Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:48:
[...]

Nu maar hopen dat ze met deze nieuwe versies het fan-profiel hebben verbeterd.
jammer is vaak dat er in voedingenland zoveel concurrentie is, dat het voor publieke verkoop vaak alleen een gunstiger prijs het interessant maakt.
Dat is al opgelost bij de huidige (niet witte) sfx psu's van ze de in de omloop zijn. Die rev 2. Is er al een paar maanden. Aldus @Cooler Master , zag het destijds in een mail voorbij flitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:55
Nu maar hopen dat Tom’s Hardware of andere fatsoenlijke review site een testmodel krijgt van de nieuwe SS’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gipsy King schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:04:
[...]

Dat is al opgelost bij de huidige (niet witte) sfx psu's van ze de in de omloop zijn. Die rev 2. Is er al een paar maanden. Aldus @Cooler Master , zag het destijds in een mail voorbij flitsen.
pricewatch: Cooler Master V850 Gold - V2
Is wel prima ja.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Mjah, alleen met de huidige dumpprijzen van o.a corsair , vrij kansloos. En de bergen overstock zijn er nog wel even. Goed voor de consument :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gipsy King schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:12:
[...]

Mjah, alleen met de huidige dumpprijzen van o.a corsair , vrij kansloos. En de bergen overstock zijn er nog wel even. Goed voor de consument :)
Oja, ik zie het pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart
Neemt verder niet weg dat het een goede voeding is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gipsy King schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:12:
Tja, je hebt ook mensen zoals ik die Corsair een overhyped merk vinden en liever iets anders komen ;)

Zodoende kwam ik uit op mijn huidige XPG Core Reactor voeding na het lezen van enkele Reviews van de welbekende Tom's Hardware Reviewer uit Griekenland :*)

Ben effe zijn naam kwijt... Arris of zo ?? :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nero355 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:25:
[...]

Tja, je hebt ook mensen zoals ik die Corsair een overhyped merk vinden en liever iets anders komen ;)

Zodoende kwam ik uit op mijn huidige XPG Core Reactor voeding na het lezen van enkele Reviews van de welbekende Tom's Hardware Reviewer uit Griekenland :*)

Ben effe zijn naam kwijt... Arris of zo ?? :$
Zorba :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
nero355 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:25:
[...]

Corsair is wel het merk dat het over het hele gamma het beste voor elkaar heeft. Daarbij is R&D van Corsair van alle merken het meest actief onder de consumenten, wordt er naar ze geluisterd en is zelfs persoonlijk contact over een RMA mogelijk.
De engineer van Adata schijnt wel een goede te zijn volgens Jon Gerow al is het platform van de Core Reactor niet meer dan een standaard CWT platform. Wel een goed platform overigens waar oa Corsair in aangepaste vorm ook gebruik van maakt in de RMx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Uszka schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:36:
Corsair is wel het merk dat het over het hele gamma het beste voor elkaar heeft. Daarbij is R&D van Corsair van alle merken het meest actief onder de consumenten, wordt er naar ze geluisterd en is zelfs persoonlijk contact over een RMA mogelijk.
Mijn ervaring met hun RMA voor mijn destijds peperdure RAM stickjes was anders niet al te best en kreeg 0,0 coulance of iets van meedenken/werken op zijn minst... :/

Verder vind ik hun toetsenborden bijvoorbeeld vooral veel show en weinig meerwaarde, maar wel een hogere prijs t.o.v. de concurrenten!
De engineer van Adata schijnt wel een goede te zijn volgens Jon Gerow al is het platform van de Core Reactor niet meer dan een standaard CWT platform. Wel een goed platform overigens waar oa Corsair in aangepaste vorm ook gebruik van maakt in de RMx.
Ik wilde eigenlijk de soepele kabels van de Fractal Ion+ voedingen, maar nadat ik de Reviews heb gelezen vond ik de XPG de betere keuze en de prijs/performance verhouding was ook verrassend interessant! :)

Iets vaags trouwens :
Nadat ik een tijdje alles goed had getest en ervan overtuigd was dat al mijn issues met de nieuwe voeding waren opgelost heb ik mijn oude SeaSonic X-1250 uit elkaar gehaald om te kijken of ik iets vreemds kon zien, maar ik zag zo gauw echt niks :
- Geen bolle elco's.
- Geen soldeerpunten die brak waren geworden op heel misschien één na, maar dat was het dan ook wel...

Best wel raar...

Na een maandje draaien met de nieuwe voeding maar gewoon de oude weggegooid :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
nero355 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:51:
[...]

Mijn ervaring met hun RMA voor mijn destijds peperdure RAM stickjes was anders niet al te best en kreeg 0,0 coulance of iets van meedenken/werken op zijn minst... :/

Verder vind ik hun toetsenborden bijvoorbeeld vooral veel show en weinig meerwaarde, maar wel een hogere prijs t.o.v. de concurrenten!
Ik ga er vanuit dat je het in een voedingentopic hebt over voedingen en niet over andere onderdelen. Daar schort idd nogal wat aan.
[...]

Ik wilde eigenlijk de soepele kabels van de Fractal Ion+ voedingen, maar nadat ik de Reviews heb gelezen vond ik de XPG de betere keuze en de prijs/performance verhouding was ook verrassend interessant! :)

Iets vaags trouwens :
Nadat ik een tijdje alles goed had getest en ervan overtuigd was dat al mijn issues met de nieuwe voeding waren opgelost heb ik mijn oude SeaSonic X-1250 uit elkaar gehaald om te kijken of ik iets vreemds kon zien, maar ik zag zo gauw echt niks :
- Geen bolle elco's.
- Geen soldeerpunten die brak waren geworden op heel misschien één na, maar dat was het dan ook wel...

Best wel raar...

Na een maandje draaien met de nieuwe voeding maar gewoon de oude weggegooid :+
Een falende voeding zie je dan ook zelden iets aan als je intern gaat zoeken. Vaak is het een kapotte FET of in geval van Seasonic de laatste jaren een wat strak afgestelde OCP of een sensor die teveel noise vanuit het systeem meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Uszka schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:58:
Een falende voeding zie je dan ook zelden iets aan als je intern gaat zoeken. Vaak is het een kapotte FET of in geval van Seasonic de laatste jaren een wat strak afgestelde OCP of een sensor die teveel noise vanuit het systeem meet.
Dat verklaart het dan : Ik heb de apparatuur niet om dat soort dingen te checken en waarschijnlijk ook niet genoeg kennis erover :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Nieuwe PSU's gespot bij DeepCool :

https://uk.deepcool.com/p...r-Supply/2021/13022.shtml
https://uk.deepcool.com/p...r-Supply/2021/13021.shtml
https://uk.deepcool.com/p...r-Supply/2021/13020.shtml
https://uk.deepcool.com/p...r-Supply/2021/12999.shtml

Geen idee welk platform erin zit , wel hebben ze een nieuw logo en een nieuwe website, not bad.
Ïn hun oude DQ voedingen zat een focus GX platform , deze zijn zeker geen Seasonic Build , dat is confirmed. aangepast na feedback Uszka

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Gipsy King schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:33:

Ïn hun oude DQ voedingen zat een focus GX platform
Zekers niet. DQ-M heeft een CWT GPU platform, DQ-M V2 een CWT GPX. Nog oudere DQ's komen ook van CWT en hebben het GPS, PUO of PUQ platform.

[ Voor 6% gewijzigd door Uszka op 29-09-2021 10:26 ]

• Gipsy King
  • Nu online
Uszka schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:18:
[...]

Zekers niet. DQ-M heeft een CWT GPU platform, DQ-M V2 een CWT GPX. Nog oudere DQ's komen ook van CWT en hebben het GPS, PUO of PUQ platform.
Wel grappig dat hun eigen engineers dit dan foutief op de internal spec sheets hebben staan :D ! zal ze eens een berichtje sturen.....

Denk je dat dit qualitatief goede PSU's zijn BTW (DQ-M heeft een CWT GPU platform) ? Kom er weinig reviews van tegen. en ze staan echt cheap in de pricewatch , dit kan wellicht met het gebruikte platform te maken hebben ?

pricewatch: DeepCool DQ850-M-V2L
pricewatch: DeepCool DQ750-M-V2L
pricewatch: DeepCool DQ650-M-V2L
pricewatch: DeepCool DQ750-M-V2L WH

[ Voor 47% gewijzigd door Gipsy King op 29-09-2021 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
Gipsy King schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:31:
Denk je dat dit qualitatief goede PSU's zijn BTW ? Kom er weinig reviews van tegen. en ze staan echt cheap in de pricewatch , dit kan wellicht met het gebruikte platform te maken hebben ?

CWT GPX platform is minder dan het voorheen gebruikte CWT GPU platform die ook in de MSI GF, Bitfenix Whisper en Enermax Revolution DF serie zit.

Aris heeft een review voor het 850W model geschreven.

Het zijn geen interessante voedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka

Denk je dat dit qualitatief goede PSU's zijn BTW ? Kom er weinig reviews van tegen. en ze staan echt cheap in de pricewatch , dit kan wellicht met het gebruikte platform te maken hebben ?

Kwaliteit houdt niet over en de +>750w versies hebben een probleem (al kom je die hier in NL met het 220v netwerk niet tegen) High wattage CWT GPX based units have problems with failing burn-in test under sub 90VAC input, treat as 230V only, (Jonny Guru). bron: https://linustechtips.com/topic/1116640-psu-tier-list/

• Gipsy King
  • Nu online
Djarune schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:55:
[...]

CWT GPX platform is minder dan het voorheen gebruikte CWT GPU platform die ook in de MSI GF, Bitfenix Whisper en Enermax Revolution DF serie zit.

Aris heeft een review voor het 850W model geschreven.

Het zijn geen interessante voedingen.
Lijken idd nogal Noisy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Wel grappig dat hun eigen engineers dit dan foutief op de internal spec sheets hebben staan :D ! zal ze eens een berichtje sturen.....

PM850D lijkt me niet dezelfde voedingen die jij allemaal via PW laat zien. btw zijn die ook al dik een jaar verkrijgbaar, en niet echt aan te raden.(buitenom de 10j garantie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Hackus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:24:
[...]

PM850D lijkt me niet dezelfde voedingen die jij allemaal via PW laat zien. btw zijn die ook al dik een jaar verkrijgbaar, en niet echt aan te raden.(buitenom de 10j garantie)
Mijn reactie was op op Uszka die kwam met info over de DQ-M Psu's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Gipsy King schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:27:
[...]

Mijn reactie was op op Uszka die kwam met info over de DQ-M Psu's.
DQ-M wel ja en die waren goed. DQ-M V2L heeft een CWT GPX platform wat dus een heel stuk minder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
@Uszka In afwezigheid van de Mask, is het niks voor jou om een nieuwe deel van dit topic te starten met een complete updated introductie pagina ?

• Uszka
Wat je zegt. Daar is mijn kennis op dit moment nog niet toereikend genoeg voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Nieuwe PSU's gespot bij NZXT :

https://nzxt.com/product/c750-bronze
https://nzxt.com/product/c650-bronze
https://nzxt.com/product/c550-bronze

In navolging op de al bestaande C Gold's :

https://nzxt.com/product/c850
https://nzxt.com/product/c750
https://nzxt.com/product/c650

Enig idee @Uszka wie deze dingen maakt ? Weet dat de oude PSu's deels door Seasonic kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
@Gipsy King Waarschijnlijk weer het Seasonic Focus platform. Zie review vorig jaar van Aris.

• Gipsy King
  • Nu online
Voor de gold's wel, maar Focus bronze bestaat niet... :) Die Nieuwe C-Serie van NZXT is 80+ bronze. Seasonic heeft op bronze enkel nog maar de b12's actief. Maar daar vind je ook niet veel over terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Gipsy King schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:54:
[...]

Voor de gold's wel, maar Focus bronze bestaat niet... :) Die Nieuwe C-Serie van NZXT is 80+ bronze. Seasonic heeft op bronze enkel nog maar de b12's actief. Maar daar vind je ook niet veel over terug.
Helly is de OEM van de Seasonic B12 BC en de G12 GC.
Van de NZXT C Bronze weet ik het niet. Zal eens informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MSRP Pricing

- C550 Bronze: £64.99, $79.99
- C650 Bronze: £74.99, $89.99
- C750 Bronze: £84.99, $99.99

Dan kun je beter een Corsair Gold TX550,650,750M kopen:
pricewatch: Corsair TX550M
pricewatch: Corsair TX650M
pricewatch: Corsair TX750M

• Gipsy King
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:17:
[...]

MSRP Pricing

- C550 Bronze: £64.99, $79.99
- C650 Bronze: £74.99, $89.99
- C750 Bronze: £84.99, $99.99

Dan kun je beter een Corsair Gold TX550,650,750M kopen:
pricewatch: Corsair TX650M
pricewatch: Corsair TX750M
True :)

Al vind ik in het bronze segment dit ook wel een no brainer qua budget tegenover de c750 van nzxt. Enkel niet modulair. En hoe goed is dat Helly Platform...

pricewatch: Seasonic B12 BC-750

Zelfs cheaper als die van CM. En 30 eur goedkoper als de corsair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gipsy King schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:32:
[...]

Al vind ik in het bronze segment dit ook wel een no brainer qua budget tegenover de c750 van nzxt. Enkel niet modulair. En hoe goed is dat Helly Platform...

Dan kan ook niet anders, als Bronze voeding die niet-modulair is. ;)

Als je voor 750w kiest, zou ik toch echt een beter voeding kopen.
Budget en Bronze stoppen PC winkels vaak in hun pre-built systemen die 3j mee moeten gaan.

Niet echt aan te raden voor leden die hier in dit topic vragen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Gipsy King schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:32:
[...]

750w heb je nodig voor een systeem met RTX 3080. Voor zo'n kaart van 1200 piek ga je geen cheapass Seasonic met onbekend platform gebruiken. Zelfs een SS Prime 850w gaat daarvan over zijn nek. Corsair heeft niet voor niets de productie van de AX Titanium (Seasonic Prime Titanium platform) op hold gezet totdat de problemen zijn opgelost. Eigenlijk is de hele Seasonic lijn niet geschikt voor Ampere, nou ja, de meest recente ziet er goed uit maar die wordt alleen nog in de EVGA Supernova G6 gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Uszka op 30-09-2021 18:15 ]

• Gipsy King
  • Nu online
Uszka schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:13:
[...]

750w heb je nodig voor een systeem met RTX 3080. Voor zo'n kaart van 1200 piek ga je geen cheapass Seasonic met onbekend platform gebruiken. Zelfs een SS Prime 850w gaat daarvan over zijn nek. Corsair heeft niet voor niets de productie van de AX Titanium (Seasonic Prime Titanium platform) op hold gezet totdat de problemen zijn opgelost. Eigenlijk is de hele Seasonic lijn niet geschikt voor Ampere, nou ja, de meest recente ziet er goed uit maar die wordt alleen nog in de EVGA Supernova G6 gebruikt.
Prive heb ik een gigabyte rx6800xt aorus master ( pricewatch: Gigabyte Aorus Radeon RX 6800 XT Master ) en een prime tx-750 v2 ( pricewatch: Seasonic Prime TX-750 ) die werken prima samen so far. Fingers crossed.

[ Voor 15% gewijzigd door Gipsy King op 01-10-2021 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Zo mijn Enermax Platimax D.F. 750W is idd defect gevonden en ik krijg een credit.
Nu heb ik nog niks en heb geen idee wat ik wil hebben want een nieuwe is niet meer te krijgen.
Iig niet voor 100,- waar ik hem voor gekocht heb.

Ben geen fan van de ION en de Corsair RM750x qua kabels, dat was bij de Enermax nou heel netjes gesleeved.
Wil geen 150,- euro uitgeven maar voor 100,- krijg je ook niks (extra's) en zijn het maar lelijke en vooral stugge kabels.
Heb de ION en de Corsair in verschillende builds gestopt van mensen.
Weet even niet wat ik moet doen, vooralsnog houd mijn Enermax 530W het goed uit op een 5600x en 6800XT. Zonder o/c.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
@Bad Brains de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W is een goede voeding, heeft nette individueel gesleevede kabels en niet te stug. Kost momenteel 110e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Djarune schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:39:
@Bad Brains de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W is een goede voeding, heeft nette individueel gesleevede kabels en niet te stug. Kost momenteel 110e
Ik zie het, het zijn zo ongeveer dezelfde kwaliteit afgewerkte sleeves als alle andere.
Het is natuurlijk niet voor niets dat Corsair zijn premium sleeved kabel set voor 85,- los verkoopt.
De Enermax Platimax D.F. 750W had mooie (tot aan het eind) gesleevde kabels.
Schijnbaar was dat een uitschieter, flip ervan dat ik dat ding DOA kreeg. :(

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galaxy366
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 18:58
Goedemiddag iedereen,

Ik ben van plan om de Corsair RM850x PSU te kopen in combinatie met een 30 serie Nvidia GPU.
Voor deze high end kaarten ben je 3x 8 pin nodig, maar het pin verhaal is mijn niet erg duidelijk.

Van cablemod wil ik mij hun ModMesh Pro erbij halen. Volgens hun product pagina wordt er vermeld dat het alleen maar met 2x 8 pin komt.

Nu vraag ik mij juist af of de Corsair RM850x wel eens met 3x 8 pin komt.

Bron linkjes:
https://eustore.cablemod....series-rmi-rmx-cable-kit/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:07
Je zou haast zeggen dat er bij de 2018 versie 3 kabels met ieder 2 stekkers kwam en bij de 2021 versie nog maar 2 kabels met ieder 2 stekkers (maar dan wel een extra EPS kabel).
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1154613;1698512/

Je kunt er altijd nog een losse kabel bij bestellen (past gewoon, aan de voedingkant zijn EPS en PCIE hetzelfde), wat is nu 2 tientjes extra op een high-end 30 series videokaart :)
https://eustore.cablemod....s/pro-pcie-single-cables/

[ Voor 37% gewijzigd door mitsumark op 07-10-2021 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

galaxy366 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:53:
Goedemiddag iedereen,

Ik ben van plan om de Corsair RM850x PSU te kopen in combinatie met een 30 serie Nvidia GPU.
Voor deze high end kaarten ben je 3x 8 pin nodig, maar het pin verhaal is mijn niet erg duidelijk.

Van cablemod wil ik mij hun ModMesh Pro erbij halen. Volgens hun product pagina wordt er vermeld dat het alleen maar met 2x 8 pin komt.

Nu vraag ik mij juist af of de Corsair RM850x wel eens met 3x 8 pin komt.

Bron linkjes:
https://eustore.cablemod....series-rmi-rmx-cable-kit/
RM850X (2018) komt met 3 losse PCIe kabels.
pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 07-10-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness91
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-01-2022
Mijn Cosair 550 watt draait nu 3 jaar absoluut geen probleem mee.

Met de volgende specs
2700 amd niet X
32gb g skill 3000mhz
1660 Nvidia kf2a 6gb
5x ssd van 250 tot 1tb
Waarvan 2 nvme.

Wanneer word het tijd voor een nieuwe?
Zoja welke raden jullie aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
@Darkness91 ligt eraan welke “Corsair 550W”. Als het een goede is niet. Als het de pricewatch: Corsair VS550 is…vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness91
Ik ga even kijken.
Mocht het goede zijn kan nog 3 extra jaren zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
Darkness91 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:44:
Ik ga even kijken.
Mocht het goede zijn kan nog 3 extra jaren zitten?
Als het een hele goede is kun je hem nog 7 jaar en misschien nog langer laten zitten. Kortom, we willen graag het type nummer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness91
Heb gekeken het is geen vs.
Bedankt voor de info laat dus zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welk type wel dan ?
Is wel handig, anders was je vraag vrij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness91
Hackus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:33:
Welk type wel dan ?
Is wel handig, anders was je vraag vrij nutteloos.
Corsair TX550M, 550 Watt voeding.
Over 3 jaar nieuwe voeding volledig ga upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Darkness91 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:17:
[...]

Corsair TX550M, 550 Watt voeding.
Over 3 jaar nieuwe voeding volledig ga upgraden.
pricewatch: Corsair Enthusiast TX550M
of

laatste kun je nog wel de periode mee door, tot de upgrade die je aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkness91
[quote]Hackus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:39:
[...]

pricewatch: Corsair Enthusiast TX550M
of

laatste kun je nog wel de periode mee door, tot de upgrade die je aangeeft.
[/quote

De laatse heb ik.
Merkte gelukkig nog geen problemen over 3 jaar is kijken.
Draai ook niet veel belast het amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rururu1234
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-01 15:31
Hi helden van dit topic, voedingvraagje hier. Ik heb bij een heerlijke drop van Alternate.be eindelijk mijn 3070ti weten te verkrijgen, dus de laatste stap om mijn game PC af te maken is dan de voeding! Mijn OCZ ModXStream Pro 500W en MSI GeForce GTX 970 kunnen eindelijk met pensioen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 414,23€ 414,23
1MoederbordenMSI MPG B550 Gaming Edge Wifi€ 168,-€ 168,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X 8G€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 94,90€ 94,90
1MonitorenASUS TUF Gaming VG249Q Zwart€ 196,15€ 196,15
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 360€ 93,13€ 93,13
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 86,77€ 86,77
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 115,-€ 115,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 512GB€ 61,82€ 61,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.230,-

Zit nog een 2de beeldscherm bij wat niet zo spannend is, die wil ik ooit waarschijnlijk upgraden (geen idee welke specs nog ).

Wie kan mij helpen met een leuke voeding? Ik wil graag netjes en strak, dus zwarte platte kabels met een mooie voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door Rururu1234 op 10-10-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Nou na een lange zoektocht toch nog een Enermax Platimax D.F. 750W weten te scoren op Ebay.
Was ook 100,- (dat is wat ik ook gecrediteerd kreeg) en is "nieuwerhandsje"
1 Jaar garantie, komt uit Spanje.
Laagste prijs die ik zag voor de 750w was 163,- en dat is me teveel.

Laten we hopen dat deze het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rururu1234
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-01 15:31
Thanks voor het advies! Dat ziet er uit als een mooie PSU voor een prima prijsje. En als je zo naar mijn PC kijkt, is 760W dan de meest geschikte denk je? En zou je dan de FD 1 of 2 aanraden? Weet niet of dat Gamegear (€109 voor 1) een beetje een goede store is, MaxICT gaan we natuurlijk nooit iets kopen. Anders is de 2 zelfs goedkoper.... (€139 bij Azerty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
@Rururu1234 ik zou deze pakken bij gamegear: pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum. Bij MaxICT indedaad nooit kopen. De Ion+ 2 is niet veel anders dan de 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:03
!mark schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:00:
Een korte vraag voor de PSU experts :+

Ik heb in 2014 de volgende PSU gekocht en tot de dag van vandaag probleemloos in gebruik gehad: pricewatch: Cooler Master V Series V700
Even een korte vraag nog; heb deze nu voeding probleemloos opnieuw in gebruik genomen met een nieuwe RTX3060Ti + 5800X.

Ik vraag me alleen af of het verstandig/nodig is beide PCIe aansluitingen op de kaart van een fysiek andere voedingskabel te laten komen of dat dat bij het stroomverbruik van een 3060Ti geen probleem is. Hij is nu aangesloten met 2PCIe connectors vanaf dezelfde kabel richting de voeding omdat ik dat zowel optisch als qua kabelmanagment wat netter vind. Maar als dat kwaad kan op langere termijn haal ik de tweede PEG kabel natuurlijk uit de doos

Ik ga er vanuit dat dit mogelijk moet zijn omdat je zou moeten kunnen verwachten dat het maximale stroomverbruik wat de standaard toelaat voor 2 PEG connectoren er doorheen moet kunnen. Maar ik lees op internet toch veelvuldig het advies om als het kan 2 losse kabels te gebruiken bij videokaarten met 2 aansluitingen, hoe zit dit precies :P ?

[ Voor 4% gewijzigd door !mark op 11-10-2021 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActuallyShip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-12-2022
Heb voor een familielid een prebuild gekocht met een 3060/5800, komt met een 550w psu maar heb even het merk ervan gecheckt en blijkbaar heeft het toch niet een bepaald goede reputatie dus wil het eigenlijk vervangen met een psu van een iets betrouwbaardere brand.

De huidige PSU is gespecifieerd als 200-240V en even rondkijkend voor PSUs merk ik dat veel PSUs (bv) onder AC invoer voltage 100-240 als range hebben. Is dat iets wat relevant is of hoef ik me daar geen zorgen over te maken? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3et6qqHvGPiOSv88u-ahZb7ZkFc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WoeyDMDlFchrwkePWGS0wSmR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nee, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat is normaal voor voedingen. Zodoende kunnen ze diverse spanningen ondersteunen zoals 115V in de Verenigde Staten en 230V in Europa en 50/60 Hz wisselstroom. Fabrikanten kunnen daardoor een voeding wereldwijd verkopen met alleen een andere stekkerkabel.

Sommige voedingen zijn zuiniger op 115V en sommige zijn zuiniger 230V. Kijk naar efficiency tests waarbij tenminste 230V is getest.

Ik zou zelf niet geneigd zijn een nieuwe voeding kopen vanwege een reputatie tenzij zo'n voeding bewezen schade doet aan een moederbord. Als de beschermingsmechanismen van de voeding werken is het risico klein.
Er worden soms nogal stellige uitspraken zonder onderbouwing gedaan over de kwaliteit van voedingen. Feit is dat elke ATX voeding voor consumenten kapot kan gaan en dat ook voedingen met een goede reputatie kapot kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
ActuallyShip schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 01:41:
Heb voor een familielid een prebuild gekocht met een 3060/5800, komt met een 550w psu maar heb even het merk ervan gecheckt en blijkbaar heeft het toch niet een bepaald goede reputatie dus wil het eigenlijk vervangen met een psu van een iets betrouwbaardere brand.
Welk merk?, welk type?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rururu1234 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Thanks voor het advies! Dat ziet er uit als een mooie PSU voor een prima prijsje. En als je zo naar mijn PC kijkt, is 760W dan de meest geschikte denk je? En zou je dan de FD 1 of 2 aanraden? Weet niet of dat Gamegear (€109 voor 1) een beetje een goede store is, MaxICT gaan we natuurlijk nooit iets kopen. Anders is de 2 zelfs goedkoper.... (€139 bij Azerty)
De 1 is prima, zoals Djarune ook zegt.

Zie bij GG wel goede feedback, ook al is me de shop niet bekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Gespot bij PSU's in de Discount : Deepcool bijna 20% eraf bij Megekko?

pricewatch: DeepCool DQ750ST
pricewatch: DeepCool DA700

Wellicht interessant voor mensen met een ''beperkt budget''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Gipsy King schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:55:
Wellicht interessant voor mensen met een ''beperkt budget''.
Vooral die pricewatch: DeepCool DQ750-M-V2L WH is interessant. Staat mooi in een white build met witte kabels voor nog geen 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:51
Hoe kunnen die Deepcool voedingen zo goed zijn? 650W Gold voor 50 euro kan toch niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uszka
chim0 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:35:
Hoe kunnen die Deepcool voedingen zo goed zijn? 650W Gold voor 50 euro kan toch niet?
Hoe kom je erbij dat ze goed zijn? Dat zijn ze namelijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djarune
Ze zijn niet goed. Ze zijn niet stil bij load en bevatten goedkope componenten. Ook maar 70%efficiënt bij 2% load.

Aan de andere kant zijn ze wel heel goedkoop en voldoen ze voor een goedkope gamepc. Er zijn echter vaak betere alternatieven. Alleen de witte vind ik interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Daar zijn gewoon marketing budgetten tegen aan gegooid, zie bij al die modellen het prijsverloop dalen.

Met de Stijgende container kosten en de slechte dollarkoers zou die grafiek juist andersom moeten oplopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Djarune schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:37:
[...]

Ze zijn niet goed. Ze zijn niet stil bij load en bevatten goedkope componenten. Ook maar 70%efficiënt bij 2% load.

Aan de andere kant zijn ze wel heel goedkoop en voldoen ze voor een goedkope gamepc. Er zijn echter vaak betere alternatieven. Alleen de witte vind ik interessant.
Check vooral omdat de kabels ook wit zijn. Das het enige voordeeltje :) maar goed 80+ Gold en 10 jaar garantie, voor deze prijzen vind je zelden. Dus idd voor de budget gamers prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:51
Excuus! Was in de war met een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Voor de techfreaks, leuke review om te lezen : https://www.techpowerup.c...5-power-supply-adp-400dr/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
7 jaar garantie valt een soort van tegen. V-series krijgt 10 jaar mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
Uszka schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

7 jaar garantie valt een soort van tegen. V-series krijgt 10 jaar mee!
Mee eens, ik ben de prijs aan het achterhalen , post ik nog wel als ik hem te pakken heb. Lijkt erop dat het gedaan is om de kosten te drukken, veel fabrikanten verwerken het aantal jaren gewoon simpelweg in de eindprijs. EN als je met dit soort units wil concureren tegen Corsairs beste , dan kan dat enkel op prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Gipsy King schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:42:
veel fabrikanten verwerken het aantal jaren gewoon simpelweg in de eindprijs.
Dat doet elke fabrikant. De kostendekking van RMA moet ergens vandaan komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
Kun je natuurlijk ook de kwaliteit omhoog gooien en 10j garantie geven met nagenoeg geen RMA kosten, maar dat zal wel duurder zijn...
Die lui weten wel hoe ze die balans moeten bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leuk voor een Mining tafel.

166A single rail.

Verder is de garantie ook nog beperkt.
(7 years limited warranty)

zou zo niet weten voor wie ik deze voeding zou adviseren hier op GoT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bad Brains
Kleine update van mijn kant voor diegene die het willen weten;

tl;dr

1. September Enermax Platimax D.F. 750W gekocht = DOA.
2. Geld retour (99,-) en via Ebay een tweedekansje gekocht voor 100,-
3. Bleek een hoop kabels te missen, na veel gezeur 40,- korting gekregen.
4. Enermax(.de) gemaild wat 3 kables kosten, bonnen opgestuurd en Ebay receipt.
5. 3 dagen later, 3 nieuwe kables gekregen voor niks van Enermax.

_/-\o_ Klantenservice, het bestaat nog.

edit;
Voor diegene die denken, kabeltjes soit.
IMHO zijn de Sleemax kabels gelijk aan de premium corsair kit maar dan standaard bij je PSU.
Of zwart / wit je ding is, tja dat is weer wat anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1xKGabVijGoR5VNyKbzo5Uf6ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rEsZMgKbvsSkxoBuWAMt9eN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Bad Brains op 23-10-2021 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bad Brains schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:12:
Kleine update van mijn kant voor diegene die het willen weten;

tl;dr

1. September Enermax Platimax D.F. 750W gekocht = DOA.
2. Geld retour (99,-) en via Ebay een tweedekansje gekocht voor 100,-
3. Bleek een hoop kabels te missen, na veel gezeur 40,- korting gekregen.
4. Enermax(.de) gemaild wat 3 kables kosten, bonnen opgestuurd en Ebay receipt.
5. 3 dagen later, 3 nieuwe kables gekregen voor niks van Enermax.

_/-\o_ Klantenservice, het bestaat nog.

edit;
Voor diegene die denken, kabeltjes soit.
IMHO zijn de Sleemax kabels gelijk aan de premium corsair kit maar dan standaard bij je PSU.
Of zwart / wit je ding is, tja dat is weer wat anders.

[Afbeelding]
Jammer dat je pech hebt gehad met de 1e Platimax, maar je ziet dat de service van Enermax prima in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Naar aanleiding van hoezo zijn "oude" voedingen niet geschikt voor nieuw cpu's? hier een vraagje over de volgende voeding (eind 2012 gekocht): pricewatch: Seasonic G-series 550 watt

Is deze voeding nog steeds geschikt voor een nieuw B550/Ryzen systeem? Op dit moment komt er een Ryzen 2600 i.c.m. GeForce 1070 in, in de toekomst wellicht nog een nieuwere Ryzen/videokaart.

Van het systeem waar de voeding inzit heeft het moederbord het (waarschijnlijk) begeven. Ik ging er eerder vanuit dat hergebruik van deze voeding geen probleem zou zijn, maar gezien bovenstaande topic wilde ik het voor zekerheid even controleren :) Ik hoop er wel weer een aardig tijdje mee vooruit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Twist schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:04:
Naar aanleiding van hoezo zijn "oude" voedingen niet geschikt voor nieuw cpu's? hier een vraagje over de volgende voeding (eind 2012 gekocht): pricewatch: Seasonic G-series 550 watt

Is deze voeding nog steeds geschikt voor een nieuw B550/Ryzen systeem? Op dit moment komt er een Ryzen 2600 i.c.m. GeForce 1070 in, in de toekomst wellicht nog een nieuwere Ryzen/videokaart.

Van het systeem waar de voeding inzit heeft het moederbord het (waarschijnlijk) begeven. Ik ging er eerder vanuit dat hergebruik van deze voeding geen probleem zou zijn, maar gezien bovenstaande topic wilde ik het voor zekerheid even controleren :) Ik hoop er wel weer een aardig tijdje mee vooruit te gaan.
Die kan nog wel een paar jaar mee. Afhankelijk van wat je volgende setup wordt zou die vervangen moeten worden want Seasonic gaat niet bepaald lekker met recente (high-end) videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Uszka schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:25:
[...]

Die kan nog wel een paar jaar mee. Afhankelijk van wat je volgende setup wordt zou die vervangen moeten worden want Seasonic gaat niet bepaald lekker met recente (high-end) videokaarten.
Bedankt, scheelt weer :)

Waar doel je precies op qua recente videokaarten? Te weinig watts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Twist schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:

Waar doel je precies op qua recente videokaarten?
Ga jij de voeding gebruiken met een RTX 3060 (Ti) bijvoorbeeld dan kan het zijn dat er een beveiliging in de voeding geactiveerd wordt vanwege de powerspikes of gemeten noise op de 12v sensordraad (meestal het laatste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Twist schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:04:

B550 met Ryzen 2600 ?
Volgens mij werkt dat niet
Weet niet of het nieuwkoop is, maar dan is een i5-11400(F) een betere optie. of B450 bij de 2600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:51:
[...]

B550 met Ryzen 2600 ?
Volgens mij werkt dat niet
Weet niet of het nieuwkoop is, maar dan is een i5-11400(F) een betere optie. of B450 bij de 2600
Goed punt. Ik heb inderdaad nog een Ryzen 2600 die ik kan lenen, met als idee om die volgend jaar met de laatste generatie AM4 te upgraden.

Hoewel niet officieel ondersteund lijkt het (soms) wel te werken: https://www.reddit.com/r/...rt_zenzen_cpus_after_all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Heeft iemand tips? Mijn pc reageert helemaal nergens meer op. 2 dagen geleden deed deze het nog en vandaag reageert ie nergens meer op, geen lichtjes op de moederbord etc. Ik vermoed dat de voeding dood is. Is er een manier om andere componenten uit te sluiten en er zeker van te zijn dat het aan de voeding ligt?

Voeding is een be quiet! Straight Power 11 650W, 10 maanden oud.

Pc is een ryzen 5600x met een rtx3070.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@HhK1907
Doe wat ik heb gedaan :

Koop een nieuwe voeding erbij en hoop op het beste! :)

Nou had ik een ander wat vager probleem, maar toch... meer kan je niet doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
HhK1907 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:22:
Heeft iemand tips? Mijn pc reageert helemaal nergens meer op. 2 dagen geleden deed deze het nog en vandaag reageert ie nergens meer op, geen lichtjes op de moederbord etc. Ik vermoed dat de voeding dood is. Is er een manier om andere componenten uit te sluiten en er zeker van te zijn dat het aan de voeding ligt?

Kan de voeding zijn maar net zo goed het moederbord. Maak anders een topic in Complete Systemen & Laptops als je hulp wilt met het lokaliseren en oplossen van het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Ja, of het aan/uit knopje van je kast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HhK1907 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:22:

Staat de schakelaar uit, achter op de voeding ?
Je zult niet de eerste zijn bij wie dit gebeurt, met afstoffen od.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
Iemand tips voor een goede kwaliteit voeding voor een systeem met ryzen 5900x icm 3080ti ?

Ik dacht zelf aan een 850w voeding:
be quiet straight power 11 platinum 850w
corsair rm850x 2021

[ Voor 36% gewijzigd door HhK1907 op 08-11-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
HhK1907 schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:44:
Iemand tips voor een goede kwaliteit voeding voor een systeem met ryzen 5900x icm 3080ti ?

Ik dacht zelf aan een 850w voeding:
be quiet straight power 11 platinum 850w
corsair rm850x 2021
De RM850x is een goede keuze. Zie ook
Uszka schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:27:
[...]
Ik ben niet heel erg fan meer van multirail voedingen icm de recente highend videokaarten. Het lijkt soms dat een spike over een enkele kabel wordt getrokken met als gevolg dat de voeding tript. Laatst meegemaakt met een 3080 Ti aan een Straight Power 11 850w. De laatste tijd adviseer ik dan ook alleen maar singlerail voedingen en aangezien jouw systeem al redelijk op leeftijd is en een upgrade niet heel lang zal uitblijven verwacht ik, is de XPG Core Reactor beter op zijn plaats. pricewatch: Corsair RM850x (2021) Zwart is ook een uitstekende optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@HhK1907
Ligt er aan welke 3080Ti. Als je 3x8-pin hebt, kies dan voeding met 3 losse PCIe kabels, wat de RM850x (2021) niet heeft. De 2018 versie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
@HhK1907 goed punt hierboven. Mocht je zo’n kaart hebben kun je beter voor de pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart gaan. Die komt met 3 kabels en heeft als bijkomend voordeel dat ie stiller is dan de 2021 versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Hackus schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:11:
@HhK1907
Ligt er aan welke 3080Ti. Als je 3x8-pin hebt, kies dan voeding met 3 losse PCIe kabels, wat de RM850x (2021) niet heeft. De 2018 versie wel.
Hier waarom de 2021 versie zo'n lompe kabelconfiguratie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
Goed punt inderdaad, het is een 3080ti met 3x8-pin. Is een HX850 V2 van Corsair niet een betere voeding? Of is het verschil verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
HhK1907 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:17:
Goed punt inderdaad, het is een 3080ti met 3x8-pin. Is een HX850 V2 van Corsair niet een betere voeding? Of is het verschil verwaarloosbaar?
De RM850x (2018) is stiller dan de HX850 V2. Die laatste is weer iets efficiënter. Wat mij betreft de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
Hoezo stiller? Ze hebben beide een semi-passive fan. Ik heb zelf de HX750i met zo'n zelfde fan en die is zover ik weet nog nooit aan geweest. Tegen de tijd dat je zo veel vermogen gaat trekken dat hij wel aan gaat zijn de GPU en waterkoeling fans al een behoorlijk tandje harder aan het werk.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
winwiz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:43:
Hoezo stiller? Ze hebben beide een semi-passive fan. Ik heb zelf de HX750i met zo'n zelfde fan en die is zover ik weet nog nooit aan geweest. Tegen de tijd dat je zo veel vermogen gaat trekken dat hij wel aan gaat zijn de GPU en waterkoeling fans al een behoorlijk tandje harder aan het werk.
De fans beginnen met draaien bij 40% load. Max noise output is voor beide voedingen 21dB. Dat is inderdaad heel stil op het moment dat de videokaart hard aan het koelen is. HX heeft een FDB fan en de RMx een op papier mindere DBB fan. Heb beide voedingen een keer toegepast, maar vind persoonlijk de RMx net iets stiller. Zou ook nog aan het exemplaar kunnen liggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:58
winwiz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:43:
Het patroon aan de achterzijde, waar de lucht langs moet, is gewijzigd. Hierdoor krijg je een ander type geluid en dat is hier van een irritanter type. Je zal het ondanks dat het stil is beter opmerken dan bij de 2018 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozijntjes
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik twijfel of ik mijn voeding moet vervangen. Ik gebruik momenteel een Ryzen R7 3700X, in combinatie met een RTX 2060 videokaart (met 1 connector van 8 pinnen aangesloten), een B550 moederbord en een aantal SSD's, in combinatie met een Seasonic Focus Plus 650 Gold voeding.

Het schijnt dat deze voeding het niet goed doet met sommige videokaarten. Bij mij werkt hij nog wel goed, ook als ik de videokaart met Furmark laat stressen.

Ook heb ik met Seasonic contact gehad. Zij zeggen dat de voedingen van voor januari 2018 de problemen hebben. Maar, omdat mijn voeding in juni 2018 is geproduceerd, zou ik mij geen zorgen hoeven maken.

Kan ik op dat verhaal in combinatie met de succesvolle stresstest vertrouwen, of zal ik voor de zekerheid toch een nieuwe voeding kopen? En zo ja, welke voor mijn systeem?
Pagina: 1 ... 50 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.