Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
Hackus schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:51:
[...]

Het zou handig zijn als je vermeld waar je het voor nodig hebt. Misschien kun je al uit met 450w voeding, of heb je zwaarder nodig...
Ik ben een nieuwe build aan het maken. MSI mpg z390 gaming edge AC met een i5 8600K, 970 samsung m2 en corsair vengeance ddr4 3200 reeds gekocht. Ik ben aan het twijfelen over de gpu, een 2070 (gaming z)of een 2080 (gaming trio). Her en der lees ik dat de 2070 in combinatie met de rest genoeg zou moeten hebben aan een 550w psu. Ga ik naar 2080 en wellicht later hoger dan is 550w denk ik niet genoeg en zou ik 650w moeten hebben.

Ik twijfel nu tussen de Be Quiet straight power 550 of the Be Quiet straight power 650. Zijn er nog andere suggesties cq aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
Rene44 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:10:
[...]

Ik ben een nieuwe build aan het maken. MSI mpg z390 gaming edge AC met een i5 8600K, 970 samsung m2 en corsair vengeance ddr4 3200 reeds gekocht. Ik ben aan het twijfelen over de gpu, een 2070 (gaming z)of een 2080 (gaming trio). Her en der lees ik dat de 2070 in combinatie met de rest genoeg zou moeten hebben aan een 550w psu. Ga ik naar 2080 en wellicht later hoger dan is 550w denk ik niet genoeg en zou ik 650w moeten hebben.

Ik twijfel nu tussen de Be Quiet straight power 550 of the Be Quiet straight power 650. Zijn er nog andere suggesties cq aanbevelingen?
Een paar reacties hierboven heeft Mask een hele waslijst aan goede voedingen opgenoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

MSI RTX2080Ti zal in OC geen 400w gebruiken 2080 geen 300w verder kun je zelf uitrekenen wat de rest van je systeem gaat gebruiken. vergeet niet dat het constant vermogen is wat aangegeven voedingen kunnen leveren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
@Rene44

The FOCUS units before January 2018 had compatibility issues with some VGA cards but that is no longer the case. Our engineers made the PSU tolerances tighter than necessary to ensure maximum protection to the power supply but this caused some compatibility issues. In January 2018, the tolerances were widened to ensure compatibility and still maintain performance and reliability.

This link here can provide further insight: http://www.jonnyguru.com/...d.php?p=154149#post154149
Post #9 & #11 from Cmaris & Travis sheds more light the issue.
Cmaris is a professional PSU tester and reviewer and very well respected in the industry.
Travis also has a long history in the power supply industry and is as well very well known and respected.

All FOCUS units in December (this month) should already have dedicated single PCIe connector to single PCIe cable. And I believe 2x PCIe cables for the 550W. If you purchase one that is without the dedicated connector/cable combination, just let us know and we will ship the cables to you.

Intel specifies 18AWG in the design guide and 16AWG does not provide benefit at these power ratings. When your system uses less than 50% load, the FOCUS will run in fanless mode for silent operations.

Thank you

[ Voor 8% gewijzigd door Seasonic op 11-12-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
Seasonic schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:48:
@Rene44

The FOCUS units before January 2018 had compatibility issues with some VGA cards but that is no longer the case. Our engineers made the PSU tolerances tighter than necessary to ensure maximum protection to the power supply but this caused some compatibility issues. In January 2018, the tolerances were widened to ensure compatibility and still maintain performance and reliability.

This link here can provide further insight: http://www.jonnyguru.com/...d.php?p=154149#post154149
Post #9 & #11 from Cmaris & Travis sheds more light the issue.
Cmaris is a professional PSU tester and reviewer and very well respected in the industry.
Travis also has a long history in the power supply industry and is as well very well known and respected.

All FOCUS units in December (this month) should already have dedicated single PCIe connector to single PCIe cable. And I believe 2x PCIe cables for the 550W. If you purchase one that is without the dedicated connector/cable combination, just let us know and we will ship the cables to you.

Intel specifies 18AWG in the design guide and 16AWG does not provide benefit at these power ratings. When your system uses less than 50% load, the FOCUS will run in fanless mode for silent operations.

Thank you
Thank you! Unfortunatly in this tight market there seems to be great alternatives without mentioned problems and/or need for shipment of cables. It kind of suprises me most other brands are supplying better cables than Seasonic does. The comparisment with VW/Porsche doesnt really hold for me either and, in fact, is a bad one. Current Porsches use the same VW parts but charge twice as much for service. Current Porsches are built for a market, not for performance. The current iteration of the 911 a slap in the face of anyone embracing the idea of a light and small sports car. Thank for the reply though!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Seasonic schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:48:

Intel specifies 18AWG in the design guide and 16AWG does not provide benefit at these power ratings.
That's because the design guide talks about single PEG connector per cable, not two 8 pins PEG connectors on one cable with only three 18AWG wires for 12V.
When your system uses less than 50% load, the FOCUS will run in fanless mode for silent operations.
Yep, and many others are also quiet with heavy load, that's the difference.
[...]

Je moet wel flink gaan overklokken wil een high-end 550W voeding niet voldoende zijn met een RTX 2080 en i5 8600K. 650W heeft dus alleen zin als je echt de max er uit wil persen en performance/watt je niet uitmaakt. Zonder overklokken en met een RTX 2070 kom je zelfs prima weg met een high-end 450W voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
The FOCUS Plus 550 available in December in Europe should be all with 2 single cables with each a PCIe connector and not daisy chained. Sorry if this was not conveyed properly.

[ Voor 36% gewijzigd door Seasonic op 12-12-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16

Investig8or

What goes up, could come down

Seasonic schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:12:
The FOCUS available in December in Europe should be all with single PCIe connector per cable and not daisy chained. Sorry if this was not conveyed properly.
So am I understanding it correctly there is now only 1 PCIe cable in the package? Which would mean instead of the original situation of being able to plug in a Vega 56 for instance (which tends to have 2x8 pin connectors) this is no longer possible. Or are there 2 one-to-one cables supplied (8p/6+2p?)?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Investig8or schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:46:
[...]

So am I understanding it correctly there is now only 1 PCIe cable in the package? Which would mean instead of the original situation of being able to plug in a Vega 56 for instance (which tends to have 2x8 pin connectors) this is no longer possible. Or are there 2 one-to-one cables supplied (8p/6+2p?)?
Hello,

As soon as available on market, it will be a FOCUS Plus 550W with 2 single cables with a single PCIe connector each. So it will be possible to power properly a Vega 56.

Edit: Update my previous post to be as clear as possible.

[ Voor 4% gewijzigd door Seasonic op 12-12-2018 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
@-The_Mask-

I consulted our RD about the PCIe daisy chain connector and it was explained to me that the limiting factor or the "bottleneck" on the PCIe cable is the first terminal connector and whether it is 18AWG or 16AWG only affects efficiency but not enough to justify the price differential.

We use high-current terminal connectors so together with the 75W (not sure if this still holds true) supplied by the PCIe slot on the MB to the VGA; the PCIe cable, be it with a single connector or double connectors daisy chained, can support a VGA card up to 380W.

Perhaps you have another view of this. If so, please let me know and I will gladly forward it to our product manager for review.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:14:

I consulted our RD about the PCIe daisy chain connector and it was explained to me that the limiting factor or the "bottleneck" on the PCIe cable is the first terminal connector
Yes if you're gonna pull way to much current through the cable the modular connector will melt first.
and whether it is 18AWG or 16AWG only affects efficiency but not enough to justify the price differential.
Not only efficiency. It will cost efficiency because you get voltage drop in the wires, that's the reason of the loss of efficiency. The more current you pull through a wire how higher the resistance and therefore the bigger the voltage drop gets. However because most modern power supplies, including Seasonic Focus, use feedback wires which measure the voltage on the end of the wire to compensate this drop in voltage.

But because these feedback wires are implemented in the 24 pins ATX connector in (almost) all power it will only compensate voltage drop in the 24 pins ATX kabel. If the voltage drop is small in the 24 pins ATX cable because of a low load. It could mean you have a big voltage drop on the end of PEG cable if you pull much current through that cable when you use thin wires.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nd83EnnVTov1nJ70lR40soPw/full.jpg
Simple schematic about this.

It also has effect on transient response. Because the wire/connector will resist more with higher current. This is something much more difficult to compensate. It's probably not even good possible, because the PSU can't respond that fast. Because of that it's better to not pull to much current. No one is testing this by the way. Aris does transient response tests, but those are with much lower current, no where close to the spikes a modern gaming PC can go. The reason that there weren't any issues with the Focus series in the reviews.
We use high-current terminal connectors so together with the 75W (not sure if this still holds true) supplied by the PCIe slot on the MB to the VGA; the PCIe cable, be it with a single connector or double connectors daisy chained, can support a VGA card up to 380W.
The max a PCI Express card can take through the slot is indeed still 75W. But in case of a high-end graphics card it's mostly around the 30W under load.

So what changed from the 225W from before to the 380W? This also means that cables/connectors from before aren't compatible with the current cables/connectors?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
@-The_Mask-

Thanks for the feedback. The points you have made were also considered by our engineers but from their perspective, they also have to take other variables into consideration and try to find a good balance.

The 380w is the max and the 225w was set for what was considered as a safe value. Our RD is very conservative on many factors, at times maybe too conservative... The connectors are interchangeable and only change for the 550w is to go from single daisy-chained cable to 2 separate cables.

We, in sales & marketing, definitely see the need to update our cabling and this is something that will be discussed after the Chinese New Year break. But again, many factors come into play in order to implement change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
All 550w versions will have 2x single connector PCIe cables but availability to the consumers will be based on shipping dates:

FOCUS Plus 550 Gold: Second part of December 2018
FOCUS Plus 550 Platinum: January 2019
PRIME Ultra 550 Gold/Platinum: End of Q1/Q2 2019
PRIME Snow Silent 550: End of Q1/Q2 2019

During this time of transition, we will have single connector PCIe cables available for anyone who may need it. Please contact us via our homepage support links.

Thank you

[ Voor 68% gewijzigd door Seasonic op 15-12-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16

Investig8or

What goes up, could come down

Seasonic schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:37:
All 550w versions will have 2x single connector PCIe cables but availability to the consumers will be based on shipping dates:

FOCUS Plus 550 Gold: Second part of December 2018
FOCUS Plus 550 Platinum: January 2019
PRIME Ultra 550 Gold/Platinum: End of Q1/Q2 2019
PRIME Snow Silent 550: End of Q1/Q2 2019

During this time of transition, we will have single connector PCIe cables available for anyone who may need it. Please contact us via our homepage support links.

Thank you
I actually contacted support but contrary to what I thought, I am offered another PCIe cable with two connectors, similar to the one I have. My impression was that it was possible to get two single connector PCIe cables? Because that will be a cleaner build than to having two loose connectors hanging off the side of the GPU...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic geeft idd een tweede kabel met twee PEG connectors. De twee enkele PEG kabels is hoe ze de voeding in de toekomst zouden moeten leveren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
-The_Mask- schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:27:
Seasonic geeft idd een tweede kabel met twee PEG connectors. De twee enkele PEG kabels is hoe ze de voeding in de toekomst zouden moeten leveren.
That is correct ! (as far as the translation is good) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Seasonic op 17-12-2018 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Seasonic When are Dutch stores to provide new stock ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seasonic

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Hackus schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:38:
@Seasonic When are Dutch stores to provide new stock ?
Difficult question, I would say between end of the year and beginning of next. Then, it will depend of reseller's stock and how they manage it. It may take a while for new version to spread on market. Just in case, we will gladly ship you a second cable.

Thank you.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb sinds 2,5 week een nieuw systeem gebouwd met een Seasonic Prime ultra 750w platinum. Ik heb slechts een gtx970 erin en een 9700K die veel van de 12V rail kunnen vragen. Ik zie in hwinfo64 en andere sensorenmetingen dat de spanning op de 12v lijn "slechts" 11.9V is en heel soms afzakt naar 11.87V onder load. Bij mijn 8 jaar oude Corsair AX750 is dit 12.09V en zakt helemaal niet af.
Ik ben een leek qua voedingen maar is dit nou iets slechts? Ik heb 0,0 issues verder. Alles draait stabiel ook met een 5GHz overclock.

Edit: ik heb wel 1 bezwaar over de voeding. De Pci-e kabels...waarom hebben die aan het uiteinde een 2e connector zitten?? Alsof je beide 6 of 8 pins op je videokaart met 1 kabeltje gaat connecten.... Ze zijn zo stijf als maar kan en dan bengelt er dan nog zo'n connector los aan. Vreselijk vervelend. Ik ga me bij cablemod maar nieuwe bestellen, want als ik straks een nieuwe videokaart ga bestellen die dikker is, dan komen de stroomkabels tegen mijn side panel aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 20-12-2018 10:27 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:23:
Ik heb sinds 2,5 week een nieuw systeem gebouwd met een Seasonic Prime ultra 750w platinum. Ik heb slechts een gtx970 erin en een 9700K die veel van de 12V rail kunnen vragen.
Zoveel is dat niet hoor, 125w CPU en de GPU een keer 170w. Als je overklokt en een high-end gpu haalt voldoet een goede 550w voeding ook.
Ik zie in hwinfo64 en andere sensorenmetingen dat de spanning op de 12v lijn "slechts" 11.9V is en heel soms afzakt naar 11.87V onder load. Bij mijn 8 jaar oude Corsair AX750 is dit 12.09V en zakt helemaal niet af.
Ik ben een leek qua voedingen maar is dit nou iets slechts? Ik heb 0,0 issues verder. Alles draait stabiel ook met een 5GHz overclock.
Hwinfo64 en andere software kunnen de spanning van je voeding helemaal niet nauwkeurig meten. Ook de waarden in je bios zijn niet correct. De waarden die je ziet zeggen niks en je moet je daar ook helemaal niks van aantrekken. Alleen voedingen zoals bijvoorbeeld de Corsair RMi series kunnen met speciale software het vermogen etc meten.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:24
Daarnaast mag het tussen 11.4 en 12.6 liggen (al heb je liever rond de 12), 11.9 is dus sowieso geen probleem.
Je kunt eventueel met een multimeter meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Seasonic schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:37:
All 550w versions will have 2x single connector PCIe cables
I don't expect the Focus Gold 550W will ever get the second PEG cable, because there is only room for a single modular PEG cable on the PSU.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnZk3STpqVExy9PGBCLuucF7qJA=/fit-in/x800/filters:strip_icc()/i/2001910653.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 22-12-2018 19:39 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@-The_Mask- deze al eens gezien ? je foto is van 450w

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/sgpurk.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 22-12-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Nee @Hackus De foto van Mask is de Focus Gold 550w. Seasonic zegt dat alle 550w versies een 2e PEG kabel krijgen maar dat is bij de Focus Gold niet mogelijk. Wel bij de Focus Plus Gold en Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:10:
Nee @Hackus De foto van Mask is de Focus Gold 550w. Seasonic zegt dat alle 550w versies een 2e PEG kabel krijgen maar dat is bij de Focus Gold niet mogelijk. Wel bij de Focus Plus Gold en Prime.
oh, op die fiets. dat is de nieuwe serie. semi-modulair,daar kan het niet op nee. was effe in de war en nog niet op de hoogte van deze nieuwste serie. denk dat @Seasonic die ook niet bedoelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 22-12-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:27
De meest interessante van 400w wordt dan weer niet getest :P

https://nl.hardware.info/...su-wordt-steeds-goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bagger review, zoals we gewend zijn van HWI. Ze hebben zo te zien ook weer hun apparatuur verkeerd aangesloten want er staat nogal wat test resultaten tussen die echt nogal veel afwijken met de praktijk. Vooral goed zichtbaar in de tests van de laatste maanden. Maar ook dat zijn we natuurlijk gewend. Maar zoals al vaker gezegd zolang de reviewer geen idee heeft wat die aan het doen is zullen ze nooit iets fatsoenlijks schrijven en zullen ze hun eigen grove fouten zelfs gewoon missen.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 23-12-2018 14:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaikz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-12-2024
Hallo Tweakers,

Het is onderhand zo'n 4-5 jaar geleden dat ik mijn PC heb gebouwd, dus hoog tijd voor een nieuwe.
Zoals elke andere zuinige nederlander wil ik graag zo veel mogelijk onderdelen hergebruiken van mijn oude build. Ik kan bij andere onderdelen zelf wel een redelijke inschatting making van wat de komende tijd nog mee kan en wat niet, maar als het op de voeding aankomt heb ik toch wat advies nodig.

Vandaar mijn vraag:

Is de XFX 550W Pro (pricewatch: XFX 550W Pro) die ik al ~4 jaar gebruik nog te gebruiken in een build die de komende ~4 jaar mee gaat?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:09
Spaikz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:03:

Is de XFX 550W Pro (pricewatch: XFX 550W Pro) die ik al ~4 jaar gebruik nog te gebruiken in een build die de komende ~4 jaar mee gaat?
Ik heb deze voeding ook en we (de gemeenschap) zijn erachter gekomen dat deze voeding geen C6/C7 power states (voor wat die waard zijn) ondersteunt dus lees dit even voordat je overgaat tot aankoop van desbetreffende upgrades > Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Maar ondanks dat je zelf een redelijke inschatting hebt van wat je wilt, is het misschien toch handig om een lijstje te posten van je huidige systeem en wat je wilt want ik denk haast wel dat iedereen een nieuwe voeding zal adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaikz
chim0 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:31:
[...]

Ik heb deze voeding ook en we (de gemeenschap) zijn erachter gekomen dat deze voeding geen C6/C7 power states (voor wat die waard zijn) ondersteunt dus lees dit even voordat je overgaat tot aankoop van desbetreffende upgrades > Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Maar ondanks dat je zelf een redelijke inschatting hebt van wat je wilt, is het misschien toch handig om een lijstje te posten van je huidige systeem en wat je wilt want ik denk haast wel dat iedereen een nieuwe voeding zal adviseren.
Dit is mijn huidige systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4570 Boxed€ 293,99€ 293,99
1ASRock B85 Pro4€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 54,90€ 54,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 87,55€ 87,55
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,98€ 64,98
1Samsung SH-224DB€ 0,-€ 0,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,42

Zelf denk ik dat ik alleen mijn kast, processorkoeling en SSD mee neem naar mn volgende build. Ik heb nog niet echt een lijstje van mn toekomstige systeem, ik ben vandaag pas net begonnen met onderzoek doen hoe alles ook el weer werk en waar ik op moet letten enzo. Maar als ik zo ver ben dat ik een lijstje heb, maak ik wel een topic aan bij desktopaankoopadvies ofzo.

Evengoed bedankt voor de snelle reactie en het advies over C6/C7! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@Spaikz Bedankt voor je lijstje! We hebben hier dus een levend voorbeeld van een Haswell systeem i.c.m. deze voeding. En het heeft al die jaren probleemloos gewerkt? Of heb je die power states gewoon uitgeschakeld in de BIOS zoals in de topicstart vermeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaikz
chim0 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:36:
@Spaikz Bedankt voor je lijstje! We hebben hier dus een levend voorbeeld van een Haswell systeem i.c.m. deze voeding. En het heeft al die jaren probleemloos gewerkt? Of heb je die power states gewoon uitgeschakeld in de BIOS zoals in de topicstart vermeld staat?
Ik moet je zeggen dat ik niet bepaald een regular ben op techforums en dat dit nieuw terrein voor me is, dus zo in-depth ken ik mijn systeem en z'n prestaties ook weer niet. Dit is de eerste keer dat ik überhaupt over powerstates lees, maar naar mijn weten is in al die jaren geen probleem geweest met mijn voeding of processor.

Wat wel eens gebeurd is dat mijn computer zichzelf ontwaakt uit de slaapstand zonder enige input of instellingen van mij, misschien dat dit fenomeen verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
https://nl.hardware.info/...-650m-2018-voeding-review

Interessante voeding als de echte prijzen een stuk onder de adviesprijzen komen te liggen?

@-The_Mask- jij iets zinnigs over deze voeding te melden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Afgelopen maanden her en der wat topic voorbij zien komen waarin mensen een oude Enermax 465watter gebruikte en werd aangeraden deze te vervangen. Uiteraard vaak werd dan aangegeven "dat hij nog prima werkt"...

Nou heb ik ook al een tijd zo'n voeding in een oude retro build die eigenlijk nooit aanstaat dus voor af en toe gebruik vond ik het wel prima. Gisteren de PC weer aangezet en nog voor het booten voltooid was sloegen de vonken er uit en greep de aardlek in :+
Tijd geleden dat ik dat heb meegemaakt zeg, dat was nog in de tijd van de Codegen en Q-tec (wie kent ze nog die goudkleurige krengen) meuk voedingen :+

Vanmiddag maar eens trouble shooten om te kijken wat de voeding nog meer meegenomen heeft naar de hardware hemel :(

Dus mocht er weer zo'n voeding in een topic voorbij komen..... verwijs gerust naar deze post ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 30-12-2018 11:28 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:36:
Bij Haswell staat dit meestal standaard uit, omdat het toen net nieuw was. Daarnaast staat ook gewoon in de TS, waar je naar linkt dat niet iedereen problemen zal ervaren.
Spaikz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:03:
Het is verstandig de voeding te vervangen. De voeding kan niet echt goed om gaan met moderne PC's, spanningsregulatie is best wel slecht in een moderne PC omdat de voeding de spanning niet individueel kan reguleren.
sapphire schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:27:
Afgelopen maanden her en der wat topic voorbij zien komen waarin mensen een oude Enermax 465watter gebruikte en werd aangeraden deze te vervangen. Uiteraard vaak werd dan aangegeven "dat hij nog prima werkt"...

Nou heb ik ook al een tijd zo'n voeding in een oude retro build die eigenlijk nooit aanstaat dus voor af en toe gebruik vond ik het wel prima. Gisteren de PC weer aangezet en nog voor het booten voltooid was sloegen de vonken er uit en greep de aardlek in :+
Tijd geleden dat ik dat heb meegemaakt zeg, dat was nog in de tijd van de Codegen en Q-tec (wie kent ze nog die goudkleurige krengen) meuk voedingen :+

Vanmiddag maar eens trouble shooten om te kijken wat de voeding nog meer meegenomen heeft naar de hardware hemel :(

Dus mocht er weer zo'n voeding in een topic voorbij komen..... verwijs gerust naar deze post ;)
Het is een voeding van 15 jaar oud? Je hebt er sowieso niks aan in een moderne PC, daar is die totaal niet geschikt voor, is niet eens een ATX 2.x voeding, nog ATX 1.x. Daarnaast is de kwaliteit ook niet echt goed, dus zo'n voeding wil je nu sowieso niet gebruiken. Ook al was die van jouw nog niet ontploft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:23:
https://nl.hardware.info/...-650m-2018-voeding-review

Interessante voeding als de echte prijzen een stuk onder de adviesprijzen komen te liggen?

@-The_Mask- jij iets zinnigs over deze voeding te melden?
Het is niet een hele interessante voeding. Maar wel duidelijk interessanter dan bijvoorbeeld een be quiet! Pure Power 11 CM 600 of 700W. Zowel kwalitatief als qua prestaties is de Corsair een duidelijke stap voorwaarts en ook zit die ruimer in de kabels en connectors. Dus waarom deze voeding dan geen award krijgt maar be quiet!'s een paar dagen eerder wel is nogal onduidelijk.

De Vengeance 650W 2018 kun je bijvoorbeeld gebruiken voor als je een twee EPS connector nodig hebt en niet te veel uit wil geven, maar nog wel een goede voeding wil hebben. En de 750W versie kun je gebruiken voor als je drie videokaarten hebt, die niet al te veel stroom verbruiken maar wel twee PEG connector per stuk vragen. Voor de be quiet! Pure Power 11 CM 600 en 700W kan ik echt geen gebruikersscenario bedenken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32

sapphire

Die-hard pruts0r

-The_Mask- schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:17:
[...]

Bij Haswell staat dit meestal standaard uit, omdat het toen net nieuw was. Daarnaast staat ook gewoon in de TS, waar je naar linkt dat niet iedereen problemen zal ervaren.

[...]

Het is verstandig de voeding te vervangen. De voeding kan niet echt goed om gaan met moderne PC's, spanningsregulatie is best wel slecht in een moderne PC omdat de voeding de spanning niet individueel kan reguleren.

[...]

Het is een voeding van 15 jaar oud? Je hebt er sowieso niks aan in een moderne PC, daar is die totaal niet geschikt voor, is niet eens een ATX 2.x voeding, nog ATX 1.x. Daarnaast is de kwaliteit ook niet echt goed, dus zo'n voeding wil je nu sowieso niet gebruiken. Ook al was die van jouw nog niet ontploft.
Gelukkig hoefde de voeding ook geen moderne PC te draaien dus daar was hij goed genoeg voor.

Kwaliteit wist ik van ter voren maar iets met overkill. Het heeft wat mij betreft weinig zin om een dure dikke voeding te halen voor een paar uur gebruik per jaar.

Mijn post was dan ook meer ter bevestiging dat die voedingen al lang en breed vervangen hadden moeten worden ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 12:28
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet. Alles lijkt goed te werken tot ik ga gamen. Na +/- 10 minuten crash ik uit de game en kan ik niks meer met mijn computer. Ik heb alle hardware getest maar kan op een gek dingetje in mijn PSU na niets vinden. OCCT laat zien dat mijn +12v momenteel een waarde aangeeft van 21V. Zouden jullie mij kunnen vertellen of dit erg is en/ of ik hier iets aan kan doen (behalve RMA)? Jullie hulp is meer dan welkom!

EDIT: HWmonitor zegt dat mijn +12V gewoon 12.320V is...

[ Voor 5% gewijzigd door Oli4- op 30-12-2018 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Oli4- Software als OCCT is niet geschikt voor het uitlezen van de spanning van een voeding dat kan alleen met een multimeter of als je een voeding hebt uit de Corsair i serie, dan kan het ook nog redelijk. Maar je kan je de moeite besparen, want het is nooit een probleem met een te lage spanning. ;)

Sowieso begin eerst met de specificaties van het systeem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:33
Hackus schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:18:
[...]

oh, op die fiets. dat is de nieuwe serie. semi-modulair,daar kan het niet op nee. was effe in de war en nog niet op de hoogte van deze nieuwste serie. denk dat @Seasonic die ook niet bedoelt.
De Focus (Non-Plus) zal ''officieel'' niet in de Benelux gevoerd worden door de distributeur , omdat deze qua pricing te dicht op de Focus Plus zit. End users kiezen naar onderzoek in 95% van de gevallen voor een modulaire PSU. Wellicht als het prijsgat 15 EUR+ was geweest was het interessant om hem in de retail te voeren.

Cdromland bied hem wel aan maar gebruikt hem voornamelijk als SI (system Integration) model. ( https://tweakers.net/pric...onic-focus-gold-550w.html )

Dit is de juiste Focus 550 (Non Plus) layout : https://seasonic.com/pub/...s-fm-connector-side_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Seasonic schreef op donderdag 20 december 2018 @ 01:04:
[...]

Difficult question, I would say between end of the year and beginning of next. Then, it will depend of reseller's stock and how they manage it. It may take a while for new version to spread on market. Just in case, we will gladly ship you a second cable.

Thank you.
Do you know if the information of the new cabling is also displayed on the new retail boxes ? If you want we
can give u a sign when then new units are available. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitsumark
Foritain schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:08:
Enkel goede ervaringen met tig units uit Corsair RMx en de Seasonic Focus Plus Gold series. Waarom de Bitfenix nog zo gepusht wordt verbaast mij een beetje, marginaal inzicht in de structuur erachter doet je wenkbrauwen al fronzen. Leuke cases, soms leuke accessoires, maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is (i.e. verder dan het technische aspect van de voeding) wel reden wat vraagtekens bij zo'n fundamenteel component.

Aan de andere kant, heeft natuurlijk wel een 9 gekregen van Tweakers *O*

edit: nadere uitleg volgt nog.
Komt de uitleg nog :? :X 8)7

Hoeveel kreeg je betaald voor dit bericht? Ik zoek ook nog een (bij)baantje.
Modbreak:Niet op de man spelen. Sowieso, je reageert op een discussie van maanden oud. Vrij zinloos zo.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 07-01-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=16373

Samengevat, lijkt niet al te best. 450W en 500W versies zo te zien zonder DC-DC, alle versies missen overbelastingbeveiling voor alle spanningen volgens de datasheet en ze worden door RSY geproduceerd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Zelfde OEM als de XFX XT? Die zijn niet best. Misschien hetzelfde platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is idd dezelfde fabrikant als de XFX XT voedingen, maar waarschijnlijk niet hetzelfde platform omdat de specificaties niet overeenkomen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Ze staan tot heden in ieder geval niet op de Benelux roadmap ;) Wellicht weet @Seasonic meer , ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Onlangs vanaf mijn i7-920 overgestapt naar i5-8600k (inclusief toebehoren).
Hierbij heb ik echter mijn oude voeding behouden Corsair HX 750 watt, besteld in 2009.
Nu dacht ik dat dit verder prima zou kunnen, maar op het tweakers forum kwam ik dus tegen dat ik een atx 2.4 type zou willen en de hx 750 zou 2.3 moeten zijn.

Nu heb ik om heel eerlijk te zijn geen flauw idee van die voedingstypes en waarom dit van belang is bij voedingen en heb dit topic al flink doorgespit maar ik kan nog geen antwoord vinden.
(modulair, 80+ etc kan ik nog wel bevatten).

Dus mijn vraag is:
Is deze oude voeding bruikbaar op mijn nieuwe hardware:
i5-8600k 16 gb ddr4 (3000) Asus republic mobo en 770 GTX GPU (wordt nog geupgrade naar tweedehands 1060 of iets dergelijks).

Of moet ik de pc niet meer aanzetten totdat ik een geschikte 2.4 type voeding heb aangeschaft.
En als ik dan een nieuwe voeding moet halen, zou 450 Watt al voldoende moeten zijn, maar ik heb dan liever nog iets achter de hand met een Corsair RM550x.
Wat is hierbij een verstandige keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Juok Zoals te lezen is in de topicstart is de Corsair HX750 gewoon een ATX 2.4 voeding, alleen bestond de ATX 2.4 specificatie nog niet toen de voeding uit kwam, daarom staat het niet vermeld op de voeding.

Is daarnaast een prima voeding, dus zolang jij hem nog vind voldoen is er nog niet echt een reden de voeding te vervangen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nieuwe voedingen van Coolermaster.

Cooler Master launches V Platinum and XG Gold Advanced Power Supplies
The V Platinum series joins Cooler Master's high end PSU lineup. Equipped with 100% Japanese capacitors, an 80 PLUS Platinum efficiency rating and wattage levels of 850, 1000 and 1300, the V Platinum will provide enough power and stability for any heavy gamer, content creator or overclocker.
The XG Gold Advanced will be available in 550, 650 and 750 Watt levels, is fully-modular and comes with high efficiency 16AWG PCIe and CPU cables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
@Cooler Master Enig idee wanneer ze in de Benelux belanden ? Staan nog offline @ Coolermaster.com / NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:13:
@Juok Zoals te lezen is in de topicstart is de Corsair HX750 gewoon een ATX 2.4 voeding, alleen bestond de ATX 2.4 specificatie nog niet toen de voeding uit kwam, daarom staat het niet vermeld op de voeding.

Is daarnaast een prima voeding, dus zolang jij hem nog vind voldoen is er nog niet echt een reden de voeding te vervangen.
Top dank je voor het antwoord, werd al bang aangezien de meeste zeggen dat oude voedingen niet meer gebruikt zouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gipsy King schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:12:
[...]

@Cooler Master Enig idee wanneer ze in de Benelux belanden ? Staan nog offline @ Coolermaster.com / NL ;)
Staat in het artikel.
Juok schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Top dank je voor het antwoord, werd al bang aangezien de meeste zeggen dat oude voedingen niet meer gebruikt zouden moeten worden.
Het ligt helemaal aan de voeding. Je hebt ook nieuwe voedingen die je beter niet kunt gebruiken omdat ze zo bagger slecht zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik ben op zoek naar een goede degelijke voeding die dit systeem aan kan:

* AMD Ryzen 5 1600
* GTX 970
* 2 SSD
* 3 HDD
* 1 DVD

Ik zat zelf te denken aan deze https://www.alternate.nl/...l/product/1253693?lk=9529

Ik hoop dat die voldoet.

https://www.dropbox.com/s...01-09%2015.13.58.png?dl=0

[ Voor 13% gewijzigd door Stronkie op 09-01-2019 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Stronkie
Prima optie of als je de hele stille voeding wil dan is de be quiet! Pure Power 11 400W voor een vergelijkbare prijs een hele goede optie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
@Stronkie Je komt SATA aansluitingen tekort met de CX450M. Met de PP 11 400w ook als je geen M2 ssd hebt.
Moet je bij Alternate bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb geen M2 , dan zit ik aan deze te denken

https://www.alternate.nl/...l/product/1418651?lk=9303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat lever je wel in op kwaliteit en prestaties. Beter bestel je pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W bij Megekko, Azerty of Highflow. Highflow zit in R'dam maar ik weet niet of je daar kunt afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Uszka schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:39:
Dat lever je wel in op kwaliteit en prestaties. Beter bestel je pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W bij Megekko, Azerty of Highflow. Highflow zit in R'dam maar ik weet niet of je daar kunt afhalen.
Ik zou dan persoonlijk momenteel het 550w model kopen aangezien deze exact dezelfde prijs heeft (€70). Wel snel zijn met nog slechts 2 stuks op voorraad :)
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 09-01-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Inderdaad, voor die 14 cent hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:43
Gister de ASUS ROG THOR 850w aangeschaft om mn inmiddels 7 jaar oude voeding preventief te vervangen.
Er is gekozen voor deze voeding omdat deze in lijn is met met de rest van mn Hardware, voornamelijk voor de looks, OLED scherm. en geluidsniveau

Asus ROG Maximus Formula IX
Asus ROG Ryujin 360 Cpu cooler
Asus ROG 2080 TI

Geen spijt van deze aankoop. Maar wil wel 1 hele grote teleurstelling hierbij aangeven.
Ik ben er blind vanuit gegaan dat RGB uit de doos zou werken met mn moederbord.
Mijn z270 moederbord met onboard aura headers zijn niet compatible met deze voeding!
het is een opmerkelijke keuze die asus gemaakt heeft, qua RGB aansluiting, dat deze niet werkt op een moederbord in de ROG lijn.
En in DIT topic heeft iemand precies hetzelfde issue. En dat is een z390 chipset!

Where ever you go, there you are

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rikm nickchange to MR:ROG ? :D
Jammer om zoveel geld uit te geven voor een Seasonic voeding, en ook nog niet van de opties gebruik te kunnen maken. ik zou ff bellen met klantenondersteuning 0591-570290 (ma-vrij van half 9 tot 17u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Hackus schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:34:
@rikm nickchange to MR:ROG ? :D
Jammer om zoveel geld uit te geven voor een Seasonic Asus voeding, en ook nog niet van de opties gebruik te kunnen maken. ik zou ff bellen met klantenondersteuning 0591-570290 (ma-vrij van half 9 tot 17u)
Fixed that for you... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is een v0or/door Asus veredelde Seasonic voeding
(voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Er zijn maar weinig merken die hun eigen voedingen-fabriek hebben, dus de meeste voedingen zijn een voor/door [Merk X] veredelde [Fabrikant Y] voeding. Heeft toch helemaal niets met deze case/situatie te maken wie de fabrikant is?

Opzich dan nog niet erg en toegegeven, je zet er netjes het Asus help-desknummer bij. Maar het kan voor de minder voeding-o-fiele medetweaker onduidelijk (en in het geval van bijvoorbeeld een RMA onhandig) zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door DominoNL op 11-01-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DominoNL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:38:
Er zijn maar weinig merken die hun eigen voedingen-fabriek hebben, dus de meeste voedingen zijn een voor/door [Merk X] veredelde [Fabrikant Y] voeding. Heeft toch helemaal niets met deze case/situatie te maken wie de fabrikant is?

Opzich dan nog niet erg en toegegeven, je zet er netjes het Asus help-desknummer bij. Maar het kan voor de minder voeding-o-fiele medetweaker onduidelijk (en in het geval van bijvoorbeeld een RMA onhandig) zijn.
Je doet je onderschrift eer aan zou ik zeggen !
degene aan wie ik het quote weet zelf dat het een Asus product is, wat hij zelf ook post en ik een geintje maakt. Mr ROG, dat en ook het contactnummer van Asus is voldoende en maak jij er wat anders van. Je wilt mij verbeteren in je 1e quote en ook dat wijst weer naar je onderschrift. (laatste reactie hier op aan jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een neefje van me wilt zijn PC wat gaan opleuken, maar daar zit nu nog een gare Inter-Tech in van "500w". Geen probleem met de 1050ti en zuinige Athlon x4 950 die er nu in zitten, maar er komt waarschijnlijk een 290 in, en een andere Ryzen CPU, en dan lijkt mij die voeding geen heel goed idee :+

Dus wat is een leuke, liefst zo goedkoop mogelijke voeding, voor een systeem met een R9 290 en een Ryzen 5 erin? Zelf zit ik te denken aan de pricewatch: Corsair CX550M maar als een goedkopere of lichtere ook kan, dan is dat alleen maar mooi meegenomen voor hem :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@RobinHood pricewatch: Riotoro Builder Edition 600W is de goedkoopste 500 - 600w voeding die de moeite waard is. Redelijke kwaliteit en gescheiden spanningsregeling. Hardwarewebwinkel levert in een paar dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Uszka op 13-01-2019 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@RobinHood
Ik zou er mooi tussen in gaan zitten en dus niet 70 euro voor een CX550M of 50 euro voor een Riotoro Builder maar 60 euro voor een pricewatch: Corsair CX550. pricewatch: Corsair Vengeance 550M is ook nog een goede optie als je hem bij Amazon in Duitsland koopt voor 2 euro meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

-The_Mask- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:13:
@RobinHood
Ik zou er mooi tussen in gaan zitten en dus niet 70 euro voor een CX550M of 50 euro voor een Riotoro Builder maar 60 euro voor een pricewatch: Corsair CX550. pricewatch: Corsair Vengeance 550M is ook nog een goede optie als je hem bij Amazon in Duitsland koopt.
Dan pak ik de Vengeance, hij heeft maar een lullig kastje, dus dat kleine beetje extra modulariteit is dan wel handig.

En "fendjunz" klinkt cooler, voor een gast van 14 erg belangrijk :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
https://nl.hardware.info/...een-dure-voeding-verschil

Valt er nog wat te concluderen uit deze review of hebben ze hun spullen nog verkeerd aangesloten? @-The_Mask-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Randleman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:19:

Valt er nog wat te concluderen uit deze review of hebben ze hun spullen nog verkeerd aangesloten? @-The_Mask-
Door Randleman
@ruftman - 14 januari 2019 08:24

Volgens Seasonic's product pagina niet. Misschien heb je geluk gehad en zijn er een paar verdwaald :P
Zit standaard bij de Focus voedingen in de doos sinds een paar maanden , maar zon speciaal ding is het niet :)

https://knowledge.seasoni...how-to-use-the-psu-tester

Afbeeldingslocatie: https://www.pcper.com/files/review/2017-12-02/9-Tester.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

Gipsy King schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:03:
[...]

[...]

Zit standaard bij de Focus voedingen in de doos sinds een paar maanden , maar zon speciaal ding is het niet :)

[Afbeelding]
Ook een nikszeggend ding natuurlijk :P

Als er niks gebeurt, dan is ie stuk (of de fan is stuk), da's duidelijk. Maar als de fan gaat draaien, betekent dat echt niet per se dat de voeding goed is

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Gipsy King schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:03:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Thanks. Nee stelt niet veel voor maar toch mooi meegenomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:19:

Aangezien deze metingen van een tijd geleden zijn is daar nog niks veranderd in. Maar dit is wel heel overduidelijk een gesponsorde review, de eerste twee pagina's zijn alleen maar marketingspraat van Seasonic.
De populairste voedingserie van Seasonic is ongetwijfeld de Focus Plus Gold, die anderhalf jaar geleden het bekende 'alles wat je wil hebben'-niveau (modulair, 80Plus Gold, semi-passieve fan, et cetera) naar een tot dan toe niet eerder vertoont prijspunt bracht.
Serieus? Iedereen wilde een voeding met allerhande problemen anderhalf jaar geleden?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
-The_Mask- schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Aangezien deze metingen van een tijd geleden zijn is daar nog niks veranderd in. Maar dit is wel heel overduidelijk een gesponsorde review, de eerste twee pagina's zijn alleen maar marketingspraat van Seasonic.

[...]

Serieus? Iedereen wilde een voeding met allerhande problemen anderhalf jaar geleden?
Buiten dat om, ze geven zelf aan dat er amper verschil zit tussen de goedkope en dure variant en dus het prijsverschil niet waard is maar toch krijgt de Prime Titanium een Ultimate award. Had die dan eerder verwacht op de goedkope variant als er toch amper verschil in zit.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Randleman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Buiten dat om, ze geven zelf aan dat er amper verschil zit tussen de goedkope en dure variant en dus het prijsverschil niet waard is maar toch krijgt de Prime Titanium een Ultimate award. Had die dan eerder verwacht op de goedkope variant als er toch amper verschil in zit.

:?
Dat is wel een beetje waar de ultimate award voor is, het beste product ongeacht prijs.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
GreNade schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Dat is wel een beetje waar de ultimate award voor is, het beste product ongeacht prijs.
Tja, Ultimate awards.. De Asus RoG Thor 1200W kreeg ook een Ultimate award :9....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar het is bij lange na niet het beste product. Het is hooguit het beste wat Seasonic heeft. Of moet dit een roundup zijn waarbij de beste voedingen sowieso een award krijgen? Tja als je dan alleen maar Seasonic voedingen gebruikt dan zal de beste ongetwijfeld een Seasonic zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

-The_Mask- schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:25:
Maar het is bij lange na niet het beste product. Het is hooguit het beste wat Seasonic heeft. Of moet dit een roundup zijn waarbij de beste voedingen sowieso een award krijgen? Tja als je dan alleen maar Seasonic voedingen gebruikt dan zal de beste ongetwijfeld een Seasonic zijn.
Hardware info is er alleen van overtuigd dat hun methodes en artikelen feilloos zijn. Ik heb vaker kritiek geleverd over slecht Nederlands in artikelen, jij hebt ook onderbouwde kritiek gegeven op hun meetmethodes. Maar men staat er simpelweg niet voor open: zoals zij het doen is voor hun goed.

Blijkt ook uit hun artikel over de opdoeking van de Engelstalige site:
The reasons for this decision are many, but it is still with some regret that we make this announcement. A lot of the articles we publish are unique, not just in the Netherlands, but worldwide. When it comes to mass comparison tests, there are very few publications who can offer the same breadth of scope, while at the same time providing depth and consistent, scientific testing procedures. We do not just test one notebook a week, we test ten. Our case reviews often have a dozen or two dozen different models, we have published PSU reviews featuring over fifty comparable offerings from a variety of vendors. We could go on, but the record speaks for itself - literally, as all test results can be found in our extensive product database. About 1500 tested products are added to that each year.
Terwijl ze vaak niet verder gaan dan oppervlakkige cijfertjes in een tabel zetten, zonder een product ook echt uitvoerig te testen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Klopt helemaal inderdaad, heb ik ook ondervonden. Het interesseert ze echt niet of hun testmethode klopt of niet klopt of als de review vol fouten staat maakt ze ook bijzonder weinig uit. Bij hun draait het inderdaad alleen maar om kwantiteit, zoveel mogelijk testen en zo weinig mogelijk energie erin steken. En als je ze op een fout wijst inderdaad negeren ze het inderdaad volledig.

Helaas heeft de Persgroep HWI overgenomen en hebben ze veel gedeeld. Nu zit ook Tweakers met alle problemen doordat ze nu dezeflde testmethodes en testresultaten gebruiken. En ook Tweakers heeft de instelling van slecht is ook prima overgenomen... :X

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 14-01-2019 10:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
De wereld draait om geld, het is aan ons (eenieder) om het 'fake news' eruit te filteren, niet altijd makkelijk... Wen er maar aan want het is vechten tegen de bierkaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Gipsy King schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:25:
[...]

De Focus (Non-Plus) zal ''officieel'' niet in de Benelux gevoerd worden door de distributeur , omdat deze qua pricing te dicht op de Focus Plus zit. End users kiezen naar onderzoek in 95% van de gevallen voor een modulaire PSU. Wellicht als het prijsgat 15 EUR+ was geweest was het interessant om hem in de retail te voeren.

Cdromland bied hem wel aan maar gebruikt hem voornamelijk als SI (system Integration) model. ( https://tweakers.net/pric...onic-focus-gold-550w.html )

Dit is de juiste Focus 550 (Non Plus) layout : https://seasonic.com/pub/...s-fm-connector-side_2.jpg
Na veel vraag vanuit Resellers is toch besloten de Focus FM Series Actief te gaan voeren in de Benelux. Vanaf eind deze week dus op meer plekken te koop als enkel Cdromland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Gipsy King schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Na veel vraag vanuit Resellers is toch besloten de Focus FM Series Actief te gaan voeren in de Benelux. Vanaf eind deze week dus op meer plekken te koop als enkel Cdromland.
Met de Focus FM bedoel je de Focus Gold (non-plus) toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
Randleman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Met de Focus FM bedoel je de Focus Gold (non-plus) toch?
Correct.

Deze :

pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W (werd al gedaan in NL omdat focus + geen 450W model heeft)
pricewatch: Seasonic Focus Gold 550W
pricewatch: Seasonic Focus Gold 650W
pricewatch: Seasonic Focus Gold 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Ik ben in het bezit van een Seasonic X-serie 760 (model SS-760KM) met ATX12V v2.3 / EPS 12V v2.91spec.

Ik wil binnenkort upgraden naar waarschijnlijk AMD Ryzen. Ik heb uitgevogeld dat deze niet de power states C6 en C7 ondersteunen voor Intel, tenminste daar is niets over te vinden. Voeding is gekocht in 2011 en staat vaak 24 uur per dag aan. Niet op vol vermogen, aangezien ik geen miner ben of iets dergelijks maar wel gewoon aan om zakelijke redenen.

Mijn vragen:
Kan deze voeding goed werken met Ryzen Zen+ of Zen3?
Moet ik niet sowieso deze voeding vervangen gezien de draaiuren?

Ik vervang liever op tijd dan af te wachten wanneer hij er zelf mee stopt.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door rows op 21-01-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Die X-serie heb ik gezien idd, maar zag op meerdere sites (Anandtech bijvoorbeeld), dat het om de 750 (en 650, 850, 1050, 1250) gaat. Het 750 model kwam na het 760 model wat ik heb. Vandaar mijn vraag omdat het niet helemaal duidelijk te vinden is.

Mijn tweede vraag is met de openingspost niet beantwoord imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je voeding ondersteunt gewoon de C6 en C7 states ('haswell ready') en gaat met een beetje geluk zo'n 10 jaar betrouwbaar mee. Ik zou dus rond 2020 of 2021 gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08

ikt

Ik heb de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart, maar ik heb last van coil whine wanneer die uit staat. Heeft iemand anders hier last van gehad?

Ik zou willen RMAen/ruilen, maar als dit een veelvoorkomend probleem is ben ik bang dat het voor niks wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:10:
Je voeding ondersteunt gewoon de C6 en C7 states ('haswell ready') en gaat met een beetje geluk zo'n 10 jaar betrouwbaar mee. Ik zou dus rond 2020 of 2021 gaan vervangen.
Ik zou zeggen: Je mag van zo'n voeding in ieder geval verwachten dat die 10 jaar probleemloos moet werken. Maar daarna zou ik niet zeggen dat die direct is afgeschreven.
ikt schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:45:
Ik heb de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart, maar ik heb last van coil whine wanneer die uit staat. Heeft iemand anders hier last van gehad?

Ik zou willen RMAen/ruilen, maar als dit een veelvoorkomend probleem is ben ik bang dat het voor niks wordt.
Vanzelfsprekend niet normaal, anders had je het wel vaker gezien bij zo'n populaire voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 23:30
ikt schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:45:

En eerder had je dat probleem niet? Kortom, weet je zeker dat het aan de voeding ligt? :) niet dat je voeding vervangen wordt en nog hetzelfde probleem bestaat ;) :) Ik heb het nog niet eerder gezien/gehoord bij een van mijn favoriete voedingen en heb er zelf ook geen last van met deze voeding (heb er zelf ook 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Lieve mensen, Ik heb een power supply van cooler master en wil graag weten of hij er nog mee door kan voor als ik overstap op een GTX1080. Ik heb hem eerst denk ik 9 jaar lang gebruikt met een HD5850 maar zit nu een 750ti in de kast.

Het betreft de PSU op deze link: pricewatch: Cooler Master Real Power M520

Als ik de verwachte TDPs bij elkaar op tel lijkt het wel goed te komen maar verder weet ik helemaal niks van power supplies. Behalve dat deze het nog doet en stil is.

Is hij nog voldoende na de 11 jaar trouwe dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Nieuwe review van de buren. Klopt de conclusie dat deze voedingen niet interessant zijn?

https://nl.hardware.info/...lus-gold-te-goedkoop-zijn
Datastream schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:13:
Lieve mensen, Ik heb een power supply van cooler master en wil graag weten of hij er nog mee door kan voor als ik overstap op een GTX1080. Ik heb hem eerst denk ik 9 jaar lang gebruikt met een HD5850 maar zit nu een 750ti in de kast.

Het betreft de PSU op deze link: pricewatch: Cooler Master Real Power M520

Als ik de verwachte TDPs bij elkaar op tel lijkt het wel goed te komen maar verder weet ik helemaal niks van power supplies. Behalve dat deze het nog doet en stil is.

Is hij nog voldoende na de 11 jaar trouwe dienst?
Van die voeding mag je ongeveer verwachten dat hij 8 jaar betrouwbaar werkt indien goed onderhouden. Zou hem dus wel vervangen als je gaat upgraden. Wat zijn de specs van de rest van je systeem?

[ Voor 10% gewijzigd door Randleman op 25-01-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Randleman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:00:
[...]

Van die voeding mag je ongeveer verwachten dat hij 8-9 jaar betrouwbaar werkt indien goed onderhouden. Zou hem dus wel vervangen als je gaat upgraden. Wat zijn de specs van de rest van je systeem?
Ik heb hem altijd goed onderhouden door hem stofvrij te houden zo goed als mogelijk. Maar als hij ongeveer aan het eind van zijn leven zal ik misschien wel moeten vervangen. Het systeem is nu een x470 met ryzen 2600x en 750ti (en 3 harde schijven en een SSD) maar ik wil overstappen op een 1080 voor 144hz gamen. 1080 is net 25W meer dan een HD5850 en die 5850 was factory OC. Zou dus wel moeten passen denk ik?

Heeft het zin om door te gebruiken tot ie sterft of geeft dat kans op sterven van andere componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Datastream schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:04:
[...]

Ik heb hem altijd goed onderhouden door hem stofvrij te houden zo goed als mogelijk. Maar als hij ongeveer aan het eind van zijn leven zal ik misschien wel moeten vervangen. Het systeem is nu een x470 met ryzen 2600x en 750ti (en 3 harde schijven en een SSD) maar ik wil overstappen op een 1080 voor 144hz gamen. 1080 is net 25W meer dan een HD5850 en die 5850 was factory OC. Zou dus wel moeten passen denk ik?

Heeft het zin om door te gebruiken tot ie sterft of geeft dat kans op sterven van andere componenten?
Zeker niet door gebruiken tot die sterft als je de mogelijkheid hebt de voeding te vervangen. De voeding kan inderdaad andere componenten meenemen.

Qua vermogen zit je wel goed. Ik kan deze voeding sterk aanraden: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
Verder kun je in de topic start meer info vinden over welke voedingen interessant zijn en welke niet.

Uitermate stil en van hoge kwaliteit. Nadeel is alleen dat er condensatoren aan de uiteinden van de kabels zitten waardoor ze wat stugger zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Randleman op 25-01-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Randleman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Zeker niet door gebruiken tot die sterft als je de mogelijkheid hebt de voeding te vervangen. De voeding kan inderdaad andere componenten meenemen.

Qua vermogen zit je wel goed. Ik kan deze voeding sterk aanraden: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
Verder kun je in de topic start meer info vinden over welke voedingen interessant zijn en welke niet.

Uitermate stil en van hoge kwaliteit. Nadeel is alleen dat er condensatoren aan de uiteinden van de kabels zitten waardoor ze wat stugger zijn.
Ah dank dan zal ik die bestellen. Is nog volledig modulair ook! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:00:
Nieuwe review van de buren. Klopt de conclusie dat deze voedingen niet interessant zijn?

https://nl.hardware.info/...lus-gold-te-goedkoop-zijn
Ja die klopt, zie bijvoorbeeld dit bericht van 5 maanden geleden.
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:27:
[...]

Nee eerder matig, is hetzelfde platform als de Xilence Performance X series.

https://www.computerbase....eil-test-corsair-xilence/

Als je ziet dat een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W rond dezelfde prijs zit dan kun je wel bedenken dat de Xilence Performance X en Cooler Master MWE Gold echt totaal niet interessant zijn.
Ze hebben dat bericht alleen niet helemaal goed gelezen zo te zien, want dit staat in de review:
De Cooler Master MWE Gold-serie is gebaseerd op de Xilence Performance X voedingenreeks
Xilence maakt geen voedingen, de voedingen delen hetzelfde platform van XHY.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Ja die klopt, zie bijvoorbeeld dit bericht van 5 maanden geleden.

[...]

Ze hebben dat bericht alleen niet helemaal goed gelezen zo te zien:

[...]

Xilence maakt geen voedingen, de voedingen delen hetzelfde platform van XHY.
Bedankt voor de opheldering :)
Pagina: 1 ... 18 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.