Windows 10 start niet meer, probleemloos in Veilige Modus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-03 22:36
Sinds vandaag weigert mijn Windows 10 computer op te starten. Na het zien van het blauwe Windows logo en het ronddraaiende laad-icoon, wordt het beeld zwart en start de PC na enige tijd opnieuw op. Dit gebeurt een aantal keer totdat automatisch herstel geactiveerd wordt. Zonder succes, helaas. Wel kan ik veilige modus starten, zonder problemen, elke keer weer. Herstart ik Windows 10 vervolgens naar normale modus, dan keert de eerder beschreven situatie terug.

De diverse herstel opties zorgen helaas niet voor een oplossing. Systeemherstel faalt.
Via de herstelopties een command prompt geopend: bootrec /RebuildBcd geeft succesvol, bootrec /fixMbr geeft terug dat er geen Windows installaties zijn gevonden en bootrec /fixboot dat er geen toegang is.

Zou zou ik nu het beste kunnen proberen om Windows weer te laten starten in normale modus?
  • ASRock Z370 Pro4
  • Intel Core i5 8600K
  • Corsair Vengeance LPX - 16 GB
  • Samsung 850 EVO
  • MSI GeForce GTX 1050 Ti Gaming X 4G
  • Corsair RM550x
Edit: Wanneer ik de MSI GeForce GTX 1050 Ti Gaming X 4G verwijder en onboard video gebruik, start Windows 10 wel normaal op. Met de GTX 1050 kaart start Veilige Modus dus wel. Driver issue?

Edit 2: Vermoedelijk inderdaad een driver issue. Deze compleet verwijderd met DDU en dan start Windows ook mét de videokaart gewoon op.

Edit 3: Nieuwste NVIDIA drivers geinstalleerd en ook mét drivers start Windows nu netjes op. Vermoedelijk waren de bestaande drivers corrupt geraakt.

[ Voor 21% gewijzigd door jantje888 op 04-02-2019 08:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03
Misschien dit Microsoft confirms problem with Windows 10 update halting systems from starting ?

Ik heb de afgelopen dagen ook problemen met het opstarten van mijn PC. Dacht eerst dat het aan mijn voeding lag, maar nu las ik dit bericht vanmorgen en ga ik weer twijfelen. En ja, Secure Boot staat bij mij aan in de BIOS en ik heb ook de laatste updates geïnstalleerd dus misschien is dat het.