Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:33
Katmi schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:55:
Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen de Corsair cx550m en de tx550m v2 buiten de duidelijke dingen zoals bronze vs gold rated ?

De tx550m lijkt de betere maar ik vind weinig reviews terug dus weet niet of het een stille voeding is of goede fan tov de cx 550m.
Prijsverschil is maar 5 euro dus speelt geen rol, wil gewoon de betere vd 2.
Zou voor een ryzen 5 2600 systeempje zijn met rx570 en 16gb ram.

Is wel het max qua prijs dat ik heb voor een psu, dus 66 voor de cxm en 71 euro voor de txm
Groot verschil is de OEM. CWT voor de CX550M en Great Wall voor de TXM V2. De TX550M V2 is de betere van de 2. Intern samengesteld uit kwalitatief hoogwaardiger componenten en is efficiënter. Qua geluidsniveau ontlopen die elkaar nauwelijks. Beiden zijn niet bepaald stil. Er zijn trouwens betere voedingen voor je geld. product: BitFenix Formula Gold is kwalitatief nog beter dan de TXM en de Bitfenixen zijn veel stiller, zo goed als onhoorbaar bij elke belasting.
Aan 450w heb je trouwens meer dan genoeg voor je systeem.

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Ik heb besloten om voor de Vega 56 te gaan. Op de website van Sapphire staat dat een 750W voeding aangeraden wordt, dan vind ik wel heel extreem. Volgens PCPartPicker komt mijn theoretische piekbelasting uit op 424W. Zal ik gewoon voor de RM550x gaan of moet ik een RM650x nemen? Hieronder nogmaals de lijst van mijn componenten.

Ik ga dus mijn Seasonic voeding vervangen. Deze gaat naar mijn nieuwe NAS en daarmee heb ik een nieuwe voeding voor mijn PC nodig.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,90€ 318,90
1Asus ROG Crosshair VII Hero€ 273,-€ 273,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX Vega56 8G HBM2€ 533,84€ 533,84
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 57,87€ 57,87
1Eizo Foris FS2735 Zwart€ 972,89€ 972,89
1Corsair Hydro H110i€ 96,-€ 96,-
1G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 234,60€ 234,60
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 970 Evo 500GB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.175,95

• Uszka
@Mannekino De RM550x 2018 is prima, maar ook de pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M en vooral de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W zijn uitstekende voedingen voor het systeem.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:54
Waarom ga je de Seasonic vervangen, werkt de PC niet goed?

• Mannekino
Ik heb op dit moment geen problemen. In andere topics had ik gelezen dat de Seasonic mogelijk problemen kan hebben met Vega 56/64 in de vorm van uitvallen. Sommige mensen hadden hier last van. @-The_Mask- had dit o.a. geschreven.

Ik heb daarnaast een nieuwe voeding nodig voor mijn NAS die ik volgende week ga bouwen. Dus leek het mij verstandig om een andere voeding te kopen voor mijn PC en de Seasonic te gebruiken voor de NAS. Lijkt me een prima oplossing toch?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:00
@Mannekino Je kunt gratis extra kabels bestellen bij Seasonic voor de Focus plus, volgens Seasonic zou het dan probleemloos moeten werken.
Maar goed, beter neem je het zekere voor het onzekere en kies je dan een andere voeding voor je pc en gebruik je de Seasonic focus plus in je NAS.

Ik zou voor de Vega56 een voeding kiezen die twee losse PCIe kabels heeft, heel veel 550w voedingen hebben wel twee stekkers maar dan op één kabel.
De pricewatch: Corsair RM650x (2018) heeft twee kabels, aan het extra maximale vermogen ga je wss niks hebben maar het scheelt ook maar een paar euro t.o.v. de 550w versie.
De pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W is ook erg goed, het is alleen jammer dat er slechts 5 jaar garantie op zit.
En zo zijn er nog wel meer...

In vino veritas, in aqua sanitas

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:11
Dat snap ik niet goed van Be Quiet!...als je dan toch zoveel vertrouwen hebt in je product dan geef je toch méér dan 5 jaar garantie.

• Uszka
Garantietermijn is meer een marketingterm dan dat het iets zegt over de kwaliteit van het product. be quiet! doet blijkbaar niet mee aan dat soort verkoopgeneuzel. Liever een goede voeding met 5 jaar garantie die het >10 probleemloos doet dan een voeding met 10 jaar garantie die met sommige videokaarten de handdoek in de ring gooit.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:32:
@Mannekino Je kunt gratis extra kabels bestellen bij Seasonic voor de Focus plus, volgens Seasonic zou het dan probleemloos moeten werken.
Nee dat is geen oplossing van het probleem, het is een oplossing van een ander probleem.
internaut schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:07:
Dat snap ik niet goed van Be Quiet!...als je dan toch zoveel vertrouwen hebt in je product dan geef je toch méér dan 5 jaar garantie.
Het heeft niks met vertrouwen te maken, het is marketing. De kosten van lange garantie worden ook gewoon doorberekend aan de klant.

Afbeeldingslocatie: https://www.thermaltake.com/cautions/psuBrochuredemos.jpg

Zie bijvoorbeeld deze tabel van Thermaltake, daar zie je dat je Smart DPS G Bronze (één na laatste) komt met 7 jaar garantie, maar dit zijn echt low-end modellen. Andere fabrikanten geven op zulke voedingen (CWT GPK design) 2 tot hooguit 3 jaar garantie. 7 jaar is gewoon niet realistisch, maar daarom zijn deze voedingen dan ook veel te duur. Je betaald gewoon veel meer voor die garantie, zodat de kosten die Thermaltake maakt voor de garantie, betaald kunnen worden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mannekino
Ik heb inmiddels de Corsair RM550x (2018) besteld. Deze gaat in mijn huidige (nieuwe) PC van drie weken oud en dan gaat mijn Seasonic voeding naar de NAS die ik binnenkort ga bouwen. De Vega 56 krijg ik volgende week ook. Bedankt voor de input.

• JohanNL
@-The_Mask- Ik begrijp dat als je een product hebt die van slechte kwaliteit is, en je wilt daar een lange termijn van garantie op hebben dat je als eindgebruiker aanzienlijk gaat bijbetalen.
Maar die be quiet voeding is alles behalve troep, dat beweerd iedereen hier tenminste en de reviews zijn ook erg positief.
Op zo'n voeding had best 10 jaar garantie kunnen zitten want er zou al genoeg geïnvesteerd moeten zijn om deze voeding voor zeker 10 jaar werkend te houden.
Door slechts 5 jaar te geven zijn ze zelf schijnbaar niet zo enthousiast over hun product.

• mitsumark
Mannekino schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:49:
Ik heb op dit moment geen problemen. In andere topics had ik gelezen dat de Seasonic mogelijk problemen kan hebben met Vega 56/64 in de vorm van uitvallen. Sommige mensen hadden hier last van. @-The_Mask- had dit o.a. geschreven.

Ik heb daarnaast een nieuwe voeding nodig voor mijn NAS die ik volgende week ga bouwen. Dus leek het mij verstandig om een andere voeding te kopen voor mijn PC en de Seasonic te gebruiken voor de NAS. Lijkt me een prima oplossing toch?
Als je geen problemen hebt zie ik geen reden om hem te vervangen.
In je NAS had waarschijnlijk een andere voeding beter gepast.

• Mannekino
Ik heb nu geen problemen maar ik heb de Vega 56 nog niet. Er zit nu een AMD RX 580 in mijn PC. Ja ik denk inderdaad dat een voeding met een lager wattage wat meer toegespitst op NAS functionaliteit beter is, maar je kunt niet alles hebben. Ik denk dat de Seasonic prima zal volstaat in mijn nieuwe NAS. Van de reviews die ik gelezen heb is de efficiency bij lage belasting dik in orde nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:36:
@-The_Mask- Ik begrijp dat als je een product hebt die van slechte kwaliteit is, en je wilt daar een lange termijn van garantie op hebben dat je als eindgebruiker aanzienlijk gaat bijbetalen.
Maar die be quiet voeding is alles behalve troep, dat beweerd iedereen hier tenminste en de reviews zijn ook erg positief.
Op zo'n voeding had best 10 jaar garantie kunnen zitten want er zou al genoeg geïnvesteerd moeten zijn om deze voeding voor zeker 10 jaar werkend te houden.
Door slechts 5 jaar te geven zijn ze zelf schijnbaar niet zo enthousiast over hun product.
Nee dat heeft zoals gezegd er niks mee te maken. Extra garantie kost nu eenmaal extra geld, zelfs al gaat de voeding prima 10 jaar mee. Heel groot deel van de kosten van RMA zitten ook niet in het behandelen van defecten, maar in user errors en die kosten ook gewoon geld. Zelfde geld voor een defect van externe oorzaak, die kost ook gewoon geld maar het probleem ligt ergens anders. Al dat samen kan best wel eens duurder zijn dan kosten door defecten van verkeerde assemblage of slijtage.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:30
Dag allemaal,

Ik bezit momenteel dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 234,99€ 234,99
1MSI B250M Bazooka€ 68,-€ 68,-
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 290,-€ 290,-
1Thermaltake Core X31 TG Edition€ 103,99€ 103,99
1BenQ XL2420G Zwart€ 0,-€ 0,-
1Team Group T-Force Dark ROG TDRRD416G3000HC16CDC01€ 184,50€ 184,50
1Thermaltake TR2 600W€ 77,10€ 77,10
1Team Group L7 EVO 240GB€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.008,08

Maar had gelezen dat m'n voeding niet echt van de beste kwaliteit is. Zou deze dus graag vervangen met het oog op na nieuwjaar eventueel te kijken voor een 1070/1080(ti) te steken. Mobo en CPU komt later wel aan de beurt.

Ik zit te twijfelen tussen een 650W en 750W. Zoals
- pricewatch: Corsair RM750x (2018)
- pricewatch: BitFenix Whisper BWG750M
- pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W
- pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W

heb al zeer veel zitten opzoeken en normaalgezien zou een 550W wel moeten volstaan maar wil ook stilte en overschot inbouwen naar een 1070/1080 toe zodat ik toch wel meer dan 5 jaar verderkan met deze voeding.

Enige tips?

[ Voor 11% gewijzigd door extreme8eight op 25-08-2018 14:58 ]

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
@extreme8eight 650 - 750w is veel teveel. Zelfs met een 1080Ti ga je niet over de 400w. Neem een goede 550w en je zit safe. Icm een 1080 Ti is een voeding met 2 PEG kabels aan te raden dus de pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W welke bij volledige belasting weinig geluid maken. Veel minder dan een vol belaste videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Hallo @-The_Mask- en @JohanNL

Nou ik heb vandaag mijn nieuwe kast en de Vega 56 ontvangen alleen helaas nog niet mijn nieuwe Corsair RM550x voeding. Ik heb dus nu nog mijn bestaande Seasonic Focus Plus 550 Gold erin zitten. Ik ben net even wezen gamen met Doom 2016 en nog geen 15 minuten bezig en mijn PC start spontaan opnieuw op (gebeurde ook toen ik HWiNFO draaide).

Ik heb momenteel de videokaart met 1 kabel verbonden. Is het aan te raden om twee aparte kabels te gebruiken vanuit de voeding voor PCIe? Ik zag trouwens dat de Corsair RM550x geen twee aparte kabels heeft maar slecht de mogelijkheid voor één.

[ Voor 20% gewijzigd door Mannekino op 25-08-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Mannekino Het is niet ideaal om slechts 1 kabel te gebruiken met 2 stekkers op een videokaart die 225w+ verbruikt, maar het zou wel moeten werken.
Echter zijn er zoals al eerder besproken problemen met de Seasonic i.c.m. sommige GTX 900 series kaarten maar ook de Vega kaarten.
Je kunt de Seasonic support vragen om ( gratis ) andere kabels, het probleem zou dan opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Hmm, ik dacht dat er wel twee kabels bij geleverd waren. Net de doos gekeken maar blijkbaar niet.

Ik krijg dinsdag mijn Corsair RM550x waarschijnlijk dus ik wacht het wel even af. Ik heb dus nu tweemaal een spontane reboot van mijn PC ervaringen binnen 2 uur.

1. Nadat ik HWiNFO had geladen met alle sensors (was nog niet eerder gebeurd).
2. Toen ik ongeveer 10 minuten Doom (2016) aan het spelen was.

[ Voor 68% gewijzigd door Mannekino op 25-08-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Vega 56 is 210w dus binnen de specs voor één kabel. Met die 2e kabel voldoe je aan de aanbeveling van Seasonic maar los je het uitvalprobleem van de voeding niet op. De voeding is singlerail dus ook de stroom van de 2e kabel gaat over die ene rail en zit op dezelfde beveiligingen. Het is namelijk een beveiliging die in werking treedt. Ik heb het getest met een Sapphire R9 290 Vapor waarbij de voeding met één kabel uit viel en dat was met twee kabels niet anders. Deze week had ik een GTX 780LE op de voeding, zelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Dat waren inderdaad ook de waarschuwingen die ik van @-The_Mask- had gelezen, helaas was dat pas nadat ik de Seasonic voeding had gekocht. Maar ik ben ervan overtuigt dat de Seasonic prima zal volstaan in mijn NAS en dat mijn huidige problemen opgelost zijn met de Corsair voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
@Mannekino dat is ook waar de hele 'fuzz' over gaat met deze Seasonic's. Ik geloof dat ze het nu hebben 'opgelost' door een 2e kabel te versturen of iets dergelijks, maar ja daar heb jij nu weinig aan. Kan je de Seasonic nog terugsturen? Ik zou hem zelf RMA sturen, dit is gewoon niet een voeding zoals het hoort te werken. Puur mijn mening hoor, in je NAS/HTPC? zal je er niet veel van merken.

edit: Je zou als workaround je RX Vega kunnen undervolten, van 1,2V naar 1,0V bv. Dan trekt de GPU een stuk minder, alleen ben ik niet onderlegd (lees: gehinderd door elektrotechnische kennis) of deze beveiliging nou te maken heeft met de max. belasting in W of met een incidentele piek, want dan maakt het geen drol uit..
Mannekino schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:57:
Hallo @-The_Mask- en @JohanNL

Nou ik heb vandaag mijn nieuwe kast en de Vega 56 ontvangen alleen helaas nog niet mijn nieuwe Corsair RM550x voeding. Ik heb dus nu nog mijn bestaande Seasonic Focus Plus 550 Gold erin zitten. Ik ben net even wezen gamen met Doom 2016 en nog geen 15 minuten bezig en mijn PC start spontaan opnieuw op (gebeurde ook toen ik HWiNFO draaide).

Ik heb momenteel de videokaart met 1 kabel verbonden. Is het aan te raden om twee aparte kabels te gebruiken vanuit de voeding voor PCIe? Ik zag trouwens dat de Corsair RM550x geen twee aparte kabels heeft maar slecht de mogelijkheid voor één.
Ik kan je geruststellen.. de RM550x doet het gewoon met 1 kabel met 2 connectoren op de RX Vega.

[ Voor 65% gewijzigd door Lord_Dain op 25-08-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JohanNL schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:14:
@Mannekino Het is niet ideaal om slechts 1 kabel te gebruiken met 2 stekkers op een videokaart die 225w+ verbruikt, maar het zou wel moeten werken.
Echter zijn er zoals al eerder besproken problemen met de Seasonic i.c.m. sommige GTX 900 series kaarten maar ook de Vega kaarten.
Je kunt de Seasonic support vragen om ( gratis ) andere kabels, het probleem zou dan opgelost moeten zijn.
welke kabels moet je aanvragen ?

nog 1 PEG kabel op de al slecht beveiligde single rail 12V ? je kunt zo'n videokaart beter aansluiten op dual of quad rail. waar je vaal 18A of meer per rail hebt (216W + per rail) een vega strix 56 verbruikt +- 165-145-22w op 2xPEG-1xPCIe. het lijkt dus dat Seasonic dat niet aankan en zelf adviseert om 225w (18.75A) aan te sluiten op de single rail. (of heb ik het mis ?)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Kabels hebben niets te maken met het uitschakelen van de voedingen. Seasonic adviseert max 225W door een enkele kabel te trekken, bij de 550W krijg je standaard slechts 1 pci-e kabel en je kan Seasonic benaderen voor een tweede, zodat je elke GPU volgens hun eigen specs kan aansluiten.

Ik verwacht niet dat iemand die nu een Focus+ koopt nog tegen problemen aan gaat lopen. Momenteel trek ik met Vega's in crossfire 960W uit de muur met een enkele Focus+ 850W voeding.

@Mannekino
Een reboot zonder dat je de netspanning van de voeding moet halen duidt niet op het in dit topic aangehaalde probleem bij de Focus+ serie. Een of twee kabels verklaart rebooten ook niet. Ik vermoed dat er iets anders bij jou niet goed zit of je voeding een op zichzelf staand defect bevat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Hackus schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:24:
[...]

welke kabels moet je aanvragen ?

nog 1 PEG kabel op de al slecht beveiligde single rail 12V ? je kunt zo'n videokaart beter aansluiten op dual of quad rail. waar je vaal 18A of meer per rail hebt (216W + per rail) een vega strix 56 verbruikt +- 165-145-22w op 2xPEG-1xPCIe. het lijkt dus dat Seasonic dat niet aankan en zelf adviseert om 225w (18.75A) aan te sluiten op de single rail. (of heb ik het mis ?)
Twee losse PCI kabels, dan zou het moeten werken volgens Seasonic.
Of dat het ook daadwerkelijk oplost weet ik niet, maar proberen kan altijd.

Op Seasonic's FAQ pagina staat in zijn algemeen dat het niet aanbevolen is om een grafische kaart aan te sluiten op slechts 1 kabel als deze 225 watt of meer verbruikt.
Als je twee kabels gebruikt kan het wel volgens Seasonic, dus het lijkt mij dat het dus om de kabels gaat; per kabel maximaal 150w voor de veiligheid ( 75w kan de videokaart halen van het moederbord )
Dat met die verschillende rails maakt niet zoveel uit bij moderne systemen, de Seasonic Focus Plus Gold 550w kan 45A leveren op 12V en daar gaan sowieso alle cruciale onderdelen op ( moederbord cpu gpu )
Als deze voeding voor slechts 18,75A op 12V bruikbaar was kon hij gelijk de trashcan in :+
Uszka schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:33:
Vega 56 is 210w dus binnen de specs voor één kabel.
Dat is de TDP, in de praktijk kan hij wel een stuk meer verbruiken volgens Tom's hardware: https://www.tomshardware....n-rx-vega-56,5202-21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Razkin schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:12:
Een reboot zonder dat je de netspanning van de voeding moet halen duidt niet op het in dit topic aangehaalde probleem bij de Focus+ serie. Een of twee kabels verklaart rebooten ook niet. Ik vermoed dat er iets anders bij jou niet goed zit of je voeding een op zichzelf staand defect bevat.
Hmm, dat is niet zo positief nieuws. Ik heb mijn nieuwe PC nu ongeveer 3 weken en met de RX 580 heb ik geen één keer een spontane reboot ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JohanNL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 01:21:
[...]

Twee losse PCI kabels, dan zou het moeten werken volgens Seasonic.
Of dat het ook daadwerkelijk oplost weet ik niet, maar proberen kan altijd.

Op Seasonic's FAQ pagina staat in zijn algemeen dat het niet aanbevolen is om een grafische kaart aan te sluiten op slechts 1 kabel als deze 225 watt of meer verbruikt.
Als je twee kabels gebruikt kan het wel volgens Seasonic, dus het lijkt mij dat het dus om de kabels gaat; per kabel maximaal 150w voor de veiligheid ( 75w kan de videokaart halen van het moederbord )
Dat met die verschillende rails maakt niet zoveel uit bij moderne systemen, de Seasonic Focus Plus Gold 550w kan 45A leveren op 12V en daar gaan sowieso alle cruciale onderdelen op ( moederbord cpu gpu )
Als deze voeding voor slechts 18,75A op 12V bruikbaar was kon hij gelijk de trashcan in :+

[...]

Dat is de TDP, in de praktijk kan hij wel een stuk meer verbruiken volgens Tom's hardware: https://www.tomshardware....n-rx-vega-56,5202-21.html
Blijf het raar vinden. Wat moet men vragen dan een 6 of 8 pin PEG ?
Als ik Seasonic was, zou ik zsm die kabels uitsturen naar de leveranciers.

Maar goed, zoals ik heb begrepen heeft @Mannekino al een andere voeding besteld.
(welke kaart trekt meer dan 225w op 1 PEG alleen ?)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Hackus schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:33:
[...]

Blijf het raar vinden. Wat moet men vragen dan een 6 of 8 pin PEG ?
Als ik Seasonic was, zou ik zsm die kabels uitsturen naar de leveranciers.

Maar goed, zoals ik heb begrepen heeft @Mannekino al een andere voeding besteld.
(welke kaart trekt meer dan 225w op 1 PEG alleen ?)
Zoals ik Seasonic heb begrepen worden de juiste kabels nu geleverd, maar voordat deze de leveranciers bereikt gaat er vast nog wat tijd overheen.

Geen enkele kaart die 225w verbruikt met 1 PEG connector.
Het gaat om die split kabels die 2 connectoren hebben op één kabel, je zou deze kunnen gebruiken om kaarten te voorzien van stroom die 225w of meer verbruiken, maar dat is niet aanbevolen in zijn algemeenheid.
Je zou voor die kaarten twee aparte kabels moeten gebruiken met beide minimaal 1 8PEG connector.
Op die Faq pagina van Seasonic is het ook geïllustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Ik heb vannochtend mijn PC opnieuw geïnstalleerd en tijdens dit proces had ik één spontane reboot. Daarna ging de Windows installatie wel verder maar was het niet 100% goed, de één van de display driver .dll die van Windows 10 (volgens mij na driver download) was corrupt. Daarna nog één keer een herinstallatie gedaan en sindsdien alles goed. Ook nog ruim een uur Doom (2016) gespeeld zonder issues.

Ben benieuwd of ik van alle issues af ben zodra ik de Corsair voeding er in heb. En of ik nog een keer moet herinstalleren want het ging nog één keer mis met een Windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:30
Uszka schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:53:
@extreme8eight 650 - 750w is veel teveel. Zelfs met een 1080Ti ga je niet over de 400w. Neem een goede 550w en je zit safe. Icm een 1080 Ti is een voeding met 2 PEG kabels aan te raden dus de pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W welke bij volledige belasting weinig geluid maken. Veel minder dan een vol belaste videokaart.
Ok bedankt voor de reply. Het zal de Be Quiet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door extreme8eight op 26-08-2018 20:09 ]

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor een upgrade naar Ryzen+ ben ik van plan mijn huidige voeding (pricewatch: Cooler Master GX GX 550W v2 te vervangen, omdat ik weet dat deze niet al te best is.

Het systeem zal er ongeveer zo uit te komen zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 154,90€ 154,90
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 98,95€ 98,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 172,-€ 172,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,85

Ik ben van plan te gaan overklokken.

Ik zat te denken aan een nieuwe degelijke voeding van rond de 500W, bijvoorbeeld:

pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 500W
pricewatch: Corsair Builder CX500 Bronze

Welke van deze voedingen zou de beste keus zijn (waarbij de prijs uiteraard meespeelt? Of is er misschien nog een betere voeding voor deze prijs die ik niet genoemd heb?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Compizfox schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:37:

Ik zat te denken aan een nieuwe degelijke voeding van rond de 500W, bijvoorbeeld:

Welke van deze voedingen zou de beste keus zijn (waarbij de prijs uiteraard meespeelt? Of is er misschien nog een betere voeding voor deze prijs die ik niet genoemd heb?
De Bitfenix want de rest is niet interessant. De Seasonic en de Corsair hebben een antiek intern design en de be quiet! is te duur voor de kwaliteit die geboden wordt.
Aan 450w heb je overigens ook meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Uszka schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:45:
[...]

De Bitfenix want de rest is niet interessant. De Seasonic en de Corsair hebben een antiek intern design en de be quiet! is te duur voor de kwaliteit die geboden wordt.
Thanks!
Aan 450w heb je overigens ook meer dan genoeg.
Is dat nog steeds zo als ik overklok, en graag wat speelruimte wil voor de toekomst? (SLI/Crossfire ben ik dan weer niet van plan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@Compizfox Overklok wel. Wil je een keer over naar een RX Vega, 1080Ti of RTX 2080Ti dan is 550w met 2 aparte PEG kabels aan te bevelen als pricewatch: Cougar GX-F 550W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Uszka schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:53:
@Compizfox Overklok wel. Wil je een keer over naar een RX Vega, 1080Ti of RTX 2080Ti dan is 550w met 2 aparte PEG kabels aan te bevelen als pricewatch: Cougar GX-F 550W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
Een videokaart van dat kaliber staat (op dit moment) niet op de planning. Maar ik wil wel mijn videokaart kunnen upgraden naar iets in de range van een 1070/1080 zeg maar zonder dat ik meteen m'n voeding weer moet vervangen, als ik begrijp wat ik bedoel.

Kan ik dan trouwens opmaken dat de BitFenix Formula Gold 550 geen goede keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Compizfox schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:37:
Voor een upgrade naar Ryzen+ ben ik van plan mijn huidige voeding (pricewatch: Cooler Master GX GX 550W v2 te vervangen, omdat ik weet dat deze niet al te best is.

Het systeem zal er ongeveer zo uit te komen zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 154,90€ 154,90
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 98,95€ 98,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 172,-€ 172,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,85

Ik ben van plan te gaan overklokken.

wat wil je hier overklokken, je RAM en videokaart ?
ook met een 1070 kom je niet over de wattage. zoals uska zei, als je een kaart hebt met meer PEG kabels, zoals een Vega 56 is de be quiet goed en de Whisper 550 ook(gebruik ik zelf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@Compizfox Voor een 1070 of 1080/2080 is de 450w Formula Gold een prima voeding en neem je liever de 550w Formula Gold is dat ook geen probleem. Betere voedingen zijn er niet tot €70,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Hackus @Uszka Duidelijk, bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Vandaag EVGA 1080 TI FTW 3 videokaart icm met EVGA 750 watt voeding binnnen gekregen.
Ik dacht ik wissel de voeding (corsair 550rmx) en de videokaart ( Palit 1070 gamerock) om, zo gezegd zo gedaan.
Maar tot mijn schrik start mijn computer niet op.

Ik denk wellicht kom het door de videokaart dus oude er in nieuwe eruit, nog steeds geen boot.
Dan moet het wel aan de nieuwe voeding liggen, ik de nieuwe voeding aan een ander computer gehangen, maar dit keer met de meegeleverde kabels van EVGA.
Ja hoor, hij boot.

Dus ik maar mijn game rig uit elkaar halen, waar ik niet zo blij mee was omdat het een hele werk was om de Corsair voedings kabels te vervangen met die van EVGA. Vervolgens boot mijn computer gelukkig wel.

Naar mijn mening maken die kabels eigenlijk toch niet uit of zijn daar ook verschillende implementaties per fabrikant? In ieder geval, hopelijk kan mijn ervaring iemand in de toekomst helpen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@An1mA Kabels van voedingen kan je niet zomaar onderling wisselen. De pinout aan de voedingzijde kan heel anders zijn. Wees blij dat de EVGA goede beveiligingen heeft anders was je hele systeem gefrituurd geweest. Met de RM550x kan je trouwens prima een 1080 Ti draaien mits je de boel niet extreem overklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Elke fabrikant maakt zijn eigen kabels, alleen de connector aan de kant van de overige onderdelen is vastgelegd in de ATX specificatie, aan de kant van de voeding NIET.

Ik denk dat je van HEEL ERG VEEL GELUK mag spreken dat er geen onderdelen geroosterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Uszka schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:28:
@An1mA Kabels van voedingen kan je niet zomaar onderling wisselen. De pinout aan de voedingzijde kan heel anders zijn. Wees blij dat de EVGA goede beveiligingen heeft anders was je hele systeem gefrituurd geweest. Met de RM550x kan je trouwens prima een 1080 Ti draaien mits je de boel niet extreem overklokt.
Rm550x heeft geen 2e aansluiting voor een pci-express, anders had ik moeten werken met een 6 pin naar 8 pin, wat ik liever niet doe.
Want de 6 pin is bedoeld voor sata.

Maar zo te horen had ik dus heel veel mazzel, nja mistake made, lesson learned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
An1mA schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:36:
[...]

Rm550x heeft geen 2e aansluiting voor een pci-express, anders had ik moeten werken met een 6 pin naar 8 pin, wat ik liever niet doe.
Want de 6 pin is bedoeld voor sata.

Maar zo te horen had ik dus heel veel mazzel, nja mistake made, lesson learned.
De RM550x heeft gewoon twee PEG connectors aan een kabel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Beste tweakers,

Ik heb het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 170,50€ 170,50
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 107,95€ 107,95
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 893,50€ 893,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 154,90€ 154,90
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.416,85

Ook ik heb blijkbaar problemen met de Seasonic Focus plus 650 Gold PSU. De GPU heb ik bijna een week en heb nog geen game normaal kunnen spelen. Ik heb al een mail gestuurd naar Seasonic voor een nieuwe kabel maar ben bang dat ik deze volgende week pas ga krijgen en of het überhaupt wel het probleem gaat verhelpen. Ik heb de PSU in februari gekocht dus ruilen kan niet meer. Heeft iemand advies? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Primate

Misschien even toelichten wat je probleem precies is :?

Waarom denk je dat het de voeding is?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Primate schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:58:
Beste tweakers,

Ik heb het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 170,50€ 170,50
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 107,95€ 107,95
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 893,50€ 893,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 154,90€ 154,90
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.416,85

Ook ik heb blijkbaar problemen met de Seasonic Focus plus 650 Gold PSU. De GPU heb ik bijna een week en heb nog geen game normaal kunnen spelen. Ik heb al een mail gestuurd naar Seasonic voor een nieuwe kabel maar ben bang dat ik deze volgende week pas ga krijgen en of het überhaupt wel het probleem gaat verhelpen. Ik heb de PSU in februari gekocht dus ruilen kan niet meer. Heeft iemand advies? Alvast bedankt.
Heb je dan last van spontane reboots ofzo?
Het kan ook aan de software van Gigabyte liggen zo te lezen;
Ik heb exact dezelfde kaart en heb de problemen ook ondervonden. De problemen ontstonden bij mij pas na het ingebruik nemen van de aorus software en nadat ik een beetje had zitten spelen met de custom instellingen. (het crashen gebeurde niet in dat custom profiel, maar na het terugswitchen naar OC ;).

De oplossing was een simpele herinstallatie van de software en gewoon maar het OC profiel aan te zetten zonder er nog verder aan te zitten. Hier loopt de kaart nu ook netjes rond de 2025 met temperaturen rond de 73/74.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
ik had al een topic gemaakt in het Videokaart forum. Ik heb alles al geprobeerd, van drivers updaten van moederbord, GPU etc. GPU-Z geeft geen vreemde zaken aan. met MSI afterburner power consumptie en klok snelheden met 300mhz omlaag gezet, Windows opnieuw geïnstalleerd, steam opnieuw geïnstalleerd, games op 4 verschillende HDD geïnstalleerd etc. maar het probleem blijft. Wanneer ik een game een paar minuten aan heb crasht de game, verder gebeurd er niets met de rest van het systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door Primate op 28-08-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Primate schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:58:

Welk probleem heb je precies. Dat heb je nog nergens uitgelegd, ook niet in het andere topic. Waarom trouwens andere kabels?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
-The_Mask-, boven jouw bericht heb ik m'n probleem uitgelegd. De kabel heb ik aangevraagd omdat seasonic in een ander topic op dit forum aangeeft dat het aan de kabel ligt en niet aan de PSU. Ik heb jouw interactie gezien met hen dus zeker wordt ik niet als het gaat om het oplossen van het probleem doormiddel van een kabel, maar ik moet iets proberen.

Het probleem bestaat sinds ik deze GPU heb. M'n oude GPU, een Sapphire R290 had geen enkel probleem op dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Primate schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:40:
-The_Mask-, boven jouw bericht heb ik m'n probleem uitgelegd. De kabel heb ik aangevraagd omdat seasonic in een ander topic op dit forum aangeeft dat het aan de kabel ligt en niet aan de PSU. Ik heb jouw interactie gezien met hen dus zeker wordt ik niet als het gaat om het oplossen van het probleem doormiddel van een kabel, maar ik moet iets proberen.
De enige videokaart waarbij een andere kabel helpt is de Asus Strix GTX 970 in samen werking met de Seasonic Focus Plus Gold. Het andere probleem, dat het systeem uitvalt, heeft niet met de kabels nodig, maar met de voeding zelf.

Maar jij hebt dus dat aleen de game crasht? Waarbij de PC gewoon blijft draaien, niet uitvalt of herstart. Je kunt de game dus ook gelijk weer opnieuw opstarten, omdat de games naar de desktop crashen? In dat geval heb je hoogstwaarschijnlijk gewoon een defecte videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
Alleen de game crasht inderdaad, ik kan de game ook direct weer opstarten.
Ik hoor hier van diverse tweakers dat mijn PSU problemen heeft met GPU's welke teveel watt trekken, dat zou dan ook van toepassing moeten zijn op mijn GPU neem ik dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Als het een probleem is met de combinatie voeding + videokaart - zoals ik dat ook heb bijvoorbeeld - ervaar je dat door het uitvallen of harde resets. Als je game gewoon crasht naar Windows en er verder niets aan de hand is zou ik eerst proberen uit de sluiten of het aan de videokaart ligt. Heb je een andere videokaart waarmee je zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
Ik kan vanavond een 1080TI van een collega lenen, ik zal dan kijken of het toch aan m'n kaart ligt. ik kom er op terug als het dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:47:
[...]

De RM550x heeft gewoon twee PEG connectors aan een kabel.
Dat klopt, maar de EVGA 1080ti FTW 3 herkende er maar 1, ook al had ik de 2 aangesloten op de kaart.
Daarnaast word dit toch nog niet aangeraden?
Beter 2 losse kabels met 8 pins dan 2 8 pins op 1 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
An1mA schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:31:
[...]

Dat klopt, maar de EVGA 1080ti FTW 3 herkende er maar 1, ook al had ik de 2 aangesloten op de kaart.
Dat lijkt mij extreem sterk, connector er wel goed ingedrukt?
Ligt er aan of de fabrikant van de voeding domme dingen aan het doen is of niet. Met goede connectors en de juiste kabels kan één kabel met meerdere connectors prima.

Welke EVGA van 750W heb je nu trouwens?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

An1mA schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:31:
[...]

connector/kabels van EVGA of Corsair ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
@-The_Mask- EVGA SuperNOVA 750 watt G3, had ik als bundel met de 1080ti FTW 3 voor 750 gekocht bij EVGA zelf.
Lees op internet dat de G2 iets beter was, maar ja.

Had echt de 2 x 8 pins kabel in mijn vga gestoken op 1 rail, maar tijdens boot ging dus de kaart mekkeren dat hij er maar 1 x 8 pin kabel er in zat.

@Hackus Corsair kabel naar Corsair voeding.

Maar even voor alle duidelijkheid, mijn probleem is opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mannekino is je rm psu binnen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mannekino
@Hackus Yeah Boi

Ik heb hem net ingebouwd en eerste wat ik deed is GoT checken op nieuwe posts.

Ik ga nu even 3DMark draaien en die benchmark tool die ze in het videokaarten topic van RX Vega gebruiken.

Corsair is trouwens iets langer als de Seasonic maar heeft minder aansluitingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mannekino op 28-08-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Mannekino Heb je toevallig Rise of the Tomb Raider? Het tweede deel van die benchmark levert bij mij de zwaarste psu belasting op. +/-50W meer dan de combined test van Firestrike.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Nee helaas niet anders had ik het graag even getest. Als het een leuke game is heb ik wellicht nog wel interesse om die te kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
...

[ Voor 99% gewijzigd door Seasonic op 13-09-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
@Seasonic

I decided to switch to the Corsair RM550x because I got hard resets when I started to game. It happened at random, sometimes after just 5-10 minutes and other times after an hour or so. I only built in my Corsair yesterday and played some games for maybe 2 hours max but didn't have any problems so far. I don't know what to do with my Seasonic FOCUS Plus Gold 550 yet. I bought it 3 weeks ago. I will contact support because I would like to have two PCIe cables with one connector each if possible to minimize clutter inside if I decide to use this PSU for another system.

I must say I am disappointed this happened. My previous PC was from 2014 and I bought a Seasonic 650W PSU for that one and it has worked perfectly all these year so I decided to stick with Seasonic for my new PC and it has failed me.

[ Voor 16% gewijzigd door Mannekino op 29-08-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

WCA

Hoe kan een kaart nou piekstromen uitzenden? Alleen maar piekstromen trekken, en de voeding kan dat niet opvangen schijnbaar. Sowieso verwacht ik van zo'n voeding als de Focus plus Gold wel iets meer dan een maximale piekstroom die 'binnen de atx standaard valt' lijkt mij.

[ Voor 37% gewijzigd door WCA op 29-08-2018 09:42 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Mannekino schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:38:
@Seasonic

I decided to switch to the Corsair RM550x because I got hard resets when I started to game. It happened at random, sometimes after just 5-10 minutes and other times after an hour or so. I only built in my Corsair yesterday and played some games for maybe 2 hours max but didn't have any problems so far. I don't know what to do with my Seasonic FOCUS Plus Gold 550 yet. I bought it 3 weeks ago. I will contact support because I would like to have two PCIe cables with one connector each if possible to minimize clutter inside if I decide to use this PSU for another system.

I must say I am disappointed this happened. My previous PC was from 2014 and I bought a Seasonic 650W PSU for that one and it has worked perfectly all these year so I decided to stick with Seasonic for my new PC and it has failed me.
Hi,

You may want to contact us about this and provide us all relevant info and we will gladly help you.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
OK, even terug naar aankoopadvies voor een voeding.

Ik heb de onderstaande twee systemen en een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold voeding. Graag zou ik wat advies willen hebben waar deze voeding het beste bij past en welke voeding ik vervolgens voor het andere systeem moet kopen.

Ik wil de Mini-ITX build gaan verkopen en bij dit systeem past volgens mij uitstekend de Seasonic voeding. Deze voeding is vrij compact en past daarom goed in de Fractal Design Node 304 behuizing. De videokaart moet ook langs de zijkant en als de achterkant van de voeding te ver uitsteekt wordt dit lastig.

Als jullie deze mening delen dan blijft de vraag over: welke voeding zou het meest geschikt zijn voor mijn nieuwe server? Ik wil in ieder geval een 80 PLUS Gold voeding voor mijn server. Is tweedehands wellicht een optie? Ik zie wel wat leuke 550W/650W voedingen te koop momenteel maar ik vraag mij af of dit niet veel te veel voor mijn server.Graag jullie input

Mini-ITX build die ik wil verkopen (dit zou eerst mijn nieuwe server worden zonder die videokaart uiteraard maar die had ik nog en alles samen is nog een leuke compacte mid-end game PC)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4785T Tray€ 329,50€ 329,50
1ASRock H87M-ITX€ 0,-€ 0,-
1Asus STRIX-R9380-DC2OC-4GD5-GAMING€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 77,-€ 77,-
1Noctua NH-L9x65€ 42,-€ 42,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 107,50€ 107,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,-

Dit wordt mijn nieuwe server en in de toekomst wellicht nog meer harde schijven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1260L Tray€ 0,-€ 0,-
1Supermicro X9SCM-F€ 182,-€ 182,-
4WD Red WD40EFRX, 4TB€ 121,-€ 484,-
1Fractal Design Node 804€ 107,25€ 107,25
1Noctua NH-L9i€ 39,71€ 39,71
2Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/16G€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 812,96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GreNade schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:40:
Hoe kan een kaart nou piekstromen uitzenden? Alleen maar piekstromen trekken, en de voeding kan dat niet opvangen schijnbaar. Sowieso verwacht ik van zo'n voeding als de Focus plus Gold wel iets meer dan een maximale piekstroom die 'binnen de atx standaard valt' lijkt mij.
Dat is marketing voor we willen onze fouten niet toegeven en schuiven het op een ander af.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mannekino schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:04:

Als jullie deze mening delen dan blijft de vraag over: welke voeding zou het meest geschikt zijn voor mijn nieuwe server? Ik wil in ieder geval een 80 PLUS Gold voeding voor mijn server. Is tweedehands wellicht een optie? Ik zie wel wat leuke 550W/650W voedingen te koop momenteel maar ik vraag mij af of dit niet veel te veel voor mijn server.
De Cooler Master V550 is een hele goede keuze, omdat deze heel erg efficient is bij hele lage belasting. Veel efficiënter dan de andere genoemde voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
-The_Mask- schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

De Cooler Master V550 is een hele goede keuze, omdat deze heel erg efficient is bij hele lage belasting. Veel efficiënter dan de andere genoemde voedingen.
Denk je ook dat de Seasonic het beste tot zijn recht komt in de Mini-ITX build en dat ik een andere (nieuw of tweedehands) moet kopen voor mijn server? Of kan ik die nog terugsturen en mijn geld terugkrijgen aangezien die niet werkt i.c.m. met mijn Vega 56. Ik heb het idee dat het toch wel een uitstekende voeding is gezien de reviews zolang je niet dat probleem hebt met de Vega of die andere videokaart.

Als ik tweedehands niets fatsoenlijks kan krijgen voor mijn server (ik heb die verkoper van de Cooler Master een berichtje gestuurd) wat raad je aan voor een nieuwe voeding? Ik denk dat 450W al ruim voldoende is?

[ Voor 21% gewijzigd door Mannekino op 29-08-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
Mannekino schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:07:
[...]
Denk je ook dat de Seasonic het beste tot zijn recht komt in de Mini-ITX build en dat ik een andere (nieuw of tweedehands) moet kopen voor mijn server? Of kan ik die nog terugsturen en mijn geld terugkrijgen aangezien die niet werkt i.c.m. met mijn Vega 56. Ik heb het idee dat het toch wel een uitstekende voeding is gezien de reviews zolang je niet dat probleem hebt met de Vega of die andere videokaart.
Zoals Seasonic hierboven aangeeft in hun post, als jij een niet werkend exemplaar hebt icm je Vega kaart ,
kun je gewoon een nieuwe PSU krijgen. Op zich een prima oplossing , Mocht je in de buurt wonen van Wateringen mag je hem zelfs hier komen omruilen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gipsy King op 29-08-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Zoals Seasonic hierboven aangeeft in hun post, als jij een niet werkend exemplaar hebt icm je Vega kaart ,
kun je gewoon een nieuwe PSU krijgen. Verry simple en goede service ;)
Waar we weten allemaal wel dat dat niet klopt, omdat het gebeurt bij meer videokaarten dan alleen Vega. De voorbeelden zijn gewoon meer dan eens langs gekomen. Is dus leuk dat Seasonic het probleem wil afschuiven, maar de meeste mensen weten wel beter.

Daarnaast is de kans natuurlijk heel groot dat toekomstige videokaarten alleen maar hogere stroompieken zullen hebben en dus ook problemen gaan geven.

Daarnaast is een Cooler Master V550 zoveel meer efficient, dat ik gewoon die zou halen en de Seasonic RMA sturen. Kan het exemplaar dat terug komt van RMA wel weer de verkoop in. Uiteindelijk heb je dan de "beste" voedingen in je systeem en ben je ook nog goedkoper uit door een lagere energierekening.
Mannekino schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:07:

Als ik tweedehands niets fatsoenlijks kan krijgen voor mijn server (ik heb die verkoper van de Cooler Master een berichtje gestuurd) wat raad je aan voor een nieuwe voeding? Ik denk dat 450W al ruim voldoende is?
Een aantal jaartjes terug was er nog een Cooler Master V450SM. De semi-modulaire versie van de huidige V550. Die was qua rendement zo goed als hetzelfde, maar andere 450W voedingen zijn stukken minder zuinig.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 29-08-2018 11:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:13
Lijkt er mijn inziens meer op dat @-The_Mask- een hetze tegen deze Seasonic voedingen is begonnen. Het klopt inderdaad dat er mensen met problemen zijn (wat is het percentage eigenlijk, want volgens mij gaat het om een héle kleine groep), maar net zo goed als dat er mensen geen problemen hebben (zoals ik). Daarnaast biedt Seasonic een verklaring en een oplossing aan de mensen die wel problemen ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
:') Seasonic is één van de merken die ik het meest heb aangeraden de afgelopen 10 jaar in dit topic. Maar als een voedingsserie serieus grote problemen hebben dan proberen een aantal mensen dit af te doen als een klein probleempje. Misschien eerst even inlezen wat de problemen echt zijn, voordat je een mening gaat vormen. Dat je nu geen probleem merkt, betekend namelijk niet dat de voeding geen probleem heeft. Die kunnen prima te voorschijn komen bij een videokaart upgrade. De voedingen die namelijk niet om kunnen gaan met videokaarten met hoge transient spikes zijn meer dan een half jaar (misschien wel drie kwart jaar) in productie geweest (zie datum serienummer). Je kunt dus wel nagaan dat dit niet om enkele exemplaren of procenten gaat.

[ Voor 59% gewijzigd door -The_Mask- op 29-08-2018 12:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
@-The_Mask- , The FOCUS platform is one of the most reliable series we have and we do our best to fix any issues found but it just seems you will always find something to complain about. This is very unfortunate.

And as for you recommending Seasonic in the past 10 years, I am at loss for words.

Have a nice day.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:51:

And as for you recommending Seasonic in the past 10 years, I am at loss for words.
Yes I know, you don't like it if I tell some facts, but everyone can easily check this with the search in just a couple off minutes.
-The_Mask- schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:53:
[...]

De SeaSonic SS-300SFD is inderdaad een hele mooie voeding, maar waar ze ze verkopen volgens mij niet in NL.
This is the first one I could find, same topic, more then 10 years ago.
Seasonic schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:51:
@-The_Mask- , The FOCUS platform is one of the most reliable series we have
Yeah the standard marketing slogan: "this is the best and most reliable product we ever made". It would be something if a company would be honest. "This is probably one or the worst product we ever made, we will do our best to never make such mistakes again."

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 29-08-2018 12:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
-The_Mask- schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:44:

''Dat is marketing voor we willen onze fouten niet toegeven en schuiven het op een ander af.''

''Dat je nu geen probleem merkt, betekend namelijk niet dat de voeding geen probleem heeft. Die kunnen prima te voorschijn komen bij een videokaart upgrade. De voedingen die namelijk niet om kunnen gaan met videokaarten met hoge transient spikes zijn meer dan een half jaar (misschien wel drie kwart jaar) in productie geweest. Je kunt dus wel nagaan dat dit niet om enkele exemplaren of procenten gaat.''
Seasonic geeft toch duidelijk aan dat als iemand wel een probleem zou ondervinden het per direct kan worden opgelost ? Ze schuiven dus niks af en bieden een prima oplossing aan.

Ze weten toch om welke SN het gaat, dit hebben ze zelfs bekend gemaakt in hun nieuwspost. Voor iedereen dus makkelijk te controleren. Het is dan toch ook simpel , heb jij een voeding die binnen het bekende SN vlak valt en een videokaart waarmee het niet werkt ----> Mail(zoals staat aangegeven) en het word zo gefixxed voor een wel werkende PSU. Helder en transparant.

De ''updated' voedingen zijn ook al Rondom April de fabriek uit. Kijken naar de Salesrates in Benelux liggen die nieuwe PSU's in feitelijk al x aantal maanden in de winkels. Zeker bij de grotere reseller is die omloopsnelheid dus danig hoog dat deze als een x aantal maanden de ''updated'' focus voedingen verstrekken. het zou ''toeval of pech'' zijn als je daar nog een oud SN te pakken zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Flavius schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:41:
Lijkt er mijn inziens meer op dat @-The_Mask- een hetze tegen deze Seasonic voedingen is begonnen. Het klopt inderdaad dat er mensen met problemen zijn (wat is het percentage eigenlijk, want volgens mij gaat het om een héle kleine groep), maar net zo goed als dat er mensen geen problemen hebben (zoals ik). Daarnaast biedt Seasonic een verklaring en een oplossing aan de mensen die wel problemen ervaren.
Bij ons bekend in NL 9 a 10 Voedingen (waarvan het grootste deel afkomstig zijn van de User Razkin (6) )... op de 10.000+ die zijn geleverd in het eerste jaar. zo ''groot'' is het probleem dus in NL ;) En precies zoals je aangeeft, is er wel een probleem dan word het opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:25:
[...]

Bij ons bekend in NL 9 a 10 Voedingen (waarvan het grootste deel afkomstig zijn van de User Razkin (6) )... op de 10.000+ die zijn geleverd in het eerste jaar. zo ''groot'' is het probleem dus in NL ;) En precies zoals je aangeeft, is er wel een probleem dan word het opgelost.
Dus alleen jullie hebben in NL al 10.000 voedingen met problemen geleverd? Dat noem ik toch een vrij fors aantal. Dat maar weinig mensen een Vega videokaart hebben is bekend. En dat het veel minder voorkomt met andere videokaarten is ook bekend, dat het echter daar nog steeds voorkomt is ook bekend.

Maar wat nu als een volgende videokaart serie van AMD of nVidia vergelijkbare stroompieken heeft als Vega? En dat een videokaart serie wordt die wel erg populair gaat zijn? Wat ga je dan vinden van al die RMA's? Wat gaat Seasonic dan wel niet vinden van die miljoenen euro's aan RMA kosten? Dat gaan ze simpelweg niet overleven, daar is Seasonic veel te klein voor.
Gipsy King schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

Seasonic geeft toch duidelijk aan dat als iemand wel een probleem zou ondervinden het per direct kan worden opgelost ? Ze schuiven dus niks af en bieden een prima oplossing aan.
Ze zeggen dat de problemen niet bij hun liggen en geven de schuld aan de videokaart fabrikanten, terwijl hun de enige zijn met de problemen. Dan lijkt het mij duidelijk dat er toch iets flink bij Seasonic mis is gegaan bij het testen van het product in de ontwikkelingsfase.
De ''updated' voedingen zijn ook al Rondom April de fabriek uit. Kijken naar de Salesrates in Benelux liggen die nieuwe PSU's in feitelijk al x aantal maanden in de winkels. Zeker bij de grotere reseller is die omloopsnelheid dus danig hoog dat deze als een x aantal maanden de ''updated'' focus voedingen verstrekken. het zou ''toeval of pech'' zijn als je daar nog een oud SN te pakken zou krijgen.
In april lagen ze in de winkel, rond december/januari kwamen ze uit de fabriek. Wat dus betekend dat er meer dan een half jaar voedingen zijn geproduceerd met problemen. Zal hier gaan dus op misschien wel meer dan een miljoen exemplaren wereldwijd.

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 29-08-2018 18:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Gipsy King schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

Ik heb mijn voeding op 19 juli bij Azerty besteld. Als ik vanavond thuis ben ga ik het serienummer bekijken. Je had het ook nog over een nieuwspost van Seasonic. Waar kan ik deze vinden? Met mijn RX 580 had ik geen problemen en nog geen 10 minuten nadat ik mijn Vega 56 had geplaatst had ik een hard reset.

Zoals gezegd heb ik dus een Corsair RM550x gekocht maar ik heb nog wel een bestemming voor de Seasonic als ik een mislukt exemplaar heb verwacht ik reparatie, vervanging of geld terug.

[ Voor 17% gewijzigd door Mannekino op 29-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Mannekino schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Je had het ook nog over een nieuwspost van Seasonic. Waar kan ik deze vinden?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56267577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Oh ja die heb ik gelezen, ik dacht een nieuwspost op de website van Seasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
@-The_Mask-

Thank you for your input.

We are here to provide support if anyone has questions or concerns about our power supplies and we will continue to do so for this great community.

Have a nice day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
@Seasonic

You didn't mention any serial numbers for the 550W model. I have R1803AA116******.

Edit: laatste cijfers van serienummer weggehaald.

[ Voor 27% gewijzigd door Mannekino op 29-08-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Mannekino Ik zou niet het volledige serienummer op een openbaar forum zetten, gaat om het begin. Daaraan kun je zien dat jouw voeding komt uit maart 2018 komt, wat overigens dan weer opvallend is want de problemen van de 650W, 750W versie zouden opgelost moeten zijn in dec. 2017 en die van de 850W versie in januari 2018 aan de serienumers te zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Mijn vega is ook niet stabiel met mijn Cooler Master V-Series 550W (wel met mijn nieuwe Seasonic 750w gold).
Er zijn vast heel veel merken 550w (zelfs 650w) voedingen die problemen hebben met de vega series. Genoeg op het internet te vinden over problemen met vega met andere merken van voedingen die het niet trekken.

[ Voor 24% gewijzigd door Plugin op 30-08-2018 04:50 ]

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Mannekino schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:55:
@Seasonic

You didn't mention any serial numbers for the 550W model. I have R1803AA116******.

Edit: laatste cijfers van serienummer weggehaald.
Hi,

Thank you for your message and question about your FOCUS Plus 550. Please note that we didn't mention the 550W version because, per AMD requirements, Vega 56 like 64 require a minimum of 650W and this has been confirmed by our test. This is why upgrade has been done from 650 to 850W to withstand higher peak loads.

Thanks.

• Razkin
@Seasonic

550W should be enough to run a stock to lightly overlocked Vega 56 or 64 paired with a CPU that does not use more than ~150W, you are unlikely to see numbers past 500W(wall power) so I don't think you should use AMD's recommendation for 650W as a reason tot exclude the 550W versions. It is generally accepted that AMD recommends this, because there are many power supplies that over exagerate their power capability.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mannekino
@Razkin nu twee dagen verder met de Corsair RM550x en nog geen één keer een reset gehad.

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:25:
[...]
Thank you for your message and question about your FOCUS Plus 550. Please note that we didn't mention the 550W version because, per AMD requirements, Vega 56 like 64 require a minimum of 650W and this has been confirmed by our test. This is why upgrade has been done from 650 to 850W to withstand higher peak loads.
AMD or nVidia can't give you recommendations about the power supply without knowing the other components of the PC. That's why those recommendations are always way off and useless.

But the question still stands. Did Seasonic made any changes or nothing at all with the 550W version?
Plugin schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 04:45:
Mijn vega is ook niet stabiel met mijn Cooler Master V-Series 550W (wel met mijn nieuwe Seasonic 750w gold).
Er zijn vast heel veel merken 550w (zelfs 650w) voedingen die problemen hebben met de vega series. Genoeg op het internet te vinden over problemen met vega met andere merken van voedingen die het niet trekken.
Een defecte voeding kan altijd voorkomen. Dit gaat over een probleem waar alle exemplaren last van hadden meer dan een half jaar lang.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Is een corsair RM850i een aanrader? Met een high-end videokaart, CPU en moederbord.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

WCA

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:27:
Is een corsair RM850i een aanrader? Met een high-end videokaart, CPU en moederbord.
De RM series is zeker een aanrader, maar 850w heb je waarschijnlijk niet nodig :P

Welke GPU/CPU gaat het om?

Share and Enjoy!

• Plugin
  • Niet online
Een defecte voeding kan altijd voorkomen. Dit gaat over een probleem waar alle exemplaren last van hadden meer dan een half jaar lang.
Hoezo is mijn voeding defect? Vega heeft behoorlijke power spikes (vooral als je bv net een spel start) en met de meeste 550w voedingen zal dat problemen geven. Met alles op stock zal het vaak misschien nog net gaan, maar zet je bv een 64bios op de 56 en/of zit je wat te spelen met de power limit & ook nog eventueel met een cpu overclocked, nope.

Zie ook bv dit filmpje:

[ Voor 8% gewijzigd door Plugin op 30-08-2018 11:45 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Plugin schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:42:
[...]

Hoezo is mijn voeding defect? Vega heeft behoorlijke power spikes (vooral als je bv net een spel start) en met de meeste 550w voedingen zal dat problemen geven. Met alles op stock zal het vaak misschien nog net gaan, maar zet je bv een 64bios erop of zit je wat te spelen met de power limit & ook nog eventueel met een cpu overclocked, nope.
Hoeveel exemplaren van de Cooler Master V550 heb je geprobeerd? Dit gaat over problemen bij elk exemplaar, niet een sample rate van 1. Gaat trouwens ook niet alleen over Vega, ook met andere videokaarten kwamen dezelfde problemen naar voren.

Zie bijvoorbeeld Razkin in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 30-08-2018 11:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Lord_Dain
Wowowowowow.. that last comments.. almost like a joke. 2 things here.

1. Yes it did seem to me also that @-The_Mask- seemed to hold a personal vendetta towards Seasonic, reading posts on here and on some other forums, however, as a fellow consumer/customer it at the same time seems a bit appaling that..

2. Seasonic produced a PSU that has a problem with 2 current GPU's and more important potentially new future GPU's!. The main problem I have with the situation is that this issue is not widely communicated to the broader audience AKA average Joe. I would think it is fair that Seasonic proactively approaches consumers. Seasonic seems to know the serial numbers of batches which have this problem and could ask all retailers to inform the buyers of such PSU about this issue and offer a replacement and/or better cable that has the protection. The nuance here being the word 'proactively'..
The last argument
per AMD requirements, Vega 56 like 64 require a minimum of 650W
is another flabbergasting comment of a Seasonic which is unrealistic and ignores real life scenario and usage. Are you a PSU company or a whitepaper company who create non real life products that exist within a theoretic use case based on precise technical specifications? Is the 550W being ignored now?

The truth is always in the middle but I would not touch a Seasonic PSU in the future knowing this.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 30-08-2018 11:50 ]

• Plugin
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Hoeveel exemplaren van de Cooler Master V550 heb je geprobeerd? Dit gaat over problemen bij elk exemplaar, niet een sample rate van 1. Gaat trouwens ook niet alleen over Vega, ook met andere videokaarten kwamen dezelfde problemen naar voren.

Zie bijvoorbeeld Razkin in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
De kans is in elk geval groter dat alle Cooler Master V-Series 550W series het niet trekken met een vega 56 (vooral met powerlimit op +50% en/of met een vega 64 bios) dan dat juist mijn exemplaar (gloednieuw) defect is.

Maar genoeg te vinden met mensen die problemen hebben met hun PSU's en vega die het niet trekken:
https://www.google.nl/sea...0k1j33i21k1.0.OyeEfyV4dHk

• Lord_Dain
Plugin schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

De kans is in elk geval groter dat alle Cooler Master V-Series 550W series het niet trekken met een vega 56 (vooral met powerlimit op +50% en/of met een vega 64 bios) dan dat juist mijn exemplaar (gloednieuw) defect is.

Maar genoeg te vinden met mensen die problemen hebben met hun PSU's en vega die het niet trekken:
https://www.google.nl/sea...0k1j33i21k1.0.OyeEfyV4dHk
Ik heb een jaar lang de RM550x in mijn PC gehad en een RX Vega 56.. geen crashes hoor. Dus lijkt toch aan de kwaliteit van de voeding te liggen of misschien zelfs in jouw geval een specifieke situatie. Heb je de mogelijkheid om met een andere GPU te testen? Misschien is er wel iets anders stuk.

• Plugin
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:58:
[...]

Ik heb een jaar lang de RM550x in mijn PC gehad en een RX Vega 56.. geen crashes hoor. Dus lijkt toch aan de kwaliteit van de voeding te liggen of misschien zelfs in jouw geval een specifieke situatie. Heb je de mogelijkheid om met een andere GPU te testen? Misschien is er wel iets anders stuk.
Ik zei dat de meeste 550w voedingen waarschijnlijk problemen geven met vega. Dat die RM550x wel werkt zal 1 van de weinige 550w voedingen zijn die het wel trekt (vooral ook bv met powerlimit op +50%).

En via wattman de setting op energiebesparing trok ie het wel maar bv met een 64 bios en dan op balanced, ging het hele systeem regelmatig uit.

Maar nee, kan niet testen met een andere GPU.
Heb nu een Seasonic Focus Plus Gold 750W waarmee ik geen problemen heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Plugin op 30-08-2018 12:06 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Plugin schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Ik zei dat de meeste 550w voedingen waarschijnlijk problemen geven met vega. Dat die RM550x wel werkt zal 1 van de weinige 550w voedingen zijn die het wel trekt (vooral ook bv met powerlimit op +50%).

Maar nee, kan niet testen met een andere GPU.
Heb nu een Seasonic Focus Plus Gold 750W waarmee ik geen problemen heb.
Hoe kom je daarbij ?
en welk systeem heb je verder ? beetje raar om zo klakkeloos dit te melden

(LD heeft het over Vega 56 btw)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Seasonic schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:25:
[...]

Hi,

Thanks.
An average system with Vega 56 uses about 330-370 under load. 550w Focus must handle that. If the PSU can not handle that kind of W, It's not recommended to buy.
Can you tell us what the Focus 550 can handle on continuous output ?

• -The_Mask-
  • Niet online
Plugin schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Tja als je dat doet ga je bij de meeste configuraties gewoon dik over de 550W dan is het logisch dat de OPP of OCP (Over Power Protection of Over Current Protection) in grijpt. We hebben het hier over shutdowns die veel eerder voorkomen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 12 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.