Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rozijntjes schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:27:
Ik twijfel of ik mijn voeding moet vervangen. Ik gebruik momenteel een Ryzen R7 3700X, in combinatie met een RTX 2060 videokaart (met 1 connector van 8 pinnen aangesloten), een B550 moederbord en een aantal SSD's, in combinatie met een Seasonic Focus Plus 650 Gold voeding.

Het schijnt dat deze voeding het niet goed doet met sommige videokaarten. Bij mij werkt hij nog wel goed, ook als ik de videokaart met Furmark laat stressen.

Ook heb ik met Seasonic contact gehad. Zij zeggen dat de voedingen van voor januari 2018 de problemen hebben. Maar, omdat mijn voeding in juni 2018 is geproduceerd, zou ik mij geen zorgen hoeven maken.

Kan ik op dat verhaal in combinatie met de succesvolle stresstest vertrouwen, of zal ik voor de zekerheid toch een nieuwe voeding kopen? En zo ja, welke voor mijn systeem?
vervangen is onzin met deze set-up. Nieuw aankopen van SS Focus varianten raad ik af. Dit omdat er betere opties zijn, die niet of nauwelijks duurder zijn. Als je nu een RTX3070 of beter gaat kopen, zou ik het wel gaan vervangen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozijntjes
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-11-2021
Hackus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:36:
[...]

vervangen is onzin met deze set-up. Nieuw aankopen van SS Focus varianten raad ik af. Dit omdat er betere opties zijn, die niet of nauwelijks duurder zijn. Als je nu een RTX3070 of beter gaat kopen, zou ik het wel gaan vervangen.
Bedankt! En nee, ik ga mijn videokaart de komende tijd niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15

Ook heb ik met Seasonic contact gehad. Zij zeggen dat de voedingen van voor januari 2018 de problemen hebben. Maar, omdat mijn voeding in juni 2018 is geproduceerd, zou ik mij geen zorgen hoeven maken.
Geen problemen met de pré jan 2018 modellen is niet waar. Het OCP trippoint mag dan verhoogd zijn maar de ripple gaat buiten de specificaties als de voeding het oude OCP trippoint passeert.

Tja, Seasonic. Ze denken dat ze er met alleen de naam wel komen. Niet dus. Voor diverse problemen steken ze de kop in het zand zoals nu de issues met het Prime platform icm recente high-end videokaarten. Dat is de reden dat de Corsair AX Titanium niet meer wordt geproduceerd omdat Seasonic verrekt om de problemen op te lossen. Daarnaast betrekken ze steeds meer modellen van andere OEMs zoals RSY en Helly en dat zijn doorgaans geen beste voedingen terwijl kopers rekenen op een goed product omdat het tot 2017 altijd zo is geweest als er Seasonic op de buitenkant staat. Overigens is de beste Seasonic de Focus GX omdat daar op dit moment zo goed als geen problemen mee zijn en de kwaliteit niet onaardig is, en de beste Seasonic OEM is de EVGA Supernova G6.
Kan ik op dat verhaal in combinatie met de succesvolle stresstest vertrouwen, of zal ik voor de zekerheid toch een nieuwe voeding kopen? En zo ja, welke voor mijn systeem?
Met je systeem kom je bij lange na niet in de buurt van problemen. Lekker laten zitten die voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Uszka schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:55:
Geen problemen met de pré jan 2018 modellen is niet waar.
Dat zegt hij toch ook niet :?
Ook heb ik met Seasonic contact gehad.

Zij zeggen dat de voedingen van voor januari 2018 de problemen hebben.
Maar, omdat mijn voeding in juni 2018 is geproduceerd, zou ik mij geen zorgen hoeven maken.
:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
nero355 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:48:
[...]

Dat zegt hij toch ook niet :?
Excuus, post jan 2018 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozijntjes
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-11-2021
Uszka schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:51:
[...]

Excuus, post jan 2018 modellen.
Ja, die veroorzaken een hogere ripple waardoor hardware kapot kan gaan of zoiets? Moet ik me daar dan geen zorgen over maken? Of komt die hogere ripple pas op een moment dat er teveel stroom wordt gevraagd aan de voeding?

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Goedemiddag allemaal, ik vond het tijd om mijn ubertrouwe Corsair HX750 (uit 2009/2010 ergens) te vervangen. Inmiddels is er een Sapphire 6900 XT SE onderweg die waarschijnlijk de 5700xt gaat vervangen, daarnaast bezit ik:

- Asus Z390-E gaming
- i9-9900K (niet OCed) gekoeld door een Corsair H115i RGB PRO XT
- Corsair Vengeance RGB Pro 32GB
- Crucial MX500 1TB + Samsung 840 pro 256GB

Qua randapparatuur (weet niet of die RGB toeters en bellen veel extra stroom vragen):
- HyperX quadcast S RGB
- Razer Ornata V2
- Razer Deathadder V2

Daarnaast draaien er momenteel 6x 140mm fans en 2x 120mm fans.

Waardige vervangers:
Corsair RM850X 2021 model
Corsair HX850V2

Ik geef eerlijk toe dat ik gevoelig ben voor nieuwer = beter, daardoor zal ik sneller neigen naar de RM850x dan de HX850 bijv. en in principe liever de nieuwere variant van de RM850 ondanks dat de oudere stiller is.
1. Volstaat een 850W voeding voor bovenstaande setup?
2. En ook als future proof voeding, stel ik houd nu al rekening dat ik mogelijk de CPU nog licht ga OCen of upgrade voor een krachtigere en mogelijk nog een keer een M.2 ssd erbij prik? Of toch voor de 1000 watter gaan?

Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55
@peakaboo nieuw is niet altijd beter. Het 2021 model komt met slechts 2x 6+2 pins kabels. Dat is in principe één te weinig voor de RX6900XT. Het is namelijk beter om 3 kabels te gebruiken. Pak het 2018 model. De HX850 V2 of RM1000x 2021 is ook oké.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Ik heb nu bijna 4 jaar een Corsair CS750M voeding in mijn pc zitten en ben rustig aan het rondkijken naar een opvolger.

Mijn pc:
- Intel Core i7-7700K Boxed, overgeklokt.
- EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, overgeklokt.
- Corsair Hydro Series H100i v2, waterkoeling.
- Samsung 970 EVO 1TB
- SSd 1TB van Crusial
- 3TB HDD Toshiba

Welke voeding moet ik naar kijken?

Alvast erg bedankt.

P.S. Ik heb de startpost gelezen maar veel links naar voedingen zijn verouderd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Arjantje72 op 18-11-2021 16:21 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:37:
@peakaboo nieuw is niet altijd beter. Het 2021 model komt met slechts 2x 6+2 pins kabels. Dat is in principe één te weinig voor de RX6900XT. Het is namelijk beter om 3 kabels te gebruiken. Pak het 2018 model. De HX850 V2 of RM1000x 2021 is ook oké.
Idd.

@peakaboo Ik heb een pricewatch: Powercolor Red Devil RX 6900 XT
En ben voor 1200W gegaan, niet om het wattage, maar boven de 850W is er niet veel prijsverschil.
Ik heb de GPU en 5900X(OC) en een RTX en RX moet je aansluiten vanaf oftewel 2 of 3 losse PCIe kabels.
net hoeveel 8-pins je GPU vraagt.

pricewatch: Fractal Design ION+ 860W Platinum is helaas moeilijk verkrijgbaar momenteel, maar ook een goede voeding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arjantje72 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:59:
Ik heb nu bijna 4 jaar een Corsair CS750M voeding in mijn pc zitten en ben rustig aan het rondkijken naar een opvolger.

Mijn pc:
- Samsung 970 EVO 1TB
- SSd 1TB van Crusial
- 3TB HDD Toshiba

Alvast erg bedankt.
oa
pricewatch: Fractal Design ION+ 660W Platinum

• Arjantje72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Hackus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:00:

pricewatch: Fractal Design ION+ 860W Platinum is helaas moeilijk verkrijgbaar momenteel, maar ook een goede voeding
pricewatch: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W dan maar. Zelfde voeding met ATX2.52 support.
Arjantje72 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:59:

Mijn pc:
- Samsung 970 EVO 1TB
- SSd 1TB van Crusial
- 3TB HDD Toshiba

Alvast erg bedankt.

P.S. Ik heb de startpost gelezen maar veel links naar voedingen zijn verouderd :)
Waarom wil je een andere voeding? Zo slecht is die niet en in jouw systeem wordt die niet eens voor de helft belast. Kan nog makkelijk een paar jaar mee.

[ Voor 42% gewijzigd door Uszka op 18-11-2021 18:19 ]

• Arjantje72
Uszka schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:13:
[...]

pricewatch: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W dan maar. Zelfde voeding met ATX2.52 support.

[...]

Waarom wil je een andere voeding? Zo slecht is die niet en in jouw systeem wordt die niet eens voor de helft belast. Kan nog makkelijk een paar jaar mee.
De voeding is al weer een paar jaartjes oud en had hier jaren geleden advies gevraagd en @-The_Mask- zei toen dat het geen slechte was maar wel en budget voeding.
Ik kon er echter geen reviews over vinden destijds.
Ik wil niet wachten tot hij het ineens begeeft :)

• Uszka
Arjantje72 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:28:
[...]

De voeding is al weer een paar jaartjes oud en had hier jaren geleden advies gevraagd en @-The_Mask- zei toen dat het geen slechte was maar wel en budget voeding.
Probleem bij die voeding was dat die destijds veel te duur was voor de geboden kwaliteit. Dat ligt vooral aan de matige ventilator en secundaire caps. De kwaliteit is ook weer niet zo laag dat je er na 4 jaar alweer afscheid van moet nemen, zeker als het ding niet meer dan 50% is belast. Voor de rest is het namelijk een redelijk moderne voeding met LLC platform en alle nodige beveiligingen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arjantje72 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:28:
[...]

In 2018 was het advies dat vervangen niet nodig was. Indien jij het gevoel hebt, dat het nu tijd wordt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 19:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Beste Tweakers, vandaag ben ik de server/nas aan het upgraden. Daarbij ook de conclusie dat de fan van de voeding behoorlijk geluid begint te maken en stopt er gegarandeerd mee binnenkort. Deze kan ik vervangen, dat is voor mij geen probleem om te doen alleen iets gelijkwaardigs zoeken. De voeding zelf kan nog wel even mee, maar ik moet toch investeren dus misschien gelijk vervangen voor iets beters.
Ik hoor dat hier een hoop kennis zit van voedingen, misschien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen bij de keuze van een efficiëntere voeding.

In het zuinige server topic ben ik wat aan het upgraden en de huidige voeding een CX450M uit 2017 voor iets efficiënters op de nominale belasting. In deze review productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask- 78% bij 10% load (45W), dus daaronder zal het op magische wijze niet veel beter zijn.

Het heb het e.e.a. gemeten en dat is dan met de inefficiëntie van de huidige voeding daarin meegenomen, het continue vermogen is laag <30W. Het is natuurlijk wel ideaal iets te vinden dat juist ook bij de lage vermogens efficiënt is, gezien deze over het algemeen 24/7 aan staat.
Ideale situatie voor zo'n PicoPSU zou je zeggen, maar helaas het opstartvermogen is vrij hoog door 10 3,5" disks (dat blijft ook voorlopig zo), gemeten bijna 200W. Verder wensenlijstje ATX formaat of iets wat past, goede kwaliteit, stil en als nice to have deels of volledig modulair.
- i3-9100
- Fujitsu D3644-B
- 10x 3,5" hdd en 2x ssd

Ik heb natuurlijk wel gezocht in de pricewatch, maar dat schiet natuurlijk niet op als ik op efficiëntie aan het zoeken ben. Hebben jullie voor mij een tip om dit gemakkelijker te kunnen zoeken en een goede suggestie voor een voeding.

Deze zo onder andere in dit topic gevonden, maar dat lijkt niet heel veel vooruitgang te bieden op efficiëntie. Dan is een ventilatortje vervangen wel een stuk goedkoper.
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W
pricewatch: Corsair CX550F RGB Zwart
pricewatch: Corsair TX550M
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: Corsair RM550x (2021) Zwart

[ Voor 39% gewijzigd door zekerpixels op 19-11-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
zekerpixels schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 02:28:
Beste Tweakers, vandaag ben ik de server/nas aan het upgraden. Daarbij ook de conclusie dat de fan van de voeding behoorlijk geluid begint te maken en stopt er gegarandeerd mee binnenkort. Deze kan ik vervangen, dat is voor mij geen probleem om te doen alleen iets gelijkwaardigs zoeken. De voeding zelf kan nog wel even mee, maar ik moet toch investeren dus misschien gelijk vervangen voor iets beters.
Ik hoor dat hier een hoop kennis zit van voedingen, misschien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen bij de keuze van een efficiëntere voeding.

In het zuinige server topic ben ik wat aan het upgraden en de huidige voeding een CX450M uit 2017 voor iets efficiënters op de nominale belasting. In deze review productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask- 78% bij 10% load (45W), dus daaronder zal het op magische wijze niet veel beter zijn.

Het heb het e.e.a. gemeten en dat is dan met de inefficiëntie van de huidige voeding daarin meegenomen, het continue vermogen is laag <30W. Het is natuurlijk wel ideaal iets te vinden dat juist ook bij de lage vermogens efficiënt is, gezien deze over het algemeen 24/7 aan staat.
Ideale situatie voor zo'n PicoPSU zou je zeggen, maar helaas het opstartvermogen is vrij hoog door 10 3,5" disks (dat blijft ook voorlopig zo), gemeten bijna 200W. Verder wensenlijstje ATX formaat of iets wat past, goede kwaliteit, stil en als nice to have deels of volledig modulair.
- i3-9100
- Fujitsu D3644-B
- 10x 3,5" hdd en 2x ssd

Ik heb natuurlijk wel gezocht in de pricewatch, maar dat schiet natuurlijk niet op als ik op efficiëntie aan het zoeken ben. Hebben jullie voor mij een tip om dit gemakkelijker te kunnen zoeken en een goede suggestie voor een voeding.

Deze zo onder andere in dit topic gevonden, maar dat lijkt niet heel veel vooruitgang te bieden op efficiëntie. Dan is een ventilatortje vervangen wel een stuk goedkoper.
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W
pricewatch: Corsair CX550F RGB Zwart
pricewatch: Corsair TX550M
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: Corsair RM550x (2021) Zwart
CX450M kwam met 5 jaar garantie. Je zou een RMA aan kunnen vragen bij Corsair op basis van het geluid van de ventilator.

Voedingen met ATX2.52 ondersteuning zijn efficiënter bij lage belastingen dan voedingen die niet hoger gaan dan ATX2.4. pricewatch: Corsair RM550x (2021) Zwart bijvoorbeeld is 81% efficient bij 20w, 86% bij 40w en ruim 89% efficiënt bij 80w.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20
*knip* op deze manier voegt deze post weinig toe. Dit is een advies- en informatietopic, geen prijzentopic. Men kan dit ook gewoon in de Pricewatch vinden.

[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 24-11-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Gipsy King schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:00:
Informatieve Post :
Megekko is de eerste met wat Pre-black-Friday PSU Deals : https://www.megekko.nl/info/blackfriday#componenten
Dankje! Zag dat ze de lastig verkrijgbare Fractal Design ION+ 860W Platinum hebben, welliswaar niet in de sale voor 184 EUR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

peakaboo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:49:
[...]

Dankje! Zag dat ze de lastig verkrijgbare Fractal Design ION+ 860W Platinum hebben, welliswaar niet in de sale voor 184 EUR
Dat is de iON+2. Fractal heeft recent een versie 2 uitgebracht.(levertijd 5 werkdagen)

pricewatch: Fractal Design ION+ 860W Platinum
pricewatch: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W
bij alternate E15,- goedkoper en op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:01:
[...]

Dat is de iON+2. Fractal heeft recent een versie 2 uitgebracht.(levertijd 5 werkdagen)

pricewatch: Fractal Design ION+ 860W Platinum
pricewatch: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W
bij alternate E15,- goedkoper en op voorraad
Heel scherp, door alle black friday sale viel me dit niet op.. Maar is de V2 nog beter dan? Want die flexibele kabels zaten ook al bij de vorige versie zag ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

peakaboo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:03:
[...]

Heel scherp, door alle black friday sale viel me dit niet op.. Maar is de V2 nog beter dan? Want die flexibele kabels zaten ook al bij de vorige versie zag ik
Volgens mij amper verschil. An update to ATX 12v v2.52 offers better support for low power modes

hier staat een review

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 20-11-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

zekerpixels schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 02:28:
Beste Tweakers, vandaag ben ik de server/nas aan het upgraden.

- i3-9100
- Fujitsu D3644-B
- 10x 3,5" hdd en 2x ssd

Ik denk dat je gezien je "SATA aansluitingen honger" wel blij zal worden van de XPG voedingen : https://tweakers.net/voed...tor_p1081930/vergelijken/

En de efficiëntie zou goed moeten zijn afgaande op de ondersteunde ATX versie :
Uszka schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:08:
Voedingen met ATX2.52 ondersteuning zijn efficiënter bij lage belastingen dan voedingen die niet hoger gaan dan ATX2.4.
Maar ik heb daar eerlijk gezegd niet echt naar gekeken enkele maanden geleden! :$ O-) :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@zekerpixels als je net met verloopjes/adapters wilt klooien, heeft deze 12 Sata-connectors

pricewatch: BitFenix Whisper BWG750M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hackus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:54:
@zekerpixels als je net met verloopjes/adapters wilt klooien, heeft deze 12 Sata-connectors

Dat was mijn tweede keuze destijds, omdat ik al een tijdje de 450 Watt variant had, maar dat is dus wel een ATX 2.4 voeding i.p.v. ATX 2.52 dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Uszka schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:53:
[...]

Probleem bij die voeding was dat die destijds veel te duur was voor de geboden kwaliteit. Dat ligt vooral aan de matige ventilator en secundaire caps. De kwaliteit is ook weer niet zo laag dat je er na 4 jaar alweer afscheid van moet nemen, zeker als het ding niet meer dan 50% is belast. Voor de rest is het namelijk een redelijk moderne voeding met LLC platform en alle nodige beveiligingen.
Dat vind ik fijn om te horen, ik was bang dat na een jaar of 5 de voeding op was en ondertussen wat onderdelen van mijn pc kon slopen. Wat ik regelmatig lees over slechte voedingen.
Hackus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:02:
[...]

In 2018 was het advies dat vervangen niet nodig was. Indien jij het gevoel hebt, dat het nu tijd wordt…
Ik wist het zeker, maar door @Uszka twijfel ik weer :)

Maar zoals ik zei, ik ben rustig aan het rondkijken en sommige links uit de startpost zijn verouderd, net als mijn voeding...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nero355 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:37:
[...]

Dat was mijn tweede keuze destijds, omdat ik al een tijdje de 450 Watt variant had, maar dat is dus wel een ATX 2.4 voeding i.p.v. ATX 2.52 dan :)
Efficiëntie is prima..

@Arjantje72 Je goed informeren vooraf, en prijzen in de gaten houden is ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 19:43

zekerpixels

Victory Loves Preparation

[...] Voedingen met ATX2.52 ondersteuning zijn efficiënter bij lage belastingen dan voedingen die niet hoger gaan dan ATX2.4. pricewatch: Corsair RM550x (2021) Zwart bijvoorbeeld is 81% efficiënt bij 20w, 86% bij 40w en ruim 89% efficiënt bij 80w.
Bedankt dat is een goede om op te filteren. De RM550x vindt ik ook wel wat, ik houd het bij voor als deze komende week goedkoper wordt.
nero355 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:51:
[...] Ik denk dat je gezien je "SATA aansluitingen honger" wel blij zal worden van de XPG voedingen : https://tweakers.net/voed...tor_p1081930/vergelijken/ En de efficiëntie zou goed moeten zijn afgaande op de ondersteunde ATX versie :[...]
In die prijsklasse ga ik voor de rm550x, de sata aansluitingen is leuk. Maar ik heb al wat kabels gemodificeerd, dus zonder 3.3v pin 3 power disable voor de white label WD HHDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48
[...]

Voedingen met ATX2.52 ondersteuning zijn efficiënter bij lage belastingen dan voedingen die niet hoger gaan dan ATX2.4. pricewatch: Corsair RM550x (2021) Zwart bijvoorbeeld is 81% efficient bij 20w, 86% bij 40w en ruim 89% efficiënt bij 80w.
Waarom is het maar een handjevol die 2.52 ondersteunt? Ik heb me niet verdiept hoor in die ATX standaarden, maar de Coolermaster MWE (White/Bronze) leek lange tijd de enige met 2.52 ondersteuning.

Van Corsair zou je toch verwachten dat ze in hun nieuwste en beste voeding de nieuwste standaarden ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
Ik had even een vraag voor onze experts hier. Ben namelijk op zoek naar een nieuwe voeding voor mijn budget computer voor normaal gebruik en lichte tot matige games. De Cooler Masterwatt Lite 500w vertrouw ik niet zo meer op het moment.

Mijn pc specs.
Ryzen 5 2400g
PNY GeForce GTX 1660 XLR8 Gaming Overclocked Edition
ASRock B450M-HDV
HGST 1TB travelstar 7k1000
KIngston A400 240SSD
Corsair Vengeance DDR4 2x 4GB 3000Mhz

Heb al een beetje zitten neuzen voor een vervanging alleen de prijzen liggen op dit moment erg bijelkaar vreemd genoeg en heb vrij weinig verstand van deze dingen. Mijn budget is 70-80 en de gedachte dit keer is betere keuzes maken op onderdelen voor langer termijn gebruik/toekomstige build.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
chim0 schreef op zondag 21 november 2021 @ 06:19:

Van Corsair zou je toch verwachten dat ze in hun nieuwste en beste voeding de nieuwste standaarden ondersteunen?
In de PW staat de ATX spec niet altijd goed vermeld. RMx 2021 bijvoorbeeld, is wel 2.52 gespecificeerd.
Hunterrnl schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:28:
Ik had even een vraag voor onze experts hier. Ben namelijk op zoek naar een nieuwe voeding voor mijn budget computer voor normaal gebruik en lichte tot matige games. De Cooler Masterwatt Lite 500w vertrouw ik niet zo meer op het moment.

Mijn pc specs.
Ryzen 5 2400g
PNY GeForce GTX 1660 XLR8 Gaming Overclocked Edition
ASRock B450M-HDV
HGST 1TB travelstar 7k1000
KIngston A400 240SSD
Corsair Vengeance DDR4 2x 4GB 3000Mhz

Heb al een beetje zitten neuzen voor een vervanging alleen de prijzen liggen op dit moment erg bijelkaar vreemd genoeg en heb vrij weinig verstand van deze dingen. Mijn budget is 70-80 en de gedachte dit keer is betere keuzes maken op onderdelen voor langer termijn gebruik/toekomstige build.

Alvast bedankt !
Masterwatt Lite is nooit interessant geweest. Zelfs voor een groepsgereguleerde voeding heeft die een enorm slechte spanningsregeling.
Voor 6 tientjes kan je niet om pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G3 heen. Andere opties binnen je budget zijn deze waarbij alleen de Fractal iets beter is dan de EVGA G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
Uszka schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:41:
[...]

In de PW staat de ATX spec niet altijd goed vermeld. RMx 2021 bijvoorbeeld, is wel 2.52 gespecificeerd.

[...]

Masterwatt Lite is nooit interessant geweest. Zelfs voor een groepsgereguleerde voeding heeft die een enorm slechte spanningsregeling.
Voor 6 tientjes kan je niet om pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G3 heen. Andere opties binnen je budget zijn deze waarbij alleen de Fractal iets beter is dan de EVGA G3.
Slechte spanningsregeling...hmmm zou daar de coil whine vandaan komen ?

Ok dan gaan ik voor de Fractal 650w. Hartstikke bedankt voor het advies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Hunterrnl schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:14:
[...]

Slechte spanningsregeling...hmmm zou daar de coil whine vandaan komen ?

Ok dan gaan ik voor de Fractal 650w. Hartstikke bedankt voor het advies !
De Fractal ION+ bedoel ik. De ION Gold is minder goed dan de EVGA G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
Uszka schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:18:
[...]

De Fractal ION+ bedoel ik. De ION Gold is minder goed dan de EVGA G3.
Dus het maakt helemaal niks uit of de ION Gold veel nieuwer is dan de EVGA G3 ? Poeh voedingen zijn ingewikkelder dan ik dacht. Petje af dat je het verschil zo kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Hunterrnl schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:28:
[...]

Dus het maakt helemaal niks uit of de ION Gold veel nieuwer is dan de EVGA G3 ?
Nee, dat maakt niets uit. Een van de beste PSU's is de Corsair HXi en die gaan al mee sinds 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Uszka schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:41:
[...]

Nee hoor, op de site staat gewoon 2.4

En waarom is de kabelconfiguratie ruk? Hij heeft 4x PCI-e 8-pins en ook de mogelijkheid voor een 12-pins middels kabel > https://www.corsair.com/e...-Power-Cable/p/CP-8920274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
chim0 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:10:
[...]

Kan het zo snel niet vinden maar op THW of LTT forum heeft Jon Gerow gezegd dat ze 2.52 ondersteunen.
En waarom is de kabelconfiguratie ruk? Hij heeft 4x PCI-e 8-pins en ook de mogelijkheid voor een 12-pins middels kabel > https://www.corsair.com/e...-Power-Cable/p/CP-8920274
Omdat je meer hebt aan 3 PCI-e kabels dan aan 3 EPS kabels bij de pricewatch: Corsair RM850x (2021) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Uszka schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:35:
[...]

Kan het zo snel niet vinden maar op THW of LTT forum heeft Jon Gerow gezegd dat ze 2.52 ondersteunen.
Hoe weet hij dat? En waarom zou Corsair erover liegen?

https://www.corsair.com/e...9020200-EU#tab-tech-specs
[...]

Omdat je meer hebt aan 3 PCI-e kabels dan aan 3 EPS kabels bij de pricewatch: Corsair RM850x (2021) Zwart
Begrijp niet wat je bedoelt? Hij heeft 3x EPS en 4x PCI-e.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zkv9hsMtUk83rVbTjnQN0hx_Hi4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ch0U18plfGysG5Q5fWv8UhTm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:10:
[...]

Welke voeding ?

de 2021 versie heeft minder PCie kabels dan de 2018 RM..X Maar dat heeft niets met Fully compliant with ATX v2.52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat staat er hoe ik dat weet. Kan het alleen ff niet meer terug vinden. Anders vraag ik het Jon wel in een DM.
En waarom zou Corsair erover liegen?
Ze liegen niet want ATX2.4 wordt sws ondersteunt.
https://www.corsair.com/e...9020200-EU#tab-tech-specs

[...]

Begrijp niet wat je bedoelt? Hij heeft 3x EPS en 4x PCI-e.

[Afbeelding]
4 PCI-e connectors is 2 kabels. Sommige videokaarten met 3x8 pin wil je niet anders dan met 3 aparte kabels aansluiten.
Je hebt niets aan 3 EPS kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RM850x
de 2021 versie heeft minder PCie kabels dan de 2018 RM..X Maar dat heeft niets met Fully compliant with ATX v2.52
Dat zegt ook niemand? We praten gewoon over de ATX standaard en kabels.
Uszka schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:50:
[...]

Dat staat er hoe ik dat weet. Kan het alleen ff niet meer terug vinden. Anders vraag ik het Jon wel in een DM.
Ook in een Youtube filmpje zie ik idd 2.52. Raar dat ze dat dan niet neerzetten.

Een consument niet nee. Ook die gast vraagt zich af waarom ze hebben gekozen voor zoveel EPS connectors, maar daar zullen ze vast hun reden voor hebben. Misschien voor servers ofzo?
[...]

Ze liegen niet want ATX2.4 wordt sws ondersteunt.
Oké, liegen is misschien een beetje overdreven. Het niet gewoon neerzetten bedoel ik.
[...]

4 PCI-e connectors is 2 kabels. Sommige videokaarten met 3x8 pin wil je niet anders dan met 3 aparte kabels aansluiten.
Je bedoelt dat er dan teveel stroom door die kabel gaat? Mja, neem aan dat ze dat wel op orde hebben bij een dergelijke voeding. Bovendien heb je nog die 12-pins kabel. Aan het plaatje te zien gaat ie naar 2x 8-pins dus kan je die gebruiken plus nog één losse PCI-e kabel. Ook die 12-pins gaat weliswaar van 1 naar 2 maar ook daar zal wel over nagedacht zijn neem ik aan.

Ik zou daar niet zo bang voor zijn en die fan maakt misschien wel meer herrie, maar gaat wel langer mee. En ik heb toch altijd een headset op dus hoor sws niks. Maar misschien kan je vragen aan die gast of ie hem kan testen met een dikke videokaart om te kijken of er iets gebeurt met die kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
chim0 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:56:
Ook die gast vraagt zich af waarom ze hebben gekozen voor zoveel EPS connectors, maar daar zullen ze vast hun reden voor hebben. Misschien voor servers ofzo?

Je bedoelt dat er dan teveel stroom door die kabel gaat? Mja, neem aan dat ze dat wel op orde hebben bij een dergelijke voeding. Bovendien heb je nog die 12-pins kabel. Aan het plaatje te zien gaat ie naar 2x 8-pins dus kan je die gebruiken plus nog één losse PCI-e kabel. Ook die 12-pins gaat weliswaar van 1 naar 2 maar ook daar zal wel over nagedacht zijn neem ik aan.
Heb het eerder gepost maar dat heb je blijkbaar gemist. In dit topic waarom de kabelconfiguratie is zoals ie is.

De 12 pin gaat van 2x 8 pin op de voeding naar 1x 12 pin miniconnector voor FE kaarten. Andersom dan wat jij zegt dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Uszka op 21-11-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Uszka schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:26:
[...]

Heb het eerder gepost maar dat heb je blijkbaar gemist. In dit topic waarom de kabelconfiguratie is zoals ie is.

De 12 pin gaat van 2x 8 pin op de voeding naar 1x 12 pin miniconnector voor FE kaarten. Andersom dan wat jij zegt dus.
Oh ja, dat was het. Andersom idd voor FE kaarten.

Nou ja, alsnog zou ik willen zien of die PCI-e kabels bezwijken als je ze flink belast of overbelast op een 3x 8-pins kaart. Pas dan kunnen we met zekerheid zeggen dat het een crap configuratie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
chim0 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:29:
[...]

Nou ja, alsnog zou ik willen zien of die PCI-e kabels bezwijken als je ze flink belast of overbelast op een 3x 8-pins kaart. Pas dan kunnen we met zekerheid zeggen dat het een crap configuratie is.
Dat zal wel meevallen. Het is gewoon geen logische configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Uszka schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:30:
[...]

Dat zal wel meevallen. Het is gewoon geen logische configuratie.
Tja, ik weet niet wat Corsair voor ogen had met deze configuratie. Dan zouden we het ze moeten vragen. Maar goed ik zou deze voeding alsnog kopen als het moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
chim0 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:37:
[...]

Tja, ik weet niet wat Corsair voor ogen had met deze configuratie. Dan zouden we het ze moeten vragen.
Dat staat achter de link die ik heb gepost maar blijkbaar heb je die nog steeds niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Uszka schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:46:
[...]

Dat staat achter de link die ik heb gepost maar blijkbaar heb je die nog steeds niet gelezen.
Duh voor de Nvidia FE kaarten. Dat had ik allang door hoor, maar dat is teruggedraaid.

@nero355 Dat weet ik. Alleen is deze voeding blijkbaar gemaakt voordat dat werd teruggedraaid. Anders zou ik niet weten waarvoor je zoveel EPS connectoren nodig hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door chim0 op 22-11-2021 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

chim0 schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:02:
@nero355 Wat doe je blij met je +1? Dat weet ik allang.
Dat kan ik niet ruiken hé! ;)

Maar verder uit ik gewoon mijn "eensheid" over het feit dat men tegenwoordig te weinig de Search gebruikt of dingen daadwerkelijk (goed) leest en zomaar vragen dumpt onder het motto "Vraag maar raak voor een knaak!" :| :/

Dus... ehh... Dat dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
nero355 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:41:
[...]

Dat kan ik niet ruiken hé! ;)

Maar verder uit ik gewoon mijn "eensheid" over het feit dat men tegenwoordig te weinig de Search gebruikt of dingen daadwerkelijk (goed) leest en zomaar vragen dumpt onder het motto "Vraag maar raak voor een knaak!" :| :/

Dus... ehh... Dat dus! ;)
Sorry, misschien beetje overdreven reactie van mij. Heb dat topic wel gelezen maar dacht dat het om meer ging dan alleen de EPS stekkers en FE kaarten.

Reactie aangepast! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20
*knip* op deze manier voegt deze post weinig toe. Dit is een advies- en informatietopic, geen prijzentopic. Men kan dit ook gewoon in de Pricewatch vinden.

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 24-11-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen. Een mini itx systeem.

Met o.a.
-Ryzen 7 5800x
- gtx1060 (wordt later vervangen door een RTX 3070 of iets vergelijkbaars)
- Arctic freezer 280 AIO
- 4 fans
- nvme SSD

Als kast ga ik de nr200p van Coolermaster gebruiken. Moet dus een SFX voeding hebben.

Twijfel over:
- Coolermaster v850 (die is nu met black friday aantrekkelijk geprijsd i.t.t. De 650 / 750
- Seasonic SGX
- Corsair SF600 2018 (staat me de prijs het minst van aan)

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Kom niet achter de kwaliteit van de voedingen, behalve dat de corsair erg goed zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kwaliteit kost iets meer, maar is het je het waard?
Met een RTX3070 gaat de CM niet veel werken, maar de fan staat best agresief afgesteld, en dat hoor je ook. Als je een stille wilt, dat zou ik de SF halen. Heb die zelf ook gebruikt met deze CM kast, zie mijn inventaris. Fractal iON+ is er ook in SFX-L, maar scheelt amper met SF in prijs

edit: zal je maar taggen… :o

@Chrosser

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 24-11-2021 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
De pricewatch: Corsair SF600 (2018) is absoluut de prijs waard. Zou ik geen goedkopere CM, Seasonic of FD in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Chrosser schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:32:
Als kast ga ik de nr200p van Coolermaster gebruiken. Moet dus een SFX voeding hebben.
Check effe of deze voeding erin past : pricewatch: XPG Core Reactor 650W

Is echt bizar klein voor een normale voeding! :)

In mijn pricewatch: Xigmatek Elysium verdwijnt het gekke ding echt in die kleine hoek onderaan! :o :D _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nero355 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:19:
[...]

In mijn pricewatch: Xigmatek Elysium verdwijnt het gekke ding echt in die kleine hoek onderaan! :o :D _O-
Je zit dan met de ruimte voor de kabels, dat scheelt 4cm met SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

nero355 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:19:
[...]

Denk niet dat dat gaat lukken, andere suggesties?
Hackus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:43:
Kwaliteit kost iets meer, maar is het je het waard?
Met een RTX3070 gaat de CM niet veel werken, maar de fan staat best agresief afgesteld, en dat hoor je ook. Als je een stille wilt, dat zou ik de SF halen. Heb die zelf ook gebruikt met deze CM kast, zie mijn inventaris. Fractal iON+ is er ook in SFX-L, maar scheelt amper met SF in prijs
Ok, en is de sf600 dan voldoende? Een rtx3080 gaat er niet inkomen vanwege de prijs, een tegenhanger van de 3070 van AMD misschien wel. Ligt een beetje aan de prijsontwikkeling.

[ Voor 35% gewijzigd door Chrosser op 24-11-2021 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Chrosser schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:20:
[...]

Denk niet dat dat gaat lukken, andere suggesties?
Tweedehands: V&A aangeboden: Corsair SF600 (2018). Nog altijd beter dan de alternatieven.

offtopic:
Overigens kun je beter (geheel terzijde) de 240mm AIO variant nemen ipv de 280mm in de NR200P. Dat is al lastig zat: YouTube: Cooler Master NR200P + Artic Liquid Freezer II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Djarune schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:49:
[...]

Tweedehands: V&A aangeboden: Corsair SF600 (2018). Nog altijd beter dan de alternatieven.

offtopic:
Overigens kun je beter (geheel terzijde) de 240mm AIO variant nemen ipv de 280mm in de NR200P. Dat is al lastig zat: YouTube: Cooler Master NR200P + Artic Liquid Freezer II
Haha, die had ik al gezien! De 280 past ook, maar dat wordt inderdaad erg proppen. Is de SF600 voldoende sterk voor een toekomstige vidkaart upgrade?

Heb contact gezocht met de aanbieder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chrosser schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:57:
[...]

Haha, die had ik al gezien! De 280 past ook, maar dat wordt inderdaad erg proppen. Is de SF600 voldoende sterk voor een toekomstige vidkaart upgrade?

Heb contact gezocht met de aanbieder
Hier een SF600 met RTX3080FE, en i5-11400F in de NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Welke voeding moet het worden, voor een systeem met een 5600G van AMD in combinatie met een A520 moederbord. 1 SSD, geen videokaarten of andere insteekdingen.

De meeste exemplaren met lage vermogens zijn relatief prijzig of voor mij onbekend.

Het systeem gaat nooit veel verbruiken, dus een 500W voeding lijkt mij overkill.

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 27-11-2021 21:14 ]

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
M2M schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:13:
Welke voeding moet het worden, voor een systeem met een 5600G van AMD in combinatie met een A520 moederbord. 1 SSD, geen videokaarten of andere insteekdingen.

De meeste exemplaren met lage vermogens zijn relatief prijzig of voor mij onbekend.

Het systeem gaat nooit veel verbruiken, dus een 500W voeding lijkt mij overkill.
Kwaliteit heeft prioriteit. Als je voor een vergelijkbare prijs een betere 450 - 550w voeding kunt kopen ipv een 300 - 400w doen moet je dat niet laten. Goede keuzes op dit moment zijn pricewatch: Corsair CX550F RGB Zwart, pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W en pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 06:25
Helaas is mijn Cooler Master 850W overleden...
En ben ik op zoek naar een nieuwe voeding.

Vroeger dacht ik bigger = better, maar dat is niet helemaal zo.

Graag zou ik advies willen over welke voeding ik het beste kan aanschaffen.

Componenten in mijn PC (zie ook mijn systeem):
  • Gigabyte GA-Z77X-D3H
  • Intel Core i5-3570K Boxed
  • ASUS STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5[l/i]
  • 1x Samsung 980 512gb SSd[l/i]
  • 2x 3TB HDD's[l/i]
  • Noctua CPU cooler (2 fans)[l/i]
  • 6 case fans[l/i]
  • 16gb ram (Corsair Venegance LP[l/i]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
MarlyNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:58:
Helaas is mijn Cooler Master 850W overleden...
En ben ik op zoek naar een nieuwe voeding.

Vroeger dacht ik bigger = better, maar dat is niet helemaal zo.

Graag zou ik advies willen over welke voeding ik het beste kan aanschaffen.

Componenten in mijn PC (zie ook mijn systeem):
  • Gigabyte GA-Z77X-D3H
  • Intel Core i5-3570K Boxed
  • ASUS STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5[l/i]
  • 1x Samsung 980 512gb SSd[l/i]
  • 2x 3TB HDD's[l/i]
  • Noctua CPU cooler (2 fans)[l/i]
  • 6 case fans[l/i]
  • 16gb ram (Corsair Venegance LP[l/i]
Één van deze. 550w is in principe genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 06:25
Uszka schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:09:
[...]

Één van deze. 550w is in principe genoeg.
Dankjewel, ik ga voor de EVGA SuperNova 550W G3.

Net de oude voeding geopend, condensatoren staan er een aantal bol.
En de behuizing is zelfs geoxideerd (waar metaal op metaal zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iemand nog tekort aan power ?

:D

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 02-12-2021 11:09 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:05
MarlyNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:36:
[...]

Dankjewel, ik ga voor de EVGA SuperNova 550W G3.

Net de oude voeding geopend, condensatoren staan er een aantal bol.
En de behuizing is zelfs geoxideerd (waar metaal op metaal zit).
https://www.amazon.nl/gp/...?smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1 Dit is momenteel ook een koopje aan € 64,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heeft maar 3j garantie tov 7j van de EVGA, en EVGA heeft Super Flower Leadex ll platform, en Sharkoon dacht ik Seasonic Focus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoep
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:45
Voor een nieuwe build ben ik op zoek naar een deftige voeding. Volgens de online tools zou ik onder de 700W blijven, dus ik ben nu aan het kijken naar volgende voedingen:
pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart
pricewatch: Corsair RM750x (2021) Zwart

Vraag 1: tussen de twee RM750x uitvoeringen is niet zoveel verschil lees ik. Ik heb een review gevonden die zei dat de nieuwe stiller is, maar meeste beweren dat de oude stiller is. Is er een reden om een boven de andere te verkiezen (buiten de prijs dan)

Vraag 2: Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de Bitfenix een iets hogere kwaliteit had van interne onderdelen. Helaas vind ik niet meer terug waar ik dat gelezen heb. Klopt dit? Zijn er review sites die hier dieper op ingaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tjoep schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:23:
Voor een nieuwe build ben ik op zoek naar een deftige voeding. Volgens de online tools zou ik onder de 700W blijven, dus ik ben nu aan het kijken naar volgende voedingen:
pricewatch: Corsair RM750x (2021) Zwart

Vraag 1: tussen de twee RM750x uitvoeringen is niet zoveel verschil lees ik. Ik heb een review gevonden die zei dat de nieuwe stiller is, maar meeste beweren dat de oude stiller is. Is er een reden om een boven de andere te verkiezen (buiten de prijs dan)

Vraag 2: Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de Bitfenix een iets hogere kwaliteit had van interne onderdelen. Helaas vind ik niet meer terug waar ik dat gelezen heb. Klopt dit? Zijn er review sites die hier dieper op ingaan?
Zet het type wat je wilt in je zoeksysteem en schrijf er review achter ;)
pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart is dezelfde als in je 2020 built :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 02-12-2021 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Hackus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:44:
Sharkoon dacht ik Seasonic Focus
De OEM is High Power. Zelfde platform als de Fractal ION Gold maar dan met betere caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:04:
[...]

De OEM is High Power. Zelfde platform als de Fractal ION Gold maar dan met betere caps.
Je lijkt gelijk te hebben ja Jammer dat ze dan maar 3j garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoep
Hackus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:29:
[...]

Zet het type wat je wilt in je zoeksysteem en schrijf er review achter ;)
pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart is dezelfde als in je 2020 built :P
Had ik gedaan, maar krijg soms wat tegenstrijdige info. Vandaar mijn domme vragen hier. Ik zal er een schriftje bij pakken volgende keer en wat beter noteren dan maar. :)
(ik dacht trouwens dat die melding van die interne werking hier ergens op tweakers stond)
Ik wou dat die 2020 build door was gegaan, maar helaas waren er toen een paar onvoorziene gebeurtenissen...

[ Voor 6% gewijzigd door tjoep op 02-12-2021 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tjoep schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:51:
[...]

Had ik gedaan, maar krijg soms wat tegenstrijdige info. Vandaar mijn domme vragen hier. Ik zal er een schriftje bij pakken volgende keer en wat beter noteren dan maar. :)
Ik wou dat die 2020 build door was gegaan, maar helaas waren er toen een paar onvoorziene gebeurtenissen...
Met de 2018 versie zit je goed t/m RTX3080.
Whisper heeft aparte VGA RAILS(35A) om je GPU op aan te sluiten. let wel op, dat het deel van de rest buiten GPU ook gevoed moet worden. dus met OC of GPU met flinke powerspikes moet je dat in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoep
bedankt voor de info Hackus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:05
Uszka schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:04:
[...]

Is that a good or a bad thing? Denk dat ik voor 64,99 niet beter kan vinden op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
2.DIE.4 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:53:
[...]

Is that a good or a bad thing?
Goed want het is een prima platform. Enig nadeel is de korte garantietermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Is dit een kwaliteitsproduct: pricewatch: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650 watt
Ik kon er weinig info over vinden.
Zonee, wat zou een geschikt alternatief zijn?
Ik zat b.v. ook naar deze te kijken: pricewatch: Corsair TX550M

Het is voor een nieuwbouw PC gebaseerd op i5-12600K. Voorlopig zonder externe video kaart maar ik wil wel de mogelijkheid houden om over een paar jaar een mid-range videokaart in te bouwen, dus ik hou graag wat ruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

effem schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:18:
Is dit een kwaliteitsproduct: pricewatch: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650 watt
Ik kon er weinig info over vinden.
Zonee, wat zou een geschikt alternatief zijn?
Ik zat b.v. ook naar deze te kijken: pricewatch: Corsair TX550M

Het is voor een nieuwbouw PC gebaseerd op i5-12600K. Voorlopig zonder externe video kaart maar ik wil wel de mogelijkheid houden om over een paar jaar een mid-range videokaart in te bouwen, dus ik hou graag wat ruimte
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G3 of de TX.
Kun je gebruiken t/m RTX3060Ti. ikzelf zou liever iets meer uitgeven aan pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:23:
[...]

pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G3 of de TX.
Kun je gebruiken t/m RTX3060Ti. ikzelf zou liever iets meer uitgeven aan pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
Ja naar die corsair heb ik ook gekeken; ziet er op zich wel erg goed uit, maar is inderdaad wat duurder.
Van de andere kant: mijn systemen gaan meestal lang mee dus dan valt het wel weer mee.
En, als ik de reviews lees dan is ie op lagere vermogens lekker stil.

Van de andere kant: de 850W variant is op het moment maar eur 5 duurder
pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart
Is natuurlijk zwaar overkill voor mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

effem schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:35:
[...]

Ja naar die corsair heb ik ook gekeken; ziet er op zich wel erg goed uit, maar is inderdaad wat duurder.
Van de andere kant: mijn systemen gaan meestal lang mee dus dan valt het wel weer mee.
En, als ik de reviews lees dan is ie op lagere vermogens lekker stil.

Van de andere kant: de 850W variant is op het moment maar eur 5 duurder
pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart
Is natuurlijk zwaar overkill voor mijn setup.
E15,-. maar is aan jezelf natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:38:
[...]

E15,-. maar is aan jezelf natuurlijk
De RM650x is eur 85, de RM850x is eur 90, weliswaar wel bij Amazon of Bol Plaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

effem schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:41:
[...]

De RM650x is eur 85, de RM850x is eur 90, weliswaar wel bij Amazon of Bol Plaza
Maar niet verkrijgbaar, dus is E98,90 de eerstvolgende :P
Ik zit met garantie trouwens liever bij bekende Nederlandse webshop, dan die aanbieders die jij noemt

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 15-12-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Hackus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:44:
[...]

Maar niet verkrijgbaar, dus is E98,90 de eerstvolgende :P
Ik zit met garantie trouwens liever bij bekende Nederlandse webshop, dan die aanbieders die jij noemt
De bol link zegt inderdaad niet leverbaar, maar de amazon link zegt bij mij gewoon op voorraad, morgen bezorgd

Edit: Inmiddels bij Amazon 102.90.
Was te verwachten, Prijzen bij amazon zijn zo variabel als het weer.

Overigens: Amazon is qua service altijd een beetje hit-and-miss. Je moet soms wat aandringen, maar ik heb er een jaar geleden een 4T USB HDD gekocht voor iets van eur 35.

[ Voor 26% gewijzigd door effem op 16-12-2021 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebski
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik heb (volgens mij) een 3080 TI FE weten te bemachtigen, maar ik begin te twijfelen of mijn huidige voeding straks nog wel voldoet. Momenteel heb ik een be quiet! System Power 9 700W CM (https://tweakers.net/pric...stem-power-9-700w-cm.html). Naast de 3080 TI moeten de volgende onderdelen gevoed worden:

Ryzen 5600x
Coolermaster Hyper 212 CPU koeler
2 casefans

Het zwaarste wat ik doe is gamen. Denken jullie dat ik deze voeding gewoon kan blijven gebruiken, of is het beter om voor een upgrade te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Sebski op 20-12-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ik wil een nieuwe pc bouwen met een 12600K en daarin komende zomer een 6800 XT (als ze weer verkrijgbaar zijn) inzetten. 32GB ram, 3x SSD van 2 TB (zoiets) en 4 120 mm fans en 1 cpu fan.

Via de verschillende online adviseurs kom ik uit op een advies van 650 tot 850 watt.

Ik wil hem in kast zetten waarin de casefans onhoorbaar draaien (noctua) en er zal dus weinig airflow zijn. In de kast die ik op het oog heb, kan de voeding niet rechtstreeks naar buiten blazen maar blaast deze de warmte eerst de kast weer in.
Dat betekend dat de voeding goed tegen warmte moet kunnen (weinig derating bij hogere temps) en liefst dus wat overgedimensioneerd.

Ik zit te kijken naar een Corsair RM750 en een Seasonic GX-750. Die laatste heeft mijn voorkeur omdat deze wat kleiner is en dus makkelijker inbouwen wordt in de uATX kast die ik op het oog heb (Jonsbo UMX3).

Ik heb nu een zelfde soort kast (Jonsbo UMX1) met een seasonic focus plus gold 550 waarbij de voeding uitblaast in de kast en dat werkt prima in full load (furmark + GPU OC + prime95) met een 6800XT en 8700k.

Workload is korte compilatie (waar ik op moet wachten) en af en toe gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door SpiceWorm op 20-12-2021 18:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
SpiceWorm schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:17:

Dat betekend dat de voeding goed tegen warmte moet kunnen (weinig derating bij hogere temps) en liefst dus wat overgedimensioneerd.
Dan moet je geen Seasonic nemen want die zijn op vol vermogen maar tot 40°C gewaardeerd. Boven de 40°C mag maar 80% van het vermogen worden benut. pricewatch: EVGA Supernova 750 G6 en pricewatch: XPG Core Reactor 650W adviseer ik als je een korte 750w voeding zoekt. Of SFX als pricewatch: Corsair SF750 (2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TX650 en 750M(2021) zijn ook compact pricewatch: Corsair TX650M (2021)
als je budget onder de E100,- ligt. Bij OC zou ik zeker meer wattage kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebski
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-09 10:18
Sebski schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:07:
Ik heb (volgens mij) een 3080 TI FE weten te bemachtigen, maar ik begin te twijfelen of mijn huidige voeding straks nog wel voldoet. Momenteel heb ik een be quiet! System Power 9 700W CM (https://tweakers.net/pric...stem-power-9-700w-cm.html). Naast de 3080 TI moeten de volgende onderdelen gevoed worden:

Ryzen 5600x
Coolermaster Hyper 212 CPU koeler
2 casefans

Het zwaarste wat ik doe is gamen. Denken jullie dat ik deze voeding gewoon kan blijven gebruiken, of is het beter om voor een upgrade te gaan?
Bij nader inzien is die voeding wel erg 'budget' ten opzichte van de GPU, dus ik heb maar een Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sebski schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:22:
[...]

Bij nader inzien is die voeding wel erg 'budget' ten opzichte van de GPU, dus ik heb maar een Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart besteld.
Dat is ook een goede aankoop. de SP9 kun je in V&A nog wel kwijt
pricewatch: be quiet! System Power 9 700W CM

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn R9 290 heeft het begeven, en terwijl ik daarover aan het zeuren was, kreeg ik het aanbod om een Vega64 over te nemen voor vriendenprijs. Daar zeg ik geen nee tegen, maarja, ik heb nog wel een lichtelijk voorhistorische Seasonic M12 520w, en die gaat daar niet vrolijk van worden.

Dus tja, wat heb ik nodig om een Ryzen 2600, een Vega64 en een verder normaal systeem van prik te voorzien?

Er was een tijd dat ik het allemaal volgde, maar, das war einmal.

Na wat gekijk in dit topic heb ik wat kandidaten gevonden:
pricewatch: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt
pricewatch: Gigabyte Aorus P750W

Ik zoek verder niks speciaals, ding zit in een Define R3 dus looks maken mij weinig uit. Qua volume, ach, het komt vast niet boven een Vega met referencecooler uit :+

Die Sharkoon ziet er wel interessant uit, mede vanwege de prijs. Maar als die Gigabyte of Corsair echt de meerprijs waard is, gooi ik die er wel in natuurlijk. Of zijn er nog andere opties?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RobinHood schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:56:
Mijn R9 290 heeft het begeven, en terwijl ik daarover aan het zeuren was, kreeg ik het aanbod om een Vega64 over te nemen voor vriendenprijs. Daar zeg ik geen nee tegen, maarja, ik heb nog wel een lichtelijk voorhistorische Seasonic M12 520w, en die gaat daar niet vrolijk van worden.

Dus tja, wat heb ik nodig om een Ryzen 2600, een Vega64 en een verder normaal systeem van prik te voorzien?

Er was een tijd dat ik het allemaal volgde, maar, das war einmal.

Na wat gekijk in dit topic heb ik wat kandidaten gevonden:
pricewatch: Gigabyte Aorus P750W

Ik zoek verder niks speciaals, ding zit in een Define R3 dus looks maken mij weinig uit. Qua volume, ach, het komt vast niet boven een Vega met referencecooler uit :+

Die Sharkoon ziet er wel interessant uit, mede vanwege de prijs. Maar als die Gigabyte of Corsair echt de meerprijs waard is, gooi ik die er wel in natuurlijk. Of zijn er nog andere opties?
Of de RM750X

Voordeel van de Whisper is dat je GPU achter een 35A VGA Rail zit.
Geeft maar 3j garantie

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 23-12-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

RobinHood schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:56:

Ik zou eerst gewoon met dezelfde voeding testen en kijken of dat goed gaat, want beide videokaarten zuipen makkelijk 300 Watt als ik het goed heb onthouden! :)

Het enige waar je dan mee zit is dat verhaal waarbij sommige VEGA 64 videokaarten bepaalde SeaSonic voedingen lieten trippen, maar dat merk je vanzelf wel...

Gecondoleerd met je videokaart trouwens! ;(

Lijkt me echt klote in deze tijd... :| :/

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 24-12-2021 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

nero355 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:33:
[...]

Ik zou eerst gewoon met dezelfde voeding testen en kijken of dat goed gaat, want beide videokaarten zuipen makkelijk 300 Watt als ik het goed heb onthouden! :)

Het enige waar je dan mee zit is dat verhaal waarbij sommige VEGA 64 videokaarten bepaalde SeaSonic voedingen lieten trippen, maar dat merk je vanzelf wel...

Gecondoleerd met je videokaart trouwens! ;(

Lijkt me echt klote in deze tijd... :| :/
290's hebben nog niet echt last van piekstromen, een Vega wel, zelfs al ben ik wel van plan om hem te gaan undervolten.

Mijn pa heeft ook een Vega 64 en had eerst de M12 620w, maar tijdens Battlefield V werkt de overcurrent meer dan eens getriggerd. Undervolten en alles hielp wel wat, maar uiteindelijk heeft hij ook gewoon een 750w gepakt. Nu had hij toen wel een FX8320, dat ding + een ouderwets mobo is natuurlijk ook makkelijk 200w, maar toch.

En mijn M12 gaat inmiddels ook alweer 10 jaar mee, dus eens wat anders nemen kan sowieso geen kwaad lijkt me.

en ja, het huilen stond me vanmiddag nader dan het lachen, Het is 600 euro aftikken voor een RX6600, of eigenlijk niets. Mensen vragen nu meer voor een R9 290 dan dat ik er bijna 10 jaar terug voor betaald heb 8)7

Enfin, die Bitfenix ziet er wel erg interessant uit @Hackus , die kan het wel eens gaan worden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RobinHood schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:24:
En mijn M12 gaat inmiddels ook alweer 10 jaar mee, dus eens wat anders nemen kan sowieso geen kwaad lijkt me.
Dan had je die eigenlijk al meteen moeten vervangen toen je die Ryzen 2600 kocht!

Zie het hele Dual Forward verhaal en C6/C7 States en zo die zo'n oude voeding eigenlijk geen goede keuze maakt voor een nieuw/relatief recent systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
nero355 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:00:
[...]

Dan had je die eigenlijk al meteen moeten vervangen toen je die Ryzen 2600 kocht!

Zie het hele Dual Forward verhaal en C6/C7 States en zo die zo'n oude voeding eigenlijk geen goede keuze maakt voor een nieuw/relatief recent systeem :)
Ach, ik draai een 520W M12II ondertussen ook al 8j met een oude cpu (i7 4790) en een vrij recente GPU (5700x) :). BF5 en andere AAA games draaien als een zonnetje! En ik ben voorlopig ook nog niet van plan te upgraden zolang het zaakje blijft draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flipking94 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:52:
[...]

Ach, ik draai een 520W M12II ondertussen ook al 8j met een oude cpu (i7 4790) en een vrij recente GPU (5700x) :). BF5 en andere AAA games draaien als een zonnetje! En ik ben voorlopig ook nog niet van plan te upgraden zolang het zaakje blijft draaien :+
5700XT ;)

Dat is ook het enige 'nieuwe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flipking94 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:52:
Zie : Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Een i7 4790 is een Haswell CPU/APU : https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-00-ghz.html

Dus dat is eigenlijk niet echt helemaal handig, maar dan weet je in ieder geval wat de oorzaak van eventuele issues in de toekomst kan zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
Ik probeer een "budget" game PC samen te stellen, totale budget pakweg 1200 euro.
De helft gaat waarschijnlijk op aan de videokaart :(
Verder gewoon simpele i5 11400F en de rest van de minimale benodigdheden.
Gezien de markt weet ik nog niet of het een nieuwe 6600/6600XT/3060 wordt, wellicht loop ik tegen een leuke 2e hands kaart aan, bv een 2080.
Om de vrijheid zo groot mogelijk te houden zoek ik het liefst 650W+, ik kijk naar de volgende modellen.
https://tweakers.net/pric.../1615026;1607474;1312366/
Is er een favoriet?

Eventueel een TX550M en een stukje vrijheid loslaten.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 26-12-2021 13:03 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.