Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Je totale verbruik komt denk ik niet (ver) boven de 350W. Hoewel de GM550 niet onder high-end valt is het een prima mainstream voeding die geen problemen zou moeten veroorzaken.Dreifarben schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:15:
Ik heb een vraag over mijn voeding, mogelijk advies naar een nieuwe toe.
Ik heb nu volgende setup:
CPU: AMD Ryzen 5 2600
GPU: AMD RX Vega 56
SSD: SanDisk SSD Plus 240GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB (2016)
USB: WD Elements 25A3 4TB (backup drive)
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 C15 2x8GB
MBD: Asrock AB350M Pro4
Monitor 1: ROG Strix XG258Q @ 244fps
Monitor 2: AOC G2460V @ 75fps
Ik heb dit draaiende op een Cooler Master G550M voeding, maar merk af en toe "stuttering" wanneer de GPU op de proef wordt gesteld.
Kan dit aan de voeding liggen die niet voldoende is? Hoe kan ik dit testen/te weten komen?
Alvast bedankt!
Heb je een overclock draaien op de CPU/GPU? En wat voor stuttering bedoel je? Framedrops? Welke games? En heb je freesync aan staan?
Geen overclocks nee, freesync is actief.Randleman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:24:
[...]
Je totale verbruik komt denk ik niet (ver) boven de 350W. Hoewel de GM550 niet onder high-end valt is het een prima mainstream voeding die geen problemen zou moeten veroorzaken.
Heb je een overclock draaien op de CPU/GPU? En wat voor stuttering bedoel je? Framedrops? Welke games? En heb je freesync aan staan?
Het gaat vooral om veeleisende games zoals PUBG. Daarbij heb ik regelmatig stutters waarbij het scherm een fractie van een seconde lijkt te blokkeren.
Vaak zie ik dan de led-bar op mijn VEGA56 (die load kaart aangeeft) heel even kort uitflikkeren en weer aan.
Dat deed me denken aan problemen met de power unit.
Aan de kaart ligt het waarschijnlijk niet, had het ook al met mijn RX580 vlak voor de upgrade.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
PUBG is dan ook niet echt een heel soepel spelletje.Dreifarben schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:37:
[...]
Geen overclocks nee, freesync is actief.
Het gaat vooral om veeleisende games zoals PUBG. Daarbij heb ik regelmatig stutters waarbij het scherm een fractie van een seconde lijkt te blokkeren.
Vaak zie ik dan de led-bar op mijn VEGA56 (die load kaart aangeeft) heel even kort uitflikkeren en weer aan.
Dat deed me denken aan problemen met de power unit.
Aan de kaart ligt het waarschijnlijk niet, had het ook al met mijn RX580 vlak voor de upgrade.
Draai eens een HWmon of HWinfo naast je game, misschien kun je daar zien of er iets tegen z'n limiet aan loopt. Testen of je voeding nog goed is is erg moeilijk, enige optie is dan een voeding lenen van iemand.
[ Voor 7% gewijzigd door Randleman op 25-01-2019 11:50 ]
Kan in principe niet de voeding zijn. Maar een verstandige combinatie is het ook niet. Je hebt een serieuze budget voeding gecombineerd met een videokaart met een flink stroom verbruik.Dreifarben schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:15:
Ik heb dit draaiende op een Cooler Master G550M voeding, maar merk af en toe "stuttering" wanneer de GPU op de proef wordt gesteld.
Kan dit aan de voeding liggen die niet voldoende is? Hoe kan ik dit testen/te weten komen?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Het is dus geen interessante voeding (meer)? Misschien de TS eens een update geven?-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:06:
[...]
Kan in principe niet de voeding zijn. Maar een verstandige combinatie is het ook niet. Je hebt een serieuze budget voeding gecombineerd met een videokaart met een flink stroom verbruik.
Een "serieuze budget voeding" die net aan €15,- goedkoper is dan bijvoorbeeld de RM550x welke toch een stuk hoger staat.
Ik heb deze voeding nochtans gekocht met het advies in dit topic...-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:06:
[...]
Kan in principe niet de voeding zijn. Maar een verstandige combinatie is het ook niet. Je hebt een serieuze budget voeding gecombineerd met een videokaart met een flink stroom verbruik.
Ja die kan een update gebruiken.Randleman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:25:
[...]
Het is dus geen interessante voeding (meer)? Misschien de TS eens een update geven?
Ik heb even terug gekeken, maar dit zijn je eerste posts in dit topic. Niemand heeft je hier dus het advies gegeven om een CM G550M te combineren met een Vega 56 zover ik kan zien.Dreifarben schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:46:
[...]
Ik heb deze voeding nochtans gekocht met het advies in dit topic...
@Cooler Master
Komt de nieuwe V550 t/m V850 hier ook uit?
Deze serie: https://item.jd.com/100002748166.html
Aangezien begin januari, tijdens de CES alleen gesproken werd over V Platinum 850W t/m 1300W en XG Gold serie.
[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 25-01-2019 14:01 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Kans is zeker aanwezig, de oude V-Series zijn van a tot z reeds end of life gemeld aan de distri-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:55:
@Cooler Master
Aangezien begin januari, tijdens de CES alleen gesproken werd over V Platinum 850W t/m 1300W en XG Gold serie.
[ Voor 21% gewijzigd door Gipsy King op 25-01-2019 15:26 ]
Nee klopt, toen had ik nog een RX580-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:55:
[...]
Ja die kan een update gebruiken.
[...]
Ik heb even terug gekeken, maar dit zijn je eerste posts in dit topic. Niemand heeft je hier dus het advies gegeven om een CM G550M te combineren met een Vega 56 zover ik kan zien.
@Cooler Master
Zowel de V Gold als de V Platinum gaan halverwege volgende maand binnenkomen.-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:55:
@Cooler Master
De XG Gold heeft nog even nodig.
Onlangs ben ik tot de conclusie gekomen dat de rest van m'n kabels wss met het afval mee zijn, leuk als je net een sata extra nodig hebt...
Dus is het tijd voor een nieuwe voeding!
Dit is m'n pc:
i7 5775x s1150 cpu
16Gb DDR3
Z97 mobo
RX580 8Gb gpu
3 ssd's
2 hdd's
1 dvd
Ik ga wss genoeg hebben aan een 500w voeding, en is m'n budget nu ook niet grandioos te noemen.. (lees liefst rond 60/65 eur)
Oc'en doe ik niet, dus daar moet ik niet naar omkijken.
Belangerijk is dat er dus minstens 7 sata aansluitingen aan zitten, als is een molex -> sata nu ook wel mogelijk.
Wat is op dit moment de beste bang for buck psu?
[ Voor 3% gewijzigd door jastas op 25-01-2019 17:26 ]
Volgens Cybenetics zit er een high speed fan van Apistek in, met typenummer SAC4H2H. Nu kan ik dat typenummer niet vinden op hun site, maar vergelijkbare wel. En ik krijg het idee dat de fan niet op maximale snelheid draait als de voeding vol wordt belast onder hoge intake temperatuur van 50 graden.Cooler Master schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:12:
[...]
Zowel de V Gold als de V Platinum gaan halverwege volgende maand binnenkomen.
De XG Gold heeft nog even nodig.
Waarom is er dan niet gekozen voor een medium fan speed model uit dezelfde serie. Die heeft waarschijnlijk ook een lagere minimale fan speed. De huidige lijkt namelijk een minimale draaisnelheid te hebben van net iets boven de 800RPM en dat is voor een 140mm exemplaar zeker wel hoorbaar.
In geval van een semi-passief aangestuurde ventilator krijg je dus direct de fan te horen op het moment dat die aanslaat. Als die dan ook nog vaak aan en uit gaat dat wordt het helemaal irritant trouwens. Maar waarom niet een fan met lagere minimale draaisnelheid?
AMD Nieuwsdiscussie
Op dit moment is de pricewatch: Gigabyte G750H het meest interessant. Overdreven qua vermogen, maar wel goedkoop. Intern is die op hetzelfde platform gebaseerd als de Bitfenix Formula Gold en Enermax X't II voedingen.jastas schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:26:
Ik ga wss genoeg hebben aan een 500w voeding, en is m'n budget nu ook niet grandioos te noemen.. (lees liefst rond 60/65 eur)
Oc'en doe ik niet, dus daar moet ik niet naar omkijken.
Belangerijk is dat er dus minstens 7 sata aansluitingen aan zitten, als is een molex -> sata nu ook wel mogelijk.
Wat is op dit moment de beste bang for buck psu?
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor de info!
Ik heb een voeding liggen, Antec EA-500 (earthwatts), die van de één op de andere dag niet meer werkt.
Pc is uitgezet, later aangezet en.....niks. Niets gaat aan, niets draait, geen lesjes, niks. Getest in 2 PC's beide zelfde euvel.
Heb ik de voeding los en zet ik hem 'handmatig' aan dmv de groene +zwarte pin dan gaat de fan netjes draaien en staat er gewoon stroom op.
Voltages nagemeten en ze zijn wat aan de hoge kant maar kan denk ook omdat er geen load op staat.
Hoe/wat is er kapot
Voeding ligt al bij de stapel om weg te gooien maar ben gewoon nieuwsgierig hoe zoiets kan maar mis de kennis er even voor (+ nog nooit zoiets meegemaakt
Iemand hier ervaring mee ?
Dus als je er niks aan hangt doet ie het wel maar als je alles weer aansluit doet hij het niet? Wat nou als je alleen de 24 pin en cpu connectors eraan hangt? Kan zijn dat ergens een circuit niet afgemaakt word door bijvoorbeeld een verrotte usb connectorsapphire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:24:
Gewoon uit nieuwsgierigheid ....
Ik heb een voeding liggen, Antec EA-500 (earthwatts), die van de één op de andere dag niet meer werkt.
Pc is uitgezet, later aangezet en.....niks. Niets gaat aan, niets draait, geen lesjes, niks. Getest in 2 PC's beide zelfde euvel.
Heb ik de voeding los en zet ik hem 'handmatig' aan dmv de groene +zwarte pin dan gaat de fan netjes draaien en staat er gewoon stroom op.
Voltages nagemeten en ze zijn wat aan de hoge kant maar kan denk ook omdat er geen load op staat.
Hoe/wat is er kapotEn kan ik hier nog wat mee?
Voeding ligt al bij de stapel om weg te gooien maar ben gewoon nieuwsgierig hoe zoiets kan maar mis de kennis er even voor (+ nog nooit zoiets meegemaakt).
Iemand hier ervaring mee ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Doet die setup het wel met een andere PSU? Zo niet, dan is de Antec daadwerkelijk dood.sapphire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:57:
@Datastream De 2e setup was een zo kaal mogelijke en bejaarde setup. Dus mobiele+CPU+ram en alleen de 24 PINS kabel in gebruik. Helaas ook niets
@Hackus Ach het is een krijgertje. Vond het wel interessant dat hij aan de PC niet werkt maar los wel. Wellicht dat de oplossing simpel was en ik hem nog kon gebruiken in één van mijn oude speel PC's maar anders gaat hij bij de rest op de stapel voor de milieustraat
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dan is de voeding zelf dood. Kan waarschijnlijk niet de spanning meer leveren die gevraagd word. Misschien open maken om te kijken wat er kapot is? Als je toch aan het experimenteren ben.sapphire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:49:
@Datastream Beide setups werken gewoon met een andere voeding alleen niet met deze.
@Hackus Ach het is een krijgertje. Vond het wel interessant dat hij aan de PC niet werkt maar los wel. Wellicht dat de oplossing simpel was en ik hem nog kon gebruiken in één van mijn oude speel PC's maar anders gaat hij bij de rest op de stapel voor de milieustraat
De wijzen komen uit het Oosten!
@Datastream Ja, fan er uit en wellicht een kabel met sata connectors en dan weg.
@NoepZor Hmmm dat is zeker lastig te achterhalen ?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Men zou bezig met een site upgrade en server verhuizing. Schijnbaar zijn ze daar enkele uren geleden mee begonnen.Herman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:26:
@-The_Mask- Ik zie dat de site van jonnyGURU offline is. Weet jij wat daar speelt?
AMD Nieuwsdiscussie
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Momenteel draai ik met:
pricewatch: XFX Pro 450W |
Xeon X3440 van 2.53GHz naar 3.4GHz |
2x 4GB DDR3L geheugen |
Nvidia GTX960-2GB |
2 SATA SSD en 1 HDD |
Dat lijken mij de belangrijkste verbruikers.
Nu ben ik aan het overwegen naar een Ati RX580 te upgraden, nogal een dorstige jongen. En mijn CPU is dat ook al, vandaar dat ik twijfel of de huidige voeding dat wel gaat trekken allemaal, of dat ik de boel hiermee ga verzieken. Hij heeft sowieso al een PCIE connector te weinig, dat zou al een signaal moeten zijn, maar die is eventueel met een verloopkabel af te vangen indien hij sterk genoeg is.
Gaat dit wat worden? Eventueel zou ik van voeding kunnen ruilen hier in huis met een pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W die in de pc van mijn zoon zit, maar ik weet niet of dat de moeite gaat zijn.
Mocht dit echt een no-go zijn, zou ik naar een (degelijk merk, dat begrijp ik) 550W moeten kijken dan of nog hoger gaan zitten? Qua toekomst zou ik ergens eind dit jaar of volgend jaar naar een Ryzen 5 willen upgraden, dat zou qua vermogensvraag niet moeten stijgen met wat er nu in zit.
Nieuwe Wordpress site, nog geen forum trouwens:Herman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:33:
Ah ok thanks! (Was al bang dat ze de stekker eruit trokken omdat ik ook al een poosje geen nieuwe content meer zag)
https://www.jonnyguru.com
Als zijn PC ook 5 jaar of ouder is en niet een videokaart heeft welke twee PEG connectors nodig heeft, dan zou ik idd ruilen. En dan bij de volgende upgrade eind dit jaar/begin volgend jaar de OCZ voeding meenemen in de upgrade.Blamm schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:27:
Gaat dit wat worden? Eventueel zou ik van voeding kunnen ruilen hier in huis met een pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W die in de pc van mijn zoon zit, maar ik weet niet of dat de moeite gaat zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja dat is ook een oud beestje, maar helaas was ik wat te voorbarig. Zijn videokaart (GTX560) gebruikt er ook twee, en het zou een beetje probleemverschuiving zijn dan.-The_Mask- schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:57:
Als zijn PC ook 5 jaar of ouder is en niet een videokaart heeft welke twee PEG connectors nodig heeft, dan zou ik idd ruilen. En dan bij de volgende upgrade eind dit jaar/begin volgend jaar de OCZ voeding meenemen in de upgrade.
Maar terugkomend op mijn systeem, je vermoedt niet dat hij het gaat trekken met een RX580 er aan?
Het houdt niet over iig, maar het moet met zo'n relatief kleine CPU overklok wel gaan met een niet al te veel verbruikende videokaart.Blamm schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:27:
[...]
Ja dat is ook een oud beestje, maar helaas was ik wat te voorbarig. Zijn videokaart (GTX560) gebruikt er ook twee, en het zou een beetje probleemverschuiving zijn dan.
Maar terugkomend op mijn systeem, je vermoedt niet dat hij het gaat trekken met een RX580 er aan?
pricewatch: Asus ROG-STRIX-RX570-4G-GAMING is ook nog een goede optie door zijn lage prijs.
En anders bijvoorbeeld een pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC of pricewatch: Asus Dual series Radeon RX 580 OC edition 8GB GDDR5. Verbruik van deze exemplaren gaat nog en alle drie hebben ze maar één 8 pins PEG connector nodig.
AMD Nieuwsdiscussie
Met een GTX 1060 6GB zit je sowieso goed, die hebben altijd een relatief laag verbruik en alleen een 6 of 8 pins PEG connector.Blamm schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:47:
Oh ik wist niet dat ze er ook waren zonder 2 connectors, dat is goed om te weten! De RX570 heb ik inderdaad ook nog in mijn achterhoofd, net als een 1060-6GB eventueel
AMD Nieuwsdiscussie
Nu zit ik te denken om een andere goedkope voeding te kopen. Zou de pricewatch: Corsair VS450 (2018) geschikt zijn voor onderstaande PC?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X2 555 Black Edition Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus M4A79XTD EVO | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Momentus Thin ST500LT012, 500GB | € 38,50 | € 38,50 |
1 | Rasurbo BC-10 | € 0,- | € 0,- |
1 | ValueLine VLCP73555V015 | € 2,75 | € 2,75 |
1 | Arctic Alpine 64 PLUS | € 6,49 | € 6,49 |
4 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 28,49 | € 113,96 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | AOpen Z400-08FC | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 68,50 | € 68,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 230,20 |
Alleen die X2 555 wordt binnenkort vervangen door een X4 965 welke 125W is. Zou de boel dan nog steeds werken met deze voeding? Ik weet dat de VS serie niet zo'n beste voeding is, maar misschien is deze 2018 versie verbeterd?
Heb ook zitten kijken naar tweedehands Coolermaster GM550's. Is dat wat voor deze PC?
AMD Nieuwsdiscussie
Dat dacht ik al. Thanks, dan ga ik hem bestellen! En nee, is echt alleen voor deze PC bedoeld. Mocht er ooit een nieuwe PC komen, komt er uiteraard ook een nieuwere en betere voeding in.-The_Mask- schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:53:
@chim0 Voor een PC van deze generatie is een Corsair VS450 voor 35 euro een prima overweging. Zolang je maar niet verwacht dat die over enkele jaren ook geschikt is voor een moderne PC.
Staat je PC buiten in de schuur ?chim0 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:13:
Mijn PC staat altijd op slaapstand, maar ik heb het idee dat ie laatste tijd moeite heeft met opstarten zodra ik op het toetsenbord ram. Ik heb het idee dat de voeding moeite heeft met de huidige koude temperaturen om op te starten. Soms is een paar keer hard aan/uit zetten noodzakelijk om de boel te laten draaien. Ook de fan maakt een takkeherrie bij een koude start.
Nu zit ik te denken om een andere goedkope voeding te kopen. Zou de pricewatch: Corsair VS450 (2018) geschikt zijn voor onderstaande PC?
Je hebt toch gewoon een normale temperatuur in huis, dan heeft dat niets met de buitentemperatuur te maken.
Je kunt ook je scherm uitzetten als je geen gebruik maakt, en je PC gewoon aan laten staan.
En de reden voor heel veel geluid als de voeding koud is, is het kenmerk van een fan lager dat stuk is.
[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 05-02-2019 13:52 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ken je mijn huis? Ons huis is ijs- en ijskoud 's ochtends, omdat het niet geïsoleerd is en de PC staat in de woonkamer op de grond op een ijskoude vloer tegen een ijskoude buitenmuur (hoekhuis). Soms is het hier binnen kouder dan buiten. Aan de ene kant wel fijn, want de PC blijft wel lekker koel altijd.Hackus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:31:
[...]
Staat je PC buiten in de schuur ?
Je hebt toch gewoon een normale temperatuur in huis, dan heeft dat niets met de buitentemperatuur te maken.
Als jij de stroomrekening betaalt, vind ik het prima!Je kunt ook je scherm uitzetten als je geen gebruik maakt, en je PC gewoon aan laten staan.
Precies.-The_Mask- schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:47:
Falende condensators in de voeding kan er voor zorgen dat een voeding slecht start als die koud is. Gaat dan niet om de buitentemperatuur maar de temperatuur in de voeding. Als de PC een tijd aanstaat zal de voeding ook opwarmen en als die een tijd uitstaat weer afkoelen. Omdat condensators steeds slechter worden over tijd lijkt het misschien dat het te maken heeft met de buitentemperatuur omdat het nu kouder is. Maar ze zullen deze zomer niet in betere staat geraken, defect is defect.
Kan je nagaan. Ik had hem zelfs vervangen, omdat de originele defect was en ik had er nog eentje liggen, maar ook deze heeft blijkbaar zijn beste tijd gehad.En de reden voor heel veel geluid als de voeding koud is, is het kenmerk van een fan lager dat stuk is.
Maar nu las ik weer dit en ga ik weer twijfelen. Windows 10 start niet meer, probleemloos in Veilige Modus. Maar goed, ik ga sowieso een andere voeding halen want wil gewoon een moderne voeding met normale kabels, ook al had ik mezelf voorgenomen niks meer in deze PC te investeren.
(misschien eens wat isolatie materiaal halen, voor het hoekje waar je pc staat)
[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 06-02-2019 11:47 ]
Ben binnenkort (als de portemonnee het weer toelaat) weer toe aan een upgrade van de pc.
Nu lees ik in meerdere posts over de levensduur van voedingen, variërend van 8-12 jaar.
Wat is worst case scenario als de psu er mee ophoudt? Dat deze de hele pc frituurd of gewoon rustig inslaapt?
Heb nu een CoolerMaster Silent Pro Gold 1000W van een jaar of 8
Dan denk ik dat ik hem gewoon gebruik voor mn nieuwe build, heb toch niet echt een connectie met de burenmitsumark schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:31:
Worst case scenario brand het hele huizenblok af, de kans dat dat gebeurt is dan weer niet zo heel groot
Als die goed stofvrij is gebleven zou die wel richting de 10 jaar probleemloos moeten kunnen werken.DooiePixel schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:11:
[...]
Dan denk ik dat ik hem gewoon gebruik voor mn nieuwe build, heb toch niet echt een connectie met de buren
AMD Nieuwsdiscussie
Let wel: Je vraagt heel specifiek naar de risico's bij het overzetten van een 8 jarige 1000W voeding in een nieuwe build. Hoe deze configuratie eruit komt te zien weet ik niet, maar misschien zijn er wel andere hele goede redenen om de voeding te vervangen.DooiePixel schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:59:
Hallo allen,
Ben binnenkort (als de portemonnee het weer toelaat) weer toe aan een upgrade van de pc.
Nu lees ik in meerdere posts over de levensduur van voedingen, variërend van 8-12 jaar.
Wat is worst case scenario als de psu er mee ophoudt? Dat deze de hele pc frituurd of gewoon rustig inslaapt?
Heb nu een CoolerMaster Silent Pro Gold 1000W van een jaar of 8
Zelf zou ik ervoor kiezen om er een nieuwe voeding in te zetten.
Dan kun je met een beetje geluk weer 8 jaar zorgeloos vooruit.
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Bedankt nog voor je tips. Begin deze week een rx570 er in gezet en hij trekt het prima
https://nl.hardware.info/...an-corsair-ax850-en-sf750
pricewatch: Corsair AX850 Titanium
pricewatch: Corsair SF750 (2018)
interessante voedingen?
[ Voor 44% gewijzigd door Randleman op 13-02-2019 11:50 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Had er over de producten zelf of die interessant zijn. De review mag je zelf bepalen wat je er van vindt-The_Mask- schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:44:
Ik kan mij niet kwalitatief goede artikels op HWI herinneren en ik zie het de komende jaren ook niet veranderen.
Wat je hiermee wilt zeggen weet ik niet. zijn 'totaal' verschillende voedingen,enige is ongeveer 800w
MIjn vraag is of deze voedingen interessant genoeg zijn (in de zin van kwaliteit) voor potentiële kopers die dit soort vermogens nodig (denken) te hebben. Is de nieuwe AX850 bijvoorbeeld echt beter dan de "oude" 860.Hackus schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:39:
@Randleman Dan kun je het ook zo weergeven:
Wat je hiermee wilt zeggen weet ik niet. zijn 'totaal' verschillende voedingen,enige is ongeveer 800w
Randleman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:17:
Nieuwe "review" van de buren.
https://nl.hardware.info/...an-corsair-ax850-en-sf750
interessant?
Daarom geef ik het ook aan met link van PW. Jij 'lijkt' te sturen naar HWI,Randleman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:43:
[...]
MIjn vraag is of deze voedingen interessant genoeg zijn (in de zin van kwaliteit) voor potentiële kopers die dit soort vermogens nodig (denken) te hebben. Is de nieuwe AX850 bijvoorbeeld echt beter dan de "oude" 860.
of de 'review' interessant is
Ik pas mijn comment aanHackus schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:49:
[...]
[...]
Daarom geef ik het ook aan met link van PW. Jij 'lijkt' te sturen naar HWI,
of de 'review' interessant is
pricewatch: Corsair HX850 V2 is over het geheel een betere voeding dan de pricewatch: Corsair AX850 Titanium.Randleman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:33:
[...]
Had er over de producten zelf of die interessant zijn. De review mag je zelf bepalen wat je er van vindt.
Dan kun je zeggen dat de ene 80PLUS Titanium is maar dat prijsverschil verdien je nooit terug natuurlijk. Daarnaast zit er nogal veel verschil in prestaties onderling bij de AX850, waarbij een groot deel ook niet de 80PLUS Titanium certificering kan halen.
De SF750 is wel een uitstekende voeding, maar de markt voor een SFX voeding van 750W is natuurlijk heel klein. Dan hebben we het over een kleine high-end gaming PC met waarschijnlijk high-end waterkoeling om de warmte uit de PC te verwijderen. De zuinigere systemen kunnen immers prima met een SF600 of SF450 uit de voeten.
AMD Nieuwsdiscussie
Nieuwe voedingen geactiveerd zie ik :
pricewatch: Cooler Master MasterWatt V850 Platinum
pricewatch: Cooler Master MasterWatt V1000 Platinum
pricewatch: Cooler Master MasterWatt V1300 Platinum
Heb je al aanvullende informatie over de andere nieuwe aankomende voedingen ?
EDIT
ook de andere staan nu online :
product: Cooler Master V Gold
[ Voor 11% gewijzigd door Gipsy King op 20-02-2019 11:26 ]
Behalve de informatie die te vinden is op de website.. . de OEM is Delta en is gebaseerd op hetzelfde platform als de Antec High Current Pro Platinum series.Gipsy King schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:26:
@Cooler Master
Heb je al aanvullende informatie over de andere nieuwe aankomende voedingen ?
Er zijn verschillende aanpassingen gemaakt waaronder de component selectie, plus er is een switch toegevoegd voor single/multi rail.
Waarom is het aantal over current protections verlaagd van vier naar twee? Maar twee haalt de functie van bescherming tegen overbelasting nogal onderuit omdat je het trip point ver moet verhogen omdat de voeding anders zal uitvallen zonder dat dit zou moeten.Cooler Master schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:35:
Er zijn verschillende aanpassingen gemaakt waaronder de component selectie, plus er is een switch toegevoegd voor single/multi rail.
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens onze engineers zouden er geen problemen moeten zijn met de 2 rails.-The_Mask- schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:13:
[...]
Waarom is het aantal over current protections verlaagd van vier naar twee? Maar twee haalt de functie van bescherming tegen overbelasting nogal onderuit omdat je het trip point ver moet verhogen omdat de voeding anders zal uitvallen zonder dat dit zou moeten.
Zie hieronder het antwoord dat ik terug gekregen heb op jou vraag:
"4 rails and 2 rails are all separated by a 12v, so components stress is the same, there is no problem with power supply fail."
Wat betreft de single rail optie, deze is later toegevoegt op advies van overclockers waarmee wij samen werken.
Volgens mij is de vertaling niet helemaal goed gegaan of degene heeft niet helemaal begrepen wat ik bedoelde.Cooler Master schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:58:
[...]
Volgens onze engineers zouden er geen problemen moeten zijn met de 2 rails.
Zie hieronder het antwoord dat ik terug gekregen heb op jou vraag:
"4 rails and 2 rails are all separated by a 12v, so components stress is the same, there is no problem with power supply fail."
Wat betreft de single rail optie, deze is later toegevoegt op advies van overclockers waarmee wij samen werken.
Het hebben van meerdere OCP's op de 12V is in principe beter voor iedereen, juist ook zeker voor overklokkers. Die trekken namelijk heel veel stroom door de kabels/VRM's/onderdelen. Juist hierdoor is de kans dat je te veel stroom trekt door iets waardoor dat onderdeel het begeeft groter. OCP's heb je juist om te voorkomen dat er teveel stroom door iets kan worden getrokken. En mocht het toch teveel stroom zijn dan is de OCP er voor om de voeding direct ook te schakelen om grotere problemen te voorkomen.
De misvatting dat single rail beter zou zijn voor overklokkers komt omdat er nogal wat voedingen zijn geweest over de jaren met een slechte implementatie van de over current protection. Hierdoor zag je dan dat de voeding uitschakelde voordat het nodig was.
Een goede implementatie zou bijvoorbeeld zijn om elke PEG en EPS kabel een eigen OCP te geven en één voor de 24 pins en molex en sata connectors. En dan bijvoorbeeld alle OCP's op 40A afstellen. Dat is een implementatie die normaal gesproken goed mogelijk is en voor een relatief goede veiligheid zorgt.
In geval van een V850 krijg je dan dan dus zes OCP's van elk 40A. Drie voor de drie PEG kabels, 2 voor de twee EPS kabels en één voor de rest. Hiermee kun je dus 40 ampère of te wel 480W maximaal trekken van één rail. 40A is heel ruim daarmee krijg je in principe geen shutdowns zonder dat je het wil maar heb je wel de veiligheid.
Meer dan 40A door een PEG of EPS kabel trekken wil je namelijk niet, dan gaan de connectors/kabels smelten. Toch heb je extreem veel overklokruimte. Heeft het moederbord twee EPS connectors kun je dus tot 960W gaan voor de CPU en het VRM voordat de voeding uitschakelt. Voor een videokaart met twee PEG connector geld hetzelfde ook daar kun je tot 960W gaan of heeft de videokaart drie PEG connectors, zoals sommige extreme videokaarten hebben, kun je tot 1440W gaan.
Vanzelfsprekend is 1440W meer dan alle drie de nieuwe V Platinum voedingen kunnen leveren op de 12V. Maar hiervoor is natuurlijk weer de Over Power Protection die het gehele verbruik meten en er eventueel voor zal zorgen dat de voeding wordt uitgeschakeld als die te ver wordt overbelast.
Met zo'n implementatie zul je nooit last krijgen van onnodige shutdowns. Maar op het moment dat iemand iets verkeerd aansluit, bijvoorbeeld door een extreem overgeklokte videokaart van 500W aan te sluiten op een enkele kabel, zal de voeding gewoon uit schakelen.
Zelfde geld voor een extreem overgeklokte CPU die over de 500W gaat. Op het moment dat je maar één EPS connector aansluit zal de voeding uitschakelen er voor te zorgen dat de EPS connector op het moederbord, EPS kabel of de modulaire connector niet smelt.
Op het moment dat je dus de OCP juist implementeert heeft niemand wat aan de single rail switch. Simpelweg omdat de OCP zo is ingesteld dat meer trekken door een rail niet mogelijk is, omdat dan kabels en/of connectors zullen smelten.
In geval van hoe het nu is geïmplementeerd is het niet meer echt nuttig. De kans op onnodige shutdowns is nu heel groot, tenzij je de OCP verhoogd tot een hele hoge waarde die rond de max van de voeding zal liggen. Bijvoorbeeld 70A voor beide OCP's bij de V850, 80A voor de V1000, 100A voor de V1300.
Maar zo'n hoog OCP trippoint maakt de functie van OCP weer vrij nutteloos. Het is nu immers prima mogelijk om iets verkeerd aan te sluiten zonder dat de voeding zal uitschakelen om de PC te beschermen. Ook heb je dan een hoge kortsluitstroom nodig om er voor te zorgen dat de voeding het ook als kortsluiting zal zien. Hierdoor kan het voorkomen dat de voeding gewoon aan zal blijven in geval van een kortsluiting omdat de kortsluitstroom lager is dan het OCP trippoint. Dit kan dan weer brand veroorzaken bij een kortsluiting.
Nu weet ik niet hoe de OCP is geïmplementeerd bij de V850, V1000 en V1300, wat betreft het trippoint en welke hoe de verdeling per rail is, maar een goede manier is er nu niet te maken. Kun je aangeven welke modulaire connectors op welke rail zitten en wat het OCP trippoint is voor beide rails bij alle drie de voedingen?
AMD Nieuwsdiscussie
Als je wil kan ik je best een voeding sturen zodat jij test uit kan voeren om dit alles te testen.-The_Mask- schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:30:
In geval van hoe het nu is geïmplementeerd is het niet meer echt nuttig. De kans op onnodige shutdowns is nu heel groot
Meten is weten toch? Wij en Cybenetics (die de beta testing vericht heeft) zijn in ieder geval in onze test niet tegen deze problemen aangelopen.
Dus als jij in jou test wel hierop stuit dan zullen wij onze test methodes aan moeten passen.
Dan mag je er jullie loadtestersetup bij doen, anders valt er voor mij niet zoveel te testen.Cooler Master schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:37:
[...]
Als je wil kan ik je best een voeding sturen zodat jij test uit kan voeren om dit alles te testen.
Ik weet niet wat jullie allemaal hebben getest zelf hebben getest. Maar Cybenetics bèta testing is volgens mij gericht op goede prestaties in reviews, die tests zijn lang niet allemaal vergelijkbaar met de praktijk.Wij en Cybenetics (die de beta testing vericht heeft) zijn in ieder geval in onze test niet tegen deze problemen aangelopen.
De Seasonic Focus serie is een goed voorbeeld van een voeding welke wel goed uit de reviews komt, maar in de praktijk zo goed als geen enkele serieuze test heeft ondergaan voordat die op de markt kwam. Wat je toen zag toen die uitkwam was een voeding die uitviel omdat er geen rekening was gehouden met hoge stroompieken die moderne PC's hebben. Nu is het OCP trippoint van de voeding verhoogt, maar daar is de voeding helemaal niet op berekend volgens onderstaande test, waardoor de ripple ver buiten de ATX specificatie gaat.
https://www.jonnyguru.com...php?p=155382&postcount=14According to a reviewer here, Focus Platinum produces excessive ripple if it's overloaded to a certain point. As far as I know, RX Vega and RTX2080Ti has the ability to overload a PSU because their peak power consumption is 2 times or higher than their rated board power.
http://www.pceva.com.cn/article/3911-2.html
http://www.pceva.com.cn/article/3911-3.html
Deze post is van Travis op jonnyGURU, forum wordt geüpdatet nu trouwens en is daarom offline.
Nu is de Focus serie een single rail voeding en gaat het potentiële probleem van de V Platinum serie over twee rails. Maar dit laat wel goed het voorbeeld zien van wat er kan gebeuren als je geen of te weinig praktijktesten doet en je vooral richt op goede prestaties in reviews. Naar mijn mening is praktijk testen altijd belangrijker dan goede prestaties in reviews, die hoort wat mij betreft pas op de tweede plaats te komen. Oftewel een zo goed mogelijke voeding voor de gebruiker, niet een zo goed mogelijk voeding voor reviews.
AMD Nieuwsdiscussie
(Edit/toevoeging; toegegeven, 850-1300W voedingen zijn niet bepaald huis-tuin-en-keuken en zou je je kunnen afvragen of er -echt- markt is voor dergelijke voedingen, of dat ze vooral in systemen komen te hangen waar ze gigantisch overkill zijn, maar dat is even een ander verhaal).
[ Voor 24% gewijzigd door DominoNL op 20-02-2019 12:12 ]
Een goede implementatie is bijvoorbeeld dit:

Deze tekening heb ik dik 6 jaar geleden gemaakt. En sindsdien hebben we ook een aantal voedingen gekregen die bijna deze implementatie hebben. Met als verschil dat bij die voedingen de 12V van de 24 pins ATX stekker en sata/molex kabels bij elkaar hebben op één rail. Corsair HX Platinum, HXi, AXi zijn voedingen die de OCP's zo hebben geïmplementeerd.
[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 20-02-2019 14:34 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Is deze het halen waard nu met zo'n belachelijke aanbieding?
pricewatch: Corsair HX1200 V2
[ Voor 4% gewijzigd door Koning Willy op 22-02-2019 16:10 ]
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Voor welk gebruik ?Koning Willy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:10:
@-The_Mask-
Is deze het halen waard nu met zo'n belachelijke aanbieding?
pricewatch: Corsair HX1200 V2
Zelfs bij 40W (idle verbruik van een recente PC) is ie nog behoorlijk zuinig: 76%.
Al zijn er natuurlijke betere opties als je PC 22/7 idle draait en alleen dat de focus is, een RMX550 zit bij 40W ongeveer 3W minder --> 6 euro per jaar (24/7).
Fanless tot 600W is natuurlijk ook wel lekker.
https://www.tomshardware....ir-hx1200-psu,5102-5.html
AMD Nieuwsdiscussie
1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 187,91 | € 187,91 |
1 | ASRock H370M-ITX/ac | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Noctua NH-L9x65 | € 43,85 | € 43,85 |
1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Samsung 970 Evo 250GB | € 78,90 | € 78,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 465,55 |
Daarbij komen nog 2x4TB WD Red en 1x3TB WD Red en een M.2 SSD.
Ik heb op dit moment de toen aangeraden Seasonic G-series 360W.
Vraag me af of er wat beters, zuinigers etc te vinden is. Ik snap best wel wat van pc's, maar voedingen zou ik zo iets verkeerds kopen. Geen idee qua zuinigheid en kwaliteitsonderdelen. Het gaat toch 24/7 draaien.
Tuurlijk kan er geroepen worden om een PicoPSU te nemen, maar mede met de 3,5 inch schijven en de i5-8400 gaat dat hem niet worden denk ik zo.
De behuizing is een uITX van Lian Li welke een gewone ATX kan hebben, maar een SFX met ATX adapter vind ik ook absoluut geen probleem.
Anders zou ik deze nog even blijven gebruiken. geld uitgeven nu, om te besparen...
Hij is absoluut niet kapot. Weet ook even niet hoe oud hij is, maar heeft vanaf dat moment 24/7 gedraaid met af en toe een onderhoudsgebeuren.
Dus veel verschil zal het met andere voedingen niet maken?
Een voeding als de be quiet! Pure Power 11 400W of Cooler Master V550 zijn wel zuiniger, maar dat verschil verdien je misschien pas over 10 jaar terug. Niet echt interessant dus.
AMD Nieuwsdiscussie
hij kan jaar of 6 zijn hooguit. veel zal je setje niet verbruiken, met 65w TDP cpu. je hebt een goede koeler ipv stock Intel, en dat scheelt ook. de uitgave nu van een voeding en het verdienmodel is er dus niet.Arunia schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:48:
@Hackus Het is mijn eigen geld zeg maar en verbruik is gezamenlijk. Maar kijk het gewoon aan.
Hij is absoluut niet kapot. Weet ook even niet hoe oud hij is, maar heeft vanaf dat moment 24/7 gedraaid met af en toe een onderhoudsgebeuren.
Dus veel verschil zal het met andere voedingen niet maken?
Mijn vraag is: Is dit het waard, of loop ik risico met deze enigszins verouderde voeding?
Alvast bedankt, Martin
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 285,- | € 285,- |
1 | Gigabyte Z370M-D3H | € 125,05 | € 125,05 |
1 | Dell P2715Q Zilver, Zwart | € 833,05 | € 833,05 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 115,- | € 115,- |
1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 68,- | € 68,- |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 119,- | € 119,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.595,09 |
Ik had hier eerder een MSI GTX 1060 6G in zitten zonder problemen.
Nu probeer ik een pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G stabiel te krijgen maar blijf maar blackscreens krijgen na ca. 15M gamen..
Nu weet ik dat de pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W een beetje een kneusje is, en ook niet echt stil, maar ik zou wel verwachten dat hij genoeg power heeft om deze PC (alles stock) te kunnen voeden.. (kans is dat de GFX kaart gewoon stom is, dan gaatie terug) maar wil ook de voeding uitsluiten..
Modulair pricewatch: Cooler Master V Series V550
niet modulair pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: XFX TS 650W 80+ Gold
zoals in je topic, zou ik de Pulse Vega56 houden, en je Giga terugsturen.
Ook al is je voeding geen hoogvlieger, deze gigabyte versie is het probleem. Overal op internet zijn er stabiliteitsproblemen te vinden met dit model. een oplossing kan zijn; nieuwe BIOS flashen en de kaart undervolten. Als je daar geen zin in hebt stuur hem dan terug en haal een andere Vega 56 of iets van een 1660 Ti.Kek schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:20:
Ik heb een PC met deze specs:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5-8600K Boxed € 285,- € 285,- 1 Gigabyte Z370M-D3H € 125,05 € 125,05 1 Dell P2715Q Zilver, Zwart € 833,05 € 833,05 1 Scythe Mugen 5 PCGH Edition € 49,99 € 49,99 1 Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 € 115,- € 115,- 1 Seasonic M12II Evo 620W € 68,- € 68,- 1 Samsung 970 Evo 500GB € 119,- € 119,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.595,09
Ik had hier eerder een MSI GTX 1060 6G in zitten zonder problemen.
Nu probeer ik een pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G stabiel te krijgen maar blijf maar blackscreens krijgen na ca. 15M gamen..
Nu weet ik dat de pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W een beetje een kneusje is, en ook niet echt stil, maar ik zou wel verwachten dat hij genoeg power heeft om deze PC (alles stock) te kunnen voeden.. (kans is dat de GFX kaart gewoon stom is, dan gaatie terug) maar wil ook de voeding uitsluiten..
AMD Nieuwsdiscussie
Ok dat is nieuwe informatie waar ik wat mee kan. Maar goed; ik heb de Gigabyte reeds terug gestuurd, En zoals eerder gezegd staat de voeding boven aan het vervanglijstje-The_Mask- schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:24:
Ook al is de videokaart vrij problematisch in veel gevallen, de voeding is dat in principe in alle. Niet iedereen zal er misschien last van hebben, maar de spanningsregulatie is wel gewoon ruk bij deze voeding. En dat geld voor alle exemplaren, niet voor een deel van de exemplaren. Het kan dus ook wel degelijk de voeding zijn. Een goede voeding is dus ook zeker wel aan te raden.
Vraag me af of ik met problemen als deze de voeding terug zou kunnen sturen naar Coolblue...
[ Voor 6% gewijzigd door Kek op 05-03-2019 13:20 ]
Alleen onder wet koop op afstand dan, bij Coolblue heb je er 30 dagen de tijd voor.Kek schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:01:
[...]
Vraag me af of ik met problemen als deze de voeding terug zou kunnen turen naar Coolblue...
Of je moet het willen gooien op misleiding omdat op de site van Coolblue staat:
"Stroompieken beveiliging
Ja
Overspanningsbeveiliging
Ja
Onderspanningsbeveiliging
Ja
Kortsluitingsbeveiliging
Ja
Oververhittingsbeveiliging
Ja"
Terwijl deze voedingen de beveiligingen niet op orde heeft. Maar ik zou het knap vinden als je dat lukt. Maar misschien doet Coolblue niet moeilijk. Je kunt het iig proberen.
AMD Nieuwsdiscussie
Mhe, nouja als ik de voeding terug stuurt omdat deze defect is zal ik waarschijnlijk weer een zelfde terug krijgen want ze leveren em nog steeds-The_Mask- schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:56:
[...]
Alleen onder wet koop op afstand dan, bij Coolblue heb je er 30 dagen de tijd voor.
Of je moet het willen gooien op misleiding omdat op de site van Coolblue staat:
"Stroompieken beveiliging
Ja
Overspanningsbeveiliging
Ja
Onderspanningsbeveiliging
Ja
Kortsluitingsbeveiliging
Ja
Oververhittingsbeveiliging
Ja"
Terwijl deze voedingen de beveiligingen niet op orde heeft. Maar ik zou het knap vinden als je dat lukt. Maar misschien doet Coolblue niet moeilijk. Je kunt het iig proberen.
It's not a bug, it's a feature.Kek schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:19:
[...]
Mhe, nouja als ik de voeding terug stuurt omdat deze defect is zal ik waarschijnlijk weer een zelfde terug krijgen want ze leveren em nog steeds
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 06-03-2019 18:16 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Of is dit op de lange baan geschoven
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
AMD Nieuwsdiscussie
@Cooler Master @SeasonicHelp!!!! schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:34:
@-The_Mask- Jij gaf eerder aan dat men bezig is met een grote overhaul van de ATX standaard. Weet jij of er al wat meer bekend is over ATX 2.6 die in 2020/2021 zou moeten komen
Of is dit op de lange baan geschoven
A nice question for u both , to give this fora some good information from inside
Sure we could...Gipsy King schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:29:
[...]
@Cooler Master @Seasonic
A nice question for u both , to give this fora some good information from inside
But there is something like an NDA that forbids us to talk about it.
Minimaal aan onderdelen. Blijft hetzelfde gaat aan en blijft draaien, geen piepjes en geen beeld.
Zou het kunnen dat de voeding problemeb geeft met deze hardware? Of zou het gewoon het moederbord of cpu kunnen zijn?
Zou met heel veel werk nog kunnen proberen het op mijn pc aan te sluiten met een andere voeding (weet even niet welke een vs750 of v750 oid).
Maar gok eerder op een doa eigenlijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Voeding doet het iig nog met de oude hardware.
Geheugen los gehad, ander slot gedaan ook.
Bios reset ook gedaan. Alhoewel ik nergens zie of dat goed gaat.
Gok eigenlijk heel erg dat het gewoon een doa is.
Maar vind het zelf tijd fijn om dingen uit te sluiten. Kon ook niets vinden over deze hardware en dit model voeding. Vandaar dat ik twijfel omdat er ook wel problemen zijn met grafische kaarten.
Ik hoop dat dit de goede thread is, maar ik wil graag wat hulp met betrekking tot cablemanagement.
Ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC met een pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
Nu zijn de meegeleverde kabels erg stug, en de Pci-e kabel heeft een dubbele aansluiting aan het eind terwijl ik er maar een nodig heb.
Ik wil dus graag een andere 24 pin ATX kabel en een andere Pci-e kabel kopen zodat ik het wat strakker kan aansluiten.
Mijn vraag is of de kabels aan de voeding kant ook universeel zijn, of dat iedere fabrikant zijn eigen lay out heeft.
Ik heb wat kabels van mijn oude voeding(10 jaar oud) ernaast gelegd, en daar lijkt wel verschil in te zitten.
Mijn tweede vraag is waar ik dit soort kabels zou kunnen kopen.
Alvast bedankt voor de hulp,
Red
Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.
AMD Nieuwsdiscussie
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Cablemod : https://cablemod.com/products/?filter_models=rmi-rmx
Pricewatch : https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=cablemod+rmx
Inhoud :
1 x 24 pin ATX Cable (600mm)
1 x 4+4 pin EPS Cable (700mm)
2 x 6+2 pin PCI-e Cable (750mm)
1 x Dual SATA Power Cable (850mm)
1 x Dual SATA Power Cable (500mm)
2 x 28 pin Cable Comb
6 x 8 pin Cable Comb
4 x 6 pin Cable Comb
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.
Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.