vervangen is onzin met deze set-up. Nieuw aankopen van SS Focus varianten raad ik af. Dit omdat er betere opties zijn, die niet of nauwelijks duurder zijn. Als je nu een RTX3070 of beter gaat kopen, zou ik het wel gaan vervangen.rozijntjes schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:27:
Ik twijfel of ik mijn voeding moet vervangen. Ik gebruik momenteel een Ryzen R7 3700X, in combinatie met een RTX 2060 videokaart (met 1 connector van 8 pinnen aangesloten), een B550 moederbord en een aantal SSD's, in combinatie met een Seasonic Focus Plus 650 Gold voeding.
Het schijnt dat deze voeding het niet goed doet met sommige videokaarten. Bij mij werkt hij nog wel goed, ook als ik de videokaart met Furmark laat stressen.
Ook heb ik met Seasonic contact gehad. Zij zeggen dat de voedingen van voor januari 2018 de problemen hebben. Maar, omdat mijn voeding in juni 2018 is geproduceerd, zou ik mij geen zorgen hoeven maken.
Kan ik op dat verhaal in combinatie met de succesvolle stresstest vertrouwen, of zal ik voor de zekerheid toch een nieuwe voeding kopen? En zo ja, welke voor mijn systeem?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.