Uszka schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:27:
Ik ben niet heel erg fan meer van multirail voedingen icm de recente highend videokaarten.
Het lijkt soms dat een spike over een enkele kabel wordt getrokken met als gevolg dat de voeding tript.
Laatst meegemaakt met een 3080 Ti aan een Straight Power 11 850w.
Interessant!

De laatste tijd adviseer ik dan ook alleen maar singlerail voedingen en aangezien jouw systeem al redelijk op leeftijd is en een upgrade niet heel lang zal uitblijven verwacht ik, is de XPG Core Reactor beter op zijn plaats.
pricewatch: Corsair RM850x (2021) Zwart is ook een uitstekende optie.
Ik heb ondertussen dan ook de XPG besteld na wat Reviews te hebben gelezen van Aris @ Tom's Hardware
Tevens hoop ik juist een upgrade hiermee flink uit te stellen, want de problemen die ik heb doen me ook aan het moederbord en de videokaart twijfelen, terwijl ik eigenlijk helemaal geen zin heb om daar geld aan uit te geven, vooral nu niet met die idiote prijzen van videokaarten!

Met Si is het overigens niet rommelen is mijn ervaring. Alles wat ik daar de afgelopen 3 jaar heb gekocht, en dat is heel wat, is netjes geleverd en RMA's worden goed afgehandeld. Ook over de comminicatie heb ik niets te klagen.
Ik heb ze voor de grap eerst gebeld om de levertijden wat beter in te kunnen schatten en ook dat kwam beter uit voor de XPG dus dat speelde ook mee.
Fun Fact : Mijn SeaSonic X-1250 bleek daar ook in Februari 2013 te zijn gekocht!
Hoop echt dat dit mijn issues fixt, want als het iets anders is dan wordt het downgraden naar de i5 die ik ook nog heb staan als VM testbakkie...
Gipsy King schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 06:57:
Fractal News
https://www.fractal-desig.../ion/ion-2-platinum-860w/
Ion+ 2 Platinum
Also worth mentioning on the topic of new releases: the much appreciated PSU Ion Platinum receives a welcome update in with its new incarnation Ion+ 2 Platinum. The update adds ATX 2.52 support to an already long list of benefits like whisper-quiet operation, enhanced cable flexibility and superior output quality. Among other noteworthy improvements: the inclusion of two 8-Pin ATX12/EPS across the whole family, and internal upgrades like more strict over-current protection.
[Afbeelding]
Als deze serie de enkele minpunten kan wegwerken van de huidige serie dan zou ik die eigenlijk wel het liefst willen hebben vanwege de soepele kabels van de Ion+ serie

Merlanni schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:45:
Ik zit al een tijdje met een coil whine bij muisbewegingen. Ik ben nu twee moederborden verder, ook twee graka's en muizen maar nog steeds coil whine. Alleen de voeding is hetzelfde gebleven, een NZXT gold van 750 Watt.
Hoe hoor je deze
Via je Front Audio komt namelijk heel vaak voor en de enige manier om het op te lossen is die niet te gebruiken of een aparte USB geluidskaart aan te sluiten!
Ik vind het kleine geluidje niet erg, maar ik zit met iets dat er wellicht mee te maken heeft.
Onze vrienden van Ziggo hebben de radio van de kabel gehaald en ik heb een simpele FM antenne op mijn receiver gezet. Die bevind zich een halve meter boven de PC.
Als de PC aanstaat werkt de antenne niet meer. Dus hoe groot is het magnetisch veld van een PSU en is er één te koop die wel afschermt? Aanemend dat de componenten van de PC zelf dat veld niet veroorzaken.
Ryzen 5 1600X, RX 5600XT, X470 aorus ultra gaming,
Koop een Raspberry Pi 3B en stream de boel gewoon via het internet

Pi MusicBox erbij of gewoon zelf alles opzetten met MPD of Mopidy en gaan met die banaan!
Een tweedehands Intel NUCje is ook niet verkeerd!