1080 vervang voor een 1080Ti kom ik ten eerste een aansluiting tekort. Daar valt met wat soldeer en kabelwerk wel een mouw aan te passen maar gaat deze voeding een dergelijke belasting wel trekken?

Ik doe niet aan overclocken in dit systeem.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Blaat schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:09:
Een pricewatch: be quiet! SFX Power 2 400W combineren met een 1080Ti is waarschijnlijk vragen om problemen of niet?

Het systeem is op dit moment als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 324,95€ 324,95
1ASRock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac€ 166,99€ 166,99
1EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB€ 0,-€ 0,-
1Silverstone RAVEN RVZ02€ 83,50€ 83,50
1Scythe Shuriken Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 195,05€ 195,05
1be quiet! SFX Power 2 400W€ 62,08€ 62,08
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,47

Draait al een flinke tijd prima. Echter als ik de 1080 vervang voor een 1080Ti kom ik ten eerste een aansluiting tekort. Daar valt met wat soldeer en kabelwerk wel een mouw aan te passen maar gaat deze voeding een dergelijke belasting wel trekken?

Ik doe niet aan overclocken in dit systeem.
Zet er een Corsair SF600 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Uszka schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Zet er een Corsair SF600 in.
En deze dan? pricewatch: be quiet! SFX L Power 600W

De ripple suppression is iets minder goed, maar hij maakt wel een stuk minder herrie dankzij de grotere fan.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:23

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Is het mogelijk dat je systeem trager gaat draaien omdat de temperatuur te hoog wordt? Zo'n kleine kast en veel warmteontwikkeling gaan niet goed samen of het zal flink lawaaiig zijn door hard draaiende fans.

De aparte aansluitingen zijn vooral bedoeld om meer ampères aan te kunnen (meer geleidermateriaal), als je bijvoorbeeld een splitter gebruikt heb je dat niet, dus goed oppassen als je dat doet. Solderen op een aparte aansluiting is dan inderdaad het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

mrmrmr schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Is het mogelijk dat je systeem trager gaat draaien omdat de temperatuur te hoog wordt? Zo'n kleine kast en veel warmteontwikkeling gaan niet goed samen of het zal flink lawaaiig zijn door hard draaiende fans.

De aparte aansluitingen zijn vooral bedoeld om meer ampères aan te kunnen (meer geleidermateriaal), als je bijvoorbeeld een splitter gebruikt heb je dat niet, dus goed oppassen als je dat doet. Solderen op een aparte aansluiting is dan inderdaad het beste.
Als je een FE cooler gebruikt valt dat wel mee hoor, die blaast de warme lucht direct de kast uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Blaat Corsair SF450 heeft een semi-pasieve koeling en een ventilator van 92mm. de Be quiet SFX(500) is iets groter [ er mist een stikje tekst hier] je (huidige)Bronze 400w zou in theorie constant 320W leveren nu, en een 450w Gold- 400w. dat scheelt 80w.
Zou eerder denken om een grotere build te maken, voor goede koeling

Hier een test van 7 (SFX) voedingen https://nl.hardware.info/...modellen-getest-conclusie

[ Voor 44% gewijzigd door Hackus op 07-08-2018 12:29 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Hackus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:03:
@Blaat Corsair SF450 heeft een semi-pasieve koeling en een ventilator van 92mm. de Be quiet SFX(500) is iets groter
Zou eerder denken om een grotere build te maken, voor goede koeling
Dat is geen optie. Dit is een woonkamer systeem (zelfgemaakte steam box) wat naast een PS4 Pro en een XBone staat. De upgrade naar een 1080Ti is beoogd omdat ik recent heb geupgrade naar een UHD OLED TV.

Een 1080 komt voor UHD in bijvoorbeeld The Witcher 3 net wat power tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Laat ik de vraag dan anders formuleren, waarom is het een volledige sh*tlijst. Ik zie toch wel ook degelijke voedingen staan die hier genoemd worden die ook in 'Tier 1' staan. Is deze lijst dan te subjectief of zijn de voorwaarden voor ranking in de tiers heel anders dan je algemeen zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Blaat schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:42:
maar hij maakt wel een stuk minder herrie dankzij de grotere fan.
Is dat zo? https://nl.hardware.info/...l/producten/340348-404875
Hackus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:03:
je (huidige)Bronze 400w zou in theorie constant 320W leveren nu, en een 450w Gold- 400w. dat scheelt 80w.
Vreemde beredenering en klopt niets van. Een goede 400w bronze voeding kan 400w leveren en trekt bij dat vermogen en 85% efficiëntie 470w uit het stopcontact. Een 450w Gold welke 450w levert trekt bij dat vermogen en 90% efficiëntie 500w uit de muur. Een voeding levert wat er gevraagd word. Vraagt het systeem 50w dan levert een voeding 50w.

[ Voor 52% gewijzigd door Uszka op 07-08-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Yup. Op 500w load scheelt het 4dB. Daarbij komt dat een grotere fan per definitie een laagfrequenter geluid produceert en daarom bij dezelfde geluidsdruk ook minder penetrant zal klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@Blaat Alleen ga je geen 500w verbruiken maar rond 400w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Is dat zo? https://nl.hardware.info/...l/producten/340348-404875

[...]

Vreemde beredenering en klopt niets van. Een goede 400w bronze voeding kan 400w leveren en trekt bij dat vermogen en 85% efficiëntie 470w uit het stopcontact. Een 450w Gold welke 450w levert trekt bij dat vermogen en 90% efficiëntie 500w uit de muur. Een voeding levert wat er gevraagd word. Vraagt het systeem 50w dan levert een voeding 50w.
Dat is niet wat ik zeg(in elke geval bedoel)Geen enkele voeding is 100% effectief. Er treedt altijd verlies op bij de omvorming vanuit de wandcontactdoos naar de benodigde voltages van je voeding. Bronze is dus minder efficiënt dan oa Titanium.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Lijkt mij onverstandig. Is ook een voeding met groep regulatie, die gaat dat echt niet leuk vinden. Je gaat waarschijnlijk ook over de max 360W op de 12V waarop de voeding is gespecificeerd.

Ik zou de Corsair SF450 nemen, dat is een hele stille SFX voeding. Dat een voeding een kleinere fan heeft maakt de voeding niet perse luider trouwens. Een goed ontworpen voeding met genoeg ruimte en een goed ontworpen heatsink kan er voor zorgen dat je veel minder airflow nodig hebt om de voeding voldoende te kunnen koelen.

Dat is gelijk ook het voordeel van de Corsair SF450. Met afstand het beste SFX platform qua ontwerp.
Zie: https://www.tomshardware....-power-supply,4512-3.html ook voor geluidsmetingen.
Lord_Dain schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:26:
[...]

Laat ik de vraag dan anders formuleren, waarom is het een volledige sh*tlijst. Ik zie toch wel ook degelijke voedingen staan die hier genoemd worden die ook in 'Tier 1' staan. Is deze lijst dan te subjectief of zijn de voorwaarden voor ranking in de tiers heel anders dan je algemeen zou verwachten.
Bij Tier 1 hoor je de echte elite voedingen te zien, zoals de Corsair AX1600i. Daar vallen de "gewoon goede" voedingen niet echt tussen. Maar er staan ook bijvoorbeeld Tier 4 voedingen in die beter zijn dan Tier 3 of 2 en dergelijke.

Daarnaast is een prijs natuurlijk allesbepalend. Als twee vrij vergelijkbare voedingen qua prestaties en kwaliteit een heel groot verschil in prijs hebben dan is de duurdere natuurlijk totaal niet interessant. Die veel duurdere moet dan concurreren met voedingen uit zijn eigen prijscategorie en daar zal die het dan totaal afleggen.

Een lijst voor een internationaal forum als LTT zal dus sowieso niet werken, omdat verschillende landen verschillende voedingen beschikbaar hebben en verschillende prijzen hanteren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helder verhaal @-The_Mask- , ik krijg een behoorlijke lijst voor mijn kiezen met een budget van, zegge, rond de 150€. En dan ook maar voedingen die 'pas' 1 jaar uit zijn. Ik maak het mezelf te moeilijke hè..
categorie: Voedingen Heb ook nog naar de Dark Power gekeken, maar die is al een jaartje of 3 uit inmiddels..

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 07-08-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Lord_Dain Je maakt het jezelf idd moeilijk, je huidige voeding is prima. Pas als je (in mijn herinnering) 1,12V en 1680MHz+ gaat op draaien met je Vega kom je boven de 550W muur vermogen met een standaard i5/i7/Ryzen etc overgeklokte CPU.

Ik begon met een Coolermaster G550M, die had er ook geen moeite mee en ik heb de RM550 hoger zitten qua kwaliteit dan de CM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik wil de optie openhouden om te pushen en de Vega heeft al eens 1680Mhz gedraaid :P dus laat mij nou lekker eigenwijs een 650W voeding kopen voor de komende 5-10 jaar. Zit me toch niet lekker dat ik al 2 keer problemen heb gehad met mijn PC met deze voeding (moederbord 1 x dood, 1 x cpu/moederbord issues) en ook de vreemde meldingen op mijn voltages die ik kreeg op mijn tijdelijke Gigabyte mobo..zitten me niet lekker :P die gingen alle kanten op en ik wil echt een nieuwe, iets krachtigere voeding.

Vooral tijdens Total War: Warhammer 2, als ik 4-6 cores zie rammen en mijn RX Vega ook hard aan het werk is tijdens die battles.. dan push ik volgens mij echt max vermogen door dat ding :P tel daar nog bij op het maximaal oprampen van alle fans en de pomp :P

[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 07-08-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@Lord_Dain Ik zou eerder pricewatch: Corsair HX750 V2 of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W nemen. 650w is het meestal net niet. Te veel voor een enkel gpu, te weinig voor twee en doorgaans zit er slechts 1 EPS kabel bij ipv 2 bij de 750w versies. Het prijsverschil is ook niet onoverkomelijk lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Uszka prijsverschil is geen probleem idd. goede tip

Ik vind de Be Quiet's erg sexy. Morgen nog wat reviews lezen en RM750x vs Straight Power 11 750 comparisons.

Nou ik word niet omvergeblazen door de Be Quiet Straight 11 reviews. Vooral duur en niet zo efficient als de directe competitie. Of lees ik de verkeerde reviews :P

[ Voor 84% gewijzigd door Lord_Dain op 09-08-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ik zou het bijzonder vinden als je RX580 werkt met maar 1 aangesloten kabel, maar wellicht. Wat seasonic aangeeft is dat als je videokaart meer dan 225W per PEG stekker trekt, het beter is als je dit aansluit met 2 separaten kabels vanaf je voeding in plaats van 1 kabel met 2 stekkers.

(En dit is ook een heel ander punt/probleem dan waar het nu over gaat).
RX580 werkt met 1 aangesloten kabel. Zo heeft deze bij zoontje tijd gedraait. En op advies van de tweede stekker (van 1 kabel) er bij aangelosten.
Met een Seasonic Focus Gold ja, ;)

Zowel met 1 aangesloten als met beide aangesloten geen problemen. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Lord_Dain schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:23:
Nou ik word niet omvergeblazen door de Be Quiet Straight 11 reviews. Vooral duur en niet zo efficient als de directe competitie. Of lees ik de verkeerde reviews :P
Geen idee welke reviews je leest. Heb je links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tom's hardware en nog een site, er zijn helaas niet zo heel veel reviews te vinden. Maar de consensus lijkt wel dat ie iets overpriced is i.v.m. de directe concurrentie.
Over de RM750x niets dan lof, overal minimaal 4 van 5 sterren.
Had eigenlijk morgen de nieuwe PSU willen hebben, maar ik kan wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 10-08-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Prijzen verschillen overal ter wereld. Prijs die in de conclusie wordt mee genomen kun je dus wel negeren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@-The_Mask- De Straight Powaahhhh 11 750 is een tientje duurder dan de RM750xV2. Niet spannend, alleen ben ik niet onderlegd genoeg om op basis van een compare en een paar reviews te begrijpen wat nu de beste keuze is :P Irritant gewoon. Er zijn veel merken voedingen, merken en gradaties allejezus.
Dan is kiezen tussen Intel Coffee Lake vs Ryzen 2 opeens een piece of cake }:O

Is het merk LC-Power iets? Die hebben een pricewatch: LC-Power LC750 V2.31
Kan bijna niet goed zijn, heb er nog niet eerder van gehoord.

PS. De Seasonic Prime heeft niet de issues van de Focus, of ook?

[ Voor 40% gewijzigd door Lord_Dain op 10-08-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@Lord_Dain Zoals je in een aantal reacties hierboven van mij kunt lezen noem ik de HX750M V2 ipv de RM750x V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Uszka, dat heb ik ook wel gezien, ik had alleen gefiltered op alle 750W voeding in de volgorde nieuwst eerst. Deze stond daardoor een stuk verder naar beneden (en had ook nog geen reviews op Tweakers) dus heb er daardoor niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:18:
@-The_Mask- De Straight Powaahhhh 11 750 is een tientje duurder dan de RM750xV2. Niet spannend, alleen ben ik niet onderlegd genoeg om op basis van een compare en een paar reviews te begrijpen wat nu de beste keuze is :P Irritant gewoon. Er zijn veel merken voedingen, merken en gradaties allejezus.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 255,-€ 255,-
1Asus ROG Maximus X Hero€ 262,48€ 262,48
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window€ 106,50€ 106,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 184,65€ 184,65
1Corsair RM550x Zwart€ 85,90€ 85,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.013,53

Dit is je systeem? Welke Vega heb je? CPU en videokaart beide overklokken tot de max?
Dan is kiezen tussen Intel Coffee Lake vs Ryzen 2 opeens een piece of cake }:O
Is dat zo? 99% van de reviews zijn daar ook gewoon niet goed. Ook die van Tweakers en HWI bijvoorbeeld niet. Zie mensen daar ook vaak de verkeerde conclusies trekken, zelfs de reviewers die soms hun eigen gemeten data verkeerd interpreteren.
Is het merk LC-Power iets? Die hebben een pricewatch: LC-Power LC750 V2.31
Kan bijna niet goed zijn, heb er nog niet eerder van gehoord.
LC-Power heeft eigenlijk nooit een interressante voeding, deze zal er dus waarschijnlijk ook niet één zijn. Maar ik kan zo even geen review of foto van de binnenkant vinden.
PS. De Seasonic Prime heeft niet de issues van de Focus, of ook?
De Prime Ultra Gold en Platinum 550W t/m 750W waarschijnlijk wel omdat dit gewoon Seasonic Focus voedingen zijn met een andere naam en een paar hele kleine veranderingen.
Lord_Dain schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:54:
@Uszka, dat heb ik ook wel gezien, ik had alleen gefiltered op alle 750W voeding in de volgorde nieuwst eerst. Deze stond daardoor een stuk verder naar beneden (en had ook nog geen reviews op Tweakers) dus heb er daardoor niet naar gekeken.
Producten uitzoeken op Tweaker reviews is sowieso vrij nutteloos, aangezien het aantal redelijke reviews minder dan 1% van alle reviews bedraagt en de echt goede reviews zijn waarschijnlijk maar één procent van die 1%.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 10-08-2018 22:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:55:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 255,-€ 255,-
1Asus ROG Maximus X Hero€ 262,48€ 262,48
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window€ 106,50€ 106,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 184,65€ 184,65
1Corsair RM550x Zwart€ 85,90€ 85,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.013,53

Dit is je systeem? Welke Vega heb je? CPU en videokaart beide overklokken tot de max?
Klopt wel ongeveer ja, het is een RX Vega 56 maar met opgevoerde power limits (geflashed met 64 BIOS). Ik wil er mee kunnen doen wat ik wil. Op dit moment durf ik niet te overklokken op de GPU omdat ik mijn vorige moederbord en een CPU heb gesloopt en ik weet nog steeds niet of dat door de voeding kwam.

Ik heb nu overigens een 8600K maar omdat deze slecht gebinned is ga ik deze upgraden naar een i9/i7 8 cores zodra deze uitkomen. En inderdaad, ik heb niet 1 van de duurste mobo's gekocht om op stock te gaan draaien hehe. Ik ga niet op LN, maar heb dus een custom watercooling build met 360/280mm rads.

Tel er nog voor de WC nog 7 fans bij op en een waterpomp en wat SSD'tjes.

Volgens BeQuiets PSU calculator is mijn maximum load 590W. Wat ik overigens met een korreltje zout neem. Maar ik wil zoals eerder aangegeven gezonde marge houden mocht ik ooit een extra GPU erbij plaatsen.
Is dat zo? 99% van de reviews zijn daar ook gewoon niet goed. Ook die van Tweakers en HWI bijvoorbeeld niet. Zie mensen daar ook vaak de verkeerde conclusies trekken, zelfs de reviewers die soms hun eigen gemeten data verkeerd interpreteren.
Is dat dan zo? Ik vind dat nogal een aanname... just saying. Ja ik weet dat er een hoop onzin is en een hoop reviewers hebben toevallig er belang bij omdat het ook de sponsors zijn.. maar het is lastig om door de bomen het bos te zien he. Maar 99% vind ik wel heel ruim genomen.
LC-Power heeft eigenlijk nooit een interressante voeding, deze zal er dus waarschijnlijk ook niet één zijn. Maar ik kan zo even geen review of foto van de binnenkant vinden.
Die wordt het inderdaad niet..... :)
De Prime Ultra Gold en Platinum 550W t/m 750W waarschijnlijk wel omdat dit gewoon Seasonic Focus voedingen zijn met een andere naam en een paar hele kleine veranderingen.
Ik las jouw post op Jonnyguru over dit gevalletje. Maar de conclusie was me niet geheel duidelijk of het nou wel copy paste was, of dat er echt verschillen in de design zitten. Denk 't eerste.
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:55:
Producten uitzoeken op Tweaker reviews is sowieso vrij nutteloos, aangezien het aantal redelijke reviews minder dan 1% van alle reviews bedraagt en de echt goede reviews zijn waarschijnlijk maar één procent van die 1%.
Uuumm ja, dat is wel zo, viel mij eigenlijk al op dat de meeste reviews uit 2 zinnen bestaan en niet echt blijk geven van diepgang in de materie. Aan de andere kant, als iets kl*te is posten mensen er slechte reviews over, over het algemeen is het wel een indicator dat er iets niet goed is en kan het helpen.
Our sample did not fully meet the 80Plus Platinum certification with an input voltage of 230V/50Hz, failing to surpass 94% efficiency at 50% load. As most companies do, Corsair is having their units tested and certified for an input voltage of 115V/60Hz and this specific unit has been officially tested and awarded an 80Plus Platinum certification, so there is nothing suspicious going on here. Apparently, the company’s engineers optimized the platform for an input voltage of 115V, as the lower requirements make it easier to achieve a better efficiency certification. Regardless of that, the conversion efficiency of the HX850 can definitely be characterized as excellent, with our sample sustaining an average efficiency of 92.7% across its nominal load range.
Wat moet ik hier nou van denken, is dit common practice?

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 10-08-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij de lokale computerboer hebben ze de volgende PSU's op voorraad:

https://tweakers.net/pric...07;448554;408644;1130233/

Als ik in de prijsklasse tot 110€ kijk dan lijkt het me dat met een RX Vega de Seasonic af valt (of is dat wel zo, wat als ik 'gewoon' 2 kabels op de GPU aansluit?). Helaas hebben ze van de Be Quiet geen 750W Straight Power 11 op voorraad, wel de 650W variant, deze past dan ook in de 'prijsklasse' vergelijking.Tja en dan heb je de RM750x(2018), daar hoef ik niet veel over te zeggen.

Bij de RM750i met een meerprijs van 115 euro heb ik als enige opmerking/twijfel dat de voeding al 3 jaar op de markt is (krijgt wel hele goede reviews over de hele linie, alleen is het nu 3 jaar later dus is dat relatief).

Kijk ik naar de wat duurdere range 150€+ dan zie ik de HX750i, dat lijkt me dan op meerdere vlakken een meerwaarde vanwege Corsair link (iemand hier ervaring mee?) en dat deze Platinum (alleen dan is de vraag, wat is de waarde van Platinum als de certificatie getest is op 115V - wassen neus?) is en ook heel goed gereviewed is. Zelfde verhaal alleen met datering; is al 4 jaar op de markt, dus hoe lang duurt het voor deze als refresh uitkomt?

[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 11-08-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:03:
[...]

Is dat dan zo? Ik vind dat nogal een aanname... just saying. Ja ik weet dat er een hoop onzin is en een hoop reviewers hebben toevallig er belang bij omdat het ook de sponsors zijn.. maar het is lastig om door de bomen het bos te zien he. Maar 99% vind ik wel heel ruim genomen.
Als je het mij 5 jaar geleden had gevraagd had ik het ook overdreven gevonden, maar hoe meer jezelf te weten komt hoe meer je er achter komt dat het zo is.
Ik las jouw post op Jonnyguru over dit gevalletje. Maar de conclusie was me niet geheel duidelijk of het nou wel copy paste was, of dat er echt verschillen in de design zitten. Denk 't eerste.
Tenzij ergens het tegendeel wordt bewezen, zou ik er vanuit gaan dat ze dezelfde problemen hebben.
Uuumm ja, dat is wel zo, viel mij eigenlijk al op dat de meeste reviews uit 2 zinnen bestaan en niet echt blijk geven van diepgang in de materie. Aan de andere kant, als iets kl*te is posten mensen er slechte reviews over, over het algemeen is het wel een indicator dat er iets niet goed is en kan het helpen.
Of hun exemplaar is gewoon defect en ze hadden het kunnen oplossen met een RMA. ;)
Wat moet ik hier nou van denken, is dit common practice?
Ja voedingen worden tegenwoordig geoptimaliseerd voor het 80PLUS certificaat wat ze moeten dragen.
Lord_Dain schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:03:

Als ik in de prijsklasse tot 110€ kijk dan lijkt het me dat met een RX Vega de Seasonic af valt (of is dat wel zo, wat als ik 'gewoon' 2 kabels op de GPU aansluit?).
Twee kabels aansluiten is idd verstandig bij die voeding en zo'n hoog stroomverbruik, maar daarmee los je het probleem van een uitvallende voeding niet op.
Bij de RM750i met een meerprijs van 115 euro heb ik als enige opmerking/twijfel dat de voeding al 3 jaar op de markt is (krijgt wel hele goede reviews over de hele linie, alleen is het nu 3 jaar later dus is dat relatief).

Kijk ik naar de wat duurdere range 150€+ dan zie ik de HX750i, dat lijkt me dan op meerdere vlakken een meerwaarde vanwege Corsair link (iemand hier ervaring mee?) en dat deze Platinum (alleen dan is de vraag, wat is de waarde van Platinum als de certificatie getest is op 115V - wassen neus?) is en ook heel goed gereviewed is. Zelfde verhaal alleen met datering; is al 4 jaar op de markt, dus hoe lang duurt het voor deze als refresh uitkomt?
Het heeft niet zo veel zin om te kijken hoe lang een voeding op de markt is. De oude RMx, huidige RMi, huidige HX en huidige HXi maken bijvoorbeeld allemaal gebruik van hetzelfde platform, maar hebben kleine veranderingen waardoor Corsair ze kan uitbrengen als verschillende series. Maar het platform waar ze alle vier op gebaseerd zijn is dus even oud.

Het platform van de nieuwe Corsair RMx is trouwens ook niet nieuw, aangezien we die al eerder in de BitFenix Whisper serie hadden gezien.

Wat ik trouwens zou doen is gewoon de huidige Corsair RM550x voeding houden en pas na een nieuwe voeding kijken als er een eventuele tweede videokaart komt of als we in 2020/2021 ATX versie 2.6 gaan krijgen. Als je de powerlimiet van de videokaart een beetje normaal houdt haal je de 550W die de voeding continue kan leveren gewoon niet. Dan moet je echt de laatste 1 of 2 procent extra prestaties eruit willen persen, maar die laatste procenten kan zo maar 10 tot 20% meer verbruik veroorzaken, wat het dus echt niet waard is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@-The_Mask- bedankt voor je advies.

Het is zo dat ik een bestemming heb voor de RM550x. Ik heb nl. uit een RMA mijn oude moederbord en CPU terug (Z170 platform) en ik heb ook nog een Coolermaster CM690III case staan en een Noctua CPU cooler die stof vergaren. De animo op V&A is nogal laag voor losse componeneten dus ik had me bedacht er een mooie build van te maken en deze dan te verkopen. Tja deze build heeft dan ook een voeding nodig en dat zou dan mooi de RM550x kunnen zijn, terwijl ik mijn hudige PSU upgrade!

Daarnaast snap ik niet waarom er altijd zo wordt aangedrongen op per sé naar je verbruik nu te kijken en daar binnen zo krap mogelijk een PSU te kiezen. Vanuit efficiëntie snap ik het wel, maar als ik gewoon de ruimte heb (in de behuizing en portemonnee) dan word ik er het op een gegeven moment flauw van.. Voor die 10€ op 2-3 jaar, dat vind ik peanuts persoonlijk. Het is wat anders als een dure auto van duizenden euro's kopen en dan voor een dikke mercedes stationwagon kiezen terwijl een Renault Toyota Auris non station ook gewoon 2 mensen kan vervoeren >:)

Maar als ik het goed begrijp/concludeer is er op dit moment geen gouden ei voeding, het nieuwste van het nieuwste design, wat echt de moeite is om op over te stappen? Behalve dan de Focus van Seasonic waar blijkbaar toch wel wat design issue mee is en daarom voor mij niet interessant..

Ik wil ook nog een upgrade doen van mijn monitor, ik heb nu 1080p en wil naar 3440x1440. Weet nog niet of ik dan mijn RX Vega undervolted moet laten, want dat zijn aardig wat pixels :P

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 11-08-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:40:
[...]

Dan lijkt mij de verhouding een beetje zoek kijkend naar de andere onderdelen.

pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Zijn meer logische keuzes.
Dan de Bitfenix want die is toch wel stukken beter dan de Pure Power 10 toch? En hij scheelt 20 euro met de Straight 11 die zwaar overpriced is van wat ik hier lees. De RM550x 2018 is weliswaar overdreven maar wel even duur als de Straight 11 en 100W meer. Jammer, als de Straight 11 rond de 70/80 euro was geweest, had ik die genomen.

Maar heeft het sowieso zin om nu in een dure voeding te investeren als over een aantal jaar een nieuwe ATX standaard komt?

Zoiets zou het dan moeten worden. Ja ja, ik weet het. Sommige keuzes zijn niet logisch, maar voor mij wel dus laten we het bij de voeding houden. De Bitfenix lijkt inderdaad de meest logische keuzes, ook qua prijs ligt ie in het midden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8300 Boxed€ 135,-€ 135,-
1Asus Prime B360M-K€ 68,99€ 68,99
1Asus Cerberus-GTX1050TI-O4G€ 186,20€ 186,20
1Sharkoon V1000€ 39,99€ 39,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 153,85€ 153,85
1Asus DRW-24D5MT (bulk)€ 13,95€ 13,95
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Samsung 860 EVO m.2 500GB€ 113,50€ 113,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 773,48

Of als ze zegt 800 euro is teveel dan gaan we voor onderstaand. Is voor mij ook prima. Enige spel wat ik speel is CS:Source. :')

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G5600€ 85,-€ 85,-
1Asus Prime H310M-K€ 64,-€ 64,-
1EVGA GeForce GTX 1050 2GB SC GAMING€ 149,-€ 149,-
1LC-Power 7038B€ 26,20€ 26,20
1Crucial CT8G4DFS824A€ 72,-€ 72,-
1Asus DRW-24D5MT (bulk)€ 13,95€ 13,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 44,95€ 44,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 56,76€ 56,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:00:
Maar waarom past HWI de test niet aan?
Heb nog mail contact gehad met HWI, maar de problemen zijn en ik quote "mijn perceptie". :z Een lekkere dikke middelvinger van HWI naar hun lezers dus.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 13-08-2018 18:24 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:21:
[...]

Heb nog mail contact gehad met HWI, maar de problemen zijn en ik quote "mijn perceptie". :z Een lekkere dikke middelvinger van HWI naar hun lezers dus.
Aha duidelijk, kunnen ze dat van mij ook krijgen :w HWI.
Jammer dat er niet geluisterd word naar de gebruikers.

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
-The_Mask- schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:21:
[...]

Struisvogelpolitiek. Gewoon hoofd in het zand dan verdwijnt het probleem vanzelf :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:39:
[...]

Dan de Bitfenix want die is toch wel stukken beter dan de Pure Power 10 toch?
De Bitfenix Formula Gold 450W staat boven de be quiet! Pure Power 10 400W ja.
En hij scheelt 20 euro met de Straight 11 die zwaar overpriced is van wat ik hier lees. De RM550x 2018 is weliswaar overdreven maar wel even duur als de Straight 11 en 100W meer. Jammer, als de Straight 11 rond de 70/80 euro was geweest, had ik die genomen.
Veel te duur zou ik de Straight Power 11 serie niet noemen. De serie is namelijk wel boven de Corsair RMx 2018 serie gepositioneerd. Het prijsverschil tussen de Pure Power 10 400W en Straight Power 11 450W is echter wel vrij vors en in dit opzicht zou Straight Power 11 wel wat goedkoper mogen zijn. In principe zou daar nog wel een serie tussen kunnen, bijvoorbeeld de oude niet modulaire Straight Power 10, die bijvoorbeeld opnieuw uitgebracht wordt met allemaal condensators van hoge kwaliteit.

Dan heb je de keuze uit een:
  • Pure Power 10 400W (niet modulair) voor 50 euro
  • Pure Power 10 CM 400W (semi-modulair) voor 60 euro
  • Straight Power 10 400W met kwaliteits elco's, niet modulair voor 70 euro
  • Straight Power 11 450W volledig modulair is voor 90 euro (mag dus nog wel een beetje vanaf, meeste webshops zitten wat hoger)
Dat zou een mooie line-up zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Duidelijk! En ook wel een fors verschil tussen de Bitfenix en de SP 11. Bijna 30 euro.

Bedoel je deze trouwens? pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

Maakt het niet uit dat ie al 4 jaar oud is? Hij is wel ATX 2.4 maar voor 70 euro koop ik toch liever een recentere voeding of denk ik nu verkeerd? Ik weet dat bij een goede voeding de leeftijd weinig uitmaakt maar toch. Als ik nu een nieuwe PC zou moeten kopen, zou ik toch liever ook een recentere voeding erbij willen hebben.

Sorry, te snel gelezen. Je zei opnieuw uitgebracht met betere elco's. :F Dat zou idd een mooie line-up zijn. :9~

[ Voor 83% gewijzigd door chim0 op 14-08-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Denk dat het de Corsair Corsair HX750 V2 wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Volgende situatie;

Mijn neef gaat een klein krachtig systeem laten bouwen.
NZXT H200i RGB build met X62 en HUE+ en AER fans.
Een 8700K met een GTX 1080/1080Ti erin.
Hij overclockt zijn cpu en gpu.

Welke SF voedingen komen dan in aanmerking? De Corsair SF600(2018) of zijn er nog beter opties?
Ik zal ondertussen ook nog zelf verder zoeken.

[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 15-08-2018 13:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@pino85 In de H200i past een ATX voeding. Dan kan je beter niet aan een SFX beginnen met het risico dat de kabels te kort zijn. Kijk naar een Bitfenix Whisper, Corsair RMx 2018, be quiet! Straight Power 11 of wellicht de Corsair HX V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Uszka

Met de HUE+/extra internal usb hub en alle extra kabels vanwege de RGB “zooi” met een knipoog, is een sfx voeding de enige optie om in de ruimte die ontstaat daarin alles netjes weg te werken.
We hebben verschillende youtube tutorials/reviews bekeken en daarin werd duidelijk dat een atx inderdaad past maar niet praktisch is mbt alles netjes weg te werken als je voor RGB gaat.
Een extension set aanschaffen is geen probleem mocht dat nodig zijn.

Stom van mijn kant dat ik het niet had vermeld in de post. O-)

Edit:

Wellicht is dit ook een andere optie dan het 2018 model van de SF600

pricewatch: Silverstone SFX SX650-G

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 15-08-2018 17:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
De SF600 is beter dan de Silverstone. Veel stiller ook. https://www.tomshardware....sx650-g-sfx-psu,5692.html

[ Voor 20% gewijzigd door Uszka op 15-08-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

De SF600 (2018) zal het dan worden,kost wat maar als ik zo rondlas weer wat beter dan de oude versie!

Liefhebber van Tweakers

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 20:11
Even een schaamteloze crosspost vanuit het zuinige ESXi server. Voor een nieuwe 24/7 ESXi server ben ik op zoek naar een leuke voeding. Een picopsu komt volgens mij net te kort om het te draaien. Het systeem bestaat uit de volgende componenten:

Componenten
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 183,90€ 183,90
1Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0)€ 96,50€ 96,50
1Sharkoon CA-I Zwart€ 41,04€ 41,04
1Crucial CT16G4SFD824A€ 146,99€ 146,99
1Samsung 970 Evo 500GB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,33

Dat zou volgens mijn berekeningen ergens rond de 120-150W max. moeten komen. Vandaar ook niet de keuze voor een picopsu. Nu vraag ik mij af of het prijsverschil tussen gold/bronze/silver opweegt tegen de extra kosten. Qua efficiëntie verschilt het max. een paar procent op lagere wattages. De Seasonic en huntkey zijn overigens wel minder goed leverbaar de laatste tijd, waardoor de voorkeur nu eigenlijk naar de be quiet! Pure Power 10 400W uitgaat (afgaande op efficiëntie reviews).

Voedingen
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 300W€ 42,29€ 42,29
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 44,95€ 44,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 62,-€ 62,-
1Huntkey Jumper 300G€ 59,50€ 59,50
1Seasonic G-series 360 watt€ 55,85€ 55,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 264,59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
T-Ri schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:58:
Dat zou volgens mijn berekeningen ergens rond de 120-150W max. moeten komen.
Dit systeem zal waarschijnlijk niet meer dan 80W verbruiken, waarbij 60W een realistischere piek is en ca. 15W in idle. Je kan gerust een zuinige PicoPSU 80/60 kit proberen, met name als je nu al weet dat je niet langdurig tegelijkertijd alle cores en gpu op 100% gaat belasten. Dat is doorgaans zo op een thuisserver.

Alternatieven zijn de PicoPSU 90/80 kit of PicoPSU-160 met Leicke 12V 120W adapter.

• Lord_Dain
Hoe staan mensen hier trouwens over het algemeen tegen het kopen van 2e-hands voeding (V&A)?
Op zich staan er namelijk een paar mooie Corsairs tussen.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

WCA

Lord_Dain schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:32:
Hoe staan mensen hier trouwens over het algemeen tegen het kopen van 2e-hands voeding (V&A)?
Op zich staan er namelijk een paar mooie Corsairs tussen.
Niet anders dan wat voor ander product dan ook. Je neemt een risico, in ruil voor minder betalen.

Share and Enjoy!

• pino85

pino85

Zo lang er gewoon garantie op zit zie ik geen probleem/risico

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Met dank aan een medetweaker een gloednieuwe HX750 V2 voor een zacht prijsje aangeschafd!
Hij is al ingebouwd en PC draait inmiddels.

1 ding wat ik opmerkte wat ik bij mijn vorige PSU niet had. Bij de eerste keer de PC aanzetten ging de PC even aan en daarna weer uit, waarna de PC vervolgens gewoon opstartte. Iemand een idee waarom deze voeding dat doet? Is dat wellicht om te schakelen tussen multi/single rail afhankelijk van de button?

Zojuist getest en bij een 2e keer de PC aan zetten gebeurde het niet meer!

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 17-08-2018 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is iets wat een moederbord vaak doet bij een koude start. BIOS/Firmware instellingen toepassen of testen waarschijnlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
-The_Mask- schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:52:
Dat is iets wat een moederbord vaak doet bij een koude start. BIOS/Firmware instellingen toepassen of testen waarschijnlijk.
Goed punt, nu je het zo zegt lijkt het dat te zijn idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pino85 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:51:
De SF600 (2018) zal het dan worden,kost wat maar als ik zo rondlas weer wat beter dan de oude versie!
Fan controller is beter en de voeding is wat efficiënter, waardoor die nu nu aan 80PLUS Platinum voldoet, al zal de vorige versie daar ook volledig tegenaan, dus in de praktijk zal het verschil vrij onmerkbaar zijn. De meerprijs zal dan ook komen van de individueel gesleevde kabels, dat is waarschijnlijk de grootste/duurste aanpassing. Verwacht voor de rest weinig verschil, maar zijn nog geen reviews van de voeding, dus zeker is het niet. Deze versie komt overigens ook met ATX bracket, iets wat de vorige versie niet had.

Verlengkabels gebruiken is trouwens niet aan te raden. Koop gewoon een langere kabel, die zijn voor Corsair ook volop verkrijgbaar en dat is een stuk veiliger.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

-The_Mask- schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:18:
[...]

Fan controller is beter en de voeding is wat efficiënter, waardoor die nu nu aan 80PLUS Platinum voldoet, al zal de vorige versie daar ook volledig tegenaan, dus in de praktijk zal het verschil vrij onmerkbaar zijn. De meerprijs zal dan ook komen van de individueel gesleevde kabels, dat is waarschijnlijk de grootste/duurste aanpassing. Verwacht voor de rest weinig verschil, maar zijn nog geen reviews van de voeding, dus zeker is het niet. Deze versie komt overigens ook met ATX bracket, iets wat de vorige versie niet had.

Verlengkabels gebruiken is trouwens niet aan te raden. Koop gewoon een langere kabel, die zijn voor Corsair ook volop verkrijgbaar en dat is een stuk veiliger.
Dat is een goede tip! We wachten de reviews nog even af.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee eerder matig, is hetzelfde platform als de Xilence Performance X series.

https://www.computerbase....eil-test-corsair-xilence/

Als je ziet dat een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W rond dezelfde prijs zit dan kun je wel bedenken dat de Xilence Performance X en Cooler Master MWE Gold echt totaal niet interessant zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:27:
[...]

Nee eerder matig, is hetzelfde platform als de Xilence Performance X series.

https://www.computerbase....eil-test-corsair-xilence/

Als je ziet dat een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W rond dezelfde prijs zit dan kun je wel bedenken dat de Xilence Performance X en Cooler Master MWE Gold echt totaal niet interessant zijn.
Duidelijk! Bedankt voor de link. Goeie site, veel technische info en foto's. Heb ook over de Straight Power 11 gelezen. Als ik die review mag geloven, overklast die voeding alle voedingen. :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Ik heb een vraag, onlangs is mijn HTPC raar gaan doen. En met raar bedoel ik dat hij problemen heeft om te booten. De ene keer start hij prima op en doet uren achter elkaar z'n werk, de andere keer gaan de lampjes branden en de fans spinnen, maar na een seconde of 2 gaat alles weer uit en begint het booten opnieuw (met hetzelfde resultaat).

De voeding was verdacht, deze vervangen door een oud exemplaar welke ik nog in de kast had liggen. En hij start weer op zoals het hoort. Ok, voorlopige conclusie, voeding stuk. Nu volg ik de ontwikkelingen op het gebied van voedingen (met relatief laag vermogen) al een tijdje niet meer. En eigenlijk zie ik nog steeds dezelfde voedingen staan. Wat is op het moment een goede keus rond de 300W welke toch redelijk stil is. Efficiëntie is leuk, echter geen meerprijs waard bij een besparing van enkele W gedurende 1 a 2 uur per dag.

Gewoon weer gaan voor een 300W bequiet Pure power 10 of zijn er betere voedingen te vinden? (bang for buck)

[ Voor 5% gewijzigd door jaapsander op 19-08-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
@jaapsander De Pure Power 10 is geen goede voeding want gebaseerd op een platform met groepsregulatie. De pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W kost hetzelfde maar is met DC-DC veel moderner en zal stabielere stroom leveren. Voor €45 kan je geen betere voeding kopen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Volgende situatie:

Ik sta op het punt om een nieuwe NAS te gaan bouwen waarvoor ik ook een behuizing en voeding nodig heb. Daarnaast wil ik mijn videokaart gaan upgraden naar een Vega 56. Uit een ander topic had ik vernomen dat mijn pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold wellicht problemen heeft met de piekspanning behoefte van mijn nieuwe videokaart.

Nu zit ik er aan aan te denken om mijn huidige Seasonic voeding te gaan gebruiken in mijn NAS en dan een nieuwe voeding voor mijn PC te kopen die geschikt is voor mijn geplande videokaart upgrade. Welke voeding raden jullie aan op basis van de onderstaande specificaties (dit wordt de nieuwe setup) en voor de volledigheid mijn huidige voeding staat ook in de lijst hieronder.

Nog een laatste vraag. Mijn nieuwe NAS ben ik aan het samenstellen op basis van energiezuinige componenten. Er komt bijvoorbeeld een Intel Core i7-4785T in die een TDP heeft van 35W en ook energiezuinige harde schijven. Het maakt toch niet uit of ik daar een 550W voeding in heb? Simpelweg gezien is het uiteindelijk stroomverbruik toch de som van het gevraagde vermogen van de componenten? Dus mijn Seasonic voeding is wellicht overkill maar zal prima volstaan en niet zorgen voor een hoger stroomverbruik? De Seasonic heeft ook een 0-RPM stand voor de ventilator.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,90€ 318,90
1Asus ROG Crosshair VII Hero€ 273,-€ 273,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX Vega56 8G HBM2€ 533,84€ 533,84
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 57,87€ 57,87
1Eizo Foris FS2735 Zwart€ 972,89€ 972,89
1Corsair Hydro H110i€ 96,-€ 96,-
1G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 234,60€ 234,60
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 970 Evo 500GB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.175,95

[ Voor 6% gewijzigd door Mannekino op 20-08-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Mannekino Als je niet gaat overklokken of in de toekomst een 2e GPU ernaast wil zetten dan is 550W in principe voldoende. Ik heb zelf vrijdag mijn PSU geupgrade maar wil de optie tot zwaar overklokken en uitbreiden van GPU setup houden en ben daarom voor een 750W voeding gegaan.

De Corsair RM550x (en RM750x) zijn degelijke voedingen, zelf heb ik lang getwijfeld tussen deze en de Be Quiet Straight Power 11 series. Beiden zullen voldoen, zijn Gold voedingen en zeer stil.

Voor je laatste vraag, je zou kunnen kijken wat de efficiënte is van de voeding bij lage loads, over het algemeen wordt dit bij reviews gemeten. Ik vermoed echter dat je dit niet heel hard gaat merken in de energierekening, maar als je het echt wil weten, reviews lezen en voedingen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Als je het al merkt op de meter, dan kan het goed twintig jaar kosten voordat je er 'winst' op maakt in vergelijking met het kopen van een nieuwe voeding. Ik zou gewoon de seasonic in je NAS stoppen en een RM550x(2018) kopen voor je gaming pc.
Bij overklokken weet ik niet of dit genoeg is, dus daar mogen @-The_Mask- of @Uszka een uitspraak over doen, aangezien ik hen nooit slecht advies heb zien geven

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
@Lord_Dain en @shadvet

Ik ben niet van plan om twee videokaarten te gaan gebruiken en momenteel laat ik gewoon lekker XFR2 en PB2 zijn werk doen voor mijn CPU. Ik heb in de BIOS van mijn ASUS moederbord de Performance Enhancer op Level 3 gezet en CPU Voltage op een auto adjust. Ik zie flinke boosts voorbij komen naar 4,3+ GHz op 2-3 cors tijdens gamen. Ik had eerst een all core overclock op 4.2 GHz maar denk dat dat voor mij niet zo zinvol is.

Ik neig momenteel inderdaad naar de Corsair RM550x maar had toch even een reactie hier geplaatst voor advies. Mijn huidige Seasonic voeding lijkt me prima voor de NAS mede omdat het een hybrid functie heeft waarbij de ventilator alleen maar gaat draaien indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
@Mannekino MBT je vraag over het verbruik van een systeem uit het stopcontact mbt de gebruikte voeding, je veronderstelling klopt niet (zoals hierboven ook al aangegeven). Bij het uiteindelijke stroomverbruik is er nog een andere factor, dat is namelijk de efficientie van de voeding bij die belasting. Heel globaal gezien is een voeding het meest efficient als hij zo rond de 50% belast wordt, onder de 20% en boven de 80% gaat die efficientie flink achteruit.

Een zwaardere voeding op een systeem welke zeer weinig verbruikt zal dus theoretisch meer verbruiken dan een lichte voeding op een zuinig systeem. Echter alles valt of staat bij de specifieke voeding en de specifieke efficientie bij die specifieke belasting. Om alles in perspectief te plaatsen 10% efficientieverschil bij een belasting van ~20W (grove inschatting voor jouw NAS) is dus een extra 2W verbruik. Dit is grofweg 4 euro op jaarbasis. Niet teveel zorgen over maken dus.

Nog wel een kleine aantekening (off-topic), je kiest je componenten uit op een laag TDP, alleen zegt dit vrij weinig over je verbruik. TDP is maximale warmteproductie. Hier pas je je koelsysteem op aan. Deze CPU's zijn dus over het algemeen hetzelfde als de gewone variant, met als verschil dat er een begrenzer op is gezet. Het piekverbruik is lager, maar de hoeveelheid CPU kracht is dus ook afgenomen. Over het algemeen is de meerprijs van een T CPU het niet waard. Idle verbruik is vergelijkbaar met een "gewone" en verbruik voor het uitvoeren van een typische taak ook ongeveer hetzelfde. Je kan veel betere resultaten behalen met het undervolten van gewone CPU's*.

*disclaimer, dit was het geval 3 jaar geleden, met huidige CPU's heb ik geen hands on ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
@jaapsander bedankt voor de informatie. Ik heb die Core i7-4785T voor een leuke prijs tweedehands op de kop kunnen tikken. Leek mij een mooie CPU voor een thuis server. Raad je aan om die dan ook nog te undervolten voor _nog_ een lager verbruik of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Wie niet waagt, wie niet wint ;) Nee, serieus gezien zou ik daar niet teveel moeite in steken. De laatste generatie CPU's zijn (idle) al dusdanig zuinig dat je het gaat om enkele Watts. Dus enkele euro's per jaar. Mocht je het leuk vinden dan kun je het altijd proberen natuurlijk, als je je CPU en de werking ervan beter wil leren begrijpen is overclocken/undervolten een prima manier om dieper in de materie te duiken.

Maar inmiddels hebben we het al niet meer over voedingen ;)

Edit:
@Uszka pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W besteld, bedankt voor het advies!

[ Voor 21% gewijzigd door jaapsander op 20-08-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik heb de afgelopen tijd nog een aantal zaken getest om voorbereid te zijn om Seasonics oplosssing voor de Focus+ serie goed te kunnen testen.

Mijn Vega 64 is weer voorzien van het EK waterblok en is in een custom loop opgenomen in m'n 2700X systeem.

Waar ik voorheen in de Heaven benchmark exact wist wanneer de voeding zou uitschakelen, krijg ik dit niet langer voor elkaar. Sterker nog het lijkt erop dat AMD via drivers een en ander heeft gewijzigd mbt de vermogens vraag van de GPU.

In ieder geval met een enkele Vega 64 en 2700X max overclocked:
Heaven +/- 530W
Firestrike Extreme combined test +/- 550W
Rise of the Tomb Raider +/- 600W(zelfs een piek van 650W kunnen zien)

Ik ben iig verbaast dat de voeding(2 stuks getest) niet uit slaat bij het leveren van dergelijke waardes met een enkele GPU. Het doet me haast denken dat een i7 4790k met een Z87A hogere eisen stelt aan de voedingen dan een 2700X@1,45V en 4320 tot 4370MHz ondanks dat die laatse op z'n sloffen naar 300W piekt.

Crossfire wil de voeding nog steeds niet aan, slaat uit bij waardes minder dat een enkele Vega op dit moment vraagt.

Seasonic zit een beetje in de strafhoek in dit topic, maar goed m'n laatste tests lijken weer te onderstrepen waarom de gevallen zeldzaam zijn(aldus Seasonic) en wellicht niet eens puur en alleen met de GPU te maken hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen de Corsair cx550m en de tx550m v2 buiten de duidelijke dingen zoals bronze vs gold rated ?

De tx550m lijkt de betere maar ik vind weinig reviews terug dus weet niet of het een stille voeding is of goede fan tov de cx 550m.
Prijsverschil is maar 5 euro dus speelt geen rol, wil gewoon de betere vd 2.
Zou voor een ryzen 5 2600 systeempje zijn met rx570 en 16gb ram.

Is wel het max qua prijs dat ik heb voor een psu, dus 66 voor de cxm en 71 euro voor de txm
Pagina: 1 ... 11 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.